Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 05:34:55 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 73 74 75 76 77 78 79 [80] 81 82 83 84 85 86 87 ... 959   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 14634113 alkalommal)
0 Felhasználó és 108 vendég van a témában
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3950 Dátum: 2010.06.26 szombat, 19:53:48 »

Örülönk,hogy nem égtél le....
Nem elrettentésnek hoztam a példát,de Scratch komának kiégett a dizil mondija.

Nem égett ki. Csak füstölt.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #3951 Dátum: 2010.06.26 szombat, 20:14:54 »

Nem égett ki. Csak füstölt.
eplus2 az sokkal jobb...
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #3952 Dátum: 2010.06.26 szombat, 21:55:36 »



Szóval, ha a motor tetején a porlasztócsúcs van, akkor abban a kis bemélyedésben, ami minden henger felett van, ott gyűlt a diesel. És úgy néz ki, hogy közvetlenül a motorból jön a diesel és nem a porlasztócsúcson lévő fém üzemanyag-befolyóból, vagy a műanyag visszavezetőből (már, ha jól értettem, amit a szervizesek magyaráztak kint). Szóval, nem tudom, hogy mit kell cserélni, ha porlasztócsúcs, akkor az gáz, mert sokba lesz, ha csak tömítés (amit nagyon remélek), akkor az kibírható. Amúgy pont 199e-nél jött a gond Smiley - ezt jól bekalibrálták a Fordnál... Most 6 éves, még soha nem mentem vele 140-nél többel, talán ezért is csak most jött ki a hiba. Dehát szerettem volna kipróbálni az Autobahn-on, mit is tud. Hát, talán nem kellett volna, bár a 160 inkább hamarabb kihozta a hibát.

A motorból biztos nem jön. Ha onnét jönne, kompresszió sem lenne, mert a porlasztó mellett fújna ki a rendszer, ami pedig az égéstérben végződik.
Ha nem a porlasztó felső végénél lévő 17-es hollandinál ereszt, akkor a résolajcső O gyűrűje a ludas.
Az enyémen is folyt a résolajcsőnél, állt a porlasztó tövében a deklin a gázolaj. Csere megoldotta.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
vik
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 290


E-mail
« Új hozzászólás #3953 Dátum: 2010.06.27 vasárnap, 11:54:43 »

Itt egy részletes leírás a gázolaj szűréséről. Én sokat tanultam belőle.
Most ne a terméket/gyártmányt nézzétek, hanem az elveket!
http://uni-filter.hu/content/view/68/100/
Ha jól tudom, a TDCi-be használt go szűrők 4 mikronosak.
Ha sikerülne egy efféle 2 mikronos gázolajszűrőt üzembe állítanunk, talán jelentősen megnőne a pcsúcs élettartama.




A gyári szűrő 2 mikronos.

Általában az utángyártott szűrők nem tudják ezt és sok hibát okoznak. De megéri beletenni mert spórol vele az ember vagy 5-6 ezer forintot.  falbav  vigyor3
Naplózva
Latat
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 50


« Új hozzászólás #3954 Dátum: 2010.06.27 vasárnap, 12:53:03 »

A motorból biztos nem jön. Ha onnét jönne, kompresszió sem lenne, mert a porlasztó mellett fújna ki a rendszer, ami pedig az égéstérben végződik.
Ha nem a porlasztó felső végénél lévő 17-es hollandinál ereszt, akkor a résolajcső O gyűrűje a ludas.
Az enyémen is folyt a résolajcsőnél, állt a porlasztó tövében a deklin a gázolaj. Csere megoldotta.

Az lehet. Biztosan nem a hollandinál jön. A csere mennyibe került? Mire számítsak?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #3955 Dátum: 2010.06.27 vasárnap, 14:45:01 »

A gyári szűrő 2 mikronos.

Általában az utángyártott szűrők nem tudják ezt és sok hibát okoznak. De megéri beletenni mert spórol vele az ember vagy 5-6 ezer forintot.  falbav  vigyor3
nyes


szia!
jó látni téged is errefelé! Wink wave
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #3956 Dátum: 2010.06.27 vasárnap, 19:45:47 »

Szerintetek,nincs magasnyomású szivattyú probléma,porlasztócsúcs rendben van kilett poharazva.Szivattyú teszt megvolt.A hiba olvasás azt írta ki,hogy kábel lazulás lehet.A magasnyomású szivattyú szelepet nem engedi a kocsi tesztelni.A jelenség az,hogy a kocsi gondol egyett és nem indul csak 3-4 indítás után.Van úgy,hogy 1 hétig semmi és tök váratlanul megint.A hiba olvasás csak üzemanyag ellátást mutat más semmi hiba nincs.A szerelővel most megnézzük a testkábeleket.Ha azok jók akkor kicseréljük a szivattyú szelepet.A jelenséghez még annyit,hogy az önindító forgat nagyon csak nincs üzemanyag,.Ez miatt bevillan az izzítás jelző.Aztán várok és pöccre indul.Aztán bármikor előfordul.Új az akksi.gázolajszürő vadi új.Gyári hibaolvasóval lett tesztelve.Menetközben nem áll le !!!Hála isten a nagy dolgok renben vannak.Szerintetek mi lehet,mert ezt a szerelő is érdekesnek tartja.Ez van.Menni megy nagyon nincs füstölés fogyasztás rendben.A hiba olvasóval ;minden kilett elemzve,ahiuba csak a leírtak.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
gtuby
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 393


E-mail
« Új hozzászólás #3957 Dátum: 2010.06.27 vasárnap, 22:37:21 »

friss tapasztalatom szerint kb. 1 L különbség van a 120 és 140kmh között tartós haladás mellett. Bp-Bszemes távon M7-en, klíma nélkül, üresen, lefélé 5,3-ra jött ki, 140-re állított tempomattal (133kmh) visszafelé 150-es tempomat beállításnál (kb. 140kmh) 6,5 volt, 2 személy. Igaz, volt protec a tankban (fogyi növelő állítólag).

Én is tankoltam az említett tempomatos 145km/h (óra szerint) klíma nélküli autópályás akcióra: (miután javítottam 30km alatt 3 tizedet a fedkompos átlagfogyasztásomon) és 6,95 lett (fedcomp 6,6l).
Hazafelé ugyanez csak 130km/h-val: 6,2l lett (fedcom: 5,4l)
Szóval ahogy korábban írtam pályán lehetetlen 6l alatti átlagot elérni az enyémmel.
Naplózva

2005 Mondeo kombi TDCI 130le, EGR off, ZEN
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #3958 Dátum: 2010.06.28 hétfő, 15:25:16 »

Szerintetek,nincs magasnyomású szivattyú probléma,porlasztócsúcs rendben van kilett poharazva.Szivattyú teszt megvolt.A hiba olvasás azt írta ki,hogy kábel lazulás lehet.A magasnyomású szivattyú szelepet nem engedi a kocsi tesztelni.A jelenség az,hogy a kocsi gondol egyett és nem indul csak 3-4 indítás után.Van úgy,hogy 1 hétig semmi és tök váratlanul megint.A hiba olvasás csak üzemanyag ellátást mutat más semmi hiba nincs.A szerelővel most megnézzük a testkábeleket.Ha azok jók akkor kicseréljük a szivattyú szelepet.A jelenséghez még annyit,hogy az önindító forgat nagyon csak nincs üzemanyag,.Ez miatt bevillan az izzítás jelző.Aztán várok és pöccre indul.Aztán bármikor előfordul.Új az akksi.gázolajszürő vadi új.Gyári hibaolvasóval lett tesztelve.Menetközben nem áll le !!!Hála isten a nagy dolgok renben vannak.Szerintetek mi lehet,mert ezt a szerelő is érdekesnek tartja.Ez van.Menni megy nagyon nincs füstölés fogyasztás rendben.A hiba olvasóval ;minden kilett elemzve,ahiuba csak a leírtak.
cmp vagy ckp....
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Trendi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 412



E-mail
« Új hozzászólás #3959 Dátum: 2010.06.28 hétfő, 17:36:41 »

A komputer hogy számolja ki a fogyit? összes befecskendezési idő korrigálva a tápnyomással, vagy valami egyszerűbb? Tankszint, megtett út... ilyesmi?
Csak mert elég csalókának tűnik.

Én is tankoltam az említett tempomatos 145km/h (óra szerint) klíma nélküli autópályás akcióra: (miután javítottam 30km alatt 3 tizedet a fedkompos átlagfogyasztásomon) és 6,95 lett (fedcomp 6,6l).
Hazafelé ugyanez csak 130km/h-val: 6,2l lett (fedcom: 5,4l)
Szóval ahogy korábban írtam pályán lehetetlen 6l alatti átlagot elérni az enyémmel.
Naplózva

2005/12 Trend 2.0 TDCI 4ajtós, automata, ZEN, tempomat, kieg. fűtés
Kobresz
Vendég
« Új hozzászólás #3960 Dátum: 2010.06.28 hétfő, 19:00:50 »

Üdv!

Megtörtént kb. 1 hete az EGR dugózás!  nyes

Megyis, szépis, de...nagyon füstöl kicsit erősebb kigyorsításon... A nagyont, úgy kell érteni, mint egy MTZ traktor( Wink). Normális ez?

Alapjáraton nincs füst, se hidegen, se melegen, ECU nem vagdossa vészüzembe a gípet (kopp, kopp, kopp). Ha módjával gyorsítok, akkor nem látom a tükörből a füstöt.
Naplózva
gtuby
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 393


E-mail
« Új hozzászólás #3961 Dátum: 2010.06.28 hétfő, 21:24:29 »

A komputer hogy számolja ki a fogyit? összes befecskendezési idő korrigálva a tápnyomással, vagy valami egyszerűbb? Tankszint, megtett út... ilyesmi?
Csak mert elég csalókának tűnik.


Csalóka is! Azt már én is megfigyeltem,hogy ha taposom neki akkor pontosabban mér.
Már volt róla szó itt,h több dolgot figyel a komputer, de pontosan nem tudták megmondani,h konkrétan miket. Amiket írtál azokat biztos (rail nyomás, befecskendezési idő és megtett távolság) sőt ezek lehetnek a fő paraméterek, de az üzemanyag szintet szerintem csak a megtehető távolsághoz figyeli.
Naplózva

2005 Mondeo kombi TDCI 130le, EGR off, ZEN
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #3962 Dátum: 2010.06.28 hétfő, 21:37:25 »

cmp vagy ckp....
A CMP jel adót kicseréltük és akkor is volt a jelenség. A CKP jel adót nemtalálta hibának a szerelő.Hát szerdán viszem hozzá majd meglátjuk.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #3963 Dátum: 2010.06.28 hétfő, 21:40:16 »

cmp vagy ckp....
ICU-ra is írt valamit a hibaolvasó.Az csinálhat ilyet?
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #3964 Dátum: 2010.06.28 hétfő, 21:42:09 »

ICU-ra is írt valamit a hibaolvasó.Az csinálhat ilyet?
nem ECU akart az lenni?? wave
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #3965 Dátum: 2010.06.28 hétfő, 22:57:34 »

nem ECU akart az lenni?? wave
Nem,én is csodálkoztam.A motorelektronika vezérlőre vonatkozik ez az írás.Ezt írta ki a programolvasó.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #3966 Dátum: 2010.06.28 hétfő, 23:30:13 »

Nem,én is csodálkoztam.A motorelektronika vezérlőre vonatkozik ez az írás.Ezt írta ki a programolvasó.
akk bocs a belepofázásért worship
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #3967 Dátum: 2010.06.29 kedd, 10:39:16 »

akk bocs a belepofázásért worship
Ne kérj elnézést,én is most tanulok mindent.Nekem nagyon tetszik ez az összetartozás itt a fórumon,hogy mindenki próbál segíteni bármiben.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #3968 Dátum: 2010.06.29 kedd, 17:21:54 »

Tisztelt Fórumtársak! Elöször irok a fórum oldalán és mindenkinek szeretném megköszönni a magas szinvonalu hozzászólásokat valamint az önzetlen gyors segitséget. Gépész ember lévén magam javitom az autómat 2005 Ford  Mondeo 2.0 TDCI 115 LE amit 2 1/2 évesen vettem magán szemlytől, 57000 KM-el és azóta is kifogástalanul üzemel. Minden célszerü átalakitást elvégeztem a generátor szabadonfutósitás kivételével.Már csak a szabadonfutó hiányzik. Most lehet mosolyogni mert egy alapprolémán megakadtam. Nem tudom a gépezetből lecserélni a hütőfolyadékot. Nem találom a leeresztő csapot a hütőn. Az angol Haynes szakkönyvben lévö leeresztöcsap nekem hiányzik. Megkerestem a motor alján lévő legalsó vizcsőövet megbontva kb 5 l folyadék jött le a többi bent maradt a hütőben. Már csak ez hiányzik ahhoz ,hogy teljes legyen a 120000 KM nagy szervizem. Az EGR dugózás hibakód nélkül müködik a gépezet dinamikusabb csendesebb és kicsivel kevesebbet is eszik. Teljes terheléssel autópályán 6.3-6.5 l/100KM Türelemmel várom az önzetlen foórumtársi segitséget. Ha van a problémával kapcsolatban képi információ azt külön megköszönöm. Tisztelettel László   
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
ezsolt
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1435



« Új hozzászólás #3969 Dátum: 2010.06.29 kedd, 18:22:52 »

Tisztelt Fórumtársak! Elöször irok a fórum oldalán és mindenkinek szeretném megköszönni a magas szinvonalu hozzászólásokat valamint az önzetlen gyors segitséget. Gépész ember lévén magam javitom az autómat 2005 Ford  Mondeo 2.0 TDCI 115 LE amit 2 1/2 évesen vettem magán szemlytől, 57000 KM-el és azóta is kifogástalanul üzemel. Minden célszerü átalakitást elvégeztem a generátor szabadonfutósitás kivételével.Már csak a szabadonfutó hiányzik. Most lehet mosolyogni mert egy alapprolémán megakadtam. Nem tudom a gépezetből lecserélni a hütőfolyadékot. Nem találom a leeresztő csapot a hütőn. Az angol Haynes szakkönyvben lévö leeresztöcsap nekem hiányzik. Megkerestem a motor alján lévő legalsó vizcsőövet megbontva kb 5 l folyadék jött le a többi bent maradt a hütőben. Már csak ez hiányzik ahhoz ,hogy teljes legyen a 120000 KM nagy szervizem. Az EGR dugózás hibakód nélkül müködik a gépezet dinamikusabb csendesebb és kicsivel kevesebbet is eszik. Teljes terheléssel autópályán 6.3-6.5 l/100KM Türelemmel várom az önzetlen foórumtársi segitséget. Ha van a problémával kapcsolatban képi információ azt külön megköszönöm. Tisztelettel László   
Üdv a Klubban, ahogy mondani szokás! Autódhoz gratulálok. A szorgalmad, tenni akarásod előtt pedig  worship
Nemsokára választ kapsz a kérdéseidre, meglátod
Naplózva

2003/09* 2.0 TDCi EGR, kombi. A MÁSODIK Mondeó !
Trendi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 412



E-mail
« Új hozzászólás #3970 Dátum: 2010.06.29 kedd, 18:42:01 »

Taposva pontos, óvatoskodva meg jóval kevesebbet mutít.
Persze a kúton kiderül a turpisság...
Csalóka is! Azt már én is megfigyeltem,hogy ha taposom neki akkor pontosabban mér.
Már volt róla szó itt,h több dolgot figyel a komputer, de pontosan nem tudták megmondani,h konkrétan miket. Amiket írtál azokat biztos (rail nyomás, befecskendezési idő és megtett távolság) sőt ezek lehetnek a fő paraméterek, de az üzemanyag szintet szerintem csak a megtehető távolsághoz figyeli.

Naplózva

2005/12 Trend 2.0 TDCI 4ajtós, automata, ZEN, tempomat, kieg. fűtés
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #3971 Dátum: 2010.06.29 kedd, 19:29:09 »

Én is tankoltam az említett tempomatos 145km/h (óra szerint) klíma nélküli autópályás akcióra: (miután javítottam 30km alatt 3 tizedet a fedkompos átlagfogyasztásomon) és 6,95 lett (fedcomp 6,6l).
Hazafelé ugyanez csak 130km/h-val: 6,2l lett (fedcom: 5,4l)
Szóval ahogy korábban írtam pályán lehetetlen 6l alatti átlagot elérni az enyémmel.
Nekem is hasonló a tapasztalatom, és ha klikkelsz a fogyasztásomra és összehasonlítod a hasonló Mondi fogyasztásokkal, akkor kiderül, hogy ez még igen jónak számít. Van itt egy-két csodagép, a miénk átlagos. Nem kell feltétlenül hibát keresni. Azt én is tapasztalom, hogy autópályán a +10km/h is liternyi fogyinövekedést okoz. Nekem annyi tűnt fel, hogy a Goodyear->Pirelli gumiváltás után lett plusz 2-3 decim.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
gtuby
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 393


E-mail
« Új hozzászólás #3972 Dátum: 2010.06.29 kedd, 22:32:07 »

Nekem is hasonló a tapasztalatom, és ha klikkelsz a fogyasztásomra és összehasonlítod a hasonló Mondi fogyasztásokkal, akkor kiderül, hogy ez még igen jónak számít. Van itt egy-két csodagép, a miénk átlagos. Nem kell feltétlenül hibát keresni. Azt én is tapasztalom, hogy autópályán a +10km/h is liternyi fogyinövekedést okoz. Nekem annyi tűnt fel, hogy a Goodyear->Pirelli gumiváltás után lett plusz 2-3 decim.

Én is Pirellivel (P7) nyomom, ha legközelebb cserélek, valami Eco gumit veszek... Wink
Pont olvastam vmelyik ujságban, hogy mennyit számit az ilyen gumi.
Egy MK4-es mondeo gyári Bridgestone 225-ös gumiját lecserélték valami eco gumira (asszem continental vagy Michelin) és autópályán asszem fél litert javult a fogyasztás.
« Utoljára szerkesztve: 2010.06.29 kedd, 22:38:22 írta gtuby » Naplózva

2005 Mondeo kombi TDCI 130le, EGR off, ZEN
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #3973 Dátum: 2010.06.29 kedd, 22:40:12 »

Én is Pirellivel (P7) nyomom, ha legközelebb cserélek, valami Eco gumit veszek... Wink
Pont olvastam vmelyik ujságban, hogy mennyit számit az ilyen gumi.
Egy MK4-es mondeo gyári Bridgestone 225-ös gumiját lecserélték valami eco gumira (asszem continental vagy Michelin) és autópályán asszem fél litert javult a fogyasztás.
jah, csak ezt a csökkenést a tapadáscsökkentésével lehet elérni. ----> nő a fékút taps hurrá hehe
am 0,7l az most 220-240 ft. ez 1 km-en 2,2-2,4ft, de ha kell, akkkor meg tudok állni
« Utoljára szerkesztve: 2010.06.29 kedd, 22:41:57 írta HZsolt92 » Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #3974 Dátum: 2010.06.29 kedd, 23:05:20 »

Tisztelt Fórumtársak! Elöször irok a fórum oldalán és mindenkinek szeretném megköszönni a magas szinvonalu hozzászólásokat valamint az önzetlen gyors segitséget. Gépész ember lévén magam javitom az autómat 2005 Ford  Mondeo 2.0 TDCI 115 LE amit 2 1/2 évesen vettem magán szemlytől, 57000 KM-el és azóta is kifogástalanul üzemel. Minden célszerü átalakitást elvégeztem a generátor szabadonfutósitás kivételével.Már csak a szabadonfutó hiányzik. Most lehet mosolyogni mert egy alapprolémán megakadtam. Nem tudom a gépezetből lecserélni a hütőfolyadékot. Nem találom a leeresztő csapot a hütőn. Az angol Haynes szakkönyvben lévö leeresztöcsap nekem hiányzik. Megkerestem a motor alján lévő legalsó vizcsőövet megbontva kb 5 l folyadék jött le a többi bent maradt a hütőben. Már csak ez hiányzik ahhoz ,hogy teljes legyen a 120000 KM nagy szervizem. Az EGR dugózás hibakód nélkül müködik a gépezet dinamikusabb csendesebb és kicsivel kevesebbet is eszik. Teljes terheléssel autópályán 6.3-6.5 l/100KM Türelemmel várom az önzetlen foórumtársi segitséget. Ha van a problémával kapcsolatban képi információ azt külön megköszönöm. Tisztelettel László   
Légy üdvözölve,mindenre választ kapsz amire csak akarsz.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
patrikom
Vendég
« Új hozzászólás #3975 Dátum: 2010.06.30 szerda, 00:12:32 »

Szasztok! csak most regisztráltam ezen az oldalon! Szeretnék segitséget kérni töletek, valakitől egy problémával kapcsolatban! Van egy 2,0 tdci 2002-es kiadásu mondeom az a prblémája hogy 2000 2200-as fordulatnál rángat és néha kerregő hangot ad! Olyan mint ha nem menne a turbó nem akar menni más fordulatnál sem. Megnőt a fogyasztás. mi lehet a probléma! Ha valaki tud segitsen. Elöre is köszönöm!!
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #3976 Dátum: 2010.06.30 szerda, 00:36:32 »

Szasztok! csak most regisztráltam ezen az oldalon! Szeretnék segitséget kérni töletek, valakitől egy problémával kapcsolatban! Van egy 2,0 tdci 2002-es kiadásu mondeom az a prblémája hogy 2000 2200-as fordulatnál rángat és néha kerregő hangot ad! Olyan mint ha nem menne a turbó nem akar menni más fordulatnál sem. Megnőt a fogyasztás. mi lehet a probléma! Ha valaki tud segitsen. Elöre is köszönöm!!
Nem füstöl? Ha igen akkor eldurrant a turbocsöved kb 8eFt.
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #3977 Dátum: 2010.06.30 szerda, 00:51:43 »

ICU-ra is írt valamit a hibaolvasó.Az csinálhat ilyet?
icu=injector control unit. 2003.06 előtti tdci-kben van, BE kerékjárati ív előtt van. Földelése okozhat gondot.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #3978 Dátum: 2010.06.30 szerda, 09:13:00 »

Én is Pirellivel (P7) nyomom, ha legközelebb cserélek, valami Eco gumit veszek... Wink
Pont olvastam vmelyik ujságban, hogy mennyit számit az ilyen gumi.
Egy MK4-es mondeo gyári Bridgestone 225-ös gumiját lecserélték valami eco gumira (asszem continental vagy Michelin) és autópályán asszem fél litert javult a fogyasztás.

mk4-eseken szériában, 205, 215, és 235 szélességű gumik léteznek csak (225-ösről nem tudok)...  vigyor3
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
GiN
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1950



E-mail
« Új hozzászólás #3979 Dátum: 2010.06.30 szerda, 12:36:03 »

Volt szó korábban az indításkor jövő fehér gőz/füst jelenségről. Nálam is ez a helyzet, de elmúlik 2-3 mp alatt. Most viszont egyre inkább párosul furcsa alapjárat-ingadozással, dadogással. Szintén hidegindításkor van és kb a fehér füst alatt jelentkezik. Tanácstalan vagyok.
Naplózva

Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar, ZEN INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #3980 Dátum: 2010.06.30 szerda, 12:37:10 »

Volt szó korábban az indításkor jövő fehér gőz/füst jelenségről. Nálam is ez a helyzet, de elmúlik 2-3 mp alatt. Most viszont egyre inkább párosul furcsa alapjárat-ingadozással, dadogással. Szintén hidegindításkor van és kb a fehér füst alatt jelentkezik. Tanácstalan vagyok.

pcsúcs gyanús...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
GiN
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1950



E-mail
« Új hozzászólás #3981 Dátum: 2010.06.30 szerda, 12:42:29 »

pcsúcs gyanús...
Tudtommal nem fehér lenne a füst akkor, az eddigi hozzászólások alapján merem feltételezni ezt.
Hanem szürke, kékes.
Ebből fehér és elég szagos füst jön.
Naplózva

Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar, ZEN INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #3982 Dátum: 2010.06.30 szerda, 12:44:49 »

Tudtommal nem fehér lenne a füst akkor, az eddigi hozzászólások alapján merem feltételezni ezt.
Hanem szürke, kékes.
Ebből fehér és elég szagos füst jön.


A tökéletlen égés miatt a füst fehéres-szürkés-kékes, tehát nem fekete/kormos.

Egyenetlen alapjárat=tökéletlen porlasztás

Én biztos pcsúcsra tippelnék... De kell hozzá egy diagnosztika ami biztosra megmondja a gondot.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
GiN
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1950



E-mail
« Új hozzászólás #3983 Dátum: 2010.06.30 szerda, 12:52:06 »

A tökéletlen égés miatt a füst fehéres-szürkés-kékes, tehát nem fekete/kormos.

Egyenetlen alapjárat=tökéletlen porlasztás

Én biztos pcsúcsra tippelnék... De kell hozzá egy diagnosztika ami biztosra megmondja a gondot.

Értem én, de ez nem szürkés és nem kékes Smiley
Amúgy poharazást lenne célszerű rajta végrehajtani?
Naplózva

Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar, ZEN INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #3984 Dátum: 2010.06.30 szerda, 12:58:57 »

Értem én, de ez nem szürkés és nem kékes Smiley
Amúgy poharazást lenne célszerű rajta végrehajtani?


például, de egy mérésre jelentkezz itt valamelyik klubtársnál és az adatok és szakértelmük alapján meg fogják tudni mondani, hogy hol keresendő a hiba.

(fehéres füst sem lehet...)
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #3985 Dátum: 2010.06.30 szerda, 13:01:23 »

Értem én, de ez nem szürkés és nem kékes Smiley
Amúgy poharazást lenne célszerű rajta végrehajtani?


Na, ez milyen színű?

http://www.youtube.com/watch?v=Ha1gVsS89xo&NR=1
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
GiN
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1950



E-mail
« Új hozzászólás #3986 Dátum: 2010.06.30 szerda, 13:07:51 »

például, de egy mérésre jelentkezz itt valamelyik klubtársnál és az adatok és szakértelmük alapján meg fogják tudni mondani, hogy hol keresendő a hiba.

(fehéres füst sem lehet...)

Jelentkezek! Kinél? Borsod-Heves előnyben..
Ezt a videót láttam már.. Nyilván a felvétel minősége, monitorok beállítása, stb miatt nehéz megmondani milyen színű, de azért az üvegszemem ha kiszúrja a fehér szín, már nyilvánvaló.
Egyébként hidegben (télen) nem volt ilyen füstje, most kezdte tavasszal olyan +10 foktól.
Naplózva

Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar, ZEN INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #3987 Dátum: 2010.06.30 szerda, 13:51:28 »

Jelentkezek! Kinél? Borsod-Heves előnyben..
Ezt a videót láttam már.. Nyilván a felvétel minősége, monitorok beállítása, stb miatt nehéz megmondani milyen színű, de azért az üvegszemem ha kiszúrja a fehér szín, már nyilvánvaló.
Egyébként hidegben (télen) nem volt ilyen füstje, most kezdte tavasszal olyan +10 foktól.


stealt, relhist a mesterek...

De majd jelentkeznek Ők...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
gtuby
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 393


E-mail
« Új hozzászólás #3988 Dátum: 2010.06.30 szerda, 21:30:23 »

mk4-eseken szériában, 205, 215, és 235 szélességű gumik léteznek csak (225-ösről nem tudok)...  vigyor3

Igazad van 215-ös.
Az auto-bild ujságban volt a teszt a neten csak egy részét találtam meg:

http://www.autobild.hu/cikk/a-nagy-fogyasztasteszt-mennyibe-kerul-a-padlogaz-1922

Az újságban részletesebb volt ott a guminyomással meg nem tudom még milyen hülyeségekkel is játszottak....
Naplózva

2005 Mondeo kombi TDCI 130le, EGR off, ZEN
cseresznye
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 615



« Új hozzászólás #3989 Dátum: 2010.06.30 szerda, 22:10:42 »

Sziasztok!
 Ha az öninditó tetején némi leszáradt nyulós fagyállómaradványt észlelek akkor a vizipumpa lehet a hibás? falbav help
Naplózva

2.0 tdci Ghia 130Le 2005 4 ajtó/2.0 TDCI Turnier 140Le 2014/1.5 TDCI Fiesta Trend 75Le 2013
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #3990 Dátum: 2010.06.30 szerda, 22:37:05 »

Szasztok! csak most regisztráltam ezen az oldalon! Szeretnék segitséget kérni töletek, valakitől egy problémával kapcsolatban! Van egy 2,0 tdci 2002-es kiadásu mondeom az a prblémája hogy 2000 2200-as fordulatnál rángat és néha kerregő hangot ad! Olyan mint ha nem menne a turbó nem akar menni más fordulatnál sem. Megnőt a fogyasztás. mi lehet a probléma! Ha valaki tud segitsen. Elöre is köszönöm!!
[/quote
Vidd el diaosztikára de csak Fordos müszerrel nézétek meg.
« Utoljára szerkesztve: 2010.06.30 szerda, 22:42:26 írta TISLER19 » Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
patrikom
Vendég
« Új hozzászólás #3991 Dátum: 2010.06.30 szerda, 23:10:30 »

Szasztok! csak most regisztráltam ezen az oldalon! Szeretnék segitséget kérni töletek, valakitől egy problémával kapcsolatban! Van egy 2,0 tdci 2002-es kiadásu mondeom az a prblémája hogy 2000 2200-as fordulatnál rángat és néha kerregő hangot ad! Olyan mint ha nem menne a turbó nem akar menni más fordulatnál sem. Megnőt a fogyasztás. mi lehet a probléma! Ha valaki tud segitsen. Elöre is köszönöm!!
[/quote
Vidd el diaosztikára de csak Fordos müszerrel nézétek meg.
Elvittem diagnosztikára és a szivatyyú vezérlő egység hibát irt ki, de a kartelgáz megnőt. ez szerintetek okozhatja ezt a problémát?
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #3992 Dátum: 2010.06.30 szerda, 23:22:17 »

Elvittem diagnosztikára és a szivatyyú vezérlő egység hibát irt ki, de a kartelgáz megnőt. ez szerintetek okozhatja ezt a problémát?
szerintem, ha tudod, akkor írd le a hibakódot, amit dobott a gép, hátha abból könnyebben tudnak segíteni
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #3993 Dátum: 2010.07.01 csütörtök, 07:11:20 »

Sziasztok!
 Ha az öninditó tetején némi leszáradt nyulós fagyállómaradványt észlelek akkor a vizipumpa lehet a hibás? falbav help
ha fogy is a tartályból a fagyi,akkor mindenképp!
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
cseresznye
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 615



« Új hozzászólás #3994 Dátum: 2010.07.01 csütörtök, 17:41:48 »

ha fogy is a tartályból a fagyi,akkor mindenképp!
Hát ezaz a viz meg nem fogy! :wow1:Ha vennék vizpumpát SKF vagy Dotz?
Naplózva

2.0 tdci Ghia 130Le 2005 4 ajtó/2.0 TDCI Turnier 140Le 2014/1.5 TDCI Fiesta Trend 75Le 2013
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #3995 Dátum: 2010.07.01 csütörtök, 19:59:35 »

Hát ezaz a viz meg nem fogy! :wow1:Ha vennék vizpumpát SKF vagy Dotz?
skf
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
cseresznye
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 615



« Új hozzászólás #3996 Dátum: 2010.07.01 csütörtök, 21:02:32 »

skf
Nekem is szinpatikusabb mert az ha jol látam egybe adják a hásó burkolattal.
Naplózva

2.0 tdci Ghia 130Le 2005 4 ajtó/2.0 TDCI Turnier 140Le 2014/1.5 TDCI Fiesta Trend 75Le 2013
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #3997 Dátum: 2010.07.01 csütörtök, 21:43:25 »

Magasnyomású szivattyú hibátlan,szivattyúban lévő szelep kicserélve,p csúcsok kipoharazva jók,és mégis néha nem indul be,csak üresbe forog ízzitás jelző bevillan.Aztán várok és beindul.Mint már írtam nincs füst,fogyasztás tuti.Újra hibakód olvasás és még mindig azt írja ki túl nagy nomás van.A szerelőm arra gondol a közös nyomócső lehet rossz az érzékelővel együtt.Szerintetek milehet?Csak ez az egy hibát írja semmi más.A CMP jel adót is kicseréltük az enyém mi benne volt tuti jó mert a jelenség ismétlődött.Már csatlakozókat is megnéztük vezérlő elektronikát is kimértük minden jó.Már csak erre a nyomócsőre gondolunk.A szivattyúteszt és hiba keresés gyári Ford hibaolvasóval történt.
« Utoljára szerkesztve: 2010.07.01 csütörtök, 22:08:37 írta TISLER19 » Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #3998 Dátum: 2010.07.01 csütörtök, 23:02:06 »

Magasnyomású szivattyú hibátlan,szivattyúban lévő szelep kicserélve,p csúcsok kipoharazva jók,és mégis néha nem indul be,csak üresbe forog ízzitás jelző bevillan.Aztán várok és beindul.Mint már írtam nincs füst,fogyasztás tuti.Újra hibakód olvasás és még mindig azt írja ki túl nagy nomás van.A szerelőm arra gondol a közös nyomócső lehet rossz az érzékelővel együtt.Szerintetek milehet?Csak ez az egy hibát írja semmi más.A CMP jel adót is kicseréltük az enyém mi benne volt tuti jó mert a jelenség ismétlődött.Már csatlakozókat is megnéztük vezérlő elektronikát is kimértük minden jó.Már csak erre a nyomócsőre gondolunk.A szivattyúteszt és hiba keresés gyári Ford hibaolvasóval történt.
Csak nem P0251-es kódot tárol a fedcomp?! Ha igen, az lehet alacsony nyomású szakasz probléma is.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
kovacsgergo
Vendég
« Új hozzászólás #3999 Dátum: 2010.07.01 csütörtök, 23:04:16 »

Sziasztok!

Egy olajcserével kapcsolatos kérdést szeretnék feltenni nektek!
2006-os évjáratú, 2.0 tdci, 115 lóerős mondeom van. A kérdés az lenne, hogy a motorolajnál az 5w 30-as jelzésre kell csak figyelni, vagy van esetleg más típusjelzés is, ami még kizárólagosságot jelent, a minőségen kívül?

Előre is köszönet!

Üdv!
Naplózva
Oldalak: 1 ... 73 74 75 76 77 78 79 [80] 81 82 83 84 85 86 87 ... 959   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.087 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.