Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 06:04:33 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 1513 1514 1515 1516 1517 1518 1519 [1520] 1521 1522 1523 1524 1525 1526 1527 ... 1558   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK3 Általános kérdések  (Megtekintve 21873570 alkalommal)
0 Felhasználó és 134 vendég van a témában
Préti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 617



« Új hozzászólás #75950 Dátum: 2019.06.28 péntek, 13:40:11 »

Ma volt a kocsi gumisnál:
  • 2 gumi csere, mert a belső oldalukat teljesen megették
  • egyik hátsó gumiban szög volt.
Így 2 új gumit kapott meg egy lyuk foltozást. Hétfőn megy futóműveshez.
Azt nem jegyeztem meg, de Virágom (ő vitte  gumishoz) tudja, hogy melyik 2 gumi ette meg e belső oldalt: azonos oldaliak vagy az első kettő vagy....
Köszi,
PZs
De miért is kell erősebb anyagú pulcsi, amikor én egy helyben maradok a kocsi meg elfüstöl fölűlem?  Huh?
ÁÁÁÁ értem! A zokni agyam úgyisbeakad vmibe és az fog vontatni és közben nézhetem belülről a pattogást!  nyes  worship
Van itt tüdő!  nyes
 taps
Naplózva

02'11 Mondeo Kombi 2.0 TDDI, Ghia+  nyes
Múlt:
96'03 Mondeo kombi 1.6, CLX  rinya
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #75951 Dátum: 2019.07.02 kedd, 21:57:46 »

Szerintetek nem lehetne fémből esztergáltatni főtengely szíjtárcsát, mint régen a ladákra? Vagyis lehet az biztos, de problémát okozna valamihol, valamiben?
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #75952 Dátum: 2019.07.02 kedd, 22:04:12 »

Szerintetek nem lehetne fémből esztergáltatni főtengely szíjtárcsát, mint régen a ladákra? Vagyis lehet az biztos, de problémát okozna valamihol, valamiben?

Persze, hogy problémát okozna.
Szétverné az amúgy is széthulló segédberendezés hajtás rendszerét.

Azt kell oda tenni, amit oda terveztek.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #75953 Dátum: 2019.07.03 szerda, 07:10:49 »

Szerintetek nem lehetne fémből esztergáltatni főtengely szíjtárcsát, mint régen a ladákra? Vagyis lehet az biztos, de problémát okozna valamihol, valamiben?

Mindent lehet. De valami oka csak van annak, hogy nem tömör, hanem részben rugalmas cuccot terveztek oda...

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #75954 Dátum: 2019.07.03 szerda, 07:17:21 »

Mindent lehet. De valami oka csak van annak, hogy nem tömör, hanem részben rugalmas cuccot terveztek oda...

AndyA

Gondolom rezgés csillapító hatása van. De mit csillapít? Arra nem ott van a feszítő?
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #75955 Dátum: 2019.07.03 szerda, 07:36:35 »

Gondolom rezgés csillapító hatása van. De mit csillapít? Arra nem ott van a feszítő?

Nem bonyolúlt dolog, de a neve is mutatja a két alkatrész  szerepét.
Feszítő, a szíj megfelelő feszességét biztosítja
Rezgés csillapító, a (dízel) motor rezgéseit csillapítja.


Kicsit úgy néz ki, hogy nem nagyon érted a válaszokat.  Roll Eyes
Ahogy a lengéscsillapító formára ugyanaz, akkor vajon berakható-e....
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #75956 Dátum: 2019.07.03 szerda, 07:41:07 »

Nem bonyolúlt dolog, de a neve is mutatja a két alkatrész  szerepét.
Feszítő, a szíj megfelelő feszességét biztosítja
Rezgés csillapító, a (dízel) motor rezgéseit csillapítja.


Kicsit úgy néz ki, hogy nem nagyon érted a válaszokat.  Roll Eyes
Ahogy a lengéscsillapító formára ugyanaz, akkor vajon berakható-e....


De értem a fél szavakat amiket leirsz de nekem nem volt egyértelmű! Sorry
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #75957 Dátum: 2019.07.03 szerda, 07:44:34 »

De értem a fél szavakat amiket leirsz de nekem nem volt egyértelmű! Sorry

Nem fél szavak azok, hanem a lényeg.   vigyor3
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #75958 Dátum: 2019.07.03 szerda, 08:00:15 »

Nem fél szavak azok, hanem a lényeg.   vigyor3

Próbálom érteni. Tehát egyértelműen kompatibilis a benzin és diesel gátlók?  worship
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #75959 Dátum: 2019.07.03 szerda, 08:01:36 »

Próbálom érteni. Tehát egyértelműen kompatibilis a benzin és diesel gátlók?  worship

Méretre tökéletesen. Súlyra nem.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #75960 Dátum: 2019.07.03 szerda, 08:08:31 »

Méretre tökéletesen. Súlyra nem.

AndyA
Alap kérdés szerint,
"passzol-e egyik a másikba", igen. Formára ugyanaz.
Valójában ennyi volt a kérdés.  vigyor3
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #75961 Dátum: 2019.07.03 szerda, 08:16:27 »

Alap kérdés szerint,
"passzol-e egyik a másikba", igen. Formára ugyanaz.
Valójában ennyi volt a kérdés.  vigyor3

Miben tér el? Teljesítményben is megfelelő lesz?
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #75962 Dátum: 2019.07.03 szerda, 08:17:28 »

Méretre tökéletesen. Súlyra nem.

AndyA

Akkor vegyek inkább egy komplett sport szettet?
Rugó, gátló dieselhez?
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #75963 Dátum: 2019.07.03 szerda, 08:19:27 »

Miben tér el? Teljesítményben is megfelelő lesz?

A dízelmotor súlya jóval nagyobb, mint a benzinesé, így a benzines gátló dízelbe építve egyfelől nem fog megfelelően csillapítani, másrészt a túlterhelés miatt hamar meg fogja enni a fene.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #75964 Dátum: 2019.07.03 szerda, 08:21:22 »

Akkor vegyek inkább egy komplett sport szettet?
Rugó, gátló dieselhez?

Minek? Ez nem sportautó, és gyárilag is elég jó a futóműve. Csak azért, hogy legyen? 1000 Euró körül kapsz német eBay-en komplett szettet, ültetős, állítható magasságú stb. De tényleg kell?

Inkább tegyél fel előre egy Focus ST225 féket. Azzal többre mész, mert lassító helyett végre fék lesz az autódban. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #75965 Dátum: 2019.07.03 szerda, 08:41:26 »

Miben tér el? Teljesítményben is megfelelő lesz?

Feladom...  wilting
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #75966 Dátum: 2019.07.03 szerda, 08:43:10 »

Minek? Ez nem sportautó, és gyárilag is elég jó a futóműve. Csak azért, hogy legyen? 1000 Euró körül kapsz német eBay-en komplett szettet, ültetős, állítható magasságú stb. De tényleg kell?

Inkább tegyél fel előre egy Focus ST225 féket. Azzal többre mész, mert lassító helyett végre fék lesz az autódban. Smiley

AndyA
Csak bizonyos keretek közt....  wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #75967 Dátum: 2019.07.03 szerda, 08:50:53 »

Feladom...  wilting

Köszi!
 worship
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #75968 Dátum: 2019.07.05 péntek, 10:47:25 »

Hi!
Nem tudtok valakit aki cserélne nekem generátor felőli feszítőt meg a többi dolgot?
Pest megye vagy Budapest lenne jó
Köszönöm
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
Préti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 617



« Új hozzászólás #75969 Dátum: 2019.07.08 hétfő, 13:44:21 »

Sziasztok,
a gyújtáskapcsolóban a kulcsot nehezen tudtam elforgatni tegnap, este még éppen kijött. Ma megpróbáltuk a pótkulccsal, az már benne maradt nem jön ki.
Mit kell ilyenkor cserélni? Elegendő csak zárbetétet venni (https://cromax.hu/karosszeria/ajtok_es_alkatreszei/zarbetet_zarkeszlet/zarbetet_gyujtaskapcsolohoz_ford_mondeo_2000-2007_23895), vagy ilyenkor cserélni kell az összes kulcsot az összes zárral?
Köszi,  worship
PZs
« Utoljára szerkesztve: 2019.07.08 hétfő, 15:22:07 írta Préti » Naplózva

02'11 Mondeo Kombi 2.0 TDDI, Ghia+  nyes
Múlt:
96'03 Mondeo kombi 1.6, CLX  rinya
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #75970 Dátum: 2019.07.09 kedd, 07:15:39 »

Sziasztok,
a gyújtáskapcsolóban a kulcsot nehezen tudtam elforgatni tegnap, este még éppen kijött. Ma megpróbáltuk a pótkulccsal, az már benne maradt nem jön ki.
Mit kell ilyenkor cserélni? Elegendő csak zárbetétet venni (https://cromax.hu/karosszeria/ajtok_es_alkatreszei/zarbetet_zarkeszlet/zarbetet_gyujtaskapcsolohoz_ford_mondeo_2000-2007_23895), vagy ilyenkor cserélni kell az összes kulcsot az összes zárral?
Köszi,  worship
PZs

A zárbetétet elég, de hozzá kell hangolni a meglévő kulcshoz a hozzá kapott lamellákkal. Ezt lehet, jobb lesz hozzáértőre bízni, ha még sosem csináltad. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Préti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 617



« Új hozzászólás #75971 Dátum: 2019.07.09 kedd, 12:40:55 »

Köszi!
A zárbetétet elég, de hozzá kell hangolni a meglévő kulcshoz a hozzá kapott lamellákkal. Ezt lehet, jobb lesz hozzáértőre bízni, ha még sosem csináltad. Smiley

AndyA
Naplózva

02'11 Mondeo Kombi 2.0 TDDI, Ghia+  nyes
Múlt:
96'03 Mondeo kombi 1.6, CLX  rinya
Préti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 617



« Új hozzászólás #75972 Dátum: 2019.07.12 péntek, 11:14:22 »

Sikerült kicserélnem és bármennyire is odafigyeltem a szétszedésre bajlódtam vele.
Lamellák cseréjénél ugye fontos a sorrend és a lamella fajtája. Gyári zárbetétet vettem. Már csak az összeszerelés végén vettem észre, hogy a lamellákat rovátkával jelölik, attól függően, hogy melyik fajta. Én úgy vettem észre, hogy 4 fajta lamella van: rovátka mentes, 1 rovásos, 2 rovásos, 3 rovásos. Mind a régin, mind az új lamellákon volt rovátka, és azonos fajtát jelöltek. Aztán a pótkulcson ott lógott a gyári szám, ami nálam mutatta, hogy a 6 db lamellából milyen fajta és milyen sorrendben kell: pl 123324= az azonos számok, azonos lamellákat jelöltek, és a sorrendet is, de a számok nem egyenlőek a lamella fajtával.
A lamella sorrend elég hamar megvolt, hanem amikor összeraktam a zárbetétet és próbálgattam akkor ugrott szét benne vmi. Ilyenkor újra szétszed, majd össze. Jó, hogy volt otthon zéger gyűrű fogóm, nélküle sikertelen lett volna. A zárbetét ki és beszerelése kisebb odafigyelést igényel. Hasznos volt az az videó, ahol megmutatták, hogy egy imbuszkulccsal benyúlva kipattintható a zárbetét és cserébe nem kell leszedni a kormányt, hogy szemből egy csavarhúzóval pattintsd ki.
A hab a tortán az volt, amikor mindent a helyére tettem és indítanám a kocsit és nem indul.  falbav
Lemerült az akku. Ugye hétfő este és kedd este szereltem a zárat és ugyan én lehúztam a csatlakozókat a gyújtásról, mindkét oldalon, de vmi mégis bekapcsolva maradt, és az annyira leszívta az akku-t, hogy nem indult. Így a szerda reggelem, gyors akku töltéssel indult. De mindegy is, most szuper és megy!
Köszi a segítségeteket!  worship  worship  worship
PZs
Köszi!
Naplózva

02'11 Mondeo Kombi 2.0 TDDI, Ghia+  nyes
Múlt:
96'03 Mondeo kombi 1.6, CLX  rinya
csiposz
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6


E-mail
« Új hozzászólás #75973 Dátum: 2019.07.13 szombat, 09:56:34 »

Tisztelt tagok volna egy kérdésem.
A böngészéseim során találtam egy bejeggyzést egy tagtól aki mk3-as bőr kormánykerekeket újított fel.
Mostanra aktuálissá vált az én autóm kormánykerekének is a felújítása de sehol nem találom a bejegyzéseit és a nevére sem emlékszem.
Ha valaki meg tudná nekem adni nagyon hálás lennék mert a bejegyzései mellé fekrakott képek nagyon jól néztek ki főlig a fa betétes kormány volt ász.
Szivességeteket előre is köszönöm.
Sok tisztelettel:Csiposz.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #75974 Dátum: 2019.07.13 szombat, 10:48:30 »

Tisztelt tagok volna egy kérdésem.
A böngészéseim során találtam egy bejeggyzést egy tagtól aki mk3-as bőr kormánykerekeket újított fel.
Mostanra aktuálissá vált az én autóm kormánykerekének is a felújítása de sehol nem találom a bejegyzéseit és a nevére sem emlékszem.
Ha valaki meg tudná nekem adni nagyon hálás lennék mert a bejegyzései mellé fekrakott képek nagyon jól néztek ki főlig a fa betétes kormány volt ász.
Szivességeteket előre is köszönöm.
Sok tisztelettel:Csiposz.

Cs12-re keress rá.....  wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Préti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 617



« Új hozzászólás #75975 Dátum: 2019.07.16 kedd, 11:15:08 »

Sziasztok,
minden hétre van vmi.  nyes  falbav
Most 2 dolog jött elő.  help
1, a kormány alatt-jobbra van egy kis ventilátoros érzékelő -ha jól tudom onnan veszi a klíma a benti hőmérsékletet- és ez most indítástól kezdve folyton pörög, de úgy, ahogy adom a gázt-gyorsítok, annak mértékében felpörög lelassul.  wow1
2, ha hirtelen nagyot gyorsítok, akkor pedig vmi fúj egyet a műszerfal közepén, az ablakhoz közel, kb ott, ahol van is egy befúvó+vmi érzékelő. De ez csak hirtelen, nagy gázadásnál. wow1  Mintha a turbócső itt is nyomna be levegőt.
Hogyan tudom ezeket javítani?
Köszi,  worship
PZs
Naplózva

02'11 Mondeo Kombi 2.0 TDDI, Ghia+  nyes
Múlt:
96'03 Mondeo kombi 1.6, CLX  rinya
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #75976 Dátum: 2019.07.16 kedd, 11:19:15 »

Sziasztok,
minden hétre van vmi.  nyes  falbav
Most 2 dolog jött elő.  help
1, a kormány alatt-jobbra van egy kis ventilátoros érzékelő -ha jól tudom onnan veszi a klíma a benti hőmérsékletet- és ez most indítástól kezdve folyton pörög, de úgy, ahogy adom a gázt-gyorsítok, annak mértékében felpörög lelassul.  wow1
2, ha hirtelen nagyot gyorsítok, akkor pedig vmi fúj egyet a műszerfal közepén, az ablakhoz közel, kb ott, ahol van is egy befúvó+vmi érzékelő. De ez csak hirtelen, nagy gázadásnál. wow1  Mintha a turbócső itt is nyomna be levegőt.
Hogyan tudom ezeket javítani?
Köszi,  worship
PZs

Meg kell ezt jobban vizsgálni, mert a belső tér hűtés/fűtés nem igazán van kapcsolatban a motor fordulatszámával, gyorsítással...
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Préti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 617



« Új hozzászólás #75977 Dátum: 2019.07.16 kedd, 11:39:03 »

Vágom, de mit vizsgáljak? Bontsam meg a középkonzolt? (azt a részt, ahol a rádió is van)
Múlthéten gyújtáskapcsoló zárbetétet cseréltem. Akkor mozdíthattam úgy vmi kábelt, hogy attól lett fordulatszám függő a hőmérő?
De mi fúj ki? Van benne nyomásmérő óra, esetleg annak a csöve lyukas és csak bizonyos nyomás fölött enged át?

Meg kell ezt jobban vizsgálni, mert a belső tér hűtés/fűtés nem igazán van kapcsolatban a motor fordulatszámával, gyorsítással...

Naplózva

02'11 Mondeo Kombi 2.0 TDDI, Ghia+  nyes
Múlt:
96'03 Mondeo kombi 1.6, CLX  rinya
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #75978 Dátum: 2019.07.16 kedd, 12:02:52 »

Vágom, de mit vizsgáljak? Bontsam meg a középkonzolt? (azt a részt, ahol a rádió is van)
Múlthéten gyújtáskapcsoló zárbetétet cseréltem. Akkor mozdíthattam úgy vmi kábelt, hogy attól lett fordulatszám függő a hőmérő?
De mi fúj ki? Van benne nyomásmérő óra, esetleg annak a csöve lyukas és csak bizonyos nyomás fölött enged át?


Nem tudom, nem tudhatom a távolból....
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #75979 Dátum: 2019.07.16 kedd, 12:45:12 »

Meg kell ezt jobban vizsgálni, mert a belső tér hűtés/fűtés nem igazán van kapcsolatban a motor fordulatszámával, gyorsítással...


Má' mé' ne lenne...?!?!

Ahogy pörög fel a motor, ha nem áll éppen a helyzet magaslatán a generátor, simán növekszik annyit a töltőfesz, hogy a hőmérő ventilátor motorján már hallani. 13 és 14,4V között már hallod a különséget.

A másik fújás már érdekesebb jelenség. Keresztülfúj a tűzfalon a lyukas turbo? Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #75980 Dátum: 2019.07.16 kedd, 12:54:36 »

Má' mé' ne lenne...?!?!

Ahogy pörög fel a motor, ha nem áll éppen a helyzet magaslatán a generátor, simán növekszik annyit a töltőfesz, hogy a hőmérő ventilátor motorján már hallani. 13 és 14,4V között már hallod a különséget.

A másik fújás már érdekesebb jelenség. Keresztülfúj a tűzfalon a lyukas turbo? Smiley

AndyA

Jóóóvan, ne kezdjük....
Esetemben 12,3 V és 14,2 V között mozog a feszültség az autóban.
Érdekes, egyben meglepő, de nálam nem változik a levegő szivattyú hangja. Pedig van egy kicsi alapból.

Szerintem az én autóm a rossz.  Roll Eyes
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #75981 Dátum: 2019.07.17 szerda, 21:02:04 »

Sziasztok,

a a műszerfal világításom egyszer működik, egyszer nem. Ahogy felkapcsolom felvillan egy pillanatra, aztán el is alszik. A visszajelző ikonok jók (fényszóró, index, stb) de a "háttérvilágítás" nem.

Van külön biztosíték, vagy mit kellene ellenőrizni, hol lehet a hiba?
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #75982 Dátum: 2019.07.17 szerda, 21:06:31 »

Sziasztok,

a a műszerfal világításom egyszer működik, egyszer nem. Ahogy felkapcsolom felvillan egy pillanatra, aztán el is alszik. A visszajelző ikonok jók (fényszóró, index, stb) de a "háttérvilágítás" nem.

Van külön biztosíték, vagy mit kellene ellenőrizni, hol lehet a hiba?

A biztosítéknak nem jellemző állapota, hogy hol jó, hol nem.  vigyor3

A vészvillogó világítása is azonosan működik a műszercsoport háttérvilágítással?
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #75983 Dátum: 2019.07.17 szerda, 21:17:24 »

A biztosítéknak nem jellemző állapota, hogy hol jó, hol nem.  vigyor3

A vészvillogó világítása is azonosan működik a műszercsoport háttérvilágítással?


Nos, most megnéztem ismét. Gyújtást ráadva, felkapcsoltam és tökéletesen működött. Majd levettem a gyújtást aztán vissza, motor beindít, és már nem is jó. Szóval úgy néz ki, hogy csak gyújtáson működik, de ha jár a motor akkor nem.

A vészvillogó is tökéletesen működik(mint ahogy az összes visszajelző ikon)
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #75984 Dátum: 2019.07.17 szerda, 21:36:13 »

Nos, most megnéztem ismét. Gyújtást ráadva, felkapcsoltam és tökéletesen működött. Majd levettem a gyújtást aztán vissza, motor beindít, és már nem is jó. Szóval úgy néz ki, hogy csak gyújtáson működik, de ha jár a motor akkor nem.

A vészvillogó is tökéletesen működik(mint ahogy az összes visszajelző ikon)


A vészvillogó kapcsoló háttérvilágítását kérdeztem, a műszercsoport egyéb kijelzőit meg nem is....  vigyor3
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #75985 Dátum: 2019.07.17 szerda, 21:51:59 »


A vészvillogó kapcsoló háttérvilágítását kérdeztem, a műszercsoport egyéb kijelzőit meg nem is....  vigyor3

Ja. vigyor3 Az is villog.
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #75986 Dátum: 2019.07.17 szerda, 21:55:46 »

Ja. vigyor3 Az is villog.

Ahogy a műszerfal háttérvilágítás?

Ha igen, akkor erősen világításkapcsoló gyanús...
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #75987 Dátum: 2019.07.17 szerda, 22:17:44 »

Ahogy a műszerfal háttérvilágítás?

Ha igen, akkor erősen világításkapcsoló gyanús...

Megnéztem megint, most már gyújtáson se csinál semmit. Illetve hol jó, hol nem...És egyidejűleg elalszik a vészvillogó, ablakfűtés és a többi középkonzol világítás is.
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #75988 Dátum: 2019.07.17 szerda, 22:23:53 »

Megnéztem megint, most már gyújtáson se csinál semmit. Illetve hol jó, hol nem...És egyidejűleg elalszik a vészvillogó, ablakfűtés és a többi középkonzol világítás is.

Csak ismételni tudom magam, világítás kapcsoló.
Azért nézd meg az F63 7.5A -t, az a kapcsoló világítás betápja. Bár igen valószínű, hogy a PWM modul "ledobta a láncot" a kapcsolóban.

A kapcsoló 13-as (piros/kék) vezetékét átkötöd a 9-es (kék/piros) vezetékre, akkor kimarad a kapcsolóba épített PWM (fényerő) szabályzó modult.

De ez az átkötés megtehető a műszercsoportnál is, ott a 4-27 -et kell, (piros/kék - narancs/fekete).


A tévedés jogát fenntartom....nem néztem utána konkrétan. Mivel az alvázszámod sem tudom.  Cool
« Utoljára szerkesztve: 2019.07.17 szerda, 22:36:25 írta Meg Győző » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #75989 Dátum: 2019.07.17 szerda, 22:52:59 »

Csak ismételni tudom magam, világítás kapcsoló.
Azért nézd meg az F63 7.5A -t, az a kapcsoló világítás betápja. Bár igen valószínű, hogy a PWM modul "ledobta a láncot" a kapcsolóban.

A kapcsoló 13-as (piros/kék) vezetékét átkötöd a 9-es (kék/piros) vezetékre, akkor kimarad a kapcsolóba épített PWM (fényerő) szabályzó modult.

De ez az átkötés megtehető a műszercsoportnál is, ott a 4-27 -et kell, (piros/kék - narancs/fekete).


A tévedés jogát fenntartom....nem néztem utána konkrétan. Mivel az alvázszámod sem tudom.  Cool

Köszi, holnap megnézem még a biztosítékot.

Ha a kapcsoló a rossz és nem akarok(tudok) vezetékeket kötögetni, mennyire egyszerű a komplett csere?
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #75990 Dátum: 2019.07.18 csütörtök, 07:11:23 »

Sziasztok,

a a műszerfal világításom egyszer működik, egyszer nem. Ahogy felkapcsolom felvillan egy pillanatra, aztán el is alszik. A visszajelző ikonok jók (fényszóró, index, stb) de a "háttérvilágítás" nem.

Van külön biztosíték, vagy mit kellene ellenőrizni, hol lehet a hiba?

Ha a fényerőállító gombot megbirizgálod, van változás? Akár az, hogy egyenletes változás helyett össze-vissza vibrálva és villogva megy fel-le a fényerő?

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #75991 Dátum: 2019.07.18 csütörtök, 07:12:06 »

Köszi, holnap megnézem még a biztosítékot.

Ha a kapcsoló a rossz és nem akarok(tudok) vezetékeket kötögetni, mennyire egyszerű a komplett csere?

Kiveszed a régit, beteszed az újat.  eplus2 taps taps taps taps taps

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Trendwalker2010
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 73


E-mail
« Új hozzászólás #75992 Dátum: 2019.07.18 csütörtök, 07:18:02 »

Üdv!
Felteszem itt is a kérdést , hátha van valaki aki megtudja magyarázni .
2.0 2001es tddi 3500as hibakódot ír. Szerelő elmondása szerint egyet fecskendeznek indításnál a porlasztok aztán leáll az auto. . Valakinek ötlet esetleg?
Naplózva

2001 . 2.0 TDDI 115Le Kombi
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #75993 Dátum: 2019.07.18 csütörtök, 07:44:27 »

Köszi, holnap megnézem még a biztosítékot.

Ha a kapcsoló a rossz és nem akarok(tudok) vezetékeket kötögetni, mennyire egyszerű a komplett csere?

Kis fiók ki, hátulról a kapcsoló nagy rögzítői összenyom és kinn a kapcsoló.
« Utoljára szerkesztve: 2019.07.18 csütörtök, 07:51:25 írta Meg Győző » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #75994 Dátum: 2019.07.18 csütörtök, 07:50:56 »

Ha a fényerőállító gombot megbirizgálod, van változás? Akár az, hogy egyenletes változás helyett össze-vissza vibrálva és villogva megy fel-le a fényerő?

AndyA

A poti csak poti... a változást nem közvetlenül az végzi.
Nem egyenletes a változás sosem a  PWM miatt.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #75995 Dátum: 2019.07.18 csütörtök, 08:26:10 »

Kiveszed a régit, beteszed az újat.  eplus2 taps taps taps taps taps

AndyA

 eplus2 taps
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #75996 Dátum: 2019.07.18 csütörtök, 08:45:47 »

Üdv!
Felteszem itt is a kérdést , hátha van valaki aki megtudja magyarázni .
2.0 2001es tddi 3500as hibakódot ír. Szerelő elmondása szerint egyet fecskendeznek indításnál a porlasztok aztán leáll az auto. . Valakinek ötlet esetleg?

Olyan nincs, hogy simán 3500-as hibakód.
A szerelő elmondása szerint?
Neki hibát keresni, javítania kellene... nem?
Elsősorban neki kellene ötletelni... szerelő, nem?
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Préti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 617



« Új hozzászólás #75997 Dátum: 2019.07.18 csütörtök, 09:35:31 »

OK, az én autóm hibádzik vhol.
Tudom FrorScannel mérni és hogyan, ha túl magas a feszültség a rendszerben? Ha itt magas a feszkó, akkor gondolom máshol is magas lesz és az álmoskönyv szerint hamar tönkreteszi a berendezéseket.
Digitklímában van vmi levegő fújó berendezés? A ventilátoron kívül? Vagy ez a hőmérő adhat olyan fals jelet az extra pörgéstől?
Tudom sok kérdés, csak próbálom a bontás előtt körbejárni a témát.
Köszi,
PZs
Jóóóvan, ne kezdjük....
Esetemben 12,3 V és 14,2 V között mozog a feszültség az autóban.
Érdekes, egyben meglepő, de nálam nem változik a levegő szivattyú hangja. Pedig van egy kicsi alapból.

Szerintem az én autóm a rossz.  Roll Eyes

Naplózva

02'11 Mondeo Kombi 2.0 TDDI, Ghia+  nyes
Múlt:
96'03 Mondeo kombi 1.6, CLX  rinya
Trendwalker2010
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 73


E-mail
« Új hozzászólás #75998 Dátum: 2019.07.18 csütörtök, 10:20:02 »

Olyan nincs, hogy simán 3500-as hibakód.
A szerelő elmondása szerint?
Neki hibát keresni, javítania kellene... nem?
Elsősorban neki kellene ötletelni... szerelő, nem?

Bocsi P3500 a hibakód .  minden jó és mégse jó a szindróma .  motorcsere történt ,  adagoló , váltó , kuplung sallangok maradtak a régiek .  Az elmúlt napokba beindult 1x , közvetlen utána való indításnál már  nem  .  Még ilyennel nem találkozott ő sem , a Delphi-s diagnosztika , ismeretlen hibakódnak veszi a P3500-at  .
Naplózva

2001 . 2.0 TDDI 115Le Kombi
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #75999 Dátum: 2019.07.18 csütörtök, 10:41:07 »

OK, az én autóm hibádzik vhol.
Tudom FrorScannel mérni és hogyan, ha túl magas a feszültség a rendszerben? Ha itt magas a feszkó, akkor gondolom máshol is magas lesz és az álmoskönyv szerint hamar tönkreteszi a berendezéseket.
Digitklímában van vmi levegő fújó berendezés? A ventilátoron kívül? Vagy ez a hőmérő adhat olyan fals jelet az extra pörgéstől?
Tudom sok kérdés, csak próbálom a bontás előtt körbejárni a témát.
Köszi,
PZs

14.5 V nem magas.
Nyilván nincs semmi levegőmozgató berendezés a ventilátorok kívül. Ezt nem is értem hogyan gondoltad...
Korábban még te írtad, hogy van valami plusz bekötés... ami kapcsolatban van a töltőnyomással (gyorsítás), azt ellenőrízted azóta?
Ha nem, miért nem?
Simán jöhet a hang kintről, mert ott a turbó a "szélvédő aljánál".
Kivetted, kitisztítottad a belső levegő szivattyú motorját?
Ha nem, miért nem?

Amivel lehet haladni, haladj.... Ha beszélgetünk róla úgy nem változik semmi.  wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Oldalak: 1 ... 1513 1514 1515 1516 1517 1518 1519 [1520] 1521 1522 1523 1524 1525 1526 1527 ... 1558   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.088 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.