Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 16:19:56 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 641 642 643 644 645 646 647 [648] 649 650 651 652 653 654 655 ... 742   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Elektromos dolgok  (Megtekintve 11173328 alkalommal)
0 Felhasználó és 89 vendég van a témában
Warek
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 34


E-mail
« Új hozzászólás #32350 Dátum: 2017.04.07 péntek, 21:33:08 »

Ja és lenne még egy Xenon bajom is! A trafó jó, bemérték áramot kap elvileg mert megy be is jön ki is áram a Xenon-t meg nem akarja felkapcsolni de ha 2-3 szor próbálom néha felkapcsol és megy! Valamikor meg nem hajlandó felkapcsolni se! Új 22 ezres izzó van benne az index és az alap izzó is Új! Utángyártott a lámpa!
Naplózva
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #32351 Dátum: 2017.04.07 péntek, 21:36:27 »

Ja és lenne még egy Xenon bajom is! A trafó jó, bemérték áramot kap elvileg mert megy be is jön ki is áram a Xenon-t meg nem akarja felkapcsolni de ha 2-3 szor próbálom néha felkapcsol és megy! Valamikor meg nem hajlandó felkapcsolni se! Új 22 ezres izzó van benne az index és az alap izzó is Új! Utángyártott a lámpa!
Sorry   vigyor3 xenonba nem tudok okosságot.
fogaskerék,ami a képen nem műanyag:
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
Warek
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 34


E-mail
« Új hozzászólás #32352 Dátum: 2017.04.07 péntek, 21:38:59 »

Sorry   vigyor3 xenonba nem tudok okosságot.
fogaskerék,ami a képen nem műanyag:


Na és ezt a pici kis hulladékot hol kapom meg ahol be is teszik?
Naplózva
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #32353 Dátum: 2017.04.07 péntek, 21:41:53 »

Na és ezt a pici kis hulladékot hol kapom meg ahol be is teszik?

http://mondeo.hu/index.php?topic=21227.0
Kérdezz rá HZsoltinál, hogy van-e még neki.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Warek
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 34


E-mail
« Új hozzászólás #32354 Dátum: 2017.04.07 péntek, 21:44:57 »

http://mondeo.hu/index.php?topic=21227.0
Kérdezz rá HZsoltinál, hogy van-e még neki.

Írtam neki! Remélem lesz!
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #32355 Dátum: 2017.04.07 péntek, 22:48:09 »

Ja és lenne még egy Xenon bajom is! A trafó jó, bemérték áramot kap elvileg mert megy be is jön ki is áram a Xenon-t meg nem akarja felkapcsolni de ha 2-3 szor próbálom néha felkapcsol és megy! Valamikor meg nem hajlandó felkapcsolni se! Új 22 ezres izzó van benne az index és az alap izzó is Új! Utángyártott a lámpa!
gyújtóegység lehet valószínűleg. van az is
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Warek
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 34


E-mail
« Új hozzászólás #32356 Dátum: 2017.04.08 szombat, 07:52:25 »

gyújtóegység lehet valószínűleg. van az is

Köszi!

Írtam a pesti szerelőmnek hogy be tudja e szerezni és berakni a kocsiba! Remélem pozitív választ kapok!
Naplózva
Warek
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 34


E-mail
« Új hozzászólás #32357 Dátum: 2017.04.08 szombat, 11:44:49 »

Sziasztok! Xenon gyújtótekercs cserére a 20.000 Ft az sok lenne? Anyag és munkadíjjal együtt! Komplett új lámpát 50-ért már adnak egy halom helyen és én így sokallom a 20-at! Köszi
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #32358 Dátum: 2017.04.08 szombat, 12:10:20 »

Sziasztok! Xenon gyújtótekercs cserére a 20.000 Ft az sok lenne? Anyag és munkadíjjal együtt! Komplett új lámpát 50-ért már adnak egy halom helyen és én így sokallom a 20-at! Köszi
Tudsz olcsóbbat?
Ha igen, válaszd azt. Ha nem, akkor ennyi.

Azért nem fogja olcsóbban megcsinálni senki, mert egy fórumon azt írnák, hogy sok......  vigyor3

Komplett, új lámpa 50e? Ne viccelj már!  Cheesy
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #32359 Dátum: 2017.04.08 szombat, 13:17:17 »


Komplett, új lámpa 50e? Ne viccelj már!  Cheesy
mámeginmilyenvagy eplus2 eplus2

de amúgy ha annyiért van új komplett xenon lámpa, akkor jöhet egy kamionnyi, hiába nincs jelenleg mk3 itthon hehe
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #32360 Dátum: 2017.04.08 szombat, 13:17:42 »

Sziasztok! Xenon gyújtótekercs cserére a 20.000 Ft az sok lenne? Anyag és munkadíjjal együtt! Komplett új lámpát 50-ért már adnak egy halom helyen és én így sokallom a 20-at! Köszi
az jó ár.
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Warek
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 34


E-mail
« Új hozzászólás #32361 Dátum: 2017.04.08 szombat, 14:59:38 »

mámeginmilyenvagy eplus2 eplus2

de amúgy ha annyiért van új komplett xenon lámpa, akkor jöhet egy kamionnyi, hiába nincs jelenleg mk3 itthon hehe

Ezt találtam hirtelen 55-ért de láttam tegnap 50-ért ugyan így hirdetettet: http://www.vatera.hu/ford-mondeo-mk3-xenon-fenyszoro-trafoval-motorral-2461650533.html
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #32362 Dátum: 2017.04.08 szombat, 15:05:20 »

Ezt találtam hirtelen 55-ért de láttam tegnap 50-ért ugyan így hirdetettet: http://www.vatera.hu/ford-mondeo-mk3-xenon-fenyszoro-trafoval-motorral-2461650533.html

Ez egy utángyártott lámpa, ami általában nem probléma mentesen illeszkedik az autóba. Nincs rajta trafó, még ha a hirdetésben írja is. Látszik is a képeken, hogy nincs rajta a trafó.
A gyújtóról van egy kép külön, de miért van külön kiszedve?

Áru helye: Magyarország ellenben a beszerzési ideje 1 hét!  taps
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Warek
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 34


E-mail
« Új hozzászólás #32363 Dátum: 2017.04.08 szombat, 15:11:39 »

Ez egy utángyártott lámpa, ami általában nem probléma mentesen illeszkedik az autóba. Nincs rajta trafó, még ha a hirdetésben írja is. Látszik is a képeken, hogy nincs rajta a trafó.
A gyújtóról van egy kép külön, de miért van külön kiszedve?

Áru helye: Magyarország ellenben a beszerzési ideje 1 hét!  taps


Baromira nem értek hozzá Cheesy azért kérdezősködöm itt! Ezt találtam és abból indultam ki! Találtam lámpát 150 ezerért is Smiley
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #32364 Dátum: 2017.04.08 szombat, 17:34:20 »

Baromira nem értek hozzá Cheesy azért kérdezősködöm itt! Ezt találtam és abból indultam ki! Találtam lámpát 150 ezerért is Smiley

Segáz!

Kérdezd, írd amit gondolsz.... aztán itt kifésüljük!  wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #32365 Dátum: 2017.04.08 szombat, 20:08:31 »


A gyújtóról van egy kép külön, de miért van külön kiszedve?

Áru helye: Magyarország ellenben a beszerzési ideje 1 hét!  taps

egyáltalán az ebbe a lámpába való? vigyor3

hát na, idő még megrendeli az unix/bárdiból, kiszállítják, becsomagolja, feladja, megérkezik nyes
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
T-modell
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 107


E-mail
« Új hozzászólás #32366 Dátum: 2017.04.09 vasárnap, 11:36:32 »

Sziasztok! A generátorom töltő feszültsége a műszerfalon tesztelve 13.9-14 volt között van. Ha jól tudom 14.4 V-tal kellene töltenie. Vélemény, javaslat?
Naplózva

Mondeo MK3 (2002.08) 1.8 Kombi Ambiente Stardust Silver
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #32367 Dátum: 2017.04.09 vasárnap, 12:25:13 »

Sziasztok! A generátorom töltő feszültsége a műszerfalon tesztelve 13.9-14 volt között van. Ha jól tudom 14.4 V-tal kellene töltenie. Vélemény, javaslat?
normál-is lehet.egy akkufeszt nem a műszertesztel kell ellenőrizni.az tájákoztató adat.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #32368 Dátum: 2017.04.09 vasárnap, 12:30:21 »

Sziasztok! A generátorom töltő feszültsége a műszerfalon tesztelve 13.9-14 volt között van. Ha jól tudom 14.4 V-tal kellene töltenie. Vélemény, javaslat?

Nem jól tudod. Mivel 1.8-as a kocsid így igen nagy valószínűséggel benzines. Ott pedig nem 14.4-14.5 az üzemi töltőfeszültség.
Nekem meleg időben lemegy 13.5-re is, semmi probléma vele.  Cool
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #32369 Dátum: 2017.04.09 vasárnap, 13:02:45 »

Sziasztok! A generátorom töltő feszültsége a műszerfalon tesztelve 13.9-14 volt között van. Ha jól tudom 14.4 V-tal kellene töltenie. Vélemény, javaslat?

Nézd meg egy rendes multiméterrel.

A műszerfali teszt nekem 12,6-ot mutat, amikor felkapcsolom a xenonokat, a multiméter meg a rendes feszt. Ne kérdezd, miért.

A másik, hogy a hőmérséklettől is füg, mennyi a töltőfesz. Kb. 20 fokig 14,3-14,4V körül van, de pl. 35 fokban, kánikulában már csak 13,8-13,9V, hogy ne forralja ki a savat az akksiból. Télen a -10 fokban meg láttam 14,8-at is.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #32370 Dátum: 2017.04.09 vasárnap, 13:04:23 »

Nézd meg egy rendes multiméterrel.

A műszerfali teszt nekem 12,6-ot mutat, amikor felkapcsolom a xenonokat, a multiméter meg a rendes feszt. Ne kérdezd, miért.

A másik, hogy a hőmérséklettől is füg, mennyi a töltőfesz. Kb. 20 fokig 14,3-14,4V körül van, de pl. 35 fokban, kánikulában már csak 13,8-13,9V, hogy ne forralja ki a savat az akksiból. Télen a -10 fokban meg láttam 14,8-at is.

AndyA

Elolvastad az előtted lévő hsz-t, mielőtt ezt megírtad?
 wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #32371 Dátum: 2017.04.09 vasárnap, 13:38:22 »

Elolvastad az előtted lévő hsz-t, mielőtt ezt megírtad?
 wave

Feltétel, hogy itt kell tudni olvasni? Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #32372 Dátum: 2017.04.09 vasárnap, 13:38:42 »

Húzd le a lámpa csatlakozókat. A GEM csatlakozót (írtam melyik) és ha szükséges a motorvezérlőét is (írtam melyik).
Nyilván az egyszerűbbtől haladj a nehezebb felé.
Ha minden csatlakozó lehúzása után is kiolvad, akkor valahol a kábelkötegben lesz a hiba. Ez viszonylag nehéz lesz megtalálni. Mondjuk én a motortérben kezdeném (ott sérülékenyebb) a tolatólámpa csatlakozójától visszafele. Kopást, dörzsölődést keresve.....
Majd ugyanezt a hátsólámpa csatlakozóktól visszafele és szintén kopást, kidörzsölődést keresve....
GEM csatit lehúztam, mivel öt csati van, ezért a középsőre tippeltem, hogy az a C csatlakozó. Így is kiolvadt az F80. Az ECU-t is megtaláltam, de azt, hogy arról hogyan tudom lehúzni az A csatit, azt nem tudtam kitalálni.  help
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #32373 Dátum: 2017.04.09 vasárnap, 14:09:54 »

GEM csatit lehúztam, mivel öt csati van, ezért a középsőre tippeltem, hogy az a C csatlakozó. Így is kiolvadt az F80. Az ECU-t is megtaláltam, de azt, hogy arról hogyan tudom lehúzni az A csatit, azt nem tudtam kitalálni.  help

Nem feltétlenül sorban vannak jelölve a csatlakozók és főleg nem TIPP alapján kezeljük őket.
A csatlakozóban (C428) a 20-as láb egy zöld/narancs. Ez jön a kapcsolótól és ez megy lámpák felé is. (Meg még ha van az audio, sötétedős tükör....)




A motortérben a kábelt végig nézted és a hátsó lámpáknál, amíg lehet....kopás, kidörzsölődést keresve?


Minden csatlakozót le kell húzni, ahova megy és úgy belemérni a csatlakozóba (zöld/fekete) és ha az össze csatlakozó nélkül is test van a vezetékben, akkor bizony kábel hiba.
« Utoljára szerkesztve: 2017.04.09 vasárnap, 15:12:18 írta GSR™ » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #32374 Dátum: 2017.04.09 vasárnap, 14:42:09 »

Nekem: Első ~1.6, lefele mozog ha lefele nyomom az elejét, hátsó ~2.4, felfele mozog, ha a hátulját nyomom lefelé.

Leírom akkor, hogy mi hozta elő, és miért kérdeztem:
Van egy külön trafó párom a gyári xenonokhoz, és egy ahhoz, amit bi-xenonra cseréltem. A bi-xenonos szetten lévő trafó pár jól szintez, fel van konfigurálva és kalibrálva jól, minden hibátlan vele.
Voltunk ausztriában, és gondoltam nehogy szemet szúrjon az ottani  police-öknek visszacseréltem a gyári projektoros lámpákat, és azokra áttettem az ismerten jó trafókat.
Ezután hazajöttem, és visszaraktam a nagyprojektoros lámpákat, de nem cseréltem vissza a trafókat, hanem csak lefuttattam egy xenon kalibrálást forscan-ben, ami hiba nélkül lefutott, hibakód nem volt sem LHID-ben, sem RHID-ben, mindkettővel működött a kommunikáció.
Csakhogy a szintezés nem akart menni. A hátsó szintérzékelőt leakasztva, és különböző helyzetekben kalibrálva, majd gyújtásráadáshoz elforgatva rájöttem, hogy fordítva működik, mint kéne. Tehát minél feljebb van a kocsi feneke, annál lejjebb akarja állítani a fényszórókat. Van egy tartalék hátsó szintérzékelőm, azzal is ugyanezt hozta, a kar állása a hátsó stabilizátoron fix, tehát az sem lehet hibás. Visszacserélve a trafókat az ismert jó párra megint jól működött.

Forscan extended license-el kiolvastam belőlük az as-built konfigurációs adatokat. A jó párban a jobb és bal oldal megegyezett, és a fordítva működő párban a jobb oldali is ezekkel megegyező adatokkal ment, de a fordítva működő bal oldalinak az egyik sorában más érték volt tárolva. És ez nem a kalibrációs adat, mert nem változott, ha különböző állásokkal futtattam kalibrációt. (Szerk. most nézegettem megint, más module address-ek is szerepelnek az .abt-jében, mint a többinek  Huh?)
Ha legközelebb lesz időm játszani ezzel akkor ugyanezeket az adatokat beírom az egyetlen különböző trafóba, és kipróbálom a dolgot.

Mindegyik trafó megegyező Bosch azonosítójú, megegyező Ford azonosítójú.
Szóval eddig tanulság: Hiába nincs hibakód, hiába fut le hiba nélkül a kalibráció, nem biztos hogy a szintezés jól működik.

Ha esetleg valakinek van extended licence hozzáférése forscan-hez, és xenonos a kocsija, ki tudná nekem ezt a kalibrációs as-built kódot olvasni nekem, és esetleg elküldeni e-mailben a .abt fájlt?

Megint volt kis időm ezzel játszani, leírom mire jutottam, hátha érdekel valakit:
Szóval abba a xenon trafóba vezérlőbe, amiben más volt a konfiguráció betöltöttem a másik hárommal megegyezőt. Lefuttattam a kalibrálást, és most az is hibátlanul teszi a dolgát.
Kíváncsiságból elővettem egy ötödik trafót vezérlőt, ránéztem arra is. Abban is más volt, mint a jól működőkben, de más volt mint a másik, fordítva szintező trafókban vezérlőkben.
Ezek után igazán kíváncsi lennék, hogy egy modulinicializációnál a gyári program miket ad meg a trafónak vezérlőnek. Gondolnám más akkor, ha kombi, más ha kombi önszintezővel, más a sport felfüggesztés. Mindenesetre most van öt kifogástalanul működő trafóm vezérlőm legalább, nem kell cserélgetni a vizsgához még azt se rajtuk Cheesy
Ha valakit esetleg érdekel szívesen feltöltöm a konfigurációs fájlokat, összehasonlításnak sajáttal.
« Utoljára szerkesztve: 2017.04.09 vasárnap, 15:50:44 írta tpmportal » Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #32375 Dátum: 2017.04.09 vasárnap, 14:56:41 »

A trafó az egy buta szerkezet.
A vezérlő inkább konfigurálható és rendelkezik sw-vel.  vigyor3
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #32376 Dátum: 2017.04.09 vasárnap, 15:35:48 »

A trafó az egy buta szerkezet.
A vezérlő inkább konfigurálható és rendelkezik sw-vel.  vigyor3

Teis tudod hogy ezekben a trafó meg a vezérlés egy házban lakik, és ugyanaz a modul  vigyor3
Mit kötözködsz?  duhos2 Cheesy
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #32377 Dátum: 2017.04.09 vasárnap, 15:41:03 »

Teis tudod hogy ezekben a trafó meg a vezérlés egy házban lakik, és ugyanaz a modul  vigyor3
Mit kötözködsz?  duhos2 Cheesy

Ha én kötözködöm, na az nem ilyen!  Cool
Viszont a pontosság kedvéért nevezzük vezérlőnek.  wave   (Hülyén hangzik, hogy programozunk egy trafót....  Roll Eyes )
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #32378 Dátum: 2017.04.09 vasárnap, 15:54:36 »

Ha én kötözködöm, na az nem ilyen!  Cool
Viszont a pontosság kedvéért nevezzük vezérlőnek.  wave   (Hülyén hangzik, hogy programozunk egy trafót....  Roll Eyes )

Nemis, tök jól hangzik  hehe
A jelenlegi formájában jó a hozzászólásom?  vigyor3
Naplózva
T-modell
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 107


E-mail
« Új hozzászólás #32379 Dátum: 2017.04.09 vasárnap, 15:57:28 »

Nem jól tudod. Mivel 1.8-as a kocsid így igen nagy valószínűséggel benzines. Ott pedig nem 14.4-14.5 az üzemi töltőfeszültség.
Nekem meleg időben lemegy 13.5-re is, semmi probléma vele.  Cool
Szia! Köszönöm a választ! Megnyugodtam. Azért az ördög nem alszik. Rámérek multiméterrel is. Üdv! Tibi
Naplózva

Mondeo MK3 (2002.08) 1.8 Kombi Ambiente Stardust Silver
T-modell
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 107


E-mail
« Új hozzászólás #32380 Dátum: 2017.04.09 vasárnap, 15:59:41 »

Ha nincs a kocsiban a hátsó üléseknél kiépítve az olvasó lámpa, utólag be lehet tenni?
Naplózva

Mondeo MK3 (2002.08) 1.8 Kombi Ambiente Stardust Silver
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #32381 Dátum: 2017.04.09 vasárnap, 16:24:36 »

Ha nincs a kocsiban a hátsó üléseknél kiépítve az olvasó lámpa, utólag be lehet tenni?

Igen.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #32382 Dátum: 2017.04.09 vasárnap, 16:26:18 »

Nemis, tök jól hangzik  hehe
A jelenlegi formájában jó a hozzászólásom?  vigyor3

Furcsa, mindenképp.
Én elég sok modult raktam már össze-vissza lámpákra. (Sokszor a bontott lámpákon nincs rajta.)
Sosem volt még gond.  nemtudom

Mivel mindentől függetlenül a lengőkaroknál lévő jeladók jelei alapján változtatja a magasságot a vezérlő, így az autó felszerelésével nincs összefüggés.
Valamiért mégis léteznek már tartalmú vezérlők. Talán régió, évjárat...stb. ki tudja miért
« Utoljára szerkesztve: 2017.04.09 vasárnap, 16:30:06 írta GSR™ » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #32383 Dátum: 2017.04.09 vasárnap, 16:38:25 »

Furcsa, mindenképp.
Én elég sok modult raktam már össze-vissza lámpákra. (Sokszor a bontott lámpákon nincs rajta.)
Sosem volt még gond.  nemtudom

Mivel mindentől függetlenül a lengőkaroknál lévő jeladók jelei alapján változtatja a magasságot a vezérlő, így az autó felszerelésével nincs összefüggés.
Valamiért mégis léteznek már tartalmú vezérlők. Talán régió, évjárat...stb. ki tudja miért

Jahh, az logikusnak hangzik, csak vajon miben változhat? Szerk: mi az amitől fordítva kéne reagálnia a hátsó szintérzékelőre, tehát ha emelem a fenekét, akkor szintez lejjebb?  Huh?
Érdekes dolgokat kell megadni gyári programozásoknál, a Denso rendszer fejegysége arra is kíváncsi volt, hogy bőrülés van-e a kocsiban  vigyor3
« Utoljára szerkesztve: 2017.04.09 vasárnap, 16:41:52 írta tpmportal » Naplózva
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #32384 Dátum: 2017.04.09 vasárnap, 17:04:36 »

Nem feltétlenül sorban vannak jelölve a csatlakozók és főleg nem TIPP alapján kezeljük őket.
A csatlakozóban (C428) a 20-as láb egy zöld/narancs. Ez jön a kapcsolótól és ez megy lámpák felé is. (Meg még ha van az audio, sötétedős tükör....)




A motortérben a kábelt végig nézted és a hátsó lámpáknál, amíg lehet....kopás, kidörzsölődést keresve?


Minden csatlakozót le kell húzni, ahova megy és úgy belemérni a csatlakozóba (zöld/fekete) és ha az össze csatlakozó nélkül is test van a vezetékben, akkor bizony kábel hiba.
Köszönöm a sok segítséget, de feladom. Rá kell bízzam valakire, aki ért is hozzá.

A kábeleket, amit tudtam, amihez hozzáfértem átnéztem, nem találtam olyan fajta sérülést, ami zárlatra utalna, de ez nem jelenti azt, hogy így is van.
Naplózva
Cs12
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5605



« Új hozzászólás #32385 Dátum: 2017.04.09 vasárnap, 17:07:44 »

Ha nincs a kocsiban a hátsó üléseknél kiépítve az olvasó lámpa, utólag be lehet tenni?

http://mondeo.hu/index.php?topic=5248.0
Naplózva

2016.06. MKV 2.0 TDCI BiTurbo ST-Line, 211LE, FULL

Ex:2009.08. MKIV 2.0 TDCI Titanium-S, 165LE CHIP, Automata, EGR+DPF OFF, FULL
Ex:2001.11. MKIII 2.0 TDDI GHIA,150LE,CHIP(BUNYEK),EGR OFF, FULL
Cs12
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5605



« Új hozzászólás #32386 Dátum: 2017.04.09 vasárnap, 17:17:45 »

Megint volt kis időm ezzel játszani, leírom mire jutottam, hátha érdekel valakit:
Szóval abba a xenon trafóba vezérlőbe, amiben más volt a konfiguráció betöltöttem a másik hárommal megegyezőt. Lefuttattam a kalibrálást, és most az is hibátlanul teszi a dolgát.
Kíváncsiságból elővettem egy ötödik trafót vezérlőt, ránéztem arra is. Abban is más volt, mint a jól működőkben, de más volt mint a másik, fordítva szintező trafókban vezérlőkben.
Ezek után igazán kíváncsi lennék, hogy egy modulinicializációnál a gyári program miket ad meg a trafónak vezérlőnek. Gondolnám más akkor, ha kombi, más ha kombi önszintezővel, más a sport felfüggesztés. Mindenesetre most van öt kifogástalanul működő trafóm vezérlőm legalább, nem kell cserélgetni a vizsgához még azt se rajtuk Cheesy
Ha valakit esetleg érdekel szívesen feltöltöm a konfigurációs fájlokat, összehasonlításnak sajáttal.

faq-ba mehet!  worship
Naplózva

2016.06. MKV 2.0 TDCI BiTurbo ST-Line, 211LE, FULL

Ex:2009.08. MKIV 2.0 TDCI Titanium-S, 165LE CHIP, Automata, EGR+DPF OFF, FULL
Ex:2001.11. MKIII 2.0 TDDI GHIA,150LE,CHIP(BUNYEK),EGR OFF, FULL
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #32387 Dátum: 2017.04.09 vasárnap, 17:27:45 »

faq-ba mehet!  worship

Igazából semmit sem sikerült kideríteni, csak egy ismert jó konfigurációról bizonyítani, hogy jó.  levele
Kéne egy IDS, és lehetne nézni hogy különböző konfigurációkkal mit csinál, és bár erre lehetőségem még talán lenne, hogy kölcsön kérjek, de időm valószínűleg nem. Szóval az a tanulság, hogy vagy működik a bontott vezérlő vagy nem, és vagy kell a gyári gép hogy jól működjön, vagy nem.  vigyor3
Naplózva
papp053
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7


E-mail
« Új hozzászólás #32388 Dátum: 2017.04.09 vasárnap, 17:28:41 »

Sziasztok
Nemrég lettem boldog tulajdonosa egy 2.2 tdci-nek.
Előtte egy alfaromeo gtv-m volt, szóval számomra elég szokatlan  meg ez a méret, és a parkolómból, hogy ne lógjon ki 5centire kell a falhoz tolatnom. Na de van tolatoradar csak nem akar hangot adni. A szenzorok biztosan működnek, de csipogás nincs.
Hol keressem a hibát?
Előre is köszönöm.
Naplózva

2.2 tdci titanium x 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #32389 Dátum: 2017.04.09 vasárnap, 17:36:30 »

Sziasztok
Nemrég lettem boldog tulajdonosa egy 2.2 tdci-nek.
Előtte egy alfaromeo gtv-m volt, szóval számomra elég szokatlan  meg ez a méret, és a parkolómból, hogy ne lógjon ki 5centire kell a falhoz tolatnom. Na de van tolatoradar csak nem akar hangot adni. A szenzorok biztosan működnek, de csipogás nincs.
Hol keressem a hibát?
Előre is köszönöm.

Miből gondolod, hogy a szenzorok biztosan működnek?
Gyári a parkolássegítő?
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
papp053
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7


E-mail
« Új hozzászólás #32390 Dátum: 2017.04.09 vasárnap, 17:40:55 »

Szia
Igen gyári a rendszer, és onnan tudom hogy működik mert a focus fórum szerint ha közel hajolva sistergés hallatszik akkor jó.
Naplózva

2.2 tdci titanium x 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #32391 Dátum: 2017.04.09 vasárnap, 17:47:07 »

Szia
Igen gyári a rendszer, és onnan tudom hogy működik mert a focus fórum szerint ha közel hajolva sistergés hallatszik akkor jó.

Hát ez eléggé gyenge bizonyíték.
Eleve nem sistergés, hanem halk pattogást kell/lehet hallani....de még ez sem igazolás arra, hogy valóban helyesen működik a szenzor.
Egy dolog viszont egészen biztos és minden esetben kell, hogy hallható legyen. Hátramenetbe kapcsolva 1 sípolás. Ha ez sem hallatszik, akkor eleve nem működik a modul vagy a hangszóró hibás.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
papp053
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7


E-mail
« Új hozzászólás #32392 Dátum: 2017.04.09 vasárnap, 17:55:58 »

Hát ez eléggé gyenge bizonyíték.
Eleve nem sistergés, hanem halk pattogást kell/lehet hallani....de még ez sem igazolás arra, hogy valóban helyesen működik a szenzor.
Egy dolog viszont egészen biztos és minden esetben kell, hogy hallható legyen. Hátramenetbe kapcsolva 1 sípolás. Ha ez sem hallatszik, akkor eleve nem működik a modul vagy a hangszóró hibás.

Akkor pattogás, na ez a sípolás sincs, a módul és a hangszóró hol van?
Naplózva

2.2 tdci titanium x 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #32393 Dátum: 2017.04.09 vasárnap, 18:23:14 »



Kéne tudni milyen autód van. 4/5 ajtós, kombi. A modul hátul hátsó sárvédő belső burkolatok alatt itt-ott, modell függő.
A hangszóró mindenképpen elől a CJB (utastéri biztosíték doboz mögött/rajta) környékén.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Atta20
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 252



E-mail
« Új hozzászólás #32394 Dátum: 2017.04.09 vasárnap, 19:07:10 »

Kéne tudni milyen autód van. 4/5 ajtós, kombi. A modul hátul hátsó sárvédő belső burkolatok alatt itt-ott, modell függő.
A hangszóró mindenképpen elől a CJB (utastéri biztosíték doboz mögött/rajta) környékén.


És a hangszórót nagyon nehéz vagy nagy macera kiszedni? Nekem konkrétan semmilyen hangot nem ad hátramenetbe kapcsolva és én a hangszóróra gyanakszom az én esetemben.
Naplózva

Ford Mondeo Ghia  2002 1.8 benzin (92kw)
Ford Mondeo ST-Tdci 2006 2.2 diesel (114kw)
Lakhely: Bátonyterenye
papp053
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7


E-mail
« Új hozzászólás #32395 Dátum: 2017.04.09 vasárnap, 19:08:51 »

Az autó 2006-os titanium x sedan 2.2 tdci.
Majd megnézem ezeket a helyeket, már ez is nagyon sokat segít.
Köszönöm  worship
Naplózva

2.2 tdci titanium x 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #32396 Dátum: 2017.04.09 vasárnap, 19:26:52 »

Ha nincs a kocsiban a hátsó üléseknél kiépítve az olvasó lámpa, utólag be lehet tenni?

Simán. De csak akkor, ha a lámpa mellé megveszed a műanyag keretet is. Smiley

A keret alapján kis kézügyességgel tudsz egy kivágó sablont szerkeszteni keménypapírból. Utána meg kell mérni egy meglévő autón, hogy hová kell pontosan kerüljön. Különféle referenciapontoktól mérj távolságot, és utána ugyanígy, több irányból gondosan mérve és újra ellenőrizve jelöld fel. Ha csak 1-2 mm-rel elcsúszol oldalra, "látni" fogod, hogy valami nem stimmel. Nem tudod, hogy mi, de érezni fogod, hogy csálé. Hülyén tud működni az emberi szem... Smiley

Utána fogsz egy schnitzert, és kivágod. Elsőre hangyányival szűkebbre, mint kell. Bővíteni mindig tudod, de visszaragasztani a lyuk szélét nehéz...

Drótot az első lámpától tudsz a kárpit fölött áthúzni. Egy sima behúzószálat áttolsz, elhozod a vezetékeket. Bekötni pl. egy ilyennel tudod:

http://www.haluxvill.hu/image/cache/data/TRACON-PCSE-17371-1-800x800.jpeg

Ez felszereled az új vezetékre, rádugod az első lámpa csatlakozójára, a gyári vezetéket meg ennek az elosztónak a hátára.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
T-modell
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 107


E-mail
« Új hozzászólás #32397 Dátum: 2017.04.09 vasárnap, 21:12:13 »

Simán. De csak akkor, ha a lámpa mellé megveszed a műanyag keretet is. Smiley

A keret alapján kis kézügyességgel tudsz egy kivágó sablont szerkeszteni keménypapírból. Utána meg kell mérni egy meglévő autón, hogy hová kell pontosan kerüljön. Különféle referenciapontoktól mérj távolságot, és utána ugyanígy, több irányból gondosan mérve és újra ellenőrizve jelöld fel. Ha csak 1-2 mm-rel elcsúszol oldalra, "látni" fogod, hogy valami nem stimmel. Nem tudod, hogy mi, de érezni fogod, hogy csálé. Hülyén tud működni az emberi szem... Smiley

Utána fogsz egy schnitzert, és kivágod. Elsőre hangyányival szűkebbre, mint kell. Bővíteni mindig tudod, de visszaragasztani a lyuk szélét nehéz...

Drótot az első lámpától tudsz a kárpit fölött áthúzni. Egy sima behúzószálat áttolsz, elhozod a vezetékeket. Bekötni pl. egy ilyennel tudod:

http://www.haluxvill.hu/image/cache/data/TRACON-PCSE-17371-1-800x800.jpeg

Ez felszereled az új vezetékre, rádugod az első lámpa csatlakozójára, a gyári vezetéket meg ennek az elosztónak a hátára.

AndyA

AndyA - Tisztelet a nagyságod előtt!  worship Végre egy korrekt válasz! A vezetékezést majd leírásod alapján - remélem jól - megoldom.... Köszönet a segítségedért! Tibi
Naplózva

Mondeo MK3 (2002.08) 1.8 Kombi Ambiente Stardust Silver
Cs12
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5605



« Új hozzászólás #32398 Dátum: 2017.04.09 vasárnap, 21:20:53 »

AndyA - Tisztelet a nagyságod előtt!  worship Végre egy korrekt válasz! A vezetékezést majd leírásod alapján - remélem jól - megoldom.... Köszönet a segítségedért! Tibi

miért? Ez nem volt korrekt?  eplus2
http://mondeo.hu/index.php?topic=1591.msg1103933#msg1103933
Naplózva

2016.06. MKV 2.0 TDCI BiTurbo ST-Line, 211LE, FULL

Ex:2009.08. MKIV 2.0 TDCI Titanium-S, 165LE CHIP, Automata, EGR+DPF OFF, FULL
Ex:2001.11. MKIII 2.0 TDDI GHIA,150LE,CHIP(BUNYEK),EGR OFF, FULL
grubi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 84



E-mail
« Új hozzászólás #32399 Dátum: 2017.04.09 vasárnap, 22:30:21 »

Korrekt volt a válasz Wink De, ha jól gondolom a fórumtárs is hasonló cipőben jár, mint én. Nálam nem volt még a gagyi lámpa sem, a nulláról kellett kialakítani az egészet. Ott többet kell méregetni, ahogy AndyA írta eplus2
Naplózva

Ford Mondeo 2.0 TDDI Trend Kombi 2002
Oldalak: 1 ... 641 642 643 644 645 646 647 [648] 649 650 651 652 653 654 655 ... 742   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.059 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.