Ford Mondeo Club Hungary
2025.07.10 csütörtök, 08:40:21
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
Elektromos dolgok
Oldalak:
1
...
657
658
659
660
661
662
663
[
664
]
665
666
667
668
669
670
671
...
743
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Elektromos dolgok (Megtekintve 12015681 alkalommal)
Petya
és 62 vendég van a témában
rexenergy
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 2
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #33150 Dátum:
2017.08.26 szombat, 00:04:07 »
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy a vezető oldali ajtó csak a kulcs elfordításával működik. A gombokkal nem reagál a többit kinyotja azt nem. Mi lehet a probléma?
Előre is köszönöm!
Naplózva
MK3 2002 2.0 Benzin
Vagyokabajnok
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3548
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #33151 Dátum:
2017.08.26 szombat, 09:20:52 »
Idézetet írta: rexenergy - 2017.08.26 szombat, 00:04:07
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy a vezető oldali ajtó csak a kulcs elfordításával működik. A gombokkal nem reagál a többit kinyotja azt nem. Mi lehet a probléma?
Előre is köszönöm!
Szia.
-
http://mondeo.hu/index.php?topic=1591.msg1120797#msg1120797
- FL elötti (szokott xarakodni a BE ajtózár)vagy utáni az autód? (évjárat?)
Profilodban az aláírás rovatba írd be az autód adatait,így spórolsz egy pár kört a kérdezés terén.
Naplózva
2011.12 1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0 GHIA 145 LE (B5Y) esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr. 300+
Peti06
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 220
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #33152 Dátum:
2017.08.26 szombat, 15:55:17 »
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, hogy rányomtam a klímát "Auto" módban 23 fokra állítva ( mert a tűző napon állt pár órát az autó), bazi magas ventilátor fokozattal el is kezdte nyomni az egyelőre még forró levegőt, így aztán el is indultam az autóval, hogy majd szépen menet közben kihűtöm az utasteret. Sajnos az történt, hogy mentem kb. 100 métert és kigyulladt a töltésjelzőm, ami azóta is világít. A kocsin a klíma volt bekapcsolva és a fényszórók. Semmi más. Hamar hazamentem vele és ránéztem ForScan-el, amire a P1246-os kódot kaptam. A generátoromról annyit érdemes tudni, hogy a szénkefék cserélve lettek fél éve benne, valamint az egyik elkopott csúszógyűrű is. Az akksimra ránéztem azon a visszajelző kis led zöld színű, tehát elvileg nincs vele probléma (nincs lemerülve). Mi szállhatott el a kocsiban a klíma bekapcsolását követően? Kicsit mérges is vagyok magamra, mert amúgy nem szoktam a klímát használni csak most hallottam, hogy mindenképpen érdemes megjáratni néha-néha, hogy a tömítések ne száradjanak ki. Hát csupán ezért kapcsoltam be hosszú idő után (1,5 hónapja nem használtam) a klímát és rögtön így kibabrált velem.
Előre is köszönöm a tippeket
«
Utoljára szerkesztve: 2017.08.26 szombat, 15:56:58 írta Peti06
»
Naplózva
Ford Mondeo MK3 2.0 Benzin (2004)
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #33153 Dátum:
2017.08.26 szombat, 16:16:31 »
Idézetet írta: Peti06 - 2017.08.26 szombat, 15:55:17
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, hogy rányomtam a klímát "Auto" módban 23 fokra állítva ( mert a tűző napon állt pár órát az autó), bazi magas ventilátor fokozattal el is kezdte nyomni az egyelőre még forró levegőt, így aztán el is indultam az autóval, hogy majd szépen menet közben kihűtöm az utasteret. Sajnos az történt, hogy mentem kb. 100 métert és kigyulladt a töltésjelzőm, ami azóta is világít. A kocsin a klíma volt bekapcsolva és a fényszórók. Semmi más. Hamar hazamentem vele és ránéztem ForScan-el, amire a P1246-os kódot kaptam. A generátoromról annyit érdemes tudni, hogy a szénkefék cserélve lettek fél éve benne, valamint az egyik elkopott csúszógyűrű is. Az akksimra ránéztem azon a visszajelző kis led zöld színű, tehát elvileg nincs vele probléma (nincs lemerülve). Mi szállhatott el a kocsiban a klíma bekapcsolását követően? Kicsit mérges is vagyok magamra, mert amúgy nem szoktam a klímát használni csak most hallottam, hogy mindenképpen érdemes megjáratni néha-néha, hogy a tömítések ne száradjanak ki. Hát csupán ezért kapcsoltam be hosszú idő után (1,5 hónapja nem használtam) a klímát és rögtön így kibabrált velem.
Előre is köszönöm a tippeket
Nem a klíma "babrált" ki veled.
A generátoroddal van a probléma. Töltőfeszültséget mértél? Leállítás, újraindítás után is világít a kontroll lámpa?
Forscan milyen generátor kivezérlést mutat %-ban?
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #33154 Dátum:
2017.08.26 szombat, 16:17:54 »
Idézetet írta: Peti06 - 2017.08.26 szombat, 15:55:17
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, hogy rányomtam a klímát "Auto" módban 23 fokra állítva ( mert a tűző napon állt pár órát az autó), bazi magas ventilátor fokozattal el is kezdte nyomni az egyelőre még forró levegőt, így aztán el is indultam az autóval, hogy majd szépen menet közben kihűtöm az utasteret. Sajnos az történt, hogy mentem kb. 100 métert és kigyulladt a töltésjelzőm, ami azóta is világít. A kocsin a klíma volt bekapcsolva és a fényszórók. Semmi más. Hamar hazamentem vele és ránéztem ForScan-el, amire a P1246-os kódot kaptam. A generátoromról annyit érdemes tudni, hogy a szénkefék cserélve lettek fél éve benne, valamint az egyik elkopott csúszógyűrű is. Az akksimra ránéztem azon a visszajelző kis led zöld színű, tehát elvileg nincs vele probléma (nincs lemerülve). Mi szállhatott el a kocsiban a klíma bekapcsolását követően? Kicsit mérges is vagyok magamra, mert amúgy nem szoktam a klímát használni csak most hallottam, hogy mindenképpen érdemes megjáratni néha-néha, hogy a tömítések ne száradjanak ki. Hát csupán ezért kapcsoltam be hosszú idő után (1,5 hónapja nem használtam) a klímát és rögtön így kibabrált velem.
Előre is köszönöm a tippeket
Gépháztető felnyit, autó beindít. Mikor világít a töltésvisszajelző, akkor nézd meg, hogy az ékszíj forog-e vagy egy helyben áll. Ha áll, akkor lehet pl a főtengely szíjtárcsa. Ha forog, akkor mérj rá a töltésre. Ha nincs, akkor valszeg generátorban pukkant el valami. Kertész utca, csere.
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #33155 Dátum:
2017.08.26 szombat, 16:24:04 »
Idézetet írta: Zsolteey - 2017.08.26 szombat, 16:17:54
Gépháztető felnyit, autó beindít. Mikor világít a töltésvisszajelző, akkor nézd meg, hogy az ékszíj forog-e vagy egy helyben áll. Ha áll, akkor lehet pl a főtengely szíjtárcsa. Ha forog, akkor mérj rá a töltésre. Ha nincs, akkor valszeg generátorban pukkant el valami. Kertész utca, csere.
Khm.... benzines autóról van szó, ahol nem olyan ócska gagyi fhos az ékszíjtárcsa, mint a büdös dízeleken!
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #33156 Dátum:
2017.08.26 szombat, 16:26:25 »
Idézetet írta: Bekre Pál - 2017.08.26 szombat, 16:24:04
Khm.... benzines autóról van szó, ahol nem olyan ócska gagyi fhos az ékszíjtárcsa, mint a büdös dízeleken!
Hinnye, valóban
Megszoktam, hogy a benzinesek tökéletesek, sose romlanak el --> nincs is mit kérdezni róluk
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #33157 Dátum:
2017.08.26 szombat, 16:32:21 »
Idézetet írta: Zsolteey - 2017.08.26 szombat, 16:26:25
Hinnye, valóban
Megszoktam, hogy a benzinesek tökéletesek, sose romlanak el --> nincs is mit kérdezni róluk
Most sem a benzin motorral van a baj, hanem a generátorról....mivel feltehetően ott a probléma.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Peti06
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 220
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #33158 Dátum:
2017.08.26 szombat, 16:32:55 »
Idézetet írta: Bekre Pál - 2017.08.26 szombat, 16:16:31
Nem a klíma "babrált" ki veled.
A generátoroddal van a probléma. Töltőfeszültséget mértél? Leállítás, újraindítás után is világít a kontroll lámpa?
Forscan milyen generátor kivezérlést mutat %-ban?
Egyelőre arra tudok még csak válaszolni, hogy leállítás és újraindítás után is kigyullad a kontroll lámpa (az indítást követően nem egyből, hanem kb. 10 másodperc múlva gyullad ki). Töltőfeszültség méréshez egyelőre várom a műszert, hogy hozzanak rámérni (nekem sajnos nincs Volt mérőm). A ForScan programban (telefonon) hol tudok ránézni a "generátor %-os kivezérlésére" ? Sajnos én csak annyi tanultam meg ezzel a programmal használni, hogy a hibakódot tudom törölni meg kiolvasni. Ha valaki meg tudja pontosan írni, hogy melyik menüpontba lépjek be és mire nyomjak a programon belül, akkor örömmel megnézem ezt a generátor %-os értéket.
Naplózva
Ford Mondeo MK3 2.0 Benzin (2004)
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #33159 Dátum:
2017.08.26 szombat, 16:35:13 »
Idézetet írta: Peti06 - 2017.08.26 szombat, 16:32:55
Egyelőre arra tudok még csak válaszolni, hogy leállítás és újraindítás után is kigyullad a kontroll lámpa (az indítást követően nem egyből, hanem kb. 10 másodperc múlva gyullad ki). Töltőfeszültség méréshez egyelőre várom a műszert, hogy hozzanak rámérni (nekem sajnos nincs Volt mérőm). A ForScan programban (telefonon) hol tudok ránézni a "generátor %-os kivezérlésére" ? Sajnos én csak annyi tanultam meg ezzel a programmal használni, hogy a hibakódot tudom törölni meg kiolvasni. Ha valaki meg tudja pontosan írni, hogy melyik menüpontba lépjek be és mire nyomjak a programon belül, akkor örömmel megnézem ezt a generátor %-os értéket.
A műszercsoportban is van feszültség kijelzés, még ha nem is pontos. Az viszont látszik, hogy tölt/emelkedik-e a feszültség van nem.
Forscan adatlistában is van akku feszültség és ott van a generátor is.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Peti06
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 220
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #33160 Dátum:
2017.08.26 szombat, 16:40:38 »
Idézetet írta: Bekre Pál - 2017.08.26 szombat, 16:35:13
A műszercsoportban is van feszültség kijelzés, még ha nem is pontos. Az viszont látszik, hogy tölt/emelkedik-e a feszültség van nem.
Forscan adatlistában is van akku feszültség és ott van a generátor is.
Mindjárt megpróbálok akkor ránézni a ForScan-el, ha megtalálom ezt az opciót. Amúgy a műszercsoportból hogyan is hozom elő ezt a töltőfeszültség mérést?
Naplózva
Ford Mondeo MK3 2.0 Benzin (2004)
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #33161 Dátum:
2017.08.26 szombat, 16:42:04 »
Idézetet írta: Peti06 - 2017.08.26 szombat, 16:40:38
Mindjárt megpróbálok akkor ránézni a ForScan-el, ha megtalálom ezt az opciót. Amúgy a műszercsoportból hogyan is hozom elő ezt a töltőfeszültség mérést?
http://mondeo.hu/wiki/index.php?title=M%C5%B1szerteszt
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Peti06
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 220
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #33162 Dátum:
2017.08.26 szombat, 17:08:31 »
Idézetet írta: Bekre Pál - 2017.08.26 szombat, 16:35:13
A műszercsoportban is van feszültség kijelzés, még ha nem is pontos. Az viszont látszik, hogy tölt/emelkedik-e a feszültség van nem.
Forscan adatlistában is van akku feszültség és ott van a generátor is.
Nahh, benne vagyok a ForScan programban. Az "Add PID" opcióban: Nekem élő adatként az Intake Air Temperature, a MAP Manifold Absolute pressure sensor, ECT Engine coolant temperature, RPM, Throttle Position valamint a Vehicle Speed van beállítva.
Ezeken kívül van olyan, hogy:
FuelSYS1
FuelSYS2
Load_PCT- Engine load
LongFT1 - Long term fuel trim 1
MIL_DIST - The distance travelled since the MIL was activated.
O2S11 - Heated Exhaust Gas Oxygen Sensor
O2S11.STFT - Short term fuel trim 1
O2S12 - Heated Exhaust Gas Oxygen Sensor
OBDSUP - On Board Diagnostic Requirements Supported
SHRTFT1 - Short term fuel trim 1
SPARKADV - Spark Advance
Na ezek nincsenek nekem bejelölve. Ezek közül nekem egyedül a "Load_PCT - Engine Load" tűnik valamilyen töltésnek. Ez lehet a generátor töltés? Ezt bepipálom akkor látni fogom a töltést vagy ez nem az?
Naplózva
Ford Mondeo MK3 2.0 Benzin (2004)
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #33163 Dátum:
2017.08.26 szombat, 17:19:10 »
Idézetet írta: Peti06 - 2017.08.26 szombat, 17:08:31
Nahh, benne vagyok a ForScan programban. Az "Add PID" opcióban: Nekem élő adatként az Intake Air Temperature, a MAP Manifold Absolute pressure sensor, ECT Engine coolant temperature, RPM, Throttle Position valamint a Vehicle Speed van beállítva.
Ezeken kívül van olyan, hogy:
FuelSYS1
FuelSYS2
Load_PCT- Engine load
LongFT1 - Long term fuel trim 1
MIL_DIST - The distance travelled since the MIL was activated.
O2S11 - Heated Exhaust Gas Oxygen Sensor
O2S11.STFT - Short term fuel trim 1
O2S12 - Heated Exhaust Gas Oxygen Sensor
OBDSUP - On Board Diagnostic Requirements Supported
SHRTFT1 - Short term fuel trim 1
SPARKADV - Spark Advance
Na ezek nincsenek nekem bejelölve. Ezek közül nekem egyedül a "Load_PCT - Engine Load" tűnik valamilyen töltésnek. Ez lehet a generátor töltés? Ezt bepipálom akkor látni fogom a töltést vagy ez nem az?
Ez nem az.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Peti06
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 220
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #33164 Dátum:
2017.08.26 szombat, 17:47:09 »
Idézetet írta: Zsolteey - 2017.08.26 szombat, 16:42:04
http://mondeo.hu/wiki/index.php?title=M%C5%B1szerteszt
Köszönöm szépen.
Naplózva
Ford Mondeo MK3 2.0 Benzin (2004)
Peti06
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 220
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #33165 Dátum:
2017.08.26 szombat, 17:50:52 »
Idézetet írta: Bekre Pál - 2017.08.26 szombat, 17:19:10
Ez nem az.
Nahh, megcsináltam a műszerteszttel. Alapjáraton a "Bat" jelzés mellett 130-132 között ugrált a kijelzőn az érték, fordulaton 132-135 között ugrált a kijelző. Ja és ez üzemmeleg motornál volt egy nagyon meleg garázsban (ha ez számít).
Naplózva
Ford Mondeo MK3 2.0 Benzin (2004)
rexenergy
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 2
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #33166 Dátum:
2017.08.26 szombat, 21:56:54 »
Idézetet írta: Vagyokabajnok - 2017.08.26 szombat, 09:20:52
Szia.
-
http://mondeo.hu/index.php?topic=1591.msg1120797#msg1120797
- FL elötti (szokott xarakodni a BE ajtózár)vagy utáni az autód? (évjárat?)
Profilodban az aláírás rovatba írd be az autód adatait,így spórolsz egy pár kört a kérdezés terén.
Koszonom meg kezdo vagyok itt. Egyebkent 2002 es
Naplózva
MK3 2002 2.0 Benzin
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27073
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #33167 Dátum:
2017.08.26 szombat, 21:57:29 »
Idézetet írta: Peti06 - 2017.08.26 szombat, 15:55:17
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, hogy rányomtam a klímát "Auto" módban 23 fokra állítva ( mert a tűző napon állt pár órát az autó), bazi magas ventilátor fokozattal el is kezdte nyomni az egyelőre még forró levegőt, így aztán el is indultam az autóval, hogy majd szépen menet közben kihűtöm az utasteret. Sajnos az történt, hogy mentem kb. 100 métert és kigyulladt a töltésjelzőm, ami azóta is világít. A kocsin a klíma volt bekapcsolva és a fényszórók. Semmi más. Hamar hazamentem vele és ránéztem ForScan-el, amire a P1246-os kódot kaptam. A generátoromról annyit érdemes tudni, hogy a szénkefék cserélve lettek fél éve benne, valamint az egyik elkopott csúszógyűrű is. Az akksimra ránéztem azon a visszajelző kis led zöld színű, tehát elvileg nincs vele probléma (nincs lemerülve). Mi szállhatott el a kocsiban a klíma bekapcsolását követően? Kicsit mérges is vagyok magamra, mert amúgy nem szoktam a klímát használni csak most hallottam, hogy mindenképpen érdemes megjáratni néha-néha, hogy a tömítések ne száradjanak ki. Hát csupán ezért kapcsoltam be hosszú idő után (1,5 hónapja nem használtam) a klímát és rögtön így kibabrált velem.
Előre is köszönöm a tippeket
Anno nekem is így adta meg magát a generátorom. Egy hónap állás, udvarba be, onnan ki, ennyi, azután 35 fok, kánikula, indítás, klíma rá, utána forgalomba induláskor még a xenonok is. Pár km-t ment, töltésjelző, leállítottam, és újra már nem indult, vége volt az akksinak is. Akksi utána feltöltve ment még tovább, de a generátor cserés volt a Kertász utcában, megsült a tekercs benne...
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27073
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #33168 Dátum:
2017.08.26 szombat, 21:59:28 »
Idézetet írta: Bekre Pál - 2017.08.26 szombat, 16:35:13
A műszercsoportban is van feszültség kijelzés, még ha nem is pontos. Az viszont látszik, hogy tölt/emelkedik-e a feszültség van nem.
Forscan adatlistában is van akku feszültség és ott van a generátor is.
Az annyira nem pontos, hogy inkább felejthető...
Nekem pl. annyira pontos, hogy simán mutatja a nagyjából OK töltöfeszt egészen addig, míg a xenont fel nem kapcsolom. Onnantól 1,5V-tal kevesebbet mutat. Hogy miért pont a xenonok? Ki tudja...?
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #33169 Dátum:
2017.08.26 szombat, 22:01:05 »
Idézetet írta: AndyA - 2017.08.26 szombat, 21:59:28
Az annyira nem pontos, hogy inkább felejthető...
Nekem pl. annyira pontos, hogy simán mutatja a nagyjából OK töltöfeszt egészen addig, míg a xenont fel nem kapcsolom. Onnantól 1,5V-tal kevesebbet mutat. Hogy miért pont a xenonok? Ki tudja...?
AndyA
Ahogyan írtam, arra pont elég, hogy az akku feszültség emelkedik-e vagy sem.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Peti06
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 220
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #33170 Dátum:
2017.08.26 szombat, 23:28:20 »
Idézetet írta: AndyA - 2017.08.26 szombat, 21:57:29
Anno nekem is így adta meg magát a generátorom. Egy hónap állás, udvarba be, onnan ki, ennyi, azután 35 fok, kánikula, indítás, klíma rá, utána forgalomba induláskor még a xenonok is. Pár km-t ment, töltésjelző, leállítottam, és újra már nem indult, vége volt az akksinak is. Akksi utána feltöltve ment még tovább, de a generátor cserés volt a Kertász utcában, megsült a tekercs benne...
AndyA
Köszi a tapasztalat megosztását. Nekem egyelőre még többször is sikerült rendben újraindítanom az autót (mintha semmi probléma nem lenne úgy indul), de gondolom ezt sokáig nem fogom tudni eljátszani (?) Nem tudom az akksit mennyi idő után szívja le így. Annyira nem is akarom használni ebben az állapotában.
Naplózva
Ford Mondeo MK3 2.0 Benzin (2004)
Peti06
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 220
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #33171 Dátum:
2017.08.26 szombat, 23:31:56 »
Idézetet írta: Bekre Pál - 2017.08.26 szombat, 22:01:05
Ahogyan írtam, arra pont elég, hogy az akku feszültség emelkedik-e vagy sem.
És akkor az általam leírt értékből lehet valamire következtetni? Alapjáraton 13,2V Fordulaton 13,5V-ot mutatott a műszerteszt, tehát ennyit változott. Ez így normális üzemmeleg motornál kánikulában? Vagy rá kellett volna kapcsolnom fogyasztókat is, hogy azok mennyire terhelik le?
Naplózva
Ford Mondeo MK3 2.0 Benzin (2004)
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #33172 Dátum:
2017.08.27 vasárnap, 00:07:37 »
Idézetet írta: Peti06 - 2017.08.26 szombat, 23:31:56
És akkor az általam leírt értékből lehet valamire következtetni? Alapjáraton 13,2V Fordulaton 13,5V-ot mutatott a műszerteszt, tehát ennyit változott. Ez így normális üzemmeleg motornál kánikulában? Vagy rá kellett volna kapcsolnom fogyasztókat is, hogy azok mennyire terhelik le?
Simán gyújtáson nézd meg az értéket. Ez legyen a kiindulási alap.
Ehhez képest változik-e amikor jár a motor.
De ez csak addig elvégezhető feladat, amíg megékezik egy multiméter és az akkunál meg nem méred a feszültséget.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Peti06
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 220
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #33173 Dátum:
2017.08.27 vasárnap, 00:13:31 »
Idézetet írta: Bekre Pál - 2017.08.27 vasárnap, 00:07:37
Simán gyújtáson nézd meg az értéket. Ez legyen a kiindulási alap.
Ehhez képest változik-e amikor jár a motor.
De ez csak addig elvégezhető feladat, amíg megékezik egy multiméter és az akkunál meg nem méred a feszültséget.
Rendben nagyon köszönöm, ezt fogom tenni.
Naplózva
Ford Mondeo MK3 2.0 Benzin (2004)
Peti06
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 220
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #33174 Dátum:
2017.08.27 vasárnap, 13:58:44 »
Idézetet írta: Bekre Pál - 2017.08.27 vasárnap, 00:07:37
Simán gyújtáson nézd meg az értéket. Ez legyen a kiindulási alap.
Ehhez képest változik-e amikor jár a motor.
De ez csak addig elvégezhető feladat, amíg megékezik egy multiméter és az akkunál meg nem méred a feszültséget.
Vettem egy multimétert és rámértem először simán az akksira (motor beindítás nélkül), úgy mutatott 12,4V-ot. Aztán beindítottam az autót (már üzemmeleg volt a motort) ekkor alapjáraton 13,5V-ot mutatott a műszer. Fordulaton pedig stabilan 13,6V-ot mutatott. A töltésjelző lámpa azóta is folyamatosan kigyullad a motor beindítást követő kb. 5 másodpercen belül. Ezekkel az értékekkel mire lehet most gyanakodni?
Naplózva
Ford Mondeo MK3 2.0 Benzin (2004)
Jalkin
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #33175 Dátum:
2017.08.27 vasárnap, 14:00:25 »
Sziasztok!
A lègzsákvisszajelzőm villog megint, 8*3-at, majd égve marad. Valaki tudna segíteni,hogy ez milyen hibát takar?
Előre is köszi!
Nika
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #33176 Dátum:
2017.08.27 vasárnap, 14:05:26 »
Idézetet írta: Jalkin - 2017.08.27 vasárnap, 14:00:25
Sziasztok!
A lègzsákvisszajelzőm villog megint, 8*3-at, majd égve marad. Valaki tudna segíteni,hogy ez milyen hibát takar?
Előre is köszi!
Nika
A legjobb lenne műszerrel kiolvasni.
Ugyanis 3 (azaz egy jegyű hibakód nincs) kód nincs.
33 az bizony van és az a vezető oldali övfeszítő hiba.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Peti06
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 220
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #33177 Dátum:
2017.08.27 vasárnap, 16:07:20 »
Idézetet írta: Peti06 - 2017.08.27 vasárnap, 13:58:44
Vettem egy multimétert és rámértem először simán az akksira (motor beindítás nélkül), úgy mutatott 12,4V-ot. Aztán beindítottam az autót (már üzemmeleg volt a motort) ekkor alapjáraton 13,5V-ot mutatott a műszer. Fordulaton pedig stabilan 13,6V-ot mutatott. A töltésjelző lámpa azóta is folyamatosan kigyullad a motor beindítást követő kb. 5 másodpercen belül. Ezekkel az értékekkel mire lehet most gyanakodni?
Esetleg valami biztosíték bezavarhat? Most olvasgattam vissza a fórumon generátor töltés ügyében és úgy látom, hogy a 13,5V töltőfeszültség az teljesen normális meleg időben. De akkor mitől világít a töltésjelző lámpám
Naplózva
Ford Mondeo MK3 2.0 Benzin (2004)
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #33178 Dátum:
2017.08.27 vasárnap, 16:54:12 »
Idézetet írta: Peti06 - 2017.08.27 vasárnap, 16:07:20
Esetleg valami biztosíték bezavarhat? Most olvasgattam vissza a fórumon generátor töltés ügyében és úgy látom, hogy a 13,5V töltőfeszültség az teljesen normális meleg időben. De akkor mitől világít a töltésjelző lámpám
A biztosítékok nem zavarnak be.
Azért ellenőrizd az F30-as 7.5A-t.
A 13.5V valóban megfelelő benzinesnél, főleg meleg időben. De lehet vészüzemi töltés is.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Peti06
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 220
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #33179 Dátum:
2017.08.27 vasárnap, 19:08:44 »
Idézetet írta: Bekre Pál - 2017.08.27 vasárnap, 16:54:12
A biztosítékok nem zavarnak be.
Azért ellenőrizd az F30-as 7.5A-t.
A 13.5V valóban megfelelő benzinesnél, főleg meleg időben. De lehet vészüzemi töltés is.
Kiszedtem a motortéri biztosíték táblából az F30-as biztosítékot, de az szemmel láthatóan teljesen épnek tűnik. Gondolom ha szakadt lenne, akkor az eléggé feltűnő lenne ugye (tehát nem kell külön rámérni)? Azt hogyan lehet kideríteni, ha vészüzemi a töltés?
Naplózva
Ford Mondeo MK3 2.0 Benzin (2004)
Peti06
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 220
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #33180 Dátum:
2017.08.28 hétfő, 12:39:27 »
Idézetet írta: Peti06 - 2017.08.27 vasárnap, 16:07:20
Esetleg valami biztosíték bezavarhat? Most olvasgattam vissza a fórumon generátor töltés ügyében és úgy látom, hogy a 13,5V töltőfeszültség az teljesen normális meleg időben. De akkor mitől világít a töltésjelző lámpám
Olyat próbáltam ki még az előbb, hogy alapjáraton rákapcsoltam a fényszórót és a hátsó ablakfűtést (semmi egyebet). Így a feszültség 12,4V-ra esett le. Ha felvittem a fordulatot, akkor felment 12,4V-ról 13,6V-ra. Valamint próbáltam még az első szélvédőfűtést is ráadni, de valamiért annak a kapcsolójára nem reagál. Télen mikor utoljára próbáltam akkor még működött az első szélvédőfűtésem
Naplózva
Ford Mondeo MK3 2.0 Benzin (2004)
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #33181 Dátum:
2017.08.28 hétfő, 12:43:33 »
Idézetet írta: Peti06 - 2017.08.28 hétfő, 12:39:27
Olyat próbáltam ki még az előbb, hogy alapjáraton rákapcsoltam a fényszórót és a hátsó ablakfűtést (semmi egyebet). Így a feszültség 12,4V-ra esett le. Ha felvittem a fordulatot, akkor felment 12,4V-ról 13,6V-ra. Valamint próbáltam még az első szélvédőfűtést is ráadni, de valamiért annak a kapcsolójára nem reagál. Télen mikor utoljára próbáltam akkor még működött az első szélvédőfűtésem
Azért nem reagál az első szélvédőfűtés kapcsolóra, mert ha hiba/probléma van a töltőrendszerben, akkor nem engedi bekapcsolni.
Le kell venni azt a generátort és padon letesztelni. Valami nem 100-as benne, akár dióda, tekercs....valami nincs teljesen rendben.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
zsolt0715
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 47
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #33182 Dátum:
2017.08.28 hétfő, 12:49:56 »
Sziasztok !
Írok Nektek, hátha van valakinek ötlete...
A mondeom gyári hi-fi-jének rádió része nem működik csak télen vagy hűvösebb időben.
Nyáron egy csatorna sem szól, (csak a zúgás) a cd rendben működik. (6000 cd rds-eon).
Elvittem szerelőhöz, külső tápról hibátlanul működik.
Ha kiveszem ,meg visszarakom akkor is jó egy darabig, de aztán a műsor helyét átveszi a zúgás. Az RDS jelet veszi, állomást és csatornát is ír, időt meg dátumot is, de az adás nem jön át.
Nézegettem az antennát, a műanyag már lejött róla, de fémesen érintkezik...
Valami hőtágulási probléma lehet - legalábbis én arra gondolok...a hifibe a rádió be van csatlakoztatva ez biztos. Hozzáférhető a tetőantenna felfogatása belülről ?
Köszönöm az ötleteket és a javaslatokat.
Üdvözlettel,
Ficsor Zsolt
Naplózva
2002 MKIII 2.0 16V TREND
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #33183 Dátum:
2017.08.28 hétfő, 12:51:55 »
Idézetet írta: zsolt0715 - 2017.08.28 hétfő, 12:49:56
Sziasztok !
Írok Nektek, hátha van valakinek ötlete...
A mondeom gyári hi-fi-jének rádió része nem működik csak télen vagy hűvösebb időben.
Nyáron egy csatorna sem szól, (csak a zúgás) a cd rendben működik. (6000 cd rds-eon).
Elvittem szerelőhöz, külső tápról hibátlanul működik.
Ha kiveszem ,meg visszarakom akkor is jó egy darabig, de aztán a műsor helyét átveszi a zúgás. Az RDS jelet veszi, állomást és csatornát is ír, időt meg dátumot is, de az adás nem jön át.
Nézegettem az antennát, a műanyag már lejött róla, de fémesen érintkezik...
Valami hőtágulási probléma lehet - legalábbis én arra gondolok...a hifibe a rádió be van csatlakoztatva ez biztos. Hozzáférhető a tetőantenna felfogatása belülről ?
Köszönöm az ötleteket és a javaslatokat.
Üdvözlettel,
Ficsor Zsolt
Tuner belső hiba. Vagy találsz egy donort és ügyes műszerész átcseréli vagy komplett fejegység csere vagy kidobod az egészet és teszel vele egy 1 DIN-es akármilyet, rengeteg plusz funkcióval.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Peti06
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 220
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #33184 Dátum:
2017.08.28 hétfő, 13:21:14 »
Idézetet írta: Bekre Pál - 2017.08.28 hétfő, 12:43:33
Azért nem reagál az első szélvédőfűtés kapcsolóra, mert ha hiba/probléma van a töltőrendszerben, akkor nem engedi bekapcsolni.
Le kell venni azt a generátort és padon letesztelni. Valami nem 100-as benne, akár dióda, tekercs....valami nincs teljesen rendben.
Na ebben reménykedtem én is, hogy legalább az első szélvédőfűtés jelenlegi működésképtelenségének ehhez lesz köze. Egyébként már bejelentkeztem vele autóvillamossági szakemberhez, fogom is vinni nem sokára az autót hozzá. Elmondtam neki mi a probléma (azt is hogy alapjáraton 13,5V-ot mértem, erre egyből rávágta, hogy az kevés). Nem akartam okoskodni (mivel a szerelőknek ugye ilyen esetben kifejezetten felmegy a pulzusuk), hogy ugye kánikulában ez a töltőfeszültség elvileg normálisnak is tűnhet, ezért inkább lapítottam és abban maradtunk, hogy odaviszem és ránéz.
Naplózva
Ford Mondeo MK3 2.0 Benzin (2004)
H Zsolt70
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 602
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #33185 Dátum:
2017.08.28 hétfő, 13:33:30 »
Idézetet írta: Peti06 - 2017.08.28 hétfő, 13:21:14
Na ebben reménykedtem én is, hogy legalább az első szélvédőfűtés jelenlegi működésképtelenségének ehhez lesz köze. Egyébként már bejelentkeztem vele autóvillamossági szakemberhez, fogom is vinni nem sokára az autót hozzá. Elmondtam neki mi a probléma (azt is hogy alapjáraton 13,5V-ot mértem, erre egyből rávágta, hogy az kevés). Nem akartam okoskodni (mivel a szerelőknek ugye ilyen esetben kifejezetten felmegy a pulzusuk), hogy ugye kánikulában ez a töltőfeszültség elvileg normálisnak is tűnhet, ezért inkább lapítottam és abban maradtunk, hogy odaviszem és ránéz.
Ezt azért olvasd el ha eddig nem tetted volna.
http://mondeo.hu/index.php?page=219
Nem az ár hanem az alkatrész miatt. Ne kerülj kellemetlen helyzetbe ez miatt.
Naplózva
EX Mondeo 2.0 Tdci 2005 1 3 5 └-┼┼┤ 2 4 6 340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
Peti06
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 220
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #33186 Dátum:
2017.08.28 hétfő, 14:01:39 »
Idézetet írta: H Zsolt70 - 2017.08.28 hétfő, 13:33:30
Ezt azért olvasd el ha eddig nem tetted volna.
http://mondeo.hu/index.php?page=219
Nem az ár hanem az alkatrész miatt. Ne kerülj kellemetlen helyzetbe ez miatt.
Igen, ezt olvastam még korábban. Bár engem a Kertész utca ugyan nem érint, mert nem vagyok BP-i, de amit leírtak tapasztalatot az utángyártott szabályzóval kapcsolatban mindenképpen fontos információ. Tehát utángyártottat semmiképpen ne rakassak be, viszont gyári meg nem létezik belőle. Akkor végül is ilyen esetben, ha szabályzót kell cserélni a generátoron mi a megoldás? A generátoromban vannak új dolgok (szénkefe, csúszógyűrű, INA szabadonfutó), tehát ezt így nem szeretném "leselejtezni" csak a szabályzó esetleges meghibásodása miatt. Érdemes venni egy bontott generátort és annak a (gyári) szabályzóját átrakatni hátha pár évet még az is kibír?
Naplózva
Ford Mondeo MK3 2.0 Benzin (2004)
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #33187 Dátum:
2017.08.28 hétfő, 14:11:50 »
Idézetet írta: Peti06 - 2017.08.28 hétfő, 14:01:39
Igen, ezt olvastam még korábban. Bár engem a Kertész utca ugyan nem érint, mert nem vagyok BP-i, de amit leírtak tapasztalatot az utángyártott szabályzóval kapcsolatban mindenképpen fontos információ. Tehát utángyártottat semmiképpen ne rakassak be, viszont gyári meg nem létezik belőle. Akkor végül is ilyen esetben, ha szabályzót kell cserélni a generátoron mi a megoldás? A generátoromban vannak új dolgok (szénkefe, csúszógyűrű, INA szabadonfutó), tehát ezt így nem szeretném "leselejtezni" csak a szabályzó esetleges meghibásodása miatt. Érdemes venni egy bontott generátort és annak a (gyári) szabályzóját átrakatni hátha pár évet még az is kibír?
A szabadonfutót át tudod rakni az újra.
A bontott gyári szabályzó lehet egy megoldás, de nyilván lutri, mint minden bontott.
Ha még sokáig meg akarod tartani az autót és nyugodtan akarsz aludni, akkor rendelj a Kertész utcai srácoktól egy újat. Szerintem futárral is küldik.
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Peti06
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 220
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #33188 Dátum:
2017.08.28 hétfő, 14:21:08 »
Idézetet írta: Zsolteey - 2017.08.28 hétfő, 14:11:50
A szabadonfutót át tudod rakni az újra.
A bontott gyári szabályzó lehet egy megoldás, de nyilván lutri, mint minden bontott.
Ha még sokáig meg akarod tartani az autót és nyugodtan akarsz aludni, akkor rendelj a Kertész utcai srácoktól egy újat. Szerintem futárral is küldik.
Tudom volt már itt vita róla, hogy a Kertész utca által hirdetett Gyári Új Visteon Generátor (59.000Ft) az most mit is jelent pontosan, egy valóban teljesen új gyári generátort, vagy egy teljesen felújított generátort? A vitáról tudok, de arról sajnos lemaradtam, hogy meglett-e a tuti válasz erre a kérdésre? A Cromaxnál is látok gyári újként hirdetett generátort 65.000Ft-ért meg 105.000Ft-ért. Fogalmam sincs mi a különbség a kettő között. Pl. a 65.000Ft-os lehet hogy csak felújított(?)
Naplózva
Ford Mondeo MK3 2.0 Benzin (2004)
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #33189 Dátum:
2017.08.28 hétfő, 14:30:24 »
Idézetet írta: Peti06 - 2017.08.28 hétfő, 14:21:08
Tudom volt már itt vita róla, hogy a Kertész utca által hirdetett Gyári Új Visteon Generátor (59.000Ft) az most mit is jelent pontosan, egy valóban teljesen új gyári generátort, vagy egy teljesen felújított generátort? A vitáról tudok, de arról sajnos lemaradtam, hogy meglett-e a tuti válasz erre a kérdésre? A Cromaxnál is látok gyári újként hirdetett generátort 65.000Ft-ért meg 105.000Ft-ért. Fogalmam sincs mi a különbség a kettő között. Pl. a 65.000Ft-os lehet hogy csak felújított(?)
Kertész utcaiak és az ő forrásuk is újként árulják. Hogy miként érik el ezt az állapotot, azt senki nem fogja megmondani.
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
G_B
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1162
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #33190 Dátum:
2017.08.28 hétfő, 14:43:31 »
Idézetet írta: Peti06 - 2017.08.28 hétfő, 14:21:08
Tudom volt már itt vita róla, hogy a Kertész utca által hirdetett Gyári Új Visteon Generátor (59.000Ft) az most mit is jelent pontosan, egy valóban teljesen új gyári generátort, vagy egy teljesen felújított generátort? A vitáról tudok, de arról sajnos lemaradtam, hogy meglett-e a tuti válasz erre a kérdésre? A Cromaxnál is látok gyári újként hirdetett generátort 65.000Ft-ért meg 105.000Ft-ért. Fogalmam sincs mi a különbség a kettő között. Pl. a 65.000Ft-os lehet hogy csak felújított(?)
a cromaxnál sokszor attól is változik az ár, hogy neked 1 napon belül kell vagy 5 nap múlva is ráér
Naplózva
üdv, B
S-Max '12 2.0 tdci
ex: S-Max '06 1.8 tdci
Peti06
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 220
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #33191 Dátum:
2017.08.28 hétfő, 14:56:33 »
Idézetet írta: Zsolteey - 2017.08.28 hétfő, 14:30:24
Kertész utcaiak és az ő forrásuk is újként árulják. Hogy miként érik el ezt az állapotot, azt senki nem fogja megmondani.
És ebben az 59000Ft-ban kell cseredarabot biztosítani náluk? Vagy nem kell nekik semmi a régiből. Gondolom a kocsiról azért kellenek adatok nekik, mert ha jól tudom más a benzines és más a dízel generátora (a teljesítmény értékeket illetően) és akkor elvileg mindkét fajta generátor ára egységesen 59.000Ft. Valamint az új benzineshez való generátort egyébként szabadonfutóval együtt szokták adni?
Naplózva
Ford Mondeo MK3 2.0 Benzin (2004)
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #33192 Dátum:
2017.08.28 hétfő, 15:10:25 »
Idézetet írta: Peti06 - 2017.08.28 hétfő, 14:56:33
És ebben az 59000Ft-ban kell cseredarabot biztosítani náluk? Vagy nem kell nekik semmi a régiből. Gondolom a kocsiról azért kellenek adatok nekik, mert ha jól tudom más a benzines és más a dízel generátora (a teljesítmény értékeket illetően) és akkor elvileg mindkét fajta generátor ára egységesen 59.000Ft. Valamint az új benzineshez való generátort egyébként szabadonfutóval együtt szokták adni?
Fel kell hívni őket...
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #33193 Dátum:
2017.08.28 hétfő, 16:53:31 »
Idézetet írta: G_B - 2017.08.28 hétfő, 14:43:31
a cromaxnál sokszor attól is változik az ár, hogy neked 1 napon belül kell vagy 5 nap múlva is ráér
De nem ennyit. Rá kell kérdezni a cikkszámra, az olcsóbb rm lesz.
Idézetet írta: Peti06 - 2017.08.28 hétfő, 14:21:08
Tudom volt már itt vita róla, hogy a Kertész utca által hirdetett Gyári Új Visteon Generátor (59.000Ft) az most mit is jelent pontosan, egy valóban teljesen új gyári generátort, vagy egy teljesen felújított generátort? A vitáról tudok, de arról sajnos lemaradtam, hogy meglett-e a tuti válasz erre a kérdésre? A Cromaxnál is látok gyári újként hirdetett generátort 65.000Ft-ért meg 105.000Ft-ért. Fogalmam sincs mi a különbség a kettő között. Pl. a 65.000Ft-os lehet hogy csak felújított(?)
Ennyiért nem kapsz újat. De ha visteon által felújított, akkor a felújítottak közül a lehető legjobbat kapod, mert legnagyobb eséllyel nekik lesz rendes fesz-szabályzójuk. Vagy ez, vagy cromax gyári.
Naplózva
H Zsolt70
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 602
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #33194 Dátum:
2017.08.28 hétfő, 16:58:58 »
Idézetet írta: Peti06 - 2017.08.28 hétfő, 14:01:39
Igen, ezt olvastam még korábban. Bár engem a Kertész utca ugyan nem érint, mert nem vagyok BP-i, de amit leírtak tapasztalatot az utángyártott szabályzóval kapcsolatban mindenképpen fontos információ. Tehát utángyártottat semmiképpen ne rakassak be, viszont gyári meg nem létezik belőle. Akkor végül is ilyen esetben, ha szabályzót kell cserélni a generátoron mi a megoldás? A generátoromban vannak új dolgok (szénkefe, csúszógyűrű, INA szabadonfutó), tehát ezt így nem szeretném "leselejtezni" csak a szabályzó esetleges meghibásodása miatt. Érdemes venni egy bontott generátort és annak a (gyári) szabályzóját átrakatni hátha pár évet még az is kibír?
Egy bontott generátor 10-20zer ft között mozog. Sokan nem "szeretik" a bontott alkatrészeket. Az esetleges átépítést meg nem biztos, hogy bevállalja a szerelő. Ez a megoldás talán akkor jó, ha magadnak javítasz. Ami a nagy kérdés, hogy a polcról leszedett új vagy újnak mondott az mit mutat beépítve. Mondjuk arra van garancia, elvben.
Naplózva
EX Mondeo 2.0 Tdci 2005 1 3 5 └-┼┼┤ 2 4 6 340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #33195 Dátum:
2017.08.28 hétfő, 19:28:36 »
Idézetet írta: H Zsolt70 - 2017.08.28 hétfő, 16:58:58
Egy bontott generátor 10-20zer ft között mozog. Sokan nem "szeretik" a bontott alkatrészeket. Az esetleges átépítést meg nem biztos, hogy bevállalja a szerelő. Ez a megoldás talán akkor jó, ha magadnak javítasz. Ami a nagy kérdés, hogy a polcról leszedett új vagy újnak mondott az mit mutat beépítve. Mondjuk arra van garancia, elvben.
1 évet adnak az új Kertész utcai Visteon-ra.
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Peti06
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 220
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #33196 Dátum:
2017.08.28 hétfő, 19:46:43 »
A Cromaxnál már tudom, hogyan működik a dolog. A 65e Ft-os Cromaxos gyári generátor az egy a gyár által teljesen felújított generátor ára. A 105e Ft-os generátoruk pedig egy teljesen új (tehát nem felújított) generátorra vonatkozik. Már csak az a kérdés, hogy a gyár kivel, melyik gyártó alkatrészeivel újítja fel mostanság a generátorokat. Elképzelhető, hogy azok is a Visteon alkatrészeit rakja még bele? De az is lehet, hogy már pl.: Bosch cuccokkal adják a felújított generátort? A Kertész utcában ott ugye bevallottan Visteon-t kapok.
Naplózva
Ford Mondeo MK3 2.0 Benzin (2004)
H Zsolt70
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 602
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #33197 Dátum:
2017.08.28 hétfő, 20:33:06 »
Idézetet írta: Zsolteey - 2017.08.28 hétfő, 19:28:36
1 évet adnak az új Kertész utcai Visteon-ra.
Hosszútávra akkor az a legjobb megoldás.
Naplózva
EX Mondeo 2.0 Tdci 2005 1 3 5 └-┼┼┤ 2 4 6 340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #33198 Dátum:
2017.08.29 kedd, 08:03:45 »
Idézetet írta: H Zsolt70 - 2017.08.28 hétfő, 20:33:06
Hosszútávra akkor az a legjobb megoldás.
Inkább a legolcsóbb, ami jó megoldás. A legjobb az a gyári új, nem felújított darab. Csak azt meg nem akarja az ember kifizetni.
Naplózva
Peti06
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 220
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #33199 Dátum:
2017.08.29 kedd, 13:00:16 »
Idézetet írta: tpmportal - 2017.08.29 kedd, 08:03:45
Inkább a legolcsóbb, ami jó megoldás. A legjobb az a gyári új, nem felújított darab. Csak azt meg nem akarja az ember kifizetni.
De egy gyári felújított darab az végül is miben különbözik egy teljesen 0km-es gyári generátortól? A gyári felújítottban, az utolsó kopó, tönkremehető alkatrészt is teljesen kicserélik tök új gyári cuccokra elvileg nem? Tehát a tekercstől kezdve a legutolsó csapágyig mindent? Max. a külső alumínium burkolat marad meg használtan, ami azért talán nem annyira lényeges. Én legalábbis így képzelem el a gyári felújított generátort.
Naplózva
Ford Mondeo MK3 2.0 Benzin (2004)
Oldalak:
1
...
657
658
659
660
661
662
663
[
664
]
665
666
667
668
669
670
671
...
743
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ