Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 16:06:17 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 138 139 140 141 142 143 144 [145] 146 147 148 149   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Elektromos dolgok  (Megtekintve 2569648 alkalommal)
0 Felhasználó és 3 vendég van a témában
Hanko77
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 372



E-mail
« Új hozzászólás #7200 Dátum: 2018.01.08 hétfő, 21:37:08 »

a zár szétszedhető és a mikrokapcsoló kétkomponensűvel javítható.
Ez érdekes lehet. Bonyolult?
Naplózva

Mondeo 1.6 16V CLX 1997/10
5ajtó,2lufi,Szervó,ABS.Elektromos ablak.Központ zár.Fűthető szélvédő,(ami sajna,már nem fűthető) és fűtött ablakmosófúvókák.Elektromos ülésmagasság állítás.Ködfényszóró.
Lütyő
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 174


E-mail
« Új hozzászólás #7201 Dátum: 2018.01.09 kedd, 11:42:41 »

Sziasztok!

A belsővilágítást pontosan mi kapcsolja? Az ajtóoszlopon levő zár ellendarabban levő kapcsoló? Menet közben, hallom hogy kattog a relé a múszerfal alatt, és ha abba az állásba teszem a belsővilágítás kapcsolóját, akkor villog is néha. Egyszer már lecumizta az akksimat, azóta inkább nem kapcsolom be:Sad(Pedig nem lenne egy rossz dolog, ha kinyitom az ajtót, felkapcsolná a lámpát belül..
A központizáram nem vacakol, csak nincs dupla reteszelés, pedig távos a központi..gondolom az egy másik kapcsoló betegsége...
Naplózva

1997 MKII Mondeo Turnier 1,8 TD
1981 BMW 732i
1975 Trabant/Trafi
Hanko77
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 372



E-mail
« Új hozzászólás #7202 Dátum: 2018.01.09 kedd, 12:15:47 »

Sziasztok!

A belsővilágítást pontosan mi kapcsolja? Az ajtóoszlopon levő zár ellendarabban levő kapcsoló? Menet közben, hallom hogy kattog a relé a múszerfal alatt, és ha abba az állásba teszem a belsővilágítás kapcsolóját, akkor villog is néha. Egyszer már lecumizta az akksimat, azóta inkább nem kapcsolom be:Sad(Pedig nem lenne egy rossz dolog, ha kinyitom az ajtót, felkapcsolná a lámpát belül..
A központizáram nem vacakol, csak nincs dupla reteszelés, pedig távos a központi..gondolom az egy másik kapcsoló betegsége...
Szia. Igen az oszlopon a kapcsoló. Sajna az sem jó nekem. Néztem már,elvileg minden kapcsolóm jó,de valahogy mégsem müködik. Folyamatosan világít.
Naplózva

Mondeo 1.6 16V CLX 1997/10
5ajtó,2lufi,Szervó,ABS.Elektromos ablak.Központ zár.Fűthető szélvédő,(ami sajna,már nem fűthető) és fűtött ablakmosófúvókák.Elektromos ülésmagasság állítás.Ködfényszóró.
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #7203 Dátum: 2018.01.09 kedd, 12:19:42 »

Sziasztok!

A belsővilágítást pontosan mi kapcsolja? Az ajtóoszlopon levő zár ellendarabban levő kapcsoló? Menet közben, hallom hogy kattog a relé a múszerfal alatt, és ha abba az állásba teszem a belsővilágítás kapcsolóját, akkor villog is néha. Egyszer már lecumizta az akksimat, azóta inkább nem kapcsolom be:Sad(Pedig nem lenne egy rossz dolog, ha kinyitom az ajtót, felkapcsolná a lámpát belül..
A központizáram nem vacakol, csak nincs dupla reteszelés, pedig távos a központi..gondolom az egy másik kapcsoló betegsége...

A belső világítást kapcsolja ugyan az oszlopkapcsoló, de (legalábbis mk3 esetén biztosan) az ajtózás zártság érzékelője is.
Mk3nál ez jól látható (mk2-re nem emlékszem már), mert ha becsukod az ajtót akkor 12mp után kapcsol le, de ha nem csukod be csak megnyomod akkor azonnal lekapcsol.
Naplózva
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #7204 Dátum: 2018.01.09 kedd, 12:46:51 »

A belső világítást kapcsolja ugyan az oszlopkapcsoló, de (legalábbis mk3 esetén biztosan) az ajtózás zártság érzékelője is.
Mk3nál ez jól látható (mk2-re nem emlékszem már), mert ha becsukod az ajtót akkor 12mp után kapcsol le, de ha nem csukod be csak megnyomod akkor azonnal lekapcsol.

MK2-nél elvileg csak akkor nincs 12 másodperc, ha rá van adva a gyújtás. Akkor kapcsol le azonnal. Az előzmény problémák lehetnek hasonló okból, mint a zárhelyzet érzékelők; maga a kapcsoló lehet jó, de a kopások miatt nem nyomódnak be eléggé zárt helyzetben. Próbaként érdemes egy pár mm vastag kis bumszlit ráragasztani a kapcsolóra, ahol be kell hogy nyomja az ajtózár, aztán ha úgy megy, akkor meg is van a bűnös. (Előfordulhat, hogy nem csak 1 kapcsolónál van hiba, érdemes az éppen bizgerálton kívül a többi 3-at "kiékelni", hogy azok mindenképpen zárt állapotot mutassanak.)
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Lütyő
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 174


E-mail
« Új hozzászólás #7205 Dátum: 2018.01.10 szerda, 09:49:10 »

MK2-nél elvileg csak akkor nincs 12 másodperc, ha rá van adva a gyújtás. Akkor kapcsol le azonnal. Az előzmény problémák lehetnek hasonló okból, mint a zárhelyzet érzékelők; maga a kapcsoló lehet jó, de a kopások miatt nem nyomódnak be eléggé zárt helyzetben. Próbaként érdemes egy pár mm vastag kis bumszlit ráragasztani a kapcsolóra, ahol be kell hogy nyomja az ajtózár, aztán ha úgy megy, akkor meg is van a bűnös. (Előfordulhat, hogy nem csak 1 kapcsolónál van hiba, érdemes az éppen bizgerálton kívül a többi 3-at "kiékelni", hogy azok mindenképpen zárt állapotot mutassanak.)

Köszi, akkor majd eljátszogatok vele.. eplus2
Naplózva

1997 MKII Mondeo Turnier 1,8 TD
1981 BMW 732i
1975 Trabant/Trafi
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #7206 Dátum: 2018.01.12 péntek, 08:00:26 »

Uraim!
Két kérdésre szeretnék választ kapni.
1. Hol van a csomagtér világítás kapcsolója?
2. Hol van a belső tér világítás, 12 másodperces reléje?
Köszönöm szépen!
Caruso
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #7207 Dátum: 2018.01.12 péntek, 08:10:01 »

Uraim!
Két kérdésre szeretnék választ kapni.
1. Hol van a csomagtér világítás kapcsolója?
2. Hol van a belső tér világítás, 12 másodperces reléje?
Köszönöm szépen!
Caruso

1. A zárszerkezettel egybeépítve van egy kapcsoló, elvileg az az.
2. Műszerfal alatti biztidobozban 5 relé van, elvileg 4 egy vonalban van belőlük; na a különálló ötödik relé tartozik a belső világításhoz.
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #7208 Dátum: 2018.01.12 péntek, 08:32:01 »

1. A zárszerkezettel egybeépítve van egy kapcsoló, elvileg az az.
2. Műszerfal alatti biztidobozban 5 relé van, elvileg 4 egy vonalban van belőlük; na a különálló ötödik relé tartozik a belső világításhoz.

Köszönöm szépen!
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #7209 Dátum: 2018.01.12 péntek, 09:48:42 »

Köszönöm szépen!

Egs Smiley
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
siposmilan94
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7



E-mail
« Új hozzászólás #7210 Dátum: 2018.01.15 hétfő, 14:10:35 »

Tisztelt Fórumozók!
A következő problémám lenne:
-A Km Óra háttér világítása nem működik, miközben a reflektoré, gyújtásé és a többié igen.
Már kiszedtem megnéztem az égőket, a működőkkel felcseréltem, de sajnos nem égő probléma.
Ötletek?
Naplózva
BéciV6
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 79

V6 24V


« Új hozzászólás #7211 Dátum: 2018.01.15 hétfő, 14:17:33 »

Szia!
Biztosíték tábla, 5A bizt. odalett.
Naplózva

V6.24V '99 turnier ghia automata,bőr, tejforraló,mérleghinta
siposmilan94
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7



E-mail
« Új hozzászólás #7212 Dátum: 2018.01.15 hétfő, 15:25:31 »

Tisztelt Béci!
Átnéztem a belső biztosíték táblát nem találtam kiégett 5A-s biztosítékot
Naplózva
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #7213 Dátum: 2018.01.15 hétfő, 16:00:19 »

Tisztelt Béci!
Átnéztem a belső biztosíték táblát nem találtam kiégett 5A-s biztosítékot

Műszerfal alatti dobozban a szélső sorban lévő biztik közül a 3. a csipesz oldalán. Valszeg 7,5 A-es bizti lesz. (Ha a számozást nézzük, akkor a 31-es számú biztosíték)
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Hanko77
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 372



E-mail
« Új hozzászólás #7214 Dátum: 2018.01.17 szerda, 19:16:20 »

Mikor megvettem 4.5 éve a kocsit akkor nekem is kulcsos volt és a jobb első ajtó állandóan szarakodott , ha zártam akkor nem zárt , ha nyitottam nem nyitott.Főleg melegben nyáron hülyült meg.Akkor vettem egy exad cv55 távirányítós centrálzárvezérlőt ami belekerült.De amíg a gyári nyomtatott áramkörön keresztül akartuk vezérelni a hiba ugyanúgy fennállt mert mindenképp a mikrókapcsolón keresztül dolgozott és ugye pont az szokott tönkremenni.Ezért a gyári áramkör ki , és az exad-al a zármotor van vezérelve a mikrókapcsoló kikerülésével.Tökéletesen működik évek óta , egyik gomb nyit a másik zár és van 1 külön ami a csomagteret nyitja az elektromos motorral.Az a baj hogy nem javítható-szétszedhető és 1 mikrókapcsoló miatt lehet komplett zárat venni miközben általában a nyitó motor meg az egész tökéletes.Na én áthidaltam a problémát.   hehe
Szia. Van esetleg a központi zárról kapcsolási rajz valahol? Ha jól értem,kihagytátok a gyári vezérlőt?
Naplózva

Mondeo 1.6 16V CLX 1997/10
5ajtó,2lufi,Szervó,ABS.Elektromos ablak.Központ zár.Fűthető szélvédő,(ami sajna,már nem fűthető) és fűtött ablakmosófúvókák.Elektromos ülésmagasság állítás.Ködfényszóró.
ebihal
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 116


E-mail
« Új hozzászólás #7215 Dátum: 2018.01.17 szerda, 19:50:57 »

Szia. Van esetleg a központi zárról kapcsolási rajz valahol? Ha jól értem,kihagytátok a gyári vezérlőt?

Szia! Kapcsolási rajzról fogalmam sincs van e valahol.A gyári vezérlőt olyan szinten kihagytuk hogy ki lett véve és itt van a szekrényben a lakásban.  hehe
Naplózva
Hanko77
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 372



E-mail
« Új hozzászólás #7216 Dátum: 2018.01.17 szerda, 21:58:25 »

Szia! Kapcsolási rajzról fogalmam sincs van e valahol.A gyári vezérlőt olyan szinten kihagytuk hogy ki lett véve és itt van a szekrényben a lakásban.  hehe
Akkor csak a motorok vezérlő számlát használtátok,mert gondolom külön szálon vezérel és külön megy a vissza jelzés a mikrokapcsoloktol. A dupla zár is megmaradt?
Naplózva

Mondeo 1.6 16V CLX 1997/10
5ajtó,2lufi,Szervó,ABS.Elektromos ablak.Központ zár.Fűthető szélvédő,(ami sajna,már nem fűthető) és fűtött ablakmosófúvókák.Elektromos ülésmagasság állítás.Ködfényszóró.
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #7217 Dátum: 2018.01.17 szerda, 22:21:09 »

Szia. Van esetleg a központi zárról kapcsolási rajz valahol? Ha jól értem,kihagytátok a gyári vezérlőt?

Haynes manual hátuljában van; ha holnap lesz elég lelki erőm, akkor kikeresem, aztán befotozóm Cheesy
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
ebihal
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 116


E-mail
« Új hozzászólás #7218 Dátum: 2018.01.18 csütörtök, 15:51:02 »

Akkor csak a motorok vezérlő számlát használtátok,mert gondolom külön szálon vezérel és külön megy a vissza jelzés a mikrokapcsoloktol. A dupla zár is megmaradt?

Nos elektronikához sík hülye vagyok egy haver csinálta aki ezzel foglalkozik , én kérdeztem közben ő meg mondta mit csinál így tudom nagyjából hogy lett berakva.Dupla zárról nem tudok semmit  , nekem nem kellett így nincs bekötve de lehet megoldható,Nekem annyi volt a lényeg hogy távirányítós legyen és jól müködjön , nyisson-zárjon.....ennyi.
Naplózva
Hanko77
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 372



E-mail
« Új hozzászólás #7219 Dátum: 2018.01.19 péntek, 14:20:41 »

Sziasztok.
Központi zárral kapcsolatban van kérdésem. Ha be akarom zárni,vissza nyit egyből. Ha a jobb első ajtónál akarom kulccsal zárni,az az ajtó bezár,de a többi nem. Ha a bal elsőnél, akkor mindet zárja,de egyből vissza nyit. Ha a jobb első motorról lehúzom a csatlakozót,bal oldalról minden záródik, és nem nyit vissza. Ha jól sejtem,a jobb oldali zár kotlott meg?
A következő kérdés. A csomagtartó,csak kulcs fordítással nyílik. Nincs berohadva,ez nem benyomható,ez ilyen fajta. Viszont,van egy elektromos zár motor,balra a zártól,amivel gondolom nyitni lehet. Vagy csak zárni?  Hiszen ha nem nyitható elektromosan,minek lenne motor benne?Vagy valamiért valaki kulcsot cserélt,és gyárilag tojás kulcsos lenne,amiről ugye nyitható a csomagtartó?

Naaa,volt ma egy kis időm,eső előtt,kiszedtem a csomagtartó zárat. Most már benyomható. Csak mivel ugye a központizár biztosítéka ki van véve,nem működik. Próbaképp vissza raktam,kipróbáltam a csomi nyitást,de csak darál a motor,tehát azt majd szét kell kapnom... Kicsit most meg akad a kulcs,ha fordítom a zárban. Nézegettem,nézegettem,erre széthullott...  wow1 Na volt pánik. Kipotyogtak a lamellák... Örülök hogy össze tudtam rakni... falbav
Viszont néztem a jobb első zárat,ami tippem szerint fhos... Nem vezérli a többit,viszont a zárásra zár,csak visszanyit. Ahogy viszont maceráltam,a mikrokapcsolókat hallom hogy kattannak. De semmi más... Elveszhet még valahol a mikrokapcsoló jele? Lehet hogy jelezne szerencsétlen,csak nem jut el a vezérlőhöz?
« Utoljára szerkesztve: 2018.01.19 péntek, 14:23:00 írta Hanko77 » Naplózva

Mondeo 1.6 16V CLX 1997/10
5ajtó,2lufi,Szervó,ABS.Elektromos ablak.Központ zár.Fűthető szélvédő,(ami sajna,már nem fűthető) és fűtött ablakmosófúvókák.Elektromos ülésmagasság állítás.Ködfényszóró.
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #7220 Dátum: 2018.01.31 szerda, 08:18:33 »

Uraim!
Hogy állapítható meg kiszerelés nélkül, hogy egy központi zár, pontosan milyen fajta.
Fiam bal elsője megadta magát.
Azt már tudom, hogy egyben van a zárszerkezet és a vezérlő motor, de nem tudom, hogy 5 vagy 8 tűset keressek.
Ez csak kiszerelve derül ki.
Vagy van más lehetőség? Alvázszám, etc ...
Köszönöm szépen!
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #7221 Dátum: 2018.01.31 szerda, 23:46:46 »

Uraim!
Hogy állapítható meg kiszerelés nélkül, hogy egy központi zár, pontosan milyen fajta.
Fiam bal elsője megadta magát.
Azt már tudom, hogy egyben van a zárszerkezet és a vezérlő motor, de nem tudom, hogy 5 vagy 8 tűset keressek.
Ez csak kiszerelve derül ki.
Vagy van más lehetőség? Alvázszám, etc ...
Köszönöm szépen!

Hmm. Ha távirányítós központi zár van benne, akkor egyszerű: nyomogatni azt, amíg jobban már be nem lehet zárva (közben ülni benne), aztán megpróbálni bentről kilinccsel oldani és nyitni a zárat. A duplazárós 8-tűs változatnak ilyenkor belülről hiába rángatjuk a kilincsét, csak rántja vissza valami rugó. A szimpla zárasnál alaphelyzetbe visszahúzva a belső kilincset a záraknak oldaniuk kell. Igaziból lehet az 5-tűs megoldást is betenni a duplazáras helyére, de akkor azt az ajtót utána nem lehet majd úgy bezárni, hogy bentről nyithatatlan legyen.
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #7222 Dátum: 2018.02.01 csütörtök, 08:08:45 »

Hmm. Ha távirányítós központi zár van benne, akkor egyszerű: nyomogatni azt, amíg jobban már be nem lehet zárva (közben ülni benne), aztán megpróbálni bentről kilinccsel oldani és nyitni a zárat. A duplazárós 8-tűs változatnak ilyenkor belülről hiába rángatjuk a kilincsét, csak rántja vissza valami rugó. A szimpla zárasnál alaphelyzetbe visszahúzva a belső kilincset a záraknak oldaniuk kell. Igaziból lehet az 5-tűs megoldást is betenni a duplazáras helyére, de akkor azt az ajtót utána nem lehet majd úgy bezárni, hogy bentről nyithatatlan legyen.

És ha nem távirányítós?
Illetve most már az - lenne - egy utólagosan beszerelttel. Ekkor derült ki.  szomoru1
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
hoffer
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 74



E-mail
« Új hozzászólás #7223 Dátum: 2018.02.01 csütörtök, 08:36:25 »

És ha nem távirányítós?
Illetve most már az - lenne - egy utólagosan beszerelttel. Ekkor derült ki.  szomoru1
Szia a dupla zárást kulccsal is lehet zárni, még pedig úgy, hogy 1x bezárod vissza fordítod a kulcsot és még 1x rázársz. Ilyenkor az indexnek is villannia kell.
Naplózva

'99 mondeo v6 ghia HDP-034
Ex '84 sierra xr4i
+36209149244
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #7224 Dátum: 2018.02.01 csütörtök, 10:04:12 »

Szia a dupla zárást kulccsal is lehet zárni, még pedig úgy, hogy 1x bezárod vissza fordítod a kulcsot és még 1x rázársz. Ilyenkor az indexnek is villannia kell.

Aha.
Tehát ha így csinál, akkor 8 tűs, ha nem akkor 5 tűs.
Okos vagyok? Jól értem?    vigyor3
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
hoffer
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 74



E-mail
« Új hozzászólás #7225 Dátum: 2018.02.01 csütörtök, 10:54:43 »

Aha.
Tehát ha így csinál, akkor 8 tűs, ha nem akkor 5 tűs.
Okos vagyok? Jól értem?    vigyor3
Elméletileg  worship
Naplózva

'99 mondeo v6 ghia HDP-034
Ex '84 sierra xr4i
+36209149244
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #7226 Dátum: 2018.02.01 csütörtök, 12:22:39 »

Elméletileg  worship

Akkor uccsó kérdés.
Ha a 8 tűsbe az 5 tűset teszem elvileg működnie kell a rendszernek ez az extra nélkül?
Fordítva gondolom nem megy, mert úgy 3 tűnek nincs helye az ellendarabban.
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
hoffer
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 74



E-mail
« Új hozzászólás #7227 Dátum: 2018.02.01 csütörtök, 18:33:56 »

Akkor uccsó kérdés.
Ha a 8 tűsbe az 5 tűset teszem elvileg működnie kell a rendszernek ez az extra nélkül?
Fordítva gondolom nem megy, mert úgy 3 tűnek nincs helye az ellendarabban.
Valaki vitt tőlem 8-ast 5-ös helyett, mert a villanyász azt mondta össze tudja rakni, hogy jó legyen. De akkor szerintem csatlakozóval és némi vezetékkel együtt próbáld megszerezni a zárat. A végeredményt sajnos nem tudom.
« Utoljára szerkesztve: 2018.02.01 csütörtök, 18:43:27 írta hoffer » Naplózva

'99 mondeo v6 ghia HDP-034
Ex '84 sierra xr4i
+36209149244
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #7228 Dátum: 2018.02.01 csütörtök, 23:52:30 »

Akkor uccsó kérdés.
Ha a 8 tűsbe az 5 tűset teszem elvileg működnie kell a rendszernek ez az extra nélkül?
Fordítva gondolom nem megy, mert úgy 3 tűnek nincs helye az ellendarabban.

Duplazáras helyére minden további nélkül be lehet a szimplazárast tenni. A dolog egyetlen nagy hátránya, hogy kulcs nélkül egy dróttal bepiszkálva azt az ajtót a belső kilincset meghúzva ki lehet nyitni, első ajtó és központi zár esetében máris nyílik a többi ajtó is.
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #7229 Dátum: 2018.02.02 péntek, 08:10:41 »

Köszönöm a segítségeket!   worship
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
rellg
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3


« Új hozzászólás #7230 Dátum: 2018.02.09 péntek, 10:21:38 »

Sziasztok,

Friss(tegnapi vétel) mondeo tulajként kérdezek, ne kövezzetek meg ha hülyeség...
-Piros "pötty" van a kulcs tetején(1db volt az autohoz). Akkor ezt pats1-es vagy az a bizonyos piros kulcs teljesen piros(az egész kulcsház)? Ha másoltatok hozzá másik kulcsot akkor ezzel az eggyel tudom programozni? (Wikiben olvastam pats1-nél). Ha nemtudom ezzel a kulcsal akkor hogyan tud lenni második kulcsom is?
-Nincs hozzá távirányító jelenleg. Honnan tudom meg hogy lehet-e hozzá tanítani? mondjuk egy ilyet: http://kulcsaruhaz.hu/spd/200924/Ford-3-gombos-taviranyito-313-8Mhz
-Csomagtartó(sedan) gázrugói teljesen megaták magukat. Olcsó és jó megoldást keresek az újra formába hozáshoz.
-A csomagtartóban találtam egy csatlakozót lógva, középtájon felül a felső peremnél. Ez lehet mondjuk világítás? Vagy mi lehet?
-Bal oldali ülésfutést ha megnyomom néha villan a led. Meleget nemnagyon ad. Mi lehet a gondja? Kontakt hiba valahol?

Előre is köszi a válaszokat.

Üdv,
Gábor
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #7231 Dátum: 2018.02.09 péntek, 10:58:59 »


Előre is köszi a válaszokat.


Szia,
- A kulcsot legegyszerűbben egy kulcsmásolónál pótolhatod, ott tudják az immobilizert másolni is, de ez nem azt jelenti, hogy a kocsinak 2 felprogramozott kulcsa lesz, hanem csak 2 egyforma.
Pontosan már nem emlékszem, hogy melyik melyik, de volt 2 kulcsos és a 2+1 kulcsos rendszer.

- Ha nincs hozzá távirányító, az jelentheti azt is, hogy nem is volt. Ez felszereltség és évjárat függő. A régebbieknek infrás távja van, az újaknak rádiós. De amit mutattál távot, az biztos nem mondeohoz való. A mondeoé az a kulcsban van, nem külön.

- A teleszkók egyáltalán nem drága, Cromaxban Bárdiban akárhol találsz
Pl itt:https://cromax.hu/karosszeria/ajtok_es_alkatreszei/ajtoteleszkop/ajtoteleszkop_csomagterajtohoz_ford_mondeo_1992-2000_4_ajtos_7318
 
- Passz látni kéne

- Az ülőlap és az ülés fém lapjának a találkozásánál szokott eltörni a vezeték, mk3-nál biztosan, mk2-nél is gondolom ez lehet. De a biztosítékok megnézése nem nagy munka, érdemes Smiley

 
« Utoljára szerkesztve: 2018.02.09 péntek, 11:00:55 írta VZoli » Naplózva
hoffer
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 74



E-mail
« Új hozzászólás #7232 Dátum: 2018.02.09 péntek, 11:15:14 »

Sziasztok,

Friss(tegnapi vétel) mondeo tulajként kérdezek, ne kövezzetek meg ha hülyeség...
-Piros "pötty" van a kulcs tetején(1db volt az autohoz). Akkor ezt pats1-es vagy az a bizonyos piros kulcs teljesen piros(az egész kulcsház)? Ha másoltatok hozzá másik kulcsot akkor ezzel az eggyel tudom programozni? (Wikiben olvastam pats1-nél). Ha nemtudom ezzel a kulcsal akkor hogyan tud lenni második kulcsom is?
-Nincs hozzá távirányító jelenleg. Honnan tudom meg hogy lehet-e hozzá tanítani? mondjuk egy ilyet: http://kulcsaruhaz.hu/spd/200924/Ford-3-gombos-taviranyito-313-8Mhz
-Csomagtartó(sedan) gázrugói teljesen megaták magukat. Olcsó és jó megoldást keresek az újra formába hozáshoz.
-A csomagtartóban találtam egy csatlakozót lógva, középtájon felül a felső peremnél. Ez lehet mondjuk világítás? Vagy mi lehet?
-Bal oldali ülésfutést ha megnyomom néha villan a led. Meleget nemnagyon ad. Mi lehet a gondja? Kontakt hiba valahol?

Előre is köszi a válaszokat.

Üdv,
Gábor
Szia. Tudok adni csomihoz gázrugót, ha érdekel 2000,- huf/párja. Tel:20-9149-244. Üdv. Hoffer
Naplózva

'99 mondeo v6 ghia HDP-034
Ex '84 sierra xr4i
+36209149244
Hanko77
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 372



E-mail
« Új hozzászólás #7233 Dátum: 2018.02.09 péntek, 12:55:07 »

Sziasztok,

Friss(tegnapi vétel) mondeo tulajként kérdezek, ne kövezzetek meg ha hülyeség...
-Piros "pötty" van a kulcs tetején(1db volt az autohoz). Akkor ezt pats1-es vagy az a bizonyos piros kulcs teljesen piros(az egész kulcsház)? Ha másoltatok hozzá másik kulcsot akkor ezzel az eggyel tudom programozni? (Wikiben olvastam pats1-nél). Ha nemtudom ezzel a kulcsal akkor hogyan tud lenni második kulcsom is?
-Nincs hozzá távirányító jelenleg. Honnan tudom meg hogy lehet-e hozzá tanítani? mondjuk egy ilyet: http://kulcsaruhaz.hu/spd/200924/Ford-3-gombos-taviranyito-313-8Mhz
-Csomagtartó(sedan) gázrugói teljesen megaták magukat. Olcsó és jó megoldást keresek az újra formába hozáshoz.
-A csomagtartóban találtam egy csatlakozót lógva, középtájon felül a felső peremnél. Ez lehet mondjuk világítás? Vagy mi lehet?
-Bal oldali ülésfutést ha megnyomom néha villan a led. Meleget nemnagyon ad. Mi lehet a gondja? Kontakt hiba valahol?

Előre is köszi a válaszokat.
Üdv,
Gábor

Szia.
Annyira én sem vagyok képben,de kicsit mindig jó okoskodni...  eplus2  A piros kulcs,teljesen piros... Ha jól tudom,nagyjából évjárat függő,hogy milyen távirányítóval szerelték. Infrás,rádiós két gombos,vagy tojás kulcsos 3 gombos,rádiós. Azt hogy lehet-e tanítani hozzá távirányítót,a központi zár elektronika határozza meg szerintem. Ami a kesztyűtartó mögött van... Felszereltséget hozzávetőleg itt megtudod,ha az alvázszámot beírod,legalább is nekem írta a távirányítót is. https://ford.7zap.com/hu/car/  A gázrugó valószínű cserés,a  csatlakozó valószínűleg a csomagtartó világítás. Ülésfűtés passz,az enyémben sajnos nincs...
« Utoljára szerkesztve: 2018.02.09 péntek, 12:57:17 írta Hanko77 » Naplózva

Mondeo 1.6 16V CLX 1997/10
5ajtó,2lufi,Szervó,ABS.Elektromos ablak.Központ zár.Fűthető szélvédő,(ami sajna,már nem fűthető) és fűtött ablakmosófúvókák.Elektromos ülésmagasság állítás.Ködfényszóró.
ujhagyma
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 90


E-mail
« Új hozzászólás #7234 Dátum: 2018.02.10 szombat, 15:17:50 »

Üdv mindenki. 5500 körüli fordulatot elérve kigyullad a töltés jelző. Ez is a fesz szabályzó hibájára utalhat?


A gond elmúlt. Már alapjáraton sincs töltés.
Kérdéseim: ha a feszszabályzó döglött meg, akkor sincs töltés egyáltalán, vagy ez inkább generátor lesz?
                  hogy lehet legegyszerűbben levenni a generátort? Már két szerelő is meghátrált a feladat elöl.
                  esetleg nem tudna valaki Dorog (Kom-Egom megye) környékén egy bevállalós autószerelőt?
Mindenki beszarik, mikor elmondom a típust....
« Utoljára szerkesztve: 2018.02.10 szombat, 16:23:55 írta ujhagyma » Naplózva

'83 Ford Granada 2.0 V6
'00 Ford Mondeo ST200
rellg
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3


« Új hozzászólás #7235 Dátum: 2018.02.10 szombat, 17:57:36 »

Szia,
- A kulcsot legegyszerűbben egy kulcsmásolónál pótolhatod, ott tudják az immobilizert másolni is, de ez nem azt jelenti, hogy a kocsinak 2 felprogramozott kulcsa lesz, hanem csak 2 egyforma.
Pontosan már nem emlékszem, hogy melyik melyik, de volt 2 kulcsos és a 2+1 kulcsos rendszer.

- Ha nincs hozzá távirányító, az jelentheti azt is, hogy nem is volt. Ez felszereltség és évjárat függő. A régebbieknek infrás távja van, az újaknak rádiós. De amit mutattál távot, az biztos nem mondeohoz való. A mondeoé az a kulcsban van, nem külön.

- A teleszkók egyáltalán nem drága, Cromaxban Bárdiban akárhol találsz
Pl itt:https://cromax.hu/karosszeria/ajtok_es_alkatreszei/ajtoteleszkop/ajtoteleszkop_csomagterajtohoz_ford_mondeo_1992-2000_4_ajtos_7318
 
- Passz látni kéne

- Az ülőlap és az ülés fém lapjának a találkozásánál szokott eltörni a vezeték, mk3-nál biztosan, mk2-nél is gondolom ez lehet. De a biztosítékok megnézése nem nagy munka, érdemes Smiley

 

Köszi a válaszokat Smiley

-A kulcs kérdés akkor megoldódik, irány Mr. Minit.
-A teleszkóppal kapcsolatban, mindkét oldalon kell lennie? Észrevettem, hogy csak jobb oldalon van, de a balon is mintha lenne helye. (sedan)

Teljesen új téme...
Ma volt szerncsém lemosni és kiporszívózni az autót, és anyós ülés gumiszőnyeg alatt szinte állt a víz a szönyegen/szőnyegben. Van tipp rá, hogy honnan folyhat oda ilyen tetemes mennyiségű víz? Van tetőablak az autón ha ez számít (hallottam olyan rémtörténeteket más márkáknál, hogy tetőablak esőelvezetője ha bedugul akkor x helyen folyik a víz.)

-Illetve ablakhoz vízelvezetőt/vízvetőt, milyet és honnan érdemes venni(újat, bontottat?). A két hátsó elég rosssz állapotban van konkréten az ujjam is befér egy helyen a gumi és az ablak közé.
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #7236 Dátum: 2018.02.10 szombat, 20:48:25 »

Köszi a válaszokat Smiley

-A kulcs kérdés akkor megoldódik, irány Mr. Minit.
-A teleszkóppal kapcsolatban, mindkét oldalon kell lennie? Észrevettem, hogy csak jobb oldalon van, de a balon is mintha lenne helye. (sedan)

Teljesen új téme...
Ma volt szerncsém lemosni és kiporszívózni az autót, és anyós ülés gumiszőnyeg alatt szinte állt a víz a szönyegen/szőnyegben. Van tipp rá, hogy honnan folyhat oda ilyen tetemes mennyiségű víz? Van tetőablak az autón ha ez számít (hallottam olyan rémtörténeteket más márkáknál, hogy tetőablak esőelvezetője ha bedugul akkor x helyen folyik a víz.)

-Illetve ablakhoz vízelvezetőt/vízvetőt, milyet és honnan érdemes venni(újat, bontottat?). A két hátsó elég rosssz állapotban van konkréten az ujjam is befér egy helyen a gumi és az ablak közé.


teleszkóp mindkét oldalon szokott lenni Smiley
a víz mk2-nél általában a pollenszűrő ház és a tűzfal találkozásánál folyik be. Első gond, hogy legtöbbször, a szélvédő és a motorháztető közti műanyag rossz felszerelése miatt több víz folyik be, ez pedig a pollenszűrő ház és a tűzfal közt szépen átfolyik a szellőzőmotoron majd a szőnyegen landol Smiley
Le kell szedni mindent, kipucolni, a motor csapágyait megkenni, a szűrőházat sikaflex-szel visszaragasztani, a pollenszűrő fölé a szélvédő alá pedig egy tereleőlapot ragasztani. Ellenőrizni kell még, hogy a lefolyót nem tömítette e el valami levél.

Ablakgumit cromaxban/fordnál kapsz aranyáron, bontottból jót találni lehet, de ufót hamarabb látsz.
Naplózva
hoffer
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 74



E-mail
« Új hozzászólás #7237 Dátum: 2018.02.10 szombat, 22:19:40 »

A gond elmúlt. Már alapjáraton sincs töltés.
Kérdéseim: ha a feszszabályzó döglött meg, akkor sincs töltés egyáltalán, vagy ez inkább generátor lesz?
                  hogy lehet legegyszerűbben levenni a generátort? Már két szerelő is meghátrált a feladat elöl.
                  esetleg nem tudna valaki Dorog (Kom-Egom megye) környékén egy bevállalós autószerelőt?
Mindenki beszarik, mikor elmondom a típust....

Szia. Először kormányoszlop lekötése, majd a bölcső 4 csavarja kiszedése után a bölcsőt le tudod húzni annyira, hogy hozzáférj. Egy megfelelő hosszúságú pl fadarabbal /bölcső és kaszni közé/ rögzíted, így már lesz annyi helyed, hogy le tudd szedni. Nem egy leányálom az biztos.
Naplózva

'99 mondeo v6 ghia HDP-034
Ex '84 sierra xr4i
+36209149244
rellg
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3


« Új hozzászólás #7238 Dátum: 2018.02.11 vasárnap, 08:45:23 »

teleszkóp mindkét oldalon szokott lenni Smiley
a víz mk2-nél általában a pollenszűrő ház és a tűzfal találkozásánál folyik be. Első gond, hogy legtöbbször, a szélvédő és a motorháztető közti műanyag rossz felszerelése miatt több víz folyik be, ez pedig a pollenszűrő ház és a tűzfal közt szépen átfolyik a szellőzőmotoron majd a szőnyegen landol Smiley
Le kell szedni mindent, kipucolni, a motor csapágyait megkenni, a szűrőházat sikaflex-szel visszaragasztani, a pollenszűrő fölé a szélvédő alá pedig egy tereleőlapot ragasztani. Ellenőrizni kell még, hogy a lefolyót nem tömítette e el valami levél.

Ablakgumit cromaxban/fordnál kapsz aranyáron, bontottból jót találni lehet, de ufót hamarabb látsz.


-Akkor hasonló a baj mint a focus mk1-nel lehet a vizfolyas ugyeben, arrol talaltam videot.
-akkor marad az aranyar... gondolom hosszutavon nem elonyos ha egy majdnem ujnyi resen tud befolyni a viz az ajtoba... :-)
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #7239 Dátum: 2018.02.11 vasárnap, 09:19:39 »

-Akkor hasonló a baj mint a focus mk1-nel lehet a vizfolyas ugyeben, arrol talaltam videot.
-akkor marad az aranyar... gondolom hosszutavon nem elonyos ha egy majdnem ujnyi resen tud befolyni a viz az ajtoba... :-)
Nem tudom, van mk1 focusunk, de nem ázik be Smiley
Persze, hogy nem jó, haa befolyik, de rosszabb, ha ki sem tud folyni. Érdemes az ajtó kifolyóit kipucolni időnként.
Naplózva
ujhagyma
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 90


E-mail
« Új hozzászólás #7240 Dátum: 2018.02.11 vasárnap, 10:28:19 »

Szia. Először kormányoszlop lekötése, majd a bölcső 4 csavarja kiszedése után a bölcsőt le tudod húzni annyira, hogy hozzáférj. Egy megfelelő hosszúságú pl fadarabbal /bölcső és kaszni közé/ rögzíted, így már lesz annyi helyed, hogy le tudd szedni. Nem egy leányálom az biztos.
A legutóbbi ember, aki megnézte, féltengely meg lengőkar bontásról beszélt...
Most elgondolkodtam rajta, vajon mire alapozta ezt a kijelentést...
Köszi a felvilágosítást.
Naplózva

'83 Ford Granada 2.0 V6
'00 Ford Mondeo ST200
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #7241 Dátum: 2018.02.11 vasárnap, 11:06:23 »

A legutóbbi ember, aki megnézte, féltengely meg lengőkar bontásról beszélt...
Most elgondolkodtam rajta, vajon mire alapozta ezt a kijelentést...
Köszi a felvilágosítást.

Valahogy ki kell férnie a generátornak... én biztos nem engedném le a bölcsőt, ha nem muszáj.
Naplózva
hoffer
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 74



E-mail
« Új hozzászólás #7242 Dátum: 2018.02.11 vasárnap, 11:23:23 »

A legutóbbi ember, aki megnézte, féltengely meg lengőkar bontásról beszélt...
Most elgondolkodtam rajta, vajon mire alapozta ezt a kijelentést...
Köszi a felvilágosítást.
Szia. Elméletileg igazuk van. Úgy sokkal kényelmesebb a generátorhoz hozzá férni, de a váltószílentjeit nembiztos, hogy le tudod szedni csavartörés nélkül. Én az előző módon csináltam, nincs sok hely de annyi lesz, hogy hozzáférj és leférjen. Ja s kipufogót is le kell kötni a leömlőkről. Üdv Hoffer. Tel:20-9149-244
Naplózva

'99 mondeo v6 ghia HDP-034
Ex '84 sierra xr4i
+36209149244
ujhagyma
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 90


E-mail
« Új hozzászólás #7243 Dátum: 2018.02.11 vasárnap, 14:22:07 »

Valahogy ki kell férnie a generátornak... én biztos nem engedném le a bölcsőt, ha nem muszáj.
Ez miért annyira gázos dolog?
Naplózva

'83 Ford Granada 2.0 V6
'00 Ford Mondeo ST200
hoffer
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 74



E-mail
« Új hozzászólás #7244 Dátum: 2018.02.11 vasárnap, 14:30:59 »

Ez miért annyira gázos dolog?

Pl ha a bölcső csavarja össze van rohadva a nyúlványban lévő anyával előfordulhat hogy elengedhet a hegesztés és elforoghat. Akkor mehetsz egy kasznishoz. Az biztos, hogy csak úgy nem fér ki a generátor, az sem valószínű hogy egyáltalán hozzá lehet férni anyira hogy elérd a generátor csavarjait.
« Utoljára szerkesztve: 2018.02.11 vasárnap, 14:38:36 írta hoffer » Naplózva

'99 mondeo v6 ghia HDP-034
Ex '84 sierra xr4i
+36209149244
ujhagyma
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 90


E-mail
« Új hozzászólás #7245 Dátum: 2018.02.11 vasárnap, 16:44:52 »

Pl ha a bölcső csavarja össze van rohadva a nyúlványban lévő anyával előfordulhat hogy elengedhet a hegesztés és elforoghat. Akkor mehetsz egy kasznishoz. Az biztos, hogy csak úgy nem fér ki a generátor, az sem valószínű hogy egyáltalán hozzá lehet férni anyira hogy elérd a generátor csavarjait.
Tehát a féltengelyes lengőkaros megoldás jobb/egyszerűbb?
Naplózva

'83 Ford Granada 2.0 V6
'00 Ford Mondeo ST200
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #7246 Dátum: 2018.02.11 vasárnap, 17:58:14 »

Tehát a féltengelyes lengőkaros megoldás jobb/egyszerűbb?

mindenképp ésszerűbb
Naplózva
ujhagyma
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 90


E-mail
« Új hozzászólás #7247 Dátum: 2018.02.12 hétfő, 19:56:24 »

Végső elkeseredésemben Ford márkaszervízhez fordultam. Meglepő árajánlatot kaptam.
63480 ft gyári felújított generátor + 15000 ft munkadíj. Nekem ez valahogy TÚL olcsónak tűnik. Leginkább a munkadíj. Vélemény?
Naplózva

'83 Ford Granada 2.0 V6
'00 Ford Mondeo ST200
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #7248 Dátum: 2018.02.12 hétfő, 20:52:55 »

Végső elkeseredésemben Ford márkaszervízhez fordultam. Meglepő árajánlatot kaptam.
63480 ft gyári felújított generátor + 15000 ft munkadíj. Nekem ez valahogy TÚL olcsónak tűnik. Leginkább a munkadíj. Vélemény?
nem ördögtől való oda vinni Wink
Naplózva
Vagol
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 227


« Új hozzászólás #7249 Dátum: 2018.02.13 kedd, 17:40:44 »

Végső elkeseredésemben Ford márkaszervízhez fordultam. Meglepő árajánlatot kaptam.
63480 ft gyári felújított generátor + 15000 ft munkadíj. Nekem ez valahogy TÚL olcsónak tűnik. Leginkább a munkadíj. Vélemény?

Egy maszek szerelő 7 ezer max. 10 ezerért szereli ki és vissza. Ha ki van szerelve akkor el kell vinni egy autóvillamossági szerelőhöz és az megcsinálja az ajánlott ár töredékéért. Lehet, hogy csak szénkeféket kell benne cserélni és a csúszógyűrűket felcsiszolni. Általában a kefék elkopnak és ezért nincs töltés. Az ajánlott árért  vadi új generátort is lehet venni nem felújítottat, ha felújított azt sem lehet tudni mit cseréltek benne és mit tartalmaz az a megnevezés, hogy gyári felújított. Biztos nem a Ford gyárban újították fel.
Nekem a múlt hónapban egy szerelő 10 ezerért szerelte ki és vissza  a vill. szerelő 12 ezerért csinálta meg, próbapadon lepróbálva és tökéletes.
Neked kell dönteni hogyan tovább, milyen megoldást választol.

Üdv: László
Naplózva

1998-as MK-2  2,5 V6, "RS" benzines, automata váltós
Oldalak: 1 ... 138 139 140 141 142 143 144 [145] 146 147 148 149   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.039 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.