Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.18 csütörtök, 08:30:27 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 893 894 895 896 897 898 899 [900] 901 902 903 904 905 906 907 ... 958   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 13285294 alkalommal)
0 Felhasználó és 28 vendég van a témában
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #44950 Dátum: 2018.04.21 szombat, 15:03:35 »

Sziasztok!
Kinéztem magamnak egy 2004-es Mondeót, 2.0 TDCi. 260 ezer van benne, magyarországi az autó és 12 éve ugyanannál a tulajnál van. Azt mondja, mindig teljeskörű szervizt adott az autónak, különös figyelmet szentelt a szűrők időszakos cseréjének. Ezzel is magyarázza azt, hogy mióta nála van (12 év) azóta az üzemanyagellátó rendszerrel még sosem volt gondja. Szerinte teljesen költségmentes az autó, én is mindent rendben találtam rajta. Ezek alapján kell félnem porlasztócsúcs, nagynyomású pumpa, vagy bármi egyébtől ami befecskendező-rendszer? Annyi van még, hogy 1 hét állás alatt néhány csepp olaj volt a motor alatt, egyébiránt nem látni rajta mást. Szeretném megvenni, nagyon tetszik az autó, de nem örülnék neki, ha p.csúcs cserével kellene kezdeni.

Azért az, hogy 10-20e km-enként (ki-mire esküszik) kicseréltetett néhány pár ezer ft-os szűrőt, meg töltött bele friss olajat, nem nevezném különös figyelemnek, hanem a nagyon minimális (gyár által is előírt) karbantartásnak.
Számolj azzal, hogy az a 260e km nem biztos, hogy annyi. A vételárba kalkulálj bele még úgy 3-400e ft-ot. Ha nem most azonnal, akkor fél-1-2 év múlva várhatóan szükség lesz rá.
Diaggal lehet következtetni rá talán, hogy milyen állapotban vannak a porlasztók.

A negatív hangnem ellenére simán lehet ez jó autó, de ne érjen meglepetésként, ha egy 14 éves autóba a vételáron felül bele kell még lapátolni néhány ft-ot. Az üzemanyagrendszer is "kopóalkatrész", mint ahogy az autó sok más része, időnként költeni kell rá.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48445



« Új hozzászólás #44951 Dátum: 2018.04.21 szombat, 15:12:19 »

Azért az, hogy 10-20e km-enként (ki-mire esküszik) kicseréltetett néhány pár ezer ft-os szűrőt, meg töltött bele friss olajat, nem nevezném különös figyelemnek, hanem a nagyon minimális (gyár által is előírt) karbantartásnak.
Számolj azzal, hogy az a 260e km nem biztos, hogy annyi. A vételárba kalkulálj bele még úgy 3-400e ft-ot. Ha nem most azonnal, akkor fél-1-2 év múlva várhatóan szükség lesz rá.
Diaggal lehet következtetni rá talán, hogy milyen állapotban vannak a porlasztók.

A negatív hangnem ellenére simán lehet ez jó autó, de ne érjen meglepetésként, ha egy 14 éves autóba a vételáron felül bele kell még lapátolni néhány ft-ot. Az üzemanyagrendszer is "kopóalkatrész", mint ahogy az autó sok más része, időnként költeni kell rá.
....néhány százezret. Roll Eyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
keczka
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 158



E-mail
« Új hozzászólás #44952 Dátum: 2018.04.21 szombat, 20:06:34 »

Mi az oka annak, hogy messze a maximum fölött van az olajszint? Hogy ez még a többi bajhoz hozzaadódjon.
Naplózva

Ford Mondeo mk4 2012/07 kombi Euro 5
Ex. Ford Mondeo mk3 2006/11 kombi Euro 4
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #44953 Dátum: 2018.04.21 szombat, 20:10:21 »

Mi az oka annak, hogy messze a maximum fölött van az olajszint? Hogy ez még a többi bajhoz hozzaadódjon.
Ejj, a benzinesek mennyire örülnének egy ilyen ficsörnek... Wink
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
keczka
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 158



E-mail
« Új hozzászólás #44954 Dátum: 2018.04.21 szombat, 20:31:09 »

Nekem nemrég történt a tisztítás. A lényege, hogy a turbóbelső ilyenből ilyen lett: https://imgur.com/a/07l3Yz1. Az első képen látható állapotnál épp a teljes szorulás előtti állapotban volt, alig lehetett mozgatni. Tisztítás után, akár ráfújásra is megmozdult. A malacfarok indításkor, terheléskor néha villogott, azóta nem (kb. egy éve). Nem csak a villogás, hanem az erőtlenség, füstölés stb, továbbá ezzel kapcsolatos hibák amiket már a megelőző hozzászólásokban leírtak
Ha ez a tisztítás nem történik meg, akkor az új elektronikád is tönkre megy.

A tisztítás folyamatát végignéztem. Nem egyszerű, nagy és precíz munkát végzett Ervin, 4-5 óra alatt fejezte be. Ennek ellenére azt mondom, hogy ha van szerelőaknád, sok szerszámod és lehetőséged arra, hogy a kocsi akár több napig (vagy akár hétig) használhatatlan, mert elakadtál, akkor inkább te állj neki, mintsem egy pancsernek add oda. Odafigyelve, lassan le lehet szedni, bontani és össze is lehet rakni. Ha így használod, akkor az új elektronika is tönkre megy rajta, mindenképp tisztítani kell.

Van Szentgyörgyön egy kontaktom, aki az országos ralibajnokság egyik csapatának a vezető szerelője, megpróbálok vele kapcsolatba lépni, de nem ígérek semmit.
Köszi szépen. Ha adsz egy nevet esetleg en is érdeklődnék. Itt elég kicsi a vidék, nagy az ismerertségi kör. De ha tudsz érdeklődni akkor az még jobb lenne. Esküszöm ha rendbejön elautózom találkozóra.
Naplózva

Ford Mondeo mk4 2012/07 kombi Euro 5
Ex. Ford Mondeo mk3 2006/11 kombi Euro 4
keczka
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 158



E-mail
« Új hozzászólás #44955 Dátum: 2018.04.21 szombat, 20:43:13 »

Ejj, a benzinesek mennyire örülnének egy ilyen ficsörnek... Wink

Ne haragudj de nem értem.
Naplózva

Ford Mondeo mk4 2012/07 kombi Euro 5
Ex. Ford Mondeo mk3 2006/11 kombi Euro 4
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #44956 Dátum: 2018.04.21 szombat, 21:03:33 »

Ne haragudj de nem értem.
Örülj neki.
A benzinesek (főleg 1,8, de 2,0 is tudja) ennyi idősen már jellemzően fogyasztják az olajat, állapottól függően ki többet, ki kevesebbet.

Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #44957 Dátum: 2018.04.21 szombat, 21:11:11 »

Ejj, a benzinesek mennyire örülnének egy ilyen ficsörnek... Wink

Hát azért ennek még a benzinesek sem örülnének! eplus2
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
keczka
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 158



E-mail
« Új hozzászólás #44958 Dátum: 2018.04.21 szombat, 21:24:52 »

De most komolyan. Az lehet, hogy gázolajjal keveredik? Valahol ilyet is olvastam.
Naplózva

Ford Mondeo mk4 2012/07 kombi Euro 5
Ex. Ford Mondeo mk3 2006/11 kombi Euro 4
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #44959 Dátum: 2018.04.21 szombat, 22:00:01 »

De most komolyan. Az lehet, hogy gázolajjal keveredik? Valahol ilyet is olvastam.

Inkább DPF-es autónál szokott előfordulni, ahol a regenerációhoz a motorba nyomnak plusz gázolajat.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #44960 Dátum: 2018.04.21 szombat, 22:20:50 »

Inkább DPF-es autónál szokott előfordulni, ahol a regenerációhoz a motorba nyomnak plusz gázolajat.

Pontosan, nekem egy kicsit meg is emelkedett a szint az utolsó regen után.
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
keczka
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 158



E-mail
« Új hozzászólás #44961 Dátum: 2018.04.22 vasárnap, 06:37:27 »

Pontosan, nekem egy kicsit meg is emelkedett a szint az utolsó regen után.
De az enyém DPF-es. Éppen az a modell mint a tied. A regenerálási folyamatot mivel jelzi?
« Utoljára szerkesztve: 2018.04.22 vasárnap, 06:40:00 írta keczka » Naplózva

Ford Mondeo mk4 2012/07 kombi Euro 5
Ex. Ford Mondeo mk3 2006/11 kombi Euro 4
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26968


E-mail
« Új hozzászólás #44962 Dátum: 2018.04.22 vasárnap, 08:54:49 »

Azért az, hogy 10-20e km-enként (ki-mire esküszik) kicseréltetett néhány pár ezer ft-os szűrőt, meg töltött bele friss olajat, nem nevezném különös figyelemnek, hanem a nagyon minimális (gyár által is előírt) karbantartásnak.
Számolj azzal, hogy az a 260e km nem biztos, hogy annyi. A vételárba kalkulálj bele még úgy 3-400e ft-ot. Ha nem most azonnal, akkor fél-1-2 év múlva várhatóan szükség lesz rá.
Diaggal lehet következtetni rá talán, hogy milyen állapotban vannak a porlasztók.

A negatív hangnem ellenére simán lehet ez jó autó, de ne érjen meglepetésként, ha egy 14 éves autóba a vételáron felül bele kell még lapátolni néhány ft-ot. Az üzemanyagrendszer is "kopóalkatrész", mint ahogy az autó sok más része, időnként költeni kell rá.

A gyár ennél sokkal minimálisabbat ír elő. GO-szűrőre hivatalosan 60 ezer a periódus...

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26968


E-mail
« Új hozzászólás #44963 Dátum: 2018.04.22 vasárnap, 09:00:03 »

Mi az oka annak, hogy messze a maximum fölött van az olajszint? Hogy ez még a többi bajhoz hozzaadódjon.

Hidegindításnál belemegy a gázolaj a motorolajba. Ez nem gond. A gond az, ha utána nem járnak vele eleget, hogy az egész motor átmelegedjen, és el tudjon párologni a motorolajból a GO.

A rosszabb eset, ha a gyűrűk annyira kopottak, hogy már menet közben is belemegy a motorolajba a gázolaj. Ez kevésbé valószínű, ezek a motorok elég jól szokták bírni.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26968


E-mail
« Új hozzászólás #44964 Dátum: 2018.04.22 vasárnap, 09:01:25 »

De az enyém DPF-es. Éppen az a modell mint a tied. A regenerálási folyamatot mivel jelzi?

Többet mutat a pillanatyi fogyasztás, mint rendesen szokott. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #44965 Dátum: 2018.04.22 vasárnap, 09:25:04 »

De az enyém DPF-es. Éppen az a modell mint a tied. A regenerálási folyamatot mivel jelzi?

Emeli a fordulatot egy picivel, bekapcsol a ventillátor, nehezebben reagál a gázra és jobban rángat váltáskor
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
keczka
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 158



E-mail
« Új hozzászólás #44966 Dátum: 2018.04.22 vasárnap, 20:54:54 »

Emeli a fordulatot egy picivel, bekapcsol a ventillátor, nehezebben reagál a gázra és jobban rángat váltáskor
Akkor ezt most jó hírnek veszem mert tökéletesen leirtad amit az auto produkal. A baj az szerintem, hogy nem  tudja befejezni. Rövidet jár ezért sokszor nekifogott. Akkor igye forscan-nal kellene manuálisan-kényszerítve elindítani. Zseniálisak vagytok. Ki kell költözzek Mo-ra mert akkor lesz jó mondeóm. Itt mindenki kezdi szétdobni és eladni.
« Utoljára szerkesztve: 2018.04.22 vasárnap, 21:13:52 írta keczka » Naplózva

Ford Mondeo mk4 2012/07 kombi Euro 5
Ex. Ford Mondeo mk3 2006/11 kombi Euro 4
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #44967 Dátum: 2018.04.23 hétfő, 06:35:52 »

Többet mutat a pillanatyi fogyasztás, mint rendesen szokott. Smiley

AndyA

A pillanatnyi fogyasztást, hogyan kell kijeleztetni?leírnád kérlek?
Tudom már volt róla szó de nem találom sőt még a google sem!
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
keczka
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 158



E-mail
« Új hozzászólás #44968 Dátum: 2018.04.23 hétfő, 11:26:36 »

A pillanatnyi fogyasztást, hogyan kell kijeleztetni?leírnád kérlek?
Tudom már volt róla szó de nem találom sőt még a google sem!
A pillanatnyi fogyasztás kijelzése engem is érdekelne, de az biztos, hogy nekem az állandó is megugrott felfele.
Naplózva

Ford Mondeo mk4 2012/07 kombi Euro 5
Ex. Ford Mondeo mk3 2006/11 kombi Euro 4
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 990


E-mail
« Új hozzászólás #44969 Dátum: 2018.04.23 hétfő, 11:31:39 »

A pillanatnyi fogyasztást, hogyan kell kijeleztetni?leírnád kérlek?
Tudom már volt róla szó de nem találom sőt még a google sem!

Forscan Extended licensz kell hozzá és egy kattintással be lehet kapcsolni. Amin van info gombos index kapcsoló azon tuti.
Naplózva

Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #44970 Dátum: 2018.04.23 hétfő, 11:39:43 »

Forscan Extended licensz kell hozzá és egy kattintással be lehet kapcsolni. Amin van info gombos index kapcsoló azon tuti.

Forscanem van, meg infó gombos karom is. worship
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 990


E-mail
« Új hozzászólás #44971 Dátum: 2018.04.23 hétfő, 12:20:52 »

Forscanem van, meg infó gombos karom is. worship

A license-hez meg csak internet kell és pár perc, aztán megnyitod a license fájlt és már kész is.

Itt van amúgy a tempomatnál látszik: http://mondeo.hu/index.php?topic=5073.0

Ne felejts a write gombra menni, különben nem írja át Smiley
Naplózva

Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26968


E-mail
« Új hozzászólás #44972 Dátum: 2018.04.23 hétfő, 12:32:06 »

A pillanatnyi fogyasztást, hogyan kell kijeleztetni?leírnád kérlek?
Tudom már volt róla szó de nem találom sőt még a google sem!

Nekem attól jött elő, hogy átállítottam a Forscannel azt a kapcsolót, hogy korrigálja-e a sebességmérő által mutatott értéket. Rendesen ezt bekapcsolják, így 4-5 km/h-val is többet mutat a valóságnál. Kikapcsolva majdnem pontos, 160-as tempóig kevesebb az eltérés, mint a mutató szélessége (<1 km/h). Smiley

De nézd végig a listát, hátha ott van benne, csak nem emlékszem, hogy beállítottam volna. Extended licensz kell, ha emlékeim nem csalnak.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #44973 Dátum: 2018.04.23 hétfő, 14:53:30 »

Köszi Srácok! worship
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
keczka
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 158



E-mail
« Új hozzászólás #44974 Dátum: 2018.04.25 szerda, 11:17:19 »

Csinált már valaki DPF regenerálást ForScan-nal?
Naplózva

Ford Mondeo mk4 2012/07 kombi Euro 5
Ex. Ford Mondeo mk3 2006/11 kombi Euro 4
keczka
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 158



E-mail
« Új hozzászólás #44975 Dátum: 2018.04.25 szerda, 11:32:18 »

Inkább DPF-es autónál szokott előfordulni, ahol a regenerációhoz a motorba nyomnak plusz gázolajat.
És akkor a motorból jut le a kipufogórendszeren a DPF-be?
Naplózva

Ford Mondeo mk4 2012/07 kombi Euro 5
Ex. Ford Mondeo mk3 2006/11 kombi Euro 4
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26968


E-mail
« Új hozzászólás #44976 Dátum: 2018.04.25 szerda, 12:01:01 »

És akkor a motorból jut le a kipufogórendszeren a DPF-be?

Igen. Beporlasztják a hengerbe, de nem ég el az aktuális üzemállapotban, így a DPF-ben landol, ahol viszont már elég, és viszi magával a kormot is.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
keczka
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 158



E-mail
« Új hozzászólás #44977 Dátum: 2018.04.25 szerda, 12:13:48 »

Igen. Beporlasztják a hengerbe, de nem ég el az aktuális üzemállapotban, így a DPF-ben landol, ahol viszont már elég, és viszi magával a kormot is.

AndyA
A tied is DPf-es? Látom a leirásban, hogy 2006 novemberi mint az enyém.
« Utoljára szerkesztve: 2018.04.25 szerda, 12:39:17 írta keczka » Naplózva

Ford Mondeo mk4 2012/07 kombi Euro 5
Ex. Ford Mondeo mk3 2006/11 kombi Euro 4
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #44978 Dátum: 2018.04.25 szerda, 12:51:53 »

Csinált már valaki DPF regenerálást ForScan-nal?
Igen.  vigyor3
Kérdés?
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
keczka
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 158



E-mail
« Új hozzászólás #44979 Dátum: 2018.04.25 szerda, 13:07:54 »

Igen.  vigyor3
Kérdés?
Megoldotta a részecskeszürő gondot?
Bonyolult?
Mire figyeljek?
Naplózva

Ford Mondeo mk4 2012/07 kombi Euro 5
Ex. Ford Mondeo mk3 2006/11 kombi Euro 4
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #44980 Dátum: 2018.04.25 szerda, 13:36:27 »

Megoldotta a részecskeszürő gondot?
Bonyolult?
Mire figyeljek?
Nekem megoldotta(igaz csak 1x próbáltam),de az autómata reg. sokkal jobb.Nem bonyolult,csak követed a leírást és kb.50 perc alatt megvan.Ami első körben fontos üzem meleg motornál kezdj neki.
Extended license kell hozzá.
https://www.youtube.com/watch?v=c-CSC-u6Sbs
valami még nem tiszta írj.  wave
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
keczka
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 158



E-mail
« Új hozzászólás #44981 Dátum: 2018.04.25 szerda, 15:42:34 »

Nos. A reszecskeszuro regeneralas beindul, de de nem vegez vele, kb 7%-nal leall es irja sikeres de ha beinditom es forscannal megnezem a relativ eltomodest 0%-rol felmegy 200%-ra par gazpedal utan.
Naplózva

Ford Mondeo mk4 2012/07 kombi Euro 5
Ex. Ford Mondeo mk3 2006/11 kombi Euro 4
etekefiloz
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 347


E-mail
« Új hozzászólás #44982 Dátum: 2018.04.25 szerda, 16:56:50 »

Ki kell tisztitani mechanikusan. Hol vagy helyileg?
Naplózva

2006 MK3 kombi 2.2 TDCI QJBB Egr szoftveresen OFF,  Chip sok ló!
bihu
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 175



E-mail
« Új hozzászólás #44983 Dátum: 2018.04.25 szerda, 20:34:13 »


Sziasztok!

A pillanatnyi fogyasztás minden autó tudja, megfelelő km óra beszereléssel, vagy van minimális évjárat ami előtt nem?
Naplózva

2002 130LE 2.0 TDCI Automata    6,42 l/100km
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48445



« Új hozzászólás #44984 Dátum: 2018.04.25 szerda, 20:35:03 »

Sziasztok!

A pillanatnyi fogyasztás minden autó tudja, megfelelő km óra beszereléssel, vagy van minimális évjárat ami előtt nem?
2003 év végétől.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
bihu
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 175



E-mail
« Új hozzászólás #44985 Dátum: 2018.04.25 szerda, 20:39:51 »

2003 év végétől.


Akkor az én autómba hiába teszek megfelelő óracsoportot, nem fog működni?
Naplózva

2002 130LE 2.0 TDCI Automata    6,42 l/100km
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48445



« Új hozzászólás #44986 Dátum: 2018.04.25 szerda, 20:44:50 »


Akkor az én autómba hiába teszek megfelelő óracsoportot, nem fog működni?
toby_as belemélyedt rendesen,Ő azt mondja 2004.1hótól működik csak.de nem az autó évjárat számít.

"..... ez a resze igaz: "ha már mutatta az átlagfogyasztást, átlagsebességet és a hátralévő kilométert, akkor lehetett csak aktiválni extended licensel a pillanatnyit "  ...ezt irtam en is , azzal a kitetellel hogy ez csak,  tobszor irtam mar  le,  2004.01  verzioju szoft utan lehet.   (nagyon fontos hogy nem a kocsi gyartasi datuma hanem a muszercsportban levo szoft verzio, pontosabban, ha jol emlekszem, "2004-jan-18")
A regebbieknel nem lehet aktivalni pillanatnyi fogyasztast mert egyszeruen nicsen benne...hidd el probaltam"
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
bihu
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 175



E-mail
« Új hozzászólás #44987 Dátum: 2018.04.25 szerda, 20:49:28 »

toby_as belemélyedt rendesen,Ő azt mondja 2004.1hótól működik csak.de nem az autó évjárat számít.

"..... ez a resze igaz: "ha már mutatta az átlagfogyasztást, átlagsebességet és a hátralévő kilométert, akkor lehetett csak aktiválni extended licensel a pillanatnyit "  ...ezt irtam en is , azzal a kitetellel hogy ez csak,  tobszor irtam mar  le,  2004.01  verzioju szoft utan lehet.   (nagyon fontos hogy nem a kocsi gyartasi datuma hanem a muszercsportban levo szoft verzio, pontosabban, ha jol emlekszem, "2004-jan-18")
A regebbieknel nem lehet aktivalni pillanatnyi fogyasztast mert egyszeruen nicsen benne...hidd el probaltam"


Az én órám ha jól tudom 2003-as, a listában látom, tudom is aktiválni, de még sem jelenik meg, ebből gondoltam, hogy lehet hogy maga az autó nem tudja.
Naplózva

2002 130LE 2.0 TDCI Automata    6,42 l/100km
keczka
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 158



E-mail
« Új hozzászólás #44988 Dátum: 2018.04.25 szerda, 21:34:49 »

Ki kell tisztitani mechanikusan. Hol vagy helyileg?
Messze: Kisbacon-Erdély. Amúgy végül rábírtam de sikertelen volt. Azt mondja a Forscan most, hogy teljesen eldugult hamuval és semmiképpen ne csináljak kényszerített-manuális tisztítást. Ja és olvassak hibakódot, az meg P 0488. Utánanéztem és fojtószelep hibát jelez, mégpedig vákuumcső szakadást vagy érzékelőhibát. Megnéztem az hol van, az egr oldalán találtam meg, ha tényleg az, és megy is rá egy vákuumcső. Ez a cső egy szelepféleségből indul ki ami a motor elején van, könnyen kiszedhető és csatlakozik hozza még két vákuumcső. Egyik a bemenet, ezen van vákuum mert lehúztam és megnéztem, a másik a levegőszűrővel csatlakozik. Azon viszont, és a fojtószelepbe tartón nincs vákuum. A csatlakozon van feszültség a motor indulása után. Ha meg direktbe rakuom a vákuumot a fojtóra teljesen megváltozik a motor hangja. Ebből azt szűrtem le, hogy az a szelep lehet a hibás, attól a hibakód.
A mechanikus tisztítása a DPF-nek miből áll? Elvégezhető házilag?
Naplózva

Ford Mondeo mk4 2012/07 kombi Euro 5
Ex. Ford Mondeo mk3 2006/11 kombi Euro 4
etekefiloz
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 347


E-mail
« Új hozzászólás #44989 Dátum: 2018.04.26 csütörtök, 08:11:51 »

Messze: Kisbacon-Erdély. Amúgy végül rábírtam de sikertelen volt. Azt mondja a Forscan most, hogy teljesen eldugult hamuval és semmiképpen ne csináljak kényszerített-manuális tisztítást. Ja és olvassak hibakódot, az meg P 0488. Utánanéztem és fojtószelep hibát jelez, mégpedig vákuumcső szakadást vagy érzékelőhibát. Megnéztem az hol van, az egr oldalán találtam meg, ha tényleg az, és megy is rá egy vákuumcső. Ez a cső egy szelepféleségből indul ki ami a motor elején van, könnyen kiszedhető és csatlakozik hozza még két vákuumcső. Egyik a bemenet, ezen van vákuum mert lehúztam és megnéztem, a másik a levegőszűrővel csatlakozik. Azon viszont, és a fojtószelepbe tartón nincs vákuum. A csatlakozon van feszültség a motor indulása után. Ha meg direktbe rakuom a vákuumot a fojtóra teljesen megváltozik a motor hangja. Ebből azt szűrtem le, hogy az a szelep lehet a hibás, attól a hibakód.
A mechanikus tisztítása a DPF-nek miből áll? Elvégezhető házilag?

Leszereled. Bele öntesz 3-4 flakon kandallóüveg tisztítót. Forgatod kb 1 óráig. Ezt követően átmosod slaggal alaposan mindkét irányból. Addig, míg nem folyik át rendesen a víz. Sok korom fog kijönni. Visszaszereled. Járatod, hogy felmelegedjen. Hibakódot töröltsz. Adaptációt álitasz vissza, majd regenerász 1- et. Ennyi volt.
Naplózva

2006 MK3 kombi 2.2 TDCI QJBB Egr szoftveresen OFF,  Chip sok ló!
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 990


E-mail
« Új hozzászólás #44990 Dátum: 2018.04.26 csütörtök, 08:32:42 »

Leszereled. Bele öntesz 3-4 flakon kandallóüveg tisztítót. Forgatod kb 1 óráig. Ezt követően átmosod slaggal alaposan mindkét irányból. Addig, míg nem folyik át rendesen a víz. Sok korom fog kijönni. Visszaszereled. Járatod, hogy felmelegedjen. Hibakódot töröltsz. Adaptációt álitasz vissza, majd regenerász 1- et. Ennyi volt.

"Adaptációt állítasz vissza"? Miért van Mk3 Mondeonál?
Naplózva

Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
keczka
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 158



E-mail
« Új hozzászólás #44991 Dátum: 2018.04.26 csütörtök, 11:12:49 »

Leszereled. Bele öntesz 3-4 flakon kandallóüveg tisztítót. Forgatod kb 1 óráig. Ezt követően átmosod slaggal alaposan mindkét irányból. Addig, míg nem folyik át rendesen a víz. Sok korom fog kijönni. Visszaszereled. Járatod, hogy felmelegedjen. Hibakódot töröltsz. Adaptációt álitasz vissza, majd regenerász 1- et. Ennyi volt.
Adaptációt a ForScan szervizeljárások menüjéből? Mert azt már csináltam egyet a tisztítási folyamat végeztével. Kösz a leírást, nem tűnik túl nehéznek.
Naplózva

Ford Mondeo mk4 2012/07 kombi Euro 5
Ex. Ford Mondeo mk3 2006/11 kombi Euro 4
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #44992 Dátum: 2018.04.26 csütörtök, 16:34:55 »

Srácok!

Megnéztem magamnak ezt a szívóldali olajsarat, meg az egr alatt is tiszta olaj minden, valamint a coolercsövem a cooler előtt is olajos.
motorolaj nem fogy, váltóolajba max 1-1.5 dl ment bele utántöltésre, mert a leengedő csavar nem jött ki.
Mitől gyűlik ott össze ennyi olaj?kartergáz?
tudnátok küldeni nekem egy képet, hogy a motortérben mi micsoda?
valamint valaki járt már úgy, hogy a cooler csövezést lent/alul egy vas darab tartja ami két csavarral van rögzítve és ebből az egyik ki van szakadva?
mostmár legalább tudom, hogy az indulásnál keletkező rezgés az onnan ered ott üti az alját.
« Utoljára szerkesztve: 2018.04.26 csütörtök, 16:51:46 írta Lacko1984 » Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
szabi400
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 18


E-mail
« Új hozzászólás #44993 Dátum: 2018.04.29 vasárnap, 16:47:35 »

Sziasztok!
Turbó nyomás problémám van. A maximális nyomásom 2.0-2.1 bar, merre keresgéljek. Füst nincs semmi!
Üdv
« Utoljára szerkesztve: 2018.04.29 vasárnap, 17:08:21 írta szabi400 » Naplózva

2.0TDCi 130Le FMBA 2001
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 990


E-mail
« Új hozzászólás #44994 Dátum: 2018.04.29 vasárnap, 21:48:14 »

Sziasztok!
Turbó nyomás problémám van. A maximális nyomásom 2.0-2.1 bar, merre keresgéljek. Füst nincs semmi!
Üdv

Turbócsöveket nézd meg, a csőbilincseket is.
Naplózva

Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
szabi400
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 18


E-mail
« Új hozzászólás #44995 Dátum: 2018.04.30 hétfő, 10:43:11 »

Turbócsöveket nézd meg, a csőbilincseket is.

Átnézem őket, de nem kéne hogy füstöljön feketén ha a nyomóoldalon van nyomásvesztés valahol?
Köszi
Közben meg lett a repedt turbócső! Ezek szerint ilyenkor nem minden esetben füstöl a kocsi.
« Utoljára szerkesztve: 2018.04.30 hétfő, 11:47:09 írta szabi400 » Naplózva

2.0TDCi 130Le FMBA 2001
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 990


E-mail
« Új hozzászólás #44996 Dátum: 2018.04.30 hétfő, 12:04:09 »

Átnézem őket, de nem kéne hogy füstöljön feketén ha a nyomóoldalon van nyomásvesztés valahol?
Köszi
Közben meg lett a repedt turbócső! Ezek szerint ilyenkor nem minden esetben füstöl a kocsi.
Nem mindig füstöl
Naplózva

Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
szabi400
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 18


E-mail
« Új hozzászólás #44997 Dátum: 2018.04.30 hétfő, 17:16:24 »

Sziasztok!
A Vgtdc 80% alapjáraton forscan szerint. Az lenne a
 kérdésem, hogy mennyire kell ennek a % -os értéknek lecsökkenie maximális töltőnyomás mellett? Nekem 29% -nál nem megy lejjebb ez az érték. A geo miatt kérdezem, hogy ez így rendben van? Nálatok mit mutat ez az érték?
Köszi előre is a válaszokat!
Naplózva

2.0TDCi 130Le FMBA 2001
kendre
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 53


« Új hozzászólás #44998 Dátum: 2018.04.30 hétfő, 19:48:15 »

Sziasztok!

2 literes TDCI a 2004-es kiadású mondeomban. Injektorok néhány hónapja felújítva akárcsak az "adagoló" (tudom, hogy nem így hívják...)
A problámám már ezen munkák előtt kezdődött, mondjuk nem is emiatt kellett felújítani őket.
Szóval meleg motornál olyan mintha csak 2 hengerrel indulna és minél melegebb annál többször kell rá indítani mire egyszer nagy nehezen elkapja. Ha városban megyek 10 percet majd leállok mondjuk benzinkúton akkor jó eséllyel 1-2 indításra elkapja. Ha megyek fél órát mondjuk a másik városba és ebből 20 percen át üzemmeleg a motor, akkor már romlanak az esélyek, 2-3 indításra is ugyanúgy szakadozva indul. Találtam egy videót, de ez leginkább a 35. másodperctől releváns esetemben, mert a videó elején csak indít a tulaj, de semmit nem csinál a motor. Nálam nem ez a baj, mert azonnal elkapja az a 2 henger (legalábbis ilyesmi hangja van). 500 körül reszket a fordulatszámmérő és az egész motor a kaszni, az egész remeg és kínlódik. Leállítom újra ráindítok párszor és valamelyik indításnál tökéletesen elindul minden gond nélkül.
Hibakód nincs sehol, semmikor.
Itt a videó: https://www.youtube.com/watch?v=RJpMD3eV-_s

Van tapasztalata valakinek ilyesmivel? Nem szeretném enni a kefét és szórni a pénzt hónapokon át, hátha valaki már lezongorázta ezt. Több esetben valami relét említenek a világhálón ami az aksi alatt van.
Naplózva
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 990


E-mail
« Új hozzászólás #44999 Dátum: 2018.04.30 hétfő, 20:06:10 »

Sziasztok!

2 literes TDCI a 2004-es kiadású mondeomban. Injektorok néhány hónapja felújítva akárcsak az "adagoló" (tudom, hogy nem így hívják...)
A problámám már ezen munkák előtt kezdődött, mondjuk nem is emiatt kellett felújítani őket.
Szóval meleg motornál olyan mintha csak 2 hengerrel indulna és minél melegebb annál többször kell rá indítani mire egyszer nagy nehezen elkapja. Ha városban megyek 10 percet majd leállok mondjuk benzinkúton akkor jó eséllyel 1-2 indításra elkapja. Ha megyek fél órát mondjuk a másik városba és ebből 20 percen át üzemmeleg a motor, akkor már romlanak az esélyek, 2-3 indításra is ugyanúgy szakadozva indul. Találtam egy videót, de ez leginkább a 35. másodperctől releváns esetemben, mert a videó elején csak indít a tulaj, de semmit nem csinál a motor. Nálam nem ez a baj, mert azonnal elkapja az a 2 henger (legalábbis ilyesmi hangja van). 500 körül reszket a fordulatszámmérő és az egész motor a kaszni, az egész remeg és kínlódik. Leállítom újra ráindítok párszor és valamelyik indításnál tökéletesen elindul minden gond nélkül.
Hibakód nincs sehol, semmikor.
Itt a videó: https://www.youtube.com/watch?v=RJpMD3eV-_s

Van tapasztalata valakinek ilyesmivel? Nem szeretném enni a kefét és szórni a pénzt hónapokon át, hátha valaki már lezongorázta ezt. Több esetben valami relét említenek a világhálón ami az aksi alatt van.


Generátort kösd le, próbáld meg. Az is szokott ilyet csinálni.
Naplózva

Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
Oldalak: 1 ... 893 894 895 896 897 898 899 [900] 901 902 903 904 905 906 907 ... 958   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.116 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.