Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 18:06:21 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 12 13 14 15 16 17 18 [19] 20 21 22 23 24 25 26 27   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Fék, ABS  (Megtekintve 625841 alkalommal)
0 Felhasználó és 10 vendég van a témában
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #900 Dátum: 2013.06.11 kedd, 10:52:34 »

Érdekes kérdésem lenne,de más nem jut eszembe magyarázatként:
A kopott hátsó fék okozhatja az első fék rázkódását?
Elöl teljesen új Ferodo szett van (tárcsák+betétek)
Én is arra gondoltam, amire Truthful, a csapágyra. Kanyarban nem búg/zúg/kerreg?
Nekem pont nemrég volt az, hogy balra kanyarodáskor jobbról hallottuk a hangot. Szerelő alámászik, semmit nem talál. A vége - 2 hét múlva - az lett, hogy bal kerékcsapágy csere, mert annyira lógott már, hogy a balra kanyarodáskor a terheléstől megszabadult kerék rázkódott. Ennek folyományaként a tárcsa megcsapkodta a féknyerget, kitágult, és a balra kanyarodás utáni első fékezéskor olyan volt a fék, mintha levegős lett volna a fékrendszer. Nem tudom, miért, de baromira kikopott a csapágy.
Naplózva
krisz32
Vendég
« Új hozzászólás #901 Dátum: 2013.06.11 kedd, 22:13:57 »

Én is arra gondoltam, amire Truthful, a csapágyra. Kanyarban nem búg/zúg/kerreg?
Nekem pont nemrég volt az, hogy balra kanyarodáskor jobbról hallottuk a hangot. Szerelő alámászik, semmit nem talál. A vége - 2 hét múlva - az lett, hogy bal kerékcsapágy csere, mert annyira lógott már, hogy a balra kanyarodáskor a terheléstől megszabadult kerék rázkódott. Ennek folyományaként a tárcsa megcsapkodta a féknyerget, kitágult, és a balra kanyarodás utáni első fékezéskor olyan volt a fék, mintha levegős lett volna a fékrendszer. Nem tudom, miért, de baromira kikopott a csapágy.
Megnéztem mindkét oldali kereket,megemeltem az autót megrángattam a kerekeket a tetejénél és az aljánál fogva,egyik csapágyam sem kotyog.Én is gyanakodtam csapágyra,de már nem tudom mit találjak ki.A hátsó fékeket cseréltem ma,annyiban javult a helyzet,hogy jobb a fékhatás,de a rázkódás nem szűnt meg.Cseréljem ki a csapágyakat elöl?
Naplózva
Kincso70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 561



« Új hozzászólás #902 Dátum: 2013.06.11 kedd, 23:19:21 »

Megnéztem mindkét oldali kereket,megemeltem az autót megrángattam a kerekeket a tetejénél és az aljánál fogva,egyik csapágyam sem kotyog.Én is gyanakodtam csapágyra,de már nem tudom mit találjak ki.A hátsó fékeket cseréltem ma,annyiban javult a helyzet,hogy jobb a fékhatás,de a rázkódás nem szűnt meg.Cseréljem ki a csapágyakat elöl?
Van két kerékagyam új csapágyak vannak benne akár próbára is odaadom.Persze ha segítesz féltengelycsuklót cserélni.Szerdán beszélünk.
Naplózva

Ford Sierra kombi 2.3 D 1985 DPN-954
Ford Mondeo Kombi 1.8 GLX 1995 HMY-760
Ford Escort 1.6i 1986 EOL-491
Ford Galaxy 1.9 TDI Si 1999 ILF-165
Ford Mondeo Kombi 1.6 CLX 1994 IOS-480
Ford Mondeo Kombi 1.8TD Ghia 1997 JAK-629
layzi
Vendég
« Új hozzászólás #903 Dátum: 2013.06.12 szerda, 17:56:12 »

Hello. Vettem egy TCS-s abs-t, de a csöveket nem kaptam hozzá. Tudná valaki hogyan kell bekötni? A régi abs-en a két közéső volt az olajbemenet, és átlósan párban volt az első és hátsó kivezetés. Linkeltem egy képet rajt számokkal. Ha van aki tudja hogy mit hova akkor légyszi írja le a számot és hogy hova megy (pl, 3 -bal első)...
http://kepfeltoltes.hu/130612/DSC_0598_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Naplózva
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #904 Dátum: 2013.06.12 szerda, 18:32:55 »

Hello. Vettem egy TCS-s abs-t, de a csöveket nem kaptam hozzá. Tudná valaki hogyan kell bekötni? A régi abs-en a két közéső volt az olajbemenet, és átlósan párban volt az első és hátsó kivezetés. Linkeltem egy képet rajt számokkal. Ha van aki tudja hogy mit hova akkor légyszi írja le a számot és hogy hova megy (pl, 3 -bal első)...
http://kepfeltoltes.hu/130612/DSC_0598_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Hali!Küldtem neked fotót az elektromos topikban, hogy melyik furatba, melyik kerékhez tartozó cső megy. Itt amit látok képet azon az 5-6-ba a főfékhengerről megy a két cső, az tuti.
Naplózva
krisz32
Vendég
« Új hozzászólás #905 Dátum: 2013.06.14 péntek, 21:57:46 »

Megnéztem mindkét oldali kereket,megemeltem az autót megrángattam a kerekeket a tetejénél és az aljánál fogva,egyik csapágyam sem kotyog.Én is gyanakodtam csapágyra,de már nem tudom mit találjak ki.A hátsó fékeket cseréltem ma,annyiban javult a helyzet,hogy jobb a fékhatás,de a rázkódás nem szűnt meg.Cseréljem ki a csapágyakat elöl?
Ma megnéztük a gépet fékpadon a bal első fék rázott.Leszedtem a tárcsákat,felszabályoztattam őket és patent a gép.Azt mondta a szerelő haver,hogy szerinte túlságosan rövid féktávokat veszek (ami igaz) és emiatt elmelegszik a fék és hullámossá válik a tárcsa felülete.Szerinte a Mondeo féktárcsái alul vannak méretezve,ekkora tömeghez nagyobb tárcsa dukálna.
Naplózva
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #906 Dátum: 2013.06.14 péntek, 22:43:15 »

Ma megnéztük a gépet fékpadon a bal első fék rázott.Leszedtem a tárcsákat,felszabályoztattam őket és patent a gép.Azt mondta a szerelő haver,hogy szerinte túlságosan rövid féktávokat veszek (ami igaz) és emiatt elmelegszik a fék és hullámossá válik a tárcsa felülete.Szerinte a Mondeo féktárcsái alul vannak méretezve,ekkora tömeghez nagyobb tárcsa dukálna.
Van igazság abban, amit a szerelőd mondott, hogy az első fék kicsit alul méretezett a mondeohoz, ezért használjuk jó néhányan az ST 170 foca első tárcsáit az mk3 mondeo féknyeregjeivel.
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #907 Dátum: 2013.06.15 szombat, 21:11:06 »

Ma megnéztük a gépet fékpadon a bal első fék rázott.Leszedtem a tárcsákat,felszabályoztattam őket és patent a gép.Azt mondta a szerelő haver,hogy szerinte túlságosan rövid féktávokat veszek (ami igaz) és emiatt elmelegszik a fék és hullámossá válik a tárcsa felülete.Szerinte a Mondeo féktárcsái alul vannak méretezve,ekkora tömeghez nagyobb tárcsa dukálna.
Arra figyelj, hogy nemsokára ismét rázni fog a tárcsa. Újat kellene venned.
Erről volt nemrég a fórumon értekezés, hogy miért lesz ismét hullámos, és miért nem megoldás a felszabályozás.
Naplózva
Janny
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 965



E-mail
« Új hozzászólás #908 Dátum: 2013.06.16 vasárnap, 10:07:17 »

Ma megnéztük a gépet fékpadon a bal első fék rázott.Leszedtem a tárcsákat,felszabályoztattam őket és patent a gép.Azt mondta a szerelő haver,hogy szerinte túlságosan rövid féktávokat veszek (ami igaz) és emiatt elmelegszik a fék és hullámossá válik a tárcsa felülete.Szerinte a Mondeo féktárcsái alul vannak méretezve,ekkora tömeghez nagyobb tárcsa dukálna.

Arra figyelj, hogy nemsokára ismét rázni fog a tárcsa. Újat kellene venned.
Erről volt nemrég a fórumon értekezés, hogy miért lesz ismét hullámos, és miért nem megoldás a felszabályozás.


Itt van:
Nem minden tárcsánál van ez így, pl. egy Bimmer teli tárcsáját szabályoztattuk 2 hete, azóta van benne 3000 km és üvegesdésig lett párszor már fékezve pályán. Nem ráz, nem szitál és nem lett hullámos.

Azért nem (ez csak az én okfejtésem), mert nem hűtött, hanem teli tárcsa. Így mindkét oldala ki van szabályozva szépen, nincs "ütés" benne.

A Mondeo hűtött tárcsáját hiába szabályozod, mivel 4 oldala van, 4 vetemedik, viszont csak 2-őt tudsz felesztergálni, ami miatt a másik kettő belső oldal ütése hamar hazavágja a külső oldalakat újra.  szomoru1
Naplózva

MK IV kombi, 2009 2,0 TDCi, 115 ló
MK II kombi, 1997, 2,0 benzin
"Full throttle and no brakes… Save the planet, kill yourself!"
krisz32
Vendég
« Új hozzászólás #909 Dátum: 2013.06.17 hétfő, 16:38:50 »

Arra figyelj, hogy nemsokára ismét rázni fog a tárcsa. Újat kellene venned.
Erről volt nemrég a fórumon értekezés, hogy miért lesz ismét hullámos, és miért nem megoldás a felszabályozás.
kb. 1000 km van a tárcsában,most vettem 27 ezerért,ha megint rázni fog,akkor megint felszabályoztatom 1000 forintért és nem veszek hetente újat. Wink
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #910 Dátum: 2013.06.17 hétfő, 21:49:45 »

kb. 1000 km van a tárcsában,most vettem 27 ezerért,ha megint rázni fog,akkor megint felszabályoztatom 1000 forintért és nem veszek hetente újat. Wink
És hanyadik felszabályzás után fog a minimum vastagság alá csökkenni?
Naplózva
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #911 Dátum: 2013.06.17 hétfő, 23:07:36 »

kb. 1000 km van a tárcsában,most vettem 27 ezerért,ha megint rázni fog,akkor megint felszabályoztatom 1000 forintért és nem veszek hetente újat. Wink
Dehogynem veszel újat, csak 3 hét múlva, ha hetente szabályoztatod. Wink
Naplózva
krisz32
Vendég
« Új hozzászólás #912 Dátum: 2013.06.18 kedd, 22:01:46 »

És hanyadik felszabályzás után fog a minimum vastagság alá csökkenni?
Majd meglátjuk,egyelőre jól működik.
Naplózva
pilot001
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 163


Cruiser

pilot001@freemail.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #913 Dátum: 2013.07.13 szombat, 15:05:45 »


Üdv !

Kérdés kombi hátsó tárcsaféket raknám fel a dobfék helyett. Persze amit vettem azt szétkaptam és tömítéseket cseréltem meg persze lefestettem a nyergeket.
De most szembesülök avval hogy a kézifék kampós rúdját nem tudom vissza rakni a kis tányér rugók miatt.
Ehhő gyárilag van valami szerszám vagy megoldás netán csak valahogy le lehet nyomni izomból a csavart amibe az a kis ék megy. Nem tudom össze rakni mert előfeszítve volt benne gondolom. Ha csak épp ennyi a megoldás akkor valamit kitalálok...
Hátha valaki csinált mán ilyet is. Persze a neten semmi se van erről a dologról még fotók se.
Ákos
Naplózva

2004 10. Mondeo Mk3, Saloon (sedan) , 1.8i 16V.
TEL.. 70 247 65 nyolcvankettő.
Lengyelország (*Székesfehérvár*)
gsziki
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 440



E-mail
« Új hozzászólás #914 Dátum: 2013.07.13 szombat, 18:32:03 »

Arra figyelj, hogy nemsokára ismét rázni fog a tárcsa. Újat kellene venned.
Erről volt nemrég a fórumon értekezés, hogy miért lesz ismét hullámos, és miért nem megoldás a felszabályozás.

A megoldást elárulom!
Én évekig kísérleteztem,mert nekem is rázott és a megoldás az,ha a legjobb minőségű féktárcsát és betétet veszed meg!
Vagy Motocraftot,vagy ami nekem bevált a TEXTAR márka.
A Textar szettembe most van 145000km!!!
Azért kell a drága,legjobbat megvenni,mert a drága tervezők alulméretezték a féket és csak így lehet kiküszöbölni.
Szart ne vegyetek,mint a Brembo. Nekem a hátsó dobom Brembo volt de kb 15000 km után kuka!
Remélem segítettem.
Naplózva

2002 2L Tdci 131Ló ZetecS,Full bőr,automata,navi,gyári multimédia beépített VHS lejátszóval,gyári hifi,stb.
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #915 Dátum: 2013.07.14 vasárnap, 20:17:11 »

...
De most szembesülök avval hogy a kézifék kampós rúdját nem tudom vissza rakni a kis tányér rugók miatt.
Ehhő gyárilag van valami szerszám vagy megoldás netán csak valahogy le lehet nyomni izomból a csavart amibe az a kis ék megy. Nem tudom össze rakni mert előfeszítve volt benne gondolom. Ha csak épp ennyi a megoldás akkor valamit kitalálok...
Hátha valaki csinált mán ilyet is. Persze a neten semmi se van erről a dologról még fotók se.
Ákos
Hali!
Ezt most nem igazán értem.
A kézifékkarral van gondod? Mert azt nem kell ilyenkor cserélni.
Ha a kézifékkötéllel van gondod, hogy a dobfékes kötele nem passzol a tárcsafékeshez, akkor az tényleg így van. Kézifékkötelet is kell cserélni. Nem egyszerű a hővédőlemez alatt matekolni, de megoldható.
Csak mert nem értem, hogy milyen kis csavarról beszélsz. Kombi tárcsafék esetén a kézifékkötélnek nincs csavarja, egyszerű beakasztós megoldás - emlékeim szerint (legalábbis Mk1 esetén, de nem hiszem, hogy sokat változtattak volna rajta).
Esetleg csinálj képet a problémás részről.
Naplózva
pilot001
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 163


Cruiser

pilot001@freemail.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #916 Dátum: 2013.07.14 vasárnap, 21:13:37 »

Csavar ? Há van ! csak épp benne a fék munkahengerében. Azért kell tekerni a hátsó tárcsaféknél a dagattyút ha épp nem fér be az új pofa.

Tehát a kézifék bowdene egy karra megy rá a féknél ami lenyomja ezt a csavart ami bele van csavarva a fék dugatyyúba.
És ez a csavar kapcsolódik 5 tányér rugóhoz és ehhez a karhoz ami most nem megy vissza mert a tányér rugókkal elő van feszítve gondolom. Tehát ehhő kell valami megoldát hogy vissza rakjam. Még holnap megnézem jól mit tudom vele ügyeskedni aztán valami nagyon tudományos alapra kell helyezni Smiley

Na kb itt látszik a fehér müa. kupak aztán gumi fedél alatti részben van a dolog. Oda megy be a kézifék mozgató karja.
Neten találtam :



 gun
« Utoljára szerkesztve: 2013.07.14 vasárnap, 21:34:50 írta pilot001 » Naplózva

2004 10. Mondeo Mk3, Saloon (sedan) , 1.8i 16V.
TEL.. 70 247 65 nyolcvankettő.
Lengyelország (*Székesfehérvár*)
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #917 Dátum: 2013.07.14 vasárnap, 21:16:20 »

Csavar ? Há van ! csak épp benne a fék munkahengerében. Azért kell tekerni a hátsó tárcsaféknél a dagattyút ha épp nem fér be az új pofa.

Tehát a kézifék bowdene egy karra megy rá a féknél ami lenyomja ezt a csavart ami bele van csavarva a fék dugatyyúba.
És ez a csavar kapcsolódik 5 tányér rugóhoz és ehhez a karhoz ami most nem megy vissza mert a tányér rugókkal elő van feszítve gondolom. Tehát ehhő kell valami megoldát hogy vissza rakjam. Még holnap megnézem jól mit tudom vele ügyeskedni aztán valami nagyon tudományos alapra kell helyezni Smiley

 gun
nem kell nagy tudományt bele vinni. erő kell hozzá. satu, pillanatszorító, ilyesmi, hogy amikor betekered, úgy tudd tartani, amíg az ék belemegy
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
pilot001
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 163


Cruiser

pilot001@freemail.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #918 Dátum: 2013.07.14 vasárnap, 21:36:00 »



Ehhe .. erő kell az tutti me próbáltam lenyomni úgy 88 kilómmal de nem ment eddig még. De majd orosz módszer benéz.

 eplus2
Naplózva

2004 10. Mondeo Mk3, Saloon (sedan) , 1.8i 16V.
TEL.. 70 247 65 nyolcvankettő.
Lengyelország (*Székesfehérvár*)
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #919 Dátum: 2013.07.14 vasárnap, 22:10:08 »


Ehhe .. erő kell az tutti me próbáltam lenyomni úgy 88 kilómmal de nem ment eddig még. De majd orosz módszer benéz.

 eplus2

Ha a kézifékkart kiengeded, majd ránehezedve lenyomod, akkor egy kattanás mellett kiold a kézifékkar automata utánállítója, és a köteleket kijjebb tudod húzni a nyergeknél a házából, és akkor már be tudod akasztani a nyeregbe. De sanszos, hogy a hővédő lemez fölött szétakad a cucc, és akkor lehet azzal szívni, mintahogy azt HegeGabi írta.
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
pilot001
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 163


Cruiser

pilot001@freemail.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #920 Dátum: 2013.07.14 vasárnap, 23:42:59 »


Na jó ...

Nem értitek mi a pálya... majd holnap lefotózom.

Ákos
Naplózva

2004 10. Mondeo Mk3, Saloon (sedan) , 1.8i 16V.
TEL.. 70 247 65 nyolcvankettő.
Lengyelország (*Székesfehérvár*)
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #921 Dátum: 2013.07.15 hétfő, 00:05:30 »


Ehhe .. erő kell az tutti me próbáltam lenyomni úgy 88 kilómmal de nem ment eddig még. De majd orosz módszer benéz.

 eplus2


mikor lenyomtat a rugóstányért, ne akard azt a kis biztosító bizbaszt teljesen átnyomni rajta, csak félig. Aztán nyomd le a tányér másik felét is, és told be teljesent  eplus2 én pillanatszorítókkal csináltam... csak vigyázz! nehogy fordítva rakd bele, akkor kezdheted elölről  hehe  Cheesy
« Utoljára szerkesztve: 2013.07.15 hétfő, 00:12:45 írta Kalap ur » Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #922 Dátum: 2013.07.15 hétfő, 00:11:22 »

Ha a kézifékkart kiengeded, majd ránehezedve lenyomod, akkor egy kattanás mellett kiold a kézifékkar automata utánállítója, és a köteleket kijjebb tudod húzni a nyergeknél a házából, és akkor már be tudod akasztani a nyeregbe. De sanszos, hogy a hővédő lemez fölött szétakad a cucc, és akkor lehet azzal szívni, mintahogy azt HegeGabi írta.

féknyereg felújítás utáni össze szerelésről van itten szó  vigyor3 nyes ti teljesen másról beszéltek  hehe
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #923 Dátum: 2013.07.15 hétfő, 14:30:55 »

féknyereg felújítás utáni össze szerelésről van itten szó  vigyor3 nyes ti teljesen másról beszéltek  hehe
Így és ahogy Pilot001 újfent átfogalmazva leírta, már érthető, hogy teljesen szétszedte és nem tudja összerakni - habár ezt nem értem, hogy minek, talán szakadt volt az a gumiburkolat?
Erre jó a kép Grin. Mármint hogy azzal könnyebben meg lehet érteni a dolgokat.
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #924 Dátum: 2013.07.15 hétfő, 17:16:17 »

Így és ahogy Pilot001 újfent átfogalmazva leírta, már érthető, hogy teljesen szétszedte és nem tudja összerakni - habár ezt nem értem, hogy minek, talán szakadt volt az a gumiburkolat?
Erre jó a kép Grin. Mármint hogy azzal könnyebben meg lehet érteni a dolgokat.

az csak egy védőburkolat. viszont a nyeregben van egy csigás rúd, azon egy gumigyűrű amitől függ a kézifék hatékonysága (elszokott kopni, és elengedi a fékfolyadékot.....) gondolom ezt is cserélte.
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
pilot001
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 163


Cruiser

pilot001@freemail.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #925 Dátum: 2013.07.15 hétfő, 18:39:02 »

Ya...

ez az a rész....

Mivel ha minden tömítést cserélni akarsz akkor ezt is szét kell szedni és nem 1 szerű össze rakni.







Látható hogy össze raktam de persze csaltam kicsit mert keskeny kövű köszörűvel a kar végén csináltam egy kis bevezető lapot ferdén így aztán rá tudtam ütögetni ... LOL
Fotón még a gyárilag kialakított véggel van.

Ez van ! de legalább kész !

Ákos
« Utoljára szerkesztve: 2013.07.15 hétfő, 18:43:46 írta pilot001 » Naplózva

2004 10. Mondeo Mk3, Saloon (sedan) , 1.8i 16V.
TEL.. 70 247 65 nyolcvankettő.
Lengyelország (*Székesfehérvár*)
mykrisz994
Vendég
« Új hozzászólás #926 Dátum: 2013.07.20 szombat, 14:57:01 »

Sziasztok a gondom egy 1.8 td-vel volna. A fékpedál ha áll a motor jónak tűnik(mármint kemény nem enged befelé) Ha beindítom akkor viszont araszol befelé kb a feléig viszonylag "gyorsan"  légtelenítve volt 2-3 alkalommal is már nem tudom mi a baj.
Naplózva
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #927 Dátum: 2013.07.20 szombat, 22:32:18 »

Sziasztok a gondom egy 1.8 td-vel volna. A fékpedál ha áll a motor jónak tűnik(mármint kemény nem enged befelé) Ha beindítom akkor viszont araszol befelé kb a feléig viszonylag "gyorsan"  légtelenítve volt 2-3 alkalommal is már nem tudom mi a baj.

Motor beindításával indul be a fékszervó, valószínűleg az szórakozik. Én arra tippelnék, hogy valami tömítetlenség van a szervó szivattyújában és elereszti a nyomást.
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
mykrisz994
Vendég
« Új hozzászólás #928 Dátum: 2013.07.21 vasárnap, 09:15:51 »

De ha a szervó szívózik akkor nem keménynek kellene maradnia? a szervó segít fékezni nem? ha nem jó a tömítés és elengedi a nyomást sztem kemény a pedál.
levettem a szervóról a csövet akkor beton kemény a fék ha visszadugom akkor meg araszol befelé.nem értem mi lehet a baj mit próbáljak még?
most meg világít az abs lámpa cserélni kellett az egyik érzékelőt azóta.azzal mit lehet kezdeni?
milyen diagnosztikai eszközt ajánlotok amivel boldogulnék itthon is?
Előre is köszönöm
Naplózva
mykrisz994
Vendég
« Új hozzászólás #929 Dátum: 2013.07.21 vasárnap, 09:19:10 »

TéDé ha jól olvastam és láttam szaki a mondeóban.
Esetleg őt hogy érem el?
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #930 Dátum: 2013.07.21 vasárnap, 09:41:24 »

Sziasztok a gondom egy 1.8 td-vel volna. A fékpedál ha áll a motor jónak tűnik(mármint kemény nem enged befelé) Ha beindítom akkor viszont araszol befelé kb a feléig viszonylag "gyorsan"  légtelenítve volt 2-3 alkalommal is már nem tudom mi a baj.
szerintem ez mindenkinél így működik. mi a baj vele? nem fog?
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #931 Dátum: 2013.07.21 vasárnap, 17:48:37 »

TéDé ha jól olvastam és láttam szaki a mondeóban.
Esetleg őt hogy érem el?
szerintem őt sehogy.TáDé amúgy.
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
mykrisz994
Vendég
« Új hozzászólás #932 Dátum: 2013.07.22 hétfő, 17:27:18 »

Bocs a névelírásért  szomoru1
Fog a fék csak ha aprókat és gyorsan pumpálom bekeményedik de ha megyek meg puha és harap mint a fene.
ha felpumpálom fékezés előtt akkor meg kemény és egy kicsit erősebben is kell fékeznem.sőt mintha nagyon lassan kezdene el fékezni hiába nyomom.
de mikor nyomva tartom és bepuhul akkor fog mint állat.
Diagot mit javasoltok?
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #933 Dátum: 2013.07.22 hétfő, 19:13:37 »

Bocs a névelírásért  szomoru1
Fog a fék csak ha aprókat és gyorsan pumpálom bekeményedik de ha megyek meg puha és harap mint a fene.
ha felpumpálom fékezés előtt akkor meg kemény és egy kicsit erősebben is kell fékeznem.sőt mintha nagyon lassan kezdene el fékezni hiába nyomom.
de mikor nyomva tartom és bepuhul akkor fog mint állat.
Diagot mit javasoltok?

cserélj fékolajat, meg max főfékhengerben karmantyúkat. amúgy amit leírsz, nagyjából normális

Tádét nagyjából sehogyan sem éred el. 2 éve már, hogy villáskulcs sem volt a kezében. Én napi kapcsolatban vagyok vele, de saját kérésére a számát nem adhatom ki
« Utoljára szerkesztve: 2013.07.22 hétfő, 19:15:28 írta GinJoy » Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
mykrisz994
Vendég
« Új hozzászólás #934 Dátum: 2013.07.22 hétfő, 22:10:09 »

köszi a gyors választ. megpróbálom amit írtál.
diagnosztika? ötlet hogy milyet vegyek? tudjátok ! Kicsi pénz nagy mutatvány  nyes
de most komolyan. csak hibakódok törlésére kéne.
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #935 Dátum: 2013.07.23 kedd, 11:44:32 »

diagnosztika? csak hibakódok törlésére kéne.
Kicsi pénz nagy mutatvány!
Akkor megfogtad a szerencsemalac farkát:
Akkuról pozitív saru levesz legalább fél órára - csak a biztonság kedvéért, mielőtt márkatársak elkezdenek oltani engem Smiley -, majd visszatesz -> hibakódok törölve, lehet tanítani (Mk2-nél is kell még?).
Naplózva
mykrisz994
Vendég
« Új hozzászólás #936 Dátum: 2013.07.23 kedd, 20:16:11 »

Köszi de momentán az ABS hibakód még mindíg megvan pedig cserélve lett a rossz szenzor
Naplózva
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #937 Dátum: 2013.07.23 kedd, 20:45:56 »

Köszi de momentán az ABS hibakód még mindíg megvan pedig cserélve lett a rossz szenzor
Nekem azt Ford szervíz tudta csak törölni.
Emiatt ne vegyél semmit, az elm327-el én sem tudtam törölni, ehhez kellett a gyári motyó.
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #938 Dátum: 2013.07.23 kedd, 21:17:18 »

Akkor megfogtad a szerencsemalac farkát:
Akkuról pozitív saru levesz legalább fél órára - csak a biztonság kedvéért, mielőtt márkatársak elkezdenek oltani engem Smiley -, majd visszatesz -> hibakódok törölve, lehet tanítani (Mk2-nél is kell még?).
a benzinesnél  Wink
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
mykrisz994
Vendég
« Új hozzászólás #939 Dátum: 2013.07.24 szerda, 09:00:17 »

Remek a szervíz meg lehúz mint az állat.
műszakis a kocsi és elég kellemetlen lessz kimagyarázni.Van éppen elég dolog vele amit el kell sütni Sad
Naplózva
krisz32
Vendég
« Új hozzászólás #940 Dátum: 2013.07.26 péntek, 16:02:07 »

Arra figyelj, hogy nemsokára ismét rázni fog a tárcsa. Újat kellene venned.
Erről volt nemrég a fórumon értekezés, hogy miért lesz ismét hullámos, és miért nem megoldás a felszabályozás.
Tízezer km telt el a felszabályozás óta és hála Istennek nem ráz.
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #941 Dátum: 2013.08.16 péntek, 12:12:52 »

Kérdés: Ha van egy MK3 féknyereg, ami 1.5 éve a polcon áll és be akarom szerelni, akkor előtte fel kell újítani a dugattyú tömítéseket ezzel?

http://www.fridcar.hu/autoalkatresz_cikkszam/2/469283/1/webaruhaz/ford/mondeo/2003/16633/fekberendezes/fekjavito-keszlet/

https://cromax.hu/-/674-elso-feknyereg-javito-keszlet-ford-mondeo-2000-2007-tomites?kereso_marka=---&kereso_modell=0&kereso_modell=0&kereso_marka=---
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #942 Dátum: 2013.08.16 péntek, 18:09:37 »

nem érdekel rá még nagyobb nyereg?? vigyor3 st225 foka nyereg
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
drof
Vendég
« Új hozzászólás #943 Dátum: 2013.08.16 péntek, 18:36:18 »

nem érdekel rá még nagyobb nyereg?? vigyor3 st225 foka nyereg

Nem.
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #944 Dátum: 2013.08.17 szombat, 11:54:30 »


Én felújítottam a csuszka részeket. A dugattyút nem. értem a kérdést, gondolom az enyém is állhatott már jó ideje a polcon a bontósnál. De semmi gond nincs vele,  nem nagy szám megcsinálni sem ha jobbnak látod úgy, nálam mondjuk nyert a lustaság  hehe
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
drof
Vendég
« Új hozzászólás #945 Dátum: 2013.08.17 szombat, 12:02:47 »

Én felújítottam a csuszka részeket. A dugattyút nem. értem a kérdést, gondolom az enyém is állhatott már jó ideje a polcon a bontósnál. De semmi gond nincs vele,  nem nagy szám megcsinálni sem ha jobbnak látod úgy, nálam mondjuk nyert a lustaság  hehe

Nem akarom én sem minden áron felújítani. Hogyan tudom letesztelni, hogy nem rohadt-e be?
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #946 Dátum: 2013.08.17 szombat, 12:22:32 »

Nem akarom én sem minden áron felújítani. Hogyan tudom letesztelni, hogy nem rohadt-e be?

Kompresszor, esetleg láb pumpa? elsőnél ügyelj elne repüljön  eplus2
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
drof
Vendég
« Új hozzászólás #947 Dátum: 2013.08.17 szombat, 14:58:14 »

Kompresszor, esetleg láb pumpa? elsőnél ügyelj elne repüljön  eplus2
vigyor3
Fékcsőből kell új, vagy jó az MK2-esé?
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #948 Dátum: 2013.08.17 szombat, 20:10:27 »

vigyor3
Fékcsőből kell új, vagy jó az MK2-esé?

Jó a kettesé.   
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
layzi
Vendég
« Új hozzászólás #949 Dátum: 2013.08.25 vasárnap, 00:05:47 »

Helló.
Fura dologra lettem figyelmes. Beépítettem  a tcs-t most légtelenítettem le, és gyujtás ráadásánál kattan párat. Mintha a mágnesszelepek vagy mik amik vannak benne kattannának. Ez normális?
Naplózva
Oldalak: 1 ... 12 13 14 15 16 17 18 [19] 20 21 22 23 24 25 26 27   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.039 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.