Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 12:57:58 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 254 255 256 257 258 259 260 [261] 262 263 264 265 266 267 268 ... 284   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.8, 2.0)  (Megtekintve 4661964 alkalommal)
0 Felhasználó és 6 vendég van a témában
brughom
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 483



E-mail
« Új hozzászólás #13000 Dátum: 2017.11.16 csütörtök, 11:18:29 »

Hú, volt mindenünk, mert akkor volt a nagy karbantartás a kocsin (fojtószelep tisztítás, örvénylapátok cseréje, PCV cső csere) és volt féktisztítónk is meg fojtószelep tisztító is. Már nem tudom konkrétan melyikkel csináltuk az alapjárati motor tisztítását, de valamelyikkel a kettő közül (vagy mindkettővel).

A féktisztító időlegesen jó, de igen csak tud kárt is tenni. Mindennek megvan a helye. Én először féktisztítóval tisztítottam, egy darabig tökéletes volt, de újra rakoncátlankodott.

Ezért ezt követően ezzel tisztítottam ki:

http://www.loctite.hu/loctite-5411.htm?nodeid=8802655830017

Naplózva

mondejó 2.5 V6
jani vagyok
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 365


« Új hozzászólás #13001 Dátum: 2017.11.17 péntek, 17:34:33 »

Látom, hogy a gyári termosztát az ajánlott, de 40 ezrem nincs rá. Esetleg Vernet(21000ft) termosztát?. A gates 1 évet bírt sajnos
Naplózva

2.0 16v 145le 2001 ghia, 185000km, lépcsőshátú ,kék
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #13002 Dátum: 2017.11.17 péntek, 18:00:37 »

Látom, hogy a gyári termosztát az ajánlott, de 40 ezrem nincs rá. Esetleg Vernet(21000ft) termosztát?. A gates 1 évet bírt sajnos
Nálam 4 év alatt a gyári nem ment tönkre(kivételek persze vannak),de ha a vernet is 1 évig lesz jó,mint a gates,akkor már xarabbul jársz. szomoru1
De te döntesz,esetleg garit is kérdezd meg,hátha legalább 12 hó van rá.
35e ft a legolcsóbb gyári.
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
jani vagyok
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 365


« Új hozzászólás #13003 Dátum: 2017.11.17 péntek, 22:48:14 »

Nálam 4 év alatt a gyári nem ment tönkre(kivételek persze vannak),de ha a vernet is 1 évig lesz jó,mint a gates,akkor már xarabbul jársz. szomoru1
De te döntesz,esetleg garit is kérdezd meg,hátha legalább 12 hó van rá.
35e ft a legolcsóbb gyári.

Esetleg valami szájba rágós leírás vagy videó a cseréről , hogy olcsóbban jöjjek ki.A youtobon láttam 2-t de azok nem  elég reszletesek nekem.
Naplózva

2.0 16v 145le 2001 ghia, 185000km, lépcsőshátú ,kék
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #13004 Dátum: 2017.11.18 szombat, 09:38:57 »

Esetleg valami szájba rágós leírás vagy videó a cseréről , hogy olcsóbban jöjjek ki.A youtobon láttam 2-t de azok nem  elég reszletesek nekem.
A tag videóit nézd meg,elég sok dolgot cserélt a mondeóján  vigyor3
https://www.youtube.com/watch?v=oN7jahnpDOw&t=2s
még 1:
https://www.youtube.com/watch?v=vooZyEI2Il4&t=371s
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
jani vagyok
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 365


« Új hozzászólás #13005 Dátum: 2017.11.18 szombat, 10:23:25 »

A tag videóit nézd meg,elég sok dolgot cserélt a mondeóján  vigyor3
https://www.youtube.com/watch?v=oN7jahnpDOw&t=2s
még 1:
https://www.youtube.com/watch?v=vooZyEI2Il4&t=371s


Köszi. Angolul nem tudok ezért nem vilagos az első videóban  le volt már engedve a víz vagy úgy csinálta, hogy ne follyon ki?Nekem az lenne a legjobb, ha nem kellene le engedni, tavaly cseréltem.
Naplózva

2.0 16v 145le 2001 ghia, 185000km, lépcsőshátú ,kék
Tamas100
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 10


E-mail
« Új hozzászólás #13006 Dátum: 2017.11.18 szombat, 11:56:49 »

Sziasztok!

Vettem 3 hónapja egy 2002-es ford mondeot 2.0 bemzines motorral (lépcsőshátú)
Utána feltünt hogy fogyaszt egy kis olajat,de nem volt jelentős,nem is füstölt.
Viszont pár nappal ezelőtt elkezdte zabálni kb 100km/1L,természetesen mostmár okádja a füstöt.Ég a motorkód hibajelzás is.Teljesitményéből nem sokat vesztett,viszont van amikor első induláskor beindul és leáll aztán másodikra indul csak.De mindig úgy indul hogy a fordulatszám fel-le mozog,majd utána áll be a normálisra és néha menet közben berángat.
Van aki azt mondja hogy hengerfejes,van aki azt hogy lehúzógyűrű.Szétszedés nélkül pl kompresszió méréssel ki lehet deriteni pontosan?
Érdemes ezzel a motorral foglalkozni vagy cseréljem egybe ki?Mi a véleményetek?

Válaszotokat előre is köszönöm!

Tamás
« Utoljára szerkesztve: 2017.11.18 szombat, 12:01:34 írta Tamas100 » Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #13007 Dátum: 2017.11.18 szombat, 12:18:16 »

Sziasztok!

Vettem 3 hónapja egy 2002-es ford mondeot 2.0 bemzines motorral (lépcsőshátú)
Utána feltünt hogy fogyaszt egy kis olajat,de nem volt jelentős,nem is füstölt.
Viszont pár nappal ezelőtt elkezdte zabálni kb 100km/1L,természetesen mostmár okádja a füstöt.Ég a motorkód hibajelzás is.Teljesitményéből nem sokat vesztett,viszont van amikor első induláskor beindul és leáll aztán másodikra indul csak.De mindig úgy indul hogy a fordulatszám fel-le mozog,majd utána áll be a normálisra és néha menet közben berángat.
Van aki azt mondja hogy hengerfejes,van aki azt hogy lehúzógyűrű.Szétszedés nélkül pl kompresszió méréssel ki lehet deriteni pontosan?
Érdemes ezzel a motorral foglalkozni vagy cseréljem egybe ki?Mi a véleményetek?

Válaszotokat előre is köszönöm!

Tamás
Hordósra kopott hengerek.
Felújítás rendesen 5kiló.
Másik motor 100alatt beépíthető.De az is lutri.
Zsákutcába futottál. Sad
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #13008 Dátum: 2017.11.18 szombat, 12:59:48 »

Köszi. Angolul nem tudok ezért nem vilagos az első videóban  le volt már engedve a víz vagy úgy csinálta, hogy ne follyon ki?Nekem az lenne a legjobb, ha nem kellene le engedni, tavaly cseréltem.
Az egész nem folyik ki,de addig a termosztát szintjéig valamennyi eltűnik. vigyor3 Mennyiséget sajna nem tudom kb.1-3 lityi.
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
Tamas100
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 10


E-mail
« Új hozzászólás #13009 Dátum: 2017.11.18 szombat, 16:14:52 »

Hordósra kopott hengerek.
Felújítás rendesen 5kiló.
Másik motor 100alatt beépíthető.De az is lutri.
Zsákutcába futottál. Sad

És szerinted valami olaj adalékanyaggal tudnék még időt nyerni?
Naplózva
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #13010 Dátum: 2017.11.18 szombat, 17:26:06 »

És szerinted valami olaj adalékanyaggal tudnék még időt nyerni?

Milyen olaj van benne?
Ha 5w30 van benne, akkor megpróbálhatsz 5w40, de szigorúan csak minőségi olajat. Pl: Mobil super 3000 X1
Ha viszont már 5w40 van benne vagy 10w40, akkor kb. vége. Talán akkor is megpróbálhatsz más márkát, de ott már nem sok a remény.
Nekem ette a gyárit (5w30) bár nem nagyon, kb. 7 deci / 1000km. Beleraktam a Mobilt (5w40) és azóta ez lement kb. 5 deci / 4000 km-re.
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
brughom
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 483



E-mail
« Új hozzászólás #13011 Dátum: 2017.11.18 szombat, 17:36:55 »

És szerinted valami olaj adalékanyaggal tudnék még időt nyerni?

Tudsz, csak nem mindegy hogy hol adja be majd a derekát  falbav
Naplózva

mondejó 2.5 V6
gegi3
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 202


E-mail
« Új hozzászólás #13012 Dátum: 2017.11.19 vasárnap, 12:25:57 »

Sziasztok!  Adott egy gyári hengerfej csavar, 1.8 2001 benzines mondeoból



Amint látjátok a képen alátét van hozza, viszont az utángyarott és még a gyari Ford csavarokon amit most lehet venni nincs rajta alátét! Levenni le lehet ha szétvágom a csavart, miért csinál 10 gyártó cég ugyanolyan csavart amin nincs alátét és ráadásul ketfélé hosszal és menetemelkedéssel
Szerintetek alátét nélkül össze lehet raki a hengerfejet? Kivámcsian várom a hozzászolásokat!
« Utoljára szerkesztve: 2017.11.19 vasárnap, 12:28:16 írta gegi3 » Naplózva

Mondeo MK3 2001 1.8 (Sedan) Benzin-Gáz (CGBA)
B1987
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 138


E-mail
« Új hozzászólás #13013 Dátum: 2017.11.19 vasárnap, 20:09:17 »

Sziasztok.kisebb rendberakásra készülök.gyertya,benzinszűrő,gyertyakábel,trafó,termosztát.ebből az első kettőt sikerült sikerült megtalálnom gyáriba(állítólag az sci ezeket szereti)viszont a többit nem sikerült megtalálni.
Gyertya:1324211
Szűrő:1374652
Ezek jók bele?Tudnátok segíteni a többi alkatrésznek?
Igazából azért szeretném cserélni ezeket mert nem rég óta van meg az autó és nem tudom ezek mikor voltak cserélve,továbbá lustának érzem az autót,meg meg torpan pl 4.ben 4500as fordulatnál többet nem pörög egyszerűen elfogy vagy nem tudom,és 170km/h a vége.tudom nem izom autó na de akkor is.10litert meg bevágja,nem hajtom egyébként.egr lett tisztitva,meg a hozzá tartozó csövek.köszönöm a segítséget.


 
Naplózva

2006 Mondeo mk3 1.8 sci
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #13014 Dátum: 2017.11.19 vasárnap, 20:46:07 »

Sziasztok.kisebb rendberakásra készülök.gyertya,benzinszűrő,gyertyakábel,trafó,termosztát.ebből az első kettőt sikerült sikerült megtalálnom gyáriba(állítólag az sci ezeket szereti)viszont a többit nem sikerült megtalálni.
Gyertya:1324211
Szűrő:1374652
Ezek jók bele?Tudnátok segíteni a többi alkatrésznek?
Igazából azért szeretném cserélni ezeket mert nem rég óta van meg az autó és nem tudom ezek mikor voltak cserélve,továbbá lustának érzem az autót,meg meg torpan pl 4.ben 4500as fordulatnál többet nem pörög egyszerűen elfogy vagy nem tudom,és 170km/h a vége.tudom nem izom autó na de akkor is.10litert meg bevágja,nem hajtom egyébként.egr lett tisztitva,meg a hozzá tartozó csövek.köszönöm a segítséget.


 

https://www.catcar.info/ford/?lang=en

Itt alvázszámmal ki tudsz minden keresni.
Naplózva
zsolt0715
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 47


E-mail
« Új hozzászólás #13015 Dátum: 2017.11.19 vasárnap, 21:12:11 »

Sziasztok!

Vettem 3 hónapja egy 2002-es ford mondeot 2.0 bemzines motorral (lépcsőshátú)
Utána feltünt hogy fogyaszt egy kis olajat,de nem volt jelentős,nem is füstölt.
Viszont pár nappal ezelőtt elkezdte zabálni kb 100km/1L,természetesen mostmár okádja a füstöt.Ég a motorkód hibajelzás is.Teljesitményéből nem sokat vesztett,viszont van amikor első induláskor beindul és leáll aztán másodikra indul csak.De mindig úgy indul hogy a fordulatszám fel-le mozog,majd utána áll be a normálisra és néha menet közben berángat.
Van aki azt mondja hogy hengerfejes,van aki azt hogy lehúzógyűrű.Szétszedés nélkül pl kompresszió méréssel ki lehet deriteni pontosan?
Érdemes ezzel a motorral foglalkozni vagy cseréljem egybe ki?Mi a véleményetek?

Válaszotokat előre is köszönöm!
Tamás

Szia,

Írtam üzenetet.
Majd olvasd el, vagy keress.

Üdv,

FZS
Naplózva

2002 MKIII 2.0 16V TREND
Freestyle
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 58



E-mail
« Új hozzászólás #13016 Dátum: 2017.11.20 hétfő, 09:54:10 »

Sziasztok!  Adott egy gyári hengerfej csavar, 1.8 2001 benzines mondeoból



Amint látjátok a képen alátét van hozza, viszont az utángyarott és még a gyari Ford csavarokon amit most lehet venni nincs rajta alátét! Levenni le lehet ha szétvágom a csavart, miért csinál 10 gyártó cég ugyanolyan csavart amin nincs alátét és ráadásul ketfélé hosszal és menetemelkedéssel
Szerintetek alátét nélkül össze lehet raki a hengerfejet? Kivámcsian várom a hozzászolásokat!

Én alátét nélkül raktam össze. Götze csavarkészletet vettem, de belül Federal Mogul volt.
De lemértem a gyári csavarokat is, amik a megadott hosszon belül voltak, tehát azzal is össze rakhattam volna.
Naplózva

2001.11 MK3 1.8B 125Le kombínó
254.000 km-nél sufni motorgenerál Cheesy
Jelenleg 280500 , köszöni jól van
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #13017 Dátum: 2017.11.20 hétfő, 12:47:26 »

Köszi. Angolul nem tudok ezért nem vilagos az első videóban  le volt már engedve a víz vagy úgy csinálta, hogy ne follyon ki?Nekem az lenne a legjobb, ha nem kellene le engedni, tavaly cseréltem.

Nekem talán Vernetre lett cserélve és jó volt. De másnak pl ugyanaz a márka rossz. Szóval elég lutri.

A csere viszonylag egyszerű, bár elég nehéz hozzáférni a csavarokhoz, bilincsekhez. Célszerű előtte leengedni a vizet, akkor azt leszűrve vissza is tudod tölteni.
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
gegi3
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 202


E-mail
« Új hozzászólás #13018 Dátum: 2017.11.20 hétfő, 22:50:13 »

Én alátét nélkül raktam össze. Götze csavarkészletet vettem, de belül Federal Mogul volt.
De lemértem a gyári csavarokat is, amik a megadott hosszon belül voltak, tehát azzal is össze rakhattam volna.

Köszönöm válaszod! De elég furcsa akkor is számomra, nemhiába találtak ki alá az alá tétet
Naplózva

Mondeo MK3 2001 1.8 (Sedan) Benzin-Gáz (CGBA)
T-modell
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 107


E-mail
« Új hozzászólás #13019 Dátum: 2017.11.21 kedd, 10:40:35 »

Leállt akocsi tegnapeste az Auchannál az asszonnyal. Indulni szerett volna, de már nem volt hajlandó. Féltank benzin van benne, az indítómotor forgat, de semmi. Mit nézzekmeg rajta? vagy vontatás a szerelőhöz?
Naplózva

Mondeo MK3 (2002.08) 1.8 Kombi Ambiente Stardust Silver
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #13020 Dátum: 2017.11.21 kedd, 11:02:44 »

Leállt akocsi tegnapeste az Auchannál az asszonnyal. Indulni szerett volna, de már nem volt hajlandó. Féltank benzin van benne, az indítómotor forgat, de semmi. Mit nézzekmeg rajta? vagy vontatás a szerelőhöz?

Általában egy benzines autóban 2 fő dolgot kell nézni. Van-e benzin, és a gyújtást. Első körben nézd meg, hogy kap-e benyát. Ha gyújtásra rakod kell hallani hátulról egy halk búgást kb 3-4 mp-ig. Az a szivattyú. Ha azt nem hallod, akkor meg van a hiba. Ha igen, akkor kell tovább menni. Keress valakit, akinek van ELM vagy hasonló kütyüje, az megmondja, hogy mi a baj. Kiolvassa a hibatárolót. Kell lenni benne tárolt hibának.
Naplózva
T-modell
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 107


E-mail
« Új hozzászólás #13021 Dátum: 2017.11.21 kedd, 11:20:40 »

Általában egy benzines autóban 2 fő dolgot kell nézni. Van-e benzin, és a gyújtást. Első körben nézd meg, hogy kap-e benyát. Ha gyújtásra rakod kell hallani hátulról egy halk búgást kb 3-4 mp-ig. Az a szivattyú. Ha azt nem hallod, akkor meg van a hiba. Ha igen, akkor kell tovább menni. Keress valakit, akinek van ELM vagy hasonló kütyüje, az megmondja, hogy mi a baj. Kiolvassa a hibatárolót. Kell lenni benne tárolt hibának.
Szia! Köszi A választ! Röviden: a benzinpumpa új (de persze az is elromolhat), a motor most lett felújítva, a map szenzor is új, ELM olvasóm van azzal most fogok hibát kiolvasni. Én valamilyen elektronikai hibára gyanakszom..., bár az üzemanyagszintjelző nem mér korrekten negyed jelzés alatt lesz üres a tank ( de most fél fölött áll így ez nemindokolt).
Naplózva

Mondeo MK3 (2002.08) 1.8 Kombi Ambiente Stardust Silver
jani vagyok
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 365


« Új hozzászólás #13022 Dátum: 2017.11.21 kedd, 14:53:46 »

Sziasztok.

A kettő közül melyik jobb termosztát?

Behr vagy Vernet? (A Behr a gyári beszalitoja? )
Naplózva

2.0 16v 145le 2001 ghia, 185000km, lépcsőshátú ,kék
jack2
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 11


« Új hozzászólás #13023 Dátum: 2017.11.21 kedd, 16:57:57 »

Sziasztok!

Mondeo 2004-es 1.8/125LE benzines duratec. kb: 200.000KM
P0420 hibakód. - katalizátor rendszer hatásfok küszöbérték alatt(hengersor1).

Gyakorlatilag cseréltek gyertyákat, első lambdaszondát, vizsgálgatták összevissza.
Sokadjára bevittem a Ford-hoz, kimérték ugyanezt a P0420-at amit már előtte is közöltem velük, majd adtak egy 420.000Ft-os árat a katalizátorcserére. (semmi mérés, csak kiolvasták...)

A katalizátor gyakorlatilag 1 éves, igaz, h utángyártott, de független szerviz kimérése szerint tökéletes értékeket hoz.
Elmondása szerint azért jelez a check engine lámpa, mert a gyári katalizátorhoz képest az utángyártott nem tudja ugyanazon időkereten belül hozni a kívánt értékeket, bár hozni hozza.

Igazából bármilyen véleményre nyitott vagyok, illetve a fenti állítások igazolása, cáfolása is érdekelne....
Köszönöm!
 
A mért értékek:
RPM:2900
lambda: 1.019
co:0.01
co2:14.6
o2:0.49
hc:86

RPM:800
lambda:1.025
co:0.07
co2:14.5
hc:55

----------------

Szia,

Csak egy igazán egyszerű észrevétel :

Nekem egyszer volt check engine sárga jel bent - én is már gondolatban lambda szondát és katalizátort cseréltem....aztán gondolkodtam, hogy a levegőszűrő csere "elmaradt" és tovább hordtam 2 hónappal...tudom, nem lett volna szabad, de elbénáztam. Na a lényeg, hogy kiszedtem, kiráztam, kiütögettem és eltűnt a sárga jel. Azóta persze cseréltem, és nem jött vissza.
Lehet, hülyén hangzik, de nézd meg, nem tart sokból.

Üdv,
FZS



Szia,

kipróbáltam, bár egyben cseréltem olajat, olajszűrőt, légszűrőt, pollenszűrőt. Kb 100Km után eltűnt a check engine lámpa, és esküszöm táltosabbank éreztem a kocsit. A rossz hír, h kb400Km és másfél hét után visszajött a checkengine. Most szerintem nem olyan táltos, sőt úgy hallom mintha valami repedtfazék hangja lenne. tuti nem képzelem be, mert az asszony is ezt mondja.
Okozhat ilyet egy katalizátorhiba, ami elvileg jó értékeket mutat?
Miért tűnik el magától napokra hetekre a checkengine?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #13024 Dátum: 2017.11.21 kedd, 17:27:25 »

Szia,

kipróbáltam, bár egyben cseréltem olajat, olajszűrőt, légszűrőt, pollenszűrőt. Kb 100Km után eltűnt a check engine lámpa, és esküszöm táltosabbank éreztem a kocsit. A rossz hír, h kb400Km és másfél hét után visszajött a checkengine. Most szerintem nem olyan táltos, sőt úgy hallom mintha valami repedtfazék hangja lenne. tuti nem képzelem be, mert az asszony is ezt mondja.
Okozhat ilyet egy katalizátorhiba, ami elvileg jó értékeket mutat?
Miért tűnik el magától napokra hetekre a checkengine?

a lámpa több mint valószínű egr hiba miatt gyúlt.De egy diag nem hagy feltételezéseket.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
jani vagyok
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 365


« Új hozzászólás #13025 Dátum: 2017.11.22 szerda, 20:19:47 »

Sziasztok.

A kettő közül melyik jobb termosztát?

Behr vagy Vernet? (A Behr a gyári beszalitoja? )

Senki? Behr a gyári beszalitoja?
Naplózva

2.0 16v 145le 2001 ghia, 185000km, lépcsőshátú ,kék
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #13026 Dátum: 2017.11.22 szerda, 20:36:00 »

Senki? Behr a gyári beszalitoja?
A vernet-ről tudom, hogy jó.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #13027 Dátum: 2017.11.22 szerda, 22:59:14 »

Sziasztok.

A kettő közül melyik jobb termosztát?

Behr vagy Vernet? (A Behr a gyári beszalitoja? )
én behr-t szoktam, de mk3-hoz inkább venném a gyárit
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
jani vagyok
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 365


« Új hozzászólás #13028 Dátum: 2017.11.23 csütörtök, 00:50:00 »

Akkor 1:1 Smiley

A gyári 35 a vernet 21 a Behr 15 (én enyiert tudom őket beszerezni ezért is zárom ki a gyárit )
Naplózva

2.0 16v 145le 2001 ghia, 185000km, lépcsőshátú ,kék
jack2
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 11


« Új hozzászólás #13029 Dátum: 2017.11.23 csütörtök, 11:14:41 »

a lámpa több mint valószínű egr hiba miatt gyúlt.De egy diag nem hagy feltételezéseket.

Tegnap elvittem ismét méretni, említettem az egr szelepet, de azt mondogatták, h a műszer kijelezné.
Amit mértek:
2286RPM mellett:
1 lambda 0,510 ez változott
2 lambda 0,005 és 0,010 között változott
vízhőmérséklet 89C
fojtószelep 20%

Más ötlet?

Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #13030 Dátum: 2017.11.23 csütörtök, 17:35:42 »

Tegnap elvittem ismét méretni, említettem az egr szelepet, de azt mondogatták, h a műszer kijelezné.
Amit mértek:
2286RPM mellett:
1 lambda 0,510 ez változott
2 lambda 0,005 és 0,010 között változott
vízhőmérséklet 89C
fojtószelep 20%

Más ötlet?


hibakódot nem is tárolt?A motorkontrol lámpa már nem is ég?
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
bugyu79
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 17


E-mail
« Új hozzászólás #13031 Dátum: 2017.11.23 csütörtök, 21:33:07 »

Üdv. Adott egy 2005ös 1.8 benzin 125lovas gép. 10 nap után a tapasztalatok.
Szokásos cserék: gyertyák, légszűrő, pollenszűrő, olaj és olajszűrő, illetve kapott egy új termosztátot. Mondjuk a termosztát cserével megkínlódtam.
Alacsony fordulaton 1500 körül rángatott, az megszűnt. viszont a termosztát cserénél jött egy kis gond. A termosztát mellett fut egy fém cső a szervótól. Úgy nézem kúposan csatlakozik egy hollandival alulról fölfelé. Ott csepeg. Utántöltés vált szükségessé mert hangja volt a kevés olaj miatt a szervónak. Próbáltam utánhúzni de nem tudom meddig tart. Ilyen csövet vajon hol találni? Vagy milyen megoldás van a tömítetlenség megszüntetésére?
A szívósori mizéria itt is jelen van. Vákumcsövet lehúzva elcsendesül. Míg beszerzem az alkatrészeket és keresek szerelőt addig megoldás lehet ha lehúzom a vákumcsövet és így elvileg fixen állnak a pillangók? Cromaxon kívül hol lehet ilyen pillangót beszerezni?
Naplózva
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #13032 Dátum: 2017.11.23 csütörtök, 23:29:49 »

Üdv. Adott egy 2005ös 1.8 benzin 125lovas gép. 10 nap után a tapasztalatok.
Szokásos cserék: gyertyák, légszűrő, pollenszűrő, olaj és olajszűrő, illetve kapott egy új termosztátot. Mondjuk a termosztát cserével megkínlódtam.
Alacsony fordulaton 1500 körül rángatott, az megszűnt. viszont a termosztát cserénél jött egy kis gond. A termosztát mellett fut egy fém cső a szervótól. Úgy nézem kúposan csatlakozik egy hollandival alulról fölfelé. Ott csepeg. Utántöltés vált szükségessé mert hangja volt a kevés olaj miatt a szervónak. Próbáltam utánhúzni de nem tudom meddig tart. Ilyen csövet vajon hol találni? Vagy milyen megoldás van a tömítetlenség megszüntetésére?
A szívósori mizéria itt is jelen van. Vákumcsövet lehúzva elcsendesül. Míg beszerzem az alkatrészeket és keresek szerelőt addig megoldás lehet ha lehúzom a vákumcsövet és így elvileg fixen állnak a pillangók? Cromaxon kívül hol lehet ilyen pillangót beszerezni?
Szia.
Van 60k körül egy új,vagy olcsóbban bontott(de a hollandi anya ott is lehet xar)
vagy cseréled az anyát(én szétvágtam az anyát,figyelve a csőre,majd az újat rápattint és öröm)
https://cromax.hu/futomu_kormanymu/kormany_mechanika_hidraulika/szervocso_es_alkatreszei/szervocso_hollandi_anya_ford_12018
Döntés a kezedben. vigyor3
Ha lehúzva hagyod,akkor pont nem fix,főleg,ha kopott.
« Utoljára szerkesztve: 2017.11.23 csütörtök, 23:50:40 írta Vagyokabajnok » Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
bugyu79
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 17


E-mail
« Új hozzászólás #13033 Dátum: 2017.11.24 péntek, 07:04:54 »

Koszonom a valaszt. Meg tegnap este probaltam utanhuzni a hollandinak talan javult nemileg a tomortelenseg. Lehet rosszul olvastam itt a forumon de ugy remlett ha lehuzom a vakuumcsovet akkor teljesen nyitott allapotba kerul.
Naplózva
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #13034 Dátum: 2017.11.24 péntek, 10:31:58 »

Koszonom a valaszt. Meg tegnap este probaltam utanhuzni a hollandinak talan javult nemileg a tomortelenseg. Lehet rosszul olvastam itt a forumon de ugy remlett ha lehuzom a vakuumcsovet akkor teljesen nyitott allapotba kerul.
A gumicsövet "dugózd" le addig,így a lapátok fixen vannak.
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
bugyu79
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 17


E-mail
« Új hozzászólás #13035 Dátum: 2017.11.24 péntek, 13:39:42 »

A gumicsövet "dugózd" le addig,így a lapátok fixen vannak.

Tehat huzzam le a csovet es azt dugjam be. Es a szivosoron a csonk? Ahova a gumicso csatlakozna?
Naplózva
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #13036 Dátum: 2017.11.24 péntek, 16:15:37 »

Tehat huzzam le a csovet es azt dugjam be. Es a szivosoron a csonk? Ahova a gumicso csatlakozna?
Szívósoron lévő kis csonkra tettem szig.szallagot,rádugtam a gumicsövet és ok.De ez csak ideiglenes megoldás,nem végleges.
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
bugyu79
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 17


E-mail
« Új hozzászólás #13037 Dátum: 2017.11.24 péntek, 21:11:31 »

Szívósoron lévő kis csonkra tettem szig.szallagot,rádugtam a gumicsövet és ok.De ez csak ideiglenes megoldás,nem végleges.

Ez jo. Koszonom.
Naplózva
jack2
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 11


« Új hozzászólás #13038 Dátum: 2017.11.25 szombat, 14:41:45 »

hibakódot nem is tárolt?A motorkontrol lámpa már nem is ég?

Szia,
 továbbra is p0420-as hibakód.
Jelenleg nem ég a checkengine, mert törölte a szaki, de nemsokára vissza fog térni....
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #13039 Dátum: 2017.11.25 szombat, 16:37:31 »

Szia,
 továbbra is p0420-as hibakód.
Jelenleg nem ég a checkengine, mert törölte a szaki, de nemsokára vissza fog térni....

http://katalizatorjavitas.hu/p0420-hibakod/
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Fokadriver1
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 115



« Új hozzászólás #13040 Dátum: 2017.11.26 vasárnap, 20:56:48 »

Sziasztok,

Jótanács, ha vízcsövet kell cserélnetek, jól gondoljátok meg hogy utángyártott vizcsövet vásároltok e ? Én beértem egy olcsó 5 ezer forintos vizcsővel (ezt ajánlotta a szerviz tipusspecifikusan a Unix adatbaziból), kibírt: 2 hónapot...Egy előzés közben külföldön durrant el. Kint is ragadt az autó, mert 6-7 cm-es hosszirányú hasadást nem gondoltam hogy meg"szigszallagozom", meg nem reckirozom a még mindig patent motort.   Az olcsó most drága lett...

Ráláttam, megtapogattam, mert a felső vízcső, hát papír vékony gumicső...egy kalap sz@r...

FD.   
Naplózva

2002 2.0i   GHIA   145 LE  lpg/tempomat  290+
adam0723
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 172



« Új hozzászólás #13041 Dátum: 2017.11.27 hétfő, 16:34:06 »

Sziasztok!

Le vettem ma a fojtószelepet (takarítás céljából) és utána láttam, hogy a szívósornak az aljába van valamennyi olaj.
Ez mennyire normális? Olaj nem fogy belőle, pár ezer km óta is ennyi volt benne.

Valamennyire próbáltam le fényképezni.

http://kephost.com/image/EbRM
Naplózva

2004 Ghia 2.0 107kw 4 door.
White Angel
brughom
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 483



E-mail
« Új hozzászólás #13042 Dátum: 2017.11.28 kedd, 09:44:59 »

Sziasztok!

Le vettem ma a fojtószelepet (takarítás céljából) és utána láttam, hogy a szívósornak az aljába van valamennyi olaj.
Ez mennyire normális? Olaj nem fogy belőle, pár ezer km óta is ennyi volt benne.

Valamennyire próbáltam le fényképezni.

http://kephost.com/image/EbRM

Így indul be a kokszolódás a szívó oldalt. wave Amit látsz az a kartergáz vissza vezetéséből csapódik le.  Hátránya, hogy a szívósorban lerakódva csökkenti a teljesítményt.

Van aki ilyet használ, hogy elkerülje ezen problémát:

https://www.youtube.com/watch?v=azWPYzWA398
Naplózva

mondejó 2.5 V6
adam0723
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 172



« Új hozzászólás #13043 Dátum: 2017.11.28 kedd, 13:10:50 »

Így indul be a kokszolódás a szívó oldalt. wave Amit látsz az a kartergáz vissza vezetéséből csapódik le.  Hátránya, hogy a szívósorban lerakódva csökkenti a teljesítményt.

Van aki ilyet használ, hogy elkerülje ezen problémát:

https://www.youtube.com/watch?v=azWPYzWA398

Ahhaa, köszi! wave
Naplózva

2004 Ghia 2.0 107kw 4 door.
White Angel
momcrew
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 145


E-mail
« Új hozzászólás #13044 Dátum: 2017.11.28 kedd, 20:51:24 »

Így indul be a kokszolódás a szívó oldalt. wave Amit látsz az a kartergáz vissza vezetéséből csapódik le.  Hátránya, hogy a szívósorban lerakódva csökkenti a teljesítményt.

Van aki ilyet használ, hogy elkerülje ezen problémát:

https://www.youtube.com/watch?v=azWPYzWA398

Én használok egy házi készítésűt. De érdekes módon 8.000km után olyan tiszta belülről, hogy inni lehet belőle. Kipufogógáz szaga van de patyolat tiszta, úgy, hogy azon a 8.000km-en 1 Liter olajat megevett a motor.
Naplózva

MK4, 2007, HUBA, 2.5t
MK3, 2004, CHBA, 1.8 Ghia
momcrew
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 145


E-mail
« Új hozzászólás #13045 Dátum: 2017.11.29 szerda, 08:03:47 »

Sziasztok!

Le vettem ma a fojtószelepet (takarítás céljából) és utána láttam, hogy a szívósornak az aljába van valamennyi olaj.
Ez mennyire normális? Olaj nem fogy belőle, pár ezer km óta is ennyi volt benne.

Valamennyire próbáltam le fényképezni.

http://kephost.com/image/EbRM

Szia

én szerintem rendben van. Jobb oldalon azon a csövön engedi be az EGR a kipufogó gázt. Ezért kormos lefelé a torok. Bal oldalon a belógó bütyök a MAP szenzor. És az az olajos valami, ott bentebb szerintem a gyári olaj lecsapató. Szerintem ez lehet a kép megfejtése.
« Utoljára szerkesztve: 2017.11.29 szerda, 08:05:45 írta momcrew » Naplózva

MK4, 2007, HUBA, 2.5t
MK3, 2004, CHBA, 1.8 Ghia
adam0723
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 172



« Új hozzászólás #13046 Dátum: 2017.11.29 szerda, 18:50:18 »

Szia

én szerintem rendben van. Jobb oldalon azon a csövön engedi be az EGR a kipufogó gázt. Ezért kormos lefelé a torok. Bal oldalon a belógó bütyök a MAP szenzor. És az az olajos valami, ott bentebb szerintem a gyári olaj lecsapató. Szerintem ez lehet a kép megfejtése.

Értem köszi. Csak furcsa volt mert év elején kicseréltem az örvény lapátokat, akkor nem találkoztam olajjal.
Naplózva

2004 Ghia 2.0 107kw 4 door.
White Angel
momcrew
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 145


E-mail
« Új hozzászólás #13047 Dátum: 2017.12.01 péntek, 11:40:30 »

Sziasztok

Egyre gyanússabb, hogy a benzinszűrő fordítva van beszerelve. A nyíl pont fordítva áll nálam, mint a youtube-os videókban. A csöveket nem néztem meg, hogy merre mennek. Kérdezem, hogy lehetséges-e fordítva bekötni? Mit okoz, ha fordítva van? 28e km-el ezelőtt lett cserélve és okozhat-e olyan hibát, hogy hidegen/melegen jól indul, ellenben, ha leállítom 10 percre, akkor sokáig kell tekerni
Naplózva

MK4, 2007, HUBA, 2.5t
MK3, 2004, CHBA, 1.8 Ghia
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #13048 Dátum: 2017.12.01 péntek, 13:21:33 »

Sziasztok

Egyre gyanússabb, hogy a benzinszűrő fordítva van beszerelve. A nyíl pont fordítva áll nálam, mint a youtube-os videókban. A csöveket nem néztem meg, hogy merre mennek. Kérdezem, hogy lehetséges-e fordítva bekötni? Mit okoz, ha fordítva van? 28e km-el ezelőtt lett cserélve és okozhat-e olyan hibát, hogy hidegen/melegen jól indul, ellenben, ha leállítom 10 percre, akkor sokáig kell tekerni

Szerintem be lehet fordítva is tenni. Az, hogy okoz-e ilyen hibát nem tudom, de az tuti hogy minél előbb fordítsd meg. vigyor3
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Jml89
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 10


E-mail
« Új hozzászólás #13049 Dátum: 2017.12.01 péntek, 13:28:16 »

Sziasztok!

Mennyire normális jelenség, hogy az 1,8-as benzines mondeómnak hidegebb időben (0 fok környéke) 10km tempósabb városi szakasz megtétele után is épphogy csak kimozdul alaphelyzetből a vízhőfok mutatója? A motort indulás után igyekszem kb. 2000-2500-as fordulatszám tartományban használni, ezzel is gyorsítva a melegedést de az eredmény ugyanaz. Tavasztól őszig nincs ilyen gond, és az előző -szintén benzines - autóimnál sem volt. Próbáltam visszakeresni a fórumban, de jórészt dízeles tapasztalatokkal találkoztam.
Naplózva

2005 Ford Mondeo MK3 FL2 - 1.8 benzin 125le
Oldalak: 1 ... 254 255 256 257 258 259 260 [261] 262 263 264 265 266 267 268 ... 284   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.042 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.