Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 15:37:45 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 149 150 151 152 153 154 155 [156] 157 158 159 160 161 162 163 ... 170   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Fék, ABS, ESP  (Megtekintve 3069922 alkalommal)
0 Felhasználó és 10 vendég van a témában
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #7750 Dátum: 2017.10.29 vasárnap, 12:23:46 »

Lementetek már megnézni, hogy valójában mit is láttok a kupak alatt? Ugye, nem.
Szóval, szerintetek, ha az utóbbi 20-25 évben mindent igyekeznek a tervezők elszigetelni a külvilágtól, szennyezés/szennyeződés elkerülése végett, pont a fékfolyadék tartály lenne a kivétel? Hát nem. Már a trabanté is ilyen volt.



A lent, középen látható alkatrész arra hivatott, hogy a térfogatváltozást kompenzálja, anélkül, hogy a szabad levegővel érintkeznie kéne.

Pont ezért k...va nehéz visszatolni a hengert ha a kupakot nem tekered le, de még tömítések is sérülhetnek olyankor.
Nem, ezért nem nehéz visszatolni. Ha ez volna az oka, akkor el is repedne a tartály amikor visszatolod. Amire gondolsz, az azért van, hogy ne kelljen megpumpálnod a fékedet fékezés előtt.
Naplózva
Robin
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129


E-mail
« Új hozzászólás #7751 Dátum: 2017.10.29 vasárnap, 19:04:45 »

Lementetek már megnézni, hogy valójában mit is láttok a kupak alatt? Ugye, nem.
Szóval, szerintetek, ha az utóbbi 20-25 évben mindent igyekeznek a tervezők elszigetelni a külvilágtól, szennyezés/szennyeződés elkerülése végett, pont a fékfolyadék tartály lenne a kivétel? Hát nem. Már a trabanté is ilyen volt.



A lent, középen látható alkatrész arra hivatott, hogy a térfogatváltozást kompenzálja, anélkül, hogy a szabad levegővel érintkeznie kéne.
Nem, ezért nem nehéz visszatolni. Ha ez volna az oka, akkor el is repedne a tartály amikor visszatolod. Amire gondolsz, az azért van, hogy ne kelljen megpumpálnod a fékedet fékezés előtt.

Az enyémben ilyen nincs, meg a Trabantomban sem volt... nyes
Naplózva

2002.05.17 MK3 kombi Ghia 1.8 92kW LPG, 320e km
brughom
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 483



E-mail
« Új hozzászólás #7752 Dátum: 2017.10.29 vasárnap, 20:56:42 »

jaja, csak épp kb annyi köze volt a problémához, mintha azt mondtuk volna, hogy hiányozhat 1-2 kerékanya.

Ha lágy a FÉK  wave erre reagáltam. 
Naplózva

mondejó 2.5 V6
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #7753 Dátum: 2017.10.30 hétfő, 05:41:19 »

Tisztelt Fórumtársak!
A fékfolyadék időbeni (2 évente javasolt) cseréjének elmulasztásával kapcsolatban egy-két gondolatot megosztanék veletek.
Szeretném előre leszögezni, hogy nem én találtam fel a langyos vizet.
Kezdjük talán az elején. Tudva levő, hogy a fékfolyadékok (DOT 3-4-5.1) a szilikon DOT 5.0 olaj kivételével higroszkopikusak, ami azt jelenti, hogy magába szívja a környezet víz és páratartalmát. Ennek következtében a felszívott nedvesség függvényében akár jelentős mértékben is romolhat a fékhatás, mivel a fékrendszerben kialakult nagy nyomás hatására a víz gőzzé válik és az tudva levő, hogy ilyenformában összenyomható. A fékfolyadékban felgyülemlett víz továbbá erőteljesen képes korrodálni a kényes illesztett fémfelületeket. PL az előző hsz-ekben előforduló ABS vezérlő kocka esetében.
Mivel a Mondeok hidraulikus kuplungszerkezete a fékfolyadék tartályból kapja a megtáplálást ez a rendszer is ki van téve a korróziónak, ami jelentősen csökkentheti a kinyomószerkezet élettartamát.
Summa summarum! A fékfolyadék nem egy nagy összeg. Ezért 2 évente rendszeresen ajánlott a cseréje, megelőzve ezzel az esetleges balesetet és a komolyabb pénztárcát nem kímélő kiadást.
Senkinek nem vonom kétségbe a szakmai ismereteit, viszont az ismétlés a tudás anyja és öreganyja. smile smile wave
Tisztelettel László! worship    


A fékben a melegedés miatt gőzöl el, majd válik összenyomhatóvá, de amúgy nagyjából erről van szó.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #7754 Dátum: 2017.10.30 hétfő, 05:43:27 »

Az ugye megvan, hogy a fékfolyadék-tartály teteje nem engedi a folyadékot érintkezni levegővel?
Rendben van, hogy gyártói javaslat a csere, meg is magyarázhatjuk. De van megfelelő teszter erre a feladatra, ha az azt jelzi, hogy a folyadék víztartalma határértéken kívül van, nyilván cserélni kell, de mivel volt idő, amikor hivatásszerűen is találkoztam a témával, elmondhatom, hogy nemhogy 2 évig, de esetenként 6-8 évig is tökéletes állapotú marad ebben a zárt rendszerben a folyadék.
Melegedés ügyben pedig, hááát aki nem versenyezni jár a kocsival, nagyon nem kell félnie, mert hamarabb kezd a mondeo durván alul méretezett féktárcsája ütni, minthogy a fékfolyadék túlmelegedne.

SZ.V.SZ.

V.Z.

Elméletileg valóban nem. A gyakorlat meg azt mutatja, hogy bizony, érdemes időnként cserélni. Meg mondjuk én a mintát nem a tartályból venném, hanem a féknél, a légtelenítőből. Az hihetőbb eredményt ad.

My $0.02 worth... Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #7755 Dátum: 2017.10.30 hétfő, 07:22:05 »

Elméletileg valóban nem. A gyakorlat meg azt mutatja, hogy bizony, érdemes időnként cserélni. Meg mondjuk én a mintát nem a tartályból venném, hanem a féknél, a légtelenítőből. Az hihetőbb eredményt ad.

My $0.02 worth... Smiley

AndyA
és nem csak a fékek miatt érdemes az olajat lecserélni, hanem a kinyomócsapágy miatt is. Olyan fekete trutymó jött ki onnan,mint az állat.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #7756 Dátum: 2017.10.30 hétfő, 08:22:16 »

Elméletileg valóban nem. A gyakorlat meg azt mutatja, hogy bizony, érdemes időnként cserélni. Meg mondjuk én a mintát nem a tartályból venném, hanem a féknél, a légtelenítőből. Az hihetőbb eredményt ad.

My $0.02 worth... Smiley

AndyA
Nyilván érdemes, de ne fogjuk a vízre. Felgyülik benne a kosz, elveszti a kenőképességét stb. A váltóolajat is érdemes cserélni, pedig a ford szerint nem kellene.
Az viszont biztos, hogyha a "fotelszerelők" majd lelekesedésből nekiállnak, mert amúgy ha tudod mit miért csinálsz ez nem nagy feladat, na akkor nagy baj lehet (levegős puha pedálok, beletört légtelenítő csavarok, szivárgó fékek stb.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #7757 Dátum: 2017.11.01 szerda, 22:10:32 »

Nyilván érdemes, de ne fogjuk a vízre. Felgyülik benne a kosz, elveszti a kenőképességét stb. A váltóolajat is érdemes cserélni, pedig a ford szerint nem kellene.
Az viszont biztos, hogyha a "fotelszerelők" majd lelekesedésből nekiállnak, mert amúgy ha tudod mit miért csinálsz ez nem nagy feladat, na akkor nagy baj lehet (levegős puha pedálok, beletört légtelenítő csavarok, szivárgó fékek stb.

Fékfolyadékot csak a motoromon cserélek saját magam. A Mondeót már a szerelő csinálja. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #7758 Dátum: 2017.11.02 csütörtök, 09:31:55 »

Fékfolyadékot csak a motoromon cserélek saját magam. A Mondeót már a szerelő csinálja. Smiley

AndyA
eljen
Amúgy a motoron ha le van ürülve a rendszer bonyolultabb légteleníteni mint egy autónál  worship
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #7759 Dátum: 2017.11.02 csütörtök, 09:44:56 »

eljen
Amúgy a motoron ha le van ürülve a rendszer bonyolultabb légteleníteni mint egy autónál  worship

Szoktam rá ügyelni, hogy ne tegye. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #7760 Dátum: 2017.11.02 csütörtök, 12:32:46 »

Szoktam rá ügyelni, hogy ne tegye. Smiley

AndyA

én vakaróztam rendesen, amire sikerült a felújítás után találnom elég nagy fecskendőt, amivel lentről fel tudtam nyomni a fék"olajat"
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #7761 Dátum: 2017.11.02 csütörtök, 12:34:55 »

én vakaróztam rendesen, amire sikerült a felújítás után találnom elég nagy fecskendőt, amivel lentről fel tudtam nyomni a fék"olajat"

Miért nem alulról nyomtad fel?

Amúgy van vákuumos féklégtelenítő kézi készülékem, pont ezért vettem.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #7762 Dátum: 2017.11.02 csütörtök, 13:33:25 »

Miért nem alulról nyomtad fel?

Amúgy van vákuumos féklégtelenítő kézi készülékem, pont ezért vettem.

AndyA
hát mert nekem nincsen Cheesy
Ezért fogtam egy jó nagy fecskendőt, repülőmodellből szilikon csövet és azzal nyomattam fel a fékolajat. Mindig akkor jut eszembe hogy egy légtelenítőt kéne venni, amikor kell. Aztán amikor megoldottam nélküle el is felejtem  falbav
Naplózva
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #7763 Dátum: 2017.11.17 péntek, 09:24:02 »

Korábban valaki vállalta a fórumon, hogy felújítja a hátsó féknyergeket.
Ha jól emlékszem, akkor László fórumtárs talált ki valami tuti megoldást. Az kellene nekem is, mert jó pár éve felújították már, de más módszerrel és mintha megint szorulna kicsit a kézifék kis karja.
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #7764 Dátum: 2017.11.17 péntek, 09:40:09 »

Korábban valaki vállalta a fórumon, hogy felújítja a hátsó féknyergeket.
Ha jól emlékszem, akkor László fórumtárs talált ki valami tuti megoldást. Az kellene nekem is, mert jó pár éve felújították már, de más módszerrel és mintha megint szorulna kicsit a kézifék kis karja.
van hozzá 1 pár újabbik fajta nyergem, hagyd a faragást
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #7765 Dátum: 2017.11.17 péntek, 09:43:17 »

van hozzá 1 pár újabbik fajta nyergem, hagyd a faragást

Mennyiért?
És mintha ahhoz kellene még valami, talán másik betét?
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #7766 Dátum: 2017.11.17 péntek, 10:06:17 »

Mennyiért?
És mintha ahhoz kellene még valami, talán másik betét?

Igen, a betét nem csereszabatos.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #7767 Dátum: 2017.11.17 péntek, 10:26:42 »

Mennyiért?
És mintha ahhoz kellene még valami, talán másik betét?
írok pü-t
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Peti06
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 220


« Új hozzászólás #7768 Dátum: 2017.11.17 péntek, 10:27:07 »

Sziasztok!

Rendbe kell rakatnom a fékjeimet, mert a bal első tárcsám félre van kopva, valamint a kézifékem is nagyon fent fog. Nem vagyok egy nagy versenyző az utakon, ezáltal kíméletsebben használom a fékeket is. A Juratek tárcsa Mintex betétekkel teljesen megfelelő választás? Nem pénzkidobás? Valamint a kocsim 2004 decemberi FL-es, ebben automata vagy kézi állítású lehet a kézifékkar? Ha kézi állítású, akkor pontosan hol lehet ezt állítani? Ha automata állítású és mégis nagyon fent fog, akkor mi a bevált procedúra, mit kell megnézni (természetesen mielőtt még kézifékkart cserélne az ember, ez már csak gondolom a végső megoldás lenne). Köszi előre is!
Naplózva

Ford Mondeo MK3 2.0 Benzin (2004)
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #7769 Dátum: 2017.11.17 péntek, 10:29:27 »

Sziasztok!

Rendbe kell rakatnom a fékjeimet, mert a bal első tárcsám félre van kopva, valamint a kézifékem is nagyon fent fog. Nem vagyok egy nagy versenyző az utakon, ezáltal kíméletsebben használom a fékeket is. A Juratek tárcsa Mintex betétekkel teljesen megfelelő választás? Nem pénzkidobás? Valamint a kocsim 2004 decemberi FL-es, ebben automata vagy kézi állítású lehet a kézifékkar? Ha kézi állítású, akkor pontosan hol lehet ezt állítani? Ha automata állítású és mégis nagyon fent fog, akkor mi a bevált procedúra, mit kell megnézni (természetesen mielőtt még kézifékkart cserélne az ember, ez már csak gondolom a végső megoldás lenne). Köszi előre is!
nyeregről csinálj egy képet és az alapján lehet mondani.

kézifékkarból kézi állítású van már benne, középdob felett lehet állítani
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Peti06
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 220


« Új hozzászólás #7770 Dátum: 2017.11.17 péntek, 11:04:44 »

nyeregről csinálj egy képet és az alapján lehet mondani.

kézifékkarból kézi állítású van már benne, középdob felett lehet állítani

Köszi a gyors választ. A nyeregről meg lehet állapítani, hogy kézi állítású vagy automata a kézifékkar benne? Vagy mire értetted hogy a nyeregről lehet megmondani?
Naplózva

Ford Mondeo MK3 2.0 Benzin (2004)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #7771 Dátum: 2017.11.17 péntek, 11:15:35 »

Köszi a gyors választ. A nyeregről meg lehet állapítani, hogy kézi állítású vagy automata a kézifékkar benne? Vagy mire értetted hogy a nyeregről lehet megmondani?

A nyereg képe alapján azt, hogy FL előtti vagy FL-es, vagyis hogy hajlamos-e a berohadásra.

A kézifékkarról meg olyan képet csinálj, hogy kiveszed a pohártartó-hamutálca együttest a középkonzolból.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Peti06
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 220


« Új hozzászólás #7772 Dátum: 2017.11.17 péntek, 11:33:39 »

A nyereg képe alapján azt, hogy FL előtti vagy FL-es, vagyis hogy hajlamos-e a berohadásra.

A kézifékkarról meg olyan képet csinálj, hogy kiveszed a pohártartó-hamutálca együttest a középkonzolból.

AndyA

Ja értem. De a nyeregnek FL-esnek kell lennie, hiszen az autó is FL-es. Vagy az ebben a formában még nem jelent semmit?
Naplózva

Ford Mondeo MK3 2.0 Benzin (2004)
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #7773 Dátum: 2017.11.17 péntek, 12:02:41 »

Ja értem. De a nyeregnek FL-esnek kell lennie, hiszen az autó is FL-es. Vagy az ebben a formában még nem jelent semmit?

Nem faceliftnél, hanem jó egy évvel utána volt a féknyereg váltás. Az én 2004-esemen is a régi fajta nyereg volt, mert 2004. februári, a váltás meg 2004 szeptember végén volt hivatalosan.
Naplózva
Peti06
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 220


« Új hozzászólás #7774 Dátum: 2017.11.17 péntek, 12:09:27 »

Nem faceliftnél, hanem jó egy évvel utána volt a féknyereg váltás. Az én 2004-esemen is a régi fajta nyereg volt, mert 2004. februári, a váltás meg 2004 szeptember végén volt hivatalosan.

Értem, így már minden világos köszönöm  worship
Naplózva

Ford Mondeo MK3 2.0 Benzin (2004)
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #7775 Dátum: 2017.11.17 péntek, 12:11:10 »

Ja értem. De a nyeregnek FL-esnek kell lennie, hiszen az autó is FL-es. Vagy az ebben a formában még nem jelent semmit?

az a biztos, ha fl2-es, a fl1-esek lehetnek mindenfélék
Naplózva
Peti06
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 220


« Új hozzászólás #7776 Dátum: 2017.11.17 péntek, 22:03:53 »

az a biztos, ha fl2-es, a fl1-esek lehetnek mindenfélék

Most lehet hülyeséget kérdezek, de a berohadós nyergeknél mindig a hátsó nyergekről van szó? Tehát az elsők nem szoktak "berohadni"? Bocs ha hülye a kérdés.
Naplózva

Ford Mondeo MK3 2.0 Benzin (2004)
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #7777 Dátum: 2017.11.17 péntek, 22:08:03 »

Most lehet hülyeséget kérdezek, de a berohadós nyergeknél mindig a hátsó nyergekről van szó? Tehát az elsők nem szoktak "berohadni"? Bocs ha hülye a kérdés.

a kézifék része szokott berohadni, tehát a hátsókról beszélünk Smiley
Naplózva
Peti06
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 220


« Új hozzászólás #7778 Dátum: 2017.11.17 péntek, 22:14:06 »

a kézifék része szokott berohadni, tehát a hátsókról beszélünk Smiley

Oké, köszi. Na ma elég sokat megtudtam az MK3 fékről  vigyor3 Akkor ha közelébe leszek a nyergeknek lefotózom, aztán kiderül nekem melyik fajta van fent.
Naplózva

Ford Mondeo MK3 2.0 Benzin (2004)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #7779 Dátum: 2017.11.18 szombat, 09:37:32 »

Most lehet hülyeséget kérdezek, de a berohadós nyergeknél mindig a hátsó nyergekről van szó? Tehát az elsők nem szoktak "berohadni"? Bocs ha hülye a kérdés.

A kézifék rohad be, olyan elöl nincs. És a hátsókból is jellemzően a jobb, a balos nagyon ritkán.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
kustora
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 57



WWW E-mail
« Új hozzászólás #7780 Dátum: 2017.11.18 szombat, 16:32:53 »

Sziasztok!

Ma kigyulladt a műszerfalon az ESP visszajelzője:



Nem lehet levenni, tudtok valamilyen típushibáról ami okozhatja az ESP hibát?
Naplózva

2004. Mk3 Turnier  2.0 145hp LPG 300+
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #7781 Dátum: 2017.11.18 szombat, 17:03:39 »

Sziasztok!

Ma kigyulladt a műszerfalon az ESP visszajelzője:

[img]http://wifi-alarm.com/mond.jpg

Nem lehet levenni, tudtok valamilyen típushibáról ami okozhatja az ESP hibát?

Hibakód olvasás...

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
kustora
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 57



WWW E-mail
« Új hozzászólás #7782 Dátum: 2017.11.18 szombat, 18:00:52 »

Hibakód olvasás...

AndyA

Igazad van. Nagy nehezzen megtaláltam a kábelt:



Ledesítettem a féklámpákat  Wink és hiányolja a 67W terhelést. Innentől már egyszerű dolgom van.
Naplózva

2004. Mk3 Turnier  2.0 145hp LPG 300+
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #7783 Dátum: 2017.11.18 szombat, 19:20:51 »

Igazad van. Nagy nehezzen megtaláltam a kábelt:



Ledesítettem a féklámpákat  Wink és hiányolja a 67W terhelést. Innentől már egyszerű dolgom van.

Én is LED-esítettem, de nekem nincs ESP az autóban. Dominak viszont szerintem van, és neki nem okozott ilyen hibát.

AndyA
« Utoljára szerkesztve: 2017.11.18 szombat, 21:20:56 írta alf® » Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #7784 Dátum: 2017.11.20 hétfő, 13:35:20 »

A kézifék rohad be, olyan elöl nincs. És a hátsókból is jellemzően a jobb, a balos nagyon ritkán.

AndyA

Na nekem a múlt héten pont a bal szarakodott, de befújtam féktisztítóval, megjárattam és most jó. Lehet nem a nyeregnél volta/van a hiba.
Gondoltam rá, hogy kiakasztom a kötelet, hogy mi a helyzet, de annyira feszes, hogy attól féltem, lerántom az autót az emelőről. Van ennek valami egyszerűbb módja, vagy csak meghúzom fogóval a kötelet és kiakasztom, ha tudom?
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
Peti06
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 220


« Új hozzászólás #7785 Dátum: 2017.11.22 szerda, 19:33:24 »

Sikeresen kicseréltük az első féktárcsákat és fékbetéteket. Ezekkel az új tárcsákkal és betétekkel kell valamire most ügyelni fékezéskor? Tehát most erősebbeket kell fékeznem velük, hogy bevasaljam őket vagy éppen ellenkezőleg és óvatosabban nem nagy erővel rátaposni nagy sebességről? Hallottam már mindegyiket, de nem tudom melyik a helyes.  Roll Eyes
Naplózva

Ford Mondeo MK3 2.0 Benzin (2004)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #7786 Dátum: 2017.11.22 szerda, 19:43:24 »

Sikeresen kicseréltük az első féktárcsákat és fékbetéteket. Ezekkel az új tárcsákkal és betétekkel kell valamire most ügyelni fékezéskor? Tehát most erősebbeket kell fékeznem velük, hogy bevasaljam őket vagy éppen ellenkezőleg és óvatosabban nem nagy erővel rátaposni nagy sebességről? Hallottam már mindegyiket, de nem tudom melyik a helyes.  Roll Eyes
normál módon használd,inkább óvatosan.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Ferqo
Megszállott
****
Elérhető Elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #7787 Dátum: 2017.11.22 szerda, 19:46:05 »

Sikeresen kicseréltük az első féktárcsákat és fékbetéteket. Ezekkel az új tárcsákkal és betétekkel kell valamire most ügyelni fékezéskor? Tehát most erősebbeket kell fékeznem velük, hogy bevasaljam őket vagy éppen ellenkezőleg és óvatosabban nem nagy erővel rátaposni nagy sebességről? Hallottam már mindegyiket, de nem tudom melyik a helyes.  Roll Eyes
Arra, hogy az első pár 10-20-50 km en még nem teljes a fékhatásod, kell egy kis idő, hogy összekopjon, szóval ne rutinból toljad. Többi meg sztem marhaság, használd, ahogyan kell. Ha az élet azt hozza, akkor úgyis satuféket nyomsz, mert eléd lépett vki, ezért nem fogod elütni, mert még nem fékezhetsz nagyot, mert most cserélték a féket.
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
H Zsolt70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



E-mail
« Új hozzászólás #7788 Dátum: 2017.11.22 szerda, 19:56:34 »

Sikeresen kicseréltük az első féktárcsákat és fékbetéteket. Ezekkel az új tárcsákkal és betétekkel kell valamire most ügyelni fékezéskor? Tehát most erősebbeket kell fékeznem velük, hogy bevasaljam őket vagy éppen ellenkezőleg és óvatosabban nem nagy erővel rátaposni nagy sebességről? Hallottam már mindegyiket, de nem tudom melyik a helyes.  Roll Eyes
Féket vasalni nem nagy sebességgel szoktak. Kihalt útszakasz berakod rettenetebe vagyis egyesbe elindulsz bal lábbal nyomod a féket pár száz méteren keresztül hol erősebben hol  gyengébben. Közben ne fullaszd le a motort wow1 Érezhetően változni fog a fékhatás, utána lehet ütni vágni bírni fogja.
Naplózva

EX Mondeo 2.0 Tdci 2005   1 3 5  └-┼┼┤    2 4 6  340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
Peti06
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 220


« Új hozzászólás #7789 Dátum: 2017.11.22 szerda, 20:19:36 »

Köszönöm mindegyikőtöknek a gyors választ!  integet2
Naplózva

Ford Mondeo MK3 2.0 Benzin (2004)
fablaci
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 211


E-mail
« Új hozzászólás #7790 Dátum: 2017.12.05 kedd, 21:09:00 »

Sziasztok!

A következő hibakódot olvastuk ma ki: C1145 (Kerék sebesség szenzor jobb első bemenet ármaköri hiba).
Hibajelenség: világít az abs és az esp visszajelzőm folyamatosan.

Szerintetek a jobb első abs jeladóm lehet a hibás? Van evvel kapcsolatban valakinek tapasztalata?

Köszi és üdv:
Laci
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #7791 Dátum: 2017.12.05 kedd, 21:14:25 »

Sziasztok!

A következő hibakódot olvastuk ma ki: C1145 (Kerék sebesség szenzor jobb első bemenet ármaköri hiba).
Hibajelenség: világít az abs és az esp visszajelzőm folyamatosan.

Szerintetek a jobb első abs jeladóm lehet a hibás? Van evvel kapcsolatban valakinek tapasztalata?

Köszi és üdv:
Laci

Mozgasd meg a csatlakozót. Lehet, csak annyi a baja.
Naplózva
fablaci
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 211


E-mail
« Új hozzászólás #7792 Dátum: 2017.12.05 kedd, 21:25:55 »

Mozgasd meg a csatlakozót. Lehet, csak annyi a baja.
Próbáltam, sajnos nem javult meg. Sad
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #7793 Dátum: 2017.12.05 kedd, 21:35:09 »

Próbáltam, sajnos nem javult meg. Sad

Lehet vezetékszakadás is. De ez csak tipp.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #7794 Dátum: 2017.12.06 szerda, 10:42:29 »

Sziasztok!

A következő hibakódot olvastuk ma ki: C1145 (Kerék sebesség szenzor jobb első bemenet ármaköri hiba).
Hibajelenség: világít az abs és az esp visszajelzőm folyamatosan.

Szerintetek a jobb első abs jeladóm lehet a hibás? Van evvel kapcsolatban valakinek tapasztalata?

Köszi és üdv:
Laci
gyakran a kerékcsapágy megy tönkre ilyen hibánál.Lemálik róla a mágneses rész.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Peti06
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 220


« Új hozzászólás #7795 Dátum: 2017.12.21 csütörtök, 00:26:01 »

Sziasztok!

A hátsó féknyeregből csak két fajta létezik ugye? Van a FL-es féknyereg és van a FL előtti, tehát nincs különbség dízelesnél, kombinál stb... ugye? Sajnos a bal hátsó FL-es féknyergembe beletört a gumifékcső menete és hosszas órákon keresztül való kioperálási kísérlet sem segített. Az a menet kb. eggyé vált a féknyereggel. Most ott tartok, hogy be akarok szerezni egy bontott gyári FL-es nyerget baloldalra. Esetleg van olyan akit tudnátok ajánlani akinek biztos van? Nézegettem interneten a hirdetéseket, de mindenki úgy hirdeti ezeket a nyergeket, hogy ők inkább lecsípték a gumicsövet és nem tekerték ki. Most ha veszek egyet bontottan, akkor lehet az is beletörik  Roll Eyes Nem valami biztató  Huh?
Naplózva

Ford Mondeo MK3 2.0 Benzin (2004)
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #7796 Dátum: 2017.12.21 csütörtök, 00:41:47 »

Sziasztok!

A hátsó féknyeregből csak két fajta létezik ugye? Van a FL-es féknyereg és van a FL előtti, tehát nincs különbség dízelesnél, kombinál stb... ugye? Sajnos a bal hátsó FL-es féknyergembe beletört a gumifékcső menete és hosszas órákon keresztül való kioperálási kísérlet sem segített. Az a menet kb. eggyé vált a féknyereggel. Most ott tartok, hogy be akarok szerezni egy bontott gyári FL-es nyerget baloldalra. Esetleg van olyan akit tudnátok ajánlani akinek biztos van? Nézegettem interneten a hirdetéseket, de mindenki úgy hirdeti ezeket a nyergeket, hogy ők inkább lecsípték a gumicsövet és nem tekerték ki. Most ha veszek egyet bontottan, akkor lehet az is beletörik  Roll Eyes Nem valami biztató  Huh?

Más a kombi és a 4/5 ajtós.
Naplózva
Peti06
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 220


« Új hozzászólás #7797 Dátum: 2017.12.21 csütörtök, 01:29:15 »

Más a kombi és a 4/5 ajtós.

Köszi. Akkor legalább ezzel előrébb vagyok.
Egyébként látom lehet ezeket újonnan is venni valami betétdíjas formában (?) Utángyártott/felújított féknyereg is teljesen megfelelő, vagy inkább maradjak a gyári "Bosch" bontottnál?
Naplózva

Ford Mondeo MK3 2.0 Benzin (2004)
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #7798 Dátum: 2017.12.21 csütörtök, 01:57:23 »

Köszi. Akkor legalább ezzel előrébb vagyok.
Egyébként látom lehet ezeket újonnan is venni valami betétdíjas formában (?) Utángyártott/felújított féknyereg is teljesen megfelelő, vagy inkább maradjak a gyári "Bosch" bontottnál?

Ha új verziójút akarsz, akkor inkább egy bontott.
A betétdíj azt jelenti, hogy ott hagysz egy rakat pénzt, amíg az ugyanolyan leszereltet nem viszed vissza.
Naplózva
Peti06
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 220


« Új hozzászólás #7799 Dátum: 2017.12.21 csütörtök, 08:31:01 »

Ha új verziójút akarsz, akkor inkább egy bontott.
A betétdíj azt jelenti, hogy ott hagysz egy rakat pénzt, amíg az ugyanolyan leszereltet nem viszed vissza.

Köszönöm szépen.
Naplózva

Ford Mondeo MK3 2.0 Benzin (2004)
Oldalak: 1 ... 149 150 151 152 153 154 155 [156] 157 158 159 160 161 162 163 ... 170   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.117 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.