Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.07.06 szombat, 08:07:23 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 766 767 768 769 770 771 772 [773] 774 775 776 777 778 779 780 ... 958   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 13877237 alkalommal)
0 Felhasználó és 22 vendég van a témában
süfike
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 126



E-mail
« Új hozzászólás #38600 Dátum: 2015.11.03 kedd, 08:46:53 »

Hy All!

Van esetleg valakinek egérke dugója vagy mintája felesleges?Ledugóznám egérkét.
Naplózva

MK.III.2003.09.2.0 TDCI 130LE Panther Black Turnier,Verona Grain Leather Camel Belső,Ghia-buisness-executive....nagyonszeressükautó.
szjancsi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2


E-mail
« Új hozzászólás #38601 Dátum: 2015.11.03 kedd, 09:18:54 »

TDCi motorok
Sziasztok !
Volt már valakinek olyan gondja, hogy kettős tömegű csere után a motor leállt, aminek az okát megtaláltuk , mert a főtengely jeladó eltört, a csere után beindul, viszont nem megy egy henger. A hibakereséskor az első injektor csövét fellazítottuk, hogy a magasnyomású nyomja e a gázolajat, ez nem jelent gondot az injektor kódolásánál ?
Köszönöm a válaszokat .
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48474



« Új hozzászólás #38602 Dátum: 2015.11.03 kedd, 09:30:15 »

Sziasztok !
Volt már valakinek olyan gondja, hogy kettős tömegű csere után a motor leállt, aminek az okát megtaláltuk , mert a főtengely jeladó eltört, a csere után beindul, viszont nem megy egy henger. A hibakereséskor az első injektor csövét fellazítottuk, hogy a magasnyomású nyomja e a gázolajat, ez nem jelent gondot az injektor kódolásánál ?
Köszönöm a válaszokat .

az injektorkódoknak nincs közük a fellazított hollanderhez és vica verza.nemlehet,hogy a csúcsok kábelezése-csatlakozói nincsenek a helyükön?hibakódot kellen olvasni.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
akosm92
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 174


E-mail
« Új hozzászólás #38603 Dátum: 2015.11.03 kedd, 09:35:26 »

Hy All!

Van esetleg valakinek egérke dugója vagy mintája felesleges?Ledugóznám egérkét.


http://www.ebay.com/itm/131109677235?_trksid=p2060353.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT
Naplózva

2003 Mondeo Ghia 2.0 Tdci PantherblackEGR off
2004 Mondeo Ghia Business 2.0 Tdci flPantherblack *INA  EGR off
süfike
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 126



E-mail
« Új hozzászólás #38604 Dátum: 2015.11.03 kedd, 09:41:23 »

Köszönöm de nem tudok ebayről rendelni  rinya  a leírásban valami ilyesmi is jó.
EGR kipufogócső oldali tömítést (finis 1203025) rajzoljuk körbe egy vékony acéllemezre a nagy középső lyuk nélkül, vágjuk körbe, fúrjuk ki a furatokat (2db), sorjázzuk le, és készen vagyunk.
nem komplikált megcsinálnom csak bárdinál eszerint a cikkszám szerint viszont nem találom.
Naplózva

MK.III.2003.09.2.0 TDCI 130LE Panther Black Turnier,Verona Grain Leather Camel Belső,Ghia-buisness-executive....nagyonszeressükautó.
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #38605 Dátum: 2015.11.03 kedd, 09:42:16 »

Hy All!

Van esetleg valakinek egérke dugója vagy mintája felesleges?Ledugóznám egérkét.
vagy:

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
csak 2002.09.tól
« Utoljára szerkesztve: 2015.11.03 kedd, 09:50:17 írta vagyokabajnok » Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
süfike
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 126



E-mail
« Új hozzászólás #38606 Dátum: 2015.11.03 kedd, 09:50:07 »


 worship worship worship worship worship

KÖSZÖNÖM!!!!!
Van 3 mm-es alulemezem olyan tenyérnyi nagyságú.Lehet belőle csinálni?Nem lesz gond a vele?
« Utoljára szerkesztve: 2015.11.03 kedd, 09:55:57 írta alf » Naplózva

MK.III.2003.09.2.0 TDCI 130LE Panther Black Turnier,Verona Grain Leather Camel Belső,Ghia-buisness-executive....nagyonszeressükautó.
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #38607 Dátum: 2015.11.03 kedd, 10:03:58 »

worship worship worship worship worship

KÖSZÖNÖM!!!!!
Van 3 mm-es alulemezem olyan tenyérnyi nagyságú.Lehet belőle csinálni?Nem lesz gond a vele?

Azt nem tudom,de a vastagság miatt aggódsz,de azért elfér. Alu is jó.
Ja és benyásom van. eplus2 eplus2 eplus2
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
süfike
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 126



E-mail
« Új hozzászólás #38608 Dátum: 2015.11.03 kedd, 10:12:22 »

Azt nem tudom,de a vastagság miatt aggódsz,de azért elfér. Alu is jó.
Ja és benyásom van. eplus2 eplus2 eplus2

Itt milyen forróság van?lehet vastag kartonpapírból is akár?vagy valami kemény műanyagból?
Naplózva

MK.III.2003.09.2.0 TDCI 130LE Panther Black Turnier,Verona Grain Leather Camel Belső,Ghia-buisness-executive....nagyonszeressükautó.
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48474



« Új hozzászólás #38609 Dátum: 2015.11.03 kedd, 10:18:32 »

Itt milyen forróság van?lehet vastag kartonpapírból is akár?vagy valami kemény műanyagból?

a motor üzemi hőmérsékletét veszi át.Ahogy megszűnik ott az áramlás,nem lesz extrém magas hőmérséklet.én műanyagban nem gondolkoznék.2mm-es fémlemez.akármilyen.és azonnal megbízható hosszú távon is.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Viló
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1815



WWW E-mail
« Új hozzászólás #38610 Dátum: 2015.11.03 kedd, 11:29:24 »

Sziasztok!

A következő a probléma a kocsimmal (MK3 F1  2.0TDCi).
Januárba fel lettek újítva az injektorok. Azóta 1900-2000-es fordulaton rángat, fehéresen füstöl és nagyon kopog a motor. Volt már diagnosztikán, cseréltek már nyomásszabályzót a magasnyomásún, EGR ledugózva, vákum megvan mindenhol, coolercsövek épek, hibakód nincs,  még sincs meg a probléma. Volt már valakinek hasonló problémája?
Naplózva

1997  1.8TD kombi fel-GHIA-sítva.

2004  F1 2.0 TDCi kombi automata.
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #38611 Dátum: 2015.11.03 kedd, 12:34:36 »

Sziasztok!

A következő a probléma a kocsimmal (MK3 F1  2.0TDCi).
Januárba fel lettek újítva az injektorok. Azóta 1900-2000-es fordulaton rángat, fehéresen füstöl és nagyon kopog a motor. Volt már diagnosztikán, cseréltek már nyomásszabályzót a magasnyomásún, EGR ledugózva, vákum megvan mindenhol, coolercsövek épek, hibakód nincs,  még sincs meg a probléma. Volt már valakinek hasonló problémája?

Fáradj vissza az injektor felújító helyre. Nem is értem, hogy ha azóta ilyen, akkor miért használtad így 9 hónapot?
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Viló
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1815



WWW E-mail
« Új hozzászólás #38612 Dátum: 2015.11.03 kedd, 14:51:53 »

Fáradj vissza az injektor felújító helyre. Nem is értem, hogy ha azóta ilyen, akkor miért használtad így 9 hónapot?

Visszafáradtam már 2x is, de azt mondták azzal nincs baj.
Csak pályán használom szinte ott meg nem ilyen fordulatszámon.
Naplózva

1997  1.8TD kombi fel-GHIA-sítva.

2004  F1 2.0 TDCi kombi automata.
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #38613 Dátum: 2015.11.03 kedd, 15:37:38 »

Visszafáradtam már 2x is, de azt mondták azzal nincs baj.
Csak pályán használom szinte ott meg nem ilyen fordulatszámon.

Nyilván, mi mást mondtak volna.....
Ha én (mi) meg azt mondjuk, hogy jó ez így.....akkor elhinnéd, hogy jó ez így? Ugye nem.....
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
rstwingo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1129


csak vagyok


E-mail
« Új hozzászólás #38614 Dátum: 2015.11.03 kedd, 17:36:11 »

worship worship worship worship worship

KÖSZÖNÖM!!!!!
Van 3 mm-es alulemezem olyan tenyérnyi nagyságú.Lehet belőle csinálni?Nem lesz gond a vele?


Én Nem akarok a tőlem sokkal tapasztaltabb és hozzáértőbbek  worship által mondottakkal "vitázni",
DE
az én szerelő barátom mikor meghallotta, hogy alu lemezzel zártam az EGR-t, majdnem sírva fakadt  rinya és közölte, hogy azonnal cseréljem ki
réz vagy bármilyen vaslemezre, azt is mondta, hogy saválló vagy rozsdamentes volna a legjobb (szerencsére ilyenem volt is otthol)
kérdeztem miért, azt mondta, mert a vegyi hatásnak nem áll ellen(kikezdi) ami a hengerben fog landolni

mint írtam nem akarok senkivel ezen "vitázni", én inkább kicseréltem  smile
Naplózva

2012-s MK4 2.0 TDCI Titanium Luxury  Lunar Sky kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TDCI 2.0 TURNIER VIVA X - kombi-130 pacis-Mashine Silv
szoszo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 197



E-mail
« Új hozzászólás #38615 Dátum: 2015.11.03 kedd, 17:41:41 »

Itt milyen forróság van?lehet vastag kartonpapírból is akár?vagy valami kemény műanyagból?


Ha nem akarod havonta cserélni akkor csináld rozsdamentes lemezből. Én először horganylemezből csináltam mert azt találtam itthon. De kb 1500 km alatt megette az agresszív kipufogógáz. Nem véletlenül van gyárilag az egész egr csőrendzer saválló anyagból.  eljen
Naplózva

Ford Mondeo MK3 TDCI 2005 116 Le Euro4 Silver Kombi
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26997


E-mail
« Új hozzászólás #38616 Dátum: 2015.11.03 kedd, 17:45:31 »

Hy All!

Van esetleg valakinek egérke dugója vagy mintája felesleges?Ledugóznám egérkét.

Szétszereled ott, ahová a dugó kerülne. Ott van benne egy tömítő lemez. Az kiváló sablon, csak a közepét ne lyukaszd ki. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26997


E-mail
« Új hozzászólás #38617 Dátum: 2015.11.03 kedd, 17:48:11 »

Itt milyen forróság van?lehet vastag kartonpapírból is akár?vagy valami kemény műanyagból?


A kipufogó felől oda nem nagyon fog semmi érkezni. Mivel dugó, áramlás nincs, a cső meg jóóóóó hosszú a kipuffig. A másik oldalon meg a szívóoldal áramlása van, amit max. a turbo nyomása fog egy kicsit a környezeti hőmérséklet fölé emelni. Plusz némi sugárzó hő a motorból - szerintem 60-80 foknál több aligha lesz legrosszabb esetben is. Az is inkább a motor leállítása után, amikor befűti magát a nyári napon a blokk melege a motorháztető alatt.

Azért műanyagot nem raknék oda ezzel együtt sem. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26997


E-mail
« Új hozzászólás #38618 Dátum: 2015.11.03 kedd, 17:49:51 »

Ha nem akarod havonta cserélni akkor csináld rozsdamentes lemezből. Én először horganylemezből csináltam mert azt találtam itthon. De kb 1500 km alatt megette az agresszív kipufogógáz. Nem véletlenül van gyárilag az egész egr csőrendzer saválló anyagból.  eljen

Én meg aluból csináltam, és 40 ezer km, egy év pályázás Bp. és Bécs között nem csinált vele semmit.

Ha rendesen összerakod, nincs szivárgás, akkor ott nem mozog semmi. A semmi pedig nem tudja kikezdeni, ha alu, ha nem. Amelyik oldalán mozog valami, ott meg csak friss levegő éri.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48474



« Új hozzászólás #38619 Dátum: 2015.11.03 kedd, 17:58:13 »

Én meg aluból csináltam, és 40 ezer km, egy év pályázás Bp. és Bécs között nem csinált vele semmit.

Ha rendesen összerakod, nincs szivárgás, akkor ott nem mozog semmi. A semmi pedig nem tudja kikezdeni, ha alu, ha nem. Amelyik oldalán mozog valami, ott meg csak friss levegő éri.

AndyA
eljen
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
szoszo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 197



E-mail
« Új hozzászólás #38620 Dátum: 2015.11.03 kedd, 18:06:16 »

Mintha Bunyek írt volna olyat, hogy a termosztáton felül lévő kis légtelenítő lyukat betömte egy kis csavarral + anyával, és ettől rendesen javult a dolog. Aztán volt vita arról, hogy szabad-e ilyet, meg nem fog-e túlmelegedni, és ilyesmi.

TDDi topikban termosztát+légtelenítő szavakra rákeresve rögtön dobja.

Szerdán nekem is két termosztát csere lesz, ha *** marad, én biztos kipróbálom.

Ma szétszedtem megint az autót. Termosztát ki, légtelenítő szelep ki, csavarral bedug, autó összeszerel.
Még nem mentem vele sokat de biztatóak az eredmények. Szépen felment a mutató középre és 2-3mm eltéréssel ott is maradt.  Wink

Egyébként azt vettem észre, hogy most rendes hőfokon kisimult a motor járása és jobban is megy az autó. Gondolom azért mert a motorvezérlés hőfok függvényében változtatja az értékeket.

Majd még tesztelem és megírom az eredményeket.  Cool

Naplózva

Ford Mondeo MK3 TDCI 2005 116 Le Euro4 Silver Kombi
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #38621 Dátum: 2015.11.04 szerda, 06:48:06 »

Ma szétszedtem megint az autót. Termosztát ki, légtelenítő szelep ki, csavarral bedug, autó összeszerel.
Még nem mentem vele sokat de biztatóak az eredmények. Szépen felment a mutató középre és 2-3mm eltéréssel ott is maradt.  Wink

Egyébként azt vettem észre, hogy most rendes hőfokon kisimult a motor járása és jobban is megy az autó. Gondolom azért mert a motorvezérlés hőfok függvényében változtatja az értékeket.

Majd még tesztelem és megírom az eredményeket.  Cool



 eljen
Kíváncsi vagyok milyen lesz, jó lenne valami épkézláb megoldás erre.
Naplózva
süfike
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 126



E-mail
« Új hozzászólás #38622 Dátum: 2015.11.04 szerda, 10:56:26 »

Én meg aluból csináltam, és 40 ezer km, egy év pályázás Bp. és Bécs között nem csinált vele semmit.

Ha rendesen összerakod, nincs szivárgás, akkor ott nem mozog semmi. A semmi pedig nem tudja kikezdeni, ha alu, ha nem. Amelyik oldalán mozog valami, ott meg csak friss levegő éri.

AndyA

Érdemes hőálló tömítő pasztával bekenni a fémlapot?
Gondolom a normál tömítés ne kerüljön vissza csak maga a "dugó"
Naplózva

MK.III.2003.09.2.0 TDCI 130LE Panther Black Turnier,Verona Grain Leather Camel Belső,Ghia-buisness-executive....nagyonszeressükautó.
süfike
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 126



E-mail
« Új hozzászólás #38623 Dátum: 2015.11.04 szerda, 11:01:20 »

Kipuckerásztam a MAF-ot.

http://kepfeltoltes.hu/151104/K_perny_fot__2015-11-04_-_10.59.19_www.kepfeltoltes.hu_.png

http://kepfeltoltes.hu/151104/K_perny_fot__2015-11-04_-_10.59.34_www.kepfeltoltes.hu_.png
Naplózva

MK.III.2003.09.2.0 TDCI 130LE Panther Black Turnier,Verona Grain Leather Camel Belső,Ghia-buisness-executive....nagyonszeressükautó.
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #38624 Dátum: 2015.11.04 szerda, 11:20:29 »

Érdemes hőálló tömítő pasztával bekenni a fémlapot?
Gondolom a normál tömítés ne kerüljön vissza csak maga a "dugó"

Én a gyári tömítést az EGR és a dugó közé tettem.

Más:
Megvolt a két termosztát cseréje, a kis levegőztető ledugózása nélkül is drasztikus a javulás  eljen
Aztán majd kiderül rendesen hidegben hogy viselkedik, de eddig biztató a dolog.

Az olajköri termosztát a gyári o-gyűrűvel sehogy sem akart tömíteni, szelelt össze-vissza. Egy kicsit vastagabb gyűrűvel összerakva viszont tökéletes lett. Lehetséges, hogy azt az alu öntvényt kicsit megette a fagyálló?
Naplózva
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #38625 Dátum: 2015.11.04 szerda, 11:38:57 »

Tisztelt Fórumtársak!
Nem óhajtok véget nem érő vitát elindítani, a főköri termosztát szelepének lezárása ügyében. Viszont gondoljuk végig mi célból kerülhetett oda az a szelep. Szerény véleményem miatt 2 okból.
1. A növekvő hűtővíz hőmérséklet térfogat változással (tágulás) jár mely zárt térben nyomásemelkedést okoz. Ezt a nyomás emelkedést korlátozni kell. Ha szükséges a szelep kinyit.
2. A rendszerben keringő esetleges légbuborékok kivezetése a hűtőrendszer kis köréből. A légbuborékok jelenléte hosszútávon nem szerencsés a hengerfejben. Durva esetben helyi túlhevülést is okozhat mely a hengerfejtömítésének a sérülését is okozhatja.
A nem megfelelő hőmérsékleten üzemelő motor problémáját meg kell keresni. Valami miatt nem érvényesül a rendszerben a termosztátok szabályozó funkciója. A megoldás nem lehet a termosztáton lévő szelep lezárása.
Természetesen egyáltalán nem biztos, hogy helyes az okfejtésem, ebből adódóan mindeki úgy csinálja ahogy neki a legszimpatikusabb. wave
Tisztelettel László! worship  
« Utoljára szerkesztve: 2015.11.04 szerda, 16:46:51 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
tamasia
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 101



E-mail
« Új hozzászólás #38626 Dátum: 2015.11.04 szerda, 12:35:50 »

Sziasztok!

Én is a termosztát témához szólnék hozzá.

Tavaly kicseréltem mindkét termosztátot, természetesen Ford-ra, mert télen kb 10-12 km kellett ahhoz, hogy 60 fok fölé emelkedjen a mutató, viszont fűtés kb két sarokkal odébb már volt. Országúti/autópálya tempóban semmi gond nem volt, de pl autópályáról való lehajtáskor vagy városba való megérkezéskor gázelvétel után elkezdett visszaesni a mutató, szemre kb 70 fok környékére. A csere óta azt mondhatom, hogy kb 80 fokig hűl vissza, és már kb 4 km után 60 fok fölé megy a mutató.
Lehetséges, hogy a gyári termosztát is ilyen lassan szabályoz? Vagy az új is rossz?

Másik téma, hogy nyáron, autópálya sebesség, klíma mellett 95-102 fok közötti értéket ír ki az ELM327. A mutató viszont stabilan középen van. Amikor pedig 90 fokról visszahűl pl 85-re, akkor a mutató drasztikusan elindul lefelé.
Ez lehet esetleg a fedcomp hibája? Vagy programozás? BMW-knél pl. 65 fok elérése után beáll a mutató középre...

Más is tapasztalt hasonlót?

Amúgy az autóval aránylag kevés gond van, a nagy mumusok közül eddig a nagynyomású lett csak cserélve 270e km-nél.
üdv,
Andor
Naplózva

Mondeo Turnier MKIII f2 2006/11
2.0 TDCi 96 kW N7BA
18" | Llumar | DLD 500+ | Flipkey | EGR off | tempomat
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48474



« Új hozzászólás #38627 Dátum: 2015.11.04 szerda, 12:43:17 »

Sziasztok!

Én is a termosztát témához szólnék hozzá.

Tavaly kicseréltem mindkét termosztátot, természetesen Ford-ra, mert télen kb 10-12 km kellett ahhoz, hogy 60 fok fölé emelkedjen a mutató, viszont fűtés kb két sarokkal odébb már volt. Országúti/autópálya tempóban semmi gond nem volt, de pl autópályáról való lehajtáskor vagy városba való megérkezéskor gázelvétel után elkezdett visszaesni a mutató, szemre kb 70 fok környékére. A csere óta azt mondhatom, hogy kb 80 fokig hűl vissza, és már kb 4 km után 60 fok fölé megy a mutató.
Lehetséges, hogy a gyári termosztát is ilyen lassan szabályoz? Vagy az új is rossz?

Másik téma, hogy nyáron, autópálya sebesség, klíma mellett 95-102 fok közötti értéket ír ki az ELM327. A mutató viszont stabilan középen van. Amikor pedig 90 fokról visszahűl pl 85-re, akkor a mutató drasztikusan elindul lefelé.
Ez lehet esetleg a fedcomp hibája? Vagy programozás? BMW-knél pl. 65 fok elérése után beáll a mutató középre...

Más is tapasztalt hasonlót?

Amúgy az autóval aránylag kevés gond van, a nagy mumusok közül eddig a nagynyomású lett csak cserélve 270e km-nél.
üdv,
Andor
nem. a mutató nem szignifikáns értéket mutat.az egy az ecu szerinti számított értéket;tájékoztató adatot mutat.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
tamasia
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 101



E-mail
« Új hozzászólás #38628 Dátum: 2015.11.04 szerda, 12:49:05 »

És az ELM az közvetlen a szenzor értékét mutatja? Vagy az is csak az ECU-val kommunikál?
Mindazonáltal a mutató mozgása nem tűnik következetesnek, pedig a műszerteszten gond nélkül felveszi a végállásokat.
nem. a mutató nem szignifikáns értéket mutat.az egy az ecu szerinti számított értéket;tájékoztató adatot mutat.
Naplózva

Mondeo Turnier MKIII f2 2006/11
2.0 TDCi 96 kW N7BA
18" | Llumar | DLD 500+ | Flipkey | EGR off | tempomat
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48474



« Új hozzászólás #38629 Dátum: 2015.11.04 szerda, 12:54:59 »

És az ELM az közvetlen a szenzor értékét mutatja? Vagy az is csak az ECU-val kommunikál?
Mindazonáltal a mutató mozgása nem tűnik következetesnek, pedig a műszerteszten gond nélkül felveszi a végállásokat.
az elm a hengerfej hőmérsékletét mutatja.csak az az egy szonda van.minden más értéket saccol vagy számol az ecu.

a mutató mozgásának semmi köze a hőmérsékletváltozáshoz.csak arányaiban mutat valós értéket.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
tamasia
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 101



E-mail
« Új hozzászólás #38630 Dátum: 2015.11.04 szerda, 14:08:43 »

Tehát ha elveszem a gázt, a hengerekben csak levegőcsere történik, ami miatt érthető módon lecsökken a hengerfej hőmérséklet, amiből (hibásan) saccolja a víz hőmérsékletet?
Ezért jár össze-vissza a mutató?
Egyébként más is tapasztalt ilyet, vagy csak nálam fordul elő?

az elm a hengerfej hőmérsékletét mutatja.csak az az egy szonda van.minden más értéket saccol vagy számol az ecu.

a mutató mozgásának semmi köze a hőmérsékletváltozáshoz.csak arányaiban mutat valós értéket.
Naplózva

Mondeo Turnier MKIII f2 2006/11
2.0 TDCi 96 kW N7BA
18" | Llumar | DLD 500+ | Flipkey | EGR off | tempomat
H Zsolt70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



E-mail
« Új hozzászólás #38631 Dátum: 2015.11.04 szerda, 15:02:54 »

Tisztelt Fórumtársak!
Nem óhajtok véget nem érő vitát elindítani, a főköri termosztát szelepének lezárása ügyében. viszont gondoljuk végig mi célból kerülhetett oda az a szelep. Szerény véleményem miatt 2 okból.
1. A növekvő hűtővíz hőmérséklet térfogat változással (tágulás) jár mely zárt térben nyomásemelkedést okoz. Ezt a nyomás emelkedést korlátozni kell.
2. A rendszerben keringő esetleges légbuborékainak kivezetése a hűtőrendszer kis köréből. A légbuborékok jelenléte hosszútávon nem szerencsések a hengerfejben. Durva esetben helyi túlhevülést is okozhat mely a hengerfejtömítésének a sérülését is okozhatja.
A nem megfelelő hőmérsékleten üzemelő motor problémáját meg kell keresni. Valami miatt nem érvényesül a rendszerben a termosztátok szabályozó funkciója. A megoldás nem lehet a termosztáton lévő szelep lezárása.
Természetesen egyáltalán nem biztos, hogy helyes az okfejtésem, ebből adódóan mindeki úgy csinálja ahogy neki a legszimpatikusabb. wave
Tisztelettel László! worship 
Hali.
Nem gőzszelep ennek a neve véletlenül?  Arra hivatott, hogy termosztát zárt állapotában  is engedi az esetleges gázt vagy a hűtőfolyadékot áramolni. Ha "véletlenül" felforr a víz a termosztát  lezár itt viszont távozhat a gőz.
Üdv.:Zsolt
Naplózva

EX Mondeo 2.0 Tdci 2005   1 3 5  └-┼┼┤    2 4 6  340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #38632 Dátum: 2015.11.04 szerda, 16:30:12 »

Hali.
Nem gőzszelep ennek a neve véletlenül?  Arra hivatott, hogy termosztát zárt állapotában  is engedi az esetleges gázt vagy a hűtőfolyadékot áramolni. Ha "véletlenül" felforr a víz a termosztát  lezár itt viszont távozhat a gőz.
Üdv.:Zsolt
Tisztelt Fórumtárs!
Valójában nem tudom a szelep pontos nevét. De szerintem nem ez a fontos, hanem a feladata. Nem gondolnám, hogy a mai költségtakarékos világunkban csak úgy, feleslegesen beépítenek egy szelepet a termosztátba. Sajnos a Mondeo  hűtőköre egy eléggé összetett vízkör. Viszont még egy részletes, megbízható, érthető,  működési leírással  nem találkoztam. A vízkör rajza is úgy van megadva nehogy az egyszerű halandó, megértse a rendszer tényleges működési mechanizmusát. A rendszer pontos ismeretének hiányában, és sajnos néha még az új  gyári alkatrészek hibájából is adódnak a fűtési szezon beálltával,  megoldhatatlannak tűnő problémák. Még egy apró kiigazítás. A felforrt víz esetén a termosztát nagy valószínűséggel totálisan nyitva van. Ha ilyenkor mégis zárva marad, akkor az biztosan kuka. wave
Tisztelettel László! worship
« Utoljára szerkesztve: 2015.11.04 szerda, 16:51:08 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48474



« Új hozzászólás #38633 Dátum: 2015.11.04 szerda, 17:18:00 »

Tehát ha elveszem a gázt, a hengerekben csak levegőcsere történik, ami miatt érthető módon lecsökken a hengerfej hőmérséklet, amiből (hibásan) saccolja a víz hőmérsékletet?
Ezért jár össze-vissza a mutató?
Egyébként más is tapasztalt ilyet, vagy csak nálam fordul elő?

ajjaj.ennyire rosszul magyarázom? Roll Eyes

1.a mutató direkt csak tájékoztató funkciót lát el,nem a pontos hőmérsékletet közöl,az ecu állítja be,nincs közvetlen kapcsolat a szonda és a műszer között.
2.minden mk3as mondeón így működik.ez nem hiba,csak nincs szükség arra,hogy te pontos hőmérsékletet tudjál,azt elég ha az ecu tudja.
3.ez nem vízhőfok,hanem a hf hőmérséklete.

4.van olyan mk4,amiben már nincs is "vízhőfokjelző".és még jópár autóban....
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
tamasia
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 101



E-mail
« Új hozzászólás #38634 Dátum: 2015.11.04 szerda, 17:29:21 »

Bocs, ha idétlen kérdéseket tettem fel, nem vagyok gyökér, csak igyekszem megérteni az egész működést Smiley. Azt tudtam, hogy ez már gyakorlatilag "kijelző" (mint ahogy a sebességmérő órába sem spirál megy be Smiley ), csak az érdekelt, hogy ez a viselkedés normális-e egyáltalán, vagy kezdjek hibakerersésbe. Ahogy azt korábban is írtam, a BMW-nél pl 65 fok elérése után azonnal beáll középre a mutató, függetlenül a tényleges értéktől, de az utána nem mozdul semerre, mondván majd ha tényleg baj van, tudatja a vezetővel.

Köszi mindenkinek a hozzászólást  worship

ajjaj.ennyire rosszul magyarázom? Roll Eyes

1.a mutató direkt csak tájékoztató funkciót lát el,nem a pontos hőmérsékletet közöl,az ecu állítja be,nincs közvetlen kapcsolat a szonda és a műszer között.
2.minden mk3as mondeón így működik.ez nem hiba,csak nincs szükség arra,hogy te pontos hőmérsékletet tudjál,azt elég ha az ecu tudja.
3.ez nem vízhőfok,hanem a hf hőmérséklete.

4.van olyan mk4,amiben már nincs is "vízhőfokjelző".és még jópár autóban....
Naplózva

Mondeo Turnier MKIII f2 2006/11
2.0 TDCi 96 kW N7BA
18" | Llumar | DLD 500+ | Flipkey | EGR off | tempomat
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #38635 Dátum: 2015.11.04 szerda, 17:36:51 »

ajjaj.ennyire rosszul magyarázom? Roll Eyes

1.a mutató direkt csak tájékoztató funkciót lát el,nem a pontos hőmérsékletet közöl,az ecu állítja be,nincs közvetlen kapcsolat a szonda és a műszer között.
2.minden mk3as mondeón így működik.ez nem hiba,csak nincs szükség arra,hogy te pontos hőmérsékletet tudjál,azt elég ha az ecu tudja.
3.ez nem vízhőfok,hanem a hf hőmérséklete.

4.van olyan mk4,amiben már nincs is "vízhőfokjelző".és még jópár autóban....
Tisztelt Fórumtárs!
Na pont ezért nem veszek én MK4 mondeót. Meg a szuper jól működő  DPF miatt.
Mi az, hogy egy olyan fontos műszert mint a vízhőmérséklet mérő, vagy csak jelző műszer, nincs beépítve a kocsiba. Ennyire azért nem kéne már spórolni. Nem utolsó sorban, az elektronikák sem olyan megbízhatóak hogy csak úgy rábízhatnánk a motor vízhőmérsékletét. Amikor az ellenőrző lámpa kigyullad a motor vize már régen felforrt. Van a közvetlen közelemben olyan gépsárkány amibe nincs vízhőmérő műszer.  Csak egyszer jelzett be a víz túl meleg lámpa. A vége az atrakciónak hengerfejtömítés csere lett. Legyen csak ott az a műszer, még ha nem is arányosan mutatja a vízhőmérsékletet nyes nyes nyes. wave
Tisztelettel László! worship
« Utoljára szerkesztve: 2015.11.04 szerda, 17:40:43 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Kispusi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 625


BLACK SMOKE & HIGH TORQUE


E-mail
« Új hozzászólás #38636 Dátum: 2015.11.04 szerda, 17:40:49 »

Tisztelt Fórumtársak!
Nem óhajtok véget nem érő vitát elindítani, a főköri termosztát szelepének lezárása ügyében. Viszont gondoljuk végig mi célból kerülhetett oda az a szelep. Szerény véleményem miatt 2 okból.
1. A növekvő hűtővíz hőmérséklet térfogat változással (tágulás) jár mely zárt térben nyomásemelkedést okoz. Ezt a nyomás emelkedést korlátozni kell. Ha szükséges a szelep kinyit.
2. A rendszerben keringő esetleges légbuborékok kivezetése a hűtőrendszer kis köréből. A légbuborékok jelenléte hosszútávon nem szerencsés a hengerfejben. Durva esetben helyi túlhevülést is okozhat mely a hengerfejtömítésének a sérülését is okozhatja.
A nem megfelelő hőmérsékleten üzemelő motor problémáját meg kell keresni. Valami miatt nem érvényesül a rendszerben a termosztátok szabályozó funkciója. A megoldás nem lehet a termosztáton lévő szelep lezárása.
Természetesen egyáltalán nem biztos, hogy helyes az okfejtésem, ebből adódóan mindeki úgy csinálja ahogy neki a legszimpatikusabb. wave
Tisztelettel László! worship  

Szerintem én letakarom kartonpapírral az összes hűtőrácsot úgy mint a 105l Skodámnál!!!    hehe  hehe  eplus2
Naplózva

2.2 ST TDCi, 2004/9, MACHINE SILVER, DENSO navi, 6 GANG, EGéR-ke OFF, KATALYST OFF, INA, ,CHIP, STRAIGHT PIPE + BLACK SMOKE, FOCUS ST ELSŐ FÉKEK, EBC BETÉT,
Kispusi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 625


BLACK SMOKE & HIGH TORQUE


E-mail
« Új hozzászólás #38637 Dátum: 2015.11.04 szerda, 17:47:43 »

Tehát ha elveszem a gázt, a hengerekben csak levegőcsere történik, ami miatt érthető módon lecsökken a hengerfej hőmérséklet, amiből (hibásan) saccolja a víz hőmérsékletet?
Ezért jár össze-vissza a mutató?
Egyébként más is tapasztalt ilyet, vagy csak nálam fordul elő?


Nekem csak akkor szokott kicsit ingadozni a mutató, amikor még nem éri el a teljes függőleges állást.
Amikor beáll középre függőlegesen, akkor már semerre nem ingadozik.....
Naplózva

2.2 ST TDCi, 2004/9, MACHINE SILVER, DENSO navi, 6 GANG, EGéR-ke OFF, KATALYST OFF, INA, ,CHIP, STRAIGHT PIPE + BLACK SMOKE, FOCUS ST ELSŐ FÉKEK, EBC BETÉT,
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48474



« Új hozzászólás #38638 Dátum: 2015.11.04 szerda, 17:48:06 »

Bocs, ha idétlen kérdéseket tettem fel, nem vagyok gyökér, csak igyekszem megérteni az egész működést Smiley. Azt tudtam, hogy ez már gyakorlatilag "kijelző" (mint ahogy a sebességmérő órába sem spirál megy be Smiley ), csak az érdekelt, hogy ez a viselkedés normális-e egyáltalán, vagy kezdjek hibakerersésbe. Ahogy azt korábban is írtam, a BMW-nél pl 65 fok elérése után azonnal beáll középre a mutató, függetlenül a tényleges értéktől, de az utána nem mozdul semerre, mondván majd ha tényleg baj van, tudatja a vezetővel.

Köszi mindenkinek a hozzászólást  worship

ez a mutató is beáll középre,és ha jók a termosztátok,akkor ott is marad.Tök normális a működése.

nem hiszem amúgy,hogy sértő voltam.én 3x mondtam el ugyan azt tök higgadtan. Wink
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48474



« Új hozzászólás #38639 Dátum: 2015.11.04 szerda, 17:49:50 »


Ezért jár össze-vissza a mutató?

Egyébként más is tapasztalt ilyet, vagy csak nálam fordul elő?

ennek az oka a rossz termosztát,vagy termosztátok,és vagy a vízpumpa lehet......
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #38640 Dátum: 2015.11.04 szerda, 17:51:22 »

Szerintem én letakarom kartonpapírral az összes hűtőrácsot úgy mint a 105l Skodámnál!!!    hehe  hehe  eplus2
Tisztelt Fórumtárs!
Mint bátorkodtam az előzőekben leírni, mindenki saját belátása szerint orvosolja a jelentkező hibát a hűtőkörben. nyes wave
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48474



« Új hozzászólás #38641 Dátum: 2015.11.04 szerda, 17:56:29 »

Tisztelt Fórumtárs!
Na pont ezért nem veszek én MK4 mondeót. Meg a szuper jól működő  DPF miatt.
Mi az, hogy egy olyan fontos műszert mint a vízhőmérséklet mérő, vagy csak jelző műszer, nincs beépítve a kocsiba. Ennyire azért nem kéne már spórolni. Nem utolsó sorban, az elektronikák sem olyan megbízhatóak hogy csak úgy rábízhatnánk a motor vízhőmérsékletét. Amikor az ellenőrző lámpa kigyullad a motor vize már régen felforrt. Van a közvetlen közelemben olyan gépsárkány amibe nincs vízhőmérő műszer.  Csak egyszer jelzett be a víz túl meleg lámpa. A vége az atrakciónak hengerfejtömítés csere lett. Legyen csak ott az a műszer, még ha nem is arányosan mutatja a vízhőmérsékletet nyes nyes nyes. wave
Tisztelettel László! worship
Tisztelt László.
Ezek a rendszerek is jól és helyesen működnek.Amíg minden helyesen funkcionál.Termosztát,vízpumpa,hűtő,stb.De ilyen a dpf is.A híre sokkal rosszabb,mint vele együttélni,használni,karbantartani,helyesen üzemeltetni.A turbó és a levegőrendszer működésére gyakorlatilag sokkal jobban kell figyelni,mint a dpf-ére,és ugyan olyan hosszú az élettartama ebben az esetben,mint bármelyik nagyobb vagy fontosabb-értékesebb alkatrésznek az autóban.
A helyes használat és a megfelelő karbantartás mellett az mk4es mondeó túlszárnyalja az mk3as típust.Hidd el nekem.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #38642 Dátum: 2015.11.04 szerda, 18:10:58 »

Tisztelt László.
Ezek a rendszerek is jól és helyesen működnek.Amíg minden helyesen funkcionál.Termosztát,vízpumpa,hűtő,stb.De ilyen a dpf is.A híre sokkal rosszabb,mint vele együttélni,használni,karbantartani,helyesen üzemeltetni.A turbó és a levegőrendszer működésére gyakorlatilag sokkal jobban kell figyelni,mint a dpf-ére,és ugyan olyan hosszú az élettartama ebben az esetben,mint bármelyik nagyobb vagy fontosabb-értékesebb alkatrésznek az autóban.
A helyes használat és a megfelelő karbantartás mellett az mk4es mondeó túlszárnyalja az mk3as típust.Hidd el nekem.
Tisztelt Fórumtárs!
 eljen eljen eljen
Hát pont ezért MK4.
Próbáltam kicsit szatirikus lenni.  rinyawave
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
tamasia
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 101



E-mail
« Új hozzászólás #38643 Dátum: 2015.11.04 szerda, 18:46:45 »

Nem sértődtem meg, és egyáltalán nem voltál sértő, csak ahogy írtad, 3x mondtad el ugyanazt, ezért is kértem elnézést a hülye kérdésekért, mert valószínűleg rosszul fogalmaztam Smiley
Egyébként a vízpumpa hogyan lehet "rossz"? Mert józan ésszel arra gondolnék, hogy kopnak/letörnek a lapátok, esetleg a tengelyre való rögzítés adja meg magát, tehát mindenképpen csökkenő térfogatáramot okoz, ami inkább a túlmelegedéshez vezet, mintsem túlhűtéshez.

Ezek szerint akkor simán lehet, hogy az új termosztát(ok) rossz(ak)?

ez a mutató is beáll középre,és ha jók a termosztátok,akkor ott is marad.Tök normális a működése.

nem hiszem amúgy,hogy sértő voltam.én 3x mondtam el ugyan azt tök higgadtan. Wink
Naplózva

Mondeo Turnier MKIII f2 2006/11
2.0 TDCi 96 kW N7BA
18" | Llumar | DLD 500+ | Flipkey | EGR off | tempomat
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48474



« Új hozzászólás #38644 Dátum: 2015.11.04 szerda, 18:56:45 »

Nem sértődtem meg, és egyáltalán nem voltál sértő, csak ahogy írtad, 3x mondtad el ugyanazt, ezért is kértem elnézést a hülye kérdésekért, mert valószínűleg rosszul fogalmaztam Smiley
Egyébként a vízpumpa hogyan lehet "rossz"? Mert józan ésszel arra gondolnék, hogy kopnak/letörnek a lapátok, esetleg a tengelyre való rögzítés adja meg magát, tehát mindenképpen csökkenő térfogatáramot okoz, ami inkább a túlmelegedéshez vezet, mintsem túlhűtéshez.

Ezek szerint akkor simán lehet, hogy az új termosztát(ok) rossz(ak)?

sajna volt már példa nem egyszer,hogy a csere termók is rosszul működtek....

A vízpumpa több módon képes tönkremenni,és fura dolgokat is képes produkálni.te is írtad a lapát törést-ez már okozhat túlhűtést,mert beakadhat a termo közé a darabja,és az nem tud lezérni,nyitva marad folyamatosan.De va olyan eset is,amikor a vízpumpa bordástengelye,ahonnan a hajtást kapja a szervószivattyútól szépen megkopik és alacsony fordulaton nem hajt a tengely,magasabb fordulaton meg igen vagy részlegesen,és ekkor a felmelegedett vizet rögtön kikergeti a blokkból.de hasonlót eredményezhet az is,amikor a műanyag járókerekének a közepéből kiszakad a réz inzert,amivel a tengelyre van rögzítve.Később a járókereket bronzra cserélték éppen ez miatt.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
tamasia
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 101



E-mail
« Új hozzászólás #38645 Dátum: 2015.11.04 szerda, 19:04:17 »

Esetemben a vízpumpát kizárhatjuk.
Van esetleg valami "bevált", garantáltan elsőre is biztosan jól működő márka? Azt tudom, hogy olajköriből csak gyári van, de főköriből?
sajna volt már példa nem egyszer,hogy a csere termók is rosszul működtek....

A vízpumpa több módon képes tönkremenni,és fura dolgokat is képes produkálni.te is írtad a lapát törést-ez már okozhat túlhűtést,mert beakadhat a termo közé a darabja,és az nem tud lezérni,nyitva marad folyamatosan.De va olyan eset is,amikor a vízpumpa bordástengelye,ahonnan a hajtást kapja a szervószivattyútól szépen megkopik és alacsony fordulaton nem hajt a tengely,magasabb fordulaton meg igen vagy részlegesen,és ekkor a felmelegedett vizet rögtön kikergeti a blokkból.de hasonlót eredményezhet az is,amikor a műanyag járókerekének a közepéből kiszakad a réz inzert,amivel a tengelyre van rögzítve.Később a járókereket bronzra cserélték éppen ez miatt.
Naplózva

Mondeo Turnier MKIII f2 2006/11
2.0 TDCi 96 kW N7BA
18" | Llumar | DLD 500+ | Flipkey | EGR off | tempomat
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26997


E-mail
« Új hozzászólás #38646 Dátum: 2015.11.04 szerda, 19:19:41 »

Érdemes hőálló tömítő pasztával bekenni a fémlapot?
Gondolom a normál tömítés ne kerüljön vissza csak maga a "dugó"

A gyári tömítés is kerüljön vissza a kipufogógáz felőli oldalra, mert ha ott ereszt, akkor mozog a gáz a csőben, és az nem jó.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48474



« Új hozzászólás #38647 Dátum: 2015.11.04 szerda, 19:46:17 »

Esetemben a vízpumpát kizárhatjuk.
Van esetleg valami "bevált", garantáltan elsőre is biztosan jól működő márka? Azt tudom, hogy olajköriből csak gyári van, de főköriből?
nekem korábban a Facet tipus bejött.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48474



« Új hozzászólás #38648 Dátum: 2015.11.04 szerda, 19:48:18 »

A gyári tömítés is kerüljön vissza a kipufogógáz felőli oldalra, mert ha ott ereszt, akkor mozog a gáz a csőben, és az nem jó.

AndyA
én pedig a másik oldalra tettem.éppen azért,hogy a turbónyomás mindenképpen lelegyen tömítve.a kipuffgáz meg nem fontos,meg annyira az nem tud ott szökni,oda csak tömítő pasztát tettem.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23822


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #38649 Dátum: 2015.11.04 szerda, 19:53:59 »

Esetemben a vízpumpát kizárhatjuk.
Van esetleg valami "bevált", garantáltan elsőre is biztosan jól működő márka? Azt tudom, hogy olajköriből csak gyári van, de főköriből?
lehetőleg gyárit. max 1-2eft-tal lesz olcsóbb az utángyártott, annyit meg nem ér, hogy még1x szét kelljen szedni
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Oldalak: 1 ... 766 767 768 769 770 771 772 [773] 774 775 776 777 778 779 780 ... 958   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.138 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.