Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 10:00:14 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 168 169 170 171 172 173 174 [175] 176 177 178 179 180 181 182 ... 213   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Elektromos dolgok  (Megtekintve 3602508 alkalommal)
0 Felhasználó és 28 vendég van a témában
Tibor69
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 785


ktibor69@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #8700 Dátum: 2018.05.09 szerda, 15:09:11 »

Csak a Sony fejegységek érintettek? Blaupunkt-okkal nem kell ettől félni?

Sajnos ezt nem tudom megmondani, le kellene tesztelni.
Naplózva

Mondeóink voltak: MK3 fekete, MK4 fekete, MK4 lunar sky, MK5 ruby red
Feleségem: Nissan Leaf 2020 N-connecta + LED, Vivid Blue
Én: Tesla Model 3 LR 2021, Deep Blue Metallic
juppe008
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 52



« Új hozzászólás #8701 Dátum: 2018.05.09 szerda, 15:10:18 »

Az én autómban nincs gyári Sony-s BT, ezért én még nem találkoztam ezzel a problémával.

Aha ... nekem se Sony csak  FORD 6000 CD + gyári bluetooth kihangosító.
De érdekes hallani, hogy vannak ilyen problémák.
Naplózva

2013 / MK4 fl / Kombi / Titanium / 2.0 Benzin
Tibor69
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 785


ktibor69@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #8702 Dátum: 2018.05.09 szerda, 15:15:38 »

Aha ... nekem se Sony csak  FORD 6000 CD + gyári bluetooth kihangosító.
De érdekes hallani, hogy vannak ilyen problémák.

Itt érhető el az angol topic a "battery drain"-ről: http://www.talkford.com/community/topic/196899-ford-mondeo-flat-battery-syndrome/page-58
Naplózva

Mondeóink voltak: MK3 fekete, MK4 fekete, MK4 lunar sky, MK5 ruby red
Feleségem: Nissan Leaf 2020 N-connecta + LED, Vivid Blue
Én: Tesla Model 3 LR 2021, Deep Blue Metallic
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #8703 Dátum: 2018.05.09 szerda, 15:22:35 »

Csak a Sony fejegységek érintettek? Blaupunkt-okkal nem kell ettől félni?

Nagynavi nem érintett. Az enyém állt már 5 napot egy helyben és simán indult.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #8704 Dátum: 2018.05.09 szerda, 15:36:37 »

Nagynavi nem érintett. Az enyém állt már 5 napot egy helyben és simán indult.

Úgy, hogy telefonálás közben állítottad le a motort?
Mert normál használatban nekünk is állt már >1hetet is, és indult, csak kérdés, hogy akkor kell-e ügyelni hosszú állás előtt, hogy nehogy telefonálás közben legyen a motor leállítva.
Naplózva
Tibor69
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 785


ktibor69@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #8705 Dátum: 2018.05.09 szerda, 16:05:04 »

Úgy, hogy telefonálás közben állítottad le a motort?
Mert normál használatban nekünk is állt már >1hetet is, és indult, csak kérdés, hogy akkor kell-e ügyelni hosszú állás előtt, hogy nehogy telefonálás közben legyen a motor leállítva.

Érdemes lenne az áramfelvételt megmérni. Ha van multimétered nagyon egyszerű, de kétemberes művelet.
- Az autó zárását követően várj kb. 15-20 percet, míg az összes relé el nem enged.
- Lazítsd ki a sarubilincsen lévő 10-es anyacsavart.
- A mérőműszer egyik kábelvégét érints az akku pozitív sarujához a sarubilincshez a másikat.
- Lassan húzd fel addig a sarubilincset, amíg a sarukontaktus megszűnik.
- Nézd meg mennyi ampert mutat a multiméter

Arra figyelj hogy ne szakítsd meg mérés közben az áramkört!

Jó érték 10-20mA a rossz kb. 650mA.
Naplózva

Mondeóink voltak: MK3 fekete, MK4 fekete, MK4 lunar sky, MK5 ruby red
Feleségem: Nissan Leaf 2020 N-connecta + LED, Vivid Blue
Én: Tesla Model 3 LR 2021, Deep Blue Metallic
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #8706 Dátum: 2018.05.09 szerda, 17:54:35 »

Érdemes lenne az áramfelvételt megmérni. Ha van multimétered nagyon egyszerű, de kétemberes művelet.
- Az autó zárását követően várj kb. 15-20 percet, míg az összes relé el nem enged.
- Lazítsd ki a sarubilincsen lévő 10-es anyacsavart.
- A mérőműszer egyik kábelvégét érints az akku pozitív sarujához a sarubilincshez a másikat.
- Lassan húzd fel addig a sarubilincset, amíg a sarukontaktus megszűnik.
- Nézd meg mennyi ampert mutat a multiméter

Arra figyelj hogy ne szakítsd meg mérés közben az áramkört!

Jó érték 10-20mA a rossz kb. 650mA.

Maradok a DC lakatfogónál, ott nincs hibalehetőség. Szerintem pénteken kipróbálom.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8707 Dátum: 2018.05.09 szerda, 19:08:11 »

Maradok a DC lakatfogónál, ott nincs hibalehetőség. Szerintem pénteken kipróbálom.
eljen  Wink
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Tibor69
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 785


ktibor69@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #8708 Dátum: 2018.05.10 csütörtök, 11:12:52 »

Maradok a DC lakatfogónál, ott nincs hibalehetőség. Szerintem pénteken kipróbálom.

Várjuk a mérési eredményeket. wow1
Milyen fejegység van a Mondidban?
Naplózva

Mondeóink voltak: MK3 fekete, MK4 fekete, MK4 lunar sky, MK5 ruby red
Feleségem: Nissan Leaf 2020 N-connecta + LED, Vivid Blue
Én: Tesla Model 3 LR 2021, Deep Blue Metallic
fektoh
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 290


E-mail
« Új hozzászólás #8709 Dátum: 2018.05.10 csütörtök, 15:40:30 »

A feleségem autójával is ez a probléma. Télen 2x teljesen lemerült az aksi 4-5 napos állást követően.
A fordtalkon is elolvastam vagy 500 hozzászólást a problémáról.

A lényeg:
BT-os Sony fejegységű Mondikat érinti. Úgy olvastam hogy a Sony fejegység/BT kombo-val szerelt más modellekben (Fiesta, Focus....) is jelentkezik az akksilemerülés "battery flat" szindróma.
Ha a gyújtás lekapcsolását követően teszed csak le a telefont, akkor az autó zárását követően - vélhetőleg a rosszul megírt szoftver miatt a BT kapcsolatot a háttérben élőként értelmezve - a fejegység 650mA áramot vesz fel. Ha ezt követően a fejegység biztosítékát (Faceliftnél: motortéri F43-ast. 15A, Audio/BVC module/DAB module) egy pillanatra kiveszed, megszakítod az áramkört, akkor a Mondi visszaáll normál alvó áramfogyasztásra 10-20mA-re.

Ha a gyújtáslevétel előtt teszed le a telefont, akkor normál alvó áramfogyasztása lesz az autónak.

A feleségem autóján épp most méricskéljük az egyes esetek áramfelvételét.

A legfrissebb BT/VC 2012 novemberi firmware frissítéssel is próbálkoztunk, de a fenti problémát nem oldotta meg. Viszont most az frissítéssel az USB-ről történő lejátszásnál van bug: Gyújtás ráadáskor indul az USB-s lejátszás, viszont az ezt követő indítás után megáll a lejátszás, csak az előző szám gombbal folytatható a lejátszás, pontosabban újrakezdi játszani az aktuális számot az elejéről.

Az én autómban nincs gyári Sony-s BT, ezért én még nem találkoztam ezzel a problémával.

Ha újra ráadod a gyújtást, csatlakoztatod a telefont, hívsz egy rövidet (csöngetsz) leteszed és utána rendesen leveszed a gyújtást az nem oldja meg? Mindenképpen szükséges a biztosítékkal játszani?
Naplózva

S-Max 2.0 TDCi 140 HP Titanium (2009)
Tibor69
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 785


ktibor69@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #8710 Dátum: 2018.05.11 péntek, 08:53:09 »

Maradok a DC lakatfogónál, ott nincs hibalehetőség. Szerintem pénteken kipróbálom.

Ha már ilyen szuper mérőműszered van, meg tudnád mérni, hogy mennyi áramot vesz fel a hátsó szélvédő fűtés (20A a biztosítéka) és ha van első szélvédő fűtés (2x40A)? 
Naplózva

Mondeóink voltak: MK3 fekete, MK4 fekete, MK4 lunar sky, MK5 ruby red
Feleségem: Nissan Leaf 2020 N-connecta + LED, Vivid Blue
Én: Tesla Model 3 LR 2021, Deep Blue Metallic
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8711 Dátum: 2018.05.11 péntek, 09:19:58 »

Ha már ilyen szuper mérőműszered van, meg tudnád mérni, hogy mennyi áramot vesz fel a hátsó szélvédő fűtés (20A a biztosítéka) és ha van első szélvédő fűtés (2x40A)? 

Miért olyan fontos ez?
A tervezettnél kevesebbet nem fog, ha többet venne fel (zárlat, amire nem sok esély van, mert nem mozognak a szálak) kiolvad a biztosíték.  vigyor3
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #8712 Dátum: 2018.05.11 péntek, 10:38:21 »

Várjuk a mérési eredményeket. wow1
Milyen fejegység van a Mondidban?

Faceliftes, SD kártyás Blaupunkt NX van benne.
Kipróbáltam, kb. ugyanakkor esik vissza, ugyanúgy minimális, 10-20mA-es nagyságrendre az áramfelvétel, ha telefonálás közben állítom le a motort.
Szóval ebben a problémában szerencsére nem értintett.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8713 Dátum: 2018.05.11 péntek, 11:53:49 »

Faceliftes, SD kártyás Blaupunkt NX van benne.
Kipróbáltam, kb. ugyanakkor esik vissza, ugyanúgy minimális, 10-20mA-es nagyságrendre az áramfelvétel, ha telefonálás közben állítom le a motort.
Szóval ebben a problémában szerencsére nem értintett.


Szerintem az említett probléma sem áll fenn mindegyik említett kiépítésnél, csak előfordulhat.....
(Én is fejeztem már be telefonálást motorleállítás után és semmi rendellenes nem történt. MK4 Sony+gyári BT modul.)
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
steve78
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 398



« Új hozzászólás #8714 Dátum: 2018.05.12 szombat, 07:59:48 »

Helló!
Az utasoldali elektromos ablaknál nem működik az automata funkció, de csak ha felfelé mozgatnám. Lefelé tökéletesen teszi a dolgát.

Mi okozhatja a problémát, illetve egy akku saru le-vissza megoldhatja-e azt?

Köszönöm előre is a válaszokat!
Naplózva

Mondeo Turnier MKIV Titanium, 2011, 2.0TDCI 140 LE UFBA, 6 seb. kézi
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #8715 Dátum: 2018.05.12 szombat, 11:35:42 »

Helló!
Az utasoldali elektromos ablaknál nem működik az automata funkció, de csak ha felfelé mozgatnám. Lefelé tökéletesen teszi a dolgát.

Mi okozhatja a problémát, illetve egy akku saru le-vissza megoldhatja-e azt?

Köszönöm előre is a válaszokat!
lehet.modul reset.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
bviktr
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 170



« Új hozzászólás #8716 Dátum: 2018.05.12 szombat, 11:59:16 »

Helló!
Az utasoldali elektromos ablaknál nem működik az automata funkció, de csak ha felfelé mozgatnám. Lefelé tökéletesen teszi a dolgát.

Mi okozhatja a problémát, illetve egy akku saru le-vissza megoldhatja-e azt?

Köszönöm előre is a válaszokat!
Felhúzott ablaknál mégegyszer rányomsz a felhúzásra és úgytartod 2-3mp-ig a kapcsolót.
Naplózva

ex.:Mondeo 2.0 4a. '93
Mondeo 2.0 TDCI  '12 - UFBA - PowerShift  140Le 163Le (by me)
Van: USB_ELM_FTDI (sw), BT_ELM (sw), VCM2 (HQ)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #8717 Dátum: 2018.05.12 szombat, 12:19:52 »

Felhúzott ablaknál mégegyszer rányomsz a felhúzásra és úgytartod 2-3mp-ig a kapcsolót.
az megvan,hiszen lefelé megy automatán.Ha nem lenne meg,lefelé is csak szakaszosan menne.Ott a modulreset fog szerintem segíteni.Összeakadtak az elektronok... vigyor3
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
titta
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3584



« Új hozzászólás #8718 Dátum: 2018.05.12 szombat, 13:39:48 »

az megvan,hiszen lefelé megy automatán.Ha nem lenne meg,lefelé is csak szakaszosan menne.Ott a modulreset fog szerintem segíteni.Összeakadtak az elektronok... vigyor3

Nem, hiszen akkusaru levétel után is lefelé megy automatikusan csak felfelé nem. A felső végállást kell újraprogramozni. Szerintem.
Naplózva

Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI 140 163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
bviktr
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 170



« Új hozzászólás #8719 Dátum: 2018.05.12 szombat, 17:16:56 »

Nem, hiszen akkusaru levétel után is lefelé megy automatikusan csak felfelé nem. A felső végállást kell újraprogramozni. Szerintem.
Jaja. Lefelé megy automatikusan. Pont 1 hete cseréltem akksit. Friss az emlék. Smiley
Naplózva

ex.:Mondeo 2.0 4a. '93
Mondeo 2.0 TDCI  '12 - UFBA - PowerShift  140Le 163Le (by me)
Van: USB_ELM_FTDI (sw), BT_ELM (sw), VCM2 (HQ)
steve78
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 398



« Új hozzászólás #8720 Dátum: 2018.05.12 szombat, 17:48:58 »

Felhúzott ablaknál mégegyszer rányomsz a felhúzásra és úgytartod 2-3mp-ig a kapcsolót.

Köszi, ez a módszer megoldotta.

Mindenkinek köszi, aki próbált tanácsot adni.  worship
Naplózva

Mondeo Turnier MKIV Titanium, 2011, 2.0TDCI 140 LE UFBA, 6 seb. kézi
Petya1
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 34


E-mail
« Új hozzászólás #8721 Dátum: 2018.05.12 szombat, 19:34:41 »

Sziasztok!

2014-es mondeomban szeretném a navigációt frissíteni. Sajnos nem tudom hogyan tudom megoldani. Legyetek szívesek osszátok meg velem hogyan lehet. Fizetős megoldás is jöhet, a lényeg hogy jó legyen.

Köszönöm!
Naplózva

MKIV Turnier 2014 2.0 Tdci Manual 6 seb.
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #8722 Dátum: 2018.05.12 szombat, 20:39:53 »

Sziasztok!

2014-es mondeomban szeretném a navigációt frissíteni. Sajnos nem tudom hogyan tudom megoldani. Legyetek szívesek osszátok meg velem hogyan lehet. Fizetős megoldás is jöhet, a lényeg hogy jó legyen.

Köszönöm!
PÜ Somasoft!  
PS: legközelebb az ilyen jellegű kívánságaidat a GPS/Navi topikba írjad. Ez csak 1 baráti figyelmeztetés volt, mert azután jönnek a  police és lesz neked 1 hét  banplz . És most tehetnék ide  Cheesy meg  Grin, de akkor mindenki azt gondolná, hogy már megint túltoltam a  pias. Pedig nem is!  Cheesy Cheesy Cheesy
« Utoljára szerkesztve: 2018.05.12 szombat, 20:44:20 írta blau4kombi » Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Cs12
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5605



« Új hozzászólás #8723 Dátum: 2018.05.12 szombat, 21:28:43 »

És most tehetnék ide  Cheesy meg  Grin, de akkor mindenki azt gondolná, hogy már megint túltoltam a  pias. Pedig nem is!  Cheesy Cheesy Cheesy


pedig de!  eplus2 vigyor3 nyes
Naplózva

2016.06. MKV 2.0 TDCI BiTurbo ST-Line, 211LE, FULL

Ex:2009.08. MKIV 2.0 TDCI Titanium-S, 165LE CHIP, Automata, EGR+DPF OFF, FULL
Ex:2001.11. MKIII 2.0 TDDI GHIA,150LE,CHIP(BUNYEK),EGR OFF, FULL
Petya1
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 34


E-mail
« Új hozzászólás #8724 Dátum: 2018.05.12 szombat, 22:08:15 »

Ezer bocsanat!!!!
Naplózva

MKIV Turnier 2014 2.0 Tdci Manual 6 seb.
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #8725 Dátum: 2018.05.12 szombat, 22:33:06 »

Nem, hiszen akkusaru levétel után is lefelé megy automatikusan csak felfelé nem. A felső végállást kell újraprogramozni. Szerintem.
rendben.nekem a lefelemenetet is csak kéziben teszi meg,ha nincs felprogizva.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #8726 Dátum: 2018.05.13 vasárnap, 00:07:28 »

rendben.nekem a lefelemenetet is csak kéziben teszi meg,ha nincs felprogizva.
lefele megy automatán programozásnélkül, még mk3nál is
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Tibor69
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 785


ktibor69@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #8727 Dátum: 2018.05.14 hétfő, 10:42:37 »

Faceliftes, SD kártyás Blaupunkt NX van benne.
Kipróbáltam, kb. ugyanakkor esik vissza, ugyanúgy minimális, 10-20mA-es nagyságrendre az áramfelvétel, ha telefonálás közben állítom le a motort.
Szóval ebben a problémában szerencsére nem értintett.

Hétvégén méricskéltünk mi is.
Gyári Sony fejegység + BT modul. 2011-es facelift Titanium Mondi (legfrissebb BT/USB modul firmware-rel):
Ha a motor leállítás után fejezzük be a telefonálást, akkor az autó lezárása után 15 perccel 650mA az áramfelvétele az autónak, mert a BT kapcsolat nem bontódott. Ez az áramfelvétel főleg télen elegendő arra, hogy 3-4 nap állás alatt annyira lemerüljön az akksi, hogy ne tudjunk indulni. Napi autóhasználattal ekkora alvó áramfelvétel mellett rendesen tud indulni az autó.
Egyébként úgy hallodtam, hogy ezen jelenség más márkájú autóknál is előfordul, nem csak a Mondinál.
A BT kapcsolat bontásához elegendő csak gyújtásra kapcsolni (a motort nem kell elindítani, telefonálni sem kell), ezt követően 15 perc után alvó üzemmódban csak 10-20mA az áramfelvétel.


« Utoljára szerkesztve: 2018.05.14 hétfő, 11:09:18 írta Tibor69 » Naplózva

Mondeóink voltak: MK3 fekete, MK4 fekete, MK4 lunar sky, MK5 ruby red
Feleségem: Nissan Leaf 2020 N-connecta + LED, Vivid Blue
Én: Tesla Model 3 LR 2021, Deep Blue Metallic
Tibor69
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 785


ktibor69@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #8728 Dátum: 2018.05.14 hétfő, 10:46:44 »

Miért olyan fontos ez?
A tervezettnél kevesebbet nem fog, ha többet venne fel (zárlat, amire nem sok esély van, mert nem mozognak a szálak) kiolvad a biztosíték.  vigyor3


Mert kíváncsi lennék a valós áramfelvételre, hogy télen ha bekapcsoljuk a fűtéseket 5 percre mennyi energiát vesz le az akksiról. Egyébként járó motornál a generátor mekkora árammal tölti az akksit? A töltőfeszültséget az tudtam mérni 14,4V. Sajnos csak 20A-ig tudok mérni a multiméteremmel.
« Utoljára szerkesztve: 2018.05.14 hétfő, 10:50:03 írta Tibor69 » Naplózva

Mondeóink voltak: MK3 fekete, MK4 fekete, MK4 lunar sky, MK5 ruby red
Feleségem: Nissan Leaf 2020 N-connecta + LED, Vivid Blue
Én: Tesla Model 3 LR 2021, Deep Blue Metallic
Black
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 162



WWW E-mail
« Új hozzászólás #8729 Dátum: 2018.05.14 hétfő, 19:52:04 »

Sziasztok,
egyik pillanatról a másikra a távirányítóval nem tudom nyitni-zárni a kocsit.
Elemet cseréltem a távirányítóban, akksiról levettem a sarut pár percre. Ezek nem jöttek be. Van egyéb ötletetek?
Naplózva

Ford Fiesta MKVII 2016/6  1,25 benzin
Ford Mondeo MKIV 2009/4 2.0TDCI Titanium Kombi
Ford Mondeo MKII 1999/5 1,8TD CLX Kombi (eladtam)
Lincoln Continental Mark V 1977/1 460 (7,5L)/V8 (végülis Ford 100 éve)
MGF 1996 1,8 benzin
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8730 Dátum: 2018.05.14 hétfő, 21:17:48 »

Mert kíváncsi lennék a valós áramfelvételre, hogy télen ha bekapcsoljuk a fűtéseket 5 percre mennyi energiát vesz le az akksiról. Egyébként járó motornál a generátor mekkora árammal tölti az akksit? A töltőfeszültséget az tudtam mérni 14,4V. Sajnos csak 20A-ig tudok mérni a multiméteremmel.


Még mindig furcsa, hogy ezzel foglalkozol.... Neked van villanyóra az autón is?  eplus2

Ha bekapcsolod a fűtéseket, megnő az áramigény és a generátor is többet kezd el tölteni.
Nyilván járó motornál tölti a generátor az akkut, ezt nem is kellett volna külön említened!  Roll Eyes
Az attól függ mennyire merült az akku, mennyi fogyasztó van bekapcsolva, hány °C a külső hőmérséklet...stb.

Ja, DC lakatfogó!  wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8731 Dátum: 2018.05.14 hétfő, 21:24:58 »

Hétvégén méricskéltünk mi is.
Gyári Sony fejegység + BT modul. 2011-es facelift Titanium Mondi (legfrissebb BT/USB modul firmware-rel):
Ha a motor leállítás után fejezzük be a telefonálást, akkor az autó lezárása után 15 perccel 650mA az áramfelvétele az autónak, mert a BT kapcsolat nem bontódott. Ez az áramfelvétel főleg télen elegendő arra, hogy 3-4 nap állás alatt annyira lemerüljön az akksi, hogy ne tudjunk indulni. Napi autóhasználattal ekkora alvó áramfelvétel mellett rendesen tud indulni az autó.
Egyébként úgy hallodtam, hogy ezen jelenség más márkájú autóknál is előfordul, nem csak a Mondinál.
A BT kapcsolat bontásához elegendő csak gyújtásra kapcsolni (a motort nem kell elindítani, telefonálni sem kell), ezt követően 15 perc után alvó üzemmódban csak 10-20mA az áramfelvétel.





Nem találkoztam még más autóknál ilyesmi problémával...
Igazából nem is értem, hogy "nem bontódott a BT kapcsolat".... Miért? Ott hagytad a telefont a kocsiban? Logikusan megékezel, esetleg befejezed a beszélgetést. Kiszállsz és elmész a kocsitól, feltehetően 6-7 méternél messzebbre.
Vagyis a BT hatósugarán kívülre esnek a korábban kapcsolódott eszközök. Akkor hogyan tud a BT kapcsolat "nem bontódni"?  fejvakaras
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Tibor69
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 785


ktibor69@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #8732 Dátum: 2018.05.15 kedd, 08:51:24 »


Nem találkoztam még más autóknál ilyesmi problémával...
Igazából nem is értem, hogy "nem bontódott a BT kapcsolat".... Miért? Ott hagytad a telefont a kocsiban? Logikusan megékezel, esetleg befejezed a beszélgetést. Kiszállsz és elmész a kocsitól, feltehetően 6-7 méternél messzebbre.
Vagyis a BT hatósugarán kívülre esnek a korábban kapcsolódott eszközök. Akkor hogyan tud a BT kapcsolat "nem bontódni"?  fejvakaras

A mi esetünkben beszélgetés közben állítom le az autót, kiszállok, bezárom az autót, ilyenkor még lehet látni a fejegység kijelzőjén a kontaktot és hallani a beszélőt a hangszórókban, a megfelelő távolságnál a telefon és a fejegység között a BT kapcsolat megszakad. Ezt követően az autó nem tud a normál alvó állapotba kerülni.  Az autó úgy "értelmezheti", hogy ""nem bontódott a BT kapcsolat" és ezért nem tud alvó üzemmódra kapcsolni. Ha úgy gondolod a "nem bontódott a BT kapcsolat" megfogalmazás félrevezető, akkor mondj valami megfelelőbb kifejezést.        
« Utoljára szerkesztve: 2018.05.15 kedd, 08:55:05 írta Tibor69 » Naplózva

Mondeóink voltak: MK3 fekete, MK4 fekete, MK4 lunar sky, MK5 ruby red
Feleségem: Nissan Leaf 2020 N-connecta + LED, Vivid Blue
Én: Tesla Model 3 LR 2021, Deep Blue Metallic
titta
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3584



« Új hozzászólás #8733 Dátum: 2018.05.15 kedd, 10:39:17 »

A mi esetünkben beszélgetés közben állítom le az autót, kiszállok, bezárom az autót, ilyenkor még lehet látni a fejegység kijelzőjén a kontaktot és hallani a beszélőt a hangszórókban, a megfelelő távolságnál a telefon és a fejegység között a BT kapcsolat megszakad. Ezt követően az autó nem tud a normál alvó állapotba kerülni.  Az autó úgy "értelmezheti", hogy ""nem bontódott a BT kapcsolat" és ezért nem tud alvó üzemmódra kapcsolni. Ha úgy gondolod a "nem bontódott a BT kapcsolat" megfogalmazás félrevezető, akkor mondj valami megfelelőbb kifejezést.        

Akkor ott valami szoftveres gond van a BT modullal. Nekem ha beszélek, leállítom a motort, mindaddig amíg ki nem nyitom az ajtót a kihangosítón keresztül megy a beszélgetés. Ahogy nyitom az ajtót, a fejegység lekapcsol, és átadja a beszélgetést a telefonra.
Naplózva

Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI 140 163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
bakolaci
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 68


E-mail
« Új hozzászólás #8734 Dátum: 2018.05.15 kedd, 12:06:46 »

Sziasztok,

Az elmult pár napban menet közben kikapcsolt a klímám. Most már be se kapcsol. Tegnap voltam klímásnál. Mint kiderült, van hűtőközeg a rendszerben, viszont nem kap áramot a kompresszor. Mi okozhatja ezt a problémát? A szerelő a nyomáskapcsolóra mutogatott, de kimérni nem tudta, a cromax-os szervizes telefonon elsőre a hűtőventillátor modulhibára gondolt, mivel ez "típushiba" az MK4 mondeónál. Ma megyek a cromaxba OBD-s hibafeltárásara.

Amit észrevettem, hogy leállított motornál nem áll alaphelyzetre a hőfokjelző a műszerfalon, hanem kb 60-70 C° között mozog egy darabig.
Az lenne a kérdésem, hogy van-e összefüggés a klímaleállás és a visszajelző mozgása között?

Válaszokat előre is köszönöm.

Üdv BL.
Naplózva

2017 MK5 Mondeo, 2.0 TDCI Titanium Powershift 180 HP.
2008 MK4 Mondeo, 2.0 TDCI Titanium-X, Automata 130 HP.
juppe008
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 52



« Új hozzászólás #8735 Dátum: 2018.05.15 kedd, 12:16:56 »

Akkor ott valami szoftveres gond van a BT modullal. Nekem ha beszélek, leállítom a motort, mindaddig amíg ki nem nyitom az ajtót a kihangosítón keresztül megy a beszélgetés. Ahogy nyitom az ajtót, a fejegység lekapcsol, és átadja a beszélgetést a telefonra.

Ezt megerősítem, nálam is így működik.
Naplózva

2013 / MK4 fl / Kombi / Titanium / 2.0 Benzin
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8736 Dátum: 2018.05.15 kedd, 12:21:37 »

Sziasztok,

Az elmult pár napban menet közben kikapcsolt a klímám. Most már be se kapcsol. Tegnap voltam klímásnál. Mint kiderült, van hűtőközeg a rendszerben, viszont nem kap áramot a kompresszor. Mi okozhatja ezt a problémát? A szerelő a nyomáskapcsolóra mutogatott, de kimérni nem tudta, a cromax-os szervizes telefonon elsőre a hűtőventillátor modulhibára gondolt, mivel ez "típushiba" az MK4 mondeónál. Ma megyek a cromaxba OBD-s hibafeltárásara.

Amit észrevettem, hogy leállított motornál nem áll alaphelyzetre a hőfokjelző a műszerfalon, hanem kb 60-70 C° között mozog egy darabig.
Az lenne a kérdésem, hogy van-e összefüggés a klímaleállás és a visszajelző mozgása között?

Válaszokat előre is köszönöm.

Üdv BL.


Gyúrcsók legyen a talpán, aki ezt egy monitor mögül meg tudná mondani ...  vigyor3

A kompresszort sok dolog miatt lekapcsolhatja a rendszer.
Találgatás, telefonos tippelgetés (Nem is értem, hogy hogyan mondhat bárki -komoly szakember- valamit telefonon keresztül. ) helyett és -szerencsére meg nem történt- méregetés előtt hibatároló kiolvasás, élő adatok....stb.  Így kell kezdeni és ha itt minden rendben, akkor kell nyomozni.
Meg nem is értem melyik nyomáskapcsolóra mutogatott (nincs az autóban kapcsoló, nyomás érzékelő van....azt tuti nem tudja kimérni)
Ezeknél már kizárt, hogy ne lehetne műszeres vizsgálat után meghatározni, hogy merre lehet a probléma.  Cool

Naplózva

Imádom a dízeleket!    
bakolaci
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 68


E-mail
« Új hozzászólás #8737 Dátum: 2018.05.15 kedd, 15:13:55 »


Gyúrcsók legyen a talpán, aki ezt egy monitor mögül meg tudná mondani ...  vigyor3

A kompresszort sok dolog miatt lekapcsolhatja a rendszer.
Találgatás, telefonos tippelgetés (Nem is értem, hogy hogyan mondhat bárki -komoly szakember- valamit telefonon keresztül. ) helyett és -szerencsére meg nem történt- méregetés előtt hibatároló kiolvasás, élő adatok....stb.  Így kell kezdeni és ha itt minden rendben, akkor kell nyomozni.
Meg nem is értem melyik nyomáskapcsolóra mutogatott (nincs az autóban kapcsoló, nyomás érzékelő van....azt tuti nem tudja kimérni)
Ezeknél már kizárt, hogy ne lehetne műszeres vizsgálat után meghatározni, hogy merre lehet a probléma.  Cool



Sziasztok,

Az OBD-s vizsgálat eredménye: zárlatos a hűtőventillátor vezérlő, azért nem engedi a klímát bekapcsolni, viszont így most a normál hűtési funkciót sem látja el, nem kapcsol be.
Az új ára, mivel egybe van építve a ventillátorral és a műanyag kerettel, 103 eFt+ beszerelés  wow1

Most még egy kicsit barátkozom ezzel az összeggel + google, hogy akkor most hogyan tovább.

Üdv BL.
Naplózva

2017 MK5 Mondeo, 2.0 TDCI Titanium Powershift 180 HP.
2008 MK4 Mondeo, 2.0 TDCI Titanium-X, Automata 130 HP.
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8738 Dátum: 2018.05.15 kedd, 19:01:29 »

Sziasztok,

Az OBD-s vizsgálat eredménye: zárlatos a hűtőventillátor vezérlő, azért nem engedi a klímát bekapcsolni, viszont így most a normál hűtési funkciót sem látja el, nem kapcsol be.
Az új ára, mivel egybe van építve a ventillátorral és a műanyag kerettel, 103 eFt+ beszerelés  wow1

Most még egy kicsit barátkozom ezzel az összeggel + google, hogy akkor most hogyan tovább.

Üdv BL.


Látod, nem találgatni kell.  wave
Keress bontottat 25-30e vagy ebay-en is megnézheted.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Black
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 162



WWW E-mail
« Új hozzászólás #8739 Dátum: 2018.05.15 kedd, 21:17:45 »

Sziasztok,
egyik pillanatról a másikra a távirányítóval nem tudom nyitni-zárni a kocsit.
Elemet cseréltem a távirányítóban, akksiról levettem a sarut pár percre. Ezek nem jöttek be. Van egyéb ötletetek?
Megtaláltam a megoldást (esetleg a WIKI-be be lehetne tenni akinek van jogosultsága hozzá):
Mondeonál igy néz ki a dolog:
1. Az összes ajtót bezárni és a biztonsági öveket bekapcsolni, annak biztosítására, hogy a programozás alatt a rendellenesség-figyelmeztető hangjelzés ne szólaljon meg.

2. A gyújtáskapcsolót 6 másodperc időtartam alatt legalább négyszer az I. helyzetből a II. helyzetbe kapcsolni.

3. A gyújtáskapcsolót az I. helyzetbe kapcsolni.

4. A GEM most a tanuló módban van.

5. A távirányító egyik gombját lenyomni és nyomnva tartani addig míg egy figyelmeztető hangjelzés meg nem szólal. Ez azt mutatja, hogy egy új transzmitter kódot sikeresen felvett.

6. Minden egyes sikeres programozás után, maximum négy alkalommal, egy további 10 másodpercig automatikusan tanulási üzemmódban marad.

7. További távirányítók beprogramozásához az 5. lépést megismételni.

8. A rendszer kilép a tanulási üzemmódból, miután a gyújtáskapcsolót a III. állásba kapcsolták, vagy ha a 10 másodperc időtartam alatt nem kezdték meg egy új távirányító programozását, ill. ha négy távirányító már beprogramozásra került.

9. MEGJEGYZÉS: Egy helytelen programozási eljárás nincs befolyással a tárolt kódokra.

A sikeres programozás után, már csak az újraprogramozott távirányítók lesznek elfogadva.

10. Az összes beprogramozott távirányítót a ajtózárzárás-/-nyitásfunkciók aktiválásával, ill. diaktiválásával ellenőrizni.
Naplózva

Ford Fiesta MKVII 2016/6  1,25 benzin
Ford Mondeo MKIV 2009/4 2.0TDCI Titanium Kombi
Ford Mondeo MKII 1999/5 1,8TD CLX Kombi (eladtam)
Lincoln Continental Mark V 1977/1 460 (7,5L)/V8 (végülis Ford 100 éve)
MGF 1996 1,8 benzin
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8740 Dátum: 2018.05.15 kedd, 21:19:52 »

Megtaláltam a megoldást (esetleg a WIKI-be be lehetne tenni akinek van jogosultsága hozzá):
Mondeonál igy néz ki a dolog:
1. Az összes ajtót bezárni és a biztonsági öveket bekapcsolni, annak biztosítására, hogy a programozás alatt a rendellenesség-figyelmeztető hangjelzés ne szólaljon meg.

2. A gyújtáskapcsolót 6 másodperc időtartam alatt legalább négyszer az I. helyzetből a II. helyzetbe kapcsolni.

3. A gyújtáskapcsolót az I. helyzetbe kapcsolni.

4. A GEM most a tanuló módban van.

5. A távirányító egyik gombját lenyomni és nyomnva tartani addig míg egy figyelmeztető hangjelzés meg nem szólal. Ez azt mutatja, hogy egy új transzmitter kódot sikeresen felvett.

6. Minden egyes sikeres programozás után, maximum négy alkalommal, egy további 10 másodpercig automatikusan tanulási üzemmódban marad.

7. További távirányítók beprogramozásához az 5. lépést megismételni.

8. A rendszer kilép a tanulási üzemmódból, miután a gyújtáskapcsolót a III. állásba kapcsolták, vagy ha a 10 másodperc időtartam alatt nem kezdték meg egy új távirányító programozását, ill. ha négy távirányító már beprogramozásra került.

9. MEGJEGYZÉS: Egy helytelen programozási eljárás nincs befolyással a tárolt kódokra.

A sikeres programozás után, már csak az újraprogramozott távirányítók lesznek elfogadva.

10. Az összes beprogramozott távirányítót a ajtózárzárás-/-nyitásfunkciók aktiválásával, ill. diaktiválásával ellenőrizni.



Ez az MK3 .....  Cool
« Utoljára szerkesztve: 2018.05.15 kedd, 21:22:11 írta Meg Győző » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Black
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 162



WWW E-mail
« Új hozzászólás #8741 Dátum: 2018.05.15 kedd, 21:59:45 »


Ez az MK3 .....  Cool
Lehet, a szerző nem pontosít.
De MK4-nél is működik. Most próbáltam.
Naplózva

Ford Fiesta MKVII 2016/6  1,25 benzin
Ford Mondeo MKIV 2009/4 2.0TDCI Titanium Kombi
Ford Mondeo MKII 1999/5 1,8TD CLX Kombi (eladtam)
Lincoln Continental Mark V 1977/1 460 (7,5L)/V8 (végülis Ford 100 éve)
MGF 1996 1,8 benzin
Tibor69
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 785


ktibor69@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #8742 Dátum: 2018.05.16 szerda, 08:36:40 »

Akkor ott valami szoftveres gond van a BT modullal. Nekem ha beszélek, leállítom a motort, mindaddig amíg ki nem nyitom az ajtót a kihangosítón keresztül megy a beszélgetés. Ahogy nyitom az ajtót, a fejegység lekapcsol, és átadja a beszélgetést a telefonra.


Köszi az infót, úgy érzem közeledünk a megoldáshoz.
Ha jól tudom Neked Nagynavis fejegységed van, de az ajtó nyitásra történő kikapcsolás az újabb 1402-es Convers+ ROM tulajdonsága a feleségem autójában még a régi 1302 verzió van, ami ezt még nem tudta. Az én mondimban is az újabb a 1402 Convers+ ROM-om van, ami szintén az androidos fejegységemet az ajtó nyitására kapcsolja ki.

Megerősítenéd, hogy az újabb Convers+ ROM-od van? A kijelző jobb felső sarkában óra van, az auto képe mellett motorhőmérséklet kijelző van.  

Azt hiszem Powerfordot meglátogatjuk egy Convers+ frissítésre.
 

  
« Utoljára szerkesztve: 2018.05.16 szerda, 08:55:28 írta Tibor69 » Naplózva

Mondeóink voltak: MK3 fekete, MK4 fekete, MK4 lunar sky, MK5 ruby red
Feleségem: Nissan Leaf 2020 N-connecta + LED, Vivid Blue
Én: Tesla Model 3 LR 2021, Deep Blue Metallic
Tibor69
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 785


ktibor69@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #8743 Dátum: 2018.05.16 szerda, 08:38:20 »

Ezt megerősítem, nálam is így működik.

Gyári Sony fejegységed van BT-szal?
Milyen Convers+ ROM-od van? A kijelző jobb felső sarkában óra van és az autó képe mellett motorhőmérséklet kijelző van?  
« Utoljára szerkesztve: 2018.05.16 szerda, 09:31:58 írta Tibor69 » Naplózva

Mondeóink voltak: MK3 fekete, MK4 fekete, MK4 lunar sky, MK5 ruby red
Feleségem: Nissan Leaf 2020 N-connecta + LED, Vivid Blue
Én: Tesla Model 3 LR 2021, Deep Blue Metallic
titta
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3584



« Új hozzászólás #8744 Dátum: 2018.05.16 szerda, 11:16:28 »


Köszi az infót, úgy érzem közeledünk a megoldáshoz.
Ha jól tudom Neked Nagynavis fejegységed van, de az ajtó nyitásra történő kikapcsolás az újabb 1402-es Convers+ ROM tulajdonsága a feleségem autójában még a régi 1302 verzió van, ami ezt még nem tudta. Az én mondimban is az újabb a 1402 Convers+ ROM-om van, ami szintén az androidos fejegységemet az ajtó nyitására kapcsolja ki.

Megerősítenéd, hogy az újabb Convers+ ROM-od van? A kijelző jobb felső sarkában óra van, az auto képe mellett motorhőmérséklet kijelző van.  

Azt hiszem Powerfordot meglátogatjuk egy Convers+ frissítésre.


2013-as az autó és valóban friss verzióval adták át. De a nagynavi upgrade előtt is így működött a Sonyval.
Naplózva

Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI 140 163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
fektoh
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 290


E-mail
« Új hozzászólás #8745 Dátum: 2018.05.16 szerda, 14:29:24 »

 eljen worship
Hétvégén méricskéltünk mi is.
Gyári Sony fejegység + BT modul. 2011-es facelift Titanium Mondi (legfrissebb BT/USB modul firmware-rel):
Ha a motor leállítás után fejezzük be a telefonálást, akkor az autó lezárása után 15 perccel 650mA az áramfelvétele az autónak, mert a BT kapcsolat nem bontódott. Ez az áramfelvétel főleg télen elegendő arra, hogy 3-4 nap állás alatt annyira lemerüljön az akksi, hogy ne tudjunk indulni. Napi autóhasználattal ekkora alvó áramfelvétel mellett rendesen tud indulni az autó.
Egyébként úgy hallodtam, hogy ezen jelenség más márkájú autóknál is előfordul, nem csak a Mondinál.
A BT kapcsolat bontásához elegendő csak gyújtásra kapcsolni (a motort nem kell elindítani, telefonálni sem kell), ezt követően 15 perc után alvó üzemmódban csak 10-20mA az áramfelvétel.



Naplózva

S-Max 2.0 TDCi 140 HP Titanium (2009)
Janny
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 965



E-mail
« Új hozzászólás #8746 Dátum: 2018.05.16 szerda, 20:59:36 »

Uraim, három nagy bánatommal fordulok hozzátok, hátha tudtok megváltást számomra.

1) Vettem egy ELM327 bluetooth-os OBD olvasót. Ezt ha beteszem a bal lábnál lévő olvasóba, akkor az ajtót az olvasó előtt nem tudom visszacsukni. Két napja úgy mászkálok, hogy ott csapkodja a jobb lábamat az a kis ajtó. Biztos nem is jó ez annak az ajtócskának, a "zsanérja" tuti el fog engedni ha hosszú távon így használom. Van valami trükkje a becsukásának? Vagy melyik OBD olvasót kellett volna vennem, mi fér oda be?

2) Ugyanez az olvasó szépen kommunikál, a live adatok (pl. rpm, speed, stb) szépen jönnek, hasznos infókat adnak a szélvédőre kirakva a megfelelő vezetési fejlődéshez. Azonban hibakódot soha nem talál. Rendszeres az ESP hiba, folyton világít a kis ikonja, de mégsem talál a Torque pro egy hibakódot sem. A bal hátsó záram motorja is rossz, Ford szervizben többször mutatták hogy ennek van hibakódja, de ezt sem látja ez a kütyü. Hogyan, milyen Androidos programmal tudom előcsalni a hibakódokat? Elsősorban tudnom kéne, hogy mi a rossz az ESP hibánál, hogy melyik alkatrészt hozzak haza munkahelyről.

3) Audio rendszer. Sima alap Ford 6000 van a kocsiban. Az utóbbi időben néha elkezdte azt csinálni, hogy csak rádió van. Ilyenkor akármit nyomkodhatok, nem hajlandó átváltani AUX-ra, nincs Voice Control (bár folyton veszekszik velem a rendszer, de így legalább pont olyan, mint otthon:) ). Ilyen esetben pl. megnyomom az AUX gombot, kiírja kb. 5mp-re ezt a kijelzőn, de a rádió szól továbbra is, majd pittyen egyet, és ismét a feliraton is rádió szerepel. Megszüntetni csak úgy tudom, hogy félreállok, leállítoma  motort, kiveszem a kulcsot, majd kulcs vissza, motor indít, és mehet minden tovább.
Valaki hallott már ilyet? Meg lehet ezt egyszerűen szüntetni?
Naplózva

MK IV kombi, 2009 2,0 TDCi, 115 ló
MK II kombi, 1997, 2,0 benzin
"Full throttle and no brakes… Save the planet, kill yourself!"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8747 Dátum: 2018.05.16 szerda, 21:08:48 »

Uraim, három nagy bánatommal fordulok hozzátok, hátha tudtok megváltást számomra.

1) Vettem egy ELM327 bluetooth-os OBD olvasót. Ezt ha beteszem a bal lábnál lévő olvasóba, akkor az ajtót az olvasó előtt nem tudom visszacsukni. Két napja úgy mászkálok, hogy ott csapkodja a jobb lábamat az a kis ajtó. Biztos nem is jó ez annak az ajtócskának, a "zsanérja" tuti el fog engedni ha hosszú távon így használom. Van valami trükkje a becsukásának? Vagy melyik OBD olvasót kellett volna vennem, mi fér oda be?

2) Ugyanez az olvasó szépen kommunikál, a live adatok (pl. rpm, speed, stb) szépen jönnek, hasznos infókat adnak a szélvédőre kirakva a megfelelő vezetési fejlődéshez. Azonban hibakódot soha nem talál. Rendszeres az ESP hiba, folyton világít a kis ikonja, de mégsem talál a Torque pro egy hibakódot sem. A bal hátsó záram motorja is rossz, Ford szervizben többször mutatták hogy ennek van hibakódja, de ezt sem látja ez a kütyü. Hogyan, milyen Androidos programmal tudom előcsalni a hibakódokat? Elsősorban tudnom kéne, hogy mi a rossz az ESP hibánál, hogy melyik alkatrészt hozzak haza munkahelyről.

3) Audio rendszer. Sima alap Ford 6000 van a kocsiban. Az utóbbi időben néha elkezdte azt csinálni, hogy csak rádió van. Ilyenkor akármit nyomkodhatok, nem hajlandó átváltani AUX-ra, nincs Voice Control (bár folyton veszekszik velem a rendszer, de így legalább pont olyan, mint otthon:) ). Ilyen esetben pl. megnyomom az AUX gombot, kiírja kb. 5mp-re ezt a kijelzőn, de a rádió szól továbbra is, majd pittyen egyet, és ismét a feliraton is rádió szerepel. Megszüntetni csak úgy tudom, hogy félreállok, leállítoma  motort, kiveszem a kulcsot, majd kulcs vissza, motor indít, és mehet minden tovább.
Valaki hallott már ilyet? Meg lehet ezt egyszerűen szüntetni?

1. Az nem olvasó, csak egy OBDII csatlakozó.
   Nem úgy van kitalálva, hogy csatlakoztatva van menet közben. Egyébként meg simán kivehető az a fiók onnan....

2. Egy ilyen kütyü egyszerű app-okkal csak Generic OBD adatokat lát, azaz általános adatok. Specifikus modulokat, azok hibatárolóját, adatokat nem. Azért ennél komolyabb cucc kell, nem ilyen búcsús semmire sem jó dolog....
    Egy hibakód sosem a hibás alkatrészt mondja meg. Előfordulhat, hogy végül az lesz a hibás amivel kapcsolatos a hibaüzenet, de akkor sem hibás alkatrészt jelöli meg.

3. Feltehetően a rádióban van a hiba és áramtalanítás/újraindítás után rövid időre helyreáll.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
xrobe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1292



E-mail
« Új hozzászólás #8748 Dátum: 2018.05.16 szerda, 21:28:13 »

Uraim, három nagy bánatommal fordulok hozzátok, hátha tudtok megváltást számomra.

1) Vettem egy ELM327 bluetooth-os OBD olvasót. Ezt ha beteszem a bal lábnál lévő olvasóba, akkor az ajtót az olvasó előtt nem tudom visszacsukni. Két napja úgy mászkálok, hogy ott csapkodja a jobb lábamat az a kis ajtó. Biztos nem is jó ez annak az ajtócskának, a "zsanérja" tuti el fog engedni ha hosszú távon így használom. Van valami trükkje a becsukásának? Vagy melyik OBD olvasót kellett volna vennem, mi fér oda be?

2) Ugyanez az olvasó szépen kommunikál, a live adatok (pl. rpm, speed, stb) szépen jönnek, hasznos infókat adnak a szélvédőre kirakva a megfelelő vezetési fejlődéshez. Azonban hibakódot soha nem talál. Rendszeres az ESP hiba, folyton világít a kis ikonja, de mégsem talál a Torque pro egy hibakódot sem. A bal hátsó záram motorja is rossz, Ford szervizben többször mutatták hogy ennek van hibakódja, de ezt sem látja ez a kütyü. Hogyan, milyen Androidos programmal tudom előcsalni a hibakódokat? Elsősorban tudnom kéne, hogy mi a rossz az ESP hibánál, hogy melyik alkatrészt hozzak haza munkahelyről.

3) Audio rendszer. Sima alap Ford 6000 van a kocsiban. Az utóbbi időben néha elkezdte azt csinálni, hogy csak rádió van. Ilyenkor akármit nyomkodhatok, nem hajlandó átváltani AUX-ra, nincs Voice Control (bár folyton veszekszik velem a rendszer, de így legalább pont olyan, mint otthon:) ). Ilyen esetben pl. megnyomom az AUX gombot, kiírja kb. 5mp-re ezt a kijelzőn, de a rádió szól továbbra is, majd pittyen egyet, és ismét a feliraton is rádió szerepel. Megszüntetni csak úgy tudom, hogy félreállok, leállítoma  motort, kiveszem a kulcsot, majd kulcs vissza, motor indít, és mehet minden tovább.
Valaki hallott már ilyet? Meg lehet ezt egyszerűen szüntetni?
ForScan a legjobb androidra, annak működnie kéne, ha jó az Elm327
Naplózva

Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TDCI 140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TDCI 140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TDCI Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
ReFi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 663



« Új hozzászólás #8749 Dátum: 2018.05.16 szerda, 21:30:06 »

ForScan a legjobb androidra, annak működnie kéne, ha jó az Elm327

csak HSCAN/MSCAN kapcsolos interface kell belole hogy teljes funkcionalitas legyen hozza.
Naplózva

Oldalak: 1 ... 168 169 170 171 172 173 174 [175] 176 177 178 179 180 181 182 ... 213   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.051 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.