Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 08:34:48 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 771 772 773 774 775 776 777 [778] 779 780 781 782 783 784 785 ... 1558   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK3 Általános kérdések  (Megtekintve 21882861 alkalommal)
0 Felhasználó és 95 vendég van a témában
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #38850 Dátum: 2012.08.05 vasárnap, 18:55:48 »

wave
Lehet hogy az, de lehet, hogy onnan sem érnéd el a szag forrását. Ha visszaolvasol írták többen is, hogy ezzel a problémával küzdenek, pedig ők (ha jól tudom) fújkodtak mindenhonnan.
Nem lehet, h nincs időben lekapcsolva a klíma megállás előtt és lecsapódott a pára a belső elpárologtató körül(nemtom így hívják e)? Vagy nem folyik ki a kondenz víz dugulás miatt? Aztán jól bebüdösödött?
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #38851 Dátum: 2012.08.05 vasárnap, 19:02:19 »

Nem lehet, h nincs időben lekapcsolva a klíma megállás előtt és lecsapódott a pára a belső elpárologtató körül(nemtom így hívják e)? Vagy nem folyik ki a kondenz víz dugulás miatt? Aztán jól bebüdösödött?

De pont ez a probléma. Dugulásnál már a lábteret öntené el a víz hosszabb út alatt, inkább csak az, hogy megállás után nincs kiszárítva, és szépen eltenyésznek
a sötétben meg a nedvesben a dolgok.

Én úgy értelmezem,hogy az AUTO mod az elvileg hegyen -völgyön tartja az általad beállitott hőmérsékletet.
Az ECO mod,az nem függ össze a beállitott temperaturával,hanem adja,és csak adja a hüvöset.(ritkább ki-bekapcsolási intervallummal,mint az AC mod) ettől ECO.
De lehet mégis nektek van igazatok,nekem csak fél éve van ez a tipus.

Pedig az ECO az mindenhol kompresszormentes üzemet jelent az autóknál (legalábbis amikben én eddig ültem).
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.05 vasárnap, 19:05:10 írta tpmportal » Naplózva
rnagy8
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457


E-mail
« Új hozzászólás #38852 Dátum: 2012.08.05 vasárnap, 19:13:56 »

Én úgy értelmezem,hogy az AUTO mod az elvileg hegyen -völgyön tartja az általad beállitott hőmérsékletet.
Az ECO mod,az nem függ össze a beállitott temperaturával,hanem adja,és csak adja a hüvöset.(ritkább ki-bekapcsolási intervallummal,mint az AC mod) ettől ECO.
De lehet mégis nektek van igazatok,nekem csak fél éve van ez a tipus.
AUTO módban egy digit klímás autó vezérlője ugyanazt csinálja kompresszor-ral és kompresszor nélkül is (Full AUTO vagy ECO mód). Keveri, adagolja a belépő hideg-meleg levegőt, hogy elérje a beállított hőmérsékletet. A különbség akkor jön, amikor a kinti hőmérséklet meghaladja a célértéket és a kompresszor ki van kapcsolva (ECO). Na ekkor próbálja szerencsétlen a ventilátor fordulattal kompenzálni, de a légtér nem fog lehűlni.

Tehát az ECO attól ECO(nomic), hogy nem engedi meghajtani a kompresszort, ami üzemanyag fogyasztás csökkenést eredményez. Persze nyáron rontja a komfortérzetet.
Naplózva

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
rnagy8
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457


E-mail
« Új hozzászólás #38853 Dátum: 2012.08.05 vasárnap, 19:25:14 »

A klímát járatni kell kikapcsolt kompresszorral (ECO vagy A/C OFF mód) pár percig a motor leállítása előtt, hogy a kondenzátorról és a csepptálcáról elpárologjon a lecsapódott víz. Értelemszerűen egy perc A/C ON után nem kell sokáig szellőztetni mert nem lesz, amit el kell párologtatni.
Aki rendszeresen hanyagolja a kompresszor nélküli járatást, annak előbb utóbb gomba tenyészete lesz. Az meg bűdös.
Igenis, amikor elviselhető A/C nélkül menni akkor menni kell ECO módban és külső levegő szellőztetéssel, nem pedig belső keringetéssel.
A Mondeon pedig k... egyszerű klímát tisztítani: Pollenszűrőt ki kell venni, ventilátor közepes fordulatra, külső szellőztetésre, minden irányra beállítani, majd a spray-t ráirányítani a szívónyílásra (pollenszűrő mögötti rész) és szakaszosan adagolva befújni. Ventilátort kikapcsolni, várni kicsit, hogy hasson a cucc, aztán megismételni.
Ezzel a módszerrel a tisztító szer átjut a párologtatón és bemegy az összes levegő csatornába.

Egy alapos tisztítás után két dologra kell figyelni:
- klímázás után hagyni kompresszor nélkül szellőztetni pár percet (praktikusan az utolsó 1-2 km-t így megtenni mielőtt megállsz és akkor még nagyon fel se melegszik)
- Rendszeresen bekapcsolni a kompresszort télen is (ha 4 fok fölött van és engedi a vezérlő), hogy a tömítések kenve legyenek és ne jelenjen meg szivárgás.
Naplózva

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
akela
Vendég
« Új hozzászólás #38854 Dátum: 2012.08.05 vasárnap, 19:51:40 »

AUTO módban egy digit klímás autó vezérlője ugyanazt csinálja kompresszor-ral és kompresszor nélkül is (Full AUTO vagy ECO mód). Keveri, adagolja a belépő hideg-meleg levegőt, hogy elérje a beállított hőmérsékletet. A különbség akkor jön, amikor a kinti hőmérséklet meghaladja a célértéket és a kompresszor ki van kapcsolva (ECO). Na ekkor próbálja szerencsétlen a ventilátor fordulattal kompenzálni, de a légtér nem fog lehűlni.

Tehát az ECO attól ECO(nomic), hogy nem engedi meghajtani a kompresszort, ami üzemanyag fogyasztás csökkenést eredményez. Persze nyáron rontja a komfortérzetet.

Nem közelitünk.
Ami gépet hajtok kint ott pl.úgy működik ahogy én leirtam.
Bár ott is van némi érthetetlen dolog,mivel az auto modban ha nem kapcsolom be a klimát,ő bizony be nem kapcsolja,hiába szeretnék 20 fokot.Viszont van neki ac eco,és sima ac modja is.
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #38855 Dátum: 2012.08.05 vasárnap, 21:24:08 »

Valami akkor Neked is a ventillátor vezérléssel lehet, mert Nekem is ugyanezt csinálta! Emlékszel hogy mondtam? Ha akartam ha nem folyamatosan nyomta be a levegőt maxon...

Visszaépitettem a régit és működik minden...valami van a vezérlővel vagy én vagyok a b@lfasz(bár kimértem mindent és többször is leellenőriztem magamat)..ennyi.
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.05 vasárnap, 21:30:46 írta Bunyek » Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #38856 Dátum: 2012.08.05 vasárnap, 21:28:17 »

akela.....végre valaki érti a dolgot..... eplus2 integet2
Naplózva
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #38857 Dátum: 2012.08.05 vasárnap, 21:30:11 »

Visszaépitettem a régit és működik minden...valami van a vezérlővel vagy én vagyok a b@lfasz..ennyi.
Nemtudom...én nem próbáltam bele másik kocsiba! Azt kellene még, hogy valakinek a faceliftes kocsijába belerakni és kipróbálni hogy ott rendesen vezérel-e! Kezdetektől fogva ilyen, énis ezért nem raktam be, szóval már én is így kaptam!
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #38858 Dátum: 2012.08.05 vasárnap, 21:54:03 »

Nem közelitünk.
Ami gépet hajtok kint ott pl.úgy működik ahogy én leirtam.
Bár ott is van némi érthetetlen dolog,mivel az auto modban ha nem kapcsolom be a klimát,ő bizony be nem kapcsolja,hiába szeretnék 20 fokot.Viszont van neki ac eco,és sima ac modja is.
A kinti fészliftes gondolom. ac auto lehet eccerre, meg auto eco.A megoldás: auto+ac. És akkor mehetsz hegyen völgyön, télen nyáron  De értem mit vakersz  Wink
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
akela
Vendég
« Új hozzászólás #38859 Dátum: 2012.08.05 vasárnap, 21:57:05 »

akela.....végre valaki érti a dolgot..... eplus2 integet2
eljen
Naplózva
akela
Vendég
« Új hozzászólás #38860 Dátum: 2012.08.05 vasárnap, 22:00:12 »

A kinti fészliftes gondolom. ac auto lehet eccerre, meg auto eco.A megoldás: auto+ac. És akkor mehetsz hegyen völgyön, télen nyáron  De értem mit vakersz  Wink
Az egy off ( MAN). ac/eco,és ac. Mindezt még megfejelhetem az auto moddal.
Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #38861 Dátum: 2012.08.05 vasárnap, 22:10:40 »

Az egy off ( MAN). ac/eco,és ac. Mindezt még megfejelhetem az auto moddal.
Jaaaa.  fejvakaras
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #38862 Dátum: 2012.08.05 vasárnap, 22:46:21 »

A klímát járatni kell kikapcsolt kompresszorral (ECO vagy A/C OFF mód) pár percig a motor leállítása előtt, hogy a kondenzátorról és a csepptálcáról elpárologjon a lecsapódott víz. Értelemszerűen egy perc A/C ON után nem kell sokáig szellőztetni mert nem lesz, amit el kell párologtatni.


Kis javitás...elpárologtatóra gondoltál szerintem, a kondenzátor az kint van a motortérben az első lökös mögött..wave
Naplózva
rnagy8
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457


E-mail
« Új hozzászólás #38863 Dátum: 2012.08.05 vasárnap, 22:58:22 »

Kis javitás...elpárologtatóra gondoltál szerintem, a kondenzátor az kint van a motortérben az első lökös mögött..wave

Jogos a pont.  worship Mentségemre legyen mondva ugyanabban a hozzászólásomban néhány sorral lejjebb jól is írtam.
Naplózva

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #38864 Dátum: 2012.08.06 hétfő, 09:03:32 »

Én úgy értelmezem,hogy az AUTO mod az elvileg hegyen -völgyön tartja az általad beállitott hőmérsékletet.
Az ECO mod,az nem függ össze a beállitott temperaturával,hanem adja,és csak adja a hüvöset.(ritkább ki-bekapcsolási intervallummal,mint az AC mod) ettől ECO.
De lehet mégis nektek van igazatok,nekem csak fél éve van ez a tipus.

Értelmetlen, amit mondasz. Ha AUTO, akkor az azért az, mert minden tőle tellhetőt elkövet a beállított hőmérséklet automatikus megtartására:
- Ha hideg van, ráfűt a motor hulladékhőjével
- Ha meleg van, hidegít
  = Ha kint hideg van, akkor csak ezt használja fel a hidegítéshez
  = Ha kint még melegebb van, kapcsolja a klímakompreszzort, amikor kell, szakaszosan

Ehhez képest az ECO azért economy, mert nem fordít "extra" energiát a hőmérséklet megtartására, azaz nem kapcsolja be a klímakompresszort, ami fogyasztásnövekedést okoz. Azután persze ez jelenti azt is, hogy pl. 24 fok beállítottnál 32 fokban max. fordulaton tolja be a kinti levegőt az autóba.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
turpy
Vendég
« Új hozzászólás #38865 Dátum: 2012.08.06 hétfő, 09:14:23 »

az mitől van hogy a digit klíma kijelzője folyamatosan vilog?
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #38866 Dátum: 2012.08.06 hétfő, 09:34:14 »

az mitől van hogy a digit klíma kijelzője folyamatosan vilog?

Azt nem olyankor csinálja, ha valami hasfájása van?

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
turpy
Vendég
« Új hozzászólás #38867 Dátum: 2012.08.06 hétfő, 10:00:51 »

Azt nem olyankor csinálja, ha valami hasfájása van?

AndyA

nem tudom arra tippeltem hogy kevés benne a gáz.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #38868 Dátum: 2012.08.06 hétfő, 10:39:16 »

Értelmetlen, amit mondasz. Ha AUTO, akkor az azért az, mert minden tőle tellhetőt elkövet a beállított hőmérséklet automatikus megtartására:
- Ha hideg van, ráfűt a motor hulladékhőjével
- Ha meleg van, hidegít
  = Ha kint hideg van, akkor csak ezt használja fel a hidegítéshez
  = Ha kint még melegebb van, kapcsolja a klímakompreszzort, amikor kell, szakaszosan

Ehhez képest az ECO azért economy, mert nem fordít "extra" energiát a hőmérséklet megtartására, azaz nem kapcsolja be a klímakompresszort, ami fogyasztásnövekedést okoz. Azután persze ez jelenti azt is, hogy pl. 24 fok beállítottnál 32 fokban max. fordulaton tolja be a kinti levegőt az autóba.

Pontosítsunk... az auto az a ventilátor sebességét és az irányt szabályozza. Ennyi az auto funkciója.
Ha az AC be van kapcsolva, de fűteni kell, akkor a klíma nem megy, azaz a hűtés, hanem csak a fűtés. Ha ott van a hőmérsékleti határon, akkor időnként hűt, időnként fűt.
Ha ECO állásban van, akkor a leghidegebb levegő, amit befúj, a kinti lehet.
Ha nem auto-ban van, akkor is mindent megtesz (kivéve a venti fordszám szabályzását), hogy elérje a hideget. Persze, ha 2-esen pörög a venti, hiába állítasz ba 18 fokot, ha bazi meleg van, azt nem fogja elérni.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #38869 Dátum: 2012.08.06 hétfő, 10:52:55 »

Azt nem olyankor csinálja, ha valami hasfájása van?

AndyA

De. Csinálj egy klíma diagnosztikát:

http://mondeo.hu/index.php?topic=5056.0
Naplózva
b.joci1979
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 36


E-mail
« Új hozzászólás #38870 Dátum: 2012.08.06 hétfő, 11:52:52 »

Tisztelt Uraim!

Segítséget kérek, mert a 2001-es 2.0 TDDI, kombi, III-as Mondeómból szivárog a kormánymű olaj.
Bár utána olvastam volna, hátha más is küzdött hasonló problémával, de a fórumban kormányműre keresve nem találtam sok információt.
Ami érdekelne, hogy esetleg ez típus probléma és a szivárgás általában meghatározott helyen keletkezik, ezért nem kell szétszerelni az autó fél elejét a hely meghatározásához, vagy esetleg ez nem behatárolható. Egyébként az olajfolyást a bal első lengőkar környékén tapasztaltam az autóalján.

Várom esetleges segítségeteket!

Köszönettel
Joci
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #38871 Dátum: 2012.08.06 hétfő, 12:07:09 »

Tisztelt Uraim!

Segítséget kérek, mert a 2001-es 2.0 TDDI, kombi, III-as Mondeómból szivárog a kormánymű olaj.
Bár utána olvastam volna, hátha más is küzdött hasonló problémával, de a fórumban kormányműre keresve nem találtam sok információt.
Ami érdekelne, hogy esetleg ez típus probléma és a szivárgás általában meghatározott helyen keletkezik, ezért nem kell szétszerelni az autó fél elejét a hely meghatározásához, vagy esetleg ez nem behatárolható. Egyébként az olajfolyást a bal első lengőkar környékén tapasztaltam az autóalján.

Várom esetleges segítségeteket!

Köszönettel
Joci
a tartály alját nézd meg a csövek csatlakozasainal.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
gabe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1478


MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend


E-mail
« Új hozzászólás #38872 Dátum: 2012.08.06 hétfő, 12:56:35 »

Tudna segíteni nekem valaki angol ülésszett beépítésében? Egy csomó elektronikát kell áttennem, mert a vezetőülés (az angol, nálunk ez az anyósülés) teljesen elektromos. Az érdekesség, hogy az én autómban (faclift utáni) nincs súlyérzékelő, az újban pedig van. Akkor ezt is át kell tennem (szerintem semmi szüklség rá)?
Naplózva

2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
Cs12
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5605



« Új hozzászólás #38873 Dátum: 2012.08.06 hétfő, 16:20:33 »

Tudna segíteni nekem valaki angol ülésszett beépítésében? Egy csomó elektronikát kell áttennem, mert a vezetőülés (az angol, nálunk ez az anyósülés) teljesen elektromos. Az érdekesség, hogy az én autómban (faclift utáni) nincs súlyérzékelő, az újban pedig van. Akkor ezt is át kell tennem (szerintem semmi szüklség rá)?

Ment. P.Ü.  wave
Naplózva

2016.06. MKV 2.0 TDCI BiTurbo ST-Line, 211LE, FULL

Ex:2009.08. MKIV 2.0 TDCI Titanium-S, 165LE CHIP, Automata, EGR+DPF OFF, FULL
Ex:2001.11. MKIII 2.0 TDDI GHIA,150LE,CHIP(BUNYEK),EGR OFF, FULL
Newik
Vendég
« Új hozzászólás #38874 Dátum: 2012.08.06 hétfő, 18:01:19 »

Sziasztok,

Ha elveszett a kódom a cd lejátszóhoz akkor azt tudom pótolni? :falbav:Előre is köszi a segítséget. worship
Naplózva
Cs12
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5605



« Új hozzászólás #38875 Dátum: 2012.08.06 hétfő, 18:08:40 »

Sziasztok,

Ha elveszett a kódom a cd lejátszóhoz akkor azt tudom pótolni? :falbav:Előre is köszi a segítséget. worship

Igen, itt tudnak segíteni, ha addig itt nem lesi meg vki: http://mondeo.hu/index.php?topic=6954.0
Naplózva

2016.06. MKV 2.0 TDCI BiTurbo ST-Line, 211LE, FULL

Ex:2009.08. MKIV 2.0 TDCI Titanium-S, 165LE CHIP, Automata, EGR+DPF OFF, FULL
Ex:2001.11. MKIII 2.0 TDDI GHIA,150LE,CHIP(BUNYEK),EGR OFF, FULL
turpy
Vendég
« Új hozzászólás #38876 Dátum: 2012.08.06 hétfő, 19:58:43 »

De. Csinálj egy klíma diagnosztikát:

http://mondeo.hu/index.php?topic=5056.0

Hibakódot nem írt, úgyhogy gondolom a kevés gáz miatt villoghat néha.
Naplózva
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #38877 Dátum: 2012.08.06 hétfő, 20:09:26 »

Tisztelt Uraim!

Segítséget kérek, mert a 2001-es 2.0 TDDI, kombi, III-as Mondeómból szivárog a kormánymű olaj.
Bár utána olvastam volna, hátha más is küzdött hasonló problémával, de a fórumban kormányműre keresve nem találtam sok információt.
Ami érdekelne, hogy esetleg ez típus probléma és a szivárgás általában meghatározott helyen keletkezik, ezért nem kell szétszerelni az autó fél elejét a hely meghatározásához, vagy esetleg ez nem behatárolható. Egyébként az olajfolyást a bal első lengőkar környékén tapasztaltam az autóalján.

Várom esetleges segítségeteket!

Köszönettel
Joci
Szervószivattyú tengelynél folyik gyakran
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #38878 Dátum: 2012.08.06 hétfő, 21:10:42 »

Ma aszem eldöntöttem hogy visszarakom a manuális klimát a kocsiba... wave
szóval holnaptól ha végzek vele lessz egy facelift előtti balkormányosba való komplett digitklimás szett eladó....
Ha valakit érdekel szóljon mig megvan...
Naplózva
rnagy8
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457


E-mail
« Új hozzászólás #38879 Dátum: 2012.08.06 hétfő, 21:50:14 »

Pontosítsunk... az auto az a ventilátor sebességét és az irányt szabályozza. Ennyi az auto funkciója.
Ha az AC be van kapcsolva, de fűteni kell, akkor a klíma nem megy, azaz a hűtés, hanem csak a fűtés. Ha ott van a hőmérsékleti határon, akkor időnként hűt, időnként fűt.
Ha ECO állásban van, akkor a leghidegebb levegő, amit befúj, a kinti lehet.
Ha nem auto-ban van, akkor is mindent megtesz (kivéve a venti fordszám szabályzását), hogy elérje a hideget. Persze, ha 2-esen pörög a venti, hiába állítasz ba 18 fokot, ha bazi meleg van, azt nem fogja elérni.
Ezt is lehet pontosítani  eplus2 :
Az AUTO mód a felsoroltjaidon kívül a hideg-meleg keverést is elvégzi. Ezért van, hogy télen ugyanaz a beállítás fűteni, nyáron pedig hűteni tud, függetlenül a kompresszortól.
A másik pedig, hogy bekapcsolt A/C mellett is tud az autó fűteni ha azt kell (és min 5 fok a külső hőmérséklet). Ilyenkor lehet pl tök jól párátlanítani egy esős őszi napon a kompresszoros üzem "szárító" hatása miatt.
Naplózva

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #38880 Dátum: 2012.08.06 hétfő, 22:19:39 »

Hány hibát találtok ebben a hirdetésben?

http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_2.0_16v_ghia_automata-6004967
Naplózva
NemTom
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1077



E-mail
« Új hozzászólás #38881 Dátum: 2012.08.06 hétfő, 22:34:35 »


Imádom az ilyen hirdetéseket, ahol annyi valótlant állítanak, hogy kész csalódás amikor megnézed az autót. Én már az ilyen hirdetésért is megvágnám az eladót szándékos megtévesztés miatt.
Naplózva

2.0 TDCI 115le EU4 - MTX75 - Mondeo Ghia Kombi - 2004/05 - EGR & Kat OFF; ZEN; DRL; SAMCO turbócső; Kartergáz leválasztó "bödön"Smiley
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #38882 Dátum: 2012.08.06 hétfő, 22:43:12 »

Imádom az ilyen hirdetéseket, ahol annyi valótlant állítanak, hogy kész csalódás amikor megnézed az autót. Én már az ilyen hirdetésért is megvágnám az eladót szándékos megtévesztés miatt.

A vicces, hogy az eladó az ismerősöm ... én már mondtam neki pár hibát, de párban nem vagyok biztos.
Naplózva
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #38883 Dátum: 2012.08.07 kedd, 00:29:18 »


állítható hátsó ülések, digitális kétzónás klíma, hűthető kesztyűtartó(hacsak meg nem hekkelte), térdlégzsák, elektromosan állítható fűthető visszapillantó tükrök holttérfigyelővel. Én ezeket találtam. Ja, és szerintem ez 4ajtós. wave
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #38884 Dátum: 2012.08.07 kedd, 07:23:42 »

állítható hátsó ülések, digitális kétzónás klíma, hűthető kesztyűtartó(hacsak meg nem hekkelte), térdlégzsák, elektromosan állítható fűthető visszapillantó tükrök holttérfigyelővel. Én ezeket találtam. Ja, és szerintem ez 4ajtós. wave
Az állítható hátsó ülést mindenki beleteszi ők a ledöntésre gondolnak még kombinál is szokták írni.A többi meg vicc.Arra kiváncsi lennék ha ezekről megkérdezném mit mondana meg hol mutatná meg a kocsiban.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
malay
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 180


E-mail
« Új hozzászólás #38885 Dátum: 2012.08.07 kedd, 07:46:42 »

Sziasztok!
Hűtővizet ereszteném le teljesen, mert a termosztátokat kicseréltem, és akkor már félmunkát nem végeznék. Az alsó csonkkal azonban szenvedek. Két műanyag találkozik, és mintha egy segergyűrű tartaná. A gyűrűt leszedtem, de meg sem mozdul. Van egy kanti és egy nút rajta, ami azonban nem egymásnak megfelelően fut. El kell esetleg forgatni, hogy egymás fedésébe jöjjenek és úgy lehet lehúzni? Nem szeretném eltörni... Esetleg valaki szedte már szét? (Biztos)
Naplózva

2018. Galaxy MkIV. TDCI 2.0, 2014. Mondeo MKV TDCi2.0, Ex 2005. MKIII TDCi 2.0 130Le, EGR OFF, Generátor szabadonfutó
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #38886 Dátum: 2012.08.07 kedd, 08:15:37 »

Sziasztok!
Hűtővizet ereszteném le teljesen, mert a termosztátokat kicseréltem, és akkor már félmunkát nem végeznék. Az alsó csonkkal azonban szenvedek. Két műanyag találkozik, és mintha egy segergyűrű tartaná. A gyűrűt leszedtem, de meg sem mozdul. Van egy kanti és egy nút rajta, ami azonban nem egymásnak megfelelően fut. El kell esetleg forgatni, hogy egymás fedésébe jöjjenek és úgy lehet lehúzni? Nem szeretném eltörni... Esetleg valaki szedte már szét? (Biztos)
Össze van gyógyulva. Minden irányba mozgatva próbáld, és eccer csak megindul. Nekem nem jött le a 10 liter csak jóval kevesebb. A kieg fűtésnél is szét kellene kötni szerintem. Vagy ott a környéken.
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #38887 Dátum: 2012.08.07 kedd, 10:12:55 »

Össze van gyógyulva. Minden irányba mozgatva próbáld, és eccer csak megindul. Nekem nem jött le a 10 liter csak jóval kevesebb. A kieg fűtésnél is szét kellene kötni szerintem. Vagy ott a környéken.
enyémnek a kiegyenlítő tartályát tavaly töltötte fel Ervin ilyen piros cuccal MAX-ig, most megint minimum alatt van! Hol folyik?? Vagy szomjas ebben a melegben?
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #38888 Dátum: 2012.08.07 kedd, 14:02:11 »

Az állítható hátsó ülést mindenki beleteszi ők a ledöntésre gondolnak még kombinál is szokták írni.A többi meg vicc.Arra kiváncsi lennék ha ezekről megkérdezném mit mondana meg hol mutatná meg a kocsiban.

Engem a 63 liter üzemanyag is érdekelne  eplus2
Naplózva
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #38889 Dátum: 2012.08.07 kedd, 15:14:22 »

enyémnek a kiegyenlítő tartályát tavaly töltötte fel Ervin ilyen piros cuccal MAX-ig, most megint minimum alatt van! Hol folyik?? Vagy szomjas ebben a melegben?
Tisztelt Fórumtárs!
A hűtőviz szintnek nem szabad csökkenni normál körülmányek között, ha minden rendben van. Nekem 3 éve nem kellett utánna öntani. A vizszivárgás valószinűsithető helye, a vizpumpa tömitetlensége, és ráadásul nehéz felismerni, mert a viz az inditó motorra csepegve elpárolog és nem látod a kocsi alatt a folyást. Ami még esetleg előfordulhat, a vizcsöveknél történő szivárgás, valamint a kiegyenlitő tartály repedés miatt, de ez ritkán fordul elő. Ilyenkor érdemes az egész rendszert alaposan átvizsgálni, mert a szivárgás után, egyre komolyabb és költségesebb problémákkal kell szembe nézni.(jobb esetben vizpumpa csere, durvább esetben vizpumpa és szervószivattyú csere) Jó keresgélést wave
Tisztelettel László! worship
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.07 kedd, 17:20:21 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #38890 Dátum: 2012.08.07 kedd, 17:31:53 »

Tisztelt Fórumtárs!
A hűtőviz szintnek nem szabad csökkenni normál körülmányek között, ha minden rendben van. Nekem 3 éve nem kellett utánna öntani. A vizszivárgás valószinűsithető helye, a vizpumpa tömitetlensége, és ráadásul nehéz felismerni, mert a viz az inditó motorra csepegve elpárolog és nem látod a kocsi alatt a folyást. Ami még esetleg előfordulhat, a vizcsöveknél történő szivárgás, valamint a kiegyenlitő tartály repedés miatt, de ez ritkán fordul elő. Ilyenkor érdemes az egész rendszert alaposan átvizsgálni, mert a szivárgás után, egyre komolyabb és költségesebb problémákkal kell szembe nézni.(jobb esetben vizpumpa csere, durvább esetben vizpumpa és szervószivattyú csere) Jó keresgélést wave
Tisztelettel László! worship
Jaaaaa, téényleg  worship Ezt mondta Alf is még anno mikor írtam egyszer! Most majd valamikor nagyszervízre kerül sor, aztán majd megnézetem azt is! Sőt lehet hogy ki is kellene cseréltetni az egész vízpumpát! De azért büszke vagyok az autóra hogy 220ezer km alatt mióta nálam van még semmit nem cseréltünk rajta!
Mostmár viszont félek, hogy egyszer csak szétesik a generátor oldali szíjrendszer és ledöglök valahol a pályán!
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


sanyikabacsi
Vendég
« Új hozzászólás #38891 Dátum: 2012.08.07 kedd, 20:07:17 »

NA hello!
Ti szerintetek mennyit érthet úgy a kocsim, hogy 3 karosszéria elemet végül is újra kéne fényezni, a bal első zár kuka, jobb első kerék csapágy kuka, olaj, és üzemanyagszűrő csere előtt állok, adagolónak kb 1 éve van még hátra.... de amúgy én szeretem a kocsit... csak gondolkozom rajta, lehet kikéne belőle szállni (Ghiád felszereltségű)
Naplózva
DomeSL
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2047


demeter.l@3i.hu
E-mail
« Új hozzászólás #38892 Dátum: 2012.08.07 kedd, 20:08:48 »

400e
Csináld meg és használd. A használati értéke több.

NA hello!
Ti szerintetek mennyit érthet úgy a kocsim, hogy 3 karosszéria elemet végül is újra kéne fényezni, a bal első zár kuka, jobb első kerék csapágy kuka, olaj, és üzemanyagszűrő csere előtt állok, adagolónak kb 1 éve van még hátra.... de amúgy én szeretem a kocsit... csak gondolkozom rajta, lehet kikéne belőle szállni (Ghiád felszereltségű)
Naplózva

2004 Mk3 2.0 TDCI kombi
Laci74
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 78



E-mail
« Új hozzászólás #38893 Dátum: 2012.08.07 kedd, 21:04:02 »

Sziasztok!

Pár hete vettem egy Mondeo-t.2002-es pre facelift,kétezres dízel,automata.Sajnos kereskedőtől vettem,de ami még rosszabb céges autó volt.Vételkor ki lett próbálva,motorikusan nem mutatott semmi hibát,jól ment,állapota is szép volt.Egy hétre rá elkezdett rángatni a motor.Márkaszervíz,vizsgálat,kiderült porlasztóhiba és persze a szivattyú.Rejtett hibák,amik vételkor persze nem derültek ki.Bosch szervíz,500e Ft.Márkaszervíz visszaszerelte,100e Ft.(tankmosással együtt)Én másnap indultam vele Angliába,de útközben 80-as tempónál még mindig rángat a motor!Más sebességnél viszont szépen megy.Kb.1500-as fordulaton rángat.Sajna nem kérdeztem a szervízt,hogy ilyenkor az EGR szelepet is kitisztítják-e.Elvileg már nem kéne ezt csinálnia a motornak.
A másik dolog meg,hogy kipufogógáz-szag van az utastérben.Most kb 3 napig állt az autó,de mikor beindítottam,fújta be a büdöset.Valami szivárgás a kipufogórendszerben vagy nem tudom.
Ha valakinek voltak hasonló problémái és tudna valami infóval szolgálni azt megköszönném.

Üdv.:Laci
Naplózva

2009 2.5T Titanium-X 220LE manual 5 ajtós
ezsolt
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1435



« Új hozzászólás #38894 Dátum: 2012.08.07 kedd, 21:22:21 »

Sziasztok!

Pár hete vettem egy Mondeo-t.2002-es pre facelift,kétezres dízel,automata.Sajnos kereskedőtől vettem,de ami még rosszabb céges autó volt.Vételkor ki lett próbálva,motorikusan nem mutatott semmi hibát,jól ment,állapota is szép volt.Egy hétre rá elkezdett rángatni a motor.Márkaszervíz,vizsgálat,kiderült porlasztóhiba és persze a szivattyú.Rejtett hibák,amik vételkor persze nem derültek ki.Bosch szervíz,500e Ft.Márkaszervíz visszaszerelte,100e Ft.(tankmosással együtt)Én másnap indultam vele Angliába,de útközben 80-as tempónál még mindig rángat a motor!Más sebességnél viszont szépen megy.Kb.1500-as fordulaton rángat.Sajna nem kérdeztem a szervízt,hogy ilyenkor az EGR szelepet is kitisztítják-e.Elvileg már nem kéne ezt csinálnia a motornak.
A másik dolog meg,hogy kipufogógáz-szag van az utastérben.Most kb 3 napig állt az autó,de mikor beindítottam,fújta be a büdöset.Valami szivárgás a kipufogórendszerben vagy nem tudom.
Ha valakinek voltak hasonló problémái és tudna valami infóval szolgálni azt megköszönném.

Üdv.:Laci
először is....mielőtt vásárolsz, kérj segítséget, akár tőlünk is.
Ne akkor jelentkezz be, ha már megvan a baj!

másodszor....vissza kellene menned a kereskedőhöz.
Úgy tudom, ha kereskedőtől vásároltál, akkor az EU-jog szerint 1 évig (?) szavatol a kereskedő. és tudomásom szerint neki kell bizonyítani, hogy nem volt hibás az autó.
A javítási számlákat szigorúan tedd el!

Ööööö az adásvételi szerződésben volt olyan rész, hogy az előző tulaj nem vállal semmilyen felelősséget? Bármilyen formában megfogalmazva? De hát csak nem írtál alá totálisan egyoldalú szerződést!
Ellenkező esetben minden lehetőséget ragadj meg! Mielőbb, mert telik az időd!

Még közelebbit a fogyasztóvédelmisektől, mert én sem vagyok jogász.
De van köztünk, ha jól tudom. Wink
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.07 kedd, 21:28:15 írta ezsolt » Naplózva

2003/09* 2.0 TDCi EGR, kombi. A MÁSODIK Mondeó !
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #38895 Dátum: 2012.08.07 kedd, 22:06:36 »

Sziasztok!

Pár hete vettem egy Mondeo-t.2002-es pre facelift,kétezres dízel,automata.Sajnos kereskedőtől vettem,de ami még rosszabb céges autó volt.Vételkor ki lett próbálva,motorikusan nem mutatott semmi hibát,jól ment,állapota is szép volt.Egy hétre rá elkezdett rángatni a motor.Márkaszervíz,vizsgálat,kiderült porlasztóhiba és persze a szivattyú.Rejtett hibák,amik vételkor persze nem derültek ki.Bosch szervíz,500e Ft.Márkaszervíz visszaszerelte,100e Ft.(tankmosással együtt)Én másnap indultam vele Angliába,de útközben 80-as tempónál még mindig rángat a motor!Más sebességnél viszont szépen megy.Kb.1500-as fordulaton rángat.Sajna nem kérdeztem a szervízt,hogy ilyenkor az EGR szelepet is kitisztítják-e.Elvileg már nem kéne ezt csinálnia a motornak.
A másik dolog meg,hogy kipufogógáz-szag van az utastérben.Most kb 3 napig állt az autó,de mikor beindítottam,fújta be a büdöset.Valami szivárgás a kipufogórendszerben vagy nem tudom.
Ha valakinek voltak hasonló problémái és tudna valami infóval szolgálni azt megköszönném.

Üdv.:Laci

A kipuf szag: a motor alatt van beépítve 1 rezgőcső a kipufogóba. Azt  nézzétek meg először, lehet elfáradt. Nem drága. A többit elkapkodtad, fordítva csináltad...  Vétel előtt kellett volna márkaszervizbe menni. Nemtom mitől rángathat.
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
turpy
Vendég
« Új hozzászólás #38896 Dátum: 2012.08.07 kedd, 22:53:02 »

Sziasztok!

Pár hete vettem egy Mondeo-t.2002-es pre facelift,kétezres dízel,automata.Sajnos kereskedőtől vettem,de ami még rosszabb céges autó volt.Vételkor ki lett próbálva,motorikusan nem mutatott semmi hibát,jól ment,állapota is szép volt.Egy hétre rá elkezdett rángatni a motor.Márkaszervíz,vizsgálat,kiderült porlasztóhiba és persze a szivattyú.Rejtett hibák,amik vételkor persze nem derültek ki.Bosch szervíz,500e Ft.Márkaszervíz visszaszerelte,100e Ft.(tankmosással együtt)Én másnap indultam vele Angliába,de útközben 80-as tempónál még mindig rángat a motor!Más sebességnél viszont szépen megy.Kb.1500-as fordulaton rángat.Sajna nem kérdeztem a szervízt,hogy ilyenkor az EGR szelepet is kitisztítják-e.Elvileg már nem kéne ezt csinálnia a motornak.
A másik dolog meg,hogy kipufogógáz-szag van az utastérben.Most kb 3 napig állt az autó,de mikor beindítottam,fújta be a büdöset.Valami szivárgás a kipufogórendszerben vagy nem tudom.
Ha valakinek voltak hasonló problémái és tudna valami infóval szolgálni azt megköszönném.

Üdv.:Laci

Szia!

Nem írtad hogy milyen dízel 90 vagy 115 lovas ha 115 lovas akkor érdemes lenne meg nézni az AC pumpáját mert attól rángathat elég keményen én volt hogy majdnem lefejeltem a kormányt kigyorsításkor. Az meg hogy porlasztóhiba attól nem rángathatna akkorát inkább meg fullad gázadásra de akkor már nagyon rossz. A kipuffgáz pedig valószínű hogy a motor utáni rezoncsőből szivárog lehet rajta látni hogy kormos ha szivárog. Az AC pumpa 20ft körüli tétel.

üdv
Naplózva
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #38897 Dátum: 2012.08.07 kedd, 23:17:25 »

Szia!

Nem írtad hogy milyen dízel 90 vagy 115 lovas ha 115 lovas akkor érdemes lenne meg nézni az AC pumpáját mert attól rángathat elég keményen én volt hogy majdnem lefejeltem a kormányt kigyorsításkor. Az meg hogy porlasztóhiba attól nem rángathatna akkorát inkább meg fullad gázadásra de akkor már nagyon rossz. A kipuffgáz pedig valószínű hogy a motor utáni rezoncsőből szivárog lehet rajta látni hogy kormos ha szivárog. Az AC pumpa 20ft körüli tétel.

üdv
Bocsi de ahogy írta szivattyú hibás is tehát TDCI azon meg nincs Ac pumpa!!!!!Ha TDDI akkor meg van azon meg nincs szivattyú hanem adagoló!!!!! wave
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #38898 Dátum: 2012.08.07 kedd, 23:22:07 »

Tisztelt Fórumtárs!
A hűtőviz szintnek nem szabad csökkenni normál körülmányek között, ha minden rendben van. Nekem 3 éve nem kellett utánna öntani. A vizszivárgás valószinűsithető helye, a vizpumpa tömitetlensége, és ráadásul nehéz felismerni, mert a viz az inditó motorra csepegve elpárolog és nem látod a kocsi alatt a folyást. Ami még esetleg előfordulhat, a vizcsöveknél történő szivárgás, valamint a kiegyenlitő tartály repedés miatt, de ez ritkán fordul elő. Ilyenkor érdemes az egész rendszert alaposan átvizsgálni, mert a szivárgás után, egyre komolyabb és költségesebb problémákkal kell szembe nézni.(jobb esetben vizpumpa csere, durvább esetben vizpumpa és szervószivattyú csere) Jó keresgélést wave
Tisztelettel László! worship
Szia László
Annyit tennék hozzá ha nagyon folyik már mint anno nálam akkor 2-3 nap alatt elment a víz és bizony alatta is látszott mikor meg levettük az alsó takaró burkolatot akkor meg majdnem tócsa volt.2 nap múlva már cseréltem is gyárira.
Üdv
Jani
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
Laci74
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 78



E-mail
« Új hozzászólás #38899 Dátum: 2012.08.08 szerda, 08:56:33 »

Köszönöm a válaszokat.Pontosításként az autó 2.0 TDCI 96KW (131LE).Belátom nem voltam elég körültekintő ezzel az autóval kapcsolatban mikor vettem,de az utazás miatt is sürgetett az idő.Utólag okosabb mindig az ember.A kereskedőhöz vissza fogok menni,a papírokat természetesen az összeset megőrzöm.
Az autón javítottak rezoncsövet,ezért volt furcsa a kipufgáz az utastérben.Már egy márkaszervízben sem lehet bízni...Szerencsére garanciálisan javították,oda is visszalátogatok.
Naplózva

2009 2.5T Titanium-X 220LE manual 5 ajtós
Oldalak: 1 ... 771 772 773 774 775 776 777 [778] 779 780 781 782 783 784 785 ... 1558   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.185 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.