Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 20:32:58 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 607 608 609 610 611 612 613 [614] 615 616 617 618 619 620 621 ... 959   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 14663864 alkalommal)
0 Felhasználó és 152 vendég van a témában
ezsolt
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1435



« Új hozzászólás #30650 Dátum: 2014.02.26 szerda, 20:57:38 »

Sziasztok! Azt nem tudom, mikor lett kitárgyalva utoljára a turbó süvítés. Már induláskor, alapjáratról felfelé hallom a turbót. Ennek ellenére, hogy korán "dolgozik", nincs meg a teljesítménye. 1700-1800-as fordulatnál sem hatékony, és 3.-ban és 4.-ben szinte nincs hatása a gyorsulásra nagy gáznál! Másodikban és elsőben viszont ugrik előre, mint a tüzes istennyila, még a kereket is kiforgatja. Átnéztem már mindent, amit lehetett, Forge szettem van, nincs benne rés vagy kirepedés, mindenhol zár. Nem füstöl, amikor nyomom neki.
Hol mehet el a nyomás? És miért csak magasabb fokozatban?
Naplózva

2003/09* 2.0 TDCi EGR, kombi. A MÁSODIK Mondeó !
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #30651 Dátum: 2014.02.26 szerda, 21:00:57 »

Sziasztok! Azt nem tudom, mikor lett kitárgyalva utoljára a turbó süvítés. Már induláskor, alapjáratról felfelé hallom a turbót. Ennek ellenére, hogy korán "dolgozik", nincs meg a teljesítménye. 1700-1800-as fordulatnál sem hatékony, és 3.-ban és 4.-ben szinte nincs hatása a gyorsulásra nagy gáznál! Másodikban és elsőben viszont ugrik előre, mint a tüzes istennyila, még a kereket is kiforgatja. Átnéztem már mindent, amit lehetett, Forge szettem van, nincs benne rés vagy kirepedés, mindenhol zár. Nem füstöl, amikor nyomom neki.
Hol mehet el a nyomás? És miért csak magasabb fokozatban?
Bilincsnél sem fújhat ki? Turbó volt már tisztítva? Teljes tartományban működik?
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
ezsolt
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1435



« Új hozzászólás #30652 Dátum: 2014.02.26 szerda, 21:04:48 »

Bilincsnél sem fújhat ki? Turbó volt már tisztítva? Teljes tartományban működik?
Nincs nyoma a bilincsnél sem, gondolom, valami nedvesség, vagy pára ott is elárulná, ha kifújna. A turbó viszont nem volt még tisztítva, és nem is működik egyenletesen. Nem lehetek biztos benne, hogy amikor kirakom az indexet és előzni akarok, éppen mennyire lesz kedve gyorsulni. Van mikor repít, és van mikor gyenge. Viszont valamiért kis fokozatban túlontúl agresszív, ha lámpától indulok, és sietve, mindig elkapar.
Naplózva

2003/09* 2.0 TDCi EGR, kombi. A MÁSODIK Mondeó !
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #30653 Dátum: 2014.02.26 szerda, 21:05:14 »

Sziasztok! Azt nem tudom, mikor lett kitárgyalva utoljára a turbó süvítés. Már induláskor, alapjáratról felfelé hallom a turbót. Ennek ellenére, hogy korán "dolgozik", nincs meg a teljesítménye. 1700-1800-as fordulatnál sem hatékony, és 3.-ban és 4.-ben szinte nincs hatása a gyorsulásra nagy gáznál! Másodikban és elsőben viszont ugrik előre, mint a tüzes istennyila, még a kereket is kiforgatja. Átnéztem már mindent, amit lehetett, Forge szettem van, nincs benne rés vagy kirepedés, mindenhol zár. Nem füstöl, amikor nyomom neki.
Hol mehet el a nyomás? És miért csak magasabb fokozatban?

Turbónyomás? Menet közben kéne megnézni....
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
ezsolt
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1435



« Új hozzászólás #30654 Dátum: 2014.02.26 szerda, 21:08:16 »

Turbónyomás? Menet közben kéne megnézni....
Kétszer is néztük már, egyszer még madarason Relhist nézte, lepadlóztam, akkor izzítójelet is dobott (volt is para). De soha azután nem. Később Gin segített, műszerrel, és akkor meg túl korán kapcsolt a turbó, viszont nem elég hatásos az egész. Valami nem jól dolgozik együtt az autóval, nincsenek szinkronban a dolgok.
A turbót hogy lehet tisztítani háztájiban?
Naplózva

2003/09* 2.0 TDCi EGR, kombi. A MÁSODIK Mondeó !
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #30655 Dátum: 2014.02.26 szerda, 21:29:18 »

Kétszer is néztük már, egyszer még madarason Relhist nézte, lepadlóztam, akkor izzítójelet is dobott (volt is para). De soha azután nem. Később Gin segített, műszerrel, és akkor meg túl korán kapcsolt a turbó, viszont nem elég hatásos az egész. Valami nem jól dolgozik együtt az autóval, nincsenek szinkronban a dolgok.
A turbót hogy lehet tisztítani háztájiban?

Házilag inkább ne állj neki. Vidd el Ervinhez ő már csukott szemmel és félkézzel megcsinálja a tisztítást.  Smiley
Az egy dolog, hogy egyszer madarason néztetek nyomást....az nem most volt.
Van ELM-327 ketyeréd? Azzal tudnál magadnak menet közben diagot csinálni és látnád mikor mit produkál a turbó.
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #30656 Dátum: 2014.02.26 szerda, 21:30:43 »

Házilag inkább ne állj neki. Vidd el Ervinhez ő már csukott szemmel és félkézzel megcsinálja a tisztítást.  Smiley
Az egy dolog, hogy egyszer madarason néztetek nyomást....az nem most volt.
Van ELM-327 ketyeréd? Azzal tudnál magadnak menet közben diagot csinálni és látnád mikor mit produkál a turbó.
eljen Én is ezt javaslom.  wave
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #30657 Dátum: 2014.02.26 szerda, 21:35:12 »

Kétszer is néztük már, egyszer még madarason Relhist nézte, lepadlóztam, akkor izzítójelet is dobott (volt is para). De soha azután nem. Később Gin segített, műszerrel, és akkor meg túl korán kapcsolt a turbó, viszont nem elég hatásos az egész. Valami nem jól dolgozik együtt az autóval, nincsenek szinkronban a dolgok.
A turbót hogy lehet tisztítani háztájiban?

Kb. 3 óra ki- és beszerelni, ha a kisujjadban van, hogy hogyan kell csinálni (lásd még: Ervin Smiley). Ha nincs, akkor egy napot szánj rá, és még akkor sem baj, ha előtte megnézed ez eTIS-ben, hogy mik is a lépések...

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #30658 Dátum: 2014.02.26 szerda, 21:36:50 »

Kb. 3 óra ki- és beszerelni...

AndyA
Ervinnek is 4-5, csak a pontosság kedvéért. wave
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
wolfgabor
Vendég
« Új hozzászólás #30659 Dátum: 2014.02.26 szerda, 21:39:59 »

Sziasztok!

Következő pozitív jelenséget észleltem. kb 1 literrel kevesebbet eszik az autóm, ugyanazon kúton tankolva,ugyanolyan használat mellett.
Mi lehet az ok?? Csak érdekel.....a hidegnek köze lehetett a nagyobb étvágyhoz??? De ennyire....
Naplózva
NemTom
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1077



E-mail
« Új hozzászólás #30660 Dátum: 2014.02.26 szerda, 21:41:26 »

Sziasztok!

Következő pozitív jelenséget észleltem. kb 1 literrel kevesebbet eszik az autóm, ugyanazon kúton tankolva,ugyanolyan használat mellett.
Mi lehet az ok?? Csak érdekel.....a hidegnek köze lehetett a nagyobb étvágyhoz??? De ennyire....

Simán rádob a hideg nálam is 5-6 decit a nyári fogyasztáshoz képest.
Naplózva

2.0 TDCI 115le EU4 - MTX75 - Mondeo Ghia Kombi - 2004/05 - EGR & Kat OFF; ZEN; DRL; SAMCO turbócső; Kartergáz leválasztó "bödön"Smiley
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #30661 Dátum: 2014.02.26 szerda, 21:42:49 »

Sziasztok!

Következő pozitív jelenséget észleltem. kb 1 literrel kevesebbet eszik az autóm, ugyanazon kúton tankolva,ugyanolyan használat mellett.
Mi lehet az ok?? Csak érdekel.....a hidegnek köze lehetett a nagyobb étvágyhoz??? De ennyire....

Rádobhat a hideg egy kicsit.
Vagy csak sikerült kiengedni a kéziféket.  eplus2
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
licskai90
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 72


E-mail
« Új hozzászólás #30662 Dátum: 2014.02.26 szerda, 21:43:15 »


Köszi , én ezt értem de nem engedi megrendelni. Azt írja nincs szállítási lehetőség.
Naplózva

2003 03 Ford Mondeo 2.0 TDCi 130 LE , EGR OFF ,
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #30663 Dátum: 2014.02.26 szerda, 21:46:09 »

Köszi , én ezt értem de nem engedi megrendelni. Azt írja nincs szállítási lehetőség.

Már rendeltünk tőlük egy pár készletre valót. Írj nekik, vagy írhatok nekik én is, hogy mit és hogyan tudnának postázni.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #30664 Dátum: 2014.02.26 szerda, 21:47:56 »

Köszi , én ezt értem de nem engedi megrendelni. Azt írja nincs szállítási lehetőség.

Akkor próbáld ebayen....pl http://www.ebay.com/itm/Ford-Mondeo-Mk3TDCi-TDDi2-0-2-2-Intercooler-to-EGR-Black-Silicon-TurboBoost-hose-/261200006569?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3cd0bbcda9
A helyedben viszont nem várnék annyit a cső cserével amíg megérkezik UK-ból. Addig legalább csináld meg a bandázsolást.
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
wolfgabor
Vendég
« Új hozzászólás #30665 Dátum: 2014.02.26 szerda, 21:50:18 »

Rádobhat a hideg egy kicsit.
Vagy csak sikerült kiengedni a kéziféket.  eplus2

Eddig 970-1010km-t mentem vele pályán.....de hétfőn-kedden 1120, ma 870,negyedig van a tank....majd holnap ezt is kimatekozom....
Az ahogy NemTom irta 5-6 dl minimum.....meglepő.

Kézifék?? Az miaz??  eplus2 eplus2
Naplózva
mendoza
Vendég
« Új hozzászólás #30666 Dátum: 2014.02.26 szerda, 21:51:37 »

Rádobhat a hideg egy kicsit.
Vagy csak sikerült kiengedni a kéziféket.  eplus2
Akkor en nyaron benezek az 5 liter ala... Cheesy
Novemberben volt szivosor takaritas, stb, azota rogton diatasan etkezik a kocsi... Mi lesz itt ha tenyleg bejon a joido Cheesy Cheesy
Naplózva
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #30667 Dátum: 2014.02.26 szerda, 21:52:49 »

de a bandázsolást én még mindig ajánlom !
De csak akkor mikor kicserélte a repedt csövet.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #30668 Dátum: 2014.02.26 szerda, 21:56:05 »

Eddig 970-1010km-t mentem vele pályán.....de hétfőn-kedden 1120, ma 870,negyedig van a tank....majd holnap ezt is kimatekozom....
Az ahogy NemTom irta 5-6 dl minimum.....meglepő.

Kézifék?? Az miaz??  eplus2 eplus2
Most nekem az írásod elején amit írtál ez lesz vegyes használatnál.Fele város fele kint.A kinti haladás sem pihenős.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #30669 Dátum: 2014.02.26 szerda, 21:56:26 »

Eddig 970-1010km-t mentem vele pályán.....de hétfőn-kedden 1120, ma 870,negyedig van a tank....majd holnap ezt is kimatekozom....
Az ahogy NemTom irta 5-6 dl minimum.....meglepő.

Kézifék?? Az miaz??  eplus2 eplus2

Nekem a téli és nyári fogyi között nem szokott nagy különbség lenni....minimálisan jobb a nyári.
Ennél nagyobb "bajod" sose legyen vele.  vigyor3
Azért majd szólj, ha elkezdi termelni a go-t  eplus2
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
wolfgabor
Vendég
« Új hozzászólás #30670 Dátum: 2014.02.26 szerda, 22:02:43 »

Nekem a téli és nyári fogyi között nem szokott nagy különbség lenni....minimálisan jobb a nyári.
Ennél nagyobb "bajod" sose legyen vele.  vigyor3
Azért majd szólj, ha elkezdi termelni a go-t  eplus2


Na ez az,már én is azt mondtam hogy termeli! hehe hehe

Tisler19!
Ez nekem csak pálya, 130 és 130+.......többet megy pályán, 90% mint városban. Ott még nincs nagy tapasztalat!

A coolernél is van vmi szenzor a csőben?? Ma néztem a bontott autónk cuccait..... Tongue
Naplózva
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #30671 Dátum: 2014.02.26 szerda, 22:05:27 »

Na ez az,már én is azt mondtam hogy termeli! hehe hehe

Tisler19!
Ez nekem csak pálya, 130 és 130+.......többet megy pályán, 90% mint városban. Ott még nincs nagy tapasztalat!

A coolernél is van vmi szenzor a csőben?? Ma néztem a bontott autónk cuccait..... Tongue

Coolernél a MAP szenzor van.
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
wolfgabor
Vendég
« Új hozzászólás #30672 Dátum: 2014.02.26 szerda, 22:07:35 »

Coolernél a MAP szenzor van.

Az egr-től lefelé menő turbócső után??? Kell azzal foglalkozni?
Naplózva
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #30673 Dátum: 2014.02.26 szerda, 22:18:09 »

Az egr-től lefelé menő turbócső után??? Kell azzal foglalkozni?

Igen. Nem kell vele foglalkozni, ha baja van azt észre fogod venni.  Smiley
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
wolfgabor
Vendég
« Új hozzászólás #30674 Dátum: 2014.02.26 szerda, 22:19:48 »

Igen. Nem kell vele foglalkozni, ha baja van azt észre fogod venni.  Smiley

 worship worship
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #30675 Dátum: 2014.02.26 szerda, 22:21:41 »

Ervinnek is 4-5, csak a pontosság kedvéért. wave

4-5 óra a ki-be szerelés?
Naplózva
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #30676 Dátum: 2014.02.26 szerda, 22:23:01 »

4-5 óra a ki-be szerelés?

Meg közben szétszedés és tisztítás.
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #30677 Dátum: 2014.02.26 szerda, 22:24:21 »

Ervinnek is 4-5, csak a pontosság kedvéért. wave

Motorral együtt? Úgy reális......
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #30678 Dátum: 2014.02.26 szerda, 22:31:56 »

Meg közben szétszedés és tisztítás.

aha...soknak tűnik úgyis... szomoru1
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #30679 Dátum: 2014.02.26 szerda, 23:06:57 »

4-5 óra a ki-be szerelés?

3 csak a ki- és beszerelés. Plusz közben a tisztítás, az is minimum egy óra.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #30680 Dátum: 2014.02.27 csütörtök, 00:16:19 »

3 csak a ki- és beszerelés. Plusz közben a tisztítás, az is minimum egy óra.

AndyA
Akkor csak az enyémet csinálta meg alaposan?  vigyor3
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #30681 Dátum: 2014.02.27 csütörtök, 07:19:49 »

Akkor csak az enyémet csinálta meg alaposan?  vigyor3

Nálam egyszerűbb volt, mert csak cserélnie kellett, és a cseredarab nem volt olyan fülig sz@ros, mint a tied lehetett... Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
vomdeutsch
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 260


Gsd


E-mail
« Új hozzászólás #30682 Dátum: 2014.02.27 csütörtök, 07:32:13 »

Sziasztok! Köszönöm a segítséget ismét igazatok lett a turbócsövem lyukadt ki! Honnan tudok rendelni az autómhoz (2003.03. Ford Mondeo kombi 2.0 TDCi 131 Le)? "
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu"Itt a bibi! Várom a segítséget!

http://aprod.hu/hirdetes/ford-mondeo-2-0tdci-turbocso-intercoolercso-elado-IDGjzt.html#7db3b03436
Naplózva

Ford Mondeo Turnier MK4 Facelift 2013.XI.hó 2.0 TDCi 163 LE.Champions Trend. Hungary
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #30683 Dátum: 2014.02.27 csütörtök, 07:46:04 »

Nálam egyszerűbb volt, mert csak cserélnie kellett, és a cseredarab nem volt olyan fülig sz@ros, mint a tied lehetett... Smiley

AndyA
No itt a lényeg! Neked csak cserélte! Nekem meg kiszedte, utána alaposan szétszedte és kipucolta,  majd összerakta, visszaszerelte. Ezért az időkülönbség.  wave
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #30684 Dátum: 2014.02.27 csütörtök, 07:52:18 »

No itt a lényeg! Neked csak cserélte! Nekem meg kiszedte, utána alaposan szétszedte és kipucolta,  majd összerakta, visszaszerelte. Ezért az időkülönbség.  wave

A cseredarabot is kellett pucolni, csak nem nagyon, azzal hamar végzett.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #30685 Dátum: 2014.02.27 csütörtök, 07:54:41 »

A cseredarabot is kellett pucolni, csak nem nagyon, azzal hamar végzett.

AndyA
Akkor ezt megbeszéltük.  Wink
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
ezsolt
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1435



« Új hozzászólás #30686 Dátum: 2014.02.27 csütörtök, 08:21:53 »

Sziasztok!

Következő pozitív jelenséget észleltem. kb 1 literrel kevesebbet eszik az autóm, ugyanazon kúton tankolva,ugyanolyan használat mellett.
Mi lehet az ok?? Csak érdekel.....a hidegnek köze lehetett a nagyobb étvágyhoz??? De ennyire....
nem közvetlenül, de ha hidegebb (sűrűbb) levegő jut a motorba, javul az égés. Meg télen rendszerint több elektromos berendezés megy, és tovább. Természetes, ha a generátor több fogyasztóval is le van terhelve télen, és tartósabban. Európában úgy mérik az autó névleges teljesítményét, hogy rajta van minden szükséges berendezés. Ez egyfajta bruttó érték lesz.
Ha az USÁ-ban mérnék ugyanazt az autót, akkor ott a SAE lóerő érték ugyanannyival (2-3 %) mindig többet mutatna, hiszen ott lekötik az összes terhelő berendezést a motorról. Régi papírokon látni még, hogy egy jármű 65 DIN LE / 67 SAE HP.
Vagy a másik módszer volt, hogy az amerikaiak még a főtengelynél mérték a teljesítményt. Az európaiak már a keréknél, ezért belemértek minden súrlódási és dörzsveszteséget.
Arányaiban valami hasonló különbségnek kell lennie a nyári és a téli üzem között is. Úgy olvastam, hogy a SI bevezetése óta már kerülni kellene a lóerő kifejezést, de senkinek sem akarózik...
Na én jól elkalandoztam, mint pap a pipán.
 eplus2
Van biztos sok lazább magyarázat is, miért fogyasztunk télen többet.
Télen lassabban is megyünk, pl. eggyel kisebb fokozatban ugyanazon a szakaszon, ha csúszik.
Meg télen néha gyorsabban pörög a kerék, mint ahogy az út fogy hehe
« Utoljára szerkesztve: 2014.02.27 csütörtök, 12:57:40 írta ezsolt » Naplózva

2003/09* 2.0 TDCi EGR, kombi. A MÁSODIK Mondeó !
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #30687 Dátum: 2014.02.27 csütörtök, 17:03:48 »

európai autóknál a gyári adat a főtengelyen mért értéket jelenti, a betonra sokkal kevesebb megy át veszteségek miatt....
Naplózva
decline
Vendég
« Új hozzászólás #30688 Dátum: 2014.02.27 csütörtök, 17:08:46 »

Sziasztok!

Van egy 2004es mondeom, 2,0 TDCI, elvileg 150ezer kilométerrel. Tavaly télen elszállt az egyik porlasztóm, majd utána még kettő. Pesten "olcsón" felújították, potom 200ezerért. Van valakinek valami ötlete, hogy miért történhetett ez? Mire kell figyelni ezek után? Érdemes megtartani az autót, vagy bármikor előjöhet ismét a probléma?
140ezer km-el vettem, nem tudtam vele sokat menni. Sajnos nem tudom mennyire tartották karban, viszont én nagyon odafigyeltem rá. Annyit vettem észre, hogy bizonyos fordulatszámon, volt egy kis ütemes kopogása a motornak.
Előre is köszönöm válaszotokat!
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #30689 Dátum: 2014.02.27 csütörtök, 17:57:53 »

Mondeo 2.0 TDCI
Bármikor, bármi előjöhet.
Miért történhetett? Mert a cr rendszer alkatrészei hajlamosak tönkremenni. A Mondeo-nál meg gyakrabban, a rendszer "sajátossága" miatt. Delphi.
« Utoljára szerkesztve: 2014.02.27 csütörtök, 17:59:33 írta GSR » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #30690 Dátum: 2014.02.27 csütörtök, 18:01:00 »

Sziasztok!

Van egy 2004es mondeom, 2,0 TDCI, elvileg 150ezer kilométerrel. Tavaly télen elszállt az egyik porlasztóm, majd utána még kettő. Pesten "olcsón" felújították, potom 200ezerért. Van valakinek valami ötlete, hogy miért történhetett ez? Mire kell figyelni ezek után? Érdemes megtartani az autót, vagy bármikor előjöhet ismét a probléma?
140ezer km-el vettem, nem tudtam vele sokat menni. Sajnos nem tudom mennyire tartották karban, viszont én nagyon odafigyeltem rá. Annyit vettem észre, hogy bizonyos fordulatszámon, volt egy kis ütemes kopogása a motornak.
Előre is köszönöm válaszotokat!
a szűrőben ha van forgács amit fog a mágnes,akkor a szippancs tette tönkre a csúcsokat.megkellett volna nézni....
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #30691 Dátum: 2014.02.27 csütörtök, 19:41:55 »

Sziasztok!

Van egy 2004es mondeom, 2,0 TDCI, elvileg 150ezer kilométerrel. Tavaly télen elszállt az egyik porlasztóm, majd utána még kettő. Pesten "olcsón" felújították, potom 200ezerért. Van valakinek valami ötlete, hogy miért történhetett ez? Mire kell figyelni ezek után? Érdemes megtartani az autót, vagy bármikor előjöhet ismét a probléma?
140ezer km-el vettem, nem tudtam vele sokat menni. Sajnos nem tudom mennyire tartották karban, viszont én nagyon odafigyeltem rá. Annyit vettem észre, hogy bizonyos fordulatszámon, volt egy kis ütemes kopogása a motornak.
Előre is köszönöm válaszotokat!
Az a baj ,hogy ha a 4 csúcs fellett ujítva akkor ahogy ALF is írta a szivattyút is kellett volna.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
decline
Vendég
« Új hozzászólás #30692 Dátum: 2014.02.27 csütörtök, 19:58:44 »

Az a baj ,hogy ha a 4 csúcs fellett ujítva akkor ahogy ALF is írta a szivattyút is kellett volna.
kint vagyok osztrákban, após intézte. ha jól emlékszem, a  szivattyút  is felküldte  kipucoltatni. a fontos most az lenne számomra, hogy tudjam, mit bír ezekután az autó, mekkora a veszélye annak, hogy ilyen kaliberü probléma ismét előkerüljön.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #30693 Dátum: 2014.02.27 csütörtök, 20:01:25 »

kint vagyok osztrákban, após intézte. ha jól emlékszem, a  szivattyút  is felküldte  kipucoltatni. a fontos most az lenne számomra, hogy tudjam, mit bír ezekután az autó, mekkora a veszélye annak, hogy ilyen kaliberü probléma ismét előkerüljön.
kikell szedni a go szűrőt,a pereménél vékonyan elköszörülni.Kinyitod mint egy konzervet,kiöntöd az olajat egy pohárba.ha van benne fémreszelék(alulról egy másnessal meg inzultálod),akkor sok az esély arra,hogy az új csúcsok se lesznek hosszú életűek.

Ha nem így van,akkor megjósolhatatlan,akár több 100e km-is.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
madar89
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1307



E-mail
« Új hozzászólás #30694 Dátum: 2014.02.27 csütörtök, 20:21:39 »

kikell szedni a go szűrőt,a pereménél vékonyan elköszörülni.Kinyitod mint egy konzervet,kiöntöd az olajat egy pohárba.ha van benne fémreszelék(alulról egy másnessal meg inzultálod),akkor sok az esély arra,hogy az új csúcsok se lesznek hosszú életűek.

Ha nem így van,akkor megjósolhatatlan,akár több 100e km-is.
csak ne köszörüld bele a peremet a szűrőbe.én az alján lévő leeresztőn öntöttem ki a cuccot belőle,és azt néztem meg
Naplózva

2002 tdci 130le(FMBA) B4Y ,st220 18",6.7l/100km, castrol tda+stihl 2T,INA szabadonfutó,EGR OFF,turbócső bandázsolva,tempomat,EBC Redstuff,katalizátor iktató,lecsapató tartály,bordó Recaro,JBL GTO,bicskakujcs,tolatóradar
decline
Vendég
« Új hozzászólás #30695 Dátum: 2014.02.27 csütörtök, 20:41:56 »

kikell szedni a go szűrőt,a pereménél vékonyan elköszörülni.Kinyitod mint egy konzervet,kiöntöd az olajat egy pohárba.ha van benne fémreszelék(alulról egy másnessal meg inzultálod),akkor sok az esély arra,hogy az új csúcsok se lesznek hosszú életűek.

Ha nem így van,akkor megjósolhatatlan,akár több 100e km-is.

ez a mágneses móka rémlik, após eljátszotta vele. nem volt vele gond, össze lett rakva. nem szeretnék szabadulni tőle, mert nagyon szeretem. remélem nem lesz vele több bajom. azt mondták, hogy ez azért történt, mert itt kint valami biodizelt tankoltam (van rá esély, nem emlékszem már) ami kikormolt mindent és nem maradt kenés. nem értek hozzá, ez is csak tipp volt egy ismerős részéről. minden esetre millió hála! worship worship worship
Naplózva
o_tom
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 241



WWW E-mail
« Új hozzászólás #30696 Dátum: 2014.02.27 csütörtök, 21:05:44 »

Sziasztok
Motorolajból mit javasoltok és mennyit FMBA mtorkódú, 130LE 6 sebességes autóba?
Rakjam a gyári Ford olajat, vagy vannak más alternaítvák, esetleg jobbak?
Naplózva

2007/1 Galaxy 2.0 TDCI Ternd 140LE
madar89
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1307



E-mail
« Új hozzászólás #30697 Dátum: 2014.02.27 csütörtök, 21:06:38 »

Sziasztok
Motorolajból mit javasoltok és mennyit FMBA mtorkódú, 130LE 6 sebességes autóba?
Rakjam a gyári Ford olajat, vagy vannak más alternaítvák, esetleg jobbak?
gyári ford tökéletesn megfelel és árban is jobb
Naplózva

2002 tdci 130le(FMBA) B4Y ,st220 18",6.7l/100km, castrol tda+stihl 2T,INA szabadonfutó,EGR OFF,turbócső bandázsolva,tempomat,EBC Redstuff,katalizátor iktató,lecsapató tartály,bordó Recaro,JBL GTO,bicskakujcs,tolatóradar
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #30698 Dátum: 2014.02.27 csütörtök, 21:42:19 »

Sziasztok
Motorolajból mit javasoltok és mennyit FMBA mtorkódú, 130LE 6 sebességes autóba?
Rakjam a gyári Ford olajat, vagy vannak más alternaítvák, esetleg jobbak?

Gyári Ford olaj, kereskedésben cserélve, vagy Castrol Magnatec A1 5W30, ami ugyanaz, csak "nevesen" drágább. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #30699 Dátum: 2014.02.27 csütörtök, 22:01:18 »

ez a mágneses móka rémlik, após eljátszotta vele. nem volt vele gond, össze lett rakva. nem szeretnék szabadulni tőle, mert nagyon szeretem. remélem nem lesz vele több bajom. azt mondták, hogy ez azért történt, mert itt kint valami biodizelt tankoltam (van rá esély, nem emlékszem már) ami kikormolt mindent és nem maradt kenés. nem értek hozzá, ez is csak tipp volt egy ismerős részéről. minden esetre millió hála! worship worship worship
Azért ment tönkre mert tönkre ment.kinek előbb kinek utóbb.csak hogy mondjam és nem festem az ördögöt a falra,de volt már olyan kinek felujítás után 40 ekm vagy kevesebb és megint kuka valamelyik csúcs.megválni nem kell tőle én is ezen túl vagyok.meglett csináltatva és hasít ez a lényeg.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
Oldalak: 1 ... 607 608 609 610 611 612 613 [614] 615 616 617 618 619 620 621 ... 959   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.109 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.