Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.07.06 szombat, 16:47:50 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 263 264 265 266 267 268 269 [270] 271 272 273 274 275 276 277 ... 1557   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK3 Általános kérdések  (Megtekintve 20675607 alkalommal)
0 Felhasználó és 96 vendég van a témában
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #13450 Dátum: 2007.09.01 szombat, 15:16:21 »

Mert amíg meg nem verlek a gyorsulási versenyen, addig nem tudom, hogy mennyit írjak oda!  Grin laugh Grin
 
ha több lesz mint 170hp és több mint 435 Nm akkor nagyon megvered 2.0 TDCi-ket. Grin
Naplózva
sam47
Vendég
« Új hozzászólás #13451 Dátum: 2007.09.01 szombat, 20:43:40 »

Mi az, hogy a teteje vagy az alja?

A teteje az mindig ugyan ott van hiszen ott van a forgáspontja. Ez a mérés az ajtó alsó éle és a talaj között történt...
A kérdés másképpen:
ki tudom-e nyitni a garázsban, vagy beleverem a plafonba?
alá tudok-e állni, vagy beleverem a fejemet?
Szia drhf!
Mivel pontos adat még nem volt, lementem a garázsba és megmértem. 202 cm. A hátsó ajtó aljának a közepe van a legmagasabban.

Üdv.:
sam47
Naplózva
zsoel
Vendég
« Új hozzászólás #13452 Dátum: 2007.09.01 szombat, 20:49:12 »

Mert amíg meg nem verlek a gyorsulási versenyen, addig nem tudom, hogy mennyit írjak oda!  Grin laugh Grin
 
ha több lesz mint 170hp és több mint 435 Nm akkor nagyon megvered 2.0 TDCi-ket. Grin

Nem biztos, Angel még közbeszólhat!  fejvakaras
Naplózva
lukit
Vendég
« Új hozzászólás #13453 Dátum: 2007.09.04 kedd, 22:11:05 »

1 percel ezelötti mérés alapján 22C foknál 207cm

Koszonom szepen! Meg egy kerdes, ha lehetne: mennyivel tobb ennel az ajto teteje? Garazsban valo kinyitas miatt kell tudnom, hogy beverheti-e.
Naplózva
drhf
Adminisztrátor
Megszállott
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2552


2003.12 MKIII TDCi kombi


« Új hozzászólás #13454 Dátum: 2007.09.04 kedd, 22:14:02 »

Szia drhf!
Mivel pontos adat még nem volt, lementem a garázsba és megmértem. 202 cm. A hátsó ajtó aljának a közepe van a legmagasabban.

Akkor jobb ha lehuzom a fejem...
Naplózva

Csak a Puffin lekvár adhat neki erőt, és mindent lebíró akaratot.
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #13455 Dátum: 2007.09.04 kedd, 22:14:39 »

Nem biztos, Angel még közbeszólhat!  fejvakaras

Hát nem hiszem. Mostanában már nem sikerült gyorsulásit nyernem. Talán öregszem...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
wyctor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8174


+36309351663

benedek88@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #13456 Dátum: 2007.09.05 szerda, 09:27:03 »


Hát nem hiszem. Mostanában már nem sikerült gyorsulásit nyernem. Talán öregszem...

Meg nem is indulsz, úgy tényleg nehéz... eplus2
Naplózva

2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Titanium-X
Kisber
Vendég
« Új hozzászólás #13457 Dátum: 2007.09.05 szerda, 15:30:21 »

Sziasztok!

Na ma voltam a cimbimmel a fehérvári ivanicsnál ékszíjat cseréltetni egy MKIII-on.
És ha már ott voltunk, megnézettük a rezgést is az intercoolernél.
Bementem a szerelőterületre, és megnéztem azt a bizonyos csövet, hogy hol, és minek ér neki.
Valóban az okozta a rezgést alacsony fordulaton (1500-2100).
Ha szemben állunk az autóval akkor jobb oldalon lévő csőről van szó, ami az intercooler hűtőjétől megy a motor felé, egészen lent, szinte a lökhárító alsó vonalában.
Ahhoz, hogy szerelni tudjátok le kell venni a verdáról a műanyag kavicsfogót. 2 csavar fogja a bölcsőhöz a cső tartóját. Ez lazul ki annyira, hogy a cső (és vagy a tartója) már a bölcsőhöz ér.
Ennek orvoslása: Kilazítod a csavarokat, feljebb emeled a csövet egy csavarhúzóval, majd újra meghúzod a csavarokat, ezzel a tartót olyan állapotba hozva, hogy már nem ér neki a bölcsőnek.
Kérdeztem, hogy miért nem veszik ki azt a gumialátétet, és kötik fixre a csövet? A válasz az volt, hogy mivel diesel, elég nagy a rezonancia, így nem véletlenül vannak ott gumialátétek. Ez állításuk szerint egy idő után a tartó töréséhez is vezethet...
Na mind1, elhittem nekik, és most már nem is rezonál, tehát ha legközelebb ilyen lesz, már magam is meg tudom csinálni.
Évente ha előjön, 15 percet megér a művelet, így nem kockáztatva azt, hogy esetleg eltörik a felfogatás.
Képet sajnos nem tudtam csinálni (hülyén nézett volna ki, ha a szervízben fényképezek). De a leírtak alapján bárki meg tudja csinálni otthon is. Nem kell hozzá még akna sem (elég, ha egy olyan részen parkolsz, ahol van valami patka, hogy jobban alá tudj feküdni).
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #13458 Dátum: 2007.09.05 szerda, 15:36:03 »

Nem biztos, Angel még közbeszólhat!  fejvakaras

Hát nem hiszem. Mostanában már nem sikerült gyorsulásit nyernem. Talán öregszem...

Vagy talan szethajtottad a gepet Cool
Naplózva

blah blah blah
Kisber
Vendég
« Új hozzászólás #13459 Dátum: 2007.09.05 szerda, 15:45:52 »

Viszont megkérdeztem a kézifékemet a szerelőtől.
Ugye az a bajom, hogy mikor megvettem, nem nagyon fogott a kézifék. Gondoltam már kopott a betét, kicseréltem, ugyanolyan *** volt.
Gondoltam nyúlott a bowden, kicseréltettem.
Ugyanolyan. Mikor megpróbáltam távtartókkal húzni a féket alapból, akkor sem változott a helyzet... Pedig már kb 8cm-es távtartót is betettem a 2 bowden, meg a közös bowden közé.
Tehát nem értem.
Csak arra tudok gondolni, hogy belül a kézifék-karban van valami autómatika, ami nekem elromlott.
De megnyugtattak a szervízben, hogy ott ilyen mechanikus autómatika nincs... Szóval kérdőjellel néztek rám a szervízben.
Mind1, majd valamikor elviszem az én kocsimat is, úgyis át akarom kicsit nézetni a szíjakat, meg hasonló dolgokat...
Mentem már vele 60e km-t, 150e van benne, és még semmit nem cseréltettem benne Smiley Szóval ideje lesz kicsit átnézni Smiley
Naplózva
Sakos
Megszállott
****
Elérhető Elérhető

Hozzászólások: 4943



E-mail
« Új hozzászólás #13460 Dátum: 2007.09.05 szerda, 15:58:49 »

2 csavar fogja a bölcsőhöz a cső tartóját. Ez lazul ki annyira, hogy a cső (és vagy a tartója) már a bölcsőhöz ér.
Ennek orvoslása: Kilazítod a csavarokat, feljebb emeled a csövet egy csavarhúzóval, majd újra meghúzod a csavarokat, ezzel a tartót olyan állapotba hozva, hogy már nem ér neki a bölcsőnek.
Ezt nagyon nem értem. Ha fix rögzítésű lenne a cucc, akkor a csavarok lelazítása után lehetne a tartót más pozícióban rögzíteni, na de a laza gumiágyban a tartó egy perc alatt visszamászik a számára kedves helyre. Igazából az a baja, hogy a gumi elkopik és nem tartja a helyén a cuccot.
Ha a művelet során a gumiágy elfordul, és a kikopott rész helyére egy ép szakasz kerül, akkor ideig-óráig működhet a dolog.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
wyctor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8174


+36309351663

benedek88@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #13461 Dátum: 2007.09.05 szerda, 16:01:49 »

Viszont megkérdeztem a kézifékemet a szerelőtől.
Ugye az a bajom, hogy mikor megvettem, nem nagyon fogott a kézifék. Gondoltam már kopott a betét, kicseréltem, ugyanolyan *** volt.
Gondoltam nyúlott a bowden, kicseréltettem.
Ugyanolyan. Mikor megpróbáltam távtartókkal húzni a féket alapból, akkor sem változott a helyzet... Pedig már kb 8cm-es távtartót is betettem a 2 bowden, meg a közös bowden közé.
Tehát nem értem.
Csak arra tudok gondolni, hogy belül a kézifék-karban van valami autómatika, ami nekem elromlott.
De megnyugtattak a szervízben, hogy ott ilyen mechanikus autómatika nincs... Szóval kérdőjellel néztek rám a szervízben.
Mind1, majd valamikor elviszem az én kocsimat is, úgyis át akarom kicsit nézetni a szíjakat, meg hasonló dolgokat...
Mentem már vele 60e km-t, 150e van benne, és még semmit nem cseréltettem benne Smiley Szóval ideje lesz kicsit átnézni Smiley

Azért remélem olajat már cseréltél... hehe
Naplózva

2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Titanium-X
Zsolti
Vendég
« Új hozzászólás #13462 Dátum: 2007.09.05 szerda, 17:40:41 »

Sziasztok! SOS! Múlt hét szerdán elkezdett rángatni a 2.0tddi mondeom. Kicseréltem a gázolaj szűrőt, két napig nem is volt gond(csak rövid utakon voltam vele. Elmentem egy viszonylag hosszabb útra és 100 km utám megint rángatott és nem ment, vagyis időszakosan, egyszer ment egyszer nem. ha nem ment és ráléptem a gázra, ingadozva pörgött fel max 3000ig és szürkésen füstölt. Szerintetek mi lehet a baja? Adagoló? Vagy mi? Köszi előre is!!!
Naplózva
Tádé
Vendég
« Új hozzászólás #13463 Dátum: 2007.09.05 szerda, 17:47:35 »

Múlt hét szerdán elkezdett rángatni a 2.0tddi mondeom. Kicseréltem a gázolaj szűrőt, két napig nem is volt gond(csak rövid utakon voltam vele. Elmentem egy viszonylag hosszabb útra és 100 km utám megint rángatott és nem ment, vagyis időszakosan, egyszer ment egyszer nem. ha nem ment és ráléptem a gázra, ingadozva pörgött fel max 3000ig és szürkésen füstölt. Szerintetek mi lehet a baja? Adagoló? Vagy mi? Köszi előre is!!!
Ha feltételezzük azt, hogy szűrőcsere előtt nem rövid utakon voltál, tehát volt ideje jól megmelegedni a rángatás előtt, és a gázolajszűrőcserének nem is volt köze a dologhoz, azt mondanám, hogy előtöltés-állítás hiányára utaló jelek ezek. Sztem a szürkés füst pontatlan befecskendezési idő, esetleg levegőhiány. Sajnos a darabos fordulatszámemelkedés igazolhatja mindkettőt.
Persze biztos lesznek olyanok is, akik nemcsak Mk1ben jók.
Naplózva
Zsolti
Vendég
« Új hozzászólás #13464 Dátum: 2007.09.05 szerda, 20:03:56 »

[Ha feltételezzük azt, hogy szűrőcsere előtt nem rövid utakon voltál, tehát volt ideje jól megmelegedni a rángatás előtt, és a gázolajszűrőcserének nem is volt köze a dologhoz, azt mondanám, hogy előtöltés-állítás hiányára utaló jelek ezek. Sztem a szürkés füst pontatlan befecskendezési idő, esetleg levegőhiány. Sajnos a darabos fordulatszámemelkedés igazolhatja mindkettőt.
Persze biztos lesznek olyanok is, akik nemcsak Mk1ben jók.
[/quote]

Szerinted lehet adagoló hiba?Vagy az kizárva?
Naplózva
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #13465 Dátum: 2007.09.05 szerda, 20:49:58 »

Sziasztok! SOS! Múlt hét szerdán elkezdett rángatni a 2.0tddi mondeom. Kicseréltem a gázolaj szűrőt, két napig nem is volt gond(csak rövid utakon voltam vele. Elmentem egy viszonylag hosszabb útra és 100 km utám megint rángatott és nem ment, vagyis időszakosan, egyszer ment egyszer nem. ha nem ment és ráléptem a gázra, ingadozva pörgött fel max 3000ig és szürkésen füstölt. Szerintetek mi lehet a baja? Adagoló? Vagy mi? Köszi előre is!!!

Elsőként a tankot és a tankban levő szűrőt tisztítsd meg, és ellenőrizd, hogy nyom-e az üa.szivattyú(a tank mögött van a kocsi orra fele), és ne hagyd magad rábeszélni, hogy ebben nincs is üa.pumpa, mert van!
Ha lehet minél előbb csináld (v.csináltasd) meg ezeket a dolgokat, mert ha még jó az adagolód ,nem sokáig lesz az ha így használod.
Szerintem próbáld meg ezzel kezdeni, mielőtt bárkit is az adagolód közelébe engednél. ejnye1
Ha szerencséd van csak ennyi a baj.  wave
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Zsolti
Vendég
« Új hozzászólás #13466 Dátum: 2007.09.05 szerda, 21:02:13 »

Elsőként a tankot és a tankban levő szűrőt tisztítsd meg, és ellenőrizd, hogy nyom-e az üa.szivattyú(a tank mögött van a kocsi orra fele), és ne hagyd magad rábeszélni, hogy ebben nincs is üa.pumpa, mert van!
Ha lehet minél előbb csináld (v.csináltasd) meg ezeket a dolgokat, mert ha még jó az adagolód ,nem sokáig lesz az ha így használod.
Szerintem próbáld meg ezzel kezdeni, mielőtt bárkit is az adagolód közelébe engednél. ejnye1
Ha szerencséd van csak ennyi a baj.  wave
[/quote]

Köszi! Tudom hol az üa. szivattyú, jobb oldalt kicsit búg amikor megy. de sztem az nem lehet mert az vagy szállít vagy nem. vagy nem?Smiley
Naplózva
Zsolti
Vendég
« Új hozzászólás #13467 Dátum: 2007.09.05 szerda, 21:04:52 »

Elsőként a tankot és a tankban levő szűrőt tisztítsd meg, és ellenőrizd, hogy nyom-e az üa.szivattyú(a tank mögött van a kocsi orra fele), és ne hagyd magad rábeszélni, hogy ebben nincs is üa.pumpa, mert van!
Ha lehet minél előbb csináld (v.csináltasd) meg ezeket a dolgokat, mert ha még jó az adagolód ,nem sokáig lesz az ha így használod.
Szerintem próbáld meg ezzel kezdeni, mielőtt bárkit is az adagolód közelébe engednél. ejnye1
Ha szerencséd van csak ennyi a baj.  wave

Amúgy azt hogyan tudom ellenőrizni, hogy nyom-e mindig rendesen??
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #13468 Dátum: 2007.09.05 szerda, 21:08:37 »

Elsőként a tankot és a tankban levő szűrőt tisztítsd meg, és ellenőrizd, hogy nyom-e az üa.szivattyú(a tank mögött van a kocsi orra fele), és ne hagyd magad rábeszélni, hogy ebben nincs is üa.pumpa, mert van!
Ha lehet minél előbb csináld (v.csináltasd) meg ezeket a dolgokat, mert ha még jó az adagolód ,nem sokáig lesz az ha így használod.

Ezt vedd 110%-ban komolyan! Az adagoló nem szeret üresen járni. Jó esetben időben elkaptad.
A tankot mindenképpen pucold ki.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Zsolti
Vendég
« Új hozzászólás #13469 Dátum: 2007.09.05 szerda, 21:21:09 »


Ezt vedd 110%-ban komolyan! Az adagoló nem szeret üresen járni. Jó esetben időben elkaptad.
A tankot mindenképpen pucold ki.
[/quote]

Köszi Angel! Akkor szerinted sem az adagolóm a rossz, igaz?
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #13470 Dátum: 2007.09.05 szerda, 21:33:51 »

Köszi Angel! Akkor szerinted sem az adagolóm a rossz, igaz?

Idézni úgy kell, hogy meghagyod az első sort, meg a quote dolgot, és a kzöztte lévő rész idézni fogja. A fenti idézet így készült:

{quote author=Zsolti link=topic=2.msg211753#msg211753 date=1189020069]
Köszi Angel! Akkor szerinted sem az adagolóm a rossz, igaz?
{/quote]

(a szögletes zárójelet kicseréltem {-ra, hogy ne értelmezze a kódot)

Hát ezt innen nem lehet tudni. A szürke füst lehetne levegőhiány, de attól még felpörögne 3000 fölé.
Az inkább üzemanyaghiány miatt van.
Meg kellene mérni az üzemanyagnyomást, menet közben is, hogy tudd, szállít-e eleget az AC.
Ez nagyon nem játék, emiatt bexarhat az adagolód is, na az nem olcsó.
Szerintem ameddig ki nem deríted, ne nagyon használd.

Én ezt csinálnám: kikapni a tankot, kimosni, megnézni az AC szűrőjét a tankban, ha piszkos, tisztítani.
Összerakni, lehúzni a csövet a szűrő előtt, és kinyomatni az AC-vel egy 3-4 liter gázolajat. Ha jó az ac, akkor 1 perc alatt kinyom vagy 5 litert. Ha gond van, nem jön rendesen az anyag, akkor az AC-vel van gond (előfordul). Ha ez mind ok, jön az anyag, akkor meg kéne mérni a nyomást. A wds is ki tudja írni, menet közben nem szabad 2 bar alá menni. Ha kicsi a nyomás, akkor is ac csere.
Ha rádugtad a wds-re, nézzétek meg a hibatárolót. Ha üzemanyagellátási hiba, az is AC probléma.
Vedd komolyan a problémát, ha még időben vagy, megelőzhetsz egy nagyon drága mókát.

Na most, ha ez mind nincs, azaz van nyomás meg minden, akkor sajna az adagoló körül kell szaglászni.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #13471 Dátum: 2007.09.05 szerda, 21:41:33 »


Köszi! Tudom hol az üa. szivattyú, jobb oldalt kicsit búg amikor megy. de sztem az nem lehet mert az vagy szállít vagy nem. vagy nem?Smiley
[/quote]
Lehet a dugulástól nem szállít egyenletesen.
Ez nem költség, én ezzel kezdeném, de te tudod,csak tipp volt. Roll Eyes
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Zsolti
Vendég
« Új hozzászólás #13472 Dátum: 2007.09.05 szerda, 21:44:03 »

[[/quote]

Idézni úgy kell, hogy meghagyod az első sort, meg a quote dolgot, és a kzöztte lévő rész idézni fogja. A fenti idézet így készült:

{quote author=Zsolti link=topic=2.msg211753#msg211753 date=1189020069]
Köszi Angel! Akkor szerinted sem az adagolóm a rossz, igaz?
{/quote]

(a szögletes zárójelet kicseréltem {-ra, hogy ne értelmezze a kódot)

Hát ezt innen nem lehet tudni. A szürke füst lehetne levegőhiány, de attól még felpörögne 3000 fölé.
Az inkább üzemanyaghiány miatt van.
Meg kellene mérni az üzemanyagnyomást, menet közben is, hogy tudd, szállít-e eleget az AC.
Ez nagyon nem játék, emiatt bexarhat az adagolód is, na az nem olcsó.
Szerintem ameddig ki nem deríted, ne nagyon használd.

Én ezt csinálnám: kikapni a tankot, kimosni, megnézni az AC szűrőjét a tankban, ha piszkos, tisztítani.
Összerakni, lehúzni a csövet a szűrő előtt, és kinyomatni az AC-vel egy 3-4 liter gázolajat. Ha jó az ac, akkor 1 perc alatt kinyom vagy 5 litert. Ha gond van, nem jön rendesen az anyag, akkor az AC-vel van gond (előfordul). Ha ez mind ok, jön az anyag, akkor meg kéne mérni a nyomást. A wds is ki tudja írni, menet közben nem szabad 2 bar alá menni. Ha kicsi a nyomás, akkor is ac csere.
Ha rádugtad a wds-re, nézzétek meg a hibatárolót. Ha üzemanyagellátási hiba, az is AC probléma.
Vedd komolyan a problémát, ha még időben vagy, megelőzhetsz egy nagyon drága mókát.

Na most, ha ez mind nincs, azaz van nyomás meg minden, akkor sajna az adagoló körül kell szaglászni.
[/quote]

Köszi! Szerinted van olyan hogy az AC 30-40km -t jó, aztán nem, aztán megint jó?Amúgy az AC-m kicsit hangos szerintem. MI az a wds :-Xbocs a tudatlanságomért.
A szerelő azt mondta rádugtak egy kiolvasót és az elektromos hibát jelzett ...........
De a tankot mindneképp kitisztítják.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #13473 Dátum: 2007.09.05 szerda, 21:49:35 »

Bocsi, de az idézés most sem jött össze. És még egy kérés. Ne idézz hosszú dolgokat, mert kicsit zavaró.

A wds egy szgép, ami a ford szervíznek van, azzal lehet rácsatlakozni az autó számítógépére.

Ha nem vagy egy barkácsolós, szerintem itt a pillanat, hogy keress egy jó fordos szerelőt.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Zsolti
Vendég
« Új hozzászólás #13474 Dátum: 2007.09.05 szerda, 21:51:57 »

Igen, nem vagyok barkácsolós sajnos. Ha tudtok Zircen, vagy Veszprémben jó fordos szerelőt azt megköszönném!
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37282


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #13475 Dátum: 2007.09.05 szerda, 22:57:40 »

Sziasztok! SOS! Múlt hét szerdán elkezdett rángatni a 2.0tddi mondeom. Kicseréltem a gázolaj szűrőt, két napig nem is volt gond(csak rövid utakon voltam vele. Elmentem egy viszonylag hosszabb útra és 100 km utám megint rángatott és nem ment, vagyis időszakosan, egyszer ment egyszer nem. ha nem ment és ráléptem a gázra, ingadozva pörgött fel max 3000ig és szürkésen füstölt. Szerintetek mi lehet a baja? Adagoló? Vagy mi? Köszi előre is!!!

Adagoló gyanus!
Ha beigazolódik, a legjobban akkor jársz, ha veszel egy gyári Ford-ot, és nem javíttatod. Horror árba van már egy sima diagnosztika is, ha pedig megbontják, röpködnek a 100e-rek! És ki tudja milyen lesz... Nekem Kecel után 5e km múlva ismét bedöglött, több mint 2 hónapja áll az autó...
370K az új adagoló, de még mindig ez a legolcsóbb megoldás, és a leggyorsabb is, ha nem akarsz hónapokat szívni vele, és izgulni, hogy mikor döglik be újra. Ezek kb. 200e km-t tudnak, utána szétesnek!
« Utoljára szerkesztve: 2007.09.05 szerda, 23:04:09 írta Scratch » Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Kisber
Vendég
« Új hozzászólás #13476 Dátum: 2007.09.06 csütörtök, 12:02:36 »

Adagoló gyanus!
Ha beigazolódik, a legjobban akkor jársz, ha veszel egy gyári Ford-ot, és nem javíttatod. Horror árba van már egy sima diagnosztika is, ha pedig megbontják, röpködnek a 100e-rek! És ki tudja milyen lesz... Nekem Kecel után 5e km múlva ismét bedöglött, több mint 2 hónapja áll az autó...
370K az új adagoló, de még mindig ez a legolcsóbb megoldás, és a leggyorsabb is, ha nem akarsz hónapokat szívni vele, és izgulni, hogy mikor döglik be újra. Ezek kb. 200e km-t tudnak, utána szétesnek!

Na, már megint magadból indulsz ki Scratch Smiley
Ne légy már ilyen pesszimista Cheesy Azért, mert Te széthajtottad a tiédet...  Grin Grin Grin Grin Grin
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #13477 Dátum: 2007.09.06 csütörtök, 15:31:12 »

Elvileg az automatika utánaállít, amíg tud. Ha nem tud már, akkor bowden csere.

Mondjuk nekem egy kicsit meredek a dolog. Mennyivel nyúlik meg a kötél? Pl 30 cm? Azon a 2 méteren? De ha annyi is, annyit még fel kéne tekernie az automatának. Na mind1.

Csak pár centi a nyúlás, és nem csévéli fel, ha arra gondolsz. Ez egy két fogaskerékből álló szerkezet, aminek egyszer vége lesz. Nekem már ugye más okból is vége, kikopott, és mindig lerázkódik...
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #13478 Dátum: 2007.09.06 csütörtök, 16:38:13 »

Elvileg az automatika utánaállít, amíg tud. Ha nem tud már, akkor bowden csere.

Mondjuk nekem egy kicsit meredek a dolog. Mennyivel nyúlik meg a kötél? Pl 30 cm? Azon a 2 méteren? De ha annyi is, annyit még fel kéne tekernie az automatának. Na mind1.

Csak pár centi a nyúlás, és nem csévéli fel, ha arra gondolsz. Ez egy két fogaskerékből álló szerkezet, aminek egyszer vége lesz. Nekem már ugye más okból is vége, kikopott, és mindig lerázkódik...

Na jó. Tételezzük fel, hogy 10 centit nyúlik (ez azért durva lenne). Ennyit meg az automatikának el kéne nyelni.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #13479 Dátum: 2007.09.06 csütörtök, 16:43:11 »

Na jó. Tételezzük fel, hogy 10 centit nyúlik (ez azért durva lenne). Ennyit meg az automatikának el kéne nyelni.

Igaz, de sztem itt a szakadást akarják megelőzni, azaz kezdj vele vmit még mielöt baj lenne...
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #13480 Dátum: 2007.09.06 csütörtök, 16:47:56 »

Na jó. Tételezzük fel, hogy 10 centit nyúlik (ez azért durva lenne). Ennyit meg az automatikának el kéne nyelni.

Igaz, de sztem itt a szakadást akarják megelőzni, azaz kezdj vele vmit még mielöt baj lenne...

Na, ez egy jó tipp, lehet, hogy emiatt van.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37282


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #13481 Dátum: 2007.09.06 csütörtök, 20:23:06 »

Na, már megint magadból indulsz ki Scratch Smiley
Ne légy már ilyen pesszimista Cheesy Azért, mert Te széthajtottad a tiédet...  Grin Grin Grin Grin Grin

Eddig 2 dízel autóm volt, 3x döglött be az adagolóm. Smiley Ugyan ezt csinálták, amit itt leírt.
Én széthajtottam, aki a legkisebb fogyira ment mindig? Smiley
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
szendre
Vendég
« Új hozzászólás #13482 Dátum: 2007.09.06 csütörtök, 20:29:00 »

Na, már megint magadból indulsz ki Scratch Smiley
Ne légy már ilyen pesszimista Cheesy Azért, mert Te széthajtottad a tiédet...  Grin Grin Grin Grin Grin

Eddig 2 dízel autóm volt, 3x döglött be az adagolóm. Smiley Ugyan ezt csinálták, amit itt leírt.
Én széthajtottam, aki a legkisebb fogyira ment mindig? Smiley

Ez csak vicc volt, mert széthajtani ugye csak Zacci kollega tudja  Grin aztán meg jól visszatekeri.

Mellesleg nekem is két dízelem volt , egyikbe beletettem 80ezret a mostaniba eddgi tettem 70ezret és mindkettő jóval száz feletti futásteljesítménnyel bír. Kopó-forgó alkatrészeken kívül máshoz nem nyúltam még.

Szerintem egyszerűen nincs szerencséd. És sajnálom, hogy rossz tapasztalataid vannak.
Naplózva
wyctor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8174


+36309351663

benedek88@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #13483 Dátum: 2007.09.06 csütörtök, 20:34:38 »


Ez csak vicc volt, mert széthajtani ugye csak Zacci kollega tudja  Grin aztán meg jól visszatekeri.

Mellesleg nekem is két dízelem volt , egyikbe beletettem 80ezret a mostaniba eddgi tettem 70ezret és mindkettő jóval száz feletti futásteljesítménnyel bír. Kopó-forgó alkatrészeken kívül máshoz nem nyúltam még.

Szerintem egyszerűen nincs szerencséd. És sajnálom, hogy rossz tapasztalataid vannak.

Én is Szendre véleményén vagyok  F2 TDDi forevör  eplus2 eplus2
Naplózva

2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Titanium-X
petersimon
Vendég
« Új hozzászólás #13484 Dátum: 2007.09.06 csütörtök, 20:59:27 »

Sziasztok!

próbálta már valaki leszedni a kormányról azokat a kis aluminium szinű valamiket?

Péter
Naplózva
fusim
Vendég
« Új hozzászólás #13485 Dátum: 2007.09.06 csütörtök, 21:20:15 »

Sziasztok!

próbálta már valaki leszedni a kormányról azokat a kis aluminium szinű valamiket?

Péter

Le lehet szedni szétpattintva, de cseredarabot nem árulnak
Naplózva
Zsolti
Vendég
« Új hozzászólás #13486 Dátum: 2007.09.06 csütörtök, 21:27:00 »

Scratch, ha adagolós akkor nem mindig kellene ezt a rángatózást csinálni? Mert van, hogy napokig rendben van a  dolog!!!
Naplózva
zsoel
Vendég
« Új hozzászólás #13487 Dátum: 2007.09.06 csütörtök, 21:29:54 »

Na, már megint magadból indulsz ki Scratch Smiley
Ne légy már ilyen pesszimista Cheesy Azért, mert Te széthajtottad a tiédet...  Grin Grin Grin Grin Grin

Eddig 2 dízel autóm volt, 3x döglött be az adagolóm. Smiley Ugyan ezt csinálták, amit itt leírt.
Én széthajtottam, aki a legkisebb fogyira ment mindig? Smiley

Lehet, hogy ez volt a baj.
Sose égetted ki rendesen, a korom rakódott, csak rakódott, aztán addig rakódott, hogy "megfojtotta" az adagolót! Roll Eyes
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #13488 Dátum: 2007.09.06 csütörtök, 21:44:40 »

Eddig 2 dízel autóm volt, 3x döglött be az adagolóm. Smiley Ugyan ezt csinálták, amit itt leírt.
Én széthajtottam, aki a legkisebb fogyira ment mindig? Smiley

A dízelnél az adagoló tönkremegy. Ez tény. Lehet, hogy 100e km után, lehet, hogy 250.
Na most, ha rosszul javítják meg, akkor lehet, hogy 5e km után ismét.
Ha 200e után megy tönkre, kifizetsz rá 150e-et, és annyi. Akkor 0,75 ft kilométerenként. Ez még simán benne van.
Még simán megéri.
Sőt, ha belegondolsz, amennyit te fizettél, beleszámolva a mostanit, még így is megérte dízelezni.
Viszont én ehhez azért hozzátenném, nem a legjobban járt el a gy. szervíz. Ott több dolog meredek.
Tényleg cukrászok. Például adagolójavítás után kötelező kitisztítani a tankot, miegymás. Megmérni az AC pumpát.
Csúnya dolgok ezek. Tudni kell, hogy az adagolóban a gázolaj a hűtő- és kenőfolyadék. Ha nincs, az elektronika túlmelegszik, akár tönkre is mehet. Meg a mechanikus részeknek sem tesz jót a kenetlenség.
Szerintem a te esetedben pont az AC volt a hibás, ami tönkrement a sűrű takony miatt. Azt ugye kitisztították, de az adagoló kenés nélkül ment, mert nem volt gázolaj. Ekkor tojt be mechanikusan. Hogy az elektronikát mi nyírta ki: azt nem hinném, hogy a hűtés hiánya, inkább a generátor okozta sokk. De ezt nem a dízelnek róhatod fel, hanem a szervíz hozzánemértésének.
Az is érdekelne, miért kellett kuplungot, lendkereket cserélni. Ehhez sok köze nincs...
Ez a vesszőfutás bármilyen autóval előfordulhatna.
Mind1, persze könnyű osztani az észt a partvonalról - ez igaz. Remélem, mielőbb vége lesz ennek a rémálomnak, és a tddi-d hibátlanul fogja róni a kilométereket az új tulajnál.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37282


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #13489 Dátum: 2007.09.06 csütörtök, 22:13:21 »

Ez csak vicc volt, mert széthajtani ugye csak Zacci kollega tudja  Grin aztán meg jól visszatekeri.

Mellesleg nekem is két dízelem volt , egyikbe beletettem 80ezret a mostaniba eddgi tettem 70ezret és mindkettő jóval száz feletti futásteljesítménnyel bír. Kopó-forgó alkatrészeken kívül máshoz nem nyúltam még.

Szerintem egyszerűen nincs szerencséd. És sajnálom, hogy rossz tapasztalataid vannak.

Én inkább a 300e km-hez kezdtem közelíteni, nem a 100e km-hez. Smiley
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37282


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #13490 Dátum: 2007.09.06 csütörtök, 22:14:53 »

Scratch, ha adagolós akkor nem mindig kellene ezt a rángatózást csinálni? Mert van, hogy napokig rendben van a  dolog!!!

Ha napokig rendbe van, akkor nem az lesz.
Ha adagoló, és ha egyszer elkezdi ezt játszani, marad is így!
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
szendre
Vendég
« Új hozzászólás #13491 Dátum: 2007.09.06 csütörtök, 22:15:23 »



Én is Szendre véleményén vagyok  F2 TDDi forevör  eplus2 eplus2
[/quote]

 eljen wave
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37282


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #13492 Dátum: 2007.09.06 csütörtök, 22:15:40 »

Lehet, hogy ez volt a baj.
Sose égetted ki rendesen, a korom rakódott, csak rakódott, aztán addig rakódott, hogy "megfojtotta" az adagolót! Roll Eyes

Smiley
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37282


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #13493 Dátum: 2007.09.06 csütörtök, 22:17:53 »

A dízelnél az adagoló tönkremegy. Ez tény. Lehet, hogy 100e km után, lehet, hogy 250.
Na most, ha rosszul javítják meg, akkor lehet, hogy 5e km után ismét.
Ha 200e után megy tönkre, kifizetsz rá 150e-et, és annyi. Akkor 0,75 ft kilométerenként. Ez még simán benne van.
Még simán megéri.
Sőt, ha belegondolsz, amennyit te fizettél, beleszámolva a mostanit, még így is megérte dízelezni.
Viszont én ehhez azért hozzátenném, nem a legjobban járt el a gy. szervíz. Ott több dolog meredek.
Tényleg cukrászok. Például adagolójavítás után kötelező kitisztítani a tankot, miegymás. Megmérni az AC pumpát.
Csúnya dolgok ezek. Tudni kell, hogy az adagolóban a gázolaj a hűtő- és kenőfolyadék. Ha nincs, az elektronika túlmelegszik, akár tönkre is mehet. Meg a mechanikus részeknek sem tesz jót a kenetlenség.
Szerintem a te esetedben pont az AC volt a hibás, ami tönkrement a sűrű takony miatt. Azt ugye kitisztították, de az adagoló kenés nélkül ment, mert nem volt gázolaj. Ekkor tojt be mechanikusan. Hogy az elektronikát mi nyírta ki: azt nem hinném, hogy a hűtés hiánya, inkább a generátor okozta sokk. De ezt nem a dízelnek róhatod fel, hanem a szervíz hozzánemértésének.
Az is érdekelne, miért kellett kuplungot, lendkereket cserélni. Ehhez sok köze nincs...
Ez a vesszőfutás bármilyen autóval előfordulhatna.
Mind1, persze könnyű osztani az észt a partvonalról - ez igaz. Remélem, mielőbb vége lesz ennek a rémálomnak, és a tddi-d hibátlanul fogja róni a kilométereket az új tulajnál.

Az igazság odaát van... Én is remélem, hogy megoldják!
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
szendre
Vendég
« Új hozzászólás #13494 Dátum: 2007.09.06 csütörtök, 22:19:17 »

Ez csak vicc volt, mert széthajtani ugye csak Zacci kollega tudja  Grin aztán meg jól visszatekeri.

Mellesleg nekem is két dízelem volt , egyikbe beletettem 80ezret a mostaniba eddgi tettem 70ezret és mindkettő jóval száz feletti futásteljesítménnyel bír. Kopó-forgó alkatrészeken kívül máshoz nem nyúltam még.

Szerintem egyszerűen nincs szerencséd. És sajnálom, hogy rossz tapasztalataid vannak.

Én inkább a 300e km-hez kezdtem közelíteni, nem a 100e km-hez. Smiley

Úgy értettem, hogy ennyit csak én tettem bele. az egyikben 104e a TDDI órájában meg 72 e volt és azt meg senki nem tudja, hogy mennyiről lettek visszatekerve. Gynítom, hogy a mondimban legalább 150volt mikor megvettem. Ehhez lehet hozzáadni a 70-et.
Naplózva
Gooby
Vendég
« Új hozzászólás #13495 Dátum: 2007.09.07 péntek, 06:35:56 »

Most fedeztem fel, hogy a kombi hátsóajtón van egy kis kapcsoló, amivel ki lehet nyitni az ajtót. Elvileg! De nekem nem mükszik!!! Mi lehet a baj? Ezt ki lehet valahol kapcsolni, hogy ne lehessen nyitni kivülről? Ha igen, hol?
Naplózva
wyctor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8174


+36309351663

benedek88@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #13496 Dátum: 2007.09.07 péntek, 07:24:24 »

Most fedeztem fel, hogy a kombi hátsóajtón van egy kis kapcsoló, amivel ki lehet nyitni az ajtót. Elvileg! De nekem nem mükszik!!! Mi lehet a baj? Ezt ki lehet valahol kapcsolni, hogy ne lehessen nyitni kivülről? Ha igen, hol?

Ha bezárod az autót, akkor nem nyitható kivülről egyik ajtó sem.
Naplózva

2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Titanium-X
Gooby
Vendég
« Új hozzászólás #13497 Dátum: 2007.09.07 péntek, 07:38:38 »

Most fedeztem fel, hogy a kombi hátsóajtón van egy kis kapcsoló, amivel ki lehet nyitni az ajtót. Elvileg! De nekem nem mükszik!!! Mi lehet a baj? Ezt ki lehet valahol kapcsolni, hogy ne lehessen nyitni kivülről? Ha igen, hol?

Ha bezárod az autót, akkor nem nyitható kivülről egyik ajtó sem.

Ezt én is így tartom logikusnak, és elfogadhatónak, sőt természetesnek, de én még soha nem bírtam azzal a gombal kinyitni. Nyitott ajtóknál sem.
Naplózva
SSanya
Vendég
« Új hozzászólás #13498 Dátum: 2007.09.07 péntek, 09:49:51 »

Most fedeztem fel, hogy a kombi hátsóajtón van egy kis kapcsoló, amivel ki lehet nyitni az ajtót. Elvileg! De nekem nem mükszik!!! Mi lehet a baj? Ezt ki lehet valahol kapcsolni, hogy ne lehessen nyitni kivülről? Ha igen, hol?

Ha bezárod az autót, akkor nem nyitható kivülről egyik ajtó sem.

Ezt én is így tartom logikusnak, és elfogadhatónak, sőt természetesnek, de én még soha nem bírtam azzal a gombal kinyitni. Nyitott ajtóknál sem.

Ha egyszer lesz időm, ami valószínűtlenül hangzik így elsőre, akkor írnék egy kicsiny cikkecskét erről a nyitóról.
Addig is röviden:

A gumi alatt van egy 10centis mikorkapcsoló ( Smiley), ami - tekintettel arra, hogy az ajtón lévő fogantyú nem zár tökéletesen - beázik és szép lassan(3év???) elkorrodálnak az érintkezői, ezért megszorul és hiába nyomja az ember gyermeke, nem nyitja a hátsó ajtót.
Én egyből cseréltem, nem javítottam, azóta tökéletes.
Érdemes lenne megpróbálni szétszedni, és megpucolni, mert mégiscsak vmi 7e pénz körül volt + a csere díja.

Ha vállalkozó kedvű vagy, akkor a csomagtérajtóról vedd le a szürke(?) műanyag burkolatot felülről, tehát az üveg mellől, majd csavarozd le a fogantyút, amiben a kapcsoló van (vagy 3-4 csavar), meg persze húzd szét az elektromos csatit. Ezután belülről - ha jól emlékszem - kipattintható a mikrokapcsoló kompletten. Na ezt kéne szétszedni, megpucolni, majd vissza az egész. De hogy a pucolás egy mikrokapcsolónak segít-e, abban nem vagyok biztos.
Igazából a fogantyú szélénél körbe kéne tömíteni vmi finom anyaggal, mert esőben a kocsi után örvénylik a víz, és becsuroghat.
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #13499 Dátum: 2007.09.07 péntek, 10:13:43 »

Lehet, hogy ez volt a baj.
Sose égetted ki rendesen, a korom rakódott, csak rakódott, aztán addig rakódott, hogy "megfojtotta" az adagolót! Roll Eyes

A kipufogót kell kiégetni, nem az adagolót!
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Oldalak: 1 ... 263 264 265 266 267 268 269 [270] 271 272 273 274 275 276 277 ... 1557   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.107 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.