Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.06.27 csütörtök, 09:26:39 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 117 118 119 120 121 122 123 [124] 125 126 127 128 129 130 131 ... 958   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 13797638 alkalommal)
0 Felhasználó és 24 vendég van a témában
arrabonus
Vendég
« Új hozzászólás #6150 Dátum: 2010.12.02 csütörtök, 16:38:02 »

Shocked Ezek szerint a kódolvasás nem fog menni.2002 6.havi a gépem. Viszont a dtc9318 biztos jelent valamit, csak hát nem tudjuk mit. Huh? Arrabonus PÜ ment.

Ezt találtam:   9318 ..........B1318.......... Battery voltage low (less than 10V)

Ha indítás közben nagyon leesik a feszültség.

A többi nem hibakód: http://mondeo.hu/index.php?topic=46.msg345985#msg345985
« Utoljára szerkesztve: 2010.12.02 csütörtök, 17:16:52 írta arrabonus » Naplózva
Vadász
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104



E-mail
« Új hozzászólás #6151 Dátum: 2010.12.02 csütörtök, 18:21:04 »

Ezt találtam:   9318 ..........B1318.......... Battery voltage low (less than 10V)

Ha indítás közben nagyon leesik a feszültség.

A többi nem hibakód: http://mondeo.hu/index.php?topic=46.msg345985#msg345985


Sirály! Most cseréltem akksit, előtte már bikázni kellett, azért írta ezt. Bár érdekes, hogy nem törlődött azóta. Na mindegy, a többire marad a műszeres kiolvasás. Undecided
Naplózva

2.0 TDCi 130 LE GHIA (2002)=egy ékszer
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48469



« Új hozzászólás #6152 Dátum: 2010.12.02 csütörtök, 18:41:16 »

Találtam egy ilyet angol oldalakon,de kicsit sántít:
http://invitelweb.hu/tamas.simon/Ford%20EGK.doc
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
arrabonus
Vendég
« Új hozzászólás #6153 Dátum: 2010.12.02 csütörtök, 18:44:18 »

Sirály! Most cseréltem akksit, előtte már bikázni kellett, azért írta ezt. Bár érdekes, hogy nem törlődött azóta. Na mindegy, a többire marad a műszeres kiolvasás. Undecided
Olvasd el a linket az előző hozzászólásomban. A többi nem hibakód!!!
Naplózva
Vadász
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104



E-mail
« Új hozzászólás #6154 Dátum: 2010.12.02 csütörtök, 18:57:45 »

Olvasd el a linket az előző hozzászólásomban. A többi nem hibakód!!!

Ezt most nem értem mire írod. Látom, hogy a többi nem az, de a motor akkor is traktor hangon jár. Hibakódolvasóval biztos hozna valamit. Sőt!Ha akkor nézném meg a műszertesztet amikor letilt, lehet írna is valamit. hehe
Amúgy mit szólsz a PÜ-ben írt teszthez?Szerintem egy próbát megér. Roll Eyes
Amúgy köszönöm az eddigi segítséget!
Naplózva

2.0 TDCi 130 LE GHIA (2002)=egy ékszer
arrabonus
Vendég
« Új hozzászólás #6155 Dátum: 2010.12.02 csütörtök, 19:06:00 »

Ezt most nem értem mire írod. Látom, hogy a többi nem az, de a motor akkor is traktor hangon jár. Hibakódolvasóval biztos hozna valamit. Sőt!Ha akkor nézném meg a műszertesztet amikor letilt, lehet írna is valamit. hehe
Amúgy mit szólsz a PÜ-ben írt teszthez?Szerintem egy próbát megér. Roll Eyes
Amúgy köszönöm az eddigi segítséget!

Erre a két kódra gondoltam:
  r0206
  Er0206

Relhist felsorolta, hogy milyen hibakódokra számíthatsz. Vidd be egy Ford szervízbe, ahol ki tudják olvasni, akkor tisztábban fogsz látni.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48469



« Új hozzászólás #6156 Dátum: 2010.12.02 csütörtök, 19:13:16 »

Erre a két kódra gondoltam:
  r0206
  Er0206

Relhist felsorolta, hogy milyen hibakódokra számíthatsz. Vidd be egy Ford szervízbe, ahol ki tudják olvasni, akkor tisztábban fogsz látni.

szintén angol fórumról:

"Hi Szia
far as i can see 0206 is injector circuit malfunction (MONDEO 2.0 TDI) Amennyire én látom az 0206 injektor áramköri hiba (MONDEO 2.0 TDI)

TOM TOM
"
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
arrabonus
Vendég
« Új hozzászólás #6157 Dátum: 2010.12.02 csütörtök, 19:19:31 »

szintén angol fórumról:

"Hi Szia
far as i can see 0206 is injector circuit malfunction (MONDEO 2.0 TDI) Amennyire én látom az 0206 injektor áramköri hiba (MONDEO 2.0 TDI)

TOM TOM
"

Itt a műszertesztről van szó. Ha hibakód lenne, akkor ez is dtc-vel kezdődne.

Angel írta régen:

Válasz
gage (ez a mutatók tesztelése)
blub (LED -ek tesztelése)
r 0206 Kombinált műszer csak olvasható memória (ROM) Kijelzi a kombinált műszer ROM verziószintet
er0206 Kombinált műszer nem megszűnő tároló (NVM) Kijelzi a kombinált műszer NVM átvizsgálását
e 01 Kombinált műszer EEPROM szint Kijelzi a kombinált műszer EEPROM módosítását
d?a 250
dtc none DTCk A tárolt DTCk megjelennek a kijelzőn. A DTC kódok végigfutnak, ha egynél több van, azaz a HIBA KÓDOK (de nem mindet írja ki)
sp0000 sebesség mph-ban
sp0000 sebesség km/h-ban
560016 vagy S60016
ta0894 motor fordutszám
?600b2
od000 megtett távolság (0-255, a sebesség szenzor 8 bit-es adata)
f 125 üzemanyag szint (0-255)
f60134
fl xx (xx = ez 80 -tól felfelé növekedett)
fp 64
086c vízhőfok
0160c6
bat144 töltö feszültség (14,4 V)
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48469



« Új hozzászólás #6158 Dátum: 2010.12.02 csütörtök, 19:53:12 »

Itt a műszertesztről van szó. Ha hibakód lenne, akkor ez is dtc-vel kezdődne.

Angel írta régen:

ja,ja. vigyor3
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #6159 Dátum: 2010.12.02 csütörtök, 20:11:59 »

Mondiba lehet csinázni lefújószelepet?
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


NemTom
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1077



E-mail
« Új hozzászólás #6160 Dátum: 2010.12.02 csütörtök, 20:28:48 »

Mondiba lehet csinázni lefújószelepet?

Az meg minek? Nem levegős a Mondi :smile
Naplózva

2.0 TDCI 115le EU4 - MTX75 - Mondeo Ghia Kombi - 2004/05 - EGR & Kat OFF; ZEN; DRL; SAMCO turbócső; Kartergáz leválasztó "bödön"Smiley
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #6161 Dátum: 2010.12.02 csütörtök, 20:31:29 »

Az meg minek? Nem levegős a Mondi :smile
Csak a hang miatt? De annak van valami szerepe is vagy tényleg csak az a ahang?
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


cseresznye
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 615



« Új hozzászólás #6162 Dátum: 2010.12.02 csütörtök, 20:39:04 »

Csak a hang miatt? De annak van valami szerepe is vagy tényleg csak az a ahang?
A lefujószelep általában a kompreszor által előállitoot magasnyomású levegő tárolására való tartályra szerelik,azért hogy nehogy túl magas nyomás kerüljön a tartályba mert felrobbanhat.De szerintem te arra a jellegzetes hangra gondolsz mikor megáll az IFA és behuzza a kézi féket,olyankor a plusz levegőt engedi el a rendszer.Ha mondiba akarsz ilyen hangot akkor szükséged van egy kompresszorra,tartályra meg egy szelepre.
Naplózva

2.0 tdci Ghia 130Le 2005 4 ajtó/2.0 TDCI Turnier 140Le 2014/1.5 TDCI Fiesta Trend 75Le 2013
BTomi
Vendég
« Új hozzászólás #6163 Dátum: 2010.12.02 csütörtök, 20:39:48 »

Ma ki lett cserélve a go szűrő.

Olvastam, hogy a szűrőt szétvágva, ha fémreszeléket találok, akkor az gáz.
Mivel fogalmam se volt, hogy hol, így én a szűrő alját vágtam le.
De a végén nem tudtam, hogy sírjak vagy örüljek??  wow1
Ami az első képen látszik az bizony fémreszelék volt tapintásra. De ez nem a vágás közben került oda???











Naplózva
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #6164 Dátum: 2010.12.02 csütörtök, 20:41:49 »

A lefujószelep általában a kompreszor által előállitoot magasnyomású levegő tárolására való tartályra szerelik,azért hogy nehogy túl magas nyomás kerüljön a tartályba mert felrobbanhat.De szerintem te arra a jellegzetes hangra gondolsz mikor megáll az IFA és behuzza a kézi féket,olyankor a plusz levegőt engedi el a rendszer.Ha mondiba akarsz ilyen hangot akkor szükséged van egy kompresszorra,tartályra meg egy szelepre.
http://www.youtube.com/watch?v=vKcttBMpBlA

pontosabban erre gondoltam, szóval ha neki lehetett akkor nekem is lehetne, de azt olvastam hogy diesel-be kell valami elektronika is. itt még senkinek nem volt ilyesféle ambíciója? Cheesy
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


cseresznye
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 615



« Új hozzászólás #6165 Dátum: 2010.12.02 csütörtök, 20:45:23 »

Ma ki lett cserélve a go szűrő.

Olvastam, hogy a szűrőt szétvágva, ha fémreszeléket találok, akkor az gáz.
Mivel fogalmam se volt, hogy hol, így én a szűrő alját vágtam le.
De a végén nem tudtam, hogy sírjak vagy örüljek??  wow1
Ami az első képen látszik az bizony fémreszelék volt tapintásra. De ez nem a vágás közben került oda???

Szerintem az a fürészeléssel került bele,mert,ha annyi lenne benne már a pcs-k feladták volna.





Naplózva

2.0 tdci Ghia 130Le 2005 4 ajtó/2.0 TDCI Turnier 140Le 2014/1.5 TDCI Fiesta Trend 75Le 2013
NemTom
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1077



E-mail
« Új hozzászólás #6166 Dátum: 2010.12.02 csütörtök, 20:50:35 »



Ja, ha fűrészelted akkor az annak az eredménye, de pl. ha lemezollóval vágtad volna, na akkor már én be lennék sz@rva eplus2
Naplózva

2.0 TDCI 115le EU4 - MTX75 - Mondeo Ghia Kombi - 2004/05 - EGR & Kat OFF; ZEN; DRL; SAMCO turbócső; Kartergáz leválasztó "bödön"Smiley
TZS
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1410



E-mail
« Új hozzászólás #6167 Dátum: 2010.12.02 csütörtök, 20:54:54 »

Mondiba lehet csinázni lefújószelepet?
Ha turbo levegőt "lefújóra" gondolsz, akkor lehet csinázni, csak semmi értelme, mert a változógeos turbóra felesleges. A lefújónak vagyis a blow-off szelepnek az a szerepe, hogy gázelvételkor elengedi a turbonyomás, így az nem lassítja be a turbot. A következő gázadásnál pedig hamarabb jön meg a nyomás, mert nem kell megvárni míg felpörög a turbo. Nos a változó geos turbo ezt a lapátszögek állításával oldaj meg, így lesz kissebb az a bizonyos "turbolyuk".
« Utoljára szerkesztve: 2010.12.02 csütörtök, 21:03:10 írta TZS » Naplózva

2016 MK-II facelift Kuga 2.0 TDCI AWD (Mondeo szívvel)
ex: 2011 MK-IV 2.0 TDCi
ex: 2003 MK-III facelift 2.0 TDCI
ex: 1993 MK-I 2.0 ZETEC

"Összejönni - jó kezdés. Együtt maradni - haladás. Együtt is dolgozni - siker." Henry Ford
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #6168 Dátum: 2010.12.02 csütörtök, 20:58:16 »

Ha turbo levegőt "lefújóra" gondolsz, akkor lehet csinázni, csak semmi értelme, mert a változógeos turbóra felesleges.
Igen arra gondoltam mármint a turbo levegőt lefújóra. Azért felesleges mert nem lenne szép hangja? Az előbb belinkeltem egy videót ott is mondeo volt és szép hangja is volt
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


Gyurka
Vendég
« Új hozzászólás #6169 Dátum: 2010.12.02 csütörtök, 20:59:13 »

Ma ki lett cserélve a go szűrő.

Olvastam, hogy a szűrőt szétvágva, ha fémreszeléket találok, akkor az gáz.
Mivel fogalmam se volt, hogy hol, így én a szűrő alját vágtam le.
De a végén nem tudtam, hogy sírjak vagy örüljek??  wow1
Ami az első képen látszik az bizony fémreszelék volt tapintásra. De ez nem a vágás közben került oda???
















Ha enyi fémreszelék a nagynyomásúból került volna a szűrőbe, mar rég nem menne az autód.
« Utoljára szerkesztve: 2010.12.02 csütörtök, 21:01:25 írta Gyurka » Naplózva
Vadász
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104



E-mail
« Új hozzászólás #6170 Dátum: 2010.12.02 csütörtök, 21:00:52 »

Az szerintem sem hibakód.
Ez a szűrő szétvágós dolog szerintem fölösleges és félrevezető is. Én leengedtem a szűrő alján lévő csavart és szinte minden trutyi kijött belőle (lepke, légy, szúnyog, falevél stb.) Az a forgács valószínűbb, hogy a fűrésztől van. vigyor3
Naplózva

2.0 TDCi 130 LE GHIA (2002)=egy ékszer
TZS
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1410



E-mail
« Új hozzászólás #6171 Dátum: 2010.12.02 csütörtök, 21:08:33 »

Igen arra gondoltam mármint a turbo levegőt lefújóra. Azért felesleges mert nem lenne szép hangja? Az előbb belinkeltem egy videót ott is mondeo volt és szép hangja is volt
Ja csak a hang miatt! Akkor hajrá tegyél bele!

Más: képet ne idézzetek már.
Naplózva

2016 MK-II facelift Kuga 2.0 TDCI AWD (Mondeo szívvel)
ex: 2011 MK-IV 2.0 TDCi
ex: 2003 MK-III facelift 2.0 TDCI
ex: 1993 MK-I 2.0 ZETEC

"Összejönni - jó kezdés. Együtt maradni - haladás. Együtt is dolgozni - siker." Henry Ford
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23822


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #6172 Dátum: 2010.12.02 csütörtök, 21:21:21 »

Mondiba lehet csinázni lefújószelepet?
lehet rakni, dízeles szett kell, kb 50eft, semmi haszna, csak füttyög
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48469



« Új hozzászólás #6173 Dátum: 2010.12.03 péntek, 17:54:52 »

http://www.youtube.com/watch?v=vKcttBMpBlA

pontosabban erre gondoltam, szóval ha neki lehetett akkor nekem is lehetne, de azt olvastam hogy diesel-be kell valami elektronika is. itt még senkinek nem volt ilyesféle ambíciója? Cheesy
De volt!
Nitrotom autójában volt lefújószelep!
És tényleg ifás volt..... hehe
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
p.otti
Vendég
« Új hozzászólás #6174 Dátum: 2010.12.04 szombat, 12:35:05 »

Üdv mindenkinek!

Most kersgélem, hogy a különböző folyadékokat milyen időközönként kell cserélgetni de nem mindenről találok infót amit találok azt meg ellenőrizetném veletek hozzáértőkkel:
 1. motorolaj: dízelnél aztatat írták 10e km-ként 
2. hűtőfolyadék: 6 évenként (cserélhető házilag)
3. kormányszervó olaj - nincs infó
4. váltóolaj - nincs infó
5. fékolaj - 3 évente

Szal ezek így reálisak?
Köszi a segítséget.

                                             
Naplózva
NemTom
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1077



E-mail
« Új hozzászólás #6175 Dátum: 2010.12.04 szombat, 12:55:00 »

Nincs is jobb mint egy szombati autóbütykölgetés nyes  Kicseréltem az izzítógyertyáimat, mert gondoltam már időszerű lesz, és igazam volt. A kiszedett izzítókat leteszteltem(12V kötöttem rá) és a 4ből csak 2 izzított. A kocsimban most van 139e km. A kiszedés szerencsére könnyen ment, nem volt semmi gond, simán kijöttek. Egyébként megnéztem a gyártó honlapján(www.beru.com) és 35Nm-nél törnek az izzítók. Tehát ha van otthon egy nyomaték kulcs akkor elkerülhető, hogy túl nagy erő miatt kárt okozzunk a gyertyákban. Én pl. 20Nm erővel csavartam ki és a simán ment. - Egyébként csak ajánlani tudom az Aldi-s nyomatékkulcsot (nekem is ilyen van) 10-210Nm között állítható és az ára sem vészes 5000Ft és kerékcserénél is jól jön - Wink. A költség sem vészes 12000Ft volt a 4 gyári gyertya( Beru GN 939) a Cromaxban. És persze a műveletet össze lehet kötni egy szívósor pucolással és EGR dugózással is. Az izzítócseréről meg a van cikk a wikiben, uh. HAJRÁ!!!
Naplózva

2.0 TDCI 115le EU4 - MTX75 - Mondeo Ghia Kombi - 2004/05 - EGR & Kat OFF; ZEN; DRL; SAMCO turbócső; Kartergáz leválasztó "bödön"Smiley
NemTom
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1077



E-mail
« Új hozzászólás #6176 Dátum: 2010.12.04 szombat, 13:05:11 »

Üdv mindenkinek!

Most kersgélem, hogy a különböző folyadékokat milyen időközönként kell cserélgetni de nem mindenről találok infót amit találok azt meg ellenőrizetném veletek hozzáértőkkel:
 1. motorolaj: dízelnél aztatat írták 10e km-ként 
2. hűtőfolyadék: 6 évenként (cserélhető házilag)
3. kormányszervó olaj - nincs infó
4. váltóolaj - nincs infó
5. fékolaj - 3 évente

Szal ezek így reálisak?
Köszi a segítséget.

                                             

Hát ezek nem teljesen reálisak.

1. motorolaj: dízelnél aztatat írták 10e km-ként - a gyár szerint 20e Km vagy egy év, de inkább 15e Km, de ha csak városban használod akkor inkább 10e Km legyen.
2. hűtőfolyadék: 6 évenként (cserélhető házilag) Tudtommal a gyár 10 év után írja a cserét, de ha valamiért bontani kell a rendszert akkor már érdeme lecserélni akkor.
3. kormányszervó olaj - nincs infó - ha már nyikorog a kormány akkor érdemes cserélni
4. váltóolaj - nincs infó Gyár szerint nem kell cserélni, de van akik azt mondják hogy érdemes cserélni, én majd kuplungcserénél tervezem- remélem még jó soká lesz vigyor3
5. fékolaj - 3 évente Éz viszont 2 évente

Egyébként minden cserélhető házilag csak szerszámok és egy pici hozzáértés kell  nyes A főoldalin szinte mindenre találsz leírást, hogy tudod lecserélni magad.
Naplózva

2.0 TDCI 115le EU4 - MTX75 - Mondeo Ghia Kombi - 2004/05 - EGR & Kat OFF; ZEN; DRL; SAMCO turbócső; Kartergáz leválasztó "bödön"Smiley
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23822


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #6177 Dátum: 2010.12.04 szombat, 13:08:22 »


3. kormányszervó olaj - nincs infó - ha már nyikorog a kormány akkor érdemes cserélni
vagy ha nagyon el van szennyeződve
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
zoltn
Vendég
« Új hozzászólás #6178 Dátum: 2010.12.04 szombat, 15:40:21 »

Porlasztók ill. magasnyomású szivattyú ELADÓ!!!! TDCI 2.0 131 Le

ELADÓ porlasztók (4db) TDCI 2004 es évjárathoz, 50.000km futottak gyári , plussz egy magasnyomású szivattyú!!!!

Ejdr00501z

 akit érdekel......06703322780
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #6179 Dátum: 2010.12.04 szombat, 16:33:59 »

Nincs is jobb mint egy szombati autóbütykölgetés nyes  Kicseréltem az izzítógyertyáimat, mert gondoltam már időszerű lesz, és igazam volt. A kiszedett izzítókat leteszteltem(12V kötöttem rá) és a 4ből csak 2 izzított. A kocsimban most van 139e km. A kiszedés szerencsére könnyen ment, nem volt semmi gond, simán kijöttek. Egyébként megnéztem a gyártó honlapján(www.beru.com) és 35Nm-nél törnek az izzítók. Tehát ha van otthon egy nyomaték kulcs akkor elkerülhető, hogy túl nagy erő miatt kárt okozzunk a gyertyákban. Én pl. 20Nm erővel csavartam ki és a simán ment. - Egyébként csak ajánlani tudom az Aldi-s nyomatékkulcsot (nekem is ilyen van) 10-210Nm között állítható és az ára sem vészes 5000Ft és kerékcserénél is jól jön - Wink. A költség sem vészes 12000Ft volt a 4 gyári gyertya( Beru GN 939) a Cromaxban. És persze a műveletet össze lehet kötni egy szívósor pucolással és EGR dugózással is. Az izzítócseréről meg a van cikk a wikiben, uh. HAJRÁ!!!

Ma erőt vettem magamon és megnéztem az izzitóimat énis...4-ből 3 gatya...veszek énis valamikor azt kicserélem...ezt beis irom a blogomba... eplus2
olvasgattam erről a BERU-ról és tetszik...lehet ilyet veszek inkább.
« Utoljára szerkesztve: 2010.12.04 szombat, 16:37:17 írta Bunyek » Naplózva
Trendi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 412



E-mail
« Új hozzászólás #6180 Dátum: 2010.12.04 szombat, 17:11:56 »

Hamarosan lekívánkozik a légszűrő és a motor közötti gumicső. Néztem, hogy nem egyszerű bilincs fogja, hanem valami csavar nélküli megoldású. Az leszedhető roncsolás, illetve célszerszám nélkül?
Naplózva

2005/12 Trend 2.0 TDCI 4ajtós, automata, ZEN, tempomat, kieg. fűtés
Vadász
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104



E-mail
« Új hozzászólás #6181 Dátum: 2010.12.04 szombat, 17:46:55 »

Hamarosan lekívánkozik a légszűrő és a motor közötti gumicső. Néztem, hogy nem egyszerű bilincs fogja, hanem valami csavar nélküli megoldású. Az leszedhető roncsolás, illetve célszerszám nélkül?

Én nem csináltam belőle nagy dolgot. A standard, turbócsövet szorító gyári bilincset kicseréltem sima awab bilincsre. Sőt! Amikor kilukadt a turbócsövem a haveromnál kukáztam egy kamion vízcsövét(dupla falú,szövettel erősített), méretre vágtam és azóta is azzal megy. Wink
Naplózva

2.0 TDCi 130 LE GHIA (2002)=egy ékszer
p.otti
Vendég
« Új hozzászólás #6182 Dátum: 2010.12.04 szombat, 18:35:04 »

Hát ezek nem teljesen reálisak.

1. motorolaj: dízelnél aztatat írták 10e km-ként - a gyár szerint 20e Km vagy egy év, de inkább 15e Km, de ha csak városban használod akkor inkább 10e Km legyen.
2. hűtőfolyadék: 6 évenként (cserélhető házilag) Tudtommal a gyár 10 év után írja a cserét, de ha valamiért bontani kell a rendszert akkor már érdeme lecserélni akkor.
3. kormányszervó olaj - nincs infó - ha már nyikorog a kormány akkor érdemes cserélni
4. váltóolaj - nincs infó Gyár szerint nem kell cserélni, de van akik azt mondják hogy érdemes cserélni, én majd kuplungcserénél tervezem- remélem még jó soká lesz vigyor3
5. fékolaj - 3 évente Éz viszont 2 évente
 worship worship taps Köszi szépen integet2
Egyébként minden cserélhető házilag csak szerszámok és egy pici hozzáértés kell  nyes A főoldalin szinte mindenre találsz leírást, hogy tudod lecserélni magad.
Naplózva
V.Tamás
Vendég
« Új hozzászólás #6183 Dátum: 2010.12.04 szombat, 20:39:58 »

Hamarosan lekívánkozik a légszűrő és a motor közötti gumicső. Néztem, hogy nem egyszerű bilincs fogja, hanem valami csavar nélküli megoldású. Az leszedhető roncsolás, illetve célszerszám nélkül?

Szia!

Régebben már írtam róla:
http://mondeo.hu/index.php?topic=1456.msg525084#msg525084
Ha kell még infó szólj.
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23822


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #6184 Dátum: 2010.12.04 szombat, 20:56:41 »

Ma erőt vettem magamon és megnéztem az izzitóimat énis...4-ből 3 gatya...veszek énis valamikor azt kicserélem...ezt beis irom a blogomba... eplus2
olvasgattam erről a BERU-ról és tetszik...lehet ilyet veszek inkább.
és hogy nézted meg??
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #6185 Dátum: 2010.12.04 szombat, 22:49:33 »

és hogy nézted meg??

egy sima villanykábellel...
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23822


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #6186 Dátum: 2010.12.04 szombat, 23:06:18 »

egy sima villanykábellel...
olyanokra gondoltam, hogy kivetted, vagy sem, stb...

de ha egy 12-voltos izzót sorba kötök vele, akkor is kiderül nem??
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #6187 Dátum: 2010.12.04 szombat, 23:08:58 »

olyanokra gondoltam, hogy kivetted, vagy sem, stb...

de ha egy 12-voltos izzót sorba kötök vele, akkor is kiderül nem??

Nem vettem még ki őket, mivel ne tudtam mennyi rossz..
Sorba? mivel? hova?
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23822


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #6188 Dátum: 2010.12.04 szombat, 23:12:07 »

Nem vettem még ki őket, mivel ne tudtam mennyi rossz..
Sorba? mivel? hova?
az izzítógyertyát sorbakötöm egy 12v-os izzóval, és ha nem fog menni az izzó, akkor szakadás van a gyertyában. vagy rosszul gondolom?? Roll Eyes

esetleg ellenállás méréssel??
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #6189 Dátum: 2010.12.04 szombat, 23:23:53 »

az izzítógyertyát sorbakötöm egy 12v-os izzóval, és ha nem fog menni az izzó, akkor szakadás van a gyertyában. vagy rosszul gondolom?? Roll Eyes

esetleg ellenállás méréssel??

ez igy nemjó,kétemberes és túlmelós is....na figyú:
Lekötöd az izzitókról a gyári csatikat(motor nem jár értelemszerüen) félrehúzod...
fogsz egy vezetéket és akku +12V-ra teszed, a másik felét meg hozzáérinted az izzitógyertyákhoz egyesével.
Amelyik szikrázik az jó,amelyik nem az meg kuka...(hengerhez meg más fémekhez ne érjél a környéken mert azis szikrázni fog)
Multiméterrel is kilehet sipolni szerintem de melóhelyen volt sajátom....
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23822


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #6190 Dátum: 2010.12.04 szombat, 23:32:52 »

ez igy nemjó,kétemberes és túlmelós is....na figyú:
Lekötöd az izzitókról a gyári csatikat(motor nem jár értelemszerüen) félrehúzod...
fogsz egy vezetéket és akku +12V-ra teszed, a másik felét meg hozzáérinted az izzitógyertyákhoz egyesével.
Amelyik szikrázik az jó,amelyik nem az meg kuka...(hengerhez meg más fémekhez ne érjél a környéken mert azis szikrázni fog)
Multiméterrel is kilehet sipolni szerintem de melóhelyen volt sajátom....

worship
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
V.Tamás
Vendég
« Új hozzászólás #6191 Dátum: 2010.12.05 vasárnap, 08:48:56 »

ez igy nemjó,kétemberes és túlmelós is....na figyú:
Lekötöd az izzitókról a gyári csatikat(motor nem jár értelemszerüen) félrehúzod...
fogsz egy vezetéket és akku +12V-ra teszed, a másik felét meg hozzáérinted az izzitógyertyákhoz egyesével.
Amelyik szikrázik az jó,amelyik nem az meg kuka...(hengerhez meg más fémekhez ne érjél a környéken mert azis szikrázni fog)
Multiméterrel is kilehet sipolni szerintem de melóhelyen volt sajátom....


Szia Bunyek!

Az is jó ahogy te írod, de az égős dologtól még nem kell, hogy két emberes legyen.
Az égőre rá kell forrasztani a drótokat, a drótok szabad végére tegyél krokodilcsipeszt, mert azzal szabaddá válik a kezed és pl. csatiban lévő érintkezők ellenőrzésére egyszerűen belefogsz egy kisebb, vékonyabb szeget és máris jó "érintőceruzának". Ha kibontott dolgokat szeretnél ellenőrizni a testnek is készíts egy sima drótot és akkor ezt még sokszor, sok mindenre is fel tudod majd használni.
Ez nem olyan sok ~ 2 m drót, 1 égő, 4 krokodilcsipesz + 10 perc munka.
Naplózva
Trendi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 412



E-mail
« Új hozzászólás #6192 Dátum: 2010.12.05 vasárnap, 10:00:42 »

Köszi, megpróbálom, de a biztonság kedvéért asziszem veszek pár csavaros bilincset. Ha végképp nem megy, akkor marad a csere.
Szia!

Régebben már írtam róla:
http://mondeo.hu/index.php?topic=1456.msg525084#msg525084
Ha kell még infó szólj.
Naplózva

2005/12 Trend 2.0 TDCI 4ajtós, automata, ZEN, tempomat, kieg. fűtés
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #6193 Dátum: 2010.12.05 vasárnap, 12:18:41 »

Szia Bunyek!

Az is jó ahogy te írod, de az égős dologtól még nem kell, hogy két emberes legyen.
Az égőre rá kell forrasztani a drótokat, a drótok szabad végére tegyél krokodilcsipeszt, mert azzal szabaddá válik a kezed és pl. csatiban lévő érintkezők ellenőrzésére egyszerűen belefogsz egy kisebb, vékonyabb szeget és máris jó "érintőceruzának". Ha kibontott dolgokat szeretnél ellenőrizni a testnek is készíts egy sima drótot és akkor ezt még sokszor, sok mindenre is fel tudod majd használni.
Ez nem olyan sok ~ 2 m drót, 1 égő, 4 krokodilcsipesz + 10 perc munka.

Amig ezt leirtad megnézek két autót....ennyi a gond ezzel...nem érünk rá ilyenekre,meg kell forrasztó,stb...idő és eszköz igényes,ez meg egy sima kábeldarab....de úgyis jó persze... eljen
Naplózva
Vadász
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104



E-mail
« Új hozzászólás #6194 Dátum: 2010.12.05 vasárnap, 13:28:36 »

Üdv Mindenki!
Az előbb csináltam egy házi résolaj veszteség mérést. Korábbi hozzászólásoknál olvastam, hogy kb. 20 ml 4 perc alatt a normál. Na most nekem 145 ml jött ki. wow1  Csak két hengert néztem meg egyenlőre, de szerintem valami nem stimmel. Huh? Ötlet valakinek?
Naplózva

2.0 TDCi 130 LE GHIA (2002)=egy ékszer
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #6195 Dátum: 2010.12.05 vasárnap, 13:33:02 »

Üdv Mindenki!
Az előbb csináltam egy házi résolaj veszteség mérést. Korábbi hozzászólásoknál olvastam, hogy kb. 20 ml 4 perc alatt a normál. Na most nekem 145 ml jött ki. wow1  Csak két hengert néztem meg egyenlőre, de szerintem valami nem stimmel. Huh? Ötlet valakinek?
Az értékre kérdezz rá Vik-től priviben, vagy telefonon, az a biztos!
Viszont ha ebben a hidegben pöccre indul, nem dadog indítás után, és nem füstöl alapjáraton, akkor kár nézegetni a porlasztókat, mert azok jók. eplus2
Ilyenkor kell dízel autót venni, motorikusan szinte lehetetlen mellé nyúlni.. Wink
« Utoljára szerkesztve: 2010.12.05 vasárnap, 13:35:16 írta Ervin » Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48469



« Új hozzászólás #6196 Dátum: 2010.12.05 vasárnap, 13:34:28 »

Üdv Mindenki!
Az előbb csináltam egy házi résolaj veszteség mérést. Korábbi hozzászólásoknál olvastam, hogy kb. 20 ml 4 perc alatt a normál. Na most nekem 145 ml jött ki. wow1  Csak két hengert néztem meg egyenlőre, de szerintem valami nem stimmel. Huh? Ötlet valakinek?
én 1 percre emlékszem alapjáraton...... Roll Eyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
cseresznye
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 615



« Új hozzászólás #6197 Dátum: 2010.12.05 vasárnap, 15:06:11 »

Szia Bunyek!

Az is jó ahogy te írod, de az égős dologtól még nem kell, hogy két emberes legyen.
Az égőre rá kell forrasztani a drótokat, a drótok szabad végére tegyél krokodilcsipeszt, mert azzal szabaddá válik a kezed és pl. csatiban lévő érintkezők ellenőrzésére egyszerűen belefogsz egy kisebb, vékonyabb szeget és máris jó "érintőceruzának". Ha kibontott dolgokat szeretnél ellenőrizni a testnek is készíts egy sima drótot és akkor ezt még sokszor, sok mindenre is fel tudod majd használni.
Ez nem olyan sok ~ 2 m drót, 1 égő, 4 krokodilcsipesz + 10 perc munka.
Bocs,hogy bele szólok de mi van akkor ha ugy durrant el a fütőszál hogy testre szalad?
Naplózva

2.0 tdci Ghia 130Le 2005 4 ajtó/2.0 TDCI Turnier 140Le 2014/1.5 TDCI Fiesta Trend 75Le 2013
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #6198 Dátum: 2010.12.05 vasárnap, 15:24:19 »

Bocs,hogy bele szólok de mi van akkor ha ugy durrant el a fütőszál hogy testre szalad?

ezt most nekem irtad?
te találkoztál ilyennel?
az eléggé szikrázna és észrevennéd,vagy hamar elverne valamit szerintem...
Naplózva
cseresznye
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 615



« Új hozzászólás #6199 Dátum: 2010.12.05 vasárnap, 15:48:54 »

ezt most nekem irtad?
te találkoztál ilyennel?
az eléggé szikrázna és észrevennéd,vagy hamar elverne valamit szerintem...
Nem neked irtam inkább csak egy kérdés mer régebbi diesel motoroknál nem volt 100%-os ez a szikráztatós modszer mert az izzitógyertya cekasza valamiféle szigetelő anyagba van ágyazva(pl:kerámia)a külső felület vagy acél vagy magas hő állóságú réz ötvözet ha a cekasz eldurrant akkor megrepedt a szigetelő anyag és bizonyos feszültség elment testre és voltak olyan esetek mikor olyan állapotot mutatott a rossz izzitó gyertya mintha jó lenne persze semmi hőt nem adott le.A biztos az,ha ki van véve 12V-rá ha izzik akkor jó ha nem izzik akkor nem jó.De persze lehet az újjabb izzitógyertyák lehet inteligensebbek.A mi werkstatthandbuch-ban azt irja a fáma,hogy lakat fogóval nézzük meg az áram felvételt,de kiszerelés után ellenörizzük le 12V-al az a biztos.Ja még azt is irja ha egy időben lettek beszerelve és találtál egy rosszat akkor érdemes cserélni mind a 4-et mert a használat során változik az ellenállás értéke a jó gyertyának is ha beraksz 1 újjat annak ideális az áramfelvétele a másik 3-nak nem,ettöl függetlenül lehet 1-et is cserélni,de lehet nem lesz olyan hosszú életü mint amit gyártója garantál.De nem kötekedni,vitatkozni akarok csak érdekesnek találtam a témát. integet2
Naplózva

2.0 tdci Ghia 130Le 2005 4 ajtó/2.0 TDCI Turnier 140Le 2014/1.5 TDCI Fiesta Trend 75Le 2013
Oldalak: 1 ... 117 118 119 120 121 122 123 [124] 125 126 127 128 129 130 131 ... 958   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.055 másodperc alatt készült el 23 lekéréssel.