Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 19:04:20 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 747 748 749 750 751 752 753 [754] 755 756 757 758 759 760 761 ... 959   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 14661007 alkalommal)
0 Felhasználó és 130 vendég van a témában
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #37650 Dátum: 2015.08.04 kedd, 22:03:45 »

Szia!

Igen sajnos a már ráfordított pénzmennyiség miatt is szeretnénk, ha rendbe jönne a kis autónk, és köszönöm a jó ötleteket. Páromat gyorsan felhívtam és megkérdeztem a felsoroltakkal kapcsolatban.
1) Gázolajszűrők cserélve vannak, résolajcsövek rendben.
2) A porlasztók gyári műszerrel lettek felkódolva.
3) Alvázszám : wfowxxgbbw3c54698. Ha jól emlékszem ebben két elektronikai egység van, mert amikor autóvillamossági szakembernél volt, ő erről is beszélt      nekünk.

Én mint laikus , illetve azoknak a tudatában, hogy mik lettek az autón cserélve, felújítva, én is elektronikai hibára gyanakszom.
Ez bizony egy 2003.01.16-i gyártású, holland eredetű (etis-ben még az eredeti rendszám is benne van  wow1 ) TDCI, dual-modul rendszerű, azaz van benne ICU (injector control unit).  Meg kellene nézni rendesen, nem repedt-e a háza, nem korrodlát-e az akku alatti földelési pont, rendben vannak-e a vezetékek a porlasztók felé.
(átküldtem egy hosszú levelezést privátban, kb hasonló az esetedhez)
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #37651 Dátum: 2015.08.04 kedd, 22:05:28 »

aszt enis tudom hogy kel olajoza a turbot es ez rendbe van mert mertunk olaj nyomast de mint irtam a motor kopi az olajat  turbo nelkul begyujtotuk az autot ratetuk a pompat es kimerte a szerelo 50 folot volt az olajnyomasa de viszont begyujtotuk az autot es motor nagyon elkezte kopni az olajat es ot nem szabadna kopje nyomja az olajat a motor aszt monta a szerelo es aszt monta dugatyu gyuruvel lesz a gond lehet beragatt
Ha 2 turbó tönkrement, biztos nincs rendes olajzás. Lehet, a visszatérő ág eldugult és hiába nyomja a szivattyú az olajat, nem jut el a turbóig.
Pontosan hol köpi az olajat, ahol nem kellene neki?
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
szabika9393
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104


E-mail
« Új hozzászólás #37652 Dátum: 2015.08.04 kedd, 22:09:12 »

Ha 2 turbó tönkrement, biztos nincs rendes olajzás. Lehet, a visszatérő ág eldugult és hiába nyomja a szivattyú az olajat, nem jut el a turbóig.
Pontosan hol köpi az olajat, ahol nem kellene neki?
ot ahol a turbo torok megy ra a motorra ot nyomja ki az olajat
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #37653 Dátum: 2015.08.04 kedd, 22:33:20 »

ot ahol a turbo torok megy ra a motorra ot nyomja ki az olajat
Mit hívtok turbó toroknak? A szívósort, ami a blokk elején van, és egy vastag cső megy rá?
vagy a leömlőt (kipufogó oldal)?
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
szabika9393
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104


E-mail
« Új hozzászólás #37654 Dátum: 2015.08.04 kedd, 22:50:03 »

Mit hívtok turbó toroknak? A szívósort, ami a blokk elején van, és egy vastag cső megy rá?
vagy a leömlőt (kipufogó oldal)?
[/img][
Naplózva
szabika9393
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104


E-mail
« Új hozzászólás #37655 Dátum: 2015.08.04 kedd, 22:55:38 »

https://www.google.ro/search?q=ford+mondeo+mk3+2.0+tdci+turbo&newwindow=1&client=opera&biw=1280&bih=691&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAcQ_AUoAWoVChMI9fKlxaeQxwIVB5aICh3rZgnQ#imgrc=EJNlz7N9Zy-gDM%3A
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #37656 Dátum: 2015.08.04 kedd, 22:57:21 »

ez a tdci turbó egysége a leömlővel. Tehát a kipufogó oldalon nyomja ki az olajat a gép? És ettől törik a turbó?
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
szabika9393
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104


E-mail
« Új hozzászólás #37657 Dátum: 2015.08.04 kedd, 22:57:51 »

it van eza link van a turbon aza 4 lejovo cso vagy mi azon kapja az olajat
Naplózva
szabika9393
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104


E-mail
« Új hozzászólás #37658 Dátum: 2015.08.04 kedd, 22:59:20 »

igen igy van
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #37659 Dátum: 2015.08.04 kedd, 23:01:04 »

it van eza link van a turbon aza 4 lejovo cso vagy mi azon kapja az olajat
Érdekes. És akkor alacsony a kompresszió valamelyik hengerben?
A kipufogóba jutó olaj miatt még nem kellene törnie a turbóknak szerintem.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
szabika9393
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104


E-mail
« Új hozzászólás #37660 Dátum: 2015.08.04 kedd, 23:06:07 »

kompreszio es az olajnyomas is rendbe van aszt montak a turbo javitoba aki javitota es a szerelo hogy etol ment tonkre a turbo
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #37661 Dátum: 2015.08.04 kedd, 23:08:12 »

kompreszio es az olajnyomas is rendbe van aszt montak a turbo javitoba aki javitota es a szerelo hogy etol ment tonkre a turbo
ha le van tapadva a dugattyú gyűrű, hogy lehet rendben a kompresszió?
esetleg a tönkremenés "hatásmechanizmusát" is kifejtették?
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
szabika9393
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104


E-mail
« Új hozzászólás #37662 Dátum: 2015.08.04 kedd, 23:13:04 »

tobet ense tudok enyit mondot a szerelo hogy etol van es minden rendbe lesz de en aggodom hogy megin neme lesz valami baj a turboval vagy a motoral azert irtam ide hogy vajon minden rendbe lesze vagy inkab megvajak es eladjam az autot
Naplózva
szabika9393
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104


E-mail
« Új hozzászólás #37663 Dátum: 2015.08.04 kedd, 23:14:40 »

aszmonta a szerelo hogy ne adjam el mert minden rendbe lesz es nem lesz baj vele mert mindent megnezet
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #37664 Dátum: 2015.08.05 szerda, 00:20:44 »

tobet ense tudok enyit mondot a szerelo hogy etol van es minden rendbe lesz de en aggodom hogy megin neme lesz valami baj a turboval vagy a motoral azert irtam ide hogy vajon minden rendbe lesze vagy inkab megvajak es eladjam az autot
inkább kérdezz meg egy másik szerelőt is.  wave
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #37665 Dátum: 2015.08.05 szerda, 13:34:56 »

Hosszbordás szíj, feszítő és görgői felrakásakor is le kell lazítanom a főtengely tárcsát, vagy elég ha leveszem a generátort?

A feszítőt úgy tudom levenni ha felemelem a motort?
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #37666 Dátum: 2015.08.05 szerda, 13:47:12 »

Hosszbordás szíj, feszítő és görgői felrakásakor is le kell lazítanom a főtengely tárcsát, vagy elég ha leveszem a generátort?

A feszítőt úgy tudom levenni ha felemelem a motort?

Ha leveszed a generátort, lelazul a szíj, de utána nehéz lesz visszaszerelni, mert nagyon fog feszülni. Smiley

Inkább egy szíjfeszítő célszerszámmal vagy a főtengely tárcsa félig-leszerelésével lazítsd meg a szíjat, és hagyd a generátort, ha nem azzal van dolgod. Amúgy a feszítő és görgőihez le kell venni, de akkor is a szíj lazításával kezdd, ne a generátorral.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #37667 Dátum: 2015.08.05 szerda, 14:10:17 »

Ha leveszed a generátort, lelazul a szíj, de utána nehéz lesz visszaszerelni, mert nagyon fog feszülni. Smiley

Inkább egy szíjfeszítő célszerszámmal vagy a főtengely tárcsa félig-leszerelésével lazítsd meg a szíjat, és hagyd a generátort, ha nem azzal van dolgod. Amúgy a feszítő és görgőihez le kell venni, de akkor is a szíj lazításával kezdd, ne a generátorral.

AndyA
Nincs mit lazítanom mert leszakadt  vigyor3

Inkább akkor valahogy lelazítom a szíjtárcsát...próbáltuk ezt a berakom 1be satufék de haszontalan volt sajnos...légkulcsom meg nem igen van.

Feszítőhöz akkor motor fel?
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #37668 Dátum: 2015.08.05 szerda, 14:32:09 »

Nincs mit lazítanom mert leszakadt  vigyor3

Inkább akkor valahogy lelazítom a szíjtárcsát...próbáltuk ezt a berakom 1be satufék de haszontalan volt sajnos...légkulcsom meg nem igen van.

Feszítőhöz akkor motor fel?

Namégeccer... Mit szeretnél tudni? Mi az, hogy motor fel?

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #37669 Dátum: 2015.08.05 szerda, 14:38:29 »

Namégeccer... Mit szeretnél tudni? Mi az, hogy motor fel?

AndyA
Vettem hosszbordásszíj készletet (mert elszakadt a szíj), feszítővel, görgőkkel, szíjjal és gondoltam akkor már természetesen mindent kicserélek. Ezért érdekelne, hogy a feszítőt hogy tudom levenni?! Esetleg úgy, hogy felemelem egy kicsit a motornak azt az oldalát? Mert ahogy néztem másképp nemigen férek oda.

Régebben már leírtad, hogy a generátort és a főtengely tárcsát hogy szedjem le, bár ott is megakadtam de legalább tudom a folyamatot  vigyor3
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #37670 Dátum: 2015.08.05 szerda, 15:26:04 »

Vettem hosszbordásszíj készletet (mert elszakadt a szíj), feszítővel, görgőkkel, szíjjal és gondoltam akkor már természetesen mindent kicserélek. Ezért érdekelne, hogy a feszítőt hogy tudom levenni?! Esetleg úgy, hogy felemelem egy kicsit a motornak azt az oldalát? Mert ahogy néztem másképp nemigen férek oda.

Régebben már leírtad, hogy a generátort és a főtengely tárcsát hogy szedjem le, bár ott is megakadtam de legalább tudom a folyamatot  vigyor3

A feszítő és a hosszbordás vezetőgörgő azon a tartón pihen, ami a generátort tartja. Azt leveszed (kivenni nem kell, elég felkötözni valahová), és akkor le tudod venni a konzolját. Azt meg ki kell forgatni a helyéből, lehet felfelé is, a GO-szűrő mellet, vagy oldalt, a kerékjárat felé.

Még egy sima feszítőgörgő van, ami a motortartó bakra van csavarozva. Ezt kicsit problémás kiszerelni, mert nem elég a bakot eloldani (motort előtte alátámasztani!), hanem 4-5 mm-re van még pluszban szükség, hogy ki tudd venni a helyéből. Legrosszabb esetben teljesen kiszeded a bakot, hogy a karosszéria felőli végét is kicsavarozod, és kézben már nem ügy a görgő cseréje. Arra vigyázz, hogy a motor felőli oldalon tényleg csak az anyákat tekerd le, tarts ellen egy alkalmas kulccsal, nehogy kiforgasd a tőcsavarokat az öntvényből, mert vissza már nem biztos, hogy egyszerűen fognak menni. Ha meg kieszik a menetet az aluöntvényből, ahogyan nekem, akkor bajban vagy...

AndyA

Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
szoszo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 197



E-mail
« Új hozzászólás #37671 Dátum: 2015.08.05 szerda, 15:27:58 »

Sziasztok!

Egy újabb hibajelenségre keresem a magyarázatot.

Van olyan, hogy hideg állapotban egyenetlen az alapjárat illetve olyan érzés mintha kihagyna néha egy henger és érezni a kasztnin, hogy ráng a motor. Ha bemelegszik akkor semmi gondja nincs.

De nem mindig csinálja és nem mindig ugyanúgy. Ma figyeltem a jelenséget.
Elindítottam az autót, kiálltam a garázsból eddig semmi remegés, kihagyás. Ahogy megállok a garázs előtt, tehát az autó nem mozdul 1-2 másodperc múlva elkezdi a kihagyást. Ma kiszálltam és figyeltem, hogy füstöl-e de semmi füst nincs, tehát nem hagy ki a motor.
Elindulok, elmegyek a kapuig semmi kihagyás, közben üresben gurulok semmi kihagyás, megállok a kapunál megint elkezd kihagyni.

Azt figyeltem meg, hogy álló helyben amikor kihagy egy picit nyomok neki gázt és megszűnik a kihagyás.  Néztem diagnosztikával az alapjáratot és a hideg alapjárat nem éri el a 800-at. Olyan 780-790 es értéken ugrál. Ha gázzal felemelem 800-ra akkor a remegés megszűnik.

A kérdésem, hogy mi lehet a gond? illetve az ECU mi alapján állítja be az alapjáratot? Lehet, hogy valami jeladó vagy érzékelő nem jó? és ezért nem tudja beállítani 800-ra az alapjáratot?

Amiket néztem eddig:
-Légtömegmérő kipucolva, alsó érzékelő, ami az intercooler után van kipucolva
-generátor lekötött állapotban tesztelve
-az összes elektromos csatlakozás ami van a motoron és a közelében befújva wd40-el.
-hozamszabályzó szelep kicserélve
-gázolaj nem folyik sehol
-porlasztók elvileg jók diagnosztikával nézve
-EGR ledugózva
-gázpedál kicserélve

Ha valaki találkozott már hasonló jelenséggel legyen szíves ossza meg velem a tapasztalatot.

Egyébként az alapjáratot hogy lehet állítani? Csiptuningos ember tud rajta állítani? Vagy Viktor is meg tudja oldani?

Köszönöm a segítséget!  worship worship worship

Üdv mindenkinek: Ákos


Erre valakinek van ötlete?
Naplózva

Ford Mondeo MK3 TDCI 2005 116 Le Euro4 Silver Kombi
Husqi
Vendég
« Új hozzászólás #37672 Dátum: 2015.08.05 szerda, 15:39:50 »

Üdv!

Mesiter turbócsövet használ valaki?A második gyári durrant el és nem olcsó!

http://delman.hu/autoalkatresz/turbocso/turbocso-ford-mondeo-tddi-tdci-1128760.html
Naplózva
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #37673 Dátum: 2015.08.05 szerda, 16:17:28 »

A feszítő és a hosszbordás vezetőgörgő azon a tartón pihen, ami a generátort tartja. Azt leveszed (kivenni nem kell, elég felkötözni valahová), és akkor le tudod venni a konzolját. Azt meg ki kell forgatni a helyéből, lehet felfelé is, a GO-szűrő mellet, vagy oldalt, a kerékjárat felé.

Még egy sima feszítőgörgő van, ami a motortartó bakra van csavarozva. Ezt kicsit problémás kiszerelni, mert nem elég a bakot eloldani (motort előtte alátámasztani!), hanem 4-5 mm-re van még pluszban szükség, hogy ki tudd venni a helyéből. Legrosszabb esetben teljesen kiszeded a bakot, hogy a karosszéria felőli végét is kicsavarozod, és kézben már nem ügy a görgő cseréje. Arra vigyázz, hogy a motor felőli oldalon tényleg csak az anyákat tekerd le, tarts ellen egy alkalmas kulccsal, nehogy kiforgasd a tőcsavarokat az öntvényből, mert vissza már nem biztos, hogy egyszerűen fognak menni. Ha meg kieszik a menetet az aluöntvényből, ahogyan nekem, akkor bajban vagy...

AndyA


Köszönöm  worship

Szóval megpörgettem ezt a macerás görgőt és úgy döntöttem, hogy inkább nem kockáztatok jó az ott ahol van!
Vagy szenvedjek vele?
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #37674 Dátum: 2015.08.05 szerda, 16:22:32 »

Üdv!

Mesiter turbócsövet használ valaki?A második gyári durrant el és nem olcsó!

http://delman.hu/autoalkatresz/turbocso/turbocso-ford-mondeo-tddi-tdci-1128760.html

Forge három rétegű szilikon, vagy olcsóbb verzióban ugyanez a Derby Performance Hoses-tól.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #37675 Dátum: 2015.08.05 szerda, 16:23:16 »

Köszönöm  worship

Szóval megpörgettem ezt a macerás görgőt és úgy döntöttem, hogy inkább nem kockáztatok jó az ott ahol van!
Vagy szenvedjek vele?

Ha nem esett szét akkor, amikor a szíj leesett róla és megszűnt a feszítés, akkor hazáig kibírja. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #37676 Dátum: 2015.08.05 szerda, 16:25:37 »

Ha nem esett szét akkor, amikor a szíj leesett róla és megszűnt a feszítés, akkor hazáig kibírja. Smiley

AndyA
Látszólag nem esett szét semmi, hazajöttem vele szerencsére közelben voltam!

Úgy gondoltam, hogy jó az ott ahol van, hogy pörög,nem szorul így biztosan jó az, nem kell oda új  vigyor3
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #37677 Dátum: 2015.08.05 szerda, 16:47:52 »

Ha nem esett szét akkor, amikor a szíj leesett róla és megszűnt a feszítés, akkor hazáig kibírja. Smiley

AndyA
Ha a generátor alsó csavarjai jönnek tőcsavarostól az baj?
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #37678 Dátum: 2015.08.05 szerda, 18:49:21 »

Ha a generátor alsó csavarjai jönnek tőcsavarostól az baj?

Az sem öröm... Visszacsavarni nehezebb, mivel a végén azzal az E-torx alakú izével kellene, ami jóval kisebb, mint a most rágyógyult anya. Ha meg nem sikerül, akkor meg vagy lőve. Minimum az egyik jó, ha a helyén marad... Esetleg két anyával lehet megpróbálni visszacsavarni a helyére, ha nincs megfelelő E-torx kulcsod (ami alighanem nincs).

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #37679 Dátum: 2015.08.05 szerda, 18:56:15 »

Ha a generátor alsó csavarjai jönnek tőcsavarostól az baj?
nem.ugyanúgy visszatudod tenni.sőt én jobban szerettem ha így jött ki,mert a tőcsavar miatt nekhezebben lehet lefűzni róla a generátort a kis hely miatt.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #37680 Dátum: 2015.08.05 szerda, 19:21:17 »

Az sem öröm... Visszacsavarni nehezebb, mivel a végén azzal az E-torx alakú izével kellene, ami jóval kisebb, mint a most rágyógyult anya. Ha meg nem sikerül, akkor meg vagy lőve. Minimum az egyik jó, ha a helyén marad... Esetleg két anyával lehet megpróbálni visszacsavarni a helyére, ha nincs megfelelő E-torx kulcsod (ami alighanem nincs).

AndyA
Tulajdonképpen annyira rá van rohadva az anya, hogy szerintem ugyanígy vissza is megy a helyére.
De ha nem akkor kontraanyával majd behajtom a tôcsavart:)
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #37681 Dátum: 2015.08.05 szerda, 19:22:35 »

nem.ugyanúgy visszatudod tenni.sőt én jobban szerettem ha így jött ki,mert a tőcsavar miatt nekhezebben lehet lefűzni róla a generátort a kis hely miatt.
Egész könnyen lejött így minden. Kivéve a főtengelytárcsát és a motortartón a görgőt Cheesy
Azt nem bírom kiforgatni...
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #37682 Dátum: 2015.08.05 szerda, 19:33:13 »

Egész könnyen lejött így minden. Kivéve a főtengelytárcsát és a motortartón a görgőt Cheesy
Azt nem bírom kiforgatni...

A motortaró görgőjét csak a motor elmozdításával tudod kivenni, vagy a tartóbak teljes kiszedésével.

Főtengely tárcsa húzós tud lenni, az ragaszkodós fajta...

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #37683 Dátum: 2015.08.05 szerda, 19:37:32 »

A motortaró görgőjét csak a motor elmozdításával tudod kivenni, vagy a tartóbak teljes kiszedésével.

Főtengely tárcsa húzós tud lenni, az ragaszkodós fajta...

AndyA
Szerzek légkulcsot valahogy muszáj leszednem...
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #37684 Dátum: 2015.08.05 szerda, 19:44:49 »

A "hogyan készül a szíjlazító" leírásról szeretnék egy linket mert nem találom... worship
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #37685 Dátum: 2015.08.05 szerda, 19:54:56 »

A "hogyan készül a szíjlazító" leírásról szeretnék egy linket mert nem találom... worship

Mindenképpen hegesztéssel. Smiley

A bonyolultabb módszer az, amiről van valahol egy cikk is.

Az egyszerűbb az, amikor egy fél collos tekerőszárról levágod a négyszögletes részt, ami a dugót forgatja, és ráhegeszted egy kb. 80 cm - 1 méteres laposvas végére derékszögben keresztbe úgy, hogy a vas hossztengelyére a két hegye kerüljön (azaz kb. 45 fokba a "hegyére állítva"). Más, alkalmas méretű (12,5x12,5 mm körüli) négyszögletes vasból egy másfél centis darab is pont alkalmas. A lényeg, hogy a szíjfeszítő és a kasztni közé be tudj vele nyúlni, elférjen ott. A feszítő oldalán van egy fél collos, négyzetes lyuk. Abba felülről belenyúlsz vele, elhúzod a feszítőt, és már laza is a szíj.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #37686 Dátum: 2015.08.05 szerda, 20:05:07 »

Erre valakinek van ötlete?
klíma? Elektromos fűtő?
Alapjárati ingadozást generátor töltésváltozás okozza a leggyakrabban. Valamelyik fogyasztót ki-be kapcsolja a smart charge rendszer.

Ha nem elektromos, lehet még injektor kódolással is próbálkozni, hátha nem v. nem jól vannak a kódok az ecu-ben.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #37687 Dátum: 2015.08.05 szerda, 20:44:04 »

Mindenképpen hegesztéssel. Smiley

A bonyolultabb módszer az, amiről van valahol egy cikk is.

Az egyszerűbb az, amikor egy fél collos tekerőszárról levágod a négyszögletes részt, ami a dugót forgatja, és ráhegeszted egy kb. 80 cm - 1 méteres laposvas végére derékszögben keresztbe úgy, hogy a vas hossztengelyére a két hegye kerüljön (azaz kb. 45 fokba a "hegyére állítva"). Más, alkalmas méretű (12,5x12,5 mm körüli) négyszögletes vasból egy másfél centis darab is pont alkalmas. A lényeg, hogy a szíjfeszítő és a kasztni közé be tudj vele nyúlni, elférjen ott. A feszítő oldalán van egy fél collos, négyzetes lyuk. Abba felülről belenyúlsz vele, elhúzod a feszítőt, és már laza is a szíj.

AndyA
http://mondeo.hu/wiki/index.php/Gener%C3%A1tor_sz%C3%ADjlaz%C3%ADt%C3%B3_k%C3%A9zik%C3%A9sz%C3%BCl%C3%A9k-csin%C3%A1ld_magad_MK3

Ez lenne az amire gondolsz?
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


szoszo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 197



E-mail
« Új hozzászólás #37688 Dátum: 2015.08.05 szerda, 20:56:36 »

klíma? Elektromos fűtő?
Alapjárati ingadozást generátor töltésváltozás okozza a leggyakrabban. Valamelyik fogyasztót ki-be kapcsolja a smart charge rendszer.

Ha nem elektromos, lehet még injektor kódolással is próbálkozni, hátha nem v. nem jól vannak a kódok az ecu-ben.

A generátor már le lett kötve próbából de azzal nem változott semmi.

Na úgy látom teljes káosz van az interneten az injektorkódolással kapcsolatban. Mégpedig: Van ahol azt írják, hogy a váltó felől van számozva a hengersor. Viszont van aki szerint pont fordítva.

Mi az igazság? Hol van az 1. henger?

Naplózva

Ford Mondeo MK3 TDCI 2005 116 Le Euro4 Silver Kombi
eric20
Vendég
« Új hozzászólás #37689 Dátum: 2015.08.05 szerda, 21:19:08 »

Kedves Mondeósok!
Ismét hozzátok kell fordulnom... Focus 2.0 TDCi. A helyzet a következő: Ismét a melegben rá jött, hogy szépen elkezd vissza lassulni, 200 környékén ha tartom padlón. Horvátországba néhol a pályán hegyekben éppen tartotta a 120-at. Ez a probléma több éves dolog hogy melegben néha erőtlen. Viszont amíg a vízhőfok nem éri el a 90-et minden oké. utána jön a szórakozás. Megnyomom elindul, tartom padlón egyszer csak elmegy az erő és szépen vissza lassul. Közben injektorok bevizsgálva, szivattyú bevizsgálva, minden oké. rail nyomás, és mennyiség szabályozás hiba visszatérő, most jött mellé beszívott levegő hőmérséklet és légtömeg... Dugulás az üa. rendszerben nincs, szűrők cserélve, tank tisztítva. Olyan érzésem van mintha valami túlmelegedne és elvenné az erőt a comp. Segítsetek please ha tudtok, megőrjít... köszönöm  falbav worship angel
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #37690 Dátum: 2015.08.05 szerda, 21:31:11 »


Igen, ez a bonyolultabb.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #37691 Dátum: 2015.08.05 szerda, 21:43:44 »

Kedves Mondeósok!
Ismét hozzátok kell fordulnom... Focus 2.0 TDCi. A helyzet a következő: Ismét a melegben rá jött, hogy szépen elkezd vissza lassulni, 200 környékén ha tartom padlón. Horvátországba néhol a pályán hegyekben éppen tartotta a 120-at. Ez a probléma több éves dolog hogy melegben néha erőtlen. Viszont amíg a vízhőfok nem éri el a 90-et minden oké. utána jön a szórakozás. Megnyomom elindul, tartom padlón egyszer csak elmegy az erő és szépen vissza lassul. Közben injektorok bevizsgálva, szivattyú bevizsgálva, minden oké. rail nyomás, és mennyiség szabályozás hiba visszatérő, most jött mellé beszívott levegő hőmérséklet és légtömeg... Dugulás az üa. rendszerben nincs, szűrők cserélve, tank tisztítva. Olyan érzésem van mintha valami túlmelegedne és elvenné az erőt a comp. Segítsetek please ha tudtok, megőrjít... köszönöm  falbav worship angel
a hengerfej hőfok vagy a beszívott levegőhőmérséklet miatt lehetséges leszabályozás,komolyabb esetben vészüzem.

a hútőt és  coolert pucold ki rendesen első körben,meg egy diagot kéne ráakasztani.....
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #37692 Dátum: 2015.08.05 szerda, 22:46:55 »

A generátor már le lett kötve próbából de azzal nem változott semmi.

Na úgy látom teljes káosz van az interneten az injektorkódolással kapcsolatban. Mégpedig: Van ahol azt írják, hogy a váltó felől van számozva a hengersor. Viszont van aki szerint pont fordítva.

Mi az igazság? Hol van az 1. henger?


A Te autódon a lánc felén.
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
schnee
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 34


« Új hozzászólás #37693 Dátum: 2015.08.06 csütörtök, 00:06:35 »

Hibajel nincs a műszerfalon ,attól még egy hiba olvasást meg ejthetnél.Abból már többet tudnak mondani a fiuk.


Péntek este leszek a paripa közelében, akkor megteszem.
Naplózva

Schnee

----
Mondeo MK3 TDCi 2.0 Kombi 2004 Ghia
schnee
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 34


« Új hozzászólás #37694 Dátum: 2015.08.06 csütörtök, 00:08:37 »

ha még nem volt sw frissítése,én azzal kezdeném.pont ezt küszöböli ki az update.

Legutóbbi szervízelés alkalmával megnézettem és akkor felrakták a legfrissebbet (ex kb 1 éve volt), azóta jöhetett ki újabb szoftver? Hogy tudom egyszerűen megnézni a szoftver verziót?
Naplózva

Schnee

----
Mondeo MK3 TDCi 2.0 Kombi 2004 Ghia
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #37695 Dátum: 2015.08.06 csütörtök, 06:03:24 »

Legutóbbi szervízelés alkalmával megnézettem és akkor felrakták a legfrissebbet (ex kb 1 éve volt), azóta jöhetett ki újabb szoftver? Hogy tudom egyszerűen megnézni a szoftver verziót?
nem.mk3-hoz szerintem összesen egy frissítés jött ki valamikor az fl2 vel.....
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
rosszabb
Vendég
« Új hozzászólás #37696 Dátum: 2015.08.06 csütörtök, 07:12:47 »

sziasztok, Tegnap a tdci 116 LE Mondi megállt az autópályán. Egyszer csak leesett a fordulatszám, minden jelző felvillant. A motor megállt. Félregurultunk. Vártam 1 percet (közben a felújítási költségeket számoltam és a visszalevő nyaralást kezdtem törölni). Próba szerencse indítóztam. Beindult normálisan és mintha mi se történt volna hazamentünk (50 km). Ma is szépen indult, semmi hibajel. Ez mi lehet? Ha van a múltból hasonló hibára szakmai értekezés linkeljétek be kérem. Köszönöm. Szabolcs
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #37697 Dátum: 2015.08.06 csütörtök, 08:12:04 »

sziasztok, Tegnap a tdci 116 LE Mondi megállt az autópályán. Egyszer csak leesett a fordulatszám, minden jelző felvillant. A motor megállt. Félregurultunk. Vártam 1 percet (közben a felújítási költségeket számoltam és a visszalevő nyaralást kezdtem törölni). Próba szerencse indítóztam. Beindult normálisan és mintha mi se történt volna hazamentünk (50 km). Ma is szépen indult, semmi hibajel. Ez mi lehet? Ha van a múltból hasonló hibára szakmai értekezés linkeljétek be kérem. Köszönöm. Szabolcs
valószínűleg cmp jeladó hiba.Hibakódolvasás javasolt.nyaralás után keress egy diagost.ha megírod hol mozogsz,itt a fórumon is találsz ingyendiagot.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
rosszabb
Vendég
« Új hozzászólás #37698 Dátum: 2015.08.06 csütörtök, 09:17:14 »

Pécsett mozgok:) ha van ingyenes lehetőség megköszönöm, ha fizetni kell ám legyen.
valószínűleg cmp jeladó hiba.Hibakódolvasás javasolt.nyaralás után keress egy diagost.ha megírod hol mozogsz,itt a fórumon is találsz ingyendiagot.
Naplózva
eric20
Vendég
« Új hozzászólás #37699 Dátum: 2015.08.06 csütörtök, 09:19:45 »

a hengerfej hőfok vagy a beszívott levegőhőmérséklet miatt lehetséges leszabályozás,komolyabb esetben vészüzem.

a hútőt és  coolert pucold ki rendesen első körben,meg egy diagot kéne ráakasztani.....
nagyon koszonom a gyors választ. Hütő tisztítást terveztem is, viszont diagot nem tudom hol csináljak, eddig vagy 10 helyen voltam es az az érzésem senki nem tudja pontosan mit is kell nézni.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 747 748 749 750 751 752 753 [754] 755 756 757 758 759 760 761 ... 959   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.104 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.