Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.26 kedd, 22:00:43 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 257 258 259 260 261 262 263 [264] 265 266 267 268 269 270 271 ... 959   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 14682911 alkalommal)
0 Felhasználó és 21 vendég van a témában
Tsory
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7848


Innen legszebb a kilátás :)


WWW
« Új hozzászólás #13150 Dátum: 2011.10.21 péntek, 23:50:41 »

Nesztek, csak eloturtam nektek: http://www.uzemanyagcsokkento.hu/uzemanyag/

A magyar "normal" gazolaj a cikk szerint legfeljebb 0,05%-os kentartalommal rendelkezhet (ami amugy az EU eloiras szerinti maximum), ez kb. 400 mg/l. Rovid keresgeles utan tobb helyen is megtalaltam ugyanazt az adatot kulonfele nemet nyelvu cikkekben az osztrak ill. nemet uzemanyagokrol, itt a kentartalom ertek mindenhol 10 mg/kg volt, ami kb. 8 mg/l-nek felel meg. Ehhez kepest a futoolaj, amit nem jarmuvekbe szannak, 2500 mg/l.

Azutan igy folytatja a cikk:

"Kéntartalom

A gázolaj kéntartalmától nagymértékben függ a dízelmotor élettartama. A gázolajban jelenlevő kénvegyületek korróziót okoznak, valamint hozzájárulnak a lerakódások megszilárdulásához. E korrodáló hatásnak legjobban kitett alkatrészek az adagolószivattyú és a porlasztó fúvókája. A nagy kéntartalmú gázolaj a porlasztó üzembiztonságát veszélyezteti. A gázolaj kénvegyületei a motorba jutva nagyrészt kén-dioxiddá és kén-trioxiddá égnek el, amelyek erősen környezetszennyezőek, a megmaradó hányad szulfátként a részecske-emissziót növeli. Kialakulásuk főleg hideg motor esetén, a bemelegedés időszakában jelentős. Ezzel (is) indokolható napjainkban az a törekvés, amely szerint a motor melegítési üzemidejét minél nagyobb mértékben csökkenteni kell. A gázolajban levő kéntartalom káros hatását érzékelteti: ha a kéntartalmat 0,4%-ról 1%-ra emelik, akkor a motor elhasználódása 33%-kal növekszik."

Eppen errol beszeltem. Szulfatok keletkeznek az egeskor, ami szilard lerakodast okoz. Es ha raadasul rossz helyen, akkor oda a PCS, mert nem jon ki belole a gazolaj. A tobbi meg korroziot okoz, ha vizzel talalkozik, kensav es kenessaev formajaban. Marpedig talalkozik, hiszen az egeskor vizgoz is keletkezik.

AndyA


te ilyen cikkekre alapozod a hited!??? akkor veled bármilyen vitát meddő dolog folytatni hehe
1. szedtem már szét néhány motort (kb százas tételbe számolható), és raktam is össze hibátlanra. de 1ik se volt BELÜLRŐL korrodált!!! kívülről + más kérdés, mert azt nem a go okozza (legjobb ismereteim szerint).
2. a "tudományos" cikkben szereplő 0,4% és az 1% az szerinted hány milliomod rész?Huh?
3. lerakódás: ahogy bunyek is írja 1000bar nyomással 1 autót ketté lehet vágni (itt pedig ez elég gyakran előfordul! ... még több is). követ, fémet, fát, üveget ... szinte bármit átvisz! szerinted minek kellene lerakódnia ahhoz, h ellen tudjon állni!?
de pl az alapjárati 300bar környéke is úgy átszalad a kezeden, h bokáig lezsibbadsz, és csak akkor veszed észre, h vlmi nem jó amikor már elvérezve esel össze.
Naplózva

KLIKK >>>        <<< KLIKK
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #13151 Dátum: 2011.10.22 szombat, 00:08:43 »

Biztos védelem a diesel-baktérium ellen  wow1 Az mi a ***
Sajnos ez teljesen reális probléma. Az egész azzal kezdődött, hogy meg kellett jelenni a biokomponensnek a gázolajban is. Na ma már ott tartunk hogy 4 % felett van bio rész a többi az ásványi eredetű. Ahogy itt már említették is mint minden bio így bio üzemanyag is kiváló táplálékát képezi az erre szakosodott baktériumoknak. Ez nagyon nem jó, mert a bakik képesek megdögölve a szűrőt eltömíteni, (másrészt nehogy már egy ingyen élő baktérium legelje az én drága pénzen vett üzemanyagomat) ezért kell csírátlanítót adnia  gázolajhoz. Ezt nem szeretjük mert úgy néz ki ez az anyag (ha ilyen tartályt) ha leeresztenek mintha méz folyna a tartályfalon. Hogy ez az anyag önmagában egézségre veszélyes-e? Nem, ha csak az újságban olvasunk róla.
Naplózva
egyuri
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 98



E-mail
« Új hozzászólás #13152 Dátum: 2011.10.22 szombat, 07:22:20 »

A beletört izzítógyertya kiszedéséhez ez jó? http://szerszambolt.com/2011/10/izzitogyertya-kiszedo-keszlet-2088/  Huh?

Vagy valami más ötlet, hengerfej leszerelése nélkül?

Nekem is hasonló a problémám, csak nekem még nem tört bele csak megált félúton az izzitó rinya Elmentem a helyi hengerfejes gépműhelybe ahol a mester azt mondta hogy csak leszerelt állapotban tudja kivenni a beletört izzítót.
Csinálja valaki az országba leszerelés nélkül? Mert én ezt találtam (igaz merci motor de hátha megoldható fordnál is):

http://www.youtube.com/watch?v=koghDoROFko

Persze nekem is a rossz izzító nem akar kijönni.
Ja és a mester említette hogy csak üzemmeleg motornál javasolják az izzítók cseréjét!
Naplózva

MK4 2.0 TDCI 163LE (TXBA) Titanium
Ex:2003 Mk3 2.0/130LE (FMBA) kombi, MMT6
DomeSL
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2047


demeter.l@3i.hu
E-mail
« Új hozzászólás #13153 Dátum: 2011.10.22 szombat, 07:33:13 »

Mennyi tekerés után állt meg?
Megy az autó?

Nekem is hasonló a problémám, csak nekem még nem tört bele csak megált félúton az izzitó rinya Elmentem a helyi hengerfejes gépműhelybe ahol a mester azt mondta hogy csak leszerelt állapotban tudja kivenni a beletört izzítót.
Csinálja valaki az országba leszerelés nélkül? Mert én ezt találtam (igaz merci motor de hátha megoldható fordnál is):

http://www.youtube.com/watch?v=koghDoROFko

Persze nekem is a rossz izzító nem akar kijönni.
Ja és a mester említette hogy csak üzemmeleg motornál javasolják az izzítók cseréjét!

Naplózva

2004 Mk3 2.0 TDCI kombi
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27031


E-mail
« Új hozzászólás #13154 Dátum: 2011.10.22 szombat, 09:55:21 »

Én csak röviden válaszolok. A labancoknál is  UGYANAZ az europai  szabvány van érvényben mint magyarországon = ugyanaz a kéntartalom. De lehet hogy nincs igazam és ezért ezért az se lehet hogy nem importálnak a labancok holmi kelet-europai vonatkozású cégtől  aki főleg  magyarország vagy szlovákiában végez finomítást (nagyon sok van belőle lehet találgatni) megdöbbentően sok gázolajat. Így itt szeretnék gratulálni ha kint tankolsz akkor van egy jelentős esélye annak hogyvalahol a magyar export piacot támogatod. Azon túl hogy ez egy nagyon is hazafias tett ami miatt büszke vagyok rád. Csak azt nem látom hogy hol lesz kevesebb kén benne, az uszályban lötykölődést a szakirodalom nem ismeri el elfogadott kéntelenítő technológiának. Bár az irodalmakkal inkább vigyázzunk. Nem minden igaz ami az interneten olvasható  Undecided

Persze, hogy nem. De ha ot kulonbozo helyen ugyanazt irjak egymastol fuggetlenul, cafolat meg nincs, akkor azert van eselye. Es ezzel az allitasoddal:

"Ott ahol az 1000 bar feletti nyomás teljesen normális mégis mi tudna kirakódni?"

...akkor sem tudsz mit kezdeni, a gazolaj kentartalma igenis, art a motornak, foleg a PCS-knek. Ha tobb a ken, jobban, ha kevesebb, akkor kevesbe.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27031


E-mail
« Új hozzászólás #13155 Dátum: 2011.10.22 szombat, 09:57:06 »

Sokak szerint odakint a cola is jobb, akkor pont a gázolaj miért ne lenne az?  nyes

Csak a dobozos, az uveges nem jobb.

Amugy valami par szaz recept van, orszagonkent valtozik, hogy melyiket csinaljak.

Pl. UK-ban Diet Coke van, nem Cola Light, es hatarozottan mas az ize, jobb hijan akar meg meg is lehet inni. A Cola Light itthon is, .at is csak egy veszelyesen kornyezetszennyezo ipari hulladek.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27031


E-mail
« Új hozzászólás #13156 Dátum: 2011.10.22 szombat, 09:58:28 »

arra a citromos teától erősebb mérget ne vegyél, h 1600 bar mellett abba a pár mikronnyi lyukban akármi is bent marad  hehe hehe hehe de akár csak 200 bar nyomás mellett sincs erre esély, de ilyen pici lyukon meg merem kozkáztatni, h lényegesen kisebb nyomás is kifújja rendesen.

ez nem válasz erre: 
parts per million ... ha már egyszer million, akkor miért százezred?

Hmm... Akkor a szivattyubol a femreszelek miert is teszi tonkre a PCS-t...?  falbav

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27031


E-mail
« Új hozzászólás #13157 Dátum: 2011.10.22 szombat, 10:03:53 »

te ilyen cikkekre alapozod a hited!??? akkor veled bármilyen vitát meddő dolog folytatni hehe
1. szedtem már szét néhány motort (kb százas tételbe számolható), és raktam is össze hibátlanra. de 1ik se volt BELÜLRŐL korrodált!!! kívülről + más kérdés, mert azt nem a go okozza (legjobb ismereteim szerint).
2. a "tudományos" cikkben szereplő 0,4% és az 1% az szerinted hány milliomod rész?Huh?
3. lerakódás: ahogy bunyek is írja 1000bar nyomással 1 autót ketté lehet vágni (itt pedig ez elég gyakran előfordul! ... még több is). követ, fémet, fát, üveget ... szinte bármit átvisz! szerinted minek kellene lerakódnia ahhoz, h ellen tudjon állni!?
de pl az alapjárati 300bar környéke is úgy átszalad a kezeden, h bokáig lezsibbadsz, és csak akkor veszed észre, h vlmi nem jó amikor már elvérezve esel össze.

Rendben, keress masik forrast, idezd be, cafolj! Addig valoban parttalan a vita, a Te "hited" meg annyira stabil alapokon sem all, mint az enyem.
1. Ez a korrozio saccra inkabb ott tud elofordulni, ahol a viz mar nem goz, azaz inkabb a kipufogoban.
2. Ezek a megengedett maximum ertekek. Amugy en 0,05%-ra emlekszem, ami 500 ppm-nek felel meg/kg, de ezert most nem olvasom meg egyszer vissza a cikket.
3. Nagynyomasu szivattyu tengelyerol leforgacsolodott spen, hogy mast ne mondjak? Ami egyebkent valahogyan a .hu gazolajra jobban jellemzo, hogy nem keni rendesen, mint a nemetre, osztrakra. Ezt amugy vajon miert?

AndyA

Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Tofipapa
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 46



E-mail
« Új hozzászólás #13158 Dátum: 2011.10.22 szombat, 11:18:35 »

 Wink Wink Wink
Naplózva

FORD MONDEO 2.2 TDCi Ghia Executive 2005 155LE 4 ajtós, szedán EGR Off  INA/+36 20 98 19 535/
egyuri
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 98



E-mail
« Új hozzászólás #13159 Dátum: 2011.10.22 szombat, 12:05:30 »

Mennyi tekerés után állt meg?
Megy az autó?


Igen megy az autó, csak az az egy izzítóm nem muxik. Pontosan nem tudom hány fordulatot tekertem kifelé de elég sokat.......
Naplózva

MK4 2.0 TDCI 163LE (TXBA) Titanium
Ex:2003 Mk3 2.0/130LE (FMBA) kombi, MMT6
Tsory
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7848


Innen legszebb a kilátás :)


WWW
« Új hozzászólás #13160 Dátum: 2011.10.22 szombat, 13:19:37 »

Hmm... Akkor a szivattyubol a femreszelek miert is teszi tonkre a PCS-t...?  falbav

AndyA

a koxnak és a fémreszeléknek mi a köze 1máshoz??? látom rengeteg fogalmad van 1 porlasztó felépítéséről, és 1 robbanómotor működéséről. a kox kívülről rakódna fel ha tudna!!! a szivattyúból leváló fémreszelék viszont belülről emészti a rendszert. a fémreszelék bekerül az 1000baros körbe, míg a koxnak ellen kellene állnia ennek a nyomásnak (ha igaz lenne az állításod).

és most kérdezhetsz okosat. de ebben a pár mondatban benne van a felmerülő kérdésekre a válasz.
majd ha egyszer lehetőséged lesz belenézni 1 (frissen) leszedett hengerfejű motorba, akkor figyeld meg hol találsz koxot, és hol nem! az nem kérdés, h fogsz találni, mert van! csak az nem mind1 hol van! v találsz e benne korróziót.
Naplózva

KLIKK >>>        <<< KLIKK
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #13161 Dátum: 2011.10.22 szombat, 13:34:32 »

Persze, hogy nem. De ha ot kulonbozo helyen ugyanazt irjak egymastol fuggetlenul, cafolat meg nincs, akkor azert van eselye. Es ezzel az allitasoddal:
"Ott ahol az 1000 bar feletti nyomás teljesen normális mégis mi tudna kirakódni?"
...akkor sem tudsz mit kezdeni, a gazolaj kentartalma igenis, art a motornak, foleg a PCS-knek. Ha tobb a ken, jobban, ha kevesebb, akkor kevesbe.
AndyA
Én tisztelem ha valaki autodidakta módon próbálja bőviteni a tudását, de az ismeret forrásásának megválasztása és néha a dolgok értelmezésében nem árt egy kis segítség. Az átlagnál több mért paraméter adatohoz férek hozzá, ez tény. Az is tény hogy jelenleg egy azaz egy darab alkatrész van egy TDCi motoron belül  aminek árt a kén, az pedig a katalizátor.  A többi alkatrésznek nem árt, hanem kifejezetten használna mert a kén kiváló kenőképességgel rendelkezne. Kérlek ne is keverd ide a kéntartalmú fűtőolajokat mert azoknak semmi közük a motorhajtó gázolajhoz (amúgy is ott a kénnél sokkal komolyabb gond pl a nehézfémtartalom szerintem. (Ott egyébként is más problémát szokott okozni valójában a kén és pont azért mert ott már olyan mennyiségben van benne ami már ridegiti pl. azt a tartályfalat miben tárolódik (csökken a TTKV). De még egyszer az a kénymennyiség messze meghaladja a szabványos motorhajtóanyagot.
Tehát még egyszer utoljára: két dolog miatt kell a kéntartalmat csökkenteni (illetve 3 mert büdös is)
1.) katalizátor gyilkos
2.) elégve kéndioxid lesz belőle amiből meg lesz a savas eső
Naplózva
GiN
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1950



E-mail
« Új hozzászólás #13162 Dátum: 2011.10.22 szombat, 14:15:39 »

Én igen... Az eredmény: hidegen 3-4 mp erős kopogás, kék füst, 3 henger. 5-6 tank után elmúlt, csak a kopogás maradt meg hidegen. Soha többet se ilyet se más tisztítót nem teszek bele.  Ami  jó azt nem szabad piszkálni! De van akinek bejön.
nekem is volt olyan még régebben, de nem fognám rá a pro-tec-re, mert akkoriban azt kapott. Szegény csak kipucolódott, ami nem feltétlenül tett jót a kopottabbik porlasztómnak.  Szóval nem fognám rá a pucoló lötyire, hogy tönkretette a pcs-ket. Az biztos, hogy rohadt kellemetlen egybeesés, felforralja az emberben az agyvizet.
Naplózva

Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar, ZEN INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
tuza35
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 583



E-mail
« Új hozzászólás #13163 Dátum: 2011.10.22 szombat, 16:45:47 »

Sziasztok.Van egy ismerősöm akinek Peugeot HDI-je van.Tavaly porlasztó problémákkal szenvedett.De othol tankol.Meg fogta és a gázolaj szűrő utánn berakott egy benzin szűrőt és az óta nincs baja.
Mit szóltok ehhez.Mi lenne ha a beleraknánk a mondikba egy ilyesmi szürőt.Nem e bírnák tovább a pumpák és a csúcsok.
Naplózva

1x Ford Mondeo Turnier 2001 TDDI 115LE trend    1x Ford S-Max 2010 TDCI 140LE Titánium.Korában:Ford Mondeo 2,2 TDCI Ghia X
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #13164 Dátum: 2011.10.22 szombat, 17:00:20 »

Sziasztok.Van egy ismerősöm akinek Peugeot HDI-je van.Tavaly porlasztó problémákkal szenvedett.De othol tankol.Meg fogta és a gázolaj szűrő utánn berakott egy benzin szűrőt és az óta nincs baja.
Mit szóltok ehhez.Mi lenne ha a beleraknánk a mondikba egy ilyesmi szürőt.Nem e bírnák tovább a pumpák és a csúcsok.

én ezt tettem be...

http://www.youtube.com/watch?v=QZAEbXmrwgs

Most fogom átrendezni az egész üzemanyag rendszert....és nem ford lessz benne úgy döntöttem.
Naplózva
virag
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 229


E-mail
« Új hozzászólás #13165 Dátum: 2011.10.22 szombat, 17:23:00 »

Sziasztok.Van egy ismerősöm akinek Peugeot HDI-je van.Tavaly porlasztó problémákkal szenvedett.De othol tankol.Meg fogta és a gázolaj szűrő utánn berakott egy benzin szűrőt és az óta nincs baja.
Mit szóltok ehhez.Mi lenne ha a beleraknánk a mondikba egy ilyesmi szürőt.Nem e bírnák tovább a pumpák és a csúcsok.
Szevasz
Miért a g.sz. után rakta be hísz az egy gyári szűrő szerintem jobb lenne elé betenni .mert ha megfigyeled pl.egy kamiont vagy nagyobb gépeket amikre kitalálták a nagynyómásos befecskendző rendszert ott mondenhóll 2 szűrő van egy finomabb és egy durvább
Naplózva

Mondeo mk4 2.0 tdci 140le 2008.
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48519



« Új hozzászólás #13166 Dátum: 2011.10.22 szombat, 18:43:57 »

én ezt tettem be...

http://www.youtube.com/watch?v=QZAEbXmrwgs

Most fogom átrendezni az egész üzemanyag rendszert....és nem ford lessz benne úgy döntöttem.
ezzel aggodalmaim vannak.ez a szűrő 80mikronos.A gyári 2.A gyárit én nem dobnám ki semmiképpen.....
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #13167 Dátum: 2011.10.22 szombat, 19:03:09 »

ezzel aggodalmaim vannak.ez a szűrő 80mikronos.A gyári 2.A gyárit én nem dobnám ki semmiképpen.....

most mi?  nemtudom
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48519



« Új hozzászólás #13168 Dátum: 2011.10.22 szombat, 19:04:18 »

most mi?  nemtudom
neked elég lesz a 80 mikron? vigyor3
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #13169 Dátum: 2011.10.22 szombat, 19:13:02 »

neked elég lesz a 80 mikron? vigyor3

Nekem bőven elég, de a mocinak nem biztos... eplus2
szürő után tettem be...
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #13170 Dátum: 2011.10.22 szombat, 19:14:32 »

Nekem bőven elég, de a mocinak nem biztos... eplus2
szürő után tettem be...

Nekem sem világos, hogy miért nem a gyári elé rakod a durvább szűrőt. Utána már mit szűrne ki? Vagy a gyárit is cserélnéd valami másra?
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48519



« Új hozzászólás #13171 Dátum: 2011.10.22 szombat, 19:15:17 »

Azért picit gondoljuk át hogy az üzemanyag rendszerben bármilyen szennyeződés van az kb 1000bar-on nem lerakódni szokott, hanem a rail csöveken át, a porlasztó szelepfészket és a csúcsokat karcolja,vágja,bemarja.....ez a gond.
Ekkora nyomáson akármilyen szennyeződés is csak problémát tud okozni...5 mikronos szürőn meg specc csak röhögök én nem hiszem el...
de aki már szedett szét CR porlasztót az látja hogy szerkezeti működéséből kifolyólag a sima gázolaj is szétszedi,elkoptatja a szelepfészket és a golyót ekkora nyomáson....
1000bar-os vizsugárral félbevágok akármilyen autót.... eplus2
Japán verdák is pusztulnak sorba, pdk is nem kell félni...túl sok ez a nyomás...és még emelik is...jeeeee eljen


Azért itt is megjegyeznék 1 észrevételt.
Lehet neked egy rendszerben 8000bar os nyomásod is,az a rendszerben csak 1 elemre hat kopó,vagy koptató hatással.A fúvókára ahol kiáramlik a közeg.
A mi esetünkben az 1800bar os nyomás sem vágja ketté a mocit,mert porlasztja a közeget.A rendszerben pedig lehet a nyomás óriási,ha nem társul hozzá áramlási sebesség.Már pedig nincs áramlási sebesség,hiszen nagyon kis mennyiségű anyag kerül a hengerbe.Az áramlási sebesség a csúcsokon alakul ki,mert ott a legszűkebb a keresztmetszet.A csövekben,és a rail öntvényben nincs jelentős áramlási sebesség,mert nagyobb átmérőn megy a közeg.Ergo a nagynyomású rendszerekben is keletkezhetnek lerakódások.Ezért itattam meg én is a pumpát a Liqui Moly-val,amit belinkeltél.
Ami fémforgács keletkezik,az  csúcsokból,és a szivattyúlapátról kerül a rendszerbe,ami később a rendszer halálát okozza.Meg a szennyezett üza,ami képes korróziós hatással lenni a kényes alkatrészekre.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48519



« Új hozzászólás #13172 Dátum: 2011.10.22 szombat, 19:15:59 »

 vigyor3 nekem jó,ha neked jó....
Nekem bőven elég, de a mocinak nem biztos... eplus2
szürő után tettem be...
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
tuza35
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 583



E-mail
« Új hozzászólás #13173 Dátum: 2011.10.22 szombat, 20:59:31 »

Azt mondta,hogy a benzinszűrő finomabban meg szűri az üzemanyagot és így minden nagyon apró darabkát kifog belőle szedni.

Szevasz
Miért a g.sz. után rakta be hísz az egy gyári szűrő szerintem jobb lenne elé betenni .mert ha megfigyeled pl.egy kamiont vagy nagyobb gépeket amikre kitalálták a nagynyómásos befecskendző rendszert ott mondenhóll 2 szűrő van egy finomabb és egy durvább
Naplózva

1x Ford Mondeo Turnier 2001 TDDI 115LE trend    1x Ford S-Max 2010 TDCI 140LE Titánium.Korában:Ford Mondeo 2,2 TDCI Ghia X
Tsory
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7848


Innen legszebb a kilátás :)


WWW
« Új hozzászólás #13174 Dátum: 2011.10.22 szombat, 21:03:24 »

Azt mondta,hogy a benzinszűrő finomabban meg szűri az üzemanyagot és így minden nagyon apró darabkát kifog belőle szedni.


2mikron az 2 mikron, ha vizet szűrsz rajta akkor is, ha borsófőzeléket akkor is
Naplózva

KLIKK >>>        <<< KLIKK
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #13175 Dátum: 2011.10.22 szombat, 21:05:38 »

Azért itt is megjegyeznék 1 észrevételt.
Lehet neked egy rendszerben 8000bar os nyomásod is,az a rendszerben csak 1 elemre hat kopó,vagy koptató hatással.A fúvókára ahol kiáramlik a közeg.
A mi esetünkben az 1800bar os nyomás sem vágja ketté a mocit,mert porlasztja a közeget.A rendszerben pedig lehet a nyomás óriási,ha nem társul hozzá áramlási sebesség.Már pedig nincs áramlási sebesség,hiszen nagyon kis mennyiségű anyag kerül a hengerbe.Az áramlási sebesség a csúcsokon alakul ki,mert ott a legszűkebb a keresztmetszet.A csövekben,és a rail öntvényben nincs jelentős áramlási sebesség,mert nagyobb átmérőn megy a közeg.Ergo a nagynyomású rendszerekben is keletkezhetnek lerakódások.Ezért itattam meg én is a pumpát a Liqui Moly-val,amit belinkeltél.
Ami fémforgács keletkezik,az  csúcsokból,és a szivattyúlapátról kerül a rendszerbe,ami később a rendszer halálát okozza.Meg a szennyezett üza,ami képes korróziós hatással lenni a kényes alkatrészekre.

majdnem..se
A porlasztó egy elektor-hidraulikus rendszer, azaa CR,PD leginkább...
Pd-t tegyük félre de amit te irtál az leginkább a pd-re lehet igaz mert ténylegesen ott a porlasztóban épül fel a magasnyomás mivel az adagoló része a pumpa egybe van épitve a porlasztóval és a tekercsel és ezis ugye elektro-hidraulikus rendszer....
CR-nél a nagynyomású pumpa épiti fel a rendszert...ha nem igy lenne el sem indulna, és ami már a rail csőnél is mérhető ugye mert van a végén egy jeladó is ...onnan meg már magasnyomású csövek kötök össze a porlasztókkal. Nem lényegtelen pont a csövek hossza,mérete kialakitása!!!! Nem véletlen hogy olyan amilyen...de a lényeg mégis a csövön belül van...
Nagyon fontos az átmérője,ha törik a cső annak a szöge,stb,stb....ezek a nagy nyomáson mind sérülnek,karcolódnak,kopnak....a porlasztóban a magasnyomás az ami a porlasztótűt zárva tartja a csúcsban mivel hidraulikus kiegyenlitéssel van kialakitva a porlasztón belül a furatok kiképzése,hossza,stb...nagyon fontos dolog!!!!!
Az hogy porlasztás létre jöjjön csak egy induktiv tekercs szabályozza "x" volt feszültséggel...lényegtelen.
a fémreszelek az álltalában a nagynomású csapágyazásáról szokott leválni, egyébb okból...anyagminőség,viz,sz+r üzemanyag....a porlasztóból nem válik le semmilyen fémreszelek ezt felejtsük el....abba kerül bele max ami eltömiti a furatokat vagy a résolajnál visszamegy a szűrőbe....és ezt kell figyelni,ezis fontos minden szervizkor...
Ezért mondják el és nem véletlenül hogy ha fémreszelék van a rendszerben komplett rendszer csere, mert hosszútávon nem lessz jó!!!!!
Naplózva
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #13176 Dátum: 2011.10.22 szombat, 22:14:16 »

2mikron az 2 mikron, ha vizet szűrsz rajta akkor is, ha borsófőzeléket akkor is
hehe eljen
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Csorosz
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 52



E-mail
« Új hozzászólás #13177 Dátum: 2011.10.23 vasárnap, 00:48:25 »

Nemakarom szét offolni a topicot de amikor apám opeljába 1.7 D nemvolt olaj az úgy jelzett,hogy mikor nagyon éles kanyart vettem be vele és megdölt a kasztni akkor kigyulladt az olaj lámpa.Én sem értem nektek  az új technológiás Volszi mért nem jelzett.

Ezen a tulaj is elég rendesen ki volt akadva... Egyszerűen felgfoghatatlan, hogyan lehet kiadni egy 2008-as kocsit olajszintmérő elektronika nélkül.
De mondom, én is vezettem a kocsit, és tényleg nem vagyunk müszakilag analfabéták, semmi jelét nem láttam én sem, hogy gondok lennének.
Szakszervízben is csak annyit mondtak, hogy VW betegség, valószínű turbócserés lesz. De ez tényleg durva.

Régen nekem is fater járt így egy Renault 25-el. Ö azt vette észre, hogy nem akar menni a kocsi 120-nál többet, rángat. Abba konkrétan nem volt olaj, és az olajgomba is beadta az unalmast. De megúszta a verda, még tekert bele 200e km, mikor 650e-el leadta.

És hogy ne legyen off, a mondink 400e km körül sem eszik többet két csereperiódus között 1-1,5 dl olajnál. Szóval tényleg le a kalappal a tdci előtt, ezek a mocik valóban 1 millió km futásteljesítményre lettek tervezve, nem sok autóval volt dolgom, ami elérve ezt a futásteljesítményt, ne evett volna meg legalább 1/2 litert 15ekm-en...
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48519



« Új hozzászólás #13178 Dátum: 2011.10.23 vasárnap, 08:50:35 »

majdnem..se
A porlasztó egy elektor-hidraulikus rendszer, azaa CR,PD leginkább...
Pd-t tegyük félre de amit te irtál az leginkább a pd-re lehet igaz mert ténylegesen ott a porlasztóban épül fel a magasnyomás mivel az adagoló része a pumpa egybe van épitve a porlasztóval és a tekercsel és ezis ugye elektro-hidraulikus rendszer....
CR-nél a nagynyomású pumpa épiti fel a rendszert...ha nem igy lenne el sem indulna, és ami már a rail csőnél is mérhető ugye mert van a végén egy jeladó is ...onnan meg már magasnyomású csövek kötök össze a porlasztókkal. Nem lényegtelen pont a csövek hossza,mérete kialakitása!!!! Nem véletlen hogy olyan amilyen...de a lényeg mégis a csövön belül van...
Nagyon fontos az átmérője,ha törik a cső annak a szöge,stb,stb....ezek a nagy nyomáson mind sérülnek,karcolódnak,kopnak....a porlasztóban a magasnyomás az ami a porlasztótűt zárva tartja a csúcsban mivel hidraulikus kiegyenlitéssel van kialakitva a porlasztón belül a furatok kiképzése,hossza,stb...nagyon fontos dolog!!!!!
Az hogy porlasztás létre jöjjön csak egy induktiv tekercs szabályozza "x" volt feszültséggel...lényegtelen.
a fémreszelek az álltalában a nagynomású csapágyazásáról szokott leválni, egyébb okból...anyagminőség,viz,sz+r üzemanyag....a porlasztóból nem válik le semmilyen fémreszelek ezt felejtsük el....abba kerül bele max ami eltömiti a furatokat vagy a résolajnál visszamegy a szűrőbe....és ezt kell figyelni,ezis fontos minden szervizkor...
Ezért mondják el és nem véletlenül hogy ha fémreszelék van a rendszerben komplett rendszer csere, mert hosszútávon nem lessz jó!!!!!
abban biztos vagyok,hogy az információid ebben a témában helytállóak.
De ettől a legvastagabb keresztmetszetű elemben a rail öntvényban lerakódhat a szennyeződés pont a szenzor felöli irányban,ahol szinte pang az üzemanyag ,hiába van ott időnként 1800bar,egyáltalán nincs áramlása az üzának.Későbbiekben ez a leváló szutty jól megkajálja a csúcsokat,ami már 1800bar on hatol át rajtuk.én nem véletlenül hiszek az üzemanyagrendszer tisztítók jótékony hatásában.
Amúgy a tddi rendszernél is közel 1000bar is lehet a nyomás,és ott is van tisztító hatásuk ezeknek a szereknek.erről te is beszámoltál a cikkedben. vigyor3

Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #13179 Dátum: 2011.10.23 vasárnap, 11:42:09 »

Tisztelt Fórumtársak!

Nekem a témával kapcsolatban, a véleményem a következő. Szerintem a TDDI és TDCI üzemagyellátó rendszereknél egyaránt, igen fontos tevékenység a megelőző tisztitás. A különbözö üzemynyag tisztitók, kisebb-nagyobb mértékben, oldják a rendszerben felhalmozódott szennyező anyagokat, melyek a gázolajjal együtt áthaladva a porlasztócsúcsokon, elégve távoznak a rendszerből. Na az nem mindegy, hogy mennyi ez a szennyező anyag. A rendszeres karbantartás és tisztitás eredménye a kevesebb szennyezőanyag és szerintem ezen van a hangsúly. A kevesebb szennyezőanyag jelenléte a rendszerben, kisebb kopást eredményez. Ezért én 10.000 Km-es oalcsere periodusok esetén, az üzemanyag rendszert is tisztitom.  Nem állitom, hogy egyértelmüen nekem van igazam. Ez csak egy vélemény a sok közül.
 Tisztelettel László! 
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48519



« Új hozzászólás #13180 Dátum: 2011.10.23 vasárnap, 11:59:40 »

nem a kisujjamból coptam.....nem ismerős ez az anyag? hehe
http://invitelweb.hu/tamas.simon/energotest.doc
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #13181 Dátum: 2011.10.23 vasárnap, 12:37:22 »

nem a kisujjamból coptam.....nem ismerős ez az anyag? hehe
http://invitelweb.hu/tamas.simon/energotest.doc

Tesó elbeszélünk egymás mellett....
Vannak szennyeződések amit az üzemanyag maga is tartalmaz(legyen 1%) ez koptat, és vannak az üzemanyagon kivüli szennyeződések amik a másik probléma ez a fémreszelék,stb,egyéb....most én erről beszéltem csak.
Ami letud rakódni,kicsapódik az az üzemanyagból adódhat értelemszerűen, pl parafin,egyéb...ezeket tudod letisztitani.
Van a víz ami korróziót okoz az is lerakodás(rozsda) és ha leválik belőle akkor szennyeződés......
Kedves ALF ha megcsináltad a tisztitást irhatnál valamit róla, érdekelne a te véleményed is.... eljen
« Utoljára szerkesztve: 2011.10.23 vasárnap, 12:41:53 írta Bunyek » Naplózva
GiN
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1950



E-mail
« Új hozzászólás #13182 Dátum: 2011.10.23 vasárnap, 12:51:08 »

Kedves ALF ha megcsináltad a tisztitást irhatnál valamit róla, érdekelne a te véleményed is.... eljen
Amelyik tisztító lötyire azt írják, hogy egy tankba kell önteni, annál szabad olyat, hogy a szűrőt teletöltöm vele és közvetlenül azzal járatom?
Naplózva

Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar, ZEN INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48519



« Új hozzászólás #13183 Dátum: 2011.10.23 vasárnap, 13:05:27 »

Amelyik tisztító lötyire azt írják, hogy egy tankba kell önteni, annál szabad olyat, hogy a szűrőt teletöltöm vele és közvetlenül azzal járatom?
10 másodperc alatt a tankba köt ki! nyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48519



« Új hozzászólás #13184 Dátum: 2011.10.23 vasárnap, 13:08:33 »

Tesó elbeszélünk egymás mellett....
Vannak szennyeződések amit az üzemanyag maga is tartalmaz(legyen 1%) ez koptat, és vannak az üzemanyagon kivüli szennyeződések amik a másik probléma ez a fémreszelék,stb,egyéb....most én erről beszéltem csak.
Ami letud rakódni,kicsapódik az az üzemanyagból adódhat értelemszerűen, pl parafin,egyéb...ezeket tudod letisztitani.
Van a víz ami korróziót okoz az is lerakodás(rozsda) és ha leválik belőle akkor szennyeződés......
Kedves ALF ha megcsináltad a tisztitást irhatnál valamit róla, érdekelne a te véleményed is.... eljen

már én is kezdtem sejteni....amúgy azoknak szólt nagyrészben ,akik szkeptikusan bejelentik,hogy az eze'nyócszáz bár mindent kipuszol.pedig nem.

És igen,tartozom még a tapasztalattal,de még nincs.Mire megitta a nagynyomású a liqui-t,addigra lágy ,szép egyenletes lett a moci duruzsolása.de ennyi egyenlőre.....még nem mentem azóta a géppel.....mihelyt lesz valami tapasztalat,jelzem. Wink wave
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #13185 Dátum: 2011.10.23 vasárnap, 13:16:07 »

Amelyik tisztító lötyire azt írják, hogy egy tankba kell önteni, annál szabad olyat, hogy a szűrőt teletöltöm vele és közvetlenül azzal járatom?
Nem arra gondolsz,hogy pl Protechel szokták egyből a csúcsokat járatni és nem a tankba öntik hanem ezt kikerülik.?
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
GiN
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1950



E-mail
« Új hozzászólás #13186 Dátum: 2011.10.23 vasárnap, 13:22:59 »

10 másodperc alatt a tankba köt ki! nyes
Nem arra gondolsz,hogy pl Protechel szokták egyből a csúcsokat járatni és nem a tankba öntik hanem ezt kikerülik.?

De arra! Mi akkor a legjobb megoldás rá?
Naplózva

Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar, ZEN INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #13187 Dátum: 2011.10.23 vasárnap, 13:23:23 »

CR-nél a nagynyomású pumpa épiti fel a rendszert...ha nem igy lenne el sem indulna, és ami már a rail csőnél is mérhető ugye mert van a végén egy jeladó is ...onnan meg már magasnyomású csövek kötök össze a porlasztókkal. Nem lényegtelen pont a csövek hossza,mérete kialakitása!!!! Nem véletlen hogy olyan amilyen...de a lényeg mégis a csövön belül van...
Nagyon fontos az átmérője,ha törik a cső annak a szöge,stb,stb....ezek a nagy nyomáson mind sérülnek,karcolódnak,kopnak....

Nem így van. Az, hogy bazi nagy nyomás alatt van a folyadék, az áramlásba egy jotányit sem szól bele. Nem koptatja jobban a fémreszelék a csöveket, ha ugyannnyi folyadák áramlik ki, mindjuk 10 báron. Mivel a folyadék nemigazán összenyomható, pont akkora erővel nyomja rá a falra, mondjuk egy törésnél, mint a faltól el. Ha sok folyadék megy át a csövön, amiben törés van, maga az áramlás persze megteszi a magáét, de itt erről szó sincs.
Ugyúgy nincs jelentősége, milyen alakú a cső. Még akár bordák is lehetnek benne, ott megreked a folyadék, és ennyi. Az átmérője sem fontos. Lehet egy, de akár 12 centi is az átmérő. Persze túl vékony nem lehet, mert ott nagy lenne a súrlódás, és az biz koptatná rendesen a falát, ha mondjuk 1 tized mm lenne a közös cső átmérője. De hogy 1 cm vagy 3, az hótt mind1.

Válasz
a porlasztóban a magasnyomás az ami a porlasztótűt zárva tartja a csúcsban mivel hidraulikus kiegyenlitéssel van kialakitva a porlasztón belül a furatok kiképzése,hossza,stb...nagyon fontos dolog!!!!!
Az hogy porlasztás létre jöjjön csak egy induktiv tekercs szabályozza "x" volt feszültséggel...lényegtelen.
a fémreszelek az álltalában a nagynomású csapágyazásáról szokott leválni, egyébb okból...anyagminőség,viz,sz+r üzemanyag....a porlasztóból nem válik le semmilyen fémreszelek ezt felejtsük el....abba kerül bele max ami eltömiti a furatokat vagy a résolajnál visszamegy a szűrőbe....és ezt kell figyelni,ezis fontos minden szervizkor...
Ezért mondják el és nem véletlenül hogy ha fémreszelék van a rendszerben komplett rendszer csere, mert hosszútávon nem lessz jó!!!!!

Ez így van. Tegnap beszélgettünk Alffal a tisztításról. Ha fémreszelég, rozsda, vagy egyéb nem oldható szennyeződés van: azzal a folyadék sem tud mit kezdeni.
A közös cső falára sem tud ilyesmi lerakodni, mert ha kritikus keresztmetszet alá esik, a nagy nyomás biz mindent átvisz.
Ha tegyük fel, egy oldható anyaggal tömődik el egy furat, teljes hosszban. Megkapja a tisztítót, teljes hosszban fel kell hogy oldja a szennyeződést, vagy mondjuk feléig, és ott kiköpi.  Ez előfordulhat, bár az nehezebben elképzelhető, hogy az a 15 perc elég arra, amíg ketyeg a motor a folyadékkal.
Amit ez oldani tud, az valószínűleg olajszármazék, és más éghető anyagok. Azért a pcsúcs hegyénél tombolnak a celziuszok, vagyis a csúcs hegye jó meleg, ha van ilyen szennyeződés, az jól beég a lyukakba, azt már onnan ki nem oldja...
A tddi-nél még el tudom képzelni, hogy az adagolóban mindenfelé lerakódnak az oldható anyagok, és csökkentik a keresztmetszetet, főleg ott, ahol még nem olyan nagy a nyomás.
Azokat simán le tudja oldani a tisztító.
Mind1, megváromén is Alf tapasztalatait, de ettől függetlenül én is megcsinálom, és lássuk mi lesz. Felvesszük a hangját előtte és utána is.
Amennyire én tudod, Stelat a közel 300e km alatt nem használt ilyesmit, és valószínűleg nem tömődtek el a furatai (azaz, a pcsúcsé).
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48519



« Új hozzászólás #13188 Dátum: 2011.10.23 vasárnap, 13:34:57 »

De arra! Mi akkor a legjobb megoldás rá?
az amit Bunyek csinált.a szívó és a visszatérő csövet is bele kell tenni az adalékkal telt pohárba.akkor teljesen elégeti az összes anyagot közvetlenül a moci.nem jut vissza egy csöpp sem a tankba.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
GiN
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1950



E-mail
« Új hozzászólás #13189 Dátum: 2011.10.23 vasárnap, 13:48:11 »

az amit Bunyek csinált.a szívó és a visszatérő csövet is bele kell tenni az adalékkal telt pohárba.akkor teljesen elégeti az összes anyagot közvetlenül a moci.nem jut vissza egy csöpp sem a tankba.
akkor detto azt eljátszani, mint a DI topicban van leírva? Van értelme összegázolajozni magam vele, vagy öntsem a szutykot egy negyed tankba..
Naplózva

Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar, ZEN INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48519



« Új hozzászólás #13190 Dátum: 2011.10.23 vasárnap, 13:50:47 »

akkor detto azt eljátszani, mint a DI topicban van leírva? Van értelme összegázolajozni magam vele, vagy öntsem a szutykot egy negyed tankba bele..
tedd a tankba,amikor már csak 50km-t mutat a hátralévő megtehető km.és használd el úgy.így nem pocskolsz,és nem kínlódsz a tdci üzacsőrendszerével,mire összerakod,hogy pohárból szívjon és oda is menjen vissza.SZerintem úgy is hatásosabb,mint egész tankhoz öntve.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #13191 Dátum: 2011.10.23 vasárnap, 13:52:48 »

akkor detto azt eljátszani, mint a DI topicban van leírva? Van értelme összegázolajozni magam vele, vagy öntsem a szutykot egy negyed tankba..

Van értelme. Sőt, én még azon is elgondolkodnék, hogy amikor elfogyott a cucc, és visszadugod az eredeti csöveket, akkor nem indítani be, hanem hagyni állni mondjuk reggelig, hogy oldjon le, amit tud. Bár ha vannak benne olyan alkatészek, amiket meg tud marni... korai tdci-knél a szippancs fala lassan lemállott. Remélem ilyesmi már nincs a rendszerben.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48519



« Új hozzászólás #13192 Dátum: 2011.10.23 vasárnap, 13:58:56 »

Van értelme. Sőt, én még azon is elgondolkodnék, hogy amikor elfogyott a cucc, és visszadugod az eredeti csöveket, akkor nem indítani be, hanem hagyni állni mondjuk reggelig, hogy oldjon le, amit tud. Bár ha vannak benne olyan alkatészek, amiket meg tud marni... korai tdci-knél a szippancs fala lassan lemállott. Remélem ilyesmi már nincs a rendszerben.
az nem a rail csövek belső faláról válott le ilyen levélszerűen?valami ilyesmire emlékszem.....
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48519



« Új hozzászólás #13193 Dátum: 2011.10.23 vasárnap, 14:00:48 »

Van értelme. Sőt, én még azon is elgondolkodnék, hogy amikor elfogyott a cucc, és visszadugod az eredeti csöveket, akkor nem indítani be, hanem hagyni állni mondjuk reggelig, hogy oldjon le, amit tud. Bár ha vannak benne olyan alkatészek, amiket meg tud marni... korai tdci-knél a szippancs fala lassan lemállott. Remélem ilyesmi már nincs a rendszerben.
én is gondoltam erre,hogy a rendszerben hagyva,jobb hatása lesz a szmötyire.....nem is használtam azóta az autót,úgyhogy 2 napig volt ideje lerágni a szuttyot. vigyor3
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
GiN
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1950



E-mail
« Új hozzászólás #13194 Dátum: 2011.10.23 vasárnap, 14:02:08 »

attól kicsit tartózkodnék, hogy teljesen kifogyasztanám a tankomból a naftát, még nem mertem ötöd-hatod tank alatt autókázni vele. vagy emiatt ne aggódjak? úgy van kialakítva, hogy nem fog az aljáról szmötyit szívni?
Naplózva

Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar, ZEN INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #13195 Dátum: 2011.10.23 vasárnap, 14:02:47 »

az nem a rail csövek belső faláról válott le ilyen levélszerűen?valami ilyesmire emlékszem.....

De... amikor leírtam, már gyanús volt. Ha a szippancsról jönne, akkor biz nem tudná a nyomást előállítani.

Én is meg fogom csinálni ezt a tisztítókúrát, de nekem még mindig a Bunyek-módszere tetszik a legjobban (azaz, valójában másé, már 5-6 éve felmerült itt a fórumon).
A második hely nálam az, amikor kigyulladt a sárga lámpa, beleönteni a tankba, majd menni vele szinte addig, amíg kiürül, és akkor rátankolni.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #13196 Dátum: 2011.10.23 vasárnap, 14:03:50 »

attól kicsit tartózkodnék, hogy teljesen kifogyasztanám a tankomból a naftát, még nem mertem ötöd-hatod tank alatt autókázni vele. vagy emiatt ne aggódjak? úgy van kialakítva, hogy nem fog az aljáról szmötyit szívni?

Én már nemegyszer mentem addig, hogy 0-át mutatott megtehetőként. Akkor már tényleg kevés anyag volt benne.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Tsory
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7848


Innen legszebb a kilátás :)


WWW
« Új hozzászólás #13197 Dátum: 2011.10.23 vasárnap, 14:22:09 »

attól kicsit tartózkodnék, hogy teljesen kifogyasztanám a tankomból a naftát, még nem mertem ötöd-hatod tank alatt autókázni vele. vagy emiatt ne aggódjak? úgy van kialakítva, hogy nem fog az aljáról szmötyit szívni?

soha nem szív lentebbről, v fentebbről. mindig a tank aljáról érkezik a go. mind1, h 60 liter van benne v 6 liter.
Naplózva

KLIKK >>>        <<< KLIKK
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48519



« Új hozzászólás #13198 Dátum: 2011.10.23 vasárnap, 14:22:54 »

attól kicsit tartózkodnék, hogy teljesen kifogyasztanám a tankomból a naftát, még nem mertem ötöd-hatod tank alatt autókázni vele. vagy emiatt ne aggódjak? úgy van kialakítva, hogy nem fog az aljáról szmötyit szívni?
mindig onnan szív,akármennyi van benne....ettől nem kell tartani!
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48519



« Új hozzászólás #13199 Dátum: 2011.10.23 vasárnap, 14:24:23 »

Én már nemegyszer mentem addig, hogy 0-át mutatott megtehetőként. Akkor már tényleg kevés anyag volt benne.
én(is) mindig 50km körül kezdek gondolkodni a tankoláson,nagyon ritkán fordult elő,hogy negyedre tankoltam volna.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Oldalak: 1 ... 257 258 259 260 261 262 263 [264] 265 266 267 268 269 270 271 ... 959   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.114 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.