Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 15:56:00
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
TDCi motorok
Oldalak:
1
...
741
742
743
744
745
746
747
[
748
]
749
750
751
752
753
754
755
...
959
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: TDCi motorok (Megtekintve 14654573 alkalommal)
0 Felhasználó és 133 vendég van a témában
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #37350 Dátum:
2015.06.13 szombat, 20:51:54 »
Idézetet írta: szoszo - 2015.06.13 szombat, 20:10:31
Köszi a választ. Időközben én is rájöttem, hogy hidraulikus. Visszatöltöttem bele hidraulika olajat, és leragasztottam a lukat. Satuban működött, egyenlőre az autón is szépen megy. Meglátjuk mennyit bír.
Egyébként neked mennyit bír egy alupogácsás átalakítással.
Kösz.
nekem az már a régmúlt.kb 2évet bírt ki,aztán az is szétment.a szabadonfutó megoldotta az összes problémát.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #37351 Dátum:
2015.06.13 szombat, 20:52:51 »
Idézetet írta: Petike86 - 2015.06.13 szombat, 20:26:39
Az mitől lehet, hogy az autó szinte mindig másképp indul el??
Néha simán beindul, néha lassabban teker, néha lassabban megy fel a fordulatszámmérő, néha úgy érzem erőlködne kicsit...néha beremeg kicsit indításkor.
Ez lehet valami probléma előjele? vagy ez ilyen. így kell szeretni?
elfelejtetted feltenni kérdésben a varázs szót.szerintetek?
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Petike86
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 446
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #37352 Dátum:
2015.06.13 szombat, 21:07:04 »
Idézetet írta: alf - 2015.06.13 szombat, 20:52:51
elfelejtetted feltenni kérdésben a varázs szót.szerintetek?
Ez természetes, hogy a ti véleményetek érdekel
Naplózva
szoszo
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 197
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #37353 Dátum:
2015.06.13 szombat, 21:07:54 »
Idézetet írta: alf - 2015.06.13 szombat, 20:51:54
nekem az már a régmúlt.kb 2évet bírt ki,aztán az is szétment.a szabadonfutó megoldotta az összes problémát.
Majd ha gond lesz a generátorral majd én is teszek rá szabadonfutót.
Még egy kérdés: a különálló támasztógörgőt, hogy kell leszedni? mert nem fér ki a motor és a váz között. A motortartó bakot lelazítottam és feszítettem el a blokkot de még kellett volna kb 1cm hogy ki tudjam venni.
Mi a trükk?
Kösz.
Naplózva
Ford Mondeo MK3 TDCI 2005 116 Le Euro4 Silver Kombi
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #37354 Dátum:
2015.06.14 vasárnap, 06:02:32 »
Idézetet írta: szoszo - 2015.06.13 szombat, 21:07:54
Majd ha gond lesz a generátorral majd én is teszek rá szabadonfutót.
Még egy kérdés: a különálló támasztógörgőt, hogy kell leszedni? mert nem fér ki a motor és a váz között. A motortartó bakot lelazítottam és feszítettem el a blokkot de még kellett volna kb 1cm hogy ki tudjam venni.
Mi a trükk?
Kösz.
előre kell húzni a motort kb 8cm.....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #37355 Dátum:
2015.06.14 vasárnap, 07:30:24 »
Idézetet írta: etekefiloz - 2015.06.05 péntek, 08:17:25
Ez szerintem nem a porlasztó típusa!
ez a porlasztó fordos alkatrész száma
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #37356 Dátum:
2015.06.14 vasárnap, 07:32:43 »
Idézetet írta: szoszo - 2015.06.13 szombat, 21:07:54
Majd ha gond lesz a generátorral majd én is teszek rá szabadonfutót.
Még egy kérdés: a különálló támasztógörgőt, hogy kell leszedni? mert nem fér ki a motor és a váz között. A motortartó bakot lelazítottam és feszítettem el a blokkot de még kellett volna kb 1cm hogy ki tudjam venni.
Mi a trükk?
Kösz.
Tisztelt Fórumtárs!
A motortartó bak alatt lévő nyomógörgő kiszerelésének menete a következő.
1. A rögzítőcsavart oldod.
2, A csapágyon lévő vékony fémlemez alátétet a végén derékszögűre hajlított szerszámmal, vagy egy megfelelően hosszú csavarhúzóval lefeszíted.
3. Laza mozdulattal a csapágyat leemeled a tengelyről, úgy, hogy a közbetét darab a tőcsavaron maradjon. A közdarab nélkül a csapágy simán levehető.
4 visszaszerelés fordított sorrendben.
Ezzel a megoldással nem kell a motortartóbakot leszerelni és a motort kimozdítani a helyéből.
Tisztelettel László!
«
Utoljára szerkesztve: 2015.06.14 vasárnap, 08:35:21 írta László
»
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
mendoza
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #37357 Dátum:
2015.06.14 vasárnap, 20:28:22 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2015.06.12 péntek, 16:17:53
ne aggodj azt mar reg kicsereltek benne. Egy 10 eves dizelben nem 200 van...
Az enyem 11 eves volt par hete es 212 van benne
Most kezd csak el bele porogni a km...
Naplózva
GG
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 240
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #37358 Dátum:
2015.06.14 vasárnap, 20:30:25 »
Idézetet írta: AndyA - 2015.06.13 szombat, 11:44:20
Az Auto-Brandnél csak Bölecz Gáborral tárgyalj. Ő tudja, miről beszél. Azért is az övé a fele.
AndyA
Megfogadom a tanácsod.
Am mint kiderült ezt a baromságot az az emberke mondta aki szervizvezetőként dolgozik ott
Naplózva
diesel, 2004, 130le, 6seb., B5Y
mendoza
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #37359 Dátum:
2015.06.14 vasárnap, 20:32:40 »
Erre valaki esetleg?
Idézetet írta: tebow - 2015.06.09 kedd, 17:32:01
23-an viszem az autot a novothautohoz, aki nyomasszabalyzora gyanakszik mint bunosre, ami a rangatast okozza.
ha esetleg ez a baj, akkor van esetleg valakinek ilyen "keszleten"?
Vagy honnan tudok jo arban azonnal szerezni?
kossszi!
Naplózva
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #37360 Dátum:
2015.06.14 vasárnap, 20:42:53 »
Idézetet írta: tebow - 2015.06.14 vasárnap, 20:32:40
Erre valaki esetleg?
Cromaxnál, Nagyautónál kérdezd meg, náluk sokkal olcsóbban nem hiszem hogy kapsz. Ha azonnal nem is, de egy munkanapra szinte biztosan tudnak hozni.
Naplózva
szoszo
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 197
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #37361 Dátum:
2015.06.14 vasárnap, 21:06:13 »
Idézetet írta: László - 2015.06.14 vasárnap, 07:32:43
Tisztelt Fórumtárs!
A motortartó bak alatt lévő nyomógörgő kiszerelésének menete a következő.
1. A rögzítőcsavart oldod.
2, A csapágyon lévő vékony fémlemez alátétet a végén derékszögűre hajlított szerszámmal, vagy egy megfelelően hosszú csavarhúzóval lefeszíted.
3. Laza mozdulattal a csapágyat leemeled a tengelyről, úgy, hogy a közbetét darab a tőcsavaron maradjon. A közdarab nélkül a csapágy simán levehető.
4 visszaszerelés fordított sorrendben.
Ezzel a megoldással nem kell a motortartóbakot leszerelni és a motort kimozdítani a helyéből.
Tisztelettel László!
Köszönöm szépen! Jövő hétvégén kipróbálom a tecnikát.
Üdv: Ákos
Naplózva
Ford Mondeo MK3 TDCI 2005 116 Le Euro4 Silver Kombi
mendoza
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #37362 Dátum:
2015.06.14 vasárnap, 21:59:47 »
Idézetet írta: tpmportal - 2015.06.14 vasárnap, 20:42:53
Cromaxnál, Nagyautónál kérdezd meg, náluk sokkal olcsóbban nem hiszem hogy kapsz. Ha azonnal nem is, de egy munkanapra szinte biztosan tudnak hozni.
Koszi szepen!
Naplózva
H Zsolt70
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 602
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #37363 Dátum:
2015.06.14 vasárnap, 23:00:00 »
Idézetet írta: szoszo - 2015.06.13 szombat, 09:55:25
Bármi lehetséges. Volt már újonnan vásárolt autónál 40E km után behaltak a csúcsok. De itt az ellenpélda: az enyémben 328E km van és még eredeti a porlasztócsúcs a magasnyomású szivattyú a turbó a generátor a vízpumpa a klímakompr. és a 4 lengéscsillapító. A komplett kuplunk és lendkerék 300E km nél volt cserélve.
Németektől hozta haverom 3 évesen, ő mindig tett a gázolajhoz kenő adalékot.
Minden a gázolaj minőségén múlik. És az sem mindegy, hogy hol használják az autót. Az enyém 70%-ban autópályán volt használva. Ha ugyanezt városban tette volna meg minimum duplája lenne benne (mármint kopásban).
Viszont a hosszbordás szíj feszítő most ment tönkre másodszor. Ja és tegnap cseréltünk rajta főtengely ékszíjtárcsát, gyári volt rajta.
Ha minden kényeztetést megadsz neki és mindent időben cserélsz és raksz a gázolajba adalékot akkor sokat kibírnak ezek az autók.
Kellemes időtöltést!
Üdv: Ákos
Hali!
Milyen adalékot raksz a gázolajba?
Üdv.:Zsolt
Naplózva
EX Mondeo 2.0 Tdci 2005 1 3 5 └-┼┼┤ 2 4 6 340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
zooli74
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 69
2015 TDCI Titanium 2.0 , 180PS
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #37364 Dátum:
2015.06.14 vasárnap, 23:45:36 »
Sziasztok!
Szeretnék tapasztalatokról érdeklődni.
A hiba a következő:nagyobb tempónál izzitó lámpa villog,motor leáll, majd kb.10 perc állás után beindul(azonnal nem).
Szerintetek hol keressem a hibát?
Köszönöm.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #37365 Dátum:
2015.06.15 hétfő, 06:04:54 »
Idézetet írta: zooli74 - 2015.06.14 vasárnap, 23:45:36
Sziasztok!
Szeretnék tapasztalatokról érdeklődni.
A hiba a következő:nagyobb tempónál izzitó lámpa villog,motor leáll, majd kb.10 perc állás után beindul(azonnal nem).
Szerintetek hol keressem a hibát?
Köszönöm.
üzemanyagrendszer,és ha elektromos a turbó,akkor az is esélyes.hibakódolvasás segít.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #37366 Dátum:
2015.06.15 hétfő, 07:21:02 »
Idézetet írta: szoszo - 2015.06.14 vasárnap, 21:06:13
Köszönöm szépen! Jövő hétvégén kipróbálom a tecnikát.
Üdv: Ákos
Tisztelt Fórumtárs!
Még annyit a görgőcserével kapcsolatban. Sorozattól függően vannak gépek, ahol a motortartó bakon található egy külön rezgéscsillapító elem, amit 2 db csavar rögzít. Ezt az elemet is célszerű leszerelni a görgőcsere előtt a jobb hozzáférés érdekében. Természetesen a csere első lépése kell legyen, a szíj lelazítása. Legegyszerűbb módja a főtengely ékszíjtárcsa 2 db csavarjának kicsavarása és a harmadik oldása után a tárcsa elfordítása. Megoldható légkulccsal vagy megfelelő hosszú T kulccsal.
Tisztelettel László!
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
zooli74
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 69
2015 TDCI Titanium 2.0 , 180PS
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #37367 Dátum:
2015.06.15 hétfő, 11:31:32 »
Köszönöm!
A XVI.kerületben lakom, esetleg valaki a környéken válalná,hogy ránéz a verdára?
Naplózva
zooli74
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 69
2015 TDCI Titanium 2.0 , 180PS
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #37368 Dátum:
2015.06.15 hétfő, 17:54:50 »
Na voltam kiolvasni és P0340 vezérműtengely érzékelőt írt be áramköri hibának.
A kérdésem az, hogy ettől miért nem indul be, mikor a lendkeréken is van egy érzékelő!
Köszönöm!
Naplózva
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #37369 Dátum:
2015.06.15 hétfő, 18:01:34 »
Idézetet írta: zooli74 - 2015.06.15 hétfő, 17:54:50
Na voltam kiolvasni és P0340 vezérműtengely érzékelőt írt be áramköri hibának.
A kérdésem az, hogy ettől miért nem indul be, mikor a lendkeréken is van egy érzékelő!
Köszönöm!
A főtengely érzékelőből nem tudja, hogy melyik hengernek van a munkaüteme az 1-4 és a 2-3 párosból. Tehát a motor ilyenkor nem működőképes.
Naplózva
zooli74
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 69
2015 TDCI Titanium 2.0 , 180PS
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #37370 Dátum:
2015.06.15 hétfő, 18:38:48 »
Nincs véletlenül valakinek a polcon egy eladó vez.tengely jeladó?
Naplózva
atesz86
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #37371 Dátum:
2015.06.15 hétfő, 20:18:05 »
Idézetet írta: atesz86 - 2015.06.13 szombat, 10:30:44
Az a korábbi autó volt, most tdci-vel járok. Csak még nem módositottam az adatokat a profilomban
Voltam ma szervizben, semmi hibakód nem volt tárolva. Aztán kipróbáltuk terhelés alatt is. Ismerős az a kellemetlen érzés mikor próbálod meggyőzni a szerelőt, hogy igenis valami nem működik rendesen, és közben az autó legjobb formáját hozza?Turbónyomás volt, elég szépen,2000-es fordulatról elkezdett emelkedni, felment 2,5barig....na mondom, ez sem fog hinni nekem.
aztán a 20. kilométer után jött az, amit vártam: fordulatszám 2300-on, turbónyomás semmi, alig 1 bar, hiába padlóztam, nem akart megindulni, majd nagynehezen 3000-es fordulatnál elérte a 2,5 bart.
Az ürge azt mondta, valószinű, hogy a turbó vezérlésével lesz gond, és hogy járjak vele, amig valami hibát nem dob, mert igy, hogy nem produkálja állandóan, igy nincs semmi kiindulópontja, hogy hol keresse a meghibásodást.
Ha van ötletetek, akkor kérlek, osszátok meg velem is.
Köszi!
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #37372 Dátum:
2015.06.15 hétfő, 21:18:11 »
Idézetet írta: atesz86 - 2015.06.15 hétfő, 20:18:05
Voltam ma szervizben, semmi hibakód nem volt tárolva. Aztán kipróbáltuk terhelés alatt is. Ismerős az a kellemetlen érzés mikor próbálod meggyőzni a szerelőt, hogy igenis valami nem működik rendesen, és közben az autó legjobb formáját hozza?Turbónyomás volt, elég szépen,2000-es fordulatról elkezdett emelkedni, felment 2,5barig....na mondom, ez sem fog hinni nekem.
aztán a 20. kilométer után jött az, amit vártam: fordulatszám 2300-on, turbónyomás semmi, alig 1 bar, hiába padlóztam, nem akart megindulni, majd nagynehezen 3000-es fordulatnál elérte a 2,5 bart.
Az ürge azt mondta, valószinű, hogy a turbó vezérlésével lesz gond, és hogy járjak vele, amig valami hibát nem dob, mert igy, hogy nem produkálja állandóan, igy nincs semmi kiindulópontja, hogy hol keresse a meghibásodást.
Ha van ötletetek, akkor kérlek, osszátok meg velem is.
Köszi!
100%os módszer.amikor villog a vészüzem,akkor gurulj oda,és ne vedd le a gyujtást.ott lesz a hibakód.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
mendoza
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #37373 Dátum:
2015.06.15 hétfő, 21:19:51 »
Idézetet írta: zooli74 - 2015.06.15 hétfő, 11:31:32
Köszönöm!
A XVI.kerületben lakom, esetleg valaki a környéken válalná,hogy ránéz a verdára?
Vik biztos. Keruleti o is. En is.
Naplózva
szoszo
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 197
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #37374 Dátum:
2015.06.15 hétfő, 21:50:18 »
Idézetet írta: László - 2015.06.15 hétfő, 07:21:02
Tisztelt Fórumtárs!
Még annyit a görgőcserével kapcsolatban. Sorozattól függően vannak gépek, ahol a motortartó bakon található egy külön rezgéscsillapító elem, amit 2 db csavar rögzít. Ezt az elemet is célszerű leszerelni a görgőcsere előtt a jobb hozzáférés érdekében. Természetesen a csere első lépése kell legyen, a szíj lelazítása. Legegyszerűbb módja a főtengely ékszíjtárcsa 2 db csavarjának kicsavarása és a harmadik oldása után a tárcsa elfordítása. Megoldható légkulccsal vagy megfelelő hosszú T kulccsal.
Tisztelettel László!
Köszönöm szépen az ötleteket. Ma 1 óra alatt sikerült kicserélni a görgőt, minden a terv szerint ment. Szíjfeszítő kulcsom van, úgyhogy könnyen ment a dolog. A görgő is könnyen lejött a megadott módszerrel kb 5 perc volt konkrétan a görgő csere.
Köszi még egyszer!
Naplózva
Ford Mondeo MK3 TDCI 2005 116 Le Euro4 Silver Kombi
H. Balázs
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1667
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #37375 Dátum:
2015.06.15 hétfő, 22:00:47 »
Sziasztok kellene 1 kis segítség.
Ritkán előforduló villogó izzítás jelzöm volt, diag (forcan),beszéltem Ervinnel ,valszeg a elektronika halt meg ,de nem bizti,azt mondta vegyem le a kart az elekronikárol ,és próbáljam megmozgatni a kart mozog-e,ha nem akkor akad a geo,kicsit nehezen de megidult , elég hosszú úton jár,pár nap használat semmi hiba nincs egyenlőre,volt még 2 hiba kod p0401-5 ez oké egr dugom van, Kód:
P0488
na ő kicsoda vélemény ?
===PCM DTC P132B===
Kód: P132B - Turbófeltöltő/feltöltő A töltésvezérlés teljesítmény
Modul: Táplálási Soros Szabályozó Modul
Hibakódok részletesen (DTC)
Turbófeltöltő/feltöltő A töltésvezérlés teljesítmény
Hiba jelentés a REA által.
Ezt a DTCt a következők okozhatják :
Hibás turbotöltő
Mechanizmus ragadhat.
Forgó elektromos beavatkozótag
Cserélje ki a következőket:
Változtatható lapátállású turbófeltöltő
===END PCM DTC P132B===
===PCM DTC P132B===
Kód: P132B - Turbófeltöltő/feltöltő A töltésvezérlés teljesítmény
Modul: Táplálási Soros Szabályozó Modul
Hibakódok részletesen (DTC)
Turbófeltöltő/feltöltő A töltésvezérlés teljesítmény
Hiba jelentés a REA által.
Ezt a DTCt a következők okozhatják :
Hibás turbotöltő
Mechanizmus ragadhat.
Forgó elektromos beavatkozótag
Cserélje ki a következőket:
Változtatható lapátállású turbófeltöltő
===END PCM DTC P132B===
Kód: P0405 - EGR érzékelo A áramkör alacsony
Modul: Táplálási Soros Szabályozó Modul
Hibakódok részletesen (DTC)
EGR érzékelo A áramkör alacsony
Ha bármely más DTC jelen van, akkor kezdje az elsővel.
Ezen gépkocsin lehet, hogy nem áll rendelkezésre az összes felsorolt alkatrész.
Ezt a DTCt a következők okozhatják :
Az áramkör zárlatos a testhez
: Sérült vagy szennyezett csatlakozó
Elzáródott vákuum tömlők
EVP érzékelő
===END PCM DTC P0405===
===PCM DTC P0488===
Kód: P0488 - Szívócsonk-fojtószelep vezérlés helyzet teljesítmény vagy tartomány hiba
Modul: Táplálási Soros Szabályozó Modul
Hibakódok részletesen (DTC)
Szívócsonk-fojtószelep vezérlés helyzet teljesítmény vagy tartomány hiba
ellenőrizni a P0487-et, ha jelen van a P0487, akkor először ezt kell kijavítani
Ezt a DTCt a következők okozhatják :
Sérült vagy lekötött vákuum cső.
stuckbore%I
mechndamage%I
Ellenőrizze a koromlerakódást, ami megakadályozhatja a fojtószelep nyitását.
checorrposkeyoff%I
További diagnosztikai információért lásd az eTIS idevonatkozó fejezetét.
===END PCM DTC P0488===
===PCM DTC P0401===
Kód: P0401 - Túl alacsony áramlás érzékelhető az EGR rendszerben
Modul: Táplálási Soros Szabályozó Modul
Hibakódok részletesen (DTC)
Túl alacsony áramlás érzékelhető az EGR rendszerben
Ha bármely más DTC jelen van, akkor kezdje az elsővel.
Ezen gépkocsin lehet, hogy nem áll rendelkezésre az összes felsorolt alkatrész.
Ezt a DTCt a következők okozhatják :
Eltömődött, szűk vagy beragadt EGR szelep vagy nyílás.
Sérült vagy lekötött vákuum cső.
EVR
«
Utoljára szerkesztve: 2015.06.16 kedd, 22:28:01 írta H. Balázs
»
Naplózva
2014/9 Mondeo 2.0 tdci tit 140 le
2021.06 2.0 tdci Transit Jumbo 170 ló
2010 Ducato 2.3 120 ló
EX 2006/12 Mondeo 2,0 tdci combi eur4 DPF 130 ló EGR OFF (CigisBalu)
szoszo
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 197
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #37376 Dátum:
2015.06.15 hétfő, 22:03:33 »
Idézetet írta: horizss - 2015.06.14 vasárnap, 23:00:00
Hali!
Milyen adalékot raksz a gázolajba?
Üdv.:Zsolt
A haver akitől vettem BG DFC adalékkal járt. Én most spuri kék adalékot próbálok de még csak egy fél tanknyit mentem vele, még nincs tapasztalatom.
Állítólag még nagyon jó adalékok a DFT-1500, K Gard NF, Kleen-flo FLO991, de ezeket személy szerint nem próbáltam még.
Sok sikert a döntéshez.
Üdv: Ákos
Naplózva
Ford Mondeo MK3 TDCI 2005 116 Le Euro4 Silver Kombi
szoszo
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 197
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #37377 Dátum:
2015.06.15 hétfő, 22:09:29 »
Sziasztok!
Valaki meg tudná mérni vagy megmondani egy 115 lovas TDCI E4 rail nyomása mennyi kell legyen? pl alapjárat/2000 fordulat.
Mert az enyém 115 LE, elég recsegősen jár, és ma volt nálam egy 130 LE -s TDCI nagyon puhán járt, semmi csörgés-recsegés de annak a rail nyomása sokkal alacsonyabb volt mint az én autómé.
Köszönöm!
Üdv: Ákos
Naplózva
Ford Mondeo MK3 TDCI 2005 116 Le Euro4 Silver Kombi
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #37378 Dátum:
2015.06.15 hétfő, 22:09:48 »
Idézetet írta: zooli74 - 2015.06.15 hétfő, 11:31:32
Köszönöm!
A XVI.kerületben lakom, esetleg valaki a környéken válalná,hogy ránéz a verdára?
GSR valahol a XV-ben dolgozik, ha jól emlékszem. Nem tudom, milyen messze van.
XVI-ban Vik rendel, otthon, a garázsában.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
H Zsolt70
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 602
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #37379 Dátum:
2015.06.15 hétfő, 23:44:39 »
Idézetet írta: szoszo - 2015.06.15 hétfő, 22:03:33
A haver akitől vettem BG DFC adalékkal járt. Én most spuri kék adalékot próbálok de még csak egy fél tanknyit mentem vele, még nincs tapasztalatom.
Állítólag még nagyon jó adalékok a DFT-1500, K Gard NF, Kleen-flo FLO991, de ezeket személy szerint nem próbáltam még.
Sok sikert a döntéshez.
Üdv: Ákos
Köszi meg guglizom melyikről mit írnak.
Eddig sima Isuzu td-m volt abba nem kellett semmi adalék. A Mondeo közel 1 hónapja "családtag" ez ahhoz képest nagyonnnnnn megy, de macerásabb lesz...
Üdv.:Zsolt
Naplózva
EX Mondeo 2.0 Tdci 2005 1 3 5 └-┼┼┤ 2 4 6 340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #37380 Dátum:
2015.06.16 kedd, 06:02:17 »
Idézetet írta: szoszo - 2015.06.15 hétfő, 22:09:29
Sziasztok!
Valaki meg tudná mérni vagy megmondani egy 115 lovas TDCI E4 rail nyomása mennyi kell legyen? pl alapjárat/2000 fordulat.
Mert az enyém 115 LE, elég recsegősen jár, és ma volt nálam egy 130 LE -s TDCI nagyon puhán járt, semmi csörgés-recsegés de annak a rail nyomása sokkal alacsonyabb volt mint az én autómé.
Köszönöm!
Üdv: Ákos
csak az alapjárat fix.az 240bar körül kell legyen(+-10bar).
a 2000es fordulaton minden sebességi fokozatban lehet más, terheléstől függően a pillanatnyi értéke.
a lágy járás titka lehet egy kis 2T szintetikus motorolaj a tankba(2dl).
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
zooli74
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 69
2015 TDCI Titanium 2.0 , 180PS
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #37381 Dátum:
2015.06.16 kedd, 07:42:01 »
Üdv!
Ez az olaj a tankban dolog tényleg lágyít a járáson?
Naplózva
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #37382 Dátum:
2015.06.16 kedd, 08:39:30 »
Idézetet írta: zooli74 - 2015.06.16 kedd, 07:42:01
Üdv!
Ez az olaj a tankban dolog tényleg lágyít a járáson?
Tisztelt Fórumtárs!
Nekem egy 115 LE 2.0 TDCI gépsárkányom van. Lassan 2 éve használom a 2T full szintetikus olajat a tankba. Az eredmény egy stabil, nagyon csendes, igen szép járású motorhang. Semmilyen negatív reakciót eddig nem tapasztaltam. A motor csendes járása a téli üzem alatt is megmaradt. Csak ajánlani tudom.
Tisztelettel László!
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
zooli74
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 69
2015 TDCI Titanium 2.0 , 180PS
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #37383 Dátum:
2015.06.16 kedd, 08:50:36 »
Akkor kipróbálom mi baj lehet!
Köszi!
Naplózva
ferenc77
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 57
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #37384 Dátum:
2015.06.16 kedd, 08:55:24 »
Idézetet írta: László - 2015.06.16 kedd, 08:39:30
Tisztelt Fórumtárs!
Nekem egy 115 LE 2.0 TDCI gépsárkányom van. Lassan 2 éve használom a 2T full szintetikus olajat a tankba. Az eredmény egy stabil, nagyon csendes, igen szép járású motorhang. Semmilyen negatív reakciót eddig nem tapasztaltam. A motor csendes járása a téli üzem alatt is megmaradt. Csak ajánlani tudom.
Tisztelettel László!
Szia,
Megvettem én is a 2T szintetikus olajat, nekem a Repsolt ajánlották.
Az lenne a kérdésem, hogy mennyit szoktál egy tank gázolajhoz adagolni?
Köszi.
Naplózva
2006 2.0l TDCI Ghia 130 LE INA,EGR OFF, 425 000 KM
2003 1,4 Benzin Fiesta
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #37385 Dátum:
2015.06.16 kedd, 09:27:33 »
Idézetet írta: ferenc77 - 2015.06.16 kedd, 08:55:24
Szia,
Megvettem én is a 2T szintetikus olajat, nekem a Repsolt ajánlották.
Az lenne a kérdésem, hogy mennyit szoktál egy tank gázolajhoz adagolni?
Köszi.
2-3dl.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #37386 Dátum:
2015.06.16 kedd, 16:02:25 »
Idézetet írta: ferenc77 - 2015.06.16 kedd, 08:55:24
Szia,
Megvettem én is a 2T szintetikus olajat, nekem a Repsolt ajánlották.
Az lenne a kérdésem, hogy mennyit szoktál egy tank gázolajhoz adagolni?
Köszi.
Tisztelt Fórumtárs!
Ebben a kérdésben megoszlanak a vélemények. Szerintem géptől is függ. Én speciel 2 dcl-t használok 1 teljesen tele tankhoz.
Tisztelettel László!
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
zooli74
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 69
2015 TDCI Titanium 2.0 , 180PS
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #37387 Dátum:
2015.06.16 kedd, 16:15:07 »
Üdv!
Nem fog tőle füstőlni a motor?
Naplózva
Cs12
Fórumfüggő
Elérhető
Hozzászólások: 5605
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #37388 Dátum:
2015.06.16 kedd, 16:26:19 »
Idézetet írta: László - 2015.06.16 kedd, 16:02:25
Tisztelt Fórumtárs!
Ebben a kérdésben megoszlanak a vélemények. Szerintem géptől is függ. Én speciel 2 dcl-t használok 1 teljesen tele tankhoz.
Tisztelettel László!
én 1.25-1.5 dl tele tankhoz.
Naplózva
2016.06. MKV 2.0 TD
CI
BiTurbo ST-Line, 211LE, FULL
Ex:2009.08. MKIV 2.0 TD
CI
Titanium-S, 165LE CHIP, Automata, EGR+DPF OFF, FULL
Ex:2001.11. MKIII 2.0 TD
DI
GHIA,150LE,CHIP(BUNYEK),EGR OFF, FULL
szoszo
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 197
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #37389 Dátum:
2015.06.16 kedd, 18:28:33 »
Idézetet írta: alf - 2015.06.16 kedd, 06:02:17
csak az alapjárat fix.az 240bar körül kell legyen(+-10bar).
a 2000es fordulaton minden sebességi fokozatban lehet más, terheléstől függően a pillanatnyi értéke.
a lágy járás titka lehet egy kis 2T szintetikus motorolaj a tankba(2dl).
A 2000 furdulatot álló helyben mértük meleg motornál tehát ugyanolyan körülmények között.
Az enyém: alapjárat: 274bar 2000 rpm: 647bar
A 130LE : alapjárat: 230bar 2000 rpm: 412bar
Akkor most ezek az értékek nem jók? Mit kell elsősorban megnéznem?
Kösz!
Naplózva
Ford Mondeo MK3 TDCI 2005 116 Le Euro4 Silver Kombi
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #37390 Dátum:
2015.06.16 kedd, 18:53:48 »
Idézetet írta: zooli74 - 2015.06.16 kedd, 16:15:07
Üdv!
Nem fog tőle füstőlni a motor?
Tisztelt Fórumtárs!
Kizárt dolognak tartom, hogy ettől 2 dcl-től füstöljön a gépsárkány.
Tisztelettel László!
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #37391 Dátum:
2015.06.16 kedd, 21:10:01 »
Idézetet írta: szoszo - 2015.06.16 kedd, 18:28:33
A 2000 furdulatot álló helyben mértük meleg motornál tehát ugyanolyan körülmények között.
Az enyém: alapjárat: 274bar 2000 rpm: 647bar
A 130LE : alapjárat: 230bar 2000 rpm: 412bar
Akkor most ezek az értékek nem jók? Mit kell elsősorban megnéznem?
Kösz!
a tiéd 2005-ös,valszeg az alapjáratod sem 750,hanem 800.így ha 270bar az alapjárati nyomás az rendben is van.ez ennyi,ezen nincs sok minden néznivaló,rendben van.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
zooli74
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 69
2015 TDCI Titanium 2.0 , 180PS
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #37392 Dátum:
2015.06.16 kedd, 21:19:18 »
Üdv!
Mennyit árthat egy alapos gőzborotvás mosás a motornak vagy inkább az elektromos csatiknak?
Köszönöm
Naplózva
Vagyokabajnok
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3548
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #37393 Dátum:
2015.06.16 kedd, 21:44:00 »
Idézetet írta: zooli74 - 2015.06.16 kedd, 21:19:18
Üdv!
Mennyit árthat egy alapos gőzborotvás mosás a motornak vagy inkább az elektromos csatiknak?
Köszönöm
Szia.
Ha a tisztaság a fontos,akkor nem árt.De már régebben is volt róla pár szó,de nem emlékszem,hogy nagyon ajánlották volna.
Én nem ajánlom. A te autód,a te döntésed.
«
Utoljára szerkesztve: 2015.06.16 kedd, 21:47:07 írta vagyokabajnok
»
Naplózva
2011.12 1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0 GHIA 145 LE (B5Y) esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr. 300+
mendoza
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #37394 Dátum:
2015.06.16 kedd, 22:05:12 »
Idézetet írta: AndyA - 2015.06.15 hétfő, 22:09:48
GSR valahol a XV-ben dolgozik, ha jól emlékszem. Nem tudom, milyen messze van.
XVI-ban Vik rendel, otthon, a garázsában.
AndyA
Lassu vagy, igyal tobb inglis teat
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #37395 Dátum:
2015.06.16 kedd, 22:16:50 »
Idézetet írta: tebow - 2015.06.16 kedd, 22:05:12
Lassu vagy, igyal tobb inglis teat
Napközben a melóhelyen nincs fórumozás, csak este jutok hozzá...
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
o_tom
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 241
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #37396 Dátum:
2015.06.16 kedd, 22:26:20 »
Sziasztok
Döglöttek a csúcsaim, legalábbis a diagnosztika alapján, meg szépen nedvesedik a nagynyomású szivattyúm is...
Meg lehet mondani a befecskendezőfejről (porlasztócsúcsról), hogy melyik tipus van az autóban, kiszerelés nélkül?
Nem igazán merem/tudom kibontani a befecskendezőfejeket a helyükről... De jó lenne tudnom, hogy melyik tipust kell keresnem bele. Vagy veszek bontottat, vagy elviszem felújítani. A csúcsok pontos tipusában nem vagyok biztos, mert az autóm pont akkor készült, amikor mindent variáltak a TDCI motorokban...
2003.04 2.0 TDCI FMBA BWY 96kW 6 sebességes, vákumos geós turbóval...
Valaki megmondja biztosra, melyik az én csúcsaim tipusa?
Naplózva
2007/1 Galaxy 2.0 TDCI Ternd 140LE
H. Balázs
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1667
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #37397 Dátum:
2015.06.16 kedd, 22:28:22 »
Idézetet írta: H. Balázs - 2015.06.15 hétfő, 22:00:47
Sziasztok kellene 1 kis segítség.
Ritkán előforduló villogó izzítás jelzöm volt, diag (forcan),beszéltem Ervinnel ,valszeg a elektronika halt meg ,de nem bizti,azt mondta vegyem le a kart az elekronikárol ,és próbáljam megmozgatni a kart mozog-e,ha nem akkor akad a geo,kicsit nehezen de megidult , elég hosszú úton jár,pár nap használat semmi hiba nincs egyenlőre,volt még 2 hiba kod p0401-5 ez oké egr dugom van, Kód:
P0488
na ő kicsoda vélemény ?
===PCM DTC P132B===
Kód: P132B - Turbófeltöltő/feltöltő A töltésvezérlés teljesítmény
Modul: Táplálási Soros Szabályozó Modul
Hibakódok részletesen (DTC)
Turbófeltöltő/feltöltő A töltésvezérlés teljesítmény
Hiba jelentés a REA által.
Ezt a DTCt a következők okozhatják :
Hibás turbotöltő
Mechanizmus ragadhat.
Forgó elektromos beavatkozótag
Cserélje ki a következőket:
Változtatható lapátállású turbófeltöltő
===END PCM DTC P132B===
===PCM DTC P132B===
Kód: P132B - Turbófeltöltő/feltöltő A töltésvezérlés teljesítmény
Modul: Táplálási Soros Szabályozó Modul
Hibakódok részletesen (DTC)
Turbófeltöltő/feltöltő A töltésvezérlés teljesítmény
Hiba jelentés a REA által.
Ezt a DTCt a következők okozhatják :
Hibás turbotöltő
Mechanizmus ragadhat.
Forgó elektromos beavatkozótag
Cserélje ki a következőket:
Változtatható lapátállású turbófeltöltő
===END PCM DTC P132B===
Kód: P0405 - EGR érzékelo A áramkör alacsony
Modul: Táplálási Soros Szabályozó Modul
Hibakódok részletesen (DTC)
EGR érzékelo A áramkör alacsony
Ha bármely más DTC jelen van, akkor kezdje az elsővel.
Ezen gépkocsin lehet, hogy nem áll rendelkezésre az összes felsorolt alkatrész.
Ezt a DTCt a következők okozhatják :
Az áramkör zárlatos a testhez
: Sérült vagy szennyezett csatlakozó
Elzáródott vákuum tömlők
EVP érzékelő
===END PCM DTC P0405===
===PCM DTC P0488===
Kód: P0488 - Szívócsonk-fojtószelep vezérlés helyzet teljesítmény vagy tartomány hiba
Modul: Táplálási Soros Szabályozó Modul
Hibakódok részletesen (DTC)
Szívócsonk-fojtószelep vezérlés helyzet teljesítmény vagy tartomány hiba
ellenőrizni a P0487-et, ha jelen van a P0487, akkor először ezt kell kijavítani
Ezt a DTCt a következők okozhatják :
Sérült vagy lekötött vákuum cső.
stuckbore%I
mechndamage%I
Ellenőrizze a koromlerakódást, ami megakadályozhatja a fojtószelep nyitását.
checorrposkeyoff%I
További diagnosztikai információért lásd az eTIS idevonatkozó fejezetét.
===END PCM DTC P0488===
===PCM DTC P0401===
Kód: P0401 - Túl alacsony áramlás érzékelhető az EGR rendszerben
Modul: Táplálási Soros Szabályozó Modul
Hibakódok részletesen (DTC)
Túl alacsony áramlás érzékelhető az EGR rendszerben
Ha bármely más DTC jelen van, akkor kezdje az elsővel.
Ezen gépkocsin lehet, hogy nem áll rendelkezésre az összes felsorolt alkatrész.
Ezt a DTCt a következők okozhatják :
Eltömődött, szűk vagy beragadt EGR szelep vagy nyílás.
Sérült vagy lekötött vákuum cső.
EVR
??
Naplózva
2014/9 Mondeo 2.0 tdci tit 140 le
2021.06 2.0 tdci Transit Jumbo 170 ló
2010 Ducato 2.3 120 ló
EX 2006/12 Mondeo 2,0 tdci combi eur4 DPF 130 ló EGR OFF (CigisBalu)
ATiii
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 147
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #37398 Dátum:
2015.06.16 kedd, 22:29:56 »
Idézetet írta: o_tom - 2015.06.16 kedd, 22:26:20
Sziasztok
Döglöttek a csúcsaim, legalábbis a diagnosztika alapján, meg szépen nedvesedik a nagynyomású szivattyúm is...
Meg lehet mondani a befecskendezőfejről (porlasztócsúcsról), hogy melyik tipus van az autóban, kiszerelés nélkül?
Nem igazán merem/tudom kibontani a befecskendezőfejeket a helyükről... De jó lenne tudnom, hogy melyik tipust kell keresnem bele. Vagy veszek bontottat, vagy elviszem felújítani. A csúcsok pontos tipusában nem vagyok biztos, mert az autóm pont akkor készült, amikor mindent variáltak a TDCI motorokban...
2003.04 2.0 TDCI FMBA BWY 96kW 6 sebességes, vákumos geós turbóval...
Valaki megmondja biztosra, melyik az én csúcsaim tipusa?
Szia!
Kiszerelés nélkül is meg tudod nézni. Van rajta egy címke, azon lesz rajta.
FMBA-ból, 2002-ből van egyébként még 2 db porlasztóm és egy nagynyomásúm is eladó. Ha érdekelhet, keress privátban
Naplózva
o_tom
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 241
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #37399 Dátum:
2015.06.16 kedd, 22:47:37 »
Idézetet írta: ATiii - 2015.06.16 kedd, 22:29:56
Szia!
Kiszerelés nélkül is meg tudod nézni. Van rajta egy címke, azon lesz rajta.
FMBA-ból, 2002-ből van egyébként még 2 db porlasztóm és egy nagynyomásúm is eladó. Ha érdekelhet, keress privátban
Hol keressem a matricát?
Naplózva
2007/1 Galaxy 2.0 TDCI Ternd 140LE
Oldalak:
1
...
741
742
743
744
745
746
747
[
748
]
749
750
751
752
753
754
755
...
959
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ