Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 21:24:09
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
TDCi motorok
Oldalak:
1
...
767
768
769
770
771
772
773
[
774
]
775
776
777
778
779
780
781
...
959
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: TDCi motorok (Megtekintve 14665073 alkalommal)
0 Felhasználó és 91 vendég van a témában
süfike
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 126
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38650 Dátum:
2015.11.04 szerda, 20:14:58 »
Idézetet írta: alf - 2015.11.04 szerda, 19:48:18
én pedig a másik oldalra tettem.éppen azért,hogy a turbónyomás mindenképpen lelegyen tömítve.a kipuffgáz meg nem fontos,meg annyira az nem tud ott szökni,oda csak tömítő pasztát tettem.
na akkor holnap becaattogok unixekhoz és veszek egy tömítés. hogy kell kérni? egr szelep tömítés? Mennyi az annyi szerintetek?1500 Ft körül?
Naplózva
MK.III.2003.09.2.0 TDCI 130LE Panther Black Turnier,Verona Grain Leather Camel Belső,Ghia-buisness-executive....nagyonszeressükautó.
H Zsolt70
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 602
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38651 Dátum:
2015.11.04 szerda, 20:19:10 »
Idézetet írta: László - 2015.11.04 szerda, 16:30:12
Tisztelt Fórumtárs!
Valójában nem tudom a szelep pontos nevét. De szerintem nem ez a fontos, hanem a feladata. Nem gondolnám, hogy a mai költségtakarékos világunkban csak úgy, feleslegesen beépítenek egy szelepet a termosztátba. Sajnos a Mondeo hűtőköre egy eléggé összetett vízkör. Viszont még egy részletes, megbízható, érthető, működési leírással nem találkoztam. A vízkör rajza is úgy van megadva nehogy az egyszerű halandó, megértse a rendszer tényleges működési mechanizmusát. A rendszer pontos ismeretének hiányában, és sajnos néha még az új gyári alkatrészek hibájából is adódnak a fűtési szezon beálltával, megoldhatatlannak tűnő problémák. Még egy apró kiigazítás. A felforrt víz esetén a termosztát nagy valószínűséggel totálisan nyitva van. Ha ilyenkor mégis zárva marad, akkor az biztosan kuka.
Tisztelettel László!
Tisztelt Fórumtárs!
Egyik autó leírása sem jó teljesen.
Szerintem a zárt termosztát miatt építették bele. Ez az én véleményem. Más autókban is van, nekem diesel B Vectra volt a Mondeo előtt, abban is volt ilyen szelep. Az hajlamos volt a víz melegítésre nyáron, a második piros vonal látványa furcsa volt, sőt nem is bírtam megszokni, hogy ilyen hőfokon ment a motor. A fagyálló 125 fok körül forr fel nyomás alatt, biztos van gőz is olyankor már. Soha semmi baja nem volt. Üdv.: Zsolt.
Naplózva
EX Mondeo 2.0 Tdci 2005 1 3 5 └-┼┼┤ 2 4 6 340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38652 Dátum:
2015.11.04 szerda, 20:26:08 »
Idézetet írta: süfike - 2015.11.04 szerda, 20:14:58
na akkor holnap becaattogok unixekhoz és veszek egy tömítés. hogy kell kérni? egr szelep tömítés? Mennyi az annyi szerintetek?1500 Ft körül?
én annak idején nem tudtam venni....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Vagyokabajnok
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3548
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38653 Dátum:
2015.11.04 szerda, 20:27:47 »
Idézetet írta: süfike - 2015.11.04 szerda, 20:14:58
na akkor holnap becaattogok unixekhoz és veszek egy tömítés. hogy kell kérni? egr szelep tömítés? Mennyi az annyi szerintetek?1500 Ft körül?
Nem Unix de ua.
https://alkatreszek.hu/tomites_agr_szelep_elring_1/026_920_elr_jk
Naplózva
2011.12 1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0 GHIA 145 LE (B5Y) esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr. 300+
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38654 Dátum:
2015.11.04 szerda, 20:29:01 »
Idézetet írta: alf - 2015.11.04 szerda, 19:48:18
én pedig a másik oldalra tettem.éppen azért,hogy a turbónyomás mindenképpen lelegyen tömítve.a kipuffgáz meg nem fontos,meg annyira az nem tud ott szökni,oda csak tömítő pasztát tettem.
A turbonyomásból nem tud annyi elszökni, hogy észrevedd. A kipuffgáz viszont kicsit sem jó, ha folyamatosan jön onnan. Ez tudja megenni pl. az alu dugót.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38655 Dátum:
2015.11.04 szerda, 20:31:16 »
Idézetet írta: AndyA - 2015.11.04 szerda, 20:29:01
A turbonyomásból nem tud annyi elszökni, hogy észrevedd. A kipuffgáz viszont kicsit sem jó, ha folyamatosan jön onnan. Ez tudja megenni pl. az alu dugót.
AndyA
hát...pedig rendszerint az egr-t azért kell ledugózni(azért füstöl az autó),mert az egr szelepe nem zár tökéletesen.így a lovak széjjelszaladnak...
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38656 Dátum:
2015.11.04 szerda, 21:07:24 »
Idézetet írta: alf - 2015.11.04 szerda, 20:31:16
hát...pedig rendszerint az egr-t azért kell ledugózni(azért füstöl az autó),mert az egr szelepe nem zár tökéletesen.így a lovak széjjelszaladnak...
Ha ledugóztad, ott nem fog már sehová szökni semmilyen nyomás...
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
tamasia
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 101
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38657 Dátum:
2015.11.04 szerda, 21:29:09 »
jelenleg mind a két termosztátom új (fél-1 éves) gyári, és eddig úgy néz ki, hogy szét kell szedni még 1x...
na majd meglátom, ha megjön a tényleg nagy hideg, hogy mennyire nem jó.
Idézetet írta: HZsolt92 - 2015.11.04 szerda, 19:53:59
lehetőleg gyárit. max 1-2eft-tal lesz olcsóbb az utángyártott, annyit meg nem ér, hogy még1x szét kelljen szedni
Naplózva
Mondeo Turnier MKIII f2 2006/11
2.0
TD
Ci
96 kW N7BA
18" | Llumar | DLD 500+ | Flipkey | EGR off | tempomat
Kacaj
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 41
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38658 Dátum:
2015.11.04 szerda, 23:35:35 »
Üdvözletem az uraknak.
Lassan 4 éve olvasgatlak benneteket, és jó néhány problémámra találtam megoldást általatok. Így utólag is köszike!
Mivel itt a hideg időszak kezdete, gondoltam leírom miként oldottam meg a mondeom hűtőrendszerének problémáját.
(hátha hasznát veszi valaki) A probléma két dologból adódik (1) ERG rendszer dugózásával a vissza vezetett kipufogógáz hűtését végző rendszer le áll. Kisebb sebesség fokozatban egyenletes haladásnál, vagy álló autónál alapjáraton nincs hő levétel a kipufogógáz vissza vezető rendszeröl. (2) Az olajkőri termosztát, kettőt vetem nem illetném jellemzőkel, de szégyen ha ilyen a gyári ford alkatrész. 5 éve van meg az autóm, de minden évben vettem egyet mert 1 évet nem bírt ki. A másodikat jobban megnéztem és a termosztátban lévő gumi zárógyűrű levált a mozgó dugattyúról. A gumigyűrűtől megtakarítottam a dugattyút, így összerakott termosztát tökéletesen zár. Viszont a nyitási kezdő hőmérséklete 65c°. Tömítő nélkül 3mm megnőtt a dugattyú útja ezt ki kell hézagolni, 5mm vastag 8-as fúrat átmérőjű alátétre van szűkség, hogy elérjük 80c° nyitási kezdő hőmérsékletet 88c°ra a termosztát teljes hozamra kinyit.
Én a kihézagolást Koax F csatlakozó hollanderéből oldottam meg 60Ft volt. Nekem 2 éve így van az autóban és megszűntek a vissza hűlési problémái a gépnek. A hűtőt eltakarni, nem a legjobb megoldás! Erősebb igénybevételkor túlmelegedhet a motor. ERG dugózásnál érdemes a hozzátartozó hűtőrendszert is eltávolítani, kevesebb hűtőfolyadék kedvezőbb időbeli melegedés. Remélem tudtam segíteni, annak aki rászánja magát a termosztát átalakításában, és lát benne fantáziát. Egy sima konyhai hőmérővel ellenőrizhető a termosztát nyitási zárási ciklusa.
Naplózva
2015.12.10. MkV 2.0 TDCI 150Le.
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38659 Dátum:
2015.11.05 csütörtök, 07:26:17 »
Idézetet írta: horizss - 2015.11.04 szerda, 20:19:10
Tisztelt Fórumtárs!
Egyik autó leírása sem jó teljesen.
Szerintem a zárt termosztát miatt építették bele. Ez az én véleményem. Más autókban is van, nekem diesel B Vectra volt a Mondeo előtt, abban is volt ilyen szelep. Az hajlamos volt a víz melegítésre nyáron, a második piros vonal látványa furcsa volt, sőt nem is bírtam megszokni, hogy ilyen hőfokon ment a motor. A fagyálló 125 fok körül forr fel nyomás alatt, biztos van gőz is olyankor már. Soha semmi baja nem volt. Üdv.: Zsolt.
Tisztelt Fórumtárs!
Örülök, hogy egyetértünk. Szumma- szummárum, a termosztáton lévő kis szelepre szükség van.
Tisztelettel László!
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38660 Dátum:
2015.11.05 csütörtök, 07:37:07 »
Idézetet írta: Kacaj - 2015.11.04 szerda, 23:35:35
Üdvözletem az uraknak.
Lassan 4 éve olvasgatlak benneteket, és jó néhány problémámra találtam megoldást általatok. Így utólag is köszike!
Mivel itt a hideg időszak kezdete, gondoltam leírom miként oldottam meg a mondeom hűtőrendszerének problémáját.
(hátha hasznát veszi valaki) A probléma két dologból adódik (1) ERG rendszer dugózásával a vissza vezetett kipufogógáz hűtését végző rendszer le áll. Kisebb sebesség fokozatban egyenletes haladásnál, vagy álló autónál alapjáraton nincs hő levétel a kipufogógáz vissza vezető rendszeröl. (2) Az olajkőri termosztát, kettőt vetem nem illetném jellemzőkel, de szégyen ha ilyen a gyári ford alkatrész. 5 éve van meg az autóm, de minden évben vettem egyet mert 1 évet nem bírt ki. A másodikat jobban megnéztem és a termosztátban lévő gumi zárógyűrű levált a mozgó dugattyúról. A gumigyűrűtől megtakarítottam a dugattyút, így összerakott termosztát tökéletesen zár. Viszont a nyitási kezdő hőmérséklete 65c°. Tömítő nélkül 3mm megnőtt a dugattyú útja ezt ki kell hézagolni, 5mm vastag 8-as fúrat átmérőjű alátétre van szűkség, hogy elérjük 80c° nyitási kezdő hőmérsékletet 88c°ra a termosztát teljes hozamra kinyit.
Én a kihézagolást Koax F csatlakozó hollanderéből oldottam meg 60Ft volt. Nekem 2 éve így van az autóban és megszűntek a vissza hűlési problémái a gépnek. A hűtőt eltakarni, nem a legjobb megoldás! Erősebb igénybevételkor túlmelegedhet a motor. ERG dugózásnál érdemes a hozzátartozó hűtőrendszert is eltávolítani, kevesebb hűtőfolyadék kedvezőbb időbeli melegedés. Remélem tudtam segíteni, annak aki rászánja magát a termosztát átalakításában, és lát benne fantáziát. Egy sima konyhai hőmérővel ellenőrizhető a termosztát nyitási zárási ciklusa.
Az EGR-hűtőrendszerről írj még egy kicsit bővebben, mit és hol kell keresni, mit és hogyan kell kiépíteni.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Zoleex
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6653
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38661 Dátum:
2015.11.05 csütörtök, 09:15:51 »
Idézetet írta: AndyA - 2015.11.05 csütörtök, 07:37:07
Az EGR-hűtőrendszerről írj még egy kicsit bővebben, mit és hol kell keresni, mit és hogyan kell kiépíteni.
AndyA
Hátul van az EGR hűtő.....simán ki lehet dobni. A kipufogócsonkon le kell zárni a nyílását és a két vízcsövet kell összekötni, az előre menő csövet is ki kell dobni csak kell egy zárólemez aaz EGR-re is.
Naplózva
2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
süfike
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 126
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38662 Dátum:
2015.11.05 csütörtök, 12:35:24 »
Na nekiálltam:
http://kepfeltoltes.hu/151105/20151105_105443_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/151105/20151105_105457_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/151105/20151105_105509_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/151105/20151105_105531_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/151105/20151105_105537_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
gondoltam leszedem a szívósort is mert az a papírban lévő olajsár onnan jött ki..illetve csak ameddig ujjal beértem.szívósort nyomaték kulcsal kell visszahúzni összerakásnál?vegyek új tömítést alá?egyáltalán érdemes babrálni vele?
Naplózva
MK.III.2003.09.2.0 TDCI 130LE Panther Black Turnier,Verona Grain Leather Camel Belső,Ghia-buisness-executive....nagyonszeressükautó.
H Zsolt70
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 602
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38663 Dátum:
2015.11.05 csütörtök, 13:08:09 »
Idézetet írta: süfike - 2015.11.05 csütörtök, 12:35:24
Na nekiálltam:
http://kepfeltoltes.hu/151105/20151105_105443_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/151105/20151105_105457_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/151105/20151105_105509_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/151105/20151105_105531_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/151105/20151105_105537_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
gondoltam leszedem a szívósort is mert az a papírban lévő olajsár onnan jött ki..illetve csak ameddig ujjal beértem.szívósort nyomaték kulcsal kell visszahúzni összerakásnál?vegyek új tömítést alá?egyáltalán érdemes babrálni vele?
Hali. Én a nyáron leszedtem a szívósort, szerintem érdemes volt, kép nincs róla de sok "kosz, olajsár" volt benne. Először brigiciollal próbáltam áztatni, slaggal mosni, nem volt sikeres, később meggondoltam és magasnyomásúval átmostam na azzal szépen kijött minden belőle. Napon kiszáradt, új tömítés és vissza. Kb 5000ft volt a tömítés pár százalék kedvezménnyel. Szinte mindent nyomatékkulccsal kell, de inkább kellene meghúzni, kevés barkácsolónak van otthon nyomatékkulcsa.
Naplózva
EX Mondeo 2.0 Tdci 2005 1 3 5 └-┼┼┤ 2 4 6 340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38664 Dátum:
2015.11.05 csütörtök, 14:16:33 »
Idézetet írta: süfike - 2015.11.05 csütörtök, 12:35:24
Na nekiálltam:
http://kepfeltoltes.hu/151105/20151105_105443_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/151105/20151105_105457_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/151105/20151105_105509_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/151105/20151105_105531_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/151105/20151105_105537_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
gondoltam leszedem a szívósort is mert az a papírban lévő olajsár onnan jött ki..illetve csak ameddig ujjal beértem.szívósort nyomaték kulcsal kell visszahúzni összerakásnál?vegyek új tömítést alá?egyáltalán érdemes babrálni vele?
Tisztelt Fórumtárs!
Ha már egyszer leszerelted az EGR szelepet és megfelelően kitakarítottad, akkor érdemes a szívócsonkot is leszerelni és alaposan letisztítani. A szívócsonk tömítését meg kell vizsgálni. Ha nincs lekeményedve és megfelelően rugalmas, akkor nem szükséges cserélni. A szívócsonk csavarjainak meghúzási nyomatéka 16 Nm. Egy 10 mm-es hosszított csőkulcs egy megfelelő 1/4" toldószár valamint egy 1/4" racsnis kulcs, pontosan megfelel a csavarok érzéssel történő meghúzására. Erőlködés nélkül kilehet fejteni a megadott racsnis kulccsal 15-20 Nm erőt. Természetesen a nyomatékkulcs a precíz megoldás. Mindenképp megéri a fáradtságot a szívócsonk takarítása. Kitakarítva relatíve nő a torokátmérő, jobb lesz a légáramlás, tökéletesebb lesz az égés. Sok sikert a munkához.
Tisztelettel László!
«
Utoljára szerkesztve: 2015.11.05 csütörtök, 14:18:58 írta László
»
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
süfike
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 126
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38665 Dátum:
2015.11.05 csütörtök, 14:55:01 »
Idézetet írta: László - 2015.11.05 csütörtök, 14:16:33
Tisztelt Fórumtárs!
Ha már egyszer leszerelted az EGR szelepet és megfelelően kitakarítottad, akkor érdemes a szívócsonkot is leszerelni és alaposan letisztítani. A szívócsonk tömítését meg kell vizsgálni. Ha nincs lekeményedve és megfelelően rugalmas, akkor nem szükséges cserélni. A szívócsonk csavarjainak meghúzási nyomatéka 16 Nm. Egy 10 mm-es hosszított csőkulcs egy megfelelő 1/4" toldószár valamint egy 1/4" racsnis kulcs, pontosan megfelel a csavarok érzéssel történő meghúzására. Erőlködés nélkül kilehet fejteni a megadott racsnis kulccsal 15-20 Nm erőt. Természetesen a nyomatékkulcs a precíz megoldás. Mindenképp megéri a fáradtságot a szívócsonk takarítása. Kitakarítva relatíve nő a torokátmérő, jobb lesz a légáramlás, tökéletesebb lesz az égés. Sok sikert a munkához.
Tisztelettel László!
Kedves László!
Lassan megy olajcserére a kocsi a cimbihez.Van nyomaték kulcsa így eszközölöm majd a kipuckerálást is:-) most így összerakom és még 2000kilómétert elkocsikázok így,de már ledugózva.
Ki milyen pasztát tett illetve tenne(ha kell) az egr szelephez a tömités alá?
Naplózva
MK.III.2003.09.2.0 TDCI 130LE Panther Black Turnier,Verona Grain Leather Camel Belső,Ghia-buisness-executive....nagyonszeressükautó.
süfike
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 126
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38666 Dátum:
2015.11.05 csütörtök, 14:55:51 »
Idézetet írta: horizss - 2015.11.05 csütörtök, 13:08:09
Hali. Én a nyáron leszedtem a szívósort, szerintem érdemes volt, kép nincs róla de sok "kosz, olajsár" volt benne. Először brigiciollal próbáltam áztatni, slaggal mosni, nem volt sikeres, később meggondoltam és magasnyomásúval átmostam na azzal szépen kijött minden belőle. Napon kiszáradt, új tömítés és vissza. Kb 5000ft volt a tömítés pár százalék kedvezménnyel. Szinte mindent nyomatékkulccsal kell, de inkább kellene meghúzni, kevés barkácsolónak van otthon nyomatékkulcsa.
Szeva!
Hideg zsíroldóval pucoltam meg,majd féktisztítóval:-)) csodákra képes:-DDDD
Naplózva
MK.III.2003.09.2.0 TDCI 130LE Panther Black Turnier,Verona Grain Leather Camel Belső,Ghia-buisness-executive....nagyonszeressükautó.
adrian007
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 666
Emailt irj ha kérdésed van.
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38667 Dátum:
2015.11.05 csütörtök, 15:37:59 »
Idézetet írta: süfike - 2015.11.05 csütörtök, 14:55:51
Szeva!
Hideg zsíroldóval pucoltam meg,majd féktisztítóval:-)) csodákra képes:-DDDD
En is kipucoltam szeptember vagy mikor képem van róla elvileg de abból is jött gane rendesen
Naplózva
2002 Ford mondeo turnier trend 2.0 tdci 130 LE kombi
Kacaj
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 41
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38668 Dátum:
2015.11.05 csütörtök, 17:08:19 »
Idézetet írta: AndyA - 2015.11.05 csütörtök, 07:37:07
Az EGR-hűtőrendszerről írj még egy kicsit bővebben, mit és hol kell keresni, mit és hogyan kell kiépíteni.
AndyA
Üdv.
Csak ismételni tudom Zoleex írását. A kipufogó torkon megtalálod. Kiszereled ledugózod, vízcső összekötöd ennyi.
Ledugózott EGRnél nincs szerepe. Mondjuk én az EGRt is kihagytam a gépből, könnyebb volt kiváltani a turbócső
rendszerböl a gyengébb láncszemet.
Naplózva
2015.12.10. MkV 2.0 TDCI 150Le.
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38669 Dátum:
2015.11.05 csütörtök, 20:46:39 »
izzítógyertyából bosch, beru, ngk, champion vagy meyle? bosch a legdrágább, meyle a legolcsóbb... ki melyiket tenné?
van még eco-golden meg fae. ezekről még sose hallottam, valakinél tapasztalat?
«
Utoljára szerkesztve: 2015.11.05 csütörtök, 20:50:12 írta HZsolt92
»
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38670 Dátum:
2015.11.05 csütörtök, 20:50:32 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2015.11.05 csütörtök, 20:46:39
izzítógyertyából bosch, beru, ngk, champion vagy meyle? bosch a legdrágább, meyle a legolcsóbb... ki melyiket tenné?
Én Bosch-t vagy NGK-t....... de nincs olajkályhám!
Huhh....
Naplózva
Imádom a dízeleket!
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38671 Dátum:
2015.11.05 csütörtök, 20:54:52 »
Idézetet írta: GSR - 2015.11.05 csütörtök, 20:50:32
Én Bosch-t vagy NGK-t....... de nincs olajkályhám!
Huhh....
ahogy számolgatom lenne vagy 1500ft különbség a kedvezmény után
annyiért meg nem éri meg variálni
én meg nem szoktam festeni, így nem kell ecsetet mosni meg festéket higítani
másra úgyse nagyon jó a benzin
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38672 Dátum:
2015.11.05 csütörtök, 21:03:24 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2015.11.05 csütörtök, 20:46:39
izzítógyertyából bosch, beru, ngk, champion vagy meyle? bosch a legdrágább, meyle a legolcsóbb... ki melyiket tenné?
van még eco-golden meg fae. ezekről még sose hallottam, valakinél tapasztalat?
Tisztelt Fórumtárs!
Én mindenképp az eredeti gyári Ford izzítógyertyát venném. Egyébként a márkája Beru, de a gyertyán lévő tipus szám nem szerepel a katalógusban. Mindössze pár száz Ft a különbség. Az eddigi tapasztalataim azt mutatják, hogy a gyári gyertyákkal volt a legkevesebb probléma, a ki és beszerelés során.
Tisztelettel László!
«
Utoljára szerkesztve: 2015.11.06 péntek, 06:25:19 írta László
»
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38673 Dátum:
2015.11.05 csütörtök, 22:36:23 »
Idézetet írta: László - 2015.11.05 csütörtök, 21:03:24
Tisztelt Fórumtárs!
Én én mindenképp az eredeti gyári Ford izzítógyertyát venném. Egyébként a márkája Beru, de a gyertyán lévő tipus szám nem szerepel a katalógusban. Mindössze pár száz Ft a különbség. Az eddigi tapasztalataim azt mutatják, hogy a gyári gyertyákkal volt a legkevesebb probléma, a ki és beszerelés során.
Tisztelettel László!
listaáron valóban kevés a különbség, viszont kedvezménnyel már nem
a gyári fordon szereplő beru számsor megvan esetleg valakinek?
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
H Zsolt70
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 602
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38674 Dátum:
2015.11.05 csütörtök, 23:25:26 »
Idézetet írta: süfike - 2015.11.05 csütörtök, 14:55:51
Szeva!
Hideg zsíroldóval pucoltam meg,majd féktisztítóval:-)) csodákra képes:-DDDD
Ez is jó megoldás.
Naplózva
EX Mondeo 2.0 Tdci 2005 1 3 5 └-┼┼┤ 2 4 6 340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38675 Dátum:
2015.11.06 péntek, 06:39:24 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2015.11.05 csütörtök, 22:36:23
listaáron valóban kevés a különbség, viszont kedvezménnyel már nem
a gyári fordon szereplő beru számsor megvan esetleg valakinek?
Tisztelt Fórumtárs!
A gyári Ford izzítógyertya típusszáma:0100 226 203 BERU
A legújabb FAQ cikkemben is leírtam, hogy a kiszerelések alkalmával sajnos a helyettesítő gyertyákkal volt a legtöbb baj. A probléma oka, valószínű a gyertyatest szárán az izzítórúd tövében lévő kúpszög eltéréséből adódhat, aminek az a következménye, hogy vagy nagyon meg kell húzni a gyertyát, tönkre téve a gyertya fészket vagy egyáltalán nem lesz elég megfelelő a tömítés, és üzem alatt össze kokszosodik a rendszer. Ettől függetlenül olyan típust szerelsz be, ami neked árban a legjobban megfelel.
Tisztelettel László!
«
Utoljára szerkesztve: 2015.11.06 péntek, 06:43:42 írta László
»
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
rstwingo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1131
csak vagyok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38676 Dátum:
2015.11.06 péntek, 07:13:30 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2015.11.05 csütörtök, 22:36:23
listaáron valóban kevés a különbség, viszont kedvezménnyel már nem
a gyári fordon szereplő beru számsor megvan esetleg valakinek?
Én a Cromaxnál vettem a gyári izzítógyertyákat, számla szerint 4003 forint/db áron (áfásan)
Nem gondolnám, hogy ez nagy összeg volna érte
Naplózva
2012-s MK4 2.0 TD
CI
Titanium
Luxury
Lunar Sky
kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TD
CI
2.0 TURNIER
VIVA X
- kombi-130 pacis-Mashine Silv
BDWTeam
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2763
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38677 Dátum:
2015.11.06 péntek, 07:32:58 »
Idézetet írta: rstwingo - 2015.11.06 péntek, 07:13:30
Én a Cromaxnál vettem a gyári izzítógyertyákat, számla szerint 4003 forint/db áron (áfásan)
Nem gondolnám, hogy ez nagy összeg volna érte
Bosch Duraterm gyertya a Bárdinál 3200.-Ft......46% kedvezménnyel.
Naplózva
"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem ha kioktatnak!"
S.W.Churchill
----------------------------------------------------
Lancia Delta 1.6 Multijet (2011) #szarolasz
Kelepety
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38678 Dátum:
2015.11.06 péntek, 20:26:29 »
Sziasztok!
Kedd este elindulás után kb. 1 km-el elkezdett malacfarkazni ( izzítóspirál villogás ), mellé a motor rettenetesen kerregett - olyan régi dízelesen - leállítottam, újraindítottam, és mint előtte csendes, egyenletes járás, mentem vele kb 70-80 km-et...
MK3 2003 2.0 TDci 85kw, 252.000km kb. 2 hete teljes szerviz minden szűrő csere...
Hibakódolvasás eredménye alább található. Valakinek hasonló tapasztalata? Mi okozhatja?
===PCM DTC P0325===
Code: P0325 - Knock sensor 1 circuit malfunction
Module: Powertrain Control Module
Diagnostic Trouble Code details
Knock sensor 1 circuit malfunction
This DTC may be caused by :
Knock sensor (KS) / wiring.
Corroded or loose connections
Improper connection
Open or short in Knock Sensor circuit.
For additional information refer to:
Faulty or damaged PCM.
===END PCM DTC P0325===
===EATC DTC None===
Successfull DTC reading, no error codes found
Module: Electronic Automatic Temperature Control
===END EATC DTC None===
===HEC DTC None===
Successfull DTC reading, no error codes found
Module: Hybrid Electronic Cluster
===END HEC DTC None===
===RCM DTC None===
Successfull DTC reading, no error codes found
Module: Restraint Control Module
===END RCM DTC None===
===GEM DTC None===
Successfull DTC reading, no error codes found
Module: Generic Electronic Module
===END GEM DTC None===
===ABS DTC None===
Successfull DTC reading, no error codes found
Module: Anti-Lock Brake / Traction Control Module
===END ABS DTC None===
Naplózva
MKIII, 2003.03. 2.0 TDCi 115LE pezsgő-metál Turnier, Ambiente
szoszo
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 197
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38679 Dátum:
2015.11.07 szombat, 19:33:36 »
Sziasztok!
Megigértem, hogy beszámolok a termosztát viselkedéséről. A termosztáton lévő szelep lezárása sokat javított a dolgon de nem oldotta meg véglegesen a problémát, hosszabb lejtőn még mindíg visszahűlt a víz.
A fő problémám még mindíg az, hogy a főköri termosztát valami miatt átengedi a vizet és már 60 foknál meleg a hűtő.
Úgy döntöttem, hogy még egyszer szétszedem az autót.
Arra gyanakodtam, hogy a kis vízkörben nem kering a víz rendesen. A víz leengedése után átnéztem a vízcsöveket dugulás után kutatva.
A motor mögött a kis vízkör leszálló ágában van egy visszacsapó szelep amin alig tudtam tüdővel átfújni a levegőt. Kiszereltem, átmostam de még így sem ment a dolog. Ez a visszacsapó szelep lefelé irányba (erre nyomja a vízpumpa a vizet) át kellene hogy engedje a vizet. De elég nagy energia kell, hogy átpréselje a vízpumpa a vizet rajta.
Gondolkoztam, hogy miért is van ott az a szelep de nem jöttem rá.
Szétszedtem a főköri termosztátot mert kiváncsi voltam, hogy mennyire zár, mennyire tudok átfújni rajta.
Az eredmény megdöbbentő: A főköri termosztáton zárt állapotban kis ellenállással ugyan de simán át tudtam fújni.
Tehát itt van a kutya elásva. Az a szerencsétlen víz nyilván arra fog menni amerre kissebb az ellenállás. Tehát a főköri termosztáton szépen lassan alattomosan átszivárog és ez hűti vissza állandóan a vizet.
Most joggal mondhatjátok, hogy biztos rossz a főköri termosztát. Igen nekem is ez volt az első gondolatom ezért elmentem venni új termosztátot. Itt a helyi autósboltokban csak utángyártott termo volt, de mindegyiken át tudtam fújni gond nélkül. (qh,facet,gates)
Ezért megrendeltem Cromax-nál a gyárit, másnap mentem is érte, de a gyárin is simán át tudtam fújni.
De nem is csodálkozom rajta hiszen fém lemez a fém lemezen zár, soha nem fog tömíteni.
Következő gondolat, hogy a visszacsapó szelep rossz. Na ilyet sehol nem sikerült kapnom és nem is tudtak ilyenről az autósboltokban.
Gondoltam kiveszem a szelepet, de nem találtam csövet amivel kiválthatnám. Sajnos egy megoldás maradt, kifúrtam a visszacsapó szelepet középen. Egy 3mm-es lukat fúrtam rá. Így már megszűnt az ellenállás.
Az eredmény magáért beszél: Sokkal hamarabb bemelegszik a motor és szépen egyenletesen felmegy középállásba a mutató.
Ma vendégségben voltunk úgyhogy teszteltem egy kicsit az autót.
Az eredmények: 3 fok hidegben mentünk, állandó 80-90 km/h sebességnél is középen volt a mutató, ha gyorsítottam egy picit feljebb ment 1-2mm-t, ha lassítottam vagy sétakocsikáztam akkor a középtől visszament 1-2mm-t.
Szerintem ez így teljesen normális. Elégedett vagyok az eredménnyel.
Ha már szét volt szedve az autó gondoltam megnézem mind a két termosztátot. Vettem hőmérőt és kifőztem őket.
Az olajköri és a főköri is 88 foknál nyit és hűlésnél 85 foknál már zárnak.
Egyébként még mindíg egy kicsit átenged a főköri mert langyosodik a hűtőre menő cső.
Lehet, hogy nagyobb lukat kellett volna fúrni a visszacsapó szelepre.
Várom az értelmes hozzászólásokat az ügyben, hogy minek van a kis vízkörben az a visszacsapó szelep, és ennek a hiánya milyen problémát okozhat!
Üdv: Ákos
«
Utoljára szerkesztve: 2015.11.07 szombat, 19:37:41 írta szoszo
»
Naplózva
Ford Mondeo MK3 TDCI 2005 116 Le Euro4 Silver Kombi
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38680 Dátum:
2015.11.07 szombat, 22:11:08 »
Szerintem nem volt jó ötlet....mert semmi köze a motor melegedéshez....ellenben minnél nagyobb lukat fúrsz rá, annál kevésbé lessz az utastérben meleg, mert ha nem tévedek akkor a fűtőpanel és az EGr közti csőszakaszban van...azaz a fűtőpanelről engeded el a meleget...de lehet tévedek.
A motor visszahűlésnek 2 oka lehet, a 2 termosztát...más nem...mivel a vízpumpa 2 helyre nyomja a vizet...1 motor, 2 fűtőpanel.
Naplózva
rstwingo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1131
csak vagyok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38681 Dátum:
2015.11.08 vasárnap, 07:20:30 »
Idézetet írta: szoszo - 2015.11.07 szombat, 19:33:36
Sziasztok!
A motor mögött a kis vízkör leszálló ágában van egy visszacsapó szelep amin alig tudtam tüdővel átfújni a levegőt. Kiszereltem, átmostam de még így sem ment a dolog. Ez a visszacsapó szelep lefelé irányba (erre nyomja a vízpumpa a vizet) át kellene hogy engedje a vizet. De elég nagy energia kell, hogy átpréselje a vízpumpa a vizet rajta.
Gondolkoztam, hogy miért is van ott az a szelep de nem jöttem rá.
Az eredmény magáért beszél: Sokkal hamarabb bemelegszik a motor és szépen egyenletesen felmegy középállásba a mutató.
Ma vendégségben voltunk úgyhogy teszteltem egy kicsit az autót.
Az eredmények: 3 fok hidegben mentünk, állandó 80-90 km/h sebességnél is középen volt a mutató, ha gyorsítottam egy picit feljebb ment 1-2mm-t, ha lassítottam vagy sétakocsikáztam akkor a középtől visszament 1-2mm-t.
Szerintem ez így teljesen normális. Elégedett vagyok az eredménnyel.
Ha már szét volt szedve az autó gondoltam megnézem mind a két termosztátot. Vettem hőmérőt és kifőztem őket.
Az olajköri és a főköri is 88 foknál nyit és hűlésnél 85 foknál már zárnak.
Egyébként még mindíg egy kicsit átenged a főköri mert langyosodik a hűtőre menő cső.
Lehet, hogy nagyobb lukat kellett volna fúrni a visszacsapó szelepre.
Várom az értelmes hozzászólásokat az ügyben, hogy minek van a kis vízkörben az a visszacsapó szelep, és ennek a hiánya milyen problémát okozhat!
Üdv: Ákos
Laikusként szerintem is a fűtéstől vetted el a vizet
én is kicseréltem mindkettőt, de lehet feleslegesen, mert az újak is ugyan ugy viselkednek, mint ami előtte benne volt
én rövid távokat teszek meg legtöbbet 5-6 km , -2 foknál 3 perc járatás után már nyomja a meleget az utastérbe, mire megteszem a távot
a mutatö meg se mozdul (ha tempósan tudok menni, akkor felmegy )de sajna 30-40-l tudok csak közlekedni 4-ben alapjáraton és ugy döntöttem,hogy nem foglalkozom mit mutat
a mutató
mint Te is szétszedted, megint termosztátot cseréltél vagy nem, után rohangálás, többe kerül, mint a kiegészítő fűtés
én 8 ezerért vettem kompletten mindennel együtt és innentől kezdve mindig üzem meleg az autó, szóval egy gond letudva
Naplózva
2012-s MK4 2.0 TD
CI
Titanium
Luxury
Lunar Sky
kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TD
CI
2.0 TURNIER
VIVA X
- kombi-130 pacis-Mashine Silv
szoszo
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 197
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38682 Dátum:
2015.11.08 vasárnap, 07:30:24 »
Idézetet írta: Bunyek - 2015.11.07 szombat, 22:11:08
Szerintem nem volt jó ötlet....mert semmi köze a motor melegedéshez....ellenben minnél nagyobb lukat fúrsz rá, annál kevésbé lessz az utastérben meleg, mert ha nem tévedek akkor a fűtőpanel és az EGr közti csőszakaszban van...azaz a fűtőpanelről engeded el a meleget...de lehet tévedek.
A motor visszahűlésnek 2 oka lehet, a 2 termosztát...más nem...mivel a vízpumpa 2 helyre nyomja a vizet...1 motor, 2 fűtőpanel.
Nem akarlak megbántani, lehet, hogy nem olvasod rendszeresen a fórumot ezért leírom, hogy visszatérő probléma már évek óta és most már pár hete megint (ahogy jönnek a hidegek) hogy gond van a motor bemelegedésével illetve olyan gond van, hogy ok nélkül visszahűl a motor.
Ezért próbálunk itt megoldást találni, mert sorra lehet olvasni, hogy mindkét termosztát csere után is fennáll a probléma.
Olvasd el légyszíves még egyszer az írásomat, kifejtem benne, hogy én milyen problémát találtam.
Nálam is ki lett cserélve mind a két termosztát gyárira és nem lett tökéletes (javult tőle a dolog de nem az igazi)
De miután megcsináltam a beavatkozást, helyreállt a rend.
Gyorsan bemelegszik a motor, (5 perc után 3 fokban már meleget fúj) egyenletesen felmegy középre a mutató és ott is marad.
Köszönöm a hozzászólást!
Naplózva
Ford Mondeo MK3 TDCI 2005 116 Le Euro4 Silver Kombi
szoszo
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 197
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38683 Dátum:
2015.11.08 vasárnap, 07:44:28 »
Idézetet írta: rstwingo - 2015.11.08 vasárnap, 07:20:30
Laikusként szerintem is a fűtéstől vetted el a vizet
én is kicseréltem mindkettőt, de lehet feleslegesen, mert az újak is ugyan ugy viselkednek, mint ami előtte benne volt
én rövid távokat teszek meg legtöbbet 5-6 km , -2 foknál 3 perc járatás után már nyomja a meleget az utastérbe, mire megteszem a távot
a mutatö meg se mozdul (ha tempósan tudok menni, akkor felmegy )de sajna 30-40-l tudok csak közlekedni 4-ben alapjáraton és ugy döntöttem,hogy nem foglalkozom mit mutat
a mutató
mint Te is szétszedted, megint termosztátot cseréltél vagy nem, után rohangálás, többe kerül, mint a kiegészítő fűtés
én 8 ezerért vettem kompletten mindennel együtt és innentől kezdve mindig üzem meleg az autó, szóval egy gond letudva
Megértelek, de én nem érzem jól magam az autóban ha tudom, hogy valami nem jól működik. Egyébként már én is beszereztem a gyári kiegészítő fűtést csak még nem volt időm beszerelni. Először a fő problémát akartam megszüntetni.
Én is már háromszor annyit költöttem termosztátokra mint a kiegészítő fűtésre, de nem hagyott nyugodni a dolog. Az eredeti problémát akartam megszüntetni.
Tudod ez olyan dolog, hogy otthon kinyitod az ablakot akkor egy idő után elkezdesz fázni, de nem az a megoldás, hogy feljebb veszed a fűtést, hanem először becsukod az ablakot.
Köszönöm a hozzászólást!
Naplózva
Ford Mondeo MK3 TDCI 2005 116 Le Euro4 Silver Kombi
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38684 Dátum:
2015.11.08 vasárnap, 08:37:04 »
Idézetet írta: szoszo - 2015.11.07 szombat, 19:33:36
Az eredmények: 3 fok hidegben mentünk, állandó 80-90 km/h sebességnél is középen volt a mutató, ha gyorsítottam egy picit feljebb ment 1-2mm-t, ha lassítottam vagy sétakocsikáztam akkor a középtől visszament 1-2mm-t.
Szerintem ez így teljesen normális. Elégedett vagyok az eredménnyel.
Ha a motor üzemi hőmérsékleten van, akkor középen áll. Nálam, ha jól emlékszem, 84 (74?) foknál szokott megállapodni, ha kis terheléssel megyek.
És mondjuk 75-től már középen áll. A másik vége, usgyi üzemmódban felmegy mondjuk 105 fokig (régen néztem, nem vagyok biztos a számokban), és végig középen áll a mutató, mint a cövek. Nálam, ha bemelegedett, nem szokott leesni a hőmérséklet, kivéve, amikor kinn –10 alatt volt a hőmérséklet, és 90-nel mentem.
Vagyis, ha nálad terhelésnél felmegy a mutató, az nem biztos, hogy jót jelent.
Nálam a középnél (azaz, kb 48%) még soha nem ment feljebb. Az azt jelentené, hogy ha pontosak a számaim, akkor 110 fokos a motor.
Kapcsold be a motorhőmérséklet kijelzését, és figyeld a számokat.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
tamasia
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 101
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38685 Dátum:
2015.11.08 vasárnap, 08:37:39 »
Idézetet írta: szoszo - 2015.11.08 vasárnap, 07:44:28
Megértelek, de én nem érzem jól magam az autóban ha tudom, hogy valami nem jól működik. Egyébként már én is beszereztem a gyári kiegészítő fűtést csak még nem volt időm beszerelni. Először a fő problémát akartam megszüntetni.
Én is már háromszor annyit költöttem termosztátokra mint a kiegészítő fűtésre, de nem hagyott nyugodni a dolog. Az eredeti problémát akartam megszüntetni.
Tudod ez olyan dolog, hogy otthon kinyitod az ablakot akkor egy idő után elkezdesz fázni, de nem az a megoldás, hogy feljebb veszed a fűtést, hanem először becsukod az ablakot.
Köszönöm a hozzászólást!
Sziasztok!
Nagy érdeklődéssel olvastam az okfejtéseket visszahűlés és termosztát ügyben.
Ahogy írtad, hibátlanul működő termosztátok mellett is fennáll a probléma. Nálam is kb ez a helyzet, igaz termosztátcsere óta minimálisan jobb a helyzet. Kollégámnak is mondeoja van, neki a mutató stabilan áll középen. Múltkor olvastam, talán AndyA írta (elnézést, ha esetleg rosszul emlékszem), hogy beszerzett egy alsó motorvédő lemezt (amit FL utáni autóknál lespóroltak), ami tovább javított a helyzeten. Engem is zavar, ha valami nem működik rendesen az autóban, igyekszem a dolgok végére járni, de most erősen gondolkozok egy motorvédő lemezen, illetve egy állófűtésen, ami talán tüneti kezelés, de az autónak még így is jobb.
Minden esetre nagyon érdekesnek tartom amit írtál, hogy kis nyomás hatására a termosztát már nyílik. Ez nyilván egy ilyenre tervezett alkatrész, tehát valószínűleg máshol lehet a baj. Gondolkoztam azon, hogy lehetne egy vízkör tisztítást csinálni, hátha valami lerakódás van a rendszerben, csak kicsit félek belekezdeni, mert néhány ismerősöm úgy járt, hogy egy ilyen tisztítás során derült ki, hogy a hűtő 100 helyen lyukas
További kellemes hétvégét mindenkinek, remélem előbb-utóbb sikerül a végére járni a dolognak.
«
Utoljára szerkesztve: 2015.11.08 vasárnap, 10:01:18 írta tamasia
»
Naplózva
Mondeo Turnier MKIII f2 2006/11
2.0
TD
Ci
96 kW N7BA
18" | Llumar | DLD 500+ | Flipkey | EGR off | tempomat
süfike
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 126
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38686 Dátum:
2015.11.08 vasárnap, 10:19:42 »
Idézetet írta: Angel - 2015.11.08 vasárnap, 08:37:04
Kapcsold be a motorhőmérséklet kijelzését, és figyeld a számokat.
Szia!
Ezt hol kell?
Naplózva
MK.III.2003.09.2.0 TDCI 130LE Panther Black Turnier,Verona Grain Leather Camel Belső,Ghia-buisness-executive....nagyonszeressükautó.
tamasia
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 101
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38687 Dátum:
2015.11.08 vasárnap, 10:21:46 »
Idézetet írta: süfike - 2015.11.08 vasárnap, 10:19:42
Szia!
Ezt hol kell?
Szia!
Szerintem erre gondolt:
http://mondeo.hu/wiki/index.php/M%C5%B1szerteszt
Naplózva
Mondeo Turnier MKIII f2 2006/11
2.0
TD
Ci
96 kW N7BA
18" | Llumar | DLD 500+ | Flipkey | EGR off | tempomat
süfike
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 126
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38688 Dátum:
2015.11.08 vasárnap, 10:45:36 »
Idézetet írta: tamasia - 2015.11.08 vasárnap, 10:21:46
Szia!
Szerintem erre gondolt:
http://mondeo.hu/wiki/index.php/M%C5%B1szerteszt
köszi
Naplózva
MK.III.2003.09.2.0 TDCI 130LE Panther Black Turnier,Verona Grain Leather Camel Belső,Ghia-buisness-executive....nagyonszeressükautó.
rstwingo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1131
csak vagyok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38689 Dátum:
2015.11.08 vasárnap, 15:55:05 »
Idézetet írta: szoszo - 2015.11.08 vasárnap, 07:44:28
Megértelek, de én nem érzem jól magam az autóban ha tudom, hogy valami nem jól működik. Egyébként már én is beszereztem a gyári kiegészítő fűtést csak még nem volt időm beszerelni. Először a fő problémát akartam megszüntetni.
Én is már háromszor annyit költöttem termosztátokra mint a kiegészítő fűtésre, de nem hagyott nyugodni a dolog. Az eredeti problémát akartam megszüntetni.
Tudod ez olyan dolog, hogy otthon kinyitod az ablakot akkor egy idő után elkezdesz fázni, de nem az a megoldás, hogy feljebb veszed a fűtést, hanem először becsukod az ablakot.
Köszönöm a hozzászólást!
Megértem, én se szeretem, ha valami nem működik az autón
viszont nem szívesen farigcsálok olyat rajta, aminek nem igazán tudni a hosszútávú hatását
mint írtad is lehet pont a visszacsapó szelep az ami rossz és pont lehet nem lyukat kellet volna rá fúrni, hanem kitisztítani, hogy rendesen zárjon, mert lehet az a baj, hogy nem zár le rendesen vagy valami miatt nem nyit ki rendesen, mert mint tudjuk a visszacsapó szelep egyik irányba vezet a másikba zár
szóval az se megoldás, ha elkezdjük farigcsálni a fűtés alkatrészeit, gyárilag valószínű jól kitalálták és gondolom működőt is rendesen
Naplózva
2012-s MK4 2.0 TD
CI
Titanium
Luxury
Lunar Sky
kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TD
CI
2.0 TURNIER
VIVA X
- kombi-130 pacis-Mashine Silv
szoszo
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 197
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38690 Dátum:
2015.11.08 vasárnap, 19:28:03 »
Idézetet írta: rstwingo - 2015.11.08 vasárnap, 15:55:05
Megértem, én se szeretem, ha valami nem működik az autón
viszont nem szívesen farigcsálok olyat rajta, aminek nem igazán tudni a hosszútávú hatását
mint írtad is lehet pont a visszacsapó szelep az ami rossz és pont lehet nem lyukat kellet volna rá fúrni, hanem kitisztítani, hogy rendesen zárjon, mert lehet az a baj, hogy nem zár le rendesen vagy valami miatt nem nyit ki rendesen, mert mint tudjuk a visszacsapó szelep egyik irányba vezet a másikba zár
szóval az se megoldás, ha elkezdjük farigcsálni a fűtés alkatrészeit, gyárilag valószínű jól kitalálták és gondolom működőt is rendesen
Sajnos az autók nem tökéletesek. Sokszor kell faragni ahhoz, hogy jól működjenek a dolgok. Rengeteg a konstrukciós hiba és sok az átgondolatlan tervezés miatti érthetetlen működés.
Én már hozzászoktam, hogy ha veszek egy autót akkor azt át kell alakítani, hogy az én kényelmemet szolgálja és ne a hajamat tépjem minden nap mikor beülök vezetni.
Egyébként leírtam, hogy kitakarítottam a visszacsapó szelepet. Sőt ha lehetne kapni akkor vennék is egyet.
De mivel nem volt más megoldás, nem akartam úgy összerakni, hogy nem jó.
Ma is sokat mentem az autóval, kirándulás, mászkálás ide-oda. Délelőtt mikor elindultam 4km után már elhagyta a mutató a középtartomány alját. Utána már percek alatt középen volt. Menet közben pedig végig középen volt +-1mm hegyen-völgyön-lejtőn.
Tehát most jól működik.
Sokat gondolkoztam ezen a visszacsapó szelepen. Én is arra jutottam, hogy a fűtéskör miatt rakták oda. Csak arra nem gondoltak, hogy mi van akkor ha nem megy a fűtés. Illetve félig gondoltak rá.
Például az olajköri termosztátnál gondoltak arra, hogy annak zárnia kell rendesen. Meg is tervezték úgy, hogy egy gumitömítés légmentesen zár, 100% zárást biztosítva. De ez a főköri termosztátnál lemaradt. Ha abban is volna gumitömítés és tökéletesen megoldották volna a zárást akkor nem lenne semmi gond.
Vagy még egyszerűbben megoldhatták volna, ha a visszacsapó szelep helyére egy áramlás szűkítőt tettek volna. Gyakorlatilag ezt csináltam én is. Azért fúrtam rá 3mm-es lukat, mert annyi volt a cél, hogy a főköri termónál kisebb legyen az ellenállás. És működik a dolog.
De továbbmegyek: Ha találtam volna olyan termosztátot ami tökéletesen zár akkor nem fúrtam volna ki a visszacsapó szelepet.
«
Utoljára szerkesztve: 2015.11.08 vasárnap, 19:31:00 írta szoszo
»
Naplózva
Ford Mondeo MK3 TDCI 2005 116 Le Euro4 Silver Kombi
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38691 Dátum:
2015.11.08 vasárnap, 21:04:47 »
Idézetet írta: szoszo - 2015.11.08 vasárnap, 19:28:03
Sajnos az autók nem tökéletesek. Sokszor kell faragni ahhoz, hogy jól működjenek a dolgok. Rengeteg a konstrukciós hiba és sok az átgondolatlan tervezés miatti érthetetlen működés.
Előre is elnézést, de amit csináltál, azt úgy hívják, hogy buherálás. Gányolás. Kókányolás.
Szerintem a gyár mérnökei olyan balfácánok, hogy nem tudtak volna lyukat fúrni?
Nem teljesen érted, minek ott a szelep, de te átberheled az egészet...
Őszinte gratula.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38692 Dátum:
2015.11.08 vasárnap, 21:20:41 »
Idézetet írta: Angel - 2015.11.08 vasárnap, 08:37:04
Ha a motor üzemi hőmérsékleten van, akkor középen áll. Nálam, ha jól emlékszem, 84 (74?) foknál szokott megállapodni, ha kis terheléssel megyek.
És mondjuk 75-től már középen áll. A másik vége, usgyi üzemmódban felmegy mondjuk 105 fokig (régen néztem, nem vagyok biztos a számokban), és végig középen áll a mutató, mint a cövek. Nálam, ha bemelegedett, nem szokott leesni a hőmérséklet, kivéve, amikor kinn –10 alatt volt a hőmérséklet, és 90-nel mentem.
Vagyis, ha nálad terhelésnél felmegy a mutató, az nem biztos, hogy jót jelent.
Nálam a középnél (azaz, kb 48%) még soha nem ment feljebb. Az azt jelentené, hogy ha pontosak a számaim, akkor 110 fokos a motor.
Kapcsold be a motorhőmérséklet kijelzését, és figyeld a számokat.
84 körül szokott lenni tempomat 90nél
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
süfike
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 126
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38693 Dátum:
2015.11.08 vasárnap, 21:31:02 »
egérke ledugózását el lehet batyarintani?
2mm vaslemez bent.innen onnan tömítő paszta(hőálló)amit nem tettem vissza az a 2-3 mm es gyári fém tömítés mert nem tudtam hogyan kell.melyik oldala megy vissza és hogyan.hogy értsétek:az egyikoldala peremes kicsit kiljebb áll a síkból.a nagy középső liknál.
Naplózva
MK.III.2003.09.2.0 TDCI 130LE Panther Black Turnier,Verona Grain Leather Camel Belső,Ghia-buisness-executive....nagyonszeressükautó.
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38694 Dátum:
2015.11.09 hétfő, 07:00:57 »
Idézetet írta: süfike - 2015.11.08 vasárnap, 21:31:02
egérke ledugózását el lehet batyarintani?
2mm vaslemez bent.innen onnan tömítő paszta(hőálló)amit nem tettem vissza az a 2-3 mm es gyári fém tömítés mert nem tudtam hogyan kell.melyik oldala megy vissza és hogyan.hogy értsétek:az egyikoldala peremes kicsit kiljebb áll a síkból.a nagy középső liknál.
Igen, ha lyukas lemezzel csinálod. Bár akkor már nem is dugózás....
Naplózva
Imádom a dízeleket!
süfike
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 126
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38695 Dátum:
2015.11.09 hétfő, 08:06:49 »
Idézetet írta: GSR - 2015.11.09 hétfő, 07:00:57
Igen, ha lyukas lemezzel csinálod. Bár akkor már nem is dugózás....
Naplózva
MK.III.2003.09.2.0 TDCI 130LE Panther Black Turnier,Verona Grain Leather Camel Belső,Ghia-buisness-executive....nagyonszeressükautó.
szoszo
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 197
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38696 Dátum:
2015.11.09 hétfő, 18:24:33 »
Sziasztok!
Ismét beszámolok az eredményekről. A mai napon elm327 és mobiltelefon segítségével teszteltem a vízhőfokot.
A mutató 60 foka az tényleg csontra 60 fok. Viszont a többi része a mutató jelzésének csak színjáték.
A középtartomány alja az 78-80 foknak felel meg.
Amikor beáll középre onnan már nehezen mozdul el kb 1-1mm le és fel.
Terhelve hosszú emelkedőn 95 fokig ment fel a hűtővíz ekkor a mutató 1mm -el ment feljebb a középtől.
Hosszú lejtőn lefelé 86 fokig ment vissza ekkor a mutató a középtől 1-2mm -el lejjebb állt.
Városi öreguras vezetés mellett 1000 és 1500 -as fordulat között végig középen volt a mutató a vízhőfok 88 és 91 fok között mozgott.
Mindezt 8 fok külső hőmérséklet mellett, fűtés végig rajta volt.
Ezzel nálam tökéletesen megoldódott a vízhőfok probléma. Elégedett vagyok az eredménnyel.
Kívánom nektek is (akik ugyan ebben a cipőben járnak), hogy mihamarabb megoldódjon a probléma.
Köszönöm mindenkinek a segítséget és a hozzászólásokat!
Élvezetes, balesetmentes közlekedést kívánok mindenkinek!
Üdv: Ákos
«
Utoljára szerkesztve: 2015.11.09 hétfő, 18:59:34 írta szoszo
»
Naplózva
Ford Mondeo MK3 TDCI 2005 116 Le Euro4 Silver Kombi
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38697 Dátum:
2015.11.09 hétfő, 21:22:23 »
Idézetet írta: szoszo - 2015.11.09 hétfő, 18:24:33
Sziasztok!
Ismét beszámolok az eredményekről. A mai napon elm327 és mobiltelefon segítségével teszteltem a vízhőfokot.
A mutató 60 foka az tényleg csontra 60 fok. Viszont a többi része a mutató jelzésének csak színjáték.
A középtartomány alja az 78-80 foknak felel meg.
Ezt eddig is tudtuk... a középállás az üzemi hőfok, mondjuk 80-105-ig.
Nálam 84 fokra szokott beállni. De ha jobban odalépek, felmegy 100 fölé.
Azért mondtam, ha a mutató mozdul, az nem jó.
Amúgy elm sem kell hozzá, a műszerfal is ki tudja írni a hőmérsékletet.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38698 Dátum:
2015.11.10 kedd, 08:03:30 »
Idézetet írta: szoszo - 2015.11.09 hétfő, 18:24:33
Sziasztok!
Ismét beszámolok az eredményekről. A mai napon elm327 és mobiltelefon segítségével teszteltem a vízhőfokot.
A mutató 60 foka az tényleg csontra 60 fok. Viszont a többi része a mutató jelzésének csak színjáték.
A középtartomány alja az 78-80 foknak felel meg.
Amikor beáll középre onnan már nehezen mozdul el kb 1-1mm le és fel.
Terhelve hosszú emelkedőn 95 fokig ment fel a hűtővíz ekkor a mutató 1mm -el ment feljebb a középtől.
Hosszú lejtőn lefelé 86 fokig ment vissza ekkor a mutató a középtől 1-2mm -el lejjebb állt.
Városi öreguras vezetés mellett 1000 és 1500 -as fordulat között végig középen volt a mutató a vízhőfok 88 és 91 fok között mozgott.
Mindezt 8 fok külső hőmérséklet mellett, fűtés végig rajta volt.
Ezzel nálam tökéletesen megoldódott a vízhőfok probléma. Elégedett vagyok az eredménnyel.
Kívánom nektek is (akik ugyan ebben a cipőben járnak), hogy mihamarabb megoldódjon a probléma.
Köszönöm mindenkinek a segítséget és a hozzászólásokat!
Élvezetes, balesetmentes közlekedést kívánok mindenkinek!
Üdv: Ákos
Tisztelt Fórumtárs!
Örülök, hogy elégedett vagy a hűtő-fűtő rendszer működésével. Remélem az öröm tartós és nem átmeneti lesz. Nagyon kíváncsi leszek, hogy fog üzemelni a rendszer mondjuk -10°C esetén. Az a hőteljesítmény ami most ideiglenesen stabilizálja a motor üzemi hőmérsékletét, az hiányozni fog a fűtő teljesítményből komoly hideg esetén. Szerintem még mindig nem működik rendesen a rendszer. A főköri termosztáttal kapcsolatban. Nem osztom azt a véleményt miszerint átlehet rajta könnyedén fújni zárt állapotban. Én is cseréltem már egy pár termosztátot, megfelelő működés esetén bizony elég rendesen tömít, zárt állapotban a fém a fémen, pontosan a kialakításának köszönhetően. Sajnos igaz az a tapasztalás, hogy egyre többször van gyártási probléma még a gyári termosztátokkal is, de szerencsére nem ez az általános. A megoldás az, ha lépésről lépésre te magad leellenőrzöd a rendszer működését és ennek megfelelően cseréled a rendszer elemeket. A te gépsárkányod is egy széria része. Ha a többi motor képes jó hőegyensúllyal működni, akkor nálad is érvényesülnie kell a rendszer gyakorlatának. Érdemes lenne a hűtőrendszered nyomás viszonyait is leellenőrizni. Kezdve a zárósapka helyes működésével. A termosztát nem csak hő de rendellenes nyomásnövekedésre is kinyit. Ez például magyarázat lehet a korai nyitásra. stb...stb. Én nem lennék teljesen nyugodt a rendszer működésével kapcsolatban akkor, amikor a rendszer hőmérséklete nem képes stabilizálódni. Normál működés esetén, kell legyen egy hőtehetetlensége, egyensúlyi, állapota a rendszernek ami nálad most sajnos nincs meg. Túl gyorsan reagál a vízhőmérséklet a terhelésre. Mindenesetre sok sikert a megfelelő működéshez.
Tisztelettel László!
«
Utoljára szerkesztve: 2015.11.10 kedd, 11:42:22 írta László
»
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Paxtoll
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38699 Dátum:
2015.11.10 kedd, 08:21:41 »
Sziasztok! A nagynyomású pumpa kiszereléséhez milyen segédszerszám szükséges? Rajz esetleg ha lenne, és legyártatom. Visszavittem az injektorokat de lehet, hogy bekérik a szivattyút is. Garanciális javításra.
Naplózva
Oldalak:
1
...
767
768
769
770
771
772
773
[
774
]
775
776
777
778
779
780
781
...
959
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ