Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 05:42:10
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
TDCi motorok
Oldalak:
1
...
250
251
252
253
254
255
256
[
257
]
258
259
260
261
262
263
264
...
959
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: TDCi motorok (Megtekintve 14634425 alkalommal)
0 Felhasználó és 91 vendég van a témában
mondeoPeti
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12800 Dátum:
2011.10.09 vasárnap, 14:11:05 »
Idézetet írta: TISLER19 - 2011.10.09 vasárnap, 12:53:13
Pedig kellet volna hidd el küldök neked e-mailt-t nézd meg.
meg kaptam... kuldtem is valaszt..
Naplózva
tuza35
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 583
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12801 Dátum:
2011.10.09 vasárnap, 14:14:12 »
Menet közben csináltam már olyat is,hogy 5.sebességben kis fordulaton meg padlóztam de nem csörög csak szépen gyorsulgat.Amikor megyek vele semmi baja nincs nem füstök nem akadozik csak reggel indul rosszul vagy ha sokat áll egy helyben.
Idézetet írta: GiN - 2011.10.09 vasárnap, 14:02:17
Van tempomatod? ha beállsz egy 90-es tempóra vele és odafigyelsz a motor hangjára, nem kezd kopogósan járni? Nálam leginkább gyorsításkor volt hallható a kopogás, majd hónapokkal később állt be az egyenletes tempónál is ez a jelenség. (tak-tak-tak, hangutánzok.)
Naplózva
1x Ford Mondeo Turnier 2001 TDDI 115LE trend 1x Ford S-Max 2010 TDCI 140LE Titánium.Korában:Ford Mondeo 2,2 TDCI Ghia X
GiN
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1950
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12802 Dátum:
2011.10.09 vasárnap, 14:19:06 »
Idézetet írta: tuza35 - 2011.10.09 vasárnap, 14:14:12
Menet közben csináltam már olyat is,hogy 5.sebességben kis fordulaton meg padlóztam de nem csörög csak szépen gyorsulgat.Amikor megyek vele semmi baja nincs nem füstök nem akadozik csak reggel indul rosszul vagy ha sokat áll egy helyben.
semmi komoly hangra ne gondolj, csak az hallja meg, aki jó fülű hozzá...
visszatérve.., padlógáznál hegymenetben milyen a kipufogógázod tükörből nézve ?
Naplózva
Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar,
ZEN
INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
arrabonus
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12803 Dátum:
2011.10.09 vasárnap, 14:20:24 »
Idézetet írta: GiN - 2011.10.09 vasárnap, 14:08:56
ne parázz az izzítócserétől, de ne vasárnap csináld, mikor nem tudsz hengerfejjavításra elmenni szakiparoshoz..
komolyra véve, fújd be csavarlazítóval már két nappal előtte és óvatosan szaggassad a menetet.
Ne frusztráljátok már szegényt... Én is remegő gyomorral, mindenre felkészülve kezdtem neki, aztán majd' beestem a motortérbe, mert gyakorlatilag ellenállás nélkül indult meg az izzítógyertya. Mintha meg sem lett volna húzva... Pedig ezek a gyári gyertyák voltak, az autó nyolc éves korában...
Naplózva
FrancoNero
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5613
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12804 Dátum:
2011.10.09 vasárnap, 14:22:11 »
Idézetet írta: GiN - 2011.10.09 vasárnap, 14:19:06
semmi komoly hangra ne gondolj, csak az hallja meg, aki jó fülű hozzá...
visszatérve.., padlógáznál hegymenetben milyen a kipufogógázod tükörből nézve ?
az miért lényeg hogy hegymenetben milyen a füst? mert az enyém pl. füstöl mint egy gyárkémény
de megy is!
Naplózva
Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"
"NO SMOKE NO FUN"
400,000+
gabe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1478
MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12805 Dátum:
2011.10.09 vasárnap, 14:24:01 »
Idézetet írta: tuza35 - 2011.10.09 vasárnap, 14:14:12
Menet közben csináltam már olyat is,hogy 5.sebességben kis fordulaton meg padlóztam de nem csörög csak szépen gyorsulgat.Amikor megyek vele semmi baja nincs nem füstök nem akadozik csak reggel indul rosszul vagy ha sokat áll egy helyben.
Én ha odalépek neki 1500-as fordulat alatt, igen komolyan elkezdi rázni a kasztnit, mintha szét akarna esni... Így egyszerüen nem használom 1500 alatt csak sebességtartásra.
Van ennek a vibrációnak valami jelentösége?
Naplózva
2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
GiN
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1950
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12806 Dátum:
2011.10.09 vasárnap, 14:25:11 »
Idézetet írta: FrancoNero - 2011.10.09 vasárnap, 14:22:11
az miért lényeg hogy hegymenetben milyen a füst? mert az enyém pl. füstöl mint egy gyárkémény
de megy is!
elárulom.. nekem pöfögte a füstöt olyankor, pedig dugózva voltam egr ügyileg és nem volt chippelve akkor sem a verda. most nem füstöl padlózás után sem!
Magadéval ne nagyon hasonlítsd, mert te overclockolva vagy.
Naplózva
Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar,
ZEN
INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
GiN
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1950
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12807 Dátum:
2011.10.09 vasárnap, 14:26:57 »
Idézetet írta: arrabonus - 2011.10.09 vasárnap, 14:20:24
Ne frusztráljátok már szegényt... Én is remegő gyomorral, mindenre felkészülve kezdtem neki, aztán majd' beestem a motortérbe, mert gyakorlatilag ellenállás nélkül indult meg az izzítógyertya. Mintha meg sem lett volna húzva... Pedig ezek a gyári gyertyák voltak, az autó nyolc éves korában...
úgy hallottam, hogy 120e km körül még könnyedén kiszedhető. persze azon is múlik, hogy aki berakta (legyen gyári vagy egyéb) mit kent rá betekerés előtt.
Naplózva
Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar,
ZEN
INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
arrabonus
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12808 Dátum:
2011.10.09 vasárnap, 14:29:02 »
Idézetet írta: GiN - 2011.10.09 vasárnap, 14:26:57
úgy hallottam, hogy 120e km körül még könnyedén kiszedhető. persze azon is múlik, hogy aki berakta (legyen gyári vagy egyéb) mit kent rá betekerés előtt.
Kb. 340e volt akkor az autóban.
Naplózva
GiN
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1950
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12809 Dátum:
2011.10.09 vasárnap, 14:29:09 »
Idézetet írta: gabe - 2011.10.09 vasárnap, 14:24:01
Én ha odalépek neki 1500-as fordulat alatt, igen komolyan elkezdi rázni a kasztnit, mintha szét akarna esni... Így egyszerüen nem használom 1500 alatt csak sebességtartásra.
Van ennek a vibrációnak valami jelentösége?
rezgés elvileg ok, de nem mindegy mennyire. ezek a kettőstömegű cuccok elvileg elnyelik. nálam is van enyhe rezgés 1500 körül emelkedőn, de nem csörög és nem zörög, mert a főtengelyszíjtárcsát (ez is kettőstömegű) kicseréltem.
Ha szétesés közeli élményed van alacsony fordulaton, lendkerékre gyanakodj..
«
Utoljára szerkesztve: 2011.10.09 vasárnap, 14:30:51 írta GiN
»
Naplózva
Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar,
ZEN
INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
GiN
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1950
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12810 Dátum:
2011.10.09 vasárnap, 14:29:50 »
Idézetet írta: arrabonus - 2011.10.09 vasárnap, 14:29:02
Kb. 340e volt akkor az autóban.
Azta! miből tudtad, hogy gyári volt?
Naplózva
Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar,
ZEN
INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
tuza35
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 583
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12811 Dátum:
2011.10.09 vasárnap, 14:38:10 »
Majd kedden meglátjuk,hogy ki és hogyan rakta bele azokat az izzító gyertyákat.Az autót külömben Pesten vásároltam amikor először kinyomtam a szemét nagyon füstölt menet közben.De elmentem vele dolgozni, csak autópályán még jobban kinyomtam a szemét most már csak akkor füstöl egy kicsit ha gyorsításkor benyomom a gáz pedált.Jött utánam egy haverom és ö azt mondta hogy ez természetes gyorsításkor.
Idézetet írta: GiN - 2011.10.09 vasárnap, 14:26:57
úgy hallottam, hogy 120e km körül még könnyedén kiszedhető. persze azon is múlik, hogy aki berakta (legyen gyári vagy egyéb) mit kent rá betekerés előtt.
Naplózva
1x Ford Mondeo Turnier 2001 TDDI 115LE trend 1x Ford S-Max 2010 TDCI 140LE Titánium.Korában:Ford Mondeo 2,2 TDCI Ghia X
GiN
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1950
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12812 Dátum:
2011.10.09 vasárnap, 14:41:31 »
Idézetet írta: tuza35 - 2011.10.09 vasárnap, 14:38:10
Majd kedden meglátjuk,hogy ki és hogyan rakta bele azokat az izzító gyertyákat.Az autót külömben Pesten vásároltam amikor először kinyomtam a szemét nagyon füstölt menet közben.De elmentem vele dolgozni, csak autópályán még jobban kinyomtam a szemét most már csak akkor füstöl egy kicsit ha gyorsításkor benyomom a gáz pedált.Jött utánam egy haverom és ö azt mondta hogy ez természetes gyorsításkor.
ok, de hegymenetben nézted-e (ez komoly terhelés)? dugózás után nem nagyon füstöl tükörből nézve. persze füstöl az, ha mögötte halad valaki, az nyilván jobban látja, de saját magad nem nagyon látsz füstöt! Már persze ha rendben van a verda és nincs chippelve.
üzemanyagrendszer tisztító löttyöt raktál már bele?
Naplózva
Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar,
ZEN
INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
arrabonus
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12813 Dátum:
2011.10.09 vasárnap, 14:45:31 »
Idézetet írta: GiN - 2011.10.09 vasárnap, 14:29:50
Azta! miből tudtad, hogy gyári volt?
Mert két évesen került hozzám 135e km-rel. Nem valószínű, hogy a franciák ilyesmit cseréltek volna benne. A következő 205 ezret nálam futotta, az alatt pedig biztosan nem volt cserélve.
Naplózva
tuza35
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 583
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12814 Dátum:
2011.10.09 vasárnap, 14:46:38 »
Melyiket javaslod?Ebbe a Mondiba még nem a TDDI-be már használtam többfélétis de a TDCI-be nem tudom mit tegyek.
Idézetet írta: GiN - 2011.10.09 vasárnap, 14:41:31
ok, de hegymenetben nézted-e (ez komoly terhelés)? dugózás után nem nagyon füstöl tükörből nézve. persze füstöl az, ha mögötte halad valaki, az nyilván jobban látja, de saját magad nem nagyon látsz füstöt! Már persze ha rendben van a verda és nincs chippelve.
üzemanyagrendszer tisztító löttyöt raktál már bele?
Naplózva
1x Ford Mondeo Turnier 2001 TDDI 115LE trend 1x Ford S-Max 2010 TDCI 140LE Titánium.Korában:Ford Mondeo 2,2 TDCI Ghia X
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12815 Dátum:
2011.10.09 vasárnap, 14:55:20 »
Idézetet írta: GiN - 2011.10.09 vasárnap, 14:41:31
ok, de hegymenetben nézted-e (ez komoly terhelés)? dugózás után nem nagyon füstöl tükörből nézve. persze füstöl az, ha mögötte halad valaki, az nyilván jobban látja, de saját magad nem nagyon látsz füstöt!
Már persze ha rendben van a verda és nincs chippelve.
üzemanyagrendszer tisztító löttyöt raktál már bele?
ez hülyeség... miért kéne azért füstölnie, mert chippelve van??
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
FrancoNero
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5613
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12816 Dátum:
2011.10.09 vasárnap, 14:56:43 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2011.10.09 vasárnap, 14:55:20
ez hülyeség... miért kéne azért füstölnie, mert chippelve van??
ja monnyuk ez tényleg nem feltétlen tartozik a chip-hez
az enyém gyári állapotában is füstölt, most is szeret de legalább egy vérbeli dízel
Naplózva
Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"
"NO SMOKE NO FUN"
400,000+
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12817 Dátum:
2011.10.09 vasárnap, 14:59:16 »
Idézetet írta: FrancoNero - 2011.10.09 vasárnap, 14:56:43
ja monnyuk ez tényleg nem feltétlen tartozik a chip-hez
az enyém gyári állapotában is füstölt, most is szeret de legalább egy vérbeli dízel
onnantól kezdve kormol, hogy szhar az üanyag-levegő aránya. de simán lehet úgy írni a chippet, hogy ne kormoljon. csak nem kell több anyagot írni neki, mint amit elbír...
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
FrancoNero
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5613
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12818 Dátum:
2011.10.09 vasárnap, 15:02:36 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2011.10.09 vasárnap, 14:59:16
onnantól kezdve kormol, hogy szhar az üanyag-levegő aránya. de simán lehet úgy írni a chippet, hogy ne kormoljon. csak nem kell több anyagot írni neki, mint amit elbír...
persze! mikor már a turbo fordulaton van akkor ez se kormol
Naplózva
Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"
"NO SMOKE NO FUN"
400,000+
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12819 Dátum:
2011.10.09 vasárnap, 15:47:08 »
Idézetet írta: FrancoNero - 2011.10.09 vasárnap, 15:02:36
persze! mikor már a turbo fordulaton van akkor ez se kormol
az meg 1800-tól szinte meg is van
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
FrancoNero
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5613
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12820 Dátum:
2011.10.09 vasárnap, 15:52:19 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2011.10.09 vasárnap, 15:47:08
az meg 1800-tól szinte meg is van
de mondjuk ha 110nél padlózok akkor először megül a hátulja, kinyom egy nagy fekete pamacsot és elkezd gyorsulni, de mondjuk közben is füstöl ahogy illik
pedig az már 2000rpm felett van!
Ja egyébként ha nem mondtam volna még, tényleg szabályoz a kocsi 5000környékén, csak kikanyarodáskor tud egy pillanatra túl ugrani a mutatóm!
Naplózva
Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"
"NO SMOKE NO FUN"
400,000+
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12821 Dátum:
2011.10.09 vasárnap, 15:54:02 »
Idézetet írta: FrancoNero - 2011.10.09 vasárnap, 15:52:19
de mondjuk ha 110nél padlózok akkor először megül a hátulja, kinyom egy nagy fekete pamacsot és elkezd gyorsulni, de mondjuk közben is füstöl ahogy illik
pedig az már 2000rpm felett van!
Ja egyébként ha nem mondtam volna még, tényleg szabályoz a kocsi 5000környékén, csak kikanyarodáskor tud egy pillanatra túl ugrani a mutatóm!
nem azért kormol, mert le van rakódva a rendszeredben?? bent van már az iktatód??
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
FrancoNero
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5613
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12822 Dátum:
2011.10.09 vasárnap, 15:57:42 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2011.10.09 vasárnap, 15:54:02
nem azért kormol, mert le van rakódva a rendszeredben?? bent van már az iktatód??
iktató nem lesz bent általam
én mégegyszer tavaszig alá nem mászok!! a telet meg örülök ha túlélem
Naplózva
Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"
"NO SMOKE NO FUN"
400,000+
Göndör
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 90
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12823 Dátum:
2011.10.09 vasárnap, 16:10:44 »
Idézetet írta: Göndör - 2011.10.08 szombat, 17:02:32
Akkor itt a link..
http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_turnier_2.2_tdci_ghia_execut_m.oi.serulesmentes_102e_km-5147975
Bízom benne, hogy jót tudtok róla mondani....Hadd tartozzak már én is valami jó clubhoz... :-)
Kilestem a rendszámot is. KLL 391. NEm ismerős senkinek?
?
Üdv
Naplózva
Ford Mondeo Turnier 2.2 TDCI Titanium X 155Le 6,2l/100km
TISLER19
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4936
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12824 Dátum:
2011.10.09 vasárnap, 16:53:00 »
Idézetet írta: Göndör - 2011.10.09 vasárnap, 16:10:44
Kilestem a rendszámot is. KLL 391. NEm ismerős senkinek?
?
Üdv
Személyesen nem baszéltél az eladóval?Mert én múltkor egy ismerősnek néztem Pécsen egy Mondeot és korrekt módon kijött kihozta a papírokat mindent megmutatott,még állapotfelmérés is volt róla bekarikázva a sérült elemek.Ezt csak azért mondom nemkellett kilesni semmit.Ha letudod írni a szélvédőnél az alvázszámot Tis-ben megnézzük neked milyen piacról való és mika főbb jellemzői.
Naplózva
2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
GiN
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1950
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12825 Dátum:
2011.10.09 vasárnap, 17:35:01 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2011.10.09 vasárnap, 14:59:16
onnantól kezdve kormol, hogy szhar az üanyag-levegő aránya. de simán
lehet úgy írni a chippet
, hogy ne kormoljon. csak nem kell több anyagot írni neki, mint amit elbír...
hozzászólásodban megtalálod a választ arra, hogy mégsem hülyeség..
Naplózva
Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar,
ZEN
INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12826 Dátum:
2011.10.09 vasárnap, 17:43:15 »
Idézetet írta: GiN - 2011.10.09 vasárnap, 17:35:01
hozzászólásodban megtalálod a választ arra, hogy mégsem hülyeség..
jah, csak kicsit általánosítva írtad, hogy minden chipesnek kormolnia kell...
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
GiN
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1950
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12827 Dátum:
2011.10.09 vasárnap, 19:23:35 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2011.10.09 vasárnap, 17:43:15
jah, csak kicsit általánosítva írtad, hogy minden chipesnek kormolnia kell...
Nem, magamét is szeretném már overclockoltatni NEM füstölősre, csak majd jövőre..
vagy egyszer.. vagy nemtom mikor, ha lesz rá zseton.
Naplózva
Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar,
ZEN
INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
tuza35
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 583
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12828 Dátum:
2011.10.09 vasárnap, 19:24:33 »
Azt szeretném kérdezni,hogy alvázszám szerint hol tudom meg nézni az autóm felszereltségét.
Naplózva
1x Ford Mondeo Turnier 2001 TDDI 115LE trend 1x Ford S-Max 2010 TDCI 140LE Titánium.Korában:Ford Mondeo 2,2 TDCI Ghia X
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12829 Dátum:
2011.10.09 vasárnap, 19:27:06 »
Idézetet írta: tuza35 - 2011.10.09 vasárnap, 19:24:33
Azt szeretném kérdezni,hogy alvázszám szerint hol tudom meg nézni az autóm felszereltségét.
https://www.etis.ford.com/vehicleRegSelector.do;jsessionid=1EABCE61E725061B2298337760F71E41.dulv1364
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
tuza35
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 583
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12830 Dátum:
2011.10.09 vasárnap, 19:31:38 »
Köszönöm
Idézetet írta: alf - 2011.10.09 vasárnap, 19:27:06
https://www.etis.ford.com/vehicleRegSelector.do;jsessionid=1EABCE61E725061B2298337760F71E41.dulv1364
Naplózva
1x Ford Mondeo Turnier 2001 TDDI 115LE trend 1x Ford S-Max 2010 TDCI 140LE Titánium.Korában:Ford Mondeo 2,2 TDCI Ghia X
mondeoPeti
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12831 Dátum:
2011.10.09 vasárnap, 20:13:01 »
Idézetet írta: AndyA - 2011.09.24 szombat, 07:12:14
Ezen a kepen hol van az intercooler? Nem bal oldalt alul, az 5 es 7 kozott?
AndyA
a kepen a 3-asal jelolt szenzor az miert felelos??
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12832 Dátum:
2011.10.09 vasárnap, 20:22:17 »
Idézetet írta: mondeoPeti - 2011.10.09 vasárnap, 20:13:01
a kepen a 3-asal jelolt szenzor az miert felelos??
az a MAP, az méri a turbonyomást
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
mondeoPeti
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12833 Dátum:
2011.10.09 vasárnap, 20:52:32 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2011.10.09 vasárnap, 20:22:17
az a MAP, az méri a turbonyomást
koszonom!
pont par perce bogarasztam ki a netrol....
ennek a hiabajabol lehet nekem az hogy nem ugy huz az auto es tobbet eszik??
egy tisztitast meg er..
Naplózva
Styleair
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 14771
Machine Silver Rocket (Morgó)
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12834 Dátum:
2011.10.09 vasárnap, 23:16:56 »
Idézetet írta: alf - 2011.10.09 vasárnap, 19:27:06
https://www.etis.ford.com/vehicleRegSelector.do;jsessionid=1EABCE61E725061B2298337760F71E41.dulv1364
Jó kis oldal nekem az MKII és az MKIII kombimra ezt írja (persze alvázszám alapján): "Body Style: 4 Door Estate"
Mindenesetre a korábbi tulajok profi munkát végeztek, mert megszólalásig olyan mind a kettő, mint a gyári kombik.
Ráadásul az MKIII-nál 125PS-t ír, pedig 131PS.
Naplózva
MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12835 Dátum:
2011.10.09 vasárnap, 23:41:57 »
Idézetet írta: Styleair - 2011.10.09 vasárnap, 23:16:56
Jó kis oldal nekem az MKII és az MKIII kombimra ezt írja (persze alvázszám alapján): "Body Style: 4 Door Estate"
Mindenesetre a korábbi tulajok profi munkát végeztek, mert megszólalásig olyan mind a kettő, mint a gyári kombik.
Ráadásul az MKIII-nál 125PS-t ír, pedig 131PS.
simán lehet 125le, a végső szériákban volt már olyan is
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Csorosz
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 52
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12836 Dátum:
2011.10.09 vasárnap, 23:55:10 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2011.10.08 szombat, 14:10:53
a betöltőnyíláson elvileg lemegy max 10mm-es cső, de azzal sem tudják az összeset leszívni...
Idézetet írta: tuza35 - 2011.10.08 szombat, 14:09:19
Pont ezt javasoltam nekik jó magam is.De vettek már minden féle kannákat és valami csövet amivel már próbálkoztak leszivni de nem igen sikerült.
Idézetet írta: HZsolt92 - 2011.10.08 szombat, 14:04:17
azt pedig úgy nem fogják belőle kivarázsolni
le kell hozzá venni a tankot
Idézetet írta: tuza35 - 2011.10.08 szombat, 13:59:22
Ma Egerben voltam és a mol kútnál állt egy öt ajtós TDCI Mondi alatta egy manus fekszik.Hát valaki mellé tankolta az autót mert 40liter diesel helyett fájintos benzint nyomott bele.
Hát gyerekek...
Nekem egyedül sikerült csurig leengedni 30 litert a tankból, ugyanannál az ominózus egri mol kútnál, amikor hajnal 1/2 2-kor rányomtam kb 20litert a mondira.
Igaz hazamentem egy golyóstollárt, szigszalagért, meg 10/12-es szilikon csőért, illetve 4db 10 literes kannáért egy taxival.
A megoldás egyszerü, leírom, hogyha nektek is neadjisten szükségetek lesz a manőverre, tudjátok hova nyúljatok.
Nekem kombi van, ott a hátsó ülést megemeled (kiveszed) , megtalálod a be-illetve kijövő csatikat a tankból.
A tollal nekem szerencsém volt, szétszedve pont passzolt az elfolyó ág csatijába. Rászigszalagoztam a csövet, cső a kannába a kocsi mellé. Aztán a visszafolyó ágat is kipattintottam, és azon keresztül tüdővel túlnyomást csináltam a tankba...
A kutas srácnak tetszett a művelet.
10 perc alatt lentvolt 31-2 liter "vegyes".
Vittem ótószerelő havernak másnap, adagolós 1.9tdi-be. Szerinte egyenesen imádják a benzines GO-t.
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12837 Dátum:
2011.10.09 vasárnap, 23:58:29 »
Idézetet írta: Csorosz - 2011.10.09 vasárnap, 23:55:10
Hát gyerekek...
Nekem egyedül sikerült csurig leengedni 30 litert a tankból, ugyanannál az ominózus egri mol kútnál, amikor hajnal 1/2 2-kor rányomtam kb 20litert a mondira.
Igaz hazamentem egy golyóstollárt, szigszalagért, meg 10/12-es szilikon csőért, illetve 4db 10 literes kannáért egy taxival.
A megoldás egyszerü, leírom, hogyha nektek is neadjisten szükségetek lesz a manőverre, tudjátok hova nyúljatok.
Nekem kombi van, ott a hátsó ülést megemeled (kiveszed) , megtalálod a be-illetve kijövő csatikat a tankból.
A tollal nekem szerencsém volt, szétszedve pont passzolt az elfolyó ág csatijába. Rászigszalagoztam a csövet, cső a kannába a kocsi mellé. Aztán a visszafolyó ágat is kipattintottam, és azon keresztül tüdővel túlnyomást csináltam a tankba...
A kutas srácnak tetszett a művelet.
10 perc alatt lentvolt 31-2 liter "vegyes".
Vittem ótószerelő havernak másnap, adagolós 1.9tdi-be. Szerinte egyenesen imádják a benzines GO-t.
erről csinálhatnál egy képet, mert pl én nem láttam ott, hogy hol lehet hozzáférni
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Csorosz
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 52
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12838 Dátum:
2011.10.10 hétfő, 00:11:14 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2011.10.09 vasárnap, 23:58:29
erről csinálhatnál egy képet, mert pl én nem láttam ott, hogy hol lehet hozzáférni
Rendben!
Még a kreált leeresztőcső is megvan valahol a kamrában. Kb 5 éve volt ez a sztori, és még akkor megfogadtam, hogy a csövet a kocsiban fogom tartani. Most legalább oda kerül.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12839 Dátum:
2011.10.10 hétfő, 06:25:53 »
Idézetet írta: Styleair - 2011.10.09 vasárnap, 23:16:56
Jó kis oldal nekem az MKII és az MKIII kombimra ezt írja (persze alvázszám alapján): "Body Style: 4 Door Estate"
Mindenesetre a korábbi tulajok profi munkát végeztek, mert megszólalásig olyan mind a kettő, mint a gyári kombik.
Ráadásul az MKIII-nál 125PS-t ír, pedig 131PS.
mért?nincs 4 ajtód?de!akkómeg?
amúgy van a mondiból 125 le-s tdci!területenként eltérés tapasztalható.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
GiN
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1950
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12840 Dátum:
2011.10.10 hétfő, 07:50:12 »
Idézetet írta: Styleair - 2011.10.09 vasárnap, 23:16:56
Jó kis oldal nekem az MKII és az MKIII kombimra ezt írja (persze alvázszám alapján): "Body Style: 4 Door Estate"
Mindenesetre a korábbi tulajok profi munkát végeztek, mert megszólalásig olyan mind a kettő, mint a gyári kombik.
Ráadásul az MKIII-nál 125PS-t ír, pedig 131PS.
nincs semmi meglepő ezen, forgalmiban 130 LE van, valójában (nekem is) 125 LE. még mindig jobb, mintha 90-es lett volna 130-asnak eladva.
Naplózva
Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar,
ZEN
INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12841 Dátum:
2011.10.10 hétfő, 08:59:39 »
Idézetet írta: Styleair - 2011.10.09 vasárnap, 23:16:56
Jó kis oldal nekem az MKII és az MKIII kombimra ezt írja (persze alvázszám alapján): "Body Style: 4 Door Estate"
Mindenesetre a korábbi tulajok profi munkát végeztek, mert megszólalásig olyan mind a kettő, mint a gyári kombik.
Ráadásul az MKIII-nál 125PS-t ír, pedig 131PS.
Még jó. Estate=kombi
A 125le is stimmelhet, a különbség a lehúzás.
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12842 Dátum:
2011.10.10 hétfő, 10:07:03 »
Idézetet írta: Styleair - 2011.10.09 vasárnap, 23:16:56
Jó kis oldal nekem az MKII és az MKIII kombimra ezt írja (persze alvázszám alapján): "Body Style: 4 Door Estate"
Mindenesetre a korábbi tulajok profi munkát végeztek, mert megszólalásig olyan mind a kettő, mint a gyári kombik.
Ráadásul az MKIII-nál 125PS-t ír, pedig 131PS.
Ki így, ki úgy. Nekem azt írja: 2.0L Duratorq DI CR (130PS).
Csak az ide-oda alakítkatásnál történő kerekítésből lett 131. Amúgy meg 130.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12843 Dátum:
2011.10.10 hétfő, 10:28:17 »
Idézetet írta: alf - 2011.10.10 hétfő, 06:25:53
mért?nincs 4 ajtód?de!akkómeg?
amúgy van a mondiból 125 le-s tdci!területenként eltérés tapasztalható.
Majdnem. Az elteres a nemet PS es az angol BHP kozotti minimalis elteresbol szarmazik. Magyarul mind a ketto loero, de igy lesz a 2.2-es is hol 150, hol 155 LE, attol fuggoen, honnan szarmazik az eredeti info.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12844 Dátum:
2011.10.10 hétfő, 11:38:11 »
Idézetet írta: AndyA - 2011.10.10 hétfő, 10:28:17
Majdnem. Az elteres a nemet PS es az angol BHP kozotti minimalis elteresbol ***mazik. Magyarul mind a ketto loero, de igy lesz a 2.2-es is hol 150, hol 155 LE, attol fuggoen, honnan ***mazik az eredeti info.
AndyA
ez mind OK, de az eTIS angolt használ, így a PS ott mindíg azt jelenti amit, továbbá van 125LE és 130Le változat a katalógusban. (és még porlasztót is lehet külön kapni hozzá
)
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12845 Dátum:
2011.10.10 hétfő, 11:52:08 »
Idézetet írta: Relhist - 2011.10.10 hétfő, 11:38:11
ez mind OK, de az eTIS angolt használ, így a PS ott mindíg azt jelenti amit, továbbá van 125LE és 130Le változat a katalógusban. (és még porlasztót is lehet külön kapni hozzá
)
Netto bolondok... :-)
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Göndör
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 90
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12846 Dátum:
2011.10.10 hétfő, 13:59:16 »
Azt szeretném kérdezni, hogy a Mondeó 2.2 TDCI motorja MK3 2006-207 részecskeszűrős???Vagy az euroIV-et úgy teljesítik, ahogy az összahasonlítóban van TDDI-TDCI 2-ik generációs Common rail 600-1600Bar-os nyomással és elektromosan vezérelt turbó..
Köszönöm.
Naplózva
Ford Mondeo Turnier 2.2 TDCI Titanium X 155Le 6,2l/100km
Trekxc
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1675
Trek a bringa és xc=cross country
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12847 Dátum:
2011.10.10 hétfő, 14:02:17 »
Idézetet írta: Göndör - 2011.10.10 hétfő, 13:59:16
Azt szeretném kérdezni, hogy a Mondeó 2.2 TDCI motorja MK3 2006-207 részecskeszűrős???Vagy az euroIV-et úgy teljesítik, ahogy az összahasonlítóban van TDDI-TDCI 2-ik generációs Common rail 600-1600Bar-os nyomással és elektromosan vezérelt turbó..
Köszönöm.
A ford tdci motorjai elektromosan vezérelt turbóval tudják hozni az euro 4-es előírásokat
Amennyiben nem magyar az autó lehet benne részecskeszűrő is!
Naplózva
2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12848 Dátum:
2011.10.10 hétfő, 14:57:52 »
Idézetet írta: Trekxc - 2011.10.10 hétfő, 14:02:17
A ford tdci motorjai elektromosan vezérelt turbóval tudják hozni az euro 4-es előírásokat
Amennyiben nem magyar az autó lehet benne részecskeszűrő is!
Ha magyar, akkor is.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Trekxc
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1675
Trek a bringa és xc=cross country
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12849 Dátum:
2011.10.10 hétfő, 15:14:43 »
Idézetet írta: AndyA - 2011.10.10 hétfő, 14:57:52
Ha magyar, akkor is.
AndyA
Jó persze, de 1000-ből 1-be rendeltek szvsz max
Naplózva
2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
Oldalak:
1
...
250
251
252
253
254
255
256
[
257
]
258
259
260
261
262
263
264
...
959
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ