Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 18:00:39 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 20 21 22 23 24 25 26 [27] 28 29 30 31 32 33 34 ... 149   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Elektromos dolgok  (Megtekintve 2569914 alkalommal)
0 Felhasználó és 4 vendég van a témában
h.begyo
Vendég
« Új hozzászólás #1300 Dátum: 2011.02.01 kedd, 18:13:46 »

Üdv Mondeosok!
Én is utólag raktam a kocsiba tolatóradart, szintén SPY, a számát nem tudom, de ha valakinek nagyon kell, megnézem.
Nálam az "adó" a csomagtérben van az oldalkárpit mögé rejtve, tökéletesen elfér, áramot és nullát a tolatólámpáról vettem le. Az érzékelők vezetékét a lökős műanyagja és a "szivacs" között fűztem át egy vastag fűkasza-damil segítségével és a kéder alatt vittem be a csomagtérbe. A kijelzőt beraktam abba a "fakkba", ami a rádió alatt van, kicsi, ovális hely, ahová egy fél telefon befér, de a kijelző tökéletesen illik bele és kitűnő helyen van - legalábbis nekem. A tápját a magnóról vettem le, mikor gyújtást adok, csippanik kettőt (legalább tudom, hogy nem romlott el...) és kussban marad mindaddig, míg nem kapcsolok hátramenetet. wave
Naplózva
SFERI
Vendég
« Új hozzászólás #1301 Dátum: 2011.02.01 kedd, 18:24:12 »

Sziasztok!

Nem emlékszem, hogy volt e már róla szó:
Szal, anno mikor meglett a kocsi, ugye kulcs bedug, gyújtás, műszerfalon kigyullad a töltés az olajnyomás, meg kis ideig az üzemanyaglámpa. Ugye beindít ezek mind elalszanak. Na most mikor beletettem a saját fejegységemet (Kenwood), még utána is így működött is ez a dolog, de mikor egyszer vis***aktam a gyárit, utána már gyújtáskor kivillant az abs lámpa, a kipörgésgátló és 3 kattanást lehetett hallani. Persze beindítás után elalszik és kb 20km/h-s óra elérésekor a kipörgésgátló "kerreg" egyet. Ez gondolom ilyen ellenőrző funkció. Vis***aktam a Kenwoodot minden ugyanúgy volt mint előtte. Most vettem egy másik fejet (Pioneer), és ezzel megint ugyanaz van mint mikor visszatettem a gyárit. Hozzáteszem, ha nincs benn magnó akkor is ezt csinálja. Mintha nem zárna valahol a kör vagy nem is tudom. Hibája nincs az autónak, se előtte se utána minden működik, csak irritál az a 3 katt az abs meg a kipörgésgátló lámpa. Azt nem tudom, hogy egyébként alapból kell e neki ellenőriznie, csak nálam a Kenwood miatt ez elmaradt, vagy valamit nem érzékel és ezért mindig "lefuttatja ezt a programot"?

Ötlet?
Köszi előre is.
Megy a gyári rádióba egy szál a sebességjeladó szenzortól.WH/GN a színe.Valszeg fehér-zöld.Azt kell onnan lekötni,leszigetelni.
Naplózva
Kuk3sz
Vendég
« Új hozzászólás #1302 Dátum: 2011.02.01 kedd, 20:39:46 »

Megy a gyári rádióba egy szál a sebességjeladó szenzortól.WH/GN a színe.Valszeg fehér-zöld.Azt kell onnan lekötni,leszigetelni.

Nah ezt holnap megsasolom, köszi. worship
Naplózva
takacsjozsi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16


E-mail
« Új hozzászólás #1303 Dátum: 2011.02.02 szerda, 08:37:46 »

Sziasztok!

MK2-be érdemes utólag beszerelni az első ködlámpát?
Bonyolult művelet lenne?
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #1304 Dátum: 2011.02.02 szerda, 09:29:56 »

Sziasztok!

MK2-be érdemes utólag beszerelni az első ködlámpát?
Bonyolult művelet lenne?
ha gyárit raknál bele,felesleges.A hatékonysága nem túl jó,max. dísznek elmegy.Az,hogy egy nem gyári meg hogy néz ki az autón?Az csak rajtad múlik...
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #1305 Dátum: 2011.02.02 szerda, 10:30:43 »

Sziasztok!

MK2-be érdemes utólag beszerelni az első ködlámpát?
Bonyolult művelet lenne?

Nem érdemes, 2 gyertyával többre mész.
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #1306 Dátum: 2011.02.02 szerda, 10:48:08 »

Nem érdemes, 2 gyertyával többre mész.
elfújja a szél, szóval inkább petróleumlámpa
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22910


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #1307 Dátum: 2011.02.02 szerda, 10:55:28 »

Üdv Mondeosok!
Én is utólag raktam a kocsiba tolatóradart, szintén SPY, a számát nem tudom, de ha valakinek nagyon kell, megnézem.
Nálam az "adó" a csomagtérben van az oldalkárpit mögé rejtve, tökéletesen elfér, áramot és nullát a tolatólámpáról vettem le. Az érzékelők vezetékét a lökős műanyagja és a "szivacs" között fűztem át egy vastag fűkasza-damil segítségével és a kéder alatt vittem be a csomagtérbe. A kijelzőt beraktam abba a "fakkba", ami a rádió alatt van, kicsi, ovális hely, ahová egy fél telefon befér, de a kijelző tökéletesen illik bele és kitűnő helyen van - legalábbis nekem. A tápját a magnóról vettem le, mikor gyújtást adok, csippanik kettőt (legalább tudom, hogy nem romlott el...) és kussban marad mindaddig, míg nem kapcsolok hátramenetet. wave

Elfér ott a kijelző az lehet, de ugye az ember vagy hátrafordul tolatáskor, akkor a hátsó oszlopra érdemes tenni, vagy tükörből tolat, akkor ugye a belső visszapillantót nézi. Hogy még lenézni a magnó alá is hátrafelé menet...
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22910


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #1308 Dátum: 2011.02.02 szerda, 10:57:25 »

de mikor egyszer vis***aktam a gyárit, utána már gyújtáskor kivillant az abs lámpa, a kipörgésgátló és 3 kattanást lehetett hallani. Persze beindítás után elalszik

Ez így a jó. Azaz ilyennek kéne lennie. Gyújtáskor felvillan minden ellenőrző lámpa, ezzel jelezvén, hogy nincsenek kiégve...
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
partygabesz
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 62


E-mail
« Új hozzászólás #1309 Dátum: 2011.02.02 szerda, 11:10:16 »

ez nem titkolózás kérdése beka3
azt kérdezte, hogy tud megbizonyosodni arról, hogy ghia a gépe. erre adtam választ. eplus2
akkor ezek szerint a 14 zsinórral erőssen reménykedhetek, hogy ha rádugom akkor működik? (mi ez a klíma csere ?)
azért is vagyok ilyen érdeklődő mert szeretnék és vizsgálom, hogy lehetne-e. A neten azt olvastam, hogy a Ford 1999 útán a Ghia felszereltségből költségtakarékosság miatt ez nem építették be.
Naplózva

Ford Mondeo Tunier 99' 1.8 TD Ghia
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22910


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #1310 Dátum: 2011.02.02 szerda, 11:15:16 »

(mi ez a klíma csere ?)

Rájöttem! Nem klíma, hanem AC pumpa! nyes
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
partygabesz
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 62


E-mail
« Új hozzászólás #1311 Dátum: 2011.02.02 szerda, 11:28:31 »

Rájöttem! Nem klíma, hanem AC pumpa! nyes
Az miért is lehet, hogy cserélni kell ?
Naplózva

Ford Mondeo Tunier 99' 1.8 TD Ghia
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22910


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #1312 Dátum: 2011.02.02 szerda, 11:40:35 »

Az miért is lehet, hogy cserélni kell ?

http://mondeo.hu/index.php?topic=1587.msg537641#msg537641
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Nyiri
Vendég
« Új hozzászólás #1313 Dátum: 2011.02.02 szerda, 13:19:47 »

Tücsök van a belső fűtésrendszerem motorjában. 2-sen ciripel. Kiszedtem a motort és megfújkáltam WD40-nel. Majdnem fürdött benne. Úgy láttam hogy a csapágyakhoz nem nagyon tud lejutni az anyag. Vis***aktam. Csendesebb lett de nem eléggé. Sőt. Hamarabb is halkul el. Mit tegyek rá? Az *** oldalán az van hogy motorolaj. Az sokkal sűrűbb mégis meg tudja kenni a csapágyat?
« Utoljára szerkesztve: 2011.02.02 szerda, 16:38:23 írta Nyiri » Naplózva
h.begyo
Vendég
« Új hozzászólás #1314 Dátum: 2011.02.02 szerda, 15:33:13 »

Elfér ott a kijelző az lehet, de ugye az ember vagy hátrafordul tolatáskor, akkor a hátsó oszlopra érdemes tenni, vagy tükörből tolat, akkor ugye a belső visszapillantót nézi. Hogy még lenézni a magnó alá is hátrafelé menet...

Tükörből tolatok, a kijelzőt többnyire akkor nézem, ha hangjelzést ad. Mostanra úgy megszoktam a hangokat (és a színeket, amik beleesnek a látóterembe), hogy csak akkor pillantok le, ha kíváncsi vagyok, mekkora távolságot ír ki. A távolság csökkenésével a hang is megváltozik, mostanában egyre ritkábban nézegetem a métert, elég a hang is. Szerintem ez teljesen egyéni, kinek, hol és hogyan felel meg a legjobban. Én, mielőtt véglegesen beszereltem, kipróbáltam jónéhány helyet, hol lenne nekem a legmegfelelőbb és ez tűnt a legjobbnak. Csak meg kell szokni és nem lehet gond! integet2
Naplózva
partygabesz
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 62


E-mail
« Új hozzászólás #1315 Dátum: 2011.02.02 szerda, 17:18:42 »

szerinted akkor a 14 kábel az jó ?
Naplózva

Ford Mondeo Tunier 99' 1.8 TD Ghia
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #1316 Dátum: 2011.02.02 szerda, 18:35:44 »

szerinted akkor a 14 kábel az jó ?
nekem 6 kábel volt, melléhúztam 3-at és jó lett
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22910


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #1317 Dátum: 2011.02.03 csütörtök, 13:57:51 »

nekem 6 kábel volt, melléhúztam 3-at és jó lett

És ennyi.. nyes.
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22910


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #1318 Dátum: 2011.02.03 csütörtök, 13:59:36 »

Tükörből tolatok, a kijelzőt többnyire akkor nézem, ha hangjelzést ad.

Tudom, csak leírtam.
Nekem most hátul van úgy, hogy nem is látom, de nem is kell, pont azért, amiért írtad. Csak én úgy vagyok vele, ha majd előre kerül, akkor a lent leírt elmélet alapján fogom elhelyezni. nyes wave
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22910


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #1319 Dátum: 2011.02.03 csütörtök, 14:01:34 »

Tücsök van a belső fűtésrendszerem motorjában. 2-sen ciripel. Kiszedtem a motort és megfújkáltam WD40-nel. Majdnem fürdött benne. Úgy láttam hogy a csapágyakhoz nem nagyon tud lejutni az anyag. Vis***aktam. Csendesebb lett de nem eléggé. Sőt. Hamarabb is halkul el. Mit tegyek rá? Az *** oldalán az van hogy motorolaj. Az sokkal sűrűbb mégis meg tudja kenni a csapágyat?

A WD40 nem jó erre. Vagyis csak átmenetileg. Vmi sűrűbb olaj kell oda. A WD40 el fog párologni egy idő után.
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
h.begyo
Vendég
« Új hozzászólás #1320 Dátum: 2011.02.03 csütörtök, 18:10:52 »

Tudom, csak leírtam.
Nekem most hátul van úgy, hogy nem is látom, de nem is kell, pont azért, amiért írtad. Csak én úgy vagyok vele, ha majd előre kerül, akkor a lent leírt elmélet alapján fogom elhelyezni. nyes wave

Igazából én is előre, a műszerfalra szerettem volna rakni a kijelzőt, de nem találtam olyan helyet, ahol ideális lett volna, nem zavar be sehová és nem néz ki bután. Azt a kis "fakkot" a magnó alatt, úgysem használtam, meg egész korrekten néz ki benne a kijelző. Ezért is döntöttem mellette. Eddig még nem bántam meg, remélem, a jövőben is így marad.  integet2
Naplózva
Jimie5
Vendég
« Új hozzászólás #1321 Dátum: 2011.02.05 szombat, 17:05:01 »

Sziasztok!

Egy héten belül kétszer lemerült az aksim. Valahol szerintem szökik az áram. Az aksi (TOPLA TOP 58Ah, kb. 1,5-2 éves) töltés után szépen indul a kocsi, a töltés járó motornál multiméterrel mérve 14,2-14,3 V. Feltöltve 12,6-13,2 között volt (ha jól emlékszem). Aztán 3 óra állás után a feszültség lement 10,7 V-ra és épp hogy indult. Ez azért durva.

Van valami ötletetek, hogy házilag ki tudom-e deríteni, hogy mi lehet a tettes? Elektronikában nem vagyok túl járatos. Vagy vigyem egyenest egy autóvillamosságihoz?

Eddig nem figyeltem, de ha ráadom a gyújtást (indítás nélkül), akkor olyan 1-2 másodpercig búgó hang hallatszik a motortérből.
Mintha valahonnan középről, a motoron túlról jönne (ha szemből nézem a kocsit, nyitott motorháztetőnél  Roll Eyes )

Ja, a kocsi MK2 1.8b.

Előre is köszönök minden tippet!
 
Naplózva
Kuk3sz
Vendég
« Új hozzászólás #1322 Dátum: 2011.02.05 szombat, 18:10:20 »

Sziasztok!

Egy héten belül kétszer lemerült az aksim. Valahol szerintem szökik az áram. Az aksi (TOPLA TOP 58Ah, kb. 1,5-2 éves) töltés után szépen indul a kocsi, a töltés járó motornál multiméterrel mérve 14,2-14,3 V. Feltöltve 12,6-13,2 között volt (ha jól emlékszem). Aztán 3 óra állás után a feszültség lement 10,7 V-ra és épp hogy indult. Ez azért durva.

Van valami ötletetek, hogy házilag ki tudom-e deríteni, hogy mi lehet a tettes? Elektronikában nem vagyok túl járatos. Vagy vigyem egyenest egy autóvillamosságihoz?

Eddig nem figyeltem, de ha ráadom a gyújtást (indítás nélkül), akkor olyan 1-2 másodpercig búgó hang hallatszik a motortérből.
Mintha valahonnan középről, a motoron túlról jönne (ha szemből nézem a kocsit, nyitott motorháztetőnél  Roll Eyes )

Ja, a kocsi MK2 1.8b.

Előre is köszönök minden tippet!
 

Én ugyanezt a kenyeret eszem. Szerintem ennyire nem szívhatja semmi. Én is azt hittem, hogy valami szívja, de akksi feltölt, betesz és 1 nap után be se indult már. 10,7? Annyival még indul autó? Én úgy tudom, hogy 12 alatt már csak köszönhetsz neki. Ha lehetőséged van próbálj meg berakni egy másik akksit és figyeld a reakciót. De az is egy megoldás, hogyha tudod nélkülözni egy pár napig a kocsit, akksit kiveszed, felrakod töltőre és nézed, hogy álló helyzetbe megtartja e a töltést. Sajnos ez is lehet a tél egyik velejárója, meg hát akksija válogatja. Papám Escortjába gyári 12 éves akksi van és Mindííg, Minden Körülmények Között hehe indul, nekem nincs egy éves, úgyhogy jövőhéten megy vissza gariba. Búgást 1-2 mp-ig az AC pumpa szokott adni gyújtáskor, de ezt csöndbe belül az utastérbe is kell halljad. wave
Remélem sok hülyeséget nem írtam. Smiley
« Utoljára szerkesztve: 2011.02.05 szombat, 18:14:11 írta Kuk3sz » Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #1323 Dátum: 2011.02.05 szombat, 18:24:17 »

nem enni kellene azt a kenyeret, hanem megmérni, hogy mi szívja az aksit
simán lehet rádió, erősítő, belső világítás
multiméterrel ki tudod mérni, hogy hol van a nem kívánatos fogyasztó
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #1324 Dátum: 2011.02.05 szombat, 18:24:34 »

Én ugyanezt a kenyeret eszem. Szerintem ennyire nem szívhatja semmi. Én is azt hittem, hogy valami szívja, de akksi feltölt, betesz és 1 nap után be se indult már. 10,7? Annyival még indul autó? Én úgy tudom, hogy 12 alatt már csak köszönhetsz neki. Ha lehetőséged van próbálj meg berakni egy másik akksit és figyeld a reakciót. De az is egy megoldás, hogyha tudod nélkülözni egy pár napig a kocsit, akksit kiveszed, felrakod töltőre és nézed, hogy álló helyzetbe megtartja e a töltést. Sajnos ez is lehet a tél egyik velejárója, meg hát akksija válogatja. Papám Escortjába gyári 12 éves akksi van és Mindííg, Minden Körülmények Között hehe indul, nekem nincs egy éves, úgyhogy jövőhéten megy vissza gariba. Búgást 1-2 mp-ig az AC pumpa szokott adni gyújtáskor, de ezt csöndbe belül az utastérbe is kell halljad. wave
Remélem sok hülyeséget nem írtam. Smiley
vazze,nekem a zsír új teszkós wild horse majd bosch akksit a csomagtér lámpa egy éjszaka alatt nullára szívta.Kiméregettem,a kapcsoló volt a ludas,kikopott és nem kapcsolt.
Naplózva
Jimie5
Vendég
« Új hozzászólás #1325 Dátum: 2011.02.05 szombat, 19:08:25 »

vazze,nekem a zsír új teszkós wild horse majd bosch akksit a csomagtér lámpa egy éjszaka alatt nullára szívta.Kiméregettem,a kapcsoló volt a ludas,kikopott és nem kapcsolt.

Ok, ezek hasznos tanácsok, de mint írtam, nem vagyok egy elektronikai zseni. Hol méregessem a multiméterrel?

Az aksit ki fogom próbálni, hogy merül-e egymagában. Ha igen, akkor csere. Bár nem volt olcsó, és elvileg nem gagyi (nem csak az eladó mondta, hogy jó anno  vigyor3 ).

Mondjuk az tény, hogy valamelyik ajtókapcsoló rendetlenkedhet, mert rázós úton volt, hogy bevillant a belső világítás. De aztán kikapcsoltam (középső állás).

Szóval ha tudtok támpontot mondani, hogy mit és hol mérjek, akkor tennék egy próbát.
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #1326 Dátum: 2011.02.05 szombat, 19:10:59 »

Ok, ezek hasznos tanácsok, de mint írtam, nem vagyok egy elektronikai zseni. Hol méregessem a multiméterrel?

Az aksit ki fogom próbálni, hogy merül-e egymagában. Ha igen, akkor csere. Bár nem volt olcsó, és elvileg nem gagyi (nem csak az eladó mondta, hogy jó anno  vigyor3 ).

Mondjuk az tény, hogy valamelyik ajtókapcsoló rendetlenkedhet, mert rázós úton volt, hogy bevillant a belső világítás. De aztán kikapcsoltam (középső állás).

Szóval ha tudtok támpontot mondani, hogy mit és hol mérjek, akkor tennék egy próbát.
kiveszed a biztiket egyessével és multiméterrel A mérő funkcióban beteszed a bizti helyére, és akkor látni fogod, hogy mi mennyi áramot zabál
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Jimie5
Vendég
« Új hozzászólás #1327 Dátum: 2011.02.05 szombat, 19:46:43 »

kiveszed a biztiket egyessével és multiméterrel A mérő funkcióban beteszed a bizti helyére, és akkor látni fogod, hogy mi mennyi áramot zabál

Köszönöm, ezt kipróbálom, de előtte tesztelem egy kicsit az aksit, hogy merül-e magában.
Naplózva
Kuk3sz
Vendég
« Új hozzászólás #1328 Dátum: 2011.02.05 szombat, 23:21:54 »

nem enni kellene azt a kenyeret, hanem megmérni, hogy mi szívja az aksit
simán lehet rádió, erősítő, belső világítás
multiméterrel ki tudod mérni, hogy hol van a nem kívánatos fogyasztó

Nálam speciel az akksi halt meg, bár nemtom mitől, konkrétan 3 és fél éve van nálam a kocsi tudtam h nem a legjobb benne az akksi és minden télen el kellett eddig játszanom, hogy kimegyek, akksira töltő, várok, indít. Persze ezt csak akkor amikor 2 napig nem indítottam be a kocsit. Nem egyszerű módon volt már tele a répám, ezért kénytelen voltam tavaly rászánni magam, mikorra totál meghalt az akksim, konkrétan mentem vele 50 km-t leállítottam 10 percre és kb 5x-örre sikerült beindtani nyögve nyelősen, és vettem egy akksit. Jéé pöcc röff bárhol bármikor. Leállítottam pénteken, hétfőn mentem melózni simán indult. Mos jött a tél, nincs melóm, sokat áll a kocsi, és akksi kampó (Exide Premium 77aH). Kivett állapotban, feltöltés után 1 nap állás után 10-voltra esik a feszkó. Valszeg cellazárlat mert mi más lenne. Most van benne egy Tesco-s, lehet ez a Wild Horse 55-ös és milyen érdekes, fel volt töltve, beraktam a kocsiba állt 1 napot az autóban és gyönyörűen indult. Azt nem tudom, ha nekem is anno szívta vagy szívja valami mi lehet? Világítást nem hagyom rajta, mert 1.ha kinyitom az ajtót csilingel, 2. mindig visszanézek a kocsira miután bezártam, tehát az nem lehet, a belső ha égve marad akkor ha bezárom a kocsit, a riasztó beszól. Volt egy hét amikor magnó se volt benne, rgo az is kizárva mert a hibajelenség ugyanúgy megmaradt. Egyéb dolog meg nem szívhatja.  Sad
Zárt akksin belül van ilyen kukucslyuk amibe van egy zöld bigyó ha ok az akksi és eltűnik ha tölteni kell. Na az nálam konkrétan 2 hónapig működött, utána eltűnt. Hiába lett csutkára feltöltve...Lehet, hogy csoda, h egyáltalán eddig bírta?
« Utoljára szerkesztve: 2011.02.05 szombat, 23:24:20 írta Kuk3sz » Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #1329 Dátum: 2011.02.06 vasárnap, 08:14:47 »

Nálam speciel az akksi halt meg, bár nemtom mitől, konkrétan 3 és fél éve van nálam a kocsi tudtam h nem a legjobb benne az akksi és minden télen el kellett eddig játszanom, hogy kimegyek, akksira töltő, várok, indít. Persze ezt csak akkor amikor 2 napig nem indítottam be a kocsit. Nem egyszerű módon volt már tele a répám, ezért kénytelen voltam tavaly rászánni magam, mikorra totál meghalt az akksim, konkrétan mentem vele 50 km-t leállítottam 10 percre és kb 5x-örre sikerült beindtani nyögve nyelősen, és vettem egy akksit. Jéé pöcc röff bárhol bármikor. Leállítottam pénteken, hétfőn mentem melózni simán indult. Mos jött a tél, nincs melóm, sokat áll a kocsi, és akksi kampó (Exide Premium 77aH). Kivett állapotban, feltöltés után 1 nap állás után 10-voltra esik a feszkó. Valszeg cellazárlat mert mi más lenne. Most van benne egy Tesco-s, lehet ez a Wild Horse 55-ös és milyen érdekes, fel volt töltve, beraktam a kocsiba állt 1 napot az autóban és gyönyörűen indult. Azt nem tudom, ha nekem is anno szívta vagy szívja valami mi lehet? Világítást nem hagyom rajta, mert 1.ha kinyitom az ajtót csilingel, 2. mindig visszanézek a kocsira miután bezártam, tehát az nem lehet, a belső ha égve marad akkor ha bezárom a kocsit, a riasztó beszól. Volt egy hét amikor magnó se volt benne, rgo az is kizárva mert a hibajelenség ugyanúgy megmaradt. Egyéb dolog meg nem szívhatja.  Sad
Zárt akksin belül van ilyen kukucslyuk amibe van egy zöld bigyó ha ok az akksi és eltűnik ha tölteni kell. Na az nálam konkrétan 2 hónapig működött, utána eltűnt. Hiába lett csutkára feltöltve...Lehet, hogy csoda, h egyáltalán eddig bírta?
volt a totalcaron erről egy cikk nemrég.Ott azt írta,hogy az ellenőrző nyílásra ne nagyon hagyatkozzon senki.
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #1330 Dátum: 2011.02.06 vasárnap, 11:15:22 »

Egyéb dolog meg nem szívhatja.  Sad

fejedet ne rakd fel erre ...
Naplózva
Jimie5
Vendég
« Új hozzászólás #1331 Dátum: 2011.02.06 vasárnap, 11:58:25 »

Sziasztok!

Tegnap este feltöltöttem az aksit (kipróbálandó, nem-e az a rossz), a töltő áram 0A-ra visszaesett, gondoltam kész.
Ma reggel megmérem multiméterrel, 10,8 V!.
Töltőre rárakom, elkezdi 6A-val tölteni (ez gyorsan visszaesett kb 3A-ra).

Úgy tűnik mégis az aksi a ludas.
Az előző hozzászólások alapján nem biztos, hogy nagyon megéri minőségi aksit venni.

Még tesztelgetem, de ha álltó helyében újra lemerül, akkor szerintem kijelenthető, hogy az aksinak annyi.

Jól gondolom ugye?

Ha aksi vásárlásban van ellenvélemény, vagy javaslat, akkor várom!

Még egy dolog! Mekkora aksit vegyek bele? MK2 1.8b
A mostani 58Ah-s. Az 52-60 Ah tartomány jó lesz neki? Elég sok a városi, rövid távú használat... (90%)
« Utoljára szerkesztve: 2011.02.06 vasárnap, 13:06:44 írta Jimie5 » Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #1332 Dátum: 2011.02.06 vasárnap, 12:23:13 »

egy aksi simán állhat 1-2 évet a boltban a polcon, ami nem tesz túl jót neki, ezért érdemes vásárlás előtt megnézni a gyártási időt
Naplózva
Nyiri
Vendég
« Új hozzászólás #1333 Dátum: 2011.02.06 vasárnap, 14:14:57 »

Ma csináltam egy kis komfort tuningot. Smiley 500 Ft és nagyon hasznos. Ha leveszem a gyújtást akkor automatán felkapcsol a belső világítás. Majd 12 sec után le. A fordwiki-n találtam az ötletet. 400 volt a relé 30 Ft a kondi és 10 körül az ellenállás. Pici forrasztás és kész is. Nagyon jó dolog esténként. Annyit csinál hogy Mikor leveszed a gyújtást akkor érzékeli és bebillenti a relét 1 másodpercre (úgy mintha nyitnád egy picit az ajtót majd vissza. Onnantól a belső világítás elektronika dolgozik.

Közben pedig kicseréltem a csomagtér nyitó motort mert tönkrement és csak kulccsal lehetett nyitni. A fordwiki-n van egy nagyon jó ötlet a belső nyitásra egy gombbal. Jövő héten az lesz. Már szereztem is gombot. Az mk2 idejében lévő fiestákban volt ilyen. És a gombok stílusa nagyon hasonlít a Mondeo belső gombjaihoz.
Naplózva
jancsika69
Vendég
« Új hozzászólás #1334 Dátum: 2011.02.06 vasárnap, 18:46:04 »

Ma csináltam egy kis komfort tuningot. Smiley 500 Ft és nagyon hasznos. Ha leveszem a gyújtást akkor automatán felkapcsol a belső világítás. Majd 12 sec után le. A fordwiki-n találtam az ötletet. 400 volt a relé 30 Ft a kondi és 10 körül az ellenállás. Pici forrasztás és kész is. Nagyon jó dolog esténként. Annyit csinál hogy Mikor leveszed a gyújtást akkor érzékeli és bebillenti a relét 1 másodpercre (úgy mintha nyitnád egy picit az ajtót majd vissza. Onnantól a belső világítás elektronika dolgozik.

Közben pedig kicseréltem a csomagtér nyitó motort mert tönkrement és csak kulccsal lehetett nyitni. A fordwiki-n van egy nagyon jó ötlet a belső nyitásra egy gombbal. Jövő héten az lesz. Már szereztem is gombot. Az mk2 idejében lévő fiestákban volt ilyen. És a gombok stílusa nagyon hasonlít a Mondeo belső gombjaihoz.
Belinkeled az oldalt ahol olvastad mind ezt és meg csináltad ez alapján?  vigyor3
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #1335 Dátum: 2011.02.06 vasárnap, 19:02:51 »

egy aksi simán állhat 1-2 évet a boltban a polcon, ami nem tesz túl jót neki, ezért érdemes vásárlás előtt megnézni a gyártási időt

mondjuk nekem erre annyit mondtak,hogy a multiknál érdemes az olcsó kategóriás akksit megvenni,mert azok sokkal gyorsabban fogynak,mint a többi.Ebből kifolyólag nem állnak annyit a polcokon mint azok.
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #1336 Dátum: 2011.02.06 vasárnap, 19:05:40 »

mondjuk nekem erre annyit mondtak,hogy a multiknál érdemes az olcsó kategóriás akksit megvenni,mert azok sokkal gyorsabban fogynak,mint a többi.Ebből kifolyólag nem állnak annyit a polcokon mint azok.
ezelött több mint egy éve vettem a kocsit. akksi nem volt benne, a csávó hozott egyet, amit állítólag 5e-ért vett egy csávótól, használtan. betette a kocsiba. röff. azóta is használom.
és ez bizony a tacskós fehér ló...
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
Nyiri
Vendég
« Új hozzászólás #1337 Dátum: 2011.02.06 vasárnap, 20:21:45 »

Belinkeled az oldalt ahol olvastad mind ezt és meg csináltad ez alapján?  vigyor3

http://www.fordwiki.co.uk/index.php?title=Interior_Lights_On_When_Ignition_Is_Off
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22910


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #1338 Dátum: 2011.02.07 hétfő, 10:46:16 »

Sziasztok!

Én már annyit szívtam akksikkal, hogy most már nem tökölök velük...
Ha egyszer töltöm, és nem veszi normálisan, vagy két hetente töltögetném, akkor már kuka... ha az autó töltésével nincs gond, akkor új akksi. Ha egyik napról a másikra történik, és nincs rá magyarázat, akkor nem húzom tovább, mert a következőkben tutira egy olyan helyzetben fog otthagyni, amit nagyon nem szeretnék...
Én csak a legolcsóbbat szoktam megvenni, és ajánlani is, mert mindegyikre két év gar van. Ha annyit kibír, akkor az nem fog egyhamar meghalni...

A kósza áram mérésére pedig jó lehet az, amit Pumukli írt: +-t levenni, és rámérni a levett + saru, és az akksi + közé...
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Nyiri
Vendég
« Új hozzászólás #1339 Dátum: 2011.02.07 hétfő, 11:50:55 »

Én már annyit szívtam akksikkal, hogy most már nem tökölök velük...
Ha egyszer töltöm, és nem veszi normálisan, vagy két hetente töltögetném, akkor már kuka... ha az autó töltésével nincs gond, akkor új akksi. Ha egyik napról a másikra történik, és nincs rá magyarázat, akkor nem húzom tovább, mert a következőkben tutira egy olyan helyzetben fog otthagyni, amit nagyon nem szeretnék...
Én csak a legolcsóbbat szoktam megvenni, és ajánlani is, mert mindegyikre két év gar van. Ha annyit kibír, akkor az nem fog egyhamar meghalni...

A kósza áram mérésére pedig jó lehet az, amit Pumukli írt: +-t levenni, és rámérni a levett + saru, és az akksi + közé...

Kósza áram akkor is lesz. Mert mondjuk a rádió, óra, stb apró kis szarok alapbol használjak az áramot.
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22910


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #1340 Dátum: 2011.02.07 hétfő, 12:44:26 »

Kósza áram akkor is lesz. Mert mondjuk a rádió, óra, stb apró kis ***ok alapbol használjak az áramot.

Azt az akksiról használják, viszont ha nincs akksi...!? Wink
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
szepi2001
Vendég
« Új hozzászólás #1341 Dátum: 2011.02.08 kedd, 16:39:07 »

Közben pedig kicseréltem a csomagtér nyitó motort mert tönkrement és csak kulccsal lehetett nyitni. A fordwiki-n van egy nagyon jó ötlet a belső nyitásra egy gombbal. Jövő héten az lesz. Már szereztem is gombot. Az mk2 idejében lévő fiestákban volt ilyen. És a gombok stílusa nagyon hasonlít a Mondeo belső gombjaihoz.

Belinkelnéd a csomagtérnyitóst is? Nem találtam a fordwikin... thx
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #1342 Dátum: 2011.02.08 kedd, 19:36:05 »

Belinkelnéd a csomagtérnyitóst is? Nem találtam a fordwikin... thx

http://www.fordwiki.co.uk/index.php?title=Boot_Release_-_Internal_Switch_-_Mk2
 nyes
Naplózva
szell.n
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 290


E-mail
« Új hozzászólás #1343 Dátum: 2011.02.09 szerda, 09:02:01 »

Sziasztok!

Olyanban kérném a segítséget, hogy gyári 6000 cd rádióhoz kaptam a bajuszkacsolóhoz rakható távírányítót (gyári), de a kábelezése nincs benn gyárilag.
Bekötése, kábelezéséről valakinek leírása, rajza, esetleg bontott kábele???
Naplózva

Mr.Windd
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #1344 Dátum: 2011.02.09 szerda, 09:17:19 »

Sziasztok!

Olyanban kérném a segítséget, hogy gyári 6000 cd rádióhoz kaptam a bajuszkacsolóhoz rakható távírányítót (gyári), de a kábelezése nincs benn gyárilag.
Bekötése, kábelezéséről valakinek leírása, rajza, esetleg bontott kábele???

hát,ha nem sürgős én egyszer kiszedem az enyémből (a kapcsolókart már kivettem,a kábelt még nem) ,mivel baromira zavart az,hogy állandóan belevertem a térdem.Egy balesetnél meg felettéb kínos,ha a térdkalácsom még ennél is közelebbi kapcsolatba kerül vele...feltétel a jó idő és ne legyen gipsz a kezemen...
Naplózva
Novy
Vendég
« Új hozzászólás #1345 Dátum: 2011.02.09 szerda, 17:51:15 »

Egyik napról a másikra kifeküdt a víz hőmérséklet mutatóm a "hot" állásban. Van erre valamiféle magyarázat? Onnan nem is mozdul. Szétszedtem a műszerfalat elméletileg lehet külön cserélni, de ha lenne rá gyógymód akkor nem cserélném.
Naplózva
csiotibi
Vendég
« Új hozzászólás #1346 Dátum: 2011.02.09 szerda, 18:04:51 »

Sziasztok.Segitsegeteket szeretnem kerni.A muszerfalon mindig vilagit a kis ego h az ajtok nyitva vannak.Hogy tudom meg h melyik ajto erzekeloje a rossz?Irjatok valaszokat legyszi.
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #1347 Dátum: 2011.02.09 szerda, 18:55:34 »

Sziasztok.Segitsegeteket szeretnem kerni.A muszerfalon mindig vilagit a kis ego h az ajtok nyitva vannak.Hogy tudom meg h melyik ajto erzekeloje a rossz?Irjatok valaszokat legyszi.

Ajtókapcsolók tesztelése:beülsz  ajtó becsuk hátsóablak fűtés gomb nyomvatart gyujtás rá ablak fűtés gomb elenged lehet az ajtókat nyitogatni ahol nincs hangjelzés a kapcsoló vagy az érintkezés fhos
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
szell.n
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 290


E-mail
« Új hozzászólás #1348 Dátum: 2011.02.09 szerda, 21:09:06 »

Egyik napról a másikra kifeküdt a víz hőmérséklet mutatóm a "hot" állásban. Van erre valamiféle magyarázat? Onnan nem is mozdul. Szétszedtem a műszerfalat elméletileg lehet külön cserélni, de ha lenne rá gyógymód akkor nem cserélném.

biztos a műszer a rosz?
Nem a termosztáton a csatlakozó? (lehuz wd40 visszadug csodákat művel....
Naplózva

Mr.Windd
devisionhun
Vendég
« Új hozzászólás #1349 Dátum: 2011.02.12 szombat, 00:17:10 »

Sziasztok!

2 problemam is felmerult, bar van ra esely, hogy csak az egyik elektromos eredetu.

Vizhomero es a benzinszintjelzo kihuzott kulcsnal is mutatja az ertekeket. Ezeknek nem a gyujtaskapcsolorol kellene kapni a delejt? Lehetseges, hogy valaki korabban matatott valamit es fix 12V-t adott nekik?

Az al-problemak: vizhomero rendes autopalyas hasznalatnal sem megy meg felutig sem, pedig azt gondolnam ott az optimalis es nem 1/3ad uton. Ha tenyleg kozepig kellene mennie, akkor megprobalom en is a termosztat melletti csatlakozasok pucolasat =)

Benzinszintjelzo: na az ma megszopatott. Delelott meg kigyulladt a lampa, hogy tankoljak, de gyanus volt, hogy epp csak nem vizszintesen haladtam ezert a kovetkezo elindulasnal amikor nem gyulladt ki, "megnyugodtam" hogy azert meg van benne valamennyi.
Na a mutato az betonstabilan allt feluton az uccso ket vonal kozott, nekem meg dagadt a mellem, hogy a 2000ccm benzim+automataval is lehet azert normalisan fogyasztani.
Na az tunt fel amikor egyik (eset elotti uccso) indulaskor jobb-hatulrol surrogast hallottam, eloszor csak idonkent, aztan egesz hatarozottan. MAjd a surrogast kovettek az altalam mar vart jelek: motor ki-kihagy, erotlenul horog... Igen, kifogyott. (btw 500meterre a benzinkuttol ahova meg szerettem volna begurulni)

Termeszetesen meg ekkor is buszken mutatta, hogy meg kozel 1/8ad tanknyi benzin varja, hogy elegjen.
62,5 ment asszem bele...

Ez elektromos vagy szintmero kiszed-szetszed-megpucol-osszerak-visszarak?
bocs a hosszert es koszi a valaszokat!
Naplózva
Oldalak: 1 ... 20 21 22 23 24 25 26 [27] 28 29 30 31 32 33 34 ... 149   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.038 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.