Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 21:25:31 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 638 639 640 641 642 643 644 [645] 646 647 648 649 650 651 652 ... 742   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Elektromos dolgok  (Megtekintve 11178110 alkalommal)
0 Felhasználó és 41 vendég van a témában
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #32200 Dátum: 2017.03.24 péntek, 07:57:52 »

Sikerült a tanítás?

Még nem próbálkoztam. Még nem hullott teljesen atomjaira a régi bicskakulcsom.  eplus2

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
degabor
Vendég
« Új hozzászólás #32201 Dátum: 2017.03.24 péntek, 10:21:21 »

Ha össze-vissza van villany, az megviselheti az elektronikát is, hogy nem egészen tud magáról. Konkrét hibakódot kellene olvasni, utána lehet mit mondani.

AndyA

Lambdaszondát mondanak. Egyébként hallottatok arról, hogy ez a lámpavillogás az Sci-knél típushiba lenne?
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #32202 Dátum: 2017.03.24 péntek, 10:43:30 »

Lambdaszondát mondanak. Egyébként hallottatok arról, hogy ez a lámpavillogás az Sci-knél típushiba lenne?

Ezt a kérdést tedd fel a vonatkozó fótumtémában. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Préti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 617



« Új hozzászólás #32203 Dátum: 2017.03.25 szombat, 20:12:31 »

Szia,
köszi, ma sikerült megnéznem a motortéri biztosítékokat.
Egy 30-as négyyzet alakú bizti rossz volt, cseréltem és a hátsó ablak fűtés kapcsoló világít!  nyes  worship
De az első nem világít. A biztik ránézésre jók. Nincs hozzá cserém, majd kimérem őket.
Pzs


Nem égett ki. LED van benne.

Ha nem világít, akkor nem kapcsolt. Nézd meg a biztosítékokat. Az első szélvédőnek három van, 2 db 30A-es a két felének, és 1 db 3A-es, ami a relék verzérlőáramát védi. Ha kompletten nem működik, akkor leginkább ez füstölt el. Ez az akku mellett, a motortéri táblában van.

A másik emlékeim szerint a belső táblában a hátsó szélvédőhöz.

Pesszimista esetben a gyújtásra kapcsolt 12V valamelyik ágának biztosítéka szállt el, ami ezeket mind táplálja, de valószínűleg akkor más is lenne, ami nem működik.

AndyA
Naplózva

02'11 Mondeo Kombi 2.0 TDDI, Ghia+  nyes
Múlt:
96'03 Mondeo kombi 1.6, CLX  rinya
keep
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 34


« Új hozzászólás #32204 Dátum: 2017.03.28 kedd, 05:51:36 »

Jó reggelt! Nálam az autóban a középkonzol alsó kapcsolósorán balról a második kapcsoló helyén nincs semmi, csak egy vakkapcsoló. Arra gondoltam, hogy kéne ezt hasznosítani valahogy és az ugrott be, hogy egy dupla USB csatlakozó pont elférne oda, amiről lehetne mondjuk telefont, navit tölteni és a szivargyújtó megmaradna másnak. Valaki találkozott ilyesmi megoldással?
Naplózva

2002 MK3 2.0 benzin kombi BWY CJBA 107 kW/146 LE Ghia
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #32205 Dátum: 2017.03.28 kedd, 07:24:33 »

Jó reggelt! Nálam az autóban a középkonzol alsó kapcsolósorán balról a második kapcsoló helyén nincs semmi, csak egy vakkapcsoló. Arra gondoltam, hogy kéne ezt hasznosítani valahogy és az ugrott be, hogy egy dupla USB csatlakozó pont elférne oda, amiről lehetne mondjuk telefont, navit tölteni és a szivargyújtó megmaradna másnak. Valaki találkozott ilyesmi megoldással?

Igen, sőt cifrábbakkal is.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #32206 Dátum: 2017.03.28 kedd, 08:17:22 »

Jó reggelt! Nálam az autóban a középkonzol alsó kapcsolósorán balról a második kapcsoló helyén nincs semmi, csak egy vakkapcsoló. Arra gondoltam, hogy kéne ezt hasznosítani valahogy és az ugrott be, hogy egy dupla USB csatlakozó pont elférne oda, amiről lehetne mondjuk telefont, navit tölteni és a szivargyújtó megmaradna másnak. Valaki találkozott ilyesmi megoldással?

Alin kapsz olyan bazt, amit 12V-ra kötösz, dobozka, és kijön belőle 5V/3A. Már csak alkalmas aljzatot kell keress, amit befaragsz a vakdugóba, és ennyi.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
yartam
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 377



E-mail
« Új hozzászólás #32207 Dátum: 2017.03.28 kedd, 09:32:48 »

Jó reggelt! Nálam az autóban a középkonzol alsó kapcsolósorán balról a második kapcsoló helyén nincs semmi, csak egy vakkapcsoló. Arra gondoltam, hogy kéne ezt hasznosítani valahogy és az ugrott be, hogy egy dupla USB csatlakozó pont elférne oda, amiről lehetne mondjuk telefont, navit tölteni és a szivargyújtó megmaradna másnak. Valaki találkozott ilyesmi megoldással?

Szia!

Van itt egy pár darab.
http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2047675.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.XDual+Port+USB+Power+Socket+.TRS0&_nkw=Dual+Port+USB+Power+Socket+&_sacat=0

Ottó
Naplózva

2008.01. C-max 2.0 16V Titanium 146 LE
ex: 2002.12. MK3 2.0 16V GHIA 146 LE [B4Y]
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #32208 Dátum: 2017.03.28 kedd, 09:43:21 »


De láttam olyat is Alin, hogy a pohártartóba illeszkedő forma, a mellette lévő szivargyusziba kell bedugni egy 15 centis kábellel. Van rajta 2 x 2A USB kapcsolhatóan, plusz feszmérő kijelző az autó 12V-nak, meg 2 db szivargyújtó aljzat, ha tovább kell osztani:

https://www.aliexpress.com/item/12-24V-3-1A-Dual-USB-Car-Charger-Adaptor-With-Voltage-Current-Display-Charger-Car-Cup/32741570622.html?spm=2114.01010208.3.1.wLx6Ho&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_1_10065_10068_10136_10137_10060_10138_10062_10141_10056_10055_128_10054_10059_10099_10103_10102_10101_10096_10144_10052_10053_10142_10107_10050_10143_10051_10526_10529_10084_10083_10080_10082_10081_10110_10111_10112_10113_10114_10037_10517_10078_10079_10077_10073_10070_10122_10123_10124-10102_10517,searchweb201603_2,afswitch_1,ppcSwitch_5,single_sort_0_default&btsid=1cf7d88d-17a9-434b-8887-538a19fbe037&algo_expid=377edf35-49b8-452e-ad4a-39df04e496d4-0&algo_pvid=377edf35-49b8-452e-ad4a-39df04e496d4

Egyszerűbb, mint szétfaragni az autót. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
keep
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 34


« Új hozzászólás #32209 Dátum: 2017.03.28 kedd, 10:56:46 »


Köszi, valami ilyesmim van is valahol, de nem használtam, mert tönkrement. Bár lehet, hogy csak egy biztosíték a csatlakozó részen,  majd megnézem, csak most maga a szivargyújtó nem megy. Ha lesz pár percem, cserélem annak a biztosítékát, bár amikor megnéztük, akkor szemre nem volt vele gond. De valóban, ez egy instant megoldás.
Naplózva

2002 MK3 2.0 benzin kombi BWY CJBA 107 kW/146 LE Ghia
V6.Bandita
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 46



E-mail
« Új hozzászólás #32210 Dátum: 2017.03.29 szerda, 15:16:09 »

Sziasztok!

Erre valami ötlet első ablakfűtésnél?  vigyor3

http://kephost.com/image/wg7W

Köszönöm, Üdv
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #32211 Dátum: 2017.03.29 szerda, 15:17:19 »

Sziasztok!

Erre valami ötlet első ablakfűtésnél?  vigyor3

http://kephost.com/image/wg7W

Köszönöm, Üdv

Biztosíték.

Elégett csatlakozó az ablak tövében.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
V6.Bandita
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 46



E-mail
« Új hozzászólás #32212 Dátum: 2017.03.29 szerda, 15:19:31 »

Biztosíték.

Elégett csatlakozó az ablak tövében.

AndyA

Köszöntem!  wave
Naplózva
bari012
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 240


E-mail
« Új hozzászólás #32213 Dátum: 2017.03.29 szerda, 16:05:57 »

Sziasztok,

A szélvédőmosónak es a fényszórómosónak külön motorja van?
Köszönöm
Naplózva

2008 Mondeo Titanium-X (BA7) 2.5T (HUBA) 162 kW - Modified: 300 HP, 540 Nm


Past: 2006 Mondeo GHIA (B5Y) 2.2 TDCI (QJBB) 114 kW - Remapped: 183 HP, 454 Nm
tokeebaa
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5


E-mail
« Új hozzászólás #32214 Dátum: 2017.03.29 szerda, 16:43:58 »

Tisztelt fórumtársak!

Engem is utolért a bal első ajtó zárszerkezetének meghibásodása (központi zár). A kérdésem a következő lenne: nincs valakinek közületek jó áron eladó központija,  vagy tudtok esetleg linkelni, mert én nem találtam így elsőre a neten. Előre is köszönöm.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #32215 Dátum: 2017.03.29 szerda, 16:53:05 »

Sziasztok,

A szélvédőmosónak es a fényszórómosónak külön motorja van?
Köszönöm
igen.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #32216 Dátum: 2017.03.29 szerda, 17:41:01 »

Sziasztok,

A szélvédőmosónak es a fényszórómosónak külön motorja van?
Köszönöm

A szélvédőmosóé oda-vissza forog, aszerint tolja elölre vagy hátulra a lét. A fényszórómosó nagyobb, erősebb, hogy a fúvókákat ki tudja tolni.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
pedro
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 91


E-mail
« Új hozzászólás #32217 Dátum: 2017.03.29 szerda, 18:37:08 »

Ablaktörlő komplett mechanikát, motorral, cseréltem volna.
Bontóból vettem egyet, ami elvileg müködik. Riasztó akkuval ki lett próbálva és megy rendesen.
Az autóba beszerelve viszont iszonyú lassan kezd el forogni és kiolvasztja a 20A-es biztosítékot.
Nem vágja ki, csak megolvad a műanyag háza.
Mi okozhatja ezt ? Milyen feszültségeket kellene mérnem az ablaktörlőhöz menő  csatlakozón ?
Mi az amit még le tudok ellenőrizni ? ( A régi motor szét lett szedve, azzal nem tudok próbálkozni )
Naplózva

Mondeo III  2002/1  TDDi 115 LE
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #32218 Dátum: 2017.03.29 szerda, 19:06:42 »

Tisztelt fórumtársak!

Engem is utolért a bal első ajtó zárszerkezetének meghibásodása (központi zár). A kérdésem a következő lenne: nincs valakinek közületek jó áron eladó központija,  vagy tudtok esetleg linkelni, mert én nem találtam így elsőre a neten. Előre is köszönöm.

Esetleg ennyi elég lesz?

http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2050601.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.TRS0&_nkw=2S4A-A21813-DB&_sacat=0

Ne foglalkozz vele, hogy focusé, mert az pont jó neked. Sőt abból az angol is jó.
« Utoljára szerkesztve: 2017.03.29 szerda, 19:08:17 írta Lacika71 » Naplózva
Mondemo91
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 42



« Új hozzászólás #32219 Dátum: 2017.03.29 szerda, 19:15:32 »

Sziasztok!

Jelenség: 1. új tesla kábelekkel: 2 ezer alatt rángatás az alább leírt módon, csak gáz elvételre 10/9szer megszűnik, ha odalépek elmúlik.

2. régi gy.kábelekkel: 1-3 ezerig random rángat az autó általában akkor hogyha kisebb gázt adok vagy egy sebességet akarok tartani pl 50. ilyenkor ha elveszem a gázt vagy rángat tovább vagy elmúlik, vagy ha odalépek neki elkezd húzni rángatás nélkül. Sokszor tapasztalom hogy erőtlen az autó, megy szépen de mégis mintha hiányozna pár paci.
 
Próbaként pár hete visszaraktuk a régi kábeleket a 2. pontban leírtakat tapasztaltam, ma visszaraktam a teslát. Üzem meleg motornál csináltam mert máskor nem lett volna rá idő és a kábelek lehúzásakor erős benzin szagot éreztem a gyertyák felől, a kábel végébe szagolva majdnem bekábultam. (tudom...okos vagyok) Cheesy
Pár hete kiszedtük a gyertyákat is, inkább barnás és picit kormosabb volt a végük, leteszteltük őket  az egyik gyertyánál egy picivel halványabb volt a szikra mint a többinél, kicseréltük a gyertyát de nem szűnt meg a rángatás.

Check engine nincs, hibakód nincs.

Akitől vettem az autót ő azt mondta hogy a kábelek a gyertya és a trafó cserélve lettek. Leírnék ide alkatrész számot hátha tudtok okosat mondani, a trafó csavarjai egyáltalán nem újak...látszik hogy valaki csavarhúzóval már szerelgette. A héten 4db új gyertyát veszek, fordot vegyek vagy ngk-t?(drágábbik ngkt)

Trafó száma: pet-gf-mi25  ep-mo54 vagy m054. Kábelek: tesla kábelek, mondeohoz valók, gyertyák ford gyertyák.

Ha trafót kell cserélnem milyen márkájút ajánlotok?

Köszönöm előre is a segítségeteket.
« Utoljára szerkesztve: 2017.03.29 szerda, 19:25:17 írta Mondemo91 » Naplózva

Mondeo Mk3 2.0 16v ghia
7,7l /100km
osi
Vendég
« Új hozzászólás #32220 Dátum: 2017.03.29 szerda, 19:59:19 »

Sziasztok.

A jobb oldali tükrömet ha kihajtom (elektromos) akkor túlságosan kihajlik. A tükörlapot nem tudom beállítani, hogy lássak benne.
Ha behajtom akkor nem hajtja be annyira mint a bal oldalit. Ahhoz, hogy be tudjam állítani a funkciójához megfelelően akkor a jobb oldali tükröt
ki kell ugrasztani a forgató motorról.
A kérdésem az lenne, hogy a motor be és ki hajtó végállását tudom-e valahogy állítani?
Ha szét kell szedni akkor hogyan csináljam, hogy ne törjön darabokra?
Segítségeteket előre is köszönöm!
Naplózva
T-modell
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 107


E-mail
« Új hozzászólás #32221 Dátum: 2017.03.29 szerda, 22:18:44 »

Sziasztok! Ködlámpát, hogy lehet utólag beépíteni FL elötti mondeoba?
Naplózva

Mondeo MK3 (2002.08) 1.8 Kombi Ambiente Stardust Silver
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #32222 Dátum: 2017.03.29 szerda, 22:26:40 »

Sziasztok! Ködlámpát, hogy lehet utólag beépíteni FL elötti mondeoba?
nincs benne kerek lámpa a löksiben?
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
T-modell
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 107


E-mail
« Új hozzászólás #32223 Dátum: 2017.03.30 csütörtök, 02:30:06 »

Csak a helye van ott, egy fekete műanyag van a lámpa helyén.
Naplózva

Mondeo MK3 (2002.08) 1.8 Kombi Ambiente Stardust Silver
LiZo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 105



« Új hozzászólás #32224 Dátum: 2017.03.30 csütörtök, 07:43:24 »

Köszi, valami ilyesmim van is valahol, de nem használtam, mert tönkrement. Bár lehet, hogy csak egy biztosíték a csatlakozó részen,  majd megnézem, csak most maga a szivargyújtó nem megy. Ha lesz pár percem, cserélem annak a biztosítékát, bár amikor megnéztük, akkor szemre nem volt vele gond. De valóban, ez egy instant megoldás.

Néhány hete vettem egy ilyet Bp. , Ázsia Center bal oldali ép.... (~1000 ft ) Wink
Naplózva

2001 /  2.0 benz. aut. Ghia   /Sedan   (CJBA 145 le, tempomat, napfény tető, fűthető e.ülés)   300e+ km
szívósor kibelezve / lambda, termostat új / generátor felúj. / gyertya(gyári)+kábel+trafó ~2 éves
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #32225 Dátum: 2017.03.30 csütörtök, 07:50:13 »

Sziasztok! Ködlámpát, hogy lehet utólag beépíteni FL elötti mondeoba?


Kicseréled a ködlámpa helyén lévő takaró fedelet ködlámpára, bevezetékezed (ha szerencséd van a bal első nyúlványig ott a gyári kábel) és ennyi.  vigyor3
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Dezsi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 222


E-mail
« Új hozzászólás #32226 Dátum: 2017.03.30 csütörtök, 09:19:00 »

Sziasztok! Mk3 2006. Beteszem hátra menetbe rövid csippanás utána hosszú sipolás és 4 rövid sipolás amiböl kiderül,hogy a vezetöi oldalon levö tolató szenzor elméletileg nem jó,de a szenzort felcseréltem a mellette levövel és igy sem jó,de amugy mindegyik ciripel ha közel hajólunk hozzá lehet hallani.A lökös alatt levö csatikat is lehuzkáltam azokat is befujkáltam kontakt sprével,de semmi változás.Máskor meg jó minden szerintetek mi lehet szállszakadás vagy a váltonál valami érintkezési probléma? Igen tudom szerelö csak hátha járt már igy valaki. Köszönöm a segitségeket.
Naplózva

2006.11.Tdci machine silver 115le 5ajtó 5gang mk3 itthol is,de többet külföldön vok./Győr-Bretten/ +36309487082, +4915144935048
pedro
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 91


E-mail
« Új hozzászólás #32227 Dátum: 2017.03.30 csütörtök, 23:33:52 »

Ablaktörlő komplett mechanikát, motorral, cseréltem volna.
Bontóból vettem egyet, ami elvileg müködik. Riasztó akkuval ki lett próbálva és megy rendesen.
Az autóba beszerelve viszont iszonyú lassan kezd el forogni és kiolvasztja a 20A-es biztosítékot.
Nem vágja ki, csak megolvad a műanyag háza.
Mi okozhatja ezt ? Milyen feszültségeket kellene mérnem az ablaktörlőhöz menő  csatlakozón ?
Mi az amit még le tudok ellenőrizni ? ( A régi motor szét lett szedve, azzal nem tudok próbálkozni )

Addig jutottam, hogy az ablaktörlőre menő csatlakozón, test zárlatos az egyik kábel. ( A gyorsabb sebességet produkáló kábel ) fehér alapon
fekete csíkos kábel. Az aksi saru "+" és e csatlakozási pont közé próbalámpát iktatva világít.
Most az lenne még a kérdésem - ha valaki tudja - hogy az ablatörlő csatlakozó és a biztosíték között van-e még valamilyen áramkör ?
Vagy már csak a biztosíték  és utána a relé van ezen az áramkörön ?
Mert ha nincs semmi közte akkor lehet, hogy a biztosíték táblán lesz valami zárlat.
A kábelköteget végig néztem.Nem látszódik rajta semmi sérülés vagy elváltozás.
Naplózva

Mondeo III  2002/1  TDDi 115 LE
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #32228 Dátum: 2017.03.31 péntek, 07:23:17 »

Sziasztok! Mk3 2006. Beteszem hátra menetbe rövid csippanás utána hosszú sipolás és 4 rövid sipolás amiböl kiderül,hogy a vezetöi oldalon levö tolató szenzor elméletileg nem jó,de a szenzort felcseréltem a mellette levövel és igy sem jó,de amugy mindegyik ciripel ha közel hajólunk hozzá lehet hallani.A lökös alatt levö csatikat is lehuzkáltam azokat is befujkáltam kontakt sprével,de semmi változás.Máskor meg jó minden szerintetek mi lehet szállszakadás vagy a váltonál valami érintkezési probléma? Igen tudom szerelö csak hátha járt már igy valaki. Köszönöm a segitségeket.

A váltónál csak a hátrameneti lámpa kapcsolója van. Semmi olyan ezek kívül, aminek a parkolássegítő rendszerhez köze lenne.
Ez nyilván működik.

A szenzorok kábelkötegét kell átvizsgálni a közös csatlakozótól a szenzorokig, de diagnosztizálható is a rendszer műszerrel.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #32229 Dátum: 2017.03.31 péntek, 07:47:12 »

Addig jutottam, hogy az ablaktörlőre menő csatlakozón, test zárlatos az egyik kábel. ( A gyorsabb sebességet produkáló kábel ) fehér alapon
fekete csíkos kábel. Az aksi saru "+" és e csatlakozási pont közé próbalámpát iktatva világít.
Most az lenne még a kérdésem - ha valaki tudja - hogy az ablatörlő csatlakozó és a biztosíték között van-e még valamilyen áramkör ?
Vagy már csak a biztosíték  és utána a relé van ezen az áramkörön ?
Mert ha nincs semmi közte akkor lehet, hogy a biztosíték táblán lesz valami zárlat.
A kábelköteget végig néztem.Nem látszódik rajta semmi sérülés vagy elváltozás.

Bár nem mondod, de mivel fehér!fekete kábel az első ablaktörlőnél van, így gondolom az első ablaktörlő szerkezetről van szó.
A motor kap állandó testet és egy tápfeszültséget gyújtáson. A fokozatkapcsoló és a motor között csak vezeték van.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #32230 Dátum: 2017.03.31 péntek, 08:38:56 »

A hátramenet lámpán csak problémás. Kiolvad a biztosíték, van amikor azonnal, de inkább néhány használat után.

A kapcsolót a váltóból kiszedtem, ellenőriztem, 25-ból 25-ször kapcsolt.

A váltóhoz érkező táp a biztosítéktáblától érkezik, vagy az onnan induló megy a biztosítékhoz?

Naplózva
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #32231 Dátum: 2017.03.31 péntek, 09:07:20 »

A hátramenet lámpán csak problémás. Kiolvad a biztosíték, van amikor azonnal, de inkább néhány használat után.

A kapcsolót a váltóból kiszedtem, ellenőriztem, 25-ból 25-ször kapcsolt.

A váltóhoz érkező táp a biztosítéktáblától érkezik, vagy az onnan induló megy a biztosítékhoz?



A kis golyóbisa meg tud kopni és kivéve lehet, hogy be tudod nyomni annyira, hogy kapcsoljon, de beszerelve már nem biztos, hogy kapcsolni fog. Nálunk ez volt a gond.
Persze ettől a biztosíték még nem kéne kiolvadjon.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #32232 Dátum: 2017.03.31 péntek, 09:28:27 »

A kis golyóbisa meg tud kopni és kivéve lehet, hogy be tudod nyomni annyira, hogy kapcsoljon, de beszerelve már nem biztos, hogy kapcsolni fog. Nálunk ez volt a gond.
Persze ettől a biztosíték még nem kéne kiolvadjon.
Ettől tartottam amikor két napig működött, és még így sem kizárt, hogy elkopott, de a biztosíték olvadása mást jelent, így elsőként azt oldanám meg.

A kopott kapcsoló csere után stabilan működik? Már arra is gondoltam, hogy a váltóban kopott el az, ami a golyót tologatja.
Naplózva
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #32233 Dátum: 2017.03.31 péntek, 11:09:43 »

Ettől tartottam amikor két napig működött, és még így sem kizárt, hogy elkopott, de a biztosíték olvadása mást jelent, így elsőként azt oldanám meg.

A kopott kapcsoló csere után stabilan működik? Már arra is gondoltam, hogy a váltóban kopott el az, ami a golyót tologatja.

Igen, kicseréltük (asszem gyárira) és azóta nincs gond vele.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #32234 Dátum: 2017.03.31 péntek, 12:04:13 »

Igen, kicseréltük (asszem gyárira) és azóta nincs gond vele.
A golyón látható volt kopásnyom?
Naplózva
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #32235 Dátum: 2017.03.31 péntek, 12:41:52 »

A golyón látható volt kopásnyom?

Ezt ennyi idő elteltével meg nem tudom mondani Sad
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #32236 Dátum: 2017.03.31 péntek, 12:57:08 »

Ezt ennyi idő elteltével meg nem tudom mondani Sad

Nem gond, de jó infó lett volna. Nálam semmi kopásnyom nem látható, de, ha egyenletesen kopott a golyó, akkor nem is biztos, hogy kéne lássam. 

A kapcsoló okozhat zárlatot?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #32237 Dátum: 2017.03.31 péntek, 13:00:01 »

Nem gond, de jó infó lett volna. Nálam semmi kopásnyom nem látható, de, ha egyenletesen kopott a golyó, akkor nem is biztos, hogy kéne lássam. 

A kapcsoló okozhat zárlatot?

Előfordulhat, de nagyon ritka hiba.

A kapcsoló csatlakozójának az érintkezőit zárd össze és ha minden rendben, akkor cseréld ki a kapcsolót.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #32238 Dátum: 2017.03.31 péntek, 13:08:39 »

Előfordulhat, de nagyon ritka hiba.

A kapcsoló csatlakozójának az érintkezőit zárd össze és ha minden rendben, akkor cseréld ki a kapcsolót.
Értem, köszönöm.
Naplózva
pedro
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 91


E-mail
« Új hozzászólás #32239 Dátum: 2017.03.31 péntek, 20:09:16 »

Bár nem mondod, de mivel fehér!fekete kábel az első ablaktörlőnél van, így gondolom az első ablaktörlő szerkezetről van szó.
A motor kap állandó testet és egy tápfeszültséget gyújtáson. A fokozatkapcsoló és a motor között csak vezeték van.

Igen, az első ablaktörlőről van szó.
Azt gyanítom, hogy a bizti megolvadásakor, a másik oldalon zárlatba vitte valamit. Csak tudni kéne mi van a biztik hátoldalán ?
Vagy milyen könnyen fordítható ki a biztosítéktábla, ha kiszedem a rögzítő csavarokat ?
Naplózva

Mondeo III  2002/1  TDDi 115 LE
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #32240 Dátum: 2017.03.31 péntek, 22:27:29 »

Igen, az első ablaktörlőről van szó.
Azt gyanítom, hogy a bizti megolvadásakor, a másik oldalon zárlatba vitte valamit. Csak tudni kéne mi van a biztik hátoldalán ?
Vagy milyen könnyen fordítható ki a biztosítéktábla, ha kiszedem a rögzítő csavarokat ?



Fussunk neki újra.
Gyújtáson az F94 (20A) biztosítékon kap az ablaktörlő motor + tápfeszültséget. Ezen keresztül megkapja az ablaktörlő relé, kapcsoló és a szélvédő mosó szivattyú is.
Az ablaktörlő motor kap testet is.
Ha ilyenkor (simán gyújtáson) nem melegszik a biztosíték, akkor a + tápfeszültség körben nincs zárlat!
Az ablaktörlő motorra érkező fehér/fekete közvetlenül a kapcsolótól jön és egészen a gyors fokozatba kapcsolásig (amikor is + tápfeszültség kerül a kapcsolón keresztül a szóban forgó vezetékre) semmi nincs a vezetékben.

Ha a biztosítéktáblában a megolvadt biztosíték zárlatot okozna, kiolvadna. Ennyi. Egyébiránt a biztosíték táblában aligha fordul elő fix test. Csak a reléket kapcsoló és vezérlő elektronikáktól érkező van.

Naplózva

Imádom a dízeleket!    
pedro
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 91


E-mail
« Új hozzászólás #32241 Dátum: 2017.03.31 péntek, 23:57:15 »



Fussunk neki újra.
Gyújtáson az F94 (20A) biztosítékon kap az ablaktörlő motor + tápfeszültséget. Ezen keresztül megkapja az ablaktörlő relé, kapcsoló és a szélvédő mosó szivattyú is.
Az ablaktörlő motor kap testet is.
Ha ilyenkor (simán gyújtáson) nem melegszik a biztosíték, akkor a + tápfeszültség körben nincs zárlat!
Az ablaktörlő motorra érkező fehér/fekete közvetlenül a kapcsolótól jön és egészen a gyors fokozatba kapcsolásig (amikor is + tápfeszültség kerül a kapcsolón keresztül a szóban forgó vezetékre) semmi nincs a vezetékben.

Ha a biztosítéktáblában a megolvadt biztosíték zárlatot okozna, kiolvadna. Ennyi. Egyébiránt a biztosíték táblában aligha fordul elő fix test. Csak a reléket kapcsoló és vezérlő elektronikáktól érkező van.



Köszönöm a válaszod.Értem amit leírtál csak nem mértünk meg minden lehetőséget.Egy bizonyos pontnál megakadtunk
és kerestem egy szakembert.Csak amíg várakozom,hogy megcsinálják,próbálom megoldani hátha hamarabb beülhetek az autómba.

Szóval már gyújtás nélkül is ott van az a negatív fesz. a csatlakozón.Ha rádugom az ablaktörlő motort, és elindítom, akkor megolvasztja a 20A-es biztit, de nem vágja ki.Gyújtásnál,motor nélkül nem emlékszem,hogy mi történt, de mintha akkor nem melegedett volna a bizti.
Csak akkor melegedett és olvasztotta meg a biztit, amikor elindítottam a gyors fokozatot.
Naplózva

Mondeo III  2002/1  TDDi 115 LE
studeni
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 30


E-mail
« Új hozzászólás #32242 Dátum: 2017.04.01 szombat, 23:03:48 »

Sziasztok!

2003-as 2.0tdci.Segítségre lenne szükségem.Az indexem egyszer csak elkezdett nagyon gyorsan villogni és azóta így működik.Minden izzó jó...Az lenne a kérdésem hogy mi lehet a gond?Segítségeteket előre is köszönöm.

Üdv:Zoli
Naplózva
Metatron13
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 972



E-mail
« Új hozzászólás #32243 Dátum: 2017.04.02 vasárnap, 08:16:53 »

Sziasztok!

2003-as 2.0tdci.Segítségre lenne szükségem.Az indexem egyszer csak elkezdett nagyon gyorsan villogni és azóta így működik.Minden izzó jó...Az lenne a kérdésem hogy mi lehet a gond?Segítségeteket előre is köszönöm.

Üdv:Zoli


valahol nem megfelelő izzó van, esetleg led okozza a problémát. első körben az index izzókat nézd át.
Naplózva

2001 Ford Mondeo MK3 2.0 16V (146 HP)B4Y wilting

Tel.: 06-30-331-4175
T-modell
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 107


E-mail
« Új hozzászólás #32244 Dátum: 2017.04.02 vasárnap, 08:19:21 »

Sziasztok! FL elötti  Ambiente felszerelésű kocsiba szeretnék tempomatot beszerelni. A tempomat motor csatiját nem találom.  Érdemes esetleg - ha nem kerül elő a csati Smiley - bontóból egy kábelköteggel kicserélni a meglévőt vagy van jobb megoldás is rá?
Naplózva

Mondeo MK3 (2002.08) 1.8 Kombi Ambiente Stardust Silver
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #32245 Dátum: 2017.04.02 vasárnap, 08:47:06 »

Sziasztok! FL elötti  Ambiente felszerelésű kocsiba szeretnék tempomatot beszerelni. A tempomat motor csatiját nem találom.  Érdemes esetleg - ha nem kerül elő a csati Smiley - bontóból egy kábelköteggel kicserélni a meglévőt vagy van jobb megoldás is rá?

http://mondeo.hu/index.php?topic=5073.msg1090472#msg1090472
Naplózva
brughom
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 483



E-mail
« Új hozzászólás #32246 Dátum: 2017.04.02 vasárnap, 08:56:56 »

Sziasztok!

2003-as 2.0tdci.Segítségre lenne szükségem.Az indexem egyszer csak elkezdett nagyon gyorsan villogni és azóta így működik.Minden izzó jó...Az lenne a kérdésem hogy mi lehet a gond?Segítségeteket előre is köszönöm.

Üdv:Zoli

Lehet, hogy valamelyik izzó haldoklik wave
Naplózva

mondejó 2.5 V6
T-modell
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 107


E-mail
« Új hozzászólás #32247 Dátum: 2017.04.02 vasárnap, 09:05:32 »


OK! Ezt én is ismerem Smiley , de a kérdésem más volt!
Egy szakival rajz alapján bevezetékezni vagy kábelköteget cserélni a jobb - lásd könnyebb, olcsóbb megoldás? Befordulós, fűthető, kilépőfényes visszapillantó tükör; ködfényszóró; hátsó elektromos ablakemelők; olvasólámpás belső világítás is tervben van.
Naplózva

Mondeo MK3 (2002.08) 1.8 Kombi Ambiente Stardust Silver
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #32248 Dátum: 2017.04.02 vasárnap, 09:20:00 »

OK! Ezt én is ismerem Smiley , de a kérdésem más volt!
Egy szakival rajz alapján bevezetékezni vagy kábelköteget cserélni a jobb - lásd könnyebb, olcsóbb megoldás? Befordulós, fűthető, kilépőfényes visszapillantó tükör; ködfényszóró; hátsó elektromos ablakemelők; olvasólámpás belső világítás is tervben van.
vegyél kábelköteget.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #32249 Dátum: 2017.04.02 vasárnap, 09:42:43 »

Sziasztok!

2003-as 2.0tdci.Segítségre lenne szükségem.Az indexem egyszer csak elkezdett nagyon gyorsan villogni és azóta így működik.Minden izzó jó...Az lenne a kérdésem hogy mi lehet a gond?Segítségeteket előre is köszönöm.

Üdv:Zoli

Kiégett izzót jelzi így a GEM.

Ha LED-eket raktál az izzók helyett, akkor azoknak az alacsonyabb áramfelvételét is kiégett izzónak érzi. Ilyenkor a hátsó lámpához a foglalattal párhuzamosan műterhelést kell beépíteni, oldalanként egyet-egyet. 2 db 10 Ohm/10W-os ellenállás kell mind a két oldalra. Ez egy kb. 5 centi hosszú, 1x1cm négyzet keresztmetszetű kerámiatestű ellenállás. De ekkora kell, hogy ne melegedjen el, és egyfelől ki se égjen, másfelől az autót se gyújtsa fel. Smiley Valami 40 Ft darabja, úgyhogy nem az a rettenet összeg. Óvatosan meg kell hámozni a vezetéket (elvágni nem kell, csak a szigetelést leszedni). Utána körécsavarod az ellenállások lábait és összeforrasztod. Szigszalag (igényesebbeknek szövetszalag), körbetekered, leszigeteled, sör bont.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Oldalak: 1 ... 638 639 640 641 642 643 644 [645] 646 647 648 649 650 651 652 ... 742   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.098 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.