Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.26 kedd, 04:52:53
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
TDCi motorok
Oldalak:
1
...
929
930
931
932
933
934
935
[
936
]
937
938
939
940
941
942
943
...
959
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: TDCi motorok (Megtekintve 14678823 alkalommal)
0 Felhasználó és 26 vendég van a témában
Losi
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 3
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #46750 Dátum:
2019.12.17 kedd, 11:04:35 »
Sziasztok!
115 lovas 1,6 Tdci motoros Tourneom alapjáraton vissza vissza térő 1-2 másodpercig tartó remegést kezdett el produkálni.Porlasztokat kimérettem, kiderült, hogy ki kell cserélni őket.Gyári Fordot rakattam bele.Gyári kódokat betáplálták és annyit mondtak, hogy a kocsi még finomhangolja magát, addig elképzelhető hogy hallok a motor felől “kerregő” hangot, de az el fog múlni miután beállította magát.Hát ez a hang nem múlt el, sőt az alapjárati remegés is megmaradt.Visszavittem persze, de nem igazán tudnak kit kezdeni vele.A gépen az üzemanyagszivattyúból mért értékek ingadoznak, talán azzal lehet még bibi de nem tudják biztosra mondani.
Hasonló élményekkel gazdagodott már valaki közületek?
Köszi a válaszokat!
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #46751 Dátum:
2019.12.17 kedd, 11:10:27 »
Idézetet írta: Losi - 2019.12.17 kedd, 11:04:35
Sziasztok!
115 lovas 1,6 Tdci motoros Tourneom alapjáraton vissza vissza térő 1-2 másodpercig tartó remegést kezdett el produkálni.Porlasztokat kimérettem, kiderült, hogy ki kell cserélni őket.Gyári Fordot rakattam bele.Gyári kódokat betáplálták és annyit mondtak, hogy a kocsi még finomhangolja magát, addig elképzelhető hogy hallok a motor felől “kerregő” hangot, de az el fog múlni miután beállította magát.Hát ez a hang nem múlt el, sőt az alapjárati remegés is megmaradt.Visszavittem persze, de nem igazán tudnak kit kezdeni vele.A gépen az üzemanyagszivattyúból mért értékek ingadoznak, talán azzal lehet még bibi de nem tudják biztosra mondani.
Hasonló élményekkel gazdagodott már valaki közületek?
Köszi a válaszokat!
Szia!
Lehet feltűnt, hogy ez Mondeo fórum. Az MK3-ban pedig nem is volt 1.6 Tdci...mivel az PSA motor.
Amúgy ennél a motornál a kódok beírása után, törölni kell az injektorok adaptációs értékeit és menni az autóval, amíg 7 lépcsőben újra nem tanul.
Ha nincs törölve, nem fog elkezdeni újratanulni. A tanítási menet alatt gyorsítások 3000 rpm fölé és onnan motorfékkel 1500 -ig kell vissza engedni, amig mind a 4 befecskendező értéke teljesen be nem tanult.
Milyen értékek -amiket mértek- és hogyan ingadonak?
«
Utoljára szerkesztve: 2019.12.17 kedd, 11:12:01 írta Meg Győző
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Losi
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 3
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #46752 Dátum:
2019.12.17 kedd, 11:23:36 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2019.12.17 kedd, 11:10:27
Szia!
Lehet feltűnt, hogy ez Mondeo fórum. Az MK3-ban pedig nem is volt 1.6 Tdci...mivel az PSA motor.
Amúgy ennél a motornál a kódok beírása után, törölni kell az injektorok adaptációs értékeit és menni az autóval, amíg 7 lépcsőben újra nem tanul.
Ha nincs törölve, nem fog elkezdeni újratanulni. A tanítási menet alatt gyorsítások 3000 rpm fölé és onnan motorfékkel 1500 -ig kell vissza engedni, amig mind a 4 befecskendező értéke teljesen be nem tanult.
Milyen értékek -amiket mértek- és hogyan ingadonak?
Idézetet írta: Meg Győző - 2019.12.17 kedd, 11:10:27
Szia!
Lehet feltűnt, hogy ez Mondeo fórum. Az MK3-ban pedig nem is volt 1.6 Tdci...mivel az PSA motor.
Amúgy ennél a motornál a kódok beírása után, törölni kell az injektorok adaptációs értékeit és menni az autóval, amíg 7 lépcsőben újra nem tanul.
Ha nincs törölve, nem fog elkezdeni újratanulni. A tanítási menet alatt gyorsítások 3000 rpm fölé és onnan motorfékkel 1500 -ig kell vissza engedni, amig mind a 4 befecskendező értéke teljesen be nem tanult.
Milyen értékek -amiket mértek- és hogyan ingadonak?
Az adaptációs értékek törölve lettek.Tanítani is megpróbáltam pontosan úgy ahogy leírtad (kb 100 km-t mentem vele úgy) de nem tanul.
Az üzemanyag nyomás értékai ingadoznak, teljesen rendszertelenül.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #46753 Dátum:
2019.12.17 kedd, 12:47:05 »
Idézetet írta: Losi - 2019.12.17 kedd, 11:23:36
Az adaptációs értékek törölve lettek.Tanítani is megpróbáltam pontosan úgy ahogy leírtad (kb 100 km-t mentem vele úgy) de nem tanul.
Az üzemanyag nyomás értékai ingadoznak, teljesen rendszertelenül.
Honnan tudod, hogy nem tanult?
Azt lehet ellenőrizni, ki olvasni.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Losi
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 3
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #46754 Dátum:
2019.12.17 kedd, 12:49:35 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2019.12.17 kedd, 12:47:05
Honnan tudod, hogy nem tanult?
Azt lehet ellenőrizni, ki olvasni.
Leellenőriztük azt is géppel.Az írja, hogy 0%
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #46755 Dátum:
2019.12.17 kedd, 12:50:22 »
Idézetet írta: Losi - 2019.12.17 kedd, 12:49:35
Leellenőriztük azt is géppel.Az írja, hogy 0%
Hát nem azt kell írnia....
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Lacko1984
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 923
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #46756 Dátum:
2019.12.18 szerda, 07:04:46 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2019.12.17 kedd, 12:47:05
Honnan tudod, hogy nem tanult?
Azt lehet ellenőrizni, ki olvasni.
Mk3-nál hogyan kell törölni a tanult értékeket?
Tanítás ugyan az a folyamat amit leirtal?
Naplózva
Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #46757 Dátum:
2019.12.18 szerda, 08:11:40 »
Idézetet írta: Lacko1984 - 2019.12.18 szerda, 07:04:46
Mk3-nál hogyan kell törölni a tanult értékeket?
Tanítás ugyan az a folyamat amit leirtal?
A két motor nem azonos.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Lacko1984
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 923
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #46758 Dátum:
2019.12.18 szerda, 13:07:27 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2019.12.18 szerda, 08:11:40
A két motor nem azonos.
Van megoldás mk3ra is?
Naplózva
Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #46759 Dátum:
2019.12.18 szerda, 13:11:28 »
Idézetet írta: Lacko1984 - 2019.12.18 szerda, 13:07:27
Van megoldás mk3ra is?
Milyen megoldásra gondolsz? Varázsige?
Ha rosszak a befecskendezők, fel kell újítani vagy cserélni (biztosan jók legyenek). Kódokat beírni és autózni.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Rlala
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 83
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #46760 Dátum:
2019.12.18 szerda, 13:16:08 »
Idézetet írta: fundi - 2019.12.14 szombat, 11:00:00
Sziasztok!
Hétfőn viszem szervízbe a kicsikét, de érdekelne a véleményetek, mennyire fog fájni
Megjelent a motortérből egy ütemes kattogó hang (fémes ütésszerű traktorhang), ami elektromos terhelésre erősödik (bekapcsolom az első ablakfűtést és csörgő hang is hallatszik). Mintha gázadásra halkabb lenne, de lehet csak elnyomja a motor hangja. A mondi 2 literes, tudom hogy nem számít, de gyönyörű gengszterbabakék
Nem vagyok egy nagy guru, de a hang biztosan a motorból jön, nem oldalról a generátor felől. Mind a légkondi mind a hűtővízpumpa szíja és tárcsái cserélve voltak kb. fél éve. Injektorok cserélve voltak benne egy éve. Generátor csapágyas volt fél éve, megcsináltuk
Olajszintje rendben van, nem eszi, olajcsere esedékes, de nem vészesen (10k), amúgy eredetileg azért vittem volna szervízbe. Légkondi nincs bekapcsolva.
A motor nyomatéka teljesen rendben van, a járása amúgy szép, és pöccre indul.
A szerelőm szerint első hallásra vezérműlánc feszítőgörgő lehet, de nem látta még.
Két kérdésem:
- vontassam szerelőig?
- mi lehet szerintetek a gond?
Köszönöm a válaszokat
eltünt innét az emberke. szerelöd kuka , nálam ugyan ez volt 300ba került a végén csak mert hazudodzott klimakompresszort cseréltett közben csak a fötengelyszijtárcsa volt a rossz.
Naplózva
Mk4 fl tdci 2000cm3
MK3 tdci 130le fl 2014-2020 ig.
MK1 1,6 benzin 2004-2014 ig
Madox
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #46761 Dátum:
2019.12.24 kedd, 18:02:03 »
Sziasztok! Először is Kellemes ünnepeket! Új vagyok még itt de nagyon jó csapatnak látlak benneteket. Van egy ford focusom 1.8 tdci motorral de sajnos ott nem nagyon látok nagy érdeklődést úgyhogy ha lehet itt kérdeznék hátha tud valaki segíteni. Cserébe amit tudok megosztom majd veletek.Nem rég vettem a kocsit úgy hogy 8000km van az injektorokba és a magasnyomású pedig fel lett újítva.Minap hazafelé a munkából ahogy kell beadta az izzítójeles hibát. Kiolvastam a hibát:4 es henger kopogás küszöbérték felett.Megkérdeztem tőlem okosabb embereket, mi lehet a gond? Egyértelműen injektor, ezt az infót kaptam. Hát jó akkor injektor ki. Mind a négynek nagy volt a résolaj vesztesége. Na ez így karácsony tájékán jól gyomrom rúgott. 140000 lett a vége, deee garancia csak akkor van ha be viszem a többi cuccot is. Ok bevittem. Minden kitakarításra kerűlt és utánna a magasnyomásút is tesztelték csupán egy 40esért. Minden ok mehet vissza. Megtörtént. Viszont a hiba és a tűntek is megmaradtak.Az az érdekes hogy a gyújtás ráadva már adja is ezt a hibát.Lehet esetleg nyomásszabályzó szelep? Vagy a nyomás szenzor a közös csőbe? De az üzemnyomás meg alapjáraton jó. Indítás előtt 6bart mutat. Bocsánat a helyesírásért de mobilról írok.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #46762 Dátum:
2019.12.24 kedd, 18:41:26 »
Idézetet írta: Madox - 2019.12.24 kedd, 18:02:03
Sziasztok! Először is Kellemes ünnepeket! Új vagyok még itt de nagyon jó csapatnak látlak benneteket. Van egy ford focusom 1.8 tdci motorral de sajnos ott nem nagyon látok nagy érdeklődést úgyhogy ha lehet itt kérdeznék hátha tud valaki segíteni. Cserébe amit tudok megosztom majd veletek.Nem rég vettem a kocsit úgy hogy 8000km van az injektorokba és a magasnyomású pedig fel lett újítva.Minap hazafelé a munkából ahogy kell beadta az izzítójeles hibát. Kiolvastam a hibát:4 es henger kopogás küszöbérték felett.Megkérdeztem tőlem okosabb embereket, mi lehet a gond? Egyértelműen injektor, ezt az infót kaptam. Hát jó akkor injektor ki. Mind a négynek nagy volt a résolaj vesztesége. Na ez így karácsony tájékán jól gyomrom rúgott. 140000 lett a vége, deee garancia csak akkor van ha be viszem a többi cuccot is. Ok bevittem. Minden kitakarításra kerűlt és utánna a magasnyomásút is tesztelték csupán egy 40esért. Minden ok mehet vissza. Megtörtént. Viszont a hiba és a tűntek is megmaradtak.Az az érdekes hogy a gyújtás ráadva már adja is ezt a hibát.Lehet esetleg nyomásszabályzó szelep? Vagy a nyomás szenzor a közös csőbe? De az üzemnyomás meg alapjáraton jó. Indítás előtt 6bart mutat. Bocsánat a helyesírásért de mobilról írok.
És nem törölted? a hibatárolót kellene kiolvasni,nyilván ha ugyan az a hibakód-kopogásérzékelő, akkor töröld.
Mikori az autó?Még elég kevés az infó...
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #46763 Dátum:
2019.12.24 kedd, 19:08:34 »
Idézetet írta: Madox - 2019.12.24 kedd, 18:02:03
Sziasztok! Először is Kellemes ünnepeket! Új vagyok még itt de nagyon jó csapatnak látlak benneteket. Van egy ford focusom 1.8 tdci motorral de sajnos ott nem nagyon látok nagy érdeklődést úgyhogy ha lehet itt kérdeznék hátha tud valaki segíteni. Cserébe amit tudok megosztom majd veletek.Nem rég vettem a kocsit úgy hogy 8000km van az injektorokba és a magasnyomású pedig fel lett újítva.Minap hazafelé a munkából ahogy kell beadta az izzítójeles hibát. Kiolvastam a hibát:4 es henger kopogás küszöbérték felett.Megkérdeztem tőlem okosabb embereket, mi lehet a gond? Egyértelműen injektor, ezt az infót kaptam. Hát jó akkor injektor ki. Mind a négynek nagy volt a résolaj vesztesége. Na ez így karácsony tájékán jól gyomrom rúgott. 140000 lett a vége, deee garancia csak akkor van ha be viszem a többi cuccot is. Ok bevittem. Minden kitakarításra kerűlt és utánna a magasnyomásút is tesztelték csupán egy 40esért. Minden ok mehet vissza. Megtörtént. Viszont a hiba és a tűntek is megmaradtak.Az az érdekes hogy a gyújtás ráadva már adja is ezt a hibát.Lehet esetleg nyomásszabályzó szelep? Vagy a nyomás szenzor a közös csőbe? De az üzemnyomás meg alapjáraton jó. Indítás előtt 6bart mutat. Bocsánat a helyesírásért de mobilról írok.
Szia!
Én már ott látom a hibát a folyamatban, hogy valaki egyértelműen kijelenti mindenféle ellenőrzés/vizsgálat nélkül, hogy mi a hiba.
Ebben azért van bátorság. Meg abban is, hogy erre alapozva nekiugrasz a javításnak.
Egy ezres nagyságrendű nyomásszenzornál a 6 bar nem releváns érték, olyan hibaszázalék szerű....
Gyújtás ráadás után jelentkező hiba elektromos hiba, hiszen azonnal jelentkezik. Nem kell működnie a motornak illetve indítózni.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Madox
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #46764 Dátum:
2019.12.24 kedd, 20:19:41 »
Nyilván volt előjátéka a hiba feltárásnak. De nem akartam ecsetelni. 2001 es ford focus 1.8 tdci F9DA duratorq motor. Igen a hibát próbáltam törölni de nem engedi. És igen én is gondoltam hogy elektronikai gond van de már csak a injektorok újra behelyezése után. A tanítást is megcsináltam. Akkor tűnik el a hiba amikor betanítom. Ha újra ráadom a gyújtás amivel fixálom a tanítást az ecuba akkor újra kiadja.5 éve tanulom az autójavítást nem vagyok se profi se autószerelő de szeretem csinálni és nem kokányolok még mielőtt ilyen gondolatok támadnának.Eddig még nem volt rá mód hogy ezt a fajta üzemanyag rendszert tanulmányozzam.Ezért is kértem itt segítséget. A diagnosztika is még egy hónapja van meg de folyamatosan tanulom. Delphi, wow diagom van.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #46765 Dátum:
2019.12.24 kedd, 20:28:38 »
Gyújtás levétele után tárol a PCM, nem ráadáskor.
Vagyis amikor ráadod a gyújtást, akkor érzékel újra fennálló hibát.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #46766 Dátum:
2019.12.24 kedd, 20:34:58 »
Idézetet írta: Madox - 2019.12.24 kedd, 20:19:41
Nyilván volt előjátéka a hiba feltárásnak. De nem akartam ecsetelni. 2001 es ford focus 1.8 tdci F9DA duratorq motor. Igen a hibát próbáltam törölni de nem engedi. És igen én is gondoltam hogy elektronikai gond van de már csak a injektorok újra behelyezése után. A tanítást is megcsináltam. Akkor tűnik el a hiba amikor betanítom. Ha újra ráadom a gyújtás amivel fixálom a tanítást az ecuba akkor újra kiadja.5 éve tanulom az autójavítást nem vagyok se profi se autószerelő de szeretem csinálni és nem kokányolok még mielőtt ilyen gondolatok támadnának.Eddig még nem volt rá mód hogy ezt a fajta üzemanyag rendszert tanulmányozzam.Ezért is kértem itt segítséget. A diagnosztika is még egy hónapja van meg de folyamatosan tanulom. Delphi, wow diagom van.
És mi a hibakód? Pxxxx?
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Madox
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #46767 Dátum:
2019.12.24 kedd, 21:20:24 »
Idézetet írta: alf® - 2019.12.24 kedd, 20:34:58
És mi a hibakód? Pxxxx?
p2339- 4 es henger kopogás hatáérték felett
Naplózva
Madox
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #46768 Dátum:
2019.12.24 kedd, 21:22:30 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2019.12.24 kedd, 20:28:38
Gyújtás levétele után tárol a PCM, nem ráadáskor.
Vagyis amikor ráadod a gyújtást, akkor érzékel újra fennálló hibát.
értem. Köszönöm
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #46769 Dátum:
2019.12.24 kedd, 21:35:25 »
Idézetet írta: Madox - 2019.12.24 kedd, 21:22:30
értem. Köszönöm
Viszont ha törlöd és engedi majd gyújtásra ismét tárolja, indítás nélkül, akkor a hibakód nem lehet valós.
Mert a kopogás felismeréséhez járó motor szükséges.
Tehát ha engedi törölni és gyújtásra beírja, biztosan nem lehet kopogás hiba.
Inkább kódolási hiba. Rossz, hibás kód....
«
Utoljára szerkesztve: 2019.12.24 kedd, 21:38:55 írta Meg Győző
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #46770 Dátum:
2019.12.24 kedd, 21:36:55 »
Idézetet írta: Madox - 2019.12.24 kedd, 21:20:24
p2339- 4 es henger kopogás hatáérték felett
Pedig ezt a hibát törölni kell,hiszen gyujtás ráadásakor nem tudhatja, hogy kopogni fog....
Próbáld esetleg foscan-el törölni a hibát.Merre laksz,hátha van valaki a környékeden elm327-el?
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Madox
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #46771 Dátum:
2019.12.24 kedd, 22:01:25 »
Idézetet írta: alf® - 2019.12.24 kedd, 21:36:55
Pedig ezt a hibát törölni kell,hiszen gyujtás ráadásakor nem tudhatja, hogy kopogni fog....
Próbáld esetleg foscan-el törölni a hibát.Merre laksz,hátha van valaki a környékeden elm327-el?
Hajdú-Bihar Konyár
De a hibán kivűl van tünet is. Többszöri índítózásra indul be nagy nehezen, okádja a füstöt szűrke színű.
Naplózva
Madox
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #46772 Dátum:
2019.12.24 kedd, 22:05:25 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2019.12.24 kedd, 21:35:25
Viszont ha törlöd és engedi majd gyújtásra ismét tárolja, indítás nélkül, akkor a hibakód nem lehet valós.
Mert a kopogás felismeréséhez járó motor szükséges.
Tehát ha engedi törölni és gyújtásra beírja, biztosan nem lehet kopogás hiba.
Inkább kódolási hiba. Rossz, hibás kód....
Nem engedi törölni csak abban az esetben ha újra beírom mind a 4 injektor kódot, és csak addig amíg újra gyújtást kap.
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #46773 Dátum:
2019.12.24 kedd, 22:41:43 »
Idézetet írta: Madox - 2019.12.24 kedd, 22:05:25
Nem engedi törölni csak abban az esetben ha újra beírom mind a 4 injektor kódot, és csak addig amíg újra gyújtást kap.
akkor ott valami nem stimmel a feltört diagoddal
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #46774 Dátum:
2019.12.24 kedd, 23:10:34 »
Idézetet írta: Madox - 2019.12.24 kedd, 22:01:25
Hajdú-Bihar Konyár
De a hibán kivűl van tünet is. Többszöri índítózásra indul be nagy nehezen, okádja a füstöt szűrke színű.
a csúcsok kódolásánál elvérzik a holmid valószínűleg.Így gyakorlatilag megbízhatatlan az is,amit kiír.Első körben egy rendes diagnosztika javasolt.Vagy gyári célműszer vagy hasonló típus specifikus diag.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #46775 Dátum:
2019.12.24 kedd, 23:12:30 »
Idézetet írta: Madox - 2019.12.24 kedd, 22:01:25
Hajdú-Bihar Konyár
De a hibán kivűl van tünet is. Többszöri índítózásra indul be nagy nehezen, okádja a füstöt szűrke színű.
Nem vagy messze HZsolt92-től.Kérdezd meg tud-e segíteni rajtad.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Madox
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #46776 Dátum:
2019.12.25 szerda, 06:57:10 »
Idézetet írta: alf® - 2019.12.24 kedd, 23:12:30
Nem vagy messze HZsolt92-től.Kérdezd meg tud-e segíteni rajtad.
Esetleg email cím vagy tel szám?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #46777 Dátum:
2019.12.25 szerda, 09:08:58 »
Idézetet írta: Madox - 2019.12.25 szerda, 06:57:10
Esetleg email cím vagy tel szám?
http://mondeo.hu/index.php?action=profile;u=7027
írj neki privát üzenetet.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #46778 Dátum:
2019.12.26 csütörtök, 11:04:29 »
Idézetet írta: Madox - 2019.12.24 kedd, 18:02:03
Sziasztok! Először is Kellemes ünnepeket! Új vagyok még itt de nagyon jó csapatnak látlak benneteket. Van egy ford focusom 1.8 tdci motorral de sajnos ott nem nagyon látok nagy érdeklődést úgyhogy ha lehet itt kérdeznék hátha tud valaki segíteni. Cserébe amit tudok megosztom majd veletek.Nem rég vettem a kocsit úgy hogy 8000km van az injektorokba és a magasnyomású pedig fel lett újítva.Minap hazafelé a munkából ahogy kell beadta az izzítójeles hibát. Kiolvastam a hibát:4 es henger kopogás küszöbérték felett.Megkérdeztem tőlem okosabb embereket, mi lehet a gond? Egyértelműen injektor, ezt az infót kaptam. Hát jó akkor injektor ki. Mind a négynek nagy volt a résolaj vesztesége. Na ez így karácsony tájékán jól gyomrom rúgott. 140000 lett a vége, deee garancia csak akkor van ha be viszem a többi cuccot is. Ok bevittem. Minden kitakarításra kerűlt és utánna a magasnyomásút is tesztelték csupán egy 40esért. Minden ok mehet vissza. Megtörtént. Viszont a hiba és a tűntek is megmaradtak.Az az érdekes hogy a gyújtás ráadva már adja is ezt a hibát.Lehet esetleg nyomásszabályzó szelep? Vagy a nyomás szenzor a közös csőbe? De az üzemnyomás meg alapjáraton jó. Indítás előtt 6bart mutat. Bocsánat a helyesírásért de mobilról írok.
Majd rájössz, ha GSR elkezdeni neked osztani az észt...
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #46779 Dátum:
2019.12.26 csütörtök, 11:07:58 »
Idézetet írta: alf® - 2019.12.25 szerda, 09:08:58
http://mondeo.hu/index.php?action=profile;u=7027
írj neki privát üzenetet.
Vagy csak egy választ három hozzászólással feljebb.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Krisz81
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 20
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #46780 Dátum:
2019.12.26 csütörtök, 14:56:28 »
Sziasztok!
Adott az aláírásban levő mondeo. Tempomatos 130-as tempó, puhanás, daráló-törmelék hang. Üresbe kilök, fék, leállósáv. Motorháztető felnyit, 2-es hengernél lyukas blokk. Soha semmilyen rendellenesség nem volt, az autó mindig első fordításra indult, nem füstölt. Mégis mi okozhatta a hajtókar törést? Sokak szerint nyitva ment tönkre a porlasztó és telenyomta a hengert. Ez ésszerű is lehetne, de egy haldokló porlasztónak vannak előjelei. Csak úgy tönkrement egyik pillanatról a másikra? Ez a motor már kuka...
Szétszedve még nem lett,ezért még nem tudom mi történhetett. A motorban 302000 km van. Friss olaj, szűrő üa szűrő 2000km-rel ezelőtt cserélve.
Ki mire tippel? Mi okozta a motor hirtelen halálát?
Naplózva
2002.07 MK3 Ghia 2.0 TDCi 130 LE, gyári xenon,F2 optika, 18" Dezent, Titanium X belső, EGR off, INA szabadonfutó, >290ekm
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #46781 Dátum:
2019.12.26 csütörtök, 19:47:53 »
Idézetet írta: Krisz81 - 2019.12.26 csütörtök, 14:56:28
Sziasztok!
Adott az aláírásban levő mondeo. Tempomatos 130-as tempó, puhanás, daráló-törmelék hang. Üresbe kilök, fék, leállósáv. Motorháztető felnyit, 2-es hengernél lyukas blokk. Soha semmilyen rendellenesség nem volt, az autó mindig első fordításra indult, nem füstölt. Mégis mi okozhatta a hajtókar törést? Sokak szerint nyitva ment tönkre a porlasztó és telenyomta a hengert. Ez ésszerű is lehetne, de egy haldokló porlasztónak vannak előjelei. Csak úgy tönkrement egyik pillanatról a másikra? Ez a motor már kuka...
Szétszedve még nem lett,ezért még nem tudom mi történhetett. A motorban 302000 km van. Friss olaj, szűrő üa szűrő 2000km-rel ezelőtt cserélve.
Ki mire tippel? Mi okozta a motor hirtelen halálát?
A sokak szerinti tipp állhat a legközelebb a valósághoz.300ekm valós, vagy vélt? Mk3nál gyakran úgy jött az országban,hogy a 80e-es autó,máshol már bőven megfutotta 250-300-at is.Úgy 10-ből 9 behozott autónál ez igaz lehetett.
Ha így van,akár járhat a mocid 450-500nál is.Ha nem volt csúcs cserélve még,akkor meg nem is megy csodaszámba a hajtókar törés...
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Krisz81
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 20
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #46782 Dátum:
2019.12.26 csütörtök, 23:01:55 »
Idézetet írta: alf® - 2019.12.26 csütörtök, 19:47:53
A sokak szerinti tipp állhat a legközelebb a valósághoz.300ekm valós, vagy vélt? Mk3nál gyakran úgy jött az országban,hogy a 80e-es autó,máshol már bőven megfutotta 250-300-at is.Úgy 10-ből 9 behozott autónál ez igaz lehetett.
Ha így van,akár járhat a mocid 450-500nál is.Ha nem volt csúcs cserélve még,akkor meg nem is megy csodaszámba a hajtókar törés...
Valós km a 300 ezer. Mégpedig magyarországi autó.
2. tulajtól vettem 154ekm-rel 2007-ben. Asszem 1. és 3. hengerben 101-es porlasztó van (többi 301-es), tehát ott már voltak cserélve. Mióta én használom nem voltak porlasztó gondjaim...
Folyamatosan OMV Maxx Motiont kapott + Metabond Megasel. A hajtókar törés előtt éppen Ausztriából jöttem haza és kint nyomtam tele OMV Maxx Motionnal. Igaz, Metabondot nem tettem most hozzá, mondván nem magyar gázolajat kapott...
Nekem az nem fér a fejembe, hogy mindenféle előjel nélkül történt mindez.
Nekem csak az nem fér a fejembe hogy mindenféle előjel nélkül történt
Naplózva
2002.07 MK3 Ghia 2.0 TDCi 130 LE, gyári xenon,F2 optika, 18" Dezent, Titanium X belső, EGR off, INA szabadonfutó, >290ekm
rstwingo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1131
csak vagyok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #46783 Dátum:
2019.12.27 péntek, 04:27:17 »
Idézetet írta: Krisz81 - 2019.12.26 csütörtök, 23:01:55
Valós km a 300 ezer. Mégpedig magyarországi autó.
2. tulajtól vettem 154ekm-rel 2007-ben. Asszem 1. és 3. hengerben 101-es porlasztó van (többi 301-es), tehát ott már voltak cserélve. Mióta én használom nem voltak porlasztó gondjaim...
Folyamatosan OMV Maxx Motiont kapott + Metabond Megasel. A hajtókar törés előtt éppen Ausztriából jöttem haza és kint nyomtam tele OMV Maxx Motionnal. Igaz, Metabondot nem tettem most hozzá, mondván nem magyar gázolajat kapott...
Nekem az nem fér a fejembe, hogy mindenféle előjel nélkül történt mindez.
Nekem csak az nem fér a fejembe hogy mindenféle előjel nélkül történt
Szerintem istenes hogy eddig bírta, mivel 2 porlasztó nem igazán hozzá való, szerintem nincs mit csodálkozni rajta ha beadta a kulcsot
Naplózva
2012-s MK4 2.0 TD
CI
Titanium
Luxury
Lunar Sky
kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TD
CI
2.0 TURNIER
VIVA X
- kombi-130 pacis-Mashine Silv
Krisz81
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 20
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #46784 Dátum:
2019.12.30 hétfő, 11:39:31 »
Idézetet írta: rstwingo - 2019.12.27 péntek, 04:27:17
Szerintem istenes hogy eddig bírta, mivel 2 porlasztó nem igazán hozzá való, szerintem nincs mit csodálkozni rajta ha beadta a kulcsot
Én úgy tudom, hogy a 101Z helyettesítheti a 301Z-t.
12 éve így közlekedtem vele 150ekm-t teljesen hibamentesen. Nem gondolnám hogy a101Z-nek köze lenne hozzá, mivel a 2-es hengerben (ahol tört a hajtókar) a gyári 301Z volt.
Egyébként van ismerősöm akinek mar 2 tranzit motor adta meg magát ugyanígy. Bemérette a porlasztót és tökéletes volt. De ezek szerint mechanikai oka van. Pl anyagkifáradás...?
Naplózva
2002.07 MK3 Ghia 2.0 TDCi 130 LE, gyári xenon,F2 optika, 18" Dezent, Titanium X belső, EGR off, INA szabadonfutó, >290ekm
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #46785 Dátum:
2019.12.30 hétfő, 12:10:36 »
Idézetet írta: Krisz81 - 2019.12.30 hétfő, 11:39:31
Én úgy tudom, hogy a 101Z helyettesítheti a 301Z-t.
12 éve így közlekedtem vele 150ekm-t teljesen hibamentesen. Nem gondolnám hogy a101Z-nek köze lenne hozzá, mivel a 2-es hengerben (ahol tört a hajtókar) a gyári 301Z volt.
Egyébként van ismerősöm akinek mar 2 tranzit motor adta meg magát ugyanígy. Bemérette a porlasztót és tökéletes volt. De ezek szerint mechanikai oka van. Pl anyagkifáradás...?
Szerintem nem.Nem jellemző hiba,illetve sokkal kevesebbet futott autóknál is előfordult hasonló hiba,és sokkal többet is futott tdci motorok vannak hibátlanul.Pilanatnyilag az sem tisztázott nálad, hogy az az eredeti csúcs, most rossz-e vagy jó annál a hengernél.Simán bepisilhetett a hengerbe,ami okozta a hajtókar törést,akár mindenféle előjel nélkül is...
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Krisz81
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 20
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #46786 Dátum:
2019.12.30 hétfő, 13:34:33 »
Idézetet írta: alf® - 2019.12.30 hétfő, 12:10:36
Szerintem nem.Nem jellemző hiba,illetve sokkal kevesebbet futott autóknál is előfordult hasonló hiba,és sokkal többet is futott tdci motorok vannak hibátlanul.Pilanatnyilag az sem tisztázott nálad, hogy az az eredeti csúcs, most rossz-e vagy jó annál a hengernél.Simán bepisilhetett a hengerbe,ami okozta a hajtókar törést,akár mindenféle előjel nélkül is...
Erre voltam kíváncsi, hogy "előjel nélkül is" szokványos dolog -e ez a porlasztó bepisilés.
Bevizsgálás választ ad rá.
Naplózva
2002.07 MK3 Ghia 2.0 TDCi 130 LE, gyári xenon,F2 optika, 18" Dezent, Titanium X belső, EGR off, INA szabadonfutó, >290ekm
gyurci
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 64
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #46787 Dátum:
2019.12.31 kedd, 12:06:39 »
Sziasztok!
Sajnos kilyukadt az olajhűtőm. Szerintetek elég csak új olajhűtőt vennem,
vagy érdemesebb szűrőházzal együtt megvenni az egészet?
https://cromax.hu/motor/kenesi_rendszer_es_alkatreszei/olajhuto/olajhuto_ford_mondeo_2000-2007_diesel_csak_a_huto_74852
https://cromax.hu/motor/kenesi_rendszer_es_alkatreszei/olajhuto/olajhuto_szurohazzal_ford_mondeo_2000-2007_transit_2000-_10775
Naplózva
MK3 2004 kombi GHIA 2.0 TDCI (FMBA 96kw)
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #46788 Dátum:
2019.12.31 kedd, 12:50:00 »
Idézetet írta: gyurci - 2019.12.31 kedd, 12:06:39
Sziasztok!
Sajnos kilyukadt az olajhűtőm. Szerintetek elég csak új olajhűtőt vennem,
vagy érdemesebb szűrőházzal együtt megvenni az egészet?
https://cromax.hu/motor/kenesi_rendszer_es_alkatreszei/olajhuto/olajhuto_ford_mondeo_2000-2007_diesel_csak_a_huto_74852
https://cromax.hu/motor/kenesi_rendszer_es_alkatreszei/olajhuto/olajhuto_szurohazzal_ford_mondeo_2000-2007_transit_2000-_10775
Hőcserélő, nem olajhűtő. (sajnos sok helyen hibásan nevezik)
Elég csak azt cserélni, ami rossz. De kérdés, hogy jár-e hozzá tömítés!
Azt mindenképpen cserélni kell! Gyárilag nem hoz oda tömítést, csak komplett szűrőházat lehet venni.
«
Utoljára szerkesztve: 2019.12.31 kedd, 12:55:33 írta Meg Győző
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
gyurci
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 64
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #46789 Dátum:
2019.12.31 kedd, 13:23:07 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2019.12.31 kedd, 12:50:00
Hőcserélő, nem olajhűtő. (sajnos sok helyen hibásan nevezik)
Elég csak azt cserélni, ami rossz. De kérdés, hogy jár-e hozzá tömítés!
Azt mindenképpen cserélni kell! Gyárilag nem hoz oda tömítést, csak komplett szűrőházat lehet venni.
Köszönöm a gyors választ!
Naplózva
MK3 2004 kombi GHIA 2.0 TDCI (FMBA 96kw)
nandi
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 123
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #46790 Dátum:
2020.01.02 csütörtök, 22:32:52 »
Sziasztok,
el vagyok keseredve
úgy néz ki haláltusáját járjuk szeretett Mondeomnak
Ugye nem rég írtam az elfolyó hűtővízről, sajnos azóta sincs meg hova folyik, így a legrosszabbra gondolok.
Ervin kicserélte a víz pumpát és lekötötte az egr hűtőt, ezért nem tud máshol elfolyni, csepegést nem látok seho, de továbbra is látványosan fogy el a víz a tartálybol.
Közben behalt az önindító, de annak javítása után is nehezen indul az autó, 3szori izzitassal indul azért, hatalmas füsttel, ma már olyan is volt hogy beindulas után a gáz pedalra nem reagált.
Így a porlasztó is gatya úgy néz ki.
Viszont ha hengerfejes a motor akkor nem nagyon van már értelme porlasztókat, izzitogyertyakat cserélni.
Mit gondoltok, mit tanácsoltok, hogyan tovább?
Naplózva
MKIII facelift 2004 Ghia érintőképernyős navi TDCi 130 LE M6
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #46791 Dátum:
2020.01.02 csütörtök, 22:42:34 »
Idézetet írta: nandi - 2020.01.02 csütörtök, 22:32:52
Sziasztok,
el vagyok keseredve
úgy néz ki haláltusáját járjuk szeretett Mondeomnak
Ugye nem rég írtam az elfolyó hűtővízről, sajnos azóta sincs meg hova folyik, így a legrosszabbra gondolok.
Ervin kicserélte a víz pumpát és lekötötte az egr hűtőt, ezért nem tud máshol elfolyni, csepegést nem látok seho, de továbbra is látványosan fogy el a víz a tartálybol.
Közben behalt az önindító, de annak javítása után is nehezen indul az autó, 3szori izzitassal indul azért, hatalmas füsttel, ma már olyan is volt hogy beindulas után a gáz pedalra nem reagált.
Így a porlasztó is gatya úgy néz ki.
Viszont ha hengerfejes a motor akkor nem nagyon van már értelme porlasztókat, izzitogyertyakat cserélni.
Mit gondoltok, mit tanácsoltok, hogyan tovább?
ha ennyire összejött valóban, a csere motor lehet a legegyszerűbb...talán.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #46792 Dátum:
2020.01.02 csütörtök, 23:08:32 »
Idézetet írta: nandi - 2020.01.02 csütörtök, 22:32:52
Sziasztok,
el vagyok keseredve
úgy néz ki haláltusáját járjuk szeretett Mondeomnak
Ugye nem rég írtam az elfolyó hűtővízről, sajnos azóta sincs meg hova folyik, így a legrosszabbra gondolok.
Ervin kicserélte a víz pumpát és lekötötte az egr hűtőt, ezért nem tud máshol elfolyni, csepegést nem látok seho, de továbbra is látványosan fogy el a víz a tartálybol.
Közben behalt az önindító, de annak javítása után is nehezen indul az autó, 3szori izzitassal indul azért, hatalmas füsttel, ma már olyan is volt hogy beindulas után a gáz pedalra nem reagált.
Így a porlasztó is gatya úgy néz ki.
Viszont ha hengerfejes a motor akkor nem nagyon van már értelme porlasztókat, izzitogyertyakat cserélni.
Mit gondoltok, mit tanácsoltok, hogyan tovább?
Attól függően, hogy az autó többi része milyen állapotban van:
1. Próbálsz szerezni bele egy bontott motort, elfogadva, hogy kb minden dízel MK3 megjárta már a föld-hold távolságot kétszer. (Értsd: ha épp nincs szerencséd, akkor belenyúlsz a tutiba és az "új" motorral 5000 km múlva ugyanitt fogsz tartani.)
2. Elfogadod, hogy ez az autó ennyit tudott, aprópénzért meghirdeted, valami zugnepper biztos elviszi, onnantól már nem a te gondod. Arra figyelj, hogy az adás-vételin szerepeljenek a hibák, hogy ezekért később téged ne tudjanak elővenni.
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Zsolti1973
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 112
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #46793 Dátum:
2020.01.03 péntek, 06:17:26 »
Idézetet írta: nandi - 2020.01.02 csütörtök, 22:32:52
Sziasztok,
el vagyok keseredve
úgy néz ki haláltusáját járjuk szeretett Mondeomnak
Ugye nem rég írtam az elfolyó hűtővízről, sajnos azóta sincs meg hova folyik, így a legrosszabbra gondolok.
Ervin kicserélte a víz pumpát és lekötötte az egr hűtőt, ezért nem tud máshol elfolyni, csepegést nem látok seho, de továbbra is látványosan fogy el a víz a tartálybol.
Közben behalt az önindító, de annak javítása után is nehezen indul az autó, 3szori izzitassal indul azért, hatalmas füsttel, ma már olyan is volt hogy beindulas után a gáz pedalra nem reagált.
Így a porlasztó is gatya úgy néz ki.
Viszont ha hengerfejes a motor akkor nem nagyon van már értelme porlasztókat, izzitogyertyakat cserélni.
Mit gondoltok, mit tanácsoltok, hogyan tovább?
Szia!
Meg kell töle válni,vagy megtudni mi mibe fáj,s mérlegelni!
2019.ápr. én is meghoztam ezt a fájó döntést,megváltunk egymástól!Én s a mondeo külön utakon járunk!
Ráköltöttem egy autó árát,s még mindig voltak ujabb bibik...ment a háztól!
Sok sikert!
Üdv:Zsolti
Naplózva
Ford Mondeo MK3 (kombi) 2,0 TDCi 130LE 2006.07
Kacaj
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 41
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #46794 Dátum:
2020.01.03 péntek, 09:56:34 »
Idézetet írta: nandi - 2020.01.02 csütörtök, 22:32:52
Sziasztok,
el vagyok keseredve
úgy néz ki haláltusáját járjuk szeretett Mondeomnak
Ugye nem rég írtam az elfolyó hűtővízről, sajnos azóta sincs meg hova folyik, így a legrosszabbra gondolok.
Ervin kicserélte a víz pumpát és lekötötte az egr hűtőt, ezért nem tud máshol elfolyni, csepegést nem látok seho, de továbbra is látványosan fogy el a víz a tartálybol.
Közben behalt az önindító, de annak javítása után is nehezen indul az autó, 3szori izzitassal indul azért, hatalmas füsttel, ma már olyan is volt hogy beindulas után a gáz pedalra nem reagált.
Így a porlasztó is gatya úgy néz ki.
Viszont ha hengerfejes a motor akkor nem nagyon van már értelme porlasztókat, izzitogyertyakat cserélni.
Mit gondoltok, mit tanácsoltok, hogyan tovább?
2 éve nekem is hengerfejes lett a gépem, előjelként szépen fogyott a víz a hűtőrendszerből. Hetekig kerestem hol szivároghat. Mire oda jutott mint a tied. Nehezen 3 hengerezve indult. Én is porlasztóra gyanakodva, ebből már nem lesz autó. Elkeseregtem a várható költségekre gondolva. Próba kép, a kiegyenlítőt záró sapka levételével hagytam jó pár órát. Így az indulás lényegesen jobb lett, porlasztóknak ezek szerint semmi baja nem lett. Maradt a hengerfej hiba. Leszereltem a hengerfejet, a volt meló helyemen volt lehetőségem felsikoltatni. Nyomás próbázni nem volt kedvem, a kivitelezése miatt a hengerfejet. Így folyadék behatolásos penetrációs módszerrel csináltam repedés vizsgálatot. Én magam végeztem a javítást, így megúsztam a hengerfejtömítés, a csavarkészlet, és az olaj hűtő folyadék árának beruházásával. Két vasárnapom ment rá a műveletre, de nekem megérte. Hiba mentes a gép 70E km szépen lement. Javítás után úgy volt eladom, de meggondoltam magam, olyan jól sikerült a művelet. Ara figyelj, hogy a mostani állapotában a géped könnyen víz ütés érheti. Hengerbe annyi víz kerülhet, ami megakadályozza a dugattyú teljes útjának végig járását.
Naplózva
2015.12.10. MkV 2.0 TDCI 150Le.
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #46795 Dátum:
2020.01.03 péntek, 10:38:40 »
A víz ütés olyasmi mint a szél ütés?
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Kacaj
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 41
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #46796 Dátum:
2020.01.03 péntek, 11:14:11 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2020.01.03 péntek, 10:38:40
A víz ütés olyasmi mint a szél ütés?
Úgy ahogy mondod. Láttam már így egymás után a kettőt megtörténni.
Naplózva
2015.12.10. MkV 2.0 TDCI 150Le.
gyurci
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 64
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #46797 Dátum:
2020.01.03 péntek, 23:24:37 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2019.12.31 kedd, 12:50:00
Hőcserélő, nem olajhűtő. (sajnos sok helyen hibásan nevezik)
Elég csak azt cserélni, ami rossz. De kérdés, hogy jár-e hozzá tömítés!
Azt mindenképpen cserélni kell! Gyárilag nem hoz oda tömítést, csak komplett szűrőházat lehet venni.
Sziasztok!
Megvettem a hőcserélőt ( "Nissens" márkájú, ehhez adnak tömítést is), ki is cseréltük. Eddig úgy néz ki, hogy jó lett,
Az olcsóbb kategóriában nem jár hozzá a tömítés, külön meg nem lehet rendelni (legalábbis én nem találtam).
Mégegyszer köszönöm a segítséget!
Naplózva
MK3 2004 kombi GHIA 2.0 TDCI (FMBA 96kw)
Koniman
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2571
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #46798 Dátum:
2020.01.07 kedd, 11:10:57 »
Erről az olajról mi a véleményetek?
Bele tehetem a masinába?
Az adatlap alapján az ACEA A5/B5, A1/B1, ILSAC GF-4, FORD WSS-M2C913-C jó lehet és az ára is kellemes...
Köszönettel...
Naplózva
2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #46799 Dátum:
2020.01.07 kedd, 11:52:45 »
Idézetet írta: Koniman - 2020.01.07 kedd, 11:10:57
Erről az olajról mi a véleményetek?
Bele tehetem a masinába?
Az adatlap alapján az ACEA A5/B5, A1/B1, ILSAC GF-4, FORD WSS-M2C913-C jó lehet és az ára is kellemes...
Köszönettel...
Ha 5W30, akkor igen.
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Oldalak:
1
...
929
930
931
932
933
934
935
[
936
]
937
938
939
940
941
942
943
...
959
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ