Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 22:05:58
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
TDCi motorok
Oldalak:
1
...
68
69
70
71
72
73
74
[
75
]
76
77
78
79
80
81
82
...
959
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: TDCi motorok (Megtekintve 14623203 alkalommal)
0 Felhasználó és 83 vendég van a témában
lorantgyula
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3700 Dátum:
2010.06.06 vasárnap, 10:51:44 »
Kipróbálom, hogy visszarakom a lemezes dugót és a vákumcsőből kiszedem a golyót. Sőt ha kormos kipucolom az egr-t, megtaláltam a leírást a fórumon.
A motorkód az n7ba. gugliban talált ilyet, hogy n7ba=euro4
Naplózva
lorantgyula
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3701 Dátum:
2010.06.06 vasárnap, 11:39:14 »
kisszedtem az egr-t vastagon benne az olajos kormos trutyi. Aztán ha már lúd, legyen kövér leszedtem a szívósorrol azt a fekete műanyagot.
Iszonyat trutyi van benne, meg a beömlőnyílások is tele korommal, a keresztmetszetük is jócskán szűkebb így.
Az nem tudom, hogy onnan hogy lehet kiszedni a koszt, mert így minden gané pont a hengerbe potyog be, az meg nem túl egészséges.
Szervíz, hengerfejleszedés és úgy pucolás? Ez lehet oka annak, hogy kevés levegő jut a hengerbe? Vagy a turbó ezt le tudja küzdeni?
Egy biztos, hogy ez az egr egy botor találmány a motorra nézve. Telerakja korommal.
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3702 Dátum:
2010.06.06 vasárnap, 11:40:51 »
Idézetet írta: lorantgyula - 2010.06.06 vasárnap, 10:51:44
Kipróbálom, hogy vis***akom a lemezes dugót és a vákumcsőből kiszedem a golyót. Sőt ha kormos kipucolom az egr-t, megtaláltam a leírást a fórumon.
A motorkód az n7ba. gugliban talált ilyet, hogy n7ba=euro4
szívósort is takarítsd ki
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
lorantgyula
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3703 Dátum:
2010.06.06 vasárnap, 11:49:11 »
A beömlőnyílásokat nem merem. Az a fekete nagy műanyagot amit leszedtem benzinnel, brigeciollal?
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3704 Dátum:
2010.06.06 vasárnap, 12:00:37 »
Idézetet írta: lorantgyula - 2010.06.06 vasárnap, 11:49:11
A beömlőnyílásokat nem merem. Az a fekete nagy műanyagot amit leszedtem benzinnel, bri***ollal?
azt, amibe az egr van csavarozva(felette van). esetleg kiveheted az egr alatt lévő gumicsövet is(ami rámegy). a beömlő nyílásokat csavarhúzóval húzd körbe, és a blokk felszínét is takarísd le és pucold meg a tömítéseket is. ja és vegyél egészségügyis kis gumikesztyűt, különben 2-3 napig fekete lesz a kezed!!
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
lorantgyula
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3705 Dátum:
2010.06.06 vasárnap, 12:29:29 »
Tapasztalom, ez az olajos korom olyan mint egy festék, vagy jóféle tinta. Kezd elfogyni az ultra derm, körmöm alatt is jó fekete.
A beömlőkbe benéztem azok egészen mélyen vastagon kormosak. Azok után már közvetlenül a szívószelepek vannak? Szerintem már azok sem zárnak tökéletesen.
Legjobb lenne az egész hengerfejet szétszedni, és teljesen kipucolni. Lehet erre lusták a szerelők, és inkább kicseréltetik azt amihez hozzáférnek.
Itthon sajna korlátozottak a lehetőségeim.
Naplózva
stealt
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3706 Dátum:
2010.06.06 vasárnap, 13:58:24 »
Idézetet írta: lorantgyula - 2010.06.06 vasárnap, 12:29:29
Tapasztalom, ez az olajos korom olyan mint egy festék, vagy jóféle tinta. Kezd elfogyni az ultra derm, körmöm alatt is jó fekete.
A beömlőkbe benéztem azok egészen mélyen vastagon kormosak. Azok után már közvetlenül a szívószelepek vannak? Szerintem már azok sem zárnak tökéletesen.
Legjobb lenne az egész hengerfejet szétszedni, és teljesen kipucolni. Lehet erre lusták a szerelők, és inkább kicseréltetik azt amihez hozzáférnek.
Itthon sajna korlátozottak a lehetőségeim.
Ameddig tudod takarítsd le. Utána ha ledugozod az EGR szelepet akkor a tiszta levegő meg turbon átkerülő kevéske olaj az ugyis tisztán fogja tartani az egész levegő rendszert.
Naplózva
lorantgyula
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3707 Dátum:
2010.06.06 vasárnap, 14:43:51 »
Na összeraktam, mentem a jó nagy kört, 170-ig elment, füstöl rendesen 2000 fölött kezt kb úgy menni mint az elődje egy citroen xsara 1.6 16v kombi. Lassan vagy alajáratban szépen muzsikál, 100-120 al megy szépen csöndesen.
Egy biztos, hogy a dugózást sokkal hamarabb meg kellett volna csinálni. Mindenesetre hasznos ez a fórum, más márkáknak egyiknek sem láttam ilyen jót, mint a mondeoét.
Visszaviszem majd a szervízbe, és megmondom tegyék rendbe a porlasztókat rendesen, meg nézzék át a turbót és ami hozzátartozik.
De lehet ha itt nem boldogulnak, a fordnál megcsináltatom és megyek vele még sokat. Van egy IV-es mondink is, abban 140 ezer van, az finomabban megy, ez a régi
olyan férfiasan erősnek tűnt hozzá képest. De azt hiszem csak azért megyeünk az újjal lassabban mert keményebb a gázpedál és úgy érzem nagyon taposni kell hogy gyorsuljon. Egyébként olyan benzinesen sokáig ki lehet húzatni. Bár azt igen ritkán tesszem.
Köszönöm az eddigi és az esetleges jövőbeni tanácsokat.
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3708 Dátum:
2010.06.06 vasárnap, 14:51:26 »
Idézetet írta: lorantgyula - 2010.06.06 vasárnap, 14:43:51
Na összeraktam, mentem a jó nagy kört, 170-ig elment, füstöl rendesen 2000 fölött kezt kb úgy menni mint az elődje egy citroen xsara 1.6 16v kombi. Lassan vagy alajáratban szépen muzsikál, 100-120 al megy szépen csöndesen.
Egy biztos, hogy a dugózást sokkal hamarabb meg kellett volna csinálni. Mindenesetre hasznos ez a fórum, más márkáknak egyiknek sem láttam ilyen jót, mint a mondeoét.
Visszaviszem majd a szervízbe, és megmondom tegyék rendbe a porlasztókat rendesen, meg nézzék át a turbót és ami hozzátartozik.
De lehet ha itt nem boldogulnak, a fordnál megcsináltatom és megyek vele még sokat. Van egy IV-es mondink is, abban 140 ezer van, az finomabban megy, ez a régi
olyan férfiasan erősnek tűnt hozzá képest. De azt hiszem csak azért megyeünk az újjal lassabban mert keményebb a gázpedál és úgy érzem nagyon taposni kell hogy gyorsuljon. Egyébként olyan benzinesen sokáig ki lehet húzatni. Bár azt igen ritkán tesszem.
Köszönöm az eddigi és az esetleges jövőbeni tanácsokat.
a kihúzatásnak dízel motornál semmi értelme, 2-3erpm között megy a legjobban
autós műsorokban néha kijelentik, hogy a dízel motor 4erpm-től nem húz úgy mint alacsony fordulaton
«
Utoljára szerkesztve: 2010.06.06 vasárnap, 18:09:59 írta HZsolt92
»
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3709 Dátum:
2010.06.06 vasárnap, 18:11:12 »
az MMT6-os váltóval szerelt kocsi mennyit megy 6-osban 2000rpm-nél??
és mennyit pörög 100 km\h-nál??
kösz
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3710 Dátum:
2010.06.06 vasárnap, 18:32:57 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2010.06.06 vasárnap, 18:11:12
az MMT6-os váltóval szerelt kocsi mennyit megy 6-osban 2000rpm-nél??
és mennyit pörög 100 km\h-nál??
kösz
http://mondeo.hu/index.php?topic=1456.msg505617#msg505617
A válasz benne van...
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3711 Dátum:
2010.06.06 vasárnap, 18:38:42 »
Idézetet írta: Relhist - 2010.06.06 vasárnap, 18:32:57
http://mondeo.hu/index.php?topic=1456.msg505617#msg505617
A válasz benne van...
szóval 6-ban 2000rpm olyan 118-120km\h és 100km\h-nél pedig 1700rpm kb??
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3712 Dátum:
2010.06.06 vasárnap, 18:40:04 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2010.06.06 vasárnap, 18:38:42
szóval 6-ban 2000rpm olyan 118-120km\h és 100km\h-nél pedig 1700rpm kb??
ja.
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
ezsolt
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1435
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3713 Dátum:
2010.06.06 vasárnap, 19:00:58 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2010.06.06 vasárnap, 18:38:42
szóval 6-ban 2000rpm olyan 118-120km\h és 100km\h-nél pedig 1700rpm kb??
A saját feljegyzéseim szerint (diktálásos feljegyzésből), hatodik fokozatban:
1750rpm = 103 km/h
1800rpm = 106 km/h
2000rpm = 118 km/h
2250rpm = 133 km/h
2500rpm = 148 km/h
2750rpm = 162 km/h
A váltóáttételből származtató arány szerint a sebesség (km/órában) 5.90 - 5.94 %-a a fordulatszámnak
«
Utoljára szerkesztve: 2010.06.06 vasárnap, 19:05:55 írta ezsolt
»
Naplózva
2003/09* 2.0 TDC
i
EGR
, kombi. A MÁSODIK Mondeó !
lorantgyula
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3714 Dátum:
2010.06.06 vasárnap, 19:03:57 »
Na lehet nem volt hiábavaló a délelőtti ténykedés.
Mentem vagy 100 km-t. kb 50 től kialudt a checklámpa és halványan de jobban is megy.
Örömömben le is mostam.
Lehet az a vákumcsöves dugózás nem terszett neki, a hagyományos nem zavar be neki annyira.
Naplózva
fablaci
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 211
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3715 Dátum:
2010.06.06 vasárnap, 21:00:31 »
Első körben takarítsad ki a MAF szenzort.
[/quote]
Hali! Hol van ez a maf szenzor? A levegőszürő után? Nincs fent valami tanulmány hogy tudja a tisztitást egy mezei felhasználó tisztitani?
Köszi.
Üdv:
Laci
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3716 Dátum:
2010.06.06 vasárnap, 21:02:56 »
Idézetet írta: ezsolt - 2010.06.06 vasárnap, 19:00:58
A saját feljegyzéseim szerint (diktálásos feljegyzésből), hatodik fokozatban:
1750rpm = 103 km/h
1800rpm = 106 km/h
2000rpm = 118 km/h
2250rpm = 133 km/h
2500rpm = 148 km/h
2750rpm = 162 km/h
A váltóáttételből származtató arány szerint a sebesség (km/órában) 5.90 - 5.94 %-a a fordulatszámnak
köszi
Relhistnek is
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
ezsolt
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1435
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3717 Dátum:
2010.06.06 vasárnap, 22:01:28 »
Idézetet írta: fablaci - 2010.06.06 vasárnap, 21:00:31
Első körben takarítsad ki a MAF szenzort.
Hali! Hol van ez a maf szenzor? A levegőszürő után? Nincs fent valami tanulmány hogy tudja a tisztitást egy mezei felhasználó tisztitani?
Köszi.
Üdv:
Laci
Ez az első magyarul van, ez szerintem segít
Scratch hátha nem haragszik meg
http://www.youtube.com/watch?v=FccejDPevtM&feature=PlayList&p=E438F197F9085309&playnext_from=PL&playnext=1&index=5
Olajcsere, olajszűrő-csere, levegőszűrő csere 2006-os TDCi-n (angolul).
http://www.youtube.com/watch?v=L--kaIb5GoI
«
Utoljára szerkesztve: 2010.06.06 vasárnap, 22:24:56 írta ezsolt
»
Naplózva
2003/09* 2.0 TDC
i
EGR
, kombi. A MÁSODIK Mondeó !
gtuby
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 393
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3718 Dátum:
2010.06.06 vasárnap, 22:21:23 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2010.06.06 vasárnap, 12:00:37
azt, amibe az egr van csavarozva(felette van). esetleg kiveheted az egr alatt lévő gumicsövet is(ami rámegy). a beömlő nyílásokat csavarhúzóval húzd körbe, és a blokk felszínét is takarísd le és pucold meg a tömítéseket is. ja és vegyél egészségügyis kis gumikesztyűt, különben 2-3 napig fekete lesz a kezed!!
Valami vastag kesztyű kell, ami bírja az olajat és a benzint, mert én ma pucoltam a szívósort és 4 pár orvosi kesztyű mállott szét a kezemen. Fél liter brigót és 1,5l benzint (pontosabban e85, mert abban van alkohol is ami jobb oldószer) használtam el, ja és kb.: 2kg rongyot.
Naplózva
2005 Mondeo kombi TDCI 130le, EGR off, ZEN
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3719 Dátum:
2010.06.06 vasárnap, 22:29:45 »
Idézetet írta: gtuby - 2010.06.06 vasárnap, 22:21:23
Valami vastag kesztyű kell, ami bírja az olajat és a benzint, mert én ma pucoltam a szívósort és 4 pár orvosi kesztyű mállott szét a kezemen. Fél liter brigót és 1,5l benzint (pontosabban e85, mert abban van alkohol is ami jobb oldószer) használtam el, ja és kb.: 2kg rongyot.
én szabad kézzel csináltam, de akkor mezei gumikesztyű kell hozzá
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
agostonb
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 355
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3720 Dátum:
2010.06.07 hétfő, 09:55:15 »
Alf!
A Generátor bronzkeféket hol szerezted be? Mert a Nagyautónál nincs.
A faceliftesé ugyanaz mint a az előttié?
Jó lenne akár a Bosch, akár a Visteon elérhetősége.
kösz
Naplózva
2003/01/28 MkIII 2.0 TDCi Ghia automata+Tempomat+utólagos D2s+minden Silver+bajusz+kormányváltó
cseresznye
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 615
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3721 Dátum:
2010.06.07 hétfő, 13:17:54 »
Sziasztok! Kérdésem lenne mert azt vettem észre ha végre pörgetem akkor váltáskor dob egy fekete füst pamacsot a kicsike,egyébként máskor nem füstöl egy kicsit sem és megy mint az álom.Szerintetek ez probléma?
Naplózva
2.0 tdci Ghia 130Le 2005 4 ajtó/2.0 TDCI Turnier 140Le 2014/1.5 TDCI Fiesta Trend 75Le 2013
Trekxc
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1675
Trek a bringa és xc=cross country
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3722 Dátum:
2010.06.07 hétfő, 13:32:45 »
Idézetet írta: cseresznye - 2010.06.07 hétfő, 13:17:54
Sziasztok! Kérdésem lenne mert azt vettem észre ha végre pörgetem akkor váltáskor dob egy fekete füst pamacsot a kicsike,egyébként máskor nem füstöl egy kicsit sem és megy mint az álom.Szerintetek ez probléma?
Igen az nagyon nagy probléma. Ne válts és add el
Mellesleg váltáskor pörgetve a pamacs az nem gáz sztm. Sőt majdnem természetes. Üdv, T.
Naplózva
2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
cseresznye
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 615
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3723 Dátum:
2010.06.07 hétfő, 14:15:43 »
Idézetet írta: Trekxc - 2010.06.07 hétfő, 13:32:45
Igen az nagyon nagy probléma. Ne válts és add el
Mellesleg váltáskor pörgetve a pamacs az nem gáz sztm. Sőt majdnem természetes. Üdv, T.
Köszi a választ!
Naplózva
2.0 tdci Ghia 130Le 2005 4 ajtó/2.0 TDCI Turnier 140Le 2014/1.5 TDCI Fiesta Trend 75Le 2013
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3724 Dátum:
2010.06.07 hétfő, 15:53:05 »
Idézetet írta: agostonb - 2010.06.07 hétfő, 09:55:15
Alf!
A Generátor bronzkeféket hol szerezted be? Mert a Nagyautónál nincs.
A faceliftesé ugyanaz mint a az előttié?
Jó lenne akár a Bosch, akár a Visteon elérhetősége.
kösz
küldj neki pü-t, azt hamarabb észre veszi
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
lorantgyula
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3725 Dátum:
2010.06.07 hétfő, 16:49:10 »
Kérdezeném, hogy a 2.0 tdci turbóját konkrétan mi vezérli? Ha gázt adok látom, hogy dolgozik a lapátállító, de az mitől függ,hogy milyen gyorsan pörög a turbó, illetve a változó geometriát mi szabályozza?
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3726 Dátum:
2010.06.07 hétfő, 16:52:55 »
Idézetet írta: lorantgyula - 2010.06.07 hétfő, 16:49:10
Kérdezeném, hogy a 2.0 tdci turbóját konkrétan mi vezérli? Ha gázt adok látom, hogy dolgozik a lapátállító, de az mitől függ,hogy milyen gyorsan pörög a turbó, illetve a változó geometriát mi szabályozza?
a szög rpm függő asszem
vákum(eu3), vagy elektronika állítja(eu4)
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3727 Dátum:
2010.06.07 hétfő, 17:41:33 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2010.06.07 hétfő, 16:52:55
a szög rpm függő asszem
vákum(eu3), vagy elektronika állítja(eu4)
inkább üzemanyag nyomás függő. Az meg fordulatszám, terhelés (gázpedál állás) függvénye.
A turbó fordulatszáma a kipufogó gáz áramlási sebességétől függ, erre jön rá a változó geometria hatása, azaz adott kipufogó gáz sebességnél többféle fordulatot tud.
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3728 Dátum:
2010.06.07 hétfő, 17:43:24 »
Idézetet írta: Relhist - 2010.06.07 hétfő, 17:41:33
inkább üzemanyag nyomás függő. Az meg fordulatszám, terhelés (gázpedál állás) függvénye.
A turbó fordulatszáma a kipufogó gáz áramlási sebességétől függ, erre jön rá a változó geometria hatása, azaz adott kipufogó gáz sebességnél többféle fordulatot tud.
változó geos turbót fel lehet rakni utólag??
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
jupiter72
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 77
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3729 Dátum:
2010.06.07 hétfő, 18:46:28 »
Sziasztok!
Véletlenül hozzámkerült egy Launch Creader OBD olvasó.Ha valakinek kellene,beszerzési áron oda tudom adni.
Naplózva
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3730 Dátum:
2010.06.07 hétfő, 21:07:19 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2010.06.07 hétfő, 17:43:24
változó geos turbót fel lehet rakni utólag??
Fel!
De a te szabályzódat át kell rakni a változós turbóra...ez kicsi átalakítást igényel(minimális, ha tudod mit miért és hogyan csinál a szabályzód)
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3731 Dátum:
2010.06.07 hétfő, 21:09:38 »
Idézetet írta: Ervin - 2010.06.07 hétfő, 21:07:19
Fel!
De a te szabályzódat át kell rakni a változós turbóra...ez kicsi átalakítást igényel(minimális, ha tudod mit miért és hogyan csinál a szabályzód)
milyen szabályzó??
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
cseresznye
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 615
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3732 Dátum:
2010.06.07 hétfő, 21:10:24 »
Idézetet írta: jupiter72 - 2010.06.07 hétfő, 18:46:28
Sziasztok!
Véletlenül hozzámkerült egy Launch Creader OBD olvasó.Ha valakinek kellene,beszerzési áron oda tudom adni.
Ár?
Naplózva
2.0 tdci Ghia 130Le 2005 4 ajtó/2.0 TDCI Turnier 140Le 2014/1.5 TDCI Fiesta Trend 75Le 2013
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3733 Dátum:
2010.06.07 hétfő, 21:11:01 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2010.06.07 hétfő, 21:09:38
milyen szabályzó??
Hát a turbónyomás szabályzó...
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3734 Dátum:
2010.06.07 hétfő, 21:12:03 »
Idézetet írta: Ervin - 2010.06.07 hétfő, 21:11:01
Hát a turbónyomás szabályzó...
aha
és akkor rendesen fog működni a vgt
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3735 Dátum:
2010.06.07 hétfő, 21:18:52 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2010.06.07 hétfő, 21:12:03
aha
és akkor rendesen fog működni a vgt
Persze, csak tudni kell jól beállítani a te fix szabályzóddal.
Amíg nincs beépítve, kompresszorral adsz a szabályzóra 1,4 bar-t....na ekkor kell a töknek teljesen ütközésig tolni a kart...ilyenre kell a hosszt beállítani..
Mikor megvettem az Octavia TDI-met még talán egy napig is volt rajt fix turbó(gyárilag az volt rajt) aztán rádobtam a változóst és gond nélkül használtam évekig.. Persze sokkal rugalmasab és takarékosabb változóssal!
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3736 Dátum:
2010.06.07 hétfő, 21:20:28 »
Idézetet írta: Ervin - 2010.06.07 hétfő, 21:18:52
Persze, csak tudni kell jól beállítani a te fix szabályzóddal.
Amíg nincs beépítve, kompresszorral adsz a szabályzóra 1,4 bar-t....na ekkor kell a töknek teljesen ütközésig tolni a kart...ilyenre kell a hosszt beállítani..
Mikor megvettem az Octavia TDI-met még talán egy napig is volt rajt fix turbó(gyárilag az volt rajt) aztán rádobtam a változóst és gond nélkül használtam évekig.. Persze sokkal rugalmasab és takarékosabb változóssal!
tudnál nekem pü-ben linkelni néhányat, hogy mennyibe kerül egy ilyen jobb (garett,kkk) vgt
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3737 Dátum:
2010.06.07 hétfő, 21:37:09 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2010.06.07 hétfő, 21:20:28
tudnál nekem pü-ben linkelni néhányat, hogy mennyibe kerül egy ilyen jobb (garett,kkk) vgt
Ezek egyben kipuff csonkosak, ne akarjál mindenfélét rátenni...fordos Garettet keress TDCi(130)-ről, vagy változós TDDi-ről...ezek egyformák.
Bontókban érdeklődj árról.
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3738 Dátum:
2010.06.07 hétfő, 21:57:11 »
Idézetet írta: Ervin - 2010.06.07 hétfő, 21:37:09
Ezek egyben kipuff csonkosak, ne akarjál mindenfélét rátenni...fordos Garettet keress TDCi(130)-ről, vagy változós TDDi-ről...ezek egyformák.
Bontókban érdeklődj árról.
köszi
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3739 Dátum:
2010.06.07 hétfő, 22:25:56 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2010.06.07 hétfő, 21:57:11
köszi
nem olcsó. Nekem 90eFt-ba fájt, mikor kellett. Az új csiga "csak" 230eFt.
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
nandi
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 123
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3740 Dátum:
2010.06.08 kedd, 10:51:41 »
Mennyi volt a max tankolásotok nektek?
Tegnap azért kicsit meglepődtem, hogy 60,99 litert tankoltam
Ez normális így hogy elvileg 58,5 literes a tank?
Vagy érdekesen mér a kút ahol tankoltam?
Naplózva
MKIII facelift 2004 Ghia érintőképernyős navi TDCi 130 LE M6
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37285
www.mondeo.hu
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3741 Dátum:
2010.06.08 kedd, 11:04:28 »
Idézetet írta: nandi - 2010.06.08 kedd, 10:51:41
Mennyi volt a max tankolásotok nektek?
Tegnap azért kicsit meglepődtem, hogy 60,99 litert tankoltam
Ez normális így hogy elvileg 58,5 literes a tank?
Vagy érdekesen mér a kút ahol tankoltam?
Kb. az üzemanyagcső még 4L.
Naplózva
Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
nandi
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 123
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3742 Dátum:
2010.06.08 kedd, 11:38:44 »
Akkor nem sok hiányzott, hogy ottmaradjak az út szélén...
Naplózva
MKIII facelift 2004 Ghia érintőképernyős navi TDCi 130 LE M6
jancsoj
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 389
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3743 Dátum:
2010.06.08 kedd, 12:36:41 »
Sziasztok.
Hát megtörtént a szabadonfutósítás, sokkal egyszerűbb mint gondoltam.
Nem kellett hozzá még akna se, a generátor simán kijön felül,egy-két lemezt kell lebontani meg a go szűrőt kivenni.
http://kepfeltoltes.hu/view/100608/20100604072_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Az egész 2,5 óra volt és ebből 1 órát szívtam a régi tárcsa leszedésével, semmi mást nem cseréltem mert minden jó, még a feszítő gumijai is nagyon stabilak úgyhogy azt majd legközelebb.
Érezhetően halkabb lett, Köszönet Relhist-nek a beszerzésben nyújtott segítségért, és persze Alf-nak a leírásért és hogy kitalálta az egészet.
Naplózva
2010. 2.0 TDCI 140 Le
EX:2005 TDCI Ghia 130Le
SSanya
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3744 Dátum:
2010.06.08 kedd, 14:43:10 »
Idézetet írta: nandi - 2010.06.08 kedd, 10:51:41
Mennyi volt a max tankolásotok nektek?
Tegnap azért kicsit meglepődtem, hogy 60,99 litert tankoltam
Ez normális így hogy elvileg 58,5 literes a tank?
Vagy érdekesen mér a kút ahol tankoltam?
Én már tankoltam 62liter felett is. Sajnos kútfüggő is a dolog
Naplózva
agostonb
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 355
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3745 Dátum:
2010.06.08 kedd, 14:50:18 »
Idézetet írta: jancsoj - 2010.06.08 kedd, 12:36:41
Sziasztok.
Hát megtörtént a szabadonfutósítás, sokkal egyszerűbb mint gondoltam.
Nem kellett hozzá még akna se, a generátor simán kijön felül,egy-két lemezt kell lebontani meg a go szűrőt kivenni.
http://kepfeltoltes.hu/view/100608/20100604072_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Az egész 2,5 óra volt és ebből 1 órát szívtam a régi tárcsa leszedésével, semmi mást nem cseréltem mert minden jó, még a feszítő gumijai is nagyon stabilak úgyhogy azt majd legközelebb.
Érezhetően halkabb lett, Köszönet Relhist-nek a beszerzésben nyújtott segítségért, és persze Alf-nak a leírásért és hogy kitalálta az egészet.
Erre a képre kíváncsi lennék, de nekem nem jön be.
Valami más helyre esetleg fel tudnád tenni?
Naplózva
2003/01/28 MkIII 2.0 TDCi Ghia automata+Tempomat+utólagos D2s+minden Silver+bajusz+kormányváltó
jancsoj
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 389
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3746 Dátum:
2010.06.08 kedd, 15:13:30 »
Idézetet írta: agostonb - 2010.06.08 kedd, 14:50:18
Erre a képre kíváncsi lennék, de nekem nem jön be.
Valami más helyre esetleg fel tudnád tenni?
Ment mail.
Naplózva
2010. 2.0 TDCI 140 Le
EX:2005 TDCI Ghia 130Le
Trekxc
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1675
Trek a bringa és xc=cross country
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3747 Dátum:
2010.06.08 kedd, 15:45:34 »
Idézetet írta: jancsoj - 2010.06.08 kedd, 15:13:30
Ment mail.
Nekem is elküldöd, pls?!
Mellesleg oldalról nem bontottál semmit? Felülről hozzáfértél a dolgokhoz? szerinted a feszítőt is ke lehet cserélni felülről?
Köszi, T.
Naplózva
2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
agostonb
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 355
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3748 Dátum:
2010.06.08 kedd, 16:14:31 »
Idézetet írta: jancsoj - 2010.06.08 kedd, 15:13:30
Ment mail.
Vettem, néztem, kösz.
Ez azé nem egy 1xrű eset amint látom.
Lehet segített volna még pár centit amit Alf írt, hogy kicsit előremozdítani a motort fellazítva a tartóbaknál.
Nem semmi azé a kábeleket sem lekötni a generátorról fentről. Sztem.
De ha sikerült....
Gratula.
Naplózva
2003/01/28 MkIII 2.0 TDCi Ghia automata+Tempomat+utólagos D2s+minden Silver+bajusz+kormányváltó
agostonb
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 355
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3749 Dátum:
2010.06.08 kedd, 16:17:04 »
Idézetet írta: Trekxc - 2010.06.08 kedd, 15:45:34
Nekem is elküldöd, pls?!
Mellesleg oldalról nem bontottál semmit? Felülről hozzáfértél a dolgokhoz? szerinted a feszítőt is ke lehet cserélni felülről?
Köszi, T.
Annak ha jól emléxem a jobb kerékjárat felől is van egy csavarja.
Naplózva
2003/01/28 MkIII 2.0 TDCi Ghia automata+Tempomat+utólagos D2s+minden Silver+bajusz+kormányváltó
Oldalak:
1
...
68
69
70
71
72
73
74
[
75
]
76
77
78
79
80
81
82
...
959
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ