Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 20:34:54
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
TDCi motorok
Oldalak:
1
...
766
767
768
769
770
771
772
[
773
]
774
775
776
777
778
779
780
...
959
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: TDCi motorok (Megtekintve 14663917 alkalommal)
0 Felhasználó és 139 vendég van a témában
süfike
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 126
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38600 Dátum:
2015.11.03 kedd, 08:46:53 »
Hy All!
Van esetleg valakinek egérke dugója vagy mintája felesleges?Ledugóznám egérkét.
Naplózva
MK.III.2003.09.2.0 TDCI 130LE Panther Black Turnier,Verona Grain Leather Camel Belső,Ghia-buisness-executive....nagyonszeressükautó.
szjancsi
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 2
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38601 Dátum:
2015.11.03 kedd, 09:18:54 »
Idézetet írta: Scratch - 2009.08.30 vasárnap, 17:58:56
TDCi motorok
Sziasztok !
Volt már valakinek olyan gondja, hogy kettős tömegű csere után a motor leállt, aminek az okát megtaláltuk , mert a főtengely jeladó eltört, a csere után beindul, viszont nem megy egy henger. A hibakereséskor az első injektor csövét fellazítottuk, hogy a magasnyomású nyomja e a gázolajat, ez nem jelent gondot az injektor kódolásánál ?
Köszönöm a válaszokat .
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38602 Dátum:
2015.11.03 kedd, 09:30:15 »
Idézetet írta: szjancsi - 2015.11.03 kedd, 09:18:54
Sziasztok !
Volt már valakinek olyan gondja, hogy kettős tömegű csere után a motor leállt, aminek az okát megtaláltuk , mert a főtengely jeladó eltört, a csere után beindul, viszont nem megy egy henger. A hibakereséskor az első injektor csövét fellazítottuk, hogy a magasnyomású nyomja e a gázolajat, ez nem jelent gondot az injektor kódolásánál ?
Köszönöm a válaszokat .
az injektorkódoknak nincs közük a fellazított hollanderhez és vica verza.nemlehet,hogy a csúcsok kábelezése-csatlakozói nincsenek a helyükön?hibakódot kellen olvasni.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
akosm92
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 174
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38603 Dátum:
2015.11.03 kedd, 09:35:26 »
Idézetet írta: süfike - 2015.11.03 kedd, 08:46:53
Hy All!
Van esetleg valakinek egérke dugója vagy mintája felesleges?Ledugóznám egérkét.
http://www.ebay.com/itm/131109677235?_trksid=p2060353.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT
Naplózva
2003 Mondeo Ghia 2.0 Tdci
Pantherblack
EGR off
2004 Mondeo Ghia Business 2.0 Tdci fl
Pantherblack
*INA EGR off
süfike
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 126
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38604 Dátum:
2015.11.03 kedd, 09:41:23 »
Idézetet írta: akosm92 - 2015.11.03 kedd, 09:35:26
http://www.ebay.com/itm/131109677235?_trksid=p2060353.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT
Köszönöm de nem tudok ebayről rendelni
a leírásban valami ilyesmi is jó.
EGR kipufogócső oldali tömítést (finis 1203025) rajzoljuk körbe egy vékony acéllemezre a nagy középső lyuk nélkül, vágjuk körbe, fúrjuk ki a furatokat (2db), sorjázzuk le, és készen vagyunk.
nem komplikált megcsinálnom csak bárdinál eszerint a cikkszám szerint viszont nem találom.
Naplózva
MK.III.2003.09.2.0 TDCI 130LE Panther Black Turnier,Verona Grain Leather Camel Belső,Ghia-buisness-executive....nagyonszeressükautó.
Vagyokabajnok
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3548
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38605 Dátum:
2015.11.03 kedd, 09:42:16 »
Idézetet írta: süfike - 2015.11.03 kedd, 08:46:53
Hy All!
Van esetleg valakinek egérke dugója vagy mintája felesleges?Ledugóznám egérkét.
vagy:
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja.
http://www.kepfeltoltes.hu
csak 2002.09.tól
«
Utoljára szerkesztve: 2015.11.03 kedd, 09:50:17 írta vagyokabajnok
»
Naplózva
2011.12 1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0 GHIA 145 LE (B5Y) esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr. 300+
süfike
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 126
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38606 Dátum:
2015.11.03 kedd, 09:50:07 »
Idézetet írta: vagyokabajnok - 2015.11.03 kedd, 09:42:16
vagy:
http://kepfeltoltes.hu/thumb/150825/egr_dugo_rajz_www.kepfeltoltes.hu_.png[/img]
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. [url=http://www.kepfeltoltes.hu]http://www.kepfeltoltes.hu
KÖSZÖNÖM!!!!!
Van 3 mm-es alulemezem olyan tenyérnyi nagyságú.Lehet belőle csinálni?Nem lesz gond a vele?
«
Utoljára szerkesztve: 2015.11.03 kedd, 09:55:57 írta alf
»
Naplózva
MK.III.2003.09.2.0 TDCI 130LE Panther Black Turnier,Verona Grain Leather Camel Belső,Ghia-buisness-executive....nagyonszeressükautó.
Vagyokabajnok
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3548
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38607 Dátum:
2015.11.03 kedd, 10:03:58 »
Idézetet írta: süfike - 2015.11.03 kedd, 09:50:07
KÖSZÖNÖM!!!!!
Van 3 mm-es alulemezem olyan tenyérnyi nagyságú.Lehet belőle csinálni?Nem lesz gond a vele?
Azt nem tudom,de a vastagság miatt aggódsz,de azért elfér. Alu is jó.
Ja és benyásom van.
Naplózva
2011.12 1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0 GHIA 145 LE (B5Y) esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr. 300+
süfike
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 126
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38608 Dátum:
2015.11.03 kedd, 10:12:22 »
Idézetet írta: vagyokabajnok - 2015.11.03 kedd, 10:03:58
Azt nem tudom,de a vastagság miatt aggódsz,de azért elfér. Alu is jó.
Ja és benyásom van.
Itt milyen forróság van?lehet vastag kartonpapírból is akár?vagy valami kemény műanyagból?
Naplózva
MK.III.2003.09.2.0 TDCI 130LE Panther Black Turnier,Verona Grain Leather Camel Belső,Ghia-buisness-executive....nagyonszeressükautó.
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38609 Dátum:
2015.11.03 kedd, 10:18:32 »
Idézetet írta: süfike - 2015.11.03 kedd, 10:12:22
Itt milyen forróság van?lehet vastag kartonpapírból is akár?vagy valami kemény műanyagból?
a motor üzemi hőmérsékletét veszi át.Ahogy megszűnik ott az áramlás,nem lesz extrém magas hőmérséklet.én műanyagban nem gondolkoznék.2mm-es fémlemez.akármilyen.és azonnal megbízható hosszú távon is.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Viló
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1815
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38610 Dátum:
2015.11.03 kedd, 11:29:24 »
Sziasztok!
A következő a probléma a kocsimmal (MK3 F1 2.0TDCi).
Januárba fel lettek újítva az injektorok. Azóta 1900-2000-es fordulaton rángat, fehéresen füstöl és nagyon kopog a motor. Volt már diagnosztikán, cseréltek már nyomásszabályzót a magasnyomásún, EGR ledugózva, vákum megvan mindenhol, coolercsövek épek, hibakód nincs, még sincs meg a probléma. Volt már valakinek hasonló problémája?
Naplózva
1997 1.8TD kombi fel-GHIA-sítva.
2004 F1 2.0 TDCi kombi automata.
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38611 Dátum:
2015.11.03 kedd, 12:34:36 »
Idézetet írta: Viló - 2015.11.03 kedd, 11:29:24
Sziasztok!
A következő a probléma a kocsimmal (MK3 F1 2.0TDCi).
Januárba fel lettek újítva az injektorok. Azóta 1900-2000-es fordulaton rángat, fehéresen füstöl és nagyon kopog a motor. Volt már diagnosztikán, cseréltek már nyomásszabályzót a magasnyomásún, EGR ledugózva, vákum megvan mindenhol, coolercsövek épek, hibakód nincs, még sincs meg a probléma. Volt már valakinek hasonló problémája?
Fáradj vissza az injektor felújító helyre. Nem is értem, hogy ha azóta ilyen, akkor miért használtad így 9 hónapot?
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Viló
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1815
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38612 Dátum:
2015.11.03 kedd, 14:51:53 »
Idézetet írta: GSR - 2015.11.03 kedd, 12:34:36
Fáradj vissza az injektor felújító helyre. Nem is értem, hogy ha azóta ilyen, akkor miért használtad így 9 hónapot?
Visszafáradtam már 2x is, de azt mondták azzal nincs baj.
Csak pályán használom szinte ott meg nem ilyen fordulatszámon.
Naplózva
1997 1.8TD kombi fel-GHIA-sítva.
2004 F1 2.0 TDCi kombi automata.
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38613 Dátum:
2015.11.03 kedd, 15:37:38 »
Idézetet írta: Viló - 2015.11.03 kedd, 14:51:53
Visszafáradtam már 2x is, de azt mondták azzal nincs baj.
Csak pályán használom szinte ott meg nem ilyen fordulatszámon.
Nyilván, mi mást mondtak volna.....
Ha én (mi) meg azt mondjuk, hogy jó ez így.....akkor elhinnéd, hogy jó ez így? Ugye nem.....
Naplózva
Imádom a dízeleket!
rstwingo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1131
csak vagyok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38614 Dátum:
2015.11.03 kedd, 17:36:11 »
Idézetet írta: süfike - 2015.11.03 kedd, 09:50:07
KÖSZÖNÖM!!!!!
Van 3 mm-es alulemezem olyan tenyérnyi nagyságú.Lehet belőle csinálni?Nem lesz gond a vele?
Én Nem akarok a tőlem sokkal tapasztaltabb és hozzáértőbbek
által mondottakkal "vitázni",
DE
az én szerelő barátom mikor meghallotta, hogy alu lemezzel zártam az EGR-t, majdnem sírva fakadt
és közölte, hogy azonnal cseréljem ki
réz vagy bármilyen vaslemezre, azt is mondta, hogy saválló vagy rozsdamentes volna a legjobb (szerencsére ilyenem volt is otthol)
kérdeztem miért, azt mondta, mert a vegyi hatásnak nem áll ellen(kikezdi) ami a hengerben fog landolni
mint írtam nem akarok senkivel ezen "vitázni", én inkább kicseréltem
Naplózva
2012-s MK4 2.0 TD
CI
Titanium
Luxury
Lunar Sky
kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TD
CI
2.0 TURNIER
VIVA X
- kombi-130 pacis-Mashine Silv
szoszo
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 197
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38615 Dátum:
2015.11.03 kedd, 17:41:41 »
Idézetet írta: süfike - 2015.11.03 kedd, 10:12:22
Itt milyen forróság van?lehet vastag kartonpapírból is akár?vagy valami kemény műanyagból?
Ha nem akarod havonta cserélni akkor csináld rozsdamentes lemezből. Én először horganylemezből csináltam mert azt találtam itthon. De kb 1500 km alatt megette az agresszív kipufogógáz. Nem véletlenül van gyárilag az egész egr csőrendzer saválló anyagból.
Naplózva
Ford Mondeo MK3 TDCI 2005 116 Le Euro4 Silver Kombi
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38616 Dátum:
2015.11.03 kedd, 17:45:31 »
Idézetet írta: süfike - 2015.11.03 kedd, 08:46:53
Hy All!
Van esetleg valakinek egérke dugója vagy mintája felesleges?Ledugóznám egérkét.
Szétszereled ott, ahová a dugó kerülne. Ott van benne egy tömítő lemez. Az kiváló sablon, csak a közepét ne lyukaszd ki.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38617 Dátum:
2015.11.03 kedd, 17:48:11 »
Idézetet írta: süfike - 2015.11.03 kedd, 10:12:22
Itt milyen forróság van?lehet vastag kartonpapírból is akár?vagy valami kemény műanyagból?
A kipufogó felől oda nem nagyon fog semmi érkezni. Mivel dugó, áramlás nincs, a cső meg jóóóóó hosszú a kipuffig. A másik oldalon meg a szívóoldal áramlása van, amit max. a turbo nyomása fog egy kicsit a környezeti hőmérséklet fölé emelni. Plusz némi sugárzó hő a motorból - szerintem 60-80 foknál több aligha lesz legrosszabb esetben is. Az is inkább a motor leállítása után, amikor befűti magát a nyári napon a blokk melege a motorháztető alatt.
Azért műanyagot nem raknék oda ezzel együtt sem.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38618 Dátum:
2015.11.03 kedd, 17:49:51 »
Idézetet írta: szoszo - 2015.11.03 kedd, 17:41:41
Ha nem akarod havonta cserélni akkor csináld rozsdamentes lemezből. Én először horganylemezből csináltam mert azt találtam itthon. De kb 1500 km alatt megette az agresszív kipufogógáz. Nem véletlenül van gyárilag az egész egr csőrendzer saválló anyagból.
Én meg aluból csináltam, és 40 ezer km, egy év pályázás Bp. és Bécs között nem csinált vele semmit.
Ha rendesen összerakod, nincs szivárgás, akkor ott nem mozog semmi. A semmi pedig nem tudja kikezdeni, ha alu, ha nem. Amelyik oldalán mozog valami, ott meg csak friss levegő éri.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38619 Dátum:
2015.11.03 kedd, 17:58:13 »
Idézetet írta: AndyA - 2015.11.03 kedd, 17:49:51
Én meg aluból csináltam, és 40 ezer km, egy év pályázás Bp. és Bécs között nem csinált vele semmit.
Ha rendesen összerakod, nincs szivárgás, akkor ott nem mozog semmi. A semmi pedig nem tudja kikezdeni, ha alu, ha nem. Amelyik oldalán mozog valami, ott meg csak friss levegő éri.
AndyA
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
szoszo
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 197
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38620 Dátum:
2015.11.03 kedd, 18:06:16 »
Idézetet írta: tpmportal - 2015.11.01 vasárnap, 18:17:33
Mintha Bunyek írt volna olyat, hogy a termosztáton felül lévő kis légtelenítő lyukat betömte egy kis csavarral + anyával, és ettől rendesen javult a dolog. Aztán volt vita arról, hogy szabad-e ilyet, meg nem fog-e túlmelegedni, és ilyesmi.
TDDi topikban termosztát+légtelenítő szavakra rákeresve rögtön dobja.
Szerdán nekem is két termosztát csere lesz, ha *** marad, én biztos kipróbálom.
Ma szétszedtem megint az autót. Termosztát ki, légtelenítő szelep ki, csavarral bedug, autó összeszerel.
Még nem mentem vele sokat de biztatóak az eredmények. Szépen felment a mutató középre és 2-3mm eltéréssel ott is maradt.
Egyébként azt vettem észre, hogy most rendes hőfokon kisimult a motor járása és jobban is megy az autó. Gondolom azért mert a motorvezérlés hőfok függvényében változtatja az értékeket.
Majd még tesztelem és megírom az eredményeket.
Naplózva
Ford Mondeo MK3 TDCI 2005 116 Le Euro4 Silver Kombi
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38621 Dátum:
2015.11.04 szerda, 06:48:06 »
Idézetet írta: szoszo - 2015.11.03 kedd, 18:06:16
Ma szétszedtem megint az autót. Termosztát ki, légtelenítő szelep ki, csavarral bedug, autó összeszerel.
Még nem mentem vele sokat de biztatóak az eredmények. Szépen felment a mutató középre és 2-3mm eltéréssel ott is maradt.
Egyébként azt vettem észre, hogy most rendes hőfokon kisimult a motor járása és jobban is megy az autó. Gondolom azért mert a motorvezérlés hőfok függvényében változtatja az értékeket.
Majd még tesztelem és megírom az eredményeket.
Kíváncsi vagyok milyen lesz, jó lenne valami épkézláb megoldás erre.
Naplózva
süfike
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 126
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38622 Dátum:
2015.11.04 szerda, 10:56:26 »
Idézetet írta: AndyA - 2015.11.03 kedd, 17:49:51
Én meg aluból csináltam, és 40 ezer km, egy év pályázás Bp. és Bécs között nem csinált vele semmit.
Ha rendesen összerakod, nincs szivárgás, akkor ott nem mozog semmi. A semmi pedig nem tudja kikezdeni, ha alu, ha nem. Amelyik oldalán mozog valami, ott meg csak friss levegő éri.
AndyA
Érdemes hőálló tömítő pasztával bekenni a fémlapot?
Gondolom a normál tömítés ne kerüljön vissza csak maga a "dugó"
Naplózva
MK.III.2003.09.2.0 TDCI 130LE Panther Black Turnier,Verona Grain Leather Camel Belső,Ghia-buisness-executive....nagyonszeressükautó.
süfike
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 126
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38623 Dátum:
2015.11.04 szerda, 11:01:20 »
Kipuckerásztam a MAF-ot.
http://kepfeltoltes.hu/151104/K_perny_fot__2015-11-04_-_10.59.19_www.kepfeltoltes.hu_.png
http://kepfeltoltes.hu/151104/K_perny_fot__2015-11-04_-_10.59.34_www.kepfeltoltes.hu_.png
Naplózva
MK.III.2003.09.2.0 TDCI 130LE Panther Black Turnier,Verona Grain Leather Camel Belső,Ghia-buisness-executive....nagyonszeressükautó.
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38624 Dátum:
2015.11.04 szerda, 11:20:29 »
Idézetet írta: süfike - 2015.11.04 szerda, 10:56:26
Érdemes hőálló tömítő pasztával bekenni a fémlapot?
Gondolom a normál tömítés ne kerüljön vissza csak maga a "dugó"
Én a gyári tömítést az EGR és a dugó közé tettem.
Más:
Megvolt a két termosztát cseréje, a kis levegőztető ledugózása nélkül is drasztikus a javulás
Aztán majd kiderül rendesen hidegben hogy viselkedik, de eddig biztató a dolog.
Az olajköri termosztát a gyári o-gyűrűvel sehogy sem akart tömíteni, szelelt össze-vissza. Egy kicsit vastagabb gyűrűvel összerakva viszont tökéletes lett. Lehetséges, hogy azt az alu öntvényt kicsit megette a fagyálló?
Naplózva
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38625 Dátum:
2015.11.04 szerda, 11:38:57 »
Tisztelt Fórumtársak!
Nem óhajtok véget nem érő vitát elindítani, a főköri termosztát szelepének lezárása ügyében. Viszont gondoljuk végig mi célból kerülhetett oda az a szelep. Szerény véleményem miatt 2 okból.
1. A növekvő hűtővíz hőmérséklet térfogat változással (tágulás) jár mely zárt térben nyomásemelkedést okoz. Ezt a nyomás emelkedést korlátozni kell. Ha szükséges a szelep kinyit.
2. A rendszerben keringő esetleges légbuborékok kivezetése a hűtőrendszer kis köréből. A légbuborékok jelenléte hosszútávon nem szerencsés a hengerfejben. Durva esetben helyi túlhevülést is okozhat mely a hengerfejtömítésének a sérülését is okozhatja.
A nem megfelelő hőmérsékleten üzemelő motor problémáját meg kell keresni. Valami miatt nem érvényesül a rendszerben a termosztátok szabályozó funkciója. A megoldás nem lehet a termosztáton lévő szelep lezárása.
Természetesen egyáltalán nem biztos, hogy helyes az okfejtésem, ebből adódóan mindeki úgy csinálja ahogy neki a legszimpatikusabb.
Tisztelettel László!
«
Utoljára szerkesztve: 2015.11.04 szerda, 16:46:51 írta László
»
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
tamasia
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 101
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38626 Dátum:
2015.11.04 szerda, 12:35:50 »
Sziasztok!
Én is a termosztát témához szólnék hozzá.
Tavaly kicseréltem mindkét termosztátot, természetesen Ford-ra, mert télen kb 10-12 km kellett ahhoz, hogy 60 fok fölé emelkedjen a mutató, viszont fűtés kb két sarokkal odébb már volt. Országúti/autópálya tempóban semmi gond nem volt, de pl autópályáról való lehajtáskor vagy városba való megérkezéskor gázelvétel után elkezdett visszaesni a mutató, szemre kb 70 fok környékére. A csere óta azt mondhatom, hogy kb 80 fokig hűl vissza, és már kb 4 km után 60 fok fölé megy a mutató.
Lehetséges, hogy a gyári termosztát is ilyen lassan szabályoz? Vagy az új is rossz?
Másik téma, hogy nyáron, autópálya sebesség, klíma mellett 95-102 fok közötti értéket ír ki az ELM327. A mutató viszont stabilan középen van. Amikor pedig 90 fokról visszahűl pl 85-re, akkor a mutató drasztikusan elindul lefelé.
Ez lehet esetleg a fedcomp hibája? Vagy programozás? BMW-knél pl. 65 fok elérése után beáll a mutató középre...
Más is tapasztalt hasonlót?
Amúgy az autóval aránylag kevés gond van, a nagy mumusok közül eddig a nagynyomású lett csak cserélve 270e km-nél.
üdv,
Andor
Naplózva
Mondeo Turnier MKIII f2 2006/11
2.0
TD
Ci
96 kW N7BA
18" | Llumar | DLD 500+ | Flipkey | EGR off | tempomat
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38627 Dátum:
2015.11.04 szerda, 12:43:17 »
Idézetet írta: tamasia - 2015.11.04 szerda, 12:35:50
Sziasztok!
Én is a termosztát témához szólnék hozzá.
Tavaly kicseréltem mindkét termosztátot, természetesen Ford-ra, mert télen kb 10-12 km kellett ahhoz, hogy 60 fok fölé emelkedjen a mutató, viszont fűtés kb két sarokkal odébb már volt. Országúti/autópálya tempóban semmi gond nem volt, de pl autópályáról való lehajtáskor vagy városba való megérkezéskor gázelvétel után elkezdett visszaesni a mutató, szemre kb 70 fok környékére. A csere óta azt mondhatom, hogy kb 80 fokig hűl vissza, és már kb 4 km után 60 fok fölé megy a mutató.
Lehetséges, hogy a gyári termosztát is ilyen lassan szabályoz? Vagy az új is rossz?
Másik téma, hogy nyáron, autópálya sebesség, klíma mellett 95-102 fok közötti értéket ír ki az ELM327. A mutató viszont stabilan középen van. Amikor pedig 90 fokról visszahűl pl 85-re, akkor a mutató drasztikusan elindul lefelé.
Ez lehet esetleg a fedcomp hibája? Vagy programozás? BMW-knél pl. 65 fok elérése után beáll a mutató középre...
Más is tapasztalt hasonlót?
Amúgy az autóval aránylag kevés gond van, a nagy mumusok közül eddig a nagynyomású lett csak cserélve 270e km-nél.
üdv,
Andor
nem. a mutató nem szignifikáns értéket mutat.az egy az ecu szerinti számított értéket;tájékoztató adatot mutat.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
tamasia
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 101
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38628 Dátum:
2015.11.04 szerda, 12:49:05 »
És az ELM az közvetlen a szenzor értékét mutatja? Vagy az is csak az ECU-val kommunikál?
Mindazonáltal a mutató mozgása nem tűnik következetesnek, pedig a műszerteszten gond nélkül felveszi a végállásokat.
Idézetet írta: alf - 2015.11.04 szerda, 12:43:17
nem. a mutató nem szignifikáns értéket mutat.az egy az ecu szerinti számított értéket;tájékoztató adatot mutat.
Naplózva
Mondeo Turnier MKIII f2 2006/11
2.0
TD
Ci
96 kW N7BA
18" | Llumar | DLD 500+ | Flipkey | EGR off | tempomat
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38629 Dátum:
2015.11.04 szerda, 12:54:59 »
Idézetet írta: tamasia - 2015.11.04 szerda, 12:49:05
És az ELM az közvetlen a szenzor értékét mutatja? Vagy az is csak az ECU-val kommunikál?
Mindazonáltal a mutató mozgása nem tűnik következetesnek, pedig a műszerteszten gond nélkül felveszi a végállásokat.
az elm a hengerfej hőmérsékletét mutatja.csak az az egy szonda van.minden más értéket saccol vagy számol az ecu.
a mutató mozgásának semmi köze a hőmérsékletváltozáshoz.csak arányaiban mutat valós értéket.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
tamasia
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 101
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38630 Dátum:
2015.11.04 szerda, 14:08:43 »
Tehát ha elveszem a gázt, a hengerekben csak levegőcsere történik, ami miatt érthető módon lecsökken a hengerfej hőmérséklet, amiből (hibásan) saccolja a víz hőmérsékletet?
Ezért jár össze-vissza a mutató?
Egyébként más is tapasztalt ilyet, vagy csak nálam fordul elő?
Idézetet írta: alf - 2015.11.04 szerda, 12:54:59
az elm a hengerfej hőmérsékletét mutatja.csak az az egy szonda van.minden más értéket saccol vagy számol az ecu.
a mutató mozgásának semmi köze a hőmérsékletváltozáshoz.csak arányaiban mutat valós értéket.
Naplózva
Mondeo Turnier MKIII f2 2006/11
2.0
TD
Ci
96 kW N7BA
18" | Llumar | DLD 500+ | Flipkey | EGR off | tempomat
H Zsolt70
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 602
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38631 Dátum:
2015.11.04 szerda, 15:02:54 »
Idézetet írta: László - 2015.11.04 szerda, 11:38:57
Tisztelt Fórumtársak!
Nem óhajtok véget nem érő vitát elindítani, a főköri termosztát szelepének lezárása ügyében. viszont gondoljuk végig mi célból kerülhetett oda az a szelep. Szerény véleményem miatt 2 okból.
1. A növekvő hűtővíz hőmérséklet térfogat változással (tágulás) jár mely zárt térben nyomásemelkedést okoz. Ezt a nyomás emelkedést korlátozni kell.
2. A rendszerben keringő esetleges légbuborékainak kivezetése a hűtőrendszer kis köréből. A légbuborékok jelenléte hosszútávon nem szerencsések a hengerfejben. Durva esetben helyi túlhevülést is okozhat mely a hengerfejtömítésének a sérülését is okozhatja.
A nem megfelelő hőmérsékleten üzemelő motor problémáját meg kell keresni. Valami miatt nem érvényesül a rendszerben a termosztátok szabályozó funkciója. A megoldás nem lehet a termosztáton lévő szelep lezárása.
Természetesen egyáltalán nem biztos, hogy helyes az okfejtésem, ebből adódóan mindeki úgy csinálja ahogy neki a legszimpatikusabb.
Tisztelettel László!
Hali.
Nem gőzszelep ennek a neve véletlenül? Arra hivatott, hogy termosztát zárt állapotában is engedi az esetleges gázt vagy a hűtőfolyadékot áramolni. Ha "véletlenül" felforr a víz a termosztát lezár itt viszont távozhat a gőz.
Üdv.:Zsolt
Naplózva
EX Mondeo 2.0 Tdci 2005 1 3 5 └-┼┼┤ 2 4 6 340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38632 Dátum:
2015.11.04 szerda, 16:30:12 »
Idézetet írta: horizss - 2015.11.04 szerda, 15:02:54
Hali.
Nem gőzszelep ennek a neve véletlenül? Arra hivatott, hogy termosztát zárt állapotában is engedi az esetleges gázt vagy a hűtőfolyadékot áramolni. Ha "véletlenül" felforr a víz a termosztát lezár itt viszont távozhat a gőz.
Üdv.:Zsolt
Tisztelt Fórumtárs!
Valójában nem tudom a szelep pontos nevét. De szerintem nem ez a fontos, hanem a feladata. Nem gondolnám, hogy a mai költségtakarékos világunkban csak úgy, feleslegesen beépítenek egy szelepet a termosztátba. Sajnos a Mondeo hűtőköre egy eléggé összetett vízkör. Viszont még egy részletes, megbízható, érthető, működési leírással nem találkoztam. A vízkör rajza is úgy van megadva nehogy az egyszerű halandó, megértse a rendszer tényleges működési mechanizmusát. A rendszer pontos ismeretének hiányában, és sajnos néha még az új gyári alkatrészek hibájából is adódnak a fűtési szezon beálltával, megoldhatatlannak tűnő problémák. Még egy apró kiigazítás. A felforrt víz esetén a termosztát nagy valószínűséggel totálisan nyitva van. Ha ilyenkor mégis zárva marad, akkor az biztosan kuka.
Tisztelettel László!
«
Utoljára szerkesztve: 2015.11.04 szerda, 16:51:08 írta László
»
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38633 Dátum:
2015.11.04 szerda, 17:18:00 »
Idézetet írta: tamasia - 2015.11.04 szerda, 14:08:43
Tehát ha elveszem a gázt, a hengerekben csak levegőcsere történik, ami miatt érthető módon lecsökken a hengerfej hőmérséklet, amiből (hibásan) saccolja a víz hőmérsékletet?
Ezért jár össze-vissza a mutató?
Egyébként más is tapasztalt ilyet, vagy csak nálam fordul elő?
ajjaj.ennyire rosszul magyarázom?
1.a mutató direkt csak tájékoztató funkciót lát el,nem a pontos hőmérsékletet közöl,az ecu állítja be,nincs közvetlen kapcsolat a szonda és a műszer között.
2.minden mk3as mondeón így működik.ez nem hiba,csak nincs szükség arra,hogy te pontos hőmérsékletet tudjál,azt elég ha az ecu tudja.
3.ez nem vízhőfok,hanem a hf hőmérséklete.
4.van olyan mk4,amiben már nincs is "vízhőfokjelző".és még jópár autóban....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
tamasia
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 101
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38634 Dátum:
2015.11.04 szerda, 17:29:21 »
Bocs, ha idétlen kérdéseket tettem fel, nem vagyok gyökér, csak igyekszem megérteni az egész működést
. Azt tudtam, hogy ez már gyakorlatilag "kijelző" (mint ahogy a sebességmérő órába sem spirál megy be
), csak az érdekelt, hogy ez a viselkedés normális-e egyáltalán, vagy kezdjek hibakerersésbe. Ahogy azt korábban is írtam, a BMW-nél pl 65 fok elérése után azonnal beáll középre a mutató, függetlenül a tényleges értéktől, de az utána nem mozdul semerre, mondván majd ha tényleg baj van, tudatja a vezetővel.
Köszi mindenkinek a hozzászólást
Idézetet írta: alf - 2015.11.04 szerda, 17:18:00
ajjaj.ennyire rosszul magyarázom?
1.a mutató direkt csak tájékoztató funkciót lát el,nem a pontos hőmérsékletet közöl,az ecu állítja be,nincs közvetlen kapcsolat a szonda és a műszer között.
2.minden mk3as mondeón így működik.ez nem hiba,csak nincs szükség arra,hogy te pontos hőmérsékletet tudjál,azt elég ha az ecu tudja.
3.ez nem vízhőfok,hanem a hf hőmérséklete.
4.van olyan mk4,amiben már nincs is "vízhőfokjelző".és még jópár autóban....
Naplózva
Mondeo Turnier MKIII f2 2006/11
2.0
TD
Ci
96 kW N7BA
18" | Llumar | DLD 500+ | Flipkey | EGR off | tempomat
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38635 Dátum:
2015.11.04 szerda, 17:36:51 »
Idézetet írta: alf - 2015.11.04 szerda, 17:18:00
ajjaj.ennyire rosszul magyarázom?
1.a mutató direkt csak tájékoztató funkciót lát el,nem a pontos hőmérsékletet közöl,az ecu állítja be,nincs közvetlen kapcsolat a szonda és a műszer között.
2.minden mk3as mondeón így működik.ez nem hiba,csak nincs szükség arra,hogy te pontos hőmérsékletet tudjál,azt elég ha az ecu tudja.
3.ez nem vízhőfok,hanem a hf hőmérséklete.
4.van olyan mk4,amiben már nincs is "vízhőfokjelző".és még jópár autóban....
Tisztelt Fórumtárs!
Na pont ezért nem veszek én MK4 mondeót. Meg a szuper jól működő DPF miatt.
Mi az, hogy egy olyan fontos műszert mint a vízhőmérséklet mérő, vagy csak jelző műszer, nincs beépítve a kocsiba. Ennyire azért nem kéne már spórolni. Nem utolsó sorban, az elektronikák sem olyan megbízhatóak hogy csak úgy rábízhatnánk a motor vízhőmérsékletét. Amikor az ellenőrző lámpa kigyullad a motor vize már régen felforrt. Van a közvetlen közelemben olyan gépsárkány amibe nincs vízhőmérő műszer. Csak egyszer jelzett be a víz túl meleg lámpa. A vége az atrakciónak hengerfejtömítés csere lett. Legyen csak ott az a műszer, még ha nem is arányosan mutatja a vízhőmérsékletet
.
Tisztelettel László!
«
Utoljára szerkesztve: 2015.11.04 szerda, 17:40:43 írta László
»
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Kispusi
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 625
BLACK SMOKE & HIGH TORQUE
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38636 Dátum:
2015.11.04 szerda, 17:40:49 »
Idézetet írta: László - 2015.11.04 szerda, 11:38:57
Tisztelt Fórumtársak!
Nem óhajtok véget nem érő vitát elindítani, a főköri termosztát szelepének lezárása ügyében. Viszont gondoljuk végig mi célból kerülhetett oda az a szelep. Szerény véleményem miatt 2 okból.
1. A növekvő hűtővíz hőmérséklet térfogat változással (tágulás) jár mely zárt térben nyomásemelkedést okoz. Ezt a nyomás emelkedést korlátozni kell. Ha szükséges a szelep kinyit.
2. A rendszerben keringő esetleges légbuborékok kivezetése a hűtőrendszer kis köréből. A légbuborékok jelenléte hosszútávon nem szerencsés a hengerfejben. Durva esetben helyi túlhevülést is okozhat mely a hengerfejtömítésének a sérülését is okozhatja.
A nem megfelelő hőmérsékleten üzemelő motor problémáját meg kell keresni. Valami miatt nem érvényesül a rendszerben a termosztátok szabályozó funkciója. A megoldás nem lehet a termosztáton lévő szelep lezárása.
Természetesen egyáltalán nem biztos, hogy helyes az okfejtésem, ebből adódóan mindeki úgy csinálja ahogy neki a legszimpatikusabb.
Tisztelettel László!
Szerintem én letakarom kartonpapírral az összes hűtőrácsot úgy mint a 105l Skodámnál!!!
Naplózva
2.2 ST TDCi, 2004/9, MACHINE SILVER, DENSO navi, 6 GANG, EGéR-ke OFF, KATALYST OFF, INA, ,CHIP, STRAIGHT PIPE + BLACK SMOKE, FOCUS ST ELSŐ FÉKEK, EBC BETÉT,
Kispusi
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 625
BLACK SMOKE & HIGH TORQUE
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38637 Dátum:
2015.11.04 szerda, 17:47:43 »
Idézetet írta: tamasia - 2015.11.04 szerda, 14:08:43
Tehát ha elveszem a gázt, a hengerekben csak levegőcsere történik, ami miatt érthető módon lecsökken a hengerfej hőmérséklet, amiből (hibásan) saccolja a víz hőmérsékletet?
Ezért jár össze-vissza a mutató?
Egyébként más is tapasztalt ilyet, vagy csak nálam fordul elő?
Nekem csak akkor szokott kicsit ingadozni a mutató, amikor még nem éri el a teljes függőleges állást.
Amikor beáll középre függőlegesen, akkor már semerre nem ingadozik.....
Naplózva
2.2 ST TDCi, 2004/9, MACHINE SILVER, DENSO navi, 6 GANG, EGéR-ke OFF, KATALYST OFF, INA, ,CHIP, STRAIGHT PIPE + BLACK SMOKE, FOCUS ST ELSŐ FÉKEK, EBC BETÉT,
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38638 Dátum:
2015.11.04 szerda, 17:48:06 »
Idézetet írta: tamasia - 2015.11.04 szerda, 17:29:21
Bocs, ha idétlen kérdéseket tettem fel, nem vagyok gyökér, csak igyekszem megérteni az egész működést
. Azt tudtam, hogy ez már gyakorlatilag "kijelző" (mint ahogy a sebességmérő órába sem spirál megy be
), csak az érdekelt, hogy ez a viselkedés normális-e egyáltalán, vagy kezdjek hibakerersésbe. Ahogy azt korábban is írtam, a BMW-nél pl 65 fok elérése után azonnal beáll középre a mutató, függetlenül a tényleges értéktől, de az utána nem mozdul semerre, mondván majd ha tényleg baj van, tudatja a vezetővel.
Köszi mindenkinek a hozzászólást
ez a mutató is beáll középre,és ha jók a termosztátok,akkor ott is marad.Tök normális a működése.
nem hiszem amúgy,hogy sértő voltam.én 3x mondtam el ugyan azt tök higgadtan.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38639 Dátum:
2015.11.04 szerda, 17:49:50 »
Idézetet írta: tamasia - 2015.11.04 szerda, 14:08:43
Ezért jár össze-vissza a mutató?
Egyébként más is tapasztalt ilyet, vagy csak nálam fordul elő?
ennek az oka a rossz termosztát,vagy termosztátok,és vagy a vízpumpa lehet......
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38640 Dátum:
2015.11.04 szerda, 17:51:22 »
Idézetet írta: Kispusi - 2015.11.04 szerda, 17:40:49
Szerintem én letakarom kartonpapírral az összes hűtőrácsot úgy mint a 105l Skodámnál!!!
Tisztelt Fórumtárs!
Mint bátorkodtam az előzőekben leírni, mindenki saját belátása szerint orvosolja a jelentkező hibát a hűtőkörben.
Tisztelettel László!
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38641 Dátum:
2015.11.04 szerda, 17:56:29 »
Idézetet írta: László - 2015.11.04 szerda, 17:36:51
Tisztelt Fórumtárs!
Na pont ezért nem veszek én MK4 mondeót. Meg a szuper jól működő DPF miatt.
Mi az, hogy egy olyan fontos műszert mint a vízhőmérséklet mérő, vagy csak jelző műszer, nincs beépítve a kocsiba. Ennyire azért nem kéne már spórolni. Nem utolsó sorban, az elektronikák sem olyan megbízhatóak hogy csak úgy rábízhatnánk a motor vízhőmérsékletét. Amikor az ellenőrző lámpa kigyullad a motor vize már régen felforrt. Van a közvetlen közelemben olyan gépsárkány amibe nincs vízhőmérő műszer. Csak egyszer jelzett be a víz túl meleg lámpa. A vége az atrakciónak hengerfejtömítés csere lett. Legyen csak ott az a műszer, még ha nem is arányosan mutatja a vízhőmérsékletet
.
Tisztelettel László!
Tisztelt László.
Ezek a rendszerek is jól és helyesen működnek.Amíg minden helyesen funkcionál.Termosztát,vízpumpa,hűtő,stb.De ilyen a dpf is.A híre sokkal rosszabb,mint vele együttélni,használni,karbantartani,helyesen üzemeltetni.A turbó és a levegőrendszer működésére gyakorlatilag sokkal jobban kell figyelni,mint a dpf-ére,és ugyan olyan hosszú az élettartama ebben az esetben,mint bármelyik nagyobb vagy fontosabb-értékesebb alkatrésznek az autóban.
A helyes használat és a megfelelő karbantartás mellett az mk4es mondeó túlszárnyalja az mk3as típust.Hidd el nekem.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38642 Dátum:
2015.11.04 szerda, 18:10:58 »
Idézetet írta: alf - 2015.11.04 szerda, 17:56:29
Tisztelt László.
Ezek a rendszerek is jól és helyesen működnek.Amíg minden helyesen funkcionál.Termosztát,vízpumpa,hűtő,stb.De ilyen a dpf is.A híre sokkal rosszabb,mint vele együttélni,használni,karbantartani,helyesen üzemeltetni.A turbó és a levegőrendszer működésére gyakorlatilag sokkal jobban kell figyelni,mint a dpf-ére,és ugyan olyan hosszú az élettartama ebben az esetben,mint bármelyik nagyobb vagy fontosabb-értékesebb alkatrésznek az autóban.
A helyes használat és a megfelelő karbantartás mellett az mk4es mondeó túlszárnyalja az mk3as típust.Hidd el nekem.
Tisztelt Fórumtárs!
Hát pont ezért MK4.
Próbáltam kicsit szatirikus lenni.
Tisztelettel László!
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
tamasia
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 101
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38643 Dátum:
2015.11.04 szerda, 18:46:45 »
Nem sértődtem meg, és egyáltalán nem voltál sértő, csak ahogy írtad, 3x mondtad el ugyanazt, ezért is kértem elnézést a hülye kérdésekért, mert valószínűleg rosszul fogalmaztam
Egyébként a vízpumpa hogyan lehet "rossz"? Mert józan ésszel arra gondolnék, hogy kopnak/letörnek a lapátok, esetleg a tengelyre való rögzítés adja meg magát, tehát mindenképpen csökkenő térfogatáramot okoz, ami inkább a túlmelegedéshez vezet, mintsem túlhűtéshez.
Ezek szerint akkor simán lehet, hogy az új termosztát(ok) rossz(ak)?
Idézetet írta: alf - 2015.11.04 szerda, 17:48:06
ez a mutató is beáll középre,és ha jók a termosztátok,akkor ott is marad.Tök normális a működése.
nem hiszem amúgy,hogy sértő voltam.én 3x mondtam el ugyan azt tök higgadtan.
Naplózva
Mondeo Turnier MKIII f2 2006/11
2.0
TD
Ci
96 kW N7BA
18" | Llumar | DLD 500+ | Flipkey | EGR off | tempomat
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38644 Dátum:
2015.11.04 szerda, 18:56:45 »
Idézetet írta: tamasia - 2015.11.04 szerda, 18:46:45
Nem sértődtem meg, és egyáltalán nem voltál sértő, csak ahogy írtad, 3x mondtad el ugyanazt, ezért is kértem elnézést a hülye kérdésekért, mert valószínűleg rosszul fogalmaztam
Egyébként a vízpumpa hogyan lehet "rossz"? Mert józan ésszel arra gondolnék, hogy kopnak/letörnek a lapátok, esetleg a tengelyre való rögzítés adja meg magát, tehát mindenképpen csökkenő térfogatáramot okoz, ami inkább a túlmelegedéshez vezet, mintsem túlhűtéshez.
Ezek szerint akkor simán lehet, hogy az új termosztát(ok) rossz(ak)?
sajna volt már példa nem egyszer,hogy a csere termók is rosszul működtek....
A vízpumpa több módon képes tönkremenni,és fura dolgokat is képes produkálni.te is írtad a lapát törést-ez már okozhat túlhűtést,mert beakadhat a termo közé a darabja,és az nem tud lezérni,nyitva marad folyamatosan.De va olyan eset is,amikor a vízpumpa bordástengelye,ahonnan a hajtást kapja a szervószivattyútól szépen megkopik és alacsony fordulaton nem hajt a tengely,magasabb fordulaton meg igen vagy részlegesen,és ekkor a felmelegedett vizet rögtön kikergeti a blokkból.de hasonlót eredményezhet az is,amikor a műanyag járókerekének a közepéből kiszakad a réz inzert,amivel a tengelyre van rögzítve.Később a járókereket bronzra cserélték éppen ez miatt.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
tamasia
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 101
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38645 Dátum:
2015.11.04 szerda, 19:04:17 »
Esetemben a vízpumpát kizárhatjuk.
Van esetleg valami "bevált", garantáltan elsőre is biztosan jól működő márka? Azt tudom, hogy olajköriből csak gyári van, de főköriből?
Idézetet írta: alf - 2015.11.04 szerda, 18:56:45
sajna volt már példa nem egyszer,hogy a csere termók is rosszul működtek....
A vízpumpa több módon képes tönkremenni,és fura dolgokat is képes produkálni.te is írtad a lapát törést-ez már okozhat túlhűtést,mert beakadhat a termo közé a darabja,és az nem tud lezérni,nyitva marad folyamatosan.De va olyan eset is,amikor a vízpumpa bordástengelye,ahonnan a hajtást kapja a szervószivattyútól szépen megkopik és alacsony fordulaton nem hajt a tengely,magasabb fordulaton meg igen vagy részlegesen,és ekkor a felmelegedett vizet rögtön kikergeti a blokkból.de hasonlót eredményezhet az is,amikor a műanyag járókerekének a közepéből kiszakad a réz inzert,amivel a tengelyre van rögzítve.Később a járókereket bronzra cserélték éppen ez miatt.
Naplózva
Mondeo Turnier MKIII f2 2006/11
2.0
TD
Ci
96 kW N7BA
18" | Llumar | DLD 500+ | Flipkey | EGR off | tempomat
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38646 Dátum:
2015.11.04 szerda, 19:19:41 »
Idézetet írta: süfike - 2015.11.04 szerda, 10:56:26
Érdemes hőálló tömítő pasztával bekenni a fémlapot?
Gondolom a normál tömítés ne kerüljön vissza csak maga a "dugó"
A gyári tömítés is kerüljön vissza a kipufogógáz felőli oldalra, mert ha ott ereszt, akkor mozog a gáz a csőben, és az nem jó.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38647 Dátum:
2015.11.04 szerda, 19:46:17 »
Idézetet írta: tamasia - 2015.11.04 szerda, 19:04:17
Esetemben a vízpumpát kizárhatjuk.
Van esetleg valami "bevált", garantáltan elsőre is biztosan jól működő márka? Azt tudom, hogy olajköriből csak gyári van, de főköriből?
nekem korábban a Facet tipus bejött.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38648 Dátum:
2015.11.04 szerda, 19:48:18 »
Idézetet írta: AndyA - 2015.11.04 szerda, 19:19:41
A gyári tömítés is kerüljön vissza a kipufogógáz felőli oldalra, mert ha ott ereszt, akkor mozog a gáz a csőben, és az nem jó.
AndyA
én pedig a másik oldalra tettem.éppen azért,hogy a turbónyomás mindenképpen lelegyen tömítve.a kipuffgáz meg nem fontos,meg annyira az nem tud ott szökni,oda csak tömítő pasztát tettem.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38649 Dátum:
2015.11.04 szerda, 19:53:59 »
Idézetet írta: tamasia - 2015.11.04 szerda, 19:04:17
Esetemben a vízpumpát kizárhatjuk.
Van esetleg valami "bevált", garantáltan elsőre is biztosan jól működő márka? Azt tudom, hogy olajköriből csak gyári van, de főköriből?
lehetőleg gyárit. max 1-2eft-tal lesz olcsóbb az utángyártott, annyit meg nem ér, hogy még1x szét kelljen szedni
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Oldalak:
1
...
766
767
768
769
770
771
772
[
773
]
774
775
776
777
778
779
780
...
959
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ