Ford Mondeo Club Hungary
2025.04.07 hétfő, 03:42:32
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
TDCi motorok
Oldalak:
1
...
893
894
895
896
897
898
899
[
900
]
901
902
903
904
905
906
907
...
959
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: TDCi motorok (Megtekintve 15203618 alkalommal)
0 Felhasználó és 4 vendég van a témában
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44950 Dátum:
2018.04.21 szombat, 15:03:35 »
Idézetet írta: bluebear - 2018.04.21 szombat, 13:42:46
Sziasztok!
Kinéztem magamnak egy 2004-es Mondeót, 2.0 TDCi. 260 ezer van benne, magyarországi az autó és 12 éve ugyanannál a tulajnál van. Azt mondja, mindig teljeskörű szervizt adott az autónak,
különös figyelmet szentelt a szűrők időszakos cseréjének.
Ezzel is magyarázza azt, hogy mióta nála van (12 év) azóta az üzemanyagellátó rendszerrel még sosem volt gondja. Szerinte teljesen költségmentes az autó, én is mindent rendben találtam rajta. Ezek alapján kell félnem porlasztócsúcs, nagynyomású pumpa, vagy bármi egyébtől ami befecskendező-rendszer? Annyi van még, hogy 1 hét állás alatt néhány csepp olaj volt a motor alatt, egyébiránt nem látni rajta mást. Szeretném megvenni, nagyon tetszik az autó, de nem örülnék neki, ha p.csúcs cserével kellene kezdeni.
Azért az, hogy 10-20e km-enként (ki-mire esküszik) kicseréltetett néhány pár ezer ft-os szűrőt, meg töltött bele friss olajat, nem nevezném különös figyelemnek, hanem a nagyon minimális (gyár által is előírt) karbantartásnak.
Számolj azzal, hogy az a 260e km nem biztos, hogy annyi. A vételárba kalkulálj bele még úgy 3-400e ft-ot. Ha nem most azonnal, akkor fél-1-2 év múlva várhatóan szükség lesz rá.
Diaggal lehet következtetni rá talán, hogy milyen állapotban vannak a porlasztók.
A negatív hangnem ellenére simán lehet ez jó autó, de ne érjen meglepetésként, ha egy 14 éves autóba a vételáron felül bele kell még lapátolni néhány ft-ot. Az üzemanyagrendszer is "kopóalkatrész", mint ahogy az autó sok más része, időnként költeni kell rá.
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48577
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44951 Dátum:
2018.04.21 szombat, 15:12:19 »
Idézetet írta: Zsolteey - 2018.04.21 szombat, 15:03:35
Azért az, hogy 10-20e km-enként (ki-mire esküszik) kicseréltetett néhány pár ezer ft-os szűrőt, meg töltött bele friss olajat, nem nevezném különös figyelemnek, hanem a nagyon minimális (gyár által is előírt) karbantartásnak.
Számolj azzal, hogy az a 260e km nem biztos, hogy annyi. A vételárba kalkulálj bele még úgy 3-400e ft-ot. Ha nem most azonnal, akkor fél-1-2 év múlva várhatóan szükség lesz rá.
Diaggal lehet következtetni rá talán, hogy milyen állapotban vannak a porlasztók.
A negatív hangnem ellenére simán lehet ez jó autó, de ne érjen meglepetésként, ha egy 14 éves autóba a vételáron felül bele kell még lapátolni néhány ft-ot. Az üzemanyagrendszer is "kopóalkatrész", mint ahogy az autó sok más része, időnként költeni kell rá.
....néhány százezret.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
keczka
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 158
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44952 Dátum:
2018.04.21 szombat, 20:06:34 »
Mi az oka annak, hogy messze a maximum fölött van az olajszint? Hogy ez még a többi bajhoz hozzaadódjon.
Naplózva
Ford Mondeo mk4 2012/07 kombi Euro 5
Ex. Ford Mondeo mk3 2006/11 kombi Euro 4
Ferqo
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2813
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44953 Dátum:
2018.04.21 szombat, 20:10:21 »
Idézetet írta: keczka - 2018.04.21 szombat, 20:06:34
Mi az oka annak, hogy messze a maximum fölött van az olajszint? Hogy ez még a többi bajhoz hozzaadódjon.
Ejj, a benzinesek mennyire örülnének egy ilyen ficsörnek...
Naplózva
MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001 Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
keczka
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 158
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44954 Dátum:
2018.04.21 szombat, 20:31:09 »
Idézetet írta: legyozo - 2018.04.21 szombat, 08:40:14
Nekem nemrég történt a tisztítás. A lényege, hogy a turbóbelső ilyenből ilyen lett:
https://imgur.com/a/07l3Yz1
. Az első képen látható állapotnál épp a teljes szorulás előtti állapotban volt, alig lehetett mozgatni. Tisztítás után, akár ráfújásra is megmozdult. A malacfarok indításkor, terheléskor néha villogott, azóta nem (kb. egy éve). Nem csak a villogás, hanem az erőtlenség, füstölés stb, továbbá ezzel kapcsolatos hibák amiket már a megelőző hozzászólásokban leírtak
Ha ez a tisztítás nem történik meg, akkor az új elektronikád is tönkre megy.
A tisztítás folyamatát végignéztem. Nem egyszerű, nagy és precíz munkát végzett Ervin, 4-5 óra alatt fejezte be. Ennek ellenére azt mondom, hogy ha van szerelőaknád, sok szerszámod és lehetőséged arra, hogy a kocsi akár több napig (vagy akár hétig) használhatatlan, mert elakadtál, akkor inkább te állj neki, mintsem egy pancsernek add oda. Odafigyelve, lassan le lehet szedni, bontani és össze is lehet rakni. Ha így használod, akkor az új elektronika is tönkre megy rajta, mindenképp tisztítani kell.
Van Szentgyörgyön egy kontaktom, aki az országos ralibajnokság egyik csapatának a vezető szerelője, megpróbálok vele kapcsolatba lépni, de nem ígérek semmit.
Köszi szépen. Ha adsz egy nevet esetleg en is érdeklődnék. Itt elég kicsi a vidék, nagy az ismerertségi kör. De ha tudsz érdeklődni akkor az még jobb lenne. Esküszöm ha rendbejön elautózom találkozóra.
Naplózva
Ford Mondeo mk4 2012/07 kombi Euro 5
Ex. Ford Mondeo mk3 2006/11 kombi Euro 4
keczka
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 158
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44955 Dátum:
2018.04.21 szombat, 20:43:13 »
Idézetet írta: Ferqo - 2018.04.21 szombat, 20:10:21
Ejj, a benzinesek mennyire örülnének egy ilyen ficsörnek...
Ne haragudj de nem értem.
Naplózva
Ford Mondeo mk4 2012/07 kombi Euro 5
Ex. Ford Mondeo mk3 2006/11 kombi Euro 4
Ferqo
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2813
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44956 Dátum:
2018.04.21 szombat, 21:03:33 »
Idézetet írta: keczka - 2018.04.21 szombat, 20:43:13
Ne haragudj de nem értem.
Örülj neki.
A benzinesek (főleg 1,8, de 2,0 is tudja) ennyi idősen már jellemzően fogyasztják az olajat, állapottól függően ki többet, ki kevesebbet.
Naplózva
MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001 Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
Lacko1984
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 923
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44957 Dátum:
2018.04.21 szombat, 21:11:11 »
Idézetet írta: Ferqo - 2018.04.21 szombat, 20:10:21
Ejj, a benzinesek mennyire örülnének egy ilyen ficsörnek...
Hát azért ennek még a benzinesek sem örülnének!
Naplózva
Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
keczka
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 158
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44958 Dátum:
2018.04.21 szombat, 21:24:52 »
De most komolyan. Az lehet, hogy gázolajjal keveredik? Valahol ilyet is olvastam.
Naplózva
Ford Mondeo mk4 2012/07 kombi Euro 5
Ex. Ford Mondeo mk3 2006/11 kombi Euro 4
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44959 Dátum:
2018.04.21 szombat, 22:00:01 »
Idézetet írta: keczka - 2018.04.21 szombat, 21:24:52
De most komolyan. Az lehet, hogy gázolajjal keveredik? Valahol ilyet is olvastam.
Inkább DPF-es autónál szokott előfordulni, ahol a regenerációhoz a motorba nyomnak plusz gázolajat.
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Lacko1984
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 923
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44960 Dátum:
2018.04.21 szombat, 22:20:50 »
Idézetet írta: Zsolteey - 2018.04.21 szombat, 22:00:01
Inkább DPF-es autónál szokott előfordulni, ahol a regenerációhoz a motorba nyomnak plusz gázolajat.
Pontosan, nekem egy kicsit meg is emelkedett a szint az utolsó regen után.
Naplózva
Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
keczka
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 158
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44961 Dátum:
2018.04.22 vasárnap, 06:37:27 »
Idézetet írta: Lacko1984 - 2018.04.21 szombat, 22:20:50
Pontosan, nekem egy kicsit meg is emelkedett a szint az utolsó regen után.
De az enyém DPF-es. Éppen az a modell mint a tied. A regenerálási folyamatot mivel jelzi?
«
Utoljára szerkesztve: 2018.04.22 vasárnap, 06:40:00 írta keczka
»
Naplózva
Ford Mondeo mk4 2012/07 kombi Euro 5
Ex. Ford Mondeo mk3 2006/11 kombi Euro 4
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27056
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44962 Dátum:
2018.04.22 vasárnap, 08:54:49 »
Idézetet írta: Zsolteey - 2018.04.21 szombat, 15:03:35
Azért az, hogy 10-20e km-enként (ki-mire esküszik) kicseréltetett néhány pár ezer ft-os szűrőt, meg töltött bele friss olajat, nem nevezném különös figyelemnek, hanem a nagyon minimális (gyár által is előírt) karbantartásnak.
Számolj azzal, hogy az a 260e km nem biztos, hogy annyi. A vételárba kalkulálj bele még úgy 3-400e ft-ot. Ha nem most azonnal, akkor fél-1-2 év múlva várhatóan szükség lesz rá.
Diaggal lehet következtetni rá talán, hogy milyen állapotban vannak a porlasztók.
A negatív hangnem ellenére simán lehet ez jó autó, de ne érjen meglepetésként, ha egy 14 éves autóba a vételáron felül bele kell még lapátolni néhány ft-ot. Az üzemanyagrendszer is "kopóalkatrész", mint ahogy az autó sok más része, időnként költeni kell rá.
A gyár ennél sokkal minimálisabbat ír elő. GO-szűrőre hivatalosan 60 ezer a periódus...
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27056
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44963 Dátum:
2018.04.22 vasárnap, 09:00:03 »
Idézetet írta: keczka - 2018.04.21 szombat, 20:06:34
Mi az oka annak, hogy messze a maximum fölött van az olajszint? Hogy ez még a többi bajhoz hozzaadódjon.
Hidegindításnál belemegy a gázolaj a motorolajba. Ez nem gond. A gond az, ha utána nem járnak vele eleget, hogy az egész motor átmelegedjen, és el tudjon párologni a motorolajból a GO.
A rosszabb eset, ha a gyűrűk annyira kopottak, hogy már menet közben is belemegy a motorolajba a gázolaj. Ez kevésbé valószínű, ezek a motorok elég jól szokták bírni.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27056
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44964 Dátum:
2018.04.22 vasárnap, 09:01:25 »
Idézetet írta: keczka - 2018.04.22 vasárnap, 06:37:27
De az enyém DPF-es. Éppen az a modell mint a tied. A regenerálási folyamatot mivel jelzi?
Többet mutat a pillanatyi fogyasztás, mint rendesen szokott.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Lacko1984
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 923
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44965 Dátum:
2018.04.22 vasárnap, 09:25:04 »
Idézetet írta: keczka - 2018.04.22 vasárnap, 06:37:27
De az enyém DPF-es. Éppen az a modell mint a tied. A regenerálási folyamatot mivel jelzi?
Emeli a fordulatot egy picivel, bekapcsol a ventillátor, nehezebben reagál a gázra és jobban rángat váltáskor
Naplózva
Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
keczka
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 158
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44966 Dátum:
2018.04.22 vasárnap, 20:54:54 »
Idézetet írta: Lacko1984 - 2018.04.22 vasárnap, 09:25:04
Emeli a fordulatot egy picivel, bekapcsol a ventillátor, nehezebben reagál a gázra és jobban rángat váltáskor
Akkor ezt most jó hírnek veszem mert tökéletesen leirtad amit az auto produkal. A baj az szerintem, hogy nem tudja befejezni. Rövidet jár ezért sokszor nekifogott. Akkor igye forscan-nal kellene manuálisan-kényszerítve elindítani. Zseniálisak vagytok. Ki kell költözzek Mo-ra mert akkor lesz jó mondeóm. Itt mindenki kezdi szétdobni és eladni.
«
Utoljára szerkesztve: 2018.04.22 vasárnap, 21:13:52 írta keczka
»
Naplózva
Ford Mondeo mk4 2012/07 kombi Euro 5
Ex. Ford Mondeo mk3 2006/11 kombi Euro 4
Lacko1984
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 923
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44967 Dátum:
2018.04.23 hétfő, 06:35:52 »
Idézetet írta: AndyA - 2018.04.22 vasárnap, 09:01:25
Többet mutat a pillanatyi fogyasztás, mint rendesen szokott.
AndyA
A pillanatnyi fogyasztást, hogyan kell kijeleztetni?leírnád kérlek?
Tudom már volt róla szó de nem találom sőt még a google sem!
Naplózva
Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
keczka
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 158
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44968 Dátum:
2018.04.23 hétfő, 11:26:36 »
Idézetet írta: Lacko1984 - 2018.04.23 hétfő, 06:35:52
A pillanatnyi fogyasztást, hogyan kell kijeleztetni?leírnád kérlek?
Tudom már volt róla szó de nem találom sőt még a google sem!
A pillanatnyi fogyasztás kijelzése engem is érdekelne, de az biztos, hogy nekem az állandó is megugrott felfele.
Naplózva
Ford Mondeo mk4 2012/07 kombi Euro 5
Ex. Ford Mondeo mk3 2006/11 kombi Euro 4
Thomas8607
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 992
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44969 Dátum:
2018.04.23 hétfő, 11:31:39 »
Idézetet írta: Lacko1984 - 2018.04.23 hétfő, 06:35:52
A pillanatnyi fogyasztást, hogyan kell kijeleztetni?leírnád kérlek?
Tudom már volt róla szó de nem találom sőt még a google sem!
Forscan Extended licensz kell hozzá és egy kattintással be lehet kapcsolni. Amin van info gombos index kapcsoló azon tuti.
Naplózva
Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
Lacko1984
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 923
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44970 Dátum:
2018.04.23 hétfő, 11:39:43 »
Idézetet írta: Thomas8607 - 2018.04.23 hétfő, 11:31:39
Forscan Extended licensz kell hozzá és egy kattintással be lehet kapcsolni. Amin van info gombos index kapcsoló azon tuti.
Forscanem van, meg infó gombos karom is.
Naplózva
Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
Thomas8607
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 992
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44971 Dátum:
2018.04.23 hétfő, 12:20:52 »
Idézetet írta: Lacko1984 - 2018.04.23 hétfő, 11:39:43
Forscanem van, meg infó gombos karom is.
A license-hez meg csak internet kell és pár perc, aztán megnyitod a license fájlt és már kész is.
Itt van amúgy a tempomatnál látszik:
http://mondeo.hu/index.php?topic=5073.0
Ne felejts a write gombra menni, különben nem írja át
Naplózva
Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27056
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44972 Dátum:
2018.04.23 hétfő, 12:32:06 »
Idézetet írta: Lacko1984 - 2018.04.23 hétfő, 06:35:52
A pillanatnyi fogyasztást, hogyan kell kijeleztetni?leírnád kérlek?
Tudom már volt róla szó de nem találom sőt még a google sem!
Nekem attól jött elő, hogy átállítottam a Forscannel azt a kapcsolót, hogy korrigálja-e a sebességmérő által mutatott értéket. Rendesen ezt bekapcsolják, így 4-5 km/h-val is többet mutat a valóságnál. Kikapcsolva majdnem pontos, 160-as tempóig kevesebb az eltérés, mint a mutató szélessége (<1 km/h).
De nézd végig a listát, hátha ott van benne, csak nem emlékszem, hogy beállítottam volna. Extended licensz kell, ha emlékeim nem csalnak.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Lacko1984
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 923
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44973 Dátum:
2018.04.23 hétfő, 14:53:30 »
Köszi Srácok!
Naplózva
Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
keczka
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 158
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44974 Dátum:
2018.04.25 szerda, 11:17:19 »
Csinált már valaki DPF regenerálást ForScan-nal?
Naplózva
Ford Mondeo mk4 2012/07 kombi Euro 5
Ex. Ford Mondeo mk3 2006/11 kombi Euro 4
keczka
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 158
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44975 Dátum:
2018.04.25 szerda, 11:32:18 »
Idézetet írta: Zsolteey - 2018.04.21 szombat, 22:00:01
Inkább DPF-es autónál szokott előfordulni, ahol a regenerációhoz a motorba nyomnak plusz gázolajat.
És akkor a motorból jut le a kipufogórendszeren a DPF-be?
Naplózva
Ford Mondeo mk4 2012/07 kombi Euro 5
Ex. Ford Mondeo mk3 2006/11 kombi Euro 4
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27056
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44976 Dátum:
2018.04.25 szerda, 12:01:01 »
Idézetet írta: keczka - 2018.04.25 szerda, 11:32:18
És akkor a motorból jut le a kipufogórendszeren a DPF-be?
Igen. Beporlasztják a hengerbe, de nem ég el az aktuális üzemállapotban, így a DPF-ben landol, ahol viszont már elég, és viszi magával a kormot is.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
keczka
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 158
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44977 Dátum:
2018.04.25 szerda, 12:13:48 »
Idézetet írta: AndyA - 2018.04.25 szerda, 12:01:01
Igen. Beporlasztják a hengerbe, de nem ég el az aktuális üzemállapotban, így a DPF-ben landol, ahol viszont már elég, és viszi magával a kormot is.
AndyA
A tied is DPf-es? Látom a leirásban, hogy 2006 novemberi mint az enyém.
«
Utoljára szerkesztve: 2018.04.25 szerda, 12:39:17 írta keczka
»
Naplózva
Ford Mondeo mk4 2012/07 kombi Euro 5
Ex. Ford Mondeo mk3 2006/11 kombi Euro 4
Vagyokabajnok
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3548
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44978 Dátum:
2018.04.25 szerda, 12:51:53 »
Idézetet írta: keczka - 2018.04.25 szerda, 11:17:19
Csinált már valaki DPF regenerálást ForScan-nal?
Igen.
Kérdés?
Naplózva
2011.12 1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0 GHIA 145 LE (B5Y) esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr. 300+
keczka
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 158
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44979 Dátum:
2018.04.25 szerda, 13:07:54 »
Idézetet írta: Vagyokabajnok - 2018.04.25 szerda, 12:51:53
Igen.
Kérdés?
Megoldotta a részecskeszürő gondot?
Bonyolult?
Mire figyeljek?
Naplózva
Ford Mondeo mk4 2012/07 kombi Euro 5
Ex. Ford Mondeo mk3 2006/11 kombi Euro 4
Vagyokabajnok
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3548
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44980 Dátum:
2018.04.25 szerda, 13:36:27 »
Idézetet írta: keczka - 2018.04.25 szerda, 13:07:54
Megoldotta a részecskeszürő gondot?
Bonyolult?
Mire figyeljek?
Nekem megoldotta(igaz csak 1x próbáltam),de az autómata reg. sokkal jobb.Nem bonyolult,csak követed a leírást és kb.50 perc alatt megvan.Ami első körben fontos üzem meleg motornál kezdj neki.
Extended license kell hozzá.
https://www.youtube.com/watch?v=c-CSC-u6Sbs
valami még nem tiszta írj.
Naplózva
2011.12 1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0 GHIA 145 LE (B5Y) esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr. 300+
keczka
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 158
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44981 Dátum:
2018.04.25 szerda, 15:42:34 »
Nos. A reszecskeszuro regeneralas beindul, de de nem vegez vele, kb 7%-nal leall es irja sikeres de ha beinditom es forscannal megnezem a relativ eltomodest 0%-rol felmegy 200%-ra par gazpedal utan.
Naplózva
Ford Mondeo mk4 2012/07 kombi Euro 5
Ex. Ford Mondeo mk3 2006/11 kombi Euro 4
etekefiloz
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 347
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44982 Dátum:
2018.04.25 szerda, 16:56:50 »
Ki kell tisztitani mechanikusan. Hol vagy helyileg?
Naplózva
2006 MK3 kombi 2.2 TDCI QJBB Egr szoftveresen OFF, Chip sok ló!
bihu
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 175
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44983 Dátum:
2018.04.25 szerda, 20:34:13 »
Sziasztok!
A pillanatnyi fogyasztás minden autó tudja, megfelelő km óra beszereléssel, vagy van minimális évjárat ami előtt nem?
Naplózva
2002 130LE 2.0 TDCI Automata 6,42 l/100km
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48577
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44984 Dátum:
2018.04.25 szerda, 20:35:03 »
Idézetet írta: bihu - 2018.04.25 szerda, 20:34:13
Sziasztok!
A pillanatnyi fogyasztás minden autó tudja, megfelelő km óra beszereléssel, vagy van minimális évjárat ami előtt nem?
2003 év végétől.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
bihu
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 175
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44985 Dátum:
2018.04.25 szerda, 20:39:51 »
Idézetet írta: alf® - 2018.04.25 szerda, 20:35:03
2003 év végétől.
Akkor az én autómba hiába teszek megfelelő óracsoportot, nem fog működni?
Naplózva
2002 130LE 2.0 TDCI Automata 6,42 l/100km
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48577
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44986 Dátum:
2018.04.25 szerda, 20:44:50 »
Idézetet írta: bihu - 2018.04.25 szerda, 20:39:51
Akkor az én autómba hiába teszek megfelelő óracsoportot, nem fog működni?
toby_as belemélyedt rendesen,Ő azt mondja 2004.1hótól működik csak.de nem az autó évjárat számít.
"..... ez a resze igaz: "ha már mutatta az átlagfogyasztást, átlagsebességet és a hátralévő kilométert, akkor lehetett csak aktiválni extended licensel a pillanatnyit " ...ezt irtam en is , azzal a kitetellel hogy ez csak, tobszor irtam mar le, 2004.01 verzioju szoft utan lehet. (nagyon fontos hogy nem a kocsi gyartasi datuma hanem a muszercsportban levo szoft verzio, pontosabban, ha jol emlekszem, "2004-jan-18")
A regebbieknel nem lehet aktivalni pillanatnyi fogyasztast mert egyszeruen nicsen benne...hidd el probaltam"
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
bihu
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 175
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44987 Dátum:
2018.04.25 szerda, 20:49:28 »
Idézetet írta: alf® - 2018.04.25 szerda, 20:44:50
toby_as belemélyedt rendesen,Ő azt mondja 2004.1hótól működik csak.de nem az autó évjárat számít.
"..... ez a resze igaz: "ha már mutatta az átlagfogyasztást, átlagsebességet és a hátralévő kilométert, akkor lehetett csak aktiválni extended licensel a pillanatnyit " ...ezt irtam en is , azzal a kitetellel hogy ez csak, tobszor irtam mar le, 2004.01 verzioju szoft utan lehet. (nagyon fontos hogy nem a kocsi gyartasi datuma hanem a muszercsportban levo szoft verzio, pontosabban, ha jol emlekszem, "2004-jan-18")
A regebbieknel nem lehet aktivalni pillanatnyi fogyasztast mert egyszeruen nicsen benne...hidd el probaltam"
Az én órám ha jól tudom 2003-as, a listában látom, tudom is aktiválni, de még sem jelenik meg, ebből gondoltam, hogy lehet hogy maga az autó nem tudja.
Naplózva
2002 130LE 2.0 TDCI Automata 6,42 l/100km
keczka
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 158
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44988 Dátum:
2018.04.25 szerda, 21:34:49 »
Idézetet írta: etekefiloz - 2018.04.25 szerda, 16:56:50
Ki kell tisztitani mechanikusan. Hol vagy helyileg?
Messze: Kisbacon-Erdély. Amúgy végül rábírtam de sikertelen volt. Azt mondja a Forscan most, hogy teljesen eldugult hamuval és semmiképpen ne csináljak kényszerített-manuális tisztítást. Ja és olvassak hibakódot, az meg P 0488. Utánanéztem és fojtószelep hibát jelez, mégpedig vákuumcső szakadást vagy érzékelőhibát. Megnéztem az hol van, az egr oldalán találtam meg, ha tényleg az, és megy is rá egy vákuumcső. Ez a cső egy szelepféleségből indul ki ami a motor elején van, könnyen kiszedhető és csatlakozik hozza még két vákuumcső. Egyik a bemenet, ezen van vákuum mert lehúztam és megnéztem, a másik a levegőszűrővel csatlakozik. Azon viszont, és a fojtószelepbe tartón nincs vákuum. A csatlakozon van feszültség a motor indulása után. Ha meg direktbe rakuom a vákuumot a fojtóra teljesen megváltozik a motor hangja. Ebből azt szűrtem le, hogy az a szelep lehet a hibás, attól a hibakód.
A mechanikus tisztítása a DPF-nek miből áll? Elvégezhető házilag?
Naplózva
Ford Mondeo mk4 2012/07 kombi Euro 5
Ex. Ford Mondeo mk3 2006/11 kombi Euro 4
etekefiloz
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 347
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44989 Dátum:
2018.04.26 csütörtök, 08:11:51 »
Idézetet írta: keczka - 2018.04.25 szerda, 21:34:49
Messze: Kisbacon-Erdély. Amúgy végül rábírtam de sikertelen volt. Azt mondja a Forscan most, hogy teljesen eldugult hamuval és semmiképpen ne csináljak kényszerített-manuális tisztítást. Ja és olvassak hibakódot, az meg P 0488. Utánanéztem és fojtószelep hibát jelez, mégpedig vákuumcső szakadást vagy érzékelőhibát. Megnéztem az hol van, az egr oldalán találtam meg, ha tényleg az, és megy is rá egy vákuumcső. Ez a cső egy szelepféleségből indul ki ami a motor elején van, könnyen kiszedhető és csatlakozik hozza még két vákuumcső. Egyik a bemenet, ezen van vákuum mert lehúztam és megnéztem, a másik a levegőszűrővel csatlakozik. Azon viszont, és a fojtószelepbe tartón nincs vákuum. A csatlakozon van feszültség a motor indulása után. Ha meg direktbe rakuom a vákuumot a fojtóra teljesen megváltozik a motor hangja. Ebből azt szűrtem le, hogy az a szelep lehet a hibás, attól a hibakód.
A mechanikus tisztítása a DPF-nek miből áll? Elvégezhető házilag?
Leszereled. Bele öntesz 3-4 flakon kandallóüveg tisztítót. Forgatod kb 1 óráig. Ezt követően átmosod slaggal alaposan mindkét irányból. Addig, míg nem folyik át rendesen a víz. Sok korom fog kijönni. Visszaszereled. Járatod, hogy felmelegedjen. Hibakódot töröltsz. Adaptációt álitasz vissza, majd regenerász 1- et. Ennyi volt.
Naplózva
2006 MK3 kombi 2.2 TDCI QJBB Egr szoftveresen OFF, Chip sok ló!
Thomas8607
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 992
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44990 Dátum:
2018.04.26 csütörtök, 08:32:42 »
Idézetet írta: etekefiloz - 2018.04.26 csütörtök, 08:11:51
Leszereled. Bele öntesz 3-4 flakon kandallóüveg tisztítót. Forgatod kb 1 óráig. Ezt követően átmosod slaggal alaposan mindkét irányból. Addig, míg nem folyik át rendesen a víz. Sok korom fog kijönni. Visszaszereled. Járatod, hogy felmelegedjen. Hibakódot töröltsz. Adaptációt álitasz vissza, majd regenerász 1- et. Ennyi volt.
"Adaptációt állítasz vissza"? Miért van Mk3 Mondeonál?
Naplózva
Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
keczka
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 158
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44991 Dátum:
2018.04.26 csütörtök, 11:12:49 »
Idézetet írta: etekefiloz - 2018.04.26 csütörtök, 08:11:51
Leszereled. Bele öntesz 3-4 flakon kandallóüveg tisztítót. Forgatod kb 1 óráig. Ezt követően átmosod slaggal alaposan mindkét irányból. Addig, míg nem folyik át rendesen a víz. Sok korom fog kijönni. Visszaszereled. Járatod, hogy felmelegedjen. Hibakódot töröltsz. Adaptációt álitasz vissza, majd regenerász 1- et. Ennyi volt.
Adaptációt a ForScan szervizeljárások menüjéből? Mert azt már csináltam egyet a tisztítási folyamat végeztével. Kösz a leírást, nem tűnik túl nehéznek.
Naplózva
Ford Mondeo mk4 2012/07 kombi Euro 5
Ex. Ford Mondeo mk3 2006/11 kombi Euro 4
Lacko1984
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 923
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44992 Dátum:
2018.04.26 csütörtök, 16:34:55 »
Srácok!
Megnéztem magamnak ezt a szívóldali olajsarat, meg az egr alatt is tiszta olaj minden, valamint a coolercsövem a cooler előtt is olajos.
motorolaj nem fogy, váltóolajba max 1-1.5 dl ment bele utántöltésre, mert a leengedő csavar nem jött ki.
Mitől gyűlik ott össze ennyi olaj?kartergáz?
tudnátok küldeni nekem egy képet, hogy a motortérben mi micsoda?
valamint valaki járt már úgy, hogy a cooler csövezést lent/alul egy vas darab tartja ami két csavarral van rögzítve és ebből az egyik ki van szakadva?
mostmár legalább tudom, hogy az indulásnál keletkező rezgés az onnan ered ott üti az alját.
«
Utoljára szerkesztve: 2018.04.26 csütörtök, 16:51:46 írta Lacko1984
»
Naplózva
Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
szabi400
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 18
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44993 Dátum:
2018.04.29 vasárnap, 16:47:35 »
Sziasztok!
Turbó nyomás problémám van. A maximális nyomásom 2.0-2.1 bar, merre keresgéljek. Füst nincs semmi!
Üdv
«
Utoljára szerkesztve: 2018.04.29 vasárnap, 17:08:21 írta szabi400
»
Naplózva
2.0TDCi 130Le FMBA 2001
Thomas8607
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 992
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44994 Dátum:
2018.04.29 vasárnap, 21:48:14 »
Idézetet írta: szabi400 - 2018.04.29 vasárnap, 16:47:35
Sziasztok!
Turbó nyomás problémám van. A maximális nyomásom 2.0-2.1 bar, merre keresgéljek. Füst nincs semmi!
Üdv
Turbócsöveket nézd meg, a csőbilincseket is.
Naplózva
Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
szabi400
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 18
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44995 Dátum:
2018.04.30 hétfő, 10:43:11 »
Idézetet írta: Thomas8607 - 2018.04.29 vasárnap, 21:48:14
Turbócsöveket nézd meg, a csőbilincseket is.
Átnézem őket, de nem kéne hogy füstöljön feketén ha a nyomóoldalon van nyomásvesztés valahol?
Köszi
Közben meg lett a repedt turbócső! Ezek szerint ilyenkor nem minden esetben füstöl a kocsi.
«
Utoljára szerkesztve: 2018.04.30 hétfő, 11:47:09 írta szabi400
»
Naplózva
2.0TDCi 130Le FMBA 2001
Thomas8607
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 992
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44996 Dátum:
2018.04.30 hétfő, 12:04:09 »
Idézetet írta: szabi400 - 2018.04.30 hétfő, 10:43:11
Átnézem őket, de nem kéne hogy füstöljön feketén ha a nyomóoldalon van nyomásvesztés valahol?
Köszi
Közben meg lett a repedt turbócső! Ezek szerint ilyenkor nem minden esetben füstöl a kocsi.
Nem mindig füstöl
Naplózva
Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
szabi400
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 18
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44997 Dátum:
2018.04.30 hétfő, 17:16:24 »
Sziasztok!
A Vgtdc 80% alapjáraton forscan szerint. Az lenne a
kérdésem, hogy mennyire kell ennek a % -os értéknek lecsökkenie maximális töltőnyomás mellett? Nekem 29% -nál nem megy lejjebb ez az érték. A geo miatt kérdezem, hogy ez így rendben van? Nálatok mit mutat ez az érték?
Köszi előre is a válaszokat!
Naplózva
2.0TDCi 130Le FMBA 2001
kendre
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 53
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44998 Dátum:
2018.04.30 hétfő, 19:48:15 »
Sziasztok!
2 literes TDCI a 2004-es kiadású mondeomban. Injektorok néhány hónapja felújítva akárcsak az "adagoló" (tudom, hogy nem így hívják...)
A problámám már ezen munkák előtt kezdődött, mondjuk nem is emiatt kellett felújítani őket.
Szóval meleg motornál olyan mintha csak 2 hengerrel indulna és minél melegebb annál többször kell rá indítani mire egyszer nagy nehezen elkapja. Ha városban megyek 10 percet majd leállok mondjuk benzinkúton akkor jó eséllyel 1-2 indításra elkapja. Ha megyek fél órát mondjuk a másik városba és ebből 20 percen át üzemmeleg a motor, akkor már romlanak az esélyek, 2-3 indításra is ugyanúgy szakadozva indul. Találtam egy videót,
de ez leginkább a 35. másodperctől
releváns esetemben, mert a videó elején csak indít a tulaj, de semmit nem csinál a motor. Nálam nem ez a baj, mert azonnal elkapja az a 2 henger (legalábbis ilyesmi hangja van). 500 körül reszket a fordulatszámmérő és az egész motor a kaszni, az egész remeg és kínlódik. Leállítom újra ráindítok párszor és valamelyik indításnál tökéletesen elindul minden gond nélkül.
Hibakód nincs sehol, semmikor.
Itt a videó:
https://www.youtube.com/watch?v=RJpMD3eV-_s
Van tapasztalata valakinek ilyesmivel? Nem szeretném enni a kefét és szórni a pénzt hónapokon át, hátha valaki már lezongorázta ezt. Több esetben valami relét említenek a világhálón ami az aksi alatt van.
Naplózva
Thomas8607
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 992
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44999 Dátum:
2018.04.30 hétfő, 20:06:10 »
Idézetet írta: kendre - 2018.04.30 hétfő, 19:48:15
Sziasztok!
2 literes TDCI a 2004-es kiadású mondeomban. Injektorok néhány hónapja felújítva akárcsak az "adagoló" (tudom, hogy nem így hívják...)
A problámám már ezen munkák előtt kezdődött, mondjuk nem is emiatt kellett felújítani őket.
Szóval meleg motornál olyan mintha csak 2 hengerrel indulna és minél melegebb annál többször kell rá indítani mire egyszer nagy nehezen elkapja. Ha városban megyek 10 percet majd leállok mondjuk benzinkúton akkor jó eséllyel 1-2 indításra elkapja. Ha megyek fél órát mondjuk a másik városba és ebből 20 percen át üzemmeleg a motor, akkor már romlanak az esélyek, 2-3 indításra is ugyanúgy szakadozva indul. Találtam egy videót,
de ez leginkább a 35. másodperctől
releváns esetemben, mert a videó elején csak indít a tulaj, de semmit nem csinál a motor. Nálam nem ez a baj, mert azonnal elkapja az a 2 henger (legalábbis ilyesmi hangja van). 500 körül reszket a fordulatszámmérő és az egész motor a kaszni, az egész remeg és kínlódik. Leállítom újra ráindítok párszor és valamelyik indításnál tökéletesen elindul minden gond nélkül.
Hibakód nincs sehol, semmikor.
Itt a videó:
https://www.youtube.com/watch?v=RJpMD3eV-_s
Van tapasztalata valakinek ilyesmivel? Nem szeretném enni a kefét és szórni a pénzt hónapokon át, hátha valaki már lezongorázta ezt. Több esetben valami relét említenek a világhálón ami az aksi alatt van.
Generátort kösd le, próbáld meg. Az is szokott ilyet csinálni.
Naplózva
Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
Oldalak:
1
...
893
894
895
896
897
898
899
[
900
]
901
902
903
904
905
906
907
...
959
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ