Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 10:36:48
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
Fék, ABS, ESP
Oldalak:
1
...
149
150
151
152
153
154
155
[
156
]
157
158
159
160
161
162
163
...
170
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Fék, ABS, ESP (Megtekintve 3069206 alkalommal)
0 Felhasználó és 89 vendég van a témában
vzoli
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7750 Dátum:
2017.10.29 vasárnap, 12:23:46 »
Lementetek már megnézni, hogy valójában mit is láttok a kupak alatt? Ugye, nem.
Szóval, szerintetek, ha az utóbbi 20-25 évben mindent igyekeznek a tervezők elszigetelni a külvilágtól, szennyezés/szennyeződés elkerülése végett, pont a fékfolyadék tartály lenne a kivétel? Hát nem. Már a trabanté is ilyen volt.
A lent, középen látható alkatrész arra hivatott, hogy a térfogatváltozást kompenzálja, anélkül, hogy a szabad levegővel érintkeznie kéne.
Idézetet írta: Bleky - 2017.10.29 vasárnap, 12:08:04
Pont ezért k...va nehéz visszatolni a hengert ha a kupakot nem tekered le, de még tömítések is sérülhetnek olyankor.
Nem, ezért nem nehéz visszatolni. Ha ez volna az oka, akkor el is repedne a tartály amikor visszatolod. Amire gondolsz, az azért van, hogy ne kelljen megpumpálnod a fékedet fékezés előtt.
Naplózva
Robin
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 129
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7751 Dátum:
2017.10.29 vasárnap, 19:04:45 »
Idézetet írta: VZoli - 2017.10.29 vasárnap, 12:23:46
Lementetek már megnézni, hogy valójában mit is láttok a kupak alatt? Ugye, nem.
Szóval, szerintetek, ha az utóbbi 20-25 évben mindent igyekeznek a tervezők elszigetelni a külvilágtól, szennyezés/szennyeződés elkerülése végett, pont a fékfolyadék tartály lenne a kivétel? Hát nem. Már a trabanté is ilyen volt.
A lent, középen látható alkatrész arra hivatott, hogy a térfogatváltozást kompenzálja, anélkül, hogy a szabad levegővel érintkeznie kéne.
Nem, ezért nem nehéz visszatolni. Ha ez volna az oka, akkor el is repedne a tartály amikor visszatolod. Amire gondolsz, az azért van, hogy ne kelljen megpumpálnod a fékedet fékezés előtt.
Az enyémben ilyen nincs, meg a Trabantomban sem volt...
Naplózva
2002.05.17 MK3 kombi Ghia 1.8 92kW LPG, 320e km
brughom
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 483
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7752 Dátum:
2017.10.29 vasárnap, 20:56:42 »
Idézetet írta: VZoli - 2017.10.28 szombat, 23:22:29
jaja, csak épp kb annyi köze volt a problémához, mintha azt mondtuk volna, hogy hiányozhat 1-2 kerékanya.
Ha lágy a FÉK
erre reagáltam.
Naplózva
mondejó 2.5 V6
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7753 Dátum:
2017.10.30 hétfő, 05:41:19 »
Idézetet írta: László - 2017.10.28 szombat, 16:37:48
Tisztelt Fórumtársak!
A fékfolyadék időbeni (
2 évente
javasolt
) cseréjének elmulasztásával kapcsolatban egy-két gondolatot megosztanék veletek.
Szeretném előre leszögezni, hogy nem én találtam fel a langyos vizet.
Kezdjük talán az elején. Tudva levő, hogy a fékfolyadékok (DOT 3-4-5.1) a szilikon DOT 5.0 olaj kivételével higroszkopikusak, ami azt jelenti, hogy magába szívja a környezet víz és páratartalmát. Ennek következtében a felszívott nedvesség függvényében akár jelentős mértékben is romolhat a fékhatás, mivel a fékrendszerben kialakult nagy nyomás hatására a víz gőzzé válik és az tudva levő, hogy ilyenformában összenyomható. A fékfolyadékban felgyülemlett víz továbbá erőteljesen képes korrodálni a kényes illesztett fémfelületeket. PL az előző hsz-ekben előforduló ABS vezérlő kocka esetében.
Mivel a Mondeok hidraulikus kuplungszerkezete a fékfolyadék tartályból kapja a megtáplálást ez a rendszer is ki van téve a korróziónak, ami jelentősen csökkentheti a kinyomószerkezet élettartamát.
Summa summarum! A fékfolyadék nem egy nagy összeg. Ezért 2 évente rendszeresen ajánlott a cseréje, megelőzve ezzel az esetleges balesetet és a komolyabb pénztárcát nem kímélő kiadást.
Senkinek nem vonom kétségbe a szakmai ismereteit, viszont az ismétlés a tudás anyja és öreganyja.
Tisztelettel László!
A fékben a melegedés miatt gőzöl el, majd válik összenyomhatóvá, de amúgy nagyjából erről van szó.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7754 Dátum:
2017.10.30 hétfő, 05:43:27 »
Idézetet írta: VZoli - 2017.10.28 szombat, 16:54:17
Az ugye megvan, hogy a fékfolyadék-tartály teteje nem engedi a folyadékot érintkezni levegővel?
Rendben van, hogy gyártói javaslat a csere, meg is magyarázhatjuk. De van megfelelő teszter erre a feladatra, ha az azt jelzi, hogy a folyadék víztartalma határértéken kívül van, nyilván cserélni kell, de mivel volt idő, amikor hivatásszerűen is találkoztam a témával, elmondhatom, hogy nemhogy 2 évig, de esetenként 6-8 évig is tökéletes állapotú marad ebben a zárt rendszerben a folyadék.
Melegedés ügyben pedig, hááát aki nem versenyezni jár a kocsival, nagyon nem kell félnie, mert hamarabb kezd a mondeo durván alul méretezett féktárcsája ütni, minthogy a fékfolyadék túlmelegedne.
SZ.V.SZ.
V.Z.
Elméletileg valóban nem. A gyakorlat meg azt mutatja, hogy bizony, érdemes időnként cserélni. Meg mondjuk én a mintát nem a tartályból venném, hanem a féknél, a légtelenítőből. Az hihetőbb eredményt ad.
My $0.02 worth...
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7755 Dátum:
2017.10.30 hétfő, 07:22:05 »
Idézetet írta: AndyA - 2017.10.30 hétfő, 05:43:27
Elméletileg valóban nem. A gyakorlat meg azt mutatja, hogy bizony, érdemes időnként cserélni. Meg mondjuk én a mintát nem a tartályból venném, hanem a féknél, a légtelenítőből. Az hihetőbb eredményt ad.
My $0.02 worth...
AndyA
és nem csak a fékek miatt érdemes az olajat lecserélni, hanem a kinyomócsapágy miatt is. Olyan fekete trutymó jött ki onnan,mint az állat.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
vzoli
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7756 Dátum:
2017.10.30 hétfő, 08:22:16 »
Idézetet írta: AndyA - 2017.10.30 hétfő, 05:43:27
Elméletileg valóban nem. A gyakorlat meg azt mutatja, hogy bizony, érdemes időnként cserélni. Meg mondjuk én a mintát nem a tartályból venném, hanem a féknél, a légtelenítőből. Az hihetőbb eredményt ad.
My $0.02 worth...
AndyA
Nyilván érdemes, de ne fogjuk a vízre. Felgyülik benne a kosz, elveszti a kenőképességét stb. A váltóolajat is érdemes cserélni, pedig a ford szerint nem kellene.
Az viszont biztos, hogyha a "fotelszerelők" majd lelekesedésből nekiállnak, mert amúgy ha tudod mit miért csinálsz ez nem nagy feladat, na akkor nagy baj lehet (levegős puha pedálok, beletört légtelenítő csavarok, szivárgó fékek stb.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7757 Dátum:
2017.11.01 szerda, 22:10:32 »
Idézetet írta: VZoli - 2017.10.30 hétfő, 08:22:16
Nyilván érdemes, de ne fogjuk a vízre. Felgyülik benne a kosz, elveszti a kenőképességét stb. A váltóolajat is érdemes cserélni, pedig a ford szerint nem kellene.
Az viszont biztos, hogyha a "fotelszerelők" majd lelekesedésből nekiállnak, mert amúgy ha tudod mit miért csinálsz ez nem nagy feladat, na akkor nagy baj lehet (levegős puha pedálok, beletört légtelenítő csavarok, szivárgó fékek stb.
Fékfolyadékot csak a motoromon cserélek saját magam. A Mondeót már a szerelő csinálja.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
vzoli
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7758 Dátum:
2017.11.02 csütörtök, 09:31:55 »
Idézetet írta: AndyA - 2017.11.01 szerda, 22:10:32
Fékfolyadékot csak a motoromon cserélek saját magam. A Mondeót már a szerelő csinálja.
AndyA
Amúgy a motoron ha le van ürülve a rendszer bonyolultabb légteleníteni mint egy autónál
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7759 Dátum:
2017.11.02 csütörtök, 09:44:56 »
Idézetet írta: VZoli - 2017.11.02 csütörtök, 09:31:55
Amúgy a motoron ha le van ürülve a rendszer bonyolultabb légteleníteni mint egy autónál
Szoktam rá ügyelni, hogy ne tegye.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
vzoli
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7760 Dátum:
2017.11.02 csütörtök, 12:32:46 »
Idézetet írta: AndyA - 2017.11.02 csütörtök, 09:44:56
Szoktam rá ügyelni, hogy ne tegye.
AndyA
én vakaróztam rendesen, amire sikerült a felújítás után találnom elég nagy fecskendőt, amivel lentről fel tudtam nyomni a fék"olajat"
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7761 Dátum:
2017.11.02 csütörtök, 12:34:55 »
Idézetet írta: VZoli - 2017.11.02 csütörtök, 12:32:46
én vakaróztam rendesen, amire sikerült a felújítás után találnom elég nagy fecskendőt, amivel lentről fel tudtam nyomni a fék"olajat"
Miért nem alulról nyomtad fel?
Amúgy van vákuumos féklégtelenítő kézi készülékem, pont ezért vettem.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
vzoli
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7762 Dátum:
2017.11.02 csütörtök, 13:33:25 »
Idézetet írta: AndyA - 2017.11.02 csütörtök, 12:34:55
Miért nem alulról nyomtad fel?
Amúgy van vákuumos féklégtelenítő kézi készülékem, pont ezért vettem.
AndyA
hát mert nekem nincsen
Ezért fogtam egy jó nagy fecskendőt, repülőmodellből szilikon csövet és azzal nyomattam fel a fékolajat. Mindig akkor jut eszembe hogy egy légtelenítőt kéne venni, amikor kell. Aztán amikor megoldottam nélküle el is felejtem
Naplózva
ultio
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1242
rasti rusti
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7763 Dátum:
2017.11.17 péntek, 09:24:02 »
Korábban valaki vállalta a fórumon, hogy felújítja a hátsó féknyergeket.
Ha jól emlékszem, akkor László fórumtárs talált ki valami tuti megoldást. Az kellene nekem is, mert jó pár éve felújították már, de más módszerrel és mintha megint szorulna kicsit a kézifék kis karja.
Naplózva
rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7764 Dátum:
2017.11.17 péntek, 09:40:09 »
Idézetet írta: ultio - 2017.11.17 péntek, 09:24:02
Korábban valaki vállalta a fórumon, hogy felújítja a hátsó féknyergeket.
Ha jól emlékszem, akkor László fórumtárs talált ki valami tuti megoldást. Az kellene nekem is, mert jó pár éve felújították már, de más módszerrel és mintha megint szorulna kicsit a kézifék kis karja.
van hozzá 1 pár újabbik fajta nyergem, hagyd a faragást
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
ultio
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1242
rasti rusti
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7765 Dátum:
2017.11.17 péntek, 09:43:17 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2017.11.17 péntek, 09:40:09
van hozzá 1 pár újabbik fajta nyergem, hagyd a faragást
Mennyiért?
És mintha ahhoz kellene még valami, talán másik betét?
Naplózva
rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7766 Dátum:
2017.11.17 péntek, 10:06:17 »
Idézetet írta: ultio - 2017.11.17 péntek, 09:43:17
Mennyiért?
És mintha ahhoz kellene még valami, talán másik betét?
Igen, a betét nem csereszabatos.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7767 Dátum:
2017.11.17 péntek, 10:26:42 »
Idézetet írta: ultio - 2017.11.17 péntek, 09:43:17
Mennyiért?
És mintha ahhoz kellene még valami, talán másik betét?
írok pü-t
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Peti06
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 220
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7768 Dátum:
2017.11.17 péntek, 10:27:07 »
Sziasztok!
Rendbe kell rakatnom a fékjeimet, mert a bal első tárcsám félre van kopva, valamint a kézifékem is nagyon fent fog. Nem vagyok egy nagy versenyző az utakon, ezáltal kíméletsebben használom a fékeket is. A Juratek tárcsa Mintex betétekkel teljesen megfelelő választás? Nem pénzkidobás? Valamint a kocsim 2004 decemberi FL-es, ebben automata vagy kézi állítású lehet a kézifékkar? Ha kézi állítású, akkor pontosan hol lehet ezt állítani? Ha automata állítású és mégis nagyon fent fog, akkor mi a bevált procedúra, mit kell megnézni (természetesen mielőtt még kézifékkart cserélne az ember, ez már csak gondolom a végső megoldás lenne). Köszi előre is!
Naplózva
Ford Mondeo MK3 2.0 Benzin (2004)
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7769 Dátum:
2017.11.17 péntek, 10:29:27 »
Idézetet írta: Peti06 - 2017.11.17 péntek, 10:27:07
Sziasztok!
Rendbe kell rakatnom a fékjeimet, mert a bal első tárcsám félre van kopva, valamint a kézifékem is nagyon fent fog. Nem vagyok egy nagy versenyző az utakon, ezáltal kíméletsebben használom a fékeket is. A Juratek tárcsa Mintex betétekkel teljesen megfelelő választás? Nem pénzkidobás? Valamint a kocsim 2004 decemberi FL-es, ebben automata vagy kézi állítású lehet a kézifékkar? Ha kézi állítású, akkor pontosan hol lehet ezt állítani? Ha automata állítású és mégis nagyon fent fog, akkor mi a bevált procedúra, mit kell megnézni (természetesen mielőtt még kézifékkart cserélne az ember, ez már csak gondolom a végső megoldás lenne). Köszi előre is!
nyeregről csinálj egy képet és az alapján lehet mondani.
kézifékkarból kézi állítású van már benne, középdob felett lehet állítani
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Peti06
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 220
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7770 Dátum:
2017.11.17 péntek, 11:04:44 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2017.11.17 péntek, 10:29:27
nyeregről csinálj egy képet és az alapján lehet mondani.
kézifékkarból kézi állítású van már benne, középdob felett lehet állítani
Köszi a gyors választ. A nyeregről meg lehet állapítani, hogy kézi állítású vagy automata a kézifékkar benne? Vagy mire értetted hogy a nyeregről lehet megmondani?
Naplózva
Ford Mondeo MK3 2.0 Benzin (2004)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7771 Dátum:
2017.11.17 péntek, 11:15:35 »
Idézetet írta: Peti06 - 2017.11.17 péntek, 11:04:44
Köszi a gyors választ. A nyeregről meg lehet állapítani, hogy kézi állítású vagy automata a kézifékkar benne? Vagy mire értetted hogy a nyeregről lehet megmondani?
A nyereg képe alapján azt, hogy FL előtti vagy FL-es, vagyis hogy hajlamos-e a berohadásra.
A kézifékkarról meg olyan képet csinálj, hogy kiveszed a pohártartó-hamutálca együttest a középkonzolból.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Peti06
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 220
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7772 Dátum:
2017.11.17 péntek, 11:33:39 »
Idézetet írta: AndyA - 2017.11.17 péntek, 11:15:35
A nyereg képe alapján azt, hogy FL előtti vagy FL-es, vagyis hogy hajlamos-e a berohadásra.
A kézifékkarról meg olyan képet csinálj, hogy kiveszed a pohártartó-hamutálca együttest a középkonzolból.
AndyA
Ja értem. De a nyeregnek FL-esnek kell lennie, hiszen az autó is FL-es. Vagy az ebben a formában még nem jelent semmit?
Naplózva
Ford Mondeo MK3 2.0 Benzin (2004)
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7773 Dátum:
2017.11.17 péntek, 12:02:41 »
Idézetet írta: Peti06 - 2017.11.17 péntek, 11:33:39
Ja értem. De a nyeregnek FL-esnek kell lennie, hiszen az autó is FL-es. Vagy az ebben a formában még nem jelent semmit?
Nem faceliftnél, hanem jó egy évvel utána volt a féknyereg váltás. Az én 2004-esemen is a régi fajta nyereg volt, mert 2004. februári, a váltás meg 2004 szeptember végén volt hivatalosan.
Naplózva
Peti06
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 220
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7774 Dátum:
2017.11.17 péntek, 12:09:27 »
Idézetet írta: tpmportal - 2017.11.17 péntek, 12:02:41
Nem faceliftnél, hanem jó egy évvel utána volt a féknyereg váltás. Az én 2004-esemen is a régi fajta nyereg volt, mert 2004. februári, a váltás meg 2004 szeptember végén volt hivatalosan.
Értem, így már minden világos köszönöm
Naplózva
Ford Mondeo MK3 2.0 Benzin (2004)
vzoli
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7775 Dátum:
2017.11.17 péntek, 12:11:10 »
Idézetet írta: Peti06 - 2017.11.17 péntek, 11:33:39
Ja értem. De a nyeregnek FL-esnek kell lennie, hiszen az autó is FL-es. Vagy az ebben a formában még nem jelent semmit?
az a biztos, ha fl2-es, a fl1-esek lehetnek mindenfélék
Naplózva
Peti06
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 220
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7776 Dátum:
2017.11.17 péntek, 22:03:53 »
Idézetet írta: VZoli - 2017.11.17 péntek, 12:11:10
az a biztos, ha fl2-es, a fl1-esek lehetnek mindenfélék
Most lehet hülyeséget kérdezek, de a berohadós nyergeknél mindig a hátsó nyergekről van szó? Tehát az elsők nem szoktak "berohadni"? Bocs ha hülye a kérdés.
Naplózva
Ford Mondeo MK3 2.0 Benzin (2004)
vzoli
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7777 Dátum:
2017.11.17 péntek, 22:08:03 »
Idézetet írta: Peti06 - 2017.11.17 péntek, 22:03:53
Most lehet hülyeséget kérdezek, de a berohadós nyergeknél mindig a hátsó nyergekről van szó? Tehát az elsők nem szoktak "berohadni"? Bocs ha hülye a kérdés.
a kézifék része szokott berohadni, tehát a hátsókról beszélünk
Naplózva
Peti06
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 220
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7778 Dátum:
2017.11.17 péntek, 22:14:06 »
Idézetet írta: VZoli - 2017.11.17 péntek, 22:08:03
a kézifék része szokott berohadni, tehát a hátsókról beszélünk
Oké, köszi. Na ma elég sokat megtudtam az MK3 fékről
Akkor ha közelébe leszek a nyergeknek lefotózom, aztán kiderül nekem melyik fajta van fent.
Naplózva
Ford Mondeo MK3 2.0 Benzin (2004)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7779 Dátum:
2017.11.18 szombat, 09:37:32 »
Idézetet írta: Peti06 - 2017.11.17 péntek, 22:03:53
Most lehet hülyeséget kérdezek, de a berohadós nyergeknél mindig a hátsó nyergekről van szó? Tehát az elsők nem szoktak "berohadni"? Bocs ha hülye a kérdés.
A kézifék rohad be, olyan elöl nincs. És a hátsókból is jellemzően a jobb, a balos nagyon ritkán.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
kustora
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 57
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7780 Dátum:
2017.11.18 szombat, 16:32:53 »
Sziasztok!
Ma kigyulladt a műszerfalon az ESP visszajelzője:
Nem lehet levenni, tudtok valamilyen típushibáról ami okozhatja az ESP hibát?
Naplózva
2004. Mk3 Turnier 2.0 145hp LPG 300+
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7781 Dátum:
2017.11.18 szombat, 17:03:39 »
Idézetet írta: kustora - 2017.11.18 szombat, 16:32:53
Sziasztok!
Ma kigyulladt a műszerfalon az ESP visszajelzője:
[img]http://wifi-alarm.com/mond.jpg
Nem lehet levenni, tudtok valamilyen típushibáról ami okozhatja az ESP hibát?
Hibakód olvasás...
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
kustora
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 57
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7782 Dátum:
2017.11.18 szombat, 18:00:52 »
Idézetet írta: AndyA - 2017.11.18 szombat, 17:03:39
Hibakód olvasás...
AndyA
Igazad van. Nagy nehezzen megtaláltam a kábelt:
Ledesítettem a féklámpákat
és hiányolja a 67W terhelést. Innentől már egyszerű dolgom van.
Naplózva
2004. Mk3 Turnier 2.0 145hp LPG 300+
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7783 Dátum:
2017.11.18 szombat, 19:20:51 »
Idézetet írta: kustora - 2017.11.18 szombat, 18:00:52
Igazad van. Nagy nehezzen megtaláltam a kábelt:
Ledesítettem a féklámpákat
és hiányolja a 67W terhelést. Innentől már egyszerű dolgom van.
Én is LED-esítettem, de nekem nincs ESP az autóban. Dominak viszont szerintem van, és neki nem okozott ilyen hibát.
AndyA
«
Utoljára szerkesztve: 2017.11.18 szombat, 21:20:56 írta alf®
»
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
ultio
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1242
rasti rusti
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7784 Dátum:
2017.11.20 hétfő, 13:35:20 »
Idézetet írta: AndyA - 2017.11.18 szombat, 09:37:32
A kézifék rohad be, olyan elöl nincs. És a hátsókból is jellemzően a jobb, a balos nagyon ritkán.
AndyA
Na nekem a múlt héten pont a bal szarakodott, de befújtam féktisztítóval, megjárattam és most jó. Lehet nem a nyeregnél volta/van a hiba.
Gondoltam rá, hogy kiakasztom a kötelet, hogy mi a helyzet, de annyira feszes, hogy attól féltem, lerántom az autót az emelőről. Van ennek valami egyszerűbb módja, vagy csak meghúzom fogóval a kötelet és kiakasztom, ha tudom?
Naplózva
rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
Peti06
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 220
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7785 Dátum:
2017.11.22 szerda, 19:33:24 »
Sikeresen kicseréltük az első féktárcsákat és fékbetéteket. Ezekkel az új tárcsákkal és betétekkel kell valamire most ügyelni fékezéskor? Tehát most erősebbeket kell fékeznem velük, hogy bevasaljam őket vagy éppen ellenkezőleg és óvatosabban nem nagy erővel rátaposni nagy sebességről? Hallottam már mindegyiket, de nem tudom melyik a helyes.
Naplózva
Ford Mondeo MK3 2.0 Benzin (2004)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7786 Dátum:
2017.11.22 szerda, 19:43:24 »
Idézetet írta: Peti06 - 2017.11.22 szerda, 19:33:24
Sikeresen kicseréltük az első féktárcsákat és fékbetéteket. Ezekkel az új tárcsákkal és betétekkel kell valamire most ügyelni fékezéskor? Tehát most erősebbeket kell fékeznem velük, hogy bevasaljam őket vagy éppen ellenkezőleg és óvatosabban nem nagy erővel rátaposni nagy sebességről? Hallottam már mindegyiket, de nem tudom melyik a helyes.
normál módon használd,inkább óvatosan.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Ferqo
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2813
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7787 Dátum:
2017.11.22 szerda, 19:46:05 »
Idézetet írta: Peti06 - 2017.11.22 szerda, 19:33:24
Sikeresen kicseréltük az első féktárcsákat és fékbetéteket. Ezekkel az új tárcsákkal és betétekkel kell valamire most ügyelni fékezéskor? Tehát most erősebbeket kell fékeznem velük, hogy bevasaljam őket vagy éppen ellenkezőleg és óvatosabban nem nagy erővel rátaposni nagy sebességről? Hallottam már mindegyiket, de nem tudom melyik a helyes.
Arra, hogy az első pár 10-20-50 km en még nem teljes a fékhatásod, kell egy kis idő, hogy összekopjon, szóval ne rutinból toljad. Többi meg sztem marhaság, használd, ahogyan kell. Ha az élet azt hozza, akkor úgyis satuféket nyomsz, mert eléd lépett vki, ezért nem fogod elütni, mert még nem fékezhetsz nagyot, mert most cserélték a féket.
Naplózva
MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001 Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
H Zsolt70
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 602
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7788 Dátum:
2017.11.22 szerda, 19:56:34 »
Idézetet írta: Peti06 - 2017.11.22 szerda, 19:33:24
Sikeresen kicseréltük az első féktárcsákat és fékbetéteket. Ezekkel az új tárcsákkal és betétekkel kell valamire most ügyelni fékezéskor? Tehát most erősebbeket kell fékeznem velük, hogy bevasaljam őket vagy éppen ellenkezőleg és óvatosabban nem nagy erővel rátaposni nagy sebességről? Hallottam már mindegyiket, de nem tudom melyik a helyes.
Féket vasalni nem nagy sebességgel szoktak. Kihalt útszakasz berakod rettenetebe vagyis egyesbe elindulsz bal lábbal nyomod a féket pár száz méteren keresztül hol erősebben hol gyengébben. Közben ne fullaszd le a motort
Érezhetően változni fog a fékhatás, utána lehet ütni vágni bírni fogja.
Naplózva
EX Mondeo 2.0 Tdci 2005 1 3 5 └-┼┼┤ 2 4 6 340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
Peti06
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 220
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7789 Dátum:
2017.11.22 szerda, 20:19:36 »
Köszönöm mindegyikőtöknek a gyors választ!
Naplózva
Ford Mondeo MK3 2.0 Benzin (2004)
fablaci
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 211
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7790 Dátum:
2017.12.05 kedd, 21:09:00 »
Sziasztok!
A következő hibakódot olvastuk ma ki: C1145 (Kerék sebesség szenzor jobb első bemenet ármaköri hiba).
Hibajelenség: világít az abs és az esp visszajelzőm folyamatosan.
Szerintetek a jobb első abs jeladóm lehet a hibás? Van evvel kapcsolatban valakinek tapasztalata?
Köszi és üdv:
Laci
Naplózva
Lacika71
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7791 Dátum:
2017.12.05 kedd, 21:14:25 »
Idézetet írta: fablaci - 2017.12.05 kedd, 21:09:00
Sziasztok!
A következő hibakódot olvastuk ma ki: C1145 (Kerék sebesség szenzor jobb első bemenet ármaköri hiba).
Hibajelenség: világít az abs és az esp visszajelzőm folyamatosan.
Szerintetek a jobb első abs jeladóm lehet a hibás? Van evvel kapcsolatban valakinek tapasztalata?
Köszi és üdv:
Laci
Mozgasd meg a csatlakozót. Lehet, csak annyi a baja.
Naplózva
fablaci
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 211
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7792 Dátum:
2017.12.05 kedd, 21:25:55 »
Idézetet írta: Lacika71 - 2017.12.05 kedd, 21:14:25
Mozgasd meg a csatlakozót. Lehet, csak annyi a baja.
Próbáltam, sajnos nem javult meg.
Naplózva
Lacika71
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7793 Dátum:
2017.12.05 kedd, 21:35:09 »
Idézetet írta: fablaci - 2017.12.05 kedd, 21:25:55
Próbáltam, sajnos nem javult meg.
Lehet vezetékszakadás is. De ez csak tipp.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7794 Dátum:
2017.12.06 szerda, 10:42:29 »
Idézetet írta: fablaci - 2017.12.05 kedd, 21:09:00
Sziasztok!
A következő hibakódot olvastuk ma ki: C1145 (Kerék sebesség szenzor jobb első bemenet ármaköri hiba).
Hibajelenség: világít az abs és az esp visszajelzőm folyamatosan.
Szerintetek a jobb első abs jeladóm lehet a hibás? Van evvel kapcsolatban valakinek tapasztalata?
Köszi és üdv:
Laci
gyakran a kerékcsapágy megy tönkre ilyen hibánál.Lemálik róla a mágneses rész.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Peti06
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 220
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7795 Dátum:
2017.12.21 csütörtök, 00:26:01 »
Sziasztok!
A hátsó féknyeregből csak két fajta létezik ugye? Van a FL-es féknyereg és van a FL előtti, tehát nincs különbség dízelesnél, kombinál stb... ugye? Sajnos a bal hátsó FL-es féknyergembe beletört a gumifékcső menete és hosszas órákon keresztül való kioperálási kísérlet sem segített. Az a menet kb. eggyé vált a féknyereggel. Most ott tartok, hogy be akarok szerezni egy bontott gyári FL-es nyerget baloldalra. Esetleg van olyan akit tudnátok ajánlani akinek biztos van? Nézegettem interneten a hirdetéseket, de mindenki úgy hirdeti ezeket a nyergeket, hogy ők inkább lecsípték a gumicsövet és nem tekerték ki. Most ha veszek egyet bontottan, akkor lehet az is beletörik
Nem valami biztató
Naplózva
Ford Mondeo MK3 2.0 Benzin (2004)
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7796 Dátum:
2017.12.21 csütörtök, 00:41:47 »
Idézetet írta: Peti06 - 2017.12.21 csütörtök, 00:26:01
Sziasztok!
A hátsó féknyeregből csak két fajta létezik ugye? Van a FL-es féknyereg és van a FL előtti, tehát nincs különbség dízelesnél, kombinál stb... ugye? Sajnos a bal hátsó FL-es féknyergembe beletört a gumifékcső menete és hosszas órákon keresztül való kioperálási kísérlet sem segített. Az a menet kb. eggyé vált a féknyereggel. Most ott tartok, hogy be akarok szerezni egy bontott gyári FL-es nyerget baloldalra. Esetleg van olyan akit tudnátok ajánlani akinek biztos van? Nézegettem interneten a hirdetéseket, de mindenki úgy hirdeti ezeket a nyergeket, hogy ők inkább lecsípték a gumicsövet és nem tekerték ki. Most ha veszek egyet bontottan, akkor lehet az is beletörik
Nem valami biztató
Más a kombi és a 4/5 ajtós.
Naplózva
Peti06
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 220
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7797 Dátum:
2017.12.21 csütörtök, 01:29:15 »
Idézetet írta: tpmportal - 2017.12.21 csütörtök, 00:41:47
Más a kombi és a 4/5 ajtós.
Köszi. Akkor legalább ezzel előrébb vagyok.
Egyébként látom lehet ezeket újonnan is venni valami betétdíjas formában (?) Utángyártott/felújított féknyereg is teljesen megfelelő, vagy inkább maradjak a gyári "Bosch" bontottnál?
Naplózva
Ford Mondeo MK3 2.0 Benzin (2004)
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7798 Dátum:
2017.12.21 csütörtök, 01:57:23 »
Idézetet írta: Peti06 - 2017.12.21 csütörtök, 01:29:15
Köszi. Akkor legalább ezzel előrébb vagyok.
Egyébként látom lehet ezeket újonnan is venni valami betétdíjas formában (?) Utángyártott/felújított féknyereg is teljesen megfelelő, vagy inkább maradjak a gyári "Bosch" bontottnál?
Ha új verziójút akarsz, akkor inkább egy bontott.
A betétdíj azt jelenti, hogy ott hagysz egy rakat pénzt, amíg az ugyanolyan leszereltet nem viszed vissza.
Naplózva
Peti06
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 220
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7799 Dátum:
2017.12.21 csütörtök, 08:31:01 »
Idézetet írta: tpmportal - 2017.12.21 csütörtök, 01:57:23
Ha új verziójút akarsz, akkor inkább egy bontott.
A betétdíj azt jelenti, hogy ott hagysz egy rakat pénzt, amíg az ugyanolyan leszereltet nem viszed vissza.
Köszönöm szépen.
Naplózva
Ford Mondeo MK3 2.0 Benzin (2004)
Oldalak:
1
...
149
150
151
152
153
154
155
[
156
]
157
158
159
160
161
162
163
...
170
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ