Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 15:08:12 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 16 17 18 19 20 21 22 [23] 24 25 26 27   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Automata váltó  (Megtekintve 631305 alkalommal)
0 Felhasználó és 11 vendég van a témában
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #1100 Dátum: 2018.02.13 kedd, 11:05:35 »

ps-el nem ez a legnagyobb gond, 5-600at nyugodtan félre lehet rá rakni

Ok, most beszéltetek le erről. Smiley
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #1101 Dátum: 2018.02.13 kedd, 17:40:03 »

Ok, most beszéltetek le erről. Smiley
taps taps eplus2

Nem vagy te egy kicsit anyagias? nyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #1102 Dátum: 2018.02.14 szerda, 09:54:14 »

taps taps eplus2

Nem vagy te egy kicsit anyagias? nyes

 beka3
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
G_B
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1162



« Új hozzászólás #1103 Dátum: 2018.02.14 szerda, 10:22:02 »

ps-el nem ez a legnagyobb gond, 5-600at nyugodtan félre lehet rá rakni
a PS-ben van DMF?
Naplózva

üdv, B
S-Max '12 2.0 tdci
ex: S-Max '06 1.8 tdci
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #1104 Dátum: 2018.02.14 szerda, 11:37:20 »

a PS-ben van DMF?

persze
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
seldanesz
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7


E-mail
« Új hozzászólás #1105 Dátum: 2018.02.16 péntek, 14:51:21 »


Sziasztok! Először is bocsi hogy volvoval írok ide de ez a powershift valto ugye Ford talán nektek van valami tapasztalatotok!
Nagyon szépen kérek mindenkit segítsetek, hátha valaki találkozott már hasonlójelenséggel.
Volvo s40 2009 2.0d autó powershift váltóval, a hiba jelenség pedig a következő:
P ből D be kapcsolva indulásnál 1-2 fokozat között megtorpan az autó, ránt egy hatalmasat aztán utána nem jelentkezik a probléma mehetek vele akar 500km t akkor sem, azonban ha megállok vele és be rakom P be majd ismét indulnék vele megint jelentkezik ugyan ez a probléma:( mi okozhatja ezt a hiba jelenséget?
Azt vettem még észre ha megállok vele és nem Pbe rakom hanem N be és kézifék, indulás után a hiba nem jelentkezik, csak akkor ha Pből közvetlen Dbe rakom!
Előre is köszönöm mindenkinek!

Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #1106 Dátum: 2018.02.16 péntek, 17:36:11 »

Sziasztok! Először is bocsi hogy volvoval írok ide de ez a powershift valto ugye Ford talán nektek van valami tapasztalatotok!
Nagyon szépen kérek mindenkit segítsetek, hátha valaki találkozott már hasonlójelenséggel.
Volvo s40 2009 2.0d autó powershift váltóval, a hiba jelenség pedig a következő:
P ből D be kapcsolva indulásnál 1-2 fokozat között megtorpan az autó, ránt egy hatalmasat aztán utána nem jelentkezik a probléma mehetek vele akar 500km t akkor sem, azonban ha megállok vele és be rakom P be majd ismét indulnék vele megint jelentkezik ugyan ez a probléma:( mi okozhatja ezt a hiba jelenséget?
Azt vettem még észre ha megállok vele és nem Pbe rakom hanem N be és kézifék, indulás után a hiba nem jelentkezik, csak akkor ha Pből közvetlen Dbe rakom!
Előre is köszönöm mindenkinek!


türelem,biztos jönnek majd a válaszok.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Llort Eht
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2209



E-mail
« Új hozzászólás #1107 Dátum: 2018.02.21 szerda, 14:36:45 »

Sziasztok! Először is bocsi hogy volvoval írok ide de ez a powershift valto ugye Ford talán nektek van valami tapasztalatotok!
Nagyon szépen kérek mindenkit segítsetek, hátha valaki találkozott már hasonlójelenséggel.
Volvo s40 2009 2.0d autó powershift váltóval, a hiba jelenség pedig a következő:
P ből D be kapcsolva indulásnál 1-2 fokozat között megtorpan az autó, ránt egy hatalmasat aztán utána nem jelentkezik a probléma mehetek vele akar 500km t akkor sem, azonban ha megállok vele és be rakom P be majd ismét indulnék vele megint jelentkezik ugyan ez a probléma:( mi okozhatja ezt a hiba jelenséget?
Azt vettem még észre ha megállok vele és nem Pbe rakom hanem N be és kézifék, indulás után a hiba nem jelentkezik, csak akkor ha Pből közvetlen Dbe rakom!
Előre is köszönöm mindenkinek!



Biztos vagy benne, hogy powershift? 2009 - ben még nem volt a Fordnak duplakuplungosa, amit lepasszolt volna a Volvónak... Nem hagyományos AT?  Huh?
Naplózva

Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps

Off: Insignia 2019 st. gsi
ManiMondeo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 766



E-mail
« Új hozzászólás #1108 Dátum: 2018.02.21 szerda, 18:03:39 »

Sziasztok! Először is bocsi hogy volvoval írok ide de ez a powershift valto ugye Ford talán nektek van valami tapasztalatotok!
Nagyon szépen kérek mindenkit segítsetek, hátha valaki találkozott már hasonlójelenséggel.
Volvo s40 2009 2.0d autó powershift váltóval, a hiba jelenség pedig a következő:
P ből D be kapcsolva indulásnál 1-2 fokozat között megtorpan az autó, ránt egy hatalmasat aztán utána nem jelentkezik a probléma mehetek vele akar 500km t akkor sem, azonban ha megállok vele és be rakom P be majd ismét indulnék vele megint jelentkezik ugyan ez a probléma:( mi okozhatja ezt a hiba jelenséget?
Azt vettem még észre ha megállok vele és nem Pbe rakom hanem N be és kézifék, indulás után a hiba nem jelentkezik, csak akkor ha Pből közvetlen Dbe rakom!
Előre is köszönöm mindenkinek!



Nem tudom ki hogy van vele, de én jobb szeretem mindig N-be rakni mindenhonnan először. P-N, aztán N-D vagy N-R, D-N-P vagy R-N-P. Lehet nem okoz problémát ha kapásból sebességből P-be rakja valaki, de én így nyugodtabb vagyok és csak egy plusz kapcsolás.
Persze van, aki még D-R, R-D között se kapcsol N-t, de az meg is érdemli.
Naplózva

Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off

Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #1109 Dátum: 2018.02.21 szerda, 21:11:48 »

Nem tudom ki hogy van vele, de én jobb szeretem mindig N-be rakni mindenhonnan először. P-N, aztán N-D vagy N-R, D-N-P vagy R-N-P. Lehet nem okoz problémát ha kapásból sebességből P-be rakja valaki, de én így nyugodtabb vagyok és csak egy plusz kapcsolás.
Persze van, aki még D-R, R-D között se kapcsol N-t, de az meg is érdemli.

Hogy lehet D-R között nem kapcsolni N-t?  fejvakaras
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #1110 Dátum: 2018.02.21 szerda, 21:14:25 »

Hogy lehet D-R között nem kapcsolni N-t?  fejvakaras

Fénysebességgel laugh
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #1111 Dátum: 2018.02.21 szerda, 21:15:46 »

Fénysebességgel laugh

Napasztmek, hogy erre nem gondoltam! poigneemain
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
ManiMondeo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 766



E-mail
« Új hozzászólás #1112 Dátum: 2018.02.22 csütörtök, 08:42:41 »

Hogy lehet D-R között nem kapcsolni N-t?  fejvakaras

Ahogy D-ből is behúzzák a kart egyesek P-be egyből. Simán áthúzod az N felett anélkül, hogy kivárnád N-ben a váltó üresbe kapcsolását. Hozzáteszem az újabb félreértés elkerülése érdekében, hogy a váltó megteszi a kapcsolás közben, hogy kiteszi üresbe, tudom, hogy nem előre fokozatból kapcsol hátramenetbe kapásból, de sokkal hirtelenebb az átváltás, érezhetően durvábban kapcsol, mintha előbb N-be kitartanánk azt az 1-2mp-et.
« Utoljára szerkesztve: 2018.02.22 csütörtök, 08:45:54 írta ManiMondeo » Naplózva

Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off

Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #1113 Dátum: 2018.02.22 csütörtök, 10:11:06 »

Ahogy D-ből is behúzzák a kart egyesek P-be egyből. Simán áthúzod az N felett anélkül, hogy kivárnád N-ben a váltó üresbe kapcsolását. Hozzáteszem az újabb félreértés elkerülése érdekében, hogy a váltó megteszi a kapcsolás közben, hogy kiteszi üresbe, tudom, hogy nem előre fokozatból kapcsol hátramenetbe kapásból, de sokkal hirtelenebb az átváltás, érezhetően durvábban kapcsol, mintha előbb N-be kitartanánk azt az 1-2mp-et.
Ha ennyit piszkálod a váltót, akkor akár manuálisat is vehettél volna  Smiley
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
ManiMondeo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 766



E-mail
« Új hozzászólás #1114 Dátum: 2018.02.22 csütörtök, 13:05:28 »

Ha ennyit piszkálod a váltót, akkor akár manuálisat is vehettél volna  Smiley

Más nem "piszkálja" ennyit, de lehet hamarabb is bemondja az unalmast a váltó.  Wink
Naplózva

Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off

Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #1115 Dátum: 2018.02.22 csütörtök, 21:17:07 »

Sziasztok! Először is bocsi hogy volvoval írok ide de ez a powershift valto ugye Ford talán nektek van valami tapasztalatotok!
Nagyon szépen kérek mindenkit segítsetek, hátha valaki találkozott már hasonlójelenséggel.
Volvo s40 2009 2.0d autó powershift váltóval, a hiba jelenség pedig a következő:
P ből D be kapcsolva indulásnál 1-2 fokozat között megtorpan az autó, ránt egy hatalmasat aztán utána nem jelentkezik a probléma mehetek vele akar 500km t akkor sem, azonban ha megállok vele és be rakom P be majd ismét indulnék vele megint jelentkezik ugyan ez a probléma:( mi okozhatja ezt a hiba jelenséget?
Azt vettem még észre ha megállok vele és nem Pbe rakom hanem N be és kézifék, indulás után a hiba nem jelentkezik, csak akkor ha Pből közvetlen Dbe rakom!
Előre is köszönöm mindenkinek!


Biztos, hogy powershift? Amit leírsz, az az AWF21 (Aisin tf-80sc) tipikus szeleptömb hibája lehet. Érdemes lenne benne olajat frissíteni, szintet ellenőrizni.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
seldanesz
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7


E-mail
« Új hozzászólás #1116 Dátum: 2018.02.23 péntek, 06:43:18 »

Biztos, hogy powershift? Amit leírsz, az az AWF21 (Aisin tf-80sc) tipikus szeleptömb hibája lehet. Érdemes lenne benne olajat frissíteni, szintet ellenőrizni.
Igen, biztos hogy powershift!!!2napja lett kész az olajcsere illetve váltó szoftver frissítése, azóta a vàltó hibátlan vajpuha de ez az indulasos probléma továbbra is fenn áll, annyi történt talán hogyha finoman indulok el vele akkor nem csinálja, lehet hogy el fogja hagyni?
Naplózva
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #1117 Dátum: 2018.02.23 péntek, 08:26:35 »

Igen, biztos hogy powershift!!!2napja lett kész az olajcsere illetve váltó szoftver frissítése, azóta a vàltó hibátlan vajpuha de ez az indulasos probléma továbbra is fenn áll, annyi történt talán hogyha finoman indulok el vele akkor nem csinálja, lehet hogy el fogja hagyni?

Kezd el dobálni az 5 ft-osokat a malacperselybe.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Llort Eht
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2209



E-mail
« Új hozzászólás #1118 Dátum: 2018.02.23 péntek, 12:28:25 »

Biztos, hogy powershift? Amit leírsz, az az AWF21 (Aisin tf-80sc) tipikus szeleptömb hibája lehet. Érdemes lenne benne olajat frissíteni, szintet ellenőrizni.

Én sem gondoltam volna, de a Volvo 2008 óta szereli a Ford féle duplakuplungossal a 2.0D - t.

Bombavétel, ... időzített bomba...  szomoru1

https://www.volvoforums.org.uk/archive/index.php/t-157874.html
Naplózva

Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps

Off: Insignia 2019 st. gsi
Orion68
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 126



E-mail
« Új hozzászólás #1119 Dátum: 2018.02.23 péntek, 14:47:32 »

Én sem gondoltam volna, de a Volvo 2008 óta szereli a Ford féle duplakuplungossal a 2.0D - t.

Bombavétel, ... időzített bomba...  szomoru1

https://www.volvoforums.org.uk/archive/index.php/t-157874.html

Azért tegyük hozzá, hogy akkor ha nincs szervizelve időben. Vettem a fáradságot és végigolvastam.
Vicces, hogy a Volvonál 50.000 mérföld/4 év volt az előírt karbantartás, Fordnál meg <60.000 km/3 év.
+egy kis műanyag alkatrész okozza a galibák többségét...
Naplózva

2.0 Titanium-S EcoBoost PowerShift SCTI 240PS BA7 >297ekm 2011/12
2.5 V6 2000/05 Turnier (SEC) >496ekm;
Ex. 2.5 V6 1998/10 (SEA) >319ekm - a motor egy traktorban szolgál: V6 traktor!!!!
Ex. Sierra 2.0 GLX DOHC Turnier 1991
Ex. Sierra 1.6 Ferdehátú 1983
Llort Eht
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2209



E-mail
« Új hozzászólás #1120 Dátum: 2018.02.23 péntek, 17:22:20 »

Azért tegyük hozzá, hogy akkor ha nincs szervizelve időben. Vettem a fáradságot és végigolvastam.
Vicces, hogy a Volvonál 50.000 mérföld/4 év volt az előírt karbantartás, Fordnál meg <60.000 km/3 év.
+egy kis műanyag alkatrész okozza a galibák többségét...

Ne érts félre kérlek, szerintem a duplakuplung, mint technológia "polgári használata" egy zsákutca, aki tudta/tehette már elengedte. A porsékban (mint szülőatty márka) nem esik szét, ezt aláírom, de nem tudják olcsón, üzembiztosan és tartósan előállítani mások, drágasága és bonyolultsága okán. (Incl. vévé gruppe...) És ne nevesítsünk bűnösöket a mechanizmusban, mert 10+ pontban sebezhető a rendszer, azt hiszem 5-8 éven belül eltűnik az átlagautókból. Ül mellettem porsefan, aki elmagyarázta dióhéjban, hogy miben különbözik a PDK minden mástól, ezáltal miért lesz minden más tiszavirág életű... Ha lesz érkezésem, gyártok majd egy értekezést róla konyhanyelven.  Wink

Persze ki tudja!? Kívánom, hogy légy te az első, aki bejelenti nekünk az 500k km hibamentes működést megfelelő karbantartás mellett!

Addig is vessünk egy pillantást a kialakításokra, beszédesek:

PDK

https://www.total911.com/technology-explained-pdk-gearbox/



POWERSHIFT



https://www.autoblog.com/2008/01/11/volvos-answer-to-dsg-goes-by-the-name-powershift/

 wave wave 
Naplózva

Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps

Off: Insignia 2019 st. gsi
Orion68
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 126



E-mail
« Új hozzászólás #1121 Dátum: 2018.02.23 péntek, 17:56:44 »

Az új EcoSport-ba milyen váltót tesznek?
És hogy evezzünk vissza a problémák megelőzéséhez, kéne néhány gyakorlati megfigyelést tenni. Ha valaki(k)nek nem esik nehezére néha beleolvasni odbd-n a sebváltóolaj hőmérsékletbe, van-e valamilyen összefüggés a friss olaj és már korosabb között? Persze, kell hozzá menni vagy 50km-t, de érdekelne, hogy mennyivel melegedik túl régi olajjal. Talán lehet összefüggést találni (többször jeleztek túlmelegedés problémát itt) a rossz működés, meghibásodás előtt. Én ma délután mértem Foscannal max. 90C fokot, de lassan ment föl. Környezeti hőmérséklet +4C, kb 35 km után lett ennyi. Reggel 38 km és 49C. Most van az olajban 42ekm.
Naplózva

2.0 Titanium-S EcoBoost PowerShift SCTI 240PS BA7 >297ekm 2011/12
2.5 V6 2000/05 Turnier (SEC) >496ekm;
Ex. 2.5 V6 1998/10 (SEA) >319ekm - a motor egy traktorban szolgál: V6 traktor!!!!
Ex. Sierra 2.0 GLX DOHC Turnier 1991
Ex. Sierra 1.6 Ferdehátú 1983
Orion68
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 126



E-mail
« Új hozzászólás #1122 Dátum: 2018.02.23 péntek, 17:58:52 »

Ne érts félre kérlek, szerintem a duplakuplung, mint technológia "polgári használata" egy zsákutca, aki tudta/tehette már elengedte. A porsékban (mint szülőatty márka) nem esik szét, ezt aláírom, de nem tudják olcsón, üzembiztosan és tartósan előállítani mások, drágasága és bonyolultsága okán. (Incl. vévé gruppe...) És ne nevesítsünk bűnösöket a mechanizmusban, mert 10+ pontban sebezhető a rendszer, azt hiszem 5-8 éven belül eltűnik az átlagautókból. Ül mellettem porsefan, aki elmagyarázta dióhéjban, hogy miben különbözik a PDK minden mástól, ezáltal miért lesz minden más tiszavirág életű... Ha lesz érkezésem, gyártok majd egy értekezést róla konyhanyelven.  Wink

Persze ki tudja!? Kívánom, hogy légy te az első, aki bejelenti nekünk az 500k km hibamentes működést megfelelő karbantartás mellett!

Addig is vessünk egy pillantást a kialakításokra, beszédesek:

PDK


POWERSHIFT


 wave wave 
OK.
Naplózva

2.0 Titanium-S EcoBoost PowerShift SCTI 240PS BA7 >297ekm 2011/12
2.5 V6 2000/05 Turnier (SEC) >496ekm;
Ex. 2.5 V6 1998/10 (SEA) >319ekm - a motor egy traktorban szolgál: V6 traktor!!!!
Ex. Sierra 2.0 GLX DOHC Turnier 1991
Ex. Sierra 1.6 Ferdehátú 1983
t.timi86
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2


E-mail
« Új hozzászólás #1123 Dátum: 2018.02.27 kedd, 15:21:04 »

Sziasztok,

tegnap voltam a márkaszervívzben átnézetni az autómat és azt mondták hogy az automata váltót meg kellene nézetni (persze ők nem válallnak ilyet). 2008-as odellről van szó. Azt mondták hogy lehet csak olajat kellene benne cserélbi (ebben a modellben elvileg nem kell) ha meg az nem jó lehet hogy valami gond van a váltóval ami lehet 10ezer lehet 100ezer km után jön elő.
A kérdésem hogy tud valakimegbízható automata váltós szerelőt akihez elvihetném megnézetni, mert szeretnék megvilágosodni.

Köszönöm
Naplózva
ManiMondeo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 766



E-mail
« Új hozzászólás #1124 Dátum: 2018.02.27 kedd, 19:49:35 »

Sziasztok,

tegnap voltam a márkaszervívzben átnézetni az autómat és azt mondták hogy az automata váltót meg kellene nézetni (persze ők nem válallnak ilyet). 2008-as odellről van szó. Azt mondták hogy lehet csak olajat kellene benne cserélbi (ebben a modellben elvileg nem kell) ha meg az nem jó lehet hogy valami gond van a váltóval ami lehet 10ezer lehet 100ezer km után jön elő.
A kérdésem hogy tud valakimegbízható automata váltós szerelőt akihez elvihetném megnézetni, mert szeretnék megvilágosodni.

Köszönöm


Hali!

Az, hogy egy márkaszervizes mit mond egy dolog. Pontositott, hogy mit tapasztal hibajelenségként? Vagy hibakódot irt a computer? Ha igen, mit?
Te érzékelsz bármilyen rendellenességet, feltéve hogy tudod (van tapasztalatod) miként müködik az Aisin automata rendesen!? Futott km? Előélet?
Olajcserét nem, de olajfrissitést szoktak csinálni, ami bár félmegoldás, azért javithat a működésén (igaz, akár ronthat is sajnos).
Naplózva

Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off

Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #1125 Dátum: 2018.02.27 kedd, 22:27:18 »

Sziasztok,

tegnap voltam a márkaszervívzben átnézetni az autómat és azt mondták hogy az automata váltót meg kellene nézetni (persze ők nem válallnak ilyet). 2008-as odellről van szó. Azt mondták hogy lehet csak olajat kellene benne cserélbi (ebben a modellben elvileg nem kell) ha meg az nem jó lehet hogy valami gond van a váltóval ami lehet 10ezer lehet 100ezer km után jön elő.
A kérdésem hogy tud valakimegbízható automata váltós szerelőt akihez elvihetném megnézetni, mert szeretnék megvilágosodni.

Köszönöm

mi a tünet?
Az AWF21 (kb ez lehet benne évjárat alapján) lassan romlik el, de legalább drága javítani. Olajfrissítés segít, minimum 2x kell megcsinálni, kb 10eKm különbséggel.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Joe_Purple
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 59


E-mail
« Új hozzászólás #1126 Dátum: 2018.03.01 csütörtök, 21:05:58 »

Sziasztok!

Az elmúlt napok hozzászólásait olvasva jól megijesztettetek, mint friss powershift tulajt. Mire megbarátkoztam vele, hogy nem kézi váltós a paripa, kiderült, hogy már most elkezdhetek gyűjteni a javításra. Mint kezdő PS tulaj, mire érdemes odafigyelnem az alábbi korában olvasott infókon kívül, hogy elodázhassam a tönkremenetelét:
- olajcsere a váltóban 60ezrenként,
- határozott vezetési stílus (lassítás, sebesség tartás, gyorsítás),
- r és d között időt hagyok a váltónak az üresre?

Érdemes lámpánál kivenni üresbe D-ből vagy elég ha állok a féken? Mennyi ideig szabad a féken állni? P állásban érdemes behúzni a kézi féket sík úton, vagy elég csak a lejtős, emelkedős megállásoknál? Mert erre mindenki mást mond a környezetemben.

Előre is köszi,
Joe_P
Naplózva

Mondeo Mk4 Tit. 2.0 TDCI 163 le PS 2014
Orion68
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 126



E-mail
« Új hozzászólás #1127 Dátum: 2018.03.03 szombat, 16:24:25 »

Sziasztok!

Az elmúlt napok hozzászólásait olvasva jól megijesztettetek, mint friss powershift tulajt. Mire megbarátkoztam vele, hogy nem kézi váltós a paripa, kiderült, hogy már most elkezdhetek gyűjteni a javításra. Mint kezdő PS tulaj, mire érdemes odafigyelnem az alábbi korában olvasott infókon kívül, hogy elodázhassam a tönkremenetelét:
- olajcsere a váltóban 60ezrenként,
- határozott vezetési stílus (lassítás, sebesség tartás, gyorsítás),
- r és d között időt hagyok a váltónak az üresre?

Érdemes lámpánál kivenni üresbe D-ből vagy elég ha állok a féken? Mennyi ideig szabad a féken állni? P állásban érdemes behúzni a kézi féket sík úton, vagy elég csak a lejtős, emelkedős megállásoknál? Mert erre mindenki mást mond a környezetemben.

Előre is köszi,
Joe_P
Szia, érdemes rászánni egy napot, hogy végigolvasd ezt a topicot. Mindenre itt a válasz. Amiket írtál rendben van, célszerű inkább 60e alatt cserélni olajat (csak jó minőségűt, a jó szakszervizek/Ford tudják a procedúrát, akárki kezébe ne add - ez a legfontosabb), mint később, R-N-D igen, de úgy is kéri majd. Alap, hogy automata váltót nem terhelünk feleslegesen a P állásban, sík felületen OK, de dombon/lejtőn a kézifék a megoldás (A P-ben egy kis stift tartja a rendszert..). Amit még ajánlanék, hogy amíg nem melegszik be egy kicsit az olaj, addig finoman told, hogy ne váltogasson sűrű olajjal, 30 fok felett már nagyon finoman jár.
A PowerShift (száraz kuplungos váltó, Focus/Fiesta/EcoSport-kban van DCT250 a neve) és a Powershift (olajos kuplungos váltó, Mondeo-ban van 6DCT450) más tészta. A nagyon rossz híre a száraznak van, az olajos igényes/kényeskedő, de jobb konstrukció.
Javítsatok ki, ha valahol tévednék.
Krisztián
« Utoljára szerkesztve: 2018.03.03 szombat, 16:44:03 írta Orion68 » Naplózva

2.0 Titanium-S EcoBoost PowerShift SCTI 240PS BA7 >297ekm 2011/12
2.5 V6 2000/05 Turnier (SEC) >496ekm;
Ex. 2.5 V6 1998/10 (SEA) >319ekm - a motor egy traktorban szolgál: V6 traktor!!!!
Ex. Sierra 2.0 GLX DOHC Turnier 1991
Ex. Sierra 1.6 Ferdehátú 1983
Joe_Purple
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 59


E-mail
« Új hozzászólás #1128 Dátum: 2018.03.03 szombat, 20:05:51 »

Szia, érdemes rászánni egy napot, hogy végigolvasd ezt a topicot. Mindenre itt a válasz. Amiket írtál rendben van, célszerű inkább 60e alatt cserélni olajat (csak jó minőségűt, a jó szakszervizek/Ford tudják a procedúrát, akárki kezébe ne add - ez a legfontosabb), mint később, R-N-D igen, de úgy is kéri majd. Alap, hogy automata váltót nem terhelünk feleslegesen a P állásban, sík felületen OK, de dombon/lejtőn a kézifék a megoldás (A P-ben egy kis stift tartja a rendszert..). Amit még ajánlanék, hogy amíg nem melegszik be egy kicsit az olaj, addig finoman told, hogy ne váltogasson sűrű olajjal, 30 fok felett már nagyon finoman jár.
A PowerShift (száraz kuplungos váltó, Focus/Fiesta/EcoSport-kban van DCT250 a neve) és a Powershift (olajos kuplungos váltó, Mondeo-ban van 6DCT450) más tészta. A nagyon rossz híre a száraznak van, az olajos igényes/kényeskedő, de jobb konstrukció.
Javítsatok ki, ha valahol tévednék.
Krisztián

Szia!

Köszi az infót. Igyekszem tanulni a fórumból. Lámpánál állva van vmi ököl szabály, hogy mennyi idő után érdemes N-be húzni D-ből a féken állás helyett?

Köszi,
Joe_P
Naplózva

Mondeo Mk4 Tit. 2.0 TDCI 163 le PS 2014
ve-ga45
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 121



E-mail
« Új hozzászólás #1129 Dátum: 2018.03.11 vasárnap, 18:25:44 »

  Sziasztok. Nem tudom amit szeretnek kerdezni valoban a ps valto miatt van-e de en a vältora gondolok. 270 000 km van az autoban a välto jol müködik. szepen valt (neha koppan kiseb nagyobbat       
  mikor hezitalas van, hogy gyorsitani vagy eppen lassitani kell-e. )  Szoval gyorsitasnäl eröteljes folyamatos gyorsitasnäl furcsa vibräcio van az autoban mintha egy normal duplatömegü lendkerek kezdödö problema lene. Gaz elvetelkor ismet siman megy, ill nyugodt temponal sem lehet erezni ezt a furcsa vibräciot. Elöször a dpf re gondoltam, hogy eppen regeneräl de nem. Ötleteket elöre is köszönöm.
Naplózva
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #1130 Dátum: 2018.03.11 vasárnap, 18:44:34 »

  Sziasztok. Nem tudom amit szeretnek kerdezni valoban a ps valto miatt van-e de en a vältora gondolok. 270 000 km van az autoban a välto jol müködik. szepen valt (neha koppan kiseb nagyobbat       
  mikor hezitalas van, hogy gyorsitani vagy eppen lassitani kell-e. )  Szoval gyorsitasnäl eröteljes folyamatos gyorsitasnäl furcsa vibräcio van az autoban mintha egy normal duplatömegü lendkerek kezdödö problema lene. Gaz elvetelkor ismet siman megy, ill nyugodt temponal sem lehet erezni ezt a furcsa vibräciot. Elöször a dpf re gondoltam, hogy eppen regeneräl de nem. Ötleteket elöre is köszönöm.

Féltengely?
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
ve-ga45
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 121



E-mail
« Új hozzászólás #1131 Dátum: 2018.03.11 vasárnap, 18:54:04 »

   Nem gondolnam, teljesen kiforditott kormänynal sem kopog egyik iränyban sem. Kormäny gömbfelyek lengökar most volt cserelve, futomü beällitva elöl uj gumik es megis !!! Huh?
Naplózva
ve-ga45
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 121



E-mail
« Új hozzászólás #1132 Dátum: 2018.03.11 vasárnap, 21:22:11 »

   Mar a szervizbe nem merem" elvini ilyen ismeretlen hibaval mert ugy järok a vegen mint a reszecske szürövel. Mar kicsereltek mindent szenzorokat szüröt mindent, a regeneräcio megsem ment vegig, 1800 € ba fäjt mire räjöttek, hogy a kicsi izzitogyertya nem müködik, ill az üzemanyag vezetek eltömödött ahol be jut az üzemanyag a pdf be. 100€ bol meguszhattam volna..
Naplózva
galaxysanyi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 13


E-mail
« Új hozzászólás #1133 Dátum: 2018.03.12 hétfő, 20:05:23 »

Sziasztok.Most vásároltam egy 2013 (2.0 tdci 140 ps) powershift váltós masinát.148000 km el digitálisan jegyzett szervízkönyvel.Elvileg 129 ezernél volt váltóolajcsere egy német kisvárosban.. Beszéltem is velük. A váltó szépen és gyorsan vált le fel.P-R-N-D állást könnyedén kapcsolja.A probléma az hogy kb 10 km után alacsony gázzal való felgyorsításkor egy kis nyikkanó hangot hallok váltáskor.. kb 1-2-3 ba váltáskor jobban 4 felett már csak nagyon picit. Közepes illetve nagyobb gázzal gyorsításkor egyáltalán nem hallani.Tud segíteni valaki?Smiley
Naplózva
Flyby
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 98


« Új hozzászólás #1134 Dátum: 2018.03.13 kedd, 18:02:26 »

P állásban érdemes behúzni a kézi féket sík úton, vagy elég csak a lejtős, emelkedős megállásoknál?

Emelkedős/lejtős megállásra a megfelelő technika:
- megállsz, nyomod még a féket, váltó D-ben
- beteszed N-be (féken még állsz)
- behúzod a kéziféket
- óvatosan lelépsz a fékről, ha stabilan áll az autó, fogja a kézifék, akkor jó
- MOST előretolod P-be
- motor leállítás

Ha így teszel, akkor az autó alapvetően a kéziféken "áll", és nem feszül semmit sem a váltó.
Így ha majd elinduláskor D-be húzod (féken állva persze, kézifék még behúzva), nem lesz egy durva döccenés, csak szépen kiengeded a kéziféket, és lelépve a fékről indulhatsz tovább.
« Utoljára szerkesztve: 2018.03.13 kedd, 18:04:04 írta Flyby » Naplózva

MK4 Mondeo 2.2 TDCi Titanium X automata kombi 2013
Ex: Mondeo MK3 és MK2
Joe_Purple
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 59


E-mail
« Új hozzászólás #1135 Dátum: 2018.03.13 kedd, 19:44:45 »

Emelkedős/lejtős megállásra a megfelelő technika:
- megállsz, nyomod még a féket, váltó D-ben
- beteszed N-be (féken még állsz)
- behúzod a kéziféket
- óvatosan lelépsz a fékről, ha stabilan áll az autó, fogja a kézifék, akkor jó
- MOST előretolod P-be
- motor leállítás

Ha így teszel, akkor az autó alapvetően a kéziféken "áll", és nem feszül semmit sem a váltó.
Így ha majd elinduláskor D-be húzod (féken állva persze, kézifék még behúzva), nem lesz egy durva döccenés, csak szépen kiengeded a kéziféket, és lelépve a fékről indulhatsz tovább.

 worship Köszi az infót.  worship
Naplózva

Mondeo Mk4 Tit. 2.0 TDCI 163 le PS 2014
ve-ga45
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 121



E-mail
« Új hozzászólás #1136 Dátum: 2018.03.14 szerda, 20:25:18 »

Sziasztok.Most vásároltam egy 2013 (2.0 tdci 140 ps) powershift váltós masinát.148000 km el digitálisan jegyzett szervízkönyvel.Elvileg 129 ezernél volt váltóolajcsere egy német kisvárosban.. Beszéltem is velük. A váltó szépen és gyorsan vált le fel.P-R-N-D állást könnyedén kapcsolja.A probléma az hogy kb 10 km után alacsony gázzal való felgyorsításkor egy kis nyikkanó hangot hallok váltáskor.. kb 1-2-3 ba váltáskor jobban 4 felett már csak nagyon picit. Közepes illetve nagyobb gázzal gyorsításkor egyáltalán nem hallani.Tud segíteni valaki?Smiley

Hali. Segiteni nem tudok mitöl van a hang, az enyemben 116000 km volt mikor vettem es en is hallottam 2-3 ba valtasnäl. Most 270000 ezer van az autoban es most is hallom, talän olaj csere utan vältoban pär ezer kilometeren volt kevesbe feltünö. de ez nem is igazän nyikkano" hang hanem olyan surlodo fura hang. Radio hangosabra es megszünik.  nyes
Naplózva
galaxysanyi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 13


E-mail
« Új hozzászólás #1137 Dátum: 2018.03.18 vasárnap, 08:07:15 »

Köszi a segítséget). Az még érdekes hogy mikor elindulok kb 8-10 km ig tehát hidegen semmi surranó hang nincs. Akkor megpróbálkozok egy váltó olajcserével .Beszéltem egy szerelővel aki powershift váltót is javít.Így látatlanból ahogy elmondtam azt mondta ezért szét se szedné. Ha nem jó a váltó azt észre fogom venni.
Naplózva
maximi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 59


« Új hozzászólás #1138 Dátum: 2018.03.31 szombat, 21:03:13 »

Emelkedős/lejtős megállásra a megfelelő technika:
- megállsz, nyomod még a féket, váltó D-ben
- beteszed N-be (féken még állsz)
- behúzod a kéziféket
- óvatosan lelépsz a fékről, ha stabilan áll az autó, fogja a kézifék, akkor jó
- MOST előretolod P-be
- motor leállítás

Ha így teszel, akkor az autó alapvetően a kéziféken "áll", és nem feszül semmit sem a váltó.
Így ha majd elinduláskor D-be húzod (féken állva persze, kézifék még behúzva), nem lesz egy durva döccenés, csak szépen kiengeded a kéziféket, és lelépve a fékről indulhatsz tovább.

Szia!
Bocs, nagyon új vagyok még. Ez a hagyományos automatánál is így javasolt? 2.0 Ecoboost-tal szemezek.
Naplózva

2018 S-Max 2.0 EcoBoost Titanium
Petya1
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 34


E-mail
« Új hozzászólás #1139 Dátum: 2018.04.04 szerda, 08:41:09 »

Sziasztok!

Hétvégén megyek megnézni egy Powershift váltós, 2012-es mondeot. Nem vagyok képben ezzel a fajta váltóval, olvasgattam itt 1-2 dolgot. Ha jól értem, ez olajos váltó? Tudtok ajánlani egy hozzáértő váltó szakit Budapesten, valamint egy helyet ahol átvizsgálják rendesen az autót?

Köszönöm!
Naplózva

MKIV Turnier 2014 2.0 Tdci Manual 6 seb.
Llort Eht
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2209



E-mail
« Új hozzászólás #1140 Dátum: 2018.04.04 szerda, 08:46:11 »

Szia!
Bocs, nagyon új vagyok még. Ez a hagyományos automatánál is így javasolt? 2.0 Ecoboost-tal szemezek.

Az ekobúúszt (duplakuplungos) pont nem hagyományos aut., de a módszer releváns annál is.  wave wave
Naplózva

Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps

Off: Insignia 2019 st. gsi
maximi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 59


« Új hozzászólás #1141 Dátum: 2018.04.04 szerda, 21:08:28 »

Az ekobúúszt (duplakuplungos) pont nem hagyományos aut., de a módszer releváns annál is.  wave wave
Igen, ezért kérdeztem. A kolléga a powershiftre reagált, én meg hagyományos A6 váltóban gondolkodom. Wink
De a lényeg, hogy a technika ugyanaz.
Eddig manuális váltóm van-volt. Most először lehet automata váltóm.
Naplózva

2018 S-Max 2.0 EcoBoost Titanium
Joe_Purple
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 59


E-mail
« Új hozzászólás #1142 Dátum: 2018.04.04 szerda, 21:17:52 »

Sziasztok!

Hétvégén megyek megnézni egy Powershift váltós, 2012-es mondeot. Nem vagyok képben ezzel a fajta váltóval, olvasgattam itt 1-2 dolgot. Ha jól értem, ez olajos váltó? Tudtok ajánlani egy hozzáértő váltó szakit Budapesten, valamint egy helyet ahol átvizsgálják rendesen az autót?

Köszönöm!

Szia!

Én Budaörsön vettem a PowerShiftes kocsinkat, és a budaörsi Petrányinál kértem időpontot az átvizsgálásra. Kb. 2 óra volt és 20 rúgó. A műhelybe sajnos nem engedtek be, de kaptam egy sok oldalas részletes jegyzőkönyvet a kocsiról a végén, ami az adásvételi melléklete lett. Én elégedett voltam a szolgáltatással. Kaptam egy hiba listát is, és egy szerviz ajánlatot is. Jó alku alapnak Smiley.

Üdv,
Joe_P
Naplózva

Mondeo Mk4 Tit. 2.0 TDCI 163 le PS 2014
Petya1
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 34


E-mail
« Új hozzászólás #1143 Dátum: 2018.04.04 szerda, 21:37:23 »

Szia!

Én Budaörsön vettem a PowerShiftes kocsinkat, és a budaörsi Petrányinál kértem időpontot az átvizsgálásra. Kb. 2 óra volt és 20 rúgó. A műhelybe sajnos nem engedtek be, de kaptam egy sok oldalas részletes jegyzőkönyvet a kocsiról a végén, ami az adásvételi melléklete lett. Én elégedett voltam a szolgáltatással. Kaptam egy hiba listát is, és egy szerviz ajánlatot is. Jó alku alapnak Smiley.

Üdv,
Joe_P

Köszönöm. Holnap fel is hívom őket
Naplózva

MKIV Turnier 2014 2.0 Tdci Manual 6 seb.
Llort Eht
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2209



E-mail
« Új hozzászólás #1144 Dátum: 2018.04.05 csütörtök, 11:07:58 »

...én meg hagyományos A6 váltóban gondolkodom. Wink...


Ekobúúszt = powershift

Érted?  vigyor3
Naplózva

Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps

Off: Insignia 2019 st. gsi
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #1145 Dátum: 2018.04.05 csütörtök, 11:18:39 »

Ekobúúszt = powershift

Érted?  vigyor3

Nem, mert ez hülyeség.

Ecoboost a motor, a poversnitt a megváltó.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Llort Eht
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2209



E-mail
« Új hozzászólás #1146 Dátum: 2018.04.05 csütörtök, 11:21:42 »

Nem, mert ez hülyeség.

Ecoboost a motor, a poversnitt a megváltó.

Köszönjük Kálmi, te érted!  law law
Naplózva

Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps

Off: Insignia 2019 st. gsi
Joe_Purple
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 59


E-mail
« Új hozzászólás #1147 Dátum: 2018.05.03 csütörtök, 21:31:38 »

Sziasztok!

Ma észrevettem egy furcsaságot a Mondi powershitjének a működésénél. Kényelmesen gurultam motorfékkel a piros lámpa felé, amikor a kocsi már csak kettesben volt, akkor elkezdtem finoman fékezni, majd megálltam.A megállás utolsó pillanatában a kocsi ránt egyet. Olyan, mintha egyesbe rakná a váltó önmagát, és rá is engedné a kuplungot, holott én fékezek, majd a következő tized másodpercben meg is állok. Egyszer egy hete már viselkedett így, de utána máig nem mutatott ilyen tünetet. Indulásnál nem venni észre, bár egyes és kettes között mindig is van egy nagyon pici rántás. A többi sebesség fokozatban továbbra is szépen, észrevétlenül vált. Vajon mitől viselkedhet másképp ilyenkor, mint a többi napon? 66 ezernél volt a váltóban olajcsere, most 93 ezer van benne. Találkozott már valaki hasonlóval? Készüljek a malacpersely feltörésére?  help

Köszi,
Joe_P
Naplózva

Mondeo Mk4 Tit. 2.0 TDCI 163 le PS 2014
Plebi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 69



E-mail
« Új hozzászólás #1148 Dátum: 2018.06.08 péntek, 16:30:21 »

Sziasztok,

AWF21-es váltómban most lesz az olaj frissítve. Először 160e-nél volt, most 340e van benne. (Tudom egy kicsit lehet megkésve)

A kérdés az, hogy a szerelő a cromaxnál is kapható Mobil 1 ATF 220 olajat öntené bele (cromax azt írja, hogy eredetivel megegyező, prémium alkatrész...), tényleg megfelelő, mint ahogy mondja? Ezt ajánlották neki az alvázszám alapján. Hétfőn viszem hozzá.

Köszi.
Naplózva

2007 Mondeo MKIV Titanium TDCI 96KW 130LE
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #1149 Dátum: 2018.06.08 péntek, 17:07:28 »

Sziasztok,

AWF21-es váltómban most lesz az olaj frissítve. Először 160e-nél volt, most 340e van benne. (Tudom egy kicsit lehet megkésve)

A kérdés az, hogy a szerelő a cromaxnál is kapható Mobil 1 ATF 220 olajat öntené bele (cromax azt írja, hogy eredetivel megegyező, prémium alkatrész...), tényleg megfelelő, mint ahogy mondja? Ezt ajánlották neki az alvázszám alapján. Hétfőn viszem hozzá.

Köszi.
mehet bele nyugodtan, kb ez az egyetlen ami tudja a gyári előírást így valszeg a fordos flakkonban is ez van
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Oldalak: 1 ... 16 17 18 19 20 21 22 [23] 24 25 26 27   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.127 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.