Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.26 kedd, 12:16:26 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 871 872 873 874 875 876 877 [878] 879 880 881 882 883 884 885 ... 959   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 14680747 alkalommal)
0 Felhasználó és 20 vendég van a témában
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #43850 Dátum: 2017.12.26 kedd, 18:31:18 »

Visszaternek meg egyszer mert senkitol nem kaptam valaszt. Hogyan lell a Crash Flag Reset -et csinalni Forscan-al?
mk3-on sehogy
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #43851 Dátum: 2017.12.26 kedd, 18:31:49 »

Az autom meg odebb all az uzemanyagrendsuer odavan viszont felmelegszik uzemire alig jarok 100felett minimum 60km-es tavon! Mindjatok meg miert fogyaszt atlagban 10litert? Cheesy
vacak csúcsokkal ez ilyen. majd kifújja a dugót és nem kell a fogyasztáson aggódni hehe
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Arpad
Vendég
« Új hozzászólás #43852 Dátum: 2017.12.26 kedd, 19:21:17 »

meglepted magad egy kis bügykölnivalóval? nyes
Jó estét!
Az angol fórumon ezt irják:Dont keep trying to start it with a dead battery. You risk losing the codes in the

immobilser etc. Ebben van igazság? Mivel az enyémen semmi életjel.
Naplózva
Arpad
Vendég
« Új hozzászólás #43853 Dátum: 2017.12.26 kedd, 20:25:57 »

Jó estét!
Az angol fórumon ezt irják:Dont keep trying to start it with a dead battery. You risk losing the codes in the

immobilser etc. Ebben van igazság? Mivel az enyémen semmi életjel.
És bizony le lett gyilkolva az akku nullára
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #43854 Dátum: 2017.12.26 kedd, 21:01:30 »

Visszaternek meg egyszer mert senkitol nem kaptam valaszt. Hogyan lell a Crash Flag Reset -et csinalni Forscan-al?
IDS-el.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #43855 Dátum: 2017.12.26 kedd, 21:02:15 »

Az autom meg odebb all az uzemanyagrendsuer odavan viszont felmelegszik uzemire alig jarok 100felett minimum 60km-es tavon! Mindjatok meg miert fogyaszt atlagban 10litert? Cheesy
ez egy költői kérdés? nyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #43856 Dátum: 2017.12.26 kedd, 21:25:53 »

Jó estét!
Az angol fórumon ezt irják:Dont keep trying to start it with a dead battery. You risk losing the codes in the

immobilser etc. Ebben van igazság? Mivel az enyémen semmi életjel.
egyáltalán a kulcsban az immo hozzá van tanítva az ECU-höz? (Ha nincs, indítási kísérletnél villog az ovális órában lévő led pirosan)
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Arpad
Vendég
« Új hozzászólás #43857 Dátum: 2017.12.26 kedd, 21:54:42 »

egyáltalán a kulcsban az immo hozzá van tanítva az ECU-höz? (Ha nincs, indítási kísérletnél villog az ovális órában lévő led pirosan)
Erre sajnos csak holnap tudok választ adni,reggel megnézem
Naplózva
keczka
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 158



E-mail
« Új hozzászólás #43858 Dátum: 2017.12.26 kedd, 23:29:42 »

IDS-el.
Kifejtened bovebben mert nem nagyon ertem. Mi az az IDS? Koszi.
Naplózva

Ford Mondeo mk4 2012/07 kombi Euro 5
Ex. Ford Mondeo mk3 2006/11 kombi Euro 4
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #43859 Dátum: 2017.12.26 kedd, 23:42:03 »

Kifejtened bovebben mert nem nagyon ertem. Mi az az IDS? Koszi.
engedd el, neked házilag ez nem fog menni. vegyél bontva egy azonos cikkszámú légzsákvezérlőt 5-ért és le van tudva
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #43860 Dátum: 2017.12.26 kedd, 23:50:10 »

vacak csúcsokkal ez ilyen. majd kifújja a dugót és nem kell a fogyasztáson aggódni hehe
akkor biztos már szivárog  eplus2
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #43861 Dátum: 2017.12.26 kedd, 23:51:15 »

ez egy költői kérdés? nyes
végülis igen! ennyi erővel felülhetek az mtz-re is  Grin
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


keczka
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 158



E-mail
« Új hozzászólás #43862 Dátum: 2017.12.27 szerda, 05:37:55 »

engedd el, neked házilag ez nem fog menni. vegyél bontva egy azonos cikkszámú légzsákvezérlőt 5-ért és le van tudva
Ki van cserelve a legzsakvezerlo.
Naplózva

Ford Mondeo mk4 2012/07 kombi Euro 5
Ex. Ford Mondeo mk3 2006/11 kombi Euro 4
zsozso68
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 116


E-mail
« Új hozzászólás #43863 Dátum: 2017.12.27 szerda, 07:24:01 »

Igen
Naplózva

2004/12 TDCI Ghia 115LE
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #43864 Dátum: 2017.12.27 szerda, 09:38:02 »

Ki van cserelve a legzsakvezerlo.
Az IDS gyári célműszer.Talán a csere vezérlőt kell újraprogramozni,és vagy az alvázszámot kell átírni benne.

Itt csinálnak ilyeneket.

http://www.autodigit.hu/legzsak-vezerlo-nullazas-torles.html
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #43865 Dátum: 2017.12.27 szerda, 11:22:57 »

Ki van cserelve a legzsakvezerlo.
és mi a tünet? olyan ment bele, mint ami benne volt?
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #43866 Dátum: 2017.12.27 szerda, 11:23:28 »

Az IDS gyári célműszer.Talán a csere vezérlőt kell újraprogramozni,és vagy az alvázszámot kell átírni benne.

Itt csinálnak ilyeneket.

http://www.autodigit.hu/legzsak-vezerlo-nullazas-torles.html
mk3-nál nem kell/nem tudsz ilyeneket csinálni
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Arpad
Vendég
« Új hozzászólás #43867 Dátum: 2017.12.27 szerda, 15:03:05 »

Erre sajnos csak holnap tudok választ adni,reggel megnézem
Sajnos nem vllog a led inditásnál (pedig reménykedtem)
Naplózva
keczka
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 158



E-mail
« Új hozzászólás #43868 Dátum: 2017.12.28 csütörtök, 20:42:02 »

és mi a tünet? olyan ment bele, mint ami benne volt?
Nemctudom milyen ment bele. Hogy tudom egyaltalan megnezni?
Most csereltuk az ovfeszitoket es most az ov is megbolondult. Akkor pillog es sipol amikor becsatolom es ellhallgat ha kicsatolom. Negy-ot ismetles utan rendbejon. De a legzsak eletbevago mert igy ha NeAdjIsten ujra kell nem biztos mukodik. Egyebkent a villogasok 34-es hibakodot adjak.
« Utoljára szerkesztve: 2017.12.28 csütörtök, 20:46:47 írta keczka » Naplózva

Ford Mondeo mk4 2012/07 kombi Euro 5
Ex. Ford Mondeo mk3 2006/11 kombi Euro 4
Bazsi1985
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 11



E-mail
« Új hozzászólás #43869 Dátum: 2017.12.29 péntek, 14:21:10 »

Sziasztok!
Varga Balázs vagyok.
A segítségetekre lenne szükségem, van egy 2004-es Mondeom, TDCI(130LE,N7Ba motorkód).
A MAP sensort szeretném kitakarítani,az lenne a kérdésem,hogy pontosan hol is találom(esetleg,ha lenne kép is),és mivel lehet tisztítani?

Válaszotok előre is köszönöm.
Naplózva

2004 Ford Mondeo 2.0 TDCI 130 Le N7BA
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #43870 Dátum: 2017.12.29 péntek, 15:15:32 »

Sziasztok!
Varga Balázs vagyok.
A segítségetekre lenne szükségem, van egy 2004-es Mondeom, TDCI(130LE,N7Ba motorkód).
A MAP sensort szeretném kitakarítani,az lenne a kérdésem,hogy pontosan hol is találom(esetleg,ha lenne kép is),és mivel lehet tisztítani?

Válaszotok előre is köszönöm.
A MAP a cooler után és az egr szelep előtti fémcső szakaszban lakik.Szemben állva a motortérrel bal oldalon lenn a hűtő előtt.El sem lehet téveszteni,elektromos csati megy rá.
Amúgy nagyjából felesleges,mert csak vékony olajfilm van rajta.Maga az érzékelő nem tud elkoszolódni.Ha nincs vele gond,akkor gondozásmentes,ha pedig hibakód van tárolva,akkor vagy a csatlakozása kontakthibás,vagy a komplett szenzor cserés.
Tisztítani a MAF-ot érdemes,ami a légszűrő utáni csöszakaszban lakik.Nem szabad dörgölni,csak simán karburátor tisztító spay-el lekell fújni róla a szmötyit.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Bazsi1985
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 11



E-mail
« Új hozzászólás #43871 Dátum: 2017.12.29 péntek, 15:45:36 »

A MAP a cooler után és az egr szelep előtti fémcső szakaszban lakik.Szemben állva a motortérrel bal oldalon lenn a hűtő előtt.El sem lehet téveszteni,elektromos csati megy rá.
Amúgy nagyjából felesleges,mert csak vékony olajfilm van rajta.Maga az érzékelő nem tud elkoszolódni.Ha nincs vele gond,akkor gondozásmentes,ha pedig hibakód van tárolva,akkor vagy a csatlakozása kontakthibás,vagy a komplett szenzor cserés.
Tisztítani a MAF-ot érdemes,ami a légszűrő utáni csöszakaszban lakik.Nem szabad dörgölni,csak simán karburátor tisztító spay-el lekell fújni róla a szmötyit.
Köszönöm a segítséget.
« Utoljára szerkesztve: 2017.12.29 péntek, 16:19:08 írta alf® » Naplózva

2004 Ford Mondeo 2.0 TDCI 130 Le N7BA
francoe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1612



« Új hozzászólás #43872 Dátum: 2017.12.29 péntek, 22:15:38 »

Sziasztok!
Amikor váltásnál, a kuplung visszaengedésekor "nyikkanást" hallani, akkor az már a vége a kinyomó/lendkerék/kuplung hármasnak, vagy még kibírhatja egy ideig? Kb egy hónapja hallom a nyikkanást. 180k-t ment eddig, a ciripelés viszont már jó ideje szól.
Naplózva

X-Trend | 2003.08 | TDCi 85 kW | "bálna" --
H Zsolt70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



E-mail
« Új hozzászólás #43873 Dátum: 2017.12.30 szombat, 01:25:36 »

Sziasztok!
Amikor váltásnál, a kuplung visszaengedésekor "nyikkanást" hallani, akkor az már a vége a kinyomó/lendkerék/kuplung hármasnak, vagy még kibírhatja egy ideig? Kb egy hónapja hallom a nyikkanást. 180k-t ment eddig, a ciripelés viszont már jó ideje szól.
Az sajnos a lendkerék hangja lesz. Szétesni nem igen bír de ad a váltónak rendesen.
Naplózva

EX Mondeo 2.0 Tdci 2005   1 3 5  └-┼┼┤    2 4 6  340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #43874 Dátum: 2017.12.30 szombat, 07:11:43 »

Tisztelt Fórumtársak!
Zsolteey Fórumtársnak köszönhetően a FAQ topikban olvasható az új cikk az olajköri termosztát átalakításáról, ami szerves folytatása a már meglévő cikknek. Ezért egybe lett szerkesztve.
A második átalakítással együtt teljesen megszűnt a visszahűlés jelensége, és sokkal komfortosabb lett a gép fűtés szempontjából. Én igen elégedett vagyok. A rendszer így nagyon megbízhatóan működik. Mindenkinek csak ajánlani tudom az átalakítást az egyszerűsége miatt.
Mindenkinek sok sikert az átalakításhoz, és eredményekben gazdag boldog újesztendőt kívánok! wave wave wave
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 992


E-mail
« Új hozzászólás #43875 Dátum: 2017.12.30 szombat, 08:19:33 »

Tisztelt Fórumtársak!
Zsolteey Fórumtársnak köszönhetően a FAQ topikban olvasható az új cikk az olajköri termosztát átalakításáról, ami szerves folytatása a már meglévő cikknek. Ezért egybe lett szerkesztve.
A második átalakítással együtt teljesen megszűnt a visszahűlés jelensége, és sokkal komfortosabb lett a gép fűtés szempontjából. Én igen elégedett vagyok. A rendszer így nagyon megbízhatóan működik. Mindenkinek csak ajánlani tudom az átalakítást az egyszerűsége miatt.
Mindenkinek sok sikert az átalakításhoz, és eredményekben gazdag boldog újesztendőt kívánok! wave wave wave
Tisztelettel László! worship

Tisztelt László!

Annyi kérdésem lenne, hogy a nyári 40 fokos hőségben is bírja a plusz hőt a motor?

Köszönöm!
Naplózva

Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #43876 Dátum: 2017.12.30 szombat, 10:35:16 »

Tisztelt László!

Annyi kérdésem lenne, hogy a nyári 40 fokos hőségben is bírja a plusz hőt a motor?

Köszönöm!
Tisztelt Fórumtárs!
A vízhőmérséklet átlagban +4°C-al emelkedett. Ezt a növekedést a rendszernek minden körülmények között biztonságosan kell teljesítenie. +40°C-ban még nem teszteltem. Ami biztató és emiatt nem aggódom, hogy a hűtőventilátorom állóhelyzetben 104-105°C víz-hőmérsékletnél kapcsol be alacsony fordulaton menetszél nélkül, és pillanatok alatt visszahűtötte a vizet 88-90°C-ra. Egyébként nyáron +40°C-ban forscannal ellenőrizve a magas fordulatú ki-be kapcsolás 109-110°C szélsőséges körülmények között kifogástalanul üzemel, ami szintén látványos visszahűtést eredményezett. wave
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Robi222
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16



E-mail
« Új hozzászólás #43877 Dátum: 2017.12.30 szombat, 14:33:41 »

Sziasztok! Smiley

Nagyon nagy segítségre lenne szükségem, örülnék ha valaki tudna segíteni. Van egy Ford Mondeo MK3-as autóm 2.0 TDCI 85kw-os motorral, már február óta megvan. Márciusban voltak cserélve porlasztók és nagynyomású üzemanyag pumpa,csövek,tartály minden teljesen kitisztítva. Azóta nem is volt nagy gond, majd pár hónapja kezdett csörögni a vezérműlánc, így hát gondoltuk kicseréljük. Na most olyan problémába ütköztünk, hogy levegőkulcs-al le lett lazítva a főtengelyről a fogaskerék, mert ugye azt is cseréltünk és itt mi hibáztunk, hogy nem vettük észre, hogy alul mikor a levegőkulcsal lazítottuk le a fogaskeréknél azt a három csavart akkor átfordult a főtengely. Így hát elment a vezérlés, na most a vezérlés beállításhoz kéne egy kis segítség.  Sad A Két vezérműtengely az jól be van állítva mind a két jel a vezérműtengelyen 12 óránál van, az üzemanyag pumpa is jelre van rakva, csak a főtengely a gond, mert nem nagyon tudjuk merre kéne tekerni. Össze lett rakva, nem indult, majd startoló szpréjel nagy nehezen elindult, de csak alapgázon megy és nagyon feketét füstöl alapgázon is. Valaki tudna ebben segíteni ? Mert már nem tudom, hogy mit merre. Sad
Naplózva

Ford Mondeo MK3 2004 2.0 TDCi Ghia 85kw -> https://goo.gl/bnAhGz Cheesy
egyuri
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 98



E-mail
« Új hozzászólás #43878 Dátum: 2017.12.30 szombat, 19:27:22 »

Sziasztok! Smiley

Nagyon nagy segítségre lenne szükségem, örülnék ha valaki tudna segíteni. Van egy Ford Mondeo MK3-as autóm 2.0 TDCI 85kw-os motorral, már február óta megvan. Márciusban voltak cserélve porlasztók és nagynyomású üzemanyag pumpa,csövek,tartály minden teljesen kitisztítva. Azóta nem is volt nagy gond, majd pár hónapja kezdett csörögni a vezérműlánc, így hát gondoltuk kicseréljük. Na most olyan problémába ütköztünk, hogy levegőkulcs-al le lett lazítva a főtengelyről a fogaskerék, mert ugye azt is cseréltünk és itt mi hibáztunk, hogy nem vettük észre, hogy alul mikor a levegőkulcsal lazítottuk le a fogaskeréknél azt a három csavart akkor átfordult a főtengely. Így hát elment a vezérlés, na most a vezérlés beállításhoz kéne egy kis segítség.  Sad A Két vezérműtengely az jól be van állítva mind a két jel a vezérműtengelyen 12 óránál van, az üzemanyag pumpa is jelre van rakva, csak a főtengely a gond, mert nem nagyon tudjuk merre kéne tekerni. Össze lett rakva, nem indult, majd startoló szpréjel nagy nehezen elindult, de csak alapgázon megy és nagyon feketét füstöl alapgázon is. Valaki tudna ebben segíteni ? Mert már nem tudom, hogy mit merre. Sad

Vezérléscserénél a főtengelyt és a vezérműtengelyeket célszerszámmal kell rögzíteni, ez nagyon fontos a diesel motornál!! Szerintem keress egy szerelőt akinek van célszerszáma, és csináltasd meg. Mivel elfordult a főtengely és úgy raktátok össze és be lett indítva, fenn áll az a veszély hogy a dugattyú felső holtpontnál nekiütközött a szelepnek!!!! Helyes vezérlés pozicionál mérjetek kompressziót, akkor kiderül hogy sérült e valamelyik szelep.

A főtengelyt, a főtengely jeladó helyére berakott célszerszámmal kell rögzíteni az első henger felső holdpontjánál.


Naplózva

MK4 2.0 TDCI 163LE (TXBA) Titanium
Ex:2003 Mk3 2.0/130LE (FMBA) kombi, MMT6
Robi222
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16



E-mail
« Új hozzászólás #43879 Dátum: 2017.12.30 szombat, 20:22:49 »

Vezérléscserénél a főtengelyt és a vezérműtengelyeket célszerszámmal kell rögzíteni, ez nagyon fontos a diesel motornál!! Szerintem keress egy szerelőt akinek van célszerszáma, és csináltasd meg. Mivel elfordult a főtengely és úgy raktátok össze és be lett indítva, fenn áll az a veszély hogy a dugattyú felső holtpontnál nekiütközött a szelepnek!!!! Helyes vezérlés pozicionál mérjetek kompressziót, akkor kiderül hogy sérült e valamelyik szelep.

A főtengelyt, a főtengely jeladó helyére berakott célszerszámmal kell rögzíteni az első henger felső holdpontjánál.




Köszönöm szépen a válaszod! Smiley Igen, ezt tudjuk, a kettő vezérműtengelyt illetve nagynyomásút is rögzítettük, viszont úgy lazítottuk meg alul a főtengelyen a lánckereket, hogy már nem volt rajta a lánc és ez miatt elfordult, úgy kellett volna meglazítani mikor rajta a lánc,de későn már könnyű okoskodni. Sad Szelepeknek nincs baja, ezt onnan tudom, hogy úgy van kialakítva ha a dugó és a szelep összemenne akkor fent eltöri a vezérműtengely tartót így a szelepnek nem esik baja, azt a tartót pedig lehet cserélni, és ez sajnos meg is történt múltkor, viszont ez már cserélve lett, tudtunk szerezni olyat. A főtengely jeladóval pedig csak az a gond, hogy az a lendkerék felőli oldalon van, ha jól tudom ehhez meg ki kellene venni a motort, hogy az ott látszódjon, vagy tévedek ? Sad

A Másik dolog, hogy ennél a TDCi motornál három befecskendezés van (elő,fő és utó befecskendezés), ezért holtpont előtt-re kell állítani a dugattyúkat.

Holnap még megpróbáljuk, azt hogy a főtengelyt visszatekerni úgy hogy 10 óra felé nézzen,mert most egyel utánna van és az lehet a gond, hogy mikor nagyon fent van a dugattyú akkor kapja a naftát és ez miatt nem tud berobbanni. Holnap meglátjuk, hogy hogy alakul a dolog mert össze lesz rakva aztán írok hogy mi lett az eredmény.  Wink
« Utoljára szerkesztve: 2017.12.30 szombat, 20:25:18 írta Robi222 » Naplózva

Ford Mondeo MK3 2004 2.0 TDCi Ghia 85kw -> https://goo.gl/bnAhGz Cheesy
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 992


E-mail
« Új hozzászólás #43880 Dátum: 2017.12.30 szombat, 20:34:47 »

Köszönöm szépen a válaszod! Smiley Igen, ezt tudjuk, a kettő vezérműtengelyt illetve nagynyomásút is rögzítettük, viszont úgy lazítottuk meg alul a főtengelyen a lánckereket, hogy már nem volt rajta a lánc és ez miatt elfordult, úgy kellett volna meglazítani mikor rajta a lánc,de későn már könnyű okoskodni. Sad Szelepeknek nincs baja, ezt onnan tudom, hogy úgy van kialakítva ha a dugó és a szelep összemenne akkor fent eltöri a vezérműtengely tartót így a szelepnek nem esik baja, azt a tartót pedig lehet cserélni, és ez sajnos meg is történt múltkor, viszont ez már cserélve lett, tudtunk szerezni olyat. A főtengely jeladóval pedig csak az a gond, hogy az a lendkerék felőli oldalon van, ha jól tudom ehhez meg ki kellene venni a motort, hogy az ott látszódjon, vagy tévedek ? Sad

A Másik dolog, hogy ennél a TDCi motornál három befecskendezés van (elő,fő és utó befecskendezés), ezért holtpont előtt-re kell állítani a dugattyúkat.

Holnap még megpróbáljuk, azt hogy a főtengelyt visszatekerni úgy hogy 10 óra felé nézzen,mert most egyel utánna van és az lehet a gond, hogy mikor nagyon fent van a dugattyú akkor kapja a naftát és ez miatt nem tud berobbanni. Holnap meglátjuk, hogy hogy alakul a dolog mert össze lesz rakva aztán írok hogy mi lett az eredmény.  Wink

HJBA motorkódhoz:

https://www.kephost.com/image/EHn0
Naplózva

Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
egyuri
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 98



E-mail
« Új hozzászólás #43881 Dátum: 2017.12.30 szombat, 21:04:44 »

Köszönöm szépen a válaszod! Smiley Igen, ezt tudjuk, a kettő vezérműtengelyt illetve nagynyomásút is rögzítettük, viszont úgy lazítottuk meg alul a főtengelyen a lánckereket, hogy már nem volt rajta a lánc és ez miatt elfordult, úgy kellett volna meglazítani mikor rajta a lánc,de későn már könnyű okoskodni. Sad Szelepeknek nincs baja, ezt onnan tudom, hogy úgy van kialakítva ha a dugó és a szelep összemenne akkor fent eltöri a vezérműtengely tartót így a szelepnek nem esik baja, azt a tartót pedig lehet cserélni, és ez sajnos meg is történt múltkor, viszont ez már cserélve lett, tudtunk szerezni olyat. A főtengely jeladóval pedig csak az a gond, hogy az a lendkerék felőli oldalon van, ha jól tudom ehhez meg ki kellene venni a motort, hogy az ott látszódjon, vagy tévedek ? Sad

A Másik dolog, hogy ennél a TDCi motornál három befecskendezés van (elő,fő és utó befecskendezés), ezért holtpont előtt-re kell állítani a dugattyúkat.

Holnap még megpróbáljuk, azt hogy a főtengelyt visszatekerni úgy hogy 10 óra felé nézzen,mert most egyel utánna van és az lehet a gond, hogy mikor nagyon fent van a dugattyú akkor kapja a naftát és ez miatt nem tud berobbanni. Holnap meglátjuk, hogy hogy alakul a dolog mert össze lesz rakva aztán írok hogy mi lett az eredmény.  Wink

Nem kell kivenni a motort a célszerszám behelyezéséhez. Csak a főtengely jeladót kell kivenni az egyes hengert felső holdpontba állítani és betenni a célszerszámot.
Szerintem ne kísérletezzetek célszerszám nélkül mert nem biztos hogy eltaláljátok a helyes pozíciót, és hiába vannak felújított porlasztóid és új vezérműláncod nem fog szépen járni a motorod.
Naplózva

MK4 2.0 TDCI 163LE (TXBA) Titanium
Ex:2003 Mk3 2.0/130LE (FMBA) kombi, MMT6
Robi222
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16



E-mail
« Új hozzászólás #43882 Dátum: 2017.12.30 szombat, 21:06:49 »


Köszönöm  worship Ez alapján megpróbálom, még annyit szeretnék kérdezni, hogy "NOTE: Engine at 50° before TDC on No.1 cylinder.", azt tudom hogy ez azt jelenti, hogy mielőtt az első hengerben a dugattyú a felső holtpontra ér,na most azt írja hogy 50 fokkal a holtpont előtt kell legyen az első henger. Ezt hogy mérjem le, hogy pontosan 50 fokkal előtte legyen ? Előre is köszi! Smiley
Naplózva

Ford Mondeo MK3 2004 2.0 TDCi Ghia 85kw -> https://goo.gl/bnAhGz Cheesy
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #43883 Dátum: 2017.12.30 szombat, 21:10:15 »

Köszönöm  worship Ez alapján megpróbálom, még annyit szeretnék kérdezni, hogy "NOTE: Engine at 50° before TDC on No.1 cylinder.", azt tudom hogy ez azt jelenti, hogy mielőtt az első hengerben a dugattyú a felső holtpontra ér,na most azt írja hogy 50 fokkal a holtpont előtt kell legyen az első henger. Ezt hogy mérjem le, hogy pontosan 50 fokkal előtte legyen ? Előre is köszi! Smiley
nem nézted a privát üzeneteidet?
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Robi222
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16



E-mail
« Új hozzászólás #43884 Dátum: 2017.12.30 szombat, 21:18:21 »

nem nézted a privát üzeneteidet?

De igen, most olvasom. Nagyon szépen köszönöm, még új vagyok itt a fórumon, jó hogy ilyen sok itt a segítőkész ember.  vigyor3 Átolvasom amiket írtatok, aztán holnap jelzek, hogy mi is lett, köszönöm szépen eddig is.  vigyor3
Naplózva

Ford Mondeo MK3 2004 2.0 TDCi Ghia 85kw -> https://goo.gl/bnAhGz Cheesy
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #43885 Dátum: 2017.12.30 szombat, 21:20:47 »

De igen, most olvasom. Nagyon szépen köszönöm, még új vagyok itt a fórumon, jó hogy ilyen sok itt a segítőkész ember. 

Hát seatot ne vegyél  eplus2 falbav
Naplózva
Robi222
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16



E-mail
« Új hozzászólás #43886 Dátum: 2017.12.30 szombat, 21:43:42 »

Hát seatot ne vegyél  eplus2 falbav

Ezt hogy érted ? Cheesy vagy miért ne ? Cheesy
Naplózva

Ford Mondeo MK3 2004 2.0 TDCi Ghia 85kw -> https://goo.gl/bnAhGz Cheesy
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #43887 Dátum: 2017.12.30 szombat, 21:46:08 »

Ezt hogy érted ? Cheesy vagy miért ne ? Cheesy

Hát úgy, hogy annak nincs ilyen jó fóruma, nincs ennyi segítőkész ember. Vw facebookos csoport ugyan van, de oda meg funkcionális analfabéták írogatnak.
Naplózva
Robi222
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16



E-mail
« Új hozzászólás #43888 Dátum: 2017.12.30 szombat, 21:55:19 »

Hát úgy, hogy annak nincs ilyen jó fóruma, nincs ennyi segítőkész ember. Vw facebookos csoport ugyan van, de oda meg funkcionális analfabéták írogatnak.

Óh értem, akkor jól tettem, hogy Ford-ot vettem. Cheesy Pedig nagyon sokan leakartak róla beszélni a hamar tönkremenő pumpa/befecskendező hibái miatt. De nem nagyon hallgatok másokra, azt veszek amit én akarok és nem mások szerint vásárolok. Cheesy
Naplózva

Ford Mondeo MK3 2004 2.0 TDCi Ghia 85kw -> https://goo.gl/bnAhGz Cheesy
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #43889 Dátum: 2017.12.30 szombat, 22:01:45 »

Óh értem, akkor jól tettem, hogy Ford-ot vettem. Cheesy Pedig nagyon sokan leakartak róla beszélni a hamar tönkremenő pumpa/befecskendező hibái miatt. De nem nagyon hallgatok másokra, azt veszek amit én akarok és nem mások szerint vásárolok. Cheesy
Hát azért van némi igazság a dízelek problémáit illetően.....
Naplózva
Robi222
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16



E-mail
« Új hozzászólás #43890 Dátum: 2017.12.30 szombat, 22:14:55 »

Hát azért van némi igazság a dízelek problémáit illetően.....

Igen ez igaz, megvétel után egy hónappal bele is futottam a porlasztók/nagynyomású cserébe is. :/ Viszont mikor megy, nagyon jó autó,stabil a kanyarokban,szerethető,meg kinézetre is nagyon tetszik. Cheesy Csak hát ne romoljon akkor jó, bár ez minden autóra igaz. Cheesy

V6 3.0 STI lenne az igazi, de hát kinek van pénze annyi benzinre, ami oda kell. Cheesy Bár a hangja a V6-nak minden pénzt megér, de majd egyszer lehet hogy lesz olyanom is.
Naplózva

Ford Mondeo MK3 2004 2.0 TDCi Ghia 85kw -> https://goo.gl/bnAhGz Cheesy
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #43891 Dátum: 2017.12.30 szombat, 22:27:25 »

Igen ez igaz, megvétel után egy hónappal bele is futottam a porlasztók/nagynyomású cserébe is. :/ Viszont mikor megy, nagyon jó autó,stabil a kanyarokban,szerethető,meg kinézetre is nagyon tetszik. Cheesy Csak hát ne romoljon akkor jó, bár ez minden autóra igaz. Cheesy

V6 3.0 STI lenne az igazi, de hát kinek van pénze annyi benzinre, ami oda kell. Cheesy Bár a hangja a V6-nak minden pénzt megér, de majd egyszer lehet hogy lesz olyanom is.

Nekem volt v6-om igaz csak 2.5, de az mk2-ből és mk3 ból is. Visszasírom, de nem azt a fejleszakadós halálos-iramos élményt adja, erős, de többet várnék a v6-tól.
A 3.0 sem akkora flash. Viszont cserébe a fogyasztás nem hajt romlásba, városban mondjuk igen. Városon kívül a 6gangos elmegy 8literrel. Viszont idehaza kevés kivétellel, csak reménytelenül lefingott kevés kilométeresnek mondott  V6 és ST található, hamis óraállással, millió kilométerrel.
Naplózva
bari012
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 240


E-mail
« Új hozzászólás #43892 Dátum: 2017.12.31 vasárnap, 09:11:57 »

Sziasztok,

az a problémám, hogy csak és kizárólag hidegen indítás után 1-2 percig nem stabil az alapjárat, kb. 900-1000 között ingadozik kissé, majd szép lassan beáll. Kis gázfröccs hatására ismét ingadozni kezd a tartományban, majd ismét beáll. Pár perc elteltével a jelenség nem tapasztalható.
Korábban javasoltatok generátor és fesszabályzó cserét.
Cseréltem már akkut, generátort és fesszabályzót Visteonra a Kertész utcában, valamint izzítógyertyát is gyári Fordra. Gyertyacsere közben a szívósort is kicsit kitakarítottam, bár nem volt benne sok dzsuva.
A problémám sajnos továbbra is fennáll a motor teljesen hideg állapotában.
Esetleg az EGR-t is szedjem le és takarítsam ki? Hibakód nincsen.
Szeretném ismét a segítségeteket kérni.
Köszönöm!  worship
« Utoljára szerkesztve: 2017.12.31 vasárnap, 09:16:32 írta bari012 » Naplózva

2008 Mondeo Titanium-X (BA7) 2.5T (HUBA) 162 kW - Modified: 300 HP, 540 Nm


Past: 2006 Mondeo GHIA (B5Y) 2.2 TDCI (QJBB) 114 kW - Remapped: 183 HP, 454 Nm
Robi222
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16



E-mail
« Új hozzászólás #43893 Dátum: 2017.12.31 vasárnap, 09:59:57 »

Nekem volt v6-om igaz csak 2.5, de az mk2-ből és mk3 ból is. Visszasírom, de nem azt a fejleszakadós halálos-iramos élményt adja, erős, de többet várnék a v6-tól.
A 3.0 sem akkora flash. Viszont cserébe a fogyasztás nem hajt romlásba, városban mondjuk igen. Városon kívül a 6gangos elmegy 8literrel. Viszont idehaza kevés kivétellel, csak reménytelenül lefingott kevés kilométeresnek mondott  V6 és ST található, hamis óraállással, millió kilométerrel.

Hát elhiszem, nem lehetett rossz, bár én akkor is elfogadnék egyet ha nem annyira erős. Cheesy Ez az, hogy alig találni V6-osat meg ST-t.
Naplózva

Ford Mondeo MK3 2004 2.0 TDCi Ghia 85kw -> https://goo.gl/bnAhGz Cheesy
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #43894 Dátum: 2017.12.31 vasárnap, 10:19:29 »

Hát elhiszem, nem lehetett rossz, bár én akkor is elfogadnék egyet ha nem annyira erős. Cheesy Ez az, hogy alig találni V6-osat meg ST-t.
mert már kihalnak.mármint az autók.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #43895 Dátum: 2017.12.31 vasárnap, 10:19:59 »

Sziasztok,

az a problémám, hogy csak és kizárólag hidegen indítás után 1-2 percig nem stabil az alapjárat, kb. 900-1000 között ingadozik kissé, majd szép lassan beáll. Kis gázfröccs hatására ismét ingadozni kezd a tartományban, majd ismét beáll. Pár perc elteltével a jelenség nem tapasztalható.
Korábban javasoltatok generátor és fesszabályzó cserét.
Cseréltem már akkut, generátort és fesszabályzót Visteonra a Kertész utcában, valamint izzítógyertyát is gyári Fordra. Gyertyacsere közben a szívósort is kicsit kitakarítottam, bár nem volt benne sok dzsuva.
A problémám sajnos továbbra is fennáll a motor teljesen hideg állapotában.
Esetleg az EGR-t is szedjem le és takarítsam ki? Hibakód nincsen.
Szeretném ismét a segítségeteket kérni.
Köszönöm!  worship

az egr szelepet dugózd le.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Robi222
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16



E-mail
« Új hozzászólás #43896 Dátum: 2017.12.31 vasárnap, 10:34:31 »

mert már kihalnak.mármint az autók.

Hát igen... Jönnek a három hengeres 1.0TSI-k meg az ilyen kis porszívók Sad Ezek már nem igazi autók,jó esetben bírnak vagy 50 ezer km-t aztán jön a motorgenerál...  szomoru1

Mint az egyik képen volt ilyen, hogy: "1.6-os ? Na ne viccelj, a kóla amit iszok az két literes." Grin

Na de nem szeretném szét offolni a topikot.  vigyor3
« Utoljára szerkesztve: 2017.12.31 vasárnap, 10:50:19 írta Robi222 » Naplózva

Ford Mondeo MK3 2004 2.0 TDCi Ghia 85kw -> https://goo.gl/bnAhGz Cheesy
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #43897 Dátum: 2017.12.31 vasárnap, 11:33:21 »

Hát igen... Jönnek a három hengeres 1.0TSI-k meg az ilyen kis porszívók Sad Ezek már nem igazi autók,jó esetben bírnak vagy 50 ezer km-t aztán jön a motorgenerál...  szomoru1

Mint az egyik képen volt ilyen, hogy: "1.6-os ? Na ne viccelj, a kóla amit iszok az két literes." Grin

Na de nem szeretném szét offolni a topikot.  vigyor3

Ott is megy a downsizing...  rinya
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Robi222
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16



E-mail
« Új hozzászólás #43898 Dátum: 2017.12.31 vasárnap, 12:07:40 »

Ott is megy a downsizing...  rinya

Jogos... Sad Dehogy minek.  falbav Mikor azt csinálják,hogy csak 1,2-es/1,4-es azért mert keveset fogyaszt. Aztán a két literes motorok kevesebbet esznek, mert jobban elbírják a kasztnit, hiába 1,4-es ha nehéz a kocsi nem mozgatja úgy a kis motor,még többet fog enni a motor és jobban terhelődik. Cheesy  Fuck logic.  Grin
Naplózva

Ford Mondeo MK3 2004 2.0 TDCi Ghia 85kw -> https://goo.gl/bnAhGz Cheesy
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #43899 Dátum: 2017.12.31 vasárnap, 13:16:35 »

Hát igen... Jönnek a három hengeres 1.0TSI-k meg az ilyen kis porszívók Sad Ezek már nem igazi autók,jó esetben bírnak vagy 50 ezer km-t aztán jön a motorgenerál...  szomoru1

Mint az egyik képen volt ilyen, hogy: "1.6-os ? Na ne viccelj, a kóla amit iszok az két literes." Grin

Na de nem szeretném szét offolni a topikot.  vigyor3

a kóla 1.75literes Cheesy
Naplózva
Oldalak: 1 ... 871 872 873 874 875 876 877 [878] 879 880 881 882 883 884 885 ... 959   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.145 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.