Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 21:36:50 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 116 117 118 119 120 121 122 [123] 124 125 126 127 128 129 130 ... 959   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 14622559 alkalommal)
0 Felhasználó és 69 vendég van a témában
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #6100 Dátum: 2010.11.30 kedd, 17:02:56 »

le tudod magad is dugózni, nem kell hozzá szaki.
ami kell hozzá:
1. 8-as és 10-es dugókulcs
2. tenyérnyi saválló lemez
3. valamilyen vágóeszköz, amivel méretre tudod vágni
4. fúró, amivel tudsz 2 lyukat fúrni rá

ha a szívósort is takarítod(érdemes)
5. 8db tömítőkarika a motorblokk felől
6. sok-sok rongy
7. gázolaj/benzin/más oldószer, ami leoldja a lerakódott olajos kormot a szívósór és az egr szelep oldaláról

(ha kihagytam valamit, akkor bővítsétek a listát worship)

A facelift utan, reszecskeszuros, 130 pacis TDCi nem bolondul meg ettol? Mert a 2002-esben siman megcsinalom valamikor, amikor kicsit jobb ido lesz, de tartok tole, hogy az ujabb kicsit mas, hiaba ugyanaz a motor.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #6101 Dátum: 2010.11.30 kedd, 17:13:42 »

A facelift utan, reszecskeszuros, 130 pacis TDCi nem bolondul meg ettol? Mert a 2002-esben siman megcsinalom valamikor, amikor kicsit jobb ido lesz, de tartok tole, hogy az ujabb kicsit mas, hiaba ugyanaz a motor.

AndyA
az újabb már eur4-es, folyamatosan hibakódot fog dobni, ezért a check engine jel világítani fog a műszeregységeden. ez ellen 2 dolgot tehetsz:
1, le szharod, nem zavar a világító jel
2, veszel egy olcsó hibakódtörlőt és kitörlöd azzal a hibakódot, ekkor egy darabig nem fog volágítani a jel
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
arrabonus
Vendég
« Új hozzászólás #6102 Dátum: 2010.11.30 kedd, 18:46:46 »

Sziasztok!

Nincs valakinek egy kiszerelt résolajcsöve TDCi-hez?  A csatlakozóira lenne szükségem, barkácsolnék egy résolajmennyiség mérőt.

Arrabonus
Naplózva
zoltn
Vendég
« Új hozzászólás #6103 Dátum: 2010.11.30 kedd, 18:49:06 »

Sziasztok!!!

ELADÓ porlasztók (4db) TDCI 2004 es évjárathoz, 50.000km futottak gyári , plussz egy magasnyomású szivattyú akit érdekel......06703322780
Naplózva
arrabonus
Vendég
« Új hozzászólás #6104 Dátum: 2010.11.30 kedd, 18:52:34 »

Sziasztok!!!

ELADÓ porlasztók (4db) TDCI 2004 es évjárathoz, 50.000km futottak gyári , plussz egy magasnyomású szivattyú akit érdekel......06703322780

Milyen típuskódú porlasztók?
Naplózva
zoltn
Vendég
« Új hozzászólás #6105 Dátum: 2010.11.30 kedd, 18:55:13 »

Milyen típuskódú porlasztók?


http://www.carstyling.hu/buy_shower.php?id=213526

Nem tudom de itt  egy link itt többet látsz megnézem neked....
Naplózva
arrabonus
Vendég
« Új hozzászólás #6106 Dátum: 2010.11.30 kedd, 18:58:40 »

http://www.carstyling.hu/buy_shower.php?id=213526

Nem tudom de itt  egy link itt többet látsz megnézem neked....

Van rajtuk egy típusszám, így kezdődik: ejdr00...  A vége érdekelne.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #6107 Dátum: 2010.11.30 kedd, 19:45:30 »

Sziasztok!

Egy kis segítséget kérnék a Szakiktól! Úgy néz ki, hogy szeretett tdci-m(2002 tdci 130 ló, 262 000km) egyik porlasztója feladta nemrégiben. Azért gondolom, mert indításkor nem indul és villog az izzítás lámpa. 3-szor gyújtás 4-ére indít és megy, viszont az alapjárat katasztrofális, ingadozik és össze-vissza jár. Menet közben max nyomatéknál 4.-5.-ben vészüzemmód, majd 1-2 mp múlva leáll. Újra törlés és megy tovább a következő komolyabb gázadásig majd leáll. Szóval ha valóban porlasztó lesz megéri-e felújítani mert 25 ropiért hallottam ezt a variációt darabonként, vagy mennyibe fáj egy új bele?Gondolom először is diagnosztika kellene, na de az kb. mennyibe kerül?Szerencsére először kell hozzányúlnom 110 000 közösen megtett csodálatos km után.  help
Mindenek előtt cseréld ki a go szűrőt!És ha van,szüntesd meg az olajszivárgást a csúcsok,a résolajcsövek és a go szűrő körül!
Több mint esélyes a megoldásra!  Wink
Ha még mindig fennáll a hiba,akkor mehetsz tovább a csúcsvonalon..... Wink wave
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #6108 Dátum: 2010.11.30 kedd, 19:47:48 »

Hello koszi a hozzaszolast,az a helyzet atlagba kethavonta teszek bele fuvoka tisztito adalekot azt a feket elotyit bocs a nevet nem tudom:)
Ez a Protec ez valami speci cucc? Hol lehet venni??? Mert akkor megvennem es kiprobalnam hatha az jobb.
http://www.cromax.hu/index.php?keres_res=1&katid=42386165&termek_al_id=16534
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #6109 Dátum: 2010.11.30 kedd, 19:50:29 »

Sziasztok!

Alig 1,5 hónapja megvettem életem első dízel autóját - MK III 2.0TDCI, Ghia Executive, manuális váltós. Nagyon imádom, január elején lesz 6 éves. Jól megy, jól fogyaszt és minden extra hibátlanul műxik.
Ami furcsa volt eleinte, h kicsivel lassabban melegszik - hasonló köbcentis benzineshez szoktam. Persze ez érthető, hisz dízel (bár fűtésrásegítő van benne).
Mostanság, h bejöttek a hidegek, olyan jelenséget tapasztalok, h városi araszolgatásban nem igen melegszik be teljesen, azaz a mutató valahol a függő és a balra fekvő helyzet közt félúton áll. Ilyenkor is meleget fúj persze, de nem az igazi.
Amint kiérek városból vagy tartósan tempósabb városi szakasz van, felmegy függőlegesig. Ha lakott területen kívül hajtom, hiba nélkül áll függőlegesen, meg se mozdul, se le se fel.
Ez a jelenség ellent mond a termosztát tippemre (hisz nagyobb tempónál nagyobb menetszélnél intenzívebb hűtés miatt nyitott termosztát esetén hűlne vissza).
Valamint azt is észrevettem, hogy több 50-100km után is ilyen 2C fokos időben, ha beérek lakott területre és 1500 ford/perc körül gurulok, szintén visszahűl a moci (mutató szerint).
Próbálkozásaim: vízmennyiség ellenőrzése, fűtés letekerés, klíma kikapcsolás, komplett középkonzoli panel kikapcs,... eredmény semmi. Ami feltűnt, leparkoláskor, mielőtt leállítom a gépet, klímás részt kikapcsolom és utána állítom csak le a mocit, hallom, h a ventilátor megy.
Sőt, innentől figyelve erre, mikor reggel beindítom direkt nem kapcsolom még be a fűtést, de a ventillátor megy.
Ez normális??? Vagy a ventillátor vezérlő kapcsoló xaraxik (netán direktbe kötötték)? Ez viszkós vagy elektromos ventillátoros? Megvallom, még ezt nem csekkoltam.
Van vkinek tippje illetve ilyesféle tapasztalata?
Előre is köszi!
Üdv,
Viktor
elektromos a venti,és így nem jó...
mind a 2 termót kell cserélni!
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
NemTom
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1077



E-mail
« Új hozzászólás #6110 Dátum: 2010.11.30 kedd, 20:23:52 »

Sziasztok,

Arra gondoltam időszerű lenne kicserélnem az izzító gyertyáimat,(6,5 év, 139e km) meg is néztem a cikket a Wikin, de ezzel az írással nem értek egyet, lszi cáfoljátok meg a gondolatmenetemet, ha hibázik:
Cikk:
" AZ MKIII TDCi motorok hengerfeje amibe az izzító gyertyák vannak becsavarva Aluminium öntvényből készültek. Az izzítógyertyák viszont acélból vannak. Ez azt jelenti, hogy csak hideg motornál végezhetjük el a cserét mert két különböző hőtágulású anyagról beszélünk "

A két különböző anyag az OK, de az Alu-nak nagyobb a hőtágulása adott hőmérsékleten mint az acélnak, tehát annak jobban kéne tágulni ezért könnyebben ki kéne jönnie a blokkból az izzítóknak, nem? főleg ha esetleg blokk meleg és az izzítókat visszahűtöm.(pl fagyasztóból származó csirkecombbal nyes).
Egyébként aki cserélte már saját kezűleg annak szívesen meghallgatnám a tapasztalatát, mennyire volt nehéz6rizikós kiszedni az izzítókat. Ha jól néztem 13-15Nm nyomatékkal vannak behúzva, az meg nem olyan vészes.
Naplózva

2.0 TDCI 115le EU4 - MTX75 - Mondeo Ghia Kombi - 2004/05 - EGR & Kat OFF; ZEN; DRL; SAMCO turbócső; Kartergáz leválasztó "bödön"Smiley
Vadász
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104



E-mail
« Új hozzászólás #6111 Dátum: 2010.11.30 kedd, 20:27:26 »

Mindenek előtt cseréld ki a go szűrőt!És ha van,szüntesd meg az olajszivárgást a csúcsok,a résolajcsövek és a go szűrő körül!
Több mint esélyes a megoldásra!  Wink
Ha még mindig fennáll a hiba,akkor mehetsz tovább a csúcsvonalon..... Wink wave

Kösz az infókat Urak!Most nem nagyon szeretnék százezreket költeni rá, megpróbálok minél olcsóbb megoldást keresni még ha ideiglenes is lesz. Go szűrőt most cseréltem, és nem látok folyást sehol, de majd alaposabban megnézem a gépet. Viszont belenéztem az agyába, és ír néhány kódot amit korábban nem láttam benne (vagy nem emlékszem rájuk).
r0206
Rr0206
E01
dt8A63
dtc9318
Nem tudom, mondanak-e ezek valakinek valamit.Amúgy mi az a CMP?
Ja, és az én kocsim ősztől tavaszig nem melegszik fel üzemi hőfokra.Most cseréltem termosztátot, de már értem miért nincs változás, most jöhet az olaj-köri is.
Naplózva

2.0 TDCi 130 LE GHIA (2002)=egy ékszer
V.Tamás
Vendég
« Új hozzászólás #6112 Dátum: 2010.11.30 kedd, 20:27:33 »

Sziasztok,

Arra gondoltam időszerű lenne kicserélnem az izzító gyertyáimat,(6,5 év, 139e km) meg is néztem a cikket a Wikin, de ezzel az írással nem értek egyet, lszi cáfoljátok meg a gondolatmenetemet, ha hibázik:
Cikk:
" AZ MKIII TDCi motorok hengerfeje amibe az izzító gyertyák vannak becsavarva Aluminium öntvényből készültek. Az izzítógyertyák viszont acélból vannak. Ez azt jelenti, hogy csak hideg motornál végezhetjük el a cserét mert két különböző hőtágulású anyagról beszélünk "

A két különböző anyag az OK, de az Alu-nak nagyobb a hőtágulása adott hőmérsékleten mint az acélnak, tehát annak jobban kéne tágulni ezért könnyebben ki kéne jönnie a blokkból az izzítóknak, nem? főleg ha esetleg blokk meleg és az izzítókat visszahűtöm.(pl fagyasztóból származó csirkecombbal nyes).
Egyébként aki cserélte már saját kezűleg annak szívesen meghallgatnám a tapasztalatát, mennyire volt nehéz6rizikós kiszedni az izzítókat. Ha jól néztem 13-15Nm nyomatékkal vannak behúzva, az meg nem olyan vészes.


Szia!

Szerintem nincs ebben ellentmondás. A meleg hatására az izzítód tágul, mivel hengeres alkatrész növekszik az átmérője "befeszül" a lyukba. A hengerfej is tágúl, de merre is - egyre szűkebb lesz a lyuk, mert ő sem tud másfelé terjeszkedni.
A ment hossza mentén bekövetkező különbözö tágulás nem is vettük figyelembe.
« Utoljára szerkesztve: 2010.11.30 kedd, 20:29:28 írta V.Tamás » Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #6113 Dátum: 2010.11.30 kedd, 20:29:26 »

Sziasztok,

Arra gondoltam időszerű lenne kicserélnem az izzító gyertyáimat,(6,5 év, 139e km) meg is néztem a cikket a Wikin, de ezzel az írással nem értek egyet, lszi cáfoljátok meg a gondolatmenetemet, ha hibázik:
Cikk:
" AZ MKIII TDCi motorok hengerfeje amibe az izzító gyertyák vannak becsavarva Aluminium öntvényből készültek. Az izzítógyertyák viszont acélból vannak. Ez azt jelenti, hogy csak hideg motornál végezhetjük el a cserét mert két különböző hőtágulású anyagról beszélünk "

A két különböző anyag az OK, de az Alu-nak nagyobb a hőtágulása adott hőmérsékleten mint az acélnak, tehát annak jobban kéne tágulni ezért könnyebben ki kéne jönnie a blokkból az izzítóknak, nem? főleg ha esetleg blokk meleg és az izzítókat visszahűtöm.(pl fagyasztóból származó csirkecombbal nyes).
Egyébként aki cserélte már saját kezűleg annak szívesen meghallgatnám a tapasztalatát, mennyire volt nehéz6rizikós kiszedni az izzítókat. Ha jól néztem 13-15Nm nyomatékkal vannak behúzva, az meg nem olyan vészes.

lentebb már meg van a válasz! nyes

továbbá nem a 15nm a vészes,hanem,ha jól bele van oxidálódva az aluba a vas! hehe
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
arrabonus
Vendég
« Új hozzászólás #6114 Dátum: 2010.11.30 kedd, 20:39:04 »

Szia!

Szerintem nincs ebben ellentmondás. A meleg hatására az izzítód tágul, mivel hengeres alkatrész növekszik az átmérője "befeszül" a lyukba. A hengerfej is tágúl, de merre is - egyre szűkebb lesz a lyuk, mert ő sem tud másfelé terjeszkedni.
A ment hossza mentén bekövetkező különbözö tágulás nem is vettük figyelembe.
.
Tévedsz! A lyuk ugyanúgy tágul, mintha alumíniummal lenne kitöltve. Ezt használják ki amikor zsugorkötéssel raknak fel valamit egy agyra, vagy tengelyre. Sőt a bognár is emiatt tudja felrakni a hordóra az abroncsokat. Beszorult csavarok kiszedése is könnyebb, ha az anyát melegíted. Bár még nem próbáltam, hidegen sem, melegen sem, szerintem is könnyebben kijön melegen.

De biztos, hogy nem egyszerű a meleg motoron matatni.
Naplózva
V.Tamás
Vendég
« Új hozzászólás #6115 Dátum: 2010.11.30 kedd, 20:49:15 »

.
Tévedsz! A lyuk ugyanúgy tágul, mintha alumíniummal lenne kitöltve. Ezt használják ki amikor zsugorkötéssel raknak fel valamit egy agyra, vagy tengelyre. Sőt a bognár is emiatt tudja felrakni a hordóra az abroncsokat. Beszorult csavarok kiszedése is könnyebb, ha az anyát melegíted. Bár még nem próbáltam, hidegen sem, melegen sem, szerintem is könnyebben kijön melegen.

De biztos, hogy nem egyszerű a meleg motoron matatni.

Szerintem az abroncs és a gyűrűs kötés esetében is egy jellemzően kör kersztmetszetű alkatrészről beszélünk, amely kifelé is kellően teret talál magának a hőtágulásra, a méretének növelésére ezek lineálisan tágulnak. Ellenben a hengerfej elég tömbös anyag szerintem itt inkább a köbös tágulás jellemzőbb - de nem állítom, hogy igazam lenne.
Naplózva
Szilo
Vendég
« Új hozzászólás #6116 Dátum: 2010.11.30 kedd, 23:27:32 »

Sziasztok,

Arra gondoltam időszerű lenne kicserélnem az izzító gyertyáimat,(6,5 év, 139e km) meg is néztem a cikket a Wikin, de ezzel az írással nem értek egyet, lszi cáfoljátok meg a gondolatmenetemet, ha hibázik:
Cikk:
" AZ MKIII TDCi motorok hengerfeje amibe az izzító gyertyák vannak becsavarva Aluminium öntvényből készültek. Az izzítógyertyák viszont acélból vannak. Ez azt jelenti, hogy csak hideg motornál végezhetjük el a cserét mert két különböző hőtágulású anyagról beszélünk "

A két különböző anyag az OK, de az Alu-nak nagyobb a hőtágulása adott hőmérsékleten mint az acélnak, tehát annak jobban kéne tágulni ezért könnyebben ki kéne jönnie a blokkból az izzítóknak, nem? főleg ha esetleg blokk meleg és az izzítókat visszahűtöm.(pl fagyasztóból származó csirkecombbal nyes).
Egyébként aki cserélte már saját kezűleg annak szívesen meghallgatnám a tapasztalatát, mennyire volt nehéz6rizikós kiszedni az izzítókat. Ha jól néztem 13-15Nm nyomatékkal vannak behúzva, az meg nem olyan vészes.


 eljen eljen
ezen már én is gondolkodtam, és maximálisan egyetértek veled!
Nyáron fogom cserélni, már megvettem az izzítógyertyákat, majd megkérdezem az autószerelő havert, hogy hideg vagy meleg motornál
hülyebiztos a csere-bere.
A tapasztalataimat pedig majd leírom.

Üdv!
Sz
Naplózva
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #6117 Dátum: 2010.11.30 kedd, 23:57:14 »

Hello koszi a hozzaszolast,az a helyzet atlagba kethavonta teszek bele fuvoka tisztito adalekot azt a feket elotyit bocs a nevet nem tudom:)
Ez a Protec ez valami speci cucc? Hol lehet venni??? Mert akkor megvennem es kiprobalnam hatha az jobb.
Igen jó cucc!!!!Itt Pécsen van egy olajshop én ottveszem.A TDCI-hez a kék kell.3000ft körül van.De üzemanyagadalék,10000km-t kell ismételni.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #6118 Dátum: 2010.12.01 szerda, 00:09:40 »

Indítás közbeni izzítóvillogást csak CMP hiba miatt láttam... A többi tünet valóban injektorhibára utal. A felújítást kétféleképpen végzik:

1. csak a porlasztócsúcsot cserélik
2. porlasztócsúcsot és vezérlőszelepet cserélnek

Az 1. gányolás. A 2. megoldás esetén gyakorlatilag minden illesztett, kopó alkatrészt kicserélnek, csak a fém ház és a tekercs marad meg. Ez lényegében gyári állapotra hozza az injektort.
Mindkét módszer után megváltozik az injektor jelleggörbéje, újra kell kalibrálni és az új kalibrációs kódot be kell programozni az ECU-ba.

A 2. módszer szerinti felújítás és kalibrációs kód generálás 43k Ft a Filep dieselnél.
Felújított injektor a Cromaxnál ~53k Ft.
Új injektor a Cromaxnál ~93k Ft.

Ki- beszerelés, programozás szervízfüggő.

Örülj neki még csak jeladó miatt láttál én már más miatt is!!!!!!A Cromaxnál  az eladó mondta a felújított p csúcs olyan mint a kutya vacsorája.Vagy bírja vagy nem.Ezen a mondaton én is meglepődtem.Az újnak az ára függ,hogy milyen a motorod,és milyen kell bele.Ez az alvázszámból kiderül.Tedöntesz úgy is,meg a pénz.Én személy szerint ha ide majd eljutok és már elment ennyit Veszek bele újjat.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #6119 Dátum: 2010.12.01 szerda, 10:25:59 »

eljen eljen
ezen már én is gondolkodtam, és maximálisan egyetértek veled!
Nyáron fogom cserélni, már megvettem az izzítógyertyákat, majd megkérdezem az autószerelő havert, hogy hideg vagy meleg motornál
hülyebiztos a csere-bere.
A tapasztalataimat pedig majd leírom.

Üdv!
Sz
Ugy latom meg nem hallottatok hengerfejbe beletoro izzitogyertyakrol....en mar lattam is, ilyenkor ugye hf le, a menetet vissza kell hegeszteni stb... nagyon sz o p o es koltseges...szoval csak ovatosan! ja pl a hengerfejet is hideg motornal veszik le, hogy ne vetemedjen meg! (persze ha nem eppen azert veszik le, mert az rossz)
Naplózva
GiN
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1950



E-mail
« Új hozzászólás #6120 Dátum: 2010.12.01 szerda, 12:59:50 »

Ugy latom meg nem hallottatok hengerfejbe beletoro izzitogyertyakrol....en mar lattam is, ilyenkor ugye hf le, a menetet vissza kell hegeszteni stb... nagyon sz o p o es koltseges...szoval csak ovatosan! ja pl a hengerfejet is hideg motornal veszik le, hogy ne vetemedjen meg! (persze ha nem eppen azert veszik le, mert az rossz)
erről a beleszakadásról már én is hallottam.. szopi..
Naplózva

Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar, ZEN INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
Vadász
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104



E-mail
« Új hozzászólás #6121 Dátum: 2010.12.01 szerda, 13:36:51 »

Valaki meg tudná mondani, hogy az autó által kiírt (hiba)kódokból kiderül valami, vagy csak a kiolvasó műszer által hozottak a mérvadóak.A szerelő előtt szeretnék kicsit tájékozódni, hogy ne tudjanak teljesen hülyére venni.
Egyik kolléga írta, hogy lehet csak csúcsot cserélni, viszont én úgy tudom TDCI-be csak kompletten lehet a porlasztót.
Ezt jól tudom?Még annyit kérdeznék mi az a CMP? wave
Naplózva

2.0 TDCi 130 LE GHIA (2002)=egy ékszer
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #6122 Dátum: 2010.12.01 szerda, 13:52:49 »

Valaki meg tudná mondani, hogy az autó által kiírt (hiba)kódokból kiderül valami, vagy csak a kiolvasó műszer által hozottak a mérvadóak.A szerelő előtt szeretnék kicsit tájékozódni, hogy ne tudjanak teljesen hülyére venni.
Egyik kolléga írta, hogy lehet csak csúcsot cserélni, viszont én úgy tudom TDCI-be csak kompletten lehet a porlasztót.
Ezt jól tudom?Még annyit kérdeznék mi az a CMP? wave

Szia! Ha jól tudom, CMP azaz Camshaft Position szenzor, vagyis a vezérműtengely pozicio jeladója

nem egy költséges cucc, és könnyű cserélni. Talán a főoldalon van is leírás..
Naplózva
Vadász
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104



E-mail
« Új hozzászólás #6123 Dátum: 2010.12.01 szerda, 14:12:59 »

Szia! Ha jól tudom, CMP azaz Camshaft Position szenzor, vagyis a vezérműtengely pozicio jeladója

nem egy költséges cucc, és könnyű cserélni. Talán a főoldalon van is leírás..

Köszi Mad-V!
Ez is egy hibaforrás. Azért ha valaki tudja a másik kérdésemre a választ, ne tartsátok magatokban! worship
Naplózva

2.0 TDCi 130 LE GHIA (2002)=egy ékszer
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #6124 Dátum: 2010.12.01 szerda, 15:40:29 »

Sziasztok!

Egy kis segítséget kérnék a Szakiktól! Úgy néz ki, hogy szeretett tdci-m(2002 tdci 130 ló, 262 000km) egyik porlasztója feladta nemrégiben. Azért gondolom, mert indításkor nem indul és villog az izzítás lámpa. 3-szor gyújtás 4-ére indít és megy, viszont az alapjárat katasztrofális, ingadozik és össze-vissza jár. Menet közben max nyomatéknál 4.-5.-ben vészüzemmód, majd 1-2 mp múlva leáll. Újra törlés és megy tovább a következő komolyabb gázadásig majd leáll. Szóval ha valóban porlasztó lesz megéri-e felújítani mert 25 ropiért hallottam ezt a variációt darabonként, vagy mennyibe fáj egy új bele?Gondolom először is diagnosztika kellene, na de az kb. mennyibe kerül?Szerencsére először kell hozzányúlnom 110 000 közösen megtett csodálatos km után.  help
Ez tuti üzemanyag rendszeri gond, tehát a CMP hibája felejtős, annak más a tünetegyüttese.
Lehetne szivárgás is, ha nem lenne az indítási gond, az egyenetlen alapjárat.
Cserélni 4db-ot érdemes, együtt a fém csőszakaszokkal, a résolajcsővel és az üa. szűrővel.
Érdemes megnézni a levett szűrőt/poharazási mintát fémreszelékre, mert ha van benne, akkor az cr pumpa halált jelent, ami mellé nem érdemes új porlasztót betenni, mert azt is tönkrevágja.
Felújítottat nem érdemes, újat meg nem biztos, hogy fogsz kapni jó árban az évjárat miatt (101z/301z jelzésű kell bele)
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Vadász
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104



E-mail
« Új hozzászólás #6125 Dátum: 2010.12.01 szerda, 16:25:46 »

Go szűrőt két hete cseréltem és a szokásos retken kívül más nem volt benne. Régóta kezdődött ez a probléma (több tízezer km), de csak most jutottam odáig, hogy letilt lépten-nyomon.Arra gondoltam megcsinálom a poharazást otthon. Ha jól értem a résolaj egységnyi idő alatti mennyiségét kell mérni, csak az nem tiszta, hogy egyszerre a 4 porl-ra, vagy külön-külön egységnyi időre. Amilyen alapjárata van, biztos sokat elárulna a poharazás. Átmenetileg a rossz porl. felújítására gondoltam, legalább a telet kibírja. Akkor a fedcomp által hozott kódok nem árulnak el semmit?
Naplózva

2.0 TDCi 130 LE GHIA (2002)=egy ékszer
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #6126 Dátum: 2010.12.01 szerda, 17:07:49 »

Go szűrőt két hete cseréltem és a szokásos retken kívül más nem volt benne. Régóta kezdődött ez a probléma (több tízezer km), de csak most jutottam odáig, hogy letilt lépten-nyomon.Arra gondoltam megcsinálom a poharazást otthon. Ha jól értem a résolaj egységnyi idő alatti mennyiségét kell mérni, csak az nem tiszta, hogy egyszerre a 4 porl-ra, vagy külön-külön egységnyi időre. Amilyen alapjárata van, biztos sokat elárulna a poharazás. Átmenetileg a rossz porl. felújítására gondoltam, legalább a telet kibírja. Akkor a fedcomp által hozott kódok nem árulnak el semmit?
Dehogynem.
Várhatóan lesz benne:
P0251
P1211
P0201 / P0202 / P0203 / P0204
P2291/P2288

legalább azt megmondja a P020x, hogy gyújtási sorrendben melyik rossz.

Ha mégis más lenne benne, akkor újratárgyaljuk a kérdést.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
cseresznye
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 615



« Új hozzászólás #6127 Dátum: 2010.12.01 szerda, 17:56:27 »

Segitséééég!! Elfelejtettem felirni a pcs számát annit tudok,hogy 501Z-s deeee mi az eleje?
Naplózva

2.0 tdci Ghia 130Le 2005 4 ajtó/2.0 TDCI Turnier 140Le 2014/1.5 TDCI Fiesta Trend 75Le 2013
arrabonus
Vendég
« Új hozzászólás #6128 Dátum: 2010.12.01 szerda, 17:58:29 »

Segitséééég!! Elfelejtettem felirni a pcs számát annit tudok,hogy 501Z-s deeee mi az eleje?
ejdr00...
Naplózva
cseresznye
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 615



« Új hozzászólás #6129 Dátum: 2010.12.01 szerda, 18:19:31 »

ejdr00...
Köszi!!!!!
Naplózva

2.0 tdci Ghia 130Le 2005 4 ajtó/2.0 TDCI Turnier 140Le 2014/1.5 TDCI Fiesta Trend 75Le 2013
Vadász
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104



E-mail
« Új hozzászólás #6130 Dátum: 2010.12.01 szerda, 18:25:17 »

Dehogynem.
Várhatóan lesz benne:
P0251
P1211
P0201 / P0202 / P0203 / P0204
P2291/P2288

legalább azt megmondja a P020x, hogy gyújtási sorrendben melyik rossz.

Ha mégis más lenne benne, akkor újratárgyaljuk a kérdést.

Megnéztem és "p"-vel nem kezdődik egyik sem.
r0206
Er0206
dtc9318
Remélem jól értelmeztem a betűket és számokat, kicsit nehéz kivenni belőlük, hogy mit akar mutatni.
Nincs az oldalon értelmező szótár a fedcomp-hoz?
Naplózva

2.0 TDCi 130 LE GHIA (2002)=egy ékszer
V.Tamás
Vendég
« Új hozzászólás #6131 Dátum: 2010.12.01 szerda, 18:29:34 »

Megnéztem és "p"-vel nem kezdődik egyik sem.
r0206
Er0206
dtc9318
Remélem jól értelmeztem a betűket és számokat, kicsit nehéz kivenni belőlük, hogy mit akar mutatni.
Nincs az oldalon értelmező szótár a fedcomp-hoz?

Szia!

Csak érdeklődve megkérdezném, te hol nézted? Nem a műszerfalon a teszt üzemmódban? (a karakterekből erre következtettem - bocs ha tévedtem)
Mert szerintem Relhist nem erre gondolhatott, hanem a szervízcsatin keresztűl diag cuccal kiolvasható üzenetekre.
Naplózva
Vadász
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104



E-mail
« Új hozzászólás #6132 Dátum: 2010.12.01 szerda, 18:38:01 »

A tesztüzemmódban néztem. Azért is kérdeztem, hogy a fedcomp elárul-e valamit a hibákról. De asszem tényleg félreérthetően fogalmaztam. Szóval a fedcomp a tesztüzemmódban. falbav
Naplózva

2.0 TDCi 130 LE GHIA (2002)=egy ékszer
NemTom
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1077



E-mail
« Új hozzászólás #6133 Dátum: 2010.12.01 szerda, 18:50:22 »

Ugy latom meg nem hallottatok hengerfejbe beletoro izzitogyertyakrol....en mar lattam is, ilyenkor ugye hf le, a menetet vissza kell hegeszteni stb... nagyon sz o p o es koltseges...szoval csak ovatosan! ja pl a hengerfejet is hideg motornal veszik le, hogy ne vetemedjen meg! (persze ha nem eppen azert veszik le, mert az rossz)

Mondjuk a hengerfejet Én is hidegen venném le, ott nem kell kihasználni a hőtágulásból adódó méreteltérést+minek csinálnál magadnak még kényelmetlenebb munkakörnyezetet a forró alkatrészekkel.
Naplózva

2.0 TDCI 115le EU4 - MTX75 - Mondeo Ghia Kombi - 2004/05 - EGR & Kat OFF; ZEN; DRL; SAMCO turbócső; Kartergáz leválasztó "bödön"Smiley
Wah
Vendég
« Új hozzászólás #6134 Dátum: 2010.12.01 szerda, 19:29:42 »

Sziasztok,

Arra gondoltam időszerű lenne kicserélnem az izzító gyertyáimat,(6,5 év, 139e km) meg is néztem a cikket a Wikin, de ezzel az írással nem értek egyet, lszi cáfoljátok meg a gondolatmenetemet, ha hibázik:
Cikk:
" AZ MKIII TDCi motorok hengerfeje amibe az izzító gyertyák vannak becsavarva Aluminium öntvényből készültek. Az izzítógyertyák viszont acélból vannak. Ez azt jelenti, hogy csak hideg motornál végezhetjük el a cserét mert két különböző hőtágulású anyagról beszélünk "

A két különböző anyag az OK, de az Alu-nak nagyobb a hőtágulása adott hőmérsékleten mint az acélnak, tehát annak jobban kéne tágulni ezért könnyebben ki kéne jönnie a blokkból az izzítóknak, nem? főleg ha esetleg blokk meleg és az izzítókat visszahűtöm.(pl fagyasztóból származó csirkecombbal nyes).
Egyébként aki cserélte már saját kezűleg annak szívesen meghallgatnám a tapasztalatát, mennyire volt nehéz6rizikós kiszedni az izzítókat. Ha jól néztem 13-15Nm nyomatékkal vannak behúzva, az meg nem olyan vészes.


Én is féltem először, aztán nekiáltam, összefújkáltam csavarlazítóval, majd nagy koncentráció mellett nekiálltam, mindenféle erőlködés nélkül kijött. A csavarlazítót el is hagyhattam volna...
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #6135 Dátum: 2010.12.01 szerda, 19:34:28 »

Valaki meg tudná mondani, hogy az autó által kiírt (hiba)kódokból kiderül valami, vagy csak a kiolvasó műszer által hozottak a mérvadóak.A szerelő előtt szeretnék kicsit tájékozódni, hogy ne tudjanak teljesen hülyére venni.
Egyik kolléga írta, hogy lehet csak csúcsot cserélni, viszont én úgy tudom TDCI-be csak kompletten lehet a porlasztót.
Ezt jól tudom?Még annyit kérdeznék mi az a CMP? wave
lehet csak a csúcsot is cserélni.ez 1 alkatrész a porlasztóban.És lehet kompletten is cserélni az egész porlasztót is.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #6136 Dátum: 2010.12.01 szerda, 19:49:41 »

Megnéztem és "p"-vel nem kezdődik egyik sem.
r0206
Er0206
dtc9318
Remélem jól értelmeztem a betűket és számokat, kicsit nehéz kivenni belőlük, hogy mit akar mutatni.
Nincs az oldalon értelmező szótár a fedcomp-hoz?
inkább fotózd le őket, akár telóval is jó, mert ilyeneket nem talált gugli barátom Wink
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Viktorius
Vendég
« Új hozzászólás #6137 Dátum: 2010.12.01 szerda, 20:21:09 »

Üdv.

Enyém ugyanezt csinálja, de csinálta melegebb időben is csak akkor nem ment annyira vi Smiley a hőmérő. Rendszeresen autópályázok és csakis ott melegszik fel 90 fokra, mikor lassítok egy kicsit is visszamegy a hőmérő, igaz nekem nincs a ventillátoros dolog, de a visszahűlésre itt nekem azt tanácsolták hogy termosztát. Nem lett még cserélve igaz, a többit meg majd elmondják a hozzáértők.


Köszi szépen a reagálást... akkor nem ismeretlen ez a jelenség?!  Smiley
Naplózva
Viktorius
Vendég
« Új hozzászólás #6138 Dátum: 2010.12.01 szerda, 20:26:44 »

grat a kocsihoz.

ELőször az állandóan járó hűtőventilátort kell rendezni. Ezekben az előtét ellenállás vagy a csatlakozó szokott átégni/összegéni, ami az alacsony fordulatszám hiányát és/vagy állandó működést eredményez. Az ellenállás a ventilátorházon található valahol.

HA ettől nem jön rendbe, érdemes cserélni mindkét termosztátot, főkörit a blokk oldalán és az olajkörit az olajszivattyú környékén, a szívósor alatt (minden szervizes híresztelés ellenére a tdci-ben 2db termosztát van a hűtőkörben).

Köszi szépen! Ezek eléggé konkrét és használható 5letek, lehetséges hibaokok... lecsekkolom a ventillátor csatit és ellenállást!
Üdv,
Viktor
Naplózva
Vadász
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104



E-mail
« Új hozzászólás #6139 Dátum: 2010.12.01 szerda, 21:09:52 »

inkább fotózd le őket, akár telóval is jó, mert ilyeneket nem talált gugli barátom Wink
[/sub]

Oké, megpróbálom lefotózni, bár ezt a három kódot teljesen így írja a fedcomp is szerintem. Ha jól emlékszem régebben csak ennyit írt: dtcnone
Amúgy lakik valaki a XV. ker környékén és esetleg kiolvasná a hibakódokat? Nagyon megköszönném. wave
Válasz
.
[/sub]
Naplózva

2.0 TDCi 130 LE GHIA (2002)=egy ékszer
arrabonus
Vendég
« Új hozzászólás #6140 Dátum: 2010.12.01 szerda, 21:43:58 »

[/sub]

Oké, megpróbálom lefotózni, bár ezt a három kódot teljesen így írja a fedcomp is szerintem. Ha jól emlékszem régebben csak ennyit írt: dtcnone
Amúgy lakik valaki a XV. ker környékén és esetleg kiolvasná a hibakódokat? Nagyon megköszönném. wave[/sub]

Írtam egy PÜ-t más témában. Keress meg és megbeszéljük a kódolvasást / törlést is.
Naplózva
zoltn
Vendég
« Új hozzászólás #6141 Dátum: 2010.12.01 szerda, 22:42:57 »

ne haragudj holnap reggel első dolgom lesz.....
Naplózva
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #6142 Dátum: 2010.12.02 csütörtök, 00:39:03 »

Hát ma mikor felelmeltük a kocsit fékbetétcseréhez megnéztem  és nekem is benne van ez a kiegészítő fütés.Érezni már 3k m után éreztem,most már láttam  is.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
Trendi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 412



E-mail
« Új hozzászólás #6143 Dátum: 2010.12.02 csütörtök, 09:33:16 »

Furi, hogy miken nem próbálnak spórolni, az enyémből meg kihagyták.  szomoru1

Hát ma mikor felelmeltük a kocsit fékbetétcseréhez megnéztem  és nekem is benne van ez a kiegészítő fütés.Érezni már 3k m után éreztem,most már láttam  is.
Naplózva

2005/12 Trend 2.0 TDCI 4ajtós, automata, ZEN, tempomat, kieg. fűtés
V.Tamás
Vendég
« Új hozzászólás #6144 Dátum: 2010.12.02 csütörtök, 12:24:22 »

Írtam egy PÜ-t más témában. Keress meg és megbeszéljük a kódolvasást / törlést is.

Szia!

Öröm, hogy segítesz. Én csak érdeklődnék azt lebeszéltétek, hogy jó lesz a felszerelésed. Vadász gépe 2002-es, a tiéd nem látom, de ha jól tudom a 2001-2002 évjárat csak spéci csatit fogad.
Naplózva
arrabonus
Vendég
« Új hozzászólás #6145 Dátum: 2010.12.02 csütörtök, 12:48:18 »

Szia!

Öröm, hogy segítesz. Én csak érdeklődnék azt lebeszéltétek, hogy jó lesz a felszerelésed. Vadász gépe 2002-es, a tiéd nem látom, de ha jól tudom a 2001-2002 évjárat csak spéci csatit fogad.

Akkor csak a szándék marad.  szomoru1  Egyszerű, OBD-II szkennerem van. Ez csak 2003 utániakat ismer.
Naplózva
V.Tamás
Vendég
« Új hozzászólás #6146 Dátum: 2010.12.02 csütörtök, 12:57:24 »

Akkor csak a szándék marad.  szomoru1  Egyszerű, OBD-II szkennerem van. Ez csak 2003 utániakat ismer.

Akkor nem volt gond, hogy felvetettem?  Wink
Naplózva
arrabonus
Vendég
« Új hozzászólás #6147 Dátum: 2010.12.02 csütörtök, 13:02:11 »

Akkor nem volt gond, hogy felvetettem?  Wink
Még nem válaszolt, gondolom kiderült volna...
Naplózva
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #6148 Dátum: 2010.12.02 csütörtök, 13:30:36 »

ezt az er0206-ot nekem is irta a muszerteszt, de a dtc-re azt irta none.
Most akkor ez az er0206 jelent vmit?
Naplózva
Vadász
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104



E-mail
« Új hozzászólás #6149 Dátum: 2010.12.02 csütörtök, 15:26:07 »

 Shocked Ezek szerint a kódolvasás nem fog menni.2002 6.havi a gépem. Viszont a dtc9318 biztos jelent valamit, csak hát nem tudjuk mit. Huh? Arrabonus PÜ ment.
Naplózva

2.0 TDCi 130 LE GHIA (2002)=egy ékszer
Oldalak: 1 ... 116 117 118 119 120 121 122 [123] 124 125 126 127 128 129 130 ... 959   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.091 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.