Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.03.28 csütörtök, 20:01:39 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 933 934 935 936 937 938 939 [940] 941 942 943 944 945 946 947 ... 958   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 13203383 alkalommal)
0 Felhasználó és 4 vendég van a témában
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26957


E-mail
« Új hozzászólás #46950 Dátum: 2020.03.23 hétfő, 20:45:20 »

Nekem ilyen bizonytalan elindulás és leállás és nem indulás a gázolajszűrő miatt volt!

Hidegben tud ilyet, de amikor problémája volt vele, akkor nem volt ennyire hideg, mint most. Vagy nagyon régen cserélte, és rém koszos lehet.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Levis
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1113


engineer76@freemail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #46951 Dátum: 2020.03.24 kedd, 13:41:49 »

Hidegben tud ilyet, de amikor problémája volt vele, akkor nem volt ennyire hideg, mint most. Vagy nagyon régen cserélte, és rém koszos lehet.

AndyA


Nem régen cseréltem, max 15ekm van benne...
A hibataroló mindig eltarolja a hibát?
Milyen direkt hibát tudnék generalni, hogy meglássam eltarolja-e?
Pl. Nyomócsővegén a csatit ha lehúzom?

Naplózva

Most: Ford Mondeo MKV 2.0 TDCi Titanium Individual, 2015/04, MT6
        
Volt:  Ford Mondeo MKIII 2.2 TDCi Ghia, 2004/12, MT6
        Ford Mondeo MKI 1.8 B Ghia, 1993/08
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #46952 Dátum: 2020.03.24 kedd, 15:38:23 »


Nem régen cseréltem, max 15ekm van benne...
A hibataroló mindig eltarolja a hibát?
Milyen direkt hibát tudnék generalni, hogy meglássam eltarolja-e?
Pl. Nyomócsővegén a csatit ha lehúzom?


nem. Mk3 a gyujtas levetele után ha a következő gyujtas raadasakor nem tárol hibát akkor törlődik a hibatarolo.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #46953 Dátum: 2020.03.24 kedd, 16:02:31 »

nem. Mk3 a gyujtas levetele után ha a következő gyujtas raadasakor nem tárol hibát akkor törlődik a hibatarolo.

Nem minden esetben van ez így.
Ha nem tárol, akkor mi törlődik?  Roll Eyes

« Utoljára szerkesztve: 2020.03.24 kedd, 18:08:38 írta Meg Győző » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26957


E-mail
« Új hozzászólás #46954 Dátum: 2020.03.24 kedd, 17:39:17 »

Nem minden esetben van ez így.

Igen, tudjuk, van olyan hiba, ami ilyenkor sem törlődik...

A lényeg viszont az, hogy a hibák egy jelentős része igen, és hiába olvasná ki utóbb az ember, akkor muszáj, amikor villog a malacfarok, motorleó nélkül.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Mykrisz39804
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37


E-mail
« Új hozzászólás #46955 Dátum: 2020.03.24 kedd, 17:40:40 »

Sziasztok 504z porlasztót ki lehet váltani valami mással ideiglenesen?
Pl 301z
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #46956 Dátum: 2020.03.24 kedd, 18:06:31 »

Igen, tudjuk, van olyan hiba, ami ilyenkor sem törlődik...

A lényeg viszont az, hogy a hibák egy jelentős része igen, és hiába olvasná ki utóbb az ember, akkor muszáj, amikor villog a malacfarok, motorleó nélkül.

AndyA

Komolyan?  Roll Eyes

Ezt nem úgy lehet eldönteni, hogy "jelentős része" A hibakódok nem részekre vannak osztva.  vigyor3
A plauzibilis és/vagy üzemállapot függő generált hibaüzenetek törlődhetnek és mivel az a hibaállapot csak akkor van/volt így a következő gyújtás ciklusban nyilván nincs ott....egészen a hibát generáló üzemállapot ismétlődéséig.  Cool

Csak azért írtam, hogy egységes kijelentést ne tegyünk.


Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #46957 Dátum: 2020.03.24 kedd, 18:07:32 »

Sziasztok 504z porlasztót ki lehet váltani valami mással ideiglenesen?
Pl 301z

Almás rétest tudunk ideiglenesen körtéből csinálni?

Ami gyárilag belevaló, azt kell beszerelni.
« Utoljára szerkesztve: 2020.03.24 kedd, 18:09:26 írta Meg Győző » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #46958 Dátum: 2020.03.24 kedd, 19:29:00 »

Sziasztok 504z porlasztót ki lehet váltani valami mással ideiglenesen?
Pl 301z

Persze. Két lábbal vagy biciklivel, esetleg buszjeggyel. Smiley
« Utoljára szerkesztve: 2020.03.25 szerda, 07:10:28 írta AndyA » Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Mykrisz39804
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37


E-mail
« Új hozzászólás #46959 Dátum: 2020.03.24 kedd, 20:23:09 »

Köszönöm.
Az hogy ti okosak lehordtok mindenkit ha kérdez valamit az rendben van?
Ha hülyeséget kérdezek az nincs rendben nekem tudnom kell és kész.
Igy születik mindenki nem? Tudni kell mindent és kész.
Naplózva
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #46960 Dátum: 2020.03.24 kedd, 20:38:54 »

Köszönöm.
Az hogy ti okosak lehordtok mindenkit ha kérdez valamit az rendben van?
Ha hülyeséget kérdezek az nincs rendben nekem tudnom kell és kész.
Igy születik mindenki nem? Tudni kell mindent és kész.

Nem lehordásnak szántam, gondolj az előző hsz-em végére egy smiley-t Wink

Sokminden van az autóban, ami akár ideiglenesen, akár véglegesen helyettesíthető mással. De az üzemanyagrendszer még gyárilag is egy elég érzékeny pontja az autónak. Még a pontosan belevaló alkatrészeket is nagy odafigyeléssel kell szerelni (gondolj bele, ezer bar-os nyomások rohangálnak bizonyos helyeken).
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #46961 Dátum: 2020.03.24 kedd, 21:18:45 »

Nem lehordásnak szántam, gondolj az előző hsz-em végére egy smiley-t Wink

Sokminden van az autóban, ami akár ideiglenesen, akár véglegesen helyettesíthető mással. De az üzemanyagrendszer még gyárilag is egy elég érzékeny pontja az autónak. Még a pontosan belevaló alkatrészeket is nagy odafigyeléssel kell szerelni (gondolj bele, ezer bar-os nyomások rohangálnak bizonyos helyeken).
elsőre nem ment volna igy?
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26957


E-mail
« Új hozzászólás #46962 Dátum: 2020.03.25 szerda, 07:10:56 »

Nem lehordásnak szántam, gondolj az előző hsz-em végére egy smiley-t Wink

Sokminden van az autóban, ami akár ideiglenesen, akár véglegesen helyettesíthető mással. De az üzemanyagrendszer még gyárilag is egy elég érzékeny pontja az autónak. Még a pontosan belevaló alkatrészeket is nagy odafigyeléssel kell szerelni (gondolj bele, ezer bar-os nyomások rohangálnak bizonyos helyeken).

Odatettem neked a smiley-t, ha már te lusta voltál. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #46963 Dátum: 2020.03.25 szerda, 08:36:59 »

elsőre nem ment volna igy?

Nem!  eplus2 nyes
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26957


E-mail
« Új hozzászólás #46964 Dátum: 2020.03.25 szerda, 08:37:21 »

elsőre nem ment volna igy?

Nem. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #46965 Dátum: 2020.03.25 szerda, 08:50:22 »

Hagyjuk.Tuskók vagytok és kész.Gondolj ide egy smile-t.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Mykrisz39804
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37


E-mail
« Új hozzászólás #46966 Dátum: 2020.03.29 vasárnap, 17:44:13 »

Bocsánat a kitörésemért.
Azért gondoltam a 301zre mert 4 darab van polcon belőle ami jó.
Az 504z meg elég drága és elég *** amiket kínálnak reális áron sajnos.
Naplózva
Mykrisz39804
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37


E-mail
« Új hozzászólás #46967 Dátum: 2020.03.29 vasárnap, 17:45:44 »

De most 3gy okos kérdés megint tőlem. Smiley
A 301z vel beindulna az autó?
Persze illesztve stb.
Naplózva
Spityu
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6


« Új hozzászólás #46968 Dátum: 2020.04.02 csütörtök, 14:07:43 »

Sziasztok. Még új vagyok itt, de lenne 2 kérdésem. Az első tudna nekem valaki képet küldeni, hogy hol találom az olajhütő termosztátját? 2.0 tdci-m van. M7BA motorkóddal. A másik, hogy hol tudnék olcsón beszerezni egy elektropneomatikus EGR szelepet, és kb mennyiért.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #46969 Dátum: 2020.04.02 csütörtök, 14:41:18 »

Sziasztok. Még új vagyok itt, de lenne 2 kérdésem. Az első tudna nekem valaki képet küldeni, hogy hol találom az olajhütő termosztátját? 2.0 tdci-m van. M7BA motorkóddal. A másik, hogy hol tudnék olcsón beszerezni egy elektropneomatikus EGR szelepet, és kb mennyiért.
Olajköri termosztát a neve,és a vízpumpa oldalában lakik a szívósor alatt.
http://mondeo.hu/wiki/index.php?title=F%C3%A1jl:Termosz3.jpg
A régi mechanikusan xar, vagy az elektronyos része?Mert  amechanikusan hibását csak lekell dugózni.
Új horror ár: https://cromax.hu/

Vagy veszel bontottat.
« Utoljára szerkesztve: 2020.04.02 csütörtök, 14:46:10 írta alf® » Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Spityu
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6


« Új hozzászólás #46970 Dátum: 2020.04.05 vasárnap, 23:10:47 »

És ha egy sima vákumosra cserélném? Mert azt mondták, hogy hiába pucolják ki mindig befog ragadni.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #46971 Dátum: 2020.04.05 vasárnap, 23:24:33 »

És ha egy sima vákumosra cserélném? Mert azt mondták, hogy hiába pucolják ki mindig befog ragadni.

Írtam, hogy az MK3 tdci topik a megfelelő hely.


Hibaüzenet a pozició hiánya miatt.
Nem is drága az új EGR.
Nem csak a kosztól szorul, hanem kopott. Ha nagyon koszolódik az meg motorprobléma lehet.
Milyen évjárat az autód? Ha mát nem írtál alvázszámot....
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Spityu
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6


« Új hozzászólás #46972 Dátum: 2020.04.05 vasárnap, 23:30:02 »

2004 évjárat. És azért kokszosodik állitolag mert az olajköri termosztát hibája miatt nem melegszik fel a motor max 60 fok a viz üzem közben. Olajat nem eszi egyáltalán.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #46973 Dátum: 2020.04.06 hétfő, 07:43:20 »

2004 évjárat. És azért kokszosodik állitolag mert az olajköri termosztát hibája miatt nem melegszik fel a motor max 60 fok a viz üzem közben. Olajat nem eszi egyáltalán.

Mondom MK3 tdci topik!

Nem ezért koszosodik.

Naplózva

Imádom a dízeleket!    
macsaba
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8


« Új hozzászólás #46974 Dátum: 2020.04.11 szombat, 14:00:35 »

Sziasztok!

Tanácsot szeretnék kérni javíttatás ügyében.
MK3, 2.0 TDCI, FMBA motorkódú motorom van. Minap mentem fel a pályára  és azt éreztem, hogy alig bírja elérni a 130 km/h-t, annyira erőtlen, az izzításjelző lámpa pedig villog. Mindezek ellenére gond nélkül haza tudtam vele jönni (kb. 50 km-t). Ezek után el akartam vinni szerelőhöz, de ekkor már be se indult a motor. Végül gázadással és hatalmas füsttel sikerült beindítani, elmentem a szerelőhöz, kiolvasta a hibakódokat:
-a nagynyomású szivattyú elektronikával van gond
-az egyik henger injektorával van gond
Elküldött dízeleshez, mert ő ezen nem tud segíteni. A dízeles szerelőnek elmondtam a dolgokat és ő rögtön rávágta, hogy a nagynyomású szivattyú eldarálja valahogy a járókerekét, ezáltal nincs üa. nyomás, a keletkező fémforgács pedig tönkreteszi a dolgokat. Tehát cserélni kell a nagynyomásút, az injektorokat, az üa. szűrőt, kitisztítani az üa. rendszert, meg még talán 1-2 apróság. Azt mondta, ez kb. 400e ft.
Első kérdésem az lenne, hogy ez tényleg ennyire típushibája a motornak, hogy "ránézésre" megállapítható, mert nekem ez így kicsit furcsa volt. Nem értek hozzá, de nem lehet, hogy tényleg csak valami elektronikai gond van, a porlasztó meg egyszerűen elöregedett?
Másodszor pedig, ahogy nézegettem neten, a szivattyú kb. 350e, az injektorok kb. 70e/db. Ez így már jócskán több, mint 400e, szóval gondolom ez az ár felújított dolgokra vonatkozik. Szerintetek érdemes felújítottból megcsináltatni a dolgokat, vagy az eléggé szerencsejáték? 6-700 ezret az új alkatrészekre nem tudok kifizetni, szóval kissé tanácstalan vagyok. Tudtok esetleg ajánlani hozzáértő és megbízható szerelőt Pesten, akihez el tudnám vinni még egy "diagnózisra", aztán ha nagyjából stimmelnek a dolgok, akkor mehet a buli.

Köszönettel,
Csaba
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #46975 Dátum: 2020.04.11 szombat, 14:50:38 »

Sziasztok!

Tanácsot szeretnék kérni javíttatás ügyében.
MK3, 2.0 TDCI, FMBA motorkódú motorom van. Minap mentem fel a pályára  és azt éreztem, hogy alig bírja elérni a 130 km/h-t, annyira erőtlen, az izzításjelző lámpa pedig villog. Mindezek ellenére gond nélkül haza tudtam vele jönni (kb. 50 km-t). Ezek után el akartam vinni szerelőhöz, de ekkor már be se indult a motor. Végül gázadással és hatalmas füsttel sikerült beindítani, elmentem a szerelőhöz, kiolvasta a hibakódokat:
-a nagynyomású szivattyú elektronikával van gond
-az egyik henger injektorával van gond
Elküldött dízeleshez, mert ő ezen nem tud segíteni. A dízeles szerelőnek elmondtam a dolgokat és ő rögtön rávágta, hogy a nagynyomású szivattyú eldarálja valahogy a járókerekét, ezáltal nincs üa. nyomás, a keletkező fémforgács pedig tönkreteszi a dolgokat. Tehát cserélni kell a nagynyomásút, az injektorokat, az üa. szűrőt, kitisztítani az üa. rendszert, meg még talán 1-2 apróság. Azt mondta, ez kb. 400e ft.
Első kérdésem az lenne, hogy ez tényleg ennyire típushibája a motornak, hogy "ránézésre" megállapítható, mert nekem ez így kicsit furcsa volt. Nem értek hozzá, de nem lehet, hogy tényleg csak valami elektronikai gond van, a porlasztó meg egyszerűen elöregedett?
Másodszor pedig, ahogy nézegettem neten, a szivattyú kb. 350e, az injektorok kb. 70e/db. Ez így már jócskán több, mint 400e, szóval gondolom ez az ár felújított dolgokra vonatkozik. Szerintetek érdemes felújítottból megcsináltatni a dolgokat, vagy az eléggé szerencsejáték? 6-700 ezret az új alkatrészekre nem tudok kifizetni, szóval kissé tanácstalan vagyok. Tudtok esetleg ajánlani hozzáértő és megbízható szerelőt Pesten, akihez el tudnám vinni még egy "diagnózisra", aztán ha nagyjából stimmelnek a dolgok, akkor mehet a buli.

Köszönettel,
Csaba

Szia.Kell a pontos hibakód.
Amúgy ami nem kerül sokba, az egy go szűrő csere,és a szivárgások ellenőrzése-megszüntetése(ha va) az üza rendszeren.
Ha utána is jön a vészüzem, akkor kell a pontos hibakód.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
uzoli70
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 106


E-mail
« Új hozzászólás #46976 Dátum: 2020.04.11 szombat, 16:47:42 »

Sziasztok.Kérdezni szeretnék.A műszerfali diag szerint mutatott 85 fok az a valóságban is annyi??
Naplózva

2005.TDCI.2.0 130le
2007.TDCI.2.2 155le
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #46977 Dátum: 2020.04.11 szombat, 19:23:08 »

Sziasztok.Kérdezni szeretnék.A műszerfali diag szerint mutatott 85 fok az a valóságban is annyi??
Az a hf hőmérséklet.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
uzoli70
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 106


E-mail
« Új hozzászólás #46978 Dátum: 2020.04.11 szombat, 19:31:33 »

Az a hf hőmérséklet.
Igen tudom.És az akkor annyi is??Vagy van plusz mínusz valamennyi??
Naplózva

2005.TDCI.2.0 130le
2007.TDCI.2.2 155le
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #46979 Dátum: 2020.04.11 szombat, 20:03:16 »

Igen tudom.És az akkor annyi is??Vagy van plusz mínusz valamennyi??
egy szonda van.Annak az értékét digitálisan jeleníti meg  a kijelző.Miért lenne plusz minusz bármennyi is?
Ez nem olyan mint az akkufesz,az nem ugyan az a hálózatban és az akkusarun mérve.
Vagy a hőfok mutató, mert azt meg az ecu állítja be.
« Utoljára szerkesztve: 2020.04.11 szombat, 20:05:39 írta alf® » Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #46980 Dátum: 2020.04.11 szombat, 20:04:45 »

Igen tudom.És az akkor annyi is??Vagy van plusz mínusz valamennyi??

A diagnoszikában kiolvasható CHT-Hengerfej hőmérséklet nekem olyan 8-10 fokkal szokott a műszerteszt által írt hőmérséklet felett lenni. Tényleges diagnosztikára alkalmatlan amit a műszerfal ír.
Naplózva
uzoli70
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 106


E-mail
« Új hozzászólás #46981 Dátum: 2020.04.11 szombat, 20:07:12 »

A diagnoszikában kiolvasható CHT-Hengerfej hőmérséklet nekem olyan 8-10 fokkal szokott a műszerteszt által írt hőmérséklet felett lenni. Tényleges diagnosztikára alkalmatlan amit a műszerfal ír.
Köszönöm a választ!!
Naplózva

2005.TDCI.2.0 130le
2007.TDCI.2.2 155le
demizol
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 31


E-mail
« Új hozzászólás #46982 Dátum: 2020.04.12 vasárnap, 13:16:03 »

Sziasztok!
Segítségre volna szükségen 2,0 tdci 130L motoron hol van a főtengelynek a felső holtpont jel?
Váltó felől ha kiveszem a főtengely jeladót látom?
Ha volt mát ilyen kérdés bocsánat, de kereső nem dobott rá találatot.
Köszönöm a választ.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #46983 Dátum: 2020.04.12 vasárnap, 13:32:40 »

Sziasztok!
Segítségre volna szükségen 2,0 tdci 130L motoron hol van a főtengelynek a felső holtpont jel?
Váltó felől ha kiveszem a főtengely jeladót látom?
Ha volt mát ilyen kérdés bocsánat, de kereső nem dobott rá találatot.
Köszönöm a választ.
igen.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
demizol
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 31


E-mail
« Új hozzászólás #46984 Dátum: 2020.04.12 vasárnap, 14:15:13 »

Köszönöm
bocs még annyi hogy hogy néz ki a jel
« Utoljára szerkesztve: 2020.04.12 vasárnap, 15:33:34 írta demizol » Naplózva
uzoli70
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 106


E-mail
« Új hozzászólás #46985 Dátum: 2020.04.13 hétfő, 20:41:26 »

egy szonda van.Annak az értékét digitálisan jeleníti meg  a kijelző.Miért lenne plusz minusz bármennyi is?
Ez nem olyan mint az akkufesz,az nem ugyan az a hálózatban és az akkusarun mérve.
Vagy a hőfok mutató, mert azt meg az ecu állítja be.
Mert a delphi diagnosztikával kiolvasott hőmérséklet és a műszerteszttel mutatott hőmérséklet között nekem 10 fokos különbség van.Utólag lett rákötve.Azért érdekelt mert 92 fokos termosztát van benn.
Naplózva

2005.TDCI.2.0 130le
2007.TDCI.2.2 155le
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26957


E-mail
« Új hozzászólás #46986 Dátum: 2020.04.14 kedd, 07:05:13 »

Sziasztok!

Tanácsot szeretnék kérni javíttatás ügyében.
MK3, 2.0 TDCI, FMBA motorkódú motorom van. Minap mentem fel a pályára  és azt éreztem, hogy alig bírja elérni a 130 km/h-t, annyira erőtlen, az izzításjelző lámpa pedig villog. Mindezek ellenére gond nélkül haza tudtam vele jönni (kb. 50 km-t). Ezek után el akartam vinni szerelőhöz, de ekkor már be se indult a motor. Végül gázadással és hatalmas füsttel sikerült beindítani, elmentem a szerelőhöz, kiolvasta a hibakódokat:
-a nagynyomású szivattyú elektronikával van gond
-az egyik henger injektorával van gond
Elküldött dízeleshez, mert ő ezen nem tud segíteni. A dízeles szerelőnek elmondtam a dolgokat és ő rögtön rávágta, hogy a nagynyomású szivattyú eldarálja valahogy a járókerekét, ezáltal nincs üa. nyomás, a keletkező fémforgács pedig tönkreteszi a dolgokat. Tehát cserélni kell a nagynyomásút, az injektorokat, az üa. szűrőt, kitisztítani az üa. rendszert, meg még talán 1-2 apróság. Azt mondta, ez kb. 400e ft.
Első kérdésem az lenne, hogy ez tényleg ennyire típushibája a motornak, hogy "ránézésre" megállapítható, mert nekem ez így kicsit furcsa volt. Nem értek hozzá, de nem lehet, hogy tényleg csak valami elektronikai gond van, a porlasztó meg egyszerűen elöregedett?
Másodszor pedig, ahogy nézegettem neten, a szivattyú kb. 350e, az injektorok kb. 70e/db. Ez így már jócskán több, mint 400e, szóval gondolom ez az ár felújított dolgokra vonatkozik. Szerintetek érdemes felújítottból megcsináltatni a dolgokat, vagy az eléggé szerencsejáték? 6-700 ezret az új alkatrészekre nem tudok kifizetni, szóval kissé tanácstalan vagyok. Tudtok esetleg ajánlani hozzáértő és megbízható szerelőt Pesten, akihez el tudnám vinni még egy "diagnózisra", aztán ha nagyjából stimmelnek a dolgok, akkor mehet a buli.

Köszönettel,
Csaba


Az alapvető probléma az, hogy a CR-szivattyúban a csúszacsapágyak kenését a gázolaj adja, és semmi más, mert ilyen nyomáson egyszerűen nincs más megoldás. Amikor ez itt elkezdi megadni magát, spénesedik, apró fémforgácsokat szór bele a nagynyomású körbe. Ezt a szűrő megfogja, de mivel a szűrő már a visszatérő ágban van, a nagynyomású oldalon nem lehet szűrőt tenni, így szalad egy kört a porlasztók belsejében, koptatja azokat. Amikor a kopás túl nagy, akkor elkezd "ereszteni" a porlasztó, hiába tolja a szivattyú a GO-t, elfolyik belőle, túl magas lesz a résolaj, és így nyilván magasabb teljesítménynél, forszírozott gyorsításnál stb. nem lesz elég a hengerben a beporlasztott üzemanyag. Ezért van az, hogy erős gáznál, hegyre fel, autópályán stb. szokott előjönni a gond.

Ha kaptál P0261-et, akkor először cseréld ki a GO-szűrőt, pláne, ha régebben volt utoljára cserélve. Ha szerencséd van, ennyivel megúszod. A kiszerelt GO-szűrőből az alján lévő csavarnál engedd ki a benne maradt gázolajat egy fehér tejfölöspohárba, és húzogass alatta egy mágnest. Ha az spró szutyokszemcsék közül elég sok elkezd szaladgálni a mágnes után, akkor kezdhetsz aggódni...

Ha nem segít, akkor jön a zsebbe nyúlós rész... Akkor meg kell nézni, hogy konkrétan minek van baja, és aszerint javítani. Ha a CR-szivattyú ép, akkor is kb. 80 ezer a felülvizsgálat (szétszedés munkadíja és néhány kopó alkatrész cseréje, ha már ott áll szétborítva). Teljes felújítás 140-160. Porlasztók teljes felújítása egyenként jó esetben 45-50. Plusz az egész üzemanyagrendszer tisztatása, ultrahangos mosás stb., szét-összerakás munkadíja. Attól függ, ki és hol csinálja, több lehet, de kevesebb sajnos nemigen lesz.

Lehet próbálkozni használt porlasztók beszerzésével, de lutri, és a CR-szivattyú esetleges gondját az nem oldja meg.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26957


E-mail
« Új hozzászólás #46987 Dátum: 2020.04.14 kedd, 07:06:18 »

Sziasztok.Kérdezni szeretnék.A műszerfali diag szerint mutatott 85 fok az a valóságban is annyi??

Igen, a hengerfejen valóban annyi. A hűtőfolyadékban meg nem, mert azt nem méri.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #46988 Dátum: 2020.04.14 kedd, 09:47:51 »

Az alapvető probléma az, hogy a CR-szivattyúban a csúszacsapágyak kenését a gázolaj adja, és semmi más, mert ilyen nyomáson egyszerűen nincs más megoldás. Amikor ez itt elkezdi megadni magát, spénesedik, apró fémforgácsokat szór bele a nagynyomású körbe. Ezt a szűrő megfogja, de mivel a szűrő már a visszatérő ágban van, a nagynyomású oldalon nem lehet szűrőt tenni, így szalad egy kört a porlasztók belsejében, koptatja azokat. Amikor a kopás túl nagy, akkor elkezd "ereszteni" a porlasztó, hiába tolja a szivattyú a GO-t, elfolyik belőle, túl magas lesz a résolaj, és így nyilván magasabb teljesítménynél, forszírozott gyorsításnál stb. nem lesz elég a hengerben a beporlasztott üzemanyag. Ezért van az, hogy erős gáznál, hegyre fel, autópályán stb. szokott előjönni a gond.

Ha kaptál P0261-et, akkor először cseréld ki a GO-szűrőt, pláne, ha régebben volt utoljára cserélve. Ha szerencséd van, ennyivel megúszod. A kiszerelt GO-szűrőből az alján lévő csavarnál engedd ki a benne maradt gázolajat egy fehér tejfölöspohárba, és húzogass alatta egy mágnest. Ha az spró szutyokszemcsék közül elég sok elkezd szaladgálni a mágnes után, akkor kezdhetsz aggódni...

Ha nem segít, akkor jön a zsebbe nyúlós rész... Akkor meg kell nézni, hogy konkrétan minek van baja, és aszerint javítani. Ha a CR-szivattyú ép, akkor is kb. 80 ezer a felülvizsgálat (szétszedés munkadíja és néhány kopó alkatrész cseréje, ha már ott áll szétborítva). Teljes felújítás 140-160. Porlasztók teljes felújítása egyenként jó esetben 45-50. Plusz az egész üzemanyagrendszer tisztatása, ultrahangos mosás stb., szét-összerakás munkadíja. Attól függ, ki és hol csinálja, több lehet, de kevesebb sajnos nemigen lesz.

Lehet próbálkozni használt porlasztók beszerzésével, de lutri, és a CR-szivattyú esetleges gondját az nem oldja meg.

AndyA


Nem kötekedés.... helyesbítés.  Wink
A konyhanyelvet...

Nem alapvető probléma, hogy így működik a CR  szivattyú, hanem így lehet.
Nem a fémreszelék koptatja a porlasztó csúcsot/befecskendezőt. Az eltömíti. A gázolaj és a súrlódás koptatja.
Nem résolaj, tervezett visszafolyás. (A résolaj adagolós rendszernél van, ahol az illesztési hézagok miatt folyik vissza mennyiség.)
Nem elfolyik belőle, mert akkor a railnyomás lecsökkenne/ki sem alakulna....el sem indulna. A befecskendezési mennyiség korrekciós érték határon kívül kerül és vész üzembe kerül.
Nem P0261. (P0251)
A CR rendszerben a részleges felújítás szerencsejáték. Ha valami hibás, akkor is mindent be kell vizsgáltatni és szükség szerint javítani - mindent.


Amúgy összességében elég annyi, hogy 30-500e között bármi lehet.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26957


E-mail
« Új hozzászólás #46989 Dátum: 2020.04.14 kedd, 10:15:15 »


Nem kötekedés.... helyesbítés.  Wink
A konyhanyelvet...

Nem alapvető probléma, hogy így működik a CR  szivattyú, hanem így lehet.
Nem a fémreszelék koptatja a porlasztó csúcsot/befecskendezőt. Az eltömíti. A gázolaj és a súrlódás koptatja.
Nem résolaj, tervezett visszafolyás. (A résolaj adagolós rendszernél van, ahol az illesztési hézagok miatt folyik vissza mennyiség.)
Nem elfolyik belőle, mert akkor a railnyomás lecsökkenne/ki sem alakulna....el sem indulna. A befecskendezési mennyiség korrekciós érték határon kívül kerül és vész üzembe kerül.
Nem P0261. (P0251)
A CR rendszerben a részleges felújítás szerencsejáték. Ha valami hibás, akkor is mindent be kell vizsgáltatni és szükség szerint javítani - mindent.


Amúgy összességében elég annyi, hogy 30-500e között bármi lehet.


Ezt most szépen és hosszasan leírtad, de lényegében semmit pluszban nem tettél hozzá a dologhoz. Wink

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #46990 Dátum: 2020.04.14 kedd, 10:45:54 »

Ezt most szépen és hosszasan leírtad, de lényegében semmit pluszban nem tettél hozzá a dologhoz. Wink

AndyA

Nem is ez a lényeg, hogy van-e plusz.
Hanem az, hogy ne "beszéljünk" félre..... Wink

ui: Az említett problémát nem lehet beszélgetve megoldani.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
wyzard
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 362


E-mail
« Új hozzászólás #46991 Dátum: 2020.04.14 kedd, 11:48:05 »

Sziasztok,

Január közepétől a mai napig az utcán állt régi 2.0 MK3-asom, addig pár hetente ráindítgattam, azóta viszont nem.
Tegnap feltöltöttem az akkumulátort és ma megpróbáltam elindítani, de nem akarja az igazságot. Akku és önindító működik jól, de nem röffen be a rendszer.
A tank kb. félig volt/van.

Tudom, hogy több dolog is lehet a háttérben, de van esetleg valami Mondeo-specifikus dolog, amit/amiket érdemes ilyenkor megnézni és én is meg tudom oldani itthon?
Próbáltam keresgélni a fórumon és biztos volt szó hasonlóról már korábban, de nem találtam sajnos semmit.

Köszönöm előre is.   worship
Naplózva

2005 MK3 Mondeo kombi 2.0 TDCI 6 sebesség
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #46992 Dátum: 2020.04.14 kedd, 15:11:09 »

Sziasztok,

Január közepétől a mai napig az utcán állt régi 2.0 MK3-asom, addig pár hetente ráindítgattam, azóta viszont nem.
Tegnap feltöltöttem az akkumulátort és ma megpróbáltam elindítani, de nem akarja az igazságot. Akku és önindító működik jól, de nem röffen be a rendszer.
A tank kb. félig volt/van.

Tudom, hogy több dolog is lehet a háttérben, de van esetleg valami Mondeo-specifikus dolog, amit/amiket érdemes ilyenkor megnézni és én is meg tudom oldani itthon?
Próbáltam keresgélni a fórumon és biztos volt szó hasonlóról már korábban, de nem találtam sajnos semmit.

Köszönöm előre is.   worship
beledöglött az üza.Becsírásodott.Szűrőcsere kapásból... Roll Eyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26957


E-mail
« Új hozzászólás #46993 Dátum: 2020.04.14 kedd, 15:14:19 »

beledöglött az üza.Becsírásodott.Szűrőcsere kapásból... Roll Eyes

Micsoda...?

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #46994 Dátum: 2020.04.14 kedd, 15:32:46 »

Micsoda...?

AndyA
A biotartalom miatt hónapok alatt megindul a csírásodás(bakteriális fertőzés)-algásodás a go-ban és a benyában is.

Nem hallottál a februári nagy üzadöglésről?
« Utoljára szerkesztve: 2020.04.14 kedd, 15:36:21 írta alf® » Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #46995 Dátum: 2020.04.14 kedd, 22:04:14 »

Sziasztok,

Január közepétől a mai napig az utcán állt régi 2.0 MK3-asom, addig pár hetente ráindítgattam, azóta viszont nem.
Tegnap feltöltöttem az akkumulátort és ma megpróbáltam elindítani, de nem akarja az igazságot. Akku és önindító működik jól, de nem röffen be a rendszer.
A tank kb. félig volt/van.

Tudom, hogy több dolog is lehet a háttérben, de van esetleg valami Mondeo-specifikus dolog, amit/amiket érdemes ilyenkor megnézni és én is meg tudom oldani itthon?
Próbáltam keresgélni a fórumon és biztos volt szó hasonlóról már korábban, de nem találtam sajnos semmit.

Köszönöm előre is.   worship
levegősödés is lehet.Az elég specifikus?! vigyor3
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26957


E-mail
« Új hozzászólás #46996 Dátum: 2020.04.15 szerda, 08:40:26 »

A biotartalom miatt hónapok alatt megindul a csírásodás(bakteriális fertőzés)-algásodás a go-ban és a benyában is.

Nem hallottál a februári nagy üzadöglésről?

Nem tudom. Az mi volt pontosan?

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #46997 Dátum: 2020.04.15 szerda, 09:01:01 »

Nem tudom. Az mi volt pontosan?

AndyA
Itt kezdődött, aztán kirúgattad magával  a VZolit,de a titkát nem vitte magával a sírba... eplus2

http://mondeo.hu/index.php?topic=41.msg1176413#msg1176413
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #46998 Dátum: 2020.04.15 szerda, 09:01:44 »

Sziasztok,

Január közepétől a mai napig az utcán állt régi 2.0 MK3-asom, addig pár hetente ráindítgattam, azóta viszont nem.
Tegnap feltöltöttem az akkumulátort és ma megpróbáltam elindítani, de nem akarja az igazságot. Akku és önindító működik jól, de nem röffen be a rendszer.
A tank kb. félig volt/van.

Tudom, hogy több dolog is lehet a háttérben, de van esetleg valami Mondeo-specifikus dolog, amit/amiket érdemes ilyenkor megnézni és én is meg tudom oldani itthon?
Próbáltam keresgélni a fórumon és biztos volt szó hasonlóról már korábban, de nem találtam sajnos semmit.

Köszönöm előre is.   worship
Mol-os sima üzát tettél bele?
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26957


E-mail
« Új hozzászólás #46999 Dátum: 2020.04.15 szerda, 09:21:06 »

Itt kezdődött, aztán kirúgattad magával  a VZolit,de a titkát nem vitte magával a sírba... eplus2

http://mondeo.hu/index.php?topic=41.msg1176413#msg1176413

Erre emlékszem, de a végkifejletről nem tudok. Mi derült ki végül, hogy mi volt?

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Oldalak: 1 ... 933 934 935 936 937 938 939 [940] 941 942 943 944 945 946 947 ... 958   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.058 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.