Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 18:02:54 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 1535 1536 1537 1538 1539 1540 1541 [1542] 1543 1544 1545 1546 1547 1548 1549 ... 1558   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK3 Általános kérdések  (Megtekintve 21844376 alkalommal)
0 Felhasználó és 39 vendég van a témában
uzoli70
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 116


E-mail
« Új hozzászólás #77050 Dátum: 2020.11.24 kedd, 18:56:54 »

anno szerettem volna a fixeket behajlósra cserélni,de már a német oldalakon azt írták, hogy a hidegben belefagy a csapadék és azonnal ledarálja az ajtó nyitásakor a fogaskereket.Ergo túl nagy volt a kockázat és a projektet le is fújtam. Most az Smaxinak ezt a funkcióját azonnal kikapcsoltam menüből.

Nekem kb 1 hónapja ment tönkre pedig még nem volt fagy.Találtam a neten egyet angol kocsiról de még agyalok,hogy kell e egyáltalán vagy maradjon a fix.Asszem azt is be lehet hajtani kézzel.
Naplózva

2005.TDCI.2.0 130le
2007.TDCI.2.2 155le
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #77051 Dátum: 2020.11.24 kedd, 19:01:07 »

Ok.Köszi.Esetleg azt nem tudod,hogy a motor ami ki és be fordítja az egész visszapillantót annak milyen gondja szokott lenni általában?Csak félig hajlik ki és szét akarom szedni megnézni,hogy lehet e javítani.

Az szokott a baja lenni, hogy télen befagy, és akkor próbálod nyitni-csukni. Olyankor nem jó ötlet használni.

Próbáld meg, hogy óvatosan kézzel segítesz neki kinyílni, és ha sikerült, akkor utána nem hajtogatod gyakran. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
uzoli70
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 116


E-mail
« Új hozzászólás #77052 Dátum: 2020.11.24 kedd, 19:07:57 »

Az szokott a baja lenni, hogy télen befagy, és akkor próbálod nyitni-csukni. Olyankor nem jó ötlet használni.

Próbáld meg, hogy óvatosan kézzel segítesz neki kinyílni, és ha sikerült, akkor utána nem hajtogatod gyakran. Smiley

AndyA

Már próbáltam.Ha úgy nyílik ki akkor van holtjátéka előre és hátra is.Ezért cseréltem ki.
Naplózva

2005.TDCI.2.0 130le
2007.TDCI.2.2 155le
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #77053 Dátum: 2020.11.24 kedd, 19:16:11 »

Már próbáltam.Ha úgy nyílik ki akkor van holtjátéka előre és hátra is.Ezért cseréltem ki.

Azt lehet még megpróbálni, hogy kézzel is csukható-nyitható. Becsukod kézzel, és próbálod gombbal nyitni vagy fordítva.

Első menetben amúgy elég talán a tükörlapot kivenni belőle, hátha úgyis eléggé belelátsz már. Elforgatod a tükröt, hogy az egyik szélénél alá tudj nyúlni, és óvatosan kipattintod a foglalatból. Kösd le róla a fűtést is, mert ha letöröd a csatlakozót a tükörről, nem leszel boldog. Smiley

Könnyű eltörni a lapot, tényleg óvatosan feszegesd. Esetleg a tartókörmöket is próbálhatod valamivel nyitni a tükörlap mögé nyúlva.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
uzoli70
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 116


E-mail
« Új hozzászólás #77054 Dátum: 2020.11.24 kedd, 19:33:32 »

Azt lehet még megpróbálni, hogy kézzel is csukható-nyitható. Becsukod kézzel, és próbálod gombbal nyitni vagy fordítva.

Első menetben amúgy elég talán a tükörlapot kivenni belőle, hátha úgyis eléggé belelátsz már. Elforgatod a tükröt, hogy az egyik szélénél alá tudj nyúlni, és óvatosan kipattintod a foglalatból. Kösd le róla a fűtést is, mert ha letöröd a csatlakozót a tükörről, nem leszel boldog. Smiley

Könnyű eltörni a lapot, tényleg óvatosan feszegesd. Esetleg a tartókörmöket is próbálhatod valamivel nyitni a tükörlap mögé nyúlva.

AndyA

Már próbáltam nyitni csukni kézzel is gombal is,ugyan az van.A tükröt kiszedem és megnézem mennyire kopott el a fogaskerék.Még ha nem is lehet megcsinálni akkor is érdekel mi lett vele.Talán tudok majd segíteni másnak ilyen problémába!Köszi neked is a választ!!
Naplózva

2005.TDCI.2.0 130le
2007.TDCI.2.2 155le
B1987
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 138


E-mail
« Új hozzászólás #77055 Dátum: 2020.11.28 szombat, 19:43:24 »

Sziasztok.
Mk3 auto digitklimasnal az mennyire normális hogy ha lábra rakom a fűtést akkor picit a szelvedore is fújja?a hideg miatt?viszont ha középre rakom hogy ott fújja akkor csak ott jön a szelvedore nem fujja.
Naplózva

2006 Mondeo mk3 1.8 sci
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #77056 Dátum: 2020.11.28 szombat, 19:51:04 »

Sziasztok.
Mk3 auto digitklimasnal az mennyire normális hogy ha lábra rakom a fűtést akkor picit a szelvedore is fújja?a hideg miatt?viszont ha középre rakom hogy ott fújja akkor csak ott jön a szelvedore nem fujja.
a zsalukkal lehet bajság.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
B1987
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 138


E-mail
« Új hozzászólás #77057 Dátum: 2020.11.28 szombat, 20:34:52 »

a zsalukkal lehet bajság.

Érdekes, eddig nem tűnt fel vagy nem ilyen volt...
Gondolom fél autót bontani kéne hozzá vagy ilyesmi?
Naplózva

2006 Mondeo mk3 1.8 sci
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #77058 Dátum: 2020.11.28 szombat, 20:45:27 »

Sziasztok.
Mk3 auto digitklimasnal az mennyire normális hogy ha lábra rakom a fűtést akkor picit a szelvedore is fújja?a hideg miatt?viszont ha középre rakom hogy ott fújja akkor csak ott jön a szelvedore nem fujja.
nekem úgy rémlik, hogy az enyém is iyen volt
amúgy ha jól emlékszem a 4 motorból 2igazítja az irányt, az egyik a lábtér/szélvédő, a másik a szembe.
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
SPANNER
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2579


spannerattila@freemail.hu
« Új hozzászólás #77059 Dátum: 2020.11.29 vasárnap, 17:58:27 »

Sziasztok.
Mk3 auto digitklimasnal az mennyire normális hogy ha lábra rakom a fűtést akkor picit a szelvedore is fújja?a hideg miatt?viszont ha középre rakom hogy ott fújja akkor csak ott jön a szelvedore nem fujja.

Az enyém is ugyanilyen!

Úgy tudod ezt megoldani hogy elzárod a rácsokat és benyomod a "lábra" és a "feléd" gombokat és akkor az összes levegő csak a láb felé megy!  wave
Naplózva

MK4 2.0L 16V 146LE 2008-as AOBA Duratec HE Titanium-X Sedan Manual Stardust Silver
EX: MK3 2.0L 16V 146LE 2004-es CJBA Duratec HE Ghia Sedan Manual Octane Blue
EX: MK2 2.0L 16V 131LE 1998-as Zetec Ghia Limusine Manual Petrol Blue
EX: MK2 1.8L 16V 115LE 1997-es Zetec Ghia Kombi Manual Black
SPANNER
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2579


spannerattila@freemail.hu
« Új hozzászólás #77060 Dátum: 2020.11.29 vasárnap, 18:20:28 »

nekem úgy rémlik, hogy az enyém is iyen volt
amúgy ha jól emlékszem a 4 motorból 2igazítja az irányt, az egyik a lábtér/szélvédő, a másik a szembe.

Három motor van (+1 a külső belső keringetésé) és van amikor mind a három egyszerre állít de hogy milyen logika alapján működnek arra sajnos nekem sem sikerült rájönni!

http://keptarhely.eu/view.php?file=20191224v00r3id9b.jpeg
Naplózva

MK4 2.0L 16V 146LE 2008-as AOBA Duratec HE Titanium-X Sedan Manual Stardust Silver
EX: MK3 2.0L 16V 146LE 2004-es CJBA Duratec HE Ghia Sedan Manual Octane Blue
EX: MK2 2.0L 16V 131LE 1998-as Zetec Ghia Limusine Manual Petrol Blue
EX: MK2 1.8L 16V 115LE 1997-es Zetec Ghia Kombi Manual Black
B1987
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 138


E-mail
« Új hozzászólás #77061 Dátum: 2020.11.29 vasárnap, 18:31:10 »

Köszönöm srácok.
Akkor ezek szerint ez nem hiba hanem ilyen? Érdekes azért, de lehet vele élni.
Naplózva

2006 Mondeo mk3 1.8 sci
SPANNER
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2579


spannerattila@freemail.hu
« Új hozzászólás #77062 Dátum: 2020.11.29 vasárnap, 18:43:24 »

Köszönöm srácok.
Akkor ezek szerint ez nem hiba hanem ilyen? Érdekes azért, de lehet vele élni.

Ha kibontod a középkonzolt akkor azért picit többet is lehet látni belőle:

http://keptarhely.eu/view.php?file=20201129v01tcrcnh.jpeg
Naplózva

MK4 2.0L 16V 146LE 2008-as AOBA Duratec HE Titanium-X Sedan Manual Stardust Silver
EX: MK3 2.0L 16V 146LE 2004-es CJBA Duratec HE Ghia Sedan Manual Octane Blue
EX: MK2 2.0L 16V 131LE 1998-as Zetec Ghia Limusine Manual Petrol Blue
EX: MK2 1.8L 16V 115LE 1997-es Zetec Ghia Kombi Manual Black
B1987
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 138


E-mail
« Új hozzászólás #77063 Dátum: 2020.11.30 hétfő, 08:10:20 »

Köszönöm.
Tehát mi a megoldás?valamelyik állító motor nem működik? Esetleg biztosíték?
Naplózva

2006 Mondeo mk3 1.8 sci
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #77064 Dátum: 2020.11.30 hétfő, 08:40:20 »

Köszönöm srácok.
Akkor ezek szerint ez nem hiba hanem ilyen? Érdekes azért, de lehet vele élni.

Az is lehet, hogy direkt csinálja. Amikor lábnál fűtesz és kinn elég hideg van, akkor a légmozgás hiánya miatt gyorsan tud párásodni a szélvédő. Lehet, ezért fújnak oda szándékosan egy kicsi meleget.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #77065 Dátum: 2020.11.30 hétfő, 08:54:34 »

Köszönöm.
Tehát mi a megoldás?valamelyik állító motor nem működik? Esetleg biztosíték?
Vedd ki a kesztyűtartót, nézz be oldalról, látni fogsz 3 motort. Állítgasd a fűtést és nézd meg, hogy mozognak-e, ha nem látszik kívülről, akkor tedd rá a kezed, ha mozog érezni fogod.De hallani is lehet, álló motornál, ahogy állítgatnak.
Ha működik mindegyik, akkor mehetsz tovább, ha leveszed a motorokat, akkor látni fogod a lapátok végét, azt kell megvizsgálni, hogy a motor/lapát kapcsolat rendben van, nincs-e széttörve a motor végében/lapát végében vmi.
Ha a lapát vége van elnyírva, az nagy cucli, mert a fűtésbox kiszedéséhez az egész műszerfalat le kell szedni, lekötni a klímát és a hűtővízkört, nem ér annyit az egész.

De továbbra is tartom, hogy akár ez így még gyári is lehet.

Nekem a külső/belső keringetés laptája volt elnyíródva, azt ki tudtam cserélni box kibontás nélkül, de az is ultraxopás volt. Ez a 4. motor, és ez nem a box odlalán van, hanem vele szemben, a ventillátor felett/előtt.
Amúgy a fenti 3 motor egyforma, fel tudod cserélgetni, próbaképpen. Talán az egyiken van egy fogasív, de mintha abból is kivadászható lenne a motor, nagy rombolás nélkül.
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
SPANNER
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2579


spannerattila@freemail.hu
« Új hozzászólás #77066 Dátum: 2020.12.01 kedd, 16:01:21 »

Vedd ki a kesztyűtartót, nézz be oldalról, látni fogsz 3 motort. Állítgasd a fűtést és nézd meg, hogy mozognak-e, ha nem látszik kívülről, akkor tedd rá a kezed, ha mozog érezni fogod.De hallani is lehet, álló motornál, ahogy állítgatnak.
Ha működik mindegyik, akkor mehetsz tovább, ha leveszed a motorokat, akkor látni fogod a lapátok végét, azt kell megvizsgálni, hogy a motor/lapát kapcsolat rendben van, nincs-e széttörve a motor végében/lapát végében vmi.
Ha a lapát vége van elnyírva, az nagy cucli, mert a fűtésbox kiszedéséhez az egész műszerfalat le kell szedni, lekötni a klímát és a hűtővízkört, nem ér annyit az egész.

De továbbra is tartom, hogy akár ez így még gyári is lehet.

Nekem a külső/belső keringetés laptája volt elnyíródva, azt ki tudtam cserélni box kibontás nélkül, de az is ultraxopás volt. Ez a 4. motor, és ez nem a box odlalán van, hanem vele szemben, a ventillátor felett/előtt.
Amúgy a fenti 3 motor egyforma, fel tudod cserélgetni, próbaképpen. Talán az egyiken van egy fogasív, de mintha abból is kivadászható lenne a motor, nagy rombolás nélkül.


Igen, a három motor teljesen egyforma:

http://keptarhely.eu/view.php?file=20201201v02ukytae.jpeg

http://keptarhely.eu/view.php?file=20201201v02uiaf3l.jpeg
Naplózva

MK4 2.0L 16V 146LE 2008-as AOBA Duratec HE Titanium-X Sedan Manual Stardust Silver
EX: MK3 2.0L 16V 146LE 2004-es CJBA Duratec HE Ghia Sedan Manual Octane Blue
EX: MK2 2.0L 16V 131LE 1998-as Zetec Ghia Limusine Manual Petrol Blue
EX: MK2 1.8L 16V 115LE 1997-es Zetec Ghia Kombi Manual Black
SPANNER
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2579


spannerattila@freemail.hu
« Új hozzászólás #77067 Dátum: 2020.12.01 kedd, 16:07:52 »

Köszönöm.
Tehát mi a megoldás?valamelyik állító motor nem működik? Esetleg biztosíték?


Ha valamelyik motor nem működne akkor nem is tudnál állítani mindent!

Én egy szezont küzdöttem az enyémmel de hiába szedtem szét sajnos nem jutottam előrébb!  rinya

Még egy olyan gyanú is felmerült bennem hogy talán szoftveresen programmal lehetne "elkalibrálni" máshová a motorok helyzetét és így állítani a körzsaluk állásán de idáig még én sem jutottam el hogy ennek jobban utánanézzek!  szomoru1
Naplózva

MK4 2.0L 16V 146LE 2008-as AOBA Duratec HE Titanium-X Sedan Manual Stardust Silver
EX: MK3 2.0L 16V 146LE 2004-es CJBA Duratec HE Ghia Sedan Manual Octane Blue
EX: MK2 2.0L 16V 131LE 1998-as Zetec Ghia Limusine Manual Petrol Blue
EX: MK2 1.8L 16V 115LE 1997-es Zetec Ghia Kombi Manual Black
uzoli70
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 116


E-mail
« Új hozzászólás #77068 Dátum: 2020.12.04 péntek, 19:40:41 »

Szevasztok.Tudja estleg valaki,hogy a tolatólámpa kapcsoló golyót ami benyomja az hogy van rögzítve belül a váltóban??El tud az mozdulni?Ha le van véve a váltó akkor lehet javítani rajta?Nem nyomja be a golyót és már nem működik.Köszi előre is
Naplózva

2005.TDCI.2.0 130le
2007.TDCI.2.2 155le
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #77069 Dátum: 2020.12.04 péntek, 20:04:35 »

Szevasztok.Tudja estleg valaki,hogy a tolatólámpa kapcsoló golyót ami benyomja az hogy van rögzítve belül a váltóban??El tud az mozdulni?Ha le van véve a váltó akkor lehet javítani rajta?Nem nyomja be a golyót és már nem működik.Köszi előre is
biztos vagy benne?

Mert az egy irdatlankemény anyag,ami nem tud elmozdulni. Szép is lenne ha bepottyanna a váltóba.
10 ből 10x a kapcsoló xar, vagy túl későn kapcsol(az útján),ha jó.
Azt kell elérni,hogy 2-3 tizedet lejjebb menjen a menetben. Az szokott segíteni...
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
uzoli70
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 116


E-mail
« Új hozzászólás #77070 Dátum: 2020.12.04 péntek, 20:12:28 »

biztos vagy benne?

Mert az egy irdatlankemény anyag,ami nem tud elmozdulni. Szép is lenne ha bepottyanna a váltóba.
10 ből 10x a kapcsoló xar, vagy túl későn kapcsol(az útján),ha jó.
Azt kell elérni,hogy 2-3 tizedet lejjebb menjen a menetben. Az szokott segíteni...
Nem biztos,csak keresem,hogy mi lehet a gond.Új a kapcsoló.Mikor beraktam akkor 1-2 napig jó volt utána már csak néha most meg nem jó.Hogy tud lejjebb menni ha már szoros a helyén?Mikor kivettem olajos volt a golyónál.Nem lehet,hogy az olajtól nem műkszik valamiért??
« Utoljára szerkesztve: 2020.12.04 péntek, 20:27:58 írta uzoli70 » Naplózva

2005.TDCI.2.0 130le
2007.TDCI.2.2 155le
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #77071 Dátum: 2020.12.04 péntek, 20:48:35 »

Nem biztos,csak keresem,hogy mi lehet a gond.Új a kapcsoló.Mikor beraktam akkor 1-2 napig jó volt utána már csak néha most meg nem jó.Hogy tud lejjebb menni ha már szoros a helyén?Mikor kivettem olajos volt a golyónál.Nem lehet,hogy az olajtól nem műkszik valamiért??
küldtem pü-t.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
uzoli70
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 116


E-mail
« Új hozzászólás #77072 Dátum: 2020.12.04 péntek, 20:53:08 »

küldtem pü-t.
Köszi!!
Naplózva

2005.TDCI.2.0 130le
2007.TDCI.2.2 155le
Atta20
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 252



E-mail
« Új hozzászólás #77073 Dátum: 2020.12.10 csütörtök, 12:22:07 »

Sziasztok! Rossz főtengely ékszíjtácsával meddig lehet közlekedni ha nagyon muszáj?
Naplózva

Ford Mondeo Ghia  2002 1.8 benzin (92kw)
Ford Mondeo ST-Tdci 2006 2.2 diesel (114kw)
Lakhely: Bátonyterenye
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #77074 Dátum: 2020.12.10 csütörtök, 12:36:34 »

Sziasztok! Rossz főtengely ékszíjtácsával meddig lehet közlekedni ha nagyon muszáj?
....amíg szét nem megy. De legalább tudod,hogy te okoztad. vigyor3
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #77075 Dátum: 2020.12.10 csütörtök, 12:37:02 »

Sziasztok! Rossz főtengely ékszíjtácsával meddig lehet közlekedni ha nagyon muszáj?
ameddig szét nem szakad vigyor3 nyes
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Atta20
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 252



E-mail
« Új hozzászólás #77076 Dátum: 2020.12.10 csütörtök, 12:50:28 »

....amíg szét nem megy. De legalább tudod,hogy te okoztad. vigyor3

Köszönöm mindkettőtök válaszát Smiley Tudom, hogy hülyeséget kérdezek tehát nagy eséllyel a válasz is olyan lesz mint a kérdés, de maga a motorban okoz valami kárt, ha nem szakad szét cseréig de mégis használnom kell a kocsit?

Néztem az alkatreszek.hu-n és van amelyikhez az van írva külső átmérő 167mm de van amihez 185mm. A kérdés, hogy akkor ezek szerint ebből is két fajta méret van vagy valami más okból van igy?
« Utoljára szerkesztve: 2020.12.10 csütörtök, 12:58:42 írta Atta20 » Naplózva

Ford Mondeo Ghia  2002 1.8 benzin (92kw)
Ford Mondeo ST-Tdci 2006 2.2 diesel (114kw)
Lakhely: Bátonyterenye
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #77077 Dátum: 2020.12.10 csütörtök, 13:56:28 »

Köszönöm mindkettőtök válaszát Smiley Tudom, hogy hülyeséget kérdezek tehát nagy eséllyel a válasz is olyan lesz mint a kérdés, de maga a motorban okoz valami kárt, ha nem szakad szét cseréig de mégis használnom kell a kocsit?

Néztem az alkatreszek.hu-n és van amelyikhez az van írva külső átmérő 167mm de van amihez 185mm. A kérdés, hogy akkor ezek szerint ebből is két fajta méret van vagy valami más okból van igy?

Azt kell rakni, ami az autódba való. Alvázszám alapján ki kell keresni. A másik nem lesz jó.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #77078 Dátum: 2020.12.10 csütörtök, 15:13:27 »

Köszönöm mindkettőtök válaszát Smiley Tudom, hogy hülyeséget kérdezek tehát nagy eséllyel a válasz is olyan lesz mint a kérdés, de maga a motorban okoz valami kárt, ha nem szakad szét cseréig de mégis használnom kell a kocsit?

Néztem az alkatreszek.hu-n és van amelyikhez az van írva külső átmérő 167mm de van amihez 185mm. A kérdés, hogy akkor ezek szerint ebből is két fajta méret van vagy valami más okból van igy?
csak abban a pillanatban tud kárt okozni,amikor szétmegy.Egész addig teszi a dolgát...
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Gabesz09
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 91


E-mail
« Új hozzászólás #77079 Dátum: 2020.12.12 szombat, 17:48:45 »

Sziasztok! Tudtok segíteni Forscan ügyben? Eddig a telefonon volt a Forscan. Most beszereztem egy ODBLink EX kábeles csatolót. A Laptopon rajt a Forscan, nem demo módban. A program nem látja az odb olvasót. Az olvasó lámpája piros. A gyári oldaláról letöltendő driver (zip) kicsomagolva nincs telepíthető része. Az eszközkezelőből az ODBLinkre kattintva az illesztőprogramot a Windows nem tudja frissíteni és ha megmutatom neki a kicsomagolt driver mappáját akkor sem lát telepíthető drivert. Feltettem az ODBwiz-t is az sem látja.Hogyan kell ezt telepíteni, hogy jól működjön? (Win 10, intel proc)
Naplózva

MK4 2.0 TDCI DPF, 2012 kombi; TXBA ;BA7 120kW/163LE Titanium
MK4 1,6 benzin 2009 hatchback, RHBA , BA7, 81kW/110LE Ambiente
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #77080 Dátum: 2020.12.12 szombat, 18:13:18 »

Sziasztok! Tudtok segíteni Forscan ügyben? Eddig a telefonon volt a Forscan. Most beszereztem egy ODBLink EX kábeles csatolót. A Laptopon rajt a Forscan, nem demo módban. A program nem látja az odb olvasót. Az olvasó lámpája piros. A gyári oldaláról letöltendő driver (zip) kicsomagolva nincs telepíthető része. Az eszközkezelőből az ODBLinkre kattintva az illesztőprogramot a Windows nem tudja frissíteni és ha megmutatom neki a kicsomagolt driver mappáját akkor sem lát telepíthető drivert. Feltettem az ODBwiz-t is az sem látja.Hogyan kell ezt telepíteni, hogy jól működjön? (Win 10, intel proc)
ez a drivere:  https://www.ftdichip.com/Drivers/CDM/CDM%20v2.12.28%20WHQL%20Certified.zip
Letölt,kicsomagol mind,eszközkezelőben a driver frissítésnél a gépen lévőket kiválasztani, saját lemez,cél megadása- a kicsomagolt driver.

Ez az eszköz firmware-e, ha azzal lenne baj: https://www.scantool.net/downloads/updates/obdlink_ex/
« Utoljára szerkesztve: 2020.12.12 szombat, 18:18:10 írta alf® » Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Gabesz09
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 91


E-mail
« Új hozzászólás #77081 Dátum: 2020.12.12 szombat, 19:19:57 »

ez a drivere:  https://www.ftdichip.com/Drivers/CDM/CDM%20v2.12.28%20WHQL%20Certified.zip
Letölt,kicsomagol mind,eszközkezelőben a driver frissítésnél a gépen lévőket kiválasztani, saját lemez,cél megadása- a kicsomagolt driver.

Ez az eszköz firmware-e, ha azzal lenne baj: https://www.scantool.net/downloads/updates/obdlink_ex/
Amit én próbáltam drivert a hivatalos gyártó oldaláról avval nem ment, a tiéddel amit linkeltél egyből jó lett!
Köszönöm szépen! ("tárolt hibakód nincs" jupii:))
Naplózva

MK4 2.0 TDCI DPF, 2012 kombi; TXBA ;BA7 120kW/163LE Titanium
MK4 1,6 benzin 2009 hatchback, RHBA , BA7, 81kW/110LE Ambiente
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #77082 Dátum: 2020.12.12 szombat, 19:40:58 »

Amit én próbáltam drivert a hivatalos gyártó oldaláról avval nem ment, a tiéddel amit linkeltél egyből jó lett!
Köszönöm szépen! ("tárolt hibakód nincs" jupii:))
eljen
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
specnaze
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 61



« Új hozzászólás #77083 Dátum: 2020.12.20 vasárnap, 06:26:18 »

Sziasztok! Az lenne a kérdésem: motorháztető nem nyílik!  Pontosítva még felpattan ha balra fordítom a kulcsot de jobbra fordításra már nem reagál! Így még ki tudom nyitni fúrás stb, valamivel roncsolás nélkül? Tapasztalatok ilyenkor nyitás terén?? köszi
« Utoljára szerkesztve: 2020.12.20 vasárnap, 07:45:40 írta specnaze » Naplózva

2001   2.0 tddi
uzoli70
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 116


E-mail
« Új hozzászólás #77084 Dátum: 2020.12.22 kedd, 20:38:40 »

Szevasztok.Tudja valaki,hogy 0 fok környékén az izzítógyertya kb meddig izzít??
Naplózva

2005.TDCI.2.0 130le
2007.TDCI.2.2 155le
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #77085 Dátum: 2020.12.22 kedd, 22:41:25 »

Sziasztok! Az lenne a kérdésem: motorháztető nem nyílik!  Pontosítva még felpattan ha balra fordítom a kulcsot de jobbra fordításra már nem reagál! Így még ki tudom nyitni fúrás stb, valamivel roncsolás nélkül? Tapasztalatok ilyenkor nyitás terén?? köszi

Ilyen nekem is volt, a kis műanyag kar volt elkopva, ami a zárbetét hátuljából a zárszerkezetbe ment. Én szétvágtam az hűtőrácsot és vettem egy bontottat, de lehet mond majd más jobbat.

Szevasztok.Tudja valaki,hogy 0 fok környékén az izzítógyertya kb meddig izzít??

Kb 20s.
Naplózva
uzoli70
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 116


E-mail
« Új hozzászólás #77086 Dátum: 2020.12.23 szerda, 06:32:53 »

Kb 20s.


Köszi!!
Naplózva

2005.TDCI.2.0 130le
2007.TDCI.2.2 155le
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #77087 Dátum: 2020.12.23 szerda, 07:11:29 »

Sziasztok! Az lenne a kérdésem: motorháztető nem nyílik!  Pontosítva még felpattan ha balra fordítom a kulcsot de jobbra fordításra már nem reagál! Így még ki tudom nyitni fúrás stb, valamivel roncsolás nélkül? Tapasztalatok ilyenkor nyitás terén?? köszi

Nem sok jó hírem van... Sad

A hűtőrács cserét meg tudod spórolni, ha óvatosan kivágod azt az ovális részt a Ford embléma mögött, amit amúgy eltakar. Utána már hozzáférsz a csavarokhoz, hogy lefúrd őket. Én egy Dremellel, kicsi koronggal benyúlva vágtam ki, körben a hajlat sarkában csak a lapos részt úgy, hogy utóbb még vissza is tudtam ragasztani a helyére.

Cserezárat a bontósoktól. Ügyelj rá, hogy FL-es vagy előtti a donor autó, mert az a tengely, ami a zár és a mechanika között van, az nem ugyanolyan hosszú. Vidd magaddal mintának a kiszedettet.

Szerencsés esetben ezt kell összesen cserélned, és építhetsz mindent vissza.

Addig meg egy jókora, 8-10 mm-es egyenes csavarhúzóval, vagy hasonlóan méretes kereszthornyossal tudod a zárat nyitni.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
etekefiloz
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 347


E-mail
« Új hozzászólás #77088 Dátum: 2020.12.23 szerda, 15:58:24 »

Üdv! Forscan el be lehet kapcsoli tempomatot? A kocsiban van-volt, de újraprogramozáskor lemaradt.
Naplózva

2006 MK3 kombi 2.2 TDCI QJBB Egr szoftveresen OFF,  Chip sok ló!
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #77089 Dátum: 2020.12.23 szerda, 16:03:04 »

Üdv! Forscan el be lehet kapcsoli tempomatot? A kocsiban van-volt, de újraprogramozáskor lemaradt.
szerintem mk3ban még nem, de ez már akár változhatott is...
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
etekefiloz
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 347


E-mail
« Új hozzászólás #77090 Dátum: 2020.12.23 szerda, 16:08:24 »

szerintem mk3ban még nem, de ez már akár változhatott is...

Ez egyébként ford focus II. 2010. ből 2.0 tdci, csak idepofátlankodtam Cheesy
Naplózva

2006 MK3 kombi 2.2 TDCI QJBB Egr szoftveresen OFF,  Chip sok ló!
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #77091 Dátum: 2020.12.23 szerda, 16:26:21 »

Ez egyébként ford focus II. 2010. ből 2.0 tdci, csak idepofátlankodtam Cheesy

azt meg biztosan tudja a forscan.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
antalodor
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23


E-mail
« Új hozzászólás #77092 Dátum: 2020.12.26 szombat, 07:50:13 »

Sziasztok! Az lenne a kérdésem: motorháztető nem nyílik!  Pontosítva még felpattan ha balra fordítom a kulcsot de jobbra fordításra már nem reagál! Így még ki tudom nyitni fúrás stb, valamivel roncsolás nélkül? Tapasztalatok ilyenkor nyitás terén?? köszi
Nem tudom, hogy megoldottad-e, de én is jártam már így. Egy fúrás a kiugró rész tetejére/ford embléma mögötti rész/, lapos, hosszú csavarhúzó és violá, nyílik. Ami elszomorító ebben, hogy ennyi a nyitása. Nem túl biztonságos, könnyen nyitható. Ami viszont szerintem ezt a bibit orvosolja, az egy riasztóval egybekötött kapcsoló. Ha nyílik, visít.
Naplózva
uzoli70
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 116


E-mail
« Új hozzászólás #77093 Dátum: 2021.01.07 csütörtök, 10:10:07 »

Szevasztok.Van köztünk olyan aki csapágy témában otthon van??Van ugye a szervószíjfeszítő görgő kiváltása csapágyra amit alkalmaztam is.És van a másik oldalon egy görgő a motortartó alatt amit kicsit nehézkes kivenni.
Azon agyaltam,hogy azt is ki lehetne váltani csapágyra ha van megfelelő.Találtam méretileg majdnem olyat ami jó lenne persze a tartót esztergálni kéne de megoldható lenne szerintem.Szerintetek ez jó lenne?? http://csapagybolt.webshopod.hu/meret/B25.4
Érdekelne a véleményetek,hogy meg lehetne valósítani vagy felejtsem el.
« Utoljára szerkesztve: 2021.01.07 csütörtök, 10:18:02 írta AndyA » Naplózva

2005.TDCI.2.0 130le
2007.TDCI.2.2 155le
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #77094 Dátum: 2021.01.07 csütörtök, 10:25:47 »

Szevasztok.Van köztünk olyan aki csapágy témában otthon van??Van ugye a szervószíjfeszítő görgő kiváltása csapágyra amit alkalmaztam is.És van a másik oldalon egy görgő a motortartó alatt amit kicsit nehézkes kivenni.
Azon agyaltam,hogy azt is ki lehetne váltani csapágyra ha van megfelelő.Találtam méretileg majdnem olyat ami jó lenne persze a tartót esztergálni kéne de megoldható lenne szerintem.Szerintetek ez jó lenne?? http://csapagybolt.webshopod.hu/meret/B25.4
Érdekelne a véleményetek,hogy meg lehetne valósítani vagy felejtsem el.

Nem tudod feltenni, mert ennek a csapágynak nagyobb a közepén a lyuk, mint az eredeti kicsinek, ami kapott egy műanyag köpenyt.

A másik probléma, hogy a nagy csapágyban a golyók a nagyobb sugár miatt hosszabb pályán mozognak, nagyobb lesz a sebességük, és hamar tönkremegy az egész - vagyis nem bírja a fordulatszámot. Én anno esztergáltattam hozzá betétet, azután GSR egy dobozban adta vissza a külső-belső gyűrűt és a marék golyót, amikor kicserélte egy odavaló INA görgőre. Smiley

Ami működhet, az egy eredetivel megegyező méretű csapágy, és arra egy leszedhető, cserélhető köpeny. Ilyent akár már nyomtatni is lehet otthon, csak persze kérdés, hogy megéri-e, mivel a műanyag a szíj alatt kopik, és csapágycserekor alighanem új köpeny is kellene hozzá. Amúgy valami 4000 Ft a Bárdiban kedvezményes áron az INA görgő.

Ha meg nem műanyagból csinálod, hanem pl. aluból esztergáltatod, az éppen jó lehet, de az is csak akkor éri meg, ha magadnak meg tudod otthon csinálni. A másik meg, hogy ha a szíjköri cuccok elmennek alsó hangon 80-100 ezer km-t, akkor mennyit is tudsz ezzel megspórolni, és mi időt-energiát fektetsz be cserébe ezért a spórolásért?

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
uzoli70
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 116


E-mail
« Új hozzászólás #77095 Dátum: 2021.01.07 csütörtök, 13:42:38 »

Nem tudod feltenni, mert ennek a csapágynak nagyobb a közepén a lyuk, mint az eredeti kicsinek, ami kapott egy műanyag köpenyt.

A másik probléma, hogy a nagy csapágyban a golyók a nagyobb sugár miatt hosszabb pályán mozognak, nagyobb lesz a sebességük, és hamar tönkremegy az egész - vagyis nem bírja a fordulatszámot. Én anno esztergáltattam hozzá betétet, azután GSR egy dobozban adta vissza a külső-belső gyűrűt és a marék golyót, amikor kicserélte egy odavaló INA görgőre. Smiley

Ami működhet, az egy eredetivel megegyező méretű csapágy, és arra egy leszedhető, cserélhető köpeny. Ilyent akár már nyomtatni is lehet otthon, csak persze kérdés, hogy megéri-e, mivel a műanyag a szíj alatt kopik, és csapágycserekor alighanem új köpeny is kellene hozzá. Amúgy valami 4000 Ft a Bárdiban kedvezményes áron az INA görgő.

Ha meg nem műanyagból csinálod, hanem pl. aluból esztergáltatod, az éppen jó lehet, de az is csak akkor éri meg, ha magadnak meg tudod otthon csinálni. A másik meg, hogy ha a szíjköri cuccok elmennek alsó hangon 80-100 ezer km-t, akkor mennyit is tudsz ezzel megspórolni, és mi időt-energiát fektetsz be cserébe ezért a spórolásért?

AndyA
Ok értem.Csak érdekelt más véleménye is.Ez még csak elméleti szinten volt.Szoktam agyalni,hogy mit lehetne jobbá tenni a gépen.Köszi a választ!!Esetleg a tartó alatti görgő csavarjából levágni pár milit,hogy ne kelljen a motort felemelni a cseréjéhez?Azt már kipróbálta valaki??
Naplózva

2005.TDCI.2.0 130le
2007.TDCI.2.2 155le
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #77096 Dátum: 2021.01.07 csütörtök, 13:46:06 »

Ok értem.Csak érdekelt más véleménye is.Ez még csak elméleti szinten volt.Szoktam agyalni,hogy mit lehetne jobbá tenni a gépen.Köszi a választ!!Esetleg a tartó alatti görgő csavarjából levágni pár milit,hogy ne kelljen a motort felemelni a cseréjéhez?Azt már kipróbálta valaki??

Nem kell felemelni. Egy pajszerral odébb tudod annyival tolni a váltó oldala felé a rugalmas felfüggesztésen, hogy kifér a görgő. Egy fűrészlappal amúgy simán odaférsz és le tudsz harapni egy kicsit a csavar végéből, bár kicsit türelemjáték.

Javaslom, hogy utána egy M8-as toldóanyát tegyél fel a sima helyett. Sokkal kevesebb copás ki-becsavarni. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
uzoli70
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 116


E-mail
« Új hozzászólás #77097 Dátum: 2021.01.07 csütörtök, 17:52:13 »

Nem kell felemelni. Egy pajszerral odébb tudod annyival tolni a váltó oldala felé a rugalmas felfüggesztésen, hogy kifér a görgő. Egy fűrészlappal amúgy simán odaférsz és le tudsz harapni egy kicsit a csavar végéből, bár kicsit türelemjáték.

Javaslom, hogy utána egy M8-as toldóanyát tegyél fel a sima helyett. Sokkal kevesebb copás ki-becsavarni. Smiley

AndyA
Rendben.Köszi a választ!!
Naplózva

2005.TDCI.2.0 130le
2007.TDCI.2.2 155le
thomas791
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 103


E-mail
« Új hozzászólás #77098 Dátum: 2021.01.07 csütörtök, 17:57:00 »

Sziasztok!
Van egy olyan gondom, hogy nem fúj elég meleget az autó... Ha megállok és megy a venti minimálisan is, akkor is szépen lassan hideg levegő kezd jönni....
De a vízhőfok normális.. eléri a közepét és tartja is.....
Segítségeteket előre is köszönöm!
Tomi
Naplózva

Mondeo kombi 2009 MK IV    2.0 benzin
Mondeo kombi 2002 MKIII   1.8 benzin 110LE
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #77099 Dátum: 2021.01.07 csütörtök, 20:18:59 »

Attól még, hogy a mutató középen van, nem biztos, hogy a hűtővíz meleg. A műszerfal diag mennyit mutat?

Sziasztok!
Van egy olyan gondom, hogy nem fúj elég meleget az autó... Ha megállok és megy a venti minimálisan is, akkor is szépen lassan hideg levegő kezd jönni....
De a vízhőfok normális.. eléri a közepét és tartja is.....
Segítségeteket előre is köszönöm!
Tomi

Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Oldalak: 1 ... 1535 1536 1537 1538 1539 1540 1541 [1542] 1543 1544 1545 1546 1547 1548 1549 ... 1558   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.081 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.