Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.07.07 vasárnap, 13:42:53 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 [1025] 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 ... 1557   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK3 Általános kérdések  (Megtekintve 20686003 alkalommal)
0 Felhasználó és 27 vendég van a témában
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26997


E-mail
« Új hozzászólás #51200 Dátum: 2014.01.01 szerda, 11:42:34 »

Sziasztok!
Toronycsapágynak van valami hangja ha már kezdi megadni magát?Nyikorgó hangot hallok mikor rugózik az eleje menet közben.
Köszönöm.

Kanyarodásnál, erősebben alászedett kormánynál kopog-roppan, pláne előre-hátra terhelésváltásnál. Az a nyikorgás szerintem nem toronycsapágy lesz.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Gepetto
Vendég
« Új hozzászólás #51201 Dátum: 2014.01.01 szerda, 11:47:47 »

Nektek megkkora a hasmagassága az autónak?
Már sokszor néztem hogy gyanúsan magas az autó, és mikor tegnap egy parkolóban 2 mondeó közé álltam akkor láttam hogy mind a kettőnél magasabb....
Naplózva
Balu1st
Vendég
« Új hozzászólás #51202 Dátum: 2014.01.01 szerda, 12:15:51 »

Kanyarodásnál, erősebben alászedett kormánynál kopog-roppan, pláne előre-hátra terhelésváltásnál. Az a nyikorgás szerintem nem toronycsapágy lesz.

AndyA

Sokkal inkább kerékcsapágy, vagy féltengely. Vidd szakemberhez, mert veszélyes is lehet.
Naplózva
bzozoo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 414


« Új hozzászólás #51203 Dátum: 2014.01.01 szerda, 12:33:11 »

Sziasztok!
Toronycsapágynak van valami hangja ha már kezdi megadni magát?Nyikorgó hangot hallok mikor rugózik az eleje menet közben.
Köszönöm.

Olvasgatom a válaszokat a kérdésedre, és a "nyikorgás" szerintem is inkább valami szilent lesz. Nekem is csinálja, bár nekem a hátsó. Hidegben meg esőben egyébként lényegesen enyhül a nyekergés.
Naplózva

MK3 1.8 125LE 5 ajtó... Lavjaman!
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #51204 Dátum: 2014.01.01 szerda, 13:22:56 »

Nektek megkkora a hasmagassága az autónak?
Már sokszor néztem hogy gyanúsan magas az autó, és mikor tegnap egy parkolóban 2 mondeó közé álltam akkor láttam hogy mind a kettőnél magasabb....

Ha esetleg valami "okos" futóművesnél javíttattad a kocsit és csáposon húzta le a lengőkarokat stb-t, attól állhat magasabban. Vagy csak két ST mellé álltál  vigyor3
« Utoljára szerkesztve: 2014.01.01 szerda, 13:24:29 írta Mad-V » Naplózva
Gepetto
Vendég
« Új hozzászólás #51205 Dátum: 2014.01.01 szerda, 15:53:03 »

Ha esetleg valami "okos" futóművesnél javíttattad a kocsit és csáposon húzta le a lengőkarokat stb-t, attól állhat magasabban. Vagy csak két ST mellé álltál  vigyor3

10 éves autó 2 éve nálam, sajnos nem tudom az előéletét ennyire pontosan...
a 16-os felni úgy néz ki rajta mintha 13-as lenne. De ez nagy valószínűség miatt a felni "gyökér" formája miatt van.
Tervben van egy 17-es vagy 18-as gyári garnitúra, és akkor ez megmarad télinek.
Igaz a magasságon ez nem segít, de csak jobban fog kinézni

így néz ki jelenleg:
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #51206 Dátum: 2014.01.01 szerda, 15:56:36 »

10 éves autó 2 éve nálam, sajnos nem tudom az előéletét ennyire pontosan...
a 16-os felni úgy néz ki rajta mintha 13-as lenne. De ez nagy valószínűség miatt a felni "gyökér" formája miatt van.
Tervben van egy 17-es vagy 18-as gyári garnitúra, és akkor ez megmarad télinek.
Igaz a magasságon ez nem segít, de csak jobban fog kinézni

így néz ki jelenleg:
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

picit tényleg magasnak tűnik.
a 18as felniben esetleg segíthetek Smiley
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #51207 Dátum: 2014.01.01 szerda, 16:01:26 »

10 éves autó 2 éve nálam, sajnos nem tudom az előéletét ennyire pontosan...
a 16-os felni úgy néz ki rajta mintha 13-as lenne. De ez nagy valószínűség miatt a felni "gyökér" formája miatt van.
Tervben van egy 17-es vagy 18-as gyári garnitúra, és akkor ez megmarad télinek.
Igaz a magasságon ez nem segít, de csak jobban fog kinézni

így néz ki jelenleg:
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Mondeo-n nem néz ki jól az ilyesmi 5 küllős felni.
Hol van ez helyileg?
Ismerős nekem az autó is, mintha szoktam volna látni.......
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #51208 Dátum: 2014.01.01 szerda, 16:02:14 »

az enyém ilyen magas


Naplózva
Gepetto
Vendég
« Új hozzászólás #51209 Dátum: 2014.01.01 szerda, 16:02:29 »

Sokszor gondolkoztam az ültetésen, az előző autóimban volt is.
De onnantól kezdve megváltozik minden...  Embarrassed
Okos mérnökök kitalálták a gyári dolgokat, és ha belekerül egy sufnyituning káefté rugó, akkor szépen lassan elkezd meghalni az egész futómű Undecided
Naplózva
Gepetto
Vendég
« Új hozzászólás #51210 Dátum: 2014.01.01 szerda, 16:03:34 »

az enyém ilyen magas

[img]http://img819.imageshack.us/img819/44/afht.jpg[/img


Holnap megmérem mérőszalaggal a magasságát  vigyor3
mostmár kíváncsi lettem  nyes
« Utoljára szerkesztve: 2014.01.01 szerda, 16:05:28 írta AndyA » Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #51211 Dátum: 2014.01.01 szerda, 16:03:50 »

Sokszor gondolkoztam az ültetésen, az előző autóimban volt is.
De onnantól kezdve megváltozik minden...  Embarrassed
Okos mérnökök kitalálták a gyári dolgokat, és ha belekerül egy sufnyituning káefté rugó, akkor szépen lassan elkezd meghalni az egész futómű Undecided

lehet, de két egyforma magasságú mondeo-t is nehéz találni Cheesy
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #51212 Dátum: 2014.01.01 szerda, 16:04:37 »

Holnap megmérem mérőszalaggal a magasságát  vigyor3
mostmár kíváncsi lettem  nyes

nekem ez így gyári. de v6 tehát lehet hogy más a kivitele.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #51213 Dátum: 2014.01.01 szerda, 16:07:39 »

Sokszor gondolkoztam az ültetésen, az előző autóimban volt is.
De onnantól kezdve megváltozik minden...  Embarrassed
Okos mérnökök kitalálták a gyári dolgokat, és ha belekerül egy sufnyituning káefté rugó, akkor szépen lassan elkezd meghalni az egész futómű Undecided

 taps

Vagy mindent kell cserélni, hogy azonos alkatrészek legyenek vagy semmit.  Cool
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Gepetto
Vendég
« Új hozzászólás #51214 Dátum: 2014.01.01 szerda, 16:09:15 »

taps

Vagy mindent kell cserélni, hogy azonos alkatrészek legyenek vagy semmit.  Cool

Érted ez alatt a a gátlók cseréjét is? vagy egy teljes sportfutóművet?  Smiley
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #51215 Dátum: 2014.01.01 szerda, 16:11:10 »

Érted ez alatt a a gátlók cseréjét is? vagy egy teljes sportfutóművet?  Smiley

Rugó, gátló, szilentek....mindennek azonos teherbírásúnak, karakterisztikájúnak kell lennie.

Hol van a kép/kocsi helyileg?
Kérdeztem korábban is.......
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Gepetto
Vendég
« Új hozzászólás #51216 Dátum: 2014.01.01 szerda, 16:13:01 »

Rugó, gátló, szilentek....mindennek azonos teherbírásúnak, karakterisztikájúnak kell lennie.

Hol van a kép/kocsi helyileg?
Kérdeztem korábban is.......

Erdőkertes
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #51217 Dátum: 2014.01.01 szerda, 16:20:43 »

Erdőkertes

11-es úton szoktam látni egy ilyet.... J-set.....de akkor csak egy tesója.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Gepetto
Vendég
« Új hozzászólás #51218 Dátum: 2014.01.01 szerda, 16:22:32 »

11-es úton szoktam látni egy ilyet.... J-set.....de akkor csak egy tesója.

Évente max 1x járok arra Smiley kicsi az esély
Naplózva
zolas
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1662


E-mail
« Új hozzászólás #51219 Dátum: 2014.01.01 szerda, 16:23:13 »

10 éves autó 2 éve nálam, sajnos nem tudom az előéletét ennyire pontosan...
a 16-os felni úgy néz ki rajta mintha 13-as lenne. De ez nagy valószínűség miatt a felni "gyökér" formája miatt van.
Tervben van egy 17-es vagy 18-as gyári garnitúra, és akkor ez megmarad télinek.
Igaz a magasságon ez nem segít, de csak jobban fog kinézni

igen igen. végül is optikai csalódás. mert be van mélyítve ezért tűnik kisebbnek.
a 17-es garnitúra jó kompromisszumnak számít. ballonosabb mint a 18-as, de jobban tapad mint a 16-os. és szebben is mutat persze.  Wink
Naplózva

MK3 |2002.XII.|2.0|TDCi|130 LE|Ghia|Black Eye Bi-Xenon|18" 5Y|Tolatóradar|Tempomat|Sony 6CD|EGR Off|4 door|Befásult belső Cheesy|Skyfol korom fólia|FlipKey|Full bőr|
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #51220 Dátum: 2014.01.01 szerda, 16:26:46 »

A tapadásnak mi köze a felnimérethez?
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #51221 Dátum: 2014.01.01 szerda, 16:28:38 »

A tapadásnak mi köze a felnimérethez?

hát a sztereotípia Cheesy
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #51222 Dátum: 2014.01.01 szerda, 16:50:56 »

A tapadásnak mi köze a felnimérethez?

Minél peresebb, annál szélesebb...
A szélesebb száraz, meleg időben jobban tapad... általában.
Esőben meg rosszabbul.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #51223 Dátum: 2014.01.01 szerda, 16:56:32 »

Minél peresebb, annál szélesebb...
A szélesebb száraz, meleg időben jobban tapad... általában.
Esőben meg rosszabbul.

Tényleg semmi kötözködés........  wave
Ha valami peresebb, akkor az miért szélesebb? A felni átmérője változik és ezért ugye a gumi peressége is, hogy váltóméretben ne változzon a kerékátmérő.
A szélessége ettől még nem változik.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #51224 Dátum: 2014.01.01 szerda, 16:58:28 »

Minél peresebb, annál szélesebb...
A szélesebb száraz, meleg időben jobban tapad... általában.
Esőben meg rosszabbul.

nem az számít(és ugyanolyan szélességnél nem is számottevő a különbség /55 és /50 között) hanem a peresség Wink

ha okoskodsz legalább mondj okosat Wink


minél alacsonyabb, annál kevésbé deformálódik a futófelület kanyarban.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #51225 Dátum: 2014.01.01 szerda, 17:01:16 »

nem az számít(és ugyanolyan szélességnél nem is számottevő a különbség /55 és /50 között) hanem a peresség Wink

ha okoskodsz legalább mondj okosat Wink


minél alacsonyabb, annál kevésbé deformálódik a futófelület kanyarban.

A tapadást kérdeztem, nem a deformálódást.  hehe
úttest vs. futófelület  vigyor3   Ez a peresedéssel és a felniátmérővel nem igen változik.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #51226 Dátum: 2014.01.01 szerda, 17:03:03 »

A tapadást kérdeztem, nem a deformálódást.
úttest vs. futófelület  vigyor3   Ez a peresedéssel és a felniátmérővel nem igen változik.

ha deformálódik a futófelület, változik a tapadás. Akár nőhet is, de általában inkább káros hatású mivel ilyenkor változik a kerekenkénti tapadás ami miatt bizonytalanabb az autó.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #51227 Dátum: 2014.01.01 szerda, 17:03:17 »

nem az számít(és ugyanolyan szélességnél nem is számottevő a különbség /55 és /50 között) hanem a peresség Wink

ha okoskodsz legalább mondj okosat Wink


minél alacsonyabb, annál kevésbé deformálódik a futófelület kanyarban.

Először is, nem okoskodom.
A peresség az a /50, /55. Minél peresebb, váltóméretnél annál szélesebb.

A minél peresebb, az annál alacsonyabb, és valóban, akkor jobb kanyarban.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #51228 Dátum: 2014.01.01 szerda, 17:05:56 »

Tényleg semmi kötözködés........  wave
Ha valami peresebb, akkor az miért szélesebb? A felni átmérője változik és ezért ugye a gumi peressége is, hogy váltóméretben ne változzon a kerékátmérő.
A szélessége ettől még nem változik.


Csak fejből írom, nem feltétlenül pontos.*
205/55R16
205/50R17
225/40R18

A váltóméretek így valahogy alakulnak. Szerintem ha peresebb, azért szélesebb, hogy ne legyen sokkal keményebb, azaz legyen benne egy kis rugózás.
Vagy így van, vagy nem.

Szerk: megnéztem és javítottam. A 16 és 17 ugyanolyan széles.
« Utoljára szerkesztve: 2014.01.01 szerda, 17:09:26 írta Angel » Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23822


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #51229 Dátum: 2014.01.01 szerda, 17:06:48 »

Csak fejből írom, nem feltétlenül pontos.
205/55R16
215/50R17
225/45R18

A váltóméretek így valahogy alakulnak. Szerintem ha peresebb, azért szélesebb, hogy ne legyen sokkal keményebb, azaz legyen benne egy kis rugózás.
Vagy így van, vagy nem.
elég rosszul írod...

205/55 r16
205/50 r17 vagy 225/45 r17
225/40 r18

és nem így van, olvass utána, hogy mi mit jelöl és jelent egy gumin
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #51230 Dátum: 2014.01.01 szerda, 17:08:01 »

Először is, nem okoskodom.
A peresség az a /50, /55. Minél peresebb, váltóméretnél annál szélesebb.

A minél peresebb, az annál alacsonyabb, és valóban, akkor jobb kanyarban.

egy 205/50 vagy egy 205/60 gumi futófelülete egyformán 205mm és pont. nem szélesebb.
Az más kérdés, hogy a 17es gyári méret az nem 205 hanem 215... ez miatt ugye szélesebb.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #51231 Dátum: 2014.01.01 szerda, 17:10:51 »

Már javítottam... szóval általában, ahogy peresebb, egyre szélesebb.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #51232 Dátum: 2014.01.01 szerda, 17:11:08 »

Csak fejből írom, nem feltétlenül pontos.
205/55R16
215/50R17
225/45R18

A váltóméretek így valahogy alakulnak. Szerintem ha peresebb, azért szélesebb, hogy ne legyen sokkal keményebb, azaz legyen benne egy kis rugózás.
Vagy így van, vagy nem.

attól hogy szélesebb még ugyanolyan kemény.
Azért szélesebb a nagyobb kerék, hogy kapjál valamit a pénzedért. a szélesebb sportosabbank néz ki. ennyi. nem fékez jobban, nem gyorsul jobban, csak kevesebb imbolygással kanyarodik. Cserébe nem fokozatosan veszti el a tapadást, hanem sokkal drasztikusabban.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #51233 Dátum: 2014.01.01 szerda, 17:11:37 »

és nem így van, olvass utána, hogy mi mit jelöl és jelent egy gumin

Azzal speciel nem volt gond...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #51234 Dátum: 2014.01.01 szerda, 17:11:46 »

ha deformálódik a futófelület, változik a tapadás. Akár nőhet is, de általában inkább káros hatású mivel ilyenkor változik a kerekenkénti tapadás ami miatt bizonytalanabb az autó.

Az oldalfal deformálódik nem a futófelület.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #51235 Dátum: 2014.01.01 szerda, 17:12:39 »

ennyi. nem fékez jobban, nem gyorsul jobban

Jó időben a szélesebb gumi jobban tapad.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #51236 Dátum: 2014.01.01 szerda, 17:13:05 »

Az oldalfal deformálódik nem a futófelület.


az oldalfal deformálódásával változik a futófelület formája.
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #51237 Dátum: 2014.01.01 szerda, 17:13:58 »

Jó időben a szélesebb gumi jobban tapad.

nem egyértelműen. de ha ezt akarod hinni, hát hidd ezt.

ha 145 és 245 széles gumiról beszélnénk azt mondanám igazad van, de 205 és 215 ről beszélünk. Hidd el a tapadáskülönbség elhanyagolható
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #51238 Dátum: 2014.01.01 szerda, 17:14:45 »

nem egyértelműen. de ha ezt akarod hinni, hát hidd ezt.

Nekem a keskenyebb van...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #51239 Dátum: 2014.01.01 szerda, 17:15:41 »

az oldalfal deformálódásával változik a futófelület formája.

Ejha!
Szép is lenne..........  Shocked
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #51240 Dátum: 2014.01.01 szerda, 17:15:44 »

Nekem a keskenyebb van...

bocs, közben még írtam bele Smiley
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #51241 Dátum: 2014.01.01 szerda, 17:16:28 »

Ejha!
Szép is lenne..........  Shocked

vedd elő a tankönyvet, tanultuk. Vagy a gumis tanfolyamon? nem emlékszem mikor...
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #51242 Dátum: 2014.01.01 szerda, 17:22:13 »

vedd elő a tankönyvet, tanultuk. Vagy a gumis tanfolyamon? nem emlékszem mikor...


Te már akkor sem keveset ittál ha ilyenre emléxel.......  eplus2
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #51243 Dátum: 2014.01.01 szerda, 17:22:39 »


Te már akkor sem keveset ittál ha ilyenre emléxel.......  eplus2

 eplus2  mf2
Naplózva
zolas
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1662


E-mail
« Új hozzászólás #51244 Dátum: 2014.01.01 szerda, 17:42:32 »

A tapadásnak mi köze a felnimérethez?

Tényleg semmi kötözködés........  wave
Ha valami peresebb, akkor az miért szélesebb? A felni átmérője változik és ezért ugye a gumi peressége is, hogy váltóméretben ne változzon a kerékátmérő.
A szélessége ettől még nem változik.


Ezzel az egésszel az a baj, hogy tudod nagyon jól, hogy hogy értettem, de muszáj szőrszálhasogatóskodni és mindenben a hibát keresni.
Mit meg nem adnék, hogy ennyi időm legyen ilyenekre.

Félre ne érts, tisztellek, becsüllek.  worship A szakmai ismereteid és tudásod megkérdőjelezhetetlenül magasabbak, mint az enyémek.
Viszont amikor az ember már csak azért is alapon...  szomoru1

Akkor kifejtem, hogy értettem, és így bizonyára továbbra is támadható lesz.
Az úriember ugye 16"-os felnikkel rendelkezik, szerény LAIKUS személyem azért merte ajánlani a 17"-os méretet. Mert, ha olyan gumikombinációt vesz rá, mint Bunyek (ha jól rémlik 225/45R17 volt neki a MOMO-kon), akkor az ugye szélesebb, mint a 205. [Ennél a résznél, ha minden igaz a matematika még az én oldalomon áll, és bebizonyítja, hogy a 225 több, mint a 205]

Az meg, hogy jobban tapad-e vagy sem. Rá hagyom a szakmabéliekre.
Azért mertem ezt írni, mert én így tapasztaltam, hogy ugyanabba a körforgalomba a 225tel többel tudtam bemenni és stabilabban kijönni, mint a 205tel.

Remélem nincs harag, és senkit nem bántottam meg, vagy lelki, vagy szakmaivilágát.

 integet2 integet2
Naplózva

MK3 |2002.XII.|2.0|TDCi|130 LE|Ghia|Black Eye Bi-Xenon|18" 5Y|Tolatóradar|Tempomat|Sony 6CD|EGR Off|4 door|Befásult belső Cheesy|Skyfol korom fólia|FlipKey|Full bőr|
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #51245 Dátum: 2014.01.01 szerda, 17:46:59 »

nem egyértelműen. de ha ezt akarod hinni, hát hidd ezt.

ha 145 és 245 széles gumiról beszélnénk azt mondanám igazad van, de 205 és 215 ről beszélünk. Hidd el a tapadáskülönbség elhanyagolható

Ez így van, nemegy eget verő a különbség, nem kétszeres, de azért van.
A helyzetet egy kicsit árnyalja hogy ugyan nagyobb afelület, de kisebb az egységnyi felületre eső nyomás.
Ha puha a gumi, mely olyan az anyaga, vagy mert meleg van, jobb a tapadás. Ha kemény, v hideg, akár rosszabb is lehet.
Ha ví van, hamarabb felúszik a szélesebbel. Hóban kifejezetten rossz.
Autópályán sokkal stabilabb a peresebb és szélesebb.
A fogyasztása jenetősen (10%) megnő a szélesebb gumival. És sokkal drágább mind a felni, mind a gumi.
Könnyebben sérül, megvezeti a nyomvályú.

Ennek ellenére, száraz, meleg időben jobb a tapadása. Hogy megéri-e a szélesebb gumi? Nekem nem.
Nekem anno, amikor az enyémet rendeltem, kb 50e-be került volna a 17-es kerék, ami azért jobban néz ki,
de én nem mertem belevágni, mert peresebb. Meg ritkább is a gumi, ergo drágább.
A 18-as szerintem túlzás, ráz vele, mint a fene. Nem az én stílusom. De sokan szeretik...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #51246 Dátum: 2014.01.01 szerda, 17:52:41 »

Ezzel az egésszel az a baj, hogy tudod nagyon jól, hogy hogy értettem, de muszáj szőrszálhasogatóskodni és mindenben a hibát keresni.
Mit meg nem adnék, hogy ennyi időm legyen ilyenekre.

Félre ne érts, tisztellek, becsüllek.  worship A szakmai ismereteid és tudásod megkérdőjelezhetetlenül magasabbak, mint az enyémek.
Viszont amikor az ember már csak azért is alapon...  szomoru1

Akkor kifejtem, hogy értettem, és így bizonyára továbbra is támadható lesz.
Az úriember ugye 16"-os felnikkel rendelkezik, szerény LAIKUS személyem azért merte ajánlani a 17"-os méretet. Mert, ha olyan gumikombinációt vesz rá, mint Bunyek (ha jól rémlik 225/45R17 volt neki a MOMO-kon), akkor az ugye szélesebb, mint a 205. [Ennél a résznél, ha minden igaz a matematika még az én oldalomon áll, és bebizonyítja, hogy a 225 több, mint a 205]

Az meg, hogy jobban tapad-e vagy sem. Rá hagyom a szakmabéliekre.
Azért mertem ezt írni, mert én így tapasztaltam, hogy ugyanabba a körforgalomba a 225tel többel tudtam bemenni és stabilabban kijönni, mint a 205tel.

Remélem nincs harag, és senkit nem bántottam meg, vagy lelki, vagy szakmaivilágát.

Néha van ilyen időszak, amikor unatkoznak a srácok, és csak azért is, durr bele... még ha tudja, hogy nincs is igaza.
Valószínűleg az unalom, rövid f. méret, önbizalom hiánya, ilyesmi. De nem baj, pár forduló után már ő is azt írja le, amit először kifogásolt.
Biztosan nincs jó film a tv-ben, ezek könyvet nemigen olvasnak, mi a fenét lehet ilyenkor csinálni... kötekedni.  Wink
Pl engem sokáig támadtak a fogyi adataimért, sokszor vádoltak meg hazugsággal, majd valaki megcsinálta ugyanezt a fogyit - amit nekem nem hitt el -, automatával...

Jobban tapad. A 225-tel nagyobb kanyarsebességet lehet elérni, mint a 205-tel.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #51247 Dátum: 2014.01.01 szerda, 17:53:50 »

Ez így van, nemegy eget verő a különbség, nem kétszeres, de azért van.
A helyzetet egy kicsit árnyalja hogy ugyan nagyobb afelület, de kisebb az egységnyi felületre eső nyomás.
Ha puha a gumi, mely olyan az anyaga, vagy mert meleg van, jobb a tapadás. Ha kemény, v hideg, akár rosszabb is lehet.
Ha ví van, hamarabb felúszik a szélesebbel. Hóban kifejezetten rossz.
Autópályán sokkal stabilabb a peresebb és szélesebb.
A fogyasztása jenetősen (10%) megnő a szélesebb gumival. És sokkal drágább mind a felni, mind a gumi.
Könnyebben sérül, megvezeti a nyomvályú.

Ennek ellenére, száraz, meleg időben jobb a tapadása. Hogy megéri-e a szélesebb gumi? Nekem nem.
Nekem anno, amikor az enyémet rendeltem, kb 50e-be került volna a 17-es kerék, ami azért jobban néz ki,
de én nem mertem belevágni, mert peresebb. Meg ritkább is a gumi, ergo drágább.
A 18-as szerintem túlzás, ráz vele, mint a fene. Nem az én stílusom. De sokan szeretik...

ugyanazt a nyavalyás fingot rágjuk  eplus2

amúgy nem olyan gáz a 18as. ne ráz annyira én szeretem, télen meg 16os
Naplózva
zolas
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1662


E-mail
« Új hozzászólás #51248 Dátum: 2014.01.01 szerda, 17:56:42 »

Néha van ilyen időszak, amikor unatkoznak a srácok, és csak azért is, durr bele... még ha tudja, hogy nincs is igaza.
Valószínűleg az unalom, rövid f. méret, önbizalom hiánya, ilyesmi. De nem baj, pár forduló után már ő is azt írja le, amit először kifogásolt.
Biztosan nincs jó film a tv-ben, ezek könyvet nemigen olvasnak, mi a fenét lehet ilyenkor csinálni... kötekedni.  Wink
Pl engem sokáig támadtak a fogyi adataimért, sokszor vádoltak meg hazugsággal, majd valaki megcsinálta ugyanezt a fogyit - amit nekem nem hitt el -, automatával...

Jobban tapad. A 225-tel nagyobb kanyarsebességet lehet elérni, mint a 205-tel.
hehe hehe hehe
Naplózva

MK3 |2002.XII.|2.0|TDCi|130 LE|Ghia|Black Eye Bi-Xenon|18" 5Y|Tolatóradar|Tempomat|Sony 6CD|EGR Off|4 door|Befásult belső Cheesy|Skyfol korom fólia|FlipKey|Full bőr|
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #51249 Dátum: 2014.01.01 szerda, 17:58:12 »

Ezzel az egésszel az a baj, hogy tudod nagyon jól, hogy hogy értettem, de muszáj szőrszálhasogatóskodni és mindenben a hibát keresni.
Mit meg nem adnék, hogy ennyi időm legyen ilyenekre.

Félre ne érts, tisztellek, becsüllek.  worship A szakmai ismereteid és tudásod megkérdőjelezhetetlenül magasabbak, mint az enyémek.
Viszont amikor az ember már csak azért is alapon...  szomoru1

Akkor kifejtem, hogy értettem, és így bizonyára továbbra is támadható lesz.
Az úriember ugye 16"-os felnikkel rendelkezik, szerény LAIKUS személyem azért merte ajánlani a 17"-os méretet. Mert, ha olyan gumikombinációt vesz rá, mint Bunyek (ha jól rémlik 225/45R17 volt neki a MOMO-kon), akkor az ugye szélesebb, mint a 205. [Ennél a résznél, ha minden igaz a matematika még az én oldalomon áll, és bebizonyítja, hogy a 225 több, mint a 205]

Az meg, hogy jobban tapad-e vagy sem. Rá hagyom a szakmabéliekre.
Azért mertem ezt írni, mert én így tapasztaltam, hogy ugyanabba a körforgalomba a 225tel többel tudtam bemenni és stabilabban kijönni, mint a 205tel.

Remélem nincs harag, és senkit nem bántottam meg, vagy lelki, vagy szakmaivilágát.

 integet2 integet2

Nem vegyél itt semmit véresen komolyan...........  wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Oldalak: 1 ... 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 [1025] 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 ... 1557   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.117 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.