Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 11:09:15 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 19 20 21 22 23 24 25 [26] 27   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Fék, ABS  (Megtekintve 625447 alkalommal)
0 Felhasználó és 3 vendég van a témában
Bazzsa
Vendég
« Új hozzászólás #1250 Dátum: 2016.10.31 hétfő, 11:14:32 »

Az még kevés lesz, attól még a rugó befeszülve marad. Szép óvatosan ajánlatos inkább kiakasztani a helyéről, aztán az új bovden beszerelése után visszatenni megfelelő helyzetbe. De csak óvatosan vele, elég nagyot oda tud csapni a vége, ha kiugrik hirtelen a helyéről!

Siker...4 kattanás után megfogja a kocsit elég meredek emelkedőn is, viszont nem blokkol sajnos , de ezt elnézem . Köszi a segítséget.
Naplózva
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #1251 Dátum: 2016.11.01 kedd, 16:33:03 »

Siker...4 kattanás után megfogja a kocsit elég meredek emelkedőn is, viszont nem blokkol sajnos , de ezt elnézem . Köszi a segítséget.

Jégen kívül máshol még sose sikerült blokkolásra bírnom a hátsó kerekeket kézifékkel Cheesy A fék a koncepciójából kifolyólag ilyen jellemzően, a blokkoláshoz akkora erővel kéne tépni, hogy lehet el is szakadna a bovden. Azt még ellenőrizd le, hogy ha kiengeded a féket, akkor tényleg rendesen elengedi-e a kerekeket - a bovden ami hajlított fém rudat húz, annak kiengedve illik úgy állni, hogy a bovden által húzott résznek a tengelyének a vonalában, vagy lehetőleg attól hátrébb kell lennie. (Most feltételezem, hogy tárcsafék van hátul; a dobfékre ezek nem így, vagy eleve nem érvényesek)
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Bazzsa
Vendég
« Új hozzászólás #1252 Dátum: 2016.11.01 kedd, 22:43:27 »

Jégen kívül máshol még sose sikerült blokkolásra bírnom a hátsó kerekeket kézifékkel Cheesy A fék a koncepciójából kifolyólag ilyen jellemzően, a blokkoláshoz akkora erővel kéne tépni, hogy lehet el is szakadna a bovden. Azt még ellenőrizd le, hogy ha kiengeded a féket, akkor tényleg rendesen elengedi-e a kerekeket - a bovden ami hajlított fém rudat húz, annak kiengedve illik úgy állni, hogy a bovden által húzott résznek a tengelyének a vonalában, vagy lehetőleg attól hátrébb kell lennie. (Most feltételezem, hogy tárcsafék van hátul; a dobfékre ezek nem így, vagy eleve nem érvényesek)

Sajnos dobfékes a bódém . Első próbakörre a bal oldali dobom erősen melegedett , de sikerült beállítani és most szépen szuperál . Amúgy száraz aszfslton is sikerül a kanyarba keresztbe tenni szépen a vasat .
Naplózva
Chmiki
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 28


E-mail
« Új hozzászólás #1253 Dátum: 2016.11.04 péntek, 16:21:10 »

Sziasztok!
Kérdésem az lenne hogy az mk2 gyári hátsó féktárcsája jó e mk1-re?
Naplózva

'99 Mondeo kombi 1.8 Zetec benzin
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #1254 Dátum: 2016.11.22 kedd, 08:46:40 »

Uraim!
Kérek 1 kis segítséget!
Kicseréltem az első fékbetéteket.
Azóta a külső fékpofák, kanyarban, nekidőlnek a tárcsának és "szép" búgó hangot adnak.
Mivel lehet a helyükre "rögzíteni" őket. Hivatalosan ugye nincs semmi, ami tartsa csak körben, de nem szorul be semmibe, így tud billegni.
Köszönöm a bölcs hozzászólásokat - előre is.
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
gumilab
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 170



E-mail
« Új hozzászólás #1255 Dátum: 2016.12.13 kedd, 00:13:42 »

Sziasztok!
Kézifék javításban kérnék segítséget. A feszítő ívet ha taljesen vissza engedem, nem tudom a kart a helére csavarozni, ha kiljebb engedem a feszítőt, akkor kb. az utolső harmadban már nem akad be a fogazt, és az ív teljesen kiadak, nem tart semmit, ezáltal hiába húzom a kart, a bowdwnwn nem húz semmit.
Mit lehet ilyen esetben tenni? Már arra is gondoltam, hogy a hátsó féknyergekben a dugattyúban lévő menetet kell visszább tekerni?
Van valakinek vmi ötlete?
Előre is köszi! worship
Pénteken kéne műszakira vinni a verdát szomoru1
Naplózva

2000 MK II 1.8TD kombi némi extrával /csak volt: 1996 Mondeo 1.8TD kombi/
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #1256 Dátum: 2016.12.13 kedd, 08:31:41 »

Sziasztok!
Kézifék javításban kérnék segítséget. A feszítő ívet ha taljesen vissza engedem, nem tudom a kart a helére csavarozni, ha kiljebb engedem a feszítőt, akkor kb. az utolső harmadban már nem akad be a fogazt, és az ív teljesen kiadak, nem tart semmit, ezáltal hiába húzom a kart, a bowdwnwn nem húz semmit.
Mit lehet ilyen esetben tenni? Már arra is gondoltam, hogy a hátsó féknyergekben a dugattyúban lévő menetet kell visszább tekerni?
Van valakinek vmi ötlete?
Előre is köszi! worship
Pénteken kéne műszakira vinni a verdát szomoru1

Állítsd majd be úgy, hogy ha behúzod a kart, akkor fogjon a fék, az a lényeg a vizsgán. Az, hogy utána nem lehet kiengedni, már nem lényeg Cheesy
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
gumilab
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 170



E-mail
« Új hozzászólás #1257 Dátum: 2016.12.13 kedd, 15:03:04 »

Állítsd majd be úgy, hogy ha behúzod a kart, akkor fogjon a fék, az a lényeg a vizsgán. Az, hogy utána nem lehet kiengedni, már nem lényeg Cheesy
az a gond, hogy semmit nem mozdít a bowdenen.
Naplózva

2000 MK II 1.8TD kombi némi extrával /csak volt: 1996 Mondeo 1.8TD kombi/
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #1258 Dátum: 2016.12.13 kedd, 16:35:46 »

az a gond, hogy semmit nem mozdít a bowdenen.

Ajvé. Manuálisan lehet húzogatni a féknél a kart, amit a bovden húz? Mondjuk nem tudom melyik a jobb eset, ha az ragadt be, vagy ha a bovden szakadt. Utóbbit cserélni elég macera, és az alkatrész se olcsó hozzá, előbbit még lehet javítgatni, de ha szétette a rozsda, akkor szorulni fog továbbra is => féknyereg csere. Vagy hát... a kézifékkarnak a bovdent tartó része törött? Egy fogóval meg kell húzkodni ott a bovdent, és ha úgy eljut a húzás a fékekig, akkor kell gyorsan bontottan egy kézifékkar a konzoljával együtt.
« Utoljára szerkesztve: 2016.12.13 kedd, 16:44:12 írta thomyka » Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
gumilab
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 170



E-mail
« Új hozzászólás #1259 Dátum: 2016.12.13 kedd, 18:16:10 »

Ajvé. Manuálisan lehet húzogatni a féknél a kart, amit a bovden húz? Mondjuk nem tudom melyik a jobb eset, ha az ragadt be, vagy ha a bovden szakadt. Utóbbit cserélni elég macera, és az alkatrész se olcsó hozzá, előbbit még lehet javítgatni, de ha szétette a rozsda, akkor szorulni fog továbbra is => féknyereg csere. Vagy hát... a kézifékkarnak a bovdent tartó része törött? Egy fogóval meg kell húzkodni ott a bovdent, és ha úgy eljut a húzás a fékekig, akkor kell gyorsan bontottan egy kézifékkar a konzoljával együtt.
maga a kézifék jól müködik, csak ahhoz, hogy a 2 csavarral a kasznihoz tudja rögziteni, teljesen ki kell engedni a feszítő ívet.,az a gond, hogy így a feszitő ív egyáltalán nem mozog, a rögzitő fogazat, amit rugó feszít az ívre az ív fogazata előtt van. megpróbálom aknán megmozgatni a féknyergen a karokat
Naplózva

2000 MK II 1.8TD kombi némi extrával /csak volt: 1996 Mondeo 1.8TD kombi/
Tiburi35
Vendég
« Új hozzászólás #1260 Dátum: 2017.02.03 péntek, 14:38:43 »

Sziasztok.
Elszállt a hajlékony fékcsőm ... : szomoru1: megvettem és ki szeretném cserélni.
Valami jó tanács? Mennyi fékolaj kell bele?Egy liter elég lesz nem?
Naplózva
skorpio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 647



E-mail
« Új hozzászólás #1261 Dátum: 2017.03.19 vasárnap, 16:08:21 »

Tisztelt Hozzáértő Urak!  Smiley
Lehetséges, hogy a korábbi oldalakon találnék rá választ ... de inkább kérdeznék ....  nyes
Mi okozhatja, hogy a járó motorú autó műszerfalán a kipörgésgátló (TCS) és a FÉK  ellenőrző lámpák folyamatosan világítanak ?
Az autó tulajdonosának elmondása szerint ilyenkor állítólag nem működik az ABS. Néha ugyan "elalszanak" ezek a lámpák. Akkor van ABS.
(Fekete szelepfedeles, 2000 ccm, automata váltós.)
Válaszotokat, tanácsotokat megköszönném.

« Utoljára szerkesztve: 2017.03.20 hétfő, 06:31:46 írta skorpio » Naplózva

mk2 1999. 2000-es automata váltó. Ghia + minden ami csak gyári felszereltségként előfordult bármelyik Mondeo mk2-ben.
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #1262 Dátum: 2017.03.20 hétfő, 08:36:37 »

Tisztelt Hozzáértő Urak!  Smiley
Lehetséges, hogy a korábbi oldalakon találnék rá választ ... de inkább kérdeznék ....  nyes
Mi okozhatja, hogy a járó motorú autó műszerfalán a kipörgésgátló (TCS) és a FÉK  ellenőrző lámpák folyamatosan világítanak ?
Az autó tulajdonosának elmondása szerint ilyenkor állítólag nem működik az ABS. Néha ugyan "elalszanak" ezek a lámpák. Akkor van ABS.
(Fekete szelepfedeles, 2000 ccm, automata váltós.)
Válaszotokat, tanácsotokat megköszönném.



Ha egyre gondolunk, a fék ellenőrző lámpa azért világít, mert kevés a fékolaj, bár lehet, hogy kipörgésgátlósnál mással is összefüggésben van, pláne, ha mindkettő világít.
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
puffin__lekvar
Vendég
« Új hozzászólás #1263 Dátum: 2017.03.20 hétfő, 16:59:01 »

Tisztelt Hozzáértő Urak!  Smiley
Lehetséges, hogy a korábbi oldalakon találnék rá választ ... de inkább kérdeznék ....  nyes
Mi okozhatja, hogy a járó motorú autó műszerfalán a kipörgésgátló (TCS) és a FÉK  ellenőrző lámpák folyamatosan világítanak ?
Az autó tulajdonosának elmondása szerint ilyenkor állítólag nem működik az ABS. Néha ugyan "elalszanak" ezek a lámpák. Akkor van ABS.
(Fekete szelepfedeles, 2000 ccm, automata váltós.)
Válaszotokat, tanácsotokat megköszönném.


Nálam ez akkor volt,amikor kuplungcsere után (1.8 benzin) a szerelő elfelejtette összedugni a sebességjeladó csatlakozóját.Neki furamód nem tűnt fel a karácsonyfa műszerfal...de lehet,hogy a vezeték van tőben elszakadva v. beázott.Ezen a váltón is (saját,eladó...) már csupasz tőben a három vezeték,de még rendesen működött.Egy ellenőrzést megér bár automata váltóban nem tudom,hol van a jeladó.A rosszabb lehetőség,hogy tönkrement az ABS vagy annak a csatlakozójánál van elektromos hiba.
« Utoljára szerkesztve: 2017.03.20 hétfő, 17:03:04 írta puffin__lekvar » Naplózva
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #1264 Dátum: 2017.05.01 hétfő, 15:37:57 »

Probléma tárgya: kombinál a hátsó fékbovden hossza. Aláfeküdtem a járgánynak, próbáltam viszonylag pontosan lemérni, ennek alapján a palást hossza kb. 145 cm, a bovden 167 cm. Gyanítom nem teljesen pontos, mert ehhez a legközelebbi méret amit találtam a nagyobb alkatrészkereskedőknél, az 1647/1397 mm. Az jó lesz-e, merjem-e megvenni, vagy hosszabb kell, esetleg rövidebb, vaaagy... Tavaly bekerült egy új, de a jobb oldalival valami gond van, akad mint a rossebb. Kéne másik. Ha valakinek van egy jó tippje, azért előre is küldöm a köszönet Cheesy
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
T3v3
Vendég
« Új hozzászólás #1265 Dátum: 2017.05.09 kedd, 01:53:07 »

Sziasztok !

Gyorstippet kérnék mielőtt elrohannék ABS jeladóért.
Mivel nincs viszonyítási alapom leírom, hogy eddig, hogyan működött a dolog:

- Gyújtás ráad, minden lámpa világít majd pár másodperc után kialszik ,
- motor beindít ekkor az ABS lámpa újra világít de másodpercre majd szépen kialszik,
- innentől probléma nincs, elindulás után ABS önteszt megvan, ABS működik.

A következő történt. Első rugókat kellett cserélni és a bal oldalon igencsak nehezen ment a dolog mivel szinte minden csavar be volt rohadva, így az első lengéscsillapító rögzítő csavar (alsó) bele is szakadt. Ezt sikerült megfúrással majd egy torx kulcs beleütésével kivarázsolni, viszont a szerelőm szerint valószínű, hogy közben "kapott" a jeladó is.
Most úgy néz ki a dolog, hogy :

- Gyújtás ráad, minden lámpa világít majd pár másodperc után kialszik KIVÉVE AZ ABS ÉS A FÉK/KÉZIFÉK LÁMPA (ezek folyamatosan világítanak)
- motor beindít ekkor az ABS ÉS A FÉK/KÉZIFÉK LÁMPA továbbra is folyamatosan világít járó motornál.
- elindulás után ABS önteszt és az eddig világító ABS és fék/kézifék lámpa kialszik, ABS működik.

Na ez mi lehet vajon ? Feltételezem, hogy egyértelmű jeladó hibánál folyamatosan kéne világítania az ABS lámpának még elindulás után is és nem kéne működnie az ABS-nek.

Köszönöm !
« Utoljára szerkesztve: 2017.05.09 kedd, 02:04:21 írta T3v3 » Naplózva
T3v3
Vendég
« Új hozzászólás #1266 Dátum: 2017.05.10 szerda, 12:49:25 »

Megoldva.

Jobb és bal ABS jeladó vezetékeinek átmozgatás után a probléma megszűnt.
Naplózva
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #1267 Dátum: 2017.05.10 szerda, 13:02:16 »

Megoldva.

Jobb és bal ABS jeladó vezetékeinek átmozgatás után a probléma megszűnt.

ÁTMOZGATÁS?
Akkor ott kontakt hibára gyanakodnék ...
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
deerman
Vendég
« Új hozzászólás #1268 Dátum: 2017.05.10 szerda, 16:12:23 »

Megoldva.

Jobb és bal ABS jeladó vezetékeinek átmozgatás után a probléma megszűnt.

A probléma nem biztos, csak a tünet... Wink
Naplózva
Jano
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 59


« Új hozzászólás #1269 Dátum: 2017.05.23 kedd, 11:05:36 »

Szevasztok !

Segítséget kérnék, olyan ügyben, hogy elfogy a fékolajam a tartályból kb 1-1,5 hónap alatt (napi használat kb. 60-70 km) a max. szintről a min. szintig.
A kerekeknél, illetve a főfékhengernél nem találtunk olajfolyásra utaló nyomokat.
Elvileg a kuplungnál mehet még el.
Kérdésem, hogy volt-e már ilyen hibája valakinek, illetve mi volt a megoldás?
Az autó MK2 1.8 benzin, kombi, 1997.

Üdv: Janó
Naplózva

MK II. kombi '97 1.8 benzin+LPG
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #1270 Dátum: 2017.05.23 kedd, 11:41:58 »

Szevasztok !

Segítséget kérnék, olyan ügyben, hogy elfogy a fékolajam a tartályból kb 1-1,5 hónap alatt (napi használat kb. 60-70 km) a max. szintről a min. szintig.
A kerekeknél, illetve a főfékhengernél nem találtunk olajfolyásra utaló nyomokat.
Elvileg a kuplungnál mehet még el.
Kérdésem, hogy volt-e már ilyen hibája valakinek, illetve mi volt a megoldás?
Az autó MK2 1.8 benzin, kombi, 1997.

Üdv: Janó

Nekem a jobb hátsó féknél volt egy rossz tömítés (tárcsafékes hátul is), a féknyereg belső felén lévő gumiharangban tocsogott az elfolyt mennyiség. Tömítéskészletet vettem hozzá, kicseréltem mindet; viszont tipp: összerakásnál a gumiharangon belül zsírozzunk be mindent jól, egy alapos előzetes tisztítás után, különben ami kis nedvesség és/vagy fékfolyadék odajut(ott addig), az szépen elkorrodál mindent, és lehet cserélni a féknyerget utána.
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Jano
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 59


« Új hozzászólás #1271 Dátum: 2017.05.23 kedd, 12:15:18 »

Nekem a jobb hátsó féknél volt egy rossz tömítés (tárcsafékes hátul is), a féknyereg belső felén lévő gumiharangban tocsogott az elfolyt mennyiség. Tömítéskészletet vettem hozzá, kicseréltem mindet; viszont tipp: összerakásnál a gumiharangon belül zsírozzunk be mindent jól, egy alapos előzetes tisztítás után, különben ami kis nedvesség és/vagy fékfolyadék odajut(ott addig), az szépen elkorrodál mindent, és lehet cserélni a féknyerget utána.

Az enyém tárcsafékes elöl-hátul.
Köszönöm a tippet, megnézzük még egyszer.
Üdv: Janó
Naplózva

MK II. kombi '97 1.8 benzin+LPG
petya72
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 125


E-mail
« Új hozzászólás #1272 Dátum: 2017.06.15 csütörtök, 21:59:44 »

Sziasztok! Szükségem lenne a hátsó fékhez az automata utánállító alkatrészre. Elkopott a ricni! Bocsi de nem tudom a nevét. Ha valakinek lenne eladó akkor az érdekelne. Azt hiszem nekem a kisebb dob van, de fényképről megismerem, hogy melyik automata kell nekem  nyes
Köszönöm előre is!
Naplózva

'98 aug. Mk2 1,8TD 5 ajtós
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #1273 Dátum: 2017.08.01 kedd, 16:08:34 »

kézifék lámpa fékolajszint miatt szokott világítani. az rendben van?
« Utoljára szerkesztve: 2018.11.15 csütörtök, 15:28:01 írta Zsolteey » Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #1274 Dátum: 2017.08.01 kedd, 17:21:10 »

abs teszt-nek ezt nem nevezném, mk3ban is elég buta még az abs, nemhogy egy mk2ben. mk3al is simán lehetett poros úton blokkoló kereket előidézni.

nagyobb tempóról száraz úton próbáld ki. ha nem világít az abs lámpa, akkor mennie kéne az abs-nek.

a másik tippem valami test-áramellátás hiba, ezt támasztaná alá, hogy 2 fényerővel képes világítani az izzó, amit gyárilag nem kéne csináljon
« Utoljára szerkesztve: 2018.11.15 csütörtök, 15:16:16 írta Zsolteey » Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
deerman
Vendég
« Új hozzászólás #1275 Dátum: 2017.08.01 kedd, 19:39:26 »


A kézifék lámpa kapcsolója, ha sz@r a kontakt, pont ezt csinálja, hogy halványan világít, néha meg sehogy, néha meg teljes fényerővel.
 Az ABS lámpa a gyújtás bekapcsolásakor világít, majd elalszik?
Ne földúton próbáld a féket, alacsony sebességnél nem működik a blokkolásgátló. Nem mert hülye, hanem mert valahogy meg kell állni az autónak.  Aszfalton 60-80Km/h-s tempónál állj bele izomból a fékbe (ha nincs mögötted senki) egyből érezni fogod, hogy működik-e az ABS, vagy visító gumikkal, félrehúzó kormánnyal csúszol. (képzelj magad elé egy őzet, az most úgyis nagyon aktuális) A rendszernek amúgyis jót tesz, ha egy-két havonta legalább át van mozgatva! A féknek (és neked is) jót tesz egy ilyen próba, ne az első éles helyzetben derüljön ki, hogy esetleg valami nem stimmel! Ha nagyobb tempónál meg tud csúszni a kerék, azonnal ki kell gyulladni az ABS lámpának!
« Utoljára szerkesztve: 2018.11.15 csütörtök, 14:53:21 írta Zsolteey » Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #1276 Dátum: 2017.08.01 kedd, 19:49:46 »

A kézifék lámpa kapcsolója, ha sz@r a kontakt, pont ezt csinálja, hogy halványan világít, néha meg sehogy, néha meg teljes fényerővel.
 Az ABS lámpa a gyújtás bekapcsolásakor világít, majd elalszik?
Ne földúton próbáld a féket, alacsony sebességnél nem működik a blokkolásgátló. Nem mert hülye, hanem mert valahogy meg kell állni az autónak.  Aszfalton 60-80Km/h-s tempónál állj bele izomból a fékbe (ha nincs mögötted senki) egyből érezni fogod, hogy működik-e az ABS, vagy visító gumikkal, félrehúzó kormánnyal csúszol. (képzelj magad elé egy őzet, az most úgyis nagyon aktuális) A rendszernek amúgyis jót tesz, ha egy-két havonta legalább át van mozgatva! A féknek (és neked is) jót tesz egy ilyen próba, ne az első éles helyzetben derüljön ki, hogy esetleg valami nem stimmel! Ha nagyobb tempónál meg tud csúszni a kerék, azonnal ki kell gyulladni az ABS lámpának!

~ 6km /h felett működik az ABS. Dehogy kell 60-80 km/h-val beleállni a fékbe!  vigyor3
Ha világít/villog az ABS kontroll lámpa, az  nem a megcsúszást jelzi, hanem a rendszer működését/beavatkozását.
Nincs ilyen, hogy át kell mozgatni a rendszert.... van a szolenoidokra belső teszt egyébként is.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #1277 Dátum: 2017.08.01 kedd, 20:09:29 »

abs teszt-nek ezt nem nevezném, mk3ban is elég buta még az abs, nemhogy egy mk2ben. mk3al is simán lehetett poros úton blokkoló kereket előidézni.

nagyobb tempóról száraz úton próbáld ki. ha nem világít az abs lámpa, akkor mennie kéne az abs-nek.

a másik tippem valami test-áramellátás hiba, ezt támasztaná alá, hogy 2 fényerővel képes világítani az izzó, amit gyárilag nem kéne csináljon


Ezzel leállnék vitatkozni, mert ez butaság.....   De hagyjuk inkább!  wave
Nem blokkol az, csak porol.  Cool
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #1278 Dátum: 2017.08.01 kedd, 20:12:27 »


Ezzel leállnék vitatkozni, mert ez butaság.....   De hagyjuk inkább!  wave
Nem blokkol az, csak porol.  Cool
nálunk az út szélén ott van egész évben a téli útszóró anyag, bármikor tudtam produkálni a rajta menő első kerék csúszását 15-20kmhig

vezetek éppen eleget száraz és térdig érő saras düllőűton, tudom milyen amikor valami csúszik meg milyen amikor csak porol wave
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #1279 Dátum: 2017.08.01 kedd, 20:13:34 »

jáj vigyor3 akkor ott kéne kezdeni, hogy megnézni, hogy miért nem megy a visszajelzője. ha a visszajelző világít, akkor hibakódnak is kéne lennie.
« Utoljára szerkesztve: 2018.11.15 csütörtök, 14:17:55 írta Zsolteey » Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #1280 Dátum: 2017.08.01 kedd, 20:18:37 »

nálunk az út szélén ott van egész évben a téli útszóró anyag, bármikor tudtam produkálni a rajta menő első kerék csúszását 15-20kmhig

vezetek éppen eleget száraz és térdig érő saras düllőűton, tudom milyen amikor valami csúszik meg milyen amikor csak porol wave

Jajj mááár......
Nehogy kitaláld, hogy egy olyan rendszerrel, ami a kerék blokkolását hivatott megakadályozni..... te fékezéssel blokkoló kerekeket csinálsz!   nyes nyes nyes nyes nyes

Tudod mennyi mérnöki óra, fejlesztés van egy ilyen rendszerben....amit szerinted te "ki tudsz játszani"?
« Utoljára szerkesztve: 2017.08.01 kedd, 20:20:25 írta Bekre Pál » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #1281 Dátum: 2017.08.01 kedd, 20:22:46 »

Jajj mááár......
Nehogy kitaláld, hogy egy olyan rendszerrel, ami a kerék blokkolását hivatott megakadályozni..... te fékezéssel blokkoló kerekeket csinálsz!   nyes nyes nyes nyes nyes

Tudod mennyi mérnöki óra, fejlesztés van egy ilyen rendszerben....amit szerinted te "ki tudsz játszani"?
mk3al ami eddig saját volt azzal ment(3db). más márkákkal eddig még nem sikerült, mk4el se vigyor3
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #1282 Dátum: 2017.08.01 kedd, 20:30:52 »

mk3al ami eddig saját volt azzal ment(3db). más márkákkal eddig még nem sikerült, mk4el se vigyor3

A valóság és az érzet nem mindig ugyanaz ám!  wave

Te is olyan lehetsz, mint régebben az egyik ügyfelünk...... valami superman vagy chuck norris!  eplus2

Azt mondta az új vRS-ével kapcsolatban, hogy kössem ki a pirotechnikai rendszert! Kérdezem csodálkozva, hogy miiii??? Na de miért?Huh? Rengeteg mérnök éveket fejleszt, hogy minél jobb legyen...mi a gond vele?
- Ha valami történik, ütközik.... neki ne legyen ott előtte légzsák, mert ő még akkor majd korrigál és kikormányozza a helyeztet. Pár másodpercre csendben maradtam, mondhatni lefagyott az input csatornám.
Úgy érzetem nem kell nekem ehhez mit hozzáfűznöm, hiszen én csak egy földi halandó vagyok. Majd kikísértem a kapun....
 
« Utoljára szerkesztve: 2017.08.01 kedd, 20:34:39 írta Bekre Pál » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #1283 Dátum: 2017.08.01 kedd, 20:46:39 »

A valóság és az érzet nem mindig ugyanaz ám!  wave

Te is olyan lehetsz, mint régebben az egyik ügyfelünk...... valami superman vagy chuck norris!  eplus2

Azt mondta az új vRS-ével kapcsolatban, hogy kössem ki a pirotechnikai rendszert! Kérdezem csodálkozva, hogy miiii??? Na de miért?Huh? Rengeteg mérnök éveket fejleszt, hogy minél jobb legyen...mi a gond vele?
- Ha valami történik, ütközik.... neki ne legyen ott előtte légzsák, mert ő még akkor majd korrigál és kikormányozza a helyeztet. Pár másodpercre csendben maradtam, mondhatni lefagyott az input csatornám.
Úgy érzetem nem kell nekem ehhez mit hozzáfűznöm, hiszen én csak egy földi halandó vagyok. Majd kikísértem a kapun....
 
remélem kikötötted neki, az ilyenekért nem kár vigyor3 nyes
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
deerman
Vendég
« Új hozzászólás #1284 Dátum: 2017.08.01 kedd, 20:50:36 »

~ 6km /h felett működik az ABS. Dehogy kell 60-80 km/h-val beleállni a fékbe!  vigyor3
Ha világít/villog az ABS kontroll lámpa, az  nem a megcsúszást jelzi, hanem a rendszer működését/beavatkozását.
Nincs ilyen, hogy át kell mozgatni a rendszert.... van a szolenoidokra belső teszt egyébként is.
Jaj már... tudod mit, győztél!
Én azért átmozgatom néha, mert kell neki, mert árt neki a pangás !!!
És igen az alacsony sebesség, az valóban nem korekt, mert igen, trollpontossággal 6km/h-t kellett volna írnom.
És tényleg inkább egy poros földúton kell a féket tesztelgetni, az sokkal életszerűbb, mint 80-as tempóval aszfalton. (bár jelzem, az én verziómban azért talán előbb észrevenni, ha valami gond van a fékrendszerrel
És szerintem én nem azt mondtam, hogy villogni fog az ABS lámpa, hanem, hogy folyamatosan világítani, ha nem működik az ABS. Nem mert csúszik a kerék, hanem mert nem avatkozik be a blokkolásgátló, és az hiba.

Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #1285 Dátum: 2017.08.01 kedd, 21:25:55 »

remélem kikötötted neki, az ilyenekért nem kár vigyor3 nyes

Nem!

Nem akarok én problémát magamnak. Olvashattad, kikísértem....
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #1286 Dátum: 2017.08.01 kedd, 21:32:51 »

Jaj már... tudod mit, győztél!
Én azért átmozgatom néha, mert kell neki, mert árt neki a pangás !!!
És igen az alacsony sebesség, az valóban nem korekt, mert igen, trollpontossággal 6km/h-t kellett volna írnom.
És tényleg inkább egy poros földúton kell a féket tesztelgetni, az sokkal életszerűbb, mint 80-as tempóval aszfalton. (bár jelzem, az én verziómban azért talán előbb észrevenni, ha valami gond van a fékrendszerrel
És szerintem én nem azt mondtam, hogy villogni fog az ABS lámpa, hanem, hogy folyamatosan világítani, ha nem működik az ABS. Nem mert csúszik a kerék, hanem mert nem avatkozik be a blokkolásgátló, és az hiba.



"És" -el nem kezdünk mondatot.  eplus2
A butaságok kijavítása és a pontatlan dolgok javítása nem trollkodás. Csak azok érzik annak, akik érintettek...  eplus2
A sok zagyvaságra nem reagálok, de mivel utaltál arra, hogy mit nem írtál...stb. Hát csak megemlítenék egyet.


"Ha nagyobb tempónál meg tud csúszni a kerék, azonnal ki kell gyulladni az ABS lámpának!"

Ez így ebben a formában megint egy téves meghatározás.
Ha nagyobb (de akár kisebb) tempónál is meg tud csúszni a kerék, akkor már fékezés előtt is világít az ABS lámpa.
Tehát nem akkor és azért világít (a gyulladás veszélyes), ha meg tud csúszni a kerék. (Azért csúszik meg, mert világít -nem működik-.)

Még valamit átnézzek?  wave
« Utoljára szerkesztve: 2017.08.01 kedd, 21:35:14 írta Bekre Pál » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #1287 Dátum: 2017.08.02 szerda, 08:10:28 »

és amikor világít a lámpa még járó motornál?
« Utoljára szerkesztve: 2018.11.15 csütörtök, 13:52:15 írta Zsolteey » Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #1288 Dátum: 2017.08.02 szerda, 13:05:49 »

5000ft egy elm327 a forscan meg ingyenes. mk2-t is kéne olvassa
« Utoljára szerkesztve: 2018.11.15 csütörtök, 13:46:02 írta Zsolteey » Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
deerman
Vendég
« Új hozzászólás #1289 Dátum: 2017.08.02 szerda, 14:59:49 »

"És" -el nem kezdünk mondatot.  eplus2
A butaságok kijavítása és a pontatlan dolgok javítása nem trollkodás. Csak azok érzik annak, akik érintettek...  eplus2
A sok zagyvaságra nem reagálok, de mivel utaltál arra, hogy mit nem írtál...stb. Hát csak megemlítenék egyet.


"Ha nagyobb tempónál meg tud csúszni a kerék, azonnal ki kell gyulladni az ABS lámpának!"

Ez így ebben a formában megint egy téves meghatározás.
Ha nagyobb (de akár kisebb) tempónál is meg tud csúszni a kerék, akkor már fékezés előtt is világít az ABS lámpa.
Tehát nem akkor és azért világít (a gyulladás veszélyes), ha meg tud csúszni a kerék. (Azért csúszik meg, mert világít -nem működik-.)

Még valamit átnézzek?  wave



Kösz, de eddig sem igényeltem a megdönthetetlen alapvetéseidet.  taps

És de! Torll vagy!  vigyor3
« Utoljára szerkesztve: 2017.08.02 szerda, 15:05:27 írta deerman » Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #1290 Dátum: 2017.08.02 szerda, 15:46:20 »

Kösz, de eddig sem igényeltem a megdönthetetlen alapvetéseidet.  taps

És de! Torll vagy!  vigyor3

Ezek nem az ÉN alapvetéseim (érdekes szó), hanem maguk a tények.  wave
Még jó, hogy nem a te szavad itt a döntő!  eplus2
De rád bízom, nevezz aminek akarsz.

Azért írtam, hogy ne legyenek félrevezetve az emberek.  Wink
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
deerman
Vendég
« Új hozzászólás #1291 Dátum: 2017.08.02 szerda, 19:05:38 »

Ezek nem az ÉN alapvetéseim (érdekes szó), hanem maguk a tények.  wave
Még jó, hogy nem a te szavad itt a döntő!  eplus2
De rád bízom, nevezz aminek akarsz.

Azért írtam, hogy ne legyenek félrevezetve az emberek.  Wink
:worship
 worship
Még, még! Taníts!
 Roll Eyes

(Na jó, én itt abbahagytam.   smile )
Naplózva
loranger
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 172


E-mail
« Új hozzászólás #1292 Dátum: 2017.10.27 péntek, 15:54:53 »

sziasztok,nekem is lenne egy kis gondom ha valaki konyít hozzá várom a válaszokat, szóval a napokban első csapágy csere történt egy mk3 ban,azóta fékezéskor morog az abs,egy idő után mintha kikapcsolna az abs,visszajelző világít ,morgás eltünt,és még egy érdekes dolog,mikor morog az abs olyan mintha valaki nyomná a gázpedált,gyorsul magától,mikor kigyullad a visszajelző lámpa ezek a jelenségek megszünnek,találkozott már valaki ilyennel ?
Naplózva

Ford MK3  2003/03,130LE 2.0 TDCI, 6 gang
ebihal
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 116


E-mail
« Új hozzászólás #1293 Dátum: 2017.10.27 péntek, 16:31:53 »

sziasztok,nekem is lenne egy kis gondom ha valaki konyít hozzá várom a válaszokat, szóval a napokban első csapágy csere történt egy mk3 ban,azóta fékezéskor morog az abs,egy idő után mintha kikapcsolna az abs,visszajelző világít ,morgás eltünt,és még egy érdekes dolog,mikor morog az abs olyan mintha valaki nyomná a gázpedált,gyorsul magától,mikor kigyullad a visszajelző lámpa ezek a jelenségek megszünnek,találkozott már valaki ilyennel ?

Hali , mk3 topicban kérdezz rá.
Naplózva
Lütyő
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 174


E-mail
« Új hozzászólás #1294 Dátum: 2018.05.23 szerda, 09:52:47 »

Sziasztok!

A fék légtelenítésének mi a sorrendje? Én mindig, minden autómnál a főfékhengertől a legtávolabbi munkahengerrel kezdtem, és fokozatosan haladtam közelebb( balelől levő tartálynál jobb hátul, bal hátul, jobb elöl, és végül bal elöl). Az Etzold könyv azt írja, hogy valamelyik(!) elsővel kezdjük, és utána az átlósan hátul levővel folytassuk..Ez így van tényleg? És ha ez igaz, utána a másik első és legvégül az annak átlós hátsó?
Naplózva

1997 MKII Mondeo Turnier 1,8 TD
1981 BMW 732i
1975 Trabant/Trafi
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #1295 Dátum: 2018.05.23 szerda, 11:34:47 »

Sziasztok!

A fék légtelenítésének mi a sorrendje? Én mindig, minden autómnál a főfékhengertől a legtávolabbi munkahengerrel kezdtem, és fokozatosan haladtam közelebb( balelől levő tartálynál jobb hátul, bal hátul, jobb elöl, és végül bal elöl). Az Etzold könyv azt írja, hogy valamelyik(!) elsővel kezdjük, és utána az átlósan hátul levővel folytassuk..Ez így van tényleg? És ha ez igaz, utána a másik első és legvégül az annak átlós hátsó?

Érdekes!
El sem olvastam. Annyira alap volt, hogy a legtávolabbival kezdem. Nem is volt gond.
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
Lütyő
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 174


E-mail
« Új hozzászólás #1296 Dátum: 2018.05.24 csütörtök, 08:50:19 »

Érdekes!
El sem olvastam. Annyira alap volt, hogy a legtávolabbival kezdem. Nem is volt gond.

Igen, meg is lepett rendesen..Megnézem ma a Haynes-ben is, ha mindkettő ezt írja, akkor lehet benne valami....Ha nem, akkor marad a hagyományos módszer..
Naplózva

1997 MKII Mondeo Turnier 1,8 TD
1981 BMW 732i
1975 Trabant/Trafi
Lütyő
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 174


E-mail
« Új hozzászólás #1297 Dátum: 2018.05.24 csütörtök, 11:02:47 »

Igen, meg is lepett rendesen..Megnézem ma a Haynes-ben is, ha mindkettő ezt írja, akkor lehet benne valami....Ha nem, akkor marad a hagyományos módszer..

A Haynes is azt a módszert írja, hogy elöl kell kezdeni...
Naplózva

1997 MKII Mondeo Turnier 1,8 TD
1981 BMW 732i
1975 Trabant/Trafi
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #1298 Dátum: 2018.05.25 péntek, 09:55:27 »

A Haynes is azt a módszert írja, hogy elöl kell kezdeni...
Kíváncsi lennék az okára.
A légtelenítést mindíg a leghosszabb elemmel kell kezdeni.
A radiátorokat is így légtelenítjük.
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
Lütyő
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 174


E-mail
« Új hozzászólás #1299 Dátum: 2018.05.25 péntek, 10:35:34 »

Kíváncsi lennék az okára.
A légtelenítést mindíg a leghosszabb elemmel kell kezdeni.
A radiátorokat is így légtelenítjük.

Én se értem...Sajnos a közelemben levő mindkét Ford szervíz sztem kutyaütő, azoktól hiába is kérdezném..:Sad(
Naplózva

1997 MKII Mondeo Turnier 1,8 TD
1981 BMW 732i
1975 Trabant/Trafi
Oldalak: 1 ... 19 20 21 22 23 24 25 [26] 27   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.038 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.