Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 16:27:44 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 716 717 718 719 720 721 722 [723] 724 725 726 727 728 729 730 ... 959   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 14655645 alkalommal)
0 Felhasználó és 140 vendég van a témában
panses
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 133



E-mail
« Új hozzászólás #36100 Dátum: 2015.01.18 vasárnap, 11:11:45 »


Wow! Köszi!
Naplózva

Mondeo TDCI(HJBB) Tourner Viva. 2003.09. FL1. 5seb. 115Hp. FRITZ
ManiMondeo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 766



E-mail
« Új hozzászólás #36101 Dátum: 2015.01.18 vasárnap, 16:47:31 »

Sziasztok. A képen látható alkatrész, mint motortartó bak van fent a neten eladóként. Azt szeretném megtudakolni, hogy ez valóban az-e vagy sem!? És ha az, akkor ez hol található meg, mert én csak 3ról tudok, amiból kettő fent a tornyoknál, egy pedig lent a motor hátuljánál van, de nem igy néz ki.
 worship





Naplózva

Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off

Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #36102 Dátum: 2015.01.18 vasárnap, 18:11:53 »

Sziasztok. A képen látható alkatrész, mint motortartó bak van fent a neten eladóként. Azt szeretném megtudakolni, hogy ez valóban az-e vagy sem!? És ha az, akkor ez hol található meg, mert én csak 3ról tudok, amiból kettő fent a tornyoknál, egy pedig lent a motor hátuljánál van, de nem igy néz ki.
 worship





http://rbcdn.hu/b/201501/49/7450629_1024x768.jpg


Ebbe megy (hátul) a billenésgátló.
https://cromax.hu/index.php?page=shop.product_details&category_id=&flypage=shop.flypage&product_id=109448&option=com_virtuemart&Itemid=26&kereso_modell=0&kereso_marka=---
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Csabi77
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1146



E-mail
« Új hozzászólás #36103 Dátum: 2015.01.18 vasárnap, 21:03:12 »



 taps eljen
Naplózva

2004 MK3 Hatchback Trend+ 1.8 125PS
ManiMondeo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 766



E-mail
« Új hozzászólás #36104 Dátum: 2015.01.18 vasárnap, 21:37:26 »

worship wave
Naplózva

Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off

Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
socks
Vendég
« Új hozzászólás #36105 Dátum: 2015.01.19 hétfő, 17:16:47 »

Tisztelt fórumtársak.
Szegeden keresek valakit, aki hajlandó lenne hibakódot olvasni a várostól kb. 4 kilométerre egy benzinkúton. (fuvart meg bírom oldani másik autóval)
Munkából hazafelé elkezdett villogni a malacfarok. Gondoltam nem tetézem a bajt, letámasztottam az 500 méterre lévő kút parkolójába.
Nem merek közlekedni vele, amíg nagyjából nem tudom mi lehet a probléma, nehogy nagyobb kárt csináljak mint ami van.
Annyit lehet észrevenni, hogy 1000 körüli fordulaton a motornak erősebb hangja van, alatta felette semmi.
Ha esetleg nem jön össze a "mobil" hibakód-olvasás, akkor el merjek indulni vele a legközelebbi műhelyig?
Naplózva
etekefiloz
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 347


E-mail
« Új hozzászólás #36106 Dátum: 2015.01.19 hétfő, 17:28:04 »

Tisztelt fórumtársak.
Szegeden keresek valakit, aki hajlandó lenne hibakódot olvasni a várostól kb. 4 kilométerre egy benzinkúton. (fuvart meg bírom oldani másik autóval)
Munkából hazafelé elkezdett villogni a malacfarok. Gondoltam nem tetézem a bajt, letámasztottam az 500 méterre lévő kút parkolójába.
Nem merek közlekedni vele, amíg nagyjából nem tudom mi lehet a probléma, nehogy nagyobb kárt csináljak mint ami van.
Annyit lehet észrevenni, hogy 1000 körüli fordulaton a motornak erősebb hangja van, alatta felette semmi.
Ha esetleg nem jön össze a "mobil" hibakód-olvasás, akkor el merjek indulni vele a legközelebbi műhelyig?

Szerintem gurulj el. Ha nem nagyon volt még ilyen akkor nyugodtan.
Naplózva

2006 MK3 kombi 2.2 TDCI QJBB Egr szoftveresen OFF,  Chip sok ló!
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #36107 Dátum: 2015.01.19 hétfő, 17:47:29 »

Tisztelt fórumtársak.
Szegeden keresek valakit, aki hajlandó lenne hibakódot olvasni a várostól kb. 4 kilométerre egy benzinkúton. (fuvart meg bírom oldani másik autóval)
Munkából hazafelé elkezdett villogni a malacfarok. Gondoltam nem tetézem a bajt, letámasztottam az 500 méterre lévő kút parkolójába.
Nem merek közlekedni vele, amíg nagyjából nem tudom mi lehet a probléma, nehogy nagyobb kárt csináljak mint ami van.
Annyit lehet észrevenni, hogy 1000 körüli fordulaton a motornak erősebb hangja van, alatta felette semmi.
Ha esetleg nem jön össze a "mobil" hibakód-olvasás, akkor el merjek indulni vele a legközelebbi műhelyig?
vedd le a gyujtás,és indíts újra.lehet,hogy el is tűnik,és többé nem látod.komolyan!menj haza. Wink wave
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
socks
Vendég
« Új hozzászólás #36108 Dátum: 2015.01.19 hétfő, 17:54:11 »

vedd le a gyujtás,és indíts újra.lehet,hogy el is tűnik,és többé nem látod.komolyan!menj haza. Wink wave

Próbáltam többször is, de a malacfarok maradt.
Ma este már a kúton alszik a gép, holnap meg óvatosan elgurulok az első szervízig.
Addig meg jól megiszok egy pár sört, ha már nincs mit vezetni.(meg lehet, hogy a javítás után nem is lesz rá pénzem)
Mindennek megvan az előnye........
Naplózva
Petike86
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 446


E-mail
« Új hozzászólás #36109 Dátum: 2015.01.19 hétfő, 18:10:21 »

Próbáltam többször is, de a malacfarok maradt.
Ma este már a kúton alszik a gép, holnap meg óvatosan elgurulok az első szervízig.
Addig meg jól megiszok egy pár sört, ha már nincs mit vezetni.(meg lehet, hogy a javítás után nem is lesz rá pénzem)
Mindennek megvan az előnye........

Ezért vannak a 89 forintos sörök  nyes nyes
Ha az autó elviszi, ez még marad  vigyor3
Naplózva
DomeSL
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2047


demeter.l@3i.hu
E-mail
« Új hozzászólás #36110 Dátum: 2015.01.19 hétfő, 20:40:15 »

Keress meg p.ü.-ben.

Tisztelt fórumtársak.
Szegeden keresek valakit, aki hajlandó lenne hibakódot olvasni a várostól kb. 4 kilométerre egy benzinkúton. (fuvart meg bírom oldani másik autóval)
Munkából hazafelé elkezdett villogni a malacfarok. Gondoltam nem tetézem a bajt, letámasztottam az 500 méterre lévő kút parkolójába.
Nem merek közlekedni vele, amíg nagyjából nem tudom mi lehet a probléma, nehogy nagyobb kárt csináljak mint ami van.
Annyit lehet észrevenni, hogy 1000 körüli fordulaton a motornak erősebb hangja van, alatta felette semmi.
Ha esetleg nem jön össze a "mobil" hibakód-olvasás, akkor el merjek indulni vele a legközelebbi műhelyig?
Naplózva

2004 Mk3 2.0 TDCI kombi
Stuxi
Vendég
« Új hozzászólás #36111 Dátum: 2015.01.19 hétfő, 21:32:17 »

sziasztok! Most készülök venni egy 2005-ös Mondeot! Az a kérdésem mire kell nagyon odafigyelni? Jó lenne ha minél többen adnátok tanácsot! Smiley Köszönöm elöre is 
Naplózva
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #36112 Dátum: 2015.01.19 hétfő, 22:07:31 »

sziasztok! Most készülök venni egy 2005-ös Mondeot! Az a kérdésem mire kell nagyon odafigyelni? Jó lenne ha minél többen adnátok tanácsot! Smiley Köszönöm elöre is 
MINDENRE!!!!Vigyél magaddal valakit aki ért hozzá és jobban jársz.Motor hang,ha levolt mosva a motor mért  is,dombnak felfelé hajtsd meg főleg padlózd le nem tilt le esetleg,előéletről lehet-e tudni valamit.Kérd el az alvázszámot valaki megnézi neked az adatait,Hidegen ha beindítod egyből beáll az alapjárat simán megy fordulatokon nem rángat esetleg.kereskedés,vagy magán ember?Helyileg hol veszed.?
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
Stuxi
Vendég
« Új hozzászólás #36113 Dátum: 2015.01.19 hétfő, 22:22:20 »

MINDENRE!!!!Vigyél magaddal valakit aki ért hozzá és jobban jársz.Motor hang,ha levolt mosva a motor mért  is,dombnak felfelé hajtsd meg főleg padlózd le nem tilt le esetleg,előéletről lehet-e tudni valamit.Kérd el az alvázszámot valaki megnézi neked az adatait,Hidegen ha beindítod egyből beáll az alapjárat simán megy fordulatokon nem rángat esetleg.kereskedés,vagy magán ember?Helyileg hol veszed.?

kösz a választ  worship
magán embertől, elvileg végig vezetett szervizköny megvan! Sopronan
Naplózva
Dezsi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 222


E-mail
« Új hozzászólás #36114 Dátum: 2015.01.20 kedd, 09:55:24 »

kösz a választ  worship
magán embertől, elvileg végig vezetett szervizköny megvan! Sopronan
  Hivd fel azokat a szervizeket ahol szervizelték én igy tettem szerintem megéri.
Naplózva

2006.11.Tdci machine silver 115le 5ajtó 5gang mk3 itthol is,de többet külföldön vok./Győr-Bretten/ +36309487082, +4915144935048
panses
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 133



E-mail
« Új hozzászólás #36115 Dátum: 2015.01.20 kedd, 13:06:32 »

Sziasztok!
A gyártó szerint hány évente vagy Km-ként kell cserélni a generátor oldali szíjat és feszítőt? És egyszerre kell-e, vagy egy feszítő kiszolgál esetleg két szíjat? Csak, hogy kalkulálhassak.
Naplózva

Mondeo TDCI(HJBB) Tourner Viva. 2003.09. FL1. 5seb. 115Hp. FRITZ
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #36116 Dátum: 2015.01.20 kedd, 13:26:43 »

Sziasztok!
A gyártó szerint hány évente vagy Km-ként kell cserélni a generátor oldali szíjat és feszítőt? És egyszerre kell-e, vagy egy feszítő kiszolgál esetleg két szíjat? Csak, hogy kalkulálhassak.

asszem talán 200e km-nél....?!de töredékét sem bírja ki.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
panses
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 133



E-mail
« Új hozzászólás #36117 Dátum: 2015.01.20 kedd, 13:54:20 »

asszem talán 200e km-nél....?!de töredékét sem bírja ki.

Mármint a szíj vagy a feszítő? Bakker! 210e van a gépben és az látszik a szíjon, hogy öreg... Vajon cseréltek benne a Fritz-ek...?
Naplózva

Mondeo TDCI(HJBB) Tourner Viva. 2003.09. FL1. 5seb. 115Hp. FRITZ
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #36118 Dátum: 2015.01.20 kedd, 13:55:50 »

Mármint a szíj vagy a feszítő? Bakker! 210e van a gépben és az látszik a szíjon, hogy öreg... Vajon cseréltek benne a Fritz-ek...?
A szíj.a rendszerben a hibás elemeket korlát nélkül kell cserélni.Ha valami xar,akkor illendő cserélni....
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
panses
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 133



E-mail
« Új hozzászólás #36119 Dátum: 2015.01.20 kedd, 14:20:25 »

A szíj.a rendszerben a hibás elemeket korlát nélkül kell cserélni.Ha valami xar,akkor illendő cserélni....
Az jó! Szíjat már megvettem! A feszítőt meg hallgatom, hogy "berreg"-e. Még csak kb. 1500 Km-t mentem az autóval, valahogy nehezen áll rá a fülem a dieselre...  vigyor3 A feszítőn mi megy tönkre álltalában? A szilentek, vagy a görgő? Azt olvastam, hogy a szilentek helyére be lehet tenni alu. pogácsákat, de ha xar a görgő akkor semmit sem érek vele... Vagy ezt a görgőt is lehet csapággyal helyettesíteni, mint a szervófélét? Vagy hagyjam a 3,14csába és vegyek újat, akkor pár évig nyugtom lesz?
Naplózva

Mondeo TDCI(HJBB) Tourner Viva. 2003.09. FL1. 5seb. 115Hp. FRITZ
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #36120 Dátum: 2015.01.20 kedd, 14:36:43 »

Mármint a szíj vagy a feszítő? Bakker! 210e van a gépben és az látszik a szíjon, hogy öreg... Vajon cseréltek benne a Fritz-ek...?

Akkor szét kell kapni. A szíj cserés, kérdés nélkül. A görgőket meg meg kell nézni, mit bírnak. Feszítőt csak akkor muszáj, ha odavan a rugó és/vagy a csillapító patron benne, egyébként elég a gurigáját annak is.

Motorvédő le (ha van), szíjat egy feszítővel leszedni, utána alulról a generátor két csavarja, meg felülről a harmadik ki. Utána lehet a generátort tartó konzolt lecsavarozni, azon van egy bordás vezetőgörgő meg a sima görgős feszítő.

Kettős tömegű szíjtárcsát is meg kell nézni, és van még egy görgő felül, amihez a felső motortartó bontásával lehet csak rendesen hozzáférni.

Érdemes mindent megvenni előre, hátha kell. Vagy ha van időd, ráér akkor is, ha már mindent leszedtél, és tudod, miből kell új. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #36121 Dátum: 2015.01.20 kedd, 14:40:56 »

Az jó! Szíjat már megvettem! A feszítőt meg hallgatom, hogy "berreg"-e. Még csak kb. 1500 Km-t mentem az autóval, valahogy nehezen áll rá a fülem a dieselre...  vigyor3 A feszítőn mi megy tönkre álltalában? A szilentek, vagy a görgő? Azt olvastam, hogy a szilentek helyére be lehet tenni alu. pogácsákat, de ha xar a görgő akkor semmit sem érek vele... Vagy ezt a görgőt is lehet csapággyal helyettesíteni, mint a szervófélét? Vagy hagyjam a 3,14csába és vegyek újat, akkor pár évig nyugtom lesz?

A görgőben lévő "miniatűr" golyóscsapágy adja meg magát, és sajnos nem cserélhető, csak egyben.

Még nem lehet másik csapágyat tenni helyette, de már dolgozom az ügyön. Tudsz esetleg egy esztergályost, aki hajlandó egy-egy darabokat kézzel, emberi áron leesztergálni valamiből? Az nagyot tudna lendíteni a dolgon. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
panses
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 133



E-mail
« Új hozzászólás #36122 Dátum: 2015.01.20 kedd, 15:01:27 »

A görgőben lévő "miniatűr" golyóscsapágy adja meg magát, és sajnos nem cserélhető, csak egyben.

Még nem lehet másik csapágyat tenni helyette, de már dolgozom az ügyön. Tudsz esetleg egy esztergályost, aki hajlandó egy-egy darabokat kézzel, emberi áron leesztergálni valamiből? Az nagyot tudna lendíteni a dolgon. Smiley

AndyA

Köszönöm a leírást! Esztergályost, csak apóst tudom, de már nyugger és itthon nincsenek gépei...  rinya
Hát! Amit itt leírtál az kisker áron egy jó 50-es... Ha el megy a verda még 1-2e Km-t akkor asszem inkább megvárom a művelettel a márciust! Ebben a hidegben nem sok kedvem van alatta feküdni, bár szíjszakadást sem szeretnék! Na töröm még a fejem!!!
 integet2
Naplózva

Mondeo TDCI(HJBB) Tourner Viva. 2003.09. FL1. 5seb. 115Hp. FRITZ
gsziki
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 440



E-mail
« Új hozzászólás #36123 Dátum: 2015.01.20 kedd, 19:20:41 »

A görgőben lévő "miniatűr" golyóscsapágy adja meg magát, és sajnos nem cserélhető, csak egyben.

Még nem lehet másik csapágyat tenni helyette, de már dolgozom az ügyön. Tudsz esetleg egy esztergályost, aki hajlandó egy-egy darabokat kézzel, emberi áron leesztergálni valamiből? Az nagyot tudna lendíteni a dolgon. Smiley

AndyA
Ha valami rajzot méretekkel áttolsz,mondtam,h legyártatom valakivel!
Naplózva

2002 2L Tdci 131Ló ZetecS,Full bőr,automata,navi,gyári multimédia beépített VHS lejátszóval,gyári hifi,stb.
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #36124 Dátum: 2015.01.20 kedd, 19:38:25 »

Ha valami rajzot méretekkel áttolsz,mondtam,h legyártatom valakivel!

Még nem rajzoltam, de nemsokára. Ami késik, az később jön.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
gsziki
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 440



E-mail
« Új hozzászólás #36125 Dátum: 2015.01.21 szerda, 13:59:05 »

Még nem rajzoltam, de nemsokára. Ami késik, az később jön.

AndyA
Szia!
Tegnap azon gondolkodtam,hogy sikló csapágyasra nem lehet kivitelezni ezt a görgő dolgot mondjuk csapágy bronzból?
Lehet hülyeség,de még nem látom át a problémát.
Naplózva

2002 2L Tdci 131Ló ZetecS,Full bőr,automata,navi,gyári multimédia beépített VHS lejátszóval,gyári hifi,stb.
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #36126 Dátum: 2015.01.21 szerda, 15:24:55 »

Szia!
Tegnap azon gondolkodtam,hogy sikló csapágyasra nem lehet kivitelezni ezt a görgő dolgot mondjuk csapágy bronzból?
Lehet hülyeség,de még nem látom át a problémát.

A probléma az, hogy egy 12 mm széles, 40 mm átmérőjű csapágyacskára bíznak egy olyan feladatot, amire az nem való. Ehelyett szeretnék oda egy két görgősoros, 1 hüvelyk széles, 62 mm átmérőjű csapágyat tenni. A kettő tartóssága között kb. az örök élet, meg egy nap a különbség. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
ManiMondeo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 766



E-mail
« Új hozzászólás #36127 Dátum: 2015.01.21 szerda, 16:27:03 »

A probléma az, hogy egy 12 mm széles, 40 mm átmérőjű csapágyacskára bíznak egy olyan feladatot, amire az nem való. Ehelyett szeretnék oda egy két görgősoros, 1 hüvelyk széles, 62 mm átmérőjű csapágyat tenni. A kettő tartóssága között kb. az örök élet, meg egy nap a különbség. Smiley

AndyA

Mostmár én is becsatlakozom a témába, mert idén esedékes a szij+miegymás cseréje. Szabadonfutósitással persze.
Szóval olvastam sokat erről, hogy mik a gyenge pontok, de most akkor jól olvasom, hogy ez a feszitőn lévő görgő az, ami a leginkább kritikus pont? És ha igen, akkor azt melyik erőhatás teszi tönkre? Mármint a szabadonfutó hiányából adodó plusz terhelés vagy a feszitő rugositott megoldása miatti szij"lazulás". Lazulás alatt azt értem, amit a rugó mozgástartománya enged. Persze lehet rosszul sejtem és a rugó nem éppen ilyen céllal van rajta, de mi lenne ha azt operálnánk ki és helyettesitenénk fix alu rudazattal!?
Nem vagyok szakértő, szóval nézzétek el,ha nagy sületlenséget irok.  Wink vigyor3
Naplózva

Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off

Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
ManiMondeo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 766



E-mail
« Új hozzászólás #36128 Dátum: 2015.01.21 szerda, 16:29:49 »



Ha jól sejtem erről a görgőről van szó, ugye!?
De ezen mi a rugónak a konkrét célja, feladata?
« Utoljára szerkesztve: 2015.01.21 szerda, 16:37:06 írta ManiMondeo » Naplózva

Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off

Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #36129 Dátum: 2015.01.21 szerda, 17:28:37 »

[img]http://p2.vatera.hu/photos/5c/c7/5c87_1_big.jpg[/img

Ha jól sejtem erről a görgőről van szó, ugye!?
De ezen mi a rugónak a konkrét célja, feladata?
feszítse a szíjat
« Utoljára szerkesztve: 2015.01.21 szerda, 18:00:43 írta AndyA » Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
ManiMondeo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 766



E-mail
« Új hozzászólás #36130 Dátum: 2015.01.21 szerda, 17:44:30 »

Vagyis akkor enged is rajta, ha pl a generátor miatt megfeszül. Gondolom ebből adodik az a bizonyos berregése a szijnak. Akkor vajon a rugó cseréje fix rudazatra nagy hülyeség lenne!? Azért gondoltam erre, mert ugye más kocsiknál is fixen vannak befeszitve a szijak, nem rugosan és nincs is gond velük.
Naplózva

Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off

Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #36131 Dátum: 2015.01.21 szerda, 17:58:02 »

Vagyis akkor enged is rajta, ha pl a generátor miatt megfeszül. Gondolom ebből adodik az a bizonyos berregése a szijnak. Akkor vajon a rugó cseréje fix rudazatra nagy hülyeség lenne!? Azért gondoltam erre, mert ugye más kocsiknál is fixen vannak befeszitve a szijak, nem rugosan és nincs is gond velük.

Nem a generátor miatt feszül meg, hanem a főtengely forgásától...aminek az ékszíjtárcsája meghúzza az ékszíjat.
Amikor esik a fordulat, akkor lazul meg.
De eleve a járásegyenetlenség miatt gyorsan feszül-lazul.....

Dehogy nincs. Több baj van q fixszel és sokkal rövidebbek a fix feszítésű ékszíjak élettartama, valamint a görgőké is.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #36132 Dátum: 2015.01.21 szerda, 18:00:23 »

Nem a generátor miatt feszül meg, hanem a főtengely forgásától...aminek az ékszíjtárcsája meghúzza az ékszíjat.
Amikor esik a fordulat, akkor lazul meg.
De eleve a járásegyenetlenség miatt gyorsan feszül-lazul.....

Dehogy nincs. Több baj van q fixszel és sokkal rövidebbek a fix feszítésű ékszíjak élettartama, valamint a görgőké is.
neizéjjémán.egyenletes alapjáraton ha ki és bekapcsolsz villamos fogyasztókat,akkor mi feszíti meg a szíjat?a generátor vagy a főtengely? uglystupid2
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #36133 Dátum: 2015.01.21 szerda, 18:02:36 »



Ha jól sejtem erről a görgőről van szó, ugye!?
De ezen mi a rugónak a konkrét célja, feladata?

Az nem csak rugó, hanem van benne egy olyasmi is, mint a lengéscsillapító, csak kicsiben.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #36134 Dátum: 2015.01.21 szerda, 18:04:19 »

neizéjjémán.egyenletes alapjáraton ha ki és bekapcsolsz villamos fogyasztókat,akkor mi feszíti meg a szíjat?a generátor vagy a főtengely? uglystupid2

A járás egyenetlensége, ott írta. Értem én, hogy TévedőTibi, meg állandóan froclizni kell, de ezúttal éppen nem írt semmi hülyeséget.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #36135 Dátum: 2015.01.21 szerda, 18:05:08 »

neizéjjémán.egyenletes alapjáraton ha ki és bekapcsolsz villamos fogyasztókat,akkor mi feszíti meg a szíjat?a generátor vagy a főtengely? uglystupid2

Szerinted mi az erősebb a motor forgási energiája vagy a generátor tehetetlensége?  idiot2
Nincs egyenletes alapjárat, csak te azt hiszed!  Cool
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #36136 Dátum: 2015.01.21 szerda, 18:07:46 »

A járás egyenetlensége, ott írta. Értem én, hogy TévedőTibi, meg állandóan froclizni kell, de ezúttal éppen nem írt semmi hülyeséget.

AndyA
na te vagy a másik gyogyó.Ha alapjáraton ketyeg,a generátor terhelése miatt feszül vagy lazul a szíj.Ha pörgeted a motort,akkor nyilván a főtengely hajtja a szíjat,de attól függően feszül,hogy mekkora a terhelés a generátoron  vagy adott esetben a klíma szíjtárcsáján.
Szóval nem csak a főtengely feszíti a szíjat.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #36137 Dátum: 2015.01.21 szerda, 18:09:10 »

Szerinted mi az erősebb a motor forgási energiája vagy a generátor tehetetlensége?  idiot2
Nincs egyenletes alapjárat, csak te azt hiszed!  Cool
nemagyarázzá.800as alapjáraton,ahol a szíjrendszer már állandó forgásban van,a fesszességét vagy a lazulását már csak a generátor vagy a klíma határozza meg. Wink
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #36138 Dátum: 2015.01.21 szerda, 18:11:07 »

Szerinted mi az erősebb a motor forgási energiája vagy a generátor tehetetlensége?  idiot2
Nincs egyenletes alapjárat, csak te azt hiszed!  Cool
a generátor tehetetlenége miatt lazul a szíj,nem a fordulat leesésétől,mert addigra a motor már alapjáraton ketyeg,amikor a generátor még tolná a szíjat.ezt küszöböli ki a szabadonfutó. beka3
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #36139 Dátum: 2015.01.21 szerda, 18:13:35 »

nemagyarázzá.800as alapjáraton,ahol a szíjrendszer már állandó forgásban van,a fesszességét vagy a lazulását már csak a generátor vagy a klíma határozza meg. Wink

Alapjáraton nem húzza a főtengely ékszíjtárcsa a szíjat?  uglystupid2
Tudod, az hajtja az egészet. Ráadásul írtam, hogy nincs tökéletes egyenletes alapjárat....csak azt hiszed!  Cool Szóval hol húz, hol lazít a főtengely ékszíjtárcsa a szíjon.
Vedd fel sok ezer fps-est tudó kamerával a szíj és szíjtárcsa mozgását és meglátod, hogy az egyenletes alapjáratod csak hiú remény.  eplus2
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #36140 Dátum: 2015.01.21 szerda, 18:14:46 »

a generátor tehetetlenége miatt lazul a szíj,nem a fordulat leesésétől,mert addigra a motor már alapjáraton ketyeg,amikor a generátor még tolná a szíjat.ezt küszöböli ki a szabadonfutó. beka3

 Shocked  nyes   idiot2
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #36141 Dátum: 2015.01.21 szerda, 18:17:45 »

Alapjáraton nem húzza a főtengely ékszíjtárcsa a szíjat?  uglystupid2
Tudod, az hajtja az egészet. Ráadásul írtam, hogy nincs tökéletes egyenletes alapjárat....csak azt hiszed!  Cool Szóval hol húz, hol lazít a főtengely ékszíjtárcsa a szíjon.
Vedd fel sok ezer fps-est tudó kamerával a szíj és szíjtárcsa mozgását és meglátod, hogy az egyenletes alapjáratod csak hiú remény.  eplus2
nem azt mondtam,hogy nem húz  a főtengely szíjtárcsa,hiszen az hajtja a szíjrendszert.gyogyó!
Annyit mondtam,hogy a szíjat a generátor feszíti és lazítja a fordulattól függően,és a terheléstől függően.ezt csak te érted félre..... eplus2
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #36142 Dátum: 2015.01.21 szerda, 18:24:48 »

Shocked  nyes   idiot2
az lehet,hogy hülye vagyok csak ez épp így van.A generátor forgó tehetetlensége "tolja " meg a szíjat,amikor a motor fordulata esik.ezt engedi elforogni a szabadonfutó.van még mit tanulnod,úgyhogy csapd fel a könyveidet,amiket nem olvastál el az autószerelő iskolában,és végre tanuld meg a leckét! nyes Wink
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #36143 Dátum: 2015.01.21 szerda, 18:28:00 »

nem azt mondtam,hogy nem húz  a főtengely szíjtárcsa,hiszen az hajtja a szíjrendszert.gyogyó!
Annyit mondtam,hogy a szíjat a generátor feszíti és lazítja a fordulattól függően,és a terheléstől függően.ezt csak te érted félre..... eplus2

Nem értettem félre. Jól értettem, hogy hülyeséget beszélsz  nyes
Képzeld csináltam, láttam már nem kevés szíjrendszert nem kevés autón. Sokban nincs szabadonfutós generátor!
A rossz feszítő miatt ugrál a szíj. Ha jó a feszítő akkor megfeszül gázra -elmozdul a feszítő- majd ahogy esik vissza alapjáratra vissza mozdul a feszítő.
Nem ugrál.... egy jó feszítő. A generátor sem tolja a szíjat! Gyogyo....  Cheesy

Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #36144 Dátum: 2015.01.21 szerda, 18:31:44 »

az lehet,hogy hülye vagyok csak ez épp így van.A generátor forgó tehetetlensége "tolja " meg a szíjat,amikor a motor fordulata esik.ezt engedi elforogni a szabadonfutó.van még mit tanulnod,úgyhogy csapd fel a könyveidet,amiket nem olvastál el az autószerelő iskolában,és végre tanuld meg a leckét! nyes Wink

Milyen *** duma..... nyes   
Tudom minek, miért van "kell" a szabadonfutó ..... de ahogy írtam, sok generátoron nincs. Na akkor hova lesz az okosságod?  idiot2

Ha a generátor meg tudná tolni a szíjat   (ahogy alf mondja  2funny), akkor az ingyen nyert erő lenne és hajtaná a főtengelyt!  taps
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #36145 Dátum: 2015.01.21 szerda, 18:36:07 »

Tisztelt Fórumtársak!
Mindenki őrizze meg a nyugalmát és ne generáljunk egy véget nem érő vitát. Vessünk véget a vitának avval, hogy adjuk meg a ManiMondeo fórumtárs által felvetett kérdésre az egyértelmű választ. A generátor oldal a szíjjal egy zárt rendszert alkot, melyben a rendszerelemek normál működés közben, sajnos káros lengéseket generálnak. Ezen káros lengéseket megfelelően csillapítani kell. Erre hivatott a rendszerben lévő hidraulikus rugó és a későbbiekben beépített szabadonfutó. A hidraulikus rugót nem lehet fix elemmel helyettesíteni, mivel megszűnne a rezgéscsillapítás és az automatikus szíjfeszesség állítás. A rendszer további kritikus pontjai a vezető görgő és a nyomó görgő gyenge csapágyazása. Többen dolgozunk ennek a problémának a megoldásán. wave
Tisztelettel László! worship  
« Utoljára szerkesztve: 2015.01.21 szerda, 18:40:34 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #36146 Dátum: 2015.01.21 szerda, 18:36:20 »

Nem értettem félre. Jól értettem, hogy hülyeséget beszélsz  nyes
Képzeld csináltam, láttam már nem kevés szíjrendszert nem kevés autón. Sokban nincs szabadonfutós generátor!
A rossz feszítő miatt ugrál a szíj. Ha jó a feszítő akkor megfeszül gázra -elmozdul a feszítő- majd ahogy esik vissza alapjáratra vissza mozdul a feszítő.
Nem ugrál.... egy jó feszítő. A generátor sem tolja a szíjat! Gyogyo....  Cheesy


akkor mégegyszer:

A generátor forgó tehetetlensége nem tudja lekövetni a motor fordulatszám esését,mert amig a motor 2000/percel forog,addig a generátor 6000/perccel forog.Amikor elengeded a gázt a motor 1másodperc alatt leejti a fordulatot 800ra.ezt a generátor forgási tehetetlensége úgy tolerálja,hogy a szíjat forgási irányba megtolja,amíg annak is beálla fordulata.Ha van szabadonfutó,akkor ezt elnyeli.Ha nincs, akkor a feszítő lazul,ezér van rajta rugó,és ezért hívják automata szíjfeszítőnek.

Egy jó feszítő is ugrál.Pont az a lényege.Az csillapítja a szíjrendszerben a lengéseket-vagyis a feszülés és lazulás.Természetes hogy feszül a szíj amikor gázt adsz,és mégtermészetesebb hogy lazul,amikor esik a fordulat. idiot2 uglystupid2

Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #36147 Dátum: 2015.01.21 szerda, 18:37:56 »

Milyen *** duma..... nyes   
Tudom minek, miért van "kell" a szabadonfutó ..... de ahogy írtam, sok generátoron nincs. Na akkor hova lesz az okosságod?  idiot2

Ha a generátor meg tudná tolni a szíjat   (ahogy alf mondja  2funny), akkor az ingyen nyert erő lenne és hajtaná a főtengelyt!  taps
te pöcs.ahol nincs szabadonfutó,ott az automata feszítő rugózása nyeli ezt el.tényleg ennyire nehezedre esik ezt megérteni!!!!
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #36148 Dátum: 2015.01.21 szerda, 18:43:07 »

akkor mégegyszer:

A generátor forgó tehetetlensége nem tudja lekövetni a motor fordulatszám esését,mert amig a motor 2000/percel forog,addig a generátor 6000/perccel forog.Amikor elengeded a gázt a motor 1másodperc alatt leejti a fordulatot 800ra.ezt a generátor forgási tehetetlensége úgy tolerálja,hogy a szíjat forgási irányba megtolja,amíg annak is beálla fordulata.Ha van szabadonfutó,akkor ezt elnyeli.Ha nincs, akkor a feszítő lazul,ezér van rajta rugó,és ezért hívják automata szíjfeszítőnek.

Egy jó feszítő is ugrál.Pont az a lényege.Az csillapítja a szíjrendszerben a lengéseket-vagyis a feszülés és lazulás.Természetes hogy feszül a szíj amikor gázt adsz,és mégtermészetesebb hogy lazul,amikor esik a fordulat. idiot2 uglystupid2



Alfika...alfika.
Hétfőn kár, hogy nem videóztam le neked. Képzeld, szabadonfutós generátor és automata feszítő is van azon a Mercin, amit csináltam.
Figyelj....figyelj!  ugrált a szíj és a feszítő is.
Feszítőt cseréltem (komplett konzollal, görgőkkel, mert fekvő motoros) szíj nem ugrált, feszítő nem ugrált. Gázadásra kicsit elmozdult a feszítő, mert lazult a szíj lefutó oldala, majd fordulatszám eséskor szépen visszamozdult. A generátor elfelejtette megtolni a szíjat, biztos nem beszélt még veled és nem tudta, hogy neki azt kell.
Még egyszer hangsúlyozom, hogy a jó (új) feszítő nem ugrált alapjáraton, semmit! Pedig egy fhos dízel motor volt....   eplus2
« Utoljára szerkesztve: 2015.01.21 szerda, 18:44:58 írta GSR » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #36149 Dátum: 2015.01.21 szerda, 18:44:00 »

te ***.ahol nincs szabadonfutó,ott az automata feszítő rugózása nyeli ezt el.tényleg ennyire nehezedre esik ezt megérteni!!!!

Akkor ahol van szabadonfutó oda minek automata feszítő....a te elméleted szerint?  zavart2 uglystupid2   taps   nyes
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Oldalak: 1 ... 716 717 718 719 720 721 722 [723] 724 725 726 727 728 729 730 ... 959   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.118 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.