Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 20:15:33 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 1397 1398 1399 1400 1401 1402 1403 [1404] 1405 1406 1407 1408 1409 1410 1411 ... 1558   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK3 Általános kérdések  (Megtekintve 21846871 alkalommal)
0 Felhasználó és 240 vendég van a témában
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #70150 Dátum: 2016.11.14 hétfő, 21:03:54 »


Nos a beharangozás szerint biztosan jó, egy honfitárs már 5 csillagozta.(visszajelzés-feedback).
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
balkal
Vendég
« Új hozzászólás #70151 Dátum: 2016.11.15 kedd, 10:12:20 »

Szervószivattyúba melyik olaj jó ?

1.: WSS-M2C204-A2

2.: WSS-M2C938-A
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #70152 Dátum: 2016.11.15 kedd, 10:45:42 »

Szervószivattyúba melyik olaj jó ?

1.: WSS-M2C204-A2

2.: WSS-M2C938-A


Az, amelyik a kettő közül a C-ML5-ös (Ford FINIS 1496116). Smiley

De jó a régebbi DP-M5 jelű (FINIS 1565889) piros olaj is. Még összeönteni is szabad a kettőt, azt mondták anno a Ford szervizben.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
balkal
Vendég
« Új hozzászólás #70153 Dátum: 2016.11.15 kedd, 12:10:07 »

Az, amelyik a kettő közül a C-ML5-ös (Ford FINIS 1496116). Smiley

De jó a régebbi DP-M5 jelű (FINIS 1565889) piros olaj is. Még összeönteni is szabad a kettőt, azt mondták anno a Ford szervizben.

AndyA

Akkor ez nemjó ? :S  https://www.mindenamiford.hu/ford_olaj_folyadek_kenoanyag/szervokormany_olaj_1781003
Kár pedig jobban tetszik a 7 ezer Ft-osnál...
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #70154 Dátum: 2016.11.15 kedd, 12:50:10 »

Akkor ez nemjó ? :S  https://www.mindenamiford.hu/ford_olaj_folyadek_kenoanyag/szervokormany_olaj_1781003
Kár pedig jobban tetszik a 7 ezer Ft-osnál...

Csak a 3-as Mondeo élete alatt volt legalább három, ha nem négyféle. Most a legutolsó (amiről tudok) a C-ML5-ös. A korábbiak is jók, csak ez jobb. Smiley

Egyébként bármi jó, ha teljesíti a megadott specifikációt, nem muszáj Ford logósat se venni. László fórumtárs mondott talán alternatívát nemrégiben.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Fandl Attila
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8


E-mail
« Új hozzászólás #70155 Dátum: 2016.11.16 szerda, 10:23:59 »

Sziasztok

Biztosan sokan feltették már a kérdést de én még új Ford-os vagyok (július óta), dízelem is ez az első egy 2.2TDCI motorkód: QJBA.
A NAGY és már KIBORÍTÓ  falbav problémám az, hogy jött a hideg és elkezdett ingadozni a motor hőmérséklet. Gondoltam kezd behalni a termosztát. Semmi gond akkor csere.  Wink
Olvastam és szóltak is, hogy 2 db van benne egy fő és egy olajköri és senki nem tudja megmondani, hogy melyik a hibás ezért mind kettőt cserélni kell. Mondom, rendben van.
Azért biztos ami biztos kezdtünk a fővel mert hátha  wave Kicserélve egy WAHLER típusú termoszra mert állítólag azzal nem volt soha gond. De nem javított semmit, sőt egy kicsit rosszabb. Akkor cseréljük ki az olajköri termoszt is. Meg is szereztem a GYÁRI Ford Original Parts meg minden tudó termoszt. Na mondom ennél jobbat nem is lehet.  taps
Erre kicserélve, a régit mutatja a szerelő hogy már volt cseszegetve mert szilóval volt megtuningolva. Mondom NA VÉGRE  hehe Megvan a hiba.  nyes
Beülök NAGY örömmel szívem csücske autómba (igen csípem a verdámat  Cheesy).
Elindulok 3 lakotterületen keresztül fel az autópályára, autópályáig 70-75 foknál kóvájog a mutató, na mondom érdekes. Felhajtok a pályára óvatosan megyek még amíg a hőfokjelző már egy ideje 90 fokon van akkor megindulok vele 130-140 átlaggal. Hőfok áll mint a cövek 90 fokon. Odaérek egy építkezésre (Hatvan után hídépítés) lassítok motorfékkel ÉS A VÍZHŐ SZÉPEN ARASZOL LEFELÉ MEGINT 75 FOKRA  falbav falbav falbav falbav MOST MEG MEGINT MIÉRT?Huh?Huh??
Lehajtok az autópályáról (Gyöngyös-Hort) Gyöngyös fele megyek és szépen visszamegy a vízhő 70-75 fokra  falbav falbav falbav falbav falbav falbav
Viszont az én agyvizem elérte a forráspontot.  szomoru1

Röviden és tömören: eredetileg elkezdett kicsit mászkálni a hőfok amikor motorfékkel gurulok - termosztátok cserélve (nem gagyi) végeredmény MÉGROSSZABB
Az bosszant, hogy jót akarok az autómnak erre fordítva működik az egész, olyan mintha a jó cuccokat rosszra cserélek.
A szerelőm megbízható, régóta ismerem, a kiszerelt alkatrészeket is odaadta és én sem vagyok elveszve az autó világába.

Tehát kérdésem csak annyi lenne hozzátok, hogy mit rontottunk el? Mi a probléma? Mit csináltunk rosszul?

Ötleteket és válaszokat előre is NAGYON KÖSZÖNÖM!!!  worship


Naplózva
Fandl Attila
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8


E-mail
« Új hozzászólás #70156 Dátum: 2016.11.16 szerda, 10:24:32 »

Én is erre gyanakszom, do hogy így kifogjam, hogy mind a 2.  falbav

Meg van a probléma. Smiley
A kis termosztát volt a hibás, kiszedtük és láttam nyitva maradt az újonnan cserét SZÜRKE kis termosz.
Lényeg a lényeg a Cromax-tól hoztam egy FEKETE kis termosztátot, ki lett cserélve és azóta szépen felmegy 90 fokra a víz és ott is marad. Nem esik vissza ha motorfékezek vagy ha lakot területen belül csörgedezek vele.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #70157 Dátum: 2016.11.16 szerda, 10:39:12 »

Meg van a probléma. Smiley
A kis termosztát volt a hibás, kiszedtük és láttam nyitva maradt az újonnan cserét SZÜRKE kis termosz.
Lényeg a lényeg a Cromax-tól hoztam egy FEKETE kis termosztátot, ki lett cserélve és azóta szépen felmegy 90 fokra a víz és ott is marad. Nem esik vissza ha motorfékezek vagy ha lakot területen belül csörgedezek vele.

Akkor teljes a siker. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #70158 Dátum: 2016.11.16 szerda, 11:12:01 »

Meg van a probléma. Smiley
A kis termosztát volt a hibás, kiszedtük és láttam nyitva maradt az újonnan cserét SZÜRKE kis termosz.
Lényeg a lényeg a Cromax-tól hoztam egy FEKETE kis termosztátot, ki lett cserélve és azóta szépen felmegy 90 fokra a víz és ott is marad. Nem esik vissza ha motorfékezek vagy ha lakot területen belül csörgedezek vele.

 eljen eljen
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
szabib
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 56


E-mail
« Új hozzászólás #70159 Dátum: 2016.11.16 szerda, 11:29:21 »

Sziasztok!

Talált már valaki megoldást az utastérben létrejövő zörgések, rezgések, nyikorgások megszüntetésére? Főleg a műanyag elemek csinálják a zajt, és van olyan is közülük, melyekről nem találom, hogy mi okozza. Vagy lehet csak engem zavar... Egyenlőre a hangos zenén kívül nincs megoldás...
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #70160 Dátum: 2016.11.16 szerda, 11:35:15 »

Sziasztok!

Talált már valaki megoldást az utastérben létrejövő zörgések, rezgések, nyikorgások megszüntetésére? Főleg a műanyag elemek csinálják a zajt, és van olyan is közülük, melyekről nem találom, hogy mi okozza. Vagy lehet csak engem zavar... Egyenlőre a hangos zenén kívül nincs megoldás...

http://bolthely.hu/szilikon/id/00029_FBS_szilikon_tomito_es_ragaszto_310_ml__kartusos_kiszereles__Raktarrol_szallithato

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
szabib
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 56


E-mail
« Új hozzászólás #70161 Dátum: 2016.11.16 szerda, 13:32:06 »

Ezt szerettem volna elkerülni...

Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #70162 Dátum: 2016.11.16 szerda, 14:39:39 »

Ezt szerettem volna elkerülni...


Pedig tutter megoldás. Soha többé nem zörög. Mondjuk szétszedni sem fogod soha többé... Smiley

Ennél jobb már csak az, ha kinyomod pur-habbal a belső teret, eplus2 taps taps taps taps taps

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
balkal
Vendég
« Új hozzászólás #70163 Dátum: 2016.11.17 csütörtök, 09:09:55 »

Van olyan jól bevált termosztát ami rendesen teszi a dolgát nem ereszt át nem szivárog nem nyit ki előbb stb. Lehet gyári vagy akármilyen nem az ár a szempont hanem a korrekt működés. Vízköri érdekelne ha lehet link is kellene ahonnam meg bírom rendelni. Köszi előre is.
Naplózva
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #70164 Dátum: 2016.11.17 csütörtök, 10:53:41 »

Van olyan jól bevált termosztát ami rendesen teszi a dolgát nem ereszt át nem szivárog nem nyit ki előbb stb. Lehet gyári vagy akármilyen nem az ár a szempont hanem a korrekt működés. Vízköri érdekelne ha lehet link is kellene ahonnam meg bírom rendelni. Köszi előre is.

Asszem megválaszoltad magadnak.  Wink Ha pénz nem számít ---> gyàri   Cromax.hu
« Utoljára szerkesztve: 2016.11.17 csütörtök, 11:19:19 írta Bleky » Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #70165 Dátum: 2016.11.17 csütörtök, 11:25:24 »

Asszem megválaszoltad magadnak.  Wink Ha pénz nem számít ---> gyàri   Cromax.hu
utángyártottak se nagyon olcsóbbak mint a gyári
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Flember
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129



E-mail
« Új hozzászólás #70166 Dátum: 2016.11.17 csütörtök, 11:53:54 »

Sziasztok!

Nem tudom, hogy jó helyre írok-e, de nem láttam erre alkalmasabb témát. Az a helyzet, hogy már 3 éve egy 1.8-as Mondeo boldog tulajdonosa vagyok. Az autóba már 50 ezer km-t tettem bele, és még egyszer sem hagyott ott sehol. Igazából amikor megvettem, akkor évi 15-20 ezer km-el terveztem, ezért nem akartam dízelt.

Viszont most úgy néz ki "átalakul kicsit az életünk autózás szempontjából", ugyanis Ausztriában élünk, de mostantól szinte minden hétvégén haza kell járnom továbbképzésekre. Ez a gyakorlatban úgy néz ki, hogy egy hétvégén 1500 km-t tennék az autóba és hétköznap pedig még kb. 500 a munkába járás miatt. Ez egy kis kalkulálás után kiszámolható, hogy évi 60 ezer km. lenne, ha havonta kb. 3 hétvégével számolok.

A dilemmám az, hogy vennék egy jól felszerelt 2006-os MK3-as Mondeot a jelenlegi mellé, átnézetném, ráköltenék és az elkövetkezendő két évben ahhoz a kb. 120 ezer km-hez talán lenne egy megfelelő társam. A másik opció az, hogy meghagyom a mostani benzinest és a pénzt amit még egy autóra költenék, azt elköltöm a tankolásra és belepakolok a viszonylag kevesett futott (200 ezer km.) Mondimba egy szép számot. Igazából nehéz a döntés, mert eddig ezzel az autóval nem volt komolyabb bajom. Ráadásul az elmúlt 1 évben ráköltöttem már az árát. Komplett új futómű van alatta (szilentek, hátsó bölcső szilentblokkok, most megy lengéscsillapító cserére, első rugók cserélve lettek, csapágyak, fékcsövek stb.), új fékek vannak rajta elől-hátul, komplett vezérlés csere, szíj, görgőcsere stb. stb. stb. Tehát szinte új az autó, és még nincs az új alkatrészekben 5.000 km.

Egyébként a mostanival hosszú távra terveznék, tehát nem akarnám eladni, ugyanis már akartunk venni mellé egy MK4-es, vagy 5-ös Mondit nagyobb utakra, ezzel pedig ellennék hétköznap. De nem szeretnék venni egy viszonylag új autót azért, hogy telerakjam km-el az első két évben vigyor3, mert ha vennénk egy viszonylag új, vagy új autót, azzal terveznék egy 10 évet. Tehát ez a dízel MK3 csak egy ideiglenes megoldás lenne, ha véget érne a rohangálás, akkor eladnám és cserélve lenne egy új autóra.

Ezért Kedves Fórumtársak, titeket szeretnélek megkérdezni, hogy mit tennétek a helyemben. Nyúzzam a benzinest, vagy vegyek egy dízelt, tegyem rendbe és hajtsam?

Előre is köszönöm a segítséget! wave

Ui.: Bocsi ha hosszú lett! angel
Naplózva

Ford Mondeo 1.8 16v Trend (125 LE) - 2001/01/30
SkyFol, 16' O.Z Wheels, FL Lights
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #70167 Dátum: 2016.11.17 csütörtök, 12:25:29 »

Sziasztok!

Nem tudom, hogy jó helyre írok-e, de nem láttam erre alkalmasabb témát. Az a helyzet, hogy már 3 éve egy 1.8-as Mondeo boldog tulajdonosa vagyok. Az autóba már 50 ezer km-t tettem bele, és még egyszer sem hagyott ott sehol. Igazából amikor megvettem, akkor évi 15-20 ezer km-el terveztem, ezért nem akartam dízelt.

Viszont most úgy néz ki "átalakul kicsit az életünk autózás szempontjából", ugyanis Ausztriában élünk, de mostantól szinte minden hétvégén haza kell járnom továbbképzésekre. Ez a gyakorlatban úgy néz ki, hogy egy hétvégén 1500 km-t tennék az autóba és hétköznap pedig még kb. 500 a munkába járás miatt. Ez egy kis kalkulálás után kiszámolható, hogy évi 60 ezer km. lenne, ha havonta kb. 3 hétvégével számolok.

A dilemmám az, hogy vennék egy jól felszerelt 2006-os MK3-as Mondeot a jelenlegi mellé, átnézetném, ráköltenék és az elkövetkezendő két évben ahhoz a kb. 120 ezer km-hez talán lenne egy megfelelő társam. A másik opció az, hogy meghagyom a mostani benzinest és a pénzt amit még egy autóra költenék, azt elköltöm a tankolásra és belepakolok a viszonylag kevesett futott (200 ezer km.) Mondimba egy szép számot. Igazából nehéz a döntés, mert eddig ezzel az autóval nem volt komolyabb bajom. Ráadásul az elmúlt 1 évben ráköltöttem már az árát. Komplett új futómű van alatta (szilentek, hátsó bölcső szilentblokkok, most megy lengéscsillapító cserére, első rugók cserélve lettek, csapágyak, fékcsövek stb.), új fékek vannak rajta elől-hátul, komplett vezérlés csere, szíj, görgőcsere stb. stb. stb. Tehát szinte új az autó, és még nincs az új alkatrészekben 5.000 km.

Egyébként a mostanival hosszú távra terveznék, tehát nem akarnám eladni, ugyanis már akartunk venni mellé egy MK4-es, vagy 5-ös Mondit nagyobb utakra, ezzel pedig ellennék hétköznap. De nem szeretnék venni egy viszonylag új autót azért, hogy telerakjam km-el az első két évben vigyor3, mert ha vennénk egy viszonylag új, vagy új autót, azzal terveznék egy 10 évet. Tehát ez a dízel MK3 csak egy ideiglenes megoldás lenne, ha véget érne a rohangálás, akkor eladnám és cserélve lenne egy új autóra.

Ezért Kedves Fórumtársak, titeket szeretnélek megkérdezni, hogy mit tennétek a helyemben. Nyúzzam a benzinest, vagy vegyek egy dízelt, tegyem rendbe és hajtsam?

Előre is köszönöm a segítséget! wave

Ui.: Bocsi ha hosszú lett! angel

Ne bonyolítsd az életed. Vedd meg az újabb, jó állapotú 4-est (dízelt) és használd boldogan. Alapvetően nem a km-től megy tönkre, és ha nagyobbrészt autópályázol, kopás szempontjából felét sem számítják ezek a km-ek. Én most 310 ezernél tartok, hasonló körülmények között 141500-tól toltam bele a különbözetet. És nincs, amire most, ebben a pillanatban lecserélném. Smiley

Ha vennél egy 3-ast, elkezdesz rákölteni, két év múlva nem tudod úgy eladni, hogy ne bukás legyen a vége. Ehhez képest a 4-esbe beleteszel most 120 ezret - na és? Eladni úgyis csak tíz év múlva tervezed, addigra ez meg már kicsit sem lesz sok. Ennyi...

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
xrobe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1292



E-mail
« Új hozzászólás #70168 Dátum: 2016.11.17 csütörtök, 14:17:11 »

Sziasztok!

Nem tudom, hogy jó helyre írok-e, de nem láttam erre alkalmasabb témát. Az a helyzet, hogy már 3 éve egy 1.8-as Mondeo boldog tulajdonosa vagyok. Az autóba már 50 ezer km-t tettem bele, és még egyszer sem hagyott ott sehol. Igazából amikor megvettem, akkor évi 15-20 ezer km-el terveztem, ezért nem akartam dízelt.

Viszont most úgy néz ki "átalakul kicsit az életünk autózás szempontjából", ugyanis Ausztriában élünk, de mostantól szinte minden hétvégén haza kell járnom továbbképzésekre. Ez a gyakorlatban úgy néz ki, hogy egy hétvégén 1500 km-t tennék az autóba és hétköznap pedig még kb. 500 a munkába járás miatt. Ez egy kis kalkulálás után kiszámolható, hogy évi 60 ezer km. lenne, ha havonta kb. 3 hétvégével számolok.

A dilemmám az, hogy vennék egy jól felszerelt 2006-os MK3-as Mondeot a jelenlegi mellé, átnézetném, ráköltenék és az elkövetkezendő két évben ahhoz a kb. 120 ezer km-hez talán lenne egy megfelelő társam. A másik opció az, hogy meghagyom a mostani benzinest és a pénzt amit még egy autóra költenék, azt elköltöm a tankolásra és belepakolok a viszonylag kevesett futott (200 ezer km.) Mondimba egy szép számot. Igazából nehéz a döntés, mert eddig ezzel az autóval nem volt komolyabb bajom. Ráadásul az elmúlt 1 évben ráköltöttem már az árát. Komplett új futómű van alatta (szilentek, hátsó bölcső szilentblokkok, most megy lengéscsillapító cserére, első rugók cserélve lettek, csapágyak, fékcsövek stb.), új fékek vannak rajta elől-hátul, komplett vezérlés csere, szíj, görgőcsere stb. stb. stb. Tehát szinte új az autó, és még nincs az új alkatrészekben 5.000 km.

Egyébként a mostanival hosszú távra terveznék, tehát nem akarnám eladni, ugyanis már akartunk venni mellé egy MK4-es, vagy 5-ös Mondit nagyobb utakra, ezzel pedig ellennék hétköznap. De nem szeretnék venni egy viszonylag új autót azért, hogy telerakjam km-el az első két évben vigyor3, mert ha vennénk egy viszonylag új, vagy új autót, azzal terveznék egy 10 évet. Tehát ez a dízel MK3 csak egy ideiglenes megoldás lenne, ha véget érne a rohangálás, akkor eladnám és cserélve lenne egy új autóra.

Ezért Kedves Fórumtársak, titeket szeretnélek megkérdezni, hogy mit tennétek a helyemben. Nyúzzam a benzinest, vagy vegyek egy dízelt, tegyem rendbe és hajtsam?

Előre is köszönöm a segítséget! wave

Ui.: Bocsi ha hosszú lett! angel
Mi februárban vettünk egy mk4-et 306.000Km-rel, amit elmondás alapján úgy használtak, mint ahogy te is szeretnéd. A kocsiról annyit, hogy szinte új állapotban van kívül-belül. A helyedben én is megvenném a 4-est, autópályázással, megfelelő karbantartás mellett szerintem nem lesz vele probléma, elhasználódni sem fog annyira. Persze megy bele a km, így eladásnál nehezebb lesz a dolgod, de ez a 3-as esetében is így lesz.
Naplózva

Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TDCI 140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TDCI 140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TDCI Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
Robin
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129


E-mail
« Új hozzászólás #70169 Dátum: 2016.11.17 csütörtök, 15:27:07 »

Sziasztok!

Nem tudom, hogy jó helyre írok-e, de nem láttam erre alkalmasabb témát. Az a helyzet, hogy már 3 éve egy 1.8-as Mondeo boldog tulajdonosa vagyok. Az autóba már 50 ezer km-t tettem bele, és még egyszer sem hagyott ott sehol. Igazából amikor megvettem, akkor évi 15-20 ezer km-el terveztem, ezért nem akartam dízelt.

Viszont most úgy néz ki "átalakul kicsit az életünk autózás szempontjából", ugyanis Ausztriában élünk, de mostantól szinte minden hétvégén haza kell járnom továbbképzésekre. Ez a gyakorlatban úgy néz ki, hogy egy hétvégén 1500 km-t tennék az autóba és hétköznap pedig még kb. 500 a munkába járás miatt. Ez egy kis kalkulálás után kiszámolható, hogy évi 60 ezer km. lenne, ha havonta kb. 3 hétvégével számolok.

A dilemmám az, hogy vennék egy jól felszerelt 2006-os MK3-as Mondeot a jelenlegi mellé, átnézetném, ráköltenék és az elkövetkezendő két évben ahhoz a kb. 120 ezer km-hez talán lenne egy megfelelő társam. A másik opció az, hogy meghagyom a mostani benzinest és a pénzt amit még egy autóra költenék, azt elköltöm a tankolásra és belepakolok a viszonylag kevesett futott (200 ezer km.) Mondimba egy szép számot. Igazából nehéz a döntés, mert eddig ezzel az autóval nem volt komolyabb bajom. Ráadásul az elmúlt 1 évben ráköltöttem már az árát. Komplett új futómű van alatta (szilentek, hátsó bölcső szilentblokkok, most megy lengéscsillapító cserére, első rugók cserélve lettek, csapágyak, fékcsövek stb.), új fékek vannak rajta elől-hátul, komplett vezérlés csere, szíj, görgőcsere stb. stb. stb. Tehát szinte új az autó, és még nincs az új alkatrészekben 5.000 km.

Egyébként a mostanival hosszú távra terveznék, tehát nem akarnám eladni, ugyanis már akartunk venni mellé egy MK4-es, vagy 5-ös Mondit nagyobb utakra, ezzel pedig ellennék hétköznap. De nem szeretnék venni egy viszonylag új autót azért, hogy telerakjam km-el az első két évben vigyor3, mert ha vennénk egy viszonylag új, vagy új autót, azzal terveznék egy 10 évet. Tehát ez a dízel MK3 csak egy ideiglenes megoldás lenne, ha véget érne a rohangálás, akkor eladnám és cserélve lenne egy új autóra.

Ezért Kedves Fórumtársak, titeket szeretnélek megkérdezni, hogy mit tennétek a helyemben. Nyúzzam a benzinest, vagy vegyek egy dízelt, tegyem rendbe és hajtsam?

Előre is köszönöm a segítséget! wave

Ui.: Bocsi ha hosszú lett! angel

Én megfontolnám a helyedben a gázosítást is, (LPG), ha amúgy jó állapotú a jelenlegi autóban a motor. Így kb. 250e Ft-ért lesz egy olyan autód, aminél annyit költesz üzemanyagra mint ha dízel lenne. A beruházás kb. 20 000 km után megtérül.
Naplózva

2002.05.17 MK3 kombi Ghia 1.8 92kW LPG, 320e km
BéPé
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37



E-mail
« Új hozzászólás #70170 Dátum: 2016.11.17 csütörtök, 17:59:27 »

Hali! Kérdés: Facelift előtt középkonzolt lehet cserélni facelift utánnira ?
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #70171 Dátum: 2016.11.17 csütörtök, 18:43:21 »

Hali! Kérdés: Facelift előtt középkonzolt lehet cserélni facelift utánnira ?
lehet, ment pü
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #70172 Dátum: 2016.11.17 csütörtök, 19:21:32 »

Hali! Kérdés: Facelift előtt középkonzolt lehet cserélni facelift utánnira ?

Lehet, csak melós.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Flember
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129



E-mail
« Új hozzászólás #70173 Dátum: 2016.11.17 csütörtök, 19:53:29 »

Ne bonyolítsd az életed. Vedd meg az újabb, jó állapotú 4-est (dízelt) és használd boldogan. Alapvetően nem a km-től megy tönkre, és ha nagyobbrészt autópályázol, kopás szempontjából felét sem számítják ezek a km-ek. Én most 310 ezernél tartok, hasonló körülmények között 141500-tól toltam bele a különbözetet. És nincs, amire most, ebben a pillanatban lecserélném. Smiley

Ha vennél egy 3-ast, elkezdesz rákölteni, két év múlva nem tudod úgy eladni, hogy ne bukás legyen a vége. Ehhez képest a 4-esbe beleteszel most 120 ezret - na és? Eladni úgyis csak tíz év múlva tervezed, addigra ez meg már kicsit sem lesz sok. Ennyi...

AndyA


Mi februárban vettünk egy mk4-et 306.000Km-rel, amit elmondás alapján úgy használtak, mint ahogy te is szeretnéd. A kocsiról annyit, hogy szinte új állapotban van kívül-belül. A helyedben én is megvenném a 4-est, autópályázással, megfelelő karbantartás mellett szerintem nem lesz vele probléma, elhasználódni sem fog annyira. Persze megy bele a km, így eladásnál nehezebb lesz a dolgod, de ez a 3-as esetében is így lesz.

Én megfontolnám a helyedben a gázosítást is, (LPG), ha amúgy jó állapotú a jelenlegi autóban a motor. Így kb. 250e Ft-ért lesz egy olyan autód, aminél annyit költesz üzemanyagra mint ha dízel lenne. A beruházás kb. 20 000 km után megtérül.

Köszi a válaszokat!

Valószínűleg igaztok van az MK4-el kapcsolatban. Lehetséges, hogy megpróbálok levadászni egy 2-3 éves kevesett futott példányt, az sokáig kiszolgálhat.

Robin, én valamiért nem vagyok a gáz mellett. Vezettem már gázos autót, használtam is több hónapig, nem volt vele bajom. De valmiért én tartózkodok tőle, hogy a sajátomat átalakíttassam. szomoru1
Naplózva

Ford Mondeo 1.8 16v Trend (125 LE) - 2001/01/30
SkyFol, 16' O.Z Wheels, FL Lights
Héford
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 51



E-mail
« Új hozzászólás #70174 Dátum: 2016.11.19 szombat, 00:09:01 »

Sziasztok. Megoldódott a folyamatos 1000-es fordulatszám. Kartergázcső volt a ludas.
Egy kérdésem lenne még. Kicsréltük a termosztátot, mert nem ment fel a hőfok, ez eddig ok.
Most azt csinálja , hogy bekapcsol a hűtőventilátor... a hőfok jelző nem ingadozik. De azért 0 foknál nem tudom be kellene e kapcsolnia a hűtőventillátornak. Tehát természetes vagy most meg nem nyit a termosztát? Vagy más probléma? Köszi a válaszokat előre is.
Naplózva

Ford mondeo mk3 2.0 Benzin /2004/ Ghia (sedan)
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #70175 Dátum: 2016.11.19 szombat, 18:03:50 »

Sziasztok. Megoldódott a folyamatos 1000-es fordulatszám. Kartergázcső volt a ludas.
Egy kérdésem lenne még. Kicsréltük a termosztátot, mert nem ment fel a hőfok, ez eddig ok.
Most azt csinálja , hogy bekapcsol a hűtőventilátor... a hőfok jelző nem ingadozik. De azért 0 foknál nem tudom be kellene e kapcsolnia a hűtőventillátornak. Tehát természetes vagy most meg nem nyit a termosztát? Vagy más probléma? Köszi a válaszokat előre is.

Klímád nincs bekapcsolva vagy AUTO álláson hagyva?
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Héford
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 51



E-mail
« Új hozzászólás #70176 Dátum: 2016.11.19 szombat, 18:18:26 »

Klímád nincs bekapcsolva vagy AUTO álláson hagyva?

Nincsen. A szerelőm is ezt kérdezte rögtön.
Naplózva

Ford mondeo mk3 2.0 Benzin /2004/ Ghia (sedan)
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #70177 Dátum: 2016.11.19 szombat, 18:35:56 »

Nincsen. A szerelőm is ezt kérdezte rögtön.

Ha amúgy ki van hűlve a motor (pl reggel) és indítod, akkor is kapcsolja egyből a ventit?
Rá kéne nézni, hogy milyen víz hőfokot lát. Forscan szerintem mutatja.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Héford
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 51



E-mail
« Új hozzászólás #70178 Dátum: 2016.11.19 szombat, 18:43:06 »

Ha amúgy ki van hűlve a motor (pl reggel) és indítod, akkor is kapcsolja egyből a ventit?
Rá kéne nézni, hogy milyen víz hőfokot lát. Forscan szerintem mutatja.

Inditáskor nem kapcsolja a ventit. Csak bizonyos idő után.
Csak akkor nyáron mi lesz. Ja azt mégegyszer mondom lehet hogy igy tökéletes. A hőfok nem ingadozik a fűtés hibátlan.
Naplózva

Ford mondeo mk3 2.0 Benzin /2004/ Ghia (sedan)
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #70179 Dátum: 2016.11.19 szombat, 18:55:09 »

Inditáskor nem kapcsolja a ventit. Csak bizonyos idő után.
Csak akkor nyáron mi lesz. Ja azt mégegyszer mondom lehet hogy igy tökéletes. A hőfok nem ingadozik a fűtés hibátlan.

Kapcsold auto-ba a klímát. Ezután kézzel kapcsold be a klíma gombot majd pár másodperc után kapcsold ki, csak a klíma gombot. Ezután hallgatózz. Kb. 20mp után le kell álljon a hűtőventi. Próbáld ki. Ha nem áll le, akkor ki kell mérni hol a bibi.
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Héford
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 51



E-mail
« Új hozzászólás #70180 Dátum: 2016.11.19 szombat, 18:56:37 »

Kapcsold auto-ba a klímát. Ezután kézzel kapcsold be a klíma gombot majd pár másodperc után kapcsold ki, csak a klíma gombot. Ezután hallgatózz. Kb. 20mp után le kell álljon a hűtőventi. Próbáld ki. Ha nem áll le, akkor ki kell mérni hol a bibi.

Rendben. Jelentkezem. Smiley
Naplózva

Ford mondeo mk3 2.0 Benzin /2004/ Ghia (sedan)
matya007
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 123



E-mail
« Új hozzászólás #70181 Dátum: 2016.11.19 szombat, 19:26:07 »

Sziasztok!

Bár tegnap elkelt szeretett mk3-as mondom, de lenne egy kérdésem . Tegnap a vevővel még volt egy találka
A petrányiban ahol átvizsgálták az autót, és azokon kívül amit tudtam az autómról a festék réteg vastagság mérés
Adatainál magam is megdöbbentem. Azt mondta a munka felvevő, hogy olyan
150 mikron körül van a gyári fényezés, olyan adatokat mértek a hajam égnek állt. A méréseik alapján
Gyakorlatilag (szerintük) minden elem fényezve volt még a tető is ott pl 193 mikront mértek. Amikor a 4 es mondeómat kerestem és a lehetséges beszámításnál illetve 5 éve is amikor vettem egyedül a jobb hátsó sárvédőnél mondták hogy valószínűleg fényezve volt az alkatrész. Majd elsüllyedtem az új tulaj előtt, halál ciki volt, de
Biztos vagyok benne hogy rosszul mértek. Tudja valaki a gyári fényezés vastagságát?  Az autó 16 éves , de hogy nrm borult fel az tuti soha ☺

Előre is köszi, sziasztok ☺
Naplózva

MK3 2001, 2.0 Ghia (145 Le)
MK4 2012, 2.0 TDCI Titanium kombi (163 Le)
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #70182 Dátum: 2016.11.19 szombat, 20:33:39 »

Rendben. Jelentkezem. Smiley

Gyári termosztát került bele?
Naplózva
Héford
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 51



E-mail
« Új hozzászólás #70183 Dátum: 2016.11.19 szombat, 20:34:30 »

Gyári termosztát került bele?
Naplózva

Ford mondeo mk3 2.0 Benzin /2004/ Ghia (sedan)
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #70184 Dátum: 2016.11.19 szombat, 20:35:23 »

Sziasztok!

Bár tegnap elkelt szeretett mk3-as mondom, de lenne egy kérdésem . Tegnap a vevővel még volt egy találka
A petrányiban ahol átvizsgálták az autót, és azokon kívül amit tudtam az autómról a festék réteg vastagság mérés
Adatainál magam is megdöbbentem. Azt mondta a munka felvevő, hogy olyan
150 mikron körül van a gyári fényezés, olyan adatokat mértek a hajam égnek állt. A méréseik alapján
Gyakorlatilag (szerintük) minden elem fényezve volt még a tető is ott pl 193 mikront mértek. Amikor a 4 es mondeómat kerestem és a lehetséges beszámításnál illetve 5 éve is amikor vettem egyedül a jobb hátsó sárvédőnél mondták hogy valószínűleg fényezve volt az alkatrész. Majd elsüllyedtem az új tulaj előtt, halál ciki volt, de
Biztos vagyok benne hogy rosszul mértek. Tudja valaki a gyári fényezés vastagságát?  Az autó 16 éves , de hogy nrm borult fel az tuti soha ☺

Előre is köszi, sziasztok ☺
jól mondják, 150 alatt szokott lenni a gyári
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Héford
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 51



E-mail
« Új hozzászólás #70185 Dátum: 2016.11.19 szombat, 20:35:40 »

Gyári termosztát került bele?

Sz.tem nem.
Naplózva

Ford mondeo mk3 2.0 Benzin /2004/ Ghia (sedan)
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #70186 Dátum: 2016.11.19 szombat, 20:38:49 »

Sz.tem nem.

Akkor én azt nevezném meg mint a probléma forrása.
De ezt ellenőrizni kell. Jópár 2004-es benzines mondeóval volt itt ilyen gond, hogy a nem gyári termosztát mellett folyton ment a ventilátor.
Fogdossatok csöveket amikor megy a venti, hogy rendben melegszik-e minden.
Naplózva
Flember
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129



E-mail
« Új hozzászólás #70187 Dátum: 2016.11.21 hétfő, 17:04:51 »

Sziasztok!

Pár apró alkatrész fellelésében kérném segítségeteket, én nem találtam meg a Cromaxon, cikkszámokat pedig nem tudok. Hátha csak én nem találom meg.  wave

Hátsó ajtó gumitömítés tartópatentja (látható a képen, hogy hiányzik az alsó, pótolni szeretném):



Ajtókárpit felfogató csavarja (az egyik szerelő sikeresen elhagyott párat és szeretném a gyárival visszapótolni):



Az első ajtónál van egy vízelvezető gumi (gondolom, hogy ez a célja). Ez is patentekkel van felrakva, de hiányzik innen is:

Naplózva

Ford Mondeo 1.8 16v Trend (125 LE) - 2001/01/30
SkyFol, 16' O.Z Wheels, FL Lights
geri93
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 299


« Új hozzászólás #70188 Dátum: 2016.11.21 hétfő, 18:55:39 »

Sziasztok!

Pár apró alkatrész fellelésében kérném segítségeteket, én nem találtam meg a Cromaxon, cikkszámokat pedig nem tudok. Hátha csak én nem találom meg.  wave

Hátsó ajtó gumitömítés tartópatentja (látható a képen, hogy hiányzik az alsó, pótolni szeretném):

http://kephost.com/images/2016/11/21/IMG_1048.th.jpg

Ajtókárpit felfogató csavarja (az egyik szerelő sikeresen elhagyott párat és szeretném a gyárival visszapótolni):

http://kephost.com/images/2016/11/21/IMG_1049.th.jpg

Az első ajtónál van egy vízelvezető gumi (gondolom, hogy ez a célja). Ez is patentekkel van felrakva, de hiányzik innen is:

http://kephost.com/images/2016/11/21/IMG_1054.th.jpg

Szia!

Esetleg jobban jársz, ha benézel egy bontóshoz fillérekért megkapod amiket keresel.
« Utoljára szerkesztve: 2016.11.21 hétfő, 19:26:03 írta AndyA » Naplózva

2001 05 MK3 Kombi 2.0 TDDI 115LE D6BA EGR
Héford
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 51



E-mail
« Új hozzászólás #70189 Dátum: 2016.11.21 hétfő, 19:02:07 »

Nekem is ez a problémám jelenleg, kicseréltettem először a vízpumpát utána termosztátot. Vernet et vettem bele, 50 % os kedvezménnyel volt 22 ezer a termosztát, de nem oldódott meg a probléma. Jövőhéten ki lesz cserélve a termosztáthoz kapcsolódó valami kábel köteg (pontosan nem tudom milyen). A szerelő látott rajta valami hibát.

Remélem jó lesz utána, mert már a f.szom kivan.  vigyor3

Nekem nem megy rá kábel. 2004 első hóba volt valami váltás
Naplózva

Ford mondeo mk3 2.0 Benzin /2004/ Ghia (sedan)
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #70190 Dátum: 2016.11.21 hétfő, 19:23:57 »

Nekem nem megy rá kábel. 2004 első hóba volt valami váltás
Igen a hivatalos adat szerint 2004.03 hó volt a váltás(fűtött, nem fűtött).De pár 2004.03 utáni autóba volt FL elötti termosztát berakva.
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
Héford
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 51



E-mail
« Új hozzászólás #70191 Dátum: 2016.11.21 hétfő, 19:32:43 »

Sajnos még tanácstalanok vagyunk a  termosztáttal kapcsolatban... valaki azt mondja ha nem nyitna már megfőtt volna a motor. A hőfok jelző középen, bár tudom hogy akkor is középen áll ha hatvan fokos a víz, így lehet hogy 103-ig ki sem mozdul 90-ről. Az biztos hogy a ventilátor szinte mindig megy , illetve induláskor nem. Még azt is megfigyeltem hogy az erősebb fokozaton is ment már. Kivagyok teljesen. Nem akarok feleslegesen még1 termosztátot venni. Holnap computerre rakják. Meglátjuk . Jelentkezem. Köszi a válaszokat segitségeket. Uhh de hosszú lett.
Naplózva

Ford mondeo mk3 2.0 Benzin /2004/ Ghia (sedan)
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #70192 Dátum: 2016.11.21 hétfő, 19:37:19 »

Sajnos még tanácstalanok vagyunk a  termosztáttal kapcsolatban... valaki azt mondja ha nem nyitna már megfőtt volna a motor. A hőfok jelző középen, bár tudom hogy akkor is középen áll ha hatvan fokos a víz, így lehet hogy 103-ig ki sem mozdul 90-ről. Az biztos hogy a ventilátor szinte mindig megy , illetve induláskor nem. Még azt is megfigyeltem hogy az erősebb fokozaton is ment már. Kivagyok teljesen. Nem akarok feleslegesen még1 termosztátot venni. Holnap computerre rakják. Meglátjuk . Jelentkezem. Köszi a válaszokat segitségeket. Uhh de hosszú lett.
A 92 (95?) fokon nyitó, nem fűtött termosztáthoz igazították a ventilátor vezérlését is. 2004-ben (úgy néz ki) jöttek ki autók nem fűtött, hamarabb nyitó termosztáttal, és ehhez igazított hűtőventilátor vezérléssel. És ezekhez még a gyári program is a régi, fűtött termosztátot hozza. Ha bekerül a később nyitó termosztát, az alacsonyabb hőmérsékleten nyitó termosztáthoz igazított hűtésvezérlésű autóba, akkor az történik, hogy a ventilátor folyton futni fog, mert a termosztát még ki se nyitott teljesen, mikor már hűteni akar a PCM.
Ettől mehet a ventid folyamatosan.
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
Héford
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 51



E-mail
« Új hozzászólás #70193 Dátum: 2016.11.22 kedd, 04:51:39 »

A 92 (95?) fokon nyitó, nem fűtött termosztáthoz igazították a ventilátor vezérlését is. 2004-ben (úgy néz ki) jöttek ki autók nem fűtött, hamarabb nyitó termosztáttal, és ehhez igazított hűtőventilátor vezérléssel. És ezekhez még a gyári program is a régi, fűtött termosztátot hozza. Ha bekerül a később nyitó termosztát, az alacsonyabb hőmérsékleten nyitó termosztáthoz igazított hűtésvezérlésű autóba, akkor az történik, hogy a ventilátor folyton futni fog, mert a termosztát még ki se nyitott teljesen, mikor már hűteni akar a PCM.
Ettől mehet a ventid folyamatosan.

Ez király. Megoldás?
Naplózva

Ford mondeo mk3 2.0 Benzin /2004/ Ghia (sedan)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #70194 Dátum: 2016.11.22 kedd, 07:51:33 »

Ez király. Megoldás?

"A 92 (95?) fokon nyitó, nem fűtött termosztáthoz igazították a ventilátor vezérlését is."

Szerinted...?

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #70195 Dátum: 2016.11.22 kedd, 08:25:16 »

Sajnos még tanácstalanok vagyunk a  termosztáttal kapcsolatban... valaki azt mondja ha nem nyitna már megfőtt volna a motor. A hőfok jelző középen, bár tudom hogy akkor is középen áll ha hatvan fokos a víz, így lehet hogy 103-ig ki sem mozdul 90-ről. Az biztos hogy a ventilátor szinte mindig megy , illetve induláskor nem. Még azt is megfigyeltem hogy az erősebb fokozaton is ment már. Kivagyok teljesen. Nem akarok feleslegesen még1 termosztátot venni. Holnap computerre rakják. Meglátjuk . Jelentkezem. Köszi a válaszokat segitségeket. Uhh de hosszú lett.

Ajjaj, a computerrel vigyázni kell, ez egy olyan hiba, aminek elég kevés köze van hozzá, még a végén valami okostojás kínjában PCM cserét is benyöghet  vigyor3

Miért is vártad hogy valami kábelköteg csere erre hatással van? A hőmérséklet jeladó működik, és a termosztát fűtése meg, ha van, csak nagy terhelés mellett fűt be hogy hamarabb nyíljon a termosztát. Neked meg folyton megy a hűtés, alapjáraton semmi beleszólása nincs a fűtőpatronnak a témába.

Amit még kell nézni: hány fokon indulnak a hűtésed fokozatai. Ha ennek megfelelő termosztát van benne, akkor a termosztát kuka, gyárit bele. Ha nem akkor megfelelő termosztátot bele.
Persze feltéve hogy nincs pl nagy dugulás a rendszerben.
Naplózva
zeix
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 318



E-mail
« Új hozzászólás #70196 Dátum: 2016.11.24 csütörtök, 09:29:24 »

Sziasztok!

Kellene egy kis segítség, hogy megtudjam határozni egy tömlő azonosítóját.
Kerestem az eucatparts.com-on, de nem találom.
Erről lenne szó:



Kb 15-20cm hosszú és valahová a pillangó szelep alá csatlakozik be.
 worship
« Utoljára szerkesztve: 2016.11.24 csütörtök, 11:55:17 írta zeix » Naplózva

ST220, EBC BRAKES, BILSTEIN B8 futómű, 2004, B4Y, ESP, tempomat stb. Smiley
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #70197 Dátum: 2016.11.24 csütörtök, 17:35:22 »

Sziasztok!

Kellene egy kis segítség, hogy megtudjam határozni egy tömlő azonosítóját.
Kerestem az eucatparts.com-on, de nem találom.
Erről lenne szó:


Kb 15-20cm hosszú és valahová a pillangó szelep alá csatlakozik be.
 worship
mi a kérdés? hogy pontosan hova megy? vagy hogy mire való?
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #70198 Dátum: 2016.11.24 csütörtök, 17:52:20 »

mi a kérdés? hogy pontosan hova megy? vagy hogy mire való?

Nem, venni szeretne, de nem talál sehol, mert nem tudja hogy hívják/mi az azonosítója.
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #70199 Dátum: 2016.11.24 csütörtök, 23:15:54 »

Nem, venni szeretne, de nem talál sehol, mert nem tudja hogy hívják/mi az azonosítója.
így elsőre vákumlabdára megy a cső, szóval kb bármilyen vákumcsővel pótolható
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Oldalak: 1 ... 1397 1398 1399 1400 1401 1402 1403 [1404] 1405 1406 1407 1408 1409 1410 1411 ... 1558   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.118 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.