Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 11:20:36 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 134 135 136 137 138 139 140 [141] 142 143 144 145 146 147 148 149   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Elektromos dolgok  (Megtekintve 2565612 alkalommal)
0 Felhasználó és 6 vendég van a témában
deerman
Vendég
« Új hozzászólás #7000 Dátum: 2017.04.27 csütörtök, 21:20:28 »

Informális kérdésem lenne a szakértő urakhoz.
Garázs pakolás közben találtam egy termosztát házat termosztáttal, hő jeladóval éééés egy másik hőgomba szerűséggel, ami a ház aljába van tekerve. Előre, lefelé néz. Két saruja is van.
Nem is néztem meg, hogy nekem van-e ilyenem. Ez mire való?
1. Ablak lehúzási magasság jeladó?
2. Pótkerék légnyomás jeladó?
3. Sörmennyiség ellenőrző jeladó?
 nyes
köszönöm
Ha csak választani lehet, akkor a hármas.
Ha tippelni is , akkor az ECU motorhőfok jeladója.

Nyertem?
« Utoljára szerkesztve: 2017.04.27 csütörtök, 21:22:26 írta deerman » Naplózva
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #7001 Dátum: 2017.04.28 péntek, 08:04:53 »

Ha csak választani lehet, akkor a hármas.
Ha tippelni is , akkor az ECU motorhőfok jeladója.

Nyertem?

Én itt nem osztok díjat csak őzike szemekkel bambulva várom a választ.  Wink
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
Lütyő
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 174


E-mail
« Új hozzászólás #7002 Dátum: 2017.04.30 vasárnap, 12:17:29 »

Mk2-es,illetve az Mk1-es Mondeo lámpakapcsoló,fényszóró magasságállító,illetve a fényerőszabályzó csatlakozói azonosak?Tehát egy Mk2-esbe az MK1-es kapcsolók betehetőek átalkítás nélkül?
Naplózva

1997 MKII Mondeo Turnier 1,8 TD
1981 BMW 732i
1975 Trabant/Trafi
Préti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 617



« Új hozzászólás #7003 Dátum: 2017.05.02 kedd, 12:30:15 »

Fordítva biztosan működik.
Cromax oldal alapján a kapcsoló azonos, csak a gomb tér el a fényszóró kapcsolónál.

Mk2-es,illetve az Mk1-es Mondeo lámpakapcsoló,fényszóró magasságállító,illetve a fényerőszabályzó csatlakozói azonosak?Tehát egy Mk2-esbe az MK1-es kapcsolók betehetőek átalkítás nélkül?
Naplózva

02'11 Mondeo Kombi 2.0 TDDI, Ghia+  nyes
Múlt:
96'03 Mondeo kombi 1.6, CLX  rinya
puffin__lekvar
Vendég
« Új hozzászólás #7004 Dátum: 2017.05.02 kedd, 19:48:41 »

Mk2-es,illetve az Mk1-es Mondeo lámpakapcsoló,fényszóró magasságállító,illetve a fényerőszabályzó csatlakozói azonosak?Tehát egy Mk2-esbe az MK1-es kapcsolók betehetőek átalkítás nélkül?
Hát ja.Az m1-nek a kapcsoló tengelyében van a megvilágító izzó,az m2-nek külön.Az mk1 fényszóró magasságállító teljesen más mint az mk2.,szerintem a csatlakozó is más.
« Utoljára szerkesztve: 2017.05.02 kedd, 19:54:33 írta puffin__lekvar » Naplózva
Lütyő
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 174


E-mail
« Új hozzászólás #7005 Dátum: 2017.05.02 kedd, 22:53:32 »

Hát ja.Az m1-nek a kapcsoló tengelyében van a megvilágító izzó,az m2-nek külön.Az mk1 fényszóró magasságállító teljesen más mint az mk2.,szerintem a csatlakozó is más.

Csak a csati a lényeg, az egészet cserélném a konzollall együtt(nekem jobban bejön a magasságállitóból a kör alakú kapcsoló)..
Naplózva

1997 MKII Mondeo Turnier 1,8 TD
1981 BMW 732i
1975 Trabant/Trafi
puffin__lekvar
Vendég
« Új hozzászólás #7006 Dátum: 2017.05.03 szerda, 08:58:20 »

Csak a csati a lényeg, az egészet cserélném a konzollall együtt(nekem jobban bejön a magasságállitóból a kör alakú kapcsoló)..
Akkor csatival együtt cserélj.Egy krimpelővel és megfelelő méretű késes csatikkal meg lehet csinálni normálisan.Aztán ha mégsem tetszik egyszerűbb visszaalakítani.
Naplózva
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #7007 Dátum: 2017.05.03 szerda, 09:15:25 »

Akkor csatival együtt cserélj.Egy krimpelővel és megfelelő méretű késes csatikkal meg lehet csinálni normálisan.Aztán ha mégsem tetszik egyszerűbb visszaalakítani.

Ha elég ügyes az ember, pár vékony tű-szerű dologgal ki lehet a csatlakozóból húzni a sarukat is a kábellel együtt, aztán csak át kell dugni a másik csati megfelelő lukába Wink
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #7008 Dátum: 2017.05.03 szerda, 09:23:37 »

Ha elég ügyes az ember, pár vékony tű-szerű dologgal ki lehet a csatlakozóból húzni a sarukat is a kábellel együtt, aztán csak át kell dugni a másik csati megfelelő lukába Wink

De szeretem az ilyen kendácsolásokat  nyes
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #7009 Dátum: 2017.05.03 szerda, 10:24:00 »

De szeretem az ilyen kendácsolásokat  nyes

Viccelsz? Ponneza hivatalos módja a csatlakozók szerelésének Cheesy Szakirodalom itt.
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #7010 Dátum: 2017.05.03 szerda, 10:32:44 »

Viccelsz? Ponneza hivatalos módja a csatlakozók szerelésének Cheesy Szakirodalom itt.

Ki hoz legközelebb ajándékot?
...
Mikulás!

Ezt kérek tőle mikuajonak  nyes
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
Lütyő
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 174


E-mail
« Új hozzászólás #7011 Dátum: 2017.05.03 szerda, 10:53:03 »

Ki hoz legközelebb ajándékot?
...
Mikulás!

Ezt kérek tőle mikuajonak  nyes

Asszem addig nyújtózkodom,amíg tudok..izé amíg a takaró ér.. Wink
Naplózva

1997 MKII Mondeo Turnier 1,8 TD
1981 BMW 732i
1975 Trabant/Trafi
Lütyő
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 174


E-mail
« Új hozzászólás #7012 Dátum: 2017.05.03 szerda, 10:55:49 »

Akkor csatival együtt cserélj.Egy krimpelővel és megfelelő méretű késes csatikkal meg lehet csinálni normálisan.Aztán ha mégsem tetszik egyszerűbb visszaalakítani.

Eddig úgy tünik,hogy acsatlakozójuk ugyanaz.Úgyhogy belevágok..ha meglesz megírom,hátha valakinek még vannak ilyen hülye ötletei...Nomeg azért a régebbi leirásoból vannak kimaradt és szivatós részek..
Naplózva

1997 MKII Mondeo Turnier 1,8 TD
1981 BMW 732i
1975 Trabant/Trafi
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #7013 Dátum: 2017.05.03 szerda, 11:02:06 »

Eddig úgy tünik,hogy acsatlakozójuk ugyanaz.Úgyhogy belevágok..ha meglesz megírom,hátha valakinek még vannak ilyen hülye ötletei...Nomeg azért a régebbi leirásoból vannak kimaradt és szivatós részek..

Nekem vannak, úgyhogy várom a beszámolót.
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #7014 Dátum: 2017.05.03 szerda, 11:23:33 »

Eddig úgy tünik,hogy acsatlakozójuk ugyanaz.Úgyhogy belevágok..ha meglesz megírom,hátha valakinek még vannak ilyen hülye ötletei...Nomeg azért a régebbi leirásoból vannak kimaradt és szivatós részek..

Megfertőztél. Most rákattantam én is erre az átalakítás dologra Cheesy Cserébe majd rakok ide tudnivalókat a műszerfal háttérvilágítás ledesítésről - kapcsolási rajzzal az ahhoz való fényerőszabályzóhoz.
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #7015 Dátum: 2017.05.04 csütörtök, 08:02:56 »

Megfertőztél. Most rákattantam én is erre az átalakítás dologra Cheesy Cserébe majd rakok ide tudnivalókat a műszerfal háttérvilágítás ledesítésről - kapcsolási rajzzal az ahhoz való fényerőszabályzóhoz.

Ha ezt megteszed, oltárt emelek neked a nappalim sarkában!
Rég óta szeretném a műszerfalat kékíteni, de nem egyszerű történet.
Minden fény kék már belül csak ez lóg ki a sorból.
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #7016 Dátum: 2017.05.04 csütörtök, 19:06:54 »

Ha ezt megteszed, oltárt emelek neked a nappalim sarkában!
Rég óta szeretném a műszerfalat kékíteni, de nem egyszerű történet.
Minden fény kék már belül csak ez lóg ki a sorból.

Apám már kikutatta a dolgot, otthon nála megvan a kapcsolási rajz. Elég egyszerű szerkezet, kell egy 555-ös IC (neeem, nem vonat! Cheesy), egy kisebb kondi, 2-3 ellenállás, meg persze a fényerőszabályzó potméter. Ezekkel olyat lehet összehozni, hogy kb. 1,4 kHz-es frekvencián oszcillálódik az áram, az egyes ciklusokban a kitöltési tényezőt 5-10%-tól 90-95%-ig lehet vele állítani. Elég hatásosan lehet vele szinte teljesen sötétet és szemkisütő világosságot is előidézni Cheesy Mondjuk azt azért meg kell nézni előre, hogy csak kék ledekkel milyen lesz a színe a számlapnak. Lehet, hogy fehér led fog kelleni, és a mutatókon kívüli részeket kék színfóliával borítani. A mutatókhoz egyszer láttam egy jó trükköt, a felső részüket kékre kell festeni (alkoholos filc is jó lehet), az oldalukat meghagyni színtelenre. Nagyon állat úgy!
« Utoljára szerkesztve: 2017.05.04 csütörtök, 19:10:04 írta thomyka » Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #7017 Dátum: 2017.05.05 péntek, 07:55:26 »

Apám már kikutatta a dolgot, otthon nála megvan a kapcsolási rajz. Elég egyszerű szerkezet, kell egy 555-ös IC (neeem, nem vonat! Cheesy), egy kisebb kondi, 2-3 ellenállás, meg persze a fényerőszabályzó potméter. Ezekkel olyat lehet összehozni, hogy kb. 1,4 kHz-es frekvencián oszcillálódik az áram, az egyes ciklusokban a kitöltési tényezőt 5-10%-tól 90-95%-ig lehet vele állítani. Elég hatásosan lehet vele szinte teljesen sötétet és szemkisütő világosságot is előidézni Cheesy Mondjuk azt azért meg kell nézni előre, hogy csak kék ledekkel milyen lesz a színe a számlapnak. Lehet, hogy fehér led fog kelleni, és a mutatókon kívüli részeket kék színfóliával borítani. A mutatókhoz egyszer láttam egy jó trükköt, a felső részüket kékre kell festeni (alkoholos filc is jó lehet), az oldalukat meghagyni színtelenre. Nagyon állat úgy!

Nekem az okoz problémát, hogy elvileg a számlapon van 1 zöld plexi, ami adja a zöld színt.
Ez nem viszi el a kék led színét?
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
deerman
Vendég
« Új hozzászólás #7018 Dátum: 2017.05.05 péntek, 10:23:36 »

Ha elég ügyes az ember, pár vékony tű-szerű dologgal ki lehet a csatlakozóból húzni a sarukat is a kábellel együtt, aztán csak át kell dugni a másik csati megfelelő lukába Wink

A múltkoriban a rádión levő stekkerek közül a hangszórókéval gyűlt meg a bajom. Állandóan csesztetnem kell, mert kontakthibás. Szerettem volna kirángatni a sarukat a csatlakozóból, hogy megforrasszam, de sehogy nem tudtam kicsalogatni. Nem látok bele, mert kicsi a lyuk, mindkét oldalán tuszkoltam bele dolgokat, legalább három kínai műszerész csavarhúzóm bánja.  falbav     Egyenlőre faladtam.....
Naplózva
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #7019 Dátum: 2017.05.05 péntek, 11:20:17 »

A múltkoriban a rádión levő stekkerek közül a hangszórókéval gyűlt meg a bajom. Állandóan csesztetnem kell, mert kontakthibás. Szerettem volna kirángatni a sarukat a csatlakozóból, hogy megforrasszam, de sehogy nem tudtam kicsalogatni. Nem látok bele, mert kicsi a lyuk, mindkét oldalán tuszkoltam bele dolgokat, legalább három kínai műszerész csavarhúzóm bánja.  falbav     Egyenlőre faladtam.....

Szemből kéne valami hosszabb tűvel benyúlni, simán van egy (..kettő? szembe oldalon is talán) szakálla a saruknak, ami(k) a csatlakozó hátsó felébe akadnak be; befelé persze simán bekattan. Szemből a kis lukon kell benyúlni tövig, aztán a kábelre rányomni azt a szakállat, és úgy ki kell hogy tudd húzni hátrafelé. Ha találok képet róla, akkor bepattintom ide.
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #7020 Dátum: 2017.05.05 péntek, 11:32:06 »

Nekem az okoz problémát, hogy elvileg a számlapon van 1 zöld plexi, ami adja a zöld színt.
Ez nem viszi el a kék led színét?

No igen, azzal lesz baj. Nem nagyon van más, mint ki kell szedni, lepróbálni ilyen-olyan színű és erősségű ledekkel, aztán kiderül. Nadeviszont: fényerőszabályzó.
Ímhol a kapcsolási rajz, a poti a baloldali alsó ellenállás, a zöld keretekben van az IC lábainak a számozása. Jobbra van a "hasznos" rész, ha kevés led megy rá, akkor a bal oldali rész használható. Ha nagyobb a terhelés, akkor kell egy tranzisztor a led helyére, és akkor mehet a külön rajzolt áramkörrel. Abban nem vagyok egészen biztos, hogy az az érték nélküli R ellenállás kell-e akkor, vagy nem..
Ezt így összerakva elég picike kütyüt kapunk eredményül, úgyhogy legalább nem kell nagy helyet találni neki. 10kOhm-os potival a fenti áramkör kb. 1 kHz-en ketyeg, kinézetre az áram kitöltési tényezője oszcilloszkópon nézve maximális, közepes és minimális esetben ilyen.
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #7021 Dátum: 2017.05.05 péntek, 11:40:53 »

No igen, azzal lesz baj. Nem nagyon van más, mint ki kell szedni, lepróbálni ilyen-olyan színű és erősségű ledekkel, aztán kiderül. Nadeviszont: fényerőszabályzó.
Ímhol a kapcsolási rajz, a poti a baloldali alsó ellenállás, a zöld keretekben van az IC lábainak a számozása. Jobbra van a "hasznos" rész, ha kevés led megy rá, akkor a bal oldali rész használható. Ha nagyobb a terhelés, akkor kell egy tranzisztor a led helyére, és akkor mehet a külön rajzolt áramkörrel. Abban nem vagyok egészen biztos, hogy az az érték nélküli R ellenállás kell-e akkor, vagy nem..
Ezt így összerakva elég picike kütyüt kapunk eredményül, úgyhogy legalább nem kell nagy helyet találni neki. 10kOhm-os potival a fenti áramkör kb. 1 kHz-en ketyeg, kinézetre az áram kitöltési tényezője oszcilloszkópon nézve maximális, közepes és minimális esetben ilyen.

Ha már úgy is kipróbálom "ilyen-olyan színű ledekkel",  akkor nem egyszerűbb az izzók helyére kendácsolni 1-1 LED+ellenállás párost?
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #7022 Dátum: 2017.05.05 péntek, 12:08:56 »

Ha már úgy is kipróbálom "ilyen-olyan színű ledekkel",  akkor nem egyszerűbb az izzók helyére kendácsolni 1-1 LED+ellenállás párost?

Akár működhet is. 2 bizonytalan tényező van: mennyire alkalmas úgy a fényerőszabályzás (gyanús, hogy nem csak a számlapok háttérvilágítását szabályozzal), a másik, hogy a meglévő izzók helyére téve őket mennyire lenne homogén a fényük. Régebben ami ledesítős leírást találtam (már nem érhető el a link), ott a műszerfal házának az oldalára voltak ragasztva próbapanel darabokra telepítve smd ledek, külön odavezetett árammal.
Amíg neki nem állok én is, addig mindez csak elmélet persze. Reméljük nem lesz sok különbség a gyakorlatban se Smiley
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #7023 Dátum: 2017.05.05 péntek, 14:15:19 »

Akár működhet is. 2 bizonytalan tényező van: mennyire alkalmas úgy a fényerőszabályzás (gyanús, hogy nem csak a számlapok háttérvilágítását szabályozzal), a másik, hogy a meglévő izzók helyére téve őket mennyire lenne homogén a fényük. Régebben ami ledesítős leírást találtam (már nem érhető el a link), ott a műszerfal házának az oldalára voltak ragasztva próbapanel darabokra telepítve smd ledek, külön odavezetett árammal.
Amíg neki nem állok én is, addig mindez csak elmélet persze. Reméljük nem lesz sok különbség a gyakorlatban se Smiley

Akkor megvárom amíg Te szívsz vele, aztán okulva én már csak okosabb leszek  nyes
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
KriszG79
Vendég
« Új hozzászólás #7024 Dátum: 2017.05.08 hétfő, 07:54:06 »

Sziasztok.

Kérdéwem az lenne mk2 1,8 benzin indexelek és fékezek az index elkezd gyorsan villogni mintha kiégett volna egy égő,és közben a ködlámpa visszajelző is villog.
Mi lehet a hiba vagy a baj?? Smiley


Mi lehet
Naplózva
Lütyő
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 174


E-mail
« Új hozzászólás #7025 Dátum: 2017.05.08 hétfő, 09:47:19 »

Sziasztok.

Kérdéwem az lenne mk2 1,8 benzin indexelek és fékezek az index elkezd gyorsan villogni mintha kiégett volna egy égő,és közben a ködlámpa visszajelző is villog.
Mi lehet a hiba vagy a baj?? Smiley


Mi lehet

99%,hogy test probléma van valamelyik hátsó lámpatestedben.Logika szerint abban,amelyik irányba indexelve ezt csinálja.
Naplózva

1997 MKII Mondeo Turnier 1,8 TD
1981 BMW 732i
1975 Trabant/Trafi
KriszG79
Vendég
« Új hozzászólás #7026 Dátum: 2017.05.08 hétfő, 13:28:57 »

99%,hogy test probléma van valamelyik hátsó lámpatestedben.Logika szerint abban,amelyik irányba indexelve ezt csinálja.

Köszönöm a választ.

És mennyire logikus a hiba forrás.. Smiley
Naplózva
puffin__lekvar
Vendég
« Új hozzászólás #7027 Dátum: 2017.05.09 kedd, 16:35:47 »

Érdekesség,ha valaki netalán kételkedne a működésében,nekem most is jól jött...amikor a jófogáson hirdettem,nem hittem el,hogy ekkora mennyiségű agyhalott ember él ebben az országban.Kb. 40 érdeklődő volt,ebből 37 azt akarta,hogy küldjem el kipróbálni mert nem hiszik el,hogy működik.Igaz,leírtam,hogy eddig a különböző parkolókban jópár ember köszönheti ennek a kütyünek azt,hogy újra mobilissá vált a szekere.Igaz,azok közül sem hitték el,hogy tényleg indít,akkor most itt a bizonyíték,legyen min rágódniuk,ha véletlenül megint kettőt kapnék ajándékba.A hirdetést kénytelen voltam levenni,mert meguntam a hülyéket és eladtam egy havernak,aki nagyívben letojta a hitetleneket...Szerencsére kb. 2 éve rendszeresítettem az autóba mert a) horgászáshoz kellett egy víz- és por- és homokálló töltő+lámpa kombó b)egyszerűbb ezzel elindítani az autót,mint várni a csodát a bikakábel másik végére c) még kokaikoko barátom 2.2 tdci traktorával sem tudtuk bebikázni a véhatot...és az csak a 170 lovas motor volt...
https://goo.gl/photos/9ixCs7UDtbiHA68DA
« Utoljára szerkesztve: 2017.05.09 kedd, 16:39:25 írta puffin__lekvar » Naplózva
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #7028 Dátum: 2017.05.09 kedd, 22:24:36 »

Érdekesség,ha valaki netalán kételkedne a működésében,nekem most is jól jött...amikor a jófogáson hirdettem,nem hittem el,hogy ekkora mennyiségű agyhalott ember él ebben az országban.Kb. 40 érdeklődő volt,ebből 37 azt akarta,hogy küldjem el kipróbálni mert nem hiszik el,hogy működik.Igaz,leírtam,hogy eddig a különböző parkolókban jópár ember köszönheti ennek a kütyünek azt,hogy újra mobilissá vált a szekere.Igaz,azok közül sem hitték el,hogy tényleg indít,akkor most itt a bizonyíték,legyen min rágódniuk,ha véletlenül megint kettőt kapnék ajándékba.A hirdetést kénytelen voltam levenni,mert meguntam a hülyéket és eladtam egy havernak,aki nagyívben letojta a hitetleneket...Szerencsére kb. 2 éve rendszeresítettem az autóba mert a) horgászáshoz kellett egy víz- és por- és homokálló töltő+lámpa kombó b)egyszerűbb ezzel elindítani az autót,mint várni a csodát a bikakábel másik végére c) még kokaikoko barátom 2.2 tdci traktorával sem tudtuk bebikázni a véhatot...és az csak a 170 lovas motor volt...
https://goo.gl/photos/9ixCs7UDtbiHA68DA

Maga a kütyü, az az aaa kb. tablet méretű powerbank, ami alkalmas bikázásra is? Ennyi még hiányzik a posztból Smiley
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
puffin__lekvar
Vendég
« Új hozzászólás #7029 Dátum: 2017.05.09 kedd, 23:01:00 »

Maga a kütyü, az az aaa kb. tablet méretű powerbank, ami alkalmas bikázásra is? Ennyi még hiányzik a posztból Smiley
Tablet egy frászt.Akkora mint a telefonom (bv 6000) csak kétszer vastagabb az akkuk miatt.
Naplózva
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #7030 Dátum: 2017.05.10 szerda, 08:08:34 »

Tablet egy frászt.Akkora mint a telefonom (bv 6000) csak kétszer vastagabb az akkuk miatt.

Magam is nemrég vásároltam egyet. Vagy hasonlót.
26.900 pénz volt egy fehérvári cégnél.
A tulajdonos srác garantálta a működését.
Kipróbálták, egy 3000-es, Porsche Cayanne-el.
Kétszer is beindította töltés nélkül.
Egy ismerősöm javasolta, aki vett már egyet és többször is beindított vele motorokat.
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #7031 Dátum: 2017.05.10 szerda, 09:27:31 »

c) még kokaikoko barátom 2.2 tdci traktorával sem tudtuk bebikázni a véhatot...és az csak a 170 lovas motor volt...

az pedig kábelhiba volt akkor. boltban vásárolt kábellel kb esélytelen bármit is beindítani
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
puffin__lekvar
Vendég
« Új hozzászólás #7032 Dátum: 2017.05.10 szerda, 09:57:33 »

az pedig kábelhiba volt akkor. boltban vásárolt kábellel kb esélytelen bármit is beindítani
Nem,mert más autót még indítottam vele,viszont egyszerűen nem bírta forgatni a motort...egyébként tescoban vett indítókábel,az évek alatt nem volt vele gondom,bár leginkább mások autóját kellett indítani vele,nem a sajátomat.De tök mindegy,ez a szerkentyű praktikusabb bármelyik indító kábelnél.
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #7033 Dátum: 2017.05.10 szerda, 10:15:48 »

Nem,mert más autót még indítottam vele,viszont egyszerűen nem bírta forgatni a motort...egyébként tescoban vett indítókábel,az évek alatt nem volt vele gondom,bár leginkább mások autóját kellett indítani vele,nem a sajátomat.De tök mindegy,ez a szerkentyű praktikusabb bármelyik indító kábelnél.
tesco-s és hasonló kábelek vicc kategória. alig van benne réz. kis benzinesekhez elmegy, dízel, nagyobb benzineshez viszont semmire se jó

ez az akksis kütyü jópofa, totalcarosok mondjuk felrobbantották  vigyor3

nekem van saját gyártású kábelem 5m hosszú, csak a réz része olyan mutatóujj vastagságú. 4.4v8at és 3.0d-t is indított már a 2.0dízel mk3 kábelrárakást követő 5mp-en belül. igaz a kábel drágábbra jön ki mint ez a kütyü, viszont ezzel bármi indítható bármikor és akárhányszor vigyor3 vigyor3
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #7034 Dátum: 2017.05.10 szerda, 10:38:55 »

tesco-s és hasonló kábelek vicc kategória. alig van benne réz. kis benzinesekhez elmegy, dízel, nagyobb benzineshez viszont semmire se jó

ez az akksis kütyü jópofa, totalcarosok mondjuk felrobbantották  vigyor3

nekem van saját gyártású kábelem 5m hosszú, csak a réz része olyan mutatóujj vastagságú. 4.4v8at és 3.0d-t is indított már a 2.0dízel mk3 kábelrárakást követő 5mp-en belül. igaz a kábel drágábbra jön ki mint ez a kütyü, viszont ezzel bármi indítható bármikor és akárhányszor vigyor3 vigyor3

Pici kábellel is megoldható a dolog, egyetlen titka van: először azzal csak tölteni kell a lemerült kocsi akksiját 10-15 percig Cheesy Utána már lesz benne elég kraft, hogy még mindig csatlakoztatva be lehessen a pácienst röffenteni. Nekem is csak valami keskenyebb kábelem van, de nem volt még olyan, hogy ne sikerült volna végül beindítani vele bármit. Türelem tornaterem...
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #7035 Dátum: 2017.05.10 szerda, 10:42:51 »

Pici kábellel is megoldható a dolog, egyetlen titka van: először azzal csak tölteni kell a lemerült kocsi akksiját 10-15 percig Cheesy Utána már lesz benne elég kraft, hogy még mindig csatlakoztatva be lehessen a pácienst röffenteni. Nekem is csak valami keskenyebb kábelem van, de nem volt még olyan, hogy ne sikerült volna végül beindítani vele bármit. Türelem tornaterem...
egy bikázásra nekem nincs 15percem vigyor3
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #7036 Dátum: 2017.05.10 szerda, 12:32:48 »

egy bikázásra nekem nincs 15percem vigyor3

A szükség nagy úr tud lenni.. Cheesy
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
puffin__lekvar
Vendég
« Új hozzászólás #7037 Dátum: 2017.05.10 szerda, 19:56:51 »

egy bikázásra nekem nincs 15percem vigyor3
Ennyi.De teszkós és teszkós között is van különbség.A totalcaros cikket én is olvastam.Viszont ott elismerik,hogy a próba után direkt azt akarták megtudni,mi lesz ha túl erőltetik.Egyébkênt a sajátommal is indítottuk be az autómat.De ha már itt tartunk,ehhez a cucchoz még vékonyabb vezeték tartozik,aztán mégis 5e ccm benzines és 3e ccm dízel a leírás szerinti max.löket...nálam a nullára lemerült akkuval is 4-5 próba után már indította a motort.
« Utoljára szerkesztve: 2017.05.10 szerda, 20:00:47 írta puffin__lekvar » Naplózva
puffin__lekvar
Vendég
« Új hozzászólás #7038 Dátum: 2017.05.13 szombat, 22:18:39 »

Magam is nemrég vásároltam egyet. Vagy hasonlót.
26.900 pénz volt egy fehérvári cégnél.
A tulajdonos srác garantálta a működését.
Kipróbálták, egy 3000-es, Porsche Cayanne-el.
Kétszer is beindította töltés nélkül.
Egy ismerősöm javasolta, aki vett már egyet és többször is beindított vele motorokat.
Én az ebayen vettem 15e ft-ért.A mai napig nem bántam meg,sokan meg csak röhögnek rajta,ha meglátják.Ez autót indít?Nekem 3000-es omega volt eddig a plafon.Ott egy swifttel próbáltak bikázni sikertelenül.Aztán csak nézték,hogy ráteszem,indít,3. próbára indított.Tölteni eddig talán 5-6 alkalommal kellett.Kb. évente kétszer...
Naplózva
Makos
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104



E-mail
« Új hozzászólás #7039 Dátum: 2017.06.01 csütörtök, 20:17:36 »

Üdv kedves márka társak!
Nem működik az első ablaktörlő állítható szakaszos törlés funkciója, 1. 2. fokozat van. Működik a mosó, de nem törli le. A vég álláskapcsoló is jó.
Mit kell ki cserélni?
Köszönöm! worship
Naplózva

'00 Mk II 2.0 Ghia kombi Párduc fekete metko Smiley
MrBugi
Vendég
« Új hozzászólás #7040 Dátum: 2017.06.06 kedd, 09:52:16 »

Sziasztok, a múlt héten lettem "friss" Mondeo tulajdonos. Egy 19 éves, első tulajos 1.8TD-t sikerült beszerezni, és az első tapasztalatok nagyon jók.
Az oldal nagyon klassz, sok hasznos infót találtam eddig is!

Egy kérdésem lenne az automata klímával kapcsolatban - szerintem valami elektronyos probléma van vele. A hibajelenség az, hogy "LO" állásban kíválóan hűt, a ventillátor erősségét tudom rendesen szabályozni, viszont ha beállítok egy hőfokot (mondjuk 18) és Auto-ra állítom, akkor kikapcsol. Ha elkezdem a hőfököt növelni, akkor kb 21-22 fok körül elkezd fűteni. Úgy tűnik, mintha az utastér "hőmérője" érzékelne rosszul-vagy sehogy, a tűző napon is azt gondolja, hogy 18 fok van. A lefuttatott diagnoztika nem ír klíma hibaküdot (88-lett a vége).

Hol találom meg az érzékelőt és a klíma vezérlést?

Üdv,
Balázs
Naplózva
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #7041 Dátum: 2017.06.06 kedd, 13:47:45 »

Sziasztok, a múlt héten lettem "friss" Mondeo tulajdonos. Egy 19 éves, első tulajos 1.8TD-t sikerült beszerezni, és az első tapasztalatok nagyon jók.
Az oldal nagyon klassz, sok hasznos infót találtam eddig is!

Egy kérdésem lenne az automata klímával kapcsolatban - szerintem valami elektronyos probléma van vele. A hibajelenség az, hogy "LO" állásban kíválóan hűt, a ventillátor erősségét tudom rendesen szabályozni, viszont ha beállítok egy hőfokot (mondjuk 18) és Auto-ra állítom, akkor kikapcsol. Ha elkezdem a hőfököt növelni, akkor kb 21-22 fok körül elkezd fűteni. Úgy tűnik, mintha az utastér "hőmérője" érzékelne rosszul-vagy sehogy, a tűző napon is azt gondolja, hogy 18 fok van. A lefuttatott diagnoztika nem ír klíma hibaküdot (88-lett a vége).

Hol találom meg az érzékelőt és a klíma vezérlést?

Üdv,
Balázs

Úgy tudom, az érzékelő az ablakmosó kar magasságában a műszerfalon található, kb 100Ft-os méretű rácsozat.
A vezérlő - szerintem - maga az egység, amelyiken a hőfok szabályozó van.
Szerintem ...
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
puffin__lekvar
Vendég
« Új hozzászólás #7042 Dátum: 2017.06.07 szerda, 13:25:15 »

Sziasztok, a múlt héten lettem "friss" Mondeo tulajdonos. Egy 19 éves, első tulajos 1.8TD-t sikerült beszerezni, és az első tapasztalatok nagyon jók.
Az oldal nagyon klassz, sok hasznos infót találtam eddig is!

Egy kérdésem lenne az automata klímával kapcsolatban - szerintem valami elektronyos probléma van vele. A hibajelenség az, hogy "LO" állásban kíválóan hűt, a ventillátor erősségét tudom rendesen szabályozni, viszont ha beállítok egy hőfokot (mondjuk 18) és Auto-ra állítom, akkor kikapcsol. Ha elkezdem a hőfököt növelni, akkor kb 21-22 fok körül elkezd fűteni. Úgy tűnik, mintha az utastér "hőmérője" érzékelne rosszul-vagy sehogy, a tűző napon is azt gondolja, hogy 18 fok van. A lefuttatott diagnoztika nem ír klíma hibaküdot (88-lett a vége).

Hol találom meg az érzékelőt és a klíma vezérlést?

Üdv,
Balázs
Üdv itt!Első körben próbáld meg levegővel kifújni a műszerfal betétben a kis propelleres zúgó bizbaszt (kerek rács mögött van,az óra/fedcomp kijelzője mellett) A másik érzékelő az anyósülés oldalon,a jobbelső oszlopnál van.Én igazából utálom ezt a félautomata klímát,a manuális jobban bejött,normálisabban lehetett szabályozni,de valakinek meg pont ez a zsánere.Az automata mód nálam is tud eszméletlen hülye módon működni,akkor szoktam csak bekapcsolni,ha városon kívül megyek.Akkor még egész emberi módon működik,de városon belül sokszor meghülyül és pont azt produkálja,amit leírsz.Külön vezérlő nincs.
« Utoljára szerkesztve: 2017.06.07 szerda, 13:27:31 írta puffin__lekvar » Naplózva
kalti57
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 384


E-mail
« Új hozzászólás #7043 Dátum: 2017.06.09 péntek, 21:17:04 »

Kedves mondis társak!Az alábbi problémám adódott.Pár napja nagy forróságban araszoltam a Hungárián,meg egyéb rosz hírű utakon.A klíma bekapcsolva négyesen,majd miután hamar lehült az utastér egyesen a ventillátor,gyors felmelengedés,újra négyesen ezt váltogatva a délutáni csúcsban.Aztán  egyre melegebb lett,mire rájöttem,hogy se klíma,visszajelző sem ég,ventillátor sem megy egyik fokozaton sem.Utólag visszagondolva enyhe égett szagot éreztem,de a kinti bűznek véltem.Először a biztit néztem meg,de mindet jónak láttam.Kiszedtem a fűtő ventillátor előtét ellenállását,és vettem bele egy újat.Ezzel sem működött,és itt kérném a segítségeteket.Mi legyen a következő lépés?Előre is köszönöm a segítséget!
Naplózva

kalti57
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #7044 Dátum: 2017.06.10 szombat, 02:15:03 »

Kedves mondis társak!Az alábbi problémám adódott.Pár napja nagy forróságban araszoltam a Hungárián,meg egyéb rosz hírű utakon.A klíma bekapcsolva négyesen,majd miután hamar lehült az utastér egyesen a ventillátor,gyors felmelengedés,újra négyesen ezt váltogatva a délutáni csúcsban.Aztán  egyre melegebb lett,mire rájöttem,hogy se klíma,visszajelző sem ég,ventillátor sem megy egyik fokozaton sem.Utólag visszagondolva enyhe égett szagot éreztem,de a kinti bűznek véltem.Először a biztit néztem meg,de mindet jónak láttam.Kiszedtem a fűtő ventillátor előtét ellenállását,és vettem bele egy újat.Ezzel sem működött,és itt kérném a segítségeteket.Mi legyen a következő lépés?Előre is köszönöm a segítséget!

A klíma gombját is meg kéne nézni, lehet hogy abban égett szét valami, vagy a reléjét - bár az a motortérben van -, meg persze a szellőző motorja is leéghetett. Ezekre vess pár behatóbb pillantást, hátha.
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
puffin__lekvar
Vendég
« Új hozzászólás #7045 Dátum: 2017.06.11 vasárnap, 19:17:27 »

Egy kicsit megszopatott az autó az alábbi hibával (na,pont ez a rész az autóból,amihez még az életben nem kellett hozzányúlnom....) Tehát,a jobbelső elektromos ablakemelő.A vezetőoldalról se fel se le nem megy (delej van,szerintem a kapcsoló nem rossz,egyébként elég masszív cucc,ahogy szétkaptam,csodálkoztam is rajta...a többi három ablak rendesen működik róla),az anyósoldalon vagy csak le vagy csak fel megy,mikor hogy.A haynes alapján nemigen tudok honnan kiindulni,mi lehet a gond.Először ablakemelő motor hibára gondoltam,de kipróbáltam a készletből másik kettőt,ami tuti jók és azok sem működnek.Ötlet?
Naplózva
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #7046 Dátum: 2017.06.12 hétfő, 08:16:19 »

Egy kicsit megszopatott az autó az alábbi hibával (na,pont ez a rész az autóból,amihez még az életben nem kellett hozzányúlnom....) Tehát,a jobbelső elektromos ablakemelő.A vezetőoldalról se fel se le nem megy (delej van,szerintem a kapcsoló nem rossz,egyébként elég masszív cucc,ahogy szétkaptam,csodálkoztam is rajta...a többi három ablak rendesen működik róla),az anyósoldalon vagy csak le vagy csak fel megy,mikor hogy.A haynes alapján nemigen tudok honnan kiindulni,mi lehet a gond.Először ablakemelő motor hibára gondoltam,de kipróbáltam a készletből másik kettőt,ami tuti jók és azok sem működnek.Ötlet?

Akkor marad a logikai hibakertesés.
A kapcsolónál van-e áram?
A testelés rendben van?
Az átvezető vezeték nem kontaktos?
Ajtó átvezető gégecsövek csatlakozója nem kontaktos?
A kapcsoló kiszerelve működik?

Szerintem ...
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
gaborkluven
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14


E-mail
« Új hozzászólás #7047 Dátum: 2017.06.12 hétfő, 12:58:42 »

Sziasztok!

Ismertek olyan átalakítót, hogy a kormány mögötti rádióvezérlőt újabb típusú készülékekhez is lehessen használni?
Naplózva
Lütyő
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 174


E-mail
« Új hozzászólás #7048 Dátum: 2017.06.26 hétfő, 21:42:46 »

Sziasztok!

Ismertek olyan átalakítót, hogy a kormány mögötti rádióvezérlőt újabb típusú készülékekhez is lehessen használni?

Meg kellene nézni az új készülék leírását, az tanulja meg a távvezérlőt. Nekem pld egy szálat kell pluszban bekötni, és van rá egy külön menüpont, ahol a funkciókat betanulja a kormánytávról.
Naplózva

1997 MKII Mondeo Turnier 1,8 TD
1981 BMW 732i
1975 Trabant/Trafi
gaborkluven
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14


E-mail
« Új hozzászólás #7049 Dátum: 2017.06.27 kedd, 21:29:32 »

Köszi Lütyő, megnézem majd!
Naplózva
Oldalak: 1 ... 134 135 136 137 138 139 140 [141] 142 143 144 145 146 147 148 149   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.077 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.