Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 12:13:01
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
TDCi motorok
Oldalak:
1
...
822
823
824
825
826
827
828
[
829
]
830
831
832
833
834
835
836
...
959
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: TDCi motorok (Megtekintve 14647132 alkalommal)
0 Felhasználó és 120 vendég van a témában
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #41400 Dátum:
2016.11.28 hétfő, 15:28:50 »
Idézetet írta: Bax Tamás - 2016.11.28 hétfő, 14:53:17
Légköri nyomás felett beszélni felületi feszültségről??
Mindig van, légköri nyomás felett is.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Kispusi
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 625
BLACK SMOKE & HIGH TORQUE
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #41401 Dátum:
2016.11.28 hétfő, 15:55:25 »
Idézetet írta: Domi - 2016.11.28 hétfő, 13:24:08
Best help ever
Domi nyugodj meg! Csak a hengereken keresztül mehet el a víz...
Elégeti a motor.
Utastrébe nem megy.
Naplózva
2.2 ST TDCi, 2004/9, MACHINE SILVER, DENSO navi, 6 GANG, EGéR-ke OFF, KATALYST OFF, INA, ,CHIP, STRAIGHT PIPE + BLACK SMOKE, FOCUS ST ELSŐ FÉKEK, EBC BETÉT,
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #41402 Dátum:
2016.11.28 hétfő, 16:10:10 »
Idézetet írta: Kispusi - 2016.11.28 hétfő, 15:55:25
Domi nyugodj meg! Csak a hengereken keresztül mehet el a víz...
Elégeti a motor.
Utastrébe nem megy.
Legalább szépen kimossa a kormot a kipuffból...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #41403 Dátum:
2016.11.28 hétfő, 16:59:43 »
Idézetet írta: Domi - 2016.11.28 hétfő, 10:29:23
Nincs rajta.
neked semmi se jó?
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #41404 Dátum:
2016.11.28 hétfő, 17:01:52 »
Idézetet írta: Kispusi - 2016.11.28 hétfő, 15:55:25
Domi nyugodj meg! Csak a hengereken keresztül mehet el a víz...
Elégeti a motor.
Utastrébe nem megy.
akkor csak hf vagy gátrepedés a blokkon....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Cobra.
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 30
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #41405 Dátum:
2016.11.28 hétfő, 21:33:17 »
Magamtól nem jöttem eddig rá (azért nem olyan egyértelmű): az olajköri termosztát olajban vagy hűtővízben van? És kiszedéskor mennyi távozik a megfelelő folyadékból?
Naplózva
https://t.me/pump_upp
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26965
Zsiráf
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #41406 Dátum:
2016.11.28 hétfő, 21:50:15 »
Idézetet írta: Bax Tamás - 2016.11.28 hétfő, 16:10:10
Legalább szépen kimossa a kormot a kipuffból...
A motormosást nem így kell csinálni?
«
Utoljára szerkesztve: 2016.11.28 hétfő, 21:52:22 írta Domi
»
Naplózva
Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26965
Zsiráf
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #41407 Dátum:
2016.11.28 hétfő, 21:51:08 »
Idézetet írta: Kispusi - 2016.11.28 hétfő, 15:55:25
Domi nyugodj meg! Csak a hengereken keresztül mehet el a víz...
Elégeti a motor.
Utastrébe nem megy.
Jah, így már oké. Már kezdtem megijedni, hogy vizesek lesznek a szőnyegek
Naplózva
Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26965
Zsiráf
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #41408 Dátum:
2016.11.28 hétfő, 21:51:54 »
Idézetet írta: alf® - 2016.11.28 hétfő, 17:01:52
akkor csak hf vagy gátrepedés a blokkon....
Gátrepedés... Ez egy autó, nem egy pornószínésznő
Naplózva
Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #41409 Dátum:
2016.11.28 hétfő, 23:03:22 »
Idézetet írta: Cobra. - 2016.11.28 hétfő, 21:33:17
Magamtól nem jöttem eddig rá (azért nem olyan egyértelmű): az olajköri termosztát olajban vagy hűtővízben van? És kiszedéskor mennyi távozik a megfelelő folyadékból?
Víz.
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #41410 Dátum:
2016.11.28 hétfő, 23:08:03 »
Idézetet írta: Domi - 2016.11.28 hétfő, 21:51:08
Jah, így már oké. Már kezdtem megijedni, hogy vizesek lesznek a szőnyegek
Befolyik a víz a hengerbe, aztán a lukas dugattyúdon keresztül folyik tovább le a motorba
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26965
Zsiráf
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #41411 Dátum:
2016.11.29 kedd, 08:27:54 »
Idézetet írta: Domi - 2016.11.28 hétfő, 13:28:44
Nade az elmúlt 1 hónapban, amíg nem eresztette a vizet, addig mentem vele vagy 600km-t, autópályán, sietősen is, városban is, erősen fűtve, stb. Szóval az az érdekes, hogy a tegnapival megegyező üzemet is kapott az elmúlt 1 hónap során, amikor hibátlanul tette a dolgát.
Most holnap feltöltöm nyakig, aztán megyek haza. Remélem azért felérek fűtéssel (ha nem, akkor utántöltök). Utána meg megy hibakeresésre.
Update: tegnap este beleöntöttem majd' 3l-t, akkor is még a MAX vonal alatt volt. (Este beleöntés után láttam, hogy a tartály mellett folyik a lötty, úgyhogy kicsit "megörültem", hogy csak a tartály a lukas. Aztán kiderült, hogy a töksötétben a lötty egy részét a túlfolyóba öntöttem, ezért folyt a tartály mellett...
) Ma reggel a szint ugyanaz. Este megyek haza. Meglátjuk, hogy felérek-e fűtéssel, vagy sem.
Naplózva
Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #41412 Dátum:
2016.11.29 kedd, 20:29:40 »
Idézetet írta: Domi - 2016.11.28 hétfő, 21:51:54
Gátrepedés... Ez egy autó, nem egy pornószínésznő
neked mind1,az is megvót,ez is megvót....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #41413 Dátum:
2016.11.29 kedd, 20:30:15 »
Idézetet írta: Cobra. - 2016.11.28 hétfő, 21:33:17
Magamtól nem jöttem eddig rá (azért nem olyan egyértelmű): az olajköri termosztát olajban vagy hűtővízben van? És kiszedéskor mennyi távozik a megfelelő folyadékból?
ugyanúgy a vízben,csak az olajat hűti saját körön.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #41414 Dátum:
2016.11.29 kedd, 21:23:23 »
Idézetet írta: Domi - 2016.11.29 kedd, 08:27:54
Update: tegnap este beleöntöttem majd' 3l-t, akkor is még a MAX vonal alatt volt. (Este beleöntés után láttam, hogy a tartály mellett folyik a lötty, úgyhogy kicsit "megörültem", hogy csak a tartály a lukas. Aztán kiderült, hogy a töksötétben a lötty egy részét a túlfolyóba öntöttem, ezért folyt a tartály mellett...
) Ma reggel a szint ugyanaz. Este megyek haza. Meglátjuk, hogy felérek-e fűtéssel, vagy sem.
Na mi van? Mi lett?
Esküszöm, kb ugyanúgy izgulok érted, mint hogy Jani visszakapjon valamennyi suskát a kamu nepperektől verés nélkül...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26965
Zsiráf
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #41415 Dátum:
2016.11.29 kedd, 21:57:20 »
Idézetet írta: Bax Tamás - 2016.11.29 kedd, 21:23:23
Na mi van? Mi lett?
Esküszöm, kb ugyanúgy izgulok érted, mint hogy Jani visszakapjon valamennyi suskát a kamu nepperektől verés nélkül...
Hazaértem, a kocsi végig fűtött, itthon megnéztem, és pont annyi lötty van benne, mint tegnap este. Nem fogyott semennyi.
Tippem nincs, hogy mi lehet. Nem folyamatosan eszi a fagyállót, nem km arányosan fogy a szint, nem terheléstől függ, de még csak nem is hőmérséklettől. Hanem egyszer csak gondol egyet, és elereszti (inkontinencia b+
).
Naplózva
Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #41416 Dátum:
2016.11.29 kedd, 22:00:01 »
Idézetet írta: Domi - 2016.11.29 kedd, 21:57:20
Hazaértem, a kocsi végig fűtött
innentől minket nem is érdekel
semmi kaland
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Cobra.
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 30
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #41417 Dátum:
2016.11.30 szerda, 22:13:08 »
Köszönöm a válaszokat.
Domi, hűtősapka zár rendesen? Nekem Audinál volt hasonló, igaz nem ilyen mértékű fogyással, ott a hűtősapka csere megoldotta (egy időre, mert utána az egyik vízcső is eresztett, de az már folyamatosan).
Naplózva
https://t.me/pump_upp
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26965
Zsiráf
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #41418 Dátum:
2016.11.30 szerda, 22:33:14 »
Idézetet írta: Cobra. - 2016.11.30 szerda, 22:13:08
Köszönöm a válaszokat.
Domi, hűtősapka zár rendesen? Nekem Audinál volt hasonló, igaz nem ilyen mértékű fogyással, ott a hűtősapka csere megoldotta (egy időre, mert utána az egyik vízcső is eresztett, de az már folyamatosan).
Hutosapka? Az mi? Meg hol van? Vagy arra a kupara gondolsz, amit letekerek, ha bele akarok tolteni? Mert az nyilvan zar rendesen. Meg ha ott tolt volna ki eddig kb 6l lottyot, az csak feltunt volna.
Naplózva
Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
greed
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #41419 Dátum:
2016.12.01 csütörtök, 09:06:38 »
Sziasztok,
Megosztom a problémám, hátha valakinek volt már hasonló. Adott TDCI 2.0 2002-es. Nem igazán ment az autó padló gázra szinte egyáltalán nem reagált, így elkezdtük keresni a problémát. Először arra gyanakodtunk, hogy elmegy a turbónyomás, kapott szilikon csöveket, ledugóztuk az egr-t, kipucoltuk a map szenzort. Nem változott semmit.. Vettem is egy másik turbót hátha az adta meg magát (még nem került be)
Egyébként nagyon szépen jár a motor, nem dob semmilyen hibakódot, egyszerűen csak nem úgy megy ahogy kellene. Az utóbbi időben ahogy jött a hideg észrevettem, hogy minél hidegebb van annál jobban megy és az erő is megjön 1800-2000 körül teljesen korrekt, bár a padlózásra továbbra sem úgy reagál ahogy kellene, de érezhetően jobb ahogy megjön a fordulat. Diag 80-90 fok közötti hőmérsékletet hoz..
Esetleg van valakinek valami tippje, hogy milyen irányba keressük a hibát?
Naplózva
Dokii
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 65
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #41420 Dátum:
2016.12.01 csütörtök, 09:58:29 »
Sziasztok! Hozzájutottam egy új Egr szelephez. Kérdésem az lenne hogy ennek a típusnak a működési elvét leírná valaki aki vágja? A régi egr-t füstölés miatt lezártam. Kipucolásnál nagyon elvolt tömödve, főleg a kis csatorna amiben mozgott a szelep. Nem értem ha ott nem kapott füstöt mitől kormolt, ez rejtély. pucolás után is u úgy kormolt. A kis szelepet kézzel nagyon nehéz megmozdítani befelé de nem lehetetlen. az új Egr nek meg be sem tudom nyomni. Ha akkora erő kell neki mi nyitja és zárja? Mert azon a kis vákum-csövön keresztül kétlem hogy akkora szívónyomás alakul hogy a szeleptányért behúzza. Ami még feltűnt az újnál, az egy lemezke besajtolva peremmel a szelepházba. annak mi a célja? a régibe ez nem volt
Naplózva
Mondeo MK3. 2006. 2.0 TDCi. 6 gang
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #41421 Dátum:
2016.12.01 csütörtök, 10:12:27 »
Idézetet írta: Domi - 2016.11.29 kedd, 21:57:20
Hazaértem, a kocsi végig fűtött, itthon megnéztem, és pont annyi lötty van benne, mint tegnap este. Nem fogyott semennyi.
Tippem nincs, hogy mi lehet. Nem folyamatosan eszi a fagyállót, nem km arányosan fogy a szint, nem terheléstől függ, de még csak nem is hőmérséklettől. Hanem egyszer csak gondol egyet, és elereszti (inkontinencia b+
).
Tisztelt Fórumtárs!
Csatlakozom az előttem szóló fórumtárshoz.
Nézd meg és próbakép cseréld le a hűtősapkát. Ti a rendszer túlnyomásos(1.2bar), így a 102-105°C víz még nem forr. Viszont ha a sapka nem zár rendesen akkor a vized már 100°C-on felforr és a vizet kinyomja a túlfolyón keresztül a szabadba gőz formájában. Szerintem megér egy próbát. Az új sapka ára nincs 3000 Ft.
Tisztelettel László!
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26965
Zsiráf
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #41422 Dátum:
2016.12.01 csütörtök, 10:28:27 »
Idézetet írta: László - 2016.12.01 csütörtök, 10:12:27
Tisztelt Fórumtárs!
Csatlakozom az előttem szóló fórumtárshoz.
Nézd meg és próbakép cseréld le a hűtősapkát. Ti a rendszer túlnyomásos(1.2bar), így a 102-105°C víz még nem forr. Viszont ha a sapka nem zár rendesen akkor a vized már 100°C-on felforr és a vizet kinyomja a túlfolyón keresztül a szabadba gőz formájában. Szerintem megér egy próbát. Az új sapka ára nincs 3000 Ft.
Tisztelettel László!
Köszönöm a tippet. De ha mondjuk tényleg ez a hiba, akkor nem kellene ennek valami látható jelének lennie? A fagyálló színezett, meg ugye nem sima víz, tehát ha elpárolog, akkor csak kéne valami színes lecsapódást látni, vagy ehhez hasonlót. Meg ugye az is fura, hogy simán kibír 6-700km-t anélkül, hogy akár egy csepp is eltűnne belőle, majd gondol egyet, és elereszti magát, és 3l-t töltök rá. Persze nyilván örülnék neki, ha egy 3e Ft-os akármi megoldaná a dolgot.
Naplózva
Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
wofer
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3727
Minden a mágnes körül forog,csak észre kell venni!
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #41423 Dátum:
2016.12.01 csütörtök, 10:31:33 »
Idézetet írta: Dokii - 2016.12.01 csütörtök, 09:58:29
Sziasztok! Hozzájutottam egy új Egr szelephez. Kérdésem az lenne hogy ennek a típusnak a működési elvét leírná valaki aki vágja? A régi egr-t füstölés miatt lezártam. Kipucolásnál nagyon elvolt tömödve, főleg a kis csatorna amiben mozgott a szelep. Nem értem ha ott nem kapott füstöt mitől kormolt, ez rejtély. pucolás után is u úgy kormolt. A kis szelepet kézzel nagyon nehéz megmozdítani befelé de nem lehetetlen. az új Egr nek meg be sem tudom nyomni. Ha akkora erő kell neki mi nyitja és zárja? Mert azon a kis vákum-csövön keresztül kétlem hogy akkora szívónyomás alakul hogy a szeleptányért behúzza. Ami még feltűnt az újnál, az egy lemezke besajtolva peremmel a szelepházba. annak mi a célja? a régibe ez nem volt
Itt nagyságrendileg +95%-ban mindenkinek ledugózott az egr szelepe...kár hogy rábeszéltek az újra.
De gondolom azt nem mondták hogy a szivosort is ki kell takaritani,visszarakás előtt.?
A célja a jobb emisszió kialakulása lenne,és hamarabb melegszik fel a motor a visszaforditott kipuff gázoktól..röviden.
Naplózva
https://audioshop.hu/
Subwoofer guru + minden ami autóhifi!
Fordok,3 Capri,1Focus,3 Mondeo,S-MAX,Grand C-MAX, egyelőre OFF Skoda Octavia
wofer
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3727
Minden a mágnes körül forog,csak észre kell venni!
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #41424 Dátum:
2016.12.01 csütörtök, 10:35:05 »
Idézetet írta: László - 2016.12.01 csütörtök, 10:12:27
Tisztelt Fórumtárs!
Csatlakozom az előttem szóló fórumtárshoz.
Nézd meg és próbakép cseréld le a hűtősapkát. Ti a rendszer túlnyomásos(1.2bar), így a 102-105°C víz még nem forr. Viszont ha a sapka nem zár rendesen akkor a vized már 100°C-on felforr és a vizet kinyomja a túlfolyón keresztül a szabadba gőz formájában. Szerintem megér egy próbát. Az új sapka ára nincs 3000 Ft.
Tisztelettel László!
Ez csak 2 sebből vérzik...lenne kigyó effekt ( sziszegő hang
), meg képi jelenség ..gőz formájában.
De lehet rosszul gondolom.....vagy nem,de az biztos
Naplózva
https://audioshop.hu/
Subwoofer guru + minden ami autóhifi!
Fordok,3 Capri,1Focus,3 Mondeo,S-MAX,Grand C-MAX, egyelőre OFF Skoda Octavia
Dokii
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 65
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #41425 Dátum:
2016.12.01 csütörtök, 10:48:36 »
Idézetet írta: wofer - 2016.12.01 csütörtök, 10:31:33
Itt nagyságrendileg +95%-ban mindenkinek ledugózott az egr szelepe...kár hogy rábeszéltek az újra.
De gondolom azt nem mondták hogy a szivosort is ki kell takaritani,visszarakás előtt.?
A célja a jobb emisszió kialakulása lenne,és hamarabb melegszik fel a motor a visszaforditott kipuff gázoktól..röviden.
Levan még dugózva, de a gondom az hogy Németbe használom sokat, helyben, a német adót is fizetem utána. Mivel nemrég a magasnyomású érzékelő miatt el kellett vonatnom így ADAC biztit is kötöttem. Ha a közeljövőben valami gondja adódna a helyi erők bizony ránéznek és nem akarok gondot. Így is az eur 4 normát én súgtam nekik adókiszámoláshoz mert ők másképp számozzák az eur-normákat. A forgalmiban lévő 10-es kóddal nem tudtak mit kezdeni. Aki nekem elszállította az autót előtte diagolta, és szólt a ledugozott szelepért. A szívósor is természetesen tisztítva lett. Engem csak a mük.elve érdekelne mit mikor és mi nyítja azt a szelepet.
Naplózva
Mondeo MK3. 2006. 2.0 TDCi. 6 gang
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #41426 Dátum:
2016.12.01 csütörtök, 11:24:35 »
Idézetet írta: wofer - 2016.12.01 csütörtök, 10:35:05
Ez csak 2 sebből vérzik...lenne kigyó effekt ( sziszegő hang
), meg képi jelenség ..gőz formájában.
De lehet rosszul gondolom.....vagy nem,de az biztos
Tisztelt Fórumtárs!
A túlfolyócső le van vezetve az alváz felé. A túlfolyó cső keresztmetszete elég nagy így nem biztos hogy sziszeg. A gőz meg menet közben elég nehezen érzékelhető, mivel a cső végén már inkább folyadék. Viszont remélem mielőbb kiderül a turpisság, mert egy nem mindennapi jelenséggel állunk szemben. Szurkolok Domi fórum,társnak.
Tisztelettel László!
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
wofer
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3727
Minden a mágnes körül forog,csak észre kell venni!
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #41427 Dátum:
2016.12.01 csütörtök, 11:46:26 »
https://cromax.hu/blog/minden-amit-az-egr-szeleprol-tudni-kell/
Idézetet írta: Dokii - 2016.12.01 csütörtök, 10:48:36
Levan még dugózva, de a gondom az hogy Németbe használom sokat, helyben, a német adót is fizetem utána. Mivel nemrég a magasnyomású érzékelő miatt el kellett vonatnom így ADAC biztit is kötöttem. Ha a közeljövőben valami gondja adódna a helyi erők bizony ránéznek és nem akarok gondot. Így is az eur 4 normát én súgtam nekik adókiszámoláshoz mert ők másképp számozzák az eur-normákat. A forgalmiban lévő 10-es kóddal nem tudtak mit kezdeni. Aki nekem elszállította az autót előtte diagolta, és szólt a ledugozott szelepért. A szívósor is természetesen tisztítva lett. Engem csak a mük.elve érdekelne mit mikor és mi nyítja azt a szelepet.
Naplózva
https://audioshop.hu/
Subwoofer guru + minden ami autóhifi!
Fordok,3 Capri,1Focus,3 Mondeo,S-MAX,Grand C-MAX, egyelőre OFF Skoda Octavia
Dokii
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 65
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #41428 Dátum:
2016.12.01 csütörtök, 14:34:30 »
Idézetet írta: wofer - 2016.12.01 csütörtök, 11:46:26
https://cromax.hu/blog/minden-amit-az-egr-szeleprol-tudni-kell/
Nagyon szépen köszönöm. Egyben választ kaptam arra is miért volt fekete nyálkás a ledugózott Egr szelep belülről és hozzákapcsolódó coolercső meg szívósor. Motor levegőztető rendszer hibát írtak. Hol is találom én azt? lehet azt orvosolni?
Naplózva
Mondeo MK3. 2006. 2.0 TDCi. 6 gang
bigud
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #41429 Dátum:
2016.12.01 csütörtök, 16:28:29 »
Sziasztok!
4 db porlasztócsúcsomból 3 kuka.
Tud valaki megbízható felújítót Heves megye (Eger) környékén?
Vagy olyan valakit, aki valóban bevizsgáltat árul bontottan? (Delphi-rendszer, persze..
)
Kösz előre is!
Naplózva
MK3 Mondeo Turnier Sport 2.0 TDCI 131hp Euro 4. 6-os váltó 2004.
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #41430 Dátum:
2016.12.01 csütörtök, 19:35:03 »
Idézetet írta: bigud - 2016.12.01 csütörtök, 16:28:29
Sziasztok!
4 db porlasztócsúcsomból 3 kuka.
Tud valaki megbízható felújítót Heves megye (Eger) környékén?
Vagy olyan valakit, aki valóban bevizsgáltat árul bontottan? (Delphi-rendszer, persze..
)
Kösz előre is!
valahol gödöllőn van egy cég....
https://sites.google.com/site/dieselgsite/kapcsolat
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #41431 Dátum:
2016.12.01 csütörtök, 19:49:09 »
Idézetet írta: alf® - 2016.12.01 csütörtök, 19:35:03
valahol gödöllőn van egy cég....
https://sites.google.com/site/dieselgsite/kapcsolat
Gödöllőn Papp Csabiék vannak:
www.dieselgodollo.hu
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #41432 Dátum:
2016.12.01 csütörtök, 19:51:43 »
Idézetet írta: AndyA - 2016.12.01 csütörtök, 19:49:09
Gödöllőn Papp Csabiék vannak:
www.dieselgodollo.hu
AndyA
rájuk gondoltam.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26965
Zsiráf
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #41433 Dátum:
2016.12.02 péntek, 13:52:37 »
Idézetet írta: László - 2016.12.01 csütörtök, 10:12:27
Tisztelt Fórumtárs!
Csatlakozom az előttem szóló fórumtárshoz.
Nézd meg és próbakép cseréld le a hűtősapkát. Ti a rendszer túlnyomásos(1.2bar), így a 102-105°C víz még nem forr. Viszont ha a sapka nem zár rendesen akkor a vized már 100°C-on felforr és a vizet kinyomja a túlfolyón keresztül a szabadba gőz formájában. Szerintem megér egy próbát. Az új sapka ára nincs 3000 Ft.
Tisztelettel László!
Na ma lett világos számomra, hogy ez nem simán egy tekerős fedél, hanem ilyen nyomásmegtartó/kieresztő szerepe is van, és hogy hiába csak egy sapka, ez is tönkremehet. Így már értem, hogy miért mondtátok a cseréjét.
Naplózva
Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #41434 Dátum:
2016.12.03 szombat, 16:10:45 »
Idézetet írta: Domi - 2016.11.29 kedd, 21:57:20
Hazaértem, a kocsi végig fűtött, itthon megnéztem, és pont annyi lötty van benne, mint tegnap este. Nem fogyott semennyi.
Tippem nincs, hogy mi lehet. Nem folyamatosan eszi a fagyállót, nem km arányosan fogy a szint, nem terheléstől függ, de még csak nem is hőmérséklettől. Hanem egyszer csak gondol egyet, és elereszti (inkontinencia b+
).
Szerintem vízpumpa lesz az. Szemét, mert a forró blokkon hamar párolog a szivárgó víz.
Tibcsiék tudnak olyat, hogy nyomás alá helyezik a hűtőrendszert és nézik, hogy csökken-e a nyomás? Esetleg érdemes lenne keresni olyan helyet, ahol tudnak ilyet.
Korábban az mk3-on nálam is csináltak ilyet. A kiegyenlítő tartály sapkája helyére tesznek egy spéci kupakot, rajta manométer és szelep. Felpumpálják, nézi, hogy csökken-e.
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
Coppfy
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #41435 Dátum:
2016.12.03 szombat, 21:36:13 »
Szép napot (estét ) Mindenkinek.
Lehet hogy amit írok már volt a fórumon, de új vagyok itt . Így előre is bocsánat ha olyat kérdezek ami már szóba került.
A lényeg nemrég vettem egy 2005 ös 2.0 tdci 85 kw os Mondeót. Következő probléma ált elő. Menet közben a fordulatszám mérő elkezd ingadozni, ( a motor fordulata nem változik). majd a kilométeróra 0 ára áll. A motorvisszajelző világít.
2 hibakódot kaptam:
U2200 Érvénytelen 'Távolságmérő' adat
U1262 SCP (J1850) Kommunikáció Bus hiba
Van benne valami chip, az okozhatja?
Aki megnézte az nem tudott ezzel mit kezdeni
Valakinek ötlet mire számoljak. Előre is köszönet a válaszokért.
«
Utoljára szerkesztve: 2016.12.04 vasárnap, 09:10:38 írta Coppfy
»
Naplózva
Vagyokabajnok
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3548
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #41436 Dátum:
2016.12.04 vasárnap, 13:32:09 »
Idézetet írta: Coppfy - 2016.12.03 szombat, 21:36:13
Szép napot (estét ) Mindenkinek.
Lehet hogy amit írok már volt a fórumon, de új vagyok itt . Így előre is bocsánat ha olyat kérdezek ami már szóba került.
A lényeg nemrég vettem egy 2005 ös 2.0 tdci 85 kw os Mondeót. Következő probléma ált elő. Menet közben a fordulatszám mérő elkezd ingadozni, ( a motor fordulata nem változik). majd a kilométeróra 0 ára áll. A motorvisszajelző világít.
2 hibakódot kaptam:
U2200 Érvénytelen 'Távolságmérő' adat
U1262 SCP (J1850) Kommunikáció Bus hiba
Van benne valami chip, az okozhatja?
Aki megnézte az nem tudott ezzel mit kezdeni
Valakinek ötlet mire számoljak. Előre is köszönet a válaszokért.
Szia.
A csatlakozásokat nézd meg először műszerfal mögött,kormánynál,biztitáblánál.
( U előjel a hálózati kommunikációs rendszer hiba).
Naplózva
2011.12 1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0 GHIA 145 LE (B5Y) esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr. 300+
Coppfy
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #41437 Dátum:
2016.12.04 vasárnap, 17:14:57 »
Idézetet írta: Vagyokabajnok - 2016.12.04 vasárnap, 13:32:09
Szia.
A csatlakozásokat nézd meg először műszerfal mögött,kormánynál,biztitáblánál.
( U előjel a hálózati kommunikációs rendszer hiba).
Megnézem,
Köszönöm
Naplózva
barnab
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 71
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #41438 Dátum:
2016.12.05 hétfő, 15:22:38 »
sziasztok. Köszönöm az eddigi válaszokat.
Egykis segítség kellene, mik lehetnek a hibák:
- az autó hidegindítás után (párperc melegítő alapjárat -5c) utána 1700-as fordulatt felett a befecskendezők iszonyat hangosan kerregnek (amíg hideg a motor).
-indítás után mintha hidegen kihagyna 1 henger de stabil az alapjárat csak a hangja furcsa.
-Lakatfogóval mérve 60A az izzítás és csökken (Beru B2-GN939 FORDOS gyári dobozos izzítógyertyák), elvileg 15A az áramfelvételük. (akkor ezek jók?)
-az autóban 230.000Km van megnézessem a befecskendezőket?
Naplózva
FORD 2.0 MONDEO TDCI 130LE 2005
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #41439 Dátum:
2016.12.05 hétfő, 16:37:01 »
Idézetet írta: barnab - 2016.12.05 hétfő, 15:22:38
sziasztok. Köszönöm az eddigi válaszokat.
Egykis segítség kellene, mik lehetnek a hibák:
- az autó hidegindítás után (párperc melegítő alapjárat -5c) utána 1700-as fordulatt felett a befecskendezők iszonyat hangosan kerregnek (amíg hideg a motor).
-indítás után mintha hidegen kihagyna 1 henger de stabil az alapjárat csak a hangja furcsa.
-Lakatfogóval mérve 60A az izzítás és csökken (Beru B2-GN939 FORDOS gyári dobozos izzítógyertyák), elvileg 15A az áramfelvételük. (akkor ezek jók?)
-az autóban 230.000Km van megnézessem a befecskendezőket?
Elvileg 20A, így 80 körülről kellene induljon. Szedd le őket, és mérd meg egyenként. Az az egy nem izzító gyertya is okozhat érdekes hangokat a többi működő mellett.
Meg mondjuk diagnosztika, alapjárati szállított mennyiségek korrekciója mennyi, hibakód van-e stb., szóval a szokásos rutin.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
legyozo
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #41440 Dátum:
2016.12.05 hétfő, 17:15:05 »
Sziasztok!
A válasz biztosan le van írva ebben a topikban, de most nincs időm 830 oldalt átolvasni.
Ma az M0-on cserben hagyott a gép. Nem gyorsult mint azelőtt, füstölt is rendesen.
Hol és mivel kezdjem a kálváriát?
Naplózva
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26965
Zsiráf
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #41441 Dátum:
2016.12.05 hétfő, 17:28:25 »
Idézetet írta: legyozo - 2016.12.05 hétfő, 17:15:05
Sziasztok!
A válasz biztosan le van írva ebben a topikban, de most nincs időm 830 oldalt átolvasni.
Ma az M0-on cserben hagyott a gép. Nem gyorsult mint azelőtt, füstölt is rendesen.
Hol és mivel kezdjem a kálváriát?
Gyanítom, nem nem a '94-es benzines MK1-edben van TDCi motor... Frissítsd az aláírásodat.
Egyébként innen nézve kb. bármi lehet a baja. Hibakódolvasás kéne, mert tippelgetni, találgatni a fotelból bárki tud, de a megoldáshoz nem leszel sokkal közelebb.
Naplózva
Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
rstwingo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1131
csak vagyok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #41442 Dátum:
2016.12.05 hétfő, 17:36:58 »
Idézetet írta: legyozo - 2016.12.05 hétfő, 17:15:05
Sziasztok!
A válasz biztosan le van írva ebben a topikban, de most nincs időm 830 oldalt átolvasni.
Ma az M0-on cserben hagyott a gép. Nem gyorsult mint azelőtt, füstölt is rendesen.
Hol és mivel kezdjem a kálváriát?
Talán az EGR alatti turbócső repedés keresésnél és utána a többit is átnézni
Naplózva
2012-s MK4 2.0 TD
CI
Titanium
Luxury
Lunar Sky
kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TD
CI
2.0 TURNIER
VIVA X
- kombi-130 pacis-Mashine Silv
legyozo
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #41443 Dátum:
2016.12.05 hétfő, 17:38:10 »
Idézetet írta: Domi - 2016.12.05 hétfő, 17:28:25
Gyanítom, nem nem a '94-es benzines MK1-edben van TDCi motor... Frissítsd az aláírásodat.
Egyébként innen nézve kb. bármi lehet a baja. Hibakódolvasás kéne, mert tippelgetni, találgatni a fotelból bárki tud, de a megoldáshoz nem leszel sokkal közelebb.
OK, köszönöm a választ. Ezzel fogom kezdeni, még csak abban kellene segítség, hogy hol, kivel. Bp jó, de Pest megye is jó lehet.
Az aláírást próbáltam, nem engedi, jeleztem a rendszeradmin felé.
Naplózva
legyozo
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #41444 Dátum:
2016.12.05 hétfő, 17:40:14 »
Idézetet írta: rstwingo - 2016.12.05 hétfő, 17:36:58
Talán az EGR alatti turbócső repedés keresésnél és utána a többit is átnézni
Az EGR alatt rendesen tele van olajsárral minden, de sajnos most nincs műhelyem ahol tudnék dolgozni, így most Valakire is szükségem van, aki ezt megtenné.
Naplózva
legyozo
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #41445 Dátum:
2016.12.05 hétfő, 18:09:06 »
Nos, a kérdés az, hogy ki tudna abban segíteni, hogy kódokat olvasson, és/vagy EGR alatti cső repedést ellenőrizzen.
Vannak itt is cégek a közelben, de ha már van valaki a fórumon, akkor inkább ő.
Naplózva
barnab
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 71
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #41446 Dátum:
2016.12.05 hétfő, 18:11:49 »
Idézetet írta: AndyA - 2016.12.05 hétfő, 16:37:01
Elvileg 20A, így 80 körülről kellene induljon. Szedd le őket, és mérd meg egyenként. Az az egy nem izzító gyertya is okozhat érdekes hangokat a többi működő mellett.
Meg mondjuk diagnosztika, alapjárati szállított mennyiségek korrekciója mennyi, hibakód van-e stb., szóval a szokásos rutin.
AndyA
Köszi,
az "alapjárati szállított mennyiségek korrekciója" forscanben megtalálom valahol? ,de mekkora a határ érték? Hibakód nincs sehol. A forscan rengeteg adatot kiír de nemtudom mettől meddig a jó érték és honnantól kezdjek aggódni, pl beszívott levegő mennyiség alapjáraton/fordulaton, meg alapjárati töltő nyomás vagy hasonlók. (lehetne valami táblázat a jó értékhatárokról motoronként: FMBA).
ui: hideg autónál hallom a turbót dolgozni, melegnél viszont nem. a rudazata max 1cm mozdul 2000 fordulatig (vákum vezérelt).
az izzítógyertyákat meg megnézem, jó márka a beru vagy inkább bosch-t vegyek ha kikell cserélni mind a 4db-ot?.
Naplózva
FORD 2.0 MONDEO TDCI 130LE 2005
coboy
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3902
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #41447 Dátum:
2016.12.05 hétfő, 20:36:50 »
Na szóval megyek sík úton 100 -as tempó hatodikban semmi erőltetés.Egyszer csak villog a malacfarok újra el sem alszik gyujtásra téve már villog.Indul rendesen alapjárat stabil.Nem füstöl emelkedőre felfelé sem .Nem áll le a motor magától.A tapasztalatom,hogy gyengébben megy de lehet vele haladni.
Kérdésem lehet ez turbocső pinci repedés? Bár attól gondolom gyujtáson nem villogna, vagy tévedek?
Naplózva
2.0 TD
CI
Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
spyware
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 222
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #41448 Dátum:
2016.12.05 hétfő, 20:42:50 »
Idézetet írta: AndyA - 2016.12.05 hétfő, 16:37:01
Elvileg 20A, így 80 körülről kellene induljon. Szedd le őket, és mérd meg egyenként. Az az egy nem izzító gyertya is okozhat érdekes hangokat a többi működő mellett.
Meg mondjuk diagnosztika, alapjárati szállított mennyiségek korrekciója mennyi, hibakód van-e stb., szóval a szokásos rutin.
AndyA
Hali.
Akkor valaki magyarázza már el nekem, hogy ha a 4 izzítógyertya 80A vesz fel kezdetben akkor hogy lehet az, hogy egy 60A biztosíték nem olvad ki. Mert ugye 60A biztosíték van az izzítógyertya bizti helyén (legalábbis nálam).
Naplózva
Ford Mondeo 2.0 TDCI 115LE, 2006
legyozo
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #41449 Dátum:
2016.12.05 hétfő, 20:44:07 »
Régebben volt szó itt a fórumon, javítási kézikönyvekről. Most elérhető valahol?
Naplózva
Oldalak:
1
...
822
823
824
825
826
827
828
[
829
]
830
831
832
833
834
835
836
...
959
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ