Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 22:58:02 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 68 69 70 71 72 73 74 [75] 76 77 78 79 80 81 82 ... 959   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 14623770 alkalommal)
0 Felhasználó és 35 vendég van a témában
lorantgyula
Vendég
« Új hozzászólás #3700 Dátum: 2010.06.06 vasárnap, 10:51:44 »

Kipróbálom, hogy visszarakom a lemezes dugót és a vákumcsőből kiszedem a golyót. Sőt ha kormos kipucolom az egr-t, megtaláltam a leírást a fórumon.
A motorkód az n7ba. gugliban talált ilyet, hogy n7ba=euro4
Naplózva
lorantgyula
Vendég
« Új hozzászólás #3701 Dátum: 2010.06.06 vasárnap, 11:39:14 »

kisszedtem az egr-t vastagon benne az olajos kormos trutyi. Aztán ha már lúd, legyen kövér leszedtem a szívósorrol azt a fekete műanyagot.
Iszonyat trutyi van benne, meg a beömlőnyílások is tele korommal, a keresztmetszetük is jócskán szűkebb így.
Az nem tudom, hogy onnan hogy lehet kiszedni a koszt, mert így minden gané pont a hengerbe potyog be, az meg nem túl egészséges.

Szervíz, hengerfejleszedés és úgy pucolás? Ez lehet oka annak, hogy kevés levegő jut a hengerbe? Vagy a turbó ezt le tudja küzdeni?

Egy biztos, hogy ez az egr egy botor találmány a motorra nézve. Telerakja korommal.
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #3702 Dátum: 2010.06.06 vasárnap, 11:40:51 »

Kipróbálom, hogy vis***akom a lemezes dugót és a vákumcsőből kiszedem a golyót. Sőt ha kormos kipucolom az egr-t, megtaláltam a leírást a fórumon.
A motorkód az n7ba. gugliban talált ilyet, hogy n7ba=euro4
szívósort is takarítsd ki
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
lorantgyula
Vendég
« Új hozzászólás #3703 Dátum: 2010.06.06 vasárnap, 11:49:11 »

A beömlőnyílásokat nem merem. Az a fekete nagy műanyagot amit leszedtem benzinnel, brigeciollal?
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #3704 Dátum: 2010.06.06 vasárnap, 12:00:37 »

A beömlőnyílásokat nem merem. Az a fekete nagy műanyagot amit leszedtem benzinnel, bri***ollal?
azt, amibe az egr van csavarozva(felette van). esetleg kiveheted az egr alatt lévő gumicsövet is(ami rámegy). a beömlő nyílásokat csavarhúzóval húzd körbe, és a blokk felszínét is takarísd le és pucold meg a tömítéseket is. ja és vegyél egészségügyis kis gumikesztyűt, különben 2-3 napig fekete lesz a kezed!!
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
lorantgyula
Vendég
« Új hozzászólás #3705 Dátum: 2010.06.06 vasárnap, 12:29:29 »

Tapasztalom, ez az olajos korom olyan mint egy festék, vagy jóféle tinta. Kezd elfogyni az ultra derm, körmöm alatt is jó fekete.
A beömlőkbe benéztem azok egészen mélyen vastagon kormosak. Azok után már közvetlenül a szívószelepek vannak? Szerintem már azok sem zárnak tökéletesen.
Legjobb lenne az egész hengerfejet szétszedni, és teljesen kipucolni. Lehet erre lusták a szerelők, és inkább kicseréltetik azt amihez hozzáférnek.
Itthon sajna korlátozottak a lehetőségeim.
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #3706 Dátum: 2010.06.06 vasárnap, 13:58:24 »

Tapasztalom, ez az olajos korom olyan mint egy festék, vagy jóféle tinta. Kezd elfogyni az ultra derm, körmöm alatt is jó fekete.
A beömlőkbe benéztem azok egészen mélyen vastagon kormosak. Azok után már közvetlenül a szívószelepek vannak? Szerintem már azok sem zárnak tökéletesen.
Legjobb lenne az egész hengerfejet szétszedni, és teljesen kipucolni. Lehet erre lusták a szerelők, és inkább kicseréltetik azt amihez hozzáférnek.
Itthon sajna korlátozottak a lehetőségeim.
Ameddig tudod takarítsd le. Utána ha ledugozod az EGR szelepet akkor a tiszta levegő meg turbon átkerülő kevéske olaj az ugyis tisztán fogja tartani az egész levegő rendszert.
Naplózva
lorantgyula
Vendég
« Új hozzászólás #3707 Dátum: 2010.06.06 vasárnap, 14:43:51 »

Na összeraktam, mentem a jó nagy kört, 170-ig elment, füstöl rendesen 2000 fölött kezt kb úgy menni mint az elődje egy citroen xsara 1.6 16v kombi.  Lassan vagy alajáratban szépen muzsikál, 100-120 al megy szépen csöndesen.
 Egy biztos, hogy a dugózást sokkal hamarabb meg kellett volna csinálni. Mindenesetre hasznos ez a fórum, más márkáknak egyiknek sem láttam ilyen jót, mint a mondeoét.
Visszaviszem majd a szervízbe, és megmondom tegyék rendbe a porlasztókat rendesen, meg nézzék át a turbót és ami hozzátartozik.
De lehet ha itt nem boldogulnak, a fordnál megcsináltatom és megyek vele még sokat. Van egy IV-es mondink is, abban 140 ezer van, az finomabban megy, ez a régi
olyan férfiasan erősnek tűnt hozzá képest. De azt hiszem csak azért megyeünk az újjal lassabban mert keményebb a gázpedál és úgy érzem nagyon taposni kell hogy gyorsuljon. Egyébként olyan benzinesen sokáig ki lehet húzatni. Bár azt igen ritkán tesszem.
Köszönöm az eddigi és az esetleges jövőbeni tanácsokat.
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #3708 Dátum: 2010.06.06 vasárnap, 14:51:26 »

Na összeraktam, mentem a jó nagy kört, 170-ig elment, füstöl rendesen 2000 fölött kezt kb úgy menni mint az elődje egy citroen xsara 1.6 16v kombi.  Lassan vagy alajáratban szépen muzsikál, 100-120 al megy szépen csöndesen.
 Egy biztos, hogy a dugózást sokkal hamarabb meg kellett volna csinálni. Mindenesetre hasznos ez a fórum, más márkáknak egyiknek sem láttam ilyen jót, mint a mondeoét.
Visszaviszem majd a szervízbe, és megmondom tegyék rendbe a porlasztókat rendesen, meg nézzék át a turbót és ami hozzátartozik.
De lehet ha itt nem boldogulnak, a fordnál megcsináltatom és megyek vele még sokat. Van egy IV-es mondink is, abban 140 ezer van, az finomabban megy, ez a régi
olyan férfiasan erősnek tűnt hozzá képest. De azt hiszem csak azért megyeünk az újjal lassabban mert keményebb a gázpedál és úgy érzem nagyon taposni kell hogy gyorsuljon. Egyébként olyan benzinesen sokáig ki lehet húzatni. Bár azt igen ritkán tesszem.
Köszönöm az eddigi és az esetleges jövőbeni tanácsokat.
a kihúzatásnak dízel motornál semmi értelme, 2-3erpm között megy a legjobban
autós műsorokban néha kijelentik, hogy a dízel motor 4erpm-től nem húz úgy mint alacsony fordulaton eplus2
« Utoljára szerkesztve: 2010.06.06 vasárnap, 18:09:59 írta HZsolt92 » Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #3709 Dátum: 2010.06.06 vasárnap, 18:11:12 »

az MMT6-os váltóval szerelt kocsi mennyit megy 6-osban 2000rpm-nél??
és mennyit pörög 100 km\h-nál??
kösz  worship
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #3710 Dátum: 2010.06.06 vasárnap, 18:32:57 »

az MMT6-os váltóval szerelt kocsi mennyit megy 6-osban 2000rpm-nél??
és mennyit pörög 100 km\h-nál??
kösz  worship
http://mondeo.hu/index.php?topic=1456.msg505617#msg505617
A válasz benne van...
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #3711 Dátum: 2010.06.06 vasárnap, 18:38:42 »

szóval 6-ban 2000rpm olyan 118-120km\h és 100km\h-nél pedig 1700rpm kb??
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #3712 Dátum: 2010.06.06 vasárnap, 18:40:04 »

szóval 6-ban 2000rpm olyan 118-120km\h és 100km\h-nél pedig 1700rpm kb??
ja.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
ezsolt
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1435



« Új hozzászólás #3713 Dátum: 2010.06.06 vasárnap, 19:00:58 »

szóval 6-ban 2000rpm olyan 118-120km\h és 100km\h-nél pedig 1700rpm kb??
A saját feljegyzéseim szerint (diktálásos feljegyzésből), hatodik fokozatban:
1750rpm =    103 km/h
1800rpm =   106 km/h
2000rpm =    118 km/h
2250rpm =   133 km/h
2500rpm =   148 km/h
2750rpm =  162 km/h
A váltóáttételből származtató arány szerint a sebesség (km/órában) 5.90 - 5.94 %-a a fordulatszámnak
« Utoljára szerkesztve: 2010.06.06 vasárnap, 19:05:55 írta ezsolt » Naplózva

2003/09* 2.0 TDCi EGR, kombi. A MÁSODIK Mondeó !
lorantgyula
Vendég
« Új hozzászólás #3714 Dátum: 2010.06.06 vasárnap, 19:03:57 »

Na lehet nem volt hiábavaló a délelőtti ténykedés.
Mentem vagy 100 km-t. kb 50 től kialudt a checklámpa és halványan de jobban is megy.
Örömömben le is mostam.
Lehet az a vákumcsöves dugózás nem terszett neki, a hagyományos nem zavar be neki annyira.
Naplózva
fablaci
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 211


E-mail
« Új hozzászólás #3715 Dátum: 2010.06.06 vasárnap, 21:00:31 »

Első körben takarítsad ki a MAF szenzort.
[/quote]
Hali! Hol van ez a maf szenzor? A levegőszürő után? Nincs fent valami tanulmány hogy tudja a tisztitást egy mezei felhasználó tisztitani?

Köszi.

Üdv:
Laci
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #3716 Dátum: 2010.06.06 vasárnap, 21:02:56 »

A saját feljegyzéseim szerint (diktálásos feljegyzésből), hatodik fokozatban:
1750rpm =    103 km/h
1800rpm =   106 km/h
2000rpm =    118 km/h
2250rpm =   133 km/h
2500rpm =   148 km/h
2750rpm =  162 km/h
A váltóáttételből származtató arány szerint a sebesség (km/órában) 5.90 - 5.94 %-a a fordulatszámnak
köszi worship Relhistnek is worship
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
ezsolt
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1435



« Új hozzászólás #3717 Dátum: 2010.06.06 vasárnap, 22:01:28 »

Első körben takarítsad ki a MAF szenzort.

Hali! Hol van ez a maf szenzor? A levegőszürő után? Nincs fent valami tanulmány hogy tudja a tisztitást egy mezei felhasználó tisztitani?

Köszi.

Üdv:
Laci
Ez az első magyarul van, ez szerintem segít  nyes Scratch hátha nem haragszik meg  vigyor3
http://www.youtube.com/watch?v=FccejDPevtM&feature=PlayList&p=E438F197F9085309&playnext_from=PL&playnext=1&index=5

Olajcsere, olajszűrő-csere, levegőszűrő csere 2006-os TDCi-n (angolul).
http://www.youtube.com/watch?v=L--kaIb5GoI
« Utoljára szerkesztve: 2010.06.06 vasárnap, 22:24:56 írta ezsolt » Naplózva

2003/09* 2.0 TDCi EGR, kombi. A MÁSODIK Mondeó !
gtuby
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 393


E-mail
« Új hozzászólás #3718 Dátum: 2010.06.06 vasárnap, 22:21:23 »

azt, amibe az egr van csavarozva(felette van). esetleg kiveheted az egr alatt lévő gumicsövet is(ami rámegy). a beömlő nyílásokat csavarhúzóval húzd körbe, és a blokk felszínét is takarísd le és pucold meg a tömítéseket is. ja és vegyél egészségügyis kis gumikesztyűt, különben 2-3 napig fekete lesz a kezed!!

Valami vastag kesztyű kell, ami bírja az olajat és a benzint, mert én ma pucoltam a szívósort és 4 pár orvosi kesztyű mállott szét a kezemen. Fél liter brigót és 1,5l benzint (pontosabban e85, mert abban van alkohol is ami jobb oldószer) használtam el, ja és kb.: 2kg rongyot.
Naplózva

2005 Mondeo kombi TDCI 130le, EGR off, ZEN
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #3719 Dátum: 2010.06.06 vasárnap, 22:29:45 »

Valami vastag kesztyű kell, ami bírja az olajat és a benzint, mert én ma pucoltam a szívósort és 4 pár orvosi kesztyű mállott szét a kezemen. Fél liter brigót és 1,5l benzint (pontosabban e85, mert abban van alkohol is ami jobb oldószer) használtam el, ja és kb.: 2kg rongyot.
én szabad kézzel csináltam, de akkor mezei gumikesztyű kell hozzá wave
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
agostonb
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 355


E-mail
« Új hozzászólás #3720 Dátum: 2010.06.07 hétfő, 09:55:15 »

Alf!
A Generátor bronzkeféket hol szerezted be? Mert a Nagyautónál nincs.
A faceliftesé ugyanaz mint a az előttié?
Jó lenne akár a Bosch, akár a Visteon elérhetősége.
kösz
Naplózva

2003/01/28 MkIII 2.0 TDCi Ghia automata+Tempomat+utólagos D2s+minden Silver+bajusz+kormányváltó
cseresznye
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 615



« Új hozzászólás #3721 Dátum: 2010.06.07 hétfő, 13:17:54 »

Sziasztok! Kérdésem lenne mert azt vettem észre ha végre pörgetem akkor váltáskor dob egy fekete füst pamacsot a kicsike,egyébként máskor nem füstöl egy kicsit sem és megy mint az álom.Szerintetek ez probléma? integet2
Naplózva

2.0 tdci Ghia 130Le 2005 4 ajtó/2.0 TDCI Turnier 140Le 2014/1.5 TDCI Fiesta Trend 75Le 2013
Trekxc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1675


Trek a bringa és xc=cross country


E-mail
« Új hozzászólás #3722 Dátum: 2010.06.07 hétfő, 13:32:45 »

Sziasztok! Kérdésem lenne mert azt vettem észre ha végre pörgetem akkor váltáskor dob egy fekete füst pamacsot a kicsike,egyébként máskor nem füstöl egy kicsit sem és megy mint az álom.Szerintetek ez probléma? integet2
Igen az nagyon nagy probléma. Ne válts és add el  eplus2

Mellesleg váltáskor pörgetve a pamacs az nem gáz sztm. Sőt majdnem természetes. Üdv, T.
Naplózva

2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
cseresznye
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 615



« Új hozzászólás #3723 Dátum: 2010.06.07 hétfő, 14:15:43 »

Igen az nagyon nagy probléma. Ne válts és add el  eplus2

Mellesleg váltáskor pörgetve a pamacs az nem gáz sztm. Sőt majdnem természetes. Üdv, T.

Köszi a választ! taps
Naplózva

2.0 tdci Ghia 130Le 2005 4 ajtó/2.0 TDCI Turnier 140Le 2014/1.5 TDCI Fiesta Trend 75Le 2013
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #3724 Dátum: 2010.06.07 hétfő, 15:53:05 »

Alf!
A Generátor bronzkeféket hol szerezted be? Mert a Nagyautónál nincs.
A faceliftesé ugyanaz mint a az előttié?
Jó lenne akár a Bosch, akár a Visteon elérhetősége.
kösz
küldj neki pü-t, azt hamarabb észre veszi
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
lorantgyula
Vendég
« Új hozzászólás #3725 Dátum: 2010.06.07 hétfő, 16:49:10 »

Kérdezeném, hogy a 2.0 tdci turbóját konkrétan mi vezérli? Ha gázt adok látom, hogy dolgozik a lapátállító, de az mitől függ,hogy milyen gyorsan pörög a turbó, illetve  a változó geometriát mi szabályozza?
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #3726 Dátum: 2010.06.07 hétfő, 16:52:55 »

Kérdezeném, hogy a 2.0 tdci turbóját konkrétan mi vezérli? Ha gázt adok látom, hogy dolgozik a lapátállító, de az mitől függ,hogy milyen gyorsan pörög a turbó, illetve  a változó geometriát mi szabályozza?
a szög rpm függő asszem
vákum(eu3), vagy elektronika állítja(eu4)
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #3727 Dátum: 2010.06.07 hétfő, 17:41:33 »

a szög rpm függő asszem
vákum(eu3), vagy elektronika állítja(eu4)
inkább üzemanyag nyomás függő. Az meg fordulatszám, terhelés (gázpedál állás) függvénye.
A turbó fordulatszáma a kipufogó gáz áramlási sebességétől függ, erre jön rá a változó geometria hatása, azaz adott kipufogó gáz sebességnél többféle fordulatot tud.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #3728 Dátum: 2010.06.07 hétfő, 17:43:24 »

inkább üzemanyag nyomás függő. Az meg fordulatszám, terhelés (gázpedál állás) függvénye.
A turbó fordulatszáma a kipufogó gáz áramlási sebességétől függ, erre jön rá a változó geometria hatása, azaz adott kipufogó gáz sebességnél többféle fordulatot tud.
változó geos turbót fel lehet rakni utólag??
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
jupiter72
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 77


E-mail
« Új hozzászólás #3729 Dátum: 2010.06.07 hétfő, 18:46:28 »

Sziasztok!

 Véletlenül hozzámkerült egy Launch Creader OBD olvasó.Ha valakinek kellene,beszerzési áron oda tudom adni.
Naplózva
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #3730 Dátum: 2010.06.07 hétfő, 21:07:19 »

változó geos turbót fel lehet rakni utólag??
Fel!
De a te szabályzódat át kell rakni a változós turbóra...ez kicsi átalakítást igényel(minimális, ha tudod mit miért és hogyan csinál a szabályzód)
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #3731 Dátum: 2010.06.07 hétfő, 21:09:38 »

Fel!
De a te szabályzódat át kell rakni a változós turbóra...ez kicsi átalakítást igényel(minimális, ha tudod mit miért és hogyan csinál a szabályzód)
milyen szabályzó??
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
cseresznye
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 615



« Új hozzászólás #3732 Dátum: 2010.06.07 hétfő, 21:10:24 »

Sziasztok!

 Véletlenül hozzámkerült egy Launch Creader OBD olvasó.Ha valakinek kellene,beszerzési áron oda tudom adni.
Ár?
Naplózva

2.0 tdci Ghia 130Le 2005 4 ajtó/2.0 TDCI Turnier 140Le 2014/1.5 TDCI Fiesta Trend 75Le 2013
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #3733 Dátum: 2010.06.07 hétfő, 21:11:01 »

milyen szabályzó??
Hát a turbónyomás szabályzó... eplus2 vigyor3
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #3734 Dátum: 2010.06.07 hétfő, 21:12:03 »

Hát a turbónyomás szabályzó... eplus2 vigyor3
aha Roll Eyes és akkor rendesen fog működni a vgt
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #3735 Dátum: 2010.06.07 hétfő, 21:18:52 »

aha Roll Eyes és akkor rendesen fog működni a vgt
Persze, csak tudni kell jól beállítani a te fix szabályzóddal.
Amíg nincs beépítve, kompresszorral adsz a szabályzóra 1,4 bar-t....na ekkor kell a töknek teljesen ütközésig tolni a kart...ilyenre kell a hosszt beállítani..
Mikor megvettem az Octavia TDI-met még talán egy napig is volt rajt fix turbó(gyárilag az volt rajt) aztán rádobtam a változóst és gond nélkül használtam évekig.. Persze sokkal rugalmasab és takarékosabb változóssal!
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #3736 Dátum: 2010.06.07 hétfő, 21:20:28 »

Persze, csak tudni kell jól beállítani a te fix szabályzóddal.
Amíg nincs beépítve, kompresszorral adsz a szabályzóra 1,4 bar-t....na ekkor kell a töknek teljesen ütközésig tolni a kart...ilyenre kell a hosszt beállítani..
Mikor megvettem az Octavia TDI-met még talán egy napig is volt rajt fix turbó(gyárilag az volt rajt) aztán rádobtam a változóst és gond nélkül használtam évekig.. Persze sokkal rugalmasab és takarékosabb változóssal!
tudnál nekem pü-ben linkelni néhányat, hogy mennyibe kerül egy ilyen jobb (garett,kkk) vgt
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #3737 Dátum: 2010.06.07 hétfő, 21:37:09 »

tudnál nekem pü-ben linkelni néhányat, hogy mennyibe kerül egy ilyen jobb (garett,kkk) vgt
Ezek egyben kipuff csonkosak, ne akarjál mindenfélét rátenni...fordos Garettet keress TDCi(130)-ről, vagy változós TDDi-ről...ezek egyformák.
Bontókban érdeklődj árról. wave
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #3738 Dátum: 2010.06.07 hétfő, 21:57:11 »

Ezek egyben kipuff csonkosak, ne akarjál mindenfélét rátenni...fordos Garettet keress TDCi(130)-ről, vagy változós TDDi-ről...ezek egyformák.
Bontókban érdeklődj árról. wave
köszi worship
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #3739 Dátum: 2010.06.07 hétfő, 22:25:56 »

köszi worship
nem olcsó. Nekem 90eFt-ba fájt, mikor kellett. Az új csiga "csak" 230eFt.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
nandi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 123


E-mail
« Új hozzászólás #3740 Dátum: 2010.06.08 kedd, 10:51:41 »

Mennyi volt a max tankolásotok nektek?
Tegnap azért kicsit meglepődtem, hogy 60,99 litert tankoltam  wow1   vigyor3
Ez normális így hogy elvileg 58,5 literes a tank?
Vagy érdekesen mér a kút ahol tankoltam? Smiley

Naplózva

MKIII facelift 2004 Ghia érintőképernyős navi TDCi 130 LE M6
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #3741 Dátum: 2010.06.08 kedd, 11:04:28 »

Mennyi volt a max tankolásotok nektek?
Tegnap azért kicsit meglepődtem, hogy 60,99 litert tankoltam  wow1   vigyor3
Ez normális így hogy elvileg 58,5 literes a tank?
Vagy érdekesen mér a kút ahol tankoltam? Smiley



Kb. az üzemanyagcső még 4L.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
nandi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 123


E-mail
« Új hozzászólás #3742 Dátum: 2010.06.08 kedd, 11:38:44 »

Akkor nem sok hiányzott, hogy ottmaradjak az út szélén... Smiley
Naplózva

MKIII facelift 2004 Ghia érintőképernyős navi TDCi 130 LE M6
jancsoj
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 389



E-mail
« Új hozzászólás #3743 Dátum: 2010.06.08 kedd, 12:36:41 »

Sziasztok.
Hát megtörtént a szabadonfutósítás, sokkal egyszerűbb mint gondoltam. Wink
Nem kellett hozzá még akna se, a generátor simán kijön felül,egy-két lemezt kell lebontani meg a go szűrőt kivenni.http://kepfeltoltes.hu/view/100608/20100604072_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Az egész 2,5 óra volt és ebből 1 órát szívtam a régi tárcsa leszedésével, semmi mást nem cseréltem mert minden jó, még a feszítő gumijai is nagyon stabilak úgyhogy azt majd legközelebb.
Érezhetően halkabb lett, Köszönet Relhist-nek a beszerzésben nyújtott segítségért, és persze Alf-nak a leírásért és hogy kitalálta az egészet. worship
 
Naplózva

2010. 2.0 TDCI 140 Le
EX:2005 TDCI Ghia 130Le
SSanya
Vendég
« Új hozzászólás #3744 Dátum: 2010.06.08 kedd, 14:43:10 »

Mennyi volt a max tankolásotok nektek?
Tegnap azért kicsit meglepődtem, hogy 60,99 litert tankoltam  wow1   vigyor3
Ez normális így hogy elvileg 58,5 literes a tank?
Vagy érdekesen mér a kút ahol tankoltam? Smiley



Én már tankoltam 62liter felett is. Sajnos kútfüggő is a dolog szomoru1
Naplózva
agostonb
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 355


E-mail
« Új hozzászólás #3745 Dátum: 2010.06.08 kedd, 14:50:18 »

Sziasztok.
Hát megtörtént a szabadonfutósítás, sokkal egyszerűbb mint gondoltam. Wink
Nem kellett hozzá még akna se, a generátor simán kijön felül,egy-két lemezt kell lebontani meg a go szűrőt kivenni.http://kepfeltoltes.hu/view/100608/20100604072_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Az egész 2,5 óra volt és ebből 1 órát szívtam a régi tárcsa leszedésével, semmi mást nem cseréltem mert minden jó, még a feszítő gumijai is nagyon stabilak úgyhogy azt majd legközelebb.
Érezhetően halkabb lett, Köszönet Relhist-nek a beszerzésben nyújtott segítségért, és persze Alf-nak a leírásért és hogy kitalálta az egészet. worship
 
Erre a képre kíváncsi lennék, de nekem nem jön be.
Valami más helyre esetleg fel tudnád tenni?
Naplózva

2003/01/28 MkIII 2.0 TDCi Ghia automata+Tempomat+utólagos D2s+minden Silver+bajusz+kormányváltó
jancsoj
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 389



E-mail
« Új hozzászólás #3746 Dátum: 2010.06.08 kedd, 15:13:30 »

Erre a képre kíváncsi lennék, de nekem nem jön be.
Valami más helyre esetleg fel tudnád tenni?
Ment mail.
Naplózva

2010. 2.0 TDCI 140 Le
EX:2005 TDCI Ghia 130Le
Trekxc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1675


Trek a bringa és xc=cross country


E-mail
« Új hozzászólás #3747 Dátum: 2010.06.08 kedd, 15:45:34 »

Ment mail.
Nekem is elküldöd, pls?!
Mellesleg oldalról nem bontottál semmit? Felülről hozzáfértél a dolgokhoz? szerinted a feszítőt is ke lehet cserélni felülről?
Köszi, T.
Naplózva

2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
agostonb
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 355


E-mail
« Új hozzászólás #3748 Dátum: 2010.06.08 kedd, 16:14:31 »

Ment mail.
Vettem, néztem, kösz.
Ez azé nem egy 1xrű eset amint látom.
Lehet segített volna még pár centit amit Alf írt, hogy kicsit előremozdítani a motort fellazítva a tartóbaknál.
Nem semmi azé a kábeleket sem lekötni a generátorról fentről. Sztem.
De ha sikerült....
Gratula.
Naplózva

2003/01/28 MkIII 2.0 TDCi Ghia automata+Tempomat+utólagos D2s+minden Silver+bajusz+kormányváltó
agostonb
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 355


E-mail
« Új hozzászólás #3749 Dátum: 2010.06.08 kedd, 16:17:04 »

Nekem is elküldöd, pls?!
Mellesleg oldalról nem bontottál semmit? Felülről hozzáfértél a dolgokhoz? szerinted a feszítőt is ke lehet cserélni felülről?
Köszi, T.
Annak ha jól emléxem a jobb kerékjárat felől is van egy csavarja.
Naplózva

2003/01/28 MkIII 2.0 TDCi Ghia automata+Tempomat+utólagos D2s+minden Silver+bajusz+kormányváltó
Oldalak: 1 ... 68 69 70 71 72 73 74 [75] 76 77 78 79 80 81 82 ... 959   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.045 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.