Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 08:04:31 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 418 419 420 421 422 423 424 [425] 426 427 428 429 430 431 432 ... 1558   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK3 Általános kérdések  (Megtekintve 21880539 alkalommal)
0 Felhasználó és 275 vendég van a témában
gostrada
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1472

Tddi trendi traktor


E-mail
« Új hozzászólás #21200 Dátum: 2010.01.26 kedd, 22:32:13 »

Szia gostrada!
Lehet félreérthető voltam, de nem indult be, hanem csak majdnem, próbálkozott, de nem...Most hazajöttem és megnéztem mennyi lötyi van a cellákban, hát mit mondjak, összesen vagy 2 decit biztos bele töltöttem. Lehetséges, hogy akkor az akksiból folyt ki a cuccos oda a tartójába. Csak nem tudom miért csinálhatott ilyet. Szereztem töltőt, rátettem, remélem reggel legalább el tudok vele indulni.
Gyártási időt nem láttam sehol az akkun, nem tudom szokott-e lenni rajta, mindenesetre lehet veszek egy újat, biztos ami biztos. De ha elindul ezzel, akkor elviszem az autóvillamosságishoz, hogy ránézzek akkor a generátorra.
21-22 ezerért ajánlottak garival bosch 74 Ah-s akksit, szóval azt lehet megveszem, mert gondolom ez a töltögetős módszer már azt jelzi, hogy a vége fele jár az akku.
Köszi, üdv
Való színű hogy cellazárlatos,és felforralta magát!Egy óra töltés után,már látszik hogy jó vagy nem jó az aksid.
ha valamelyik cella nem bubizik vagy el kezd forrni akkor kuka.
Naplózva

Túl a millió kilométeren....1997Td,2002Tdci,2002Tddi Feel the difference
Jack
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 154


« Új hozzászólás #21201 Dátum: 2010.01.26 kedd, 22:48:18 »

Való színű hogy cellazárlatos,és felforralta magát!Egy óra töltés után,már látszik hogy jó vagy nem jó az aksid.
ha valamelyik cella nem bubizik vagy el kezd forrni akkor kuka.

Aha, értem...
És vajon mi okozhatta ezt? És ha egyszer zárlatos lesz, akkor utána még egy ideig lehet menni a kocsival, aztán konyec? Most töltőn van pár órája, nemsoká ránézek. Bár a "nem bubizik vagy el kezd forrni" nekem két ellentétes dolog. Smiley Mondjuk a főzéshez jobban értek, mint az akkukhoz Tongue



na este feltöltöttem vízzel a cellákat, mert sok hiányzott, reggelre a töltő azt írta, hogy feltöltött az akksi, visszatettem a kocsiba, de úgyanúgy csak az izzításig jutott, de nem tudtam beindítani (ami más volt tegnaphoz képest, hogy 3 döccenés után éles fémes hang jelentkezett, az mi lehet?  Cry)

Mindenesetre veszek ma egy új akksit, és nagyon bízom benne, hogy ezzel meg fog oldódni és nincs más problémája a kis mondimnak. Szerintetek ez jó/befér a mondiba?: http://www.autoakkumulatorbolt.hu/Akkumulator-autoba-Bosch/Akkumulator-autoba-12V-74Ah-jobbplusz-Bosch-Silver.html
« Utoljára szerkesztve: 2010.01.27 szerda, 10:39:09 írta Jack » Naplózva

2004-es 2.0TDCI Ghia
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #21202 Dátum: 2010.01.26 kedd, 23:14:14 »

Aha, értem...
És vajon mi okozhatta ezt? És ha egyszer zárlatos lesz, akkor utána még egy ideig lehet menni a kocsival, aztán konyec? Most töltőn van pár órája, nemsoká ránézek. Bár a "nem bubizik vagy el kezd forrni" nekem két ellentétes dolog. Smiley Mondjuk a főzéshez jobban értek, mint az akkukhoz Tongue


...már látszik hogy jó-->ha valamelyik cella nem bubizik, vagy nem jó az aksid-->el kezd forrni akkor kuka.

Gondolom így gondolta. vigyor3
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
BPuma
Vendég
« Új hozzászólás #21203 Dátum: 2010.01.27 szerda, 08:35:34 »

A bikázás menete a kezelési könyvben is le van írva: http://mondeo.hu/ftp/pdf/kezelesi/mondeo_3_kezelesi.pdf    166/167. oldal
Tudom, hogy nem ide tartozik, előre is elnézést kérek. S-MAXhoz keresek ilyen kezelési kézikönyvet, de nem találok sehol. Voltam 2 Ford kereskedésben is, de nem tudtak/akartak segíteni. Sad
Naplózva
marchello
Vendég
« Új hozzászólás #21204 Dátum: 2010.01.27 szerda, 08:50:23 »

Tudom, hogy nem ide tartozik, előre is elnézést kérek. S-MAXhoz keresek ilyen kezelési kézikönyvet, de nem találok sehol. Voltam 2 Ford kereskedésben is, de nem tudtak/akartak segíteni. Sad
Ugyan így!
Nincs különbség - sőt ezt akár másik márkával is megteheted. Nem feltátlenül ford kell a ford bikázáshoz. Smiley
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #21205 Dátum: 2010.01.27 szerda, 08:53:44 »

Ugyan így!
Nincs különbség - sőt ezt akár másik márkával is megteheted. Nem feltátlenül ford kell a ford bikázáshoz. Smiley

Ha csak a bikázást nézzük, akkor mk4-en és S-Maxon is a negatív pólushoz nem férsz hozzá, tehát nem egészen igaz az állításod...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
habu
Vendég
« Új hozzászólás #21206 Dátum: 2010.01.27 szerda, 09:09:57 »

Azért a töltést nézesd meg ,mert nekem is 18v volt a töltésem és fel forrt az aksim.
Naplózva
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #21207 Dátum: 2010.01.27 szerda, 10:12:22 »

Gyártási időt nem láttam sehol az akkun, nem tudom szokott-e lenni rajta, mindenesetre lehet veszek egy újat, biztos ami biztos. De ha elindul ezzel, akkor elviszem az autóvillamosságishoz, hogy ránézzek akkor a generátorra.

Korábban már írtam, hogy velem is szórakozott az aksi.
Töltöttem bele vizet, menet közben feltöltöttem, azóta is jó.
Nemrég 5 napot állt a nagy hidegben, és simán beindult, pedig leállítás előtt csak 2*2,5 km-t mentem este xenonnal, fűtéssel, ablakfűtéssel elől-hátul. Nem márkás aksi, és január elején volt 3 éves.

A generátor töltését én is megnézettem, ingyér volt, de után jöttem rá, hogy a műszerteszttel saját magam is megtudom nézni. Megnéztem, és azt az értéket mutatta, amit a villamossági szerelő is mondott. Sőt a tesztben hibakód is megjelent, ami az alacsony töltöttségű aksit jelezte.
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
sanyikabacsi
Vendég
« Új hozzászólás #21208 Dátum: 2010.01.27 szerda, 19:33:01 »

 help Na hali! ujra én! most épp lengéscsillapító toronycsapágy törés gyanús a kocsi jobb 1. kerék, valaki esetleg nem tudná a méreteit kűlső- belső- átmérő, magasság? vagy netán van valami kódolásuk, mert, hogy van nekem itthon pár csapágy, hátha nem kéne erre is pénzt kiadni... (mert a cromaxon csak ott a képen az a gumi xar, de az unix.hu-n oda is írták, hogy golyós csapágy nélkűl, szóval innét gondolom, hogy akkor kellhet), amúgy 2,0 tddi kombiné 2001-ből, ha minden igaz...
Köszi sanyi
Naplózva
him007
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 505


02. 06. Ford Mondeo Turner 2.0 TDCI Ghia


E-mail
« Új hozzászólás #21209 Dátum: 2010.01.27 szerda, 21:36:15 »

Sziasztok!

Kérdezni szeretném, hogy olyan, mint kerékcsapágy hibajelek mivel járnak? Én elsősorban hanghatásra gondolok. A kerék nem kogyog felemelt kaszni esetén. Menet közben ütemes hangot hallok (üresben is, szabadon guruló helyzetben), olyat mintha tökig elfékezett gumival közlekednék, pedig nem. Olyan 30-80 Km/h nál idegesítően hangos, a felett már halkabb. Kanyarban szintén ezen jelenség áll fent.

Nem tudom megmondani 100%-an, hogy előröl v hátulról jön a zaj. Esetleg, féltengely...?

Várnám az ötleteket.  worship
Naplózva

Jó utat mindenkinek, és vigyázzunk a motorosokra is, akkor is ,ha nem mindig  is érdemlik meg... Smiley
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #21210 Dátum: 2010.01.27 szerda, 22:21:20 »

Ha csak a bikázást nézzük, akkor mk4-en és S-Maxon is a negatív pólushoz nem férsz hozzá, tehát nem egészen igaz az állításod...
Ha a negatívhoz nem fér hozzá, az nem lehet valami nagy gond....bárhol a motoron váltón ott a negatív, ahhoz nem kell hozzáférni.... vigyor3
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
TZS
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1410



E-mail
« Új hozzászólás #21211 Dátum: 2010.01.27 szerda, 22:22:23 »

Sziasztok!

Kérdezni szeretném, hogy olyan, mint kerékcsapágy hibajelek mivel járnak? Én elsősorban hanghatásra gondolok. A kerék nem kogyog felemelt kaszni esetén. Menet közben ütemes hangot hallok (üresben is, szabadon guruló helyzetben), olyat mintha tökig elfékezett gumival közlekednék, pedig nem. Olyan 30-80 Km/h nál idegesítően hangos, a felett már halkabb. Kanyarban szintén ezen jelenség áll fent.

Nem tudom megmondani 100%-an, hogy előröl v hátulról jön a zaj. Esetleg, féltengely...?

Várnám az ötleteket.  worship

A kerékcsapágy hiba esetén kanyarban hallanád a morgó hangot. Ha bal kanyarban erősödik akkor jobb oldal és viszont. Nálad inkább valami gumi probléma lehet. Kavics a gumiban, centirozási gondok, rossz kopás, esetleg drótszakadás. Ez esetben egy dudor is van a gumi oldalán, lehet belül is! Szóval vidd el egy gumishoz és ellenőrizd.
Naplózva

2016 MK-II facelift Kuga 2.0 TDCI AWD (Mondeo szívvel)
ex: 2011 MK-IV 2.0 TDCi
ex: 2003 MK-III facelift 2.0 TDCI
ex: 1993 MK-I 2.0 ZETEC

"Összejönni - jó kezdés. Együtt maradni - haladás. Együtt is dolgozni - siker." Henry Ford
Jack
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 154


« Új hozzászólás #21212 Dátum: 2010.01.27 szerda, 22:28:43 »

Bocs, hogy megint jelentkezem, de eléggé el vagyok kenődve, ugyanis a vadiúj bosch akksival se indul a gép, ugyanúgy csak izzítani tudok, mikor ráadom a gyújtást egyszerűen nem akar a motor beindulni...  rinya
Szerintetek mi a franc lehet? Felhívtam a szerelőmet, aki javasolta, hogy billegtessem meg a kocsit, de utána se változott semmi.
Szerintetek meg lehet valahogy helyben bütykölni, mert a szerelő azt mondta, hogy ha a motorindítóval van baj, akkor azt csak saját szervízében tudja megnézni, ahhoz meg ki kellene valahogy a mélygarázsból húzatni a másfél tonnás csöppséget...  szomoru1
Esetleg vkinek vmi tipp még?

 worship
Naplózva

2004-es 2.0TDCI Ghia
teo
Vendég
« Új hozzászólás #21213 Dátum: 2010.01.27 szerda, 22:31:43 »

Sziasztok!

Kérdezni szeretném, hogy olyan, mint kerékcsapágy hibajelek mivel járnak? Én elsősorban hanghatásra gondolok. A kerék nem kogyog felemelt kaszni esetén. Menet közben ütemes hangot hallok (üresben is, szabadon guruló helyzetben), olyat mintha tökig elfékezett gumival közlekednék, pedig nem. Olyan 30-80 Km/h nál idegesítően hangos, a felett már halkabb. Kanyarban szintén ezen jelenség áll fent.

Nem tudom megmondani 100%-an, hogy előröl v hátulról jön a zaj. Esetleg, féltengely...?

Várnám az ötleteket.  worship

Hasonló tünetekkel az Escort-omon a hátsó kerékcsapágy cseréje megoldotta.
Naplózva
teo
Vendég
« Új hozzászólás #21214 Dátum: 2010.01.27 szerda, 22:39:25 »

Bocs, hogy megint jelentkezem, de eléggé el vagyok kenődve, ugyanis a vadiúj bosch akksival se indul a gép, ugyanúgy csak izzítani tudok, mikor ráadom a gyújtást egyszerűen nem akar a motor beindulni...  rinya
Szerintetek mi a franc lehet? Felhívtam a szerelőmet, aki javasolta, hogy billegtessem meg a kocsit, de utána se változott semmi.
Szerintetek meg lehet valahogy helyben bütykölni, mert a szerelő azt mondta, hogy ha a motorindítóval van baj, akkor azt csak saját szervízében tudja megnézni, ahhoz meg ki kellene valahogy a mélygarázsból húzatni a másfél tonnás csöppséget...  szomoru1
Esetleg vkinek vmi tipp még?

 worship

Kicsit emlékeztet a szitu az én kálváriámra az év végén, ha jól olvasom az eredeti problémát.
Indítom a kocsit (2.2 TDCI). Párat fordul a motor (igen bizonytalanul), majd leáll. Ezt tetszőleges számban lehetett ismételni. Elsőre nekem is az akku ugrott be, de nem. EGR szelep csere oldotta meg. Nálad az hogy áll? Nem emlékszem, hogy írtad volna.
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #21215 Dátum: 2010.01.27 szerda, 22:42:27 »

Kicsit emlékeztet a szitu az én kálváriámra az év végén, ha jól olvasom az eredeti problémát.
Indítom a kocsit (2.2 TDCI). Párat fordul a motor (igen bizonytalanul), majd leáll. Ezt tetszőleges számban lehetett ismételni. Elsőre nekem is az akku ugrott be, de nem. EGR szelep csere oldotta meg. Nálad az hogy áll? Nem emlékszem, hogy írtad volna.
Nem ennyire egyszerű. Az hogy nálad az EGR volt a gond az egy 2,2 specfikus dolog volt. Ilyen nem indulást okozhat akár egy klimakuplung szétpergés vagy sok más is. Olvastasson hibakódot, meg nézze meg olyan szerelő aki látott már mondeot. Így csak találgatni lehet.
Naplózva
teo
Vendég
« Új hozzászólás #21216 Dátum: 2010.01.27 szerda, 22:46:06 »

Nem ennyire egyszerű. Az hogy nálad az EGR volt a gond az egy 2,2 specfikus dolog volt. Ilyen nem indulást okozhat akár egy klimakuplung szétpergés vagy sok más is. Olvastasson hibakódot, meg nézze meg olyan szerelő aki látott már mondeot. Így csak találgatni lehet.

Így van. Távgyógyítással Gyurcsók foglakozik Smiley Szerintem Jack is tippeket vár elsősorban. A vége úgyis egy hozzáértő ember meglátogatása lesz.
Naplózva
Jack
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 154


« Új hozzászólás #21217 Dátum: 2010.01.27 szerda, 22:50:30 »

Így van. Távgyógyítással Gyurcsók foglakozik Smiley Szerintem Jack is tippeket vár elsősorban. A vége úgyis egy hozzáértő ember meglátogatása lesz.

igen, tippeket várok...
a szerelő elvileg holnap délután jön, de nem szeretném, ha el kellene húzatni a kocsit 20 km-re a garázsába :s
és tudom, hogy nehéz így távolságból tippeket adni, de olyan sok szakértő van itt, hogy gondoltam megkérdezem, mert elég aggaszt a helyzet és legalább körülbelül jó lenne tudni, hogy mennyire komoly a baj, mennyibe fog ez fájni?

az EGR-t amúgy éppen ez a szerelő dugózta le vagy két hete, de mire gondolsz konkrétan?
Naplózva

2004-es 2.0TDCI Ghia
teo
Vendég
« Új hozzászólás #21218 Dátum: 2010.01.27 szerda, 22:52:25 »

igen, tippeket várok...
a szerelő elvileg holnap délután jön, de nem szeretném, ha el kellene húzatni a kocsit 20 km-re a garázsába :s
és tudom, hogy nehéz így távolságból tippeket adni, de olyan sok szakértő van itt, hogy gondoltam megkérdezem, mert elég aggaszt a helyzet és legalább körülbelül jó lenne tudni, hogy mennyire komoly a baj, mennyibe fog ez fájni?

az EGR-t amúgy éppen ez a szerelő dugózta le vagy két hete, de mire gondolsz konkrétan?

Ne is mondd a vontatást!  szomoru1
Akkor az EGR ugrott (mint hibaforrás). Smiley
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #21219 Dátum: 2010.01.27 szerda, 22:57:10 »

igen, tippeket várok...
a szerelő elvileg holnap délután jön, de nem szeretném, ha el kellene húzatni a kocsit 20 km-re a garázsába :s
és tudom, hogy nehéz így távolságból tippeket adni, de olyan sok szakértő van itt, hogy gondoltam megkérdezem, mert elég aggaszt a helyzet és legalább körülbelül jó lenne tudni, hogy mennyire komoly a baj, mennyibe fog ez fájni?

az EGR-t amúgy éppen ez a szerelő dugózta le vagy két hete, de mire gondolsz konkrétan?
Amikor feltöltöted az akksit akkor probált indúlni? konkrétan mit csinált a gép? Villogott utána valami? motorkontrol stb. Ha lehet minnél részletesebben írd le.
Naplózva
Jack
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 154


« Új hozzászólás #21220 Dátum: 2010.01.27 szerda, 23:14:03 »

Amikor feltöltöted az akksit akkor probált indúlni? konkrétan mit csinált a gép? Villogott utána valami? motorkontrol stb. Ha lehet minnél részletesebben írd le.

hát a feltöltött akksival és most a tök újjal is ugyanaz a helyzet:
miután csatlakoztattam az akkut és először ráadtam a gyújtást, akkor felvillant minden, mutatók átmentek a maxba, ventillátor bekapcsolt, audio kiírja alvázszámot (?) aztán visszaállt minden alapra, gondolom ez így rendben van
utána ugyebár próbálnám beindítani, de egyszerűen mintha nem kapna bele a fogaskerékbe a szerkezet döc-döc-döc-döc (közben meg mintha elfogyna az ereje) és semmi, nem indul a motor
sajnos nem tudom jobban körülírni Sad


most nézem, hogy egy önindító 70 ropi, lehet, hogy az lesz cserés ? rinya
« Utoljára szerkesztve: 2010.01.27 szerda, 23:18:18 írta Jack » Naplózva

2004-es 2.0TDCI Ghia
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #21221 Dátum: 2010.01.27 szerda, 23:29:37 »

hát a feltöltött akksival és most a tök újjal is ugyanaz a helyzet:
miután csatlakoztattam az akkut és először ráadtam a gyújtást, akkor felvillant minden, mutatók átmentek a maxba, ventillátor bekapcsolt, audio kiírja alvázszámot (?) aztán visszaállt minden alapra, gondolom ez így rendben van
Igen ez az önteszt, ezt meg kell csinálni ha elvetted a tápot

utána ugyebár próbálnám beindítani, de egyszerűen mintha nem kapna bele a fogaskerékbe a szerkezet döc-döc-döc-döc (közben meg mintha elfogyna az ereje) és semmi, nem indul a motor
sajnos nem tudom jobban körülírni Sad
most nézem, hogy egy önindító 70 ropi, lehet, hogy az lesz cserés ? rinya
Vagy önindító, vagy valami megfogja a motort annyira hogy nem bírja beforgatni az önindító ( Ilyen lehet pl egy szétpergett klimakuplung stb)
Naplózva
Jack
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 154


« Új hozzászólás #21222 Dátum: 2010.01.27 szerda, 23:36:20 »

Igen ez az önteszt, ezt meg kell csinálni ha elvetted a tápot
Vagy önindító, vagy valami megfogja a motort annyira hogy nem bírja beforgatni az önindító ( Ilyen lehet pl egy szétpergett klimakuplung stb)

az utóbbit nem lehet vajon helyben orvosolni? eddig nem tűnt fel, hogy baj lenne a klímával amúgy (néha pár percre bekapcsoltam mostanában direkt)...

na mindegy, remélem holnap megoldódik és nem kell vontatni a kocsit
köszi!
 worship
Naplózva

2004-es 2.0TDCI Ghia
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #21223 Dátum: 2010.01.27 szerda, 23:44:58 »

az utóbbit nem lehet vajon helyben orvosolni? eddig nem tűnt fel, hogy baj lenne a klímával amúgy (néha pár percre bekapcsoltam mostanában direkt)...
Ebből semmit nem vennél észre most  csak annyit hogy nem működne a párátlanítás. Helyszínen igen nehezen megoldható mert ez klima kompreszzor csere és inkább egy rossz indító mint egy rossz klima kompresszor. Szükség megoldás lehet az hoyg elvágni ilyenkor az ékszíjat és legfeljebb nem tölt a genrátor. Annyi cufla meg csak van az akksiban hogy el lehet gurulni saját lábán a szervizbe. Azt nézzétek hogy látszik-e fémreszelek a klimakuplung körül. Ha igen akkor az a baj. Ha nem akkor más. De ez csak fikció, úgy hogy nem látja az ember a gépet így csak találgatás az egész  szomoru1

na mindegy, remélem holnap megoldódik és nem kell vontatni a kocsit
köszi!
 worship

Majd írd meg mi volt.
Naplózva
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #21224 Dátum: 2010.01.28 csütörtök, 07:51:23 »

A műszerfal tetején, középen elöl lévő szellőzőrácsot hogyan lehet kiszedni? Valamit alá kéne raknom, mert amikor elkezd jönni a meleg, alacsony motorfordulatszámnál erősen berezonál.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #21225 Dátum: 2010.01.28 csütörtök, 08:07:40 »

Sziasztok!

Kérdezni szeretném, hogy olyan, mint kerékcsapágy hibajelek mivel járnak? Én elsősorban hanghatásra gondolok. A kerék nem kogyog felemelt kaszni esetén. Menet közben ütemes hangot hallok (üresben is, szabadon guruló helyzetben), olyat mintha tökig elfékezett gumival közlekednék, pedig nem. Olyan 30-80 Km/h nál idegesítően hangos, a felett már halkabb. Kanyarban szintén ezen jelenség áll fent.

Nem tudom megmondani 100%-an, hogy előröl v hátulról jön a zaj. Esetleg, féltengely...?

Várnám az ötleteket.  worship

Nekem pl. a jobb első kerékcsapáhy csak 90-től szólt és 120-ig morgott, aztán semmi...

Úgy lehet megállapítani, hogx felemelt autónál megpörgeted a kereket és ráteszed a kezed a rugóra. Ha pici rezonanciát érzel, akkor az a kerékcsapágy a rossz.

Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
mahder
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 211


csabamahder@hotmail.com
WWW E-mail
« Új hozzászólás #21226 Dátum: 2010.01.28 csütörtök, 10:36:23 »

Sziasztok!
Fogyasztási kérdés rinya
Csak városba, rövid távon(2 aztán 4 óra semmi, majd megint 2), hidegen, automata váltóval a 14 l-es fogyasztás elképzelhető normálisnak???
Naplózva

Ford Modeo 2,0 TDCi Ghia Aut. 2004/9
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #21227 Dátum: 2010.01.28 csütörtök, 10:52:22 »

Sziasztok!
Fogyasztási kérdés rinya
Csak városba, rövid távon(2 aztán 4 óra semmi, majd megint 2), hidegen, automata váltóval a 14 l-es fogyasztás elképzelhető normálisnak???

kicsit sokallom, mondjuk 10 literből illene megállnia...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #21228 Dátum: 2010.01.28 csütörtök, 11:11:44 »

ahhoz meg ki kellene valahogy a mélygarázsból húzatni a másfél tonnás csöppséget...  szomoru1

Ne izgulj a vontatástól! Nem nagy dolog...
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
drhf
Adminisztrátor
Megszállott
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2552


2003.12 MKIII TDCi kombi


« Új hozzászólás #21229 Dátum: 2010.01.28 csütörtök, 11:24:18 »

Ne izgulj a vontatástól! Nem nagy dolog...
lehet mégcsak tolni próbálta Smiley
Naplózva

Csak a Puffin lekvár adhat neki erőt, és mindent lebíró akaratot.
mahder
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 211


csabamahder@hotmail.com
WWW E-mail
« Új hozzászólás #21230 Dátum: 2010.01.28 csütörtök, 11:26:00 »

kicsit sokallom, mondjuk 10 literből illene megállnia...

Én is sokallom... ezért érdeklődöm.
Ha p.csúcsok haldokolnak, akkor megnő a fogyasztás? vagy nem befolyásolja??
Naplózva

Ford Modeo 2,0 TDCi Ghia Aut. 2004/9
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #21231 Dátum: 2010.01.28 csütörtök, 11:31:14 »

lehet mégcsak tolni próbálta Smiley

a mostanság épült társasházak mélygarázsainak 90%-ból nem hozol ki autót vontatva az biztos...  szomoru1
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #21232 Dátum: 2010.01.28 csütörtök, 11:52:24 »

kicsit sokallom, mondjuk 10 literből illene megállnia...
Hidegen? Városban ? Rödid utakon? Automatával? Ha te kihozod 10 literből én fizetem a különbözetet  eplus2  ha nem akkor te fizetsz nekem   Wink benne vagy?   nyes Sajnos ilyen körülmények közöt a 14 reális lesz neki szomoru1
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #21233 Dátum: 2010.01.28 csütörtök, 11:54:48 »

Én is sokallom... ezért érdeklődöm.
Ha p.csúcsok haldokolnak, akkor megnő a fogyasztás? vagy nem befolyásolja??
Nem szokták észre venni hogy megnőne a fogyasztás. Villogó izzításjelzővel szokottbecsapni a villám, meg füstöléssel, meg előtte zakatoló járással.
Naplózva
him007
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 505


02. 06. Ford Mondeo Turner 2.0 TDCI Ghia


E-mail
« Új hozzászólás #21234 Dátum: 2010.01.28 csütörtök, 12:16:32 »

Nekem pl. a jobb első kerékcsapáhy csak 90-től szólt és 120-ig morgott, aztán semmi...

Úgy lehet megállapítani, hogx felemelt autónál megpörgeted a kereket és ráteszed a kezed a rugóra. Ha pici rezonanciát érzel, akkor az a kerékcsapágy a rossz.



Köszi. megnézetem  worship
Naplózva

Jó utat mindenkinek, és vigyázzunk a motorosokra is, akkor is ,ha nem mindig  is érdemlik meg... Smiley
gostrada
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1472

Tddi trendi traktor


E-mail
« Új hozzászólás #21235 Dátum: 2010.01.28 csütörtök, 18:13:07 »

Bocs, hogy megint jelentkezem, de eléggé el vagyok kenődve, ugyanis a vadiúj bosch akksival se indul a gép, ugyanúgy csak izzítani tudok, mikor ráadom a gyújtást egyszerűen nem akar a motor beindulni...  rinya
Szerintetek mi a franc lehet? Felhívtam a szerelőmet, aki javasolta, hogy billegtessem meg a kocsit, de utána se változott semmi.
Szerintetek meg lehet valahogy helyben bütykölni, mert a szerelő azt mondta, hogy ha a motorindítóval van baj, akkor azt csak saját szervízében tudja megnézni, ahhoz meg ki kellene valahogy a mélygarázsból húzatni a másfél tonnás csöppséget...  szomoru1
Esetleg vkinek vmi tipp még?

 worship
Mondtam én hogy nem akksi! falbav
Billegtesd meg az autót? nyes nyes nyes
Szerintem azt mondta hogy sebességben hagyva toljátok meg  pl:ketten,úgy hogy az önindító és a lendkerék fogaskerekei más ponton találkozzanak.Qvájul meg kell tólni,és érezni fogod amikor a motor átfordul!!!
Alf már egyszer itt taglalt egy olyan esetet,ahol a lendkerék fossá lett használva,és olyan oldalirányú mozgása volt,hogy ledarált valami segéd fogas kereket.
Elözőleg írtad,hogy indításközben valami csúnya fémes hang volt! szomoru1
Összegezve:akksi ok!
Indító motor,ha jó akkor forgatja a motort!
Ha nem akadnak össze a fogak akkor hallani a hangján,hogy nincs rajta terhelés,ezért felpörög!
Ha valami meg van szorulva pl a klima,akkor esetleg nyekken egyet vagy még azt se.
Naplózva

Túl a millió kilométeren....1997Td,2002Tdci,2002Tddi Feel the difference
gostrada
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1472

Tddi trendi traktor


E-mail
« Új hozzászólás #21236 Dátum: 2010.01.28 csütörtök, 18:32:24 »

Sziasztok!

Kérdezni szeretném, hogy olyan, mint kerékcsapágy hibajelek mivel járnak? Én elsősorban hanghatásra gondolok. A kerék nem kogyog felemelt kaszni esetén. Menet közben ütemes hangot hallok (üresben is, szabadon guruló helyzetben), olyat mintha tökig elfékezett gumival közlekednék, pedig nem. Olyan 30-80 Km/h nál idegesítően hangos, a felett már halkabb. Kanyarban szintén ezen jelenség áll fent.

Nem tudom megmondani 100%-an, hogy előröl v hátulról jön a zaj. Esetleg, féltengely...?

Várnám az ötleteket.  worship
Én a kerékcsapágyat teljesen kizárnám!
Könnyen lehet acél szakadt,elég egy kátyuhoz xarul érkezni,és nem is biztos hogy látszik rajta,sőt a centirozó gépen se.Csak súly terheléssel mutatkozik a hiba.
Ha rosszak a telóid,akkor fűrészfogasra kopik a gumi,aminek ugyan csak brutál hangja tudd lenni.
Ha szál szakadt a gumma,akkor 90 és 120 között valahol,ha első akkor a kormányt ha hátsó akkor a kasztnit kezdi rázni.
probáld ki 2.4 majd 2,8as gumi nyomással hogy mit produkál?Változik a hang vagy el kezd rázni?stb
Naplózva

Túl a millió kilométeren....1997Td,2002Tdci,2002Tddi Feel the difference
zsolt_z
Vendég
« Új hozzászólás #21237 Dátum: 2010.01.29 péntek, 09:14:15 »

Sziasztok. Kb. 2 hete hideg inditasnal izzasztom elalszik az izzo ego, gyujtom es kigyul a kezifekego az ABS egovel. eg kb 2 masodpercig es elalszik mindketto. Az izzo ego kicsit tivabb eg. Van a 2nek koze egymashoz ? Koszi Szepen a valaszokat.
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #21238 Dátum: 2010.01.29 péntek, 09:22:50 »

Sziasztok. Kb. 2 hete hideg inditasnal izzasztom elalszik az izzo ego, gyujtom es kigyul a kezifekego az ABS egovel. eg kb 2 masodpercig es elalszik mindketto. Az izzo ego kicsit tivabb eg. Van a 2nek koze egymashoz ? Koszi Szepen a valaszokat.

Hidegben, vagy párás időben nekem is csinált ilyet mk3-om. Szerintem a nagy áramfelvétel után mégegyszer teszteli az ABS/ESP részt. Szervízbe is elvittem anno emiatt,de semmit nem találtak. Most a hidegekben néha az mk4-esen is ezt tapasztalom, szóval ez szerintem ilyen.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #21239 Dátum: 2010.01.29 péntek, 09:33:12 »

Istentelen nagy ***hulladek az MKIII !

Ma reggel be alltam a benya kuthoz, es a jobb hatso kerekem fustolt...Mar megen berohadt az a ***kupac feknyereg  falbav gun gun gun

A ford gyarat  be kene zaratni es az autoit eladni veszelyes hulladeknak  levele

szedett mar szet valaki Hatso feknyerget ?
Naplózva

blah blah blah
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #21240 Dátum: 2010.01.29 péntek, 09:34:06 »

Istentelen nagy ***hulladek az MKIII !

Ma reggel be alltam a benya kuthoz, es a jobb hatso kerekem fustolt...Mar megen berohadt az a ***kupac feknyereg  falbav gun gun gun

A ford gyarat  be kene zaratni es az autoit eladni veszelyes hulladeknak  levele

szedett mar szet valaki Hatso feknyerget ?

Akkor a jobb hátsón van ülésfűtésed is?  vigyor3
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #21241 Dátum: 2010.01.29 péntek, 09:45:53 »

Akkor a jobb hátsón van ülésfűtésed is?  vigyor3

az...meg ferrodo szag  gun gun gun levele levele levele

De most meghackoltam...de a kezifeket nem lehet hasznalni, mert akko megen beragad  levele levele levele

fil de differensz

Mar ertem anno miert hallt meg az a 2 kisgyerek...Meg johogy legurultak a dombrol bele a dunaba...azis ford volt...
Naplózva

blah blah blah
Benedek
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2518


S-max Trend 2,0 TDCI


WWW E-mail
« Új hozzászólás #21242 Dátum: 2010.01.29 péntek, 10:34:45 »

le:

szedett mar szet valaki Hatso feknyerget ?
...nem....
Biztos nincs benne sok csavar... elég egyszerű szerkezet lehet, ha ilyen könnyen be rohad... ami csavar meg kimarad a azt behajíthatod a motortérbe..onnan úgy is hiányzik pár darab... a féket meg a rozsda úgy is egyben tarja... én 1,5-2 évente cserélek fékkötelet... vigyor3
"Ford. besser ankommen"



JAAAAAj Zaci ezt a Fékék Topic-ba kellett volna írnod... beka3 eplus2
« Utoljára szerkesztve: 2010.01.29 péntek, 10:37:24 írta Benedek » Naplózva

MKI 1,6 clx 2évig , MKIII 2,0 GHIA 10 évig , s-max 2,0 Tend, 1,5 EcoBoost Titanium a jelen...
Jack
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 154


« Új hozzászólás #21243 Dátum: 2010.01.29 péntek, 12:05:49 »

Mondtam én hogy nem akksi! falbav
Billegtesd meg az autót? nyes nyes nyes
Szerintem azt mondta hogy sebességben hagyva toljátok meg  pl:ketten,úgy hogy az önindító és a lendkerék fogaskerekei más ponton találkozzanak.Qvájul meg kell tólni,és érezni fogod amikor a motor átfordul!!!
Alf már egyszer itt taglalt egy olyan esetet,ahol a lendkerék ***sá lett használva,és olyan oldalirányú mozgása volt,hogy ledarált valami segéd fogas kereket.
Elözőleg írtad,hogy indításközben valami csúnya fémes hang volt! szomoru1
Összegezve:akksi ok!
Indító motor,ha jó akkor forgatja a motort!
Ha nem akadnak össze a fogak akkor hallani a hangján,hogy nincs rajta terhelés,ezért felpörög!
Ha valami meg van szorulva pl a klima,akkor esetleg nyekken egyet vagy még azt se.


szia, igen helyesbítek, nem billegtetni, hanem sebességben megtolni volt, amit mondott (csak kicsit megvagyok zavarodva)...
el is jött, megnézte, megtoltuk, átfordult, de így sem akart sehogy se beindulni  rinya
azt mondta, hogy ilyet még nem pipált, és lehet, hogy szarrá ment az önindító, úgyhogy megpróbálja este kivenni, megbütykölni, vagy kölcsönkérni egy másik önindítót próbára és holnap megpróbáljuk úgy beindítani... Sad
viszont ahogy sejtettem, azt mondta, hogy nem fogja tudni kihúzni a kocsim, úgyh legrosszabb esetben valamilyen csörlős kocsit kell hívni, ami fel tudja húzni (de még így is érdekes lesz, mert olyan szűk az utca, hogy ha kiállok, akkor is egyből fordulni kell, szóval fingom sincs hogy fogják kihúzni bakker)...
az önindító merrefele van? hozzá tud férni akna nélkül szerintetek? ha ez a baja, akkor nem lehet simán a garázsban megbütykölni?

(nincs valakinek Debrecen környékén egy még használható önindító egy próbára kölcsönbe?  Smiley)
Naplózva

2004-es 2.0TDCI Ghia
gostrada
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1472

Tddi trendi traktor


E-mail
« Új hozzászólás #21244 Dátum: 2010.01.29 péntek, 13:11:21 »

szia, igen helyesbítek, nem billegtetni, hanem sebességben megtolni volt, amit mondott (csak kicsit megvagyok zavarodva)...
el is jött, megnézte, megtoltuk, átfordult, de így sem akart sehogy se beindulni  rinya
azt mondta, hogy ilyet még nem pipált, és lehet, hogy ***rá ment az önindító, úgyhogy megpróbálja este kivenni, megbütykölni, vagy kölcsönkérni egy másik önindítót próbára és holnap megpróbáljuk úgy beindítani... Sad
viszont ahogy sejtettem, azt mondta, hogy nem fogja tudni kihúzni a kocsim, úgyh legrosszabb esetben valamilyen csörlős kocsit kell hívni, ami fel tudja húzni (de még így is érdekes lesz, mert olyan szűk az utca, hogy ha kiállok, akkor is egyből fordulni kell, szóval fingom sincs hogy fogják kihúzni bakker)...
az önindító merrefele van? hozzá tud férni akna nélkül szerintetek? ha ez a baja, akkor nem lehet simán a garázsban megbütykölni?

(nincs valakinek Debrecen környékén egy még használható önindító egy próbára kölcsönbe?  Smiley)
Ha fel se pörög az inditó motor,még meg lehet próbálni egy kicsit kalapáccsal megkocogtatni,esetleg direktbe adni neki 12v-ot.Az öninditó,a hütő mögött motor elején van jobb alul,egy kb fél lityis sörösdoboz  pias  méretű fém henger.
Naplózva

Túl a millió kilométeren....1997Td,2002Tdci,2002Tddi Feel the difference
Benedek
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2518


S-max Trend 2,0 TDCI


WWW E-mail
« Új hozzászólás #21245 Dátum: 2010.01.29 péntek, 17:17:46 »

A múlt héten cseréltem az első és a hátsó betéteket. Komolyan mondom egy különleges eset vagy mert egész egyszerűen nem tudom hogy mit tudsz elsza...ni egy ennyire egyszerű dolgon is falbav Vazze az nem ötlöd fel benned hogy nem a géppel hanem a loser userral van a gond?

Amúgy betét cserénél ezt kell csinálni! Úgy hogy egyáltalán nem piszkálod a kéziféket mert akkor lehet vele tökölni a beállításával! És csak jól el lehet ba....ni ahogy te szoktad!  falbav

taps Shocked ebből nem akarsz egy használható cikket feltenni az első oldalra.... taps
 integet2
Naplózva

MKI 1,6 clx 2évig , MKIII 2,0 GHIA 10 évig , s-max 2,0 Tend, 1,5 EcoBoost Titanium a jelen...
szeszka
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 284



E-mail
« Új hozzászólás #21246 Dátum: 2010.01.29 péntek, 17:24:45 »

A múlt héten cseréltem az első és a hátsó betéteket. Komolyan mondom egy különleges eset vagy mert egész egyszerűen nem tudom hogy mit tudsz elsza...ni egy ennyire egyszerű dolgon is falbav Vazze az nem ötlöd fel benned hogy nem a géppel hanem a loser userral van a gond?

Amúgy betét cserénél ezt kell csinálni! Úgy hogy egyáltalán nem piszkálod a kéziféket mert akkor lehet vele tökölni a beállításával! És csak jól el lehet ba....ni ahogy te szoktad!  falbav





Ez nagyon remek, támogatnám a leírást az első oldalra!

Köszönjük! taps taps taps
Naplózva

2012. 2.0 TDCI 163 PS. Titanium S. Kombi...
2002. 1,8 benzin kombi- xenon, fólia, tempomat, kék belső......
zsolt_z
Vendég
« Új hozzászólás #21247 Dátum: 2010.01.29 péntek, 17:50:31 »

Hidegben, vagy párás időben nekem is csinált ilyet mk3-om. Szerintem a nagy áramfelvétel után mégegyszer teszteli az ABS/ESP részt. Szervízbe is elvittem anno emiatt,de semmit nem találtak. Most a hidegekben néha az mk4-esen is ezt tapasztalom, szóval ez szerintem ilyen.
Na jo. akkor nem is nezek ra. csak gyujtok es megyek. Mar kerdeztem egy szerelot ez ugyben. O is ezt tanacsolja. Amig megy hagyni kell. Majd mikor nem fog elaludni az ego akkor kell ranezni. ezt mondta.
Naplózva
him007
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 505


02. 06. Ford Mondeo Turner 2.0 TDCI Ghia


E-mail
« Új hozzászólás #21248 Dátum: 2010.01.29 péntek, 19:02:53 »

Én a kerékcsapágyat teljesen kizárnám!
Könnyen lehet acél szakadt,elég egy kátyuhoz xarul érkezni,és nem is biztos hogy látszik rajta,sőt a centirozó gépen se.Csak súly terheléssel mutatkozik a hiba.
Ha rosszak a telóid,akkor fűrészfogasra kopik a gumi,aminek ugyan csak brutál hangja tudd lenni.
Ha szál szakadt a gumma,akkor 90 és 120 között valahol,ha első akkor a kormányt ha hátsó akkor a kasztnit kezdi rázni.
probáld ki 2.4 majd 2,8as gumi nyomással hogy mit produkál?Változik a hang vagy el kezd rázni?stb


Szia!

Kompletten cserélem a téli-nyári felni/gumi garnitúrát. A hiba változatlan, gumik felnik jók...
Naplózva

Jó utat mindenkinek, és vigyázzunk a motorosokra is, akkor is ,ha nem mindig  is érdemlik meg... Smiley
zsoel
Vendég
« Új hozzászólás #21249 Dátum: 2010.01.30 szombat, 07:31:11 »

Vételi tanácsadó:

http://www.hahu.hu/veteli-tanacsado/kozepkategoria/461/ford-mondeo
Naplózva
Oldalak: 1 ... 418 419 420 421 422 423 424 [425] 426 427 428 429 430 431 432 ... 1558   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.127 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.