Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 08:46:17 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 11   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Automata váltó  (Megtekintve 353694 alkalommal)
0 Felhasználó és 35 vendég van a témában
solaris
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 31



E-mail
« Új hozzászólás #200 Dátum: 2012.05.13 vasárnap, 22:06:00 »

Az autómban (2.5 V6) Durashift 5-tronic van, azaz ötsebességes váltó. Amikor ráadom a gyújtást, rövid ideig kiírja, hogy O/D OFF. Az O/D gondolom az overdrive-ot jelenti.
Úgy tudom az Overdrive a nágysebességes váltómegoldás része, de itt mit jelent? Sajnos nem kaptam kézikönyvet az autóhoz, nem tudok utánanézni, vajon kimaradok valamiből az O/D OFF-al?   Smiley
Naplózva

Ford Mondeo Ghia 2.5 V6 MkIII automata - 2004-12
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #201 Dátum: 2012.05.13 vasárnap, 23:38:14 »

Az autómban (2.5 V6) Durashift 5-tronic van, azaz ötsebességes váltó. Amikor ráadom a gyújtást, rövid ideig kiírja, hogy O/D OFF. Az O/D gondolom az overdrive-ot jelenti.
Úgy tudom az Overdrive a nágysebességes váltómegoldás része, de itt mit jelent? Sajnos nem kaptam kézikönyvet az autóhoz, nem tudok utánanézni, vajon kimaradok valamiből az O/D OFF-al?   Smiley

Szia!

A főoldalon le tudod tölteni a kezelésit!
 wave
Naplózva
solaris
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 31



E-mail
« Új hozzászólás #202 Dátum: 2012.05.14 hétfő, 06:43:36 »

Szia, 
Köszönöm, már letöltöttem, elolvastam, de ez a változat egyszerűen nem tárgyalja a 5-tronic automata váltót. Más részek okán is arra gyanakszom, hogy a letölthető anyag talán a facelift előtti kiadás, több ponton is eltér az én autómtól. Esetleg megvan valakinek elektronikusan egy másik kezelési változat is ? Akár kölcsönbe a nyomtatott változat? Az én autóm Mk3 2.5 V6 170 LE Durashift 5-tronic 2004/12-i gyártás.
Naplózva

Ford Mondeo Ghia 2.5 V6 MkIII automata - 2004-12
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #203 Dátum: 2012.05.14 hétfő, 09:30:19 »

Szia, 
Köszönöm, már letöltöttem, elolvastam, de ez a változat egyszerűen nem tárgyalja a 5-tronic automata váltót. Más részek okán is arra gyanakszom, hogy a letölthető anyag talán a facelift előtti kiadás, több ponton is eltér az én autómtól. Esetleg megvan valakinek elektronikusan egy másik kezelési változat is ? Akár kölcsönbe a nyomtatott változat? Az én autóm Mk3 2.5 V6 170 LE Durashift 5-tronic 2004/12-i gyártás.

Jól gyanítod, az fl előtti. Ha tudsz németül, akkor be tudom neked scannelni a dízelünk (ami már fl-es, de német) kezelésijének ide
vonatkozó részét. Amúgy elképzelhetőnek tartom, hogy minden automata 4, vagy 5 sebességes ugyanazt a műszerfalat kapta, és
nálad csak az indításkori "self-test" részeként villan fel (mint pl a hópihés kijelző).
Naplózva
solaris
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 31



E-mail
« Új hozzászólás #204 Dátum: 2012.05.14 hétfő, 15:00:48 »

Jól gyanítod, az fl előtti. Ha tudsz németül, akkor be tudom neked scannelni a dízelünk (ami már fl-es, de német) kezelésijének ide
vonatkozó részét. Amúgy elképzelhetőnek tartom, hogy minden automata 4, vagy 5 sebességes ugyanazt a műszerfalat kapta, és
nálad csak az indításkori "self-test" részeként villan fel (mint pl a hópihés kijelző).

Köszönöm a kommentet, érdekelne a német nyelvű scan is. üdv.
Naplózva

Ford Mondeo Ghia 2.5 V6 MkIII automata - 2004-12
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #205 Dátum: 2012.05.14 hétfő, 17:46:40 »

Köszönöm a kommentet, érdekelne a német nyelvű scan is. üdv.

Ok, küldtem e-mailt  wave
Naplózva
zolika1132
Vendég
« Új hozzászólás #206 Dátum: 2012.07.05 csütörtök, 12:07:29 »

Sziasztok,

Egy kis segítséget szeretnék kérni. Kinéztem a lenti Mondeot, akinek van tapasztalata az automata váltóval, tudna pár jó tanácsot adni, hogy mire figyeljek vásárlásnál, milyen hibákra számíthatok egy ilyen Mondeo esetében a jövőben illetve ezek milyen költségekkel járnak.

http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_2.0_16v_ghia_automata-5851399

Előre is köszönöm.

Üdv
Naplózva
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #207 Dátum: 2012.07.05 csütörtök, 12:09:57 »

Sziasztok,

Egy kis segítséget szeretnék kérni. Kinéztem a lenti Mondeot, akinek van tapasztalata az automata váltóval, tudna pár jó tanácsot adni, hogy mire figyeljek vásárlásnál, milyen hibákra számíthatok egy ilyen Mondeo esetében a jövőben illetve ezek milyen költségekkel járnak.

http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_2.0_16v_ghia_automata-5851399

Előre is köszönöm.

Üdv

Szia,

az automata váltóval kapcsolatban nem tudok hasznos infóval szolgálni, viszont lenne egy kérdésem. Leginkább hol fogod használni? Mert ha túlnyomó részt városban, akkor számolhatsz a 11-12literes fogyasztással. (és a manuálishoz képest mindenhol ráteheted azt az 1-2 pluszt)
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #208 Dátum: 2012.07.05 csütörtök, 12:26:37 »

Szia,

az automata váltóval kapcsolatban nem tudok hasznos infóval szolgálni, viszont lenne egy kérdésem. Leginkább hol fogod használni? Mert ha túlnyomó részt városban, akkor számolhatsz a 11-12literes fogyasztással. (és a manuálishoz képest mindenhol ráteheted azt az 1-2 pluszt)

Azt írja: ez nem dízel, ennek sosem megy tönkre a motorja
Huh...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #209 Dátum: 2012.07.05 csütörtök, 12:29:47 »

Sziasztok,

Egy kis segítséget szeretnék kérni. Kinéztem a lenti Mondeot, akinek van tapasztalata az automata váltóval, tudna pár jó tanácsot adni, hogy mire figyeljek vásárlásnál, milyen hibákra számíthatok egy ilyen Mondeo esetében a jövőben illetve ezek milyen költségekkel járnak.

http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_2.0_16v_ghia_automata-5851399

Előre is köszönöm.

Üdv

Van pár klubtársunknak ilyen, szeretik. Azt tudni kell, ebben még a régifajta, 4 sebességes váltó van, de szépen vált, nincs vele túl sok gond. Meg kell csinálni a szokásos karbantartást, és jóság van. Ha megveszed, inkább az mk2 automatában kérdezősködj, kb ugyanaz a váltó, de több van belőle.
A motort sem tudták széthajtani... viszont ez nem dízel, ennek sosem megy tönkre a motorja dolog marhaság. Ennél is van szívósor, meg kell hallgatni, nehogy szívj vele egy sort. Elszabadulhat egy alkatrész, és motorgenerál vagy inkább csere a vége. Annak ellenére, hogy nem dízel (annál ilyen nincs).
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
zolika1132
Vendég
« Új hozzászólás #210 Dátum: 2012.07.05 csütörtök, 12:33:52 »

Szia,

az automata váltóval kapcsolatban nem tudok hasznos infóval szolgálni, viszont lenne egy kérdésem. Leginkább hol fogod használni? Mert ha túlnyomó részt városban, akkor számolhatsz a 11-12literes fogyasztással. (és a manuálishoz képest mindenhol ráteheted azt az 1-2 pluszt)

Szia,

Köszi, leginkább hétvégén fogom használni, főleg Budapesten kívűl, hétköznap nagyon ritkán, akkor is főleg este. A fogyasztással számoltam, sajnos mindenképp automata kell, mert asszony is használná néha és mivel ő gyerekkel utazna, meg akarja könnyíteni a vezetést azzal, hogy nem szórakozik a váltással.

Üdv

Naplózva
zolika1132
Vendég
« Új hozzászólás #211 Dátum: 2012.07.05 csütörtök, 12:36:29 »

Van pár klubtársunknak ilyen, szeretik. Azt tudni kell, ebben még a régifajta, 4 sebességes váltó van, de szépen vált, nincs vele túl sok gond. Meg kell csinálni a szokásos karbantartást, és jóság van. Ha megveszed, inkább az mk2 automatában kérdezősködj, kb ugyanaz a váltó, de több van belőle.
A motort sem tudták széthajtani... viszont ez nem dízel, ennek sosem megy tönkre a motorja dolog marhaság. Ennél is van szívósor, meg kell hallgatni, nehogy szívj vele egy sort. Elszabadulhat egy alkatrész, és motorgenerál vagy inkább csere a vége. Annak ellenére, hogy nem dízel (annál ilyen nincs).

Köszi a gyors választ.
Naplózva
KIZS
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 277



« Új hozzászólás #212 Dátum: 2012.07.16 hétfő, 19:32:04 »

Sziasztok,

Egy kis segítséget szeretnék kérni. Kinéztem a lenti Mondeot, akinek van tapasztalata az automata váltóval, tudna pár jó tanácsot adni, hogy mire figyeljek vásárlásnál, milyen hibákra számíthatok egy ilyen Mondeo esetében a jövőben illetve ezek milyen költségekkel járnak.

http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_2.0_16v_ghia_automata-5851399

Előre is köszönöm.

Üdv

Nekem ilyesmi van és Budapesten télen 11.3, nyáron 10.3-as fogyasztással mászkálok, míg országúton 9-10 között (finoman vezetve a 8 liter is kihozható, előzgetve inkább 10).
A váltó elég megbízhatónak tűnik nekem így 4-5 év használat után, legalábbis sokat nem kellett még vele csinálnom. Egyszer öntöttem rá pici kis olajat, mert a minimum közelében volt és arra gondoltam, hogy ez megoldja hideg motornál a durvább váltásokat. Meg is oldotta...
Sportoskodni nem lehet vele, de családot cipelni ide-oda tökéletes. Hülye szituációkban jó, hogy nem kell a váltóval foglalkozni (utánfutóval, lehetetlen szögben, 45 fokos emelkedőn, stop tábla alól kihajtani pl.), de időnként meg rém idegesítő (ugyanaz az utánfutó, autópálya, emelkedő, már padlón nyomom a gázt és lassulunk vissza 80-ról 70-re, de az istenért nem váltana vissza a szerencsétlen). Mondjuk az overdrive gomb dinamikus nyomkodásával ez a probléma megoldható.
Naplózva
gergelyur
Vendég
« Új hozzászólás #213 Dátum: 2012.07.18 szerda, 14:52:46 »

Sziasztok,

Egy kis segítséget szeretnék kérni. Kinéztem a lenti Mondeot, akinek van tapasztalata az automata váltóval, tudna pár jó tanácsot adni, hogy mire figyeljek vásárlásnál, milyen hibákra számíthatok egy ilyen Mondeo esetében a jövőben illetve ezek milyen költségekkel járnak.

http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_2.0_16v_ghia_automata-5851399

Előre is köszönöm.

Üdv

Pont ilyenem van, csak kékben. Én cáfolnám, hogy nem tudsz vele gyorsulni, nálam nagyon jól működik a váltó. Ha finoman nyomom a pedált 2200as fordulatnál vált, ha kicsit jobban lenyomom 3000nél, ha benyomom szinte tövig, akkor 6000ig elforgatja. No ilyenkor azért harap rendesen... Az overdrive funkciót pont e miatt még nem kellett használnom. Amire figyelj a próbaúton, hogy mennyire érzel ugrást a váltások során. Nálam, ha finoman egyenletesen nyomom a gázt, nem is lehet észrevenni, mikor vált.
Én amit jobban feszegetnék: ha valaki vesz egy 2000es automata autót, az nem havi 1000 km-t megy vele. Egy 10 éves ekkora autóban szerintem min. 200000 a reális...
Naplózva
Guen
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 696


drizzt@maffia.hu
E-mail
« Új hozzászólás #214 Dátum: 2012.07.20 péntek, 16:27:54 »

Pont ilyenem van, csak kékben. Én cáfolnám, hogy nem tudsz vele gyorsulni, nálam nagyon jól működik a váltó. Ha finoman nyomom a pedált 2200as fordulatnál vált, ha kicsit jobban lenyomom 3000nél, ha benyomom szinte tövig, akkor 6000ig elforgatja. No ilyenkor azért harap rendesen... Az overdrive funkciót pont e miatt még nem kellett használnom. Amire figyelj a próbaúton, hogy mennyire érzel ugrást a váltások során. Nálam, ha finoman egyenletesen nyomom a gázt, nem is lehet észrevenni, mikor vált.
Én amit jobban feszegetnék: ha valaki vesz egy 2000es automata autót, az nem havi 1000 km-t megy vele. Egy 10 éves ekkora autóban szerintem min. 200000 a reális...

persze nem az én dolgom de biztos nagy segítség lenne egy leendőbeli mondeo tulajnak ha egy tapasztalt automata user ránézne neki élőben is  help
ja meg olvasom hogy 8 légzsák az nem csak 6?
Naplózva

2001/3(aus der DDR Cheesy) Mk3 2.0tddi kombi 115 lovacska.
EGR Off, TDCI kipufogó rendszer, katalizátor off
safranyb
Vendég
« Új hozzászólás #215 Dátum: 2012.08.06 hétfő, 14:53:40 »

Sziasztok,

Én is most készülök venni egy automata váltós Mondeót.
Tudnátok nekem valami információt mondani, hogy ezek a váltók kb mennyi km-t bírnak? Mikor kell őket felújítani? Mert ezen a fórumon nem olvastam ilyen jellegű hozzászólást. (Ha mégis van és elkerülte a figyelmemet, akkor bocs!!)

Előre is kösz!!!  taps

Balázs
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #216 Dátum: 2012.08.06 hétfő, 15:53:56 »

Sziasztok,

Én is most készülök venni egy automata váltós Mondeót.
Tudnátok nekem valami információt mondani, hogy ezek a váltók kb mennyi km-t bírnak? Mikor kell őket felújítani? Mert ezen a fórumon nem olvastam ilyen jellegű hozzászólást. (Ha mégis van és elkerülte a figyelmemet, akkor bocs!!)

Előre is kösz!!!  taps

Az automatából két fajta létezik: CD4 (vagy cod4), ez csak a 2 literes benzineshez jár, 4 sebességes. A régi fajta váltó, nem túl modern, de ennek ellenére nem nagyon emlékszem, hogy ezekkel baj lenne.
Van az 5 sebességes, ez már modern, elektromosan is lehet váltogatni, elvileg tanul is (figyeli a sofőr vezetési stílusát). 2 literes dízel, 2,5i benzines.
Ebből elég sok van errefelé, ezekről se igazán hallani rosszat, ez tán még többet bír, mint a 4 sebességes. Gyorsabban vált, mint a 4 sebességes, elvileg kevesebbet tesz rá a fogyira.
De asszem mindkét fajtára igaz, akinek automata van, szereti, újra ilyet venne. Szóval rossz nem lehet...
A 4 sebességes tán olyan 2-300e-et bír, az 5 gondolom többet.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
safranyb
Vendég
« Új hozzászólás #217 Dátum: 2012.08.10 péntek, 15:10:25 »

Az automatából két fajta létezik: CD4 (vagy cod4), ez csak a 2 literes benzineshez jár, 4 sebességes. A régi fajta váltó, nem túl modern, de ennek ellenére nem nagyon emlékszem, hogy ezekkel baj lenne.
Van az 5 sebességes, ez már modern, elektromosan is lehet váltogatni, elvileg tanul is (figyeli a sofőr vezetési stílusát). 2 literes dízel, 2,5i benzines.
Ebből elég sok van errefelé, ezekről se igazán hallani rosszat, ez tán még többet bír, mint a 4 sebességes. Gyorsabban vált, mint a 4 sebességes, elvileg kevesebbet tesz rá a fogyira.
De asszem mindkét fajtára igaz, akinek automata van, szereti, újra ilyet venne. Szóval rossz nem lehet...
A 4 sebességes tán olyan 2-300e-et bír, az 5 gondolom többet.

Köszi a válasz!!! worship
Naplózva
safranyb
Vendég
« Új hozzászólás #218 Dátum: 2012.08.13 hétfő, 15:22:24 »

Sziasztok,

Még 1 kérdésem had legyen felétek.
Mint írtam szándékozok venni egy 2003-as facelift utáni kombit.
Kb milyen fogyasztással számolhatok automata esetében városban, és városon kívül?

Előre is köszönöm!
Naplózva
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #219 Dátum: 2012.08.13 hétfő, 21:03:56 »

Sziasztok,

Még 1 kérdésem had legyen felétek.
Mint írtam szándékozok venni egy 2003-as facelift utáni kombit.
Kb milyen fogyasztással számolhatok automata esetében városban, és városon kívül?

Előre is köszönöm!

Nem ártana hozzá tudni hogy milyen motorral akarod venni... vigyor3
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
safranyb
Vendég
« Új hozzászólás #220 Dátum: 2012.08.14 kedd, 09:44:52 »

Nem ártana hozzá tudni hogy milyen motorral akarod venni... vigyor3

Bocs, ez tényleg lemaradt.  worship

2003-as facelift utáni 2,0 (131Le) TDCI motor, automata 5 fokozatú tiptronic váltóval.

Köszi előre is!
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #221 Dátum: 2012.08.14 kedd, 11:32:24 »

Bocs, ez tényleg lemaradt.  worship

2003-as facelift utáni 2,0 (131Le) TDCI motor, automata 5 fokozatú tiptronic váltóval.

Köszi előre is!

130 ló...
Nézd meg a katalógust, és onnan ki tudod mazsolázni.
Ez egy elég modern váltó, nem dob rá jelentősen. Volt, akinek sikerült 5 literes fogyit összehozni
(országút). A váltó elég ügyes, gyorsan vált (a korabeliekhez képest), igazából szinte soha nincs vele gond...
                               Városi oút    Vegyes végs   0-100
2.0 TDCi (130 LE) M6 7,7     4,7      5,8     208    9,8
2.0 TDCi (130 LE) A5 10,2   5,8      7,4     200   11,3
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
safranyb
Vendég
« Új hozzászólás #222 Dátum: 2012.08.14 kedd, 12:33:46 »

130 ló...
Nézd meg a katalógust, és onnan ki tudod mazsolázni.
Ez egy elég modern váltó, nem dob rá jelentősen. Volt, akinek sikerült 5 literes fogyit összehozni
(országút). A váltó elég ügyes, gyorsan vált (a korabeliekhez képest), igazából szinte soha nincs vele gond...
                               Városi oút    Vegyes végs   0-100
2.0 TDCi (130 LE) M6 7,7     4,7      5,8     208    9,8
2.0 TDCi (130 LE) A5 10,2   5,8      7,4     200   11,3

Köszi!

De az én tapasztalataim szerint a katalógus nem igazán van összhangban a valós fogyasztással.
Ezért is kérdeztem a fogyasztást itt a fórumon.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #223 Dátum: 2012.08.14 kedd, 14:18:43 »

Köszi!

De az én tapasztalataim szerint a katalógus nem igazán van összhangban a valós fogyasztással.
Ezért is kérdeztem a fogyasztást itt a fórumon.

Én általában tudom a gyárit...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #224 Dátum: 2012.08.14 kedd, 19:46:17 »

Én általában tudom a gyárit...
csak neked nem aftomatád van! nemtudom
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #225 Dátum: 2012.08.17 péntek, 20:10:48 »

Én általában tudom a gyárit...
90 és 115le tddi gyári végsebessége mennyi?? vigyor3
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #226 Dátum: 2012.08.17 péntek, 20:42:32 »

90 és 115le tddi gyári végsebessége mennyi?? vigyor3

Most hogy jön ez ide? Volt tddi automata?
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #227 Dátum: 2012.08.17 péntek, 20:55:04 »

Most hogy jön ez ide? Volt tddi automata?
nem, csak azt írtad, hogy tudod az összes gyári adatot és ez érdeklne vigyor3 90le kombi és 115le 4ajtó tddi esetében worship
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #228 Dátum: 2012.08.17 péntek, 21:06:16 »

nem, csak azt írtad, hogy tudod az összes gyári adatot és ez érdeklne vigyor3 90le kombi és 115le 4ajtó tddi esetében worship

Goto tddi.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
fmin
Vendég
« Új hozzászólás #229 Dátum: 2012.10.30 kedd, 20:52:15 »

Köszi!

De az én tapasztalataim szerint a katalógus nem igazán van összhangban a valós fogyasztással.
Ezért is kérdeztem a fogyasztást itt a fórumon.

Saját tapasztalat:
Országút 6.5, város: 8.5, vegyes: 7.5 Pálya óra szerint 145km/h fix 7 liter
Tempomat nélkül, azzal még lehet picit lejjebb nyomni.

Naplózva
tschikosch
Vendég
« Új hozzászólás #230 Dátum: 2012.12.29 szombat, 21:16:49 »

Sziasztok!
Közeljövőben szándékozom vásárolni MK3 Mondeo automata váltóval,2.0 Tdci-t.
Szakértő tanácsokat várnék,mire kell figyelni vásárlásnál.
Köszönöm mkinek
Naplózva
Japán
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 566


:D


E-mail
« Új hozzászólás #231 Dátum: 2013.03.10 vasárnap, 22:53:17 »

viszont ha a drága gázolajat tankolod akkor 1 literrel kevesebb kell és a motornak is sokkal jobb
Naplózva

FEKETE GYÉMÁNT,GHIA,19col 40mm ültetve,automata kényelem Smiley
agostonb
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 355


E-mail
« Új hozzászólás #232 Dátum: 2013.03.11 hétfő, 18:10:33 »

Köszi!

De az én tapasztalataim szerint a katalógus nem igazán van összhangban a valós fogyasztással.
Ezért is kérdeztem a fogyasztást itt a fórumon.
Én ha visszaolvasol láthatod hogy nagyon soxor 1000km fölött megyek 1 tankkal. Igaz általában én 63 litert is bele tudok rakni. Ősszel és tavasszal természetesen a legjobb a fogyi, amíg nem kell klíma, és amíg nincs hideg. Mert a dizlik lassan melegszenek.
A nagyon több éves átlagom 6.8L. Mert végig írtam. Ha ebből kihagyom az első év bénázását, és a "ki akarom próbálni mennyit megy s hogy gyorsul" effektust, akkor 6.5.
Igaz én elég ideális körülmények közt főútvonalon (persze városból ki és be az van) megyek napi 2x50-et, meg görögbe nyaralok, meg havi 1-2x 1 nap alatt át kell menjek az országon átlósan oda és vissza.
Igazán ha kormányváltóval megyek akkor tudok csúcsfogyikat döntögetni. Ugyanis a beállított teljesen aut. mód elég magas fordulaton vált. Padlógáznál akár 4.2e-nél, de én ugye kézzel padlón is fel tudok váltani 2.5-3e-nél.
Balfék mérnökök vannak a Ford-nál. Öcsém szekere max 3.7-nél elvált padlón, az övé is dizli, minek is tovább pörgetni egy dizlit.
« Utoljára szerkesztve: 2013.03.11 hétfő, 18:13:45 írta agostonb » Naplózva

2003/01/28 MkIII 2.0 TDCi Ghia automata+Tempomat+utólagos D2s+minden Silver+bajusz+kormányváltó
mazlitulla
Vendég
« Új hozzászólás #233 Dátum: 2013.03.14 csütörtök, 15:40:59 »

sziasztok!

Olyan kerdesem van hogy van egy 2.0 benzines automata 4 sebesseges mondeom es neha olyat csinal hogy lefullad utanna nem lehet ujra inditani meg nem gurul vagy elorebb hagy hatrebb egy kicsit:S Eddig nem csinalt ilyet de miota volt szervizben csereltek olajat+szurot, gyertyat, benzinszurot, levegoszurot azota csinalja valakinek valamilyen otlete?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #234 Dátum: 2013.03.14 csütörtök, 18:47:20 »

sziasztok!

Olyan kerdesem van hogy van egy 2.0 benzines automata 4 sebesseges mondeom es neha olyat csinal hogy lefullad utanna nem lehet ujra inditani meg nem gurul vagy elorebb hagy hatrebb egy kicsit:S Eddig nem csinalt ilyet de miota volt szervizben csereltek olajat+szurot, gyertyat, benzinszurot, levegoszurot azota csinalja valakinek valamilyen otlete?

Ez már a sokadik hely, ahová beírod.
Nem vezet célra, valamint a választ/segítséget/tippeket is nehezebben találod meg.
Na és nem is váltós dolog.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
GERYKE
Vendég
« Új hozzászólás #235 Dátum: 2013.04.02 kedd, 16:00:25 »

Sziasztok van egy kérdésem, az autóm (5 seb tiptronicos) kb 1 hete elkezdett olyan jeleket produkálni mint a kuplungcsúszás. 80-90 km-er sebességnél h alepadlózom és visszavált akkor a fordulatdzámmérő kiszalad pirosba, motor felzúg de nem nagyon akar gyorsulni, majd ezekután a feljebb sebességi fokozatba váltás automata üzemmódba sem nagyon akar menni, vissza kell engednem a gázt kb 2,5 fordualtig és akkor visszaáll minden. Ha lassan normálisan gyorsítok semmit nem produkál ami a hibára utalna.. Előre is köszönöm.
Gery
Naplózva
Dini02
Vendég
« Új hozzászólás #236 Dátum: 2013.04.02 kedd, 19:10:28 »

Sziasztok van egy kérdésem, az autóm (5 seb tiptronicos) kb 1 hete elkezdett olyan jeleket produkálni mint a kuplungcsúszás. 80-90 km-er sebességnél h alepadlózom és visszavált akkor a fordulatdzámmérő kiszalad pirosba, motor felzúg de nem nagyon akar gyorsulni, majd ezekután a feljebb sebességi fokozatba váltás automata üzemmódba sem nagyon akar menni, vissza kell engednem a gázt kb 2,5 fordualtig és akkor visszaáll minden. Ha lassan normálisan gyorsítok semmit nem produkál ami a hibára utalna.. Előre is köszönöm.
Gery

Ez tipikus "citrom" hiba.
Nem a váltóval van baj, hanem a Wandler tárcsával, szvsz.
De ki tudja..
Naplózva
GERYKE
Vendég
« Új hozzászólás #237 Dátum: 2013.04.03 szerda, 09:23:47 »

Ez tipikus "citrom" hiba.
Nem a váltóval van baj, hanem a Wandler tárcsával, szvsz.
De ki tudja..

Akkor pontosan mi is lehet? Smiley mi az a "Citrom" hiba?  worship
Naplózva
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #238 Dátum: 2013.04.03 szerda, 19:03:30 »

Akkor pontosan mi is lehet? Smiley mi az a "Citrom" hiba?  worship

wandler-nek hívják, a váltó és motor között lévő öntvény, és gyakran okozza a váltó hibáját.
Naplózva
Dini02
Vendég
« Új hozzászólás #239 Dátum: 2013.04.03 szerda, 19:11:24 »

wandler-nek hívják, a váltó és motor között lévő öntvény, és gyakran okozza a váltó hibáját.
Pontosabban egy hidrodinamikus nyomatékváltó, ami különböző szögű lapátokkal állít elő nyomatékátvitelt a motor és a váltó nyelestengelye közt. Gyakorlatilag ez az automata váltó "kuplungja".
Azért citrom, mert úgy néz ki  vigyor3
A szak neve Wandler- tárcsa. Ha elkopnak a lapátok benne, vagy elégnek a rossz, vagy nem cserélt olaj miatt, akkor csúszást produkál. Illetve még olyat is szokott csinálni, hogy rázza a kasztnit visszaváltásnál, meg erős gyorsításnál.
Naplózva
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #240 Dátum: 2013.04.04 csütörtök, 21:58:37 »

Pontosabban egy hidrodinamikus nyomatékváltó, ami különböző szögű lapátokkal állít elő nyomatékátvitelt a motor és a váltó nyelestengelye közt. Gyakorlatilag ez az automata váltó "kuplungja".
Azért citrom, mert úgy néz ki  vigyor3
A szak neve Wandler- tárcsa. Ha elkopnak a lapátok benne, vagy elégnek a rossz, vagy nem cserélt olaj miatt, akkor csúszást produkál. Illetve még olyat is szokott csinálni, hogy rázza a kasztnit visszaváltásnál, meg erős gyorsításnál.
vagy mindezt egyszerre, mikor eltörik az öntvény, és ereszti az olajat is  gun
Naplózva
GERYKE
Vendég
« Új hozzászólás #241 Dátum: 2013.04.05 péntek, 21:56:44 »

Pontosabban egy hidrodinamikus nyomatékváltó, ami különböző szögű lapátokkal állít elő nyomatékátvitelt a motor és a váltó nyelestengelye közt. Gyakorlatilag ez az automata váltó "kuplungja".
Azért citrom, mert úgy néz ki  vigyor3
A szak neve Wandler- tárcsa. Ha elkopnak a lapátok benne, vagy elégnek a rossz, vagy nem cserélt olaj miatt, akkor csúszást produkál. Illetve még olyat is szokott csinálni, hogy rázza a kasztnit visszaváltásnál, meg erős gyorsításnál.

uhh most már értem:) megnézem hol és mennyiért lehet ilyet kapni mostanában . köszönöm szépen az útbaigazítást worship
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #242 Dátum: 2013.04.05 péntek, 22:59:38 »

uhh most már értem:) megnézem hol és mennyiért lehet ilyet kapni mostanában . köszönöm szépen az útbaigazítást worship

Szerintem ne keress alkatrészt.
Keress inkább egy automata váltókat javító műhelyt. Inkább ők mondják meg mit/miket kell cserélni.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Japán
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 566


:D


E-mail
« Új hozzászólás #243 Dátum: 2013.04.08 hétfő, 23:46:01 »

Szerintem ne keress alkatrészt.
Keress inkább egy automata váltókat javító műhelyt. Inkább ők mondják meg mit/miket kell cserélni.


én tudok egy igazán jó automata vátó szerelőt worship worship
Naplózva

FEKETE GYÉMÁNT,GHIA,19col 40mm ültetve,automata kényelem Smiley
GERYKE
Vendég
« Új hozzászólás #244 Dátum: 2013.04.16 kedd, 09:08:35 »

én tudok egy igazán jó automata vátó szerelőt worship worship

És ki lenne az és merre található ? Smiley

Egyébként tudja valaki mennyi olaj kell az automata váltóba? A szerelőmet kérdeztem azt mondta 7,5 liter dexron III, de azt is mondta hogy egy olajcserénél soha nem jön le az összes olaj a váltóból, a tapasztalatai szerint csak max 5 litert tudott eddig leengedni mondikból.
Előre is köszi.

Naplózva
tschikosch
Vendég
« Új hozzászólás #245 Dátum: 2013.04.16 kedd, 20:00:02 »

És ki lenne az és merre található ? Smiley

Egyébként tudja valaki mennyi olaj kell az automata váltóba? A szerelőmet kérdeztem azt mondta 7,5 liter dexron III, de azt is mondta hogy egy olajcserénél soha nem jön le az összes olaj a váltóból, a tapasztalatai szerint csak max 5 litert tudott eddig leengedni mondikból.
Előre is köszi.



Szia!

Ez a topic azért annyira nem pörög,mint pl a TDCI. Sztem ezt az 5 oldalt olvasd végig,minden választ megkapsz.
Röviden: a szerelődnek igaza van,sőt, a szűrőcsere is csak váltólevétellel megy.
Van aki a csere mellett van,van aki nem,megoszlanak a vélemények.
Van aki úgy véli,megelőzi a bajt a cserével,van aki nem szereti bolygatni azt ami működik.
Itt most a szűrőcserére gondolok,nem a részleges olajcserére.
Üdv
Naplózva
Dini02
Vendég
« Új hozzászólás #246 Dátum: 2013.04.17 szerda, 17:08:34 »

És ki lenne az és merre található ? Smiley

Egyébként tudja valaki mennyi olaj kell az automata váltóba? A szerelőmet kérdeztem azt mondta 7,5 liter dexron III, de azt is mondta hogy egy olajcserénél soha nem jön le az összes olaj a váltóból, a tapasztalatai szerint csak max 5 litert tudott eddig leengedni mondikból.
Előre is köszi.


Nem jön le az összes olaj, mert egy része a hűtőrendszerben és a csövekben van. Ha igazán jó eredményt akarsz elérni, 2x cserélsz olajat.
Naplózva
Japán
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 566


:D


E-mail
« Új hozzászólás #247 Dátum: 2013.04.30 kedd, 00:36:59 »

nálllllllllllllllllllllllllllllllllllllllam még nem kellett  nyulni a váltó olajához  wow1 wow1 wow1 wow1 wow1
Naplózva

FEKETE GYÉMÁNT,GHIA,19col 40mm ültetve,automata kényelem Smiley
oszi
Vendég
« Új hozzászólás #248 Dátum: 2013.05.01 szerda, 10:58:50 »

Szia!

Ez a topic azért annyira nem pörög,mint pl a TDCI. Sztem ezt az 5 oldalt olvasd végig,minden választ megkapsz.
Röviden: a szerelődnek igaza van,sőt, a szűrőcsere is csak váltólevétellel megy.
Van aki a csere mellett van,van aki nem,megoszlanak a vélemények.
Van aki úgy véli,megelőzi a bajt a cserével,van aki nem szereti bolygatni azt ami működik.
Itt most a szűrőcserére gondolok,nem a részleges olajcserére.
Üdv
A szűrőcseréhez le kell bontani a váltót! Ha nem hibás a váltó és vált le fel rendesen,akkor ezt nem kell megbontani,elég ha olajat cserélsz benne!Igaz,hogy nem jön le az összes,de ha ezt 60'000km-ként cseréled,akkor nem lesz vele gond! Nekem legalábbis ez jött be,mind a két automatás Mondimnál!  wave
Naplózva
sz.zsolti
Vendég
« Új hozzászólás #249 Dátum: 2013.05.20 hétfő, 10:14:55 »

Sziasztok!

Legyetek szivesek segíteni abban a kérdésben,hogy 2008-as Galaxy (ami gondolom azonos a mondeójéval) autómataváltó olajcseréhez jó-e a Mobil ATF 320-as olaj,a gyári helyett.
A Ford Mercon M-931220 minősítés rajta van,de azért biztos ami biztos.
Illetve a mennyiség tekintetében mennyire kell számolnom? Természetesen szűrőcsere nélkül értettem.

Előre is köszönöm:  

                                   Zsolti

 
« Utoljára szerkesztve: 2013.05.20 hétfő, 10:18:07 írta sz.zsolti » Naplózva
Oldalak: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 11   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.085 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.