Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.10.05 szombat, 12:27:29 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 369 370 371 372 373 374 375 [376] 377 378 379 380 381 382 383 ... 959   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 14383049 alkalommal)
0 Felhasználó és 182 vendég van a témában
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #18750 Dátum: 2012.07.04 szerda, 12:50:05 »

Az én rekordom 61,5 liter. Már vagy 20 kilométert mentem el úgy, hogy a szgép 0-át írt ki, és a tanksapkáig tankoltam.
De nem okos dolog ennyire teletankolni, mert tönkremegy a szénszűrő. Max a 2. kattanásig szabad tankolni.
Tisztelt Fórumtárs!
Légyszíves homályositsál fel, a szén szűrő tekintetében, én eddig erről nem halottam, csak a gázolaj szürőről. Valójában mit takar a fogalom, mi a funkciója, hol helyezkedik el?
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #18751 Dátum: 2012.07.04 szerda, 12:57:21 »

Tisztelt Fórumtárs!
Légyszíves homályositsál fel, a szén szűrő tekintetében, én eddig erről nem halottam, csak a gázolaj szürőről. Valójában mit takar a fogalom, mi a funkciója, hol helyezkedik el?
Tisztelettel László! worship

Régebben volt a tankhoz egy úgynevezett szuszogó. Vagyis, ahogy fogy az üa a tankból, azon a csövön engedett be a helyére némi levegőt. Csakhogy, ezen szépen jött ki az üa gőz, benzinnél ez már nem vicces. A következő lépés az volt, hogy szépen belevezették a csövet a karburátorba. A monojetronic megjelenésével bonyolították a dolgot. Megjelenik egy úgynevezett tartályszellőztetés, aminek az a szerepe, hogy egy szelep adott időközönként kinyit, és beengedi a levegőt az elfogyott üa helyett.
Aztán került erre egy szénszűrő, hogy a benzin(gázolaj) gőz ne menjen ki, ezt hivatott megszűrni.
Nem tudom a pontos helyét, de valahol a betöltőnyílás környékére képzelem. Vagy a tank környékén...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #18752 Dátum: 2012.07.04 szerda, 13:17:31 »

Régebben volt a tankhoz egy úgynevezett szuszogó. Vagyis, ahogy fogy az üa a tankból, azon a csövön engedett be a helyére némi levegőt. Csakhogy, ezen szépen jött ki az üa gőz, benzinnél ez már nem vicces. A következő lépés az volt, hogy szépen belevezették a csövet a karburátorba. A monojetronic megjelenésével bonyolították a dolgot. Megjelenik egy úgynevezett tartályszellőztetés, aminek az a szerepe, hogy egy szelep adott időközönként kinyit, és beengedi a levegőt az elfogyott üa helyett.
Aztán került erre egy szénszűrő, hogy a benzin(gázolaj) gőz ne menjen ki, ezt hivatott megszűrni.
Nem tudom a pontos helyét, de valahol a betöltőnyílás környékére képzelem. Vagy a tank környékén...
Tisztelt Fórumtárs!
Köszönöm a felvilágositást.
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #18753 Dátum: 2012.07.04 szerda, 13:58:50 »

Tisztelt Fórumtárs!
Köszönöm a felvilágositást.
Tisztelettel László! worship

Szívesen! 1 sör lesz! Ja... már odaadtad... na mind1
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #18754 Dátum: 2012.07.04 szerda, 16:13:19 »

Szívesen! 1 sör lesz! Ja... már odaadtad... na mind1

Jó a memóriád, még nem kell szedned a Ginkót. wave
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48504



« Új hozzászólás #18755 Dátum: 2012.07.04 szerda, 16:20:48 »

Jó a memóriád, még nem kell szedned a Ginkót. wave
én szedek.akkor az enyém rossz?....bár valamit mindig elfelejtek mostanában,csak nem tudom mi az.....
« Utoljára szerkesztve: 2012.07.04 szerda, 16:23:00 írta alf » Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #18756 Dátum: 2012.07.04 szerda, 16:24:45 »

én szedek.akkor az enyém rossz?....bár valamit mindig elfelejtek mostanában,csak nem tudom mi az.....
Ne mán falbav Kinek a pap kinek a papné. nyes
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #18757 Dátum: 2012.07.04 szerda, 17:08:18 »

én szedek.akkor az enyém rossz?....bár valamit mindig elfelejtek mostanában,csak nem tudom mi az.....

én tudom... sört inni...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48504



« Új hozzászólás #18758 Dátum: 2012.07.04 szerda, 21:38:26 »

én tudom... sört inni...
azt valahogy nem felejtem el..... Roll Eyes Grin
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
zolas
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1662


E-mail
« Új hozzászólás #18759 Dátum: 2012.07.04 szerda, 21:43:10 »

Régebben volt a tankhoz egy úgynevezett szuszogó. Vagyis, ahogy fogy az üa a tankból, azon a csövön engedett be a helyére némi levegőt. Csakhogy, ezen szépen jött ki az üa gőz, benzinnél ez már nem vicces. A következő lépés az volt, hogy szépen belevezették a csövet a karburátorba. A monojetronic megjelenésével bonyolították a dolgot. Megjelenik egy úgynevezett tartályszellőztetés, aminek az a szerepe, hogy egy szelep adott időközönként kinyit, és beengedi a levegőt az elfogyott üa helyett.
Aztán került erre egy szénszűrő, hogy a benzin(gázolaj) gőz ne menjen ki, ezt hivatott megszűrni.
Nem tudom a pontos helyét, de valahol a betöltőnyílás környékére képzelem. Vagy a tank környékén...

akkor ez csinálja azt, hogy ha tanksapkáig tankol az ember, akkor félperc múlva lejjebb megy a szint?  wow1
Naplózva

MK3 |2002.XII.|2.0|TDCi|130 LE|Ghia|Black Eye Bi-Xenon|18" 5Y|Tolatóradar|Tempomat|Sony 6CD|EGR Off|4 door|Befásult belső Cheesy|Skyfol korom fólia|FlipKey|Full bőr|
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #18760 Dátum: 2012.07.04 szerda, 21:43:32 »

A tankon van szerelőnyílás felülről, vagy csak leszerelve lehet hozzáférni a szűrőhöz?  Az olajteknőt levéve takarította e valaki már az "olajat felszívó csövet+a szűrőjét" , van e ott ilyesmi egyáltalán?  A 2 totálkáros eset elég sűrűn eszembe jut...
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48504



« Új hozzászólás #18761 Dátum: 2012.07.04 szerda, 21:45:01 »

A tankon van szerelőnyílás felülről, vagy csak leszerelve lehet hozzáférni a szűrőhöz?  Az olajteknőt levéve takarította e valaki már az "olajat felszívó csövet+a szűrőjét" , van e ott ilyesmi egyáltalán?  A 2 totálkáros eset elég sűrűn eszembe jut...
microcatba meg kell nézni,hogy vóan-e egyáltalán ilyen a mi autónkba.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #18762 Dátum: 2012.07.04 szerda, 21:47:54 »

akkor ez csinálja azt, hogy ha tanksapkáig tankol az ember, akkor félperc múlva lejjebb megy a szint?  wow1

Nekem nem csinál ilyet...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #18763 Dátum: 2012.07.04 szerda, 21:48:27 »

microcatba meg kell nézni,hogy vóan-e egyáltalán ilyen a mi autónkba.

Nézd meg a szénszűrőt is (vagy arról beszélünk). Meg azt is, hogy hol van.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27018


E-mail
« Új hozzászólás #18764 Dátum: 2012.07.04 szerda, 21:53:17 »

akkor ez csinálja azt, hogy ha tanksapkáig tankol az ember, akkor félperc múlva lejjebb megy a szint?  wow1

A 2006. novemberi csinálja azt, amikor kannából tankolom (nem zörög mellettem a kútfejben a szivattyú), hogy csurig töltöm, gondolkodik picit, majd jól hallható sziszegés mellett elkezd süllyedni a GO szint, majd még vagy fél-egy litert utána tudok tölteni.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #18765 Dátum: 2012.07.04 szerda, 21:53:47 »

microcatba meg kell nézni,hogy vóan-e egyáltalán ilyen a mi autónkba.
Megnéznéd nekem?  Olajat kell cserélnem, a tankom is üres, most eccerűbb lenne mint külön.
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27018


E-mail
« Új hozzászólás #18766 Dátum: 2012.07.04 szerda, 21:54:10 »

microcatba meg kell nézni,hogy vóan-e egyáltalán ilyen a mi autónkba.

Már próbáltam nézni, de külön alkatrészként nincs, max. a tankkal együtt.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48504



« Új hozzászólás #18767 Dátum: 2012.07.04 szerda, 21:56:34 »

Megnéznéd nekem?  Olajat kell cserélnem, a tankom is üres, most eccerűbb lenne mint külön.
már-még nincs picicicám.....
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48504



« Új hozzászólás #18768 Dátum: 2012.07.04 szerda, 21:58:50 »

Már próbáltam nézni, de külön alkatrészként nincs, max. a tankkal együtt.

AndyA
Ha nincs külön alkatrész listában,akkor szerintem nem is lesz ilyen a rendszerben.Szerintem sima biztonsági szelep van beépítve a szuszogó csöbe.....nekem volt lenn a tankom,de azon nincs nincs ilyen szénszűrős bármilyen szűrő.
Talán HZsolt92-t még érdemes lenne megkérdezni,ő is vette már le a tankját.Vagy Motorcraftot.... Roll Eyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #18769 Dátum: 2012.07.04 szerda, 22:20:53 »

Ha nincs külön alkatrész listában,akkor szerintem nem is lesz ilyen a rendszerben.Szerintem sima biztonsági szelep van beépítve a szuszogó csöbe.....nekem volt lenn a tankom,de azon nincs nincs ilyen szénszűrős bármilyen szűrő.
Talán HZsolt92-t még érdemes lenne megkérdezni,ő is vette már le a tankját.Vagy Motorcraftot.... Roll Eyes

Nem tdci:

http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_szemelygepkocsi/motorikus_alkatresz/injektor/ford_mondeo_szenszuro_1605264353.html
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #18770 Dátum: 2012.07.04 szerda, 22:25:15 »

Ez csak a benzinesekben van, nem?
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #18771 Dátum: 2012.07.04 szerda, 22:28:58 »

Ez csak a benzinesekben van, nem?

Nem tudom. A dízeleket ősszel vesszük  vigyor3 A múlt félév volt a benzines (járműelektronika).
« Utoljára szerkesztve: 2012.07.04 szerda, 22:36:31 írta Angel » Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
sxw
Vendég
« Új hozzászólás #18772 Dátum: 2012.07.05 csütörtök, 02:38:17 »

Idézetet írta: Bunyek lin ???048#msg678048 date=1341065797
1-4-2-3 igy van...de hogy melyik porlasztó hol van az tök mindegy csak ahhoz a hengerhez legyen beirva az ECU-ban.....vagy csörög-zörög a tédécéiiiiii eplus2


Bakker rosszul irtam most nézem...1-3-4-2 a befecskendezési sorrend...
A programozas, vagy jo volt vagy rossz, de a bibit az egyik csucs csinalta, be lettek meretve es az egyi kuka.
A motorcsere, pedig az alternativaja a dugattyucserenek+huvelyezes
lehet hogy nem eletem legjobb dontese ket nap syereles utan  Wink
Naplózva
tamas
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 153


E-mail
« Új hozzászólás #18773 Dátum: 2012.07.05 csütörtök, 14:29:45 »

köszönöm mindenkinek a választ!
Beszámolok róla, hogy tényleg az üzemanyagszűrő volt-e a főbűnös ( remélem igen ).
Tamás
Ma beépítésre került az üzemanyagszűrő. Sajnos egyéb hibát is talált a szerelő. Nevezetesen: az összes féktárcsa és betét kuka.
Egy hátsó legéscsillapító eldurrant, egy kutyacsont elől hibás.
Ami jobban elszomorít, hogy azt mondja kartergázos a motor. Mire én: az mi? Ti tudjátok: ha a nívópálcát kihúzva járatja a motort, akkor az nem gőzölög, hanem egyenesen füstöl.
Én motorikus hibát nem észlelek. A kombájn teszi a dolgát, megy, jól fogyaszt, nem eszi a motorolajat. Kíméletesen használom: nem pörgetem, hidegen nem húzatom.
Mégis mire számíthatok?
Vagy milyen teszttel bizonyosodjak meg arról, hogy kell-e a motorban beavatkozás?
Kösz, Tamás
Naplózva

Mondeo III. Tdci Facelift 115 LE 2003 kombi
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #18774 Dátum: 2012.07.05 csütörtök, 15:27:12 »

Ma beépítésre került az üzemanyagszűrő. Sajnos egyéb hibát is talált a szerelő. Nevezetesen: az összes féktárcsa és betét kuka.
Egy hátsó legéscsillapító eldurrant, egy kutyacsont elől hibás.
Ami jobban elszomorít, hogy azt mondja kartergázos a motor. Mire én: az mi? Ti tudjátok: ha a nívópálcát kihúzva járatja a motort, akkor az nem gőzölög, hanem egyenesen füstöl.
Én motorikus hibát nem észlelek. A kombájn teszi a dolgát, megy, jól fogyaszt, nem eszi a motorolajat. Kíméletesen használom: nem pörgetem, hidegen nem húzatom.
Mégis mire számíthatok?
Vagy milyen teszttel bizonyosodjak meg arról, hogy kell-e a motorban beavatkozás?
Kösz, Tamás
Télen hidegben ha rosszul indul jó izzító gyertya mellett vagy méress kompressziót
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48504



« Új hozzászólás #18775 Dátum: 2012.07.05 csütörtök, 16:22:41 »

Ma beépítésre került az üzemanyagszűrő. Sajnos egyéb hibát is talált a szerelő. Nevezetesen: az összes féktárcsa és betét kuka.
Egy hátsó legéscsillapító eldurrant, egy kutyacsont elől hibás.
Ami jobban elszomorít, hogy azt mondja kartergázos a motor. Mire én: az mi? Ti tudjátok: ha a nívópálcát kihúzva járatja a motort, akkor az nem gőzölög, hanem egyenesen füstöl.
Én motorikus hibát nem észlelek. A kombájn teszi a dolgát, megy, jól fogyaszt, nem eszi a motorolajat. Kíméletesen használom: nem pörgetem, hidegen nem húzatom.
Mégis mire számíthatok?
Vagy milyen teszttel bizonyosodjak meg arról, hogy kell-e a motorban beavatkozás?
Kösz, Tamás
normális.
ha zavar,meress kompressziot.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #18776 Dátum: 2012.07.05 csütörtök, 16:25:38 »

Ma beépítésre került az üzemanyagszűrő. Sajnos egyéb hibát is talált a szerelő. Nevezetesen: az összes féktárcsa és betét kuka.
Egy hátsó legéscsillapító eldurrant, egy kutyacsont elől hibás.
Ami jobban elszomorít, hogy azt mondja kartergázos a motor. Mire én: az mi? Ti tudjátok: ha a nívópálcát kihúzva járatja a motort, akkor az nem gőzölög, hanem egyenesen füstöl.
Én motorikus hibát nem észlelek. A kombájn teszi a dolgát, megy, jól fogyaszt, nem eszi a motorolajat. Kíméletesen használom: nem pörgetem, hidegen nem húzatom.
Mégis mire számíthatok?
Vagy milyen teszttel bizonyosodjak meg arról, hogy kell-e a motorban beavatkozás?
Kösz, Tamás
Kedves Tamás!
Én azt mondom nem eszik a kását olyan forrón. Amig a motor nem eszi az olajat,  rendben indul, stabil az alapjárat, gyorsitásnál nem okádja a füstöt, addig nincs komoly probléma. Én is azt mondom, a télen választ kapsz a motor állapotáról. Ha télen is, jó izzitó gyertyákat feltételezve pöcre indul, akkor semmi baja a gépezetnek. Ne hagy magad átverni és lehúzni. wave
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #18777 Dátum: 2012.07.05 csütörtök, 18:54:15 »

Ma beépítésre került az üzemanyagszűrő. Sajnos egyéb hibát is talált a szerelő. Nevezetesen: az összes féktárcsa és betét kuka.
Egy hátsó legéscsillapító eldurrant, egy kutyacsont elől hibás.
Ami jobban elszomorít, hogy azt mondja kartergázos a motor. Mire én: az mi? Ti tudjátok: ha a nívópálcát kihúzva járatja a motort, akkor az nem gőzölög, hanem egyenesen füstöl.
Én motorikus hibát nem észlelek. A kombájn teszi a dolgát, megy, jól fogyaszt, nem eszi a motorolajat. Kíméletesen használom: nem pörgetem, hidegen nem húzatom.
Mégis mire számíthatok?
Vagy milyen teszttel bizonyosodjak meg arról, hogy kell-e a motorban beavatkozás?
Kösz, Tamás
Azért nézd meg Te is azokat a fékeket, szeretnek mindent cserélni a szerelők akár idő előtt is.  Ha jól indul jól megy, nem füstöl és jól fogyaszt, olajat nem eszi, nem lehet ott baj. Bár a nívónál ha füstöl 1 motor akkor olaj fogyódik belőle nem kicsit, nekem ez a tapasztalatom.  Enyém is nyomja a kartert, letekerem a beöntőt és jön rendesen. De a nívónál nem.
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
tamas
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 153


E-mail
« Új hozzászólás #18778 Dátum: 2012.07.05 csütörtök, 21:16:12 »

Azért nézd meg Te is azokat a fékeket, szeretnek mindent cserélni a szerelők akár idő előtt is.  Ha jól indul jól megy, nem füstöl és jól fogyaszt, olajat nem eszi, nem lehet ott baj. Bár a nívónál ha füstöl 1 motor akkor olaj fogyódik belőle nem kicsit, nekem ez a tapasztalatom.  Enyém is nyomja a kartert, letekerem a beöntőt és jön rendesen. De a nívónál nem.
A fékek: azokkal mindig sok bajom volt. Nekem is elő-elő jött a tipikus "mondeobaj", főként a hátsó fékekkel. A jobb hátsó az néha megszorult, melegedett, nyikorgott, nem egyformán koptak a betétek. Azok a tárcsák már tényleg nagyon kopottak ( 240.000 km, és szerintem még nem voltak cserélve . Én 100.000 km-rel vettem ez után tárcsát még nem cseréltem csak betéteket). A szerelőmet jól ismerem, nem feltételezem róla, hogy csak a meló miatt ijesztene rám, azt pedig végképp nem, hogy le akar húzni.
Naplózva

Mondeo III. Tdci Facelift 115 LE 2003 kombi
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #18779 Dátum: 2012.07.06 péntek, 05:37:07 »

A fékek: azokkal mindig sok bajom volt. Nekem is elő-elő jött a tipikus "mondeobaj", főként a hátsó fékekkel. A jobb hátsó az néha megszorult, melegedett, nyikorgott, nem egyformán koptak a betétek. Azok a tárcsák már tényleg nagyon kopottak ( 240.000 km, és szerintem még nem voltak cserélve . Én 100.000 km-rel vettem ez után tárcsát még nem cseréltem csak betéteket). A szerelőmet jól ismerem, nem feltételezem róla, hogy csak a meló miatt ijesztene rám, azt pedig végképp nem, hogy le akar húzni.
Kedves Tamás!
Nincs szándékomban senkit ismeretlenül megitélni. Csupán az óvatosságra hivtam fel a figyelmed. Minden szerelőt az autó tulajdonosok tartanak el. wave Ha ismered és megbizol benne az egy más történet.
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
sxw
Vendég
« Új hozzászólás #18780 Dátum: 2012.07.06 péntek, 11:46:35 »

Üdvözlet
a motorcsere projektből bontás lett
Nem tudom hogyan kell, vagy egyeltalán lehet e ezt itt publikálni, de van egy jó állapotú 2001-es tdci Mondeom, 120 000 Km-t futott, darabokban. a motorblokk 3-as hengere elszállva és a hengerfejet, valamint a csúcsokat már el is adtam.
Naplózva
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #18781 Dátum: 2012.07.06 péntek, 11:53:27 »

Üdvözlet
a motorcsere projektből bontás lett
Nem tudom hogyan kell, vagy egyeltalán lehet e ezt itt publikálni, de van egy jó állapotú 2001-es tdci Mondeom, 120 000 Km-t futott, darabokban. a motorblokk 3-as hengere elszállva és a hengerfejet, valamint a csúcsokat már el is adtam.
Tisztelt Fórumtárs!
Javaslom tedd fel a keres kinál topikba. Tipus megjelőléssel és elérhetőséggel.
Tisztelettel László! wave
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #18782 Dátum: 2012.07.06 péntek, 12:05:28 »

Üdvözlet
a motorcsere projektből bontás lett
Nem tudom hogyan kell, vagy egyeltalán lehet e ezt itt publikálni, de van egy jó állapotú 2001-es tdci Mondeom, 120 000 Km-t futott, darabokban. a motorblokk 3-as hengere elszállva és a hengerfejet, valamint a csúcsokat már el is adtam.
jó vétel volt a gép. Sad  szomoru1
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #18783 Dátum: 2012.07.06 péntek, 12:42:13 »

Üdvözlet
a motorcsere projektből bontás lett
Nem tudom hogyan kell, vagy egyeltalán lehet e ezt itt publikálni, de van egy jó állapotú 2001-es tdci Mondeom, 120 000 Km-t futott, darabokban. a motorblokk 3-as hengere elszállva és a hengerfejet, valamint a csúcsokat már el is adtam.
Képet elnefelejts vele feltenni kivülről-belülről egy kis leírással.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #18784 Dátum: 2012.07.06 péntek, 20:14:04 »

Sziasztok!
Mai napon hajtottam le az M0-ról az M2-re a dizlivel, és éppen már belőttem 110-120-ra a tempomatot, amikor észrevettem, hogy a
motorhőmérséklet-jelző elkezdett kúszni a piros felé. Lelassítottam, félreálltam, de eddigre már visszament normál tartományba.
Dunakeszin keresztül visszafordultunk, hogy átüljünk a benzinesbe, már aktivált műszer-teszttel, de max 90-es tempónál teljesen normális
tartományban maradt a hőfok. Visszaérve motorháztető fel, vízszint ugyanott, mint szokott, ventilátor is megy, szóval látszólag minden oké.

Vízpumpa tavaly nyár végén lett cserélve gyárira, a vízen nem látszik, hogy eloxidálódott volna a radiátor belül.
Ami eszembe jutott: A termosztátok közül 1 vagy mind2 halott, lehet, hogy a főköri nem teljesen nyitva, hanem
mondjuk 2/3, vagy 1/2 állásban nyitva állt be, és ez így a kánikulában nagyobb tempónál nem ad elegendő keringést?

Bónusz kérdés: Alapjáraton a CR nyomás 280 körül van. Ez mennyire egészséges, illetve mit jelent PCM software verzió viszonylatban?

Előre is  worship
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #18785 Dátum: 2012.07.06 péntek, 22:56:22 »

Sziasztok!
Mai napon hajtottam le az M0-ról az M2-re a dizlivel, és éppen már belőttem 110-120-ra a tempomatot, amikor észrevettem, hogy a
motorhőmérséklet-jelző elkezdett kúszni a piros felé. Lelassítottam, félreálltam, de eddigre már visszament normál tartományba.
Dunakeszin keresztül visszafordultunk, hogy átüljünk a benzinesbe, már aktivált műszer-teszttel, de max 90-es tempónál teljesen normális
tartományban maradt a hőfok. Visszaérve motorháztető fel, vízszint ugyanott, mint szokott, ventilátor is megy, szóval látszólag minden oké.

Vízpumpa tavaly nyár végén lett cserélve gyárira, a vízen nem látszik, hogy eloxidálódott volna a radiátor belül.
Ami eszembe jutott: A termosztátok közül 1 vagy mind2 halott, lehet, hogy a főköri nem teljesen nyitva, hanem
mondjuk 2/3, vagy 1/2 állásban nyitva állt be, és ez így a kánikulában nagyobb tempónál nem ad elegendő keringést?

Bónusz kérdés: Alapjáraton a CR nyomás 280 körül van. Ez mennyire egészséges, illetve mit jelent PCM software verzió viszonylatban?

Előre is  worship
a 280 bar OK.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
bandurkandi
Vendég
« Új hozzászólás #18786 Dátum: 2012.07.07 szombat, 00:29:53 »

Sziasztok! Futó ötlet  szülte butácska kérdés: az elektronikán nem lehet úgy állítani, hogy a gyárilag gyújtáslevétellel elvesző hibajelentések megmaradjanak ? /  a Mondi a szervízben rendszerint nem produkálta magát, a használat közbeni hibajelzések meg mindig elvesztek útközben Sad( /
Még egy :úgy tűnik, injektor  csere előtt állunk - gyári cseredarabot 75.000-ért adnának. Reálisnak néz ki, vagy érdemes más irányba keresgélni Huh? ! Kössszi : bandurkandi
Naplózva
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #18787 Dátum: 2012.07.07 szombat, 06:27:11 »

Sziasztok! Futó ötlet  szülte butácska kérdés: az elektronikán nem lehet úgy állítani, hogy a gyárilag gyújtáslevétellel elvesző hibajelentések megmaradjanak ? /  a Mondi a szervízben rendszerint nem produkálta magát, a használat közbeni hibajelzések meg mindig elvesztek útközben Sad( /
Még egy :úgy tűnik, injektor  csere előtt állunk - gyári cseredarabot 75.000-ért adnának. Reálisnak néz ki, vagy érdemes más irányba keresgélni Huh? ! Kössszi : bandurkandi
Az ötlet marad ötlet.Azol a hibák melyek nem állandóak nemkerülnek hiba tárolásra.Ezeket úgylehet megfogni,hogy villogó izzitójel mellett ráteszik a diag gépet és közben a motor jár és kiolvassák a hibakódot.A csúcsnak az ára gyári esetben jó nekem is majdnem ennyi volt.A felújítás a másik megoldás/Filep diesel/olyan 40e ft  per darab.Te döntesz.Én  a gyárit vettem.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #18788 Dátum: 2012.07.07 szombat, 06:34:45 »

Sziasztok! Futó ötlet  szülte butácska kérdés: az elektronikán nem lehet úgy állítani, hogy a gyárilag gyújtáslevétellel elvesző hibajelentések megmaradjanak ? /  a Mondi a szervízben rendszerint nem produkálta magát, a használat közbeni hibajelzések meg mindig elvesztek útközben Sad( /
Még egy :úgy tűnik, injektor  csere előtt állunk - gyári cseredarabot 75.000-ért adnának. Reálisnak néz ki, vagy érdemes más irányba keresgélni Huh? ! Kössszi : bandurkandi
Még annyit ha csúcsot cserélsz a go szürőt a tetején a peremet fogóval felszeded és kihúzod a belsejét aljára teszel egy mágnest vahy a fényben megnézed nem csillog az alján fémreszelék mert az a szivattyú kopàsára utal és akkoer ez tönkre teheti az új csúcsokat.Nekem ez is csere volr ez miatt.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
sxw
Vendég
« Új hozzászólás #18789 Dátum: 2012.07.07 szombat, 11:38:49 »

Tisztelt Fórumtárs!
Javaslom tedd fel a keres kinál topikba. Tipus megjelőléssel és elérhetőséggel.
Tisztelettel László! wave
Köszönöm
akor oda pakolom
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #18790 Dátum: 2012.07.07 szombat, 11:57:20 »

Sziasztok! Futó ötlet  szülte butácska kérdés: az elektronikán nem lehet úgy állítani, hogy a gyárilag gyújtáslevétellel elvesző hibajelentések megmaradjanak ? /  a Mondi a szervízben rendszerint nem produkálta magát, a használat közbeni hibajelzések meg mindig elvesztek útközben Sad( /
Még egy :úgy tűnik, injektor  csere előtt állunk - gyári cseredarabot 75.000-ért adnának. Reálisnak néz ki, vagy érdemes más irányba keresgélni Huh? ! Kössszi : bandurkandi
Nem lehet.
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #18791 Dátum: 2012.07.07 szombat, 17:02:17 »

a 280 bar OK.

Thx!

Esetleg valaki a másik kérdésre tud valamit (túlmelegedéses történet)?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48504



« Új hozzászólás #18792 Dátum: 2012.07.07 szombat, 17:23:47 »

Thx!

Esetleg valaki a másik kérdésre tud valamit (túlmelegedéses történet)?
jót tesz,ha kitakarítod a bogaraktól és a kosztól a hűtőt!
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #18793 Dátum: 2012.07.07 szombat, 17:27:33 »

Thx!

Esetleg valaki a másik kérdésre tud valamit (túlmelegedéses történet)?
Tisztelt Fórumtárs!
Az, hogy tavaly cserélted a vizkeringető szivattyút nem jelent semmit. Ami elromolhat az előbb vagy utóbb elromlik. Én a helyedben a teljes vizkört, beleértve a szivattyút is alaposan átvizsgálnám. Nagy a valószinüsége hogy a főköri termosztátod bizonytalankodik, de az olaj köri sem zárható ki. Ezért általában a termosztátokat egyszerre szoktuk cserélni. A szivattyú szempontjából nagyon nem mindegy a felhasznált fagyáló milyensége, és minősége, mert ez adja a szivattyú kenését. Kedvezőtlen esetben, idő előtti meghibásodást okozhat a szivattyúnál. A keringtető szivattyú tengelyét egy speciális zsirral kell összeszerelés előtt bekenni, hiánya, okozhat idő előtti meghibásodást. Sok sikert a hiba elháritásához.
Tisztelettel László! wave
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #18794 Dátum: 2012.07.07 szombat, 17:40:58 »

jót tesz,ha kitakarítod a bogaraktól és a kosztól a hűtőt!

Oké, felírom ezt is a listára a termosztátok mögé  worship Gőzborotva (nem forgófejjel) mehet, vagy valami szofisztikáltabb megoldást keressek?

Tisztelt Fórumtárs!
Az, hogy tavaly cserélted a vizkeringető szivattyút nem jelent semmit. Ami elromolhat az előbb vagy utóbb elromlik. Én a helyedben a teljes vizkört, beleértve a szivattyút is alaposan átvizsgálnám. Nagy a valószinüsége hogy a főköri termosztátod bizonytalankodik, de az olaj köri sem zárható ki. Ezért általában a termosztátokat egyszerre szoktuk cserélni. A szivattyú szempontjából nagyon nem mindegy a felhasznált fagyáló milyensége, és minősége, mert ez adja a szivattyú kenését. Kedvezőtlen esetben, idő előtti meghibásodást okozhat a szivattyúnál. A keringtető szivattyú tengelyét egy speciális zsirral kell összeszerelés előtt bekenni, hiánya, okozhat idő előtti meghibásodást. Sok sikert a hiba elháritásához.
Tisztelettel László! wave

Tisztelt László!
A termosztátokra én is gyanakodtam, az lesz az első, ami cserélve lesz, tekintettel arra, hogy már télen is volt gond velük. A teljes hűtőkör le lett engedve, illetve
újra lett töltve a pumpa cseréjekor piros ford fagyállóval. A munkát márkaszerviz végezte, ahol "számítógépből dolgoznak", szóval elvileg(!) minden gyárilag előírt lépés
el lett végezve. A kocsiból állítólag a gyári elsőszerelésű pumpa jött ki, hét évet bírt ki, így gyári került megint bele, lehet, hogy az új egyet se bírna?


Köszönöm a segítséget, ha meglesz a probléma beszámolok. Mondjuk félő, hogy kicsit hűl az idő, és ezzel egy-két munka elvégzése után megszűnik a hiba, de az valódi
ok nem kerül elő.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48504



« Új hozzászólás #18795 Dátum: 2012.07.07 szombat, 21:28:47 »

Oké, felírom ezt is a listára a termosztátok mögé  worship Gőzborotva (nem forgófejjel) mehet, vagy valami szofisztikáltabb megoldást keressek?

Tisztelt László!
A termosztátokra én is gyanakodtam, az lesz az első, ami cserélve lesz, tekintettel arra, hogy már télen is volt gond velük. A teljes hűtőkör le lett engedve, illetve
újra lett töltve a pumpa cseréjekor piros ford fagyállóval. A munkát márkaszerviz végezte, ahol "számítógépből dolgoznak", szóval elvileg(!) minden gyárilag előírt lépés
el lett végezve. A kocsiból állítólag a gyári elsőszerelésű pumpa jött ki, hét évet bírt ki, így gyári került megint bele, lehet, hogy az új egyet se bírna?


Köszönöm a segítséget, ha meglesz a probléma beszámolok. Mondjuk félő, hogy kicsit hűl az idő, és ezzel egy-két munka elvégzése után megszűnik a hiba, de az valódi
ok nem kerül elő.
valamilyen kegyszer és slag elég.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48504



« Új hozzászólás #18796 Dátum: 2012.07.07 szombat, 21:30:51 »

Oké, felírom ezt is a listára a termosztátok mögé  worship Gőzborotva (nem forgófejjel) mehet, vagy valami szofisztikáltabb megoldást keressek?

Tisztelt László!
A termosztátokra én is gyanakodtam, az lesz az első, ami cserélve lesz, tekintettel arra, hogy már télen is volt gond velük. A teljes hűtőkör le lett engedve, illetve
újra lett töltve a pumpa cseréjekor piros ford fagyállóval. A munkát márkaszerviz végezte, ahol "számítógépből dolgoznak", szóval elvileg(!) minden gyárilag előírt lépés
el lett végezve. A kocsiból állítólag a gyári elsőszerelésű pumpa jött ki, hét évet bírt ki, így gyári került megint bele, lehet, hogy az új egyet se bírna?


Köszönöm a segítséget, ha meglesz a probléma beszámolok. Mondjuk félő, hogy kicsit hűl az idő, és ezzel egy-két munka elvégzése után megszűnik a hiba, de az valódi
ok nem kerül elő.
a gyári termó 8k körül van(a főköri) az olajköri 7k.
A cserebere előtt rákell szánni 1 órát és kifőzni a főkörit!Érdemes,mert Styleair autóján mi is a termóra gyanakodtunk,és közben annak semmi baja.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #18797 Dátum: 2012.07.07 szombat, 21:44:49 »

a gyári termó 8k körül van(a főköri) az olajköri 7k.
A cserebere előtt rákell szánni 1 órát és kifőzni a főkörit!Érdemes,mert Styleair autóján mi is a termóra gyanakodtunk,és közben annak semmi baja.

Mindegy, mert télen is szerintem túl lassan melegszik a motor, és nem is egy nagy összeg.
Mindkettő csere, hűtőmosás, és utána majd meglátom mi van.
Naplózva
bandurkandi
Vendég
« Új hozzászólás #18798 Dátum: 2012.07.07 szombat, 22:14:51 »

Még annyit ha csúcsot cserélsz a go szürőt a tetején a peremet fogóval felszeded és kihúzod a belsejét aljára teszel egy mágnest vahy a fényben megnézed nem csillog az alján fémreszelék mert az a szivattyú kopàsára utal és akkoer ez tönkre teheti az új csúcsokat.Nekem ez is csere volr ez miatt.

Köszi ! Én még dilettáns sem vagyok a témában, de majd felpiszkálom a szervizeseket, hogy figyeljenek rá!
Üdv: bandur k.
Naplózva
bandurkandi
Vendég
« Új hozzászólás #18799 Dátum: 2012.07.07 szombat, 22:17:35 »

Nem lehet.

Kösz ! KÁR !!! Sad(( üdv: bandur k.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 369 370 371 372 373 374 375 [376] 377 378 379 380 381 382 383 ... 959   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.418 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.