Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.26 kedd, 17:51:28 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 68 69 70 71 72 73 74 [75] 76 77 78 79 80 81 82 ... 114   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Elektromos dolgok  (Megtekintve 1944778 alkalommal)
0 Felhasználó és 2 vendég van a témában
forrodavid
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 203



E-mail
« Új hozzászólás #3700 Dátum: 2012.11.14 szerda, 19:08:20 »

Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni, lecseréltem a spirálos kilométer órámat elektromosra, de nem boldogulok a bekötésével. Valaki átalakította már a sajátját? Esetleg kapcsolási rajzot tudtok küldeni?
Naplózva

Ford Mondeo 2001 1.8 Ghia Sedan
Goa
Vendég
« Új hozzászólás #3701 Dátum: 2012.11.18 vasárnap, 10:05:44 »

Sziasztok!!
Van egy olyan problémám hogy a jobb első ablakemelőm az ablakot valamikor nem egyenesen emeli fel, hogy ez mitől van vagy volt e már valakinek ilyen?
Üdv:Goa
Naplózva
Janny
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 965



E-mail
« Új hozzászólás #3702 Dátum: 2012.11.18 vasárnap, 10:19:08 »

Sziasztok!!
Van egy olyan problémám hogy a jobb első ablakemelőm az ablakot valamikor nem egyenesen emeli fel, hogy ez mitől van vagy volt e már valakinek ilyen?
Üdv:Goa

Külső vízlehúzók rendben? Nálam azért csinálja ezt, mert szarok a vízlehúzók, beszorul az ablak felhúzás közben (lefelé nem), és bukik előrefelé az ablak, így meg aztán megszorul végleg, csak kézi segítséggel húzható fel. (1 kéz a gombon, másikkal meg az ablakot segítem felfelé).
Naplózva

MK IV kombi, 2009 2,0 TDCi, 115 ló
MK II kombi, 1997, 2,0 benzin
"Full throttle and no brakes… Save the planet, kill yourself!"
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #3703 Dátum: 2012.11.18 vasárnap, 10:40:32 »

Sziasztok!!
Van egy olyan problémám hogy a jobb első ablakemelőm az ablakot valamikor nem egyenesen emeli fel, hogy ez mitől van vagy volt e már valakinek ilyen?
Üdv:Goa
A vízlehúzó mellett az üveg felfogatását is megnézheted, illetve, hogy maga a szán hogy van a sínben, lötyög-e?
Naplózva
hayhapapi
Vendég
« Új hozzászólás #3704 Dátum: 2012.11.18 vasárnap, 11:16:02 »

Külső vízlehúzók rendben? Nálam azért csinálja ezt, mert szarok a vízlehúzók, beszorul az ablak felhúzás közben (lefelé nem), és bukik előrefelé az ablak, így meg aztán megszorul végleg, csak kézi segítséggel húzható fel. (1 kéz a gombon, másikkal meg az ablakot segítem felfelé).

https://www.youtube.com/watch?v=c06eAnK81_I&list=UUQFyaMiMWBNoZeXimN8IkMw&index=5&feature=plcp Nekem is ez van, de mind a két első ablakkal..
Naplózva
hellhound
Vendég
« Új hozzászólás #3705 Dátum: 2012.11.18 vasárnap, 20:01:43 »

Szia mindenkinek.  Wink
1993 Ford Mondeo 2.0 16V Ghia - hoz keresek működő Trip computert.
Az enyémben a kijelző szalagkábel elfáradt s nem jelez ki semmit.
minden megoldás érdekelne. Csatolok képet a hibáról.
http://www.psharing.com/pic.php?id=498104

Köszönöm.

Naplózva
Pisti84
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 117


e.sz.pisti@gmail.com
« Új hozzászólás #3706 Dátum: 2012.11.18 vasárnap, 22:28:16 »

Szia mindenkinek.  Wink
1993 Ford Mondeo 2.0 16V Ghia - hoz keresek működő Trip computert.
Az enyémben a kijelző szalagkábel elfáradt s nem jelez ki semmit.
minden megoldás érdekelne. Csatolok képet a hibáról.
http://www.psharing.com/pic.php?id=498104

Köszönöm.

Az enyémben meg a kijelző volt összetörve. Át lett cserélve a műszerfalkeret meg a fedcomp mk2-esre, most tökéletes. Hibátlan mk1-es fedcompot nem igen fogsz találni szerintem.
Naplózva

'94 Turnier 2.0 Ghia
Goa
Vendég
« Új hozzászólás #3707 Dátum: 2012.11.19 hétfő, 19:08:14 »

Külső vízlehúzók rendben? Nálam azért csinálja ezt, mert szarok a vízlehúzók, beszorul az ablak felhúzás közben (lefelé nem), és bukik előrefelé az ablak, így meg aztán megszorul végleg, csak kézi segítséggel húzható fel. (1 kéz a gombon, másikkal meg az ablakot segítem felfelé).
Sajnos a vízlehúzó nem jó eléggé oda vannak:(
Köszönöm a választ.
Naplózva
Goa
Vendég
« Új hozzászólás #3708 Dátum: 2012.11.19 hétfő, 19:09:02 »

A vízlehúzó mellett az üveg felfogatását is megnézheted, illetve, hogy maga a szán hogy van a sínben, lötyög-e?
Igen lötyög mozog:(
Naplózva
Goa
Vendég
« Új hozzászólás #3709 Dátum: 2012.11.19 hétfő, 19:10:32 »

Sajna az enyém is ezt csinálja igaz nem minden felhúzásnál.
Naplózva
BPeter01
Vendég
« Új hozzászólás #3710 Dátum: 2012.11.20 kedd, 18:41:41 »

Szia mindenkinek.  Wink
1993 Ford Mondeo 2.0 16V Ghia - hoz keresek működő Trip computert.
Az enyémben a kijelző szalagkábel elfáradt s nem jelez ki semmit.
minden megoldás érdekelne. Csatolok képet a hibáról.
http://www.psharing.com/pic.php?id=498104

Köszönöm.


Szinte kizárt, hogy találj megfelelően működő MKI tripet, vegyél egy II-st és faragd át, nekem is úgy van, és tökéletes.
Naplózva
koszitibor
Vendég
« Új hozzászólás #3711 Dátum: 2012.11.23 péntek, 11:15:55 »

sziasztok, olyan kérdéssel fordulok hozzátok,hogy mikor elszakadt a gázbovdenem kicseréltem és mellette szétszedtem  a kipörgésgátlot, kipucoltam a koszt. de azota valahogy nem akar müködni. Van annak valami biztositéka vagy ilyesmi. Vagy lehet hogy a kábelezés adta meg magát.
   
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #3712 Dátum: 2012.11.23 péntek, 13:57:00 »

sziasztok, olyan kérdéssel fordulok hozzátok,hogy mikor elszakadt a gázbovdenem kicseréltem és mellette szétszedtem  a kipörgésgátlot, kipucoltam a koszt. de azota valahogy nem akar müködni. Van annak valami biztositéka vagy ilyesmi. Vagy lehet hogy a kábelezés adta meg magát.
   

A motortéri biztosítékdobozban van egy ABS-TCS rendszer biztosíték benzines autóknál. A 3db "fő" biztosíték közül a legutolsó a szélvédő felé. Bár nem hiszem, hogy az szállt volna el, legalábbis gondolom, mert akkor vértyogna az ABS is, meg az ASR visszajelzője is... (de majd tapasztaltabb benyás kolléga ad jobb választ, reméjlük Smiley)
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #3713 Dátum: 2012.11.23 péntek, 23:10:39 »

Kössz a bizalmat! Smiley
ND kérése volt, hogy az oldala nálunk semmilyen formában ne jelenjen meg.
elég érdekes, hogy te így emlékszel erre...
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #3714 Dátum: 2012.11.24 szombat, 08:47:02 »

elég érdekes, hogy te így emlékszel erre...
Én akkor off voltam...
mesélj plíz...  vigyor3
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #3715 Dátum: 2012.11.24 szombat, 10:20:55 »

Én akkor off voltam...
mesélj plíz...  vigyor3
nem offolnék, meg nem is akarnám ezt elkezdeni itt ismét kitárgyalni. ha érdekelnek a részletek, pü.
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #3716 Dátum: 2012.11.24 szombat, 10:37:02 »

elég érdekes, hogy te így emlékszel erre...

Ha nem lennének személyiségi jogok, megmutatnám a levelét, amibe kéri!
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
balumaci
Vendég
« Új hozzászólás #3717 Dátum: 2012.11.24 szombat, 17:46:26 »

Sziasztok!

Elektromosan állitható füthető üléseket szeretnék berakni a kocsiba, 93-as clx , az ülések és a kapcsolók megvannak , az érdekelne mi kell még hozzá, illetve odáig tiszta a kapcsolási rajzból hogy egy relé kell, de ez egy kapcsolórelé vagy valami hőleoldó ? Előre is köszi.
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #3718 Dátum: 2012.11.24 szombat, 19:59:03 »

Sziasztok!

Elektromosan állitható füthető üléseket szeretnék berakni a kocsiba, 93-as clx , az ülések és a kapcsolók megvannak , az érdekelne mi kell még hozzá, illetve odáig tiszta a kapcsolási rajzból hogy egy relé kell, de ez egy kapcsolórelé vagy valami hőleoldó ? Előre is köszi.

Vezeték és 2db relé. Bár ha kapcsolási rajzon csak egyet ír akkor elég egy is bizonyára, nem emlékszem, hogy nekem régen hány volt... Smiley
A túlhevülés elleni védelem (ismétlem, ha jól emlékszem), az a fűtőpárnában van, összekötve a fűtőszálakkal. Elméletileg az lelövi a fűtőszálakat, ha túlmelegednek. Tehát nem hiszem, hogy hőleoldó lenne (MK2-esnél már talán azt is végzi), hanem kapcsoló relé. Lévén, hogy MK1-nél mechanikus kapcsolója van az ülésfűtésnek az ülés oldalán (amit frankón szét lehet rugdosni... Sad tapasztalat...), MK2 esetében pedig a reléket kapcsolja az nyomókapcsoló a műszerfalon. Ha tudsz szálszínt, vezeték darabszámot akkor lehet, hogy megtalálom az én régimet, ha szükséged van rá persze. Smiley
(azért kellene ilyesféle infó, mert egy dobozban van a padláson a régi kábelköteg egy dobozban és azon eligazodni kicsit nehéz... Grin
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
balumaci
Vendég
« Új hozzászólás #3719 Dátum: 2012.11.24 szombat, 20:22:58 »

Vezeték és 2db relé. Bár ha kapcsolási rajzon csak egyet ír akkor elég egy is bizonyára, nem emlékszem, hogy nekem régen hány volt... Smiley
A túlhevülés elleni védelem (ismétlem, ha jól emlékszem), az a fűtőpárnában van, összekötve a fűtőszálakkal. Elméletileg az lelövi a fűtőszálakat, ha túlmelegednek. Tehát nem hiszem, hogy hőleoldó lenne (MK2-esnél már talán azt is végzi), hanem kapcsoló relé. Lévén, hogy MK1-nél mechanikus kapcsolója van az ülésfűtésnek az ülés oldalán (amit frankón szét lehet rugdosni... Sad tapasztalat...), MK2 esetében pedig a reléket kapcsolja az nyomókapcsoló a műszerfalon. Ha tudsz szálszínt, vezeték darabszámot akkor lehet, hogy megtalálom az én régimet, ha szükséged van rá persze. Smiley
(azért kellene ilyesféle infó, mert egy dobozban van a padláson a régi kábelköteg egy dobozban és azon eligazodni kicsit nehéz... Grin


Köszi a választ. Az ülés mk2 -ből van a műszerfallal együtt,szétrugdosni nem fogom, ellenben a kábelezés érdekelne. a vezetékszínek a kapcsolási rajzon: narancs-citrom 1 szál, kék-piros 1 szál és 2 fekete szál. Ha meglenne a kötegből ez érdekelne.
Naplózva
Vinyo
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 41


E-mail
« Új hozzászólás #3720 Dátum: 2012.11.24 szombat, 20:38:25 »

Szívesen, remélem ráakadsz a problémára. Nehogy már egy Mondeo-s megfázzon egy Mondeo-ban... Wink


Remélem nem fázom meg!!! De van még egy kis gondom! Hogy az istenbe jön le ott a borítás a lábtérnél? Mert egy része lejön azután úgy tűnik mintha szét kellene csavarozni a küszöb borítást is mert sehogy nem tudom lehúzni a motortér nyitó kallantyúról a borítást!!! De még a küszöböt lefogó csavar is szivat mert se ki se be nem jön csak tekeredik, de annyira azért fogja, hogy ne tudjam szétszedni!! Tök idegesítő!!!
Köszi a segítséget előre is!!!
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #3721 Dátum: 2012.11.25 vasárnap, 10:08:10 »


Köszi a választ. Az ülés mk2 -ből van a műszerfallal együtt,szétrugdosni nem fogom, ellenben a kábelezés érdekelne. a vezetékszínek a kapcsolási rajzon: narancs-citrom 1 szál, kék-piros 1 szál és 2 fekete szál. Ha meglenne a kötegből ez érdekelne.
Sajna ilyen kábelem, relém biztos nincs, mert amim van az MK1-es és nem ugyanolyan a kettő. Más a műszerfali és a padlóköteg is... Sad
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
mereszk
Vendég
« Új hozzászólás #3722 Dátum: 2012.11.25 vasárnap, 19:18:25 »

Szevasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni.
MK1-es 96'-os 1.8 TD Ghia kombim van.
Az első szélvédő fűtésem nem működik. Azt más sikerült kiderítenem, hogy a biztosítékokig eljut az áram, de fűtőszálak nem vesznek fel áramot. Mível egyik sem működik  a kapcsolási rajz alapján gyanítom, hogy a fűtőszál test oldala a hibás. Hol van közösítve a két fűtőszál negatív pontja, és hol van letestelve?
Másik dolog: A fűtésem elég gyarta, ép hogy csak langyos. A fűtés szabályzó motor működik kb 80 fok-ot elfordul. Mi lehet a hiba?
előre is köszi minden segítséget
Naplózva
Fred10
Vendég
« Új hozzászólás #3723 Dátum: 2012.11.25 vasárnap, 23:40:44 »

Sziasztok! Remélem tud valaki segíteni nekem. Van a családban egy 95ös MK1-es benzines 1.8as Mondeo. A napokban elvittük vezérléscserére és amikor visszakaptuk az autót először azt vettük észre, hogy motorindítás után körülbelül 5mpel beindul a hűtőventilátor és egészen a motorleállításáig ki sem kapcsol. Párszor próbálgattuk többszöri motorindítással és egyszer csak nem indult be az autó újabb próbálgatások után rájöttünk hogy csak és kizárólag úgy indul be ha indítás közben nyomjuk a gázt. Sztem a két dolognak össze kell függnie. Megnéztük azt is hogy ha bemelegszik a motor mitcsinál de ugyanúgy csak gázzal indul be a motor.
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #3724 Dátum: 2012.11.26 hétfő, 10:43:17 »

Köszi a választ. Az ülés mk2 -ből van a műszerfallal együtt,szétrugdosni nem fogom, ellenben a kábelezés érdekelne. a vezetékszínek a kapcsolási rajzon: narancs-citrom 1 szál, kék-piros 1 szál és 2 fekete szál. Ha meglenne a kötegből ez érdekelne.
Ezzel csak az a baj, hogy nem lesz ilyen egyszerű.
Ugyanis, míg Mk1 esetében az ülésfűtés relé a padlókábelkötegen van, addig Mk2 esetében a műszerfal kötegen tartózkodik - amúgy barna, 4 lábú a relé mindkét esetben (tudtommal).
Ráadásul Mk1 esetében egy + szál megy a 2 üléshez, Mk2 esetében 2 szál megy a padlóba, mindkét üléshez külön-külön - tudom, én is ezen ügyködöm jelenleg, csak várok a kivitelezéssel (a kocsi belterének a szétbombázásával) a tavaszi, melegebb időkig Smiley.

Csak szólok előre, nem lesz egyszerű a mutatvány, ha nincs előkészítve az ülésfűtés a padlókötegben.

Apropó, sem Mk1 sem Mk2 kábelkötegeiben nem találtam olyat, hogy az ülésfűtés reléjére 2 fekete szál menne. Minden esetben 1 BK szál megy a relére, 1 OG/YE és  2 BU/RD, illetve néhány Mk2 esetében utóbbi 2 szál lehet más.
Nézd át még egyszer a szálakat a biztonság kedvéért.

Sok sikert, Üdv, HegeGabi.
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #3725 Dátum: 2012.11.26 hétfő, 13:31:39 »

Szevasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni.
MK1-es 96'-os 1.8 TD Ghia kombim van.
Az első szélvédő fűtésem nem működik. Azt más sikerült kiderítenem, hogy a biztosítékokig eljut az áram, de fűtőszálak nem vesznek fel áramot. Mível egyik sem működik  a kapcsolási rajz alapján gyanítom, hogy a fűtőszál test oldala a hibás. Hol van közösítve a két fűtőszál negatív pontja, és hol van letestelve?
Másik dolog: A fűtésem elég gyarta, ép hogy csak langyos. A fűtés szabályzó motor működik kb 80 fok-ot elfordul. Mi lehet a hiba?
előre is köszi minden segítséget

A szélvédőfűtés csatlakozóit az ablaktörlők alatti műanyag leszedése után találod meg. (nem biztos, de úgy emlékszem, hogy a szélvédő két oldalán végigfutó fémtakaró mögött is van "valami"... azt is le leszedheted, csak vigyázz mert könnyen pattoghat róla a festék, ha megtörik)
A fűtésre eltömődött belső radiátort mondanék elsőre. Meg kellene nézned, hogy az mennyire melegszik fel.
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #3726 Dátum: 2012.11.26 hétfő, 13:44:05 »

Ezzel csak az a baj, hogy nem lesz ilyen egyszerű.
Ugyanis, míg Mk1 esetében az ülésfűtés relé a padlókábelkötegen van, addig Mk2 esetében a műszerfal kötegen tartózkodik - amúgy barna, 4 lábú a relé mindkét esetben (tudtommal).
Ráadásul Mk1 esetében egy + szál megy a 2 üléshez, Mk2 esetében 2 szál megy a padlóba, mindkét üléshez külön-külön - tudom, én is ezen ügyködöm jelenleg, csak várok a kivitelezéssel (a kocsi belterének a szétbombázásával) a tavaszi, melegebb időkig Smiley.

Csak szólok előre, nem lesz egyszerű a mutatvány, ha nincs előkészítve az ülésfűtés a padlókötegben.

Apropó, sem Mk1 sem Mk2 kábelkötegeiben nem találtam olyat, hogy az ülésfűtés reléjére 2 fekete szál menne. Minden esetben 1 BK szál megy a relére, 1 OG/YE és  2 BU/RD, illetve néhány Mk2 esetében utóbbi 2 szál lehet más.
Nézd át még egyszer a szálakat a biztonság kedvéért.

Sok sikert, Üdv, HegeGabi.
mk1

mk2

le lehet húzni direktben egyébként a szálakat, nem egy akkora durranás.
de a clx-es mondeombna is benne volt a padló kábelkötegben az ülésfűtés csatija.
mivel most cseréltem ki a középkonzolt az ülésfűtés kapcsolókkal együtt. más megoldást nem tudtam kitalálni, mint az ülés alól visszahozni a kapcsoló szálakat. mert ugye mk1-nél direkt áram megy az ülések alá és ott kapcsolod. mk2-nél már kapcsolt áram megy az ülésig...
« Utoljára szerkesztve: 2012.11.26 hétfő, 13:48:26 írta astor72 » Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #3727 Dátum: 2012.11.26 hétfő, 17:57:24 »

mert ugye mk1-nél direkt áram megy az ülések alá és ott kapcsolod. mk2-nél már kapcsolt áram megy az ülésig...


Jaja. Smiley
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #3728 Dátum: 2012.11.26 hétfő, 19:25:37 »

le lehet húzni direktben egyébként a szálakat, nem egy akkora durranás.
de a clx-es mondeombna is benne volt a padló kábelkötegben az ülésfűtés csatija.
mivel most cseréltem ki a középkonzolt az ülésfűtés kapcsolókkal együtt. más megoldást nem tudtam kitalálni, mint az ülés alól visszahozni a kapcsoló szálakat. mert ugye mk1-nél direkt áram megy az ülések alá és ott kapcsolod. mk2-nél már kapcsolt áram megy az ülésig...
fejvakaras Mintha én is ezt írtam volna, csak talán kicsit bonyoláltabban Cheesy. De nem baj, lehet, a ta írásodat könnyebben megérti Grin.
Naplózva
speedtoto
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 569



E-mail
« Új hozzászólás #3729 Dátum: 2012.11.26 hétfő, 21:21:54 »

Sziasztok Mondeosok!

Nem vagyok teljesen tapasztalatlan autós mókoló, de eddig egy 81-es Escortot pofozgattam, és most lettem én is Mondeos. Smiley
Szóval sok olyan van benne, amit (egyelőre) még nem ismerek működésileg Smiley
94-es 1.8-as benzines (majd beírom a profilomba mindjárt.. )
Szóval a kérdésem: A motortéri biztitáblában van egymás mellett 3 "nagydög" biztosíték, de a nem szokványos késes (vagy minek hívják), hanem a kis dobozos. Mi ennek a neve, hogyan lehet cserélni? Hogy néz ki szakszerűen kiszedve (nekem csak darabokban sikerült Cheesy, jelenleg forrasztott az ABS-é, ami valószínűleg ki van iktatva..)?
Van hozzá pár pdf-es könyvem, de erről nem találtam bővebb infot..
Illetve érdekelne, milyen típusú izzó/led van az ABS visszajelzőnél? (A biztije helyén folyik át a delej, viszont semmi visszajelzésem nincs, gyújtásnál se, és eddigi olvasatok alapján olyankor azért kellene..) A gyanúm az, hogy
a) folyamatosan világított, mert valamelyik szenzor/akármi rossz volt, ezért kiszedték/áthidalták vagy
b) teljesen ki van iktatva az abs-em Sad
Az abs egyébként természetesen nem működik, de erről majd az ahhoz illő topikban..

Köszönettel:
Toto
Naplózva

Mondeo Mk1 1994 1.8 benzin GLX 16V  &&  Escort Mk3 CL 1981 1.3 benzin
speedtoto
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 569



E-mail
« Új hozzászólás #3730 Dátum: 2012.11.27 kedd, 08:57:20 »

Sziasztok Mondeosok!

Nem vagyok teljesen tapasztalatlan autós mókoló, de eddig egy 81-es Escortot pofozgattam, és most lettem én is Mondeos. Smiley
Szóval sok olyan van benne, amit (egyelőre) még nem ismerek működésileg Smiley
94-es 1.8-as benzines (majd beírom a profilomba mindjárt.. )
Szóval a kérdésem: A motortéri biztitáblában van egymás mellett 3 "nagydög" biztosíték, de a nem szokványos késes (vagy minek hívják), hanem a kis dobozos. Mi ennek a neve, hogyan lehet cserélni? Hogy néz ki szakszerűen kiszedve (nekem csak darabokban sikerült Cheesy, jelenleg forrasztott az ABS-é, ami valószínűleg ki van iktatva..)?
Van hozzá pár pdf-es könyvem, de erről nem találtam bővebb infot..
Illetve érdekelne, milyen típusú izzó/led van az ABS visszajelzőnél? (A biztije helyén folyik át a delej, viszont semmi visszajelzésem nincs, gyújtásnál se, és eddigi olvasatok alapján olyankor azért kellene..) A gyanúm az, hogy
a) folyamatosan világított, mert valamelyik szenzor/akármi rossz volt, ezért kiszedték/áthidalták vagy
b) teljesen ki van iktatva az abs-em Sad
Az abs egyébként természetesen nem működik, de erről majd az ahhoz illő topikban..

Köszönettel:
Toto

Közben még az jutott eszembe, lehetséges-e, hogy egyszerűen csak a visszajelző izzó adta meg magát? Ebben az esetben sem működik az ABS? (Régi kocsik analógiájával tudom csak átgondolni a hibákat, nem tudom, ez lehet-e a hiba oka Smiley ) Akkor ez lenne a "C" verzió...
Köszi:
Toto
Naplózva

Mondeo Mk1 1994 1.8 benzin GLX 16V  &&  Escort Mk3 CL 1981 1.3 benzin
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #3731 Dátum: 2012.11.27 kedd, 09:45:48 »

...
Szóval a kérdésem: A motortéri biztitáblában van egymás mellett 3 "nagydög" biztosíték, de a nem szokványos késes (vagy minek hívják), hanem a kis dobozos. Mi ennek a neve, hogyan lehet cserélni? Hogy néz ki szakszerűen kiszedve (nekem csak darabokban sikerült Cheesy, jelenleg forrasztott az ABS-é, ami valószínűleg ki van iktatva..)?
...
Hali!

A 3-as (a biztitábla közepe felé eső) az ABS-é - de gondolom erre rájöttél, ha már kiszedted darabokban.
Úgy néz ki épségben, mint a másik kettő - vedd ki az egyest, ami a legkülső (kisebb galibát okoz, mint a 2-es, ha nem tudod visszarakni Smiley ) és nézd meg, hogy milyen.
Tudtommal egyesével kivehető - igaz, még nem próbáltam, az is lehet, hogy összekeverem másik nagyobbacska biztosítékkal.
Naplózva
speedtoto
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 569



E-mail
« Új hozzászólás #3732 Dátum: 2012.11.27 kedd, 09:59:06 »

Hali!

A 3-as (a biztitábla közepe felé eső) az ABS-é - de gondolom erre rájöttél, ha már kiszedted darabokban.
Úgy néz ki épségben, mint a másik kettő - vedd ki az egyest, ami a legkülső (kisebb galibát okoz, mint a 2-es, ha nem tudod visszarakni Smiley ) és nézd meg, hogy milyen.
Tudtommal egyesével kivehető - igaz, még nem próbáltam, az is lehet, hogy összekeverem másik nagyobbacska biztosítékkal.

Hali!
Gondoltam rá, hogy kiszedek egy másik ugyanilyet, de nem mertem megkockáztatni, hogy azzal is így járok...
Ha tudnám a típusát/megnevezését ennek a biztinek, tudnám, mit keressek, hogy lássam, hogyan kell kinéznie..
Formára azt hiszem, ilyen: http://alkatresztar.hu/webshop3/kepek/nagy_kepek/alkatresz11/6729279.jpg
De úgy nézem, ez is "rácsúszik" a lábakra, akkor viszont nem értem, a felső kis "szemes" biztosítékhuzal hogyan volt rajta eredetileg..
(Amit szétkaptam, ott nem volt a műanyag lábakban vezetőlemez, úgy nézett ki, mintha direktben a kiálló fém lábakra lenne implementálva a biztosíték-rész, ezért nem értem, hogy lehetne épen kiszedni.. Smiley )
Hát, lehet, hogy most nem voltam érthető... Nem tudom jobban megfogalmazni, bocsi Smiley

Üdv.
Toto


Naplózva

Mondeo Mk1 1994 1.8 benzin GLX 16V  &&  Escort Mk3 CL 1981 1.3 benzin
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #3733 Dátum: 2012.11.27 kedd, 10:38:32 »

Hali!
Gondoltam rá, hogy kiszedek egy másik ugyanilyet, de nem mertem megkockáztatni, hogy azzal is így járok...
Ha tudnám a típusát/megnevezését ennek a biztinek, tudnám, mit keressek, hogy lássam, hogyan kell kinéznie..
Formára azt hiszem, ilyen: http://alkatresztar.hu/webshop3/kepek/nagy_kepek/alkatresz11/6729279.jpg
De úgy nézem, ez is "rácsúszik" a lábakra, akkor viszont nem értem, a felső kis "szemes" biztosítékhuzal hogyan volt rajta eredetileg..
(Amit szétkaptam, ott nem volt a műanyag lábakban vezetőlemez, úgy nézett ki, mintha direktben a kiálló fém lábakra lenne implementálva a biztosíték-rész, ezért nem értem, hogy lehetne épen kiszedni.. Smiley )
Hát, lehet, hogy most nem voltam érthető... Nem tudom jobban megfogalmazni, bocsi Smiley

Üdv.
Toto




Üdv a Mondeosok között !  integet2

Az ABS-re sajna több hibalehetőség is lehet.
1. A visszajelző izzója ilyen, de ha beviszed egy jobb autósboltba az egészet, biztos tudnak adni. Az izzót magát én még nem cseréltem, csak úgy simán nem jön ki, azt hiszem forrasztva vannak a lábai az érintkezőkhöz. (viszont megjegyzem, mint tanácsot, hogyha az óracsoport kiszedésére készülsz, vegyél több darabot is, mert annál jobb nincs mikor visszapakolod az egész műszerfalat és után derül ki, hogy valamelyik izzó szála közben elpattant...  falbav Tehát, mielőtt magát az óracsoport csavarjait becsavarnád teljesen, teszteld le, hogy jó-e mind. Smiley )
2. Az a nagy biztosíték halott. Grin (én sem tudom, a pontos nevét, de megvan még a régi dobozom, abban benne van, ha gondolod megpróbálom kivarázsolni és postázni Wink)
3. ABS modul hibás, ezért kiiktatták a tirpákok Sad
4. ABS jeladó valamelyik keréken halt be és ezért iktatták ki/hidalták át a tirpákok... Sad
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
speedtoto
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 569



E-mail
« Új hozzászólás #3734 Dátum: 2012.11.27 kedd, 10:54:15 »

Üdv a Mondeosok között !  integet2

Az ABS-re sajna több hibalehetőség is lehet.
1. A visszajelző izzója ilyen, de ha beviszed egy jobb autósboltba az egészet, biztos tudnak adni. Az izzót magát én még nem cseréltem, csak úgy simán nem jön ki, azt hiszem forrasztva vannak a lábai az érintkezőkhöz. (viszont megjegyzem, mint tanácsot, hogyha az óracsoport kiszedésére készülsz, vegyél több darabot is, mert annál jobb nincs mikor visszapakolod az egész műszerfalat és után derül ki, hogy valamelyik izzó szála közben elpattant...  falbav Tehát, mielőtt magát az óracsoport csavarjait becsavarnád teljesen, teszteld le, hogy jó-e mind. Smiley )
2. Az a nagy biztosíték halott. Grin (én sem tudom, a pontos nevét, de megvan még a régi dobozom, abban benne van, ha gondolod megpróbálom kivarázsolni és postázni Wink)
3. ABS modul hibás, ezért kiiktatták a tirpákok Sad
4. ABS jeladó valamelyik keréken halt be és ezért iktatták ki/hidalták át a tirpákok... Sad


Szia!

Köszönöm a részletes választ!
1. OK, jó tippek Smiley
2. Az a nagy biztosíték most már nem halott, a szálat a lábakra forrasztottam, alapjáraton azért vettem ki (olyan nagy sikerrel..), hogy lássam, így se világít a visszajelzőm..
Ha sikerül kibontanod épen a tiédből, akkor annak nagyon fogok örülni Smiley
3. Na, ennek nagyon nem örülnék.. Sad
4. Ahogy nézegettem az árakat, ez sem ad sok örömre okot, viszont itt bízhatok abban, hogy csak valami kisebb javítható (kontakt)hiba miatt van.
Azt tervezem, ha sikerül életre lehelni a visszajelzőt, nem kötöm be a műszerfalba, hanem valahova kilógatok egy kis izzót, mert olvastam olyanokat, hogy hajlamos beleégni az egységbe, ha sokat világít..
És amíg meg nem oldom a problémát, kint lesz a visszajelzőm..
Simán el tudom képzelni, hogy apró hiba miatt csináltak ilyen gány megoldást.. A csomagtér világítás pl. azért nem műküdik, mert nem kapcsol ki rendeses lecsukásnál (kopott a műanyag ék, ami a kapcsolót nyomja..), így kivették a szofitát Cheesy

Üdv.
Toto
Naplózva

Mondeo Mk1 1994 1.8 benzin GLX 16V  &&  Escort Mk3 CL 1981 1.3 benzin
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #3735 Dátum: 2012.11.27 kedd, 11:07:04 »

Szia!

Köszönöm a részletes választ!
1. OK, jó tippek Smiley
2. Az a nagy biztosíték most már nem halott, a szálat a lábakra forrasztottam, alapjáraton azért vettem ki (olyan nagy sikerrel..), hogy lássam, így se világít a visszajelzőm..
Ha sikerül kibontanod épen a tiédből, akkor annak nagyon fogok örülni Smiley
3. Na, ennek nagyon nem örülnék.. Sad
4. Ahogy nézegettem az árakat, ez sem ad sok örömre okot, viszont itt bízhatok abban, hogy csak valami kisebb javítható (kontakt)hiba miatt van.
Azt tervezem, ha sikerül életre lehelni a visszajelzőt, nem kötöm be a műszerfalba, hanem valahova kilógatok egy kis izzót, mert olvastam olyanokat, hogy hajlamos beleégni az egységbe, ha sokat világít..
És amíg meg nem oldom a problémát, kint lesz a visszajelzőm..
Simán el tudom képzelni, hogy apró hiba miatt csináltak ilyen gány megoldást.. A csomagtér világítás pl. azért nem műküdik, mert nem kapcsol ki rendeses lecsukásnál (kopott a műanyag ék, ami a kapcsolót nyomja..), így kivették a szofitát Cheesy

Üdv.
Toto

Oh istenem, gratulálok nekik...  falbav Egyébként megolvadni nem szabadna a műanyagnak, nekem is volt, hogy 2-3 hónapon keresztül égett/nem égett, de bajt nem okozott. Viszont ha egy ledet teszel oda, akkor 20 évre meg van oldva annak a visszajelzőnek az esetleges hibája. Smiley A többit is érdemes "átledezni", magam is akarom, már vagy 6 éve... Grin (sosem szabad a műhely, nyáron meleg van, télen hideg, fenének sincs kedve hozzá a szabadban... bár bent kéne forrasztgatnom... áá, lusta vagyok...  vigyor3)
Megnézem akkor azt a biztosítékot. Wink
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
speedtoto
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 569



E-mail
« Új hozzászólás #3736 Dátum: 2012.11.27 kedd, 11:20:18 »

Oh istenem, gratulálok nekik...  falbav Egyébként megolvadni nem szabadna a műanyagnak, nekem is volt, hogy 2-3 hónapon keresztül égett/nem égett, de bajt nem okozott. Viszont ha egy ledet teszel oda, akkor 20 évre meg van oldva annak a visszajelzőnek az esetleges hibája. Smiley A többit is érdemes "átledezni", magam is akarom, már vagy 6 éve... Grin (sosem szabad a műhely, nyáron meleg van, télen hideg, fenének sincs kedve hozzá a szabadban... bár bent kéne forrasztgatnom... áá, lusta vagyok...  vigyor3)
Megnézem akkor azt a biztosítékot. Wink

Rendben, köszönöm!
A LED sem rossz ötlet, ha gyorsan-frissen be tudom applikálni előtéttel, az lesz a megoldás.. Hogy nem gondoltam rá.. Cheesy És az legalább 99%, hogy nem sül bele Smiley
Lustaság fél egészség, de én is teljesen egészségesnek érzem sokszor magam  vigyor3
(2 hete folyamatosan veszem rá magam hétvégente, hogy a belógó tetőplüsst felragasszam, mert csiklandozza a hajamat.. De inkább fekvőre állítom az ülést  eplus2 )
Naplózva

Mondeo Mk1 1994 1.8 benzin GLX 16V  &&  Escort Mk3 CL 1981 1.3 benzin
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #3737 Dátum: 2012.11.27 kedd, 13:33:14 »

...
1. A visszajelző izzója ilyen, de ha beviszed egy jobb autósboltba az egészet, biztos tudnak adni. Az izzót magát én még nem cseréltem, csak úgy simán nem jön ki, azt hiszem forrasztva vannak a lábai az érintkezőkhöz...
Az izzó simán kiszedhető a fém érintkezőkkel együtt, csak picit ügyeskedni kell. Ha már kint van, lehet az érintkezőkbe applikálni a ledet.

...(2 hete folyamatosan veszem rá magam hétvégente, hogy a belógó tetőplüsst felragasszam, mert csiklandozza a hajamat.. De inkább fekvőre állítom az ülést  eplus2 )
Szerintem felejtős, ronda lesz, és nem végleges, a ragasztott részen túl is fogja magát tovább ereszteni. Fiatalabb autóból (Mk2) ajánlott lecserélni, olcsó, mert alig keresik, így a bontósok inkább kidobásra ítélik, mert nincs helyük tárolni nagysága miatt.
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #3738 Dátum: 2012.11.27 kedd, 14:20:19 »

Az izzó simán kiszedhető a fém érintkezőkkel együtt, csak picit ügyeskedni kell. Ha már kint van, lehet az érintkezőkbe applikálni a ledet.
Szerintem felejtős, ronda lesz, és nem végleges, a ragasztott részen túl is fogja magát tovább ereszteni. Fiatalabb autóból (Mk2) ajánlott lecserélni, olcsó, mert alig keresik, így a bontósok inkább kidobásra ítélik, mert nincs helyük tárolni nagysága miatt.
azt is át lehet kenni vele, de csak spéci technikával lehetne úgy megcsinálni, hogy ne látszódjon, hogy az egész át van kenve ragasztóval

nekem 12-ért behúzták műbőrrel az egészet
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #3739 Dátum: 2012.11.27 kedd, 14:29:19 »

Rendben, köszönöm!
A LED sem rossz ötlet, ha gyorsan-frissen be tudom applikálni előtéttel, az lesz a megoldás.. Hogy nem gondoltam rá.. Cheesy És az legalább 99%, hogy nem sül bele Smiley
Lustaság fél egészség, de én is teljesen egészségesnek érzem sokszor magam  vigyor3
(2 hete folyamatosan veszem rá magam hétvégente, hogy a belógó tetőplüsst felragasszam, mert csiklandozza a hajamat.. De inkább fekvőre állítom az ülést  eplus2 )

Nos. Ford mérnökök. A biztiházban van egy mozgó ház, abban a házban vannak a kis házak és benne a biztosítékok. Grin
Olyan egyszerű. Mondjuk hatásos, meg jó. Smiley Ha gondolod elküldöm az egészet, az egésznek annyi a nehézsége, hogy a csavarokra futó sarukon olyan kábelek vannak, hogy szerintem egy suzuki összes kábele egybesodorva, nincs olyan vastag... Cheesy Nem engedné egyébként a biztiház, hogy kicsússzon a fotón lévő "mozgóház", de egy-két relé kiszedése után, finoman lapos csavarhúzóval ki lehet pattintani. Bár magához a biztosítékcseréhez elég csak kihúzni és a két oldalán lévő csavarokat kicsavarni. Ahogy nézegettem, teljesen ki kell őket csavarni, mert igen-igen fogják a kicsi biztosítékokat. (és persze a csavarok sem ugyan olyanok két oldalt)



Autókárpitozással foglalkozunk egyébként. Rengeteg tetőkárpitot (is) csinálunk. Grin Régi anyagot vissza nem ragasztunk ! (Te se tedd, vagy bontottat vegyél, jó állapotút, vagy húzasd át.  vigyor3)
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #3740 Dátum: 2012.11.27 kedd, 14:32:43 »

azt is át lehet kenni vele, de csak spéci technikával lehetne úgy megcsinálni, hogy ne látszódjon, hogy az egész át van kenve ragasztóval

nekem 12-ért behúzták műbőrrel az egészet

Mikor? Mióta bírja? A műbőr elég nehéz és nem is igazán lehet szépen íveket simítani vele. Bár melegítéssel megoldható. Vannak még csodák...  eplus2
(meg olcsó kárpitosok...)
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
speedtoto
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 569



E-mail
« Új hozzászólás #3741 Dátum: 2012.11.27 kedd, 14:37:38 »

Nos. Ford mérnökök. A biztiházban van egy mozgó ház, abban a házban vannak a kis házak és benne a biztosítékok. Grin
Olyan egyszerű. Mondjuk hatásos, meg jó. Smiley Ha gondolod elküldöm az egészet, az egésznek annyi a nehézsége, hogy a csavarokra futó sarukon olyan kábelek vannak, hogy szerintem egy suzuki összes kábele egybesodorva, nincs olyan vastag... Cheesy Nem engedné egyébként a biztiház, hogy kicsússzon a fotón lévő "mozgóház", de egy-két relé kiszedése után, finoman lapos csavarhúzóval ki lehet pattintani. Bár magához a biztosítékcseréhez elég csak kihúzni és a két oldalán lévő csavarokat kicsavarni. Ahogy nézegettem, teljesen ki kell őket csavarni, mert igen-igen fogják a kicsi biztosítékokat. (és persze a csavarok sem ugyan olyanok két oldalt)

Autókárpitozással foglalkozunk egyébként. Rengeteg tetőkárpitot (is) csinálunk. Grin Régi anyagot vissza nem ragasztunk ! (Te se tedd, vagy bontottat vegyél, jó állapotút, vagy húzasd át.  vigyor3)

Annyira tudtam, hogy ilyen!!! Cheesy Nem mertem elkiabálni..
No, nem csoda, hogy nem jött ki értelmesen. Smiley A fotóért külön köszönet !  vigyor3
« Utoljára szerkesztve: 2012.12.06 csütörtök, 16:32:58 írta Joe » Naplózva

Mondeo Mk1 1994 1.8 benzin GLX 16V  &&  Escort Mk3 CL 1981 1.3 benzin
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #3742 Dátum: 2012.11.27 kedd, 14:51:56 »

Nos. Ford mérnökök. A biztiházban van egy mozgó ház, abban a házban vannak a kis házak és benne a biztosítékok. Grin
Olyan egyszerű. Mondjuk hatásos, meg jó. Smiley Ha gondolod elküldöm az egészet, az egésznek annyi a nehézsége, hogy a csavarokra futó sarukon olyan kábelek vannak, hogy szerintem egy suzuki összes kábele egybesodorva, nincs olyan vastag... Cheesy Nem engedné egyébként a biztiház, hogy kicsússzon a fotón lévő "mozgóház", de egy-két relé kiszedése után, finoman lapos csavarhúzóval ki lehet pattintani. Bár magához a biztosítékcseréhez elég csak kihúzni és a két oldalán lévő csavarokat kicsavarni. Ahogy nézegettem, teljesen ki kell őket csavarni, mert igen-igen fogják a kicsi biztosítékokat. (és persze a csavarok sem ugyan olyanok két oldalt)

http://www.kephost.com/images4/2012/11/27/a1_2012_11_27_3s373umpu5.jpg

Autókárpitozással foglalkozunk egyébként. Rengeteg tetőkárpitot (is) csinálunk. Grin Régi anyagot vissza nem ragasztunk ! (Te se tedd, vagy bontottat vegyél, jó állapotút, vagy húzasd át.  vigyor3)
mondok jobbat ...
nem kell szétszedni az egész hóbelevancot, felfelé kijön a biztosíték Smiley

amit te mutattál, az 80A-s, ez meg 20-as
https://cromax.hu/40000000-elektromos-rendszer/41210000-biztositek-rele-es-reszei/41210352-biztositek/12581-biztositek-ford
« Utoljára szerkesztve: 2012.11.27 kedd, 14:55:23 írta yooccoo » Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #3743 Dátum: 2012.11.27 kedd, 14:53:25 »

Mikor? Mióta bírja? A műbőr elég nehéz és nem is igazán lehet szépen íveket simítani vele. Bár melegítéssel megoldható. Vannak még csodák...  eplus2
(meg olcsó kárpitosok...)
4-4,5 éve
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #3744 Dátum: 2012.11.27 kedd, 16:12:59 »

mondok jobbat ...
nem kell szétszedni az egész hóbelevancot, felfelé kijön a biztosíték Smiley

amit te mutattál, az 80A-s, ez meg 20-as
https://cromax.hu/40000000-elektromos-rendszer/41210000-biztositek-rele-es-reszei/41210352-biztositek/12581-biztositek-ford

Igen, 80A-60A-80A-es. Amit fotóztam, abból nem tudod kihúzni a biztosítékot, mert csavarok fogják. Meglazítva a csavart ki lehet tépni izomból, de célszerűbbnek találom a kicsavarozást. Akkor ott lesz a különbség, hogy ez TD-é és az izzításért felel. Akkor a benzinesnél más foglalatú a harmadik?
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #3745 Dátum: 2012.11.27 kedd, 16:18:00 »

4-4,5 éve


Akkor vannak csodák, meg szerencsés ragasztóval ragasztották. Smiley
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
speedtoto
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 569



E-mail
« Új hozzászólás #3746 Dátum: 2012.11.27 kedd, 16:18:46 »

Igen, 80A-60A-80A-es. Amit fotóztam, abból nem tudod kihúzni a biztosítékot, mert csavarok fogják. Meglazítva a csavart ki lehet tépni izomból, de célszerűbbnek találom a kicsavarozást. Akkor ott lesz a különbség, hogy ez TD-é és az izzításért felel. Akkor a benzinesnél más foglalatú a harmadik?

Ha meg van húzva a csavar, előbb fog engedni a biztosítéklemez, minthogy kijöjjön (sajnos). Ha könnyen kijön, akkor a visszarakás után se bíznám rá az életem a kontaktra.. Szerintem nem nagy meló meglazítani azt az 1-2 csavart cserénél, annyira csak ki lehet húzni az "izomkábel" ellenében, hogy hozzáférjek!? Smiley
Szerintem ugyanolyan a foglalat, a "kisház", minden. Smiley
Naplózva

Mondeo Mk1 1994 1.8 benzin GLX 16V  &&  Escort Mk3 CL 1981 1.3 benzin
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #3747 Dátum: 2012.11.27 kedd, 16:25:15 »

Ha meg van húzva a csavar, előbb fog engedni a biztosítéklemez, minthogy kijöjjön (sajnos). Ha könnyen kijön, akkor a visszarakás után se bíznám rá az életem a kontaktra.. Szerintem nem nagy meló meglazítani azt az 1-2 csavart cserénél, annyira csak ki lehet húzni az "izomkábel" ellenében, hogy hozzáférjek!? Smiley
Szerintem ugyanolyan a foglalat, a "kisház", minden. Smiley


Meg kell lazítani, mert szakad/törik minden, úgy fogja a csavar a lábakat. A meglazításhoz 1-2 relét érdemes kivenni, attól függ, bitfejes csavarhúzót használsz vagy csillagkulcsot, vagy villáskulcsot. Smiley
Viszont az utolsó mondatodra csak Te tudod megadni a válasz, lecsekkolás után.
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
Fekete7625
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14


E-mail
« Új hozzászólás #3748 Dátum: 2012.11.28 szerda, 05:58:28 »

Sziasztok,

az első ködlámpám csak a helyzetjelző bekapcsolásakor világít. Tompítottra kapcsolva elalszik.
A hátsó rendeltetésszerűen működik.
(Olyan, mintha menetfénynek használta volna az előző tulaj.) 96-os mk1-es a jármű.
Relés a ködlámpa vezérlése? A kapcsoló kimenetén megvan a 12V helyzetjelző és tompított
állásban is.Valaki tudna egy kis instrukciót, hogyan tovább?

Másik hibajelenség:
hátsó ablakmosó bekapcsolásakor kinyit a központi zár.
Ennek még nem néztem utána.

Égen,földön nem találok bal első vésett lámpaburát. Aki tud jelezze lsz.

Üdv:Laci
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #3749 Dátum: 2012.11.28 szerda, 09:39:53 »

mondok jobbat ...
nem kell szétszedni az egész hóbelevancot, felfelé kijön a biztosíték Smiley

amit te mutattál, az 80A-s, ez meg 20-as
https://cromax.hu/40000000-elektromos-rendszer/41210000-biztositek-rele-es-reszei/41210352-biztositek/12581-biztositek-ford
Bocsi, de én most inkább [Error]-nak adnék igazat, Cromax alapján. Viszont az igaz, hogy ez 80A-es bizti, ami csak a dizli esetében van, míg benzinesnél csak 60A-es a legnagyobb, de a kép alapján azt is célszerű a csavarkitekerős módszerrel megoldani.
Mondjuk nem tudom, hogy miért nem sima kihúzós módszerrel vannak ezek is megoldva - mint a 20A-es. Sejtésem szerint valószínűleg azért, hogy a delikvens az út szélén nehogy 20A-est próbáljon beletenni a 60-as helyébe, hanem hívjon szerelőt, mert ha elszállt a 60-as, akkor már nagyon nagy baj lehet, amit esetleg az út szélén nem lehet sk. megoldani.

azt is át lehet kenni vele, de csak spéci technikával lehetne úgy megcsinálni, hogy ne látszódjon, hogy az egész át van kenve ragasztóval
nekem 12-ért behúzták műbőrrel az egészet
És legalább jobban néz ki, mint a sima szövet?
Én meg vettem 3-ért egyet egy Mk2-esből (jó muri volt hazaszállítani Cheesy).
Naplózva
Oldalak: 1 ... 68 69 70 71 72 73 74 [75] 76 77 78 79 80 81 82 ... 114   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.09 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.