Ford Mondeo Club Hungary
2025.04.07 hétfő, 03:42:35
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
TDCi motorok
Oldalak:
1
...
895
896
897
898
899
900
901
[
902
]
903
904
905
906
907
908
909
...
959
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: TDCi motorok (Megtekintve 15203625 alkalommal)
0 Felhasználó és 4 vendég van a témában
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27056
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #45050 Dátum:
2018.05.07 hétfő, 13:47:53 »
Idézetet írta: Bitmester - 2018.05.07 hétfő, 13:39:59
Volt már ilyenre példa?
BM
Volt. Kici kínainál szosze tudni...
Önmagában az, hogy a Forscan lóg rajta, nem okozhatja, hogy nem indul be. Bizonyos tesztek okozhatják, hogy leáll a járó motor, de ilyet nem.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #45051 Dátum:
2018.05.07 hétfő, 14:43:24 »
Idézetet írta: Bitmester - 2018.05.07 hétfő, 13:39:59
Volt már ilyenre példa?
BM
Ha MS-CAN állásban csatlakozol, akkor leáll az autó, gondolom elindítani sem lehet, bár azt nem próbáltam.
Mindkét kapcsoló állásnál ez van?
Naplózva
Lacko1984
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 923
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #45052 Dátum:
2018.05.07 hétfő, 16:39:32 »
Idézetet írta: Thomas8607 - 2018.05.07 hétfő, 12:04:52
Turborail az utángyártott középrész. Valakinek van véleménye már róla innét? Olasz márka
A turbónyomást mi és hol méri?
Neked működik ez a pillangó szelep az egr-ben?
Nem lehet, hogy a Tiéd is rossz és azért nem tud többet tölteni?Vagy ami a vákuumot állítja elő azzal van baj?
Naplózva
Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48577
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #45053 Dátum:
2018.05.07 hétfő, 16:49:23 »
Idézetet írta: Lacko1984 - 2018.05.07 hétfő, 16:39:32
A turbónyomást mi és hol méri?
Neked működik ez a pillangó szelep az egr-ben?
Nem lehet, hogy a Tiéd is rossz és azért nem tud többet tölteni?Vagy ami a vákuumot állítja elő azzal van baj?
A MAP szenzor a cooler után és az egr előtt.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Lacko1984
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 923
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #45054 Dátum:
2018.05.07 hétfő, 17:39:30 »
Idézetet írta: alf® - 2018.05.07 hétfő, 16:49:23
A MAP szenzor a cooler után és az egr előtt.
Köszi, tehát ha a leállító szelep nyitva van mindig akkor nem lesz baja a motornak?Vagy bármi másnak?
Ennek a szelepnek a mozgatására szolgála vákuum dobot(vagy labda, vagy pumpa nem tudom, hogy hívják) lehet külön cserélni?
Naplózva
Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48577
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #45055 Dátum:
2018.05.07 hétfő, 18:10:08 »
Idézetet írta: Lacko1984 - 2018.05.07 hétfő, 17:39:30
Köszi, tehát ha a leállító szelep nyitva van mindig akkor nem lesz baja a motornak?Vagy bármi másnak?
Ennek a szelepnek a mozgatására szolgála vákuum dobot(vagy labda, vagy pumpa nem tudom, hogy hívják) lehet külön cserélni?
mindent lehet.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27056
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #45056 Dátum:
2018.05.07 hétfő, 19:35:32 »
Idézetet írta: alf® - 2018.05.07 hétfő, 18:10:08
mindent lehet.
Valahogyan eredetileg is összerakták darabokból, és az azóta sem nőlt össze.
A kérdés mindig az, hogy megéri-e.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Thomas8607
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 992
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #45057 Dátum:
2018.05.07 hétfő, 20:04:36 »
Idézetet írta: Lacko1984 - 2018.05.07 hétfő, 16:39:32
A turbónyomást mi és hol méri?
Neked működik ez a pillangó szelep az egr-ben?
Nem lehet, hogy a Tiéd is rossz és azért nem tud többet tölteni?Vagy ami a vákuumot állítja elő azzal van baj?
DPF nélküliben nincs ilyen.
Naplózva
Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #45058 Dátum:
2018.05.07 hétfő, 20:25:39 »
Idézetet írta: Lacko1984 - 2018.05.07 hétfő, 16:39:32
A turbónyomást mi és hol méri?
Neked működik ez a pillangó szelep az egr-ben?
Nem lehet, hogy a Tiéd is rossz és azért nem tud többet tölteni?Vagy ami a vákuumot állítja elő azzal van baj?
A Shut Off fojtószelep és az EGR között. (Ott van egy MAP szenzor)
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Lacko1984
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 923
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #45059 Dátum:
2018.05.07 hétfő, 20:30:31 »
Idézetet írta: Thomas8607 - 2018.05.07 hétfő, 20:04:36
DPF nélküliben nincs ilyen.
A dpf nélküliben van valahol külön folytószelep?
Naplózva
Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
Lacko1984
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 923
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #45060 Dátum:
2018.05.07 hétfő, 20:32:26 »
Idézetet írta: AndyA - 2018.05.07 hétfő, 19:35:32
Valahogyan eredetileg is összerakták darabokból, és az azóta sem nőlt össze.
A kérdés mindig az, hogy megéri-e.
AndyA
Mivel 100 környéke egy egr ezáltal biztosan megéri összerakni valahogyan, csak nem tudom milyen alkatrészt keressek hozzá, mert csak egyben árulják.
Naplózva
Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #45061 Dátum:
2018.05.07 hétfő, 20:33:57 »
Idézetet írta: Lacko1984 - 2018.05.07 hétfő, 20:30:31
A dpf nélküliben van valahol külön folytószelep?
Nincs.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Bitmester
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 100
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #45062 Dátum:
2018.05.07 hétfő, 21:08:18 »
Idézetet írta: tpmportal - 2018.05.07 hétfő, 14:43:24
Ha MS-CAN állásban csatlakozol, akkor leáll az autó, gondolom elindítani sem lehet, bár azt nem próbáltam.
Mindkét kapcsoló állásnál ez van?
Szóval az egyik állásban sikerült arra rábírnom a kocsit, hogy induljon el.
Érdekes volt minden esetre.
Gyújts rajta Forscan elindít lekérdezi az autó paramétereit és próbálom indítani. Nem sikerül.
Lehet, hogy csak képzelem de olyan mintha valami mintha "pittyeget" volna.
Kulcs visszafordít és újra indít. Sikerült.
Elkezdtem mérni és lettek eredmények.
Emelkedőn felfele majd lefelé is meghajtottam a kicsikét.
Mértem a következőket:
MAP ls fordulatszámot.
Az az érdekes, hogy gyorsításnál a kb 2000 1/perc körül elérte a MAP a ~230kPa-t és onnan nem is ment fentebb. Még akkor sem ha a motor már 3250-nél járt.
Ez normális?
BM
Naplózva
Ami van:
MK IV. 2008 1.6 Benzin. LX. Jobb kormányos.
Itt mindenkinek ezen az oldalon van a kormány.
Szürke - mert a szín fontos
Ami volt:
MK III. 2003. Dec 2.0 TDCi FMBA Kombi Bal kormányos.
Ja és a szín: pezsgő azaz szürke
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #45063 Dátum:
2018.05.07 hétfő, 21:58:31 »
Idézetet írta: Bitmester - 2018.05.07 hétfő, 21:08:18
Szóval az egyik állásban sikerült arra rábírnom a kocsit, hogy induljon el.
Érdekes volt minden esetre.
Gyújts rajta Forscan elindít lekérdezi az autó paramétereit és próbálom indítani. Nem sikerül.
Lehet, hogy csak képzelem de olyan mintha valami mintha "pittyeget" volna.
Kulcs visszafordít és újra indít. Sikerült.
Elkezdtem mérni és lettek eredmények.
Emelkedőn felfele majd lefelé is meghajtottam a kicsikét.
Mértem a következőket:
MAP ls fordulatszámot.
Az az érdekes, hogy gyorsításnál a kb 2000 1/perc körül elérte a MAP a ~230kPa-t és onnan nem is ment fentebb. Még akkor sem ha a motor már 3250-nél járt.
Ez normális?
BM
Annyira nem, 250-255-öt illene elérnie.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27056
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #45064 Dátum:
2018.05.08 kedd, 06:47:23 »
Idézetet írta: tpmportal - 2018.05.07 hétfő, 21:58:31
Annyira nem, 250-255-öt illene elérnie.
Azaz vagy szökik a nyomás a bemeneti oldalon, vagy dugul a kimeneti oldal, és nem tudja eléggé pörgetni a turbót.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #45065 Dátum:
2018.05.08 kedd, 07:11:04 »
Idézetet írta: AndyA - 2018.05.08 kedd, 06:47:23
Azaz vagy szökik a nyomás a bemeneti oldalon, vagy dugul a kimeneti oldal, és nem tudja eléggé pörgetni a turbót.
AndyA
Múltkor már küldtem neked anyagot, hogy milyen (mennyi) a hasznos fordulatszám tartomány és miként alakul ez.
A kimeneti oldal dugulás "hubogást" eredményezne, kizárt.....
Első sorban analóg nyomásmérő órával kellene ellenőrizni a nyomást, mert elektromosan elég sok "bibi" csúszhat a dologban.
Ha a szenzor feszültség érintkezés, kábel miatt már pár tizedet is csökken, egyből már érték lesz mindenhol..... Például
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Thomas8607
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 992
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #45066 Dátum:
2018.05.08 kedd, 08:13:34 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2018.05.08 kedd, 07:11:04
Múltkor már küldtem neked anyagot, hogy milyen (mennyi) a hasznos fordulatszám tartomány és miként alakul ez.
A kimeneti oldal dugulás "hubogást" eredményezne, kizárt.....
Első sorban analóg nyomásmérő órával kellene ellenőrizni a nyomást, mert elektromosan elég sok "bibi" csúszhat a dologban.
Ha a szenzor feszültség érintkezés, kábel miatt már pár tizedet is csökken, egyből már érték lesz mindenhol..... Például
Én is elkérhetem azt az anyagot amit írsz? Kíváncsiságból érdekelne
Köszi!
Naplózva
Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27056
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #45067 Dátum:
2018.05.08 kedd, 08:28:53 »
Idézetet írta: Thomas8607 - 2018.05.08 kedd, 08:13:34
Én is elkérhetem azt az anyagot amit írsz? Kíváncsiságból érdekelne
Köszi!
A lényeg kb. annyi, hogy a turbónak van egy olyan fordulatszám-tartománya, ahol optimálisan működik. Ez egy kb. 30-40 ezer szélességű rész, aminek a középértéke valahol a 160-180 ezres tartomány körül van. Többet nem fog forogni, ha meg ennél kevesebbet forog, akkor tölt ugyan valamit, de látványosan gyöngébben.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Lacko1984
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 923
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #45068 Dátum:
2018.05.08 kedd, 08:54:52 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2018.05.07 hétfő, 20:25:39
A Shut Off fojtószelep és az EGR között. (Ott van egy MAP szenzor)
Megtudod mondani, hogy mekkora vákuumot állít elő a vákuumszelep?
Vagy nem tuodm mi a neve!
Naplózva
Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #45069 Dátum:
2018.05.08 kedd, 12:13:08 »
Idézetet írta: Lacko1984 - 2018.05.08 kedd, 08:54:52
Megtudod mondani, hogy mekkora vákuumot állít elő a vákuumszelep?
Vagy nem tuodm mi a neve!
0, azaz nulla vákuumot.
A vákuum szivattyú/pumpa állít elő vákuumot.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Gabee
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 68
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #45070 Dátum:
2018.05.08 kedd, 12:21:13 »
Sziasztok,
SOS segítség kellene! Eljöttem munkába, de csak *** helyen tudtam megállni, most negyed óra múlva át akartam állni egy jobb helyre, de a motor nem indul. Rádió szól, világítás van, de az önindító nem teker... Mit nézzek? Mit próbáljak? (Hibaolvasó, stb nincs nálam..) Idefele jövet semmi szokatlant nem tapasztaltam a 35Km alatt.
2004-es TDCI 130Le.
Köszi,
Gábor
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Ghia kombi 2004
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48577
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #45071 Dátum:
2018.05.08 kedd, 12:44:20 »
Idézetet írta: Gabee - 2018.05.08 kedd, 12:21:13
Sziasztok,
SOS segítség kellene! Eljöttem munkába, de csak *** helyen tudtam megállni, most negyed óra múlva át akartam állni egy jobb helyre, de a motor nem indul. Rádió szól, világítás van, de az önindító nem teker... Mit nézzek? Mit próbáljak? (Hibaolvasó, stb nincs nálam..) Idefele jövet semmi szokatlant nem tapasztaltam a 35Km alatt.
2004-es TDCI 130Le.
Köszi,
Gábor
gyujtás kapcsoló xarakodhat,párszor járasd át. Ha van valami eszközöd, az önindítót is kopogtathatod,hátha csak felakadt a keféje.
Az órában lévő piros led kialszik amikor indítanál? Mert ha nem, akkor az immo xarakodik, és a kulcsot nem ismeri fel.Tartalék kulcs van?
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Lacko1984
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 923
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #45072 Dátum:
2018.05.08 kedd, 13:35:56 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2018.05.08 kedd, 12:13:08
0, azaz nulla vákuumot.
A vákuum szivattyú/pumpa állít elő vákuumot.
Köszi, aranyos vagy!
A szivattyú/pumpa mekkora vákuumot állít elő?
Naplózva
Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
Gabee
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 68
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #45073 Dátum:
2018.05.08 kedd, 14:00:10 »
Idézetet írta: alf® - 2018.05.08 kedd, 12:44:20
gyujtás kapcsoló xarakodhat,párszor járasd át. Ha van valami eszközöd, az önindítót is kopogtathatod,hátha csak felakadt a keféje.
Az órában lévő piros led kialszik amikor indítanál? Mert ha nem, akkor az immo xarakodik, és a kulcsot nem ismeri fel.Tartalék kulcs van?
Köszönöm a segítséget Alf!
Kvszünetben kipróbálom amiket írtál!
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Ghia kombi 2004
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48577
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #45074 Dátum:
2018.05.08 kedd, 14:33:37 »
Idézetet írta: Lacko1984 - 2018.05.08 kedd, 13:35:56
Köszi, aranyos vagy!
A szivattyú/pumpa mekkora vákuumot állít elő?
-0,8 tól -0,9 bar vakuumot.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Bitmester
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 100
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #45075 Dátum:
2018.05.08 kedd, 15:16:42 »
Idézetet írta: AndyA - 2018.05.08 kedd, 06:47:23
Azaz vagy szökik a nyomás a bemeneti oldalon, vagy dugul a kimeneti oldal, és nem tudja eléggé pörgetni a turbót.
AndyA
Köszönöm a segítséget/választ mindenkinek.
Kezdek egy kis tisztítással és EGR szelep dugózással.
A kipufogódobom kezdi elérni élete végét. Ha lesz cserélve akkor utána ismét mérek.
Ill. ellenőrzöm a geometria szabad mozgását.
Köszönöm,
BM
Naplózva
Ami van:
MK IV. 2008 1.6 Benzin. LX. Jobb kormányos.
Itt mindenkinek ezen az oldalon van a kormány.
Szürke - mert a szín fontos
Ami volt:
MK III. 2003. Dec 2.0 TDCi FMBA Kombi Bal kormányos.
Ja és a szín: pezsgő azaz szürke
edk
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 692
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #45076 Dátum:
2018.05.08 kedd, 15:37:11 »
Idézetet írta: Gabee - 2018.05.08 kedd, 12:21:13
Sziasztok,
SOS segítség kellene! Eljöttem munkába, de csak *** helyen tudtam megállni, most negyed óra múlva át akartam állni egy jobb helyre, de a motor nem indul. Rádió szól, világítás van, de az önindító nem teker... Mit nézzek? Mit próbáljak? (Hibaolvasó, stb nincs nálam..) Idefele jövet semmi szokatlant nem tapasztaltam a 35Km alatt.
2004-es TDCI 130Le.
Köszi,
Gábor
Nekem ugyanilyen hibát okozott a vezérműtengely holtpont jeladó. 4 alkalommal jelentkezett, mindig csak meleg időben, 2 alkalommal olyankor, ha megálltam, majd 20-30 perc múlva újraindítottam volna, 2x pedig menet közben megállt. Így utólag szerencsére nem következett be baleset a dologból.
A hozzáértők szerint, ha fekete a jeladó színe, akkor célszerű cserélni szürkére:
https://www.bardiauto.hu/webshop/autoalkatreszek/szemelygepjarmu/FORD/MONDEO/2003/2_0/D/elektromos-rendszer/elektromos-alkatreszek/erzekelo-jelado/vezermutengely-holtpont-jelado
Naplózva
Mondeo 2003 Turnier 2.0 TDCI Ghia (FMBA)
Lacko1984
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 923
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #45077 Dátum:
2018.05.08 kedd, 15:46:11 »
Idézetet írta: alf® - 2018.05.08 kedd, 14:33:37
-0,8 tól -0,9 bar vakuumot.
Köszönöm szépen!
Naplózva
Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
Lacko1984
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 923
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #45078 Dátum:
2018.05.08 kedd, 16:29:29 »
Idézetet írta: alf® - 2018.05.08 kedd, 14:33:37
-0,8 tól -0,9 bar vakuumot.
Köszi mégegyszer!
Ezt a vákuumot a motor elején található vákuumszivattyú állítja elő?
Erre több csati is rámegy, milyen módon osztja szét a különböző csövekbe?
Arra lennék kíváncsi, hogy a shut off szelepet milyen erővel vákuumolja?
valamint, hogy ez a szelep mikor van nyitva és zárva vagy hogyan működik?
Naplózva
Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27056
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #45079 Dátum:
2018.05.08 kedd, 16:46:12 »
Idézetet írta: Lacko1984 - 2018.05.08 kedd, 16:29:29
Köszi mégegyszer!
Ezt a vákuumot a motor elején található vákuumszivattyú állítja elő?
Erre több csati is rámegy, milyen módon osztja szét a különböző csövekbe?
Arra lennék kíváncsi, hogy a shut off szelepet milyen erővel vákuumolja?
valamint, hogy ez a szelep mikor van nyitva és zárva vagy hogyan működik?
Minek lenne külön vákuumszivattyú?! A motor meg a turbo úgy szipákolják a levegőt, hogy jobban se kell...
A shut-off szelep éppen azt teszi, hogy nem enged levegőt a motorba, amitől vákuum keletkezik a szívócsőben, ill. oxigén (és persze üzemanyag) híján leáll a motor.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #45080 Dátum:
2018.05.08 kedd, 18:18:15 »
Idézetet írta: Lacko1984 - 2018.05.08 kedd, 16:29:29
Köszi mégegyszer!
Ezt a vákuumot a motor elején található vákuumszivattyú állítja elő?
Erre több csati is rámegy, milyen módon osztja szét a különböző csövekbe?
Arra lennék kíváncsi, hogy a shut off szelepet milyen erővel vákuumolja?
valamint, hogy ez a szelep mikor van nyitva és zárva vagy hogyan működik?
A kipufogó vezérműtengely végénél van a vákuum szivattyú.
Oda le van írva betűvel, monitoron olvashatóan..... -0.8 - -0.9 bar.
Ezt a szolenoid szelep vagy ráengedi vagy nem.
«
Utoljára szerkesztve: 2018.05.08 kedd, 18:31:15 írta Meg Győző
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #45081 Dátum:
2018.05.08 kedd, 18:21:53 »
Idézetet írta: AndyA - 2018.05.08 kedd, 16:46:12
Minek lenne külön vákuumszivattyú?! A motor meg a turbo úgy szipákolják a levegőt, hogy jobban se kell...
A shut-off szelep éppen azt teszi, hogy nem enged levegőt a motorba, amitől vákuum keletkezik a szívócsőben, ill. oxigén (és persze üzemanyag) híján leáll a motor.
AndyA
Tévedés.
Meding szívó benzines motorban gondolkodsz..........tudat alatt arra vágy, biztos!
Van vákuum szivattyú! A feltöltős motorokon nincs a motornál vákuum!
A fékrásegítő is vákuumos.....
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Lacko1984
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 923
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #45082 Dátum:
2018.05.08 kedd, 18:28:51 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2018.05.08 kedd, 18:18:15
Oda le van írva betűvel, monitoron olvashatóan..... -0.8 - -0.9 bar.
Ezt a szolenoid szelep vagy ráengedi vagy nem.
Köszi, mostmár tiszta!
Naplózva
Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
Lacko1984
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 923
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #45083 Dátum:
2018.05.08 kedd, 18:36:18 »
Idézetet írta: AndyA - 2018.05.08 kedd, 16:46:12
Minek lenne külön vákuumszivattyú?! A motor meg a turbo úgy szipákolják a levegőt, hogy jobban se kell...
A shut-off szelep éppen azt teszi, hogy nem enged levegőt a motorba, amitől vákuum keletkezik a szívócsőben, ill. oxigén (és persze üzemanyag) híján leáll a motor.
AndyA
A shut off szelep alapból nyitva van, amikor vákuumot kap akkor zár le.
Naplózva
Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
Gabee
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 68
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #45084 Dátum:
2018.05.09 szerda, 08:27:10 »
Idézetet írta: alf® - 2018.05.08 kedd, 12:44:20
gyujtás kapcsoló xarakodhat,párszor járasd át. Ha van valami eszközöd, az önindítót is kopogtathatod,hátha csak felakadt a keféje.
Az órában lévő piros led kialszik amikor indítanál? Mert ha nem, akkor az immo xarakodik, és a kulcsot nem ismeri fel.Tartalék kulcs van?
Köszi srácok a segítséget!
Az önindító volt a ludas. Én hiába kocogtattam, nem nagyon fértem hozzá. Végül a szervize lett szállítva ahol a szerelő ledugott egy csövet majd odak**t egy kalapáccsal, ezután egyből beröffent.
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Ghia kombi 2004
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27056
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #45085 Dátum:
2018.05.09 szerda, 08:36:13 »
Idézetet írta: Gabee - 2018.05.09 szerda, 08:27:10
Köszi srácok a segítséget!
Az önindító volt a ludas. Én hiába kocogtattam, nem nagyon fértem hozzá. Végül a szervize lett szállítva ahol a szerelő ledugott egy csövet majd odak**t egy kalapáccsal, ezután egyből beröffent.
Sajnos ettől csak ideiglenesen oldódott meg a probléma, azt tudod? Bármikor megcsinálhatja újra. Minimum egy pucolás ráférne.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Gabee
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 68
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #45086 Dátum:
2018.05.09 szerda, 09:28:33 »
Idézetet írta: AndyA - 2018.05.09 szerda, 08:36:13
Sajnos ettől csak ideiglenesen oldódott meg a probléma, azt tudod? Bármikor megcsinálhatja újra. Minimum egy pucolás ráférne.
AndyA
Igen, ott is hagytam. Nem mertem kockáztatni h mégegyszer megszivasson. Leszedi az önindítót és megnézi h mennyire van elkopva, h takarítás vagy csere lesz-e.
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Ghia kombi 2004
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27056
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #45087 Dátum:
2018.05.09 szerda, 09:41:21 »
Idézetet írta: Gabee - 2018.05.09 szerda, 09:28:33
Igen, ott is hagytam. Nem mertem kockáztatni h mégegyszer megszivasson. Leszedi az önindítót és megnézi h mennyire van elkopva, h takarítás vagy csere lesz-e.
Ha szánsz egy kicsit többet rá, Kertész utcában kapsz korrekten felújított példányt.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26965
Zsiráf
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #45088 Dátum:
2018.05.09 szerda, 10:57:57 »
Idézetet írta: AndyA - 2018.04.23 hétfő, 12:32:06
Nekem attól jött elő, hogy átállítottam a Forscannel azt a kapcsolót, hogy korrigálja-e a sebességmérő által mutatott értéket. Rendesen ezt bekapcsolják, így 4-5 km/h-val is többet mutat a valóságnál. Kikapcsolva majdnem pontos, 160-as tempóig kevesebb az eltérés, mint a mutató szélessége (<1 km/h).
De nézd végig a listát, hátha ott van benne, csak nem emlékszem, hogy beállítottam volna. Extended licensz kell, ha emlékeim nem csalnak.
AndyA
Nekem facelift-es a kocsi, de az óracsoport még fl előtti (szeptemberi gyártás, de az óracsoport hátulján levő matrica alapján az még júniusi gyártású), gondolom az volt a polcon, amikor rakták össze a kocsit. Még volt raktáron... Így ebben nem bekapcsolható a pillanatnyi fogyimérés
Naplózva
Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27056
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #45089 Dátum:
2018.05.09 szerda, 11:58:12 »
Idézetet írta: Domi - 2018.05.09 szerda, 10:57:57
Nekem facelift-es a kocsi, de az óracsoport még fl előtti (szeptemberi gyártás, de az óracsoport hátulján levő matrica alapján az még júniusi gyártású), gondolom az volt a polcon, amikor rakták össze a kocsit. Még volt raktáron... Így ebben nem bekapcsolható a pillanatnyi fogyimérés
Pekk.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #45090 Dátum:
2018.05.09 szerda, 12:10:24 »
Idézetet írta: AndyA - 2018.05.09 szerda, 09:41:21
Ha szánsz egy kicsit többet rá, Kertész utcában kapsz korrekten felújított példányt.
AndyA
Nem gondolom, hogy vihetné a szervizbe vagy amíg oda nem ér, addig ketyeg az óra.....
«
Utoljára szerkesztve: 2018.05.09 szerda, 12:21:14 írta Meg Győző
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #45091 Dátum:
2018.05.09 szerda, 12:17:05 »
Idézetet írta: Domi - 2018.05.09 szerda, 10:57:57
Nekem facelift-es a kocsi, de az óracsoport még fl előtti (szeptemberi gyártás, de az óracsoport hátulján levő matrica alapján az még júniusi gyártású), gondolom az volt a polcon, amikor rakták össze a kocsit. Még volt raktáron... Így ebben nem bekapcsolható a pillanatnyi fogyimérés
Nem haragszol, ha azt mondom tévedel?
Az autód FL utáni és a műszercsoportod is! Nézegeted már pár éve, mégsem tudod.....
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26965
Zsiráf
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #45092 Dátum:
2018.05.09 szerda, 12:41:39 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2018.05.09 szerda, 12:17:05
Nem haragszol, ha azt mondom tévedel?
Az autód FL utáni és a műszercsoportod is! Nézegeted már pár éve, mégsem tudod.....
Lehet, hogy a számlap az, de a "lelke" nem. Legalábbis a diag műszerek szerint nem. Korábban Vik, meg kb. 2 éve netcore is nézte mindenféle műszerekkel, és ha 2003/06 utáninak írjuk a kocsit, akkor nem ismeri fel. Ha az előttinek, akkor igen, de akkor meg nem él a pillanatnyi fogyi bekapcsolási opció.
Alapvetően mindegy, elvagyok nélküle 10 éve, de mégiscsak baxxa a csőrömet, hogy nem lehet bekapcsolni
Naplózva
Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #45093 Dátum:
2018.05.09 szerda, 12:50:20 »
Idézetet írta: Domi - 2018.05.09 szerda, 12:41:39
Lehet, hogy a számlap az, de a "lelke" nem. Legalábbis a diag műszerek szerint nem. Korábban Vik, meg kb. 2 éve netcore is nézte mindenféle műszerekkel, és ha 2003/06 utáninak írjuk a kocsit, akkor nem ismeri fel. Ha az előttinek, akkor igen, de akkor meg nem él a pillanatnyi fogyi bekapcsolási opció.
Alapvetően mindegy, elvagyok nélküle 10 éve, de mégiscsak baxxa a csőrömet, hogy nem lehet bekapcsolni
Attól, amiatt nem lehet bekapcsolni, mert a műszercsoport szoftvere nem olyan.
2004 első negyed év után GYÁRTOTT műszercsoportok rendelkeznek a szükséges szoftverrel.
Nem az autó, hanem a műszercsoport gyártási ideje a döntő.
A legtöbb diag műszer felismeri vagy évjáratot enged kiválasztani, olyat, hogy 2003/06 előtt vagy után....egy műszernél sem láttam.
Ráadásul a Forscan meg teljesen felismeri az autót.
Remélem azért tudsz aludni, hogy nem tud valamit az autód, amit a gyártási idejéből eredendően nem is tudhat!
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #45094 Dátum:
2018.05.09 szerda, 12:54:57 »
Itt vagyok példának én, nekem 2004.03.01-es gyártású az autóm, de a műszercsoport nyilván nem aznap hajnalban készült.
Vagyis az még nem tudja a funkciót, még ha adja is a lehetőséget a bekapcsolásra. Meg is csinálja, OK-al záródik. Oszt' nem változik semmi....
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26965
Zsiráf
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #45095 Dátum:
2018.05.09 szerda, 12:56:05 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2018.05.09 szerda, 12:50:20
Attól, amiatt nem lehet bekapcsolni, mert a műszercsoport szoftvere nem olyan.
2004 első negyed év után GYÁRTOTT műszercsoportok rendelkeznek a szükséges szoftverrel.
Nem az autó, hanem a műszercsoport gyártási ideje a döntő.
A legtöbb diag műszer felismeri vagy évjáratot enged kiválasztani, olyat, hogy 2003/06 előtt vagy után....egy műszernél sem láttam.
Ráadásul a Forscan meg teljesen felismeri az autót.
Remélem azért tudsz aludni, hogy nem tud valamit az autód, amit a gyártási idejéből eredendően nem is tudhat!
Épp ez volt az első hsz-em, hogy maga az autó fl-es, de az óracsoportot az előttinek ismeri fel a diag. Tudom, hogy ettől a kocsi nem lesz pre-fl
Ezt a kiválasztósdit netcore diag eszköze kéri. Nem tudom, hogy neki mije van.
De persze, aludni jól tudok, csak ha lehetne ilyet aktiválni, akkor tetszene. De nem dőlök a kardomba azért, mert ez a funkció nem megy.
Amúgy ez a 2004 Q1 dolog se biztos hogy biztos, mert Big_Qba autója 2003/12-es, és neki tudta aktiválni Vik a pillanatnyit. Holott 2003 Q4-ben még nem gyárthattak 2004 Q1-es óracsoportot
Naplózva
Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #45096 Dátum:
2018.05.09 szerda, 12:58:40 »
Idézetet írta: Domi - 2018.05.09 szerda, 12:56:05
Épp ez volt az első hsz-em, hogy maga az autó fl-es, de az óracsoportot az előttinek ismeri fel a diag. Tudom, hogy ettől a kocsi nem lesz pre-fl
Ezt a kiválasztósdit netcore diag eszköze kéri. Nem tudom, hogy neki mije van.
De persze, aludni jól tudok, csak ha lehetne ilyet aktiválni, akkor tetszene. De nem dőlök a kardomba azért, mert ez a funkció nem megy.
Amúgy ez a 2004 Q1 dolog se biztos hogy biztos, mert Big_Qba autója 2003/12-es, és neki tudta aktiválni Vik a pillanatnyit. Holott 2003 Q4-ben még nem gyárthattak 2004 Q1-es óracsoportot
Ez igaz.
Viszont az övé fiatalon TK-s volt és akkoriban amúgy is úgy fiatalítottak(tekertek), hogy óracsoportot cseréltek!
Naplózva
Imádom a dízeleket!
G_B
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1162
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #45097 Dátum:
2018.05.09 szerda, 13:02:58 »
Idézetet írta: Domi - 2018.05.09 szerda, 12:56:05
Épp ez volt az első hsz-em, hogy maga az autó fl-es, de az óracsoportot az előttinek ismeri fel a diag. Tudom, hogy ettől a kocsi nem lesz pre-fl
Ezt a kiválasztósdit netcore diag eszköze kéri. Nem tudom, hogy neki mije van.
De persze, aludni jól tudok, csak ha lehetne ilyet aktiválni, akkor tetszene. De nem dőlök a kardomba azért, mert ez a funkció nem megy.
Amúgy ez a 2004 Q1 dolog se biztos hogy biztos, mert Big_Qba autója 2003/12-es, és neki tudta aktiválni Vik a pillanatnyit. Holott 2003 Q4-ben még nem gyárthattak 2004 Q1-es óracsoportot
nem lehet az óracsoport szoftverét frissíteni?
Naplózva
üdv, B
S-Max '12 2.0 tdci
ex: S-Max '06 1.8 tdci
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48577
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #45098 Dátum:
2018.05.09 szerda, 13:05:10 »
Idézetet írta: Domi - 2018.05.09 szerda, 12:56:05
Épp ez volt az első hsz-em, hogy maga az autó fl-es, de az óracsoportot az előttinek ismeri fel a diag. Tudom, hogy ettől a kocsi nem lesz pre-fl
Ezt a kiválasztósdit netcore diag eszköze kéri. Nem tudom, hogy neki mije van.
De persze, aludni jól tudok, csak ha lehetne ilyet aktiválni, akkor tetszene. De nem dőlök a kardomba azért, mert ez a funkció nem megy.
Amúgy ez a 2004 Q1 dolog se biztos hogy biztos, mert Big_Qba autója 2003/12-es, és neki tudta aktiválni Vik a pillanatnyit. Holott 2003 Q4-ben még nem gyárthattak 2004 Q1-es óracsoportot
IDS klónja van.
Én is találkoztam 2003.6havi autóval,aminek működött a pillanatnyi gyogyijelzés.Eredeti műszeregységgel.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27056
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #45099 Dátum:
2018.05.09 szerda, 13:07:17 »
Idézetet írta: Domi - 2018.05.09 szerda, 10:57:57
Nekem facelift-es a kocsi, de az óracsoport még fl előtti (szeptemberi gyártás, de az óracsoport hátulján levő matrica alapján az még júniusi gyártású), gondolom az volt a polcon, amikor rakták össze a kocsit. Még volt raktáron... Így ebben nem bekapcsolható a pillanatnyi fogyimérés
Vegyél egy jót, azt meg már tudod, hogyan kell kicserélni...
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Oldalak:
1
...
895
896
897
898
899
900
901
[
902
]
903
904
905
906
907
908
909
...
959
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ