Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 19:42:30 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 601 602 603 604 605 606 607 [608] 609 610 611 612 613 614 615 ... 959   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 14662255 alkalommal)
0 Felhasználó és 179 vendég van a témában
Paxtoll
Vendég
« Új hozzászólás #30350 Dátum: 2014.02.05 szerda, 16:09:16 »

járatópadi kábel? az mi? Huh?

Smiley

Motorokat építünk és járató kabinokban(fékpad) teszteljük üzemszerűen. De csak benzineseket így a dízelekhez nem sokat szagolok, csak a jelenséggel szoktunk találkozni. Illetve hasonló jelenséggel és nálunk ezek minden esetben elektronikai hibák, még szinte soha nem volt mechanikai hiba. Ezért bátorkodtam a gondolatomat megosztani veletek. Smiley
De ezek szerint itt más hibáról lehet szó, mint írtam a dízelekhez még nem sokat értek. Kezdő vagyok de gyorsan tanulok.  email hehe hehe hehe
Naplózva
andras2
Vendég
« Új hozzászólás #30351 Dátum: 2014.02.05 szerda, 16:19:56 »

Ezek szerintem a csúcsonkénti korrekciós értékek. Az pedig akkor a legjobb, ha nulla, vagyis nem kell a vezérlőnek korrigálni a befecskendezett mennyiséget, hanem a névlegeset adja a csúcs.

Ha +/- 2 mg-nál több, akkor ott kezd gond lenni. Vagy leragadt, olyankor tisztítás segíthet (adalék a GO-ba), vagy elkopott, emiatt kell csökkenteni a mennyiséget... Ami a videon van, hogy +4 illetve -4-nél kiakad, az szerintem már elég gáz.

AndyA

Szia, ha megnézed akkor a szivattyú 200 bár alá nem is megy és ennek köszönhetően még a turbót is ugráltatja, ezt csinálták nekem tápiószőlősön,
emlékszem, amikor csinálta akkor azzal küzdött, hogy alapjáraton nem akart dolgozni a két középső. Azt mondta, hogy tegyek bele tisztítót és jó lesz, hát nem lett jó. Ezért mondtam a fórumtársnak, hogy innen induljon mert, ha ez nincs rendesen letudva, akkor sok szívása lehet.
Naplózva
Llort Eht
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2209



E-mail
« Új hozzászólás #30352 Dátum: 2014.02.05 szerda, 18:59:58 »

Sziasztok! Önindítót ki tudom itthon szerelni a garázsban? -> Felülről kijön? Sajnos elköszönt...

Köszi nagyon a segítséget!

T.
Naplózva

Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps

Off: Insignia 2019 st. gsi
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #30353 Dátum: 2014.02.05 szerda, 19:02:23 »

Sziasztok! Önindítót ki tudom itthon szerelni a garázsban? -> Felülről kijön? Sajnos elköszönt...

Köszi nagyon a segítséget!

T.
Ki de ami előtte útban van pl szívósor azt elkell távolítani a szerelés érdekében.Azért megkell érte dolgozni.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
Llort Eht
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2209



E-mail
« Új hozzászólás #30354 Dátum: 2014.02.05 szerda, 20:02:33 »

Ki de ami előtte útban van pl szívósor azt elkell távolítani a szerelés érdekében.Azért megkell érte dolgozni.

Olyannyira, meg kell, hogy bele sem kezdek ma. Reggel körbekopogtatom, hátha elkapja és megy a műhelybe...

Köszi Tisler!

T.
Naplózva

Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps

Off: Insignia 2019 st. gsi
Szili
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 450


+36309729832


E-mail
« Új hozzászólás #30355 Dátum: 2014.02.05 szerda, 20:24:21 »

Sziasztok! Önindítót ki tudom itthon szerelni a garázsban? -> Felülről kijön? Sajnos elköszönt...

Köszi nagyon a segítséget!

T.
Én a hűtő ventilátort szedtem ki és hozzáfértem kényelmesen.
Naplózva

2004.08... Ford Mondeo 2.0 TDCi GHIA  5 ajtó,EGR OFF,Visteon szabadonfutó, 1 db kormány,4 alukerék+1 pot stb.
R 1 3 5  
 └-┼┼┤   
   2 4 6
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #30356 Dátum: 2014.02.05 szerda, 20:30:26 »

Fel lehet, persze, de nem akárhol és nem akárkivel érdemes csináltatni. Legrosszabb esetben, amikor szinte teljesen újjáépítik, 140 ezer körül van a vége (a gyári új majdnem 300 Smiley). Budaörsön van jó turbos cég, postán is lehet nekik küldeni. Ervin tudja pontosan. Ők csak Garrett eredeti alkatrészekkel dolgoznak.

Használt turbot is kapsz a bontósoktól, pl. mk2 (csak telefonon).

AndyA
nincsenek "alkatrészek".Csak gyári középrész van.Ezért vásárolják fel a selejteket jó pízért,mert házuk nincs újban.Abba teszik be a középrészt oszt tsókolom.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
zkawa
Vendég
« Új hozzászólás #30357 Dátum: 2014.02.05 szerda, 22:00:58 »

Hali sorstárs!!!
Van egy pár dolog amit körbe kell járnod!!!! először is, szivattyú és csúcsok felújítása!!!! hozza-é az értékeket, mert ha olyan helyen csinálták akkor igen csak ráraknak a "copatópadta" és futod a fölösleges köröket jó sokért!!! nézted-e hogy a szivattyú tudja a kellő kraftot nyomni, illetve a csúcsok értékeit járás közben lehet mérni, ezek mit mutatnak. Falcsot szív a drága az is jó játék, viszont a szivattyú adatai "forscannal"+obd3-mal mutathat rá utaló jeleket.
A csúcsaid rendben vannak, és jók is akkor jöhet a generátor. feltöltök videót lásd miről beszélek.

A szivattyú újra leszerelve és minden oké vele, viszont most már be sem indul csak féktisztítóval. Smiley az injektorokig felmegy a gázolaj azzal nincsen baj, lehet hogy beszartak a felújított injektorok? Viszont azt elfelejtettem leírni hogy mikor mentem vele haza akkor olyan 100km/h óra környékén kegyetlenül elkezdte berázni a kocsit. Most megint ráolvastam és nincsen benne hibakód. Én már csak az injektorra tudok tippelni.
Naplózva
andras2
Vendég
« Új hozzászólás #30358 Dátum: 2014.02.06 csütörtök, 20:04:35 »

A szivattyú újra leszerelve és minden oké vele, viszont most már be sem indul csak féktisztítóval. Smiley az injektorokig felmegy a gázolaj azzal nincsen baj, lehet hogy beszartak a felújított injektorok? Viszont azt elfelejtettem leírni hogy mikor mentem vele haza akkor olyan 100km/h óra környékén kegyetlenül elkezdte berázni a kocsit. Most megint ráolvastam és nincsen benne hibakód. Én már csak az injektorra tudok tippelni.
Tuti, hogy a csúcsok így látatlanból is, elég egy nagyon kicsi kis kosz amikor leveszed a hollandit a csúcsról és már nem is forog a szelep.
Az nem dob hibakódot. Egy diaggal tudod mérni a szivattyú nyomását indítózáskor, nekem amikor kuka, volt 50 bárt nyomott, indítózásnál. Most meg 200 bár.
A csúcsok engem nagyon megszívattak, szarul csinálták meg és amit lehet mindent átnéztünk. Nekem is csak féktisztítoval indult és füstölt. Kaptál új kódokat? mert ha nem akkor nincs semmi ami garantálja a jó felújítást.
Naplózva
andras2
Vendég
« Új hozzászólás #30359 Dátum: 2014.02.06 csütörtök, 20:06:27 »

Tuti, hogy a csúcsok így látatlanból is, elég egy nagyon kicsi kis kosz amikor leveszed a hollandit a csúcsról és már nem is forog a szelep.
Az nem dob hibakódot. Egy diaggal tudod mérni a szivattyú nyomását indítózáskor, nekem amikor kuka, volt 50 bárt nyomott, indítózásnál. Most meg 200 bár.
A csúcsok engem nagyon megszívattak, szarul csinálták meg és amit lehet mindent átnéztünk. Nekem is csak féktisztítoval indult és füstölt. Kaptál új kódokat? mert ha nem akkor nincs semmi ami garantálja a jó felújítást.

Ja az mit jelent hogy minden oké vele? be méretted? vagy miből tudod?

Üdv András
Naplózva
zkawa
Vendég
« Új hozzászólás #30360 Dátum: 2014.02.06 csütörtök, 21:56:39 »

Tuti, hogy a csúcsok így látatlanból is, elég egy nagyon kicsi kis kosz amikor leveszed a hollandit a csúcsról és már nem is forog a szelep.
Az nem dob hibakódot. Egy diaggal tudod mérni a szivattyú nyomását indítózáskor, nekem amikor kuka, volt 50 bárt nyomott, indítózásnál. Most meg 200 bár.
A csúcsok engem nagyon megszívattak, szarul csinálták meg és amit lehet mindent átnéztünk. Nekem is csak féktisztítoval indult és füstölt. Kaptál új kódokat? mert ha nem akkor nincs semmi ami garantálja a jó felújítást.
Mindent megnéztem, hibakódok kiolvasva és nem ír be semmit. Viszont a kocsi továbbra se indul. Főtengely fordulatszámot látom, gázpedál állást látom, esetleg vezérműtengely jeladó lehet. De most szereztem főtengely jeladót vez.tengely jeladót és 4 injektort hétvégén legelészés lesz Smiley Ja és a 4 felújított injektor kódokat kapott, tehát megbíhelyen készült.
Naplózva
andras2
Vendég
« Új hozzászólás #30361 Dátum: 2014.02.06 csütörtök, 22:19:04 »

Mindent megnéztem, hibakódok kiolvasva és nem ír be semmit. Viszont a kocsi továbbra se indul. Főtengely fordulatszámot látom, gázpedál állást látom, esetleg vezérműtengely jeladó lehet. De most szereztem főtengely jeladót vez.tengely jeladót és 4 injektort hétvégén legelészés lesz Smiley Ja és a 4 felújított injektor kódokat kapott, tehát megbíhelyen készült.

Amikor az én csúcsaimat csinálták, akkor én láttam mindent, ahogyan, amikor elhoztam akkor mind működött, amikor meg beraktuk, 2 db már nem dolgozott.
Ha kapott kódot akkor elvileg jónak kell lenni, viszont ha te hibáztál és belekerült valami a csúcsba akkor könnyen beáll. Nagyon kell vigyázni és a kupakot csak akkor veheted le a csúcsról amikor csak a hollandit tekered rá. mindennek nagyon tisztának kell lennie. Mennyi volt a csúcsok újítása? Ha holtponti jeledók lennének akkor nem indulna el sehogyan, még fekatisztítóval sem.
Naplózva
zkawa
Vendég
« Új hozzászólás #30362 Dátum: 2014.02.06 csütörtök, 22:53:10 »

Amikor az én csúcsaimat csinálták, akkor én láttam mindent, ahogyan, amikor elhoztam akkor mind működött, amikor meg beraktuk, 2 db már nem dolgozott.
Ha kapott kódot akkor elvileg jónak kell lenni, viszont ha te hibáztál és belekerült valami a csúcsba akkor könnyen beáll. Nagyon kell vigyázni és a kupakot csak akkor veheted le a csúcsról amikor csak a hollandit tekered rá. mindennek nagyon tisztának kell lennie. Mennyi volt a csúcsok újítása? Ha holtponti jeledók lennének akkor nem indulna el sehogyan, még fekatisztítóval sem.
42 ezer volt darabja az injektorok felújításának. Tisztában vagyok vele hogy nagyon érzékeny egy szerkezet de a probléma ha visszaolvasod menet közben kezdett el jelentkezni. Valami most nagyon szívó ágra tett  For cenzuring
Naplózva
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #30363 Dátum: 2014.02.06 csütörtök, 22:55:13 »

Mindent megnéztem, hibakódok kiolvasva és nem ír be semmit. Viszont a kocsi továbbra se indul. Főtengely fordulatszámot látom, gázpedál állást látom, esetleg vezérműtengely jeladó lehet. De most szereztem főtengely jeladót vez.tengely jeladót és 4 injektort hétvégén legelészés lesz Smiley Ja és a 4 felújított injektor kódokat kapott, tehát megbíhelyen készült.
Írd már ki légyszives aláírásba a kocsid adatait,mert nem tudják sokan és nehéz tanácsot adni.Ne a szövegbne írjátok hanem aláírásba mert nem olvasnak vissza és nem tudják mire mit mondjanak. wave
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #30364 Dátum: 2014.02.06 csütörtök, 22:58:38 »

42 ezer volt darabja az injektorok felújításának. Tisztában vagyok vele hogy nagyon érzékeny egy szerkezet de a probléma ha visszaolvasod menet közben kezdett el jelentkezni. Valami most nagyon szívó ágra tett  For cenzuring
Garanciával számlásan csináltattad,mert akkor vidd vissza és nézzék át újra.ki szerelte be és programozta fel?
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
Lacimanó
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 937


E-mail
« Új hozzászólás #30365 Dátum: 2014.02.06 csütörtök, 23:45:15 »

Garanciával számlásan csináltattad,mert akkor vidd vissza és nézzék át újra.ki szerelte be és programozta fel?
Valamikor hallottam egy szerelőtől, hogy ha TDCI nagynyomású csöveit bontják akkor cserélni kell mert a belseje valami teflonos védelemmel van ellátva és az lemállhat róla és rögtön bele az injektorba! Hogy ez valót -e nem tudom!
Naplózva

2001 TDDI Kombi! 115Le+chip No EGR!
puki
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 103


kerekespeter
WWW
« Új hozzászólás #30366 Dátum: 2014.02.06 csütörtök, 23:56:20 »

sziasztok.

2,2-es motorrol mit erdemes tudni?
egy 2006-os peldanyt nezek, igen szep allapotu, nem igazan kene nekem ekkora motor (asszonynak) de ezen ne muljon ..

delutan begyujtottam a kereskedesben, kicsit hangos volt, de allitolag melegen nyugisabban jar Smiley

amugy markakereskedesben van, adnak ra fel ev garanciat ... szoval jol hangzik.
Naplózva
verjoe
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 17


E-mail
« Új hozzászólás #30367 Dátum: 2014.02.07 péntek, 07:04:28 »

Hali!2.0-es tdci alapjáratom nem szép,dadogós lett,ha megyek vele semmi baj!Valami ötlet?Köszi
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #30368 Dátum: 2014.02.07 péntek, 07:43:45 »

Valamikor hallottam egy szerelőtől, hogy ha TDCI nagynyomású csöveit bontják akkor cserélni kell mert a belseje valami teflonos védelemmel van ellátva és az lemállhat róla és rögtön bele az injektorba! Hogy ez valót -e nem tudom!

Na ne má'...

Ha X százezer km alatt nem mállott le az 1200 baros nyomású olaj áramlásától, akkor attól fog, hogy lecsavarják a hollandit a végén? Ugyan már, királlyány...

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #30369 Dátum: 2014.02.07 péntek, 07:54:24 »

Valamikor hallottam egy szerelőtől, hogy ha TDCI nagynyomású csöveit bontják akkor cserélni kell mert a belseje valami teflonos védelemmel van ellátva és az lemállhat róla és rögtön bele az injektorba! Hogy ez valót -e nem tudom!

Ez igen valótlan félremagyarázás.
Amiért technológiai csere a nagynyomású csövek megbontás után, az a kúp deformálódása miatt van ahol tömít. Nagy a nyomás, ha nem 100%-os a tömítés, akkor nem biztonságos.

Nem csak a mondeo tdci-nél, hanem minden cr rendszernél kellene cserélni....... gyakorlatilag senki nem cseréli.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #30370 Dátum: 2014.02.07 péntek, 08:55:08 »

Valamikor hallottam egy szerelőtől, hogy ha TDCI nagynyomású csöveit bontják akkor cserélni kell mert a belseje valami teflonos védelemmel van ellátva és az lemállhat róla és rögtön bele az injektorba! Hogy ez valót -e nem tudom!
valótlan.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Lacimanó
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 937


E-mail
« Új hozzászólás #30371 Dátum: 2014.02.07 péntek, 10:38:58 »

valótlan.
Akkor csak népmese volt, fonoskodó service man feljéből pattant ki. taps
« Utoljára szerkesztve: 2014.02.07 péntek, 10:40:31 írta Lacimanó » Naplózva

2001 TDDI Kombi! 115Le+chip No EGR!
gy53
Vendég
« Új hozzászólás #30372 Dátum: 2014.02.07 péntek, 11:58:27 »

Sziasztok!
Nem régi a mondeom, a motorolajat hány kilóméterenként illő cserélni?  2002 évjárat 2.0 TDCI 130 ló. (természetesen motorolaj szűrővel, + ha jól tudom ilyenkor illene a gázolajszűrőt is cserélni? )
Naplózva
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #30373 Dátum: 2014.02.07 péntek, 12:02:58 »

Sziasztok!
Nem régi a mondeom, a motorolajat hány kilóméterenként illő cserélni?  2002 évjárat 2.0 TDCI 130 ló. (természetesen motorolaj szűrővel, + ha jól tudom ilyenkor illene a gázolajszűrőt is cserélni? )

Ha nem régi az autó akkor cserélj  ki mindent most.
A gyári előírás 20 ezer km...ha sokat használod városban akkor kicsit előbb. (én 10ezrenként szoktam)
A gázolaj szűrőt 60 ezrenként kellene, de ajánlott minden olajcserénél azt is kicserélni.
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #30374 Dátum: 2014.02.07 péntek, 13:06:48 »

Sziasztok!
Nem régi a mondeom, a motorolajat hány kilóméterenként illő cserélni?  2002 évjárat 2.0 TDCI 130 ló. (természetesen motorolaj szűrővel, + ha jól tudom ilyenkor illene a gázolajszűrőt is cserélni? )

Hivatalosan 20 ezer vagy 1 év, és természetesen szűrővel együtt. A gyári előírás a GO-szűrőre 60 ezer, de ezt a legtöbben nem tartjuk be, és a motorolajjal együtt cseréljük. Smiley

Ha csak városban jársz, érdemes felezni-kétharmadolni az olajcsere ciklust, azaz 10 ezrenként, vagy 2 x 20 ezres szervizciklus alatt 3x, kb. 13 ezrenként cserélni.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
wolfgabor
Vendég
« Új hozzászólás #30375 Dátum: 2014.02.07 péntek, 13:26:10 »

Urak

Azonos eévjáratú tdci és tddi -be egyforma a turbo?
Naplózva
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #30376 Dátum: 2014.02.07 péntek, 13:28:28 »

Urak

Azonos eévjáratú tdci és tddi -be egyforma a turbo?

Igen a 2.0 egyforma...csak arra kell figyelni, hogy van 2 fajta....fix és változó geos.
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
wolfgabor
Vendég
« Új hozzászólás #30377 Dátum: 2014.02.07 péntek, 13:38:03 »

Igen a 2.0 egyforma...csak arra kell figyelni, hogy van 2 fajta....fix és változó geos.


Szuper. Gondolom a rotor különböző? Képet nem tudsz mellékelni? :-)
Naplózva
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #30378 Dátum: 2014.02.07 péntek, 14:03:25 »

Szuper. Gondolom a rotor különböző? Képet nem tudsz mellékelni? :-)

Nem különbözik. (én úgy tudom)
Képek...
Fix: http://www.autoalkatresz.hu/auto-kipufogo_katalizator_turbo/turbo_egyben/ford_mondeo_20_tddi_turbo_115le-803628
Változós: http://www.autoalkatresz.hu/auto-kipufogo_katalizator_turbo/turbo_egyben/ford_mondeo_tdci_tdci_turbofeltolto_115_130_le-654895     
A WGT (fix) helyére fel tudod tenni a VGT-t is...csak a vezérlését kell megoldani.
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
wolfgabor
Vendég
« Új hozzászólás #30379 Dátum: 2014.02.07 péntek, 14:16:07 »


Köszönöm a segítséget! :-)
Naplózva
Paxtoll
Vendég
« Új hozzászólás #30380 Dátum: 2014.02.07 péntek, 16:11:56 »


A vezérlését, hogy érted? A Vákuumcsövet kell átszerkeszteni vagy a motorvezérlésben kell valamit módosítani?
Naplózva
gy53
Vendég
« Új hozzászólás #30381 Dátum: 2014.02.07 péntek, 16:34:14 »

Ha nem régi az autó akkor cserélj  ki mindent most.
A gyári előírás 20 ezer km...ha sokat használod városban akkor kicsit előbb. (én 10ezrenként szoktam)
A gázolaj szűrőt 60 ezrenként kellene, de ajánlott minden olajcserénél azt is kicserélni.

Mikor megvettem, minden ki lett cserélve, most jönne az, hogy a futott kilométer után történik a csere, ezért kérdeztem mi a gyakorlat. Miért nem ajánlatos elmenni a gyári km-t?
Naplózva
gy53
Vendég
« Új hozzászólás #30382 Dátum: 2014.02.07 péntek, 16:38:40 »

Hivatalosan 20 ezer vagy 1 év, és természetesen szűrővel együtt. A gyári előírás a GO-szűrőre 60 ezer, de ezt a legtöbben nem tartjuk be, és a motorolajjal együtt cseréljük. Smiley

Ha csak városban jársz, érdemes felezni-kétharmadolni az olajcsere ciklust, azaz 10 ezrenként, vagy 2 x 20 ezres szervizciklus alatt 3x, kb. 13 ezrenként cserélni.

AndyA

A GO szűrő a 60 ezerhez képest ilyen sűrűn cserélendő,? vagy ennyire koszos a gázolaj,? én Ausztriában élek ez itt is így lehet?
Naplózva
renitens
Vendég
« Új hozzászólás #30383 Dátum: 2014.02.07 péntek, 17:45:49 »

nem egyforma.Miért is lenne az? az egyik változtatható geometriájú,a másik meg nem.A leömlő amire felvan szerelve az ugyan az mindkettőnél.ettől még a két turbó különböző,és a vezérlése sem egyforma.VGT-s helyére csak VGT-s mehet.
Naplózva
Palermo
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 90


« Új hozzászólás #30384 Dátum: 2014.02.07 péntek, 21:10:26 »

Sziasztok!
2001-es 2.0 TDCi Mondeom van az lenne a gond hogy nagyon hangos  már kétezer fordulatnál olyan mint ha már tiltana ,minden sebességben nagyon hangos olyan mint valami régi Transit nagyon rossz hangja van kétezerig nem nyomom már neki mert elkezd "bőgni" a motorja valami tipp?
Naplózva

2001.12  2.0 TDDI 116 Le
wolfgabor
Vendég
« Új hozzászólás #30385 Dátum: 2014.02.07 péntek, 21:14:23 »

Sziasztok!
2001-es 2.0 TDCi Mondeom van az lenne a gond hogy nagyon hangos  már kétezer fordulatnál olyan mint ha már tiltana ,minden sebességben nagyon hangos olyan mint valami régi Transit nagyon rossz hangja van kétezerig nem nyomom már neki mert elkezd "bőgni" a motorja valami tipp?

Lyukas kipufogó már a leömlő után???
Naplózva
madar89
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1307



E-mail
« Új hozzászólás #30386 Dátum: 2014.02.07 péntek, 21:15:53 »

Sziasztok!
2001-es 2.0 TDCi Mondeom van az lenne a gond hogy nagyon hangos  már kétezer fordulatnál olyan mint ha már tiltana ,minden sebességben nagyon hangos olyan mint valami régi Transit nagyon rossz hangja van kétezerig nem nyomom már neki mert elkezd "bőgni" a motorja valami tipp?
esetleg tölts fel egy videót mert így elég nehéz meghatározni mi lehet a gondja!lehet nagyon sok minden porlasztó stb.
Naplózva

2002 tdci 130le(FMBA) B4Y ,st220 18",6.7l/100km, castrol tda+stihl 2T,INA szabadonfutó,EGR OFF,turbócső bandázsolva,tempomat,EBC Redstuff,katalizátor iktató,lecsapató tartály,bordó Recaro,JBL GTO,bicskakujcs,tolatóradar
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #30387 Dátum: 2014.02.07 péntek, 21:46:35 »

nem egyforma.Miért is lenne az? az egyik változtatható geometriájú,a másik meg nem.A leömlő amire felvan szerelve az ugyan az mindkettőnél.ettől még a két turbó különböző,és a vezérlése sem egyforma.VGT-s helyére csak VGT-s mehet.
Ez azért nem így van.CS12 fórumtársnak is fix helyett fellett téve a Változó geos turbo és megoldották,hozzá a vákumvezérlést.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #30388 Dátum: 2014.02.07 péntek, 22:10:32 »

Ez azért nem így van.CS12 fórumtársnak is fix helyett fellett téve a Változó geos turbo és megoldották,hozzá a vákumvezérlést.

Ez sem egészen igy van...mert nyomással van vezérelve neki, nem vákumal.
Egyik a másik helyére bármikor feltehető, fix-ről normális nyomásos labdát berugózni és felrakni a nagyobb mutatvány.
vgt helyére fix meg felrakod vákumcsövet ledugózod és kb ennyi is volt a beállitás.
Naplózva
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #30389 Dátum: 2014.02.07 péntek, 22:13:18 »

Ez sem egészen igy van...mert nyomással van vezérelve neki, nem vákumal.
Egyik a másik helyére bármikor feltehető, fix-ről normális nyomásos labdát berugózni és felrakni a nagyobb mutatvány.
vgt helyére fix meg felrakod vákumcsövet ledugózod és kb ennyi is volt a beállitás.
Arról beszéltem te tudod mikor tavaly itt volt és mutatta,de nem tudtam pontossan.Lényeg,hogy lehet.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
zkawa
Vendég
« Új hozzászólás #30390 Dátum: 2014.02.07 péntek, 22:19:45 »

Garanciával számlásan csináltattad,mert akkor vidd vissza és nézzék át újra.ki szerelte be és programozta fel?

Én szereltem be és a főnőkőm programozta fel. De viszem vissza mert azok a szarok

Naplózva
andras2
Vendég
« Új hozzászólás #30391 Dátum: 2014.02.07 péntek, 22:28:23 »

Én szereltem be és a főnőkőm programozta fel. De viszem vissza mert azok a szarok



Igen, vidd vissza és nézd meg te is ha lehet amit csinálnak. Én  úgy jöttem rá, hogy nem dolgozik valamelyik, hogy kiforditottam, és megnéztem hogy melyik lehet.
Hisz én is meg voltam győződve róla hogy tuti jók, hisz láttam amikor csinálták, aztán mégis az volt a baja.
Naplózva
zkawa
Vendég
« Új hozzászólás #30392 Dátum: 2014.02.07 péntek, 22:32:52 »

Igen, vidd vissza és nézd meg te is ha lehet amit csinálnak. Én  úgy jöttem rá, hogy nem dolgozik valamelyik, hogy kiforditottam, és megnéztem hogy melyik lehet.
Hisz én is meg voltam győződve róla hogy tuti jók, hisz láttam amikor csinálták, aztán mégis az volt a baja.

Én is így csináltam hogy kifordítottam de nem spriccelt egy sem, aztán beleraktam egy másik főtengely jeladót és jéé megjelent a gázolaj. Beleraktam a 4 bontott injektort és elindult a régivel meg semmi. Aztán a négy régit fordítottam ki és a 4ből 3 rossz Sad
Naplózva
andras2
Vendég
« Új hozzászólás #30393 Dátum: 2014.02.07 péntek, 22:55:31 »

Én is így csináltam hogy kifordítottam de nem spriccelt egy sem, aztán beleraktam egy másik főtengely jeladót és jéé megjelent a gázolaj. Beleraktam a 4 bontott injektort és elindult a régivel meg semmi. Aztán a négy régit fordítottam ki és a 4ből 3 rossz Sad


engem is ki nevettek kicsit, igen valóban alpári a megoldás, de legalább rá jön az ember:)

Gratula: ez már részeredmény! figyel oda, ha többször hajtod le és fel akkor a kúpos csőcsatlakozáson szokott leválni nagyon nehezen észrevehető sorja, fújd le mindig amikor rakod vissza fekatisztítóval.
« Utoljára szerkesztve: 2014.02.07 péntek, 22:58:24 írta andras2 » Naplózva
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #30394 Dátum: 2014.02.07 péntek, 23:10:04 »

nem egyforma.Miért is lenne az? az egyik változtatható geometriájú,a másik meg nem.A leömlő amire felvan szerelve az ugyan az mindkettőnél.ettől még a két turbó különböző,és a vezérlése sem egyforma.VGT-s helyére csak VGT-s mehet.


VGT helyére mehet WGT és fordítva is.....mindent lehet csak akarni kell.  Wink
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #30395 Dátum: 2014.02.07 péntek, 23:13:34 »

A vezérlését, hogy érted? A Vákuumcsövet kell átszerkeszteni vagy a motorvezérlésben kell valamit módosítani?

Ha WGT helyére rakod.....akkor nyomással kell vezérelni, motorvezérlésben nem kell módosítani semmit. 
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #30396 Dátum: 2014.02.07 péntek, 23:49:29 »

Mikor megvettem, minden ki lett cserélve, most jönne az, hogy a futott kilométer után történik a csere, ezért kérdeztem mi a gyakorlat. Miért nem ajánlatos elmenni a gyári km-t?

Nem feltétlen kell 10 ezrenként cserélni az olajat.  Én azért cserélem 10 ezrenként, mert sokat használom városban és ilyen használatnál előbb "elkoszolódik" az olaj. Meg nem is egy nagy összeg egy olajcsere...gyári 5W-30 olaj+szűrő+levegő sz. kb 12 ezer ft. 
A gázolajszűrőt én 30 ezrenként cserélem. (enyém TDDi az nem olyan kényes, mint a Ci) Valaki azt is cseréli minden olajcserénél.
     
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
soho001
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1262


CUKRÁSZ. /MPFC/


WWW E-mail
« Új hozzászólás #30397 Dátum: 2014.02.07 péntek, 23:56:51 »

Én a Gázolajszűrőt 50-60 ezer km-ként cseréltem eddig. Az olajat 15-ezrenként. Eddig 213000 km-t mentem így vele. /TDDI/
Naplózva

2001-ES, TDDI-115LE+++ CHIPTUNING, TEMPOMAT, TOLATÓRADAR, GYÁRI XENON.BECKER HIFI,ÜLÉSFŰTÉS,                BELÜLRŐL ÁLLÍTHATÓ ELSŐ KEREKEK.  STB....

Ford Puma
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #30398 Dátum: 2014.02.08 szombat, 08:57:35 »

A GO szűrő a 60 ezerhez képest ilyen sűrűn cserélendő,? vagy ennyire koszos a gázolaj,? én Ausztriában élek ez itt is így lehet?

Ausztriában nem kell. Bár én ennek ellenére cserélem 20 ezrenként. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #30399 Dátum: 2014.02.08 szombat, 10:28:24 »

Nem feltétlen kell 10 ezrenként cserélni az olajat.  Én azért cserélem 10 ezrenként, mert sokat használom városban és ilyen használatnál előbb "elkoszolódik" az olaj. Meg nem is egy nagy összeg egy olajcsere...gyári 5W-30 olaj+szűrő+levegő sz. kb 12 ezer ft.  
A gázolajszűrőt én 30 ezrenként cserélem. (enyém TDDi az nem olyan kényes, mint a Ci) Valaki azt is cseréli minden olajcserénél.
    

Én 10ezrenként cserélem az olajat, olajszűrőt, levegőszűrőt, pollenszűrőt, 20ezrenként a GO szűrőt.
Eddig nem panaszkodott a paripa Cheesy
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Oldalak: 1 ... 601 602 603 604 605 606 607 [608] 609 610 611 612 613 614 615 ... 959   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.131 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.