Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.03.28 csütörtök, 11:12:41 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 151 152 153 154 155 156 157 [158] 159 160 161 162 163 164 165 ... 170   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Fék, ABS, ESP  (Megtekintve 2719099 alkalommal)
0 Felhasználó és 5 vendég van a témában
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 990


E-mail
« Új hozzászólás #7850 Dátum: 2018.03.11 vasárnap, 20:02:36 »

Sziasztok
Adott egy uj tipusu feknyereg amibol folyik a olaj a kezikfektengely oldalan. Vettunk felujito szettet de sajnos a kezifektengelyt nem sikerult kivenni. Egyaltalan kijon az onnan , ha igen hogyan probaljuk?
Ha valakinek van eziranyu tanacsa megkoszonnem  worship

Ha van rajta az ötszögletű csavar, akkor azt kell kivenni és kijön az egész belseje.
Naplózva

Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
toby_as
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 410


E-mail
« Új hozzászólás #7851 Dátum: 2018.03.11 vasárnap, 20:20:50 »

Ha van rajta az ötszögletű csavar, akkor azt kell kivenni és kijön az egész belseje.
Koszi,  de ez mar a uj tipusu (2004 utani) feknyereg , nincs rajta csavar
Naplózva

Mondeo MK5  1.5 TDCI-120LE, XUCA, Hatchback, 2016

Mondeo MK4  2.0 TDCI - 140(163), UFBA,  Hatchback, 2012-ex.
Focus MK3 2.0 TDCI -140->163, UFDB, 2012-ex.
Mondeo MK4  2.0 TDCI - 140, QXBA,  Hatchback , 2007-ex.
Mondeo MK3  1.8i - 125, Trend, Hatchback , 2002-ex.
Mondeo MKI Ghia, 1.8i-1994-ex.
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 990


E-mail
« Új hozzászólás #7852 Dátum: 2018.03.11 vasárnap, 20:37:12 »

Koszi,  de ez mar a uj tipusu (2004 utani) feknyereg , nincs rajta csavar

Abba pedig fém körmök tartják bele oldalt belül, nekem 1 le is törött belőlük ahogy kivettem.
Naplózva

Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #7853 Dátum: 2018.03.11 vasárnap, 22:25:40 »

Szia
A link ennek a topiknak az elso oldalahoz vezet, bocsi de ne ertem, hacsak nem az akartad irni hogy olvassam vegig az egesz topikot vigyor3
bocs.rossz a link.
A te autód eredetileg fl előtti,de ha nem ez a féked van akkor keveset segít a cikk.

http://mondeo.hu/index.php?topic=17223.0
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
toby_as
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 410


E-mail
« Új hozzászólás #7854 Dátum: 2018.03.12 hétfő, 09:09:26 »

Abba pedig fém körmök tartják bele oldalt belül, nekem 1 le is törött belőlük ahogy kivettem.
Igen, a fem kormoket lattam en is de nem tudtam kivenni sehogy sem.
Naplózva

Mondeo MK5  1.5 TDCI-120LE, XUCA, Hatchback, 2016

Mondeo MK4  2.0 TDCI - 140(163), UFBA,  Hatchback, 2012-ex.
Focus MK3 2.0 TDCI -140->163, UFDB, 2012-ex.
Mondeo MK4  2.0 TDCI - 140, QXBA,  Hatchback , 2007-ex.
Mondeo MK3  1.8i - 125, Trend, Hatchback , 2002-ex.
Mondeo MKI Ghia, 1.8i-1994-ex.
toby_as
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 410


E-mail
« Új hozzászólás #7855 Dátum: 2018.03.12 hétfő, 09:13:30 »

bocs.rossz a link.
A te autód eredetileg fl előtti,de ha nem ez a féked van akkor keveset segít a cikk.

http://mondeo.hu/index.php?topic=17223.0
Az en autom tenyleg FL elotti es vegig is csinaltam mar  egyszer a felujitast a cik alapjan  worship. Amirol kerdezek az uncsim autoja ami 2005-s , abban mar az uj feknyereg van es sajnos ahogy irtam folyik a kezifektengely feloli vegen, a tengelyt pedig nem tudtuk kivenni..... ahogy  Thomas8607  irta fenteb azok a bizonyos  femkormok meg sem moccantak.
Naplózva

Mondeo MK5  1.5 TDCI-120LE, XUCA, Hatchback, 2016

Mondeo MK4  2.0 TDCI - 140(163), UFBA,  Hatchback, 2012-ex.
Focus MK3 2.0 TDCI -140->163, UFDB, 2012-ex.
Mondeo MK4  2.0 TDCI - 140, QXBA,  Hatchback , 2007-ex.
Mondeo MK3  1.8i - 125, Trend, Hatchback , 2002-ex.
Mondeo MKI Ghia, 1.8i-1994-ex.
Menyus No1
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48



« Új hozzászólás #7856 Dátum: 2018.03.12 hétfő, 11:19:30 »

Sziasztok.
Cserélni kéne a hátsó féknyergemet mert berohadt a kézifék kötelem.
 A kérdésem az lenne hogy ez a fajta jó az én gépemhez?
https://www.autoalkatreszonline24.hu/ridex/8099994
Köszi  előre is
           
                        Menyus
Naplózva

MKIII  2002.09. 2.0/149LE GHIA
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26957


E-mail
« Új hozzászólás #7857 Dátum: 2018.03.12 hétfő, 11:30:19 »

Sziasztok.
Cserélni kéne a hátsó féknyergemet mert berohadt a kézifék kötelem.
 A kérdésem az lenne hogy ez a fajta jó az én gépemhez?
https://www.autoalkatreszonline24.hu/ridex/8099994
Köszi  előre is
           
                        Menyus

Ha berohadt a kézifékkötél, cseréld ki azt. A féknyerget minek?

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Menyus No1
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48



« Új hozzászólás #7858 Dátum: 2018.03.12 hétfő, 11:51:46 »

Ha berohadt a kézifékkötél, cseréld ki azt. A féknyerget minek?

AndyA
Bocsi. Rosszul irtam  worship
A féknyereg rohadt be  falbav
 A kérdés még áll.Jó vagy nem a belinkelt nyerges  help
Naplózva

MKIII  2002.09. 2.0/149LE GHIA
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #7859 Dátum: 2018.03.12 hétfő, 11:54:39 »

Bocsi. Rosszul irtam  worship
A féknyereg rohadt be  falbav
 A kérdés még áll.Jó vagy nem a belinkelt nyerges  help


A felújításról találsz cikket a FAQ-ban, ha nem akarod mindenáron cserélni.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26957


E-mail
« Új hozzászólás #7860 Dátum: 2018.03.12 hétfő, 11:58:07 »

Bocsi. Rosszul irtam  worship
A féknyereg rohadt be  falbav
 A kérdés még áll.Jó vagy nem a belinkelt nyerges  help


Ránézésre jó, de szerintem ugyanúgy meg fog állni záros határidőn belül.

Nézd meg a házilagos felújítós cikket, hosszú távon lehet, jobban jársz azzal.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Menyus No1
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48



« Új hozzászólás #7861 Dátum: 2018.03.12 hétfő, 12:02:59 »

Ránézésre jó, de szerintem ugyanúgy meg fog állni záros határidőn belül.

Nézd meg a házilagos felújítós cikket, hosszú távon lehet, jobban jársz azzal.

AndyA

Köszi de sajna se időm se helyem nincs a feújításhoz így marad a csere.
Jövő hóban meg vizsga.
Naplózva

MKIII  2002.09. 2.0/149LE GHIA
wofer
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3726


Minden a mágnes körül forog,csak észre kell venni!


E-mail
« Új hozzászólás #7862 Dátum: 2018.03.12 hétfő, 12:10:29 »

Köszi de sajna se időm se helyem nincs a feújításhoz így marad a csere.
Jövő hóban meg vizsga.

Innen nem jön meg 3nap alatt..arra számolj!
Naplózva

https://audioshop.hu/ Subwoofer guru + minden ami autóhifi!
Fordok,3 Capri,1Focus,3 Mondeo,S-MAX,Grand C-MAX, egyelőre OFF Skoda Octavia
Menyus No1
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48



« Új hozzászólás #7863 Dátum: 2018.03.12 hétfő, 12:22:05 »

Innen nem jön meg 3nap alatt..arra számolj!
Pont ezért érdeklődöm SOS-ben
Naplózva

MKIII  2002.09. 2.0/149LE GHIA
wofer
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3726


Minden a mágnes körül forog,csak észre kell venni!


E-mail
« Új hozzászólás #7864 Dátum: 2018.03.12 hétfő, 13:02:03 »

Pont ezért érdeklődöm SOS-ben

Sztem jobban jársz ha a cromaxban megveszed..a régit is leadhatod asszem. smile
Naplózva

https://audioshop.hu/ Subwoofer guru + minden ami autóhifi!
Fordok,3 Capri,1Focus,3 Mondeo,S-MAX,Grand C-MAX, egyelőre OFF Skoda Octavia
fablaci
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 211


E-mail
« Új hozzászólás #7865 Dátum: 2018.03.13 kedd, 10:01:24 »

Sziasztok!

Cseréltettem a Mondeomon elsö fékbetéteket és tárcsát (Brembo) is. Eleinte jó volt nem rázott a kormány mint korábban, de most kb. 2000 km után újra ráz a kormány fékezéskor. Szerintetek mi lehet a baj? Szabályoztassan be a tárcsákat?

Üdv:
Laci
Naplózva
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #7866 Dátum: 2018.03.13 kedd, 10:25:00 »

Sziasztok!

Cseréltettem a Mondeomon elsö fékbetéteket és tárcsát (Brembo) is. Eleinte jó volt nem rázott a kormány mint korábban, de most kb. 2000 km után újra ráz a kormány fékezéskor. Szerintetek mi lehet a baj? Szabályoztassan be a tárcsákat?

Üdv:
Laci

A kerékagy felfekvő területét lepucoltad lepucolták az új tárcsa felrakása előtt?
Brembo-ra sajna sok panaszt olvasni az utóbbi időben, simán lehet, hogy az új tárcsa ennyit bírt. De persze lehetséges, hogy a tárcsa hullámosodása már csak következmény.


Ps.: az "alvó ügynökünk" jelezte, hogy elírás van az első mondatomban  vigyor3
« Utoljára szerkesztve: 2018.03.13 kedd, 10:34:17 írta Zsolteey » Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26957


E-mail
« Új hozzászólás #7867 Dátum: 2018.03.13 kedd, 12:27:35 »

Sziasztok!

Cseréltettem a Mondeomon elsö fékbetéteket és tárcsát (Brembo) is. Eleinte jó volt nem rázott a kormány mint korábban, de most kb. 2000 km után újra ráz a kormány fékezéskor. Szerintetek mi lehet a baj? Szabályoztassan be a tárcsákat?

Üdv:
Laci

Akármi is lehet. Brembo tárcsa nem a világ közepe, sajnos mostanában elég alja minőségben készülnek azok is.

A tárcsa felfekvő felületét az agyon kell gondosan megpucolni, és utána forró tárcsával nem hajtani keresztül nagy pocsolyán. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Robin
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129


E-mail
« Új hozzászólás #7868 Dátum: 2018.03.13 kedd, 12:36:28 »

Sziasztok!

Cseréltettem a Mondeomon elsö fékbetéteket és tárcsát (Brembo) is. Eleinte jó volt nem rázott a kormány mint korábban, de most kb. 2000 km után újra ráz a kormány fékezéskor. Szerintetek mi lehet a baj? Szabályoztassan be a tárcsákat?

Üdv:
Laci
Meg nem ártana mérőórával a kerékagyat is megmérni (új tárcsa előtt ajánlott), nincs-e valamennyi ütése. Simán lehet ludas a kerékcsapágy is...
Naplózva

2002.05.17 MK3 kombi Ghia 1.8 92kW LPG, 320e km
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #7869 Dátum: 2018.03.13 kedd, 18:02:02 »

Sziasztok!

Cseréltettem a Mondeomon elsö fékbetéteket és tárcsát (Brembo) is. Eleinte jó volt nem rázott a kormány mint korábban, de most kb. 2000 km után újra ráz a kormány fékezéskor. Szerintetek mi lehet a baj? Szabályoztassan be a tárcsákat?

Üdv:
Laci
Tisztelt Fórumtárs!
Javaslom olvasd el a FAQ topikban  "MK 3 fékezéskor remegő kormány" cikket.
Minden kérdésedre megkapod a választ.  wave
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 990


E-mail
« Új hozzászólás #7870 Dátum: 2018.04.02 hétfő, 11:29:31 »

Sziasztok!

Kézifék bowdeneket cseréltem.
A beállítását kérdezném, az elölről jövő bowdenen van az állító anya.
Felemelt állapotban kell néznem hogy mikor nem tudom forgatni a kereket, vagy leengedve, hogy mikor nem tudok odébb menni?
Naplózva

Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26957


E-mail
« Új hozzászólás #7871 Dátum: 2018.04.02 hétfő, 11:46:18 »

Sziasztok!

Kézifék bowdeneket cseréltem.
A beállítását kérdezném, az elölről jövő bowdenen van az állító anya.
Felemelt állapotban kell néznem hogy mikor nem tudom forgatni a kereket, vagy leengedve, hogy mikor nem tudok odébb menni?

Szerinted...?  falbav falbav falbav falbav falbav

Melyik lehet értelmesebb teszt, amikor kézzel nem tudod ugyan elforgatni a kereket, de az autó tömege még simán elviheti, vagy amikor az autó tömegét biztosan megfogja?

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 990


E-mail
« Új hozzászólás #7872 Dátum: 2018.04.02 hétfő, 11:49:24 »

Szerinted...?  falbav falbav falbav falbav falbav

Melyik lehet értelmesebb teszt, amikor kézzel nem tudod ugyan elforgatni a kereket, de az autó tömege még simán elviheti, vagy amikor az autó tömegét biztosan megfogja?

AndyA

Hát úgy állítottam be, hogy ne tudjam megmozdítani a kocsit sebességben kuplungot felengedve. Mert így a logikus.
De volt olyan leírás ahol felemelve nézték a kereket.
Naplózva

Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #7873 Dátum: 2018.04.02 hétfő, 23:02:47 »

Hát úgy állítottam be, hogy ne tudjam megmozdítani a kocsit sebességben kuplungot felengedve. Mert így a logikus.
De volt olyan leírás ahol felemelve nézték a kereket.

A gyári utasítás az, hogy a kiengedett kéziféknél a hátsó féknyergeken lévő kar 1mm-re legyen attól a ponttól ahova rugó végállásba visszahúzza és felütközik.
Ha így beállítva valami nem jó, akkor a kézifék egyéb elemeiben van a hiba.

Amúgy meg ha ki van engedve simán kell forognia, behúzott kézifékkel meg nem szabad tudnod elindulni.
Naplózva
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 990


E-mail
« Új hozzászólás #7874 Dátum: 2018.04.03 kedd, 06:23:37 »

A gyári utasítás az, hogy a kiengedett kéziféknél a hátsó féknyergeken lévő kar 1mm-re legyen attól a ponttól ahova rugó végállásba visszahúzza és felütközik.
Ha így beállítva valami nem jó, akkor a kézifék egyéb elemeiben van a hiba.

Amúgy meg ha ki van engedve simán kell forognia, behúzott kézifékkel meg nem szabad tudnod elindulni.

Köszönöm a részletes leírást.
Naplózva

Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
Bazsi1985
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 11



E-mail
« Új hozzászólás #7875 Dátum: 2018.04.03 kedd, 16:49:25 »

Sziasztok!
A segítségetek kérném van egy 2004 Mondeo 2.0 TDCi(N7BA).
Az autó azt kezdte játszani, hogy jobbra kanyarodás közben leállt a motor, elvittem szerelőhöz két hete ott van,azóta már balra kanyarodásnál is leáll. Nem tudják pontosan mi a baj, az ESP-ről van hibakód,egyenlőre tanácstalanok,mert csak menet közben produkálja a hibát.
Valakinek van valami ötlete mi lehet a gond?
Segítségetek előre is köszönöm.
Naplózva

2004 Ford Mondeo 2.0 TDCI 130 Le N7BA
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #7876 Dátum: 2018.04.03 kedd, 16:58:20 »

Sziasztok!
A segítségetek kérném van egy 2004 Mondeo 2.0 TDCi(N7BA).
Az autó azt kezdte játszani, hogy jobbra kanyarodás közben leállt a motor, elvittem szerelőhöz két hete ott van,azóta már balra kanyarodásnál is leáll. Nem tudják pontosan mi a baj, az ESP-ről van hibakód,egyenlőre tanácstalanok,mert csak menet közben produkálja a hibát.
Valakinek van valami ötlete mi lehet a gond?
Segítségetek előre is köszönöm.

Lehet hülyeség amit mondok.
a focusnál egy emberkének volt olyan, hogy a benzinpumpa alatt/rajta van egy kis tányér/csésze amiben van üzemanyag és kanyarodásnál amikor az üzemanyag elmozdul oldalra, akkor az biztosítja, hogy tudja szívni a cuccot. nem tudom, hogy a tdci-nél hogyan van ez
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 990


E-mail
« Új hozzászólás #7877 Dátum: 2018.04.03 kedd, 17:51:57 »

Lehet hülyeség amit mondok.
a focusnál egy emberkének volt olyan, hogy a benzinpumpa alatt/rajta van egy kis tányér/csésze amiben van üzemanyag és kanyarodásnál amikor az üzemanyag elmozdul oldalra, akkor az biztosítja, hogy tudja szívni a cuccot. nem tudom, hogy a tdci-nél hogyan van ez

Tdci-ben nincs elektromos üzemanyagpumpa(magasnyomásúban van amivel felveszi az anyagot a tankból)
Naplózva

Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #7878 Dátum: 2018.04.03 kedd, 17:55:45 »

Tdci-ben nincs elektromos üzemanyagpumpa(magasnyomásúban van amivel felveszi az anyagot a tankból)

igen ezt tudom, de a nagynyomású alaján is van egy tányér szerű dolog, arra gondoltam de lehet hülyeséget írok! Roll Eyes
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #7879 Dátum: 2018.04.03 kedd, 18:06:20 »

Sziasztok!
A segítségetek kérném van egy 2004 Mondeo 2.0 TDCi(N7BA).
Az autó azt kezdte játszani, hogy jobbra kanyarodás közben leállt a motor, elvittem szerelőhöz két hete ott van,azóta már balra kanyarodásnál is leáll. Nem tudják pontosan mi a baj, az ESP-ről van hibakód,egyenlőre tanácstalanok,mert csak menet közben produkálja a hibát.
Valakinek van valami ötlete mi lehet a gond?
Segítségetek előre is köszönöm.
egész véletlenül nem a kormány szögelfordulás érzékelő a hiba? Roll Eyes
Amikor leáll gondolom villog a malac farka.Na akkor kell hibakódot olvasni.Simán esélyes egy CMP jeladó hiba is.Csak cumiztat a kanyarokkal,de lehet semmi köze hozzá.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Bazsi1985
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 11



E-mail
« Új hozzászólás #7880 Dátum: 2018.04.03 kedd, 19:08:27 »

egész véletlenül nem a kormány szögelfordulás érzékelő a hiba? Roll Eyes
Amikor leáll gondolom villog a malac farka.Na akkor kell hibakódot olvasni.Simán esélyes egy CMP jeladó hiba is.Csak cumiztat a kanyarokkal,de lehet semmi köze hozzá.
Köszönöm mindenkinek a gyors segítséget.
A CMP jeladót mondom is a szerelőknek holnap, elvileg a kormány szögelfordulás érzékelőt már nézték.
Naplózva

2004 Ford Mondeo 2.0 TDCI 130 Le N7BA
thomas791
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 100


E-mail
« Új hozzászólás #7881 Dátum: 2018.04.08 vasárnap, 22:24:07 »

Sziasztok!
Kedves mondeóm(2001) szivatott jobb hátsó kézifékkel.....tisztítás... nyereg vissza légtelenítés..... eddig ok...
A gond az, hogy nem néztem közbe a fékfolyadék szintet...... falbav jelenleg fog, féluton kezd el erősebben fogni...
A kérdésem az hogy: ha fellevegősödött a rendszer, akkor azt hogy tudom légteleníteni egyedűl? Meg ne lent fogjon a pedál, hanem fent....
Válaszaitokat előre is köszönöm!
Tomi
Naplózva

Mondeo kombi 2009 MK IV    2.0 benzin
Mondeo kombi 2002 MKIII   1.8 benzin 110LE
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26957


E-mail
« Új hozzászólás #7882 Dátum: 2018.04.08 vasárnap, 22:52:45 »

Sziasztok!
Kedves mondeóm(2001) szivatott jobb hátsó kézifékkel.....tisztítás... nyereg vissza légtelenítés..... eddig ok...
A gond az, hogy nem néztem közbe a fékfolyadék szintet...... falbav jelenleg fog, féluton kezd el erősebben fogni...
A kérdésem az hogy: ha fellevegősödött a rendszer, akkor azt hogy tudom légteleníteni egyedűl? Meg ne lent fogjon a pedál, hanem fent....
Válaszaitokat előre is köszönöm!
Tomi


Egyedül úgy, ha van hozzá légtelenítő masinád.

Amúgy ketten kellesz hozzá.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
thomas791
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 100


E-mail
« Új hozzászólás #7883 Dátum: 2018.04.09 hétfő, 14:17:08 »

Egyedül úgy, ha van hozzá légtelenítő masinád.

Amúgy ketten kellesz hozzá.

AndyA
OK, akkor leszünk ketten... És úgy hogyan?
Naplózva

Mondeo kombi 2009 MK IV    2.0 benzin
Mondeo kombi 2002 MKIII   1.8 benzin 110LE
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23819


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #7884 Dátum: 2018.04.09 hétfő, 14:21:39 »

OK, akkor leszünk ketten... És úgy hogyan?
a fék mondjuk nem játék, ha ezzel az egyszerű dologgal nem vagy tisztában, akkor nem biztos, hogy hozzá kéne nyúlni
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
thomas791
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 100


E-mail
« Új hozzászólás #7885 Dátum: 2018.04.09 hétfő, 14:54:17 »

a fék mondjuk nem játék, ha ezzel az egyszerű dologgal nem vagy tisztában, akkor nem biztos, hogy hozzá kéne nyúlni
Sorba egyessével kell végigmeni a hátsó, majd az első kerekeken..... de azért részletesen, ha kérhetem...
Előre is köszönöm!
Tomi
Naplózva

Mondeo kombi 2009 MK IV    2.0 benzin
Mondeo kombi 2002 MKIII   1.8 benzin 110LE
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26957


E-mail
« Új hozzászólás #7886 Dátum: 2018.04.09 hétfő, 15:35:48 »

Sorba egyessével kell végigmeni a hátsó, majd az első kerekeken..... de azért részletesen, ha kérhetem...
Előre is köszönöm!
Tomi


Majdnem. Smiley

Először a kuplungot kell légteleníteni, utána sorban a csőhossz szerint a legközelebbi, majd az egyre távolabbi kerekeket, azaz kuplung, BE, JE, BH, JH.

A légtelenítő pöcsről gumidugó le, csillagkulcs és cső rá, cső vége egy üres PET-palackba. Tartályt is csurig feltölteni. Utána a benn ülő nyomja a féket, te meg nyitsz egy nagyon picit a légtelenítő csavaron. Amikor neki benn beesik a pedál, te gyorsan elzárod a csavart. Ezt kell türelmesen ismételgetni, amíg buborékmentes a csövön kicsurgó lé. Tartályt időnként utántölteni szükség szerint.

Fékfolyadék csere detto így megy, csak ott nem egyszerűen a buborékmentes állapot a cél, hanem az is, hogy a régi, használt lé helyett már a friss jöjjön ki a féknyeregből. Ez szín alapján egyszerűen eldönthető, éppen ezért célszerű átlátszó szilikoncsövet használni. Ilyenkor előbb érdemes a tartályban lévő használt folyadékot egy fecskendővel leszivattyúzni amennyire lehet, és úgy tölteni fel, hogy majdnem csak friss lé legyen benne.

De az igaz, hogy ha ezt így nehézséget okoz megoldani, akkor inkább bízd olyanra, aki már foglalkozott ilyesmivel. A fék nem játék, szó szerint az életed múlik rajta.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23819


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #7887 Dátum: 2018.04.09 hétfő, 18:31:20 »

Sorba egyessével kell végigmeni a hátsó, majd az első kerekeken..... de azért részletesen, ha kérhetem...
Előre is köszönöm!
Tomi

mondom, bízd olyanra, aki tudja is mit csinál. nem vicces, ha legyalulsz egy 4-5 fős családot, mert nem értessz hozzá és nincs erre a folyamatra 10eft-od
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1639



« Új hozzászólás #7888 Dátum: 2018.04.09 hétfő, 19:26:49 »

Majdnem. Smiley

Először a kuplungot kell légteleníteni, utána sorban a csőhossz szerint a legközelebbi, majd az egyre távolabbi kerekeket, azaz kuplung, BE, JE, BH, JH.


Nem a tartálytól legtávolabbi felöl megyünk a legközelebbi felé? Én úgy tudtam.
A Haynes meg X alakban írja, vagyis: Valamelyik első, utána átellenes hátsó, másik első, másik hátsó.
Van ezeknek egyáltalán komoly jelentősége? Feltéve, hogy rendesen légtelenítettünk.
« Utoljára szerkesztve: 2018.04.09 hétfő, 19:29:47 írta Bleky » Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26957


E-mail
« Új hozzászólás #7889 Dátum: 2018.04.09 hétfő, 20:51:39 »

Nem a tartálytól legtávolabbi felöl megyünk a legközelebbi felé? Én úgy tudtam.
A Haynes meg X alakban írja, vagyis: Valamelyik első, utána átellenes hátsó, másik első, másik hátsó.
Van ezeknek egyáltalán komoly jelentősége? Feltéve, hogy rendesen légtelenítettünk.


De, rendesen hátulról kell előre.

Keresztbe akkor kell, ha olyan a fékrendszer. Valamelyik VW vagy mi csinálja, hogy a hátsó lengőkar behajlása (=terhelés) szerint osztja átlósan a fékerőt az első kerékről.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
thomas791
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 100


E-mail
« Új hozzászólás #7890 Dátum: 2018.04.09 hétfő, 21:10:19 »

Majdnem. Smiley

Először a kuplungot kell légteleníteni, utána sorban a csőhossz szerint a legközelebbi, majd az egyre távolabbi kerekeket, azaz kuplung, BE, JE, BH, JH.

A légtelenítő pöcsről gumidugó le, csillagkulcs és cső rá, cső vége egy üres PET-palackba. Tartályt is csurig feltölteni. Utána a benn ülő nyomja a féket, te meg nyitsz egy nagyon picit a légtelenítő csavaron. Amikor neki benn beesik a pedál, te gyorsan elzárod a csavart. Ezt kell türelmesen ismételgetni, amíg buborékmentes a csövön kicsurgó lé. Tartályt időnként utántölteni szükség szerint.

Fékfolyadék csere detto így megy, csak ott nem egyszerűen a buborékmentes állapot a cél, hanem az is, hogy a régi, használt lé helyett már a friss jöjjön ki a féknyeregből. Ez szín alapján egyszerűen eldönthető, éppen ezért célszerű átlátszó szilikoncsövet használni. Ilyenkor előbb érdemes a tartályban lévő használt folyadékot egy fecskendővel leszivattyúzni amennyire lehet, és úgy tölteni fel, hogy majdnem csak friss lé legyen benne.

De az igaz, hogy ha ezt így nehézséget okoz megoldani, akkor inkább bízd olyanra, aki már foglalkozott ilyesmivel. A fék nem játék, szó szerint az életed múlik rajta.

AndyA


Szia!
Köszönöm a választ! Egyébként nem a "haverral" csinálom, hanem autószerelővel! A fék nem játék és nem is egy mondeo szívósor...   Wink
Amikor tárcsát és fékbetétet cseréltem, utánna ő is átnézte!
A kuplung érdekelt, mivel ugyanazt az olajat használja.... Van neki külön légtelenítő szelep?
Naplózva

Mondeo kombi 2009 MK IV    2.0 benzin
Mondeo kombi 2002 MKIII   1.8 benzin 110LE
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #7891 Dátum: 2018.04.09 hétfő, 21:17:07 »

Szia!
Köszönöm a választ! Egyébként nem a "haverral" csinálom, hanem autószerelővel! A fék nem játék és nem is egy mondeo szívósor...   Wink
Amikor tárcsát és fékbetétet cseréltem, utánna ő is átnézte!
A kuplung érdekelt, mivel ugyanazt az olajat használja.... Van neki külön légtelenítő szelep?

igen,ott van a váltón,ahol a hidaulikacső bemegy a kinyomóhoz.Egy sapkával van lezárva.
http://olajshopnet.hu/Hidraulikus-kinyomocsapagygyartasi-ev2003sebessegv
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
thomas791
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 100


E-mail
« Új hozzászólás #7892 Dátum: 2018.04.09 hétfő, 21:26:58 »

igen,ott van a váltón,ahol a hidaulikacső bemegy a kinyomóhoz.Egy sapkával van lezárva.
http://olajshopnet.hu/Hidraulikus-kinyomocsapagygyartasi-ev2003sebessegv
Köszi!
Tehát a kuplung hidraulikának csak ezen a részén kell légteleníteni?
Naplózva

Mondeo kombi 2009 MK IV    2.0 benzin
Mondeo kombi 2002 MKIII   1.8 benzin 110LE
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #7893 Dátum: 2018.04.09 hétfő, 21:42:44 »

Köszi!
Tehát a kuplung hidraulikának csak ezen a részén kell légteleníteni?
hol szeretnél még? ez a vége a kuplung hidraulikának.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
thomas791
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 100


E-mail
« Új hozzászólás #7894 Dátum: 2018.04.09 hétfő, 21:45:52 »

hol szeretnél még? ez a vége a kuplung hidraulikának.
Jól van na.... eddig csak suzukim volt, azon meg zsinorós volt a kuplung...   worship
Naplózva

Mondeo kombi 2009 MK IV    2.0 benzin
Mondeo kombi 2002 MKIII   1.8 benzin 110LE
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #7895 Dátum: 2018.04.10 kedd, 09:28:27 »


Először a kuplungot kell légteleníteni


És azt hogyan is kell?
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26957


E-mail
« Új hozzászólás #7896 Dátum: 2018.04.10 kedd, 09:30:22 »

És azt hogyan is kell?

Mint a féket. Gumidugó le, cső rá, féket benn jól letaposni, csavart nyitni-csukni.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #7897 Dátum: 2018.04.10 kedd, 09:55:47 »

Mint a féket. Gumidugó le, cső rá, féket benn jól letaposni, csavart nyitni-csukni.

AndyA

A féket kell nyomni, nem a kuplungot? vigyor3
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26957


E-mail
« Új hozzászólás #7898 Dátum: 2018.04.10 kedd, 09:57:38 »

A féket kell nyomni, nem a kuplungot? vigyor3

Akkor azt... Smiley

De ha meg tudod, minek kérdezed? falbav falbav falbav falbav falbav

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #7899 Dátum: 2018.04.10 kedd, 12:28:56 »

Akkor azt... Smiley

De ha meg tudod, minek kérdezed? falbav falbav falbav falbav falbav

AndyA

Nem tudom, azért kérdezem.  De most akkor a féket vagy a kuplungot kell nyomni? nyes
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Oldalak: 1 ... 151 152 153 154 155 156 157 [158] 159 160 161 162 163 164 165 ... 170   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.071 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.