Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.06.28 péntek, 08:23:27 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 827 828 829 830 831 832 833 [834] 835 836 837 838 839 840 841 ... 958   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 13803237 alkalommal)
visko1017 és 11 vendég van a témában
Miguel01
Vendég
« Új hozzászólás #41650 Dátum: 2017.01.03 kedd, 20:31:47 »

Kipucolás és dugózás=vidámság (ebben a sorrendben)

Már alig várom ... Smiley
Köszi a hozzászólást  worship
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #41651 Dátum: 2017.01.03 kedd, 21:31:56 »

Gondoltam kipucoljuk Smiley

Akkor már célszerű a szívósort is kipucolni. (persze, ha ti is erről beszéltek, akkor bocsi)
Naplózva
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #41652 Dátum: 2017.01.03 kedd, 22:49:20 »

Akkor már célszerű a szívósort is kipucolni. (persze, ha ti is erről beszéltek, akkor bocsi)
Igen a szívósort is(ez igy kerek egész.)
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
tamasia
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 101



E-mail
« Új hozzászólás #41653 Dátum: 2017.01.04 szerda, 12:06:19 »

Sziasztok,

apró kiegészítés: szívósor pucolás esetén ajánlott új tömítésszettet vásárolni, mert a régi eléggé viseletes állapotban lesz.
üdv,
tamasia

Igen a szívósort is(ez igy kerek egész.)
Naplózva

Mondeo Turnier MKIII f2 2006/11
2.0 TDCi 96 kW N7BA
18" | Llumar | DLD 500+ | Flipkey | EGR off | tempomat
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #41654 Dátum: 2017.01.04 szerda, 14:16:11 »

A gépet november 29-én hoztam el, december 21-ig folyamatosan kapcsolatban voltam az eladóval.

A kapcsolattartás oka a P132B-C, P0191 és most újabban a P0401-P, helyesen a P0401 majd a P0191.

Az autónál néha indítás után villogott az izzításjelző. Ilyenkor erőtlen lett és füstölt. Ez néha, ritkán menet közben is előjön. Újraindítás után megszűnik a villogás, az erőtlenség és a füst. A kocsiban 420 000 km van,de 390 000 km-nél új magasnyomású rendszert kapott, kettős tömegűt pedig négy hónapja. Ezt az eladó le is írta.

A P132B-C hibával már meglátogattam az eladó által javasolt szerelőt, aki akkor azt mondta, hogy látja a hibakódot, de nem tudja "így" megjavítani, ott kellene hagyjam. Az eladóval azt beszéltem meg, hogy odaviszem -megjavítja-elhozom.Otthagyni nem tudtam, másnapra időpontom volt toronycsapágy cserére.

December 23-án hosszabb út, út közben el kezdett világítani sárgán a motorellenőrző lámpa, majd kb 200 km után kialudt. A következő időszakban majdnem minden indításnál megjelent a villogó izzításjelző de el is tűnt egy újraindítással. A check engine nem villant fel csak amikor kellett visszaindulni Erdélyből, azóta folyamatosan világít. Nem volt választásom így kellett jönni. Hazaértünk, de többet fogyasztott mint menet. A lámpa azóta is világít, így nem is merem használni.  A kocsi indult -16 fokban is, kis fehér füst indítás után, de az megszűnik, nem füstöl (csak villogó izzításjelzőnél), alapjárata kb 15 másodperc után stabil, melegen is az, húz is rendesen (kivéve villogó izzításjelzőnél), hideg motornál hallok érdekes hangokat, de első dízelem, így nem tudom, hogy csak nekem érdekes-e, olajat nem fogyasztja.

Tegnap újra visszahívtam ez eladót, de most ki akar hátrálni a fentiek javításától.

Azt állítja, hogy a check engine a ledugózott egr miatt világít, a P0401 P0191 pedig nem volt meg, így nem az ő nyűge.

Mivel a kocsit nem tudom használni, keresem a megoldást.

Az utolsó kiolvasás: http://imgur.com/a/GvdtB . Törölni tudom a kódokat, de a check engine nem alszik ki. (Az eladó szerint az egr miatt van).

Milyen további lépéseket javasoltok?





 
« Utoljára szerkesztve: 2017.01.04 szerda, 14:22:23 írta legyozo » Naplózva
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #41655 Dátum: 2017.01.04 szerda, 14:45:37 »

A gépet november 29-én hoztam el, december 21-ig folyamatosan kapcsolatban voltam az eladóval.

A kapcsolattartás oka a P132B-C, P0191 és most újabban a P0401-P, helyesen a P0401 majd a P0191.

Az autónál néha indítás után villogott az izzításjelző. Ilyenkor erőtlen lett és füstölt. Ez néha, ritkán menet közben is előjön. Újraindítás után megszűnik a villogás, az erőtlenség és a füst. A kocsiban 420 000 km van,de 390 000 km-nél új magasnyomású rendszert kapott, kettős tömegűt pedig négy hónapja. Ezt az eladó le is írta.

A P132B-C hibával már meglátogattam az eladó által javasolt szerelőt, aki akkor azt mondta, hogy látja a hibakódot, de nem tudja "így" megjavítani, ott kellene hagyjam. Az eladóval azt beszéltem meg, hogy odaviszem -megjavítja-elhozom.Otthagyni nem tudtam, másnapra időpontom volt toronycsapágy cserére.

December 23-án hosszabb út, út közben el kezdett világítani sárgán a motorellenőrző lámpa, majd kb 200 km után kialudt. A következő időszakban majdnem minden indításnál megjelent a villogó izzításjelző de el is tűnt egy újraindítással. A check engine nem villant fel csak amikor kellett visszaindulni Erdélyből, azóta folyamatosan világít. Nem volt választásom így kellett jönni. Hazaértünk, de többet fogyasztott mint menet. A lámpa azóta is világít, így nem is merem használni.  A kocsi indult -16 fokban is, kis fehér füst indítás után, de az megszűnik, nem füstöl (csak villogó izzításjelzőnél), alapjárata kb 15 másodperc után stabil, melegen is az, húz is rendesen (kivéve villogó izzításjelzőnél), hideg motornál hallok érdekes hangokat, de első dízelem, így nem tudom, hogy csak nekem érdekes-e, olajat nem fogyasztja.

Tegnap újra visszahívtam ez eladót, de most ki akar hátrálni a fentiek javításától.

Azt állítja, hogy a check engine a ledugózott egr miatt világít, a P0401 P0191 pedig nem volt meg, így nem az ő nyűge.

Mivel a kocsit nem tudom használni, keresem a megoldást.

Az utolsó kiolvasás: http://imgur.com/a/GvdtB . Törölni tudom a kódokat, de a check engine nem alszik ki. (Az eladó szerint az egr miatt van).

Milyen további lépéseket javasoltok?





 

Az utolsó kép akkor készült, amikor villogott az izzításjelző?
P0401 az EGR, amiatt gyújt check engine-t. Ha dugózva van, akkor nem kell foglalkozni vele.
P132B épp most volt nekünk a 2.2-esen. Valószínűleg az elkoszolódott turbó geo volt a probléma. Ervin 2 napja pucolta, azóta kiment az autó németbe (Domi!! nyes), egyelőre jónak tűnik. Illetve ha a turbó elektronikája makkant meg, arra is dobhatja ezt a hibakódot. Már ha persze elektromos vezérlésű a turbód.

Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23822


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #41656 Dátum: 2017.01.04 szerda, 16:48:04 »


Milyen további lépéseket javasoltok?
 
MK3, '06, kombi, 2.0 115 LE, Panther Black sárga

ez mit jelent? taxi volt?

javításokról van számla, vagy csak úgy bemondták?

turbótakarítás kéne neki. merre vagy helyileg?
« Utoljára szerkesztve: 2017.01.04 szerda, 16:50:00 írta HZsolt92 » Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #41657 Dátum: 2017.01.04 szerda, 17:36:50 »

Köszönöm a válaszokat!

Az utolsó kép akkor készült, amikor villogott az izzításjelző?

Nem. Legközelebb készítek akkor is tesztet.

P0401 az EGR, amiatt gyújt check engine-t. Ha dugózva van, akkor nem kell foglalkozni vele.
EGR dugózva van. Ez akkor jó hír, hogy amiatt világít. Ez azt jelenti, hogy járhatok vele?

P132B épp most volt nekünk a 2.2-esen. Valószínűleg az elkoszolódott turbó geo volt a probléma. Ervin 2 napja pucolta, azóta kiment az autó németbe (Domi!! nyes), egyelőre jónak tűnik. Illetve ha a turbó elektronikája makkant meg, arra is dobhatja ezt a hibakódot. Már ha persze elektromos vezérlésű a turbód.
Elektromos a turbo, de nem tudom, hogy milyen nyűge van. Az eladónál a mechanikáját megsasolták, állítólag nem akad.

MK3, '06, kombi, 2.0 115 LE, Panther Black sárga
ez mit jelent? taxi volt?
Taxi volt, valóban. Forgalmiban még a sárga szín van. Eladó szerint a vizsgán fogják átírni.

javításokról van számla, vagy csak úgy bemondták?
Számla nincs, de leírta egy papírra, hogy miket csináltak.

turbótakarítás kéne neki. merre vagy helyileg?
Budapest, 17. kerület


Naplózva
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #41658 Dátum: 2017.01.04 szerda, 19:00:18 »

Köszönöm a válaszokat!

Nem. Legközelebb készítek akkor is tesztet.
EGR dugózva van. Ez akkor jó hír, hogy amiatt világít. Ez azt jelenti, hogy járhatok vele?
Elektromos a turbo, de nem tudom, hogy milyen nyűge van. Az eladónál a mechanikáját megsasolták, állítólag nem akad.
Taxi volt, valóban. Forgalmiban még a sárga szín van. Eladó szerint a vizsgán fogják átírni.
Számla nincs, de leírta egy papírra, hogy miket csináltak.
Budapest, 17. kerület




A turbótakarítással veszíteni nem veszítesz. Legalább tudod, hogy az rendben van. Ha mégse csak annyi a gond, akkor a FAQ-ban van pár telefonszám az elektronika javítására.

Taxis és a számla  vigyor3 vigyor3 taps taps eplus2 eplus2 nyes nyes Grin Grin laugh laugh 2funny 2funny
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Viló
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1815



WWW E-mail
« Új hozzászólás #41659 Dátum: 2017.01.04 szerda, 21:53:06 »

tényleg csak ötletelni lehet....
rail szenzort nem cserélted még?Okozhatja az is....mint ahogy p251-nél azt is ellenőrizni kell 1ből.

Már azt is cseréltem de semmi.
Naplózva

1997  1.8TD kombi fel-GHIA-sítva.

2004  F1 2.0 TDCi kombi automata.
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #41660 Dátum: 2017.01.05 csütörtök, 05:23:17 »

A turbótakarítással veszíteni nem veszítesz. Legalább tudod, hogy az rendben van. Ha mégse csak annyi a gond, akkor a FAQ-ban van pár telefonszám az elektronika javítására.
Keresek egy szervizt/szakit, aki kipucerájolja.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26991


E-mail
« Új hozzászólás #41661 Dátum: 2017.01.05 csütörtök, 08:01:11 »

Keresek egy szervizt/szakit, aki kipucerájolja.

Ervin fórumtárs Súron, Székesfehérvár mellett.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #41662 Dátum: 2017.01.05 csütörtök, 09:50:02 »

Ervin fórumtárs Súron, Székesfehérvár mellett.

AndyA
Köszönöm!
Felveszem vele a kapcsolatot.
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26667


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #41663 Dátum: 2017.01.05 csütörtök, 09:55:05 »

Köszönöm!
Felveszem vele a kapcsolatot.

És mi volt az indoka, hogy ezt az autót vetted meg?
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #41664 Dátum: 2017.01.05 csütörtök, 11:13:30 »

És mi volt az indoka, hogy ezt az autót vetted meg?
Több is.

A régi MK1 már nem felelt meg. Az első futómű ültetése miatt Erdélyben folyamatosan hozzáért mindenhez, az utolsó utamon az olajteknőt úgy odavertem, hogy darabokra hullott... sötétben, -5 foknál.

Gyorsan akartam/kellett cserélni.
 
Sok kocsit megnéztem. Nem márkát, állapotot kerestem, persze a Mondeo az preferált volt. Egyik gányabb volt, mint a másik. Jó állapotú csilivili, rozsdátlannak hirdetett kocsikról derült ki, hogy rozsdatemető, borzalmas állapotú kocsik (délután 2 órakor be nem induló hibátlan kocsirnál a kifogás: "kifogyott az üzemanyag" falbav). A 22 éves MK1-esem a 8-12 éves kocsik 95%-ánál jobb állapotban volt úgy műszakilag, mint esztétikailag, nem beszélve a 11 éves offos Micráról, ami újnak vehető a sok rohadt gép mellett. Biztos van kivétel, de a legtöbb kereskedő csaló, hazug, becsapni szándékozó, akasztanivaló gazember.

Képbe került ez a kocsi is, és a legjobb volt. Esztétikailag magasan, műszakilag legalább azon, ha nem magasabb szinten. A kilométer ellenőrizhető, hiteles. A kereskedő srác szimpatikus. Nyitás előtt ott voltam, akkoriban voltak a november végi hideg idők, a kocsi pöccre indult, stabilan járt. Állapotáról tájékoztattak, ára megfelelő volt. A turbó probléma akkor is fennállt, javításra kaptam ígéretet. A magasnyomású rendszer elvileg új, a kettős tömegűt cserélték, vezérlés cserélve, első telók cserélve, ezt papírra le is írták. Ennyi kilométerrel jobb állapotban volt, mint az addig megnézett összes többi 130000-180000 km futottak. Amiért most pipa vagyok, hogy ki akar hátrálni a turbó javításából. Nem fogom hagyni, ha Ő nem vállalja, akkor békéltetőhöz fordulok.
« Utoljára szerkesztve: 2017.01.05 csütörtök, 11:26:13 írta legyozo » Naplózva
Attila925
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 108



E-mail
« Új hozzászólás #41665 Dátum: 2017.01.06 péntek, 19:50:57 »

Sziasztok. Mi lehet a gond, hogy kb. 2-3 eléggé megnőtt a fogyasztás???  Sad Tudom, elég hülye kérdés, mert akár a hideg miatt is lehet. Eddig nagyon jól fogyasztott a kocsi, kb 5,5-6 literből eljártam vele, most meg 7,5-8. Remélem nincs nagy gond. Olajcsere is vagy 2 hónapja volt szűrőkkel együtt. Valakinek valami tipp???
Naplózva

Ford Mondeo 2.0 TDCi 2004 131LE N7BA
WildDaemon
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 143


E-mail
« Új hozzászólás #41666 Dátum: 2017.01.06 péntek, 20:07:11 »

Sziasztok!
A szokásos turbócső szakadás most már a csövön olyan 7cm körüli -.- Megvan az új szilikonos csak nincs kedvem a hidegben aláfeküdni az alsó bilincscsavarral szenvedni (Felülről sehogy nem férni hozzá?).
A fogyasztásom most olyan 8-8,5 liter mondjuk nem lábujjhegyen nyomom a gázt az tény.. de ez a fogyasztás betudható lenne a turbócső szakadásának?
Naplózva

MKIII 2.0 TDCi Ghia kombi 2006/10/30 (Machine Silver) Euro IV.
'96 MK2 1.8TD Turnier Ghia (benzinkék)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48469



« Új hozzászólás #41667 Dátum: 2017.01.06 péntek, 20:14:39 »

Sziasztok!
A szokásos turbócső szakadás most már a csövön olyan 7cm körüli -.- Megvan az új szilikonos csak nincs kedvem a hidegben aláfeküdni az alsó bilincscsavarral szenvedni (Felülről sehogy nem férni hozzá?).
A fogyasztásom most olyan 8-8,5 liter mondjuk nem lábujjhegyen nyomom a gázt az tény.. de ez a fogyasztás betudható lenne a turbócső szakadásának?

akár igen.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #41668 Dátum: 2017.01.07 szombat, 08:10:50 »

Sziasztok!
A szokásos turbócső szakadás most már a csövön olyan 7cm körüli -.- Megvan az új szilikonos csak nincs kedvem a hidegben aláfeküdni az alsó bilincscsavarral szenvedni (Felülről sehogy nem férni hozzá?).
A fogyasztásom most olyan 8-8,5 liter mondjuk nem lábujjhegyen nyomom a gázt az tény.. de ez a fogyasztás betudható lenne a turbócső szakadásának?

Tisztelt Fórumtárs!
Én a helyedben keresnék egy megfelelő garázst  aknával, és mihamarabb kicserélném a kérdéses turbócsövet. Nem tesz jót a turbónak a szakadt cső. Ilyenkor állandóan maximális fordulaton pörög, mivel igyekszik előállítani a 1.5 bar nyomást. Én nem gyilkolnám feleslegesen a turbót, persze mindenki másképp csinálja. wave
Tisztelettel László! worship
« Utoljára szerkesztve: 2017.01.07 szombat, 08:52:46 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26991


E-mail
« Új hozzászólás #41669 Dátum: 2017.01.07 szombat, 15:09:01 »

Sziasztok!
A szokásos turbócső szakadás most már a csövön olyan 7cm körüli -.- Megvan az új szilikonos csak nincs kedvem a hidegben aláfeküdni az alsó bilincscsavarral szenvedni (Felülről sehogy nem férni hozzá?).
A fogyasztásom most olyan 8-8,5 liter mondjuk nem lábujjhegyen nyomom a gázt az tény.. de ez a fogyasztás betudható lenne a turbócső szakadásának?


Az EGR alatti csövet simán cseréltem felülről, nem kell ahhoz aláfeküdni. Fogyasztást simán okozhatja, mivel szökik a turbonyomásod.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
WildDaemon
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 143


E-mail
« Új hozzászólás #41670 Dátum: 2017.01.07 szombat, 15:51:03 »

Az EGR alatti csövet simán cseréltem felülről, nem kell ahhoz aláfeküdni. Fogyasztást simán okozhatja, mivel szökik a turbonyomásod.

AndyA

Fentről az alsó bilincshez, hogy lehet hozzáférni? Ha van kedved segíteni megköszönöm! Tongue
Szilokonos csövet méregetem kicsit szükebbnek látom.

Naplózva

MKIII 2.0 TDCi Ghia kombi 2006/10/30 (Machine Silver) Euro IV.
'96 MK2 1.8TD Turnier Ghia (benzinkék)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26991


E-mail
« Új hozzászólás #41671 Dátum: 2017.01.07 szombat, 16:06:15 »

Fentről az alsó bilincshez, hogy lehet hozzáférni? Ha van kedved segíteni megköszönöm! Tongue
Szilokonos csövet méregetem kicsit szükebbnek látom.



Már nem emlékszem, mert vagy 3 éve csináltam. De az biztos, hogy sem emelő, sem alsó burkolat leszedése nem szerepelt az eljárásban, márpedig enélkül alulról aligha tudtam volna hozzáférni.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48469



« Új hozzászólás #41672 Dátum: 2017.01.07 szombat, 16:09:12 »

Fentről az alsó bilincshez, hogy lehet hozzáférni? Ha van kedved segíteni megköszönöm! Tongue
Szilokonos csövet méregetem kicsit szükebbnek látom.


jólesz az.pici szilikonzsír vékonyan,és simán felcuppan a helyére.Csak a BT meg ne tuggya.... Cheesy
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
WildDaemon
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 143


E-mail
« Új hozzászólás #41673 Dátum: 2017.01.07 szombat, 16:19:30 »

Már nem emlékszem, mert vagy 3 éve csináltam. De az biztos, hogy sem emelő, sem alsó burkolat leszedése nem szerepelt az eljárásban, márpedig enélkül alulról aligha tudtam volna hozzáférni.

AndyA

Nincs alsó burki sem Smiley
Menjek hozzád? xD

Naplózva

MKIII 2.0 TDCi Ghia kombi 2006/10/30 (Machine Silver) Euro IV.
'96 MK2 1.8TD Turnier Ghia (benzinkék)
WildDaemon
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 143


E-mail
« Új hozzászólás #41674 Dátum: 2017.01.07 szombat, 16:20:34 »

jólesz az.pici szilikonzsír vékonyan,és simán felcuppan a helyére.Csak a BT meg ne tuggya.... Cheesy


Azt Pont most vettem Smiley
Hopp Te közelebb vagy xD
Nincs kedved help?
Naplózva

MKIII 2.0 TDCi Ghia kombi 2006/10/30 (Machine Silver) Euro IV.
'96 MK2 1.8TD Turnier Ghia (benzinkék)
bodora
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 13



E-mail
« Új hozzászólás #41675 Dátum: 2017.01.07 szombat, 17:34:56 »

Sziasztok!

Csak érdeklődnék, van -e valakinek tapasztalata 2.2TDCI-nél tegnap a -12 fokban felmelegedett a motor városon kívül üzemi hőfokra, de ahogy beértem a városba álltam a lámpánál lement a hőmérséklet.
Ilyet még nem csinált, igaz ilyen hidegben sem használtam még.

Valaki? 
Naplózva

MK4 2.2TDCi 2014 - by Bodora
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #41676 Dátum: 2017.01.07 szombat, 20:05:56 »

Sziasztok!

Csak érdeklődnék, van -e valakinek tapasztalata 2.2TDCI-nél tegnap a -12 fokban felmelegedett a motor városon kívül üzemi hőfokra, de ahogy beértem a városba álltam a lámpánál lement a hőmérséklet.
Ilyet még nem csinált, igaz ilyen hidegben sem használtam még.

Valaki? 

Esélyes, hogy a termosztátok cserére szorulnak.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26991


E-mail
« Új hozzászólás #41677 Dátum: 2017.01.07 szombat, 23:10:00 »

Nincs alsó burki sem Smiley
Menjek hozzád? xD

Na de kérem, már nős ember vagyok!

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26991


E-mail
« Új hozzászólás #41678 Dátum: 2017.01.07 szombat, 23:11:37 »

Sziasztok!

Csak érdeklődnék, van -e valakinek tapasztalata 2.2TDCI-nél tegnap a -12 fokban felmelegedett a motor városon kívül üzemi hőfokra, de ahogy beértem a városba álltam a lámpánál lement a hőmérséklet.
Ilyet még nem csinált, igaz ilyen hidegben sem használtam még.

Valaki? 

Ha ment a fűtés, akkor természetes.

Tegnap az Arénából hazafelé a fix 70-75-ös tempó nem volt elég, hogy ott maradjon középen a mutató. Amikor beállt, bekapcsoltam a fűtést, és visszakonyult egy percen belül.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26991


E-mail
« Új hozzászólás #41679 Dátum: 2017.01.07 szombat, 23:12:05 »

Esélyes, hogy a termosztátok cserére szorulnak.

Nem hiszem. Qbax hideg van ám...

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Waterminator
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 177


30-9333-485


E-mail
« Új hozzászólás #41680 Dátum: 2017.01.08 vasárnap, 08:49:44 »

Sziasztok!

Osszátok meg velem lécci a "nyári meleg" okozta indítási nehézségeiteket. Nekem is volt, van és gondolom a km-ek szaporodásával egyre inkább lesz. Jelzem az izzítók cserélve, üzemanyagrendszer javítva, akku új, szépen forgat, stb....Ja és csúcs gázolajat tankoltam. Még a dermedéscsökkentő adalék hátra van. Természetesen, ha a 490.000km és a csillaggarázs szoros összefüggésben vannak, akkor nincs kérdésem. nyes Csak szeretném tudni, hogy mindent megtettem. Egyébként azért kérdezlek Benneteket, mert meglehetősen dadogva indult be eddig minden "forró" napon. Volt, hogy csak a gázpedál lenyomásával indult be. A termosztátok 2 hetesek és jól működnek.

Válaszaitokat előre is köszönöm: István
« Utoljára szerkesztve: 2017.01.08 vasárnap, 08:51:36 írta Waterminator » Naplózva

2005.MK3. 2.0 TDCI Ghia. sedan FMBA 6 seb. 131 le 490.000Km
tamas
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 153


E-mail
« Új hozzászólás #41681 Dátum: 2017.01.08 vasárnap, 10:41:30 »

Sziasztok!
Nem indul a mondeo  vigyor3
-16 fok. Most nem kínzom tovább, de koradélután, mikor kissé melegebb a levegő őjra megpróbálnám.
Mi a javaslatotok: pl indítózásnál nyomjam a gázpedált, vagy több rövid idítózás, vagy ha egy kicsit elkapja még ne fejezemm be a z indítást... stb.
Most viszonylag kevés őzemanyag van a tankban ( Auchan premium diesel ).
Eddig indult. Csak most nem  :-(
Köszönettel várom a segítő ötleteket.
Tamás eljen
Naplózva

Mondeo III. Tdci Facelift 115 LE 2003 kombi
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48469



« Új hozzászólás #41682 Dátum: 2017.01.08 vasárnap, 14:32:14 »

Sziasztok!
Nem indul a mondeo  vigyor3
-16 fok. Most nem kínzom tovább, de koradélután, mikor kissé melegebb a levegő őjra megpróbálnám.
Mi a javaslatotok: pl indítózásnál nyomjam a gázpedált, vagy több rövid idítózás, vagy ha egy kicsit elkapja még ne fejezemm be a z indítást... stb.
Most viszonylag kevés őzemanyag van a tankban ( Auchan premium diesel ).
Eddig indult. Csak most nem  :-(
Köszönettel várom a segítő ötleteket.
Tamás eljen
a szűrőbe vagy a tankba a kevés üzemnyag megdermedhetett.Vagy a kevéske kondenzvíz megfagyott a szűrő aljában.
Valszeg egy szűrőcsere megoldja....
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
tamas
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 153


E-mail
« Új hozzászólás #41683 Dátum: 2017.01.08 vasárnap, 14:46:28 »

a szűrőbe vagy a tankba a kevés üzemnyag megdermedhetett.Vagy a kevéske kondenzvíz megfagyott a szűrő aljában.
Valszeg egy szűrőcsere megoldja....
Köszönöm.
Ám ugy érzem, hogy a kipufogón keresztül "nyers", égetetlen gázolaj szag jön, indítás közben
Naplózva

Mondeo III. Tdci Facelift 115 LE 2003 kombi
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48469



« Új hozzászólás #41684 Dátum: 2017.01.08 vasárnap, 15:07:52 »

Köszönöm.
Ám ugy érzem, hogy a kipufogón keresztül "nyers", égetetlen gázolaj szag jön, indítás közben

ha megvan a kompresszió,annak indulnia kell.izzítókat még érdemes kimérni.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
tamas
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 153


E-mail
« Új hozzászólás #41685 Dátum: 2017.01.08 vasárnap, 15:13:34 »

ha megvan a kompresszió,annak indulnia kell.izzítókat még érdemes kimérni.
[/quote
nem vagyok hozzáértő :-)  , a kompresszió alatt értsem azt, hogy jár a dugattyú? most -5 fokot mutat a hőmérő az autóban. A motor valszeg hidegebb ettől, így lehetséges, hogy az izzító gyertya nem melegíti fel eléggé a hengerbelsejét?
]
Naplózva

Mondeo III. Tdci Facelift 115 LE 2003 kombi
WildDaemon
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 143


E-mail
« Új hozzászólás #41686 Dátum: 2017.01.08 vasárnap, 16:58:04 »

tamas:

A kompresszió alatt értsd azt hogy a dugattyú mikor a hengerben felfelé halad kellő sűrítési végnyomást tud előállítani (ezt tudod mérni nyomásmérővel pl.:25bar) mikor a levegőt a dugattyú összepréseli ekkor hő termelődik a nyomás hatására az izzítógyertya ezt a melegedést segíti elő. Tehát a motor kopása az ami befolyásolja a sűrítési végnyomás mértékét ami a benne összesűrített levegő hőmérsékletét is befolyásolja. Kopott motornál a levegő a dugattyúgyűrűk mellet el tud szökni. Illetve a bepermetezett gázolaj tágulását is befolyásolja a kellő sűrítési végnyomás megléte.
« Utoljára szerkesztve: 2017.01.08 vasárnap, 17:00:36 írta WildDaemon » Naplózva

MKIII 2.0 TDCi Ghia kombi 2006/10/30 (Machine Silver) Euro IV.
'96 MK2 1.8TD Turnier Ghia (benzinkék)
tamas
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 153


E-mail
« Új hozzászólás #41687 Dátum: 2017.01.08 vasárnap, 21:11:32 »

tamas:

A kompresszió alatt értsd azt hogy a dugattyú mikor a hengerben felfelé halad kellő sűrítési végnyomást tud előállítani (ezt tudod mérni nyomásmérővel pl.:25bar) mikor a levegőt a dugattyú összepréseli ekkor hő termelődik a nyomás hatására az izzítógyertya ezt a melegedést segíti elő. Tehát a motor kopása az ami befolyásolja a sűrítési végnyomás mértékét ami a benne összesűrített levegő hőmérsékletét is befolyásolja. Kopott motornál a levegő a dugattyúgyűrűk mellet el tud szökni. Illetve a bepermetezett gázolaj tágulását is befolyásolja a kellő sűrítési végnyomás megléte.
worship WildDaemond  worship
Naplózva

Mondeo III. Tdci Facelift 115 LE 2003 kombi
makrobi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 110


E-mail
« Új hozzászólás #41688 Dátum: 2017.01.10 kedd, 09:37:38 »

Ha ment a fűtés, akkor természetes.

Tegnap az Arénából hazafelé a fix 70-75-ös tempó nem volt elég, hogy ott maradjon középen a mutató. Amikor beállt, bekapcsoltam a fűtést, és visszakonyult egy percen belül.

AndyA

>fix 70-75-ös tempó nem volt elég, hogy ott maradjon középen a mutató.
Ez amúgy bug, vagy fícsör? Mert cserélgetem a termosztátokat, de még nincs meg a jó kombináció... Az én kocsimban, hogy középen maradjon a mutató, kell a 100 körüli tempó. Az a félelmetes, hogy képes visszahűlni bőven üzemmeleg alá, akár lefekszik balra a mutató.

m
Naplózva

Mondeo 2001 MKIII 2.0 Ghia LPG
Mondeo 2003 MKIII TDCI Ghia
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23822


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #41689 Dátum: 2017.01.10 kedd, 09:45:04 »

>fix 70-75-ös tempó nem volt elég, hogy ott maradjon középen a mutató.
Ez amúgy bug, vagy fícsör? Mert cserélgetem a termosztátokat, de még nincs meg a jó kombináció... Az én kocsimban, hogy középen maradjon a mutató, kell a 100 körüli tempó. Az a félelmetes, hogy képes visszahűlni bőven üzemmeleg alá, akár lefekszik balra a mutató.

m
anno olajkörit cseréltem arra emlékszem. gyárit érdemes mind2ből
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
makrobi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 110


E-mail
« Új hozzászólás #41690 Dátum: 2017.01.10 kedd, 09:53:03 »

anno olajkörit cseréltem arra emlékszem. gyárit érdemes mind2ből
Én is cseréltem mindkettőt, olajköriből gyárit. Amit kiszedtem, azon látszott, hogy szinte új. Felülre még nem gyári ment, de azt még megpróbáljuk. ;] Viszont frankón megtanultam a fűtést úgy állítgatni, hogy jusson nekem is, és maradjon a mocinak is egy kis melegvíz.  vigyor3
m
Naplózva

Mondeo 2001 MKIII 2.0 Ghia LPG
Mondeo 2003 MKIII TDCI Ghia
tamas
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 153


E-mail
« Új hozzászólás #41691 Dátum: 2017.01.10 kedd, 11:10:46 »

tamas:

A kompresszió alatt értsd azt hogy a dugattyú mikor a hengerben felfelé halad kellő sűrítési végnyomást tud előállítani (ezt tudod mérni nyomásmérővel pl.:25bar) mikor a levegőt a dugattyú összepréseli ekkor hő termelődik a nyomás hatására az izzítógyertya ezt a melegedést segíti elő. Tehát a motor kopása az ami befolyásolja a sűrítési végnyomás mértékét ami a benne összesűrített levegő hőmérsékletét is befolyásolja. Kopott motornál a levegő a dugattyúgyűrűk mellet el tud szökni. Illetve a bepermetezett gázolaj tágulását is befolyásolja a kellő sűrítési végnyomás megléte.
Bikázással viszonylag könnyen ( kb az 5. tekerés után ) beindult! Wink
Naplózva

Mondeo III. Tdci Facelift 115 LE 2003 kombi
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26991


E-mail
« Új hozzászólás #41692 Dátum: 2017.01.10 kedd, 11:12:46 »

>fix 70-75-ös tempó nem volt elég, hogy ott maradjon középen a mutató.
Ez amúgy bug, vagy fícsör? Mert cserélgetem a termosztátokat, de még nincs meg a jó kombináció... Az én kocsimban, hogy középen maradjon a mutató, kell a 100 körüli tempó. Az a félelmetes, hogy képes visszahűlni bőven üzemmeleg alá, akár lefekszik balra a mutató.

m

Ment a fűtés, és ettől visszahűlt annyira a víz, hogy nem maradt középen a mutató. Ilyen jó hatásfokú a dízel, sokkal kevesebb a hulladékhője, mint egy benzinesnek.

Azt szoktam csinálni, hogy benyomom az első ablak fűtését. Az 50A körül van, azaz kb. 600-650W extra teljesítményt kér a motortól, amihez kb. erős 1kW-tal többet kell teljesítsen. Meg segít a menetszél hűtését is az utastérben egy kicsit kompenzálni. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26991


E-mail
« Új hozzászólás #41693 Dátum: 2017.01.10 kedd, 11:17:51 »

>fix 70-75-ös tempó nem volt elég, hogy ott maradjon középen a mutató.
Ez amúgy bug, vagy fícsör? Mert cserélgetem a termosztátokat, de még nincs meg a jó kombináció... Az én kocsimban, hogy középen maradjon a mutató, kell a 100 körüli tempó. Az a félelmetes, hogy képes visszahűlni bőven üzemmeleg alá, akár lefekszik balra a mutató.

m

Miheztartás végett: -12-ben indultam hétfő reggel. Végigmentem az üres Szentendrei úton 70-nel, a rakparton 70-nel, és utána a Hegyalja úton hegynek föl érte el a középállást a mutató, pedig addig csak annyira kapcsoltam be a fűtést 1-2 percre, ahogyan a párásodás miatt muszáj volt. Utána viszont megint 50-es rész jött a Budaörsi úton, és az M1-M7 közös szakaszig, a 100-as tempóig visszahűtötte megint a fűtés. Onnan, 100-as tempótól volt elég neki a meleg.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
H Zsolt70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



E-mail
« Új hozzászólás #41694 Dátum: 2017.01.10 kedd, 11:49:11 »

>fix 70-75-ös tempó nem volt elég, hogy ott maradjon középen a mutató.
Ez amúgy bug, vagy fícsör? Mert cserélgetem a termosztátokat, de még nincs meg a jó kombináció... Az én kocsimban, hogy középen maradjon a mutató, kell a 100 körüli tempó. Az a félelmetes, hogy képes visszahűlni bőven üzemmeleg alá, akár lefekszik balra a mutató.

m
Nem a sebesség hozza a meleget hanem a motor fordulat, vagy a terhelés. 2000-es fordulthoz közel már egészen  jól melegszik, de ehhez még kell a jó termosztát. eplus2 + ilyen hidegben egy kis takarás sem árt a hűtő elé, mivel a hűtő átengedi magán a levegőt mögötte meg a motor van viszonylag nagy felülettel. Rövid távon használt autóknál ez hasznos lehet. -9 fokot mutat a külső hőmérő nekem a hűtőnek  kb a fele le van takarva.
Naplózva

EX Mondeo 2.0 Tdci 2005   1 3 5  └-┼┼┤    2 4 6  340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #41695 Dátum: 2017.01.10 kedd, 19:50:29 »

Mai fejlemény. Az általános topikban említettem, hogy elinduláskor valami roppan, majd mintha visszafogná valami az autót. Hozzáteszem elég nehezen akart beindulni. Ma reggel a szerviz felé menet terhelésen eléggé "erős" volt a hangja. Alapjáraton szépen ketyegett, de terhelésen "kerregett", mintha nem lenne a motornak "rezgéscsillapítása" és közvetlenül az alvázra lett volna csavarozva. A szerviznél már alig indult be, már le is állt. Akkor az ember is azt mondta, hogy valószínű motorbak. Nem sokkal dél után hívtak, hogy állnának be a műhelybe, de nem tudnak, mert ahogy beindult, le is állt. Rádugták a computert, ami alacsony rail nyomást írt ki, ami nem is törölhető. Kódot nem tudok, ezt telefonban mondták. Valaki tud ezzel kapcsolatban valami értelmeset mondani? Lehet összefüggés a motorbak esetleges halála és a nem indulás között? Ami még ide tartozik, reggel nálam sem volt villogó malacfarok.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48469



« Új hozzászólás #41696 Dátum: 2017.01.10 kedd, 19:52:45 »

Mai fejlemény. Az általános topikban említettem, hogy elinduláskor valami roppan, majd mintha visszafogná valami az autót. Hozzáteszem elég nehezen akart beindulni. Ma reggel a szerviz felé menet terhelésen eléggé "erős" volt a hangja. Alapjáraton szépen ketyegett, de terhelésen "kerregett", mintha nem lenne a motornak "rezgéscsillapítása" és közvetlenül az alvázra lett volna csavarozva. A szerviznél már alig indult be, már le is állt. Akkor az ember is azt mondta, hogy valószínű motorbak. Nem sokkal dél után hívtak, hogy állnának be a műhelybe, de nem tudnak, mert ahogy beindult, le is állt. Rádugták a computert, ami alacsony rail nyomást írt ki, ami nem is törölhető. Kódot nem tudok, ezt telefonban mondták. Valaki tud ezzel kapcsolatban valami értelmeset mondani? Lehet összefüggés a motorbak esetleges halála és a nem indulás között? Ami még ide tartozik, reggel nálam sem volt villogó malacfarok.
biztos ment minden henger? Roll Eyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #41697 Dátum: 2017.01.10 kedd, 20:05:51 »

biztos ment minden henger? Roll Eyes

Alapjáraton illetve üresben, ha gázt adtam, simán felpörgött a motor. Semmi rendellenes hangja nem volt. Csak terhelésen produkálta a kerregést.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48469



« Új hozzászólás #41698 Dátum: 2017.01.10 kedd, 20:08:01 »

Alapjáraton illetve üresben, ha gázt adtam, simán felpörgött a motor. Semmi rendellenes hangja nem volt. Csak terhelésen produkálta a kerregést.
futómű felől érkező hiba biztos nem okozza azt,hogy nem indul be a verda.Ha van összefüggés,akkor az a motorban lehet....az már baj....
Jobb esetben üza rendszeri hiba,esetleg pcsúcs,rosszabb esetben Domi szindróma is lehet....
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
barnab
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 71


E-mail
« Új hozzászólás #41699 Dátum: 2017.01.10 kedd, 20:26:37 »

sziasztok, kis s.o.s.

már kipróbáltam pár főköri termosztátot (MAHLE ORIGINAL, GATES, VERNET, EPS ) de mind átengedi a vizet egy kicsit. (Most GATES van benne). ezek próbáját abbahagytam mert már unom a cseréket.

az olajköri viszont érdekes: kipróbáltam az FAQ ban szereplő O gyúrűs megoldást többször is de az eredmény ugyanaz: nagyobb fordulatnál levállik a gyűrű (több ragysztóval is próbáltam).
több darabom van itthon és a gyári új állapotában is átenged

namost én kitaláltam valamit: http://www.kephost.com/image/v7Xv a kékszínű gumi egy fúró élvédő, pont ráillik és mivel gömb a vége nagyobb felületen zár és puhán felfekszik.
csakhogy szerintem nem sav és hőálló gumi ezért kérnék segítséget: nemtudtok véletlenűl hasonló méretű sav és hőálló gumicsövet ami hasonlóképpen működne az elgondolásom szerint??? (voltam mindenféle boltba de vagycsak sav vagycsak hőállő gumicsődarabot tudtak volni adni, ha valaki tudna szerezni hasonló csődarabot azt megköszönném  worship worship worship

teszt: Beletettem az autóba és hamarabb felmelegedett, jobban tartotta 77-85c fokot (fűtés közben -6c kinti hőfok, 12 km után, 1700-as fordulat) , alig hült vissza városi vánszorgás közben, de szerintem megkemégykedik a hűtőfolyadéktól és a hőtől. http://www.kephost.com/image/v7Xv előre is köszi.
Naplózva

FORD 2.0 MONDEO TDCI 130LE 2005
Oldalak: 1 ... 827 828 829 830 831 832 833 [834] 835 836 837 838 839 840 841 ... 958   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.063 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.