Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.26 kedd, 16:15:04 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 1517 1518 1519 1520 1521 1522 1523 [1524] 1525 1526 1527 1528 1529 1530 1531 ... 1558   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK3 Általános kérdések  (Megtekintve 21945034 alkalommal)
0 Felhasználó és 27 vendég van a témában
Flandy
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 32


E-mail
« Új hozzászólás #76150 Dátum: 2019.09.16 hétfő, 09:30:01 »

Sziasztok!

Többszörösen hátrányos helyzetű az MK3-as ferdehátú Mondeóm központizár rendszere. A fennálló hibák:

-Kulcsról nem nyílnak az ajtók, ezt egy kulcsprogramozás megoldja?
-A csomagtartó ajtó csak kulccsal nyílik, nagyon ritkán a belső gombról, de csak kb. kétszer volt ilyen eset.
-Ha kulccsal zárom a bal első ajtót, nem záródik az összes.

Amit olvastam, hogy megoldhatja a  dolgot:

Csomagtartó ajtó mikrokapcsoló csere, FL-es GEM modul csere (sok csatlakozós), központizár vezérlő csere (kevesebb csatlakozós), bal első zár csere.

Ti mit ajánlanátok?
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27031


E-mail
« Új hozzászólás #76151 Dátum: 2019.09.16 hétfő, 09:41:52 »

Sziasztok!

Többszörösen hátrányos helyzetű az MK3-as ferdehátú Mondeóm központizár rendszere. A fennálló hibák:

-Kulcsról nem nyílnak az ajtók, ezt egy kulcsprogramozás megoldja?
-A csomagtartó ajtó csak kulccsal nyílik, nagyon ritkán a belső gombról, de csak kb. kétszer volt ilyen eset.
-Ha kulccsal zárom a bal első ajtót, nem záródik az összes.

Amit olvastam, hogy megoldhatja a  dolgot:

Csomagtartó ajtó mikrokapcsoló csere, FL-es GEM modul csere (sok csatlakozós), központizár vezérlő csere (kevesebb csatlakozós), bal első zár csere.

Ti mit ajánlanátok?

Azt, hogy ne ötletelj, hanem keresd meg, hogy pontosan mi a hiba, és azt javítsd.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
KPicur
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 99



« Új hozzászólás #76152 Dátum: 2019.09.16 hétfő, 10:32:55 »

Sziaszto!

Nem szakszervízben, mondjuk otthon meg lehet állapítani, hogy a reggeli kicsit dadógós alapjárat mitől lehet. Porlasztó vagy légtömegmérő? 2.0 TDCI
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27031


E-mail
« Új hozzászólás #76153 Dátum: 2019.09.16 hétfő, 10:55:12 »

Sziaszto!

Nem szakszervízben, mondjuk otthon meg lehet állapítani, hogy a reggeli kicsit dadógós alapjárat mitől lehet. Porlasztó vagy légtömegmérő? 2.0 TDCI


Nekem attól volt, főleg hideg időben, hogy kicsit leragadt az egyik csúcs, és alapjáraton nem, vagy csak alig szállított GO-t. Kapott két menetben tisztítóadalékot, és azóta jó.

Amikor ilyet csinál, próbálj nagyon picit, nagyon lassan gázt adni, hogy 1000 körülre felmenjen a fordulat, Ha utána onnan finoman tovább nyomod, egyszercsak elkezd működni a porlasztó, és hirtelen felpörög 1200-1300-ra, amikor az a henger is elkezd dolgozni.

De egy tisztítás időnként amúgy sem árt neki. Smiley Amikor kb. negyed tanknál vagy, akkor töltsd hozzá az egész 0,25l vagy 3 decis flakont, és járd el addig, míg ki nem fogysz (80 km alá).

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
grubi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 84



E-mail
« Új hozzászólás #76154 Dátum: 2019.09.18 szerda, 12:47:42 »

Sziasztok,

Vízpumpa cserének a lépéseit valaki le tudja írni és azt, hogy mire kell figyelni a csere közben.

Köszönöm worship
Naplózva

Ford Mondeo 2.0 TDDI Trend Kombi 2002
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #76155 Dátum: 2019.09.18 szerda, 12:57:55 »

Sziasztok,

Vízpumpa cserének a lépéseit valaki le tudja írni és azt, hogy mire kell figyelni a csere közben.

Köszönöm worship

Bal jobb bal jobb bal jobb bal jobb bal jobb bal jobb.... (attól függ milyen messze állsz az autótól)
Arra figyelj közben, hogy mindent jól csinálj, ne ronts el semmit. Mindent megfelelően szerelj szét ill. össze.
 wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27031


E-mail
« Új hozzászólás #76156 Dátum: 2019.09.18 szerda, 13:06:13 »

Bal jobb bal jobb bal jobb bal jobb bal jobb bal jobb.... (attól függ milyen messze állsz az autótól)
Arra figyelj közben, hogy mindent jól csinálj, ne ronts el semmit. Mindent megfelelően szerelj szét ill. össze.
 wave

Ön marha! (C) Trau

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
grubi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 84



E-mail
« Új hozzászólás #76157 Dátum: 2019.09.18 szerda, 13:18:31 »

Bal jobb bal jobb bal jobb bal jobb bal jobb bal jobb.... (attól függ milyen messze állsz az autótól)
Arra figyelj közben, hogy mindent jól csinálj, ne ronts el semmit. Mindent megfelelően szerelj szét ill. össze.
 wave
A hűtőfolyadék leengedése utáni folyamatokra lettem volna kíváncsi Wink Az autó megközelítés és a motorháztető felnyitás folyamatát már többször elpróbáltam, de a további teendőkkel még nem volt dolgom.
Naplózva

Ford Mondeo 2.0 TDDI Trend Kombi 2002
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #76158 Dátum: 2019.09.18 szerda, 13:27:53 »

A hűtőfolyadék leengedése utáni folyamatokra lettem volna kíváncsi Wink Az autó megközelítés és a motorháztető felnyitás folyamatát már többször elpróbáltam, de a további teendőkkel még nem volt dolgom.

Biztos, hogy akarod te ezt csinálni illetve te akarod ezt csinálni?
Nem lehetetlen, de ismeretlenül (szerkezeti) elsőre lehet problémákba ütközhetsz.

Csinálj valami egyszerűbbet, pl. légszűrő csere.  vigyor3
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27031


E-mail
« Új hozzászólás #76159 Dátum: 2019.09.18 szerda, 13:33:39 »

A hűtőfolyadék leengedése utáni folyamatokra lettem volna kíváncsi Wink Az autó megközelítés és a motorháztető felnyitás folyamatát már többször elpróbáltam, de a további teendőkkel még nem volt dolgom.

Nem triviálisan egyszerű, de nem is kivitelezhetetlen. A gyári sorrend szerint le kell venni a szívósort, utána a szervószivattyút, és utána tudod leszedni a vízpumpát.

Vissza fordított sorrendben. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #76160 Dátum: 2019.09.18 szerda, 16:11:15 »

Sziaszto!

Nem szakszervízben, mondjuk otthon meg lehet állapítani, hogy a reggeli kicsit dadógós alapjárat mitől lehet. Porlasztó vagy légtömegmérő? 2.0 TDCI

azt pl kilehet zárni, ha az akku vagy a töltés gyengélkedik, mert az is okozhatja.Induláskor izzít,és a kiegfűtés is bekapcsol-ha van.Ha nagy a töltőáram ezek miatt, akkor az ecu emelgetheti a fordulatszámot olyan dadogósra.Illetve egy zárlatos izzítógyertya is okozhatja.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27031


E-mail
« Új hozzászólás #76161 Dátum: 2019.09.18 szerda, 16:44:21 »

azt pl kilehet zárni, ha az akku vagy a töltés gyengélkedik, mert az is okozhatja.Induláskor izzít,és a kiegfűtés is bekapcsol-ha van.Ha nagy a töltőáram ezek miatt, akkor az ecu emelgetheti a fordulatszámot olyan dadogósra.Illetve egy zárlatos izzítógyertya is okozhatja.

Szerintem ilyen melegben még nem izzít. Mintha csak +5 fok alatt tenné. És kiegfűtés sem indul valami hasonló hőmérséklet fölött.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #76162 Dátum: 2019.09.18 szerda, 16:50:29 »

Szerintem ilyen melegben még nem izzít. Mintha csak +5 fok alatt tenné. És kiegfűtés sem indul valami hasonló hőmérséklet fölött.

AndyA

Van előizzítás és utóizzítás is.
Nem zárják ki egymást.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #76163 Dátum: 2019.09.18 szerda, 18:55:17 »

Szerintem ilyen melegben még nem izzít. Mintha csak +5 fok alatt tenné. És kiegfűtés sem indul valami hasonló hőmérséklet fölött.

AndyA
az izzítókat használja a simább járáshoz is hideg mocinál.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Koniman
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2571



WWW
« Új hozzászólás #76164 Dátum: 2019.09.20 péntek, 09:33:38 »

Hol tudnak Budapesten textil/bőr üléshuzatot javítani, jól?
Lehet ezt egyáltalán javítani, nem aranyáron?
Képek: https://indafoto.hu/francoe/mondeo_seat
Köszi az infókat előre is.

Próbáld meg őket...
http://www.autokarpitozas.hu/
Naplózva

2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
Koniman
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2571



WWW
« Új hozzászólás #76165 Dátum: 2019.09.20 péntek, 09:46:12 »

Nekem attól volt, főleg hideg időben, hogy kicsit leragadt az egyik csúcs, és alapjáraton nem, vagy csak alig szállított GO-t. Kapott két menetben tisztítóadalékot, és azóta jó.

Amikor ilyet csinál, próbálj nagyon picit, nagyon lassan gázt adni, hogy 1000 körülre felmenjen a fordulat, Ha utána onnan finoman tovább nyomod, egyszercsak elkezd működni a porlasztó, és hirtelen felpörög 1200-1300-ra, amikor az a henger is elkezd dolgozni.

De egy tisztítás időnként amúgy sem árt neki. Smiley Amikor kb. negyed tanknál vagy, akkor töltsd hozzá az egész 0,25l vagy 3 decis flakont, és járd el addig, míg ki nem fogysz (80 km alá).

AndyA

Milyen márkát szoktál alkalmazni?
Ilyen volt már benne?
Wynn's Injector Cleaner

 wave
Naplózva

2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27031


E-mail
« Új hozzászólás #76166 Dátum: 2019.09.21 szombat, 06:59:16 »

Milyen márkát szoktál alkalmazni?
Ilyen volt már benne?
Wynn's Injector Cleaner

 wave

Régen sokan a Protec-re esküdtek. A Bárdiban én Liqui Moly-t tudtam venni, de a számát így fejből meg nem mondom.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #76167 Dátum: 2019.09.21 szombat, 09:22:07 »

Régen sokan a Protec-re esküdtek. A Bárdiban én Liqui Moly-t tudtam venni, de a számát így fejből meg nem mondom.

AndyA
és majdnem mind1.hiszen ugyan azokat az anyagokat tartalmazzák nagyjából.
90% kerozin, és a maradék néhány alkoholszármazék.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
momcrew
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 145


E-mail
« Új hozzászólás #76168 Dátum: 2019.09.23 hétfő, 09:44:10 »

Sziasztok,

az asszonynak van egy KA-ja és a hűtésével vannak gondok, melegszik. Nehezít a dolgon, hogy a hiba, olyan, mint a mesében, hol volt, hol nem volt. Két kérdésem volna.
1, Jól gondolom, hogy az az üzemi állapot, amikor a hűtő tetején a vízcső forró és az alján hűvösebb?
2, Jól gondolom, hogy a hűtő átjárható, nincs dugulás benne, amikor megnyomkodom az alsócsövet és a termosztátban valami kattog, meg ugyan ez van, ha a felsőcsövert nyomkodom?
Naplózva

MK4, 2007, HUBA, 2.5t
MK3, 2004, CHBA, 1.8 Ghia
Cobra.
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 30

Charlesrop Charlesrop
WWW E-mail
« Új hozzászólás #76169 Dátum: 2019.09.23 hétfő, 21:00:01 »

A termosztát felöli kattogás szerintem annyira nem normális, de okosabbak majd megmondják pontosan. Én ettől függetlenül első körben csinálnék egy tisztítószeres hűtőrendszer átmosást. Leeresztéskor úgyis kiderül mennyire megy át a víz a hűtőn.
Naplózva

Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #76170 Dátum: 2019.09.24 kedd, 08:05:27 »

Sziasztok,

az asszonynak van egy KA-ja és a hűtésével vannak gondok, melegszik. Nehezít a dolgon, hogy a hiba, olyan, mint a mesében, hol volt, hol nem volt. Két kérdésem volna.
1, Jól gondolom, hogy az az üzemi állapot, amikor a hűtő tetején a vízcső forró és az alján hűvösebb?
2, Jól gondolom, hogy a hűtő átjárható, nincs dugulás benne, amikor megnyomkodom az alsócsövet és a termosztátban valami kattog, meg ugyan ez van, ha a felsőcsövert nyomkodom?

A "melegszik"nek több oka is lehet.
1. Kívül koszos hűtő - nincs meg a megfelelő légáram a hűtéshez.
2. Belül koszos / iszapos hűtő - a hűtőfolyadék nem tudja leadni a meleget
3. Rendetlenkedő vízpumpa - nem kering elég gyorsan a folyadék, hogy a hideg része elvégezhesse a hűtést
4. Elégtelenül működő hűtőventilátor - nem hűti le a folyadékot
5. Na és a termosztát is

Elsőre, részemről.
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
momcrew
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 145


E-mail
« Új hozzászólás #76171 Dátum: 2019.09.24 kedd, 08:28:46 »

A termosztát felöli kattogás szerintem annyira nem normális, de okosabbak majd megmondják pontosan. Én ettől függetlenül első körben csinálnék egy tisztítószeres hűtőrendszer átmosást. Leeresztéskor úgyis kiderül mennyire megy át a víz a hűtőn.

Igen, csak úgy derül ki, ha szét van szedve, senki nem lát bele.
Naplózva

MK4, 2007, HUBA, 2.5t
MK3, 2004, CHBA, 1.8 Ghia
momcrew
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 145


E-mail
« Új hozzászólás #76172 Dátum: 2019.09.24 kedd, 08:30:34 »

A "melegszik"nek több oka is lehet.
1. Kívül koszos hűtő - nincs meg a megfelelő légáram a hűtéshez.
2. Belül koszos / iszapos hűtő - a hűtőfolyadék nem tudja leadni a meleget
3. Rendetlenkedő vízpumpa - nem kering elég gyorsan a folyadék, hogy a hideg része elvégezhesse a hűtést
4. Elégtelenül működő hűtőventilátor - nem hűti le a folyadékot
5. Na és a termosztát is

Elsőre, részemről.

6. Az időtől és a hőterheléstől kilágyult cső rétegei összeérnek és beszűkült
7. Kiegyenlítő tartály vagy kupakja nem tartja a nyomást
Naplózva

MK4, 2007, HUBA, 2.5t
MK3, 2004, CHBA, 1.8 Ghia
GG
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 240


WWW E-mail
« Új hozzászólás #76173 Dátum: 2019.10.06 vasárnap, 11:30:20 »

Sziasztok

Azt szeretném kérdezni 6,5j x16 ET 50 lemezfelnit felrakhatok a mondeomra ha azon eddig 6,5j x 16 ET 52,5 volt fent?

Köszi a válaszokat

Üdv.
Gabor
Naplózva

diesel, 2004, 130le, 6seb., B5Y
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #76174 Dátum: 2019.10.06 vasárnap, 12:03:50 »

Sziasztok

Azt szeretném kérdezni 6,5j x16 ET 50 lemezfelnit felrakhatok a mondeomra ha azon eddig 6,5j x 16 ET 52,5 volt fent?

Köszi a válaszokat

Üdv.
Gabor
elfér rajta, nem fog beleérni sehol.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
GG
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 240


WWW E-mail
« Új hozzászólás #76175 Dátum: 2019.10.06 vasárnap, 14:57:14 »

elfér rajta, nem fog beleérni sehol.

Köszi a gyors választ
Naplózva

diesel, 2004, 130le, 6seb., B5Y
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27031


E-mail
« Új hozzászólás #76176 Dátum: 2019.10.07 hétfő, 07:03:34 »

Sziasztok

Azt szeretném kérdezni 6,5j x16 ET 50 lemezfelnit felrakhatok a mondeomra ha azon eddig 6,5j x 16 ET 52,5 volt fent?

Köszi a válaszokat

Üdv.
Gabor

htto://www.willtheyfit.com/

De amúgy ennek aligha lesz bármi baja.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
francoe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1612



« Új hozzászólás #76177 Dátum: 2019.10.07 hétfő, 17:37:41 »

Próbáld meg őket...
http://www.autokarpitozas.hu/
Köszi. Megkérdezem őket.
Naplózva

X-Trend | 2003.08 | TDCi 85 kW | "bálna" --
Zsozef
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 38


« Új hozzászólás #76178 Dátum: 2019.10.09 szerda, 14:04:49 »

Sziasztok! 2 hónapja eladtam a lll-as Mondeomat. Az új tulaj most megkeresett, hogy valami rejtett hiba lehet, mert nagyon fogy a hűtőfolyadék. Őszintén szólva régebben én is észrevettem, hogy a kocsi alatt pár csepp víz van. Látszott, hogy a vízpumpa környékéről szivárog, ezért kicseréltem együtt a szervóval. Igaz, bontottra. A probléma úgylátszik nem oldódott meg, mert mint írtam jelentkezett az új tulaj. Szerinte hengerfejés.  Mit tegyek? A válaszokat előre is köszönöm.

Üdv. Zsozef
Naplózva

Ford Mondeo 2.0TDCI 180 LE Titanium 2015 kombi
Ford Mondeo 2.0 TDCI 96kW Titanium 2006/09 /5ajtós/eladva
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #76179 Dátum: 2019.10.09 szerda, 14:46:21 »

Sziasztok! 2 hónapja eladtam a lll-as Mondeomat. Az új tulaj most megkeresett, hogy valami rejtett hiba lehet, mert nagyon fogy a hűtőfolyadék. Őszintén szólva régebben én is észrevettem, hogy a kocsi alatt pár csepp víz van. Látszott, hogy a vízpumpa környékéről szivárog, ezért kicseréltem együtt a szervóval. Igaz, bontottra. A probléma úgylátszik nem oldódott meg, mert mint írtam jelentkezett az új tulaj. Szerinte hengerfejés.  Mit tegyek? A válaszokat előre is köszönöm.

Üdv. Zsozef

Egy tünet alapján botorság ilyet kijelenteni.
Egyéb tünetek még, melyek hengerfelyességre utalnak:
- Olajos a hűtővíz. A tartályban a víz felszinén olajfoltok láthatók
- Vizes a motorolaj. Leveszed az olajbetöltő nyílás kupakját és az alján emulzió (fehét, habos trutyi) látható
- Gyenge a fűtés
- Felforr a hűtővíz
- Kemény a vízcső, mert a motor "belefújja" a levegőt

Biztosan írnak még a listához.
Ne hagyd magad. Én felajánlanék egy szervizes bevizsgálást és ha kiderül, hogy "ludas" vagyok, max a vízpumpa csere árát adnám vissza.
Egyébként ha most is van vízcsepp a kocsi alatt, állás után, jó eséllyel a bontott pumpa a ludas.
...szerintem...
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #76180 Dátum: 2019.10.09 szerda, 14:54:00 »

Sziasztok! 2 hónapja eladtam a lll-as Mondeomat. Az új tulaj most megkeresett, hogy valami rejtett hiba lehet, mert nagyon fogy a hűtőfolyadék. Őszintén szólva régebben én is észrevettem, hogy a kocsi alatt pár csepp víz van. Látszott, hogy a vízpumpa környékéről szivárog, ezért kicseréltem együtt a szervóval. Igaz, bontottra. A probléma úgylátszik nem oldódott meg, mert mint írtam jelentkezett az új tulaj. Szerinte hengerfejés.  Mit tegyek? A válaszokat előre is köszönöm.

Üdv. Zsozef

Magánszemélyként adtad el? Ha igen, akkor neki kell bizonyítania, hogy a hiba már az eladás pillanatában fenn állt. Sok sikert neki.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #76181 Dátum: 2019.10.09 szerda, 20:02:44 »

Sziasztok! 2 hónapja eladtam a lll-as Mondeomat. Az új tulaj most megkeresett, hogy valami rejtett hiba lehet, mert nagyon fogy a hűtőfolyadék. Őszintén szólva régebben én is észrevettem, hogy a kocsi alatt pár csepp víz van. Látszott, hogy a vízpumpa környékéről szivárog, ezért kicseréltem együtt a szervóval. Igaz, bontottra. A probléma úgylátszik nem oldódott meg, mert mint írtam jelentkezett az új tulaj. Szerinte hengerfejés.  Mit tegyek? A válaszokat előre is köszönöm.

Üdv. Zsozef
ha 2 nap múlva hozta volna vissza,akkor is a te lelkiismereteden múlna nagyjából.De 2hónap múlva egy használt, megtekintett állapotban átvett autót vihet ahová csak akar.Ő tudja bizonyítani, hogy nem nyélgázon ment 2esben az autópályán vele 600km-t?Érted...
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #76182 Dátum: 2019.10.09 szerda, 20:18:35 »

Melyikőtök volt? Hogy állna a Balogh a háta mögé,ahogy megfogja a saját bokáját... nyes

https://www.origo.hu/auto/20191009-elozes-az-auchan-mellett.html
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Zsozef
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 38


« Új hozzászólás #76183 Dátum: 2019.10.10 csütörtök, 00:24:55 »

ha 2 nap múlva hozta volna vissza,akkor is a te lelkiismereteden múlna nagyjából.De 2hónap múlva egy használt, megtekintett állapotban átvett autót vihet ahová csak akar.Ő tudja bizonyítani, hogy nem nyélgázon ment 2esben az autópályán vele 600km-t?Érted...
Köszönöm a gyors válaszokat. Sajnos törvény van, ami kötelezettséget ró az eladóra is. falbav
Naplózva

Ford Mondeo 2.0TDCI 180 LE Titanium 2015 kombi
Ford Mondeo 2.0 TDCI 96kW Titanium 2006/09 /5ajtós/eladva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #76184 Dátum: 2019.10.10 csütörtök, 05:56:57 »



Olyan biztos nincs, ami használtautóra szavatosságot ír elő.
Polgári pert indíthat, vevőnek kell bizonyítania mindent szakértői véleménnyel.
Ennyi időt, pénzt nem fog beletenni... főleg esélytelenre.

Engedd el, ne agyalj rajta. Nem lesz semmi belőle.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #76185 Dátum: 2019.10.10 csütörtök, 08:03:16 »

Sziasztok! 2 hónapja eladtam a lll-as Mondeomat. Az új tulaj most megkeresett, hogy valami rejtett hiba lehet, mert nagyon fogy a hűtőfolyadék. Őszintén szólva régebben én is észrevettem, hogy a kocsi alatt pár csepp víz van. Látszott, hogy a vízpumpa környékéről szivárog, ezért kicseréltem együtt a szervóval. Igaz, bontottra. A probléma úgylátszik nem oldódott meg, mert mint írtam jelentkezett az új tulaj. Szerinte hengerfejés.  Mit tegyek? A válaszokat előre is köszönöm.

Üdv. Zsozef

Suzerintem ebben találsz választ a kérdésedre.
https://www.vezess.hu/hasznaltauto-tesztek/2019/04/30/garancia-hasznalt-auto-szavatossag-jotallas/
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27031


E-mail
« Új hozzászólás #76186 Dátum: 2019.10.10 csütörtök, 08:16:20 »


Ez jó cikk. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Zsozef
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 38


« Új hozzászólás #76187 Dátum: 2019.10.11 péntek, 08:37:02 »

Ez jó cikk. Smiley

AndyA




Köszönöm a válaszokat. Nagyon hasznos volt.


Üdv. Zsozef
Naplózva

Ford Mondeo 2.0TDCI 180 LE Titanium 2015 kombi
Ford Mondeo 2.0 TDCI 96kW Titanium 2006/09 /5ajtós/eladva
ezsolt
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1435



« Új hozzászólás #76188 Dátum: 2019.10.12 szombat, 08:27:47 »

Sajnos megfeküdt a paripa. Tankoltam az OMV-nél, és mintha a motor hangja is más lett volna,, de sietnem kellett. Kb 5 km után már villogott a malacfarok. Megálltam, újraindítottam, nem tűnt el a figyelmeztetés. Próbáltam hazajutni, sikerült (20 km), öregesen, nagyobb gázadás nélkül. Levettem az aksi sarut 10 percre, hátha törlődik a hibakód, és az tiltott. Nem vált be. Gyújtás ráadásakor maradt az izzító villogás  Shocked Töltöttem bele injektor tisztítót.  Alapjáraton járattam kb 20 percet. Semmi változás. Másnap reggel már be sem indult, kínlódik, és rengeteg füst dől belőle. Közben a kúton mondta ismerős, hogy megváltoztatták a gázolaj bio-etanol szintjét 2-ről 6-ra. A régi dízelek meg fognak feküdni sorban, mert az új üzemanyag vegyi hatása azonnal nyomja bele  a porlasztóba a lerakódásokat  falbav
Ez is lehet ok, mert tankolás után jött baj.
Porlasztó csúcs is lehet, szivattyú is lehet, de nem tudok hibakódot olvasni.
Valaki segítsen pls., házilag hogyan juthatnék közelebb a helyes diagnózishoz?
Naplózva

2003/09* 2.0 TDCi EGR, kombi. A MÁSODIK Mondeó !
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #76189 Dátum: 2019.10.12 szombat, 08:59:22 »

Sajnos megfeküdt a paripa. Tankoltam az OMV-nél, és mintha a motor hangja is más lett volna,, de sietnem kellett. Kb 5 km után már villogott a malacfarok. Megálltam, újraindítottam, nem tűnt el a figyelmeztetés. Próbáltam hazajutni, sikerült (20 km), öregesen, nagyobb gázadás nélkül. Levettem az aksi sarut 10 percre, hátha törlődik a hibakód, és az tiltott. Nem vált be. Gyújtás ráadásakor maradt az izzító villogás  Shocked Töltöttem bele injektor tisztítót.  Alapjáraton járattam kb 20 percet. Semmi változás. Másnap reggel már be sem indult, kínlódik, és rengeteg füst dől belőle. Közben a kúton mondta ismerős, hogy megváltoztatták a gázolaj bio-etanol szintjét 2-ről 6-ra. A régi dízelek meg fognak feküdni sorban, mert az új üzemanyag vegyi hatása azonnal nyomja bele  a porlasztóba a lerakódásokat  falbav
Ez is lehet ok, mert tankolás után jött baj.
Porlasztó csúcs is lehet, szivattyú is lehet, de nem tudok hibakódot olvasni.
Valaki segítsen pls., házilag hogyan juthatnék közelebb a helyes diagnózishoz?

Ez az etanolos szöveg, hogy tönkremennek a motorok és főleg egyik pillanatról a másikra..... hát jó nagy baromság.
Ki kell olvasni a hibatárolót, hogy el lehessen indulni.
Az akku sarut kár volt levenni. Lehet tünt el hibakód, hibakörülmény. Attól úgysem javul meg egy autó.

Nem lehet, hogy csak simán benzint tankoltál?
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
ezsolt
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1435



« Új hozzászólás #76190 Dátum: 2019.10.12 szombat, 09:05:32 »

Ez az etanolos szöveg, hogy tönkremennek a motorok és főleg egyik pillanatról a másikra..... hát jó nagy baromság.
Ki kell olvasni a hibatárolót, hogy el lehessen indulni.
Az akku sarut kár volt levenni. Lehet tünt el hibakód, hibakörülmény. Attól úgysem javul meg egy autó.

Nem lehet, hogy csak simán benzint tankoltál?

Azt hogyan tudnék tankolni ? Fekete, Diesel feliratos pisztolyból.... A benzin csövének az átmérője is más. Meg olcsóbb is lett volna, stb. stb. meg a szaga is más lett volna.

Az aksi sarut azért vettem le, mert olvastam, hogy ha van hibaüzenet, akkor az is tilthat le dolgokat. És tudni akartam, eltűnik-e a hibaüzenet.
Naplózva

2003/09* 2.0 TDCi EGR, kombi. A MÁSODIK Mondeó !
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #76191 Dátum: 2019.10.12 szombat, 09:17:00 »

Azt hogyan tudnék tankolni ? Fekete, Diesel feliratos pisztolyból.... A benzin csövének az átmérője is más. Meg olcsóbb is lett volna, stb. stb. meg a szaga is más lett volna.

Az aksi sarut azért vettem le, mert olvastam, hogy ha van hibaüzenet, akkor az is tilthat le dolgokat. És tudni akartam, eltűnik-e a hibaüzenet.


Úgy lehet benzint tankolni hogy a benzin töltő cső belefér a dízelbe.
Fekete... Nem Kizárható, hogy van fekete benzin töltő is, valami prémium...
Sokan félretankolnak, aztán állítják, hogy tuti nem. Előfordulhat...

Ha tilt, az nem hibakód miatt van, hanem probléma miatt, amiből hibakód is lesz. A következmény törlése nem javítja meg a hibát.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
ezsolt
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1435



« Új hozzászólás #76192 Dátum: 2019.10.12 szombat, 09:25:59 »

Úgy lehet benzint tankolni hogy a benzin töltő cső belefér a dízelbe.
Fekete... Nem Kizárható, hogy van fekete benzin töltő is, valami prémium...
Sokan félretankolnak, aztán állítják, hogy tuti nem. Előfordulhat...

Ha tilt, az nem hibakód miatt van, hanem probléma miatt, amiből hibakód is lesz. A következmény törlése nem javítja meg a hibát.

Értem, most már kezdek elbizonytalanodni. Ha benzin volna benne, és jöttem vele 25 km-t, húh....
most le fogom szívni a tankot teljesen, de a rendszerben már mindenhol benzinnek kell lennie :-(
Ezt házilag hogyan tudom teljesen kitisztítani? Gondolom sehogy. Mindent ki kéne szerelni :-(
Naplózva

2003/09* 2.0 TDCi EGR, kombi. A MÁSODIK Mondeó !
edk
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 692


E-mail
« Új hozzászólás #76193 Dátum: 2019.10.12 szombat, 10:09:09 »

Sajnos megfeküdt a paripa...
A félretankolás kizárására:
-nézd meg a blokkot/számlát, amit kaptál
-esetleg ha elérhető közelségben van az az OMV, akkor fuss egy kört, hátha vissza tudják nézni, mit tankoltál
Naplózva

Mondeo 2003 Turnier 2.0 TDCI Ghia (FMBA)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #76194 Dátum: 2019.10.12 szombat, 10:14:51 »

A félretankolás kizárására:
-nézd meg a blokkot/számlát, amit kaptál
-esetleg ha elérhető közelségben van az az OMV, akkor fuss egy kört, hátha vissza tudják nézni, mit tankoltál

Itt lehet segít a számla /blokk.
De ugye nem olyan rég a kagylós kúton az sem igazolt.  Cool
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
ezsolt
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1435



« Új hozzászólás #76195 Dátum: 2019.10.12 szombat, 11:46:33 »

Itt lehet segít a számla /blokk.
De ugye nem olyan rég a kagylós kúton az sem igazolt.  Cool

A szaga alapján: ebben a kevertté vált üzemanyagban sajnos van benzin (!) A blokkot nem találom
A tank 99%-ig üres már.
Az alábbi számsort javítsa ki, aki profi, pls.

1 Gondolom a go szűrő is kuka.
2 Továbbá szűrő és a tank, illetve a szűrő és a porlasztók közötti szakaszt is le kell teljesen üríteni.
3 Aztán feltölteni mindent tiszta gázolajjal.
4 És imádkozni, amikor beindítom

Naplózva

2003/09* 2.0 TDCi EGR, kombi. A MÁSODIK Mondeó !
kirchner
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 62



E-mail
« Új hozzászólás #76196 Dátum: 2019.10.12 szombat, 15:30:27 »

Sziasztok!

Anyós oldali ajtó nem mindig akar kívülről kinyílni csak belülről.
Olvastam itt a fórumon , hogy kilincs és az ajtózár között van egy rudazat azon kell állítani valamit, de ott a leírásban már a képek nem elérhetőek.
Szétkaptam most az ajtót. kiszedtem a zárat kompletten.

https://drive.google.com/open?id=1SnWMTo5HkO0DJgMDECkKTBwKpYqNGEao

https://drive.google.com/open?id=1tgGh2GvDkhm1g7F78cv6bsBRLPlieL6A
https://drive.google.com/open?id=1g1Ahb23LNdRa4hn4XvpVqoTE8T7zuk2F

Tud segíteni valaki, hogy pontosan melyik alkatrészen kell állítani ?


Köszi!
Üdv.
« Utoljára szerkesztve: 2019.10.12 szombat, 15:34:37 írta kirchner » Naplózva

2005 Ford Mondeo 1.8i 16V 125LE 5ajtós GHIA| Black Eye | Tempomat | Xenon |Tolatóradar |SkyFol 5% fólia körbe |
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #76197 Dátum: 2019.10.12 szombat, 16:33:51 »

Sziasztok!

Anyós oldali ajtó nem mindig akar kívülről kinyílni csak belülről.
Olvastam itt a fórumon , hogy kilincs és az ajtózár között van egy rudazat azon kell állítani valamit, de ott a leírásban már a képek nem elérhetőek.
Szétkaptam most az ajtót. kiszedtem a zárat kompletten.

https://drive.google.com/open?id=1SnWMTo5HkO0DJgMDECkKTBwKpYqNGEao

https://drive.google.com/open?id=1tgGh2GvDkhm1g7F78cv6bsBRLPlieL6A
https://drive.google.com/open?id=1g1Ahb23LNdRa4hn4XvpVqoTE8T7zuk2F

Tud segíteni valaki, hogy pontosan melyik alkatrészen kell állítani ?


Köszi!
Üdv.

Első eldöntendő, hogy csak nem nyílik vagy nem zár ki.
Ha belülről egyszer kinyitod, akkor utána sem nyitható kívülről?

A küldő kilincs rudazat csak úgy nem tud elállítódni. Ott talán zár szerkezet hiba is lehet, ha nem a zárással/nyitással van a gond.
« Utoljára szerkesztve: 2019.10.12 szombat, 16:55:38 írta Meg Győző » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
predatormz
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 81


E-mail
« Új hozzászólás #76198 Dátum: 2019.10.17 csütörtök, 16:36:12 »

Sziasztok

Olyan kérdésem lenne csak, hogy CHBA, a motorkód...de mitől függ, hogy kaucsuk, vagy alu tömítés kell e szelepfedélhez? Mert hoz ezt is, azt is a legtöbb oldal

Semmi probléma nincs belőle,mert lecserélte a szerelőm...csak érdekelne,hogy az egyiket így, a másikat úgy szerelték ugyanolyan típuson belül? vagy miért van ez?
Naplózva

2001-es 1.8 benzin 92kW
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #76199 Dátum: 2019.10.17 csütörtök, 16:57:57 »

Sziasztok

Olyan kérdésem lenne csak, hogy CHBA, a motorkód...de mitől függ, hogy kaucsuk, vagy alu tömítés kell e szelepfedélhez? Mert hoz ezt is, azt is a legtöbb oldal

Semmi probléma nincs belőle,mert lecserélte a szerelőm...csak érdekelne,hogy az egyiket így, a másikat úgy szerelték ugyanolyan típuson belül? vagy miért van ez?

Nem a tömítés anyaga az eldöntendő, hanem a szelepfedél anyaga. A régiek (talán -2003) alu szelepfedéllel voltak szerelve, míg az újak (2003-) műanyaggal.
Rém egyszerű, meg kell nézni milyen van a motoron és ahhoz venni a tömítést.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Oldalak: 1 ... 1517 1518 1519 1520 1521 1522 1523 [1524] 1525 1526 1527 1528 1529 1530 1531 ... 1558   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.104 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.