Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 06:44:59 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 884 885 886 887 888 889 890 [891] 892 893 894 895 896 897 898 ... 959   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 14636896 alkalommal)
0 Felhasználó és 55 vendég van a témában
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #44500 Dátum: 2018.03.09 péntek, 17:50:27 »

örülj neki, 100ból 1x jön be. ha nincs meg a folyamatos folyadékoszlop, akkor hamarabb köpi vissza a szűrő tartalmát résolajban, minthogy felszedje
nyilván örülök neki.De ha tőled is megkapom az engedélyt,mégjobban fogok ezután örülni neki. vigyor3
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Bazsi1985
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 11



E-mail
« Új hozzászólás #44501 Dátum: 2018.03.10 szombat, 08:35:18 »

Sziasztok!

A segítségeteket kérném,2004 2.0 TDCi (N7BA,130 le). Kb. három napja azt csinálja az autó, hogy jobbra kanyarodásnál leáll a motor, után egyből újra lehet indítani. Voltam hibakód olvasáson,kitörölték a hibakódokat, elmentem kipróbálni,de két sarokkal később jobbra indultam és leállta motor, visszamentem egy hiba volt, a turbónyomás érzékelőről. Valaki járt már így ?

Válaszotok előre is köszönöm.
Naplózva

2004 Ford Mondeo 2.0 TDCI 130 Le N7BA
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #44502 Dátum: 2018.03.10 szombat, 09:22:05 »

Sziasztok!

A segítségeteket kérném,2004 2.0 TDCi (N7BA,130 le). Kb. három napja azt csinálja az autó, hogy jobbra kanyarodásnál leáll a motor, után egyből újra lehet indítani. Voltam hibakód olvasáson,kitörölték a hibakódokat, elmentem kipróbálni,de két sarokkal később jobbra indultam és leállta motor, visszamentem egy hiba volt, a turbónyomás érzékelőről. Valaki járt már így ?

Válaszotok előre is köszönöm.
Az a MAP szenzor.Talán szakadás és vagy kontakt hiba.én a kábelrendszer és a csatlakozások teljes ellenőrzésével kezdeném.Ha nyest elintézte a vezetékeket, az okozhat meglepetést.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
imhotep0
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 56


E-mail
« Új hozzászólás #44503 Dátum: 2018.03.10 szombat, 16:07:53 »

Sziasztok, tudnátok segíteni abban, hogy mit is jelent pontosabban a következő hibakód?
P0251 Injection Pump Fuel Metering Control A
Naplózva

2.0 tdci 96KW 2003.04
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #44504 Dátum: 2018.03.10 szombat, 16:18:26 »

Sziasztok, tudnátok segíteni abban, hogy mit is jelent pontosabban a következő hibakód?
P0251 Injection Pump Fuel Metering Control A

Ez egy viszonylag általános hibajelzés, ami elég sok más problémát jelenthet. Ezt további vizsgálatokkal kell kideríteni.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #44505 Dátum: 2018.03.10 szombat, 16:22:37 »

Sziasztok, tudnátok segíteni abban, hogy mit is jelent pontosabban a következő hibakód?
P0251 Injection Pump Fuel Metering Control A
http://mondeo.hu/index.php?topic=8.msg432909#msg432909
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
imhotep0
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 56


E-mail
« Új hozzászólás #44506 Dátum: 2018.03.10 szombat, 16:57:47 »


Köszönöm, akkor első körben megpróbálom a szűrő cserét. Remélem megúszom annyival.
Naplózva

2.0 tdci 96KW 2003.04
Bazsi1985
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 11



E-mail
« Új hozzászólás #44507 Dátum: 2018.03.10 szombat, 19:01:00 »

Az a MAP szenzor.Talán szakadás és vagy kontakt hiba.én a kábelrendszer és a csatlakozások teljes ellenőrzésével kezdeném.Ha nyest elintézte a vezetékeket, az okozhat meglepetést.
Köszi a választ,majd viszem jövőhéten villamossági szerelőhöz.
A menet közbeni leállásra nincs ötleted,hogy miért lehet,de csak jobbra kanyarodáskor jön elő.
Naplózva

2004 Ford Mondeo 2.0 TDCI 130 Le N7BA
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #44508 Dátum: 2018.03.10 szombat, 19:34:25 »

Köszi a választ,majd viszem jövőhéten villamossági szerelőhöz.
A menet közbeni leállásra nincs ötleted,hogy miért lehet,de csak jobbra kanyarodáskor jön elő.
Cheesy
A MAP szenzor szakadása okozhat vészüzemet.Talán vezeték kidörzsölődés vagy szakadás miatt,de ebben az esetben akár más érzékelő vezetéke is lehet szakadt vagy zárlatos.Nehéz lesz kideríteni,de jó helyre indulsz vele.Kitalálni nem fogjuk biztosan.Átkell böngészni a motortéri kábeleket,diagolni,méregetni,tesztelni,élő adatokat csekkolni.Még a műszelfal alatti kábeleket is érdemes átnézni a kormányoszlop körül.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #44509 Dátum: 2018.03.10 szombat, 20:44:37 »

Helló!
Tudnátok tippelni, hogy kb 2hete ki lett cserélve a főtengely szíjtárcsám, mert alatta berregett, remegett a szíj! Csere után megszűnt a szerelőm azt mondta a feszítőnek nincs baja.
Viszont most megint remeg,berreg a szíj a tárcsa alatti részen.
Ennyi idő után tönkremehetett a tárcsa vagy hibás volt?
Vagy más a baja?
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #44510 Dátum: 2018.03.10 szombat, 20:52:39 »

Helló!
Tudnátok tippelni, hogy kb 2hete ki lett cserélve a főtengely szíjtárcsám, mert alatta berregett, remegett a szíj! Csere után megszűnt a szerelőm azt mondta a feszítőnek nincs baja.
Viszont most megint remeg,berreg a szíj a tárcsa alatti részen.
Ennyi idő után tönkremehetett a tárcsa vagy hibás volt?
Vagy más a baja?
ha új és használt alkatrészek vannak a rendszerben, bármikor elkezd berregni.

ha mindent tudsz egyszerre cserélni, és szabadonfutósítasz, akkor hosszabb a rendszer élettartama.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #44511 Dátum: 2018.03.10 szombat, 21:12:27 »

ha új és használt alkatrészek vannak a rendszerben, bármikor elkezd berregni.

ha mindent tudsz egyszerre cserélni, és szabadonfutósítasz, akkor hosszabb a rendszer élettartama.

Köszi, akkor lehet a feszítőt is kicseréltetem.
Az a furcsa, hogy tárcsa csere után nem berregett
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #44512 Dátum: 2018.03.10 szombat, 21:50:24 »

ha új és használt alkatrészek vannak a rendszerben, bármikor elkezd berregni.

ha mindent tudsz egyszerre cserélni, és szabadonfutósítasz, akkor hosszabb a rendszer élettartama.

Hogy szuperál a házi titánium szilented a feszítőkarban?
Most nem lett cserélve szíj, lehet nekem is az a baja?
A feszítőmnek nem volt baja és most megint berreg, lehet nyúlt pont annyit, hogy néha rezegjen?
Talán kellene rá egy kisebb?mert azt sem tudom mekkora van most rajta. A feszítőnek a szilenteken kívűl a rugóval nem szokott baj lenni?
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #44513 Dátum: 2018.03.10 szombat, 22:27:47 »

A feszítőnek a szilenteken kívűl a rugóval nem szokott baj lenni?
de, ketté szokott törni a rugó
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #44514 Dátum: 2018.03.10 szombat, 23:30:58 »

Hogy szuperál a házi titánium szilented a feszítőkarban?
Most nem lett cserélve szíj, lehet nekem is az a baja?
A feszítőmnek nem volt baja és most megint berreg, lehet nyúlt pont annyit, hogy néha rezegjen?
Talán kellene rá egy kisebb?mert azt sem tudom mekkora van most rajta. A feszítőnek a szilenteken kívűl a rugóval nem szokott baj lenni?
új alkatrészek és szabadonfutó.nem kell más.Voltak korábban kényszer helyzetek.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #44515 Dátum: 2018.03.11 vasárnap, 07:00:46 »

de, ketté szokott törni a rugó

Ha nincs törve benne a rugó és a gumiszilentek is rendben vannak akkor mitől berreg megint, két hétig tárcsa csere után jó volt
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #44516 Dátum: 2018.03.11 vasárnap, 07:03:30 »

új alkatrészek és szabadonfutó.nem kell más.Voltak korábban kényszer helyzetek.

Mi lett a vége a műveden?  wave
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 992


E-mail
« Új hozzászólás #44517 Dátum: 2018.03.11 vasárnap, 08:31:12 »

Sziasztok!

Mitől van az hogy amiket az interneten látok adatok ott 80%-on van a VGT forscanben, nekem 92%-on van alapjáraton, de ismerősömnek 100% alapjáraton. Elektromos turbó állító

ui.: Hidegen 100%-on van most nekem
« Utoljára szerkesztve: 2018.03.11 vasárnap, 09:48:38 írta Thomas8607 » Naplózva

Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #44518 Dátum: 2018.03.11 vasárnap, 10:35:23 »

Mi lett a vége a műveden?  wave
nagyjából másfél évig volt a pogácsával,aztán minden csere,szabadonfutó,és úgy adtam el több év után.Rég volt már.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #44519 Dátum: 2018.03.11 vasárnap, 10:37:34 »

Ha nincs törve benne a rugó és a gumiszilentek is rendben vannak akkor mitől berreg megint, két hétig tárcsa csere után jó volt
bármitől.a lemerült aksi miatt is,vagy a feszítőben lévő csillapító halála miatt,vagy bármelyik görgő miatt.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Bazsi1985
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 11



E-mail
« Új hozzászólás #44520 Dátum: 2018.03.11 vasárnap, 12:53:01 »

Cheesy
A MAP szenzor szakadása okozhat vészüzemet.Talán vezeték kidörzsölődés vagy szakadás miatt,de ebben az esetben akár más érzékelő vezetéke is lehet szakadt vagy zárlatos.Nehéz lesz kideríteni,de jó helyre indulsz vele.Kitalálni nem fogjuk biztosan.Átkell böngészni a motortéri kábeleket,diagolni,méregetni,tesztelni,élő adatokat csekkolni.Még a műszelfal alatti kábeleket is érdemes átnézni a kormányoszlop körül.
Köszönöm a segítséget.
Naplózva

2004 Ford Mondeo 2.0 TDCI 130 Le N7BA
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #44521 Dátum: 2018.03.11 vasárnap, 16:17:00 »

bármitől.a lemerült aksi miatt is,vagy a feszítőben lévő csillapító halála miatt,vagy bármelyik görgő miatt.

Köszi, hétfőn megnézetem!
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #44522 Dátum: 2018.03.11 vasárnap, 16:18:07 »

nagyjából másfél évig volt a pogácsával,aztán minden csere,szabadonfutó,és úgy adtam el több év után.Rég volt már.

A pogácsák nem hozták meg a várt megoldást?
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #44523 Dátum: 2018.03.11 vasárnap, 16:56:40 »

A pogácsák nem hozták meg a várt megoldást?
de igen,másfél évig.De ha elolvastad a cikket,szükség megoldás volt.Aztán jött a szabadonfutósítás,és megszűnt a nyűglődés a berregéssel.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #44524 Dátum: 2018.03.12 hétfő, 08:12:05 »

de, ketté szokott törni a rugó

Vagy kifolyik az olaj a benne lévő lengéscsillapító patronból és megeszi a szíj gumiját. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #44525 Dátum: 2018.03.12 hétfő, 11:25:37 »

A pogácsák nem hozták meg a várt megoldást?
Tisztelt Fórumtárs!
A pogácsázás hosszú távon nem megoldás. A feszítő rugó háza amibe a pogácsa be van helyezve kiverődhet, durvább esetben eltörik. A csillapítatlan rezgések a hidraulikus rugót erősen igénybe veszik. A rugót borító gumiköpeny kilyukad elveszítve a csillapító olajat.
Summa-summarum a generátor oldal teljes felújítása és a szabadon futó egyidejű beépítése oldja meg a problémát hosszú távon. A szabadonfutó jelentősen csökkenti a káros lengéseket és ennek köszönhetően a hidraulikus rugó gumi szilentje, nem verődik ki olyan könnyen mint azelőtt. A generátor oldal felújítása érinti a körben lévő összes elemet bele értve a főtengely ékszíjtárcsát is. Egyszer kell tisztességesen rendbe rakni és akkor hosszú távon nincs a rendszerrel gond. wave
Tisztelettel László! worship
« Utoljára szerkesztve: 2018.03.12 hétfő, 11:27:25 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #44526 Dátum: 2018.03.12 hétfő, 12:55:46 »

Tisztelt Fórumtárs!
A pogácsázás hosszú távon nem megoldás. A feszítő rugó háza amibe a pogácsa be van helyezve kiverődhet, durvább esetben eltörik. A csillapítatlan rezgések a hidraulikus rugót erősen igénybe veszik. A rugót borító gumiköpeny kilyukad elveszítve a csillapító olajat.
Summa-summarum a generátor oldal teljes felújítása és a szabadon futó egyidejű beépítése oldja meg a problémát hosszú távon. A szabadonfutó jelentősen csökkenti a káros lengéseket és ennek köszönhetően a hidraulikus rugó gumi szilentje, nem verődik ki olyan könnyen mint azelőtt. A generátor oldal felújítása érinti a körben lévő összes elemet bele értve a főtengely ékszíjtárcsát is. Egyszer kell tisztességesen rendbe rakni és akkor hosszú távon nincs a rendszerrel gond. wave
Tisztelettel László! worship

Köszönöm.
a tárcsa már két hete kilett cserélve, holnap megnézik a többi alkotó elemet is a körben.
Szabadonfutó miatt írtam Kertész utcaiaknak email még nem kaptam választ.
Annak mekkora az esélye, hogy csak a szíj nyúlt meg?
Csakmert a tárcsám sem volt elhasználódva de csere után megszűnt a remegés, most megint előjött falbav rinya

ui.: hozzá kell tennem, hogy nem folyamatos a berregés és nem is durva csak pont annyira, hogy a szíjtárcsa alatt néha látható, hogy remeg
« Utoljára szerkesztve: 2018.03.12 hétfő, 13:29:04 írta Lacko1984 » Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #44527 Dátum: 2018.03.12 hétfő, 16:02:18 »

Köszönöm.
a tárcsa már két hete kilett cserélve, holnap megnézik a többi alkotó elemet is a körben.
Szabadonfutó miatt írtam Kertész utcaiaknak email még nem kaptam választ.
Annak mekkora az esélye, hogy csak a szíj nyúlt meg?
Csakmert a tárcsám sem volt elhasználódva de csere után megszűnt a remegés, most megint előjött falbav rinya

ui.: hozzá kell tennem, hogy nem folyamatos a berregés és nem is durva csak pont annyira, hogy a szíjtárcsa alatt néha látható, hogy remeg
Tisztelt Fórumtárs!
A mai korszerű ék és bordás szíjak már nem hajlamosak a nyúlásra. A generátor szíj remegése nagymértékben függ a generátor terhelésétől. A szíj belengését a generátor nagy tömegű forgórésze okozza, különösen gáz elvételkor amikor is a generátor forgórésze forogna tovább. Ekkor a szíj kismértékben megnyúlik a szíjfeszítő kompenzálja a nyúlást, majd minden vissza áll alaphelyzetbe. Ez a változó erő rángatja a szíjat. A szabadonfutó gázelvételkor vagy sebváltáskor szétkapcsolja a generátort a rendszertől ami így szabadon foroghat tovább anélkül, hogy rángatná a szíjat. Gázadásra újra összekapcsol a rendszer. A Kertész utcában ha kell kiszerelik a generátort felszerelik a szabadonfutót és visszaszerelnek mindent a helyére. Kb 1óra. megvárható. wave
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
bari012
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 240


E-mail
« Új hozzászólás #44528 Dátum: 2018.03.12 hétfő, 18:56:10 »

Sziasztok,
Ma indulás után kigyulladt a CE lámpa. Gondoltam, hogy a december végi EGR dugózás után, több mint 5.000 km-rel később lassan ideje, így nem is aggódtam.
Most kiolvastam a hibákat, de az EGR P0401 kódjával együtt bekerült egy P2288 kód is a rendszerbe, emiatt viszont már aggódom. Az elmúlt héten tapasztaltam nagyobb sebességnél (90 felett) gyorsításnál pár másodpercig tartó rázkódást, nem tudtam hova tenni, lehet, hogy összefügg? Mit javasoltoltok? Készítsem a malacperselyt....? Sad

Közben találtam olyat (http://www.stdrivers.co.uk/forum/topic/33719-p2288-fault-code/), akinél az EGR hiba, meg a P2288 összefüggött, érdekes.
Köszönöm!
« Utoljára szerkesztve: 2018.03.12 hétfő, 19:35:47 írta bari012 » Naplózva

2008 Mondeo Titanium-X (BA7) 2.5T (HUBA) 162 kW - Modified: 300 HP, 540 Nm


Past: 2006 Mondeo GHIA (B5Y) 2.2 TDCI (QJBB) 114 kW - Remapped: 183 HP, 454 Nm
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #44529 Dátum: 2018.03.12 hétfő, 20:53:06 »

Tisztelt Fórumtárs!
A mai korszerű ék és bordás szíjak már nem hajlamosak a nyúlásra. A generátor szíj remegése nagymértékben függ a generátor terhelésétől. A szíj belengését a generátor nagy tömegű forgórésze okozza, különösen gáz elvételkor amikor is a generátor forgórésze forogna tovább. Ekkor a szíj kismértékben megnyúlik a szíjfeszítő kompenzálja a nyúlást, majd minden vissza áll alaphelyzetbe. Ez a változó erő rángatja a szíjat. A szabadonfutó gázelvételkor vagy sebváltáskor szétkapcsolja a generátort a rendszertől ami így szabadon foroghat tovább anélkül, hogy rángatná a szíjat. Gázadásra újra összekapcsol a rendszer. A Kertész utcában ha kell kiszerelik a generátort felszerelik a szabadonfutót és visszaszerelnek mindent a helyére. Kb 1óra. megvárható. wave
Tisztelettel László! worship

Köszönöm szépen!
Lehet akkor a szabadonfutóval kezdem a sort.
 worship worship
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #44530 Dátum: 2018.03.12 hétfő, 20:55:42 »

Tisztelt Fórumtárs!
A mai korszerű ék és bordás szíjak már nem hajlamosak a nyúlásra. A generátor szíj remegése nagymértékben függ a generátor terhelésétől. A szíj belengését a generátor nagy tömegű forgórésze okozza, különösen gáz elvételkor amikor is a generátor forgórésze forogna tovább. Ekkor a szíj kismértékben megnyúlik a szíjfeszítő kompenzálja a nyúlást, majd minden vissza áll alaphelyzetbe. Ez a változó erő rángatja a szíjat. A szabadonfutó gázelvételkor vagy sebváltáskor szétkapcsolja a generátort a rendszertől ami így szabadon foroghat tovább anélkül, hogy rángatná a szíjat. Gázadásra újra összekapcsol a rendszer. A Kertész utcában ha kell kiszerelik a generátort felszerelik a szabadonfutót és visszaszerelnek mindent a helyére. Kb 1óra. megvárható. wave
Tisztelettel László! worship

Mennyiért csinálják meg a kertész utcában?
Vahy esetleg valaki tud valakit Gyömrő környékén ajánlani a szabadonfutósításra?
Köszönöm szépen
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #44531 Dátum: 2018.03.12 hétfő, 20:59:46 »

Mennyiért csinálják meg a kertész utcában?
Vahy esetleg valaki tud valakit Gyömrő környékén ajánlani a szabadonfutósításra?
Köszönöm szépen
http://mondeo.hu/index.php?page=219
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #44532 Dátum: 2018.03.12 hétfő, 21:06:50 »


Köszi ezt néztem de ebbem nem láttam a szabadonfutósítás árát
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #44533 Dátum: 2018.03.12 hétfő, 21:34:16 »

Köszi ezt néztem de ebbem nem láttam a szabadonfutósítás árát
nincs ára.Mk3 tdci nem volt szabadonfutós gyárilag.A szabadonfutóhoz átalakítás kell,és a benzinesé megy fel rá.Szóval aki megcsinálja,majd megmondja mennyiért csinálja.De asszem a kertész utcában is felrakják, ha kéred.

http://mondeo.hu/wiki/index.php?title=Szabadonfut%C3%B3s_gener%C3%A1tor_d%C3%ADzelre
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Bitmester
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 100


« Új hozzászólás #44534 Dátum: 2018.03.12 hétfő, 22:34:23 »

A múlt héten megvolt a ProTech CR dizelhez alkalmazható vegyszeres "kezelés"
Alapjárat és a járása szerintem szebb lett.
Ezúton is köszönöm a szakmai segítséget!

Egy dolog nem hagy nyugodni. Ez a füstölés.
Mennyire szabad (jobb kifejezés híján) egy 2003-as TDCi-nek füstölni?
Nincs sok tapasztalatom a márkával így bizonytalan vagyok.

Ilyet én is simán tudok: https://www.youtube.com/watch?v=2khCsJ7alWM

2000 alatt is és felett is.
Hozzá szabad nyúlni annak ismeretében, hogy más hibát nem tapasztalok?
(Aksi a végét járja, így az reggeli izzító gyertya nélküli (+5 feletti) indításoknál előforduló rövid ingadozó fordulatszámmal nem foglalkozom.)

BM

EGR dugózás hamarosan de annak ebben a teljesítmény tartományban már sok szerepe nincs (tudtommal.)
Naplózva

Ami van:
MK IV. 2008 1.6 Benzin. LX. Jobb kormányos.
Itt mindenkinek ezen az oldalon van a kormány.
Szürke - mert a szín fontos

Ami volt:
MK III. 2003. Dec 2.0 TDCi FMBA Kombi Bal kormányos.
Ja és a szín: pezsgő azaz szürke Smiley
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #44535 Dátum: 2018.03.12 hétfő, 23:00:03 »

A múlt héten megvolt a ProTech CR dizelhez alkalmazható vegyszeres "kezelés"
Alapjárat és a járása szerintem szebb lett.
Ezúton is köszönöm a szakmai segítséget!

Egy dolog nem hagy nyugodni. Ez a füstölés.
Mennyire szabad (jobb kifejezés híján) egy 2003-as TDCi-nek füstölni?
Nincs sok tapasztalatom a márkával így bizonytalan vagyok.

Ilyet én is simán tudok: https://www.youtube.com/watch?v=2khCsJ7alWM

2000 alatt is és felett is.
Hozzá szabad nyúlni annak ismeretében, hogy más hibát nem tapasztalok?
(Aksi a végét járja, így az reggeli izzító gyertya nélküli (+5 feletti) indításoknál előforduló rövid ingadozó fordulatszámmal nem foglalkozom.)

BM

EGR dugózás hamarosan de annak ebben a teljesítmény tartományban már sok szerepe nincs (tudtommal.)

Amennyire tudom, a hirtelen lepadlózást kivéve, amikor egy füstpamacs kb. elkerülhetetlen, nem szabad látható módon füstölnie (üzemmeleg motornál).

Nincs lyuk valahol a turbócsöveiden? Erő megvan, ahogy kell?

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Bitmester
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 100


« Új hozzászólás #44536 Dátum: 2018.03.12 hétfő, 23:11:36 »

Amennyire tudom, a hirtelen lepadlózást kivéve, amikor egy füstpamacs kb. elkerülhetetlen, nem szabad látható módon füstölnie (üzemmeleg motornál).

Nincs lyuk valahol a turbócsöveiden? Erő megvan, ahogy kell?

AndyA
Nincs okom panaszra az erővel kapcsolatban.
A turbó csőnek annyi volt most a gondja, hogy a bilincs a turbónál lelazult, és ott verte az olajat ki.
Az érdekes az, hogy olaj fogyasztásban is jól állok.

Úgy, hogy a turbonál lévő olajcsoveknel is szivárgás volt, fogyott el fel nívónyi ~7ekm alatt.

BM - mobilról
Naplózva

Ami van:
MK IV. 2008 1.6 Benzin. LX. Jobb kormányos.
Itt mindenkinek ezen az oldalon van a kormány.
Szürke - mert a szín fontos

Ami volt:
MK III. 2003. Dec 2.0 TDCi FMBA Kombi Bal kormányos.
Ja és a szín: pezsgő azaz szürke Smiley
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #44537 Dátum: 2018.03.12 hétfő, 23:23:10 »

Nincs okom panaszra az erővel kapcsolatban.
A turbó csőnek annyi volt most a gondja, hogy a bilincs a turbónál lelazult, és ott verte az olajat ki.
Az érdekes az, hogy olaj fogyasztásban is jól állok.

Úgy, hogy a turbonál lévő olajcsoveknel is szivárgás volt, fogyott el fel nívónyi ~7ekm alatt.

BM - mobilról

Tegnap cseréltem olajat. Kb. 5,7 liter jött ki belőle, plusz ami a szűrőben ragadt. Fél nívó, az fél liter. Az alsó-felső vége között egy liter van, ha emlékeim nem csalnak.

Turbo geometria állítás is rendben?

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #44538 Dátum: 2018.03.13 kedd, 06:09:19 »

Tegnap cseréltem olajat. Kb. 5,7 liter jött ki belőle, plusz ami a szűrőben ragadt. Fél nívó, az fél liter. Az alsó-felső vége között egy liter van, ha emlékeim nem csalnak.

Turbo geometria állítás is rendben?

AndyA

Diesel esetében 2liter van a min-max között..
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #44539 Dátum: 2018.03.13 kedd, 06:40:43 »

nincs ára.Mk3 tdci nem volt szabadonfutós gyárilag.A szabadonfutóhoz átalakítás kell,és a benzinesé megy fel rá.Szóval aki megcsinálja,majd megmondja mennyiért csinálja.De asszem a kertész utcában is felrakják, ha kéred.

http://mondeo.hu/wiki/index.php?title=Szabadonfut%C3%B3s_gener%C3%A1tor_d%C3%ADzelre

Köszönöm szépen.
Szerintem nem a szíjkörrel lesz a problémám, hanem inkább generátor túlzott terhelésével ezért akarom a szabadonfutóval kezdeni meg erre mindenképp szükség lesz!Itt a jobb idő és már az abs esp ikonom nem villog folyamatosan de azért még bevillan indítózás alatt. Ma méretek egy értéket az akksin, lehet már kuka és közben meg tönkre vágja a generátorom meg a szíjhajtásomat is!
« Utoljára szerkesztve: 2018.03.13 kedd, 06:42:18 írta Lacko1984 » Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
him007
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 505


02. 06. Ford Mondeo Turner 2.0 TDCI Ghia


E-mail
« Új hozzászólás #44540 Dátum: 2018.03.13 kedd, 09:05:33 »

tdci-t nem kell légteleníteni a szó klasszikus értelmében.A szívó oldalon kell légmentesnek lennie a go rendzsernek.
A legjobb és a legtöbb amit tenni tudsz, hogy lecsatlakozod a GO szűrőt,és feltöltöd gázolajjal.Akkor minden bizonnyal már menni fog,és a maradék levegőt kidolgozza a rendszer magából.
Hozzázeszem, ha kifogyott a tank,lehet, hogy az alján összeült szemetet jól behordta a szűrőbe.Az is lehet, hogy nem ártana a go szűrőt azonnal kicserélni.


Azt hittem sikerült megoldanom. 1 napig ment hibamentesen, bár egy kicsit erőtlennek tűnt. Ma reggel ismételten megállt magától. Baromi nehezen akart elindulni. Vártam kb 5 percet aztán elindult. Szintén erőtlenül.

Most mit javasoltok? Tank tisztítás, pumpa tisztítás stb. (szűrőt kicseréltem.)

Hálás köszönet!
Naplózva

Jó utat mindenkinek, és vigyázzunk a motorosokra is, akkor is ,ha nem mindig  is érdemlik meg... Smiley
hudi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5


E-mail
« Új hozzászólás #44541 Dátum: 2018.03.13 kedd, 10:30:25 »

Sziasztok!
Hibás cmp okozhat olyat,hogy melegen nem indul az autó (2000 tdci)? Helyesebben ha leállítás után kb.2-3 percnél nem áll többet
,azonnal indul,utána viszont 6-10 másodperces öninditózás szükséges az induláshoz.Minuszokban is kifogástalanul indult,hibakódot nem dob.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #44542 Dátum: 2018.03.13 kedd, 12:37:58 »

Azt hittem sikerült megoldanom. 1 napig ment hibamentesen, bár egy kicsit erőtlennek tűnt. Ma reggel ismételten megállt magától. Baromi nehezen akart elindulni. Vártam kb 5 percet aztán elindult. Szintén erőtlenül.

Most mit javasoltok? Tank tisztítás, pumpa tisztítás stb. (szűrőt kicseréltem.)

Hálás köszönet!
érdemes lenne levegővel megfújatni a tank felé óvatosan a csőrendszert.Ha utána indul könnyebben,akkor dugulás van a tankban.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #44543 Dátum: 2018.03.13 kedd, 12:39:13 »

Sziasztok!
Hibás cmp okozhat olyat,hogy melegen nem indul az autó (2000 tdci)? Helyesebben ha leállítás után kb.2-3 percnél nem áll többet
,azonnal indul,utána viszont 6-10 másodperces öninditózás szükséges az induláshoz.Minuszokban is kifogástalanul indult,hibakódot nem dob.

inkább visszalevegősödhet a go rendszer.Nem szivárog sehol? A csúcsok körül nem olajos?
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #44544 Dátum: 2018.03.13 kedd, 12:43:21 »

Mi a véleményetek arról, hogy a klíma kompresszor vagy annak tárcsája/csapágya miatt remegjen a szíj?
Egyedül a klíma és a főtengelytárcsa között van remegés,
Elég kicsi de engem zavar, hogy néha hallom a hangját
Köszi
Lackó
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #44545 Dátum: 2018.03.13 kedd, 13:20:25 »

Mi a véleményetek arról, hogy a klíma kompresszor vagy annak tárcsája/csapágya miatt remegjen a szíj?
Egyedül a klíma és a főtengelytárcsa között van remegés,
Elég kicsi de engem zavar, hogy néha hallom a hangját
Köszi
Lackó

Semmit nem jelent. A remegés azt jelenti, hogy rezonancia lép fel. Ha pont ott jó a szíj hossza, hgy eltalálja a szíjkörben lévő remegés a rezonanciafrekvenciát, akkor ott fog remegni.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #44546 Dátum: 2018.03.13 kedd, 14:10:46 »

Semmit nem jelent. A remegés azt jelenti, hogy rezonancia lép fel. Ha pont ott jó a szíj hossza, hgy eltalálja a szíjkörben lévő remegés a rezonanciafrekvenciát, akkor ott fog remegni.

AndyA

Akkor nem tudom.
Csak feleslegesen nem szeretném kicserélni az egészet, mert nem olcsó móka.
a görgőkön nem látni hibát, a feszítő kar nem remeg, a szíjtárcsa már cserélve lett.
talán cseréljek egy szíjat?
1640mm a gyárija(ha jól tudom?) ekkorát vagy 1637-est tegyek rá?Vagy mekkorát ajánlanlatos?
Köszönöm
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
H Zsolt70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



E-mail
« Új hozzászólás #44547 Dátum: 2018.03.13 kedd, 15:20:57 »

Mi a véleményetek arról, hogy a klíma kompresszor vagy annak tárcsája/csapágya miatt remegjen a szíj?
Egyedül a klíma és a főtengelytárcsa között van remegés,
Elég kicsi de engem zavar, hogy néha hallom a hangját
Köszi
Lackó
Duplasoros csapágy úgyhogy kétlem hogy attól  remegjen annak inkább nagy hangja lenne ha valami baja van. A klima kuplungját egyszerű ellenőrizni, de ha az rángatná annak is lenne valami fémes  hangja. Próbáld ki vegyél rá rövidebbet szíjat így a feszítés erősebb lesz.  Lehet hogy azért  remeg mert ezeréves megkeményedett öreg szíj van fönt.
Naplózva

EX Mondeo 2.0 Tdci 2005   1 3 5  └-┼┼┤    2 4 6  340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #44548 Dátum: 2018.03.13 kedd, 15:24:49 »

Duplasoros csapágy úgyhogy kétlem hogy attól  remegjen annak inkább nagy hangja lenne ha valami baja van. A klima kuplungját egyszerű ellenőrizni, de ha az rángatná annak is lenne valami fémes  hangja. Próbáld ki vegyél rá rövidebbet szíjat így a feszítés erősebb lesz.  Lehet hogy azért  remeg mert ezeréves megkeményedett öreg szíj van fönt.

Köszi!
Kipróbálom a rövidebb szíjat attól baja nem lesz. Ugye?
Meg a szíj amúgy is kell, akkor is ha valami más baja van.
Meg holnap megnézzük a tárcsát is, nemhogy hibás az is.
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #44549 Dátum: 2018.03.13 kedd, 16:31:59 »

Köszi!
Kipróbálom a rövidebb szíjat attól baja nem lesz. Ugye?
Meg a szíj amúgy is kell, akkor is ha valami más baja van.
Meg holnap megnézzük a tárcsát is, nemhogy hibás az is.

A kereső hoz 1642, 1640, 1637,1635mm szíjakat.
Melyikre cseréljem? A 1640 a gyári méret ugye?
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
Oldalak: 1 ... 884 885 886 887 888 889 890 [891] 892 893 894 895 896 897 898 ... 959   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.095 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.