Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 03:28:10
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
TDCi motorok
Oldalak:
1
...
360
361
362
363
364
365
366
[
367
]
368
369
370
371
372
373
374
...
959
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: TDCi motorok (Megtekintve 14629922 alkalommal)
0 Felhasználó és 75 vendég van a témában
GiN
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1950
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18300 Dátum:
2012.06.04 hétfő, 21:45:59 »
[quote aut
hor=busto link=topic=1456.msg671078#msg671078 date=1338824475]
Sziasztok!
Új vagyok, és lenne egy égető kérdésem.
Testvérem USA-ba költözik, és jó áron rám hagyná 2.0 Tdci Mondeo-ját. 2001-es, 230e van benne. Luxemburgban használták, mindig márkaszervizbe vitték, nem kérdés az óraállás és az állapot. Tavaly turbó behalt, cserélték Németországban. A hangja, váltója hibátlan, de ijesztgetnek hogy a porlasztócsúcsok el fognak szállni, a kettős tömegű lendkerék is behal, és rámegy a gatyám.
Mi a véleményetek: reális veszély ez 230e Km-nél? Tényleg ennyire nagy rizikót vállalok, ha átülök bele?
Köszönöm ha válaszoltok!
[/quote]
USA neki..
mi meg mehetünk a lecsóba.
Naplózva
Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar,
ZEN
INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
busto
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18301 Dátum:
2012.06.05 kedd, 10:41:03 »
Idézetet írta: Nika91127 - 2012.06.04 hétfő, 17:45:06
Mennyi az a jó ár? 1millió?
Miből ülnél át ebbe? A rizikó mindig benne van,a kettőstömegű lendkerék 250ezernél már elszokott halálozni. A porlasztókra mindenki mást mond...van akinek 150ezer után behalt és van akinek 300ezer felett is az eredetiek vannak bent...
B Vectra benzinesből ülnék át, ami nagyon olcsó fenntartású. A jó ár tényleg jó ár, amin nem is gondolkoznék. Ha viszont javításra kell költenem a megnyert összeget, nincs értelme cserélni. A lendkerék állapotát lehet checkolni valahogy?
Naplózva
Nika91127
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18302 Dátum:
2012.06.05 kedd, 10:44:46 »
Idézetet írta: busto - 2012.06.05 kedd, 10:41:03
B Vectra benzinesből ülnék át, ami nagyon olcsó fenntartású. A jó ár tényleg jó ár, amin nem is gondolkoznék. Ha viszont javításra kell költenem a megnyert összeget, nincs értelme cserélni. A lendkerék állapotát lehet checkolni valahogy?
Minden autót javítani kell,értelemszerűen egy modernebb autót drágábbért javítanak meg. Ha annyival a piaci érték alatt veszed,amennyibe beleférne egy lendkerék csere,akkor szerintem vedd meg.
Naplózva
busto
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18303 Dátum:
2012.06.05 kedd, 10:47:09 »
Idézetet írta: TISLER19 - 2012.06.04 hétfő, 19:15:51
Mért kell ezzel ilyesztgetni.Kopó darabok mint neked a zokni cipő nadrág.Igen ezeket cserélni kell.A kettőstömegü lendkerék kuplunggal kb 200e ft,a csúcsok meg ha aszivattyú is rossz kb550e, feszítő rendszer generátornál 100e ft.A szervó is gyári 70 e ft de ezt átlehet alakítani úgy sokkal olcsóbb.Ezeket itt mindenki beleveszi a használatba és megyünk vele.Más tipusnál is ezeket kell cserélni ott sem pár forint.vannak felújított dolgok is de azt neked elkell dönteni.Valamiből pedig szigorúan gyárit.
Amit felsorolsz, egy autó ára gyakorlatilag ha összeadom. Ahhoz, hogy ilyen költségeket bele tudjak számolni a használatba, évente 40e km-t kellene megtennem, úgy, hogy pénzt is keresek vele. Te akkor úgy számolod az autó költségét, hogy pl. 250e km-enként számolsz 850e Ft javítási költséget? Tényleg érdekel!
Naplózva
Nika91127
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18304 Dátum:
2012.06.05 kedd, 10:49:46 »
Idézetet írta: busto - 2012.06.05 kedd, 10:47:09
Amit felsorolsz, egy autó ára gyakorlatilag ha összeadom. Ahhoz, hogy ilyen költségeket bele tudjak számolni a használatba, évente 40e km-t kellene megtennem, úgy, hogy pénzt is keresek vele. Te akkor úgy számolod az autó költségét, hogy pl. 250e km-enként számolsz 850e Ft javítási költséget? Tényleg érdekel!
A *** magyar üzemanyag miatt ezek a dízelek tönkremennek,csak kérdés,kinek mikor. Sajnos ezek a költségek egy idő után előjönnek. Ezért is mondják,hogy akit ennyire zavarnak ezek a költségek,ne vegyen dízelt. Amúgy igen,30ezer km felett termeli meg az alkatrészek árát kb.
Naplózva
busto
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18305 Dátum:
2012.06.05 kedd, 10:51:49 »
Idézetet írta: Nika91127 - 2012.06.05 kedd, 10:44:46
Minden autót javítani kell,értelemszerűen egy modernebb autót drágábbért javítanak meg. Ha annyival a piaci érték alatt veszed,amennyibe beleférne egy lendkerék csere,akkor szerintem vedd meg.
kb a piaci ár felére lőttük be, tehát annyit megspórolok. Ha viszont tényleg bejön a porlasztócsúcs is a lendkerék mellé, akkor bőven bukóban vagyok. Ezeket lehet valahogy ellenőrizni, vagy mindenképp lutri?
Naplózva
busto
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18306 Dátum:
2012.06.05 kedd, 10:53:58 »
Idézetet írta: GiN - 2012.06.04 hétfő, 21:45:59
USA neki..
mi meg mehetünk a lecsóba.
Igen, megyünk a lecsóba, csak a kérdés: milyen autóval menjek a lecsóba
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18307 Dátum:
2012.06.05 kedd, 11:01:20 »
Idézetet írta: busto - 2012.06.05 kedd, 10:51:49
kb a piaci ár felére lőttük be, tehát annyit megspórolok. Ha viszont tényleg bejön a porlasztócsúcs is a lendkerék mellé, akkor bőven bukóban vagyok. Ezeket lehet valahogy ellenőrizni, vagy mindenképp lutri?
lehet ellenőriztetni, lendkeréknek hangja van, ha kezd beszarni. pcsúcsokat, nagynyomásút meg be lehet méretni
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18308 Dátum:
2012.06.05 kedd, 11:13:32 »
Idézetet írta: busto - 2012.06.05 kedd, 10:41:03
B Vectra benzinesből ülnék át, ami nagyon olcsó fenntartású. A jó ár tényleg jó ár, amin nem is gondolkoznék. Ha viszont javításra kell költenem a megnyert összeget, nincs értelme cserélni. A lendkerék állapotát lehet checkolni valahogy?
Egy Mondeo egy B Vectra ellenében nem éri meg? Miről te beszélsz a te billentyűzeteddel?!?!
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
busto
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18309 Dátum:
2012.06.05 kedd, 11:41:27 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2012.06.05 kedd, 11:01:20
lehet ellenőriztetni, lendkeréknek hangja van, ha kezd beszarni. pcsúcsokat, nagynyomásút meg be lehet méretni
Ez jó hír, simán bemegyek egy Ford szervízbe és kész? Köszi!
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18310 Dátum:
2012.06.05 kedd, 11:44:52 »
Idézetet írta: busto - 2012.06.05 kedd, 11:41:27
Ez jó hír, simán bemegyek egy Ford szervízbe és kész? Köszi!
lendkereket te is tudod ellenőrizni, hogy van-e hangja.
üzemanyag rendszer vizsgálathoz meg olyan műhely kell, ahol megcsinálják
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Nika91127
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18311 Dátum:
2012.06.05 kedd, 11:45:35 »
Idézetet írta: busto - 2012.06.05 kedd, 11:41:27
Ez jó hír, simán bemegyek egy Ford szervízbe és kész? Köszi!
Igen,bemész,és kérsz egy diagot a porlasztókra meg a magasnyomásúra.
Amúgy ha annyira "keresni" akarsz a kocsin,akkor vedd meg annyiért,amennyit tudnád,és add el drágábban,a piaci ár közelében. Biztos lenne valaki a fórumról,aki megvenné...
Naplózva
busto
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18312 Dátum:
2012.06.05 kedd, 11:48:17 »
Idézetet írta: AndyA - 2012.06.05 kedd, 11:13:32
Egy Mondeo egy B Vectra ellenében nem éri meg? Miről te beszélsz a te billentyűzeteddel?!?!
AndyA
hogyne érné meg! A B vectra merő racionalitás, 6 év alatt költöttem rá 300e-et javításra, mindennel (fék, vezérlés, olajcsere, lambda szonda vezetéke...) együtt. Egyszerű és olcsó, pont amire kell. A Mondeo nagy, szép, biztonságos, csak túl óvatos vagyok.
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18313 Dátum:
2012.06.05 kedd, 12:23:29 »
Idézetet írta: busto - 2012.06.05 kedd, 11:48:17
hogyne érné meg! A B vectra merő racionalitás, 6 év alatt költöttem rá 300e-et javításra, mindennel (fék, vezérlés, olajcsere, lambda szonda vezetéke...) együtt. Egyszerű és olcsó, pont amire kell. A Mondeo nagy, szép, biztonságos, csak túl óvatos vagyok.
Ha nem akarsz rá költeni, ne vedd meg (még ha 1Ftért adja, akkor sem).
2001-es korai szériás TDCi, külön injektor vezérlővel, drága 101Z-s csúcsokkal, 230eKm-t futott lendkerékkel, 5ös váltóval. Ez nem az a kombináció, amire nem kell költeni.
Főleg ha városi használatra akarod, ami öli a lendkereket, segédszíjakat, futóművet.
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
Viktorius
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18314 Dátum:
2012.06.05 kedd, 12:55:40 »
És milyen jó, hogy nem mentem vele sehova...!
SIkerült megtalálnom a cooler és EGR közti csövön egy kb 3 cm-es repedést a visszakunkor belső felén.
Ha már neki láttam, levettem az EGR-t is. Csodálkozva tapasztaltam, hogy az előző tulaj ledugózta már, így nekem már nem kellett. Ha már lent volt, szépen kitakarítottam...
Új cső vissza, s ugyanúgy húz mint rég
Köszi a válaszokat, bíztatást!
Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5942
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18315 Dátum:
2012.06.05 kedd, 13:10:40 »
Idézetet írta: busto - 2012.06.05 kedd, 11:48:17
hogyne érné meg! A B vectra merő racionalitás, 6 év alatt költöttem rá 300e-et javításra, mindennel (fék, vezérlés, olajcsere, lambda szonda vezetéke...) együtt. Egyszerű és olcsó, pont amire kell. A Mondeo nagy, szép, biztonságos, csak túl óvatos vagyok.
Az a lényeg, h csak akkor szabad ilyesmi kocsikat venni, ha alaposan átvizsgáltattad, és van tartalékba párszázezer pénzed az esetleges javításra. Nem mindegy ki nézi meg, és nembiztos, h márkaszervizbe kell menned.
Azért ha biztos forrásból veszed, kint használták, nagyrészt pályán, rendesen szervizelték stb és erről meg is tudsz bizonyosodni akkor nem kell megijedned, és nem is kell összehasonlítani a hulladékokkal, amire hamar rámegy 500-800e magyar gyenge.
De nem szabad elfelejteni, h öreg használt kocsi, és mint mindegyikre erre is kell majd költeni.
A benzines vectrához képest nagyon mások a számok.... Meg a kocsi is
Én benzines astrából ültem át tudom miről beszélek
Naplózva
2.2 Tdci 5 ajtós 2006/9
autoesztetika.hu
mondeoPeti
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18316 Dátum:
2012.06.06 szerda, 00:13:44 »
Idézetet írta: pisti0007 - 2012.06.04 hétfő, 16:12:36
Köszönöm AndyA a segítséged.Akna nem szükséges a szíjcseréhez?Gondolod,hogy én is akkor meg tudom csinálni otthon.Végül is itt a fórumban minden adott a szereléshez,rengeteg segédlet van fent.
en meg a tapasztalatombol anyit fuznek hozza hogy a fotengely szijtarcsa csavarjaival en azert meg kuzdottem mikor elkezdtem krovaval leszedegetni....
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18317 Dátum:
2012.06.06 szerda, 06:14:40 »
Idézetet írta: mondeoPeti - 2012.06.06 szerda, 00:13:44
en meg a tapasztalatombol anyit fuznek hozza hogy a fotengely szijtarcsa csavarjaival en azert meg kuzdottem mikor elkezdtem krovaval leszedegetni....
Az bizony olyan, hogy tekerni kell! :-)
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
badzoli
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 219
a másik egy Honda CBR600RR '07...
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18318 Dátum:
2012.06.06 szerda, 07:16:54 »
Döbbenetes, hogy a ledugózott EGR mennyit számít!
A gázra lépve nem gondolkodás-füst-elindulás a menet, hanem csak elindulás! Annyival rugalmasabb lett, hogy el sm hiszem. Mintha eddig befogott szájon át próbált volna lélegezni a motor.
(a Lagunámon is át lett alakítva, de ott nem volt ennyire látványos a javulás)
Naplózva
'05 mk3 kombi, 2.0 TDCi, F1 automata, GHIA+
Victore
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18319 Dátum:
2012.06.06 szerda, 10:13:54 »
Idézetet írta: badzoli - 2012.06.06 szerda, 07:16:54
Döbbenetes, hogy a ledugózott EGR mennyit számít!
A gázra lépve nem gondolkodás-füst-elindulás a menet, hanem csak elindulás! Annyival rugalmasabb lett, hogy el sm hiszem. Mintha eddig befogott szájon át próbált volna lélegezni a motor.
(a Lagunámon is át lett alakítva, de ott nem volt ennyire látványos a javulás)
Jól leírtad a különbséget. Még mindig emlékszem arra a kereszteződésre, ahol először tapasztaltam a különbséget, miután Vik ledugózta... és annak már egy éve
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18320 Dátum:
2012.06.06 szerda, 10:14:57 »
Idézetet írta: Victore - 2012.06.06 szerda, 10:13:54
Jól leírtad a különbséget. Még mindig emlékszem arra a kereszteződésre, ahol először tapasztaltam a különbséget, miután Vik ledugózta... és annak már egy éve
Azóta sem sikerült újra a mutatvány...?
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Victore
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18321 Dátum:
2012.06.06 szerda, 10:23:54 »
Idézetet írta: AndyA - 2012.06.06 szerda, 10:14:57
Azóta sem sikerült újra a mutatvány...?
AndyA
Sajnos nem , azóta itt állok a kereszteződésben, ezt is onnan írom
A chippelés is segített egy kicsit, most már gyorsabban tudom le-felhúzni az ablakokat és az ablaktörlők is mintha virgoncabbak lennének.
«
Utoljára szerkesztve: 2012.06.06 szerda, 10:27:44 írta Victore
»
Naplózva
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18322 Dátum:
2012.06.06 szerda, 14:51:08 »
Idézetet írta: mondeoPeti - 2012.06.06 szerda, 00:13:44
en meg a tapasztalatombol anyit fuznek hozza hogy a fotengely szijtarcsa csavarjaival en azert meg kuzdottem mikor elkezdtem krovaval leszedegetni....
Tisztelt Fórumtárs!
Gratula.
Egyébként meg részvétem. A fötengely ékszijtárcsa levétele légkulcsal a legegyszerűbb, másképp valóban meg kell vele küzdeni, és nem mindig adja magát könnyen.
Tisztelettel László!
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
mondeoPeti
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18323 Dátum:
2012.06.06 szerda, 19:16:31 »
Idézetet írta: László - 2012.06.06 szerda, 14:51:08
Tisztelt Fórumtárs!
Gratula.
Egyébként meg részvétem. A fötengely ékszijtárcsa levétele légkulcsal a legegyszerűbb, másképp valóban meg kell vele küzdeni, és nem mindig adja magát könnyen.
Tisztelettel László!
tudom
viszont nem igazan volt eselyem elvinni muhelybe mivel a generatort is szetrazta igy mire el jutottam volna valahova leszivja az aksit... tanulopenz!
de megcsinaltam!!!
Naplózva
khorvat
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 64
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18324 Dátum:
2012.06.06 szerda, 19:54:02 »
Szerencsére rég jártam erre gondok miatt, de most utolért a baj!
Ma városban használtam egésznap a kocsit semmi hibára utaló, jelet zajt nem tapasztaltam, totál átlagos nap volt.
Otthonról elindulva azonban kicsit behuzva maradt a kézifék, de enyhe lejtőn lefelé elindult azért a kocsi volt egy kis csörgő hang talán a kuplung felől, mondjuk ez érthető hisz erőlködött a csúsztatott kuplungozáskor indulásnál. Aztán 3-4m után lefulladtam, észleltem kézifék nem frankó ok kiengedem és indítózok, de 1-2mp és rögtön le is fullad aztan 10 próbálkozás után végig ugyanez! Első ránézésre szerelő ismerős azt gyanítja nem kap a rendszer indulás után gázolajat és ezért áll is le azonnal!
Történethez hozzátartozik és érdekes lehet 1 éve lett cserélve benne go szűrő gyári fordra 12e km mentem vele, és ekkor volt a 4 porlasztócsúcs is felújítva Nyírtelken, kuplungtárcsa, kinyomócsapágy, lendkerék szintén tavaly cserélve benne. 1 éve a magasnyomású szivattyú nem volt bántva a PCS felújításkor fémreszelékek nem voltak régi go szűrőben!
A kérdés szerintetek mi okozhatja a kocsi nem indulását szinte egyik pillanatról a másikra? Lehet ez magasnyomású szivattyú totál meghalása vagy annak egy folyamata van és lettek volna előszelei? Én laikusként vmi elektromos hibára gondolok, pl. biztosíték stb. kisebb kütyük ami az alapjáratért felelősek.
Másik remélem nem fontos változás a közel múltban, hogy utóbbi 3 tankolásom Agip kutaknál történt DieselTech prémium gázolajjal, most is ezzel van 3/4-edig a tank, lehet a Mondeok nem szeretik ezt a típusú adalékos gázolajat?
Várom mindenkitől a segítő ötletek, holnap milyen irányba induljak el, mert ugye saját lábán tuti nem jutok el sehova érdemes jól átgondolni ha vontatni akarom akkor milyen tipusú szervízbe!
Naplózva
MKIII - 2.0TDCI, 2002.12., 5 ajtós Trend - HJBB, EGR off, ZEN.
khorvat
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 64
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18325 Dátum:
2012.06.06 szerda, 20:02:04 »
Még annyi jutott eszembe hogy az akksi negatív saruját leszedem 1 órára hátha így töröl vmi indulásgátló hiba kódot is a rendszerből sajnos itthon hibakódot nem tudok olvasni,
illetve okozhatja-e a problémát, hogy az EGR-em dugózva van vmint a vakkum csőbe dugtam egy csapágyanyát is hogy feleslegesen ne nyitogassa, műszerfalon nálam így látható hibakódot még ez az évjárat nem dob, de tudom van emiatt hibakód ha ráteszünk egy kódolvasót, ez így volt 1 éve is a PCS felújításkor jelezte az EGR OFF miatt.Szal előfordulhat-e hogy a dugózáskor használt lemez át lyukadt, bár akkor talán lennie kellene füstnek is egyre többnek, de füstölésnek azóta sincs nyoma se!
Idézetet írta: khorvat - 2012.06.06 szerda, 19:54:02
Szerencsére rég jártam erre gondok miatt, de most utolért a baj!
Ma városban használtam egésznap a kocsit semmi hibára utaló, jelet zajt nem tapasztaltam, totál átlagos nap volt.
Otthonról elindulva azonban kicsit behuzva maradt a kézifék, de enyhe lejtőn lefelé elindult azért a kocsi volt egy kis csörgő hang talán a kuplung felől, mondjuk ez érthető hisz erőlködött a csúsztatott kuplungozáskor indulásnál. Aztán 3-4m után lefulladtam, észleltem kézifék nem frankó ok kiengedem és indítózok, de 1-2mp és rögtön le is fullad aztan 10 próbálkozás után végig ugyanez! Első ránézésre szerelő ismerős azt gyanítja nem kap a rendszer indulás után gázolajat és ezért áll is le azonnal!
Történethez hozzátartozik és érdekes lehet 1 éve lett cserélve benne go szűrő gyári fordra 12e km mentem vele, és ekkor volt a 4 porlasztócsúcs is felújítva Nyírtelken, kuplungtárcsa, kinyomócsapágy, lendkerék szintén tavaly cserélve benne. 1 éve a magasnyomású szivattyú nem volt bántva a PCS felújításkor fémreszelékek nem voltak régi go szűrőben!
A kérdés szerintetek mi okozhatja a kocsi nem indulását szinte egyik pillanatról a másikra? Lehet ez magasnyomású szivattyú totál meghalása vagy annak egy folyamata van és lettek volna előszelei? Én laikusként vmi elektromos hibára gondolok, pl. biztosíték stb. kisebb kütyük ami az alapjáratért felelősek.
Másik remélem nem fontos változás a közel múltban, hogy utóbbi 3 tankolásom Agip kutaknál történt DieselTech prémium gázolajjal, most is ezzel van 3/4-edig a tank, lehet a Mondeok nem szeretik ezt a típusú adalékos gázolajat?
Várom mindenkitől a segítő ötletek, holnap milyen irányba induljak el, mert ugye saját lábán tuti nem jutok el sehova érdemes jól átgondolni ha vontatni akarom akkor milyen tipusú szervízbe!
Naplózva
MKIII - 2.0TDCI, 2002.12., 5 ajtós Trend - HJBB, EGR off, ZEN.
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18326 Dátum:
2012.06.06 szerda, 20:14:27 »
Idézetet írta: khorvat - 2012.06.06 szerda, 19:54:02
Szerencsére rég jártam erre gondok miatt, de most utolért a baj!
Ma városban használtam egésznap a kocsit semmi hibára utaló, jelet zajt nem tapasztaltam, totál átlagos nap volt.
Otthonról elindulva azonban kicsit behuzva maradt a kézifék, de enyhe lejtőn lefelé elindult azért a kocsi volt egy kis csörgő hang talán a kuplung felől, mondjuk ez érthető hisz erőlködött a csúsztatott kuplungozáskor indulásnál. Aztán 3-4m után lefulladtam, észleltem kézifék nem frankó ok kiengedem és indítózok, de 1-2mp és rögtön le is fullad aztan 10 próbálkozás után végig ugyanez! Első ránézésre szerelő ismerős azt gyanítja nem kap a rendszer indulás után gázolajat és ezért áll is le azonnal!
Történethez hozzátartozik és érdekes lehet 1 éve lett cserélve benne go szűrő gyári fordra 12e km mentem vele, és ekkor volt a 4 porlasztócsúcs is felújítva Nyírtelken, kuplungtárcsa, kinyomócsapágy, lendkerék szintén tavaly cserélve benne. 1 éve a magasnyomású szivattyú nem volt bántva a PCS felújításkor fémreszelékek nem voltak régi go szűrőben!
A kérdés szerintetek mi okozhatja a kocsi nem indulását szinte egyik pillanatról a másikra? Lehet ez magasnyomású szivattyú totál meghalása vagy annak egy folyamata van és lettek volna előszelei? Én laikusként vmi elektromos hibára gondolok, pl. biztosíték stb. kisebb kütyük ami az alapjáratért felelősek.
Másik remélem nem fontos változás a közel múltban, hogy utóbbi 3 tankolásom Agip kutaknál történt DieselTech prémium gázolajjal, most is ezzel van 3/4-edig a tank, lehet a Mondeok nem szeretik ezt a típusú adalékos gázolajat?
Várom mindenkitől a segítő ötletek, holnap milyen irányba induljak el, mert ugye saját lábán tuti nem jutok el sehova érdemes jól átgondolni ha vontatni akarom akkor milyen tipusú szervízbe!
CMP jeladó.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
khorvat
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 64
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18327 Dátum:
2012.06.06 szerda, 21:00:15 »
Kérhetnék egy pontos magyar elnevezést rá, ami alapján a webáruházakban megtalálnám?
CMP=?
CKP=?
Vmint korábbi hozzászólásokban "Felső holtpont jeladó" elnevezést láttam ezt most is megtaláltam a Cromaxnál és ott CPS rövidítéssel szerepeltetik.
Ez a CPS rövidítés helytálló ez egy harmadik dolog ami van a Mondeokban, vagy ez a CMP , CKP közül éppen vmelyikkel azonos alkatrész csak ilyen néven fut náluk?
Idézetet írta: AndyA - 2012.06.06 szerda, 20:14:27
CMP jeladó.
AndyA
Naplózva
MKIII - 2.0TDCI, 2002.12., 5 ajtós Trend - HJBB, EGR off, ZEN.
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18328 Dátum:
2012.06.06 szerda, 21:38:20 »
Idézetet írta: khorvat - 2012.06.06 szerda, 21:00:15
Kérhetnék egy pontos magyar elnevezést rá, ami alapján a webáruházakban megtalálnám?
CMP=?
CKP=?
Vmint korábbi hozzászólásokban "Felső holtpont jeladó" elnevezést láttam ezt most is megtaláltam a Cromaxnál és ott CPS rövidítéssel szerepeltetik.
Ez a CPS rövidítés helytálló ez egy harmadik dolog ami van a Mondeokban, vagy ez a CMP , CKP közül éppen vmelyikkel azonos alkatrész csak ilyen néven fut náluk?
cmp,cramshaftposition,vezérműtengelyhelyzetérzékelő
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
TISLER19
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4936
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18329 Dátum:
2012.06.06 szerda, 23:05:52 »
Idézetet írta: khorvat - 2012.06.06 szerda, 21:00:15
Kérhetnék egy pontos magyar elnevezést rá, ami alapján a webáruházakban megtalálnám?
CMP=?
CKP=?
Vmint korábbi hozzászólásokban "Felső holtpont jeladó" elnevezést láttam ezt most is megtaláltam a Cromaxnál és ott CPS rövidítéssel szerepeltetik.
Ez a CPS rövidítés helytálló ez egy harmadik dolog ami van a Mondeokban, vagy ez a CMP , CKP közül éppen vmelyikkel azonos alkatrész csak ilyen néven fut náluk?
CKP pedig alsó holtponti jeladó.Ez a lendkerékből veszi a jelet.A CMP-től leáll nehezen vagy egyáltalán nem indul az alsó ha nem jó akkor egyáltalán elsem indul.
Naplózva
2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18330 Dátum:
2012.06.06 szerda, 23:17:35 »
Idézetet írta: khorvat - 2012.06.06 szerda, 21:00:15
Kérhetnék egy pontos magyar elnevezést rá, ami alapján a webáruházakban megtalálnám?
CMP=?
CKP=?
Vmint korábbi hozzászólásokban "Felső holtpont jeladó" elnevezést láttam ezt most is megtaláltam a Cromaxnál és ott CPS rövidítéssel szerepeltetik.
Ez a CPS rövidítés helytálló ez egy harmadik dolog ami van a Mondeokban, vagy ez a CMP , CKP közül éppen vmelyikkel azonos alkatrész csak ilyen néven fut náluk?
CMP=camshaft position (sensor) - vezérműtengely pozíció jeladó
CKP=crankshaft position (sensor) - főtengely pozíció jeladó
A jeladópár jele a befecskendezés ütemezéséhez kell. Ha valamelyik hiányzik, vagy nincs meg a szinkron a kettő között, az ECU egyből tiltja a befecskendezést.
A beindul-leáll inkább alacsony nyomású szakasz (szivattyú előtti) hiba lesz.
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
khorvat
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 64
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18331 Dátum:
2012.06.07 csütörtök, 07:51:07 »
Köszönöm mindenkinek a gyors reakciókat!
Igazából ez ha belegondolok nem a beindul lefullad hanem a be se indul eset inkább!
Este csináltam pár képet a szívósor részről, ha jól gondolom akkor megtaláltam a CMP jeladót a csatlakozó rajta szürke, viszont leszedve a csatit alatta már fekete a műanyag, tehát innentől ez nem kérdés hogy cserés és csak reménykedek benne, hogy ennyi baja van!
A biztonság kedvéért ha szembe állok a kocsival akkor a műanyag szívósor fedél felett kicsit a közepétől jobb találom és 3 eres csatlakozó megy rá? 1db csavar fogja elvileg a motorblokkhoz ha jól gondolom.
Tehát most első körben meglépem a CMP cserét aztán a többit meglátjuk.
Idézetet írta: Relhist - 2012.06.06 szerda, 23:17:35
CMP=camshaft position (sensor) - vezérműtengely pozíció jeladó
CKP=crankshaft position (sensor) - főtengely pozíció jeladó
A jeladópár jele a befecskendezés ütemezéséhez kell. Ha valamelyik hiányzik, vagy nincs meg a szinkron a kettő között, az ECU egyből tiltja a befecskendezést.
A beindul-leáll inkább alacsony nyomású szakasz (szivattyú előtti) hiba lesz.
Naplózva
MKIII - 2.0TDCI, 2002.12., 5 ajtós Trend - HJBB, EGR off, ZEN.
balko
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1065
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18332 Dátum:
2012.06.07 csütörtök, 07:57:52 »
Idézetet írta: khorvat - 2012.06.07 csütörtök, 07:51:07
Köszönöm mindenkinek a gyors reakciókat!
Igazából ez ha belegondolok nem a beindul lefullad hanem a be se indul eset inkább!
Este csináltam pár képet a szívósor részről, ha jól gondolom akkor megtaláltam a CMP jeladót a csatlakozó rajta szürke, viszont leszedve a csatit alatta már fekete a műanyag, tehát innentől ez nem kérdés hogy cserés és csak reménykedek benne, hogy ennyi baja van!
A biztonság kedvéért ha szembe állok a kocsival akkor a műanyag szívósor fedél felett kicsit a közepétől jobb találom és 3 eres csatlakozó megy rá? 1db csavar fogja elvileg a motorblokkhoz ha jól gondolom.
Tehát most első körben meglépem a CMP cserét aztán a többit meglátjuk.
szívósor alatt nem??
Naplózva
2002 TDCI ford mondeo 130le
khorvat
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 64
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18333 Dátum:
2012.06.07 csütörtök, 08:03:23 »
Ha CMP-t akarom cserélni akkor ezt keressem:
http://cromax.hu/index.php?keres_res=1&katid=51958597&termek_al_id=17590
vagy kinézete alapján inkább ez kellene nekem:
http://cromax.hu/index.php?katid=51958490&termek_al_id=15771&katnev=Diesel
Az elsőnek linkelt alkatrész egyébként merre található a motorház tető alatt, nehezen hozzáférhető helyen?
Idézetet írta: khorvat - 2012.06.07 csütörtök, 07:51:07
Köszönöm mindenkinek a gyors reakciókat!
Igazából ez ha belegondolok nem a beindul lefullad hanem a be se indul eset inkább!
Este csináltam pár képet a szívósor részről, ha jól gondolom akkor megtaláltam a CMP jeladót a csatlakozó rajta szürke, viszont leszedve a csatit alatta már fekete a műanyag, tehát innentől ez nem kérdés hogy cserés és csak reménykedek benne, hogy ennyi baja van!
A biztonság kedvéért ha szembe állok a kocsival akkor a műanyag szívósor fedél felett kicsit a közepétől jobb találom és 3 eres csatlakozó megy rá? 1db csavar fogja elvileg a motorblokkhoz ha jól gondolom.
Tehát most első körben meglépem a CMP cserét aztán a többit meglátjuk.
Naplózva
MKIII - 2.0TDCI, 2002.12., 5 ajtós Trend - HJBB, EGR off, ZEN.
khorvat
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 64
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18334 Dátum:
2012.06.07 csütörtök, 08:10:33 »
Most így nézek ki!
http://
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja.
http://www.kepfeltoltes.hu
http://
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja.
http://www.kepfeltoltes.hu
Amiről levettem a gyorscsatlakozót akkor az nem a CMP?
Idézetet írta: balko - 2012.06.07 csütörtök, 07:57:52
szívósor alatt nem??
«
Utoljára szerkesztve: 2012.06.07 csütörtök, 08:12:15 írta khorvat
»
Naplózva
MKIII - 2.0TDCI, 2002.12., 5 ajtós Trend - HJBB, EGR off, ZEN.
TISLER19
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4936
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18335 Dátum:
2012.06.07 csütörtök, 09:05:17 »
Idézetet írta: khorvat - 2012.06.07 csütörtök, 08:10:33
Most így nézek ki!
http://
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja.
http://www.kepfeltoltes.hu
http://
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja.
http://www.kepfeltoltes.hu
Amiről levettem a gyorscsatlakozót akkor az nem a CMP?
Ha ez megvan akkor van egy csavar amit kikell tekerni és kiveszed.Az még amit leszedtél az csak a csatlakozó.Amúgy biztos rossZ mert elvitted volna diagra a kocsit akkor ha rossz lett volna hiba kód.
Naplózva
2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
Kiskőrösi
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18336 Dátum:
2012.06.07 csütörtök, 09:30:33 »
Sziasztok. Kis tanácsot kérnék.
2003. TDCI az autó, amit nyüstölök. 200E km felett vagyok már, bár az autó belga (szervízkönyv zéró), innentől kezdve bármennyi lehet benne.
De nem is ez a lényeg. Milyen olajat tegyek bele??? Sokat nem eszik a lelkem. 15E km alatt 1/2 nívót ment le.
Ha van valakinek hasznos tanácsa, azt megköszönném
Üdv, Kiskőrösi.
Naplózva
khorvat
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 64
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18337 Dátum:
2012.06.07 csütörtök, 09:34:48 »
Idézetet írta: TISLER19 - 2012.06.07 csütörtök, 09:05:17
Ha ez megvan akkor van egy csavar amit kikell tekerni és kiveszed.Az még amit leszedtél az csak a csatlakozó.Amúgy biztos rossZ mert elvitted volna diagra a kocsit akkor ha rossz lett volna hiba kód.
Igen a csavart kell kivennem és 5 perc alatt kész a csere, akkor jó helyen járok ez a lényeg köszönöm a megerősítést! Diagnosztikára elmennem nehézkesen megoldható, csak ha ez nem segít folytatnám azzal a hibakeresést tovább!
Mivel a jelenlegi CMP mint írtam is fekete az meg köztudottan hibás széria 2002-2003ból, azzal hogy ezt kicserélem csak a kötelező dolgot végzem el.
Naplózva
MKIII - 2.0TDCI, 2002.12., 5 ajtós Trend - HJBB, EGR off, ZEN.
zolas
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1662
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18338 Dátum:
2012.06.07 csütörtök, 09:36:22 »
Idézetet írta: Kiskőrösi - 2012.06.07 csütörtök, 09:30:33
Sziasztok. Kis tanácsot kérnék.
2003. TDCI az autó, amit nyüstölök. 200E km felett vagyok már, bár az autó belga (szervízkönyv zéró), innentől kezdve bármennyi lehet benne.
De nem is ez a lényeg. Milyen olajat tegyek bele??? Sokat nem eszik a lelkem. 15E km alatt 1/2 nívót ment le.
Ha van valakinek hasznos tanácsa, azt megköszönném
Üdv, Kiskőrösi.
Hali!
5w30as olaj kell bele.
az hogy milyen márka terméke kerül az autóba, az pedig pénztárca és emberfüggő, kinek mi jött be.
én castrolt tolatok bele, nekem egyenlőre nem lehet rá panaszom. de HZsolt említette múltkor, hogy azt is már elég professzionális módon hamisítják.
valaki ragaszkodik a ford olajhoz, mert ugye ki más tudná jobban, hogy milyen olaj kell az autónak, ha nem maga a gyártó. hozzá kell tennem, elég jó áron lehet hozzájutni a Ford olajokhoz.
de olvastam már itt olyat is, hogy valaki amikor leresztette a ford olajat majdhogynem kátrányt látott.
tehát, 5W30 legyen, a többi rajtad múlik.
Naplózva
MK3 |2002.XII.|2.0|TDCi|130 LE|Ghia|Black Eye Bi-Xenon|18" 5Y|Tolatóradar|Tempomat|Sony 6CD|EGR Off|4 door|Befásult belső
|Skyfol korom fólia|FlipKey|Full bőr|
khorvat
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 64
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18339 Dátum:
2012.06.07 csütörtök, 09:38:22 »
Idézetet írta: Kiskőrösi - 2012.06.07 csütörtök, 09:30:33
Sziasztok. Kis tanácsot kérnék.
2003. TDCI az autó, amit nyüstölök. 200E km felett vagyok már, bár az autó belga (szervízkönyv zéró), innentől kezdve bármennyi lehet benne.
De nem is ez a lényeg. Milyen olajat tegyek bele??? Sokat nem eszik a lelkem. 15E km alatt 1/2 nívót ment le.
Ha van valakinek hasznos tanácsa, azt megköszönném
Üdv, Kiskőrösi.
Én 7 éve minden évben cserélem az olajat átlag 15e km megy bele évente, az olaj amit eddig használtam a Gyári Ford 5W30 !! Nekem tökéletes.
Naplózva
MKIII - 2.0TDCI, 2002.12., 5 ajtós Trend - HJBB, EGR off, ZEN.
Kiskőrösi
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18340 Dátum:
2012.06.07 csütörtök, 10:10:08 »
Idézetet írta: khorvat - 2012.06.07 csütörtök, 09:38:22
Én 7 éve minden évben cserélem az olajat átlag 15e km megy bele évente, az olaj amit eddig használtam a Gyári Ford 5W30 !! Nekem tökéletes.
Köszönöm a gyors válaszokat
Naplózva
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18341 Dátum:
2012.06.07 csütörtök, 12:02:23 »
Idézetet írta: khorvat - 2012.06.07 csütörtök, 09:38:22
Én 7 éve minden évben cserélem az olajat átlag 15e km megy bele évente, az olaj amit eddig használtam a Gyári Ford 5W30 !! Nekem tökéletes.
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18342 Dátum:
2012.06.07 csütörtök, 14:03:20 »
Idézetet írta: alf - 2012.06.06 szerda, 21:38:20
cmp,cramshaftposition,vezérműtengelyhelyzetérzékelő
Camshaft Main Position, hogy pontosak legyünk, de a magyar fordítás kifogástalan.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18343 Dátum:
2012.06.07 csütörtök, 14:16:19 »
Idézetet írta: AndyA - 2012.06.07 csütörtök, 14:03:20
Camshaft Main Position, hogy pontosak legyünk, de a magyar fordítás kifogástalan.
A fordítás sem jó.
CMP
Camshaft Main Position: vezérmű tengely holtpont-jeladó
CKP
Cranskhaft position: Forgattyúszög-jeladó, vagy inkább főtengely pozicícó jeladó.
A CMP csak 1 pontot jelez, a CKP jelzi ugyanazt, mint a CMP, és a szöget, mert asszem 36 részre van osztva a lendkerék, ennyi fog/lyuk van, azaz egy fog hiányzi, ebből lehet tudni, hogy ez a felső holtpont.
szerk: javítottam a k-t.
«
Utoljára szerkesztve: 2012.06.07 csütörtök, 17:57:13 írta Angel
»
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
busto
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18344 Dátum:
2012.06.07 csütörtök, 14:16:51 »
Idézetet írta: AndyA - 2012.06.05 kedd, 11:13:32
Egy Mondeo egy B Vectra ellenében nem éri meg? Miről te beszélsz a te billentyűzeteddel?!?!
AndyA
AndyA üdv, hajlok rá.
Te mit tennél? Hova vigyem Bp környékén, ahol megbízható tanácsot/bevizsgálást kapok? Érdemes egyáltalán dízelbe ülnöm, ha nagyrészt rövid távokon használom? Köszi!
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18345 Dátum:
2012.06.07 csütörtök, 14:29:45 »
Idézetet írta: busto - 2012.06.07 csütörtök, 14:16:51
AndyA üdv, hajlok rá.
Te mit tennél? Hova vigyem Bp környékén, ahol megbízható tanácsot/bevizsgálást kapok? Érdemes egyáltalán dízelbe ülnöm, ha nagyrészt rövid távokon használom? Köszi!
Vikhez. Lurdy-házzal szemben a Ford kereskedés, Németh Viktort keresd. Ő a Mondeo Club "saját" szerelője, nem mellesleg az év legjobb Ford szerelője is volt.
Dízel alapvetően akkor éri meg, ha sokat mész vele. Ez úgy évi 25-30 ezer km, és onnan felfelé. Más kérdés, hogy rövid távra, városba nem is az ekkora autó az optimális méret, hanem mondjuk egy 1.0-s Toyota Yaris vagy valami hasonló. De azt meg nem lehet egy Mondeohoz hasonlítani, mert sok közös nincs bennük azon túl, hogy négy kereke van mind a kettőnek.
Ezek a nagyobb autók nem az optimum kereséséről szólnak, hanem egyfajta szerelemről. Na meg persze arról is, hogy amikor a horvát tengerpartra indul az ember, akkor sem kell két tetődobozt egymás mellé tenni a Yaris tetejére, hogy minden cucc és az utasok is kényelmesen elférjenek.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18346 Dátum:
2012.06.07 csütörtök, 14:37:44 »
Idézetet írta: AndyA - 2012.06.07 csütörtök, 14:29:45
Ezek a nagyobb autók nem az optimum kereséséről szólnak, hanem egyfajta szerelemről. Na meg persze arról is, hogy amikor a horvát tengerpartra indul az ember, akkor sem kell két tetődobozt egymás mellé tenni a Yaris tetejére, hogy minden cucc és az utasok is kényelmesen elférjenek.
...és hogy gond nélkül fel is tudjon mászni a horvát hegyekre.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Nika91127
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18347 Dátum:
2012.06.07 csütörtök, 15:50:16 »
Idézetet írta: busto - 2012.06.07 csütörtök, 14:16:51
AndyA üdv, hajlok rá.
Te mit tennél? Hova vigyem Bp környékén, ahol megbízható tanácsot/bevizsgálást kapok? Érdemes egyáltalán dízelbe ülnöm, ha nagyrészt rövid távokon használom? Köszi!
Ha rövid távokon használod,akkor ne vegyél dízelt...Vagy vedd meg és add el piaci áron,és a különbözetből egy db-ig tankolhatod a "hibamentes" Vectra B-t.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18348 Dátum:
2012.06.07 csütörtök, 16:04:43 »
Idézetet írta: Angel - 2012.06.07 csütörtök, 14:16:19
A fordítás sem jó.
CMP
Camshaft Main Position: vezérmű tengely holtpont-jeladó
CKP
Cranshaft position: Forgattyúszög-jeladó, vagy inkább főtengely pozicícó jeladó.
A CMP csak 1 pontot jelez, a CKP jelzi ugyanazt, mint a CMP, és a szöget, mert asszem 36 részre van osztva a lendkerék, ennyi fog/lyuk van, azaz egy fog hiányzi, ebből lehet tudni, hogy ez a felső holtpont.
erről beszéltem......!:'(
mind1, neked van igazad......
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18349 Dátum:
2012.06.07 csütörtök, 17:51:15 »
Idézetet írta: Angel - 2012.06.07 csütörtök, 14:16:19
A fordítás sem jó.
CMP
Camshaft Main Position: vezérmű tengely holtpont-jeladó
CKP
Cranshaft position: Forgattyúszög-jeladó, vagy inkább főtengely pozicícó jeladó.
A CMP csak 1 pontot jelez, a CKP jelzi ugyanazt, mint a CMP, és a szöget, mert asszem 36 részre van osztva a lendkerék, ennyi fog/lyuk van, azaz egy fog hiányzi, ebből lehet tudni, hogy ez a felső holtpont.
Ez a camshaft main position kibontás honnét van? én idáig csak
C
a
M
shatf
P
osition kibontást láttam. (pl a TIS-ben)
A jelformája meg pl. ilyen (HALL effect verzió):
http://www.aa1car.com/library/crank_sensors.htm
A tdci befecskendezés vezérléséből következően nem figyelheti csak a felső holtpontot (melyik hengernél?), mert az nem elég infó a befecskendezés ütemezéséhez. SZVSZ.
De ha már ki-az-okosabbat játszunk, a CKP kibontásból kimaradt egy "k" betű, merthogy CranKshaft.
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
Oldalak:
1
...
360
361
362
363
364
365
366
[
367
]
368
369
370
371
372
373
374
...
959
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ